چگونه در درس زیست درصد بالایی کسب کنیم؟

چگونه در درس زیست درصد بالایی کسب کنیم؟

زیست شناسی یکی از دروس مهم رشته تجربی است که تاثیر بسیار زیادی در رتبه کنکور دارد. تمامی دانش آموزان رشته تجربی که قصد ورود به رشته های پیراپزشکی را دارند، باید در درس زیست درصد بالایی را کسب کنند تا به رشته های مورد علاقه خودتان دست پیدا کنید.

در این مطلب ما به شما کمک می کنیم تا در درس زیست شناسی به درصد بالایی دست پیدا کنید و به رشته مورد علاقه خود تانیک قدم نزدیک تر شوید. پس این مطلب را از دست ندهید و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

قبل از یاد گرفتن نحوه تست ­زنی زیست ­شناسی باید کتاب را با دقت و کامل مطالعه کنید. درس زیست ‌شناسی مفهومی ­ترین و مهم­ترین درس رشته تجربی است. نباید این تصور وجود داشته باشد که این درس یک درس حفظی بوده و برخی از مطالب آن قابل حذف است.

مطالعه دقیق کتاب به روش درست و داشتن انگیزه برای تلاش، تست زدن و تحلیل تست­ ها به شما کمک ­می­کند در زدن تست مهارت کافی پیدا کرده و نتیجه دلخواه خود را کسب کنید.

اکنون بهتر است در مورد آماده شدن برای تست زنی زیست شناسی باهم گفت و گو کنیم.

آمادگی برای تست ‌زنی زیست ‌شناسی

تست زنی کار ساده ای نیست؛ باید برای آن مثل هر فعالیت دیگری، آماده شوید!

آمادگی برای تست ‌زنی زیست ‌شناسی 

مهاجرت تحصیلیما در زیر به شما می گوییم که چگونه برای این کار آماده شوید:

مطالعه دقیق کتاب درسی: هر خط از کتاب زیست ­شناسی نکته ه­ای دارد؛ پس باید با دقت و تمرکز سطر به سطر کتاب خوانده شود. بهتر است هر خط از کتاب که خوانده می­شود با دقت بررسی شود و سؤالات امتحانی که می­توان از آن طرح شود را پیدا کنید. اگر این بررسی انجام شود، مطالب به خوبی در ذهن ثبت خواهد شد.

بررسی دقیق شکل­ های کتاب درسی: در کتاب زیست­ شناسی شکل­ های زیادی وجود دارد. سوالاتی از این شکل­ ها برای کنکور طراحی می­شود. شما باید جزئیات شکل ­ها و توضیحات آن­ها را به طور کامل بلد باشید. برای یاد گرفتن شکل­ ها، بعضی از اساتید دوباره کشیدن شکل­ ها به طور دقیق را پیشنهاد می­کنند. یعنی پس از خواندن کتاب و مطالعه تصاویر، آن ها را یک بار برای خودتان دقیق بکشید.

تعیین هدف: درصدی بالا­تر از میانگین درصد ­های خود در نظر بگیرید؛ به طور مثال اگر میانگین درصد ­های شما در زیست ­شناسی حدود 50 درصد است، 70 درصد برای خود تعیین کنید. این مرحله را جدی بگیرید، زیرا این مرحله باعث می­شود انگیزه برای تلاش کردن داشته باشید.

بعد از تصمیم‌گیری هدف خودتان را به زمان گذشته و با فعل مثبت بنویسید؛ مانند این جمله: «من زیست­ شناسی 70 درصد زدم». سپس نوشته خود را در به دفتر یا دیواری که مدام در دید شما قرار دارد بچسبانید. این کار باعث می­شود ضمیر ناخودآگاه شما باور کند که شما در آینده درصد بهتری کسب می­کنید.

با این کار تلاش و انگیزه شما افزایش میابد و در نهایت به نتیجه دلخواه خودتان می رسید. این روش را برای به دست آوردن هر هدفی مثمر ثمر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: چگونه برنامه ریزی درسی را انجام دهیم ؟


کسب آرامش: معمولا افرادی که بیشتر درس می­خوانند بیشتر استرس تست ‌زنی دارند. اما لازم است بدانید که استرس باعث می­شود نتوانید به خوبی تلاش کنید و درصد مورد نظرتان را در کنکور کسب کنید.

به توانایی های خودتان ایمان داشته باشید و باور داشته باشید که از پس سوالات بر خواهید آمد.

اگر در جلسه کنکور سوالات برایتان سخت بود، استرس نگیرید و فکر نکنید که همه درصد های بالایی را کسب خواهند کرد؛ به خودتان بگویید اگر این درس برای من این درس سخت است، برای بقیه سخت تر است. در نهایت تراز یا همان نمره وزنی معیار و ملاک خواهد بود.

خواب کافی، تقسیم زمان درست، تغذیه مناسب و تفریح یا ورزش کافی استرس را کاهش می­دهد.

نحوه تست­ زنی زیست ­شناسی

نحوه تست­ زنی زیست ­شناسی

برای کسب نتیجه مطلوب ابتدا باید با نحوه تست ­زنی زیست­ شناسی به طور صحیح آشنا شوید.

مهاجرت تحصیلیبرای تست­ زنی این درس به شیوه درست باید نکات زیر را رعایت کنید:

باید سؤال‌ها با دقت خوانده شوند: زمان پاسخ­گویی به تست­ ها کم است و برخی از داوطلبان از ترس کم آوردن زمان، سؤال را ناقص می­خوانند و به اندازه کافی به سؤال دقت نمی­کنند.

به همین دلیل یا سؤال را نفهمیده و پاسخ نمی­دهند یا سؤال را اشتباه می­فهمند و اشتباه جواب می­دهند. طراحان سؤال از این ترس داوطلبان سو استفاده کرده و سؤالات را به گونه­ای طراحی می­کنند که اگر عجله داشته باشید اشتباه پاسخ می­دهید.

حتما باید تمام گزینه­ ها خوانده شود: تمامی گزینه ها را با دقت بررسی کنید؛ زیرا ممکن است دو تا گزینه صحیح بوده ولی یکی از دیگری دقیق­ تر باشد. به طور مثال حتی اگر مطمئن بودید که جواب سوال گزینه اول است حتماً گزینه­ های دو، سه و چهار را هم بخوانید؛ زیرا ممکن است گزینه یک و گزینه چهار، هر دو درست باشد ولی دقیق ترین گزینه، گزینه چهار باشد.

گزینه­ ها باید تا آخرین کلمه خوانده شوند: خیر اشتباه رخ نداده، این نکته تکراری نیست. اگر تا حالا تست زیست­ شناسی زده باشید می­دانید گاهی یک کلمه در آخر گزینه به گونه­ای است که معنای کل جمله را عوض می­کند.

داوطلبان به دلیل عجله جملات سؤالات را تا آخر نمی­خوانند و دقت کافی ندارند، طراحان از این فرصت استفاده می­کنند.

باید مراقب تله­های سؤال بود: مراقب کلمات زائد باشید. کلمات زائد به راحتی مفهوم جمله را تغییر داده و از چشم دور می­ماند؛ همین امر باعث می­شود داوطلب در تله طراح سوال بیافتد.

برخی از این کلمات شامل «همانند» و «برخلاف» هستند که معمولاً در نیمه دوم جملات گزینه­ ها می­ایند. حواس خود را جمع کنید تا این کلمات از چشم شما پنهان نشوند.

نباید گزینه­ای که از صحیح بودن آن اطمینان حاصل نشده زده شود: اگر می‌خواهید نتیجه مطلوب به دست بیاورید نباید به تستی که از جواب آن مطمئن نیستید، پاسخ دهید.

وقتی این جمله به داوطلبان گفته می­شود می‌پرسند: اگر پاسخ ندهیم رتبه می­اوریم؟

باید ذکر کنم بله، زیرا اگر اشتباه بزنید درصد منفی برای شما در نظر گرفته می­شود و بدتر از زمانی است که اصلاً به آن پاسخ نداده باشید. پس اعتماد به نفس کاذب هم نداشته باشید.

موفقیت در کنکور زیست با درصد بالا

نباید برای سؤال‌های سخت زمان زیادی در نظر گرفت: گاهی داوطلبان بیشتر زمان خود را روی سؤالات سخت از دست می­دهند و دیگر نمی­توانند به سؤالات آسان پاسخ دهند.

خوب است اگر بتوانید تمام سوالات را پاسخ صحیح دهید؛ اما اول باید تمام سوالات را به ترتیب بخوانید و ساده ­ها را پاسخ دهید و اگر زمان باقی­مانده داشتید سراغ سؤالات سخت بروید.

خیلی از داوطلبانی که توانایی کسب درصد بالا را داشتند، درگیر سؤالات سخت شدند و نتوانستند بسیاری از تست­ های ساده را پاسخ دهند. فراموش نکنید تمام تست­ ها از نظر ارزش، یکی هستند.

تست کنکور سال­های گذشته: یکی از بهترین منابع برای تمرین نحوه درست تست ­زنی زیست­ شناسی تست ­های کنکور سال­ های گذشته است. شرایط کنکور را برای خود فراهم کنید و در زمان معین طبق نکات گفته شده، خود را محک بزنید.

بعد از آن تمام سوالات کنکور داده شده را تحلیل کنید. تحلیل سؤالات بعد از محک زدن خودتان اهمیت زیادی دارد؛ پس آن را دست کم نگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

در پایان

دانستن نحوه تست ­زنی زیست­ شناسی و اجرای آن تاثیر بسیار زیادی در نتیجه کنکور داوطلبان تجربی دارد. تمرین نحوه تست­ زنی زیست­ شناسی قبل از کنکور باعث افزایش اعتماد به نفس داوطلب شده و استرس را کاهش می­دهد. کاهش استرس و افزایش اعتماد به ‌نفس، افزون بر توانایی و مهارت موجب می­ شود بهترین نتیجه حاصل شود.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

چگونه در درس زیست درصد بالایی کسب کنیم؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید