معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی چه شرایطی دارد؟

چگونه معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی دریافت کنیم؟

آیا به بیماری های دستگاه تناسلی فقط معافیت دائم تعلق می گیرد؟

باید در پاسخ بگوییم که معافیت های داده شده برای این نوع بیماری به صورت دائم، موقت و معافیت خدمات رزمی خواهد بود.

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری تناسلی که از شایع ترین بیماری ها بین مردان به ویژه جوانان می باشد، به بسیاری از جوانان کارت معافیت دائم را هدیه می دهد. این نوعمعافیت بیماری های دستگاه ادراری و تناسلیزیر شاخه ای ازمعافیت پزشکیاست. برای تعریف دقیق تر از معافیت نظام وظیفه یا معافیت های پزشکی اطلاعاتی در این باره در اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت. می دانید که رفتن به خدمت سربازییکی از مهم ترین قوانین اجباری در کشور ما است. این قانون برای پسرانی قابل اجراست که سن 18 سالگی را پشت سر گذاشته و وارد سن 19 سالگی و در اصطلاح وارد سن مشمولیت می شوند. این دوره ی خدمت ضرورت، دوره ی آسانی نخواهد بود و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. برخی از این مشکلات عبارتند از :

  • دوری از خانواده به مدت دو سال.
  • عقب ماندن از تحصیل و وقفه تحصیلی.
  • انجام خدمات سخت رزمی در طول خدمت.
  • محروم ماندن از کار و شغل و درگیر شدن با مشکلات اقتصادی.

لیست معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی

لیست معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی دسته ای از بیماری ها را در برگرفته که مشمولان مبتلا به آن اختلالات و بیماری ها امکان معافیت دائم، موقت و معافیت از رزم را دارند. البته بیماری فرد مشمول باید توسط پزشکان معتمد سازمان وظیفه تایید شود تا فرد بتواند از معافیت های پزشکی استفاده کند. این لیست از 38 بند تشکیل شده که انواع بیماری ها و معافیت ها و قوانین و مقررات تصویب شده مربوطه را ارائه میدهد. برخی از بیماری های موجود در این لیست در زیر آورده شده است:

نام بیمارینام بیمارینام بیماری
پیوند کلیهسنگ پروستاتسنگ کلیه
سنگ مثانهبیماری عفونیآنوریسم شریان کلیوی
آنوریسم شریانی وریدیاتساع لگنچهاز بین رفتن قدرت انقباضی گردن مثانه
انسداد ادراریانفارکتوس کلیهاورتروسل
اپی دیدیمکتومیاپیدیدیمیتاپیسپادیاز
اکتوپی یک طرفهبرگشت ادرار به بیضهبرگشت ادرار به حالب
بیماریهای کلاژن کلیهترومبوز ورید کلیویتغییر مسیر ادراری
تنگی شریان کلیویتنگی مجراتنگی گردن مثانه
تومور دستگاه ادراری تناسلیدوبلیکاسیون حالبرتروپریتوان
سندروم نفروتیکسنگ حالبسیستکتومی توتال
شب ادراریفیبروزرتروپریتوانفیستول سیستم ادراری
فیستول مجرا به اسکروتومفیستول مجرا به تنه آلتفیستول مجرا به رکتوم
فیستول مجرا به پرینهمثانه نوروژنیکمگااورتر
نفروکلسینوزنفرکتومینکروزکورتکس یک کلیه
هماچوری اسانسیلهیدروسل بیضههیدروسل طناب منوی
هیدرونفروزهیپوسپادیاز تنه آلتهیپوپلازی
پارسیل کلیهپتوز کلیهپیلونفریت
کلیه اکتوپیک داخل لگنکلیه میان اسفنجیکلیه نعل اسبی
کلیه پلی کیستیککیست رتروپریتوانکیست طناب منوی
گلومرولونفریت

تشخیص هر بیماری با آزمایشات و معاینات تخصص و توسط شوراهای پزشکی سازمان وظیفه امکان پذیر است.

 

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی چه شرایطی دارد؟

مدارک لازم جهت معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی سربازی به مدارک معتبر نیاز دارد. بنابراین مشمولین پس از وارد شدن به غیبت سربازی باید تمام مدارک خود را آماده ی ارائه داشته باشند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مدارک لازم جهت استفاده از معافیت های پزشکی

  • شناسنامه
  • کپی همه صفحات شناسنامه
  • کارت ملی
  • کپی کارت ملی
  • عکس پرسنلی 3*4
  • مدرک تحصیلی
  • کپی تایید شده مدرک تحصیلی
  • فرم وضعیت مشمولین
  • فرم معاینه پزشکی
  • فرم واکسیناسیون
  • مدارک و پرونده های پزشکی
  • و سایر مدارک دیگر

شرایط گرفتن معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری تناسلی چیست؟

راه گرفتن معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی تنها از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس + 10 ممکن خواهد بود. اولین راه برای بهره مندی از معافیت های پزشکی و سایر معافیت ها مشمولین باید شرایط معافیت را در نظر گرفته و مدارک مطابق با آن را جمع آوری کنند. این کار کمک می کند تا مراحل معافیت هر چه سریع تر طی شده و زودتر به نتیجه برسید. به طور کلی مراحل استفاده از معافیت پزشکی به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدارک پزشکی مشمول به پلیس + 10
  • ثبت درخواست اولیه معافیت های پزشکی
  • انجام معاینه پزشکی اولیه
  • مراجعه به بیمارستان های نظام وظیفه
  • حضور به موقع در تاریخ مشخص شده در کمیسیون و شورای پزشکی
  • و در آخر دریافت یکی از معافیت های دائم، موقت و خدمات رزمی

انواع معافیت های ارائه شده برای بیماری های مشمولین نظام وظیفه :

  1. معافیت های دائمی
  2. معاف از خدمات رزمی
  3. معاف موقت و مدت دار

آن دسته از مشمولینی که شرایط معافیت بیماری های دستگاه ادراری تناسلی را دارند می توانند از یکی از این معافیت ها استفاده کنند. انتخاب نوع معافیت بر عهده ی سازمان نظام وظیفه و شورای پزشکان این سازمان می باشد. بنابراین از شرایط بیماری خود کامل اطلاع پیدا کرده و قبل از اقدام و ثبت درخواست برای معافیت پزشکی با مشاورین نظام وظیفه آویژه مشورت کنید.

نظام وظیفه

معافیت پزشکی سنگ کلیه و مثانه

معافیت پزشکی سنگ کلیه و مثانه از جمله؛ بند های مربوط به بخش یازدهم بیماری های معافیت پزشکی است که توسط سازمان وظیفه اعلام شده است و مشمولان بیمار میتوانند از آن برای اخذ معافیت استفاده کنند. بند یازدهم لیست بیماری های معافیت پزشکی مربوط به بیماری های دستگاه ادراری تناسلی است که انواع مختلفی از بیماری ها را در برگرفته است.

یکی از شایع ترین بیماری های ادراری تناسلی که در این بخش آمده، سنگ های کلیه و مثانه است؛ درواقع این بیماری رسوب مواد مختلف به شکل بلور ها و کریستال هایی در اندام هایی مثل مثانه و کلیه است که با توجه به نوع بلور و… اختلالاتی را ایجاد میکند. درد های شدید و مداوم باعث ضرورت اعطای معافیت پزشکی به مشمولان بیمار میباشد. اما نوع بیماری و شدت آن انواع معافیت های پزشکی مورد نیاز را مطرح میکند که برخی از این موارد به شرح زیر است:

  • اگر سنگ های کلیه و مثانه هیدرو نفروز درجه 3 ایجاد کرده باشند و این شرایط بعد از در مان سنگ ها نیز پایدار باشد باعث معافیت دائم مشمول میشود.
  • سنگ های شاخ گوزنی که عمل نشده اند و با عارضه هایی همراه هستند نیز موجب معافیت دائم میشوند.
  • افرادی که از سنگ های متعدد و علامتدار به همراه هیدرونفروز خفیف رنج میبرند، میتوانند معافیت از رزم بگیرند.
  • افرادی که از قبل سوابق سنگ کلیه یا مثانه ی عمل شده دارند و در حال حاضر هیچ عارضه ای نشان نمیدهند، معافیت از رزم میگیرند.
  • از دیگر معافیت های مطرح در این دسته، برای افرادی است که در زمان مراجعه برای اعزام سنگ کلیه یا مثانه یا هیدرونفروز دارند اما قابل درمان است. برای این افراد معافیت موقت شش ماه برای گذراندن دوره ی درمان در نظر گرفته میشودکه بعد از آن باید به خدمت بروند.

معافیت پزشکی تک کلیه چگونه است؟

معافیت پزشکی تک کلیه همانطور که از نامش پیداست به افرادی تعلق میگیرد که یکی از کلیه های خود را از دست داده اند حال این فقدان کلیه دوم به دلیل اهدا کلیه یا برداشتن آن در اثر عفونت ها و بیماری باشد. طبیعی است که فردی که تنها یک کلیه دارد برای بیماری های دستگاه تناسلی ادراری آسیب پذیر تر است. لذا وجود قوانینی برای معاف شدن این افراد الزامی است. این نوع معافیت بند 9 بیماری های ادراری تناسلی است که انواع مختلفی دارد. قوانین مربوط به معافیت پزشکی تک کلیه و بیماری ها مطرح شده در این قانون به تریتب زیر است:

  • نفرکتومی یک طرفه یا برداشت یکی از کلیه ها؛ باعث معافیت دائم مشمول میشود.
  • پارسیل یا پیلوپلاستی دو طرفه که پارسیل به معنی برداشتن بخشی از کلیه و پیلو پلاستی که به معنی مسدود شدن حالب است با معافیت های دائم پزشکی همراه است.
  • نوع معافیتی که برای مبتلایان به پارسیل یا پیلو پلاستی یک طرفه در نظر گرفته شده به وضعیت کلیه دیگر بستگی دارد. اگر کلیه دیگر سالم باشد تنها معافیت از رزم برای مشمول در نظر گرفته میشود.

ارائه ی مدارکی مبنی بر برداشت کلیه و همچنین انجام معاینات و آزمایشات متعدد در مراکز درمانی تحت نظارت وظیفه عمومی؛ از ضروریات اخذ معافیت تک کلیه است.

معافیت پزشکی تکرر ادرار

معافیت پزشکی تکرر ادرار از دیگر معافیت هایی است که در لیست بیماری های ادراری تناسلی قرار میگیرد. تکرر ادارار در واقع زمانی است که فرد روزانه بیش از 8 بار دفع ادرار داشته باشد. این موضوع میتواند برای یک سرباز دردسر ساز باشد و سرباز را از انجام وظایف و فعالیت های خود باز دارد. حتی ممکن است در اثر دشواری های دوره سربازی این بیماری عود کند و آسیب های بیشتری به فرد وارد شود لذا اهدای معافیت به این افراد بهترین راه است. علت های مختلفی میتواند باعث بروز این بیماری شود همچنین این بیماری میتواند از عوارض ثانویه برخی اختلالات دیگر مثل دیابت ، عفونت ادرار و… باشد. این بیماری اغلب قابل درمان است به همین دلیل اگر در فرد مشمولی تشخیص داده شود معمولا معافیت موقت میگیرد. این معافیت موقت برای گذراندن دوره درمانی و بهبود مشمول است.

اگر بعد از معافیت های موقت باز هم بیماری بهبود نیافت، آزمایشات تخصصی توسط شوراهای پزشکی مجددا انجام میشود و در صورت نیاز حکم معافیت دائم یا معافیت از رزم برای مشمول صادر میشود. ولی مشمولانی که سلامت خود را به دست آورده اند بایستی به خدمت اعزام شوند. لازم به تذکر است که این بیماری با شب ادراری و بی اختیاری ادرار تفاوت دارد. اما گاها با بی اختیاری در دفع ادرار نیز همراه است.

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی چه مراحلی دارد؟

 

قوانین معافیت پزشکی تک بیضه کدامند؟

معافیت پزشکی تک بیضه بخشی از بند 31 از دسته بیماری های ادراری تناسلی است. افراد مبتلا به این بیماری با در نظر گرفتن نوع و شدت بیماریشان مجاز به اخذ معافیت پزشکی هستند. معافیت های مربوط به بیماری های بیضه به طور کلی به ترتیب زیر است:

  • اکتوپی یا نبود بیضه و آتروفی شدید دو طرفه؛ به معنی فقدان یا تحلیل شدید بیضه ها، موجب معافیت دائم مشمول میشود.
  • نبود بیضه یا آتروفی و اکتوپی اگر به شکل یک طرفه باشد و تنها یکی از بیضه ها را درگیر کند با معافیت از فعالیت ها و خدمات رزمی همراه است و فرد در فعالیت های غیر رزمی به کار گرفته میشود.

نوع معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری تناسلی

نوع معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری تناسلینیز مانند دیگر انواع بیماری ها به سه دسته کلی تقسیم بندی میشود که این سه دسته شامل:

  • معافیت دائم
  • معافیت موقت برای کسب بهبود و سلامت کامل
  • معافیت از انجام خدمات رزمی

همانطور که میدانید اختصاص هر یک از این معافیت ها به مشمولان به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع بیماری است.

انواع معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی :

  • پیوند کلیه: معافیت دائم
  • معافیت دائم برای فیستول سیستم ادراری به دستگاه گوارش یا پوست در صورتی که قابل درمان نباشد.
  • کلیه نعل اسبی: معافیت دائم
  • اورتروسل دو طرفه معافیت دائم و اورتروسل یک طرفه معافیت از رزم
  • تنگ کردن مثانه بدون عارضه: معافیت از رزم

علاوه بر نوع بیماری که در بالا شرح داده شد درجه و شدت هر بیماری نیز در نوع معافیت های پزشکی مشمولان تاثیر گذار است.

مثلا برای مبتلایان به هیدروسل و کیست های طناب منوی اگر بیماری از نوع حجیم باشد شش ماه معافیت موقت برای جراحی و درمان در نظر گرفته شده است. اما چنانچه بعد از جراحی بیماری شدت یابد و عود کند مشمول معاف دائم خواهد شد. همین شرایط برای بیماری واریکوسل گرید سه و بسیاری بیماری های دیگر صدق میکند.

گاهی نوع مدرک تحصیلی مشمولان نیز در معافیت آنها تاثیر دارد. مثلا معافیت پزشکی بیماری اپیسپادیاز برای مشمولان با مدرک دیپلم و زیر دیپلم معافیت دائم است، در صورتی که برای مشمولان با مدرک کارشناسی و بالاتر تنها معافیت از رزم است. بنابراین ممکن است نوع معافیت برای مبتلایان به یک بیماری متفاوت باشد؛ به همین دلیل در زمان اقدام برای معافیت این شرایط باید در نظر گرفته شود.

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی چگونه است؟

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های دستگاه تناسلی ادراری چه کسانی هستند؟

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری تناسلیباید به یکی از بیماری های موجود در لیست معافیت پزشکی و دسته ی بیماری های ادراری تناسلی مبتلا باشند. اما قبل از معرفی مشمولان معافیت پزشکی مربوط به بیماری های ادراری تناسلی باید نکاتی را درباره مشمولان مطرح کنیم. همه ی مشمولان خدمت سربازی بر اساس وضعیت سلامتشان در چند دسته قرار میگیرند.

  1. افرادی که بیماری ندارند و از سلامت کامل برخوردارند این افراد باید به سربازی بروند و دو سال را به عنوان سرباز به کشور خود خدمت کنند.
  2. افرادی که بیمار هستند اما میتوانند برای انجام خدمات غیر رزمی به سربازی بروند و معافیت از رزم میگیرند.
  3. کسانی که به سبب بیماری به شکل موقت و تا کسب بهبودی نمیتوانند به خدمت بروند و معافیت موقت دریافت میکنند.
  4. مشمولانی که به دلیل بیماری قادر به رفتن به سربازی نیستند و به شکل دائم از خدمت سربازی معاف میشوند.

مشمولانی که بیماری تناسلی و ادراری دارند نیز در یکی از این چهار گروه قرار میگیرند و وضعیت معافیتشان مشخص میشود.

البته مشمولان برای اخذ معافیت بیماری های ادراری تناسلی باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند زیرا تنها ادعای مشمول مبنی بر بیماری موجب معافیت نمیشود. بلکه این موضوع پروسه ای نسبتا طولانی دارد که مشمولین باید آن را پشت سر بگذراند و تاییدیه های لازم را از مراکز درمانی و کمیسیون های پزشکی دریافت کند.

این مراحل به ترتیب شامل دریافت گواهی از پزشک اولیه، انجام آزمایشات در بیمارستان های نیروهای مسلح و دریافت تاییدیه های شورا پزشکی بیمارستان و در نهایت مراجعه به کمیسیون پزشکی وظیفه عمومی و تصمیم گیری درباره وضعیت مشمول.

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی حین خدمت

معافیت پزشکی دستگاه تناسلی و ادراری حین خدمت امکان پذیر است؟

این پرسشی است که بار ها با آن مواجه شده ایم. بنابراین در این قسمت به بررسی قوانین و مقررات مربوط به این موضوع میپردازیم. سازمان وظیفه امکان دریافت معافیت پزشکی در حین خدمت را برای سربازانی که به بیماری مبتلا میشوند و یا در حین سربازی بیماریشان عود میکند، فراهم آورده است. سربازانی که میخواهند از این اماکن استفاده کنند در اولین قدم باید به بهداری یگان خدمتی خود مراجعه کنند تا معاینات اولیه مربوط به بیماری های ادراری تناسلی رویشان انجام شود. نظر شورای نیرو میتواند معافیت یا عدم معافیت سربازان در حین خدمت را مشخص کند البته معافیت برای این افراد معمولا به شکل موقت و برای انجام معالجات میباشد. برخی نکات درباره معافیت پزشکی حین خدمت وجود دارد که بیان آن ها خالی از لطف نیست:

  • آن دسته از مشمولان که بعد از اعزامشان به خدمت سربازی به یکی از بیماریهای ادراری تناسلی دچار شده اند؛ در صورت تایید شورای نیرو مبنی بر عدم توانایی در انجام ادامه خدمت، از بقیه ی خدمت خود معاف میشوند.
  • افرادی که در حال انجام دوره سربازی هستند اما به دلیل بیماری معافیت موقت میگیرند؛ زمان معافیت از طول دوره خدمتشان کم میشود. مثلا فردی که ده ماه از خدمتش باقی مانده و معافیت موقت شش ماهه گرفته، بعد از بازگشت به یگان خدمتی خود تنها چهار ماه خدمت میکند.

فهرست معافیت های خدمت وظیفه سربازی :

  • معافیت پزشکی برای بیماران
  • معافیت های کفالت
  • معافیت های تحصیلی
  • معافیت های ایثارگران
  • معافیت های بنیاد نخبگان
  • معافیت های مددجویان بهزیستی و معلولین
  • معافیت های بخشودگی سنی
  • معافیت غیبت سربازی
  • و سایر معافیت های دیگر.

اما بین این معافیت های ذکر شده معافیت پزشکی مهم ترین و پرمخاطب ترین معافیت محسوب می شود. زیرا موارد پزشکی بسیار زیاد بوده و سازمان نظام وظیفه قوانین زیادی را در این باره تصویب کرده است. این مقاله درباره ی مشاوره معافیت بیماری های دستگاه ادراری تناسلی راه کارها و قوانینی در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. که این مشمولین بتوانند از مزایای این معافیت استفاده ی لازم را ببرند. اما معافیت های پزشکی علاوه بر بیماری های دستگاه تناسلی،بیماری های زیاد دیگری را نیز در برمی گیرد. این بیماری ها شامل فهرست زیر می باشند.

لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی :

نام دسته بیمارینام دسته بیماری
بیماری های استخوان و اسکلتبیماری های عفونی
بیماری های روماتولوژی و بافت همبندبیماری های دستگاه اداری تناسلی
بیماری های اعصاب و روانبیماری های عمومی
بیماری های گوش، حلق و بینیبیماری های پوست و بافت های زیر پوست
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومیبیماری های چشم و عوارض بینایی
بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها)بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های غدد مترشحه داخلیبیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های جراحی مغز و اعصاببیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های قلب و عروق

این بیماری ها هر کدام به تنهایی بخش عظیمی از بیماری های دیگر را در خود دارند. مشمولین باید برای اطلاع از نوع معافیت پزشکی خود با مشاوره نظام وظیفه در تماس باشند. تا سریع تر بتوانند به کارهای معافیت خود رسیدگی کنند.

مشمولان معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی چه کسانی هستند؟

سوالات متداول

پرونده پزشکی از مدارک مهم برای معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی تلقی می شود؟

پرونده پزشکی یکی از اصلی ترین مدارک برای دریافت انواع معافیت های پزشکی است.

مشمولین غایب می توانند برای معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی اقدام کنند؟

مشمولین باید قبل از وارد شدن به غیبت نسبت به گرفتن معافیت خود اقدام کرده تا دچار مشکل نشوند.

بی اختیاری ادرار و معافیت پزشکی چیست؟

این بیماری موجب از بین رفتن قدرت انقباض گردن مثانه میشود و با تایید ان فرد بیمار به شکل دائم از خدمت معاف میشود.

زگیل تناسلی و معافیت پزشکی چیست؟

این بیماری یکی از اختلالات مربوط به دستگاه ادراری تناسلی است که در موراد حاد با معافیت های پزشکی همراه است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی چه شرایطی دارد؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 95 نظر:
  1. سلام
    رابطه تکرر ادرار با درد بیضه چیه
    و
    تکرر ادرار و بی اختیاریش در معافیت از سربازی چطوریه قضیش؟ به کدوم یکیشون تعلق میگیره معافیت کامل؟

    1. سلام بابت تکرر ادرار معافیت از رزم تعلق میکیرد.

  2. سلام خسته نباشید
    من تکرر ادرار دارم واقعا شدید تومدرسه هر زنگ اولین کارم دستشویی رفتن بود بعضی وقتا بین زنگها هم میرفتم سرما و گرما هنگام خواب باعث تخلیه به دوصورت اسپرم و عادی میشه
    استرس و اضطراب هم همیشه دارم
    اکثرمواقع سال هم بدنم یخه عین یک مُرده فرقی نداره هوا گرم باشه یانه ولی هنگام خواب چون پتومیندازم و میپیچم به خودم بعضی وقتا باعث گرما و دفع میشه
    موقع ادرار بعضی وقتا سوزش داره و صبح ها کدررنگه و دردش بعضی مواقع به بیضه هامیزنه
    ازبس هم میرم میام پاهام صدامیدن بلندمیشم میشینم پاهام عین رباتی که راه میره تق تق صدامیدن

    تکلیف من چیه

    1. سلام تکرر ادراد در صورت تایید پزشم فقط معافیت از رزم به همراه دارد.

  3. سلام من مادر زادی یک کلیه دارم.. همین کلیه من هم دفع پروتئین شدید داره و تحت درمانم.. ایا میتونم برای معافیت اقدام کنم

    1. سلام خدمت شما، بله امکان معافیت هست، البته در ۲ دسته ی معافیت از رزم و معافیت دائم. باید ببرسی شود میزان پروتئین آوری و دفع پروتئین چقدر است.با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  4. سلام من مادر زادی یک کلیه دارم.. همین کلیه من هم دفع پروتئین شدید داره و تحت درمانم.. ایا میتونم برای معافیت اقدام کنم

    1. سلام خدمت شما، بله . می توانید برای معافیت درخواست ثبت کنید. البته دونوع معافیت از رزم و دائم ممکن است. بستگی به میزان دفع پروتئین و پروتئین آوری، مراحل درمان، نسخه های پزشکی و … باید بررسی شود.

  5. سلام، من واریکاسل گرید 3 دارم و معاینه پزشکی و بیمارستان هم رفتم و گفتن منتظر پیامک حوزه بمونم
    اول اینکه الان دوهفته گذشته و پیام نیومده خواستم بدونم چقدر طول میکشه برم حضوری پیگیری کنم یا صبر کنم؟
    دوم اینکه من اگه نخوام عمل کنم بهم معاف از رزم میدن یا که حتما باید عمل کنم؟ من از نظام وظیفه پرسیدم گفت اگه نخوای عمل کنی میتونی و بهت معاف از رزم میدن ولی پیامای دیگران تو اینترنت رو میخونم نگران شدم که شاید عمل اجباری باشه؟

    1. سلام واریکسل گرید 3 با بالا عمل شده یا نشده معافیت دائم دارد.تا 1 ماه ممکن است طول بکشد.

    1. باسلام اگر عمل واریکوسل شما در یکی از مراکز درمانی نیروهای مسلح یا دانشگاهی انجام شده باشد با انجام سونوگرافی و بررسی های لازمه طبق نظر شورای پزشکی می توانید معاف شوید.

  6. سلام خسته نباشید
    من بیماری هیپوسپادیاس داشتم و در سن 18 سالگی عمل کردم و یک مجرای جدید برای من ساخته شد و مجرای قبلی من بسته شد اما بعد از یک مدت مجرای قبلیه من باز شد و در حال حاضر از دو مجرا ادرار میکنم و موقع ادرار سوزش دارم این مجرا در ناحیه ساب کرونال قرار دارد و مدرک تحصیلی من دیپلم هست میخواستم ببینم ایا شرایط معافیت را دارم؟

  7. سلام
    من چند سال پیش ب علت عفونت بیضه سمت راستشو برداشتم و بیضه سمت چپم هم خیلی کوچیه در حدی ک برای تقویتش آمپول میزدم میخاستم بدونم معاف دائم تعلق میگیره یا خیر؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم طبق بند ۳۱ آیین نامه نظام وظیفه اکتوپی و یا فقدان بیضه و اتروفی شدید دو طرفه معافیت دائم تعلق میگیرد، در صورتی که تایید پزشکان مورد اعتماد سازمان نظام وظیفه را بگیرد و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی امکان معافیت است

  8. سام .من بیماری l.s.a در الت تناسلی دارم به بنده معافیت میخوره.

    1. سلام.شما در صورت داشتن بیماری های بیماری های عفونی تناسلی و یا داشتن سنک های کلیه و مثانه و نفرکتومی و اورتروسل و واریکوسل و هیدروسل میتوانید معافیت بگیرید.شما باید پزشک معتمد نظام وظیفع بروید و درجه بیماری خود را مشخص کنید.

  9. سلام وقت بخیر من یک بیضه بیشتر ندارم اما به دکتر مراجعه کردم گفت قسمت بالاهست باید عمل کنید بیاد پایین.. ایا بعد از عمل معافیت شامل میشه.. ممنون از پاسخ شما

    1. سلام. نبود بیضه اگر به شکل یک طرفه باشد، شما معاف از خدمات رزمی خواهید شد.

  10. سلام خسته نباشید من دچار تکرر ادرار زیاد و موقع ادرار کردن بریده بریده میاد و دچار درد میشم سونوگرافیم دادم مثانه کامل تخلیه نمیشه و در سونوگرافی استاز سیستم جمع هم بود میخواستم ببینم امکان معافیت هست دیسک کمر و زخم معده هم دارم ؟!

    1. سلام و ارادت توضیحات کافی برای بررسی امکان معافیت دائم پزشکی ارائه نشده است و بهتر است در خصوص هر سه مشکل ابتدا یک چک آپ کامل دهید و سپس برای مشاوره بهتر تماس حاصل کنید .

  11. سلام من در زمان تولد هیدرونفروز شدید در کلیه سمت راستم داشتم و باعث از بین رفتن کلیه سمت چپم شد الان من 18 سالمه ویک کلیه دارم آیا به من معافیت دائم میدن یا نه

    1. سلام و ارادت به هیدرونفروز کلیه یک طرفه با درجه ۳ که غیرقابل درمان و عارضه دار باشد ، معافیت پزشکی دائم تعلق می گیرد .

  12. با سلام و خسته نباشید ببخشید بنده قبلاً عمل واریکوسل گرید 3 انجام دادم و الان در حین خدمت دوباره عود کرده میخواستم بدونم معافیت شاملم میشه یا خیر

    1. بله امکان معافیت دایم وجود دارد در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای نهایی کمیسیون سازمان امکان وجود دارد

  13. سلام وقت بخیر من یه هفت هشت سال پیش بیضه ام ضربع خورد یه دوسال بالا بود بعد با عمل اوردمش پایین اماکارایی نداره کوچیکه ودیگ نه خودش نه کناریش رشد نکرده و هرسال میرم معاینه که یوقت تومور یا سرطاان پروستات نشه شامل معافیت میشه؟

    1. اگر تهران هستید بیمارستان امام سجاد و بیمارستان بقیه الله پیشنهاد میشه و درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه کمیسیون تشکیل میشود و با رای نهایی تایید کمیسیون امکان معافیت وجود دارد

  14. درود من مشکل پیرونی کجی آلت دارم
    خواستم بدونم معافیت به من تعلق میگیره
    چون آلت بیشتراز ۳۰ درجه کجی داره
    به سمت راست و پایین کجه
    و تنه ای آلت کلا و چرخیده و مسیر ادرار یکم تنگ شده

    1. سلام.تنگی مجرا و تغییر مسیر ادراری هرکدام طبق شرایط شامل معافیت می شود.البته باید تخصصی بررسی شود.

  15. با سلام وقت بخیر من واریکوسل دوطرفه دارم و بیضه چپم گرید سه هست و عمل نکردم تا الان ایا معافیت دائم بهم میدن ؟

    1. سلام معافیت گرید 3 و بیشتر شامل معافیت دائم میشود.

  16. سلام.من تومور مثانه داشتم و سه بار عمل کردم. تومور را برداشتم و کلیه چپم حالبش تنگ شده آیا امکان معافیت وجود داره؟

    1. درصورتی که عمل جراحی داشتید و بعد از آن همچنان عارضه دارید و در صورتی که تایید پزشک معتمد نظام وظیفه رو بگیرید و رای تایید کمیسیون هم اعمال شود بله امکان پذیر است

  17. من تغییر جهت ادرار دادم وقتی 2سال داشتم به نظرتون معاف دائم میگیرم بعد تو دهنم هم دندون پنج شیش تا دارم به کدومش معافیت میدن

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

      1. سلام وقت بخیر ، فتق هنری، راست عمل کردم ،تبخال تناسلی هم دارم، چند سالیه،فراری هستم از خدمت کدومش معاف دائم داره؟ تشکر

        1. سلام بیماری فتق با گرید 3 یا 4 میتواند به معافیت دائم بیانجامد. بیماری پوستی شما شامل معافیت از رزم میشود.

  18. سلام،بنده آژنزی کلیه دارم،آیا معاف میشم از خدمت و اینکه غیبتم دارم

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید.

  19. با سلام و عرض خسته نباشید. واقعا اطلاعات وبلاگ بسیار مفید و جامع است و بنده خیلی استفاده کردم. از زحمتی که کشیدید بسیار ممنونم. از همه عوامل تشکر می کنم. امیدوارم موفق باشید

  20. سلام بنده قبل از مشمولیت ب خدمتم یعتی ۲ سال پیش واریکوسل داشتم گرید ۳ عمل کردم همه مدارک پزشکی هم موجوده الان ۳ ماه خدمتم و واریکوسلم عود کرده گرید ۳ هستش
    آیا معافیت دائم به بنده تعلق میگیره؟؟؟

  21. سلام. من یک بیضه بیشتر ندارم ودر مواقعی که هم سمت چب بیضه درد میکنه ایا شامل معافیت دائم میشه

    1. سلام وقتتون بخیر برای اطلاعت بیشتر درباره معافیت پزشکی شما با کارشنسان ما تماس بگیرید

  22. سلام .من واریکوسل درجه سه دارم و دکتر نظام وظیفه هم تایید کرد و گفت ک باید برم کمیسیون ولی من میخام ک با واریکوسل اعزام بشم ک شیش ماه استعلاجی جز خدمتم محسوب بشه ایا راهی هست ک این اتفاق بیوفته؟؟اگر کمیسون بگم مشکل ندارم با بیماری و میخام اعزام بشم موافقت میکنن؟؟؟

  23. سلام
    من واریکوسل درجه سه دارم و پزشک نظام وظیفه هم تایید کرده و گفته برم کمیسیون .
    ولی من میخام ک معاف موقت نشم و شیش ماه عقب نیوفتم و برم خدمت و اگه مشکل ب وجود اومد در طول خدمت عمل کنم ک شیش ماه استعلاجی جز خدمت محسوب بشه .میخام بدونم اگر کمیسیون بگم ک مشکل ندارم با واریکوسل قبول میکنند و اعزام ب خدمت میشم؟؟

  24. سلام وقتتون بخیر با تشکر از سایت خوبتون
    ی سوال داشتم بنده واریکوسل گرید ۳ دارم ولی هنوز عمل نکردم میخواستم بدونم ۶ ماه دیگه تحصیلاتم تموم میشه اگر درخواست کنم ایا معافیت تعلق میگیره؟

    1. سلام وقت بخیر
      در خصوص درخواست شما روند معافیت پزشکی را باید در پیش بگیرید.

  25. سلام وقت بخیر بنده واریکوسل گرید سه دارم یا معاقت بهم میدن یانه اقدم کنم در حین خدمت هستم

    1. سلام در ابتدا توضیح دهم که مشمولینی که مشکل واریکوسل آن ها با عمل جراحی رفع شده باشد نمی توانند از معافیت پزشکی واریکوسل استفاده کنند. این افراد تنها می توانند از از خدمات رزمی معاف شوند
      اما در برخی موارد مشمولینی که بیماری واریکوسل دارند و تحت عمل جراحی قرار می گیرند، بعد از مدتی بیماری آن ها عود می کند.در این مواقع باید بگوییم که این افراد می توانند از شرایط معافیت پزشکی واریکوسل استفاده کرده و معافیت دائم پزشکی حود را بگیرند..

      1. سلام من رفتم ۳ بار کمسیون دفه اول ۶ معاف موقت دادن
        سری بعد گفتن عمل خوب بوده معاف از رزم کردن منم خدمت نرفتم بعد ۳ سال عود کرد رفتم کمسیون دوباره گفتن معاف از رزمی چون بعر ۶ ماه عود نکرده
        قانون =چِرت

  26. سلام خسته نباشید من چشمم دوربین هرکدوم از چشمهایم ۱.۵……. بواسیر هم دارم . زگیل تناسلی هم دارم بنظرتون امکان معافیت‌ دارم ؟ ممنون میشم بگید

  27. سلام . من دو بار تورشن بیضه داشتم که با عمل ارکیکتومی دو طرفه رفع شد. هیدروسل خفیف داشتم .
    از اونجایی که بازگشت جفتشون امکان داره و فعالیت شدید و سنگین هم باعث اتفاق افتادنش میشه امکان معافیت برای بندهه وجود داره؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  28. وقت بخیر
    بنده پیرونی حاد دارم ( خمیدگی الت ) این مورد رو قبلا شنیده بودم معافیت بهش تعلق میگیره
    اما داخل لیست بیماری ها مشاهده نکردم
    اطلاعی از این مورد دارید؟

      1. ببخشيد مگه گريد ٣ هم باشه نميگن برو عمل كن و خوب شو و بيا؟

  29. سلام خسته نباشید آیا بیماری هماتولوژی یا هماچوری شامل معافیت دائم میشود؟؟

    1. سلام در صورتی که شدت بیماری زیاد باشد و مورد تایید کمیسیون پزشکی قرار بگیرد بله

  30. سلام من یک بیضه داشتم به اندازه لوبیا یک بار عمل کردم الآنم در عمل دوم بیضه چپ مو برداشتن ولی خیلی درد داره نمی تونم از جام بلند شم به معافیت تعلق میگیره

    1. سلام خدمت شما بله درصورت عمل جراحی و خارج کردن و شرایط سخت معافیت تعلق خواهد گرفت

  31. سلام من یک بیضه داشتم به اندازه لوبیا یک بار عمل کردم الآنمدر عمل دوم بیضه چپمو برداشتن ولی خیلی درد داره نمی تونم از جام بلند شم به معافیت تعلق میگیره

    1. سلام خدمت شما بله درصورت عمل جراحی و خارج کردن و شرایط سخت معافیت تعلق خواهد گرفت

  32. سلام من یک بیضه داشتم به اندازه لوبیا یک بار عمل کردم الآنمدر عمل دوم بیضه چپمو برداشتن ولی خیلی درد داره نمی تونم از جام بلند شم به معافیت تعلق میگیره

    1. سلام خدمت شما بله درصورت عمل جراحی و خارج کردن و شرایط سخت معافیت تعلق خواهد گرفت

  33. سلام من تنگی حالب هردوژرف دارم ولی سمت راست بیشتر از چپ هست ک دکتر کفت باید عمل بشی میتونم معافیت بگیرم

  34. سلام من بی اختیاری (خفیف) ادرار دارم بعضی مواقع هم به جای ادرار اسپرم (خفیف) خارج میشه و یکم با زور تخلیه ادرار میکنم و بدختنه شدم این ها میشه معافیت داعم گرفت؟

    1. با معاینات و ازمایشات پزشکی بستگی بشدت بیماری دارد و در نهایت کمیسیون پزشکی در این باره رای صادر می کند

  35. سلام. خسته نباشید!
    من سنگ در حالب سمت راست با اندازه ۱۶ میلی داشتم همراه با هیدرونفروز گرید ۳ . رفتم پیش دکتر گفتند باید عمل کنم.
    معافیت موقت برام ردکردن .
    الان رفتم عمل کنم کلیه راستم بر اثر سنگ حالب ۱۱ درصد کم کار شده. بعد از اتمام معافیت موقت چه نوع معافیتی به من تعلق میگیره؟
    تشکر فراوان ⚘

    1. اگر بعد جراحی امکان بازگشت بیماری باشد و اسیب به کلیه تایید شود معاف از رزم یا معافیت دائم دارد

  36. سلام من در سنین کودکی تکرر ادرار شدید داشتم و کما اینکه بیضه هام رو هم عمل کردم ولی رفته رفته و به طوری با بالارفتن سن این نیز افزایش یافت من الان روزی بیشتر از ده بار دفع ادرار میکنم و گاهی نیز با کاووس ها و استرس ها به شب ادراری نیز میانجامد. من الان دوماه از خدمت فرار کردم و دنبال کار معافیت از این طریق می‌باشم ، آیا به نظر شما میتوانم از این طریق معافیت بگیرم ،لطفا راه حل بگین برای اقدامات مطرح شده . ممنون میشم .

    1. سلام. مشکلات مربوط به ارولوژی باید ابتدا توسط پزشک تشخیص داده شود تا بعد بتوانیم با توجه به نوع بیماری درباره نوع معافیت نظر بدهیم.

  37. سلام.من هیپوسپادیاس متوسط دارم و بعضی شب ها شب ادراری هم دارم و ضربان قلبم هم نا منظم میزنه…میخواستم بینم شامل معافیت دائم میشه؟

    1. اگر هیپوسپادیاز گلاندولار نباشد معافیت دائم دارد . اگر مدرک کارشناسی یا بالاتر دارید معاف از رزم .
      شب ادراری اگر در مراکز بیمارستانی نظامی اثبات شود معاف از رزم دارد.

  38. سلام من یکی از بیضه هام متورم شده و بعضی وقتا درد میکنه آیا شامل معافیت میشه

    1. سلام شما تقاضا بدید در فرم شماره 7 توی دفترچه و بستگی به نظر کمسیون پزشکی نظام وظیفه دارد

  39. سلام بنده سال 92 در بیمارستان خصوصی واریکوسل شدید سمت چپ جراحی کردم اما به تشخیص پزشک نظام وظیفه نبود از بچگی سابقه عفونت مکرر مجاری ادراری دارم بیشتر از سالی دو یا سه بار ولی بدون علته الان دوطرفه واریکوسل عود کرده حتی سمت چپم ورید هاش بزرگ تر از سری قبل شده میتونم معافیت کامل بگیرم یا فقط معاف از رزم میشم
    پ ن چند وقت پیش توسط یکی از دکترای بیمارستان ارتش معاینه شدم گفت عود شدید داری ولی معاف نمیشی ولی تو اینترنت خوندم عفونت مکرر هر یک از عضو های دستگاه ادراری مثل مثانه کلیه و…بیشتر از 3 بار معافیت دایم داره ممنون میشم راهنمایی کنید درضمن مدرک دانشگاهیم کارشناسیه دیسک گردن در 2 مهره دارم کف پا صاف مچ پاهام هم به سمت داخل منحرف شده التهاب معده هم داشتم ولی الان نمیدونم خوب شده یا ن

    1. سلام معافیت دائم به شما تعلق میگیره . به رای کمیسیون اعتراض بزنید

      1. سلام بنده سال ۹۲ در بیمارستان خصوصی واریکوسل شدید سمت چپ جراحی کردم اما به تشخیص پزشک نظام وظیفه نبود از بچگی سابقه عفونت مکرر مجاری ادراری دارم بیشتر از سالی دو یا سه بار ولی بدون علته الان دوطرفه واریکوسل عود کرده حتی سمت چپم ورید هاش بزرگ تر از سری قبل شده میتونم معافیت کامل بگیرم یا فقط معاف از رزم میشم
        پ ن چند وقت پیش توسط یکی از دکترای بیمارستان ارتش معاینه شدم گفت عود شدید داری ولی معاف نمیشی ولی تو اینترنت خوندم عفونت مکرر هر یک از عضو های دستگاه ادراری مثل مثانه کلیه و…بیشتر از ۳ بار معافیت دایم داره ممنون میشم راهنمایی کنید درضمن مدرک دانشگاهیم کارشناسیه دیسک گردن در ۲ مهره دارم کف پا صاف مچ پاهام هم به سمت داخل منحرف شده التهاب معده هم داشتم ولی الان نمیدونم خوب شده یا ن
        امروز ارجاع دادن به بیمارستان امام سجاد اورولوژیست حتی مدارکم رو نگاه نکرد و با بی توجهی برام عکس و سونو نوشت و گفت با این چیزا معاف نمیشی
        ممکنه داخل کمیسیون نظام وظیفه با توجه به مدارک و سابقه بیماری که دارم معاف شم ؟؟

  40. سلام بنده یکبار واریکوسل عمل کردم الان دوباره عود کرده گرید 2 همچنین دوتا فتق کشاله ران هم دارم؟ آیا معافیت داره؟

    1. با سلام اگر عمل کردید لابد گرید سه بودید.
      گرید سه در صورت عود معافیت دائم میگیرد.

  41. سلام ببخشید پاپول مرواریدی هم شامل معافیت پزشکی میشه ؟؟

    1. سلام
      خیر این بیماری در لیست بیماریهای مربوط به معافیت پزشکی دستگاه ادراری تناسلی وجود ندارد.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید