شرایط و نحوه خرید سربازی در سال 1402

صفر تا صد خرید سربازی

طبق قانون سازمان وظیفه عمومی در ایران، تمام مردان ایرانی بعد از 18 سال تمام، یعنی شروع 19 سالگی، باید به خدمت سربازی اعزام شوند و سن مذکور، سن مشمولیت سربازی برای پسران است.

این قانون برای تمامی مشمولین نظام وظیفه اجباری بوده و مدت زمان سربازی آن طبق آخرین مصوبه ستاد نیروهای مسح در مناطق بومی 24 ماه و در مناطق غیر بومی 21 ماه تعیین شده است.

در این میان سوالی که عموما توسط مشمولین غایب و یا متاهل و سایر افرادی که بنا به دلایلی امکان اعزام به خدمت سربازی برای آنها وجود ندارد، مطرح می شود، شرایط خرید خدمت سربازی و دریافت کارت معافیت سربازی است.

این امر طی سالیان اخیر به کانون بحث و توجه افراد زیادی تبدیل شده و قوانین مختلفی در این رابطه توسط مسئولین وقت طرح شده است. طبق آخر

ین اخبار، وضعیت خرید سربازی در سال ۱۴۰۲ مشخص شده و مشمولین طبق شرایط جدیدی امکان دریافت کار پایان خدمت خود را خواهند داشت.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با آخرین جزئیات طرح خرید خدمت در سال 1402 آشنا کنیم، لطفا در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

تکلیف مشمولان غایب سربازی در سال 1402

همان‌طور که می‌دانید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تمامی مردان جوان با سن ۱۸ سال تمام باید به مدت دو سال خدمت مقدس سربازی را انجام دهند. طبق همین قانون بعضی از آن‌ها به دلیل تحصیل یا کفالت یا بیماری و اقامت در خارج از کشور به طور دائم یا موقت از شمول این قانون مستثنا هستند.

حتی ایرانیانی که بیشتر از ۸ سال غیبت دارند و از طریق قانون جریمه مشمولان غایب نتوانسته‌اند تکلیف خدمت خود را تعیین کنند، می‌توانند از یک سری تسهیلات استفاده نمایند.

در واقع سازمان نظام وظیفه اعلام کرده است که تمامی افراد مشمول مقیم خارج از ایران، برای اخذ مجوز سفر به ایران، باید به دفاتر جمهوری اسلامی در کشور محل اقامت خود مراجعه و با احراز گذرنامه، مهر تردد بر روی گذرنامه را دریافت کنند؛ تمبر با عنوان مجوز تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور.

تا پیش از این قانون، اگر ایرانیان مقیم خارج از کشور بدون دلیل موجه به ایران می‌آمدند، باید تکلیف خدمت سربازی خود را مشخص می‌کردند و سپس می‌توانستند ایران را ترک کنند.

طبق مصوبه جدید ابلاغ شده به نمایندگی‌های ایرانیان خارج از کشور از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، شرط سه سال غیبت دانشجویان مقیم خارج از کشور برای سفر به ایران برداشته شده است.

بر اساس این مصوبه و ابلاغ آن به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا، شرط استفاده از مهر مجوز تردد ویژه دانشجویان مقیم خارج از کشور «حداقل ۳ سال اقامت در خارج از کشور» و «ورود این افراد به دوران غیبت» مشخص و اعلام شد.

آخرین اخبار خرید سربازی در سال 1402

در سال 94، دولت قانونی را تحت عنوان «جریمه غیبت خدمت سربازی» وضع کرد، که بر اساس آن مشمولانی که 8 سال و یا بیشتر در سربازی غیبت کرده باشند، می توانستند با پرداخت جریمه به صورت نقدی و یا اقساط، کارت پایان خدمت سربازی خود را دریافت نمایند.

اجرای این مصوبه از ابتدای فروردین سال 1398 متوقف شده و در حال حاضر طرحی مبنی بر خرید خدمت در دستور کار ستاد نیروهای مسلح قرار ندارد.

در حال حاضر طبق قوانین جاری کشور، خرید سربازی به طور کلی لغو شده است. مطابق اطلاعیه جدید سازمان نظام وظیفه عمومی، همه مشمولین ایرانی که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت دارند، حق دریافت مهر خروج مشمولین را خواهند داشت.

این افراد می‌توانند در هر سال حداقل دو بار و به طور کلی حداکثر سه ماه در ایران اقامت داشته باشند.

شرایط خرید سربازی 99 – 1400

آخرین وضعیت خرید خدمت مشمولین غایب خارج از کشور در سال 1402

در حال حاضر تنها طرحی که برای خرید خدمت سربازی در ازای پرداخت جریمه تصویب شده است، خرید سربازی مشمولان خارج از کشور است.

طبق قانونی که در حال حاضر به تصویب رسیده، مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، می توانند با پرداخت معادل ریالی پانزده هزار (۱۵۰۰۰) یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند.

مشمولین متأهل دارای فرزند از مادر ایرانی از بیست و پنج درصد (۲۵%) تخفیف برخوردار می شوند.

نحوه سفر مشمولان غایب به کشور در سال 1402

مشمولان مقیم خارج از کشور دارای این دو شرط، می‌توانند پس از پایان دوران معافیت تحصیلی (فارغ‌التحصیل، انصراف یا اخراج) و پس از واریز ودیعه سالی دو بار و حداکثر به مدت سه ماه به ایران بیایند.

جزئیات طرح خرید خدمت سربازی در بودجه سال 1401

نحوه معافیت مشمولان متاهل 30 سال به بالا در سال 1402

یکی از اخباری که در ابتدا بسیار خبرساز شده بود، طرح جبرانی مجلس برای مشمولان غایب بالای 30 سال بود.

طبق این طرح سربازان غایب و یا فراری متاهل، دارای دو فرزند بعد از سن سی سالگی، بدون پرداخت مبلغ جریمه از خدمت معاف می شدند. این طرح بعد از کش و قوسهای فراوان در نهایت به مرحله تصویب نرسید و اجرایی شدن آن متوقف گردید.

لذا در حال حاضر طرحی مبنی بر معافیت مشمولین متاهل بالای 30 سال در دستور کار نیروهای مسلح کشور وجود ندارد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سخن آخر

اخبار مربوط به خرید خدمت سربازی در چند سال اخیر به کانون توجه مشمولین زیادی تبدیل شده که قصد دارند در ازای پرداخت مبلغی، از اعزام به خدمت معاف شوند.

در حال حاضر طرحی مبنی بر خرید و پرداخت جریمه سربازی برای مشمولین داخل کشور در دستور کار ستاد نیروهای مسلح قرار ندارد و تنهای افرادی که در سال 1402 امکان خرید خدمت سربازی را خواهند داشت، مشمولین غایب خارج از کشور است که اطلاعات مربوط به این موارد در مقاله فوق به اطلاع دوستان گرامی رسانده شد.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را از جزئیات، شرایط و نحوه خرید سربازی در سال 1402 آگاه سازیم. چنانچه در این زمینه سوالی دارید، یا به دریافت مشاوره نظام وظیفه احتیاج دارید، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا شما را در این مسیر راهنمایی نمایند.

سوالات متداول

آیا امکان خرید سربازی در سال 1402 وجود دارد؟

در ابتدای زمزمه های زیادی و حتی جدی در این خصوص شنیده شد و حتی پای آن با نام طرح خرید اقساطی خدمت در بودجه سال 1402 نیز باز شد، اما مجلس با توجه به مبلغ بالای تعیین شده و مخالفت نیروهای مسلح آن را فعلا رد کرد.

قیمت خرید سربازی برای همه مشمولان یکسان است؟

خیر؛ بر اساس مدرک تحصیلی، جریمه پرداختی هر مشمول نسبت به مشمول دیگر متفاوت است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط و نحوه خرید سربازی در سال 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 1,427 نظر:
  1. سلام خسته نباشید میگم خدمت شما دوستان عزیز میخواستم بدونم من که یک بار اقدام کردم برای خرید وقبول هم شدم ااقساطشم مشخص کردند برام ولی متاسفانه شرایط بدی داشتم و نتونستم اقساطشو شروع کنم الان میتونم همون رو دوباره به جریان بندازم یاکلا لغو شده ؟بنده سیدمرتضی حسینی هستم متول۱۳۷۱/۰۳/۲۷

    1. با سلام خانم ناصری هستم قرداد شما لغو شده است و در صورت باز شدن مجدد خرید سربازی باید مجدد اقدام کنید

  2. سلام وقتون بخیرمن ۴۵سالمه سال۹۸از طرح اقساطی خرید خدمت ثبت نام کردم ولی باپرداخت سه قسط نتوانستم مابقی اقساط خدمت رابپردازم الان باداشتن دوفرزندچگونه میتوانم کارت بگیرم راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام جزایری هستم.طرح خرید خدمت برداشته شده ولی چون سال 98 خرید خدمت شامل حالتان می شده بقیه اقساط را پرداخت نمایید

      1. سلام خسته نباشید

        آیا مجلس خرید سربازی و 12 ماهه کردن سربازی را سال ۴۰۳ تایید خواهد کرد؟!

        1. با سلام خانم ناصری هستم بعید به نظر می رسد در هرصورت باید منتظر جدید ترین اخبار باشید

    2. سلام من متولد سال۷۱هستم و ن دفترچه پست کردم و نه خدمت رفته ام .الان متاهل هستم دارای ۱فرزند .الان میخوام برم خدمت چ شرایطی بهم تعلق میگیره. ممنون میشم جواب بدید

      1. با سلام خانم ناصری هستم سوال شما نیاز به بررسی بیشتری دارد برای کسب اطلاعات مورد نیاز با مشاورین مرکز آویژه تماس بگیرید

  3. سلام خسته نباشین من متولد ۱۳۷۰ هستم الان ۱۲ ساله از خدمت فرار کردم و جلویه حساب و شماره ملی مو بستن محله خدمتم بالایه۴۰۰کیلومتره این ک میگن ۱۴ ماه میشه ب منم تعلق میگیره دفعه اولمم هست فرار کردم

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم جریمه نقدی تعلق میگیرد و دادسرا تشکیل میشود و همچنین اضافه خدمت تعلق میگیرد در صورتی که بابت فرار خود دلایل منطقی و موجه ارائه دهید از ایجاد حکم حبس میتوانید جلوگیری کنید

      1. سپاه یک طرح زده برای سربازان فراری طح انصار میگند هنوز داخل اصفهان نیامده حلا برو ببین اگکر امده به بنده بگو

        1. سلام.بنده ۲۷ سالمه و متاهل با مدرک دیپلم
          سال ۹۶ دانشجو بودم که بدلیل تصادف (خورد و نرم شدن استخوان زانو که از استخوان لگنم پیوند همراه با پلاتین پیوند زدن به زانوم) از درس و دانشگاه و حتی خدمت هم افتادم چند سالی و وارد غیبت شدم.
          مادرمم از بچگی فوت شده و پدر ۶۴ ساله دارم که کمک حالشم و از نوجوانی تا الانم خرج پدرمم میدم در حد توانم چون به دلیل مریضی فشار خون و قند و سن بالا قادر به انجام کار نیست.
          ایا میتونم معافیت پزشکی بگیرم؟؟چون غیبت هم دارم.
          یا میتونم به این دلایل تصادف و پدرم غیبت چند سالم بخشیده بشه؟
          چون درحال حاضر به شرایط خدمت به شدت سخته برام چه بسا که اضافه ام بکشم وگرنه ترسی از خدمت نیست..
          ” ممنون میشم راهنمایی کنین “

          1. با سلام خانم ‌ناصری هستم شما می‌توانید برای معافیت پزشکی اقدام کنید و غیبت تان برای معافیت پزشکی مشکلی ایجاد نمی‌کند و هم چنین می توانید توجیه غیبت کنید برای کسب اطلاعات ونحوه توجیه غیبت با مشاوران ما تماس بگیرید

  4. یه سوال داشتم فرض کن پدری ۳۰ سالگی ازدواج کرده بعد از دوسال بچه دار شده و یه پسر داره باز هم برای کفالت پسرش نمی تونه اقدام کنه چون پدرش تا اون موقعه هم ۷۵ سالش نمیشه. تازه قانون مسخره تر اگر پدرت هم به ۷۵ رسیده باشه ولی شما غايب باشی نمی تونی از کفالت استاده کنی. یکی برام توضیح بده

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم در صورت غیبت بغیر از معافیت پزشکی از هیچ معافیتی نمیتوان استفاده کرد

  5. درود
    متاهل و 38 سال سن
    دریافت آخرین مدرک دانشگاهی سال 1386

    1 – امکان استفاده از هر نوع معافیت می باشد؟
    2- در صورتی که اعزام به خدمت شوم چطور؟ چ تسهیلاتی هست؟

    1. درحال حاضر با وجود غیبت فقط معافیت پزشکی میتوانید بگیرید درصورت داشتن شرایط لازم،برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید درموردومزایا هم حقوق میگیرید ۷ ملیون برای افراد متاهل ودر شهر محل سکونتتان خدمت میکنید

  6. بنده ۴۲سال سن دارم مجردم تاحالانتونستم ازدواج کنم خرج خانواده میدم آیامعافیت تعلق میگیره بیزحمت راهنمایی کنید تشکر

    1. سلام به دلیل داشتن غیبت فقط از طریق معافیت پزشکی میتوانید برای گرفتن معافیت اقدام کنید.

      1. سلام خسته نباشید من متولد۷۹هستم وحدودا۹ماه خدمت کردم ولی تحت شرایطی دیگه نتونستم خدمت کنم توخدمت هم برام مشکل اعصاب و روان زدن دکترا واینکه تک پسرهستم وهیچ برادری ندارم پدرم حدود۵۵سالشه و مشکل قلبی داره خرج خانواده روهم من میدم امکانش هص معاف بشم اگه اقدام کنم؟؟

        1. سلام باید نامه دلیل ترک خدمت بیان کنید و جریمه و اضافه خدمت می خورید در صور ت تایید بخشیدگی امکان گرفتن معافیت کفالت پدر خواهید داشت.

  7. مشمولین غایب با طرح های قطره چکانی گول زنک پیر می شوند و کسی بفکرشان نیست.
    مهارت آموزی چاره کار نیست. غایبین قطعا قادر به سربازی نبوده اند که تن به بلاتکلیفی داده اند، با بایکوت این طفل معصوم ها چی گیرتون میاد؟

  8. سلام. خسته نباشید. من 37 سالمه خدمت اصلا نرفتم متهلم دوتا فرزند هم دارم که بالای 10سال هستن من میتونم معاف بشم از خدمت

  9. سلام خسته نباشید
    شرایط خرید سربازی چجوری هست
    و چ مبلغی هست
    و اینکه میشه قسطی انجام داد؟؟

  10. سلام ، كسي كه ديپلوم داود و قصد تحصيل در خروج از كشور دارد، ميتواند بعد از ٣ سال به كشور بازگردد ؟؟؟

  11. با سلام من خرید قسطی انجام دادم ولی یه قسط پرداخت نشده چیکار کنم الان ۴سال شدم

  12. به نظر بنده واقعا ظلم بزرگی درحق پسران این مملکت بخاطر وجود خدمت سربازی شده بهتره برای خرید از کسانی که تمکن مالی دارند پول گرفته شود ودر عوض به کسانی که به خدمت سربازی میرن حقوق خوبی پرداخت شود

  13. سلام . من در حال تحصیل بودم دانشگاه برای کارشناسی نا پیوسته . و اشتغال به تحصیل هم داشتم منتها پدر و مادرم اختلاف شدید بینشون پیش اومد و جدا زندگی کردم با مادرم و من بدون هیچ اقدامی یه ساله دانشگاه نرفتم و انصراف هم اقدام نکردم . سوالم اینه که اگه امسال طلاق بگیرن میتونم معافی موقت بگیرم و بعد ۳۰ ماه بهم معافیت دائمی کفالت مادرمو بدن؟ دقیق نمیدونم مهلت اشتغال به تحصیلم تموم شده یا نه ولی تو این مدت خرج مادرم با من بوده و نمیتونستم دانشگاه برم . شامل معافیت میشم؟

    1. سلام.اگر دانشگاه برای شما انصراف لحاظ کرده باشد باید اخرین زمان معافیت تحصیلی خود را از سلیت سخا چک کنید از اخرین روز معافیت تحصیلی 1 سال قرجه دارید که برای تحصیل یا سربازی اقدام کنید. اگر غیبت خورده باشید امکان گرفتن کفالت تا قبل از توجیه غیبت را ندارید.

      1. سلام وقت بخیر
        برای شخص مجرد متولد ۱۳۷۶ که مدرکش دیپلم هست،یعنی دانشگاه رفته ۲سال،ولی نصفه ولش کرده و مدرک نگرفته.تک فرزند.مادرش هم فوت کرده.پدرش هم سالمه و بیماری نداره،۵۲سالش هم هست.امکان معافیت هست؟

        1. سلام از طریق گرفتن معافیت پزشکی میتوانیداقدام کنید.

  14. سلام وقت بخیر عذر میخوام من الان ۸ماه خدمتم آیا میتونم بقیه خدمتمو بخرم؟

      1. سلام کسی که در نوجوانی تصادف کرده و پاش اسیب دیده و نسبتاقطع شده و پیوند زدن ایا میتونه الان معاف بشه؟

        1. سلام در صورتی که اختلالی در عملکرد شما داشته باشد با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت را دارید.

  15. سلام خسته ن
    اگه فرد مشمول غیبت داشته باشه ولی بیماری پانکراتیت داشته باشه مشمول معافیت میشه یا خیر؟

    1. سلام اگر بیماری شما مزمن و با عارضه باشد معافیت دائم تعلق میگیرد

  16. سلام خسته نباشید بنده ۲۳ سالمه یک فرزند دارم و دوتا داداش دیگه که هردوتا شون سربازی شونو خریدن عایا بنده هم میتونم سربازیمو بخرم یا نه اگه میتونم شرایطش چیه لطفن جواب بدین

    1. سلام متاسفانه باید خدمتتون عارض شوم که قانون خرید سربازی از بعد سال نود و هفت هشت جمع شده که در همون بازه زمانی رقمی بسیار سنگین برای این ماجرا در نظر گرفته بودند با شرایطی که شما فرمودید برای گرفتن معافیت تنها گزینه روبروی شما معافیت پزشکی است که میتوانید ازش استفاده کنید ولی اگر بابت معافیت پزشکی اقدامی نمیتوانید صورت دهید از بابت همسر و فرزندانتون میتوانید برای کسری خدمت اقدام بنماید

    2. من چهار فرزند داشته ام یک پسر 22ساله ام فوت کرده 42سال سنمه سه فرزند دیگر نیز دارم دفتر چه پست کرده ام حتی یه روز هم خدمت نرفتم آیا سرباز فراری محسوب میشم شرایط من چگونه می‌باشد

      1. سلام.شما با 3 فرزند بدون شرط سنی معاف میشوید.

      2. سلام خسته نباشید
        من تی تصادفی پایه راستم از قسمت رشد استخوان شکست و دکتر پزشکی قانونی برام عدم تحرک نوشت شرایط من برای خدمت سربازی به چه صورته ؟ میتونم معاف بشم؟

        1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

  17. سلام ۳۶سال سن دارم متاهل دارای ۲فرزند چندسال پیش که طرح خرید مشمولان غایب بالی ۸بود استعلام از پلیس +۱۰ گرفتم هزینش هم مشخص بود ولی به علت نداشتن پول کافی دنبالش نرفتم حالا بهم تعلق میگیره یا نه؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر باشه متاسفانه باید خدمتتون عارض شوم که قانون خرید خدمت سربازی چند سالی هست که جمع شده و افراد دیگر توانایی خرید خدمت سربازی را ندارد فقط در صورتی میتوانند از رفتن به خدمت سربازی جلوگیری کنند که داری معافیت های مختلف و داشتن کفالت باشند شما با شرایطی که فرمودید فقط میتونید اگر چنانچه غیبت نداشته باشید از کسری خدمت همسر و فرزندان خودتون استفاده کنید

      1. سلام من تک فرزندم۲۷سالمه بابام پنجاه سالشه مریضی قند داره و زیر پوشش کمیته است البته تبصره ۱۴ آیا من میتونم کارت کفالت مادرمو بگیرم بعدش من هشت سال اضاف دارم؟؟؟

  18. سلام بنده19سالمه وطی دوتصادف دوبارپام شکست وکوزک پام کلاخوردشده ودرحال حاضر3پلاتین توپام هستش وکف پام هم کلاصافه ومشکل اعصاب هم دارم

  19. سلام من بیماری روماتیسم و واسکولیت پوستی دارم میخواتسم بدون امکان معافی دایم برای من هستش؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و تایید رای کمیسیون نهایی امکان پذیر میباشد

  20. واقعا چقدررررر غیرمنطقی!!! بازهم تمام خدمات به اون دسته افراد تعلق میگیره که به هرنحوی تونستن ازکشور خارج بشن. چقدر عالی، یعنی اگر پدرت یک کاره ای باشه وبتونه زندگی رو واست در خارج ازکشور فراهم کنه ، بقیه خدمات دولتی هم در کنارش بهت تعلق میگیره.. شما درست میفرمایید !!!!! اوناییکه پول ندارن باید نگهبانی بدن تا پول ثروتمندان درامان باشه.. حداقل تصورات بنده چنینه

  21. سلام من ۳۱ سالمه یه فرزندم دارم ۱ سالو ۷ ماه شه
    پدر مادرم فوت کردن. کمیته امدادی ام بودن واسه کفالت از طریق کمیته امداد رفتم ولی گفتن غیبت داری نمیشه .بخدا مبخام ادامه تحصیل ام بدم نمیتونم به این کارت پایان خدمت احتیاج دارم شرایط خدمتو ندارم با این وضعیت اقتصاد هر چی کارم میکنیم بازم نمیشه قسط اجاره
    خونه ام میدم .چکار کنم میخام خدمت سربازی رو بخرم ایا شرایط خرید خدمت انجام میگیره .

    1. سلام طرح خرید خدمت برداشته شده است.شما در صورتی که 35 سال سن و 2 فرزند داست باشید معافیت دائم میگیرید.برای تاهل 2ماه و داشتن فرزند اول 3 ماه کسری خدمت دریافت خواهید کرد.

        1. با سلام خانم سیری هستم دیسک گردن اگر حاد باشد و مشکلات استخوانی ایجاد کرده باشد و خدمت شما آن را تشدید کند و با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی شما درصورتی که پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید شورای عالی امکان پذیر می باشد

  22. سلام من ۴۲سالمه .در سال۹۸ برای خرید خدمت اقدام کردم وبرگهای که از پلیس +۱۰ گرفتم را دارم ولی آنموقعه من پول نداشتم واریز کنم الان امروز رفتم +۱۰ گفت که این ترح ورداشته شده متاهل هستم دارای ۲فرزند.لطفاً راهنمای کنید

    1. سلام طرح خرید خدمت برداشته شده اما شما با 2 فرزند و سن بالای 35 سال امکان گرفتن معافیت دائم دارید.

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود دارد

  23. باسلام من یه مرد ۳۷ ساله با دو تا فرزند در استان تهران سکونت دارم درضمن هم خانمم مریضه وهم خودم تنگی نفس دارم هرجایی میرم واسه کار کارت پایان خدمت ازم میخان الان هم واسم امکان پذیر نیست خدمت رفتن موندم با این اوضاع چطوری زندگی کنم دیگه کم آوردم به خدا لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام شما با 2 فرزند و سن بالای 35 سال میتوانید معافیت دائم بگیرید.

  24. سلام
    چهار فرزند دارم از سربازی معاف میشم
    اقدام معافیت سربازی کی شروع میشه

    1. با سلام با توجه به ابلاغیه جدید نیروهای مسلح که با موافقت مقام معظم رهبری همراه شد، شما با داشتن چهار فرزند اگر زیر چهل سال هستید، و حتی بالای چهل سال هم با یه فرزند از خدمت سربازی معاف دائم خواهید شد و برای اقدام به پلیس +10مراجعه کنید، البته شما باید یک دوره چهل روزه بسیج را نیز بگذرانید که به شما کارت معافیت دائم تعلق بگیرید

      1. سلام پسر برادرم متولد ۱۳۷۴ هست و خدمت سربازی نرفته برادرم مشکل دارند و دیالیز میشود روز درمیان و پسرشون مخارج و تامین میکند دوسال پیش انصراف تحصیل هم گرفته و اقدام برای معاوفیت نکرده
        تمام پرونده برادرم هم هست که ۱۲ سال که گرفتار دیالیز هست حال امکان معافیت یا خرید هست متشکرم راهنمایی کنید در ضمن تک پسر خانواده هست برادر زادم

        1. سلام جزایری هستم.طرح خرید خدمت برداشته شده و امکان خرید وجود ندارد.ایشان برای گرفتن معافیت کفالت پدر باید ابتدا غیبت سربازی خود را توسط نامه توجیه غیبت توجیه کنند دلایل غیبت را با مدارک ضمیمه نامه کنند و در صورت تایید نامه و بخشودگی غیبت میتوانند برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنند

  25. با سلام بنده کامل خدمت سربازی انجام دهدم وخواستم با سابقه بیمه اضاف کنم واز طریق گوشی خواستم انجام بدم برنامه تامین اجتماعی من میگه به دلیل کمبودسابقه کمتر از 730 روز میباشد. میشه توضیح بدید ممنون میشم

    1. سلام وقت بخیر دوست گرامی شما باید بیمه مربوطه رو خریداری نمایید که جهت اقدام باید به صورت حضوری به تامین اجتماعی مراجعه فرمایید.

      1. سلام وقت بخیر
        بنده ۱۹سالم بود پدرمادرم ازهم جدا شدن وبا مادرم موندم الان ۲۵سالمه دوتا خواهر دارم که جاهازشونو دادم رفتن خونه بخت خودمم جدیدا نامزد کردم ممنون میشم راهنمایی کنین

        1. 12.با سلام خانم ناصری هستم شما درصورت نداشتن غیبت سربازی و تک پسر بودن می توانید کفالت مادر را بگیرید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  26. سلام حدودایکسال خدمت کردم الان نزدیک سه ساله غیبت کردم میتونم بخرم یانه

    1. سلام خرید خدمت برداشته شده است.میتوانید معافیت پزشکی بگیرید یا نامه توجیه غیت بنویسید و در صورت بخشودگی غیبت از معافیت های دیگر استفاده کنید

  27. سلام من اگر خدمت بدم آیا غیبت سربازی معاف میشه سوال برادرم چهل سه سال سن چهار فرزند داره ممنون میشم اگر راهنمایی بکن و خدمت بر ه چند ماه میزند براش

    1. سلام با داشتن 3 فرزند بدون محدودیت سنی معافیت تعلق میگیرد.

  28. سلام وقتتون بخیر من چشمام ضعیف هستش نمره چشمم بالا هست معافیت شامل من میشه؟

    1. نمره یک چشم بالای 6 معافیت دائم تعلق میگیرد.

  29. سلام من متولد ۱۳۶۷ هستم ۴ ماه خدمت کردم بخاطر مریضی پدرم مجبور به ترک خدمت شدم الان ازدواج کردم و ۳ فرزند دارم آیا امکان معافیت دارم

  30. سلام …اینجا کشور اجباراست …حجاب اجباری …ماشین بیخود اجباری …قانون الکی جاهلیت اجباری …سربازی اجباری …..کسی نخواد سربازی بره هرکاری رامیکنه که نره …پس چرااینقدرخودتونو کوجک میکنید واجبار راه میندازید ؟؟؟!!!!

  31. سلام بنده وضعیت بدنی درستی ندارم!
    آزمایش ندادم ولی از شدت لاغری حتی نمیتونم یک شنای ساده رو انجام بدم چیکار کنم؟

  32. سلام من یه دختر ۱۰ساله دارم که مادر نداره الان ۷ساله پیش من زندگی میکنه حضانتش بامن هست چطور میتونم دخترمو تنها بزارم برم یه استان دیگ خدمت کنم ؟؟سال ۹۰رفتم خدمت وقتی بچه ام به دنیا اومد مجبور شدم برای خرج زندگی از خدمت فرار کنم۳سال بعد زنم ول کرد رفت من الان تنها تکیه گاه دخترم هستم ایا این معافیت نداره؟
    اگ این معافیت نداره پس این نظام از ریشه مشکل داره تف بر این مسئولین دزد و بی عقل

    1. سلام شما از طریق معافیت پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید یا از طریق سن عفو رهبری که سن ۵۰ سال است میتوانید معافیت بگیرید.

  33. داداش شاهزاده که اومد خدمت بخر دلارشون رسیده به 100 تومن

  34. سلام به ادمین های گرامی سوالی داشتم آیا طرحی با عنوان خرید اضافه خدمت هست؟

  35. نصب پرچم شیر و خورشید روی پل هوایی بی بی سی
    دیگه چه جور بگن شاهزاده بیاد خرید خدمت میزاره

  36. سلام وقت بخیر بنده 32سالمه و دارای 2 فرزند سال 98 اقدام کردم برای معافیت ولی دیر اقدام کردم همه مراحل و انجام دادم حتی قسط بندی هم شد برام یه قسط ریختم بحساب ولی سال جدید برگشت خورد من تا امدم دوباره پیگیرش بشم گفتن دیگه نمیشه یه راهنمایی بکنین لطفا

    1. سلام طرح خرید خدمت برداشته شده و امکان خرید خدمت ندارید. شما از طریق معافیت پزشکی

  37. سلام وقت بخیر من سال ۹۹ برای خرید خدمت اقدام کردم و ۳تا قسط اون رو پرداخت کردم وبه مسکل خوردم نتونستم پرداخت کنم تا الان میخام بدونم الان اقدام کنم میتونم بخرم چون الان دیگه نمیفرشن من چون از قبل اقدام کردم هنوز شامل من میشه یا الان برداشتن من هم نمیتونم دیگه کاری کنم

    1. الان طرح خرید خدمت وجود ندارد از طریق سازمان نظام وظیفه پیگیری کنید

  38. با سلام از طرف پلیس+10به من پیام دادن که خودم معرفی کنم به نظرتون چیکار کنم آیا واسه شما چنین پیامی آمده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام برای پست دفترچه از طریق پلیس+10 اقدام کنید.

  39. سلام مسئولی هست که علت فرار از خدمت از ما بخواد من چهل پنج سالم دو تا بچه دارم به خاطر کارت پایان خدمت هیج جا بهم کار نمیدن باید چیکار کنم

    1. سلام از طریق معافیت پزشکیمیتوانید معافیت دریافت کنید

  40. باسلام وخسته نباشیدخدمت شمامشاورین محترم بنده یه نظردارم واین هم اینه که شایدبشه خریدخدمت سربازی شرایط ویژه تری داشته باشه که هم بشه سربازی روخریدهم اینکه به امرسربازی لطمه واردنشه یعنی اینکه باعث نشه داوطلبین سربازی کم بشه به نظربنده اگه بشه فقط کسانی بتونندخدمت روخریدکنندکه شانس معافیت پزشکیشون بیشترباشه یاکفالت پدریامادرروداشته باشند یااینکه تحت نظربهزیستی باشند یاهرمشکل دیگه ای که نشه باهاش معافیت روگرفت ولی درعین حال برای خدمت مشمول مشکل ایجادکنه

  41. سلام وخسته نباشید من سال79مدت 11ماه خدمت کردم بعد فراری شدم ونرفتم سرخدمت والان مدت22سال از فراری بودن من میگذره ممنون میشم راهنمایی کنید ایا راهی برای گرفتن کارت پایان خدمت هست

    1. سلام از طریق معافیت پزشکی میتوانید برای معافیت اقدام کنید.

  42. سلام ..من ۴۰سال دارم .و چندین بار زندان رفتم .چند سال اعتیاد دارم .والان ۱سال ترک کردم ..آیا منی که سابقه کیفری دارم و اعتیاد به مواد دارم به نظرتون من برم سربازی واسه بقیه مشکلی پیش نمیاد …خواهش میکنم ی فکری به امثال من و دیگران بکنید …اگه فروشی ویا معافیت هست بگید

  43. من ۴۰ سالمه داخل کشورم خدمت نرفتم الان چیکار کنم که بخرم مغازه بشم

  44. سلام خسته نباشین من ۳۲ سالمه و دوتا فرزند دارم اخر برج ۱۱ سال ۹۸ متوجه شدم که طرح خرید خدمت هست تا امدم کاراشو انجام دادم شد ۱۲ ی قسط پرداخت کردم ولی برگشت خورد شد سال ۹۹ بعد که رفتم گفتن این طرح دیگه تموم شده میتونم پیگیریش بکنم دوباره

    1. سلام خیر این طرح برداشته شده و امکان خرید خدمت ندارید

  45. سلام من متولد 67هستم150کیلو وزن دارم بیماری کبد چرب ومیکروب معده سنگ کلیه دارم کلیه هام سنگ ساز هستن یه پسر 11ساله هم دارم آیا مشمول معافیت میشم

    1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت پزشکی دارید.

  46. سلام من 37سال دارم خانواده ام برای من شناسنامه دریافت نکرده بودن با شناسنامه جعلی تا سوم راهنمایی درس خواندم باشناسنامه جعلی ازدواج کردم درسال 88 هم برای خودم ودختر بزرگترم هم زمان شناسنامه گرفتم شغلم آزاده هرجا کارمیکنم حقمونمیدن مستاجر هستم جایی هم استخدام نمی کنن ثواب راهکاری برای زندگی مختل من به قرآن از نماز واجب هم بالاتر آقای مسعول

    1. در صورت داشتن اصل شناسنامه مشکلی برای استخدام نخواهید داشت

    1. با عرض سلام بنده خدمت کردم به خاطر زورگویی فرمانده و…..گفت پرونده شما نیست که تسویه بهت بدم نزدیک به چهار ماه داخل پادگان گشتم از این دفتر به اون دفتر تا پرونده پیدا کردم ورفتم لجستیک گفتم نامه بهم بده پرونده بیارم خلاصه آوردم گفت باید سه ماه دیگه بمونی بخاطر اینکه فرمانده برات فرار از خدمت زده در حالی که هر روز من داخل پادگان میدید چندین بار هم نامه نوشتم برای مسئولین ورئیس جمهوری اما رسیدگی نکردن با دو تا بچه وکرایه نشینی وکارم هم کارگری چه باید کرد لطف کنید راهنمایی فرمایید با تشکر

    2. سلام من می‌خوام خدمت رو بخرم میشه و هیچ غیبتی ندارم فقط یک سال معافیت سربازی گرفتم می تو نم پایان خدمت بخرم

      1. سلام طرح خرید خدمت برداشته شده برای برسی معافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید

  47. سلام وقت بخیر
    من سرباز نیرو انتظامی ام جایی افتادم ک واقعا شرایط خدمت ندارم میخواستم بدونم میشه خدمتم بخرم یا انتقال بگیرم نزدیک بیفتم

  48. سلام من ۴۲سالمه ودوتا دختر دارم یکی ۱۱سال یکی ۵سال نه خانه نه شغل درست بدلیل شرایط مالی نتونستم برم خدمت الآنم با دوتا بچه مستاجر چطور باید برم خدمت دیگه پیر شدم کی به مشکل مارسیدگی میشه خواهشن فکری کنید

    1. سلام من مادر ۵۰ ساله ام و کارمند ازهمسراول جدا شدم وپسری داشتم که پدرش کفالت گرفت
      من مجددا ازدواج کردم پسری دارم ۱۸ ساله و محصل پدرش به علت اعتیاد ترک منزل کرد وکفالت پسرم بامن است ازشما خواهشی که دارم راهنمایی بفرمایید چگونه می توانم معافیت ش را بگیرم

      1. در صورتی که جدایی شما از همسر دوم رسمی باشد و 30 ماه از جدایی بگذرد پسر شما میتواند از طریق گرفتن کفالت مادر معافیت بگیرد.

          1. سلام و احترام. خانم حاجی محمدی هستم. خیر متاسفانه همچین اقدامی ممکن نیست.

  49. سلام من برادرم متولد 56 است و یک فرزند دارد آیا میتواند سربازی بخرد یا شرایطی برای معافیت دارد؟

  50. سلام وقت بخیر.من الان ۴ماهه سرباز هستم،آیا میتونم ایست خدمتی بزنم و دانشگاهای خارجی پذیرش بشم؟!

  51. سلام خدمت سربازی انجام دادم ۱۶ماه و۱۱ روز چقدر باید پول بدم بیاد روی بیمه تامین اجتماعیم

  52. بی بی سی : به کوری چشم دشمنان همه کسبه بستن
    اعتصابات سراسری کسبه، یزد
    یزدی ها مومن با خدا این دیکتاتور نمیخان

  53. سلام ۴۰ سالمه متاهلم و ۲ بار عمل واریکوسل انجام دادم آیا معاف میشم

    1. سلام وقت بخیر
      در صورتی که واریکوسل بعد از عمل به گرید ۳ عود کند امکان معافیت دائم وجود خواهد داشت

      1. سلام من خدمت نرفتم ولی الان میخام کارتمو بخرم امکانش هست هیچ راهی نداره

        1. سلام خسته نباشید من سرباز فراری هستم. از پادگان فرار کردم سال 1397/1/19عزام شدم و ماه بهمن ماه تصادف کردم دیگه نرفتم یعنی فراری هستم تمام حساب بانکی و کارت ملی با شناسنامه رو مسدود کردن
          من می‌خوام خرید خدمت کنم راهنمای کنی

          1. طرح خرید خدمت برداشته شده باید از یکی از معافیت ها استفاده کنید.

        2. سلام من ۱۰ ماه از خدمت رو رفتم الان به مشکل خوردم نمیتونم برم ایا میتونم باقی خدمتوبخرم

          1. سلام طرح خرید خدمت برداشته شده و امکان خرید خدمت وجود ندارد

      2. سلام من مشکل سندروم روده تحریک پذیر دارم و نمیتونم خدمت برم و مشکل سیاهی پوست گردن و زیربغل و… میتونم معافیت پزشکی بگیرم؟

        1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید.

      3. سلام من واریکوسل نوعه ۳ داشتم دکتر نظام وظیفه بهم گفت عمل کنی اگه عود کنه معاف دائم میشی البته دو سه سال پیش این حرفو بهم زدن

      4. سلام خسته نباشید من ۳۷سالمه دارای یک فرزند خدمت سربازی نرفته ام الان میخوام بخرم چجوری میتونم بخرم

        1. ﺳﻼﻡﻭﻗﺘﺘﻮﻥﺑﺨﯿﺮﺳﻼﻣﺖﺑﺎﺷﯿﻦﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪﺩﺭﺣﻝﺎﺣﺎﺿﺮﺧﺮﯾﺪﺧﺪﻣﺖﺳﺮﺑﺎﺯﯼﻭﺟﻮﺩﻧﺪﺍﺭﻩﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪﺍﻗﺪﺍﻡﺑﺮﺍﯼﻣﻌﺎﻓﯿﺖﭘﺰﺷﮑﯽﮐﻨﯿﻦ ﺑﺮﺍﯼﻣﺮﺍﺣﻞﻭﺷﺮﺍﯾﻄﺶﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪﺑﺎﻣﺮﮐﺰﻣﺸﺎﻭﺭﻩﺁﻭﯼژﻩﺗﻤﺎﺱﺑﮕﯿﺮﯾﺪﻭﺟﻮﯾﺎﺷﻮﯾﺪﻭﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯿﺘﻮﻥﻣﯿﮑﻨﯿﻢ

    2. سلام : من متولد ۱۳۵۹ هستم پنج کلاس درس خواندم متاهل هستم یا میتوانم برای خریدن پایان خدمت اقدام بکنم، لطفا راهنمایی بکنید

      1. سلام طرح خریدن خدمت برداشته شده برای برسی باقی معافیت ها با مشاورین آویژه تماس بگیرید

      1. سلام من علی هستم متولد ۸۲ هستم ورزش قوی ترین مردان به صورت حرفه ای کار میکن وزن ۱۶۰ کیلو گرم دارم برای مسابقه به کشور خارج بخوام سفر کنم می توانم کارت خدمت ندارم لطفا راهنمای کنید ممنونم

        1. سلام جزایری هستم.برای برسی معافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید

    1. سلام وقت بخیر
      قانون خرید خدمت از سال 98 برداشته شده است اما با شرایطی دیگر امکان معافیت می تواند لحاظ شود

      1. سلام میشه مثلا ۴ سال لیسانس بگیرم چقدر از خدمت کم میشه؟

        واینکه چجوری باید معاف شم؟

      2. سلام وقت بخیر یعنی مراجعه کنیم نتیجه میگیریم ،منم یه قسط رو سال ۱۴۰۱ ریختم هفتاد درصد قسط رو سال۹۸ پرداخت کردم،لطفا اگه میشه با من تماس بگیرید هرچقدر هزینه اش باشه پرداخت مکینم

      3. سلام …چرا متاهل ۲تا فرزند دارن میخان معاف کن …وانایکه ۴۰ساله هستن مجرد معاف نشن ….

      4. امیدوارم طرح 5 ساله تو ایران اجرا بشه چون واقعا خیلیا امکان رفتنشو ندارن

    2. سلام بنده پایان خدمت معافیت پزشکی دارم ایا میتونم برای بیمه خودم اضافه کنم

  54. سلام و عرض ادب
    آیا این عدالت است که فردمتأهل دارای زن و فرزند وارد خدمت شود، بجای خدمت اجباری برای افرادمتأهل ای کاش که کارت پایان خدمت را برای عقدازدواج در سندازدواج اجباری میکردند که جوانان اینجوری بدبخت و آواره و بیچاره نشوند…؟
    اگر عدالت بود هرگز چنین قوانین سُست و ظالمانه ای درکارنبود هرگز زندگی جوانان اینگونه دوچار فروپاشی و جدایی و طلاق نمیشد…؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. سلام ۳۸ سال دارم دارای دو فرزند غیبتم بالای ۱۴ سال است ومدارک تحصیلی سیکل دارم ایا میتونم خرید سربازی انجام بدم

    2. سلام سال ۹۸ خرید خدمت انجام دادم هشت سال غیبت داشتم، خرید اقساطی انجام دادم سه قسط هم واریز کردم ده قسطم مونده میتونم الان همه رو یکجا واریز کنم و کارت بگیرم یا نه

    3. سلام.اعزامی1/12/1400از ارومیه هستم قرارگاه شمال غرب قبلا 24بومی 21غیر بومی بود ک فکنم از برج 3/1041شد 21بومی18غیر بومی امروز دوباره گفتند 24،21شده این صحت داره آیا؟اگه صحت داره نحوه اجراش چ مدلیه مثلا میگن از ی تاریخ ب اینور یا نه کسی ک یک روزشم مونده س ماه میاد روش

      1. سلام وقت بخیر
        بحث تعداد ماه های خدمت غیر از مسئله ی بومی یا غیر بومی،به مناطق بد آب و هوا و مناطق محروم تقسیم شده و شرایط متفاوتی لحاظ خواهد شد

        1. سلام من تقریبا چهل چهار سال دارم ومجرد هستم ودرد فیزیکی زیادی دارم بطوری که اگر خدمت هم بروم کار خاصی تنوی توانم انجام دهم آیا شرایط معافیت دارم

    4. سلام خسته نباشید اگه ۱۸ سالم بشه چون فوتبال بازی میکنم غیبت داشته باشم بعد ۸ سال میتونم سربازیمو بخرم

      1. سلام وقت بخیر خرید سربازی از سال۹۷ برداشته شده است

        1. سلام من مادرم تحت پوشش کمیته امداد خودمم ۲۷سالمه میتونم بخرم سربازیمو چقدره پول خریدش

          1. سلام طرح خرید خدمت برداشته شده و امکان خرید وجود ندارد برای برسی انواع کفالت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

    5. سلام
      من سال 96 اقدام به خرید خدمت کردم که اقساط آن را نصفه پرداخت کردم و چند قسط آن باقی مانده. آیا میتوانم بقیه اقساط رو پرداخت کنم یا نه؟ لطفا راهنمایی کنید ممنونم

      1. سلام خدمت شما، باید با مراجعه به سازمان مرکزی نظام وظیفه بررسی شود. بستگی به تعداد اقساط و مبلغ پرداختی دارد. آخرین بار سال ۹۹ و ۴۰۰ اعلام کردند افرادی که اقساط را نصفه پرداخت کردند میتوانند مجدد شروع به پرداخت اقساط باقی مانده کنند.

  55. سلام من یک زنه ۶۰ساله هستم با هزار دعا ودوا یک بچه دارم که اونهم مریض احوال هست باباش هم مریض احوال هست به هیچ عنوان دلم نمی خواد بچه وببرند سربازی لطفاً من را راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر امکان معافیت پزشکی میتواند وجود داشته باشد.

  56. سلام خسته نباشی من ممتولد پنجاه وهشت هستم میخوام خدمت سربازی را بخرم سه تا بچه دارم چکار کنم

      1. سلام وقت بخیر من۲سالمه و دیپلم نگرفتم میخوام اشتغال به تحصیل بگیرم ولی میگن باید سربازیش اوکی باشه ولی من نمیخوام برم سربازیش راهنمایی کنید مغزم ترکید

    1. با ارزش سلام دارای چهار فرزند هستم سربازی را به صورت قسطی خریدم اما به دلیل کرونا بی کار شده و قسط ها را به پایان نرساندم برای اتمام قسط مراجعه کردم گفتند نمی‌شود آیا من از سربازی معاف میشوم ؟؟

      1. سلام.طبق قانون معافیت ، افرادی که دارای ۴ فرزند میباشند بعد از پایان دوره آموزشی میتوانند درخواست معافیت ثبت کنند.

    2. سلام من داری دو فرزند ۶ ساله و۵ساله هستم امااز خانم طلاق گرفتم بچه ها هم با من هستن کسی نیست نگه شون داره غیراز خودم من معاف میشم یا خیر ممنون میشم راهنمایی کنید؟

      1. سلام وقتتون بخیر برای اظلاعات بیشتر برای کفالت فرزندانتون با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. سلام خسته نباشید سن دیقی16 سال 5 ماه
        چند سال ب خدمتش مونده

      2. سلام میخوام کارت سربازی ام پولی بگیرم لطفآ راهنمایی کنید

        1. سلام طرح خرید خدمت برداشته شده است برای برسی معافیت ها با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

    1. سلام ..چرا ایرانی های مقیم خارج شرایط خرید دارن ولی ایرانی های خود مقیم ایران شرایط خرید ندارن ….من ۴۰ساله هستم چندین بار زندان رفتم اعتیاد به مواد مخدر دارم …به نظرتون من برم سربازی مشکلی در پادگان واسه کسی پیش نمیاد منی که سابقه کیفری واعتیاد دارم ..خواهش میکنم ی فکری به امثال ماها بکنید …

  57. با سلام وخسته نباشید من 7 ماه خدمت کردم چون پدرم در زمان جنگ عصاب روانش را از دست. داد به خاطر مادر و خواهران مجبور شدم غیبت کنم 5 سال غیبت کردم و در ضمن پدرم نصف قلبش از کار افتاد و دیابت و کلسترول داره من برای معافیت چکار کنم

    1. سلام وقت بخیر
      ابتدا باید جرایم سربز فراری اعمال شده و تحت شرایطی کفالت مددجویی برای شما لحاظ می شود

    2. سلام من پدرم 40سالشه و خودش مشکل قلبی داره و خودشم از از سربازی معاف شده و کارش هم ازاد هست منم تک فرزند هستم ایا امکان معاف شدن هست ممنون

      1. در صورت تایید مشکل پزشکی پدر از سمت پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

  58. با سلام وخسته نباشید من 7 ماه خدمت کردم چون پدرم در زمان جنگ عصاب روانش را از دست. داد است از مادر و خواهران مجبور شدم غیبت کنم 5 سال غیبت کردم و در ضمن پدرم نصف قلبش از کار افتاد و دیابت و کلسترول داره من برای معافیت چکار کنم

    1. سلام وقت بخیر
      ابتدا باید جرایم سربز فراری اعمال شده و تحت شرایطی کفالت مددجویی برای شما لحاظ می شود

  59. سلام ببخشید من بیماری فیبرومیالژیا دارم شدید میتونم معافیت پزشکی بگیرم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله با توجه به شدت بیماری یا معاف دائم یا معاف رزم خواهید شد

      1. سلام خدمت مشاورین زحمت کش آویژه
        من متولد 77 هستم برادر کوچک ترم خدمت رفته تموم کرده من بخاطر مشکلات و خرج خونه نتونستم برم الان موقعیت کاری خوبی پیدا کردم خواستم ببینم میتونم برای معافی اقدام کنم ؟

        1. درصورت دارا بودن مشکلات پزشکی و شرایط کفالت میتوان جهت معافیت اقدام کرد

  60. سلام خسته نباشین من چن ساله بیماری فیبرومیالژیا دارم شدیدایامیتونم معافیت پزشکی بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      بله با توجه به شدت بیماری یا معاف دائم یا معاف رزم خواهید شد

      1. سلام من ۴۲سالمه.دوتابچه دارم۸ ساله ۳ساله خودم اجاره خونه دارم بدهکاری دارم شغلم ازاد چکار کنم

  61. سلام خسته نباشید خدمت شما عزیزان میگم اگر سنم تازه رسیده به سربازی برم ولی من می‌خواهم کفالت بگیرم پدر من ۴۷ سال دارد وپدربزرگ من دارای ۷۰ساله هست وخودپدربزرگم مریض هست و۲پسرو۲دختر پدربزرگم عاجز هستند وپدر من هم کمی مریض هست ومن یک برادر وخواهر کوچک تر از خودم را دارم آیا من می توانم کفالت بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      در هر زمینه شرایط متفاوت است برای هر مورد باید شرایط شما بررسی شود.

    2. سلام من متولد 1365هستم دارای 3فرزند هستم 17سال غیبت کردم امکان خرید خدمت هست

  62. سلام من متهل هستم12ماه به سربازی رفتم بعد مشکل خانوادگی پیش اومددیگه نتونستم به سربازی برم فرار کردم الان میتونم مافیت بگیرم

  63. سلام خسته نباشید
    بنده سال ۹۵ طبق اون مصوبه سال۹۴ که امکان خرید اقساطی سربازی بود اقدام کردم و چند قسط پرداخت کردم ولی بقیه رو پرداخت نکردم و در حال حاضرم سنم ۳۷ سال هستش و متاهل هستم میخوام راهنماییم کنید بنده چیکار باید بکنم خواهشمندم جواب بدید

  64. سلام من تک پسر هستم متولد ۶۱ بودم و سال ۸۱ برای معافیت اعلام کردم و به دلایلی نیمه کاره موند دوساله بودم که پدرم فوت کرده مادرم عروس شد و رفت و سه تا خواهر داشتم که زیر نظر من بودن الان ازدواج کردن رفتن الان خودم متاهل هستم دارای دو فرزند هستم خواستم ببینم معافیت به ما تعلق میگیرد یانه یه راحل جلو پام بزارین ممنون میشم

  65. سلام وقت بخیر بنده پنج بچه دارم متولد ۱۳۶۲ هستم سه تا از بچه هایم متولدین ۹۰ به بالا هستند آیا میشه خدمت سربازی را بخرم .تشکر

  66. من متولد ۶۰هستم و به خاطر مشکلات مالی نتوانستم به خدمت مقدس سربازی برم الان دارای ۴تا فرزند هستم نمیدانم چکار کنم لطفاراهنمای کنید

    1. سلام وعرض ادب بنده ۴۷سالمه.دارای سه فرزند هستم.توان خدمت ندارم.آیابنده میتوانم معافیت بگیرم؟

      1. سلام.طبق قانونِ جدید نظام وظیفه افراد بالای ۴۰ سال که دارای ۳ فرزند می باشند بعد از دوره آموزشی امکان معافیت دارند.

  67. سلام من ۳۱سالمه متاهل هستم دو تا بچه دارم پدرم فوت کرده سال ۹۰ برای معافیت اقدام کردم نصف کارهای معافیت رو انجام دادم برام مشکل پیش اومد دیگه نتونستم برم دنبال کارهاش برادرم سن ۱۸ سالگی رو رد کرد الان میگن دیگه تعلق نمیگیره ایا راهی هست برای گرفتن معافیت واگر برم خدمت چقدر کسرمیکنن از خدمت سربازی پدرم ۶ ماه هم ایثار گری داره لطفا راهنمایی کنیدم

    1. سلام وقت بخیر من سرباز هستم☆
      ایا ۳ماه دوری از هشتگرد به تهران میخورد یانه
      ممنون میشم بگید
      ایا میشه من الان ۱۸ماه خدمت کردم این ۳ماهشو بخرم ایا میشه دیگه نمیکشششششششششههههههه

  68. سلام من ۳۱سالمه متاهل هستم دو تا بچه دارم پدرم فوت کرده سال ۹۰ برای معافیت اقدام کردم نصف کارهای معافیت رو انجام دادم برام مشکل پیش اومد دیگه نتونستم برم دنبال کارهاش برادرم سن ۱۸ سالگی رو رد کرد الان میگن دیگه تعلق نمیگیره ایا راهی هست برای گرفتن معافیت واگر برم خدمت چقدر کسرمیکنن از خدمت سربازی پدرم ۶ ماه هم ایثار گری داره لطفا راهنمایی کنید

  69. سلام خسته نباشید من متولد ۱۳۶۵ هستم و اصلا سربازی نرفتم و همسر و فرزند دارم
    ایا میتونم الان سربازی مو بخرم .میشه راهنمایی کنید

    1. سلام
      شما جز موارد خاص هستید لذا برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  70. سلام
    من دانشجوی سال ۱۰ دکتری هستم و درگیر دفاع هستم. آیا من مشمول غیبت شده ام؟

  71. سلام خسته نباشید
    من دوماه اموزشی رو گذراندم و الان نمیخوام دیگه ادامه بدم میتونم بخرم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاع از قوانین خرید خدمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  72. باسلام وخسته نباشید خدمت تمامی
    دست اندرکاران من مادری هستم که
    یک فرزندپسرم را در سانحه تصادف از دست دادم
    الان درحال حاضر من ناراحتی روحی دارم وهمسرم
    هم راننده بیابان هست غیبت سربازی داره
    اسمش در کنکور سراسری درامده ایا قانون خرید
    سربازی را شامل همه مشمنولین قرار میدهید
    چون بسیاری از جوانها این مشکل رو دارند
    لطفا به این مادر جگرسوخته پلسخ دهید ممنون
    میشوم

  73. سلام خسته نباشید من متولد ۶۸ سربازینرفتم ولی همسرو فرزند دا رم دوتا برادریم داداشم رفت خدمت من نرفتم چون پدرم ول کرده رفته خرج مادرم بعهدی منه اگه یه روز نباشم زن بچه باید برن تو خیابون الان نمتونم برم زندگیم میپاشه یه بیمه نیستم دو روز دگه بیافتم تخونه خرج زن بچه ام کی میده فکری بحال ما بکنید هر کی داشت خرید ما حیرون شدیم

  74. سلام من برای خرید خدمت در سال ۹۷اقدام کردم بمن گفتن برای شما پیامک ارسال میشه وارسال نشد نزدیک به ۱۵میلیون هم پول خرید خدمتم بود الان میگن خرید لغو شده تکلیف من چی میشه؟

    1. سلام
      با مراجعه به نظام وظیفه این موضوع را پیگیری کنید

      1. سلام من هشت ماه از سربازی را گزراندم الان نمیتوانم بروم مشه خرید اقساتی یا نه

          1. سلام طرح خرید سربازی برداشته شده باید از معافیت ها استفاده منید

        1. سلام من 7ساله سربازی نرفته ام و یه دونه آبجی کوچیکه دارم و یه داداش بزرگتر از خودم که متاحل هستش پدرم هم متولد 54هست خودم هم مجبورم کارکنم که کمک خرج باشم به نظر شما میتونم بخرم .زیره دیپلم هم هستم

      2. سلام‌‌خسته‌نبااشید‌معافیت‌متولدین‌۱۳۵۶‌‌معافیت‌خدمت‌کی‌خواهد‌امدمتشکرم‌لطفا‌راهنمایی‌کنید

    2. سلام وقت بخیر یعنی مراجعه کنیم نتیجه میگیریم ،منم یه قسط رو سال ۱۴۰۱ ریختم

  75. سلام من برای خرید خدمت در سال ۹۷اقدام کردم بمن گفتن برای شما پیامک ارسال میشه وارسال نشد نزدیک به ۱۵میلیون هم پول خرید خدمتم بود الان میگن خرید لغو شده تکلیف من چی میشه؟

    1. سلام وقت بخیرمن متولد۵۷دوتابچه دارم سال ۹۷برای خریدخدمت فرم پرکردم۱۸میلون وپانصدبرایم آمدگفتندواریزکنم من متاسفانه نداشتم ایا الان امکانش رادارم ممنونم

      1. سلام وقت بخیر
        قانون خرید خدمت از سال ۹۸ برداشته شده است

        1. سلام وقتتون بخیر من متولد۷۶هستم بخاطر مشکلات زندگی و پدرمادرم بیماری دارن نتونستم ب سربازی برم ایا امکان خریدنش هس؟؟

          1. خیر در حال حاضر امکان خرید خدمت وجود ندارد اخرین قانون فعال خرید خدمت سال 98 بوده است

  76. سلام ،بنده دیپلم ناقص هستم برای خرید پایان خدمت چقدر باید پرداخت بشه؟؟.یعنی هزینه کارت چقدره؟

  77. سلام ایا کسی که 2 ماه خدمت کرده باشه بعد فرار کرده باشه خرید خدمت شاملش میشه

  78. سلام من متولد ۶۷هستم متاهل و دارای دو فرزند پدر و مادرم سنشون بالای ۷۰سال هست و یک خواهر با معلولیت ذهنی شدید دارم آیا امکانش هست کارت پایان خدمت بگیرم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام
      بله احتمالش وجود دارد اما شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود

      1. سلام منو 23سال است و خرجه خانواده را میدم نمیتونم برم سربازی چون دو برادر دارم یکی درس میخوانه وپاشون سوخته خرجه این برادرم هم میدم و مادرم اعصابی است و کارگری میکنم خرجه اینا را میدم و ی برادری دارم اینم کار می‌کنه میشه پایان خدمت بدی به من چون من مسولیت دارم نمیتونم برم خدمت میخواهم پایان خدمت بگیرم برم ی کاره خوبی کنم خیلی ممنون میشم ازتون کمک کنید خداشمارا حفاظت کنه،🥺🥺

      1. بالای ۳۰ سال دارم ومتاهل هستم. ایا امکان خرید خدمت برام وجود داره؟

  79. ببخشید میخواستم بدونم چجوری که واسه یک روز دیر کرد برای اقساط خدمت سربازی از من ۲۱۰ هزار تومان گرفتن میشه بگید چجوریه.

  80. سلام علیکم کسانی فقد ثبت نام کردن ولی مبلغی ندادن می تونن پرداخت کنن معافی بخرن خوب یه چاره کنید برامون مگه میشه بمونیم بدون تکلیف ۳تا جراحی کردم غده ترشحی توگلوم هست چکارکنیم دیگه…

  81. سلام خسته نباشین من دوره بره پنج ساله از اموزش فراریم میخاسم بدونم میشه کارت پایان خدمت خرید مجرد هستم

    1. سلام وقت بخیر
      در زمینه ی خرید خدمت قوانین بروزرسانی شده است

      1. سلام یعنی کسی که سال ۹۸ بیش از ۷۰درصد اقساطش رو داده می‌تونه بقیه رو بده

      2. سلام یعنی کسی که سال ۹۸ بیش از ۷۰درصد اقساطش رو داده می‌تونه بقیه رو بده من یه قسطم مانده اونم سال ۴۰۱ پرداخت کردم ،الان بایدچکار کنم،اگه پولم پس بدن دیگه چیزی نمیکنه برام ارزشش اومده پایین

    1. باسلام خدمت شما
      اینکه هست سال غیبت رو برداشتین به نظرم خیلی اشتباه کردین
      چون که من هشت سال غیبتم موعدش شد شما ازدوباره قانون رو عوض کردین
      لطفا قانون خرید سربازی رو‌بزارین هرکس بتونه قسط بندی میکنه ومیخره

    2. به نظر خودتون کسی که دوتا بچه داره تو این گرونی شغل آزاد که کار هم گیر نمیاد چطوری باید بره سربازی اونم دوسال ، خب حداقل برای دو فرزندی بالای ۳۰ سال معافیت بذارید ، شما که هدفتون افزایش جمعیت هست جای اینکه کمک کنید دارید ظلم میکنید…

  82. سلام من سربازی رو خریدم یه مقدار باقی مانده از پول خرید سال1401 پرداخت کردم ولی به حساب نظام وظیفه نرفته وبرگشت هم نخورده باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام وقتتون بخیر
      میشه بپرسم چه زمانی خریدین الان امکان خرید هست؟

      1. سلام من متولد ۶۷هستم متاهل و دارای دو فرزند پدر و مادرم سنشون بالای ۷۰سال هست و یک خواهر با معلولیت ذهنی شدید دارم آیا امکانش هست کارت پایان خدمت بگیرم
        لطفا راهنمایی کنید

        1. سلام
          بله احتمالش وجود دارد اما شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود

      2. سلام ،
        دندونای بالا همشون خراب شده تا مرز لثه ، فقط دو دندان عقل و دوتای جلو تا بزور میتونم غذا بخورم و پایین هم چهارتا دندان عقل کشیدم بابت پوسیدگی ..
        تا حدودی آسم هم دارم !؟
        ب نظرتون معاف خواهم شد !؟؟

      3. من یک مادر ۶۰ساله دارم وپدرم هم مریض هست تک فرزند هستم من شرایط معافیت خودم قرص اعصاب میخورم من معاف میشوم

        1. سلام وقتتون بخیر امکان معافیت پزشکی میتواند وجود داشته باشد.

    2. سلام من در طرح ٩٨ ثبت نام کردم فرم و … پر کردم یه مبلغی هم بانک ملی واریز کردم ولی الباقی پرداخت نکردم
      تکلیف چیه

    3. سلام چقدر خریدین سربازی رو و من رو ۲۹ساله زن دارم ولی مدارک نداره تازه پرونده داره

      1. سلام من متولد 75هستم و متاهل میتونم خدمت سربازی رو بخرم

  83. سلام
    در سن 18 سالگی اقدام به خدمت کردم و آموزشی تموم کردم و وچند ماه تو یگان خدمت کردم ومرخصی گرفتم بعد ی سری مشکلات داشتم نرفتم پادگان.. تقریبا 8 سال غیبت داشتم یا همون فراری و پلاتین تو پام هست والانم متاهلم با پدر 60ساله ومادر و همسرم زندگی میکنم
    لطف کنید به من راهنمایی کنید چکار کنم
    ایا میتونم خدمت رو بخرم و هزینه ی خریدش چقده؟ برای دیپلم و زیر دیپلم.
    ممنون.

  84. با سلام من متولد۱۳۶۰هستم سال ۷۹ به خاطر فوت برادرم خدمت را ترک کردم الان هم ۳تافرزند دارم و هیچ دندانی ندارم ایا من می توانم معافیت بگیرم ممنون راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر ممکن است بتوانید از طریق معافیت پزشکی اقدام نمایید.

  85. سلام من سال ۹۶ اقدام کردم برای خرید خدمت قسط اولم واریز کردم الان ۱۰ تومن مونده خواستم ببینم برای سال ۱۴۰۱ هم تمدید شده یا نه ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام
      قسط بایدسر موقع واریز شود و برای پیگیری به نظام وظیفه مراجعه کنید

      1. برم نظام وظیفه پیگیر کنم درست میشه ؟؟؟!!!منم یه ۳۰ درصد باقیمانده رو سال ۱۴۰۱ ریختم بقیه رو سال ۹۸ریختم

  86. باسلام متولد۶۵هستم الان هم متاهل هستم و۴فرزنددارم آیامعافیت خریدسربازی تعلق میگیرد

  87. سلام …من سال ۸۹از خدمت فرار کردم معافی شاملم میشه

      1. سلام پسرم تک پسر خانوادت و نان آور خانمان آموزشی افتاده بود عجب شیر و سربازی افتاده تهران پدرش هم اعتیاد داره چکار باید انجام بدم بیفت شهر خودمون نیروی زمینی هست می خوام ببرمش نیروی انتظامی

  88. سلام …من سال ۸۹از خدمت فرار کردم معافی شمالم میشه

      1. سلام کسانی که لکنت زبان شدید دارن شامل معافیت می شوند ؟

  89. سلام ببخشید یک سوال سربازی که ۴یا ۵ سال فراری باشه یا تول چند روزه یاینده که بشه ۸ماه خدمت سربازی اش را بخره یا نه

  90. سلام بنده متول ۱۳۶۸هستم دارای ۱فرزند وهمسر هستم وتاکلاس پنجم ابتدایی درس خواندم میخواستم ببینم الان چه جوری میتونم خدمت سربازی رو بخرم با معاف بشم کمکم میکنید

  91. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم اقا بنظرتون طرح خرید خدمت امسال اجرامیشه من 11سال پیش سربازبودم نتونستم بمونم الان دیگه نمیتونم خدمت کنم متاهلم مستاجرم واقعا با5تومنی که میدن برا سربازا نمیشه برم خدمت خرج خونه هم بدم واقعا به این کارت پایان خدمت نیازدارم یه مبلغی بزارن براخریدش که بتونیم بدیم

  92. سلام من متولد 83 هستم و ماه دیگه در خارج کشور اقدام به تحصیل میکنم و اقامت اون کشور رو دارم
    سوال اول اینکه چطوری میتونم خدمت رو بخرم که به راحتی برم و به ایران بتونم هم بیام؟!
    و اینکه تو این مدت من میخوام درس رو کامل تموم کنم تو این مدت تحصیل در خارج کشور میشه به ایران به دیدن خانوادم بیام و تا چ موقع ادامه پیدا میکنه؟!
    و اقامت کشور رو قبل از اینکه تحصیل کنم دارم، این کمکی در خرید سربازی نمیکنه و حتی اگر به سن لازم نرسیدم که بخرم تو این مدت ادامه تحصیل میتونم برگردم و خانوادم رو ببینم یا به مشکل بر میخورم؟!
    ممنون میشم پاسخم رو سریعتر بدید
    با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر خرید خدمت از سال97 برداشته شده است اما درصورتیکه اقامت کشور خاصی را برعهده داشته باشید باتوجه به شرایطی امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  93. سلام
    من سال ۹۷ نسبت ب خرید خدمت اقدام کردم و ۳۳۰۰۰۰۰هزار تومان پیش پرداخت دادم و ب دلیل اعتیادی ک داشتم بیکار شدم و نتو نستم قسطاشو بدم ،میخواستم ببینم سال۱۴۰۱ قانون جدیدی هست ک من اقدام کنم

  94. سلام خسته نباشید، امکان خرید وجود داره الان برای مقطع کارشناسی ؟؟

  95. به نظر من از پانزدسال به بعد مشمول عفو سربازی التزامی است چرا که مشکل جوان کشور بسیار زیاد است

  96. سلام متولد ۶۴هستم باسه فرزند ایا‌معافیت یاخریدبه من تعلق میگرد پنجم ابتدای دارم

      1. سلام ۱۴۰۲خریدخدمت دوباره اجرای خواهدشد کدملیم مسدودشده.

        1. سلام اطلاعیه ای درباره ی خرید خدمت بیان نشده است

  97. سلام وقت بخیر من متولد۱۳۵۵هستم ۴۶ساله چطور میتونم اقدام خرید یا معافیت سربازی کنم ممنون

    1. سلام من ۲۲سالمه دانشجوی کارشناسی هستم
      من ب دلیل یکبار انصراف از دانشگاه نمیتونم مجدداً انصراف بدم میخواستم بدونم شرایط خرید سربازی برای من به چ صورت هستش؟
      مجدداً میخوام کنکور شرکت کنم

      1. سلام خسته نباشید من ۲۳ سال دارم نرفتم خدمت عموم هم شهید هس پیش مادر بزرگم بودم و خرجیشو میدادم نشد برم الان باید چیکار‌کنم

      2. من متولد ۶۰هستم و به خاطر مشکلات مالی نتوانستم به خدمت مقدس سربازی برم الان دارای ۴تا فرزند هستم نمیدانم چکار کنم لطفاراهنمای کنید

        1. سلام پسرم دیپلم هست متولد1382هست تک فرزندم هس میشه دنبال خریدسربازی باشم

    2. منکه متولد ۱۳۳۲ هستم دوسال خدمت کردم حا لابرای بیمه اجتماعی میخوام بخرم چگونه پرداخت کنم

    3. سلام
      شما ۴ سال دیگه صبر کنید
      بعد از ۵۰ سالگی دیگه کارت پایان خدمت نمی خواهد
      می شود عفو رهبری و تمام

    4. سلام وقت بخیر من ترنس هستم و نامه دکترم رو نظام پزشک مهر تاییده زده چطور میتونم اقدام کنم واسه معافیت و با مبایل به شماره با مشاور تماس میگیرم نمیشه لطفا راهنمایی کنید

      1. باسلام با کارشناسان ما یرای بررسی شرایط شما تماس بگیرید

  98. منی ک متولد ۶۳هستم میتونم سربازی رو بخرم مدارک هم تاپنجم ابتدایی خواندم

    1. سلام بنده متولد ۱۳۵۸ هستم سه تا فرزند دارم یکی رفته خدمت سربازی تموم کرده بند ه الان میتونم پایان خدمت بخرم یانه

    2. سلام من ۳۱سالمه متاهل هستم دو تا بچه دارم پدرم فوت کرده سال ۹۰ برای معافیت اقدام کردم نصف کارهای معافیت رو انجام دادم برام مشکل پیش اومد دیگه نتونستم برم دنبال کارهاش برادرم سن ۱۸ سالگی رو رد کرد الان میگن دیگه تعلق نمیگیره ایا راهی هست برای گرفتن معافیت واگر برم خدمت چقدر کسرمیکنن از خدمت سربازی پدرم ۶ ماه هم ایثار گری داره لطفا راهنمایی کنیدم

  99. سلام خسته نباشید آیا کسی که از ده سال بیشتر غیبت داره آیا می‌تونه معافیت بگیره

      1. سلام وقت بخیر
        بنده ۲۵ سالمه ایا میتونم معافیت رو بخرم؟ شرایطش چیه

  100. اینم بگم متولد۶۵هستم متاهل هستم 09389640099این شماره تماسم هست بخاطرخدا یکی راهنماییم کنه دارم روانی میشم پول کارگری دادم بخاطراقساط سه میلیون وخردی ازاقساط برگشت خورده همون قسطا آخریکجاپرداخت کردم کاشکی همون ماهیانه پرداخت کرده بودم خریدخدمت سال ۹۷ چون من حسابم کشاورزی هست قسطا بانک ملت پرداخت میکردم بخاطرخدا راهنماییم کنید

      1. سلام شمااگراول کارت رادرست انجام داده باشی ونظام وظیفه شرط نکرده باشه عدم پرداخت قسط درزمان خودش باعث لغو خرید میشه….دیرپزداخت کردنت مشکل لاینحل ایجادنمیکنه وبایدپیگیری کنی ازخودنظام وظیفه تابه نتیجع برسی انشاالله

      2. آره من داییم رفت کارت معافیتش رو بهش دادن البته قبلا نرفته بود

  101. سلام من خریدخدمت داشتم ۱۵ میلیون یازده میلیون وخردی پرداخت کردم سه میلیون وخردی مونده بودیکجاپرداخت کردم اقساط آخرپول ریختم بحساب اس ام اس بانکم فعال نبوده رواین حسابم پولم برگشت خورده بوداصلا متوجه نشدم چون اصلا با اون کارت فقط اقساط پرداخت میکردم چندروزه متوجه شدم پولم بحساب حوزه نظام وظیفه نرفته بحساب خودمه شمارابقران قسم میدم یه راهنماییم کنید

    1. دوست من من پنج سال تمام پیگیر این تیپ سوالات بودم واسه خودم. من هم شرایطم مثل شماست من چنتا قسطم و‌پرداخت نکردم و رفتم نظام وظیفه گفتن که تا پایان سال هزار و چهارصد فرصت داشتید و الان سرباز ب حساب میاید ، منتهی تنها روزنه امید اینه که دوباره تمدید بشه و مثلن بگن که اونایی که به هر دلیل تا پایان سال 1400 تسویه نکردن میتونن تا پایان1401 تسویه کنن…که امیدوارم که این بشه و مهات تمدید بشه.درپایان اینم بگم که شما فکر‌میکردید تمام مبلغ و دادید اما به هر دلیل تسویه نکردید و من اگاهانه تسویه نکردم…اینا مهم نیست فقط و فقط این ملاکه که تا پایان 1400 تسویه میکردیم که نکردیم…پس باید منتظر باشیم که ایشالا تمدید بشه و راحت شبم دوست من.

    2. کی پولو ریختی چه تاریخی اگه تا آخر سال1400 پرداخت میکردی کارتت صادر میشد ولی فعلا معلوم نیست

      1. سلام من متولد68 هستم متحل دارای دوفرزند توتصادف مهرهای گردنم کج شده لطفان راهنمای کنید

    3. سلام من میخواستم بدونم الان میشه خدمتو خرید من متولد ۱۳۷۲ هستم.

      1. من‌مادرم‌به‌تازگی‌دیالیزی‌شده‌پدرم‌هم‌سرکارمیریه‌سن‌خودم24‌میتوانممعاف‌بشم

        1. سلام شرایط گرفتن معافیت مادر را ندارید و برای گرفتن کفالت پدر هم باید یا بیماری خاصی داشته باشند یا بالای 75 سال باشند و غیبت سربازی هم نداشته باشید.

  102. سلام وخسته نباشیدآیاسال ۱۴۰۱امسال خریدسربازی برای فردمجردکه ۸سال غیبت داره انجام میشه یانه یااحتمال طرح خریدهست

  103. سلام سوالم اینه میخواستم بدونم که دارای یک فرزند وبالای ۳۱ سال سن خرید خدمت بهش تعلق نمیگیره

    1. باسلام.من.دارای.چهار.فرزندم.متولد.سال.1364هستم.خریدخدمتم.چقدر.میشود

  104. سلام من متولد ۵۸ هستم ۵ماه خدمت کردم الان متاهل هستم و دو فرزند دارم آیا معافیت سربازی شامل من هم میشه؟

    1. سلام. طرح جدید معافیت متاهلین بالای ۳۰ سال لغو شد. شما در صورت داشتن شرایط میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید.

      1. باسلام آیا احتمال تمدیداقساط خریدخدمت ثبتنامی 97 به قبل امسال یعنی سال۱۴۰۱ هست

        1. سلام بنده متولد 1363 هستم دارای سه فرزند سال 96 اقدام به خرید خدمت کردم تا کلاس پنجم بیشتر درس نخوندم 13600000کل جریمه دیر کردم شده 4000000تومن همون اول واریز کردم بقیشو ندادم آیا دنبالش برم معاف میشم یانه لطفا راهنماییم کنید ممنون

        2. سلام خسته نباشید.بنده 27سال سن دارم خدمت سربازی نرفتم متاهلم و فرزند تو راهی دارم.و عمل واریکوسل هم انجام دادم از طرفی هم هردو پایم سوخته و آثار سدختگی شدید روی پاهام هنوز هست .مستاجرم و قسط وام و خرج زیاد زندگی روی گردنمه شرایط خدمت رفتن ندارم .آیا ممکنه با این شرایط معاف شوم؟

          1. برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید با واریکوسل گرید 3 میتوانید معافیت دائم دریافت کنید همچنین برای سوختگی پا درصورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید.

      2. سلام وقتتون بخیر من برای پرداخت جریمه خدمت اقدام کردم و نصف مبلغ رو پرداختم الان میخوام تصویه کنم چطور میتونم تصفیه کنم

      3. کی پولو ریختی چه تاریخی اگه تا آخر سال1400 پرداخت میکردی کارتت صادر میشد ولی فعلا معلوم نیست

    2. به نظر من از پانزدسال به بعد مشمول عفو سربازی التزامی است چرا که مشکل جوان کشور بسیار زیاد است

    3. آره من داییم رفت کارت معافیتش رو بهش دادن البته قبلا نرفته بود

    4. آره معافی عزیز خیالت راحت راحت برو حوزه نظام وظیفه کارتت اومده دوتا بچهاتم‌ببر

    5. سلام من ۳۸ سالم داری یک فرزند خواهشن کمکم کنید خدمت نرفتم هرجا برای کار اقدام میکنم کارت میخوان خوب زن بچه منم خرج میخواد لطفا راهنمایی کنید

  105. با سلام من اعزام سال 84متأهل ودارای دو فرزند هستم که یک سال بعد خدمت فراری شدم آیا کسری خدمت برای من حساب می‌شود وچند ماه کسری در صورت معرفی خودم به یگان خدمتی لحاظ مشود.

    1. سلام وقت بخیر به دلیل غیبت و فراری بود شامل اضافه خدمت شده اید و نمی توانید کسری را اعمال کنید مگر انکه غیبت را موجه کنید .

    2. من متاهل ودارای ۲ فرزند و۳۲ سال سن دارم.متولد ۱۳۶۹ هستم که زمان اعزام به خدمت سربازی من در زندان و تحمل حبس کیفری بودم مدت ۲سال و۷ماه.بعد آزادی چند ماه دیگه آزاد بودم و دوباره ۲ سال دیگه حبس رفتم.الان ن پدر و ن مادری دارم.دارای ۲ فرزند و زن هستم مستاجر برای استخدام کارت یا معافیت لازمه ترو خدا کمکم کنین چکار کنم معاف بشم.

  106. سلام وقت بخیر.
    کسی که پدر و مادرش رو تو بچگی از دست داده باشه و سربازی هم نرفته باشه میتونه معافیت بگیره؟

    1. سلام وقتتون بخیر من برای پرداخت جریمه خدمت اقدام کردم و نصف مبلغ رو پرداختم الان میخوام تصویه کنم چطور میتونم تصفیه کنم

    2. آره معافیت کفالت بهت تعلق میگیره.فقط برو پلیس +۱۰ و بهشون بگو تا کارت معافیت سربازی بهت بدن…

  107. سلام من سال ۹۵خرید خدمت انجام دادم مبلغ ۱۶ میلیون بدهکارم و۷میلیون پرداخت کردم الان چیکار باید بکنم

  108. سلام من سال ۹۵برای خرید اقدام وتشکیل پرونده دادم مبلغ ۷میلیون بعنوان پیش قسط پرداخت نمودم ومابقی مبلغ ۱۶ میلیون دیگر بصورت تقسیط باید پرداخت میکردم ولی نتونستم واریز کنم الان چیکار باید بکنم ممون

  109. باسلام من ۳۵سال سن دارم متأهلم ولی بچه ندارم چقدپول میخواد تاجریمه کارت پایان خدمت را پرداخت کنم،آیاکسی اطلاعات مفیدی داره راجع به این موضوع

  110. ایا متاهلان با دوفرزندبالای ۳۰ سال بلاخره صاحب کارت پایان خدمت می‌شوند یانه

    1. من متاهل ودارای ۲ فرزند و۳۲ سال سن دارم.متولد ۱۳۶۹ هستم که زمان اعزام به خدمت سربازی من در زندان و تحمل حبس کیفری بودم مدت ۲سال و۷ماه.بعد آزادی چند ماه دیگه آزاد بودم و دوباره ۲ سال دیگه حبس رفتم.الان ن پدر و ن مادری دارم.دارای ۲ فرزند و زن هستم مستاجر برای استخدام کارت یا معافیت لازمه ترو خدا کمکم کنین چکار کنم معاف بشم.

  111. سلام خسته نباشین.ببخشید من ۴ ماه خدمت کردم الان فراری هستم.۱فرزند دارم.باهم ۲تایی زندگی میکنیم چون جدا شدم.حضانتشم با منه .۳۰ سالمه.میخواستم ببینم معافیت شامل حال من میشه ممنون.

    1. سلام. خیر تنها میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید.

      1. آره من داییم رفت کارت معافیتش رو بهش دادن البته قبلا نرفته بود

      2. باسلام.من.دارای.چهار.فرزندم.متولد.سال.1364هستم.خریدخدمتم.چقدر.میشود

    2. سلام خسته نباشید آیا کسی که از ده سال بیشتر غیبت داره آیا می‌تونه معافیت بگیره

      1. سلام ۳۰ سال سن و مجرد هستم و با پدر مادرم زندگی میکنم .میخواستم بدونم میتونم خدمت رو بخرم .لطفاً راهنمایی کنید ممنون

        1. سلام خیر خرید خدمت اخرین بار در سال 97 وجود داشته است.

  112. سلام من متولد۷۴هستم‌ومتاهل‌هستم‌۲تابچه‌دارم‌وتک‌فرزندم‌معافیت‌میتونه‌شامل‌من‌باشه

      1. سلام من رزگار احمدی هستم سال ۹۷ من شامل قانون خرید سربازی بودم و ثبت نام کردم درسال ۹۷ اما به دلیل مشکلات متاهل بودنم و مشکلات مالی نرفتم هزینه پرداخت کنم و الان هم تحت پوشش کمیته امداد هستم ایا الان میتوانم کاراش انجام بدم با تشکر اگه جوابم بدهید

        1. برای پوشش کمیته امداد امام خمینی .یک نامه ازکمیته میبری تمام

    1. سلام ببخشید من متولد ۱۶..۱۰..۸۱ هستم ایا من اقدام به سربازی کنم چند ماه اضافع میخورم

      1. سلام . یکسال پس از دریافت دیپلم مشمول غایب هستید معمولا از یک ماه غیبت تا یکسال مشمول ۶ ماه اضافه خدمت میشوید . پیشنهاد میشود در صورت داشتن شرایط و مدارکی برای توجیه غیبت حتما مدارک را ارائه دهید تا جریمه شما بخشیده شود .برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با توجیه غیبت با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید. حین خدمت سربازی هیچ فردی مجاز به ادامه تحصیل نیست.

        1. سلام وقت بخیر بنده ۲۵ سالمه مدرک کارشناسی دارم میتونم خدمتمو بخرم

      2. سلام دوستان
        در این صفحات وقت خودتون رو تلف نکنید چون قوانین مربوط به سربازی سالیانه عوض میشه بعضی اطلاعات مربوط به سالهای قبله ممکنه گمراه بشید یک سر به نظام وظیفه بزنید و مستقیم اطلاعات درست رو از اونجا بگیرید امیدوارم مشکل تمام جوانها بابت این خدمت سربازی اجباری غیر مفید حل بشه

    2. سلام من متاهل هستم و یک فرزند دارم و متولد 1362 آیا من هم میتوانم معافی بگیرم یا بخرم لطفا راهنماییم کنید

  113. سلام وقت بخیر در قانون جدید قدمت سربازی افراد مجرد با غیبت بیش از 5 سال و سن کمتر از 35 سال هم میتوانند اقدام به خرید کنند؟

    1. سلام وقت بخیر در حال حاضر قانون مبنی بر خرید سربازی انجام نمی گیرد

  114. باسلام واحترام خدمت شما عزیزان بنده پدر سرباز فرای
    هستم حدود ۱۰سال گذشته ایا میتواند معافیت یا پایان خدمت
    دریافت کند

    1. سلام. در صورت داشتن شرایط میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی یا در صورت اجرا شدن طرح خرید خدمت برای خرید اقدام کنید .

      1. باسلام من ۳۵سال سن دارم متأهلم ولی بچه ندارم چقدپول میخواد تاجریمه کارت پایان خدمت را پرداخت کنم،آیاکسی اطلاعات مفیدی داره راجع به این موضوع

      2. سلام من متولد ۷۹هستم میخام ب خاطر مشکلی ک دارم عمل کنم میتونم معافی بگیرم؟

  115. سلام من در ۲۰ سالگی به سربازی رفتم و درهمان آموزشی فرار کردم حالا خواستم بدونم اگر طرح خریدسربازی بیاد اولین تاریخ مشمولیتم ۱۸ سالگی میزنن یا موقع فرار از آموزشی؟؟ تشکر

    1. سلام. غیبت شما از تاریخ فرار از سربازی محاسبه میشود.

      1. سلام وقت بخیر من متولد ۵۵هستم ۴۶ساله و۳فرزند چطور میتونم اقدام به خرید با معافیت کنم

  116. سلام ۴۰ سال دارم متاهل هستم ودارای ۲فرزندهستم پدرم روندیدم اصلا فوت کرده قبل ازبه دنیاامدن من.مریض هستم به زورباهمین یارانه وکارگری خودم وهمسرم خرج زندگی مون رودرمیاریم شکرخدامیگذره ولی به سختی…پیش بچه هام خجالت زده ام میشه معافیتم روبگیرم تاحداقل یک وام بردارم بتونم یک کاری دست وپاکنم..چون کارگری واقعابرام سخته توافتاب توسرما..به زورتویک هفته به زور۳روزمیتونم برم سرکاربقیه روزهای هفته توگوشه خونه میفتم..همسرم باکارگری درصحرامیگذرونیم…فقط امیدم بخداست حداقل بتونم به زندگیم سروسامان بدم تاازخجالت همسروبچه هام…جبران کنم..

    1. از طریق کمیته امداد یا بهزیستی اقدام و سهمیه 70 درصدی انها کمک بگیرید

  117. سلام پسرمن تک پسر هست وزیر دیپلم است هزینه خرید خدمت ش چقدر هست مدارک چی می خواد

      1. سلام من تا تاریخ ۳۰/۱۱/۹۶معافیت داشتم الان هم ۲سالمه ایا میتونم این طرح جدید سربازی رو بخرم چون از زمان معافیت تا الان سه سال نه ماه غیبت دارم. ممنون میشم جواب بدین.

        پاسخ

        1. سلام وقت بخیر در حال حاضر طرحی برای خرید سربازی در حال اجرا نمی باشد .

      2. ایا متاهلان با دوفرزندبالای ۳۰ سال بلاخره صاحب کارت پایان خدمت می‌شوند یانه

      3. با سلام من 40 سال سن دارم ودارای 4فرزند آیا این طرح شامل من میشه

      4. سلام،من تصادف کردم و قوزک سمت چپم شکسته وعمل نیازداشت ولی عمل نکردم آیامیتونم معافیت بگیرم یابخرم

    1. باسلام منرسول صادق‌زاده هستم متاهل دارای دو فرزند ،یک پسر ویک دختراقدام به خریدمقدس سربازی کردم ،از نظام وظیفه برایم پیامک آمد شما شامل این طرح حمایتی می‌باشید به پلیس۱۰ +مراجعه کنید رفتم دیدم که جریمه پرداخت امده من که اماده شدم تا پول جمع کنم پرداخت کنم گفتند جلوی خرید خدمت بسته شده ما چه کار کنیم باتشکر فراوان

      1. متاسفانه در حال حاضر قانون خرید خدمت سربازی وجود ندارد

        1. سلام خسته نباشید میگم من از سال ۹۱ تا ۱۴۰۰ دنبال معفیتم بودم موفق نشدم بعد این چند سال حوظه نزام وظیفه زنگ زد گفت شما می تونید باز م ۳بار عتراض گذاشتم موفق نشدم اخرین با ک گذاشتم۱۰.۱۰.۱۴۰۰ بود گفتم ایا امکانش هست ک بتونم عتراض بزارم

    2. سلام بنده ۴۰سال سن دارم سه تا بچه دارم شرایط مالی من خیلی ظعیفه اجاره خونه می دم چکارکنم که معاف شم ممنون

      1. باسلام لطفا صبوری کنید تا بعد از نوروز ۱۴۰۱ تا از شرایط خرید بهرمند شوید

    3. سلام خسته نباشین.من ۳۰ سالمه ۵ ماه خدمت کردم.ولی فراری هستم.۱فرزند دارم که با هم زندگی میکنیم حضانتشم با منه ایا معافیت شامل حال من میشه.ممنون

      1. سلام. خیر متاسفانه در صورت داشتن غیبت یا فرار از خدمت شما نمیتوانید معافیت کفالت دریافت کنید.

  118. سلام من سال۱۳۹۹خدمتم رو تموم کردم الان میخاام اون دوسال خدمتمو بیمه شو بخرم ولی توی سایت میزنه درسامانه ناجاثبت نشده باید چیکارکنم؟

    1. از طریق سایت نظام وظیفه یا تلفن گویا و کد ملی و کد سخا پیگیری کارت پایان خدمت کنید

    2. سلام
      شما قبل از سربازی بیمه داشته باشین رایگان حساب میشه
      تشریف ببرید تامین اجتماعی

      1. همین ترکیه با 100 لیر میشه خدمت خرید ولی ایران با وجود این مرتیکه نمیشه

  119. سلام .پسری ک ازدواج کرده و درس میخونه سنش ۲۰ساله .سربازیش چجوری میشه

    1. هیچی تا وقتی که درس میخونه از سربازی معاف اگرم درس نخونه باید بره خدمت اگرم متاهل باشه دوره خدمتشو تو شهری که همسرش اونجا متولد شد میگذرونه و کلا سربازی که متاهل باشه امتیازات زیادی داره

  120. سلام .پسری ک ازدواج کرده و درس میخونه سنش ۲۰ساله .سربازیش چجوری میشه

    1. سلام‌‌چهل‌‌دوسال‌‌دارم‌‌متهل‌‌دوفرزند‌‌دارم‌‌بی‌‌سوا د‌‌هستم‌‌‌باید‌برم‌‌سربازی‌‌‌راهنمای‌کنین‌‌

  121. سلام من سال ۸۸به خدمت سربازی رفتم ۹ماهم خدمت کردم فرار کردم حالا زن دارم ۲فرزند من میتونم خدمت رو بخرم متولد ۶۷هستم

  122. سلام
    برای خرید سربازی کسی که دانشگاه قبول شده و هنوز سربازی نرفته میتونه قبل ثبت نام دانشگاه پول خرید سربازی رو بده بعد بره ثبت نام کنه؟
    خب چرا باید یکی وایسا بعد تموم شدن دانشگاش پول خرید سربازی که گرون تر هم شده رو بده

    1. سلام ، شما اول بررسی کنید اگر قانون خرید خدمت اجرایی شد و شما جزو گروه هدف آن بودید، بعد میتوانید برای خرید اقدام کنید.

  123. سلام من از بچگی بیماری قلبی دارم و یکی از رگ های قلبم باز است و قلبم صدای اضافی داره دکترم رفتم تو۱۰سالگی و گفته باید عمل بشم اما خانوادم چون سنم کم بود ترسیدن و نزاشتن پدرمم فوت شده الان۲۰سالم و درسم نمیخونم بنظرتون معافم ایا؟؟؟

    1. سلام ابتدا به پزشک مراجعه کرده و آزمایشات و معاینات اولیه انجام دهید، و طبق شدت یا نوع بیماری قلبی اقدام کنید.

    1. با مراجعه به پادگان و معرفی خود ، به دادسرای نظام ارجاع داده میشود و براساس دلایل فرار و وضعیت شما جریمه نقدی یا اضافه خدمت داده میشود.

  124. من متولد۱۳۵۷هستم که بخاطربعضی مشکلات سربازی نرفتم ودرسال۹۷نیزازفروش خدمت سربازی بی خبربودم حالا میخوام بدونم میتونم بازفروش پایان خدمت هست تابخرم

    1. سلام درحال حاضر خرید خدمت تایید نشده و امکان خرید وجود ندارد.

  125. سلام وقت بخیر آیا خرید خدمت انجام میشه من متولد ۷۲هستم تا حالا نه رفتم میتونم بخرم

  126. سلام بنده متولد ۱۳۵۹ هستم حدود ۱ سال خدمت کردم در سال ۱۳۸۰ و به دلایلی نرفتم و الان متاهل هستم چه شرایطی بهم میخوره برای معافیت ممنون

  127. من مردی ۴۳ ساله هستم و دارای سه فرزند دختر می باشم و شغل بنده ازاد می باشد اگر کار نکنم مخاج خانواده ام تامین نمیشود و نیز واقعا چون نه فامیلی دارم نه خانواده ای اگر به سربازی بروم خانواده ام نابود میشود مخارج به این کمر شکنی والا حاضرم بمیرم ولی بچه هامو تو این سن تنها نذارم حاضرم وامی بگیرم مشکل پایان خدمتمو درست کنم دفعه قبل که امکان خرید بود خیلی سعی کردم واقعا از توانم خارج بود قسط زیادی میدادم ولی اگر باز این فرصت فراهم بشه به هر سختی شده خدمتمو میخرم کاش مسولین مشکل منو درک کنن با سه بچه و کارگر ساده ساختمان و اجاره نشینی امکان رفتن به سربازی رو ندارم

      1. سلام وقت بخیر متولد 1369 هستم میتونم بخرمش؟
        12 سال غیبت دارم

  128. سلام من طلبه هستم وسه تا فرزند دارم و43سال سن دارم معافیت تحصیلی داشتم اگه بخوام معافیت دائم بگیرم چند سال باید خدمت برم. آیا میتونم آزمونهای دولتی ثبت نام کنم بعد داخل همون ارگان سال اول ودوم سربازی رو بگذرونم

    1. با توجه به قانون جدید شما می توانید از شرایط معافیت رایگان استفاده کنید

      1. بله چون طلبه ست!!!!!!!تو تمام سوالات با هر سنی فقط ی جواب بود خرید نداریم ، معافیت نداریم ولی به این طرف که رسید راه باز شد

  129. سلام همسر بنده متاسفانه سن 20 سالگی بخاطر یه اشتباه میفته زندان حدود 12 سال زندان بوده و با توجه به شرایطش نتونسته سربازی بره ایشون متولد1364 هست و الان متاهله میخواد بخره سربازی رو و اینکه یه داداش داره که سکته کرده و فلجه میگن برای کفالت گرفتن نیاز به عدم سوپیشینه هست که اگه اینجوری باشه شامل همسر من نمیشه با توجه به شرایط گفته شده آیا راهی برای معافیت ایشون هست یا نه ؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. باسلام دوست عزیز شرایط همسرشما مورد برسی بیشتری باید قرارگیرد. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید

  130. باسلام خدمت شما من متولد۷۹هستم تقریبا۶ساله ترک تحصیل کردم و الان شاغلم خرج پدرمادرم رودوشمه وتوان کارونداره پدرم مادرمم همینطور وتازه میخام متاهل بشم شرایط کارمم طوری نمیتونم برم خدمت خاستم یه راه واس معافیت بگیرم ممنون

    1. اگر پدر و مادر دوسال تحت پوشش بهزیستی باشند بدلیل ناتوانی جسمی میتوانیذ از ماده ۶کمک بگیرید

    2. خواهش میکنم پیگیری کنید فقط این نباشه که دیدگاهاه رو بخونید بی خیال بشید خیلی از ماها این وضعیت خدمت سربازی داره باعث خراب شدن زنگیمون بشه تورو به جان بچه هاتون اگه میدونید که راهی هست ما و بچه های مارو خوشحال کنید

  131. سلام خدمت شماوقتتون بخیر شرایط رفتن به خدمت روندارم پدرم سنش۵۱ هستش مادرمم۴۹ هردوافتاده وپیرهستن ومن خرجشون میدم ازیه طرف هم شرایط کاری وشغلی طوری نمیتونم برم خدمت لطفا کمک کنیدچطورمعاف دائم بشم ممنون

    1. اگر تحت پوشش بهزیستی باشند ودو سال گذشته باشد میتوان از ماده شش کمک بگیرید

  132. سلام
    من معاف از رزم هستم وغیبت سربازی دارم
    ایا میتونم در دانشگاه درس بخونم
    از طریق ایست خدمت یا مواردی دیگر
    معافیت تحصیلی ندارم وسربازیم نرفتم

    1. سلام ایست خدمت درصورت نداشتن غیبت انجام پذیر است، خیر قبل از تعیین تکلیف سربازی امکان ادامه تحصیل ندارید.

  133. سلام من متولد ۷۵هستم میتوانم خدمت خود را بخرم لطفا پاسخ دهید

      1. سلام من محمد رضا هستم دو فرزند دارم متولد 1368 هستم میتونم خدمت بخرم

  134. سلام .من سال ۹۰ رفتم خدمت یه چندماهی خدمت کردم..بخاطر مشکلات خانوادگی وتا الان که سال ۱۴۰۰شده میخاستم بپرسم..؟شرایط به چه صورتی هست باید چه کنم؟

    1. باید خودتون رو به پادگان معرفی کنید درجلسه ی دادسرای نظام حضور داشته باشید با مدارک تایید کننده مشکلاتی ک موجب فرار شما شده بود اگر قابل توجیه باشد در حریمه تخفیف قائل میشوند

      1. وقت بخیر متولد های ۱۳۷۸ که صاحب مغازه یا کسبو کار هستن در حال حاظر اگر الان اقدام نکنن برا خدمت غیبت که به ۸ سال رسید میتونن بخرن سربازی رو؟

        1. خرید خدمت سربازی پس از 5 سال غیبت با توجه به مدرک تحصیلی با قیمت های متعارف امکان پذیر است که از مبلغ 250 میلیون تا 600 میلیون متغیر است. ولی در حال حاضر قانون برای خرید خدمت اجرایی نشده است

      2. سلام من از کودکی و مادرزادی بیماری قلبی دارم و دکتر گفت که ی رگ قلبت باز و باید جراحی بشی الا۲۰سالم و ترک تحصیل کردم بنظرتون برای معافیت اقدام کنم میتونم بگیرم پدرمم فوت شده از۱۰سالگیم پرونده پزشکی دارم نظرتون چیه

        1. سلام ابتدا به پزشک مراجعه کرده و آزمایشات و معاینات اولیه انجام دهید، و طبق شدت یا نوع بیماری قلبی اقدام کنید.

      3. سلام خسته نباشید بنده متولد۷۴ هستم پنج سال پیش رفتم خدمت دیسک کمر داشتم فرماندهم گفت برو کمیسیون منو تجدید دوره کردن اومدم کمیسیون معاف از رزمم کردن ولی دکترا گفتن باید عمل جراحی کنی بعدش واریکسل عمل کردم زخمه معده هم دارم آیا بااین شرایط میشه معافیت گرفت راهنمایی کنید ممنون از سایت خوبتون

        1. سلام واریکوسل اگر عود کند و گرید ۳ به بالا باشد ، کمر اگر بیرون زدگی مهره باشد، میتوان اقدام کرد.

    2. سلام ۱۸سالمه تازه دیپلم گرفتم میخوام سربازی رو بخرم مشکلی از بابت هذینه اش ندارم چه اقدامی‌میتونم‌انجام بدم؟

      1. سلام فعلا درسال ۱۴۰۰ قانون خرید خدمت نهایی نشده است

      2. سلام من متولد65هستم متاهلم دوتافرزنددارم که یکیشون آسم داره وخانمم هم بیماری ثعبوالاج داره ایامیتونم معاف بشم

        1. با سلام جهت بررسی کامل شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  135. سلام من سال ۹۷ خرید خدمت انجام دادم اما پولی که واریز کردم به حسابم برگشت الان میتونم بریزم حساب

  136. سلام من سال ۹۷ خرید خدمت انجام دادم اما پولی که واریز کردم به حسابم برگشت الان میتونم بریزم حساب

    1. سلام خوب هستین من 20سالو 9ماه ام میتونم خدمت ام رو بخرم لطف کنید جواب بدین❤

  137. سلام من سال ۹۷ اقدام به خرید خدمت از پلیس +۱۰ کردم ولی چون پول نداشتم واریز نکردم حال چند روز پیش احضاریه برام امد من متولد ۱۳۶۰/۱۲/۰۶هستم متاهل نداری دو فرزند هستم .بنظر شما چکار کنم کجا بدم میتونم دوباره بخرم با تشکر

  138. سلام ببخشید دوتاپسرم همراه یک آذر بایدبروندسربازی یکی ۲۷ودیگری ۱۹ساله هستند شرایط دوبرادری برایشان چیه؟و نمیشه بزرگی معاف بشه؟یاهردو درشهر خودمان باشن؟ راهنمایی کنید لطفا

  139. تو اینترنت خودم مجلس لایحه خرید خدمت تو سال 1400داده منتظر تایید شورای نگهبان هست آیا واقعا این حرف واقعیت داره یانه

    1. سلام من سال ۹۷ خرید خدمت انجام دادم اما پولی که واریز کردم به حسابم برگشت الان میتونم بریزم حساب

    2. سلام من طلبه هستم وسه تا فرزند دارم و43سال سن دارم معافیت تحصیلی داشتم اگه بخوام معافیت دائم بگیرم چند سال باید خدمت برم. آیا میتونم آزمونهای دولتی ثبت نام کنم بعد داخل همون ارگان سال اول ودوم سربازی رو بگذرونم

      1. با توجه به قانون جدید شما می توانید از شرایط معافیت رایگان استفاده کنید

    3. سلام‌من متولد ۱۳۷۸هستم سه سال میشه نرفتم سر بازی چطور میشه کارت پایان خدمت خرید

  140. سلام
    پدر من ۲۵ درصد جانبازه
    و اینکه برادر اول من از سربازی معاف شده
    منم مشکل شنوایی دارم ۵۰ درصد میشنوم هردو گوش
    آیا از سربازی معاف میشم؟

    1. اگر آستانه ی شنوایی هر گوش به تنهایی بالای ۵۰‌دسی بل باشد و کاهش یابد با تایید متخصص نظام وظیفه امکان معافیت هست.

  141. سلام من ۱۰ ماه کسری اوردم ایثارگردی پدرم ایا میشه بقیشو خرید

  142. سلام من متولد 1374هستم سال 97کارشناسی گرفتم سربازیم نرفتم و سە سال تو غیبت هستم آیا امکان خرید سربازی وجود دارە؟ باتشکر

    1. سلام برای خرید خدمت باید منتظر تایید نهایی مجلس و نظام وظیفه و اجرایی شدن آن باشید،درحال حاضر خریدخدمت امکان پذیر نیست.

  143. سلام من متولد 1374هستم سال 97کارشناسی گرفتم سربازیم نرفتم و سە سال تو غیبت هستم آیا امکان خرید سربازی وجود دارە؟ باتشکر

    1. سلام برای خرید خدمت باید منتظر تایید نهایی مجلس و نظام وظیفه و اجرایی شدن آن باشید،درحال حاضر خریدخدمت امکان پذیر نیست.

  144. سلام میخوام برای پسرم که فارغ التحصیل کاردانی فوریتهای پزشکی است معافیت بگیرم خودم دیابت دارم ومادرش فوت کرده..هرراهی بلدیدلطفاراهنمایی بفرماییدهرهزینه ای داشته باشدمی پذیرم ممنون منتظرتماستون هستم

    1. سلام. در صورت داشتن شرایط میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید برای اطلاع از شرایط و مراحل اقدام برای اخذ این نوع معافیت با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید

        1. باسلام منرسول صادق‌زاده هستم متاهل دارای دو فرزند ،یک پسر ویک دختراقدام به خریدمقدس سربازی کردم ،از نظام وظیفه برایم پیامک آمد شما شامل این طرح حمایتی می‌باشید به پلیس۱۰ +مراجعه کنید رفتم دیدم که جریمه پرداخت امده من که اماده شدم تا پول جمع کنم پرداخت کنم گفتند جلوی خرید خدمت بسته شده ما چه کار کنیم باتشکر فراوان

          1. متاسفانه در حال حاضر قانون خرید خدمت سربازی وجود ندارد

    2. سلام پسرمن تک پسر هست وزیر دیپلم است هزینه خرید خدمت ش چقدر هست مدارک چی می خوادمتولد سال 80هستش

  145. متولد ۱۳۶۴ هستم پدر و مادرم هر دو فوت کردن یک خواهر مجرد دارم آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم یانه ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام وقت بخیر با توجه به شرایط امکان گرفتن کفالت خواهر برای شما وجود دارد ولی با توجه به غیبت کارتان سخت است

  146. سلام خسته نباشید متولد ۱۳۶۴ هستم بخاطر مشکلات نتونستم برم خدمت سربازی پدر و مادرم هر دو فوت کردن یک خواهر کوچکتر دارم آیا معافیت کفالت میتونم بگیرم یا نه

    1. سلام.یکی از شروط اصلی بهره مندی از کفالت نداشتن غیبت است

      1. تو اینترنت خودم مجلس لایحه خرید خدمت تو سال 1400داده منتظر تایید شورای نگهبان هست آیا واقعا این حرف واقعیت داره یانه

        1. جریان چیه عمو یه پاسپورت بدین قال قضیه رو بکنید هم خودمون راحت بشیم هم شما

      2. سلام من سال ۹۷ اقدام برای خرید خدمت کردم ولی چون پول نداشتم واریز نکردم ومتولد ۱۳۶۰/۱۲/۰۶ هستم چند روز احضاریه برام امد به نظر شما چکار کنم با تشکر

      3. سلام. من متولد 69هستم متاهل سربازی نرفتم آیا معافیت کلا داندان هایم پوسید و مصنوعی انداختم آیا معافیت پزشکی شامل حال من میشود

        1. سلام وقت بخیر برای بررسی معافیت شرایط شما باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

  147. با سلام من نزدیک 18سالمه و قصد مهاجرت دارم. اگر بعد از مهاجرت 8سال بگذرد یعنی 8سال غیبت کنم . اون موقع سربازی رو بهم میفروشن؟ یا کلأ این قانون رو دیگه برداشتن
    جواب بدید خیلی ممنون میشم ♥️

    1. سلام ۱۴ سال غیبت دارم و برای خرید سربازی پرونده تشکیل دادم ولی مبلقی وایز نکردم آیا میتونم الان بخرم

      1. سلام اگر قسطی واریز نشده باید با مراجعه به پلیس+۱۰ استعلام پرونده انجام شود،درصورت بازبودن پرونده خریدخدمت میتوانید مبلغ را پرداخت کنید.

      2. سلام من پدرم ۲۴ماه ایثارگری دارد و خودم ۲سال است ک از خدمتم فرار کردم ۲۰روز آموزشی بودم و به دلایل مسایل خانوادگی نتونستم ادامه بدم حالا میتونم از طریق ایثارگری خدمتمو بخرم اون دوسال فراری بودنمو هم جریمشو بدم؟

    2. سلام .پسری ک ازدواج کرده و درس میخونه سنش ۲۰ساله .سربازیش چجوری میشه

      1. سلام من مدرک تحصیلیم زیر دیپلمه متاهل هم هستم یک فرزند هم دارم پدرم هم ایثارگری داره . الان هم 28 سالمه بنی 10 سال از زمان خدمت گذشته الان با این شرایط قیمت خرید خدمت من چقدر میشه . اگه میشه حتی حدودی هم که شده بگیم تا بفهمم

        1. سلام. متاسفانه در حال حاضر هیچ طرح خرید خدمتی فعال نمیباشد.

      2. سلام من پدرم ۲۴ماه ایثارگری دارد و خودم ۲سال است ک از خدمتم فرار کردم ۲۰روز آموزشی بودم و به دلایل مسایل خانوادگی نتونستم ادامه بدم حالا میتونم از طریق ایثارگری خدمتمو بخرم اون دوسال فراری بودنمو هم جریمشو بدم؟

    1. سلام وقتتون بخیر آیا باز خدمت سربازی رو میفروشن یا نه یا این که چند درصد دیسک کمر داشته باشی معافیت میدن

      1. سلام پسر من دوماه آموزشی وگذرونده بعد افتاد لویزان بعد دوباره انداختنش کرمانشاه ونرفت .کرونا گرفت والان خونست.میخواد سربازی وبخره باید چکار کنه لطفا راهنمایی کنید

  148. سلام من متولد 70هستم
    سال95از دانشگاه ترک تحصیل کردم
    باتوجه به تبصره۵
    آیا از تاریخ دیپلم غیبت بنده محاسبه میشه؟
    آیا واجد شرایط خرید هستم؟
    ممنون میشم پاسخ دهید

    1. سلام. تعداد سنوات غیبت با توجه با اتمام معافیت تحصیلی صادر شده از سوی نظام وظیفه محاسبه میشود.

      1. سلام وقت بخیر آیا خرید خدمت انجام میشه من متولد ۷۲هستم تا حالا نه رفتم میتونم بخرم

    2. سلام من ۳۶ سالمه پدر و مادرم هر دوتا فوت کردن یک خواهر مجرد هم دارم آیا میتونم از معافیت کفالت استفاده کنم یانه

  149. سلام،من چند ماهی هست وارد غیبت شدم دلیل نرفتنم بیماری پوستی بوده،با پزشک مشورت کردم بهم چراغ شبز نشون ندادن برای معافیت اما خودم اذیت میشم_ایا کسی که غیبت داره میتونه برای معافیت پزشکی اقدام کنه؟ و یا کسری بهش تعلق میگیره؟

    1. سلام. غیبت در بررسی پرونده معافیت پزشکی تاثیر نمی‌گذارد اما استفاده از کسر از خدمت را لغو میکند.

  150. سلام من سال ۹۶انصراف دادم و کاردانی گرفتم ۱۰ سال غیبت دارم و خدمت سربازی نرفتم میخام بدونم اگه خرید خدمت اعلام شه میتونم واسه خرید اقدام کنم

    1. سلام . در حال حاضر قانون جدیدی برای خرید خدمت سربازی اعلام نشده است.

      1. سلام خسته نباشین من متولد ۷۴ هستم چند سال پیش رفتم خدمت ۴ ماه خدمت کردم بعد فرار کردم تا الان غیبتم بعد تویه همین چند سال غیبت بودم مادرم فوت کرد بعد پدرم هم رفت زن گرفت و منو با دوتا از داداشام تنها گزاشت برادر بزرگشان منم بعد میخوام ببینم میتونم معافیت کفالت بگیرم خودمم تویه عقد هستم

  151. باسلام من اواخر سال 97 ثبتنام کردم و بخاطر بیماری و عمل جراحی نتونستم سال 98 قسط بدم و پرونده م باطل شد.. آیا امسال میتونم از تمدیداقساط استفاده کنم یا باید دوباره ثبتنام کنم

    1. ثبت نام در کجا انجام دادید اگر پرونده باطل شده دوباره باید ثبت نام شود

      1. سلام خسته نباشین من متولد ۷۴ هستم چند سال پیش رفتم خدمت ۴ ماه خدمت کردم بعد فرار کردم تا الان غیبتم بعد تویه همین چند سال غیبت بودم مادرم فوت کرد بعد پدرم هم رفت زن گرفت و منو با دوتا از داداشام تنها گزاشت برادر بزرگشان منم بعد میخوام ببینم میتونم معافیت کفالت بگیرم خودمم تویه عقد هستم

  152. سلام من متولد۷۲هستم وسال۹۲از پادگان زدم بیرون دیگه نرفتم سال۹۹پدرم فوت کردوبرادرم متولد۷۷هستش مشموله و نرفته وخواهرم متولد۷۹هستش میخوام معاف بشم چون خرج خونه روخودم میدم وکرایه نشین هستیم میتونم کفالت مادر یاخواهرموبگیرم راهی هست اصلا میتونم بخرم طرح جدید هست ایا

    1. شما نباید غیبت داشته باشید و برادر هم دارید شامل حال شما معافیت نیست

  153. سلام من ۱۸ سالمه اگه بخوام سربازی رو بخرم باید چقدر هزینه اعلان کنم

    1. سلام در حال حاضر قانونی برای خرید خدمت سربازی وجود ندارد

      1. من چند ماهی هست وارد غیبت شدم
        ایا کسی که غیبت داره کسری بهش تعلق میگیره؟ و میتونه برای معافیت پزشکی اقدام کنه؟

        1. سلام. غیبت در بررسی پرونده معافیت پزشکی تاثیر نمی‌گذارد اما استفاده از کسر از خدمت را لغو میکند.

  154. سلام من متولد 1366/2/4هستم متوهل و دارای دو فرزندم دفترچه هم پست نکردم میتونم محافی بگیرم یابخرم

      1. سلام من متولد ۱۳۶۴ هستم پدر و مادرم هر دوتا فوت کردن یک خواهر مجرد ام دارم آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم یان

      2. سلام من ۲۰ سالمه و خارج از کشورم تک پسر خانواده ام اگر بخواهم سربازی ام را بخرم چکار کنم

        1. سلام درحال حاضر فعلا هیچ طرحی برای خرید خدمت تایید و اجرایی نشده است.

      3. سلام من ۴۰ سال سن دارم و متاهل و ۲ فرزند دارم الان هم زیر نظر کمیته امداد هستم . زمان خدمتم پدرم فوت کرد. اون موقع مادرم زیر نظر کمیته بود، وکفالت مادرم را برای معافیت گرفتم . حتی پول کارت هم اون موقع به حساب بانک ریختم که هنوز قبلش رو هم دارم .کمیته نامه ای داد ببرم نظام وظیفه، اون روز سر ساعت اداری به نظام وظیفه نرسیدم، وبرگشتم روستا محل زندگی توی راه اون نامه که مهر وموم شده بود رو گم کردم . بعد از اون ماجرا به خاطر دغدغه کاری وخانواده ،به دنبال معافی نرفتم تا نزدیک به ۱۰ یازده سال بعد اون نامه از طریق پست به دستم رسید. ولی باز شده بود، ولی مدارک به نظر دست نخورده میومد، ما نامه داخل پاکت رو که ریس کمیته شهرستان نوشته بود رو خوندیم که معافیت من رو تایید کرده بود. بعد از ۱۰ یازده سال رفتیم کمیته رئیس باز نشسته شده بود . حالا با این تفاسیر که من ۴۰ سالمه و متاهل و ۲ فرزند. الان هم به خطر شکسته شدن کتف و ترقوه دست راستم و گذاشتن پلاتین در کتفم . و شکستن مچ پام از چند جا و آوردن استخوان اضافی در موچ پایم، از طريق کمسیون پزشکی زیر نظر کمیته امداد هستم،می‌توانم معافیت بگيرم

        1. به پلیس +10 مراجعه کرده و کد سخا خود را بدهید تا مشخص بشود معافیت شما ثبت شده هست یا خیر

    1. سلام من سال 95از دانشگاه ترک تحصیل کردم
      و با توجه به تبصره5آیا مدت غیبت من از دیپلم محاسبه میگردد؟آیا الان واجد شرایط برای خرید خدمت هستم؟راهنمایی کنید ممنون میشم

  155. سلام من کلا دوماه خدمت دارم و الان ۳۶ سالمه و متهلم و دو فرزند دارم ایا این مدت خدمتی ک کردم بخوام بخرم محاسبه میشه این چند ماهی ک خدمت کردم یا ن یازش کم میشه یا ن ممنون راهنمایم کنین

    1. سلام. در صورتی که فرار کرده باشید مدت زمان فراری بودن شما هم جریمه نقدی تعلق می گیرد و هم اضافه خدمت. ولی بابت داشتن همسر و دو تا فرزند به شما 9 ماه کسری تعلق می گیرد. دو ماه قبل محاسبه می گردد

      1. سلام من ۱۷ ما خدمت کردم بعدش فرار کردم
        آیا میشه بقیعشو بخرم؟؟؟

        1. سلام. خیر بهتر است هر چه سریعتر برای ادامه خدمت سربازی به یگان محل خدمت خود مراجعه کنید.

      1. در صورتیکه مشمول تنها مراقب مادر بزرگ باشد و فرزند نداشته باشد شامل کفالت میشود

  156. سلام
    ۲۷ سالمه ۶ واحد مونده بود کارشناسی بگیرم
    ولی نتونستم ادامه بدم انصراف دادم
    ایا منم شامل این طرح میشم
    ممنونم جواب بدین

    1. با سلام و خسته نباشید بنده متولد ۶۵با ۱۷سال غیبت سربازی شغل آزاد داشتم الان می‌خوام برم جایی سرکار معدن کارت پایان خدمت ندارم چی پیشنهاد میکنید دارای همسر و دو فرزند و مستاجر

      1. سلام. در صورتی که مشمول دارای سنوات غیبتی زیاد باشد تنها گزینه های روشن کننده وضعیت نظام وظیفه معافیت پزشکی یا خرید خدمت خواهد بود برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با موارد ذکر شده با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

      2. سلام بنده ۴۰سال سن دارم شرایط مالی خوبی ندارم ۳تافرزنددارم اجاره خونه هم می دم چکارکنم معاف شم

        1. باسلام لطفا صبوری کنید تا بعد از نوروز ۱۴۰۱ تا از شرایط خرید بهرمند شوید

      3. سلام‌‌چهل‌‌دوسال‌‌دارم‌‌متهل‌‌دوفرزند‌‌دارم‌‌بی‌‌سوا د‌‌هستم‌‌‌باید‌برم‌‌سربازی‌‌‌راهنمای‌کنین‌‌

  157. سلام وقت بخیر من برج ۴ سال ۹۶ فارغ التحصیل شدم و مدرک کاردانی گرفتم اما مدرک دیپلمم سال ۹۱ گرفتم مبخواستم ببینم طبق تبصره ۵ که نوشته اگر تا قبل از تاریخ 97/06/31 فارغ التحصیل اخراج یا انصراف داده باشید تاریخ مدرک قبلی محاسبه میشه برای غیبت ایا شامل منم میشه و از تاریخ مدرک دیپلم برام غیبت حساب میشه؟؟؟

    1. سلام مدرک تحصیلی شما کاردانی محاسبه میشود
      این تبصره منظورش در مورد اینه که شما یا نتونید درس رو تموم کنید یا انصراف دهید اون موقع دیپلم محسوب میشوید
      و برای شما تا تاریخ گفته شده غیبت محسوب نمی شود یعنی دوران تحصیل غیبت محسوب نمی شود
      بعد از تاریخ گفته شده پیگیر خدمت نشید غیبت محسوب میشود

  158. سلام من مشکل دیکس ورباط ومنیکس دارم معافیت پزشکی برام
    صادرکردن وهزینشوکشیدن بعدصرف نظرکردن بعدمعاف ازرزم برام زدن میشه ی کاری برام کردراهنماییم کنیدکجامراجعه کنم

    1. سلام نهایتا شما باید اعتراض بکنید و پروند تون به دیوان عالی کشور ارجاع داده میشود و مدت یکسال طول میکشه و در این مدت شما مشمول هستید ول بعد از این نمیتونید دیگه پیگیر شوید ولی اگر برید خدمت و اونجا به بهداری مراجعه کنید و دوباره درخواست بدید دوباره کمسیون براتون تشکیل میدن و روند رسیدگی راحت تره و ممکنه معافیت دایم صادر کنند

      1. سلام وقتتون بخیر آیا باز خدمت سربازی رو میفروشن یا نه یا این که چند درصد دیسک کمر داشته باشی معافیت میدن

  159. سلام وقت بخیر من سال ۹۴ رفتم خدمت و تا سال ۹۷ خدمت کردم و بعد تا الان غیبت دارم ومتاهل هستم و دارای یک فرزند از خودم ویک فرزند از خانومم هستم و پدرم هم جبهه رفته و کارت ایثار گری دارد ایا میتوانم این چند ماه مونده از خدمتم رو بخرم

      1. سلام برای کسی که ۳۶سالشه میشه کارت پایان خدمت رو خرید؟

  160. سلام سال۹۱ تا ۹۸معافیت تحصیلی خارج داشتم و ودیعه گذاشته بودم. برنگشتم و میخوام وضعیت نظام وظیفه ام رو بدونم و ببینم میشه سربازیم رو بخرم!؟

  161. سلام ، من متولد ۱۳۷۴ هستم فوق لیسانس دارم تازه درسم تموم شده میخوام بدونم میتونم برای خرید اقدام کنم؟ چقدر هزینه داره؟

    1. سلام
      من‌ ۹ ساله فرار کردم و الان ممنوع الخدمات شدم
      سایت خرید باز بشه به منم میتونم بخرم؟
      امروز پلیس +۱۰ بودم سوال کردم گفت احتمالا اوایل آذرماه باز بشه

    2. ببخشید من متولد ۱۳۵۶ هستم حدود ۲۴ سال سرباز فراری هستم الان دوتا دختر دارم میتونم معافی بگیرم ممنون

  162. سلام. پس این چیه که نوشته شده بااین قیمتها به فروش میرسه. اصلا سر درنمیارم هرچقدرمیخونم. بالاخره میشه خرید یا نه؟

      1. سلام من یودونه پاهام یخورده کوتاه تر اون یکیه بر اثر تصادف با موتور اینجوری شده پلاتین تو پامه مچ پام خمو راست نمیشه ایامیتونم معافی بگیرم؟؟؟؟

        1. سلام بله باتوجه به میزان کوتاهی و اختلال در راه رفتن و مدارک پزشکی بررسی میشود.

        2. من ۲۵ سال دارم از ۱۸ سالگی فرارکردم تو ۲۱سالگی ازطریق نیرو انتظام دستگیرشدم به پادگان رفتم باز فرار کردم الان ۲۶سالمه ۵سال از رو فرارم میگذره متاهل خستم دوتا بچه دارم ایا خرید سربازی شامل بنده میشود

    1. سلام
      من یه برادر بزرگتر دارم از خدمت معاف شده
      من هم میتونم معاف بشم
      بخاطر سرپرستی خانواده معافیت گرفته
      زیر نظر نهاد یا کمیته و بهزیستی نبوده برادرم اما بخاطر فوت پدرم سرپرست شد برادرم و معافیت گرفت
      من هم میتونم سرپرستی رو بگیرم و معاف بشم

      1. سلام خیر معافیت کفالت و سرپرستی فقط به یک پسر تعلق میگیرد

          1. سلام من در حال خدمت هستم آیا میتونم خدمت راخرید

      1. سلام من۶۷هستم سال ۸۸رفتم خدمت ۹ماه خدمت کردم وفرار کردم هم زن دارم هم ۲بچه دارم میشه سوال کنم شامل من میشه خرید کنم

    1. سلام چند روز پیش اعلام شد برای خرید دوباره خدمت که قیمتم اعلام کردن الان میشه خرید

    2. سلام من یودونه پاهام یخورده کوتاه تر اون یکیه بر اثر تصادف با موتور اینجوری شده پلاتین تو پامه مچ پام خمو راست نمیشه ایامیتونم معافی بگیرم؟؟؟؟

      1. سلام بله باتوجه به میزان کوتاهی و اختلال در راه رفتن و مدارک پزشکی بررسی میشود.

  163. سلام،من آذر ۹۹ دوره آموزشی بوشهر بودم
    دچار بیماری لک و پیس شدم ،بعد من را فرستادند،چابهار ،آنجا خیلی از جاهای بدنم مثل صورت ،سر کمر ،دست،پا وسینه ام درگیر شد ، دمتر هم گفت گرمای شدید باعث این بیماری شده کمسیون برام گرفتند گفتند ۵۰ روز دیگه جوابش میاد الان سه ماه جواب نیومده ومن به خاطر وضع چهره ام از خدمت فرار کردم ،لطفأ راهنمایی کنید

  164. الان سال ۱۴۰۰ می توان سربازی رو خرید یانه اگه هم شد خرید قیمتش چقدره؟

    1. سلام من ۴۰ سال سن دارم و متاهل و ۲ فرزند دارم الان هم زیر نظر کمیته امداد هستم . زمان خدمتم پدرم فوت کرد. اون موقع مادرم زیر نظر کمیته بود، وکفالت مادرم را برای معافیت گرفتم . حتی پول کارت هم اون موقع به حساب بانک ریختم که هنوز قبلش رو هم دارم .کمیته نامه ای داد ببرم نظام وظیفه، اون روز سر ساعت اداری به نظام وظیفه نرسیدم، وبرگشتم روستا محل زندگی توی راه اون نامه که مهر وموم شده بود رو گم کردم . بعد از اون ماجرا به خاطر دغدغه کاری وخانواده ،به دنبال معافی نرفتم تا نزدیک به ۱۰ یازده سال بعد اون نامه از طریق پست به دستم رسید. ولی باز شده بود، ولی مدارک به نظر دست نخورده میومد، ما نامه داخل پاکت رو که ریس کمیته شهرستان نوشته بود رو خوندیم که معافیت من رو تایید کرده بود. بعد از ۱۰ یازده سال رفتیم کمیته رئیس باز نشسته شده بود . حالا با این تفاسیر که من ۴۰ سالمه و متاهل و ۲ فرزند. الان هم به خطر شکسته شدن کتف و ترقوه دست راستم و گذاشتن پلاتین در کتفم . و شکستن مچ پام از چند جا و آوردن استخوان اضافی در موچ پایم، از طريق کمسیون پزشکی زیر نظر کمیته امداد هستم،می‌توانم معافیت بگيرم

      1. به پلیس +10 مراجعه کرده و کد سخا خود را بدهید تا مشخص بشود معافیت شما ثبت شده هست یا خیر

  165. سلام.
    من دوتا ازبرادرانم خدمت کردن وپدر من هم کارت ایثارگری داره دوسال
    وسن ش هم زیاده ۶۰ دیگرنمی تواند خانواده رو بچرخونه
    من کمکش میکنم …به نظرتون منو کفالت پدرم قبول میکنند

  166. سلام من متولد ۸ / ۱ / ۱۳۷۰ هستم دیپلم سال ۹۱ گرفتم میتونم خرید سربازی کنم

  167. سلام من متولد ۷۲ هستم ۳۱ شهریور ۹۷ پایان نامه کارشناسی ارشد دادم زمان غیبتم از اتمام مقطع قبلی ( لیسانس ) حساب میشه یا از زمان کارشناسی ارشد؟

    1. سلام. معافیت تحصیلی برای هر مقطع به صورت جداگانه صادر میشود از رمان شروع به تحصیل کارشناسی ارشد سه سال وقت دارید درس خود را تمام کنید پس از آن مشمول شناخته میشوید برای اطلاع از زمان دقیق مشمول شدن یا پایان معافیت تحصیلی به دفاتر پلیس+۱۰مرتجعه کنید یا با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. سلام من سال77اموزشی رفتم وبعد ازاموزشی دو ماه خدمت کردم رفتم تهران برای معافیت گوش تایید نکردن گفتن اعصاب خوب معاف می کند اژ من نه ازمایش گرفتن ونه نوار مغز معا کردن برای رهنمایی جه باید کزد

  168. سلام من متولد ۷۴هستم از سال ۹۳فراری ام ایا طرح خرید خدمت وجوددارد؟

      1. سلام من متولد ۷۳ هستم ۶ واحد درسی مونده بودم کارشناسی بگیرم
        نتونستم ادامه بدم انصراف دادم.
        آیا منم می تونم سربازی رو بخرم.
        لطفا جواب بدید ممنونم

    1. سلام.در صورتی که سربازان متقاضی ایست خدمت، غیبت داشته باشند نمی توانند برای آن اقدام کنند زیرا برگه معافیت تحصیلی به مشمولان دارای غیبت صادر نمی شود.

  169. سلام
    من کف جفت پاهام صافه و جفت چشم های من ضعیفه طوری که فاصله دور تار میبینم و مورد بعد اینکه من تو جمع راحت نیستم و ضد اجتماعی هستم و به دلیل مشکلات پدر و مادرم دچار مشکلات روحی شدم و مورد آخر اینکه من بیشتر اوقات قلبم درد میگیره یا تیر میکشه و بعضی اوقات به نفس نفس میفتم.به نظر شما با این موارد امکان معافیت دائمی من وجود داره؟ تشکر

    1. سلام. اگر موارد ذکر شده حالت شدید ماژور باشد معاف دائم دارد

    2. من ۱۸ ساله غیبت دارم یعنی دوبرابر پرداخت کنم اگه تصویب بشه

  170. سلام
    من کف جفت پاهام صافه و جفت چشم های من ضعیفه طوری که فاصله دور تار میبینم و مورد بعد اینکه من تو جمع راحت نیستم و ضد اجتماعی هستم و به دلیل مشکلات پدر و مادرم دچار مشکلات روحی شدم و مورد آخر اینکه من بیشتر اوقات قلبم درد میگیره یا تیر میکشه و بعضی اوقات به نفس نفس میفتم.به نظر شما با این موارد امکان معافیت دائمی من وجود داره؟ تشکر

    1. سلام. اگر موارد ذکر شده حالت شدید ماژور باشد معاف دائم دارد

  171. سلام‌خسته‌نباشیدمن‌یه‌سربازی‌هستم‌که‌۱۳سال‌غیبت‌دارم‌به‌خاطرازکارافتادن‌پدرمادرم‌نتونستم‌خدمت‌کنم۸ماه خدمت کردم الان میتونم خریدکنم خدمتمو

    1. سلام. بله با توجه به اطلاعات عنوان شده در طرح پیشنهادی خرید خدمت در سال ۱۴۰۰ در صورت تصویب نهایی میتوانید برای خرید خدمت اقدام کنید.

  172. با سلام طی تصادف متورسیکیلت از کمر به پایین فلج شدم
    الان نزدیک به پانزده روز میشه
    آیا میتوانم برای معافیت پزشکی اقدام کنم؟
    آیا خیلی زود نیست؟

    1. سلام اقدام کنید با مدارک پزشکی پس از تشخیص و رای کمسیون شما معاف خواهید شد

      1. سلام هنوز بخشنامه ندادند و باید 8 سال حداقل غیبت یا فرار داشته باشید

  173. سلام ۱۸سال غیب،دارم ومتاهل هستم ایا در سال ۱۴۰۰میتونم خدمت سربازی بخر

  174. سلام من برای خرید سال 9۸سبتنام کردم ولی نتوانستم هزینه را پرداخت کنم الان میتونم پرداخت کنم یا نه

    1. بله بروپلیس +۱۰کسایی که ثبت نام کردن درسال۹۷اجازه دارن حالاتکمیل کنندپروندشونو پس بروومشکلتوبگو

  175. سلام من برای خرید سال ۹۸ سبتنام کردم ولی نتوانستم هزینه را پرداخت کنم الان میتونم بیام پرداخت کنم یا نه

  176. سلام من متولد۲۰/۱۲/۱۳۶۲ هستم متاهل ودارای پنج فرزنددرضمن مدرکم سیکل هست وازسال هشتادودوعضوبسیج هستم ایامیتوانم سربازیم رابخرم درضمن هزینه اش قسطی چقدرمیشود اگرسربازی بروم چقدربایدخدمت کنم لطفاراهنمای کنید اول ازکجاباید اقدام کنم پلیس+۱۰ یانظام وظیفه ممنون میشوم

    1. سلام وقت بخیر فعلا قانون خرید سربازی وجود ندارد و اجرایی نمی شود

  177. سلام وقت بخیر من متولد۲۰/۱۲/۱۳۶۲ هستم ودارای کارت عادی بسیج ازسال ۸۲به بعدهستم ومتاهل ودارای پنج فرزندهستم اگرسربازیم رابخرم چقدرباید پرداخت کنم لطفا” راهنماییم کنیدبایدازکجاشروع کنم ممنونم

    1. سلام وقت بخیر فعلا قانون خرید سربازی وجود ندارد و اجرایی نمی شود

  178. سلام دوستم متولد٦٤هست هر دو کلیه اش سنگ سازه ایا میشه برایه معافیت پزشکی اقدام کنه

      1. زبیر سلام من میخواهم کارت پایان خدمت سربازی بخرم به کجا برم

  179. باسلام تکلیف کسانی که با فرم تخفیف سال 97 ثبتنام کردند و سال 98 نتونستند بخاطر مشکل در سیستم و مبلغ شان قسط بدند و ثبتنام شان باطل شد چی هست.

      1. سلام من همون سال 97ثبت نام کردم ولی نتونستم پول جورکنم الان چون ثبت نام کردبودم میشه پرداخت کنم

        1. سلام. اگر هیچ یک از اقساط را پرداخت نکرده باشید امکان ادامه کار وجود ندارد..
          اگر برای خرید خدمت باشه

        1. سلام من سال ۸۳خدمت نرفتم متاهیل هستم میخاستم خریداری کنم چقدر میشه

          1. سلام به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید

      2. سلام متولد۶۷هستم می‌فروختن نتونستم بخرم ۱۵سال ازخدمتم گذشته امکان خریدش هست

        1. سلام. در حال حاضر طرح خرید خدمت سربازی فعال نمیباشد ،طرح جدید به مجلس ارایه شده است که هنوز به مرحله تصویب نرسیده برای دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان مرکز تماس بگیرید.

          1. سلام من سال ۹۲فرارکردم و سال۹۹پدرم فوت کرده میتونم معاف بشم برادرم مشموله و نرفته من پسربزرگه هستم خرج خونه رومیدم ویک خواهرکوچک دارن

      3. سلام خواهش میکنم جواب منو بدین بنده متولد۶۵ هستم متاهل و بچه دارم پدرم فوت کرده و چندتا برادر دارم بنده اسناد پزشکی دارم که از ناحیه پای چپ دچار بریدگی رباط و مینیکس شدم و از ناحیه کمر دیسک شدید دارم بنظرتون معاف میشم؟؟

        1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی می توانید معافیت بگیرید. احتمال گرفتن معافیت زیاد است.

    1. عزیز من متولد ١٣٦٤/١٢/١٥ هستم و کلا دفترچه ای پست نکردم آیا میتونم خدمت سربازی رو بخرم دارای یک فرزند هستم و کفالت مادرم رو هم دارم

      1. سلام من سال ۹۲فرارکردم و سال۹۹پدرم فوت کرده میتونم معاف بشم برادرم مشموله و نرفته من پسربزرگه هستم خرج خونه رومیدم ویک خواهرکوچک دارن

    2. سلام خسته نباشید الا خرید سربازی هستش یا نه بعد من 26 سالمه خدمت نرفتم شرایتشو ندارم واقعا این خرید خدمت میتونه خیلی بهم کمک بکنه ممنون میشم اگه خبرشو بهم بدید

    3. سلام سیکل هستم هزینه ی خرید سربازی چند میشه لطفاا راهنمایی کنید متاهل هستم دو‌تا فرزند دارم

      1. سلام در حال حاضر متاسفانه قانون خرید خدمت اجرا نمیشود
        درصورت اجرا شدن درازای ۸ سال غیبت برای دارندگان مدرک زیز دیپلم ۲۰ میلیون تومان و هر سال مازاد ۸ سال ده درصد هزینه اضافه میشود .هرفرزند۵ درصد تخفیف و تاهل هم ۵ درصد تخفیف لحاظ شده است

    4. سلام من در سال 93 فارغ التحصیل شدم در مقطع کارشناسی و متولد 69هستم ایا امکانش هست در طرح خرید 1400 بتونم سربازیمو بخرم؟

      1. سلام. در پیش نویس طرح خرید خدمت بیان شده که تنها افرادی که دارای ۸ سال و بیشتر غیبت باشند می‌توانند برای خرید اقدام کنند.

        1. سلام من ۱۹ سال ازخدمت فرارکردم ایامیتوانم خدمتم رابخرم

          1. سلام در صورت رسیدن به 50 سالگی شامل عفو رهبری می شود و معاف کامل

    1. سلام. سایت خرید خدمت بسته است. و فقط از طریق کفالت می توانید مراجعه کنید

  180. باسلام . کسانیکه ثبتنام کردند و نتونستند قسط بدن بخشنامه تمدیداقساط شامل آنها میشود یانه.

  181. ببخشید من 19 سالمه میخواهم برای تحصیل خارج از کشور برم میخواستم بدونم میتونم همین امسال بخرم سربازی رو یا میتونم برم خارج از کشور و بعد 8سال غیبت سربازی رو بخرم

    1. سلام سایت خرید خدمت بسته است شما میتوانیددرصورت دارا بودن از معافیت های پزشکی ویا کفالت استفاده نمایید

      1. سلام وقتتون بخیر
        ممنون میشم اگر جواب منو بدید
        آقا جان من دیسک کمر دارم بعضی موقعا ی جورایی درد میگیرم که خم میشم که بتونم راه برم و مشکل دومم اینه رباط پای چپم بریده با مینیکس ومتولد۶۶ و متاهل هستم آیا معافیت دائم شاملم میشه یا خیر؟؟؟

        1. سلام با توجه به اینکه در حاضر شما 34 ساله می باشید و به احتمال زیاد غیبت دارید نمی توانید برای معافیت پزشکی اقدام کنید. اما اگر غیبت ندارید و پرونده ی پزشکی دارید که نشان دهد شما دارای بیماری وتحت درمان پزشک می باشید و نظر پزشکتان هم حاد بودن اوضاعتان هستید و سربازی به شما آسیب وارد میکند، در این صورت می توانید درخواست معافیت پزشکی دهید و برای شما کمیسون تشکیل می دهند

      2. سلام من‌۸سال غیبت کامل دارم میشه خرید انجام بدم یا کی میشه انجام داد

          1. با سلام خسته نباشید ۱۴سال هست که فراری هستم ۴ تا فرزند دارم وخودم از ناحیه کتف مشکل دارم یعنی پلاتین داخل کتفم هست وتحت پوشش کمیته امام خمینی هستم معافیت شامل میشوم.

          2. سلام وقت بخیر
            برای شرایط شما قوانین خاصی وجود دارد

  182. سلام
    کسی که سرباز فراری باشه ولی الان متاهل باشه و‌ پدرش هم از کار افتاده باشه میتونه معافیت بگیره ؟

    1. سلام میتوانید توجیه غیبت کنید البته براساس سال‌های غیبت امکان پذیر است نباید بیشتر از هشت سال باشدمیتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

      1. سلام متولد۲۰/۱۲/۶۲هستم متاهل ودارای پنج فرزندوازسال۸۴تابحالکارتبسیج عادی تازه فعالش میکنم ایامیتوانم سربازی راقسطی بگیرم درمجموع مبلغش چقدرمیشود بایدازکجاشروع کنم لطفا راهنمای کنیدممنونم اگرخدمت کنم چندماه میشودبازم ممنونم

        1. سلام وقت بخیر فعلا قانون خرید سربازی وجود ندارد و اجرایی نمی شود

    2. سلام من متولد۲۰/۱۲/۱۳۶۲ هستم متاهل ودارای پنج فرزنددرضمن مدرکم سیکل هست وازسال هشتادودوعضوبسیج هستم ایامیتوانم سربازیم رابخرم درضمن هزینه اش قسطی چقدرمیشود اگرسربازی بروم چقدربایدخدمت کنم لطفاراهنمای کنید اول ازکجاباید اقدام کنم پلیس+۱۰ یانظام وظیفه ممنون میشوم

      1. سلام وقت بخیر فعلا قانون خرید سربازی وجود ندارد و اجرایی نمی شود

  183. سلام
    متولد 73 هستم. کارشناسی روانشناسی تموم کردم ودفترچه فرستادم و اعزامم شد اردیبهشت 98، تا موقع اعزام وثیقه گذاشتم و رفتم خارج برای رشته پزشکی و برنگشتم. مجردم و برادر بزرگ دارم و همه متاهلن، پدرم فوت شده، 2 سال غیبت دارم امکان گرفتن معافیت هست. قانونی یا غیر قانونی، هزینه هم حاضرم بدم. ممنون میشم کمکم کنید.

    1. سلام چون شما غیبت داشته اید ابتدا باید توجیه غیبت انجام دهید وسپس میتوانید برای معافیت کفالت مادر اقدام نمائید.

  184. سلام من11سال فراری هستم الان متاهل و دارای یک فرزند چطور میتونم بخرم

      1. سلام پدرم به خاطر ناراحت قلبی استرس شدید چند ساله کار نمیکنه بعد مادرم سکته مغزی شدید کرده خرج خونه با منه خودم سرباز فراریم میتونم برای خرید سربازی اقدام کنم

      2. سلام خسته نباشید من ۱ماه دیگه به سن ۲۰سالگی میرسم اگه قرار باشه تا ۲۷سالگی غیبت کنم چقده باید برای معافیت پرداخت کنم مدرک تحصیلی سیکل هم دارم
        و اینکه امکان داره این قانون لغو بشه

        1. سالم اگر منظور خرید خدمت هستش این قانون لغو شده مبلغش برای دیپلم و زیردیپلم ۲۵۰میلیون گفته شد بود االن خرید برای افراد ۳۰سال سن با وحود همسر و دوفرزند رایگان میباشد

        1. سلام خسته نباشید،من دوتا از برادرام مریضن
          اعصاب روان طبق مدارک پزشکی وتهت عنوان بهزیستی پدرمم بالای 63ساله ویکیشون متاهله جداشده من از نظر روحی وروان فکرم مدام پیش خونه است 8ماهیم فراریم استاد میشه راهنماییم کنیدممنونم

          1. سلام شما بعلت غیبت نمی توانید معاف شوید باید اقدام به توجیه غیبت و اعزام به خدمت کنید

      1. سلام خسته نباشین من چن ساله بیماری فیبرومیالژیا دارم شدیدایامیتونم معافیت پزشکی بگیرم

        1. سلام وقت بخیر
          بله با توجه به شدت بیماری یا معاف دائم یا معاف رزم خواهید شد

    1. متولد ۶۶سرباز فراری
      متاهل و پدر از کار افتاده
      میشه معافیت بگیرم؟

      1. سلام میتوانید توجیه غیبت کنید البته براساس سال‌های غیبت امکان پذیر است نباید بیشتر از هشت سال باشدمیتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

  185. سلام وقت خوش با مصاحبه دیروز رئیس نظام وظیفه مبنی بر دادن مهلت پرداخت اقساط به مشمولانی که سال 97 ثبت نام کردن که تا پایان سال 1400 تسویه کنن
    امکان پرداخت جریمه توسط اون دسته از مشمولانی که هیچ قسطی پرداخت نکردن هم وجود داره؟
    ممنون

    1. سلام برای روشن شدن موضوع با مشاوران ما تماس داشته باشید

  186. با سلام و خسته نباشید،
    من در طرح خرید خدمت با هشت سال غیبت ثبت نام کردم و برام پیامک اومد که جریمه را پرداخت کنم، ولی تا پایان سال 97 مهلت داشتم که پرداخت کنم و داشتم تهیه میکردم که دست بر قضا چهاردهم اسفند به خاطر چک برگشتی افتادم زندان و نزدیک به شش ماه زندان بودم و وقتی آزاد شدم فکر کردم که دیگه وقت پرداخت جریمه تموم شده و پیگیری نکردم تا الان که توی گوگل سرچ کردم متوجه شدم که تا سال 99 هم تمدید شده بود ولی من در جریان نبودم، میخواستم ببینم آیا با توجه به اینکه من هیچ مبلغی پرداخت نکردم و اسفندماه زندان افتادم و به علت بی اطلاعی از تمدید شدنش راهی وجود داره که بتونم جریمه رو پرداخت کنم الان یا خیر؟

    1. سلام من اعزامی سال 84 هستم متاهل هستم یه فرزند دارم بنا ب دلایلی مجبور ب فرار شدم متولد 1365 هستم دیروز رفتم پادگان هیچ جای حرف زدن برام نزاشتن برخورد زشت و بی ادب و در اخر هم گفتن 24 ماه خدمت کنم مستاجرم کارم ثابت نیست کارگر روز مزد ام و کلی گرفتاری های دیگه راهی هست بتونم جریمه بدم نرم بعد از 16 سال دوباره از اول خدمت نکنم

      1. سلام خیر قطعا شما به دادگاه نظامی می‌روید وبه احتمال زیاد جریمه نقدی ویا اضافه خدمت شامل شما میشود

        1. من چهار سال از غیبتم میگذره میتونم معاف بگیرم مدرکمم کارشناسی هست

          1. در صورت داشتن غیبت میتوانید برای معافیت پزشکی اقدام کنید یا اگر مدارک مورد قبول جهت توجیه غیبت را در دست دارید میتوانید ابتدا برای توجیه غیبت اقدام کرده و سپس در صورت داشتن سایر شرایط برای دریافت معافیت کفالت مدارک را ارائه دهید.

      1. ببخشید منم سال 97 ثبتنام کردم ولی بخاطر بیمتری نتونستم قسط بدم و ثبتنامم باطل شد. من کار کنم درحالی که اقساط تمدید شده است.

      2. ببخشید ممم قسط ندادم و ثبتنامم باطل شد. منم میتونم شکایت کنم.

    2. برای کسی که متولد 79 است می تواند خرید سربازی داشته باشد یا باید 8 سال باشد

      1. سلام خرید سربازی هنوز در قالب طرح هست و اجرایی نشده.

      1. سلام من معافیت پزشکی گرفتم اما بعداز سه ماه بابی انصافیه یکی از سرهنگ ها که خودش دکتر نبود برا حکم خدمت داد که باید بری خدمت من الان ۲۹ سالمه متاهل چه کار میتونم بکنم پدرمم ۷۰ سال داره

        1. سلام. چندین گزینه پیش روی شما وجود دارد که نیاز هست جزییاتی در مورد وضعیت سلامت پدر شما و همچنین تمایل یا عدم تمایل شما برای اعزام به خدمت را داشته باشم تا دقیق تر راهنمایی شوید.لطفا با مشاورین مرکز در تماس باشید

  187. سلام من سال۹۷ فقط تو سایت خرید ثبت نام کردم تو پلیس +۱۰ولی هیچ پولی پرداخت نکردم الان میتونم برم پلیس+۱۰برای پرداخت و کارهای اداری اقدام کنم؟

    1. سلام من برای خرید سال ۹۸ سبتنام کردم ولی نتوانستم هزینه را پرداخت کنم الان میتونم بیام پرداخت کنم یا نه

  188. سلام خوبید من یه ماهیه ازخدمتم گذشته یعنی دوره اموزشیموپشت سر گذاشتم میخواستم ببینم طرح خریدش اومده یا نه اگربیادبرای من که درحین خدمتم میتونم بخرم یا نه اینو بهم بگیدمتولد۷۸هستم

    1. سلام آیا خرید سرباری بدون غیبت دانشجو هستم
      خرید سرباری برایم وجود دارد یا نه

    2. یازده سال غایب هستم برای ما هنوز طرح نیومده . شما یه ماه دوماه اموزشی رفتی میگی طرح خرید اومده جالبه .

    3. سلام اطلاع دارید که خرید خدمت کی شروع میشه به نظرتون امسال انجام میدن؟

      1. سلام متاسفانه در حال حاضر خرید سربازی نداریم و قانون آن فعلاً برداشته شده است

  189. وقت بخیر طرح خرید سربازی کی اجرا میشه و سایتش کی باز میشه

  190. علی هستم متولد۱۳۷۶ درحال حاضر دانشجو هستم .عیبتم ندارم .میتونم خدمت سربازی را بخرم

      1. سلام خوبید من یه ماهیه ازخدمتم گذشته یعنی دوره اموزشیموپشت سر گذاشتم میخواستم ببینم طرح خریدش اومده یا نه اگربیادبرای من که درحین خدمتم میتونم بخرم یا نه اینو بهم بگیدمتولد۷۸هستم

    1. سلام وقت بخیر من متولد۲۰/۱۲/۱۳۶۲ هستم ودارای کارت عادی بسیج ازسال ۸۲به بعدهستم ومتاهل ودارای پنج فرزندهستم اگرسربازیم رابخرم چقدرباید پرداخت کنم لطفا” راهنماییم کنیدبایدازکجاشروع کنم ممنونم

      1. سلام وقت بخیر فعلا قانون خرید سربازی وجود ندارد و اجرایی نمی شود

  191. سلام من رفتم خدمت آموزشی تمام شد بعد فرار کردم الان حدود ۱۱.۱۲ سال میشه فراری هستم متاهل هستم ویک فرزند دارم امکان خرید سربازی را دارم

  192. باسلام فرزندم دانشجو فوق لیسانس ومتولد۱۳۷۶ است خودش کارت سبز بسیج دارد ومن هم یک ۱سال بسیج داوطلبانه و۵درصد جانبازی دارم حالا چه کاری بایدانجام دهم باتشکرفراوان

    1. سلام به ازای هریک درصد جانبازی شما یک ماه کسری برای فرزندتان تعلق میگیرد وچون فرزندتان عضو فعال بسیج می‌باشند معمولا سالی میانگین چهل وپنج روز کسر میشود درضمن فرزندتان نباید غیبت داشته باشند.

  193. سلام متولد ۱۳۷۹هستم این طرح خرید سربازی مشعمول من میشود

          1. سلام من عیبت کردم سه ماهه و حقوقم قطع شده نامه فرارزدن برام یان

    1. سلام من متولد۲۰/۱۲/۱۳۶۲ هستم متاهل ودارای پنج فرزنددرضمن مدرکم سیکل هست وازسال هشتادودوعضوبسیج هستم ایامیتوانم سربازیم رابخرم درضمن هزینه اش قسطی چقدرمیشود اگرسربازی بروم چقدربایدخدمت کنم لطفاراهنمای کنید اول ازکجاباید اقدام کنم پلیس+۱۰ یانظام وظیفه ممنون میشوم

      1. سلام وقت بخیر فعلا قانون خرید سربازی وجود ندارد و اجرایی نمی شود

  194. سلام
    از دیروز در سایتها اطلاعاتی راجع به خرید خدمت سربازی نشر داده شده
    درست هستش؟میشه اقدام کرد برای خرید؟

      1. سلام آیا امکان دارید تا دوسال دیگر سایت خرید سربازی باز شود

      2. سلام آیا خرید سرباری بدون غیبت دانشجو هستم
        خرید سرباری برایم وجود دارد یا نه

  195. سلام ۹۰روز سنواتی دارم بانه خدمت می کنم میتوانم ۹۰روز بخرم باتشکر

  196. سلام من متولد ۷۴ هستم وغیبتم کامل شده ۸سال الان راهی دارم واسه خرید گفت:

    Milad movager

  197. با سلام من متولد ۱۳۷۲/۹/۱۸ هستم. ۸ سال و ۵ ماه غایب هستم . تک فرزند هستم . و با مادرم تنها زندگی میکنم سر پرست خانواده هستم و زیر دیپلم هستم. کی میتونم خدمتم رو بخرم؟ ؟

    1. سلام شما میتوانید توجیه غیبت داشته باشید و برای معافیت کفالت اقدام نمایید .درحال حاضرسایت خرید خدمت بسته است

  198. سلام من متولد ۱۳۷۲/۹/۱۸ هستم. ۸ سال و ۵ ماه غایب هستم . تک فرزند هستم . و با مادرم تنها زندگی میکنم سر پرست خانواده هستم و زیر دیپلم هستم. کی میتونم خدمتم رو بخرم؟ ؟

    1. سلام شما میتوانید توجیه غیبت داشته باشید و برای معافیت کفالت اقدام نمایید .درحال حاضرسایت خرید خدمت بسته است

      1. سلام من مشکل دیکس ورباط ومنیکس دارم معافیت پزشکی برام
        صادرکردن وهزینشوکشیدن بعدصرف نظرکردن بعدمعاف ازرزم برام زدن میشه ی کاری برام کردراهنماییم کنیدکجامراجعه کنم

  199. سلام متولد ۳۰ ۶ ۱۳۶۲هستم میشه خدمت سربازی خرید

      1. سلام وقت بخیربنده متولد ۲۰/۱۲/۱۳۶۲متاهل ودارای پنج فرزندهستم ومدرک تحصیلی سیکل دارم وازسال ۱۳۸۲عضوبسیج هستم کارت عادی رادادم فعال کنند ایاهزینه خریدسربازیم چقدراست میتوانم قسطی بگیرم راهنمای کنید ممنونم ازکجاپیگیری کنم

        1. سلام وقت بخیر فعلا قانون خرید سربازی وجود ندارد و اجرایی نمی شود

  200. ببخشید من متولد ۷۸ هستم آیا در صورت باز شدن خرید سربازی متونم بخرم؟

  201. سلام

    کسیکه خارج از کشور بدنیا امده و پدرش ایرانیه و مادرش خارجی امکان معافیت دارد یا خیر : در ضمن 28 سال سن دارد و تا بحال ایران هم نیامده است — پدر و مادر هم طلاق گرفته اند

    1. سلام برای بررسی شرایط شما ازجمله زمان طلاق با مشاورین آویژه در تماس باشید.

  202. سلام متولد ۶۸ هستم و غایب آیا امکان خرید سربازی امسال هست؟!

      1. سلام من‌متولو ۷۴ هستم ۸ سال غیبتم دارم راهی دارم واسه خرید چون‌شغل ازاد دارم نمیتونم برم

      2. سلام من رفتم خدمت آموزشی تمام شد بعد فرار کردم الان حدود ۱۱.۱۲ سال میشه فراری هستم متاهل هستم ویک فرزند دارم امکان خرید سربازی را دارم

    1. سلام،قرار بود سال 92 برم سربازی ولی رفتم دانشگاه،سال 96 رفتم برا معافيت، در کُل معاف از رزمم کردن، حوزه خدمتم برام اس دادن،ولی من برگه اصلی ک برا خدمت هس اونو نرفتم دنبالش،الآن میخام معاف بشم،میشه با این تفاسیر معاف شم؟

    2. سلام یعنی طرح خرید خدمت الان دوباره فعال شده میتونیم برخریم

    3. سلام وقت بخیر من متولد۲۰/۱۲/۱۳۶۲ هستم ودارای کارت عادی بسیج ازسال ۸۲به بعدهستم ومتاهل ودارای پنج فرزندهستم اگرسربازیم رابخرم چقدرباید پرداخت کنم لطفا” راهنماییم کنیدبایدازکجاشروع کنم ممنونم

      1. سلام وقت بخیر فعلا قانون خرید سربازی وجود ندارد و اجرایی نمی شود

  203. سلام، من در طرح جریمه مشمولان غایب بیش از هشت سال شرکت کردم و برام پیامک اومد که جریمه را پرداخت کنم ولی تا پایان سال نود و هفت که مهلت داده بودند نتوانستم جریمه را پرداخت کنم، حتی موفق به اقساطی کردن هم نشدم چون نتوانستم مبلغ پیش پرداخت را تامین کنم، آیا راهی هست که الان بتونم جریمه را پرداخت کنم و کارت معافیت بگیرم؟ البته عرض کردم که هیچ مبلغی پرداخت نکردم تا الان

      1. باسلام من هم ثبتنام کردم ولی سال 98 نتونستم قسط بدم. و پیامک باطل شدن ثبتنام اومد. آیا میتونم از طرح تمدیداقساط استفاده کنم.

    1. دوست عزیز جواب سوال بنده رو هم لطف بفرمایید بگین ..
      من متولد ١٣٦٥/١٢/١٥هستم کلا غیبت کردم و دفترچه ای پست نکردم در حال حاضر دارای فرزند ٨ ساله و بعداز فوت پدرم با مادرم زندگی میکنم و مخارج خانه به گردن من میباشد آیا الان میتونم خدمت سربازیم رو بخرم

    2. سلام من متولد۲۰/۱۲/۱۳۶۲ هستم متاهل ودارای پنجفرزند وازسال۸۲به بعدکارت عادی بسیج دارم ایامیتوانم سربازی راقسطی بخرم چقدرهزینی اش میشود لطفا راهنمای کنید ازکجاشروع کنم ممنونم

      1. سلام وقت بخیر فعلا قانون خرید سربازی وجود ندارد و اجرایی نمی شود

  204. با سلام.
    من 20 سالمه.
    آبان 97 من مشمول خدمت شدم ولی معافیت تحصیلی گرفتم.
    از 13 سالگی پدر و مادرم طلاق گرفتن و الآن مادرم شوهر نداره و پدر و مادرش هم مسن هستن.خودم هم متاهل هستم و کمک خرجی مادرم. آیا میتونم معافیت بگیرم؟

    1. باسلام اگر غیبت نداشته باشید.و تنها پسر بالای ۱۸ سال باشید بله.

  205. سلام خسته نباشید میگم سرباز در حین انجام خدمت باشی یا سرباز فراری باشی نمیشه دوباره دفترچه ارسال کنیم پذیرش کنیم؟؟

  206. سلام من متولد ۱۳۸۲هستم کی میتونم بخرمش اگه سایت باز بشه

  207. سلام وقت بخیر
    کسی که ۴ سال بسیج فعال باشه چقدر کسری میتونه بگیره😅

    1. سلام من متولد 69میباشم سال84 خدمت رفتم دوره آموزشی راهم گذراندم وبعد تقسیم شدم به شهرستان ولی ازآنجا که من داروی اعصاب مصرف میکنم نتونستم ادامه بدم هنوز هم دارو مصرف ميکنم اگر الان که امریه صادرشده برم چه وضعیتی خواهم داشت آیا بازهم باید دوره آموزشی ببینم

  208. سلام،من ۲۲ سال سن دارم فرزند جانباز ۲۵ درصد متوفی هستم دو برادر بزرگتر دارم که برادر بزرگم از درصد جانبازی معاف شد و دومی رفت امریه ایا میتونم کفالت مادرم و بگیرم؟هر دو برادرم مجرد هستن یه برادر کوچیکتر دارم

    1. با سلام چون دو برادر بزرگتر دارید کفالت کنسل میشود

  209. سلام وعرض ادب .برای معافیت پزشکی اقدام کردم پزشک متخصص گفتش صدرصدمعاف هستی ولی متأسفانه به نظام وظیفه که رسیدیم بدون هیچ سوال یاجوابی معاف ازرزم شدم درحال حاظر توان انجام هیچ کاری روندارم حتی یه دیقه سرپانمیتونم وایستم سریع جفت پاهام بی حس میشن اگرنشینم خودبه خود می افتم روی زمین درضمن برگه اعزام به خدمت دوباربرام ارسال شده که من اقدامی نکردم لطفا یه راهنمایی بفرمایید

      1. سلام،قرار بود سال 92 برم سربازی ولی رفتم دانشگاه،سال 96 رفتم برا معافيت، در کُل معاف از رزمم کردن، حوزه خدمتم برام اس دادن،ولی من برگه اصلی ک برا خدمت هس اونو نرفتم دنبالش،الآن میخام معاف بشم،میشه با این تفاسیر معاف شم؟

  210. سلام وقت بخیر چند درصد احتمال داره امسال سایت خرید سربازی باز بشه ؟

  211. سلام وقت بخیر چند درصد احتمال میدین امسال سایت خرید سربازی باز بشه ؟

  212. سلام دانش آموز دبیرستانی هستم و قصد دارم درصورت قبول نشدن در دانشگاه و رشته مد نظر تا حداکثر ۴ سال کنکور بدم یعنی ۲ سال بیشتر از مرخصی کنکور
    راهی هست ؟‌

    1. سلام
      باید یک دانشگاهی ثبت نام کنید که معافیت بگیرید.

  213. سلام من سال 91اقدام به خرید کردم واقساط بنده هم مشخص شد اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی نتونستم اقساط خرید رو پرداخت کنم الان با وجود پرونده موجود میتونم پرداخت کنم یا اینکه امکانش نیست

    1. سلام
      احتمالا باطل شده به نظام وظیفه مراجعه کنبد

  214. هستم ، امروز صبح رفتم وظیفه عمومی کل استان ، یه برگه بهم دادن با شناسه جدید که کل اقساط باقی مونده رو یکجا واریز کنم ، از رئیس قسمت پرسیدم مهلت تا کی هست ؟ گفت مهلت تعیین نشده ولی هرچه زودتر پرداخت کن و یه سری دیگه مدارک هم گفتن که بیارم ، گفت. که زودتر واریز کن هرچیزی امکان داره اتفاق بیوفته ، من اسفند 97 ثبت نام کرده بودم و پیش قسط دادم

  215. سلام من سال۷۹هستم میخام خدمتم روبه هرقیمتی که شده بخرم آیامیتونم یانه

        1. سلام بله معافیت از رزم به وفور در اینجور افراد مبتلا دیده میشود .

  216. سلام بنده ۲۴ سال سن دارم
    و میخوام سربازیم رو بخرم و یا به هر طریقی معاف شم
    میشه راهنمایی کنید

    1. سلام خرید سربازی امکان پذیر نیست و برای گرفتن معافیت باید شرایط خاصی داشته باشید.

      1. سلام من متولد ۵۹ هستم خدمت نرفتم میخواستم ببینم چه جوری میتونم معاف بگیرم

        1. باسلام فقط با معافیت پزشکی وایثارگری میتوانید درغیراینصورت خیر.

  217. سلام من الان 5ماه خدمت هستم چطور میتونم بقیه خدمت رو بخرم

  218. سلام من سال 1393ازخدمت فرارکردم وسال 1399دستگیرشدم رفتم دادگاه نظام یک میلیون جریمه به مدت دوسال تعلیق داد ومن رفتم دوری آموزشی را تمام کردم و دیگه نرفتم 26سال سن دارم مدرک تحصیل بی سوادمتاهل هم هستم اگر دوباره دستگیربشم چی میشه

    1. سلام مجدد همین مراحل طی میشود اما چون متاهل هستید شاید مساعدت هم صورت بگیرد.

    2. سلام وقت بخیر شما داخل سایت اطلاع دادین برای خرید خدمت در سال 1400 کی میتونیم برای خرید اقدام کنیم

  219. سلام من سال 1393اعزام به خدمت شدم وفرارکردم دوباره سال 1399دستگیرشدم رفتم دادگاه نظام قاضی یک میلیون جریمه به مدت دوسال تعلیق داد ومن رفتم خدمت دوری آموزشی را تمام کردم و دیگه نرفتم هیچ حقوقی و بیمه دریافت نکردم دیگه شرایط خدمت کردن ندارم والان 26سال سن دارم متاهل هم هستم مدرک تحصیل بی سواد تورا خدا کمکم کنید چکارکنم

    1. سلام به خود نظام وظیفه شرایط را شرح و در خواست مساعدت بدهید

    2. سلام ببخشید من بیمه دوسال ندارم باز میتونم جهت خرید سربازی م اقدام کنم

        1. سلام،من سال ۸۲ برای پایان دوره برگشتم مرخصی و دیگه نرفتم برای گرفتن امضا و کارت ،الان اگر بخوام اقدام کنم ،باید چکار کنم،آیا برای جریمه سایت باز هست یا خیر؟!

          1. سلام. به دادگاه مراجع قضایی ارجاع داده می شوید و اضافه خدمت و جریمه نقدی برایتان محاسبه می شود

  220. سلام من سال 1393اعزام به خدمت شدم وفرارکردم دوباره سال 1399دستگیرشدم رفتم دادگاه نظام قاضی یک میلیون جریمه به مدت دوسال تعلیق داد ومن رفتم خدمت دوری آموزشی را تمام کردم و دیگه نرفتم هیچ حقوقی و بیمه دریافت نکردم دیگه شرایط خدمت کردن ندارم والان 26سال سن دارم متاهل هم هستم مدرک تحصیل بی سواد تورا خدا کمکم کنید چکارکنم

    1. سلام وقت بخیر
      به خود نظام وظیفه شرایط را شرح و در خواست مساعدت بدهید

  221. سلام دوست عزیز بنده ۶سال از سربازی فرار کردم و ۳سال پیش پدر و مادرم طلاق گرفتن از پلیس به اضافه ۱۰سوال کردم گفت معافیت کفالت مادرت را میتونی بگیری مرا به یگان خدمتیم فرستادن و کلی جریمه دادم تا برگه اشتغال به خدمت گرفتم بعد مدارکم را کامل کردم گفتن باقی مانده خدمت بیشتر ازطول فرارت بوده و تاریخ طلاق بعد از تاریخ اعزام خدمتت بوده و مرا معاف نکردن ایا راهی هست؟بتونم معاف بشم؟؟؟؟

  222. سلام من 43 ساله هستم سال 97 برای خرید خدمت اقدام کردم.ولی موفق به پرداخت نشدم .همسر و دو فرزند دارم و کفالت مادر و پدرم رانیز به عهده دارم ایا امکانی برای گرفتن کارت پایان خدمت وجود دارد

  223. سلام نظام وظیفه چرا قانون اقساط معوق سربازی که ۶ماه تصویب شده را اجرا نمیکنه نظام وظیفه شهرستان هم میگه احتمالا خودت تصویب کردی خودت هم اجرا کن.پس بند د تبصر ۱۱قانون بودجه ۱۴۰۰ چیه تلویزیون چندین بار خبرشو نشون داد و تو قانون چیه چرا پرونده ما بخاطر ۳میلیون باطل شده؟؟؟

    1. حضورا برو نظام وظیفه کل استان. بعضی از دوستام شخصا رفتند و قبض اونم پرداخت یکجا گرفتند.

  224. من سال 93ازخدمت فرارکردم وسال 1399 دستگیر شدم رفتم دادگاه نظام قاضی یک میلیون جریمه نوشت ومن سابقه کیفری نداشتم به مدت دوسال تعلیق داد حالا رفتم آموزشی را کامل کردم و رفتم یگان خدمتی مشکل خانوادگی برام پیش آمد دیگه ادامه ندادم وهیچ حقوقی دریافت نکرده‌ام مدرک تحصیل بی سواد معاف ازرزم تک پسر متاهل سن 26سال هست حالا اگردستگیربشم چی میشه دیگه نمی تونم ادامه خدمت بدم

    1. سلام قاضی در مورد این موارد تصمیم خواهد گرفت

  225. سلام وقت بخیر آیا کلانتری حکم ورود به خانه شخصی سربازفراری را دارد یا خیر

      1. من سربازی فراری هستم از خدامه بیفتم زندان چند روزی آب و غذا مجانی بخورم اگه بیان منزل که منو بردارن ببرن زحمت نشه به برادرا مرد حسابی این همه آدم فرارین بخاطر اقتصاد گرانی یکی مریض داره یکی بیماره یکی….

  226. ببخشید چند نفر از دوستان در شهرستان ها میگویند که به نظام وظیفه که میرند و کسانی که قسط معوق دارند یک شناسه پرداخت اونم یکجا می دهند تا پرداخت کنند ولی تو شهر ما من که میرم میگن نه هنوز بخشنامه نیومده. موندم چکار کنم.

  227. ایا درسال ۱۴۰۰ دو سال غیبت خوردیم میتوانیم خرید کنیم دوباره یانه

  228. با سلام من 71 هستم اعزامی 92 فرار کردم برای خرید اقدام کردم برگه قسط بهم دادن وقت پرداخت گفتن دیپلم داری نمی تونی بخیر حالا مادرم فوت کرده سه ماهه بالا من پنجاهو خورده ای سالشه چکار کنم برا معاف شدن صبر کنم قانونی نیومده برا خرید یا معافیت‌های

    1. سلام در حال حاضر امکان گرفتن معافیت یا خرید سربازی برای شما وجود ندارد

  229. سلام خرید خدمت سال 1401هست برای سربازهای فراری 8سال فرارازخدمت

  230. سلام خرید خدمت سال 1401هست برای سربازهای فراری 8فرارازخدمت

  231. سلام آیا خرید خدمت برای سربازان فراری که 8سال فراری هستن متاهل وتک پسر ومعاف ازرزم هم هستم دوری آموزشی را کامل دیدم وهیچ حقوقی ازیگان خدمتی دریافت نکرده‌ام مدرک تحصیل بی سواد هستم

  232. سلام من ثبت نام کردم و ٣٠ درصد اولشو دادم بعدش دیگه بخاطرمشکلات مادینتونستم پرداخت کنم حالا چی میشه????

  233. سلام من الان ۵ سال غیبت دارم الان می خوام معافیت پزشکی بگیرم چون مشکل لکنت زبان و تپش قلب و بیماری تب و لرز و استرس دارم آیا امکان معافیت دایمی وجود دارد

      1. سلام متحل هستم دارای دوفرزندپدرم جانباز۱۵ درصدامکان معافیت برایم وجوددارد متولد۶۸ هستم

  234. سلام ببخشید من هنوز 19 ساله نشدم میخوام از الان فکر خرید سربازی باشم و حاضر هستیم تا هر قیمت سربازی را بخریم لطفا راهنمایی کنید

  235. سلام چرا نظام وظیفه قانون اقساط معوق ۱۴۰۰رواجرا نمیکنه۶ ماه تصویب شده میریم میگن‌ خودت تصویب کردی اجراش کن

  236. سلام خسته نباشین من درحال خدمت هستم به علت شکستگی پا و قطع دوتا انگشت دست راست
    الان اذیت پام زیاد شده میتونم اعتراض به کمسون کنم معافیت بگیرم یا ن خودمم هم عضو بهزیستی هستم به علت معلولیت جسمی

    1. سلام میتوانید اعتراض بزنید .شاید امکانش وجود داشته باشد.

  237. سلام خسته نباشین من درحال خدمت هستم به علت شکستگی پا و قطع دوتا انگشت دست راست
    الان اذیت پام زیاد شده میتونم اعتراض به کمسون کنم معافیت بگیرم یا ن خودمم هم عضو بهزیستی هستم به علت معلولیت جسمی

    1. سلام وقت بخیر
      میتوانید اعتراض بزنید .شاید امکانش وجود داشته باشد.

  238. سلام من متولد 62 هستم اعزام 81. وهفت ماه خدمت کردم به خاطر مشکلات نرفتم دوفرزند دارم از جریمه من کم می‌شه ایا

  239. آیا درسال 1401خرید خدمت سربازفراری که 8سال فراردارد هست یا نه

    1. یه سوال داشتم می خواستم بدونم که آیا می شه سربازی رو خرید بدون آنکه سرباز فراری باشی
      یامدت زمانش بیش از۸سال ازسربازی گذشته باشه ودرسال ۱۴۰۰سربازی روبخری

  240. سلام من 8سال از خدمت فراری هستم دوبارودوری آموزشی را کامل دیدم و شرایط هم دارم متاهل وتک پسرومعاف ازرزم هم هستم و مدرک تحصیل بی سواد هستم وخانم بنده درخواست مهریه و نفقه کرده ومن ماهی یک میلیون قسط وام وبیمه هم می پردازم با این شرایط سختی که دارم آیا دستگیربشم قاضی چه حکمی صادر می کنه ونمی تونم ادامه خدمت بدم ممنون ازشما

    1. سلام
      موضوع نظام وظیفه ارتباطی با مشکلات شخصی زندگی شما ندارد و قوانین اجرا میشود

  241. باسلام. یکی از دوستان می گفت که چهارشنبه 26 خرداد بهش از نظام وظیفه زنگ زدند گفتن که دو قسط معوق داری و طبق تبصره یازده مجلس تمدید اقساط هفته جاری واریز کن تا کارتت صاد بشه. اما من هر جا میرم میگن نه چنین جریانی نیست.

  242. سلام وقت بخیر من 8سال فراری هستم از خدمت سربازی 2بارولی دوری آموزشی را کامل دیدم مدرک تحصیل بی سواد هستم متاهل ومعاف ازرزم هم هستم وخانم رفته درخواست مهریه و نفقه کرده وماهی یک میلیون قسط وام وبیمه تامین اجتماعی می پردازم حالا اگرمنودستگیرکنن چکارکنم ممنونم ازشما

      1. سلام متولد۶۸ هستم دارای دوفرزندپدرم جانباز۱۵ درصده امکان معافیت برام داره

  243. سلام یکی از دوستان میگه که تز نظام وظیفه زنگ زدن گفتند که پو تا قسط عقب مونده داری. هفته جاری واریز کن. من که میرم می کن نه همچین خبری نیست.

  244. سلام من متولد۰۱/۰۱ /۱۳۷۳هستم متاهل هستم آیا میشه خرید خدمت کنم دفترچه برداشتم ولی از اول نرفتم ممنون از راهنمایتون

  245. سلام من متولد۰۱/۰۱ /۱۳۷۳هستم آیا میشه خرید خدمت کنم دفترچه برداشتم ولی از اول نرفتم ممنون از راهنمایتون

  246. سلام خواهشا جواب بدین که چطور خدمتو بخرم متولد ۷۱ هستم متاهلم

    1. با سلام متاسفانه سایت خرید همچنان غیر فعال است .

  247. سلام من متولد ۷۱ هستم بابا مشکل دارم چطور خدمتو بخرم متاهلم

    1. با سلام متاسفانه سایت خرید همچنان غیر فعال است .

  248. سلام من سال 97 برای خرید خدمت اقدام کردم ولی هیچ مبلغی واریز نکردم
    آلان میتونم پرداخت کنم؟
    ممنون از شما

  249. با عرض سلام و ادب
    من سال 98 برای خرید اقدام کردم ولی متاسفانه وامی که میخواستم بگیرم جور نشد و نتونستم پولی پرداخت کنم
    حتی 1 قسط هم پرداخت نکردم متاسفانه
    میخواستم ببینم آیا الان راهی هست منی که قبل از برداشته شدن این قانون اقدام به خرید کردم بتونم الان هزینه رو پرداخت کنم و سربازی و بخرم ممنون از لطف شما.

  250. سلام. من متولد 1371 هستم. اعزامی سال 90.آیا امکان خرید هست. ممنون میشم اطلاع بدید

  251. سلام بنده 35 سال سن دارم دارای فرزند هستم چشم های ضعیف هستند پدرومادر من تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره هستن معافیت وجود دارد

  252. سلام خسته نباشید من متولدسال۱۳۶۵هستم ۱۴سال از خدمتم گذشته تا حالا اقدام نکردم ک برم میخاستم ببینم جرمیمم چقدرمیشه چقدر اولش بایدبدم قصدی کنم خریدم ممنون دوست گلم ک زحمت میکشین جواب مارومیدین

      1. سلام من سال ۱۳۹۵فرار کردم امکانش هست معاف شوم یا با پول پرداخت کنم

      1. سلام. من متولد 1371 هستم اعزامی سالم 90 امکان خرید هست. ممنون میشم اطلاع بدید

  253. سلام خسته نباشید من متولد۱۳۶۵هستم میخاستم خدمت بخرم تاحالام اقدام ب خدمت نداشتم میخام بدونم هزینه ش چقدر میشه فکرکنم سیزده سال خدمت نرفتم مدرک تحصیلی من دوم راهنمای هست ک قبول سدم رفتم سوم راهنمایی گفتن دیگ باید بری خدمت ممنون میشم بگین چقدر میشه جریمم و اقساطی چقدر اولش بدم

      1. سلام من سه ماه که ب سربازی رفتم الان اصلا شرایط جسمی سالمی ندارم عمل واریکسول داشتم هم پروستاتیت دارم واز لحاظ روانی کلا بهم ریختم امکان معاف شدن وجود داره یان ممنون

        1. سلام بله به بهداری مراجعه و شرایط را شرح دهید

    1. سلام ببخشید من پدرم 1سال پیش رحمت خدا رفته میتونم کفالت مادرم رو بگیرم تولد ۷۳ هستم ۵تا داداش دارم همشون زن دارن

  254. سلام پسرم متولدتیر۷۵ هست دیپلمه امسال میتونه با خرید خدمت پایان خدمت بگیره جریمش چقد میشه ممنونم پاسخ بدید

    1. با سلام .تا سال 97 ده میلیون بود امامتاسفانه سایت باز نیست.

  255. سلام پسرم متولدتیر۷۵ هست دیپلمه امسال میتونه با خرید خدمت پایان خدمت بگیره جریمش چقد میشه ممنونم پاسخ بدید

    1. با سلام .تا سال 97 ده میلیون بود امامتاسفانه سایت باز نیست.

  256. سلام خسته نباشید
    من ساحب سه فرزندهستم که فرزنددوم داره مشگل شنوای وگفتارمیباشداین سه ساله براعمرل کاشت حلزون وگفتاردرمانی درگیراین مصله هستم حالاکه درخاست معافیت رفتم میگن اضافه خدمت داری بابامن کارگربدبخت خانوادموچهکارکنم برام خدمت بااین همه مشگل زندگی کسی هست به داده مامردوم ضیف برسه بابانیازبه کمک دارم بخدابه پیر

  257. باسلام. لطفا درباره تمدید اقساط خربد خدمت ثبتنام کنندگان 97 که مجلس تصویب کرده ولی اجرایی نشده توضیح دهید.هر جا میریم میگن هنوز ابلاغیه نیامده و با ممکنه رد کنند.

    1. با سلام بله همین است متاسفانه اطلاعات دقیقی در دست ماهم نیست.

  258. سلام
    اگه قانون خرید خدمت تصویب بشه شامل چه کسانی میشه منظور باید ۵سال غیبت داشته باشی یا ۸سال

    1. با سلام هر زمان سایت باز شد قوانین تعریف میشوند

  259. سلام سال من در خرید سربازی ثبت نام کردم ویک قسط ریختم ایا ر 1400 میتوانم باقی مبلق را پرداخت کنم. ممنون

    1. با سلام باید ببینیم برای کی هست تماس بگیرید.

  260. سلام من متولد ۷۳ هستم ایا شامل خرید خدمت هستم ممنون که راهنمایی میکنید

  261. ایا به تنهایی ACLپا پاره باشد معافیت داعم میشم یا معاف از رزم لطفا جوابمو بدین

    1. سلام اطلاعات دقیق نیست اما بطور کلی اگر به همراه acl یکی از رباط های جانبی پا هم پاره شده باشد معافیت دایم است اما اگر جزیی باشد معاف از رزم.
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  262. سلامACLپای راست من به تازگی پاره شده دکتر گفته بلید عمل کنی حدود ۸ماه میگزره ولی هنوز عمل نکردم و فک نکنمم بکنم.
    همچنین فک پایین من از فک بالام خیلی جلوتره یعنی تو غذا خوردنمم مشکل دارم
    ایا جزو معافیت بحساب میاد
    درضمن من ۷سال ک سرباز فراریم یعنی از اموزشی ک ۱ماه رفتم در کل دیگ نرفتم و بیخیال شدم
    ممنون میشم جواب منو بدین

    1. سلام درصورت داشتن حتی 1روز غیبت هیچ کسری و معافیت شامل حال شما نمیشود.

      1. سلام خسته نباشیدبنده۳۸ ساله دارای سه فرزندودرضمن تک پسرم پدرم هم فوت کرده مادرم مستمربگیرهست ایاازمعافیت میشه استفاده کرد

  263. سلام من دارا ی دوفرزند هستم وسن من سی وشش سالمه وپدر مادرم زیر پوشش کمیته امام خمینی ره هستن میشه من معاف بشم از سربازی ممنون

    1. سلام شرایط شما باید بیشتر بررسی شود اما به طور کلی با داشتن حتی یک روز غیبت هیچ معافیت و کسری شامل حالتون نمیشه
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  264. سلام من دارا ی دوفرزند هستم ونمیتوانم سربازی بروم وسی وپنج سال سن دارم خواهشن مجلس
    عزیز به داد من برسید

    1. سلام شرایط شما باید بیشتر بررسی شود اما به طور کلی با داشتن حتی یک روز غیبت هیچ معافیت و کسری شامل حالتون نمیشه
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  265. سلام خسته نباشید ایا میشود مشمولان خدمت ۱۴۰۰ را خریداری کرد ؟

      1. سلام من سال ۹۸ رفتم خدمت و بعداز آموزشی حدود یک ماه رفتم و فرار کردم .چجوری میتونم خدمتم رو بخرم ؟؟؟لیسانس برق هستم و متولد اسفند ۷۵

  266. سلام. کف پای من صاف هست دیسک کمر دارم و عمل جراحی هم انجام دادم.اما هرچند وقت اوت میکنه
    تک فرزند هستم
    امکان معافیت وجود داره؟

    1. سلام برای گرفتن معافیت دیسک کمر باید شرایط شما بیشتر بررسی شود اما به صورت کلی بله امکان پذیر است.

    1. سلام در شرایط خاص بله، برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد معافیت پارگی رباط صلیب با مشاورین ما در ارتباط باشید.

      1. سلام متولد64هستم ودر19سالگی ازدواج کردم وتاالان اجاره بودم دوتا فرزندپسردارم یکی15ساله ودیگری5ساله وضع مالی ام ضعیفه یه کارگرساده روزمزد آیا امکان معافیت وجودداره یا یه راهی که نرم سربازی چون اجاره ام بایدکارکنم

        1. سلام خیر امکان معافیت وجود نداره و وارد دوره ی غیبت شده اید

  267. سلام بنده سرباز فراریم به مدت ۷سال
    یعنی اموزیشیم ک اخراش بود دیگ ول کردم نرفتم
    به تازگی با متور تصادفی داشتم و پای راستم رباط سلیمیش پاره شده پام تو گچ بود به مدت ۱ ماه و بعدش دکتر گف باید عمل کنی منم کلا نه دیگ عمل کردم و دکتر دیگه ای رفتم
    میخواستم بدونم میتونم معافیت پزشکی بگیرم یا نه

    1. سلام ابتدا باید برای حل و فصل فرار از سربازی به محل خدمت برگردید و سپس کارهای معافیت پزشکی را از سر بگیرید.

      1. سلام‌‌من‌متولد‌۵۸هستم‌تک‌فرزندم‌۱۷ماه‌خدمت‌کردم‌‌مشکلی‌توی‌پادگان‌برام‌پیش‌امد‌وزندانی‌شدم‌۸ماه‌بعد‌از‌ازادیم‌دیگه‌پادگان.نرفتم‌فراری‌شدم‌‌الان‌۱۸‌ساله‌فرارییم‌متاهل‌ویک‌فرزند‌دارم‌‌اززندگی‌محروم.شدم.دیسک‌کمر‌دارم‌یک‌دونی‌هم‌دندان‌ندارم‌نمیدونم‌چیکار‌کنم‌خواهش‌میکنم‌راهنماییم‌کنید

        1. سلام شما میتوانید برای معافیت پزشکی اقدام کنید باوجود اینکه غیبت دارید موردی ندارد.

  268. بتسلام. لطفا درباره تمدید اقساط ثبتنام کنندگان 97 هم توضیح دهید که مجلس تصویب کرده ولی هیچ خبری نیست. کی این ابلاغیه خواهد آمد.

    1. سلام با توجه به آخرین خبری که منتشر شده تا پایان سال 1400 باید تسویه خرید سربازی را انجام دهید.

      1. رفتم. گفتند هنوز بخشنامه ابلاغ نشده. اردیبهشت که نباشه موند خرداد الااغ بشه.

  269. ما که هشت سال غیبت هستیم ثبت نام کردیم ولی موفق به پرداخت حتی بک قسط از جریمه نشدیم ولی سایت قبول نمیکنه باید چکار کنیم لطفا هم کاری کنید

    1. سلام برای بررسی دقیق تر مشکلتان با مشاورین مرکز در ارتباط باشید.

      1. سلام من اعزام سال 86بودم بعدازاموزشی فرارکردم امکان خریدهست .سال 97ثبت نام کردم .ولی پولی واریزنکردم

  270. سلام ببخشید ی سوال داشتم طرح خرید خدمت سربازی چقدر طول میکشه که دوباره جایگزین بشه من متولد 74م بدبختی من اینه منو خدمت نمیبرن بخاطر مشکل پزشکی مشکلمم خیلی جدی نیست من سال 80 تصادف کردم و ی عمل تویه شکممه بس الان چند ساله که میرم دفترچه پست کنم دکترا چشمشوم میفته به عمل شکمم میگن باید بری کمیسیون برای معافیت منم چندین و چندین بار تا الان رفتم و معاف از رزم شدم بخدا من از خدامه خیلی وقت پیش میرفتم خدمت حتا به نظام وظیفه کل هم زنگ زدم و مشکلمو بهشون گفتم و گفتم حکم بازداشت منو بدید من خودم خودمو تحویل میدم اونا هم قبول نکردن چند ساله که این نظام منو از زندکی عقب انداخته الانم جدیدا مشکل اعصاب پیدا کردم دارم لگنمو از دست میدم شما رو به قرآن قسم میدم که ی راه حل ب من بگید ببینم این مسخره بازیا چیه من که نه بر ضد نظام م نه سرما دارم نه کافر هستم چرا اینا باید با من ایجوری باشن

    1. سلام مشکلی برای خدمت ندارید، میتونید به صورت معافیت از رزم اعزام شوید.

  271. سال ۹۱ اعزام‌به خدمت شدم‌با قفسه سینه فرو رفتگی وتنگ‌نفس معافیت ندادن تو خدمت اذیت شدم گفتم‌اقا نمیتونم‌باز نوشتن کمسیون بدون ازمایش ندادن فرار کردم سال ۹۶ سکته قلبی کردم انژیو شدم والانم تحت درمانم بعد اومدن جلو حسابم و همه چیمو بستن که چرا نمیای خدمت این چه قانونیه یارو بیضه هاش خرابه معافه اونوقت قفسم سینم چسبیده کمرم معاف از رزم شدم الان برم اقدام کنم جالب اینه زندان میندازن

    1. سلام دوست عزیز
      خیر باید پنج سال غیبت داشته باشید و منتظر باز شدن سایت خرید بمانید

  272. سلام خسته نباشید
    من متولد ۸۲ هستم هنوز هم دیپلم نگرفتم
    ولی میخام برای معافیت اقدام کنم
    ایا با این شرایط میتونم معاف بشم
    یک اینکه کف پام صاف هست انحراف هم داره
    دوم اینکه من چهارتا خواهر دارم
    سه تا کوچیکتر از خودمه و یکی بزرگتر
    و تک پسر هم هستم ایا معاف میشم ؟

    1. سلام برای نظر دادن در مورد معافیت پزشکی نیاز به اطلاعات بیشتری است اما در حالت کلی در صورت نداشتن مشکل در مچ پا به علت صافی کف پا معاف از رزم خواهید شد، امکان گرفتن معافیت کفالت در صورتی که پدر شما در قید حیات باشند وجود نخواهد داشت.

      1. سلام ببخشید ی سوال داشتم طرح خرید خدمت سربازی چقدر طول میکشه که دوباره جایگزین بشه من متولد 74م بدبختی من اینه منو خدمت نمیبرن بخاطر مشکل پزشکی مشکلمم خیلی جدی نیست من سال 80 تصادف کردم و ی عمل تویه شکممه بس الان چند ساله که میرم دفترچه پست کنم دکترا چشمشوم میفته به عمل شکمم میگن باید بری کمیسیون برای معافیت منم چندین و چندین بار تا الان رفتم و معاف از رزم شدم بخدا من از خدامه خیلی وقت پیش میرفتم خدمت حتا به نظام وظیفه کل هم زنگ زدم و مشکلمو بهشون گفتم و گفتم حکم بازداشت منو بدید من خودم خودمو تحویل میدم اونا هم قبول نکردن چند ساله که این نظام منو از زندکی عقب انداخته الانم جدیدا مشکل اعصاب پیدا کردم دارم لگنمو از دست میدم شما رو به قرآن قسم میدم که ی راه حل ب من بگید ببینم این مسخره بازیا چیه من که نه بر ضد نظام م نه سرما دارم نه کافر هستم چرا اینا باید با من ایجوری باشن

        1. سلام مشکلی برای خدمت ندارید، میتونید به صورت معافیت از رزم اعزام شوید.

      2. سلام پسرم متولدتیر۷۵ هست دیپلمه امسال میتونه با خرید خدمت پایان خدمت بگیره جریمش چقد میشه ممنونم پاسخ بدید

        1. با سلام .تا سال 97 ده میلیون بود امامتاسفانه سایت باز نیست.

  273. سلام
    من مشکل خانوادگی دارم
    مریضی سرطان مادرم
    و اعصاب روان پدرم
    و فراری شدم از خدمت بخاطر مشکلات خانوادگی. چون پدر مادرم به من احتیاج دارن خرج مخارج خانواده رو من میدم
    چند بار رفتم اومدم
    اعزامی 19/11/98هستم

  274. سلام.من.متولد.59 هستم خدمت نرفتم حالا.من متعلقه.هستم.یک.پسر.13.سال.دارم.وبامادرم.وپدرم.که.75.سال.داره.منم.دارم.خرجیشون.میدم..ایا.میشه.معاف.بشم.یاخیرممنون.

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه خرید خدمت نداریم

      1. پس چرا‌بالا‌گفتین‌۵ سال غیبت‌داشته باشین‌میتونین بخرین‌پایین هم میگین خیر خبری نیس

  275. سلام ببخشید من بیماری صرع ناشی از تب دارم که تا بحال چندین بار برایم رخ داده و زمان هایی که در استراحت هستم تشنج میکنم و حتی زمان هایی شده در هنگامی که روی زمین دراز کشیده ام کنترل خودم را از دست بدهم و تکان های شدیدی بخورم و زبان دست پا و دیگر اعضای بدنم به شدت تکان بخورد و بعد از این حمله صرع متاسفانه برایم رخ داده که دست هام باد کرده و تکان نمیخورد.
    الان هم هرشب قرص سدیم والپروات میخورم ۶ ماه پیش آزمایش دادم دکترم گفت هنوزم بیماری در بدنتون هست و گفته نمیتونم قرص رو قطع کنم…
    من مدارک پزشکی هم دارم و هم اکنون ۱۶ سال سن دارم امسال پاییز میرم ۱۷ سال
    برای افرادی که به این وضع دچار میشن مشمول طرح معافیت هستند؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله احتمال بالایی برای معافیت دارید.بعد از 18 سالگی و گرفتن مدرک دیپلم خود اقدام کنید

  276. سلام من تازه دیپلم گرفته ام و متولد ۱۳۸۱ هستم با کارت بسیج فعال امکان خرید کارت پایان خدمت رو دارم یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      خیر .برنامه خرید خدمت در حال حاضر نداریم

  277. سلام وخسته نباشید ببخشید من ۷ ماه است دیپلم گرفته ام امکان خرید کارت پایان خدمت وجود دارد با کارت بسیج فعال

    1. سلام دوست عزیز
      خیر .برنامه خرید خدمت در حال حاضر نداریم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر.هنوز برنامه خرید خدمت نداریم

  278. سلام برای سال ۱۴۰۰ امکان خرید سربازی برای دیپلم هست یا ن؟

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه ای برای خرید خدمت وجود ندارد.برای بررسی دقیق موارد معافیت با کارشناسان تماس بگیرید

  279. سلام من ۳۴ سالمه یه پسر دارم دیسک کمر و شلی یا گشادی دریچه میترال دارم ولی ده سال پیش دکتر رفتم گفت با قرص کنترلش کن از ده سال پیش بخاطر وضعیت مالی دیگه به دکتر نتونستم مراجعه کنم ولی حس میکنم قلبم خیلی بدتر شده. سال ۹۲ رفتم سربازی،یک سال خدمت کردم و بعد به بهانه دانشگاه رفتن دیگه نرفتم تا الان،میشه یه جوری خریدش؟ هرچقد تا صد میلیون یا نهایتا دویست میلیون هزینه کنم خلاص شم ازین وضعیت،دیگه توان ندارم،تروخدا اگه راهی داره کمک کنید،تلفن ثابت ندارم

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق تر شرایط خود با کارشناسان تماس بگیرید
      از طریق تماس با موبایل استفاده کنید

  280. سلام زیر دیپلم هستم ۸غیبت داشته باشم میشه خریداری کرد

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه خرید خدمت نداریم.در ضمن برای خرید شرایط سنی هم مهم میباشد

    1. سلام من متولد 1373 میباشم ایاخریدخدمت به من تعلق میگیره.

  281. سلام خرید خدمت هر وقت که طرح جایگزین اومد برای سربازان فراری یعنی خدمت رفتن بعد غیبت کردن خرید برای اونها هم امکان پذیر هست

    1. سلام دوست عزیز
      بله .باید شرایط شامل شما شود.من جمله شرط سن و تعداد سال غیبت

  282. سلام من در سال 97و٩٨ ثبت نام كردم وداري پرونده وفرم پرداخت جريمه خريد خدمت سربازي رادارم ولي بخاطر شرايط بد اقتصادي قبلي كه داشتم نتوانستم بخرم ولي الان پولم آماده است آيا ميتوانم الان پرداخت نمايم

    1. سلام دوست عزیز
      تمدید خرید تا پایان سال 99 بود به نظام وظیفه رجوع کنید

  283. سلام من سال 95ثبت نام کردم و65درصد مبلغ کل را واریز کردم وبقیه را28اسفند 99واریز کردم که به حسابم برگشته لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق به نظام وظیفه منطقه محل خود مراجعه کنید

      1. سلام من ۳۴ سالمه یه پسر دارم دیسک کمر و شلی یا گشادی دریچه میترال دارم ولی ده سال پیش دکتر رفتم گفت با قرص کنترلش کن از ده سال پیش بخاطر وضعیت مالی دیگه به دکتر نتونستم مراجعه کنم ولی حس میکنم قلبم خیلی بدتر شده. سال ۹۲ رفتم سربازی،یک سال خدمت کردم و بعد به بهانه دانشگاه رفتن دیگه نرفتم تا الان،میشه یه جوری خریدش؟ هرچقد تا صد میلیون یا نهایتا دویست میلیون هزینه کنم خلاص شم ازین وضعیت،دیگه توان ندارم،تروخدا اگه راهی داره کمک کنید،تلفن ثابت ندارم

        1. سلام دوست عزیز
          برای بررسی دقیق تر شرایط خود با کارشناسان تماس بگیرید

    2. سلام خسته نباشید من سال 95 ثبت نام کردم برای کارت پایان خدمت ونتوانستم پرداخت نمایم آیا الان هم میشود پرداخت کرد

      1. با سلام معمولا باطل میشود حضورا اقدام نمایید

      2. سلام متولد ۱۳۷۹هستم این طرح خرید سربازی مشعمول من میشود

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه خرید خدمت لغو شده است .طرح جایگزین هنوز به تصویب نرسیده.صبور باشید.

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه خرید خدمت لغو شده است .طرح جایگزین هنوز به تصویب نرسیده.صبور باشید.

  284. سلام اگه چشمهایم ضعیف باشه باید شماره چشمهایم چند باشه برای معافیت آیا معافیت دارد

    1. سلام دوست عزیز
      بله معافیت چشم با مدرک تحصیلی ارتباط مستقیم دارد

  285. سلام من متولد ۷۴ هستم ۸ سال غیبت دارم راهی هست واسه خرید ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه خرید خدمتی در سال جدید وجود ندارد منتظر طرح جدید جایگزین باشید

  286. سلام متولد ۱۳۷۲ هستم آیا سال ۱۴۰۰ مستونم کارت معفیت رو بخرم؟اکه میشه شرایطش چی هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه خرید خدمتی در سال جدید وجود ندارد منتظر طرح جدید جایگزین باشید

  287. سلام.متولد ۱۳۷۲ هستم آیا سال ۱۴۰۰ میتونم خدمت رو بخرم؟شرایطش چطوره؟

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه خرید خدمتی در سال جدید وجود ندارد منتظر طرح جدید جایگزین باشید

  288. سلام چند روز پیش در مورد خرید خدمت با مالیات صحبت کردن میخواستم بدونم صحت داره یا نه. ممنون میشم جوابمو بدید

    1. سلام دوست عزیز
      طرح جایگزین خرید خدمت میباشد.برای بررسی دقیق تر با کارشناسان تماس بگیرید

  289. سلام من متولد 1371 هستم دیپلم سال 90_91 دارم خرید خدمت سربازی شامل حال من میشه
    ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه ای مبنی برای خرید خدمت وجود ندارد. منتظر طرح جایگزین باشید

  290. سلام من دانشجوی کاردانی هستم متولد ۷۸ بدونه غیبت
    آیا میتوان خرید خدمت بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر .متاسفانه طرح خرید خدمت وجود ندارد

      1. سلام نمره چشم داداشم ۱۲ است ۵ کلاس سواد پلاتین ۳عدد تو پا چپ وراست برا تصادف شامل معاف میشود

        1. سلام دوست عزیز
          احتمال بالایی دارد اقدام کنید

  291. سلام من متولد۱۳۷۹ هستم چهار تا برادرم خدمت کرده پدرم هم ۶۰ ساله هست و مشکل بینایی دارد آیا احتمال معافیت وجود دارد

    1. سلام دوست عزیز
      با وجود برادران در حالت عادی خیر.برای بررسی دقیق با کارشناسان تماس بگیرید

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به بیماری خود برای معافیت اقدام کنید.

  292. سلام دوست عزیز من الان 4 سال سربازی غیبت داشتم اقدام نکردم خواستم بدونم امکان خریدش هست بعد ممکن اقدام کنم کسر اضافه خدمت برام اعمال کنند

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه خرید خدمت وجود ندارد.

  293. سلام من 97 و98 ثبت نام کردم وبرای جریمه رفتم وام گرفتم تا وام بهم دادن مهلت تمام شد ایا راهکاری هست جریمه را پرداخت کنم
    3 بار ازدواج ناموفق ودوتا بچه ومادر بزرگی فلج نگهداریش به عهده من است وکارگر هستم انهم فصلی لطفا تا پول وام به حدر نرفته راهی هست جریمه را پرداخت کنم ممنونم ومتولد 55 هستم 45 سالمه

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن پرونده باز در سازمان مقدور است .سریع تر از نظام وظیفه اقدام کنید

  294. سلام من ی فرزند دارم پای خودم هم ارتروریست داره و پسرم کمک میکنه و حتی نمیتوانم رانندگی کنم ایا برای تنها فرزندم معافیت میتونم بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت از کار افتادگی شما بله میتوانید

  295. سلام
    پسرم درحال خدمت ایا میتوانم خرید خدمت انجام دهم
    تنها فرزند ذکور خانواده است خواهش مکنم
    جواب بدهن

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست. طرح خرید خدمت در حال اجرا نمیباشد

  296. سلام
    پسرم درحال خدمت ایا میتوانم خرید خدمت انجام دهم
    تنها فرزند ذکور خانواده است خواهش مکنم
    جواب بدهن

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست. طرح خرید خدمت در حال اجرا نمیباشد

  297. آیابه نظر شما در سال ۱۴۰۰ خرید سربازی امکان پذیر هست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      برنامه های جدید جایگزین خواهد شد.طرح خرید فعلا مقدور نیست

  298. سلام خسته نباشید من متولد ۱۳۷۳/۰۱/۰۵هستم آیا میتونم الان خرید خدمت کنم یا نه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه ای برای خرید خدمت وجود ندارد

      1. با سلام
        همسر من متولد ۷۳ هست و ۵ ساله که فرار از خدمت کرده پدرش جانباز ۵درصده که ۲۴ ماه جبهه رفته و موجی هست همسرم دیسک کمر داره و من پرونده پزشکی دارم توی اعصاب و روان آیا امکان معافیت برای همسر من هست؟

        1. سلام دوست عزیز
          احتمال دارد برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

    2. شاهزاده که اومد خریدش میزاره الان برای 27 بهمن 1401 فراخوان دادن پست ها بی بی سی دنبال

  299. با سلام تاریخ تولدمن1378/12/10 هست من چهاربار زانوم رو بدلیل عفونت عمل کردم من برادر ندارم و دو خواهر از خودم کوچک تر دارم پدرم دیکس کمر داره و56سال سن داره پدرم به دلیل دیکس کمر کار نمیتواند کند ومن خرج خانه پدرم را میدهم آیا میتوانم کفالت پدر ومادر و خواهرم شوم باتشکر اگه میشه جوابم را بدهید…

    1. سلام دوست عزیز
      باید شرایط شما دقیق تر بررسی شود با مشاورین تماس بگیرید

    1. سلام دوست عزیز
      خیر طرح خرید فعلا اعتباری ندارد

    2. سلام من ی فرزند دارم پای خودم هم ارتروریست داره و پسرم کمک میکنه و حتی نمیتوانم رانندگی کنم ایا برای تنها فرزندم معافیت میتونم بگیرم

      1. سلام دوست عزیز
        در صورت از کار افتادگی میتوانید اقدام کنید

    3. سلام اگه چشمهایم ضعیف باشه باید شماره چشمهایم چند باشه برای معافیت آیا معافیت دارد

      1. سلام دوست عزیز
        بله معافیت چشم با مدرک تحصیلی ارتباط مستقیم دارد

    1. سلام دوست عزیز
      خیر طرح خرید فعلا اعتباری ندارد

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به شدت بیماری میتوانید برای معافیت اقدام کنید

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت شدت بیماری ، بله میتوانید

  300. سلام وقتتون بخیر
    دوست عزیز صحت دارد که اگر قبل از خدمت دوسال بیمه پردازی باشه میتوان معاف شد .

  301. سلام وقت بخیر
    میخواستم بپرسم تو یه سایت خوندم مجلس میخواد یه طرح بزاره مبنی بر اینکه اگر بتونیم هزینه کل خدمت یک سرباز دیگه رو بدیم میتونیم معاف بشیم،میشه راجب این موضوع کامل توضیح بدین؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق شرایط خود با مشاورین تماس بگیرید.خرید خدمت در حال حاضر وجود ندارد

      1. سلام خسته نباشید طرح خرید سربازی که غایب ۸ ب بالا هستن .
        باز اجاره میشه امسال؟؟؟

        1. سلام دوست عزیز
          هنوز طرحی به تصویب نرسیده است صبور باشید

      2. سلام من متاهلم جداازخونوادمم درحین خدمت هستم نمیتونم ادامه بدم خونه زندگیمواداره کنم چیکارکنم معاف شم؟

        1. سلام دوست عزیز
          برای بررسی شرایط معافیت با کارشناسان تماس بگیرید

  302. سلام من مادر پدرم از هم جدا شدن دوتا پسر هستیم که من متولد ۷۶ و برادرم متولد ۷۸ هست میخواستم بدونم شرایط کفالت چگونه است. فقط به پسر بزرگتر تعلق میگیره یعنی اگه من برم سربازی برادرم میتونه کفالت مادرم رو بگیره.
    سوال دومم اینه که آیا الان هم میشه سربازی رو خرید؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر فقط به یگانه فرزند ذکور تعلق میگیرد.خرید خدمت نداریم

  303. سلام من شرایط خدمت رفتن رو ندارم خانواده دارم بخدا حاظرم تا 200 میلیون هزینه کنم ایا راهی واسه معافیت یا خرید خدمت وجود داره که کسی به ذهنش نرسه کف دستمم عرق می کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟ 09374900995

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق تر موضوع خود با مشاورین تماس بگیرید

        1. سلام دوست عزیز
          سلام .در حال حاضر برنامه خرید خدمت نداریم

    2. سلام بزرگوار آره بخای راه هست بشه خرید یا معافیت گرفت.اگه دوست داشتی به این ایمیل که میگم پیام بده تا بهتون بگم… mohamadirani6419@gmail.com

  304. با عرض سلام بنده سال‌83 اعزام شدم وجود از یک هفته فرار کردم متولد1365هستم متاهل و دارای2 فرزند هستم میخواستم بدونم ازطریق معافیت پزشکی میتوانم معاف شم چون من از 36عدد دندان در دهان من فقط 8عدد دندان دارم آیا میتوانم اقدام کنم ممنون میشم جوابم بدید.

    1. سلام دوست عزیز
      نداشتن کلیه دندان ها از شروط اصلی میباشد

  305. سلام بخشید کارت مافی بگیری کار دولتی نمیزارن کار کنیم

  306. سلام ببخشید وقتی سر بازی بخری کارت مافی میدن بهت یا کارت پایان خدمت
    حتما باید بعد ۸سال بگذره تا بتونی خرید
    یا ۱۹ سالگی میشه خریدش

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه خرید خدمت وجود ندارد

  307. لطفا درباره مصوبه جدید مجلس که اقساط ثبتنام کنندگان 97 تا پایان 1400 تمدید شده پست بزارید. و مهمتر کسانیکه سال98 قسط ندادند چه میشود.

  308. سلام خسته نباشید من دوسال غیبت سربازی داشتم بعد گرفتن مدرک کاردانی،درصورت شرکت در کنکور و قبول شدن،میتونم معافیت تحصیلی بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر غیبت مانع ادامه تحصیل میشود

      1. سلام دوست عزیز
        هنوز برنامه خرید خدمت مشخص نشده است

      2. سلام من متولد ۶۷هستم متاهل و دارای دو فرزند پدر و مادرم سنشون بالای ۷۰سال هست و یک خواهر با معلولیت ذهنی شدید دارم آیا امکانش هست کارت پایان خدمت بگیرم

        1. سلام
          بله احتمالش وجود دارد اما شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود

  309. سلام خسته نباشین من متولد64هستم خودم بچه طلاقه هستم ودرضمن خودم خانم اول طلاق دادم برای من هیچ راهی وجودنداره کارت خدمت وبگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      باید شرایط اختصاصی شما بررسی شود با کارشناسان تماس بگیرید

  310. سلام من متولد 67 هستم یکی از برادرم هم معافیت پزشکی گرفت آیا من میتونم معافیت کفالت بگیرم چون پدرم هم بهذرحمت خدا رفته و مادرم و 2 خواهر در خانه دارم توضیح بدین ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      در شرایط عادی خیر برای بررسی تماس بگیرید

  311. سلام از انجایی که ثبت نام کرون برای خرید سربازی متولد 55 هستم وبه دلیل توان مالی که نداشتم باید 25 میلیون میدادم وبا مدتی طولانی که گذشت با هزار بد بختی وقرض گرفتن توانستم جریمه دا تهیه کنم انهم بد شانس من کرونا باعث شد که من نروم پرواخت کنم گفتن تعطیله زمانی رفتم اردیبهشت که گفتن موعود پرواخت تمام شده والانم با روحیه افسرده 2 تا ازدواج که به طلاق اتمام شده وسومین ازدواج با دوتا بچه ودر روستا هستم بدون درامد تنها راه من فقط شرمندگی در برابر یک زن ودوتا بچه الانم دارم دیوانه میشم راهی جز ارزوی مرگ ندارم 20 سال بسبجی دارم که حدکد 10 سالش فعال ایا راهی هست تا اخر سال جریمه را واربز کنم کجا برم نظام وظیه یا دفاتر پلییس نه بیمه دارم نه چیزی خدایا خودت بزار تو دل ان مسعول که تجدید نظر بکنه فرصتی دوباره بده برای پرداخت

    1. منم ابنجوری شدم. کانون وکلا مشکلت رو بگو وکیل کاربلد بگیر و کارت رو حل کنه. من سال 98 چون قسط ندادم پرونده ام باطل شد. کانون وکلا گفتم یک وکیل گفت نامه به ستاد کل بدم حتما کارت حل میشه.

  312. سلام.من چهارساله از خدمت فرارکردم.کی میتونم سربازی رو بخرم؟

  313. با سلام
    آیا میشه برای بستگان نزدیک کفالت گرفت؟
    من یه خاله دارم که ۲تا دختر داره و شوهرش هم جانباز بوده و الان فوت شده…
    آیا همچین امکانی وجود دارد که کفالت بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به شرایط فرددارد. برای بررسی تماس بگیرید

  314. سلام .من دو ساله که از خدمت فرار کردم . قبل از خدمت برای معافیت پزشکی اقدام کردم ولی نشد. واقعا نمیتونم خدمت کنم . کلا ۸ ماه خدمت کردم .

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق با مشاورین تماس بگیرید

  315. سلام ببخشید همسر من میتونه از خدمت پدرم برای کسر خدمت سربازی استفاده کنه؟
    برادر ندارم

  316. باسلام. لطفا درباره تبصره 11 مجلس و تمدید اقساط تا پایان 1400 و همچنين کسانیکه سال98 قسط ندادن هم راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق با مشاورین تماس بگیرید

  317. سلام خسته نباشید. من متولد سال ۷۱ هستم و دارای مدرک فوق دیپلم هستم میخواستم بدونم ایا امکانش هست خدمتم را بخرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر فعلا برنامه خرید خدمت وجود ندارد

  318. سلام وقت بخیر ببخشید الان هم میشه سربازی رو خرید؟یا این طرح دیگه برداشته شده

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر طرح جدیدی برای خرید وجود ندارد.

    2. سلام من دورگه هستم با تابعیت خارجی میخوام تابعیت ایران بگیرم الان شناسنامه ندارم ولی تو دانشگاه از طریق گذرنامه درس میخونم میشه بگین وقتی شناسنامه گرفتم وضعیت خدمت چطوری میشه؟

      1. سلام دوست عزیز
        در صورت داشتن تابعیت ایرانی شما مشمول خدمت وظیفه خواهید شد

  319. سلام من تو پای چپم ساچمه تفنگ کمرشکن دارم ایا میتونم برای معافی اقدام کنم.۹۷ تا ساچمه که دکترام میگن امکان دراوردن نیست ؟ ممنون میشم راهنمای بفرمایید؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت جراحت و مدرک تحصیلی بررسی میشود. برای معافیت اقدام کنید

      1. من متولد ۶۵،۱۰،۱۱هستم متاهل دارای ۴فرزند آیا امکان معافیت دارم پای چپ ودست راست پلاتین دارم

        1. سلام با چهار فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دریافت میکنید.

  320. سلام
    میگند متولدین ۵۴تا۶۲را رهبرمعظم انقلاب اسلام از خدمت سربازی معاف کرده است این درست است؟

    1. سلام دوست عزیز
      متولدین 54 به قبل با شرایط خاص مقدور است

  321. یه طرح عفو رهبری تا سال ۶۲ دست به دست میشه واقعیت داره یا نه

  322. سلام خسته نباشید
    پدر من جانباز ۱۰ درصد هست
    آیا همسر من میتونه به دلیل جانبازی پدر من کسری خدمت بگیره ؟ کسری خدمت داماد امکان پذیر هست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست.مگر در عدم وجود پسر در خوانواده

  323. سلام من تک فرزندم دیپلم دارم امسال پشت کنکوریم دانشگاه برای سربازی نرفتن میخوام اگه راهی هست بگید من سربازیم رو بخرم نرم سربازی و دانشگاه

    1. سلام دوست عزیز
      خرید خدمت شامل شما نمیشود. از دانشگاه اقدام کنید

      1. سلام
        برای بستگان نزدیک که خانواده شهید باشه و پسر نداشته باشه
        میشه کفالت گرفت؟

        1. سلام دوست عزیز
          بستگی به شرایط فرددارد. برای بررسی تماس بگیرید

          1. با سلام خسته نباشید ۱۴سال هست که فراری هستم ۴ تا فرزند دارم وخودم از ناحیه کتف مشکل دارم یعنی پلاتین داخل کتفم هست وتحت پوشش کمیته امام خمینی هستم معافیت شامل میشوم

          2. سلام وقت بخیر
            برای شرایط شما قوانین خاصی وجود دارد

      2. سلام آیا الان امکان خرید سربازی است یانه؟

      3. سلام من ی فرزند دارم پای خودم هم ارتروریست داره و پسرم کمک میکنه و حتی نمیتوانم رانندگی کنم ایا برای تنها فرزندم معافیت میتونم بگیرم

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت از کار افتادگی میتوانید اقدام کنید

  324. باسلام و وقت بخیر
    برادر بزرگتر من چندین سال پیش به علت بیماری پدرم معافیت کفالت گرفته اما الان خارج از ایران زندگی میکنه.
    آیا من میتونم برای کفالت اقدام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر با وجود برادر خیر.راه های دیگر ار بررسی کنید با مشاورین تماس بگیرید

      1. سلام من سرباز فراری هستم بخاطر مشکلاتم
        پدرم هم عمل قلب باز انجام داده هم دیابت بالا داره
        مادرم جز بهزیستی هستش کارت معلولیت متوسط داره
        و برادر بزرگترم جز بهزیستی هستش
        آیا با این وضعیت میتونم معافیت بگیرم؟؟

        1. سلام دوست عزیز
          با وجود فرار متاسفانه مقدر نخواهید بود.برای بررسی دقیق تر تماس بگیرید

      1. سلام خسته نباشید
        پدر من جانباز ۱۰ درصد میباشد
        ایا همسر بنده ب دلیل جانبازی پدر من کسری خدمت میتواند بگیرد ؟

        1. سلام دوست عزیز
          خیر مقدور نیست.مگر در عدم وجود پسر در خوانواده

          1. سلام برادر
            من متولد سال ٧٢ هستم
            متاهل و٣ فرزند
            دارم
            و ديسك كمر شديد دارم
            ايا شامل معامفيت مشيم يا كسري خدمت

          2. سلام دوست عزیز
            برای بررسی دقیق موضوع خود با کارشناسان تماس بگیرید

    1. سلام دوست عزیز
      برنامه خرید خدمت در حال حاضر مطرح نیست

    2. سلام خسته نباشید
      پدر من جانباز ۱۰ درصد میباشد
      ایا همسر بنده ب دلیل جانبازی پدر من کسری خدمت میتواند بگیرد ؟

      1. سلام دوست عزیز
        خیر مقدور نیست.مگر در عدم وجود پسر در خوانواده

  325. باسلام لطفا درباره ثبتنام کنندگان 97 که نتوانسند پول پرداخت کنند راهنمایی کنید. پلیس+10 قبول نمی کند. چون 98 پول ندادم. البته من بخاطر درخواست رشوه نتونستم مدرکم را بموقع تحویل بدم. بخاطر همین دیر کردم. الان تکلیف من چی هست.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن قسط ناتمام میتوانید وگرنه خیر

      1. سلام من رزگار احمدی هستم سال ۹۷ من شامل قانون خرید سربازی بودم و ثبت نام کردم درسال ۹۷ اما به دلیل مشکلات متاهل بودنم و مشکلات مالی نرفتم هزینه پرداخت کنم و الان هم تحت پوشش کمیته امداد هستم ایا الان میتوانم کاراش انجام بدم با تشکر اگه جوابم بدهید پاسخم بدهید

  326. سلام
    من ورودی ۹۵ کارشناسی هستم و تاریخ فراغت از تحصیلیم در شهریور ۱۴۰۰ می خوره البته ۱۳۷ واحد رو تا ترم۹ تموم کردم و فقط ۳ واحد پروژه مونده که تا دفاع کنم تاریخ فراغتم ۳۱ شهریور می خوره ایا برای کنکور ۱۴۰۱ می تونم اقدام کنم ارشد قبول شم و معافیت بگیرم یا بعد شهریور ۱۴۰۰ باید خودمو معرفی کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      یک سال بعد از اتمام فرصت دارید

      1. سلام ببخشیدمخاستم بدونم ایاطرح خریدسربازی سال ۱۴۰۰هست

        1. سلام دوست عزیز
          خیر خرید خدمت در حال حاضر نداریم.

  327. سلام من ۱۳۹۸/۰۶/۳۱مدرک فوق دیپلمم رو گرفتم وترک تحصیل کردم
    ولی برای خدمت هنوز اقدامی نکردم
    یکبار عمل بازاینگوینال انجام دادم ومجرای چپ بینیم مادرزادی مسدود میباشد.
    ایا واجدشرایط معافیت هستم؟
    واینکه امکان خرید در سال ۱۴۰۰ کی نتیجه‌اش مشخص میشدر؟

    1. سلام دوست عزیز
      خرید خدمت برنامه مشخصی ندارد.برای پزشکی اقدام کنید احتمال دارد

      1. سلام خسته نباشین من
        متولد ۷۷/۱۲/۲۰
        هستم
        دست راستم هستم
        یک بند انگشت سبابه ام قطشده
        زانویی پای راستمم خرابه
        برایی من مئافیت
        پزشکی
        وجود دارد یا نه
        مننون میشم جواب بدین

        1. سلام. با قطع یک بند انگشت به شما معافیت از رژم تعلق میگیرد اما درباره مشکل مربوط به زانو باید به طور دقیق نوع بیماری و عوارض آن مشخص باشد تا بتوانیم درباره نوع معافیت نظر بدهیم .

  328. سلام سال ۹۵ ثبت نام کردم قرار بود قسطی بخرم هم زمان با تاریخ خرید همسرم دچار سرطان شد بدهکار شدم حتی الان هم بدهکارم زیاد چیکار کنم الان نزدیک۱۶سال غیبت دارم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت پرداخت اقساط در سال قبل امکان پیگیری تا پایان سال را دارد

  329. سلام سال ۹۵ ثبت نام کردم قرار بود قسطی بخرم هم زمان با تاریخ خرید همسرم دچار سرطان شد بدهکار شدم حتی الان هم بدهکارم زیاد چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت پرداخت اقساط در سال قبل امکان پیگیری تا پایان سال را دارد

    1. سلام دوست عزیز
      برنامه خرید در حال حاضر وجود ندارد

    2. بنده متولد ۱.۷.۶۱هستم به دلایلی ازخدمت فرار کردم الان میگند تا متولد ۶۲ عفو رهبریی شده آیا شامل من هم میشه

      1. سلام دوست عزیز
        خیر شامل نخواهد شد .تعیین تکلیف خدمت کنید

  330. متولد ۱.۷.۶۱هستم بعداز آموزشی رفتم یگان تویگان بنابه دلایلی فرار کردم حالا اگه طرح خرید سربازی شروع بشه من می توانم بخرمش
    دیپلم هستم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست ابتدا تعیین و تکلیف خدمت را مشخص و سپس ادامه خدمت را طی فرمایید

  331. با سلام من سال۹۷ به پلیس +۱۰مراجعه کردم و فرم خرید، خدمت را پر کردم ولی به دلیل بیماری نتونستم ادامه کارام و پرداخت اقساط و انجام بدم میتونم دوباره پیگیری کنم.متاسفانه پلیس+10 قبول نمیکنه چون قسط نداده بودم و از تبصره 11 مجلس هم خبری نیست.

  332. متولد ۷۶میتوند پایان خدمت خرید الان ۳ماه شده دارم خدمت میکنم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر شرایط شامل شما نخواهد شد

  333. سلام من متولد ۷۶هستم میتونم خدمت بخرم الان ۳ماه دارم خدمت میکنم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر شرایط شامل شما نخواهد شد

  334. سلام ببخشید من سال ۹۷/۰۸/۳۰فرار کردم الان ازدواج کردم یه دختر هم دارم و شرایط مادر فوتی دارم و همچنین پدرم از درخت افتاده استخون های بدنش یه کم مشکل پیدا کرده مشکل شکستگی داره من چطوری می تونم معاف شم یا الان شرایط خرید در سال ۱۴۰۰ مقدر هست یا نه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر خرید خدمت در حال حاضر برنامه مشخصی ندارد.ابتدا تعیین فرار کنید و سپس ادامه خدمت را بررسی کنید

    2. با سلام خدمت مشاوران آویژه
      شرایط استفاده از امریه چجوریه؟ برای همه افراد شامل میشه‌؟

      1. سلام دوست عزیز
        برای همه با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر شامل خواهد شد.

    3. سلام من ٢٣ سالمه متولد ٧٧ هستم از ١٧ سالگي در خارج كسور سكونت دارم و تحصيل هم ميكنم ميخواستم بدونم در چه سني و چگونه ميتونم معافيتم بگيرم

      1. سلام دوست عزیز
        در صورت داشتن مدرک تحصیلی معتبر اقدام به معافیت تحصیلی موقت کنید

  335. باسلام کسانیکه سال97 ثبتنام کرده و نتوانستند قسط بدند آیا باز هم میتوانند اقدام کرده و قسط پرداخت کنند. چون بهار 99 قبول نمی کردند.

        1. سلام وقت بخیر
          لطف می کنید سوال تونو کامل بپرسید

        1. سلام وقت بخیر
          لطف می کنید سوال تون رو کامل مطرح کنید

  336. باسلام کسانیکه پارسال نتوانستند قسط بدند و پرونده شون بسته شد آیا میتونند پرداخت کنند و یا منتظر تبصره 11 مجلس بمونند.

      1. ممنون از شما. ولی پلیس+10 رفتم گفتند ابلاغیه یا بخشنامه ای به دستمون نرسیده.

  337. با سلام
    من سال ۹۶ به خدمت سربازی اعزام شدم بعد از ۳ ماه من رو به دلیل کفالت مادری معاف از خدمت کردن بعد از ۳۱ ماه معافیت موقت برای معافیت دائم اقدام کردم و حتی هزینه صدور کارت را نیز پرداخت کردم اما الان میگن نمیتونم معاف بشم
    با توجه به اینکه پدر بنده ۸۶ ساله هستن و تک پسر مادری هستم
    و از بهزیستی و تامین اجتماعی مدارک دال بر از کار افتادگی شدید پدر دارم
    الان تکلیف من چیه؟ و هیچ نامه ای برای معرفی خود به اعزام دریافت نکردم

    1. سلام دوست عزیز
      از نظام وظیفه مرکز استان پیگیر باشید و در شورا عالی اقدام کنید

      1. سلام متولد ۶۹هستم لیسانس گرفتم ارشد یه ترم خوندم دیگه ادامه ندادم سال ۹۴معافیت تحصیلی تا۹۶.الان واسه خرید میتونم اقدام کنم

        1. سلام دوست عزیز
          برنامه خرید خدمت در حال حاضر وجود ندارد

        2. سلام دوست عزیز
          برنامه خرید خدمت در حال حاضر وجود ندارد

  338. سلام خسته نباشید من متولد 1373 هستم ایا خرید سربازی تاید بشه من میتونم بخرم

    1. سلام وقت بخیر
      جزئیات خاص این طرح هنوز به تصویب نرسیده

  339. سلام خسته نباشید من متولد 1373 هستم اگه خرید سربازی تاید بشه من میتونم بخرم

    1. سلام وقت بخیر
      جزئیات خاص این طرح هنوز به تصویب نرسیده

  340. سلام من ب دلیل مشکلات سرباز فراری هسم و مادر بزرگ کرولال دارم ایا امکان کفالت دارم براشون یا ن…؟متاهل هم هسم

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به شرایط تخصصی تری دارد برای دریافت مشاوره با مرکز تماس بگیرید

    2. سلام اگه غیبتت ۷سال باشه چی امکان خریدش هست اگه این‌قانون‌برگرده؟

    1. سلام طرح جدید خرید خدمت هنوز به تصویب نرسیده و جزئیات آن مشخص نیست

    1. سلام
      هنوز طرح جدید خرید و جزئیات آن مشخص نشده است

  341. با سلام من سال۹۷ به پلیس +۱۰مراجعه کردم و فرم خرید، خدمت را پر کردم ولی به دلیل بیماری نتونستم ادامه کارام و پرداخت اقساط و انجام بدم میتونم دوباره پیگیری کنم متاهل هستم و دوتا فرزند دارم و ۳۸ سالمه

      1. من که رفتم اما گفتند اگه یک قسط داده باشی شاید ولی چون قسط ندادی نمی تونی.

        1. سلام دوست عزیز
          بدون پرداخت اقساط از قبل مقدور نخواهد بود

      2. باسلام. من رفتم اما گفتند نمیشه اگر یک قسط پارسال داده بودی بله اما چون قیط ندادی نمیشه.

      3. باسلام متاسفانه من هم این مشکل را دارم. چون پارسال نتونستم قسط بدم قبول نمی کنند.

      4. باسلام منم این مشکل را دارم. رفتم پلیس+10 اما چون پارسال قسط ندادم قبول نکردند.

    1. باسلام برادر من هم این مشکل را دارم. لطفا حتما راهنمایی کنید. البته من بخاطر خواستن رشوه مستخدم مدرسه از من تاخیر کردم.

      1. سلام دوست عزیز
        تا آخر سال وقت دارید برای خرید اقدام کنید

    2. منم این مشکل رو دارم. لطفا راهنمایی کنید. من رفتم قبول نکردند چون قسط نداده بودم.

  342. سلام وقت بخیر خسته نباشید میگم من سرباز فراری ام ۱ ماهه چند سال باید بگذره ک بعد بشه خدمتو بخری؟

    1. سلام دوست عزیز
      8 سال با توجه به قانون جدید.فعلا برنامه خرید و جود نداردتعیین وضعیت کنید.

      1. سلام من متولد ۷۶هستم میتونم خدمت بخرم الان ۳ماه دارم خدمت میکنم

        1. سلام دوست عزیز
          خیر شرایط شامل شما نخواهد شد

          1. سلام من سال 97برای خرید رفتم همه چیز را تکمیل کردم ولی شرایطم جور نشد قسط پرداخت کنم الان چکار کنم

          2. سلام دوست عزیز
            از نظام وظیفه تا پایان سال پیگیر باشید

  343. باسلام لطفا درباره تبصره 11مجلس که اقساط ثبتنام کنندگان 94 تمدید شده راهنمایی کنید. چون دفاتر پلیس+10 بی اطلاع هستند.

    1. سلام دوست عزیز
      تا سال 1400 میتوانید اقدام کنید

    2. سلام من متولد ۵۷ هستم آیا از خدمت معافم یا این طرح جدید معافیت رهبری تا ۶۲ صحت دارد ممنون

      1. سلام دوست عزیز
        سن معافیت در حال حاضر برای متولدین 54 به قبل میباشد

  344. من ۶ سال هست فراری هستم برج۹۸ ۱۱رفتم وفرار کردم ومتاهل هستم یه بچه دارم مخوام خدمتم را بخرم

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر برنامه ای برای خرید خدمت وجود ندارد.صبور باشید

  345. با سلام ببخشید پسر من متولد فروردین ۷۵ هستن و لیسانس دارن الان نمیخاد بره سربازی راهی برای خرید سربازی وجود داره؟ یا اگر بشه معافیت بگیره البته خب پدر و مادر در قید حیاتن اما چند سال قبل قرص اعصاب میخورده امکانش هست معافیت بگیره یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      برای شرایط معافیت باید شرایط آن را بررسی کنیم . با مشاورین تماس حاصل فرمایید

  346. متولد1355هستم از 1375 محرومیت شدید بودم الان 45سالمه ودارای سه فرزند وبخاطر تصادف پای چپم ناقص شد وصد درصد مقصر بود ماشین از پشت سر بهم زد من با موتور بودم ونتونستم حتی شکایت کنم وحقم پایمال شد وباعث خونه نشینی وفقر شدید شد واز استرس زیاد وفشار روانی فقر از سالها پیش تازگیا مشکوک سرطان روده شدم وتوان درمان ندارم وزنم خونه مادرش رفته چون طاقتش تموم شده از زندگی هزاران مشکل دیگه برام بوجود امد تو این سالها محرومبت فقط بخاطر این سربازی خانوادم پاشیده شد باعث فقر خودم ونسلم شد یک ضرب المثل هست می گند هر چی سنگه مال پای لنگه برا من ثابت شد فقط اگه خانواده براتون مهمه که فک نکنم نباشه فرزندانم چه کار کردن هنوز تو سن 45سالگی مشکلمون حل نکردید هیج جای دنیا اینجور نمی کنند که اکثرا کشورا حتی سربازی ندارن فکری بکنید یا نکنید دیگه برا من ارزشی نداره چون مریضیم معلوم نیست تا کی زنده باشم فقط بخاطر محرومیت بیش از اندازه .هزاران نفر دراین سالها عفو خوردن زندانی ولی هنوز تو سن45سال ……

  347. باسلام لطفا دربارهٔ تبصره 11مجلس که ثبتنام کنندگان 97 تا پایان 1400 فرصت پرداخت دارند توضيح دهید. چون پلیس+10 در این مورد اصلا اطلاعی ندارند.

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به اقساط باقی مانده و پرداختی های ناقص برای ادامه فرایند تا پایان تاریخ اقدام کنید

        1. سلام دوست عزیز
          تا 1400 در صورت داشتن پرونده باز اقدام کنید

  348. سلام خسته نباشید برای پرکاری تیرئد معاف میشم و یا اینکه وزنم کمتر از ۵۰ کیلو هست

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط بیماری با مدرک تحصیلی شما بررسی خواهد شد احتمال دارد اقدام کنید

  349. اگه کارت پایان خدمتو بفروشن ایا شامل سربازان فراری از یگان هم میشه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدت فرار بررسی خواهد شد

  350. باسلام و ارادت خدمت کارشناسان محترم
    برادر خانوم بنده ۳ماهه بخدمت سربازی مشغول شدن
    پدر ایشون ۸ساله فوت کردن و ایشون در این مدت تنها با مادرشونکه ۶۱سالشون هست، زندگی کردن
    برادر بزرگتر ایشون سالهاست بعلت اختلافات خانوادگی قطع ارتباط کردن و ظاهرا در شهر دیگری سکونت دارند و از محل ایشان بی خبریم و هیچ رفت و امدی ندارند
    با توجه به این موضوع و تنهایی و بیماری مادر مسن،ایشون میتونه جهت معافیت کفالت مادر اقدام کنه؟ در ضمن مادر حقوق بازنشگیه همسر مرحوم رو دریافت میکنه

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عضویت مادر در ماده 6 بهزیستی تنها گزینه مقدور میباشد

      1. سلام بنده سال ۹۱ به خدمت رفتم و بعد از آموزشی بخاطر مشکلات خانوادم ادامه خدمتم رو نرفتم سال ۹۸ اقدام به خرید کردم اما بخاطر اینکه ترکه تحصیلیم ۸سال نشده بود و ۷سال بود خرید شامل من نشد و گفتند سال اینده میتونی بخری که متاسفانه خرید سربازی تموم شد ایا میتونم بنده که سال ۹۸ در پلیس+ ثبت نام کردم امسال بخرم؟؟؟؟

        1. سلام. خیر متاسفانه در حال حاضر طرح خرید خدمت فعال نیست.

  351. سلام وقت بخیر
    من متولد 1380/1/13 هستم و در حال حاضر دانشجو ترم ۳ کاردانی ام . آیا مشمول خرید سربازی میشم یا خیر؟!

    1. سلام وقت بخیر
      خیر برنامه خرید خدمت شامل شما نخواهد شد

  352. سلام من متاهلم 9ساله غیبت دارم وضعیت مالیه خوبی ندارم برای سربازی میشه خرید اگه یک روز نرم سر کار برای نون شبم میمونم ممنون میشم یک راحه حلی بدین

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به سن و میزان غیبت باید صبور باشید.در حال حاضر برنامه خرید وجود ندارد

  353. سلام من سال ۸۳ از خدمت فرار کردم الانم با دخترم زندگی میکنم ایا میتونم برای دختر۹سالم معافیت کفالت بگیرم مرسی

    1. سلام من ۱۶سال قیبت دارم پدر و مادرم هر دوتا فوت کردن یک خواهر مجرد دارم آیا معافیت کفالت شاملم میشه یا نه

  354. سلام وقت به خیر من ۳۷ سالم ایا سال اینده میشه خدمت بخرم یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      هنوز قانون جدید به تائید نهایی نرسیده است. باید صبر کنید

      1. با احترام . آیا تبصره 11 مجلس برای تمدید اقساط تا پایان سال1400 اجرا شده است. کی و کجا بریم.

        1. سلام من ۱۴ماه خدمت کردم به علت مشکل خانوادگی نتوانستم ادامه بدم ماندی خدمت میتوانم بخرم۷

          1. سلام دوست عزیز
            برای بررسی شرایط تماس بگیرید

      2. سلام بنده متولد ٧١ هستم تك پسر و پدر متولد ٣٥
        تا شهريور ١٤٠٠ هم اجازه ي تحصيل در ارشد دارم
        ايا مى توان معافى گرفت؟

      3. اگر ممکنه دربارهٔ تبصره 11 مجلس که اقساط تا پایان 1400 تمدید شده مطلب بزارید. متاسفانه دفاتر پلیس+10 اطلاع ندارند.

        1. سلام دوست عزیز
          برای خرید خدمت تا ابتدای سال جدید برای اقساط باقی مانده فرصت باقیست

      4. باسلام لطفا دربارهٔ تمیدید اقساط تا پایان1400 که در تبصره 11 مجلس اومده راهنمایی کنید. متاسفانه دفاتر پلیس+10 اطلاع ندارند و یا ابلاغ نشده.

    2. سلام من متاهل هستم یه بچه دارم من میتونم خدمت را بخرم یا نه

      1. سلام دوست عزیز
        بستگی به شرایط شما دارد.برنامه خرید خدمت در حال حاضر مقدور نیست

      2. سلام اقا من متولد63هستم آیا امکان خرید درسال1400وجود دارد حدود19سال غیبت دارم

        1. سلام دوست عزیز
          در حال حاضر برنامه خرید خدمت مقدور نیست

  355. سلام من متولد ۱۳۵۸ هستم آیا سال ۱۴۰۰ میتوانم خدمت را خرید کرد چرا متولدین ۵۸ معاف نمیشن

    1. سلام دوست عزیز
      خیر قانون خرید خدمت هنوز به اجرا نرسیده است

  356. سلام ی سوال داشتم . من از تحصیل ۲ بار انصراف دادم تاریخ انصراف مال ۹۶ و متولد ۲۶ ابان ۱۳۷۱ . امکان خرید خدمت برای من وجود داره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست . برنامه خرید خدمت وجود ندارد

      1. سلام من سال 97برای خرید رفتم همه چیز را تکمیل کردم ولی شرایطم جور نشد قسط پرداخت کنم الان چکار کنم

        1. سلام دوست عزیز
          از نظام وظیفه تا پایان سال پیگیر باشید

    1. سلام
      قانون جدید هنوز به طور کامل تصویب نشده است و شرایط خاصی دارد

  357. باسلام . کسانی که ثبتنام کردند و نتوانستند قسط بدهند آیا میتوانند اقدام کنند و هزینه بدهند یا نه.

    1. سلام دوست عزیز
      بله اقدام کنید . نظام وظیفه استان

      1. سلام
        من سال ۹۷ ثبت نام کردم و یک قسط پرداخت شد چند روز پیش پیامک اومد که تا پایان دی ماه ۹۹ فرصت دارین پرداخت کنید الباقی هزینه خرید خدمت

        آیا مهلت تا مایان سال ۹۹ تمدید میشه ؟

        1. سلام دوست عزیز
          مهلت مجدد تمدید شده . از نظام وظیفه اقدام کنید

          1. سلام. من سال 97 ثبتنام کردم و بخاطر تعطیل شدن تنها دفتر پلیس+10 شهرمون نتونستم قبض و تعهدنامه محضری بگیرم و قسط بدم. و تا معرفی یک دفتر دیگر پرونده و مهلتم تموم شد. آیا میتونم دوباره قبض بگیرم. چون مجلس اقساط را دوباره تمدید کرده.

          2. سلام دوست عزیز
            بله از دفاتر مربوطه اقدام کنید

  358. لطفا یک مهلت اعلام کنید برای امثال اینجانب که ثبت نام کرده اند برای خرید خدمت و مدارکشان کامل هست ولی اقساط را واریز نکردند و اعلام هزینه هم به انها شده است

    من بخاطر داشتن فرم تخفیف کمیته امداد و بسته شدن دفتر پلیس+10 روستایی جا ماندم چون کارها باید از همان دفتر انجام بگیرد

    1. سلام دوست عزیز
      با مراجعه به مراکز پلیس+10 مجدد اقدام کنید

  359. آیا میشود یک مهلت اعلام کنید برای امثال اینجانب که ثبت نام کرده اند برای خرید خدمت و مدارکشان کامل هست ولی اقساط را واریز نکردند و اعلام هزینه هم به انها شده است

    1. سلام دوست عزیز
      با مراجعه به مراکز پلیس+10 مجدد اقدام کنید

    2. سلام من هفت میلیون دیگه باید پرداخت کنم گفتند تا فردا اخرین مهلتشه وگرنه درخواستت باطل میشه اون پولهایی هم که دادی باطل میشه هرکاری کردم نتونستم جور کنم باید چیکار کنم ایا دوباره میتونم بخرم یا با یک زن و بچه برم خدمت

    3. سلام من متولد ۵۵ هستم سال ۹۳ رفتم خدمت نتوستم دارا ۳ فرزند هتم چه ‌‌کارکنم میشه خدمت خرید

      1. سلام خیر فعلا معافیت برای متولدین ۵۴ و قبل از آن شامل میشود.

  360. سلام گفتن باز طرح خرید سربازی درسال۱۴۰۰دوباره اجرا خواهد شد ایا راسته؟

    1. سلام دوست عزیز
      طرح جدید شامل شرایط بخصوصی است و هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است

  361. الان من ک 24 سالمه هیچ جوره نمیشه خریدش طرحی یا تبصره ای نیست

      1. باسلام مجلس اقساط ثبتنام کنندگان دز سال 97 را تا پایان 1400 تمدید کرده است. من قسط ندادم ایا میتوانم پیگیری کنم.

        1. سلام دوست عزیز
          بله از مراکز پلیس +10 اقدام کنید

  362. سلام ببخشید من از سال ۹۷ ثبت نام کردم وهربار که مبلغ رو واریز کردم به حسابم عودت داده شده که آخرین بار برج ۱۱سال ۹۸ بودواردیبهشت پیامک زدن که درخواستم باطل شده تو بحبوحه کرونا که هیچ جا باز نبود مشکلمو بگم بالاخره نظام وظیفه گفتن خطای سیستم نظام وظیفه بوده که مبلغ عودت شده ولی دیگه نمیتونی کاری بکنی الان بعد سه سال من باید برم سربازی؟

    1. سلام دوست عزیز
      از نظام وظیفه استان برای فرایند خرید خود اقدام کنید امسال اخرین مهلت پرداخت مبلغ میباشد

  363. سلام خسته نباشید سوال داشتم آیا خرید سربازی در سال 1400 هست یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      بله . با پرداخت مالیات و سن 28 سال به بالا

        1. سلام دوست عزیز
          طرح جدید هنوز تصویب نشده است و شامل شرایط خاصی می شود

        1. سلام
          طرح جدید هنوز تصویب نشده است و شرایط خاصی را شامل می شود

      1. واقعا که،مثلا یعنی شما ادمین هستین؟کی گفته طرح مالیات برامنیت برای مشمولان ۲۸سال به بالا وجودداره؟؟فعلا هنوز یه طرحه که نماینده مجلس ارائه داده وستادکل هم مخالفت کرده،پس یعنی امکان خریدوجود نداره،باتشکر

      2. کی گفته هست؟؟هنوز تصویب نشده طرح مالیات برامنیت برای مشمولان بالای ۲۸سال،ستادکل مخالفت کرد وتمام،

      3. باسلام . برای امثال اینجانب که ثبت نام کرده اند برای خرید خدمت و مدارکشان کامل هست ولی اقساط را واریز نکردند و اعلام هزینه هم به انها شده است آیا در تبصره یازده مجلس درج شده است.

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت عدم واریز سریعا به نظام وظیفه استان رجوع کنید

          1. باسلام من برای این طرح تبصره 11 مجلس که اقساط تا پایان 1400 تمیدید شده مراجعه کردم ولی بی اطلاع بودند. لطفا راهنمایی کنید.

          2. سلام دوست عزیز
            از نظام وظیفه اقدام کنید

        1. سلام دوست عزیز
          در حال حاضر برنامه خرید خدمت مقدور نیست.منتظر بمانید

        2. خسته نباشید من ۲۹سالمه به خاطر خیلی مش کلات نتونستم خرید سربازی بخرم امکانش هست سال ۱۴۰۰

          1. سلام دوست عزیز
            در صورت ثبت نام در دوره قبل میتوانید

    2. توروخدا اون طرح ۸سال تصویب کنید من برم سربازی تو شهر غریب خانوادم چیکار کنه هیچکس ندارم

      1. سلام دوست عزیز
        خرید خدمت در حال حاضر مقدور نیست.طرح جدید در سال 1400 در انتظار تصویب نهایی میباشد برای اطلاع از جزئیات با مشاورین تماس حاصل فرمایید

          1. سلام دوست عزیز
            فعلا در حال حاضر برنامه خرید خدمت وجود ندارد

          1. سلام دوست عزیز
            فعلا در حال حاضر برنامه خرید خدمت وجود ندارد

          1. سلام دوست عزیز
            فعلا در حال حاضر برنامه خرید خدمت وجود ندارد

          1. سلام دوست عزیز
            فعلا در حال حاضر برنامه خرید خدمت وجود ندارد

          1. سلام خیر فعلا معافیت برای متولدین ۵۴ و قبل از آن شامل میشود.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید