شرایط تحصیل در پردیس خودگردان + چگونگی پذیرش و ثبت نام

شرایط تحصیل در پردیس خودگردان + چگونگی پذیرش و ثبت نام

یکی از دوره های تحصیلی دانشگاه های دولتی، دوره پردیس خودگردان یا همان (پردیس بین‌الملل) می باشد. دانشگاه پردیس خودگردان در سال 1402 همانند سایر دانشگاه های بدون کنکور در مقطع کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد.

رشته های دوره پردیس خودگردان بعضا در واحد های دانشگاهی مستقل از دانشگاه دولتی تدریس می گردد، ولی اعضای هیئت علمی و اساتید دوره های برتر مانند دوره روزانه به تدریس رشته های این دوره می پردازند.

از دیگر نکات قابل توجه این دوره، به نوع مدرک اعطایی دانشگاه پردیس می توان اشاره کرد که مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات کشور می باشد.

اعتبار مدرک فارغ التحصیلان و کیفیت بالای آموزش باعث استقبال داوطلبان از این دوره‌ی شهریه پرداز شده است. علاقمندان به رشته های ارائه شده در این دوره، در سال 1402 هم از طریق شرکت در کنکور سراسری و هم از طریق ثبت نام بدون کنکور، می توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

در ادامه این مقاله به بررسی شرایط تحصیل، چگونگی پذیرش و ثبت نام در دانشگاه پردیس خودگردان می پردازیم.

چگونگی ثبت ‌نام و زمان ثبت نام دانشگاه پردیس خودگردان

ثبت نام دانشگاه پردیس خودگردان طبق قوانینی که در سازمان سنجش تعیین شده است، انجام می‌شود؛ ثبت نام در پردیس خودگردان در بعضی از رشته های بدون کنکور و در بعضی رشته ها با کنکور سراسری انجام می شود.

شرایط دانشگاه پردیس خودگردان در زمان ثبت نام همراه با دفترچه ارائه می‌شود. این شرایط در دفترچه ثبت نام در این دانشگاه به صورت کامل ارائه شده است.

پذیرش بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود. میزان تاثیر این سوابق و شرایط دانشگاه های پردیس خودگردان از مواردی است که به هنگام ثبت نام دانشگاه پردیس باید آن را مدنظر قرار دهید.

برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های پردیس خودگردان ورودی مهر و بهمن 1402، ثبت نام بصورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد.

همان طور که اشاره کردیم نحوه پذیرش در دانشگاه پردیس خودگردان به صورت الکترونیک (آنلاین) می‌باشد و داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و هم ‌زمان با انتخاب رشته مرداد ماه، می‌توانند اقدام به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته نمایند.

از جمله شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس برای داوطلبان این است که در کنکور سراسری شرکت نکرده باشند و یا موفق به کسب رتبه قبولی برای انتخاب رشته نشده باشند.

این دسته از داوطلبان می‌توانند در رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در ترم مهر و بهمن ثبت نام نمایند یا در صورت تمایل می توانند در رشته‌های تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری شرکت نموده و انتخاب رشته نمایند.

یکی دیگر از شرایط ثبت نام در این دانشگاه ها مجزا بودن محل پذیرش و محل تحصیل در برخی از دانشگاه‌ های پردیس می باشد.

داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش، می توانند از قسمت ثبت نام و بر اساس سوابق تحصیلی 1402 با وارد کردن کد ملی و آپلود یک قطعه عکس 4*3 فرم ثبت نام را تکمیل کرده و با حق انتخاب 100 رشته محل، فرم انتخاب رشته خود را نیز تکمیل کنند.

چگونگی ثبت ‌نام و زمان ثبت نام دانشگاه پردیس خودگردان

شرایط تحصیل در رشته های بدون کنکور و با کنکور در دانشگاه پردیس

در این بخش از مقاله به شرایط تحصیل در رشته های بدون کنکور و با کنکور خواهیم پرداخت.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط تحصیل در رشته های بدون کنکور

پذیرش داوطلبانی که امتحان نهایی داشته اند، از طریق معدل کتبی دیپلم و داوطلبانی که دیپلم فنی و حرفه ای دارند، از طریق معدل کل دیپلم انجام می گردد.

افرادی که دارای دیپلم در رشته های “انسانی، تجربی، ریاضی، زبان و هنر” هستند و داوطلبان فنی و حرفه ای یا کار و دانش نظام قدیم در صورتی که مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی داشته باشند، می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته ها در این دانشگاه اقدام نمایند.

دانشجویانی که در دانشگاه های سراسری مشغول تحصیل می باشند و می خواهند که در ورودی مهر دانشگاه پردیس به صورت بدون کنکور انتخاب رشته نمایند، باید تا تاریخ 31 مرداد 1402 انصراف خود را به دانشگاه اعلام نمایند.

شرایط تحصیل در رشته های با کنکور

یکی دیگر از روش هایی که می توان در کنکور سراسری ادامه تحصیل داد، شرکت در آزمون های دانشگاه پردیس می باشد که از شعبه های دانشگاه های سراسری محسوب می شوند.

پذیرش در برخی از رشته های مهم مانند “پزشکی و پیراپزشکی” در دانشگاه های پردیس، تنها از طریق شرکت در کنکور امکان پذیر می باشد.

افرادی که دارای مدرک فنی و حرفه ای یا کاردانی هستند و یا مدرک پیش دانشگاهی در رشته های نظری دارند؛ می توانند در زمانی که اعلام می شود در آزمون کنکور سراسری شرکت کرده و رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه های پردیس خودگردان انتخاب نمایند.

متقاضیانی که می خواهند در رشته های با کنکور دانشگاه پردیس ادامه تحصیل دهند، جهت پذیرش برای تحصیل در نیمسال اول باید تا شهریور ماه 1402 و برای پذیرش در نیمسال دوم باید تا بهمن ماه 1402 فارغ التحصیل شده باشند.

شرایط تحصیل در رشته های بدون کنکور و با کنکور در دانشگاه پردیس

شرایط ثبت نام در رشته های ریاضی پردیس خودگردان

دانشگاه پردیس خودگردان در رشته‌های ریاضی، به صورت متمرکز و با توجه به کسب رتبه مناسب در کنکور، دانشجو می پذیرد.

شرایط پذیرش در دانشگاه های پردیس خودگردان، ممکن است کمی متفاوت با سایر دانشگاه‌ها باشد. بنابراین با توجه به نوع دانشگاه، می‌توانید نسبت به شرایط و چگونگی پذیرش دانشجو دانشگاه پردیس، اقدام نمایید.

شرایط ثبت نام دانشگاه پردیس بین الملل بسته به رشته و دانشگاه انتخاب شده، ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال برای برخی از دانشگاه‌ها، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی الزامی می‌باشد.

با توجه به اینکه دانشگاه پردیس به صورت بین المللی بوده و تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی می‌باشد، تسلط داوطلب به زبان انگلیسی را می‌توان از شرایط مهم تحصیل در این دانشگاه دانست.

شرایط ثبت نام در رشته پزشکی پردیس خودگردان

رشته پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در گروه آزمایشی تجربی می‌باشد که در سال‌های اخیر متقاضیان زیادی را حتی در گروه‌های آزمایشی دیگر، برای شرکت در رشته تجربی به خود جذب کرده است.

پذیرش در دانشگاه های پردیس، مختص به دو گروه آزمایشی و تنها چند رشته از هر گروه می‌باشد. لذا شاید یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه پردیس را بتوان نوع گروه آزمایشی و همچنین رشته انتخابی داوطلبان دانست.

با توجه به اینکه دانشگاه پردیس شعبه‌ای از دانشگاه‌های سراسری می باشد، اعتبار مدرک دانشگاه پردیس با مدرک دانشگاه تهران برابری است.

از شرایط و نحوه پذیرش دانشجو دانشگاه پردیس در رشته پزشکی، در مرحله اول می توان به کسب رتبه مناسب در کنکور سراسری اشاره کرد. چرا که در سال‌های اخیر پذیرش پردیس های بین الملل از طریق کنکور سراسری و به روش متمرکز صورت می گیرد.

اما کسب رتبه تنها شرط ورود به پزشکی پردیس نیست!

شهریه در دانشگاه های پردیس چقدر است؟

یکی از مشکلاتی که دانشجویان ممکن است در دانشگاه پردیس داشته باشد، شهریه زیاد این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها می باشد. اما اینکه این تفاوت شهریه به چه میزانی است؟

پاسخ این سوال در این است که میزان شهریه در دانشگاه ها و رشته‌های مختلف متفاوت است و به انتخاب شما در رشته و دانشگاه مورد نظرتان بستگی دارد.

شهریه در دانشگاه‌های پردیس چقدر است

در پایان

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان پرداختیم و چگونگی پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه را مورد ارزیابی قرار دادیم.

چنانچه می خواهید اطلاعات جامع تری در این زمینه کسب کرده و به صورت کامل در این زمینه آگاهی کسب کنید، پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید و از خدماتمشاوره تخصصی تحصیلیآویژه استفاده کنید.مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتثبت نام در دانشگاه پردیس خودگردان از چه طریقی انجام می شود؟

ثبت نام بصورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد، که جزئیات کامل و آدرس سایت در این مقاله درج شده است.

سوال علامتپذیرش بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان به چه صورت انجام می شود؟

پذیرش بدون کنکور دانشگاه پردیس بین الملل بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود، که جزئیات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط تحصیل در پردیس خودگردان + چگونگی پذیرش و ثبت نام

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 2 نظر:
  1. باسلام من کارمند دولت هستم و تعهد خدمت دادرم امکان قبولی در دانشگاه علوم پزشکی پردیس خود گردان و دانشگاه علوم پزشکی آزاد وجود دارد یعنی می توانم ادامه تحصیل بدم

    1. سلام در کنکور سراسری شرکت کنید در صورت قبولی در کنکور امکان تحصیل در این رشته و دانشگاه را خواهید داشت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید