روش حفظ مطالب درسی

روش حفظ مطالب درسی

بسیاری از مردم تصور می‌کنند روش ­حفظ کردن مطالب درسی را می‌دانند؛ اما وقتی از آنها بپرسید چطور یک مطلب را به سرعت حفظ کنم؟ در پاسخ به شما می‌گویند، با تکرار! اما در واقعیت این روش، هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود.

نکته اصلی در حفظ کردن این است که ابتدا باید مطلب متن مورد نظر را بفهمید. عدم استفاده از روش درست حفظ کردن مطالب درسی باعث می‌شود، ضمن از دست دادن زمان زیاد مطالب به سرعت از ذهن شما پاک می‌شود.

ما در این مطلب به شما روش های حفظ کردن مطالب درسی را به شما آموزش می دهیم. با خواندن این مطلب به خوبی خواهید توانست مطالب را به سرعت حفظ کنید و به حافظه بلند مدت خودتان بسپارید. پس این مطلب را از دست ندهید و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

روش حفظ کردن مطالب درسی

برای کسب نتیجه بهتر و صرفه جویی در زمان و انرژی، روش حفظ کردن مطالب درسی به طور صحیح، اجرا کنید.

روش حفظ کردن مطالب درسی

آماده سازی محیط

آماده سازی محیطقبل از هر چیز، باید محیطی که در آن تمرکز بیشتری دارید را محیا کنید. بعضی از افراد در محیط های ساکت و خلوت تمرکز بهتری دارند و بعضی هم در مکان های شلوغ راحت تر می‌توانند روی کاری تمرکز کنند.

در کل شرایطی را فراهم کنید تا بیشترین تمرکز را داشته باشید.

آماده شدن خود فرد

خود شما نیز باید در شرایط فیزیکی مناسبی باشید. تغذیه مناسب، خواب کافی و ذهن آرام و سالم از جمله عواملی است که شما را برای حفظ کردن و یادگیری مسائل درسی آماده می‌کند. همچنین یکی از خوراکی هایی که به شما کمک می‌کند، چای سبز است.

نورون­ های عصبی مغز وظیفه ذخیره اطلاعات را دارند؛ چای سبز موادی در خود دارد که باعث عملکرد بهتر نورون­ های عصبی می شود. این مواد کاری می کنند تا ذهن شما برای مدت بیشتری درست کار کند.

روزنامه ­وار خواندن

روزنامه ­وار خواندنمطالب را یک دور روزنامه وار بخوانید. در حین خواندن مطلب نکات مهم و قسمت هایی که حتماً باید حفظ شوید را هایلایت کنید. هر قسمت را که متوجه نشدید، دوباره بخوانید و برای خودتان مثال بزنید.

فهمیدن مطالب کمک شایانی در حفظ شدن آن­ها می‌کند!

خواندن با صدای بلند

مطالب کتاب را بلند بلند بخوانید. بلند بلند خواندن باعث می‌شود قدرت شنیداری و بینایی شما، هر دو باهم کار کنند و همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از مطالب را حفظ شوید. خصوصاً اگر از آن دسته از افراد هستید که از طریق شنیداری بهتر حفظ می‌شوید، این برای شما خیلی تأثیر زیادی دارد.

هنگامی که مطالب را بلند بلند می‌خوانید، صدای خود را ضبط کنید و هر زمان که امکان مطالعه نبود، صدای خود را گوش کنید تا مطالب تکرار شوند. اگر هنگام خواندن تمرکز ندارید، زمان های کوتاه برای هر مطلب کوچک اختصاص دهید.

در پایان خواندن آن مطلب از خودتان سؤال کنید تا مغز شما به چالش کشیده شود و پایداری مطالب در ذهن شما افزایش یابد.

خواندن با صدای بلند

نوشتن

نوشتنتمام اطلاعاتی که می‌خواهید حفظ کنید و هایلایت کرده بودید را باید بنویسید. اگر لازم دانستید دوباره و دوباره مطالب مهم را یادداشت کنید.

شنیدن صدای خودتان هنگام یادداشت مطالب نیز تأثیر بسیار زیادی در سرعت و کیفیت حفظ کردن مطالب دارد. در حین نوشتن می‌توانید مطالب را به زبان ساده‌تر بنویسید تا درک مطالب برایتان آسانتر شود.

یادداشت برداری

مطالب را به صورت خلاصه، با شکل و نمودار برای خودتان یادداشت کنید. این یادداشت ها را با رنگهای متفاوت بنویسید. این یادداشت ها هنگام مرور به شما کمک می‌کند تمام مطالبی که قبلاً خوانده و نوشته اید را به یاد بیاورید.

تکرار و چالش برای مغز

در زمانهای کوتاه، کل مطالب را دوباره بخوانید. هنگام خواندن بین مطالب جدید و قدیم ارتباط پیدا کنید، این کار اطلاعات قبلی را در حافظه بلند مدت ذخیره می‌کند. مطالبی که می‌خوانید را در ذهن خود شبیه سازی کنید و سپس همان مطلب را به زبان خودتان و ساده و روان بازگو کنید.

این کار درس هایی مانند تاریخ تأثیر خیلی زیادی دارد. البته هر مطلب حفظ کردنی را می‌توانید به شکل داستانی تصور کنید و برای خودتان بازگو کنید. مجموعه کارهایی که گفته شد مغز را به چالش می کشد و همین چالش باعث می‌شود مطالب در ذهن شما ثبت شود.

نوشتن مطالب از حفظ

برای خودتان نمونه سؤال طرح کنید به طوری که تمام مطالب پوشش داده شود. بعد سؤالات را کاملاً از حفظ بنویسید. نوشتن مطالب از حفظ باعث می‌شود، تمام مطالب را از گوشه و کنار مغزتان بیرون بکشید و تمام مطالب ثبت شده در مغز شما طبقه بندی می شوند.

اگر قسمتی را هم فراموش کرده باشید، مشخص می‌شود می‌توانید دوباره روی همان قسمت کار کنید.

نوشتن مطالب از حفظ

توضیح دادن به دیگران

در همه درس ها، چه دروس مفهومی و چه دروس حفظ کردنی، یاد دادن مطالب به دیگران، بیشتر از اینکه به شخص یادگیرنده کمک کند، موجب پیشرفت یاد دهنده می‌شود. به جای این کار می‌توانید رو به روی آینه بایستید و تمام مطالب را برای خود توضیح دهید.

اگر فکر می‌کنید موضوع مطالب برای شخصی در اعضای خانواده جذابیت دارد، مطالب را به زبان ساده برای او بگویید.در مورد آن مطلب با دوستان خود بحث کنید. بحث کردن در مورد محتوا، اطلاعات را از ذهن شما بیرون می‌کشد و شما را وادار به تحلیل مفاهیم می‌کند.

این کار نیز، مانند روش های قبلی کمک می ­کند مطالب را در ذهنتان طبقه بندی کنید و اگر قسمتی را فراموش کرده بودید، متوجه شوید و دوباره مطالعه کنید.

استراحت دادن به مغز

استراحت دادن به مغزبه اندازه و در زمان مناسب به ذهن خود استراحت بدهید. ذهن برای ثبت آموخته های خود نیاز به استراحت دارد. در حین فرآیند حفظ کردن، هر وقت احساس کردید مغز شما خسته شده باید اجازه استراحت بدهید.

در زمان استراحت مغز داده‌ها را مرتب و طبقه بندی می‌کند. همین موضوع کمک می‌کند تا شما مطالب را قاطی نکنید.

استفاده از کلمات اختصاری

با کلمات اختصاری می توانید مطالبی که لیست وار و طولانی هستند را به راحتی به خاطر بسپارید. در این روش حرف اول کلماتی که می خواهید در یاد نگهدارید را برمی دارید و در کنار هم می گذارید. حاصل این کاریک کلمه است، که ممکن است نامفهوم یا غیر قابل تلفظ باشد؛ اما با حفظ آن می توانید تمامی مطالبی را که می خواهید به یاد آورید.

اگر تعداد زیادی از این کلمات را دارید و می خواهید آنها را به خاطر بسپارید، بهتر است هر کدام را به چیزی که برای شما آشنا است پیوند دهید.

تکرار با فلش کارت

از مطالبی که می خواهید حفظ کنید فلش کارت تهیه کنید و در فواصل زمانی متناوبی ها را تکرار کنید.

این فلش کارت ها را به سه دسته آسان متوسط و سخت تقسیم کنید. موارد آسان را هر دو روز یکبار بخوانید. مواردی که سخت هستند و در خاطر شما نمی مانند 10 دقیقه پس از مطالعه دوباره بخوانید. این روش به خصوص برای حفظ لغت ها کاربرد دارد.


بیشتر بخوانید: درس خواندن صحیح چگونه است؟


توصیه هایی برای تقویت حافظه

برای اینکه مطالب بهتر در یاد شما بماند، نیاز است یک سری نکات را رعایت کنید تا تمرکز شما هنگام مطالعه بالا برود و بهتر نتیجه بگیرید.

پونزاین نکات بشرح زیر است:

نوتیفیکشن های شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را خاموش کنید.

برای هر کاری زمان خاصی را در نظر بگیرید و از انجام همزمان کارها پرهیز کنید.

مراقبه را در برنامه خود بگنجانید.

خواب کافی داشته باشید.

ورزش را در سبک زندگی خود قرار بدهید؛ چرا که باعث می شود مطالب بهتر در خاطر شما بماند.

غذای سالم بخورید؛ غذاهایی حاوی چربی های اشباع و چربی های ترانس مانند گوشت قرمز، کره اثر منفی در یادگیری دارد. در عوض غذاهایی مانند ماهی، روغن زیتون، غلات کامل، گردو می تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد.

توصیه هایی برای تقویت حافظه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

در پایان

در نهایت حفظ کردن مطالب حفظی با دانستن روش حفظ کردن مطالب درسی اصلاً کار سختی نیست. دانستن و عمل کردن به روش حفظ کردن مطالب درسی، کمک می‌کند زمان از دست رفته کمتر باشد. همین موضوع کمک می‌کند زمان کافی برای تمرین دروس دیگر داشته باشید.

اگر مطالب دروسی را حفظ باشید، نمره کامل گرفتن از این دروس کار سختی نخواهد بود؛ در نتیجه معدل نهایی شما نیز بالا­تر می شود. در کل تمام مراحل به شما کمک می‌کند به جای حفظ کردن مطالب آن­ها را بفهمید؛ به همین دلیل هیچ­گاه فراموششان نمی کنید.

این سوال بسیاری از دانش آموزان است که چگونه درس را سریع حفظ کنیم در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم و راهنمایی هایی برای این که درس های حفظی را چگونه بخوانید ارائه کردیم. اگر در زمینه یادگیری ایراد و مشکلی داشتید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و از مشاوره های علمی و تخصصی تحصیلی آنان در این زمینه بهره بگیرید.

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتاستراحت دادن به مغز چه تاثیری در یادگیری مغز دارد؟

باعث می شود مغز، اطلاعات را به راحتی طبقه بندی کند و به خاطر آوردن آن برای شما راحت می شود.

سوال علامتسه عامل مهمی که در به یاد آوردن مطالب درسی هنگام امتحان مهمند، چیست؟

خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

روش حفظ مطالب درسی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 118 نظر:
  1. عالی هست
    لطفا یک برنامه ریزی برای پایه هفتم در مطالب خود بیاورید

    1. من کلاس پنجم هستم در خانه حفظ میکنم ولی اگر رفتم سرکلاس هیچی جواب نمیدم فراموش میکنم

  2. عالی بود من امتحان کردم عالی هرچی این رونوشته واقعا بهترین روانشناس است که دیدم

    دوستای گلم شماهم امتحان کنید مطمئناً شماهم موفق خواهید شد

  3. بهتر نیست اول وقتی خوندی برای خودت توضیح بدی بعد خلاصه کنی این طوری متن کتاب حفظ میشی مغزت هم خسته نمیشه 🤔 بعد جایی که نفهمیدی بنویس بعد دوره کن بعد کسی ازت بپرسه بعد به کسی یاد بده بعد برو درس بعد 🙄 این موضوع بی فایده است ؟؟
    خیلی ممنونم عالیییی

  4. دوستان من کلاس ششم این مطالب رو خوندم امیدوارم که امتحان نهایی و امتحان های میان ترم دومم رو به خوبی بدم برای کسایی که امتحان دارن آرزوی موفقیت میکنم

  5. من یه دانش اموز هشتمی ام .میتونم از مطلبی که گذاشتید با ذکر شما و ادرس سایتتون به عنوان منبع از مطلبتون توی تحقیقم استفاده کنم؟اشکالی داره؟

  6. سلام وقتتون بخیر منم کلاس هفتم هستم از وقتی مدرسه شروع شده یعنی یه کلمه درس حفظ نمیشم نمیدونم چه مشکلی دارم واقعا ممنونم بابت پیشنهاد قشنگتون

  7. اول چند بار تو دلت بخون( ترجیحا ۵بار)
    چشمت رو ببند باز تکرار کن..
    بعد جوری بخون که گوشت بشنوه ( با صدای بلند)
    با این روش بعضی مطالب رو خوب حفظ میشید
    موفق باشید ❤️

      1. واقعا ممنون 🙏

        من کلاس هفتمم امسال درس ها حجمشون زیاده و اینکه این مطالب توی علوم خیلی برام تاثیر گذاشت مرسی🙏

  8. با سلام پسرم کلاس ششم است نمی تونه درس حفظ کنه یعنی در خانه حفظ میکنه ولی سر جلسه همه را فراموش کرده

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران موسسه تماس بگیرید

  9. سلام،من کلاس هفتمم و خیلی برام سخته حفظ کردن اینهمه درس ، حتی نمیتونم خواب کافی داشته باشم ولی این مطالب رو که خوندم حتما امتحانشون میکنم
    ممنون از سایت خوبتون

    1. منم کلاس هفتم هستم وبرام سخته همزمان علوم مطالعات پیام و… . درس های دیگر را حفظ کنم .

      1. خوب بود یا نه یکی جوابمو بده فردا امتحان هدیه دار🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️😑😑😭😢

  10. ممنونم من کلاس هشتم هستم و از وقتی اومدم راهنمایی حفظ کردن کار سختی شده برام اما الان دیگه از روش هاتون استفاده میکنم🙂💋♥🌹

  11. عالی من خیلی بهتر حفظ میکنم درس ها رو بعد از اینکه این مطلب رو خواندم یک ساعت بعد تند تند حفظ می کردم ممنون از کسی که این مطلب رو به ما اختصاص داده

  12. تشکر از شما. خیلی تاثیر گذار است. ای کاش زودتر این مطلب را میدیدم!

  13. واقعا توضیحات خیلی خوبی بود و حتما هر کس این توضیحات را دنبال کند نتیجه می‌گیرد ممنون از توضيحات خوب شما سپاس

  14. واقعا خیلی خیلی متشکرم بسیار آموزنده و مفید بود برای یادگیری واقعا خیلی خوب بود

    Thanks 👍

  15. واقعا خیلی خیلی متشکرم که‌ راه های بسیار خوبی هستند که در یادگیری ما تاثیر دارد

    Thanks 👍

    1. عزیزم حالا این نوشتنی مال من خواندنی به نظرت کدام راحت تره نوشتی دیگه پس بنویس

    2. من توی برگه مینویسم و تمام امتحانامم دادم ولی الات نمیدونم چرا هیچی یادم نمیمونه

  16. من از روشهاتون استفاده میکنم ولی نمی دونم چرا ریاضی رو خوب یا نمیگیرم یا اصلا تو مغزم فرو نمیره انگار برا مغزم لقمه بزرگتر از دهنشه

        1. ریاضی خوندنی نیست چون نباید ریاضی رو حفظ گرد باید معلم خصوصی بگیری یا فیلم های اموزش ببینی

          1. دقیقااااا خب سعی کن مسئله ها رو برا خودت ساده ترش کنی یا به قول این دوستمون معلم خصوصی بگیری
            ممنون از این سایت واقعا تاثیر گذار بود 😊

    1. منم اول مثل تو بودم یادم نمیموند ریاضی وقتی جای مشاور رفتم گفت اول سوال ها را چشمی ببین بعد روی کاغذ با راح حل کامل بنویس بعد چند تا مثال هم شبی به اون بنویس من امتحان کردم خیلی بهتر بود

    2. ریاضی حفظ کردنی نیست و باید بهش گوش بدین ومسئله حل کنین من ریاضیم از همه درسها بهتره چون موقع گوش دادن فقط درس رو بلد میشم

    3. اخه ریاضی کاری داره
      برا من ریاضی از همه درسا راحت تره
      وقتی ریاضی درس میده یاد بگیر

  17. این روشا کردم هیچ کدوم تغییر نداره
    روش دیگه ای نیست
    من نمی تونم حفظ کنم ☹️😞😫

  18. بسیار سپاسگزارم، واقعا نتیجه آور بود و من باید این راه حل ها به نتیجه خوبی رسیدم.

  19. سلام ببخشید من با این روش ها همه درسا رو زود حفظ میکنم، اما نمیدونم چرا علوم تو مغزم نمیره قانع نمیشم لطفاً راهی واسم پیدا کنید چطوری علوم رو حفظ کنم؟!🙏🙏🙏😣🙏

      1. علوم حفظ کردنی نیس اصلا باید کاملا مفهومی بخونی تست بزنی تمرین زیاد انجام بدی برا هر فصل هم باید جزوه داشتی باشی چون وقتی امتحان علوم داری نمب تونی از اول بخونی باید جزوه خونده بشه

        1. زمان ما علوم برای مقطع دبستانو راهنمایی بود. زود نیست از الان به فکر تستو جزوه باشید؟ والا ما اون موقع از خوندن درسی مثل علوم لذت میبردیم تا اینکه به فکر تستو جزوه باشیم!

          1. تست و هر چی زود تر بزنی بهتره کار خودت بعدا راحت میشه من از کلاس شیشمی تست میزنم پشیمون چرا ازهمون دومی سومی تست نزدم

          2. اول علوم زمان خودتون رو نگاه کنید با مال ما مقایسه کنین! تازه معلما جزوه میگن قد دو تا کتاب بیشتر!
            نصف دبیرستان رو ریختن تو راهنمایی

    1. سلام من علوم رو سریع حفظ میکنم ولی اجتماعی رو نمیتونم چیکار کنم بنظرت؟

  20. من با قسمت بلند بلند خوندنش تونستم زودتر از قبل مطالب حفظ کنم

  21. من دیر میشود تا حفظ شویم و یادداشت بارداری میکنم و اگر دیدم دیر میشود تا حفظ بشوم با صدای بلند می‌خوانم لطفا من را راهنمایی کنی

    1. برای حفظ کردنیها باید چند بار تکرار و تمرین کنید یکماه بعد دوباره مرور کنید و سه ماه بعد دوباره تا در حافظه ی بلند مدت شما ثبت شود

    1. برای حفظ کردن مطالب درسی ابتدا شما باید بدانید که کدام یکی از درس ها برای شما درس های سخت کدام یک کسالت آور و کدام یک از درس های راحت و آسان و کدام یک از درس های مهم است باید زمان خود را برای هر درس نسبت به میزان سختی مهم بودن آسان بودن یا دشوار بودن آن تقسیم کرده و بافرایند یادگیری اقدام به خواندن آن کنید برای مثال شما می توانید ابتدا درس را به صورت روزنامه وار خوانده و مطالب ابتدایی و اولیه از درس را دریافت کنید سپس با خواندن خط به خط رنگ آمیزی نکات مهم وبا دقت مربوطه درس را مطالعه کنید بعد از آن نکات مهم را در یک دفترچه جداگانه بنویسید سپس سوالات خود را یادداشت کنید تا در اولین فرصت آنها راازمعلم مربوطه بپرسید سپس باید برای درس خوانده شده سوالات و یا تست های تمرینی حل کرده تا به خوبی یاد گیری شودو بایدهر چند وقت یکبار مطالب را از روی دفترچه نکات یادداشت شده مرور کنید

  22. اممم مچکرم من همیشه همینجوری میخونم یاد میگیرم ولی حفظ نمیشم ممنون از مطالب مفیدتون:)

      1. متشکرم از این روش ها من کلاس چهارم هستم و حفظ کردن برام سخت شده نمی‌دونم چکار کنم خسته شدم

        حتی بعضی وقتها شده جواب سوال هام خیلی بشه

    1. مطالب تون خوب بود امیدوارم با انجام این مراحل موفق بشوم

  23. خیلی عالی بود و باعث حفظ سریع مطالب و سرعت یادگیری کاملا درست شد 🙏🏻🌹 مشکرم از شما

    1. من ۵ روز از مطلابتون استفاده کردم عالیه و تو این مدت کوتاه تونستم نصف کتاب رو حفظ بشم واقعا ممنونم

      1. من درمدت طولانی حفظ می‌شود اما تازه بااین روش که یاد گرفتم کمی سریع تر حفظ میشوم
        ویه سوال یکی از این روش های که خیلی مهم است در یاد گیری کدام است؟؟؟

      2. سلام من امروز قران امتهان دارم یعنی کلاس ششم م امتحان نوبت دوم شفاهی هست میخوام از این روش استفاده کنم

        ممنون از سایت خوبتون

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید