بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی 1402

برنامه ریزی کنکور تجربی

همانطور که احتمالا شنیده اید، تعداد متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری تجربی بیشتر از دیگر گروه های آزمایشی می باشد؛ زیرا تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکیآرزوی بسیاری از داوطلبان است که با تلاش، انگیزه و اراده و همچنین با برنامه ریزی درسی منسجم می توانند به راحتی این مسیر را با موفقیت به پایان برسانند.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی 1402 را به شما ارائه کنیم.

اهمیت برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور تجربی

رشته تجربی دروس مختلفی دارد که نیاز به برنامه ریزی برای مطالعه آن دارید، دروسی مانند زیست شناسی و شیمی از اهمیت بالایی برخوردار هستند که نیاز به زمان بیشتری دارند و البته دقت و تمرکز کافی، لازمه اصلی برنامه ریزی داشتن هدف است، البته که بدون هدف هم می‌توانید برنامه ای بریزید؛ اما احتمال اینکه به آن پایبند باشید بسیار پایین است.

به خاطر داشته باشید که ابتدای مسیر هدف خود را مشخص کنید تا سردرگم نباشید و وسط برنامه کنکور خودتان این سوال برایتان پیش نیاید که اصلا من چرا دارم درس می‌خوانم؟! پس از همین ابتدای کار مشخص کنید که دلیل شما و هدف شما چیست،

بعد از این مرحله می‌توانید با توجه به هدفی که تعیین نموده اید برنامه ای را مشخص کنید، یک هدف مشخص می‌تواند اهداف کوچکی را برای شما پدید آورد پس به همین منوال برنامه ریزی شما باید به دو صورت انجام شود؛ یعنی بلند مدت و کوتاه مدت، یعنی در برنامه کوتاه مدت ریز جزئیات مشخص می‌شود و شما برنامه روزانه و حتی ساعتی خود را می‌دانید البته فراموش نکنید باید به برنامه عمل کنید!

مهمترین اصول برنامه مطالعاتی کنکور برای داوطلبان

پونزاگر می خواهید یک برنامه درسی عالی برای زمان باقیمانده خود داشته باشید، باید اصول زیر را حتما رعایت کنید:

تعهد به برنامه‌ریزی

تناسب تعداد تست با درسنامه

تنوع مطالعاتی در برنامه درسی

ساعت خواب درست

مرور کافی

انعطاف پذیری در برنامه کنکور

مخصوص بودن برنامه ریزی کنکور

مکتوب بودن

مشخص کردن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در برنامه

فراموش نکنید که برنامه ریزی یک کنکوری شرایط خاصی را دارد که باید رعایت شود؛ در غیر این صورت ممکن است با شکست مواجه شود و فرد وقت زیادی را از دست بدهد و همچنین ممکن است از درس خواندن دلسرد شود، پس باید برنامه ای که برای کنکور تجربی می‌چینید حساب شده و حرفه ای باشد.

همین مسئله در ادامه زندگی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند زندگی خود را نیز با برنامه جلو ببرند و با بالاترین بازدهی پیشرفت کنند، بهترین کار این مسئله است که شما خودتان برنامه ریزی کردن را یاد بگیرید و اصول آن را رعایت کنید تا بتوانید بهترین برنامه را برای کنکور تجربی خود انجام دهید و البته آن را به خوبی یاد بگیرید.

برنامه ریزی کنکور تجربی 1400

برنامه ریزی کنکور تجربی

در رشته تجربی باید حواستان به ضریب رشته ای که می‌خواهید در آن به ادامه تحصیل بپردازید را باید مدنظر قرار دهید و با توجه به آن ضرایب برنامه خود را تنظیم کنید.

به عنوان مثال در رشته های دندانپزشکی و پزشکی که در یک زیر گروه قرار دارند و این بدین معناست که درس زیست شناسی در آنها ضریب ۱۲ و درس شیمی در آنها ضریب ۹ و زمین شناسی ضریب صفر را دارد،

شما با توجه به ضرایبی که مشخص است می توانید به راحتی اهمیت دروس مختلف را شناسایی کنید و با توجه به آن برنامه خود را مشخص کنید، پس همان طور هم که در مقدمه برای شما بیان کردیم ابتدا شما باید هدف خود را مشخص کنید و با توجه به آن برای خود برنامه ای داشته باشید.

با توجه به گفته های الان پس باید بدانید که می‌خواهید در چه رشته ای در دانشگاه تحصیل کنید تا اهمیت دروس مختلف را متوجه شوید و در برنامه ریزی برای کنکور تجربی، برای چه دروسی وقت بیشتری را اختصاص دهد و برای کدام درس کمتر!

شما برای به موفقیت رسیدن در کنکور 1402 تجربی باید از پاییز 1400 در بهترین حالت شروع کنید و در صورتی که شروع نکرده اید، دیگر دیرترین زمان برای شروع پاییز ۱۴۰۱ است.

البته فراموش نکنید که برای سال ۱۴۰۲ کنکور ممکن است تغییراتی را به همراه داشته باشد؛ مانند مسئله تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ حتما اخبار را از سایت سازمان سنجش دنبال کنید، تا اگر کنکور دچار تغییراتی شد، از آن اطلاع بیابید و وقت خود را به درستی صرف کنید.

انواع برنامه ریزی کنکور تجربی ۱۴۰۲

چندین نوع برنامه ریزی وجود دارد که می خواهیم ببینیم کدام یک بهتر است و شما باید با توجه به دروس آن را انتخاب کنید.

پونزبه موارد زیر توجه نمایید:

برنامه ریزی زمانی

این برنامه ریزی همانطور که از نامش مشخص است، بر اساس زمان است، مثلا باید بگویم که شما تصمیم می گیرید ۵ ساعت، ۲ ساعت زیست شناسی، ۲ ساعت شیمی و ۱ ساعت دین و زندگی مطالعه کنید. اما در نظر داشته باشید که شما فقط زمان را تعیین کرده اید و حجم کتاب را در نظر نگرفته اید.

برنامه ریزی حجمی

برای این برنامه ریزی، بر خلاف برنامه ریزی بالا، زمان مورد بحث قرار نمی گیرد و بیشتر تمرکز ما روی حجم کتاب است که می تواند زمان بر و طاقت فرسا باشد. مثلا تصمیم می گیرید سه روز یک فصل از شیمی را بخوانید بدون اینکه بدانید چقدر طول می کشد و بیشتر تمرکز ما بر تکمیل کتابی است که در نظر داریم.

برنامه ریزی حجمی – زمانی

این نوع برنامه ریزی بر اساس حجم و در عین حال زمان مورد نیاز تعیین می شود که باید گفت بهترین نوع برنامه ریزی است.

انواع برنامه ریزی کنکور تجربی

ضریب زیرگروه ها و لیست رشته های تجربی

پیش از هر چیزی باید ضرایب هر درس را بررسی کنیم و ببینیم برای رشته انتخابی شما، چه درس هایی از اهمیت بالاتر و ضرایب بیشتری برخوردار هستند.

در جداول زیر، لیست کامل ضرایب و رشته ها را برایتان قرار دادیم.

زیرگروهزمین شناسیریاضیزیست شناسیفیزیکشیمی
زیرگروه 102423
زیرگروه 213424
زیرگروه 343222
زیرگروه 414232
زیرگروه 513222

رشته های تحصیلی زیرگروه های رشته علوم تجربی

زیرگروهرشته های تحصیلی
زیرگروه 1مقطع دکتری: دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، پزشکی، دکترای عمومی دامپزشکی، دندانپزشکی
مقطع کارشناسی: آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی، آموزش کودکان استثنایی، تکنولوژی اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، تکنولوژی پرتودرمانی، تکنولوژی پرتوشناسی، روان شناسی، زیست شناسی جانوری، زیست شناسی دریا، زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی گیاهی، زیست فناوری، ساخت پروتزهای دندانی، شنوایی شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، مامایی، هوشبری، میکروبیولوژی
مقطع کاردانی: کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی اتاق عمل، کاردانی بهورزی، کاردانی تکنسین پروتزهای دندانی، کاردانی تکنسین سلامت دهان، کاردانی تکنولوژی پرتودرمانی، کاردانی تکنولوژی رادیولوژی دهان – فک و صورت، کاردانی دامپزشکی، کاردانی علوم آزمایشگاهی، کاردانی فوریت های پزشکی، کاردانی مامایی، کاردانی هوشبری
زیرگروه 2مقطع دکتری: داروسازی
مقطع کارشناسی: آموزش شیمی، بهداشت عمومی، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها، تکنولوژی پزشکی هسته ای، شیمی کاربردی، شیمی محض، فناوری اطلاعات سلامت، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار
مقطع کاردانی: کاردانی بهداشت حرفه ای، کاردانی بهداشت عمومی (گرایش های بهداشت خانواده)، کاردانی بهداشت محیط، کاردانی شیمی آزمایشگاهی
زیرگروه 3مقطع کارشناسی: اقیانوس شناسی، زمین شناسی
زیرگروه 4مقطع کارشناسی ارشد: کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد
مقطع کارشناسی: ادیان و مذاهب، اقتصاد، امنیت اقتصادی، تاریخ اسلام، تاریخ تمدن ملل اسلامی، حسابداری، زبان و ادبیات عربی، شیعه شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم انتظامی، علوم قرآن و حدیث، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت هتلداری
مقطع کاردانی: کاردانی امور بانکی، کاردانی بیمه، کاردانی امور دولتی، کاردانی امور فرهنگی، کاردانی امور مالی و مالیاتی، کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم، کاردانی گردشگری، کاردانی حسابداری، کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی، کاردانی علوم انتظامی، کاردانی مدارک پزشکی، کاردانی مدیریت بازرگانی، کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی مدیریت گمرکی، کاردانی هتلداری
زیرگروه 5مقطع کارشناسی: آموزش تربیت بدنی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، پژوهشگری امنیت، تربیت مروج سیاسی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، حفاظت اطلاعات، ضد تروریسم، علوم دامی، علوم سیاسی، علوم فنی امنیت، علوم ورزشی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی خاک، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، علوم و مهندسی محیط زیست، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، گیاه پزشکی، مددکاری اجتماعی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مربیگری عقیدتی، مطالعات امنیتی، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی، مهندسی صنایع مبلمان، مهندسی طبیعت، مهندسی فضای سبز، اقتصاد کشاورزی
مقطع کاردانی: کاردانی امور اراضی، کاردانی امور زراعی و باغی، کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی، کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی، کاردانی تکنولوژی جنگلداری، کاردانی تکنولوژی چوب، کاردانی تکنولوژی شیلات، کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی، کاردانی تکنولوژی محیط زیست، کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری، کاردانی تکنولوژی مواد غذایی، کاردانی تولید و فرآوری خرما، کاردانی پرورش اسب، کاردانی پرورش زنبور عسل، کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر، کاردانی علوم ورزشی، کاردانی نوغان داری

برنامه ریزی رایگان کنکور تجربی ۱۴۰۰

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور 1401

بعد از نوشتن یک برنامه کلی 3 ماهه باید آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کرد. هدف گذاری کوتاه مدت از اهمیت به سزایی بالایی برخوردار است. در واقع ما به وسیله اهداف کوتاه مدت می توانیم به اهداف بلند مدت دست پیدا کنیم.

مرسوم ترین مدل برنامه ریزی کوتاه مدت، برنامه ریزی هفتگی است. این مدل یکی از موثرترین روش ها برای برنامه ریزی بوده و ما را قدم به قدم به اهداف کلان خود یعنی اهداف بلند مدت می رساند.

در ساعات درسی روزانه برنامه هفتگی نباید افراط کرد؛ برنامه ریزی کنکور باید واقع بینانه و بر اساس توانایی فرد نوشته شود. اگر ساعات مطالعه را بیشتر از توانایی افراد در نظر بگیریم، قطعا به هیچ موفقیتی دست پیدا نخواهیم کرد.

پونزبرای برنامه ریزی به موارد زیر دقت نمایید:

در ابتدا از ساعات مطالعه کم شروع کنید و آرام آرام آن را افزایش دهید.

شروع با ساعات درسی بالا ممکن است شما را از درس زده کند.

برنامه باید کاملا انعطاف پذیر باشد.

اگر به هر دلیلی امکان مطالعه در روز یا ساعتی فراهم نبود، برنامه شما باید برای آن جایگزینی داشته باشد.

برنامه ای که انعطاف پذیر نباشد محکوم به شکست است.

در برنامه هفتگی باید تمام مواردی که برای موفقیت در کنکور لازم است گنجانده شود. در یک روز هم دروس عمومی و هم دروس تخصصی را بخوانید و ساعاتی را برای تست زنی کنار بگذارید. هرگز در مطالعه دروس تخصصی زیاده روی نکنید و با دروس عمومی به صورت ترکیبی مطالعه کنید.

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور

برنامه ریزی تابستان کنکور تجربی 1401

به مهم ترین فصل کنکور برای برنامه ریزی خوش آمدید؛ تابستان یکی از بهترین زمان های برای درس خواندن است که تاثیر بسزایی در موفقیت کنکور دارد. در این فصل دانش آموزان با به کارگیری استراتژی های مختلف مطالعاتی، می توانند موفقیت خود را در کنکور تضمین کنند.

برخی از مزایای فصل تابستان برای مطالعه کنکور به شرح زیر است:

مدرسه نمی روید و وقتتان کاملا آزاد است.

امتحان نهایی‌ اتان تازه به پایان رسیده و مطالب پایه یازدهم فراموش نشده است.

می توانید استراتژی های مطالعاتی مختلف را تست کنید تا به بهترین حالت برنامه ریزی برای خود برسید.

عموما دانش آموزان برای برنامه ریزی تابستانی به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

دانش آموزانی که پایه بسیار قوی دارند و آماده هستند تا در تابستان دروس پایه را جمع بندی کرده و مطالعه دروس دوازدهم را شروع کنند.

دانش آموزانی که پایه ضعیفی دارند و باید به رفع اشکال و قوی کردن دروس پایه خود بپردازند.

برنامه ریزی تابستان کنکور تجربی 1400

شما در ادامه این مطلب با توجه به سطح علمی خودتان، نحوه برنامه ریزی را یاد خواهید گرفت.

فرقی ندارد جزو کدام دسته هستید؛ زیرا تا عید به سطح یکسان و برابری با یکدیگر می رسید و تفاوتی از لحاظ میزان دانش نخواهید داشت.

اما اگر شما تابستان را برای درس خواندن از دست داده اید، به هیچ عنوان نگران نباشید. می توانید با کمک مشاوران، تابستان را در ایستگاه های بعدی مسیر موفقیتتان، جبران کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دسته اول) دانش آموزان با پایه قوی

این دسته از دانش آموزان به دروس یازدهم تسلط کافی دارند و آماده هستند تا بعد از یک جمع بندی کوتاه دروس پایه، تست زنی را آغاز کنند.

شما زمانی باید تست زنی را شروع کنید که تسلط کافی بر درس داشته باشید. به علاوه این افراد در ماه شهریور می توانند یادگیری دروس پایه دوازدهم را نیز آغاز کنند.

توجه داشته باشید که برای تابستان، یادگیری یک فصل از دروس تخصصی پایه دوازدهم کفایت می کند و نیازی نیست در آن زیاده روی کنید. برنامه ریزی غیرمنطقی و نادرست بیشتر از آن که کمک کنید، به شما ضربه خواهد زد؛ پس از افراط بپرهیزید و با یک برنامه صحیح پیش بروید.

دسته دوم) دانش آموزان با پایه ضعیف

این دسته از دانش آموزان باید به برطرف کردن اشکالات و قوی کردن پایه خود بپردازند. عمده سوالات شما را در کنکور پایه دهم و یازدهم تشکیل می دهد؛ به غیر از آن اگر بر دروس پایه تسلط کافی نداشته باشید، نمی توانید دروس پایه دوازدهم را خوب یاد بگیرید و در آن هم با مشکل مواجه خواهید شد.

یادگیری و تسلط کافی بر دروس پایه یک امر ضروری است؛ هرگز نگران این نباشید که از دانش آموزان دیگر عقب می افتید. احتمال آن که شما در دروس پایه قوی تر از بقیه دانش آموزان باشید هست و احتمالا در کنکور دروس پایه را با درصد بهتر و بیشتری خواهید زد.

همچنین زمان بندی تمام برنامه ریزی های کنکور به این شکل است که تا عید تمام دانش آموزان به یک سطح از دانش و معلومات برسند، تا بتوانند از دوران طلایی جمع بندی (تعطیلات عید نوروز) کمال استفاده را ببرند.

دانش آموزان با پایه ضعیف

برنامه ریزی ماه مهر تا دی

به بلوک 3 ماهه دوم سال رسیدیم. در ماه مهر با دو دسته از دانش آموزان طرف هستیم:

دسته اول کسانی هستند که در تابستان درس خوانده اند و آماده ادامه برنامه هایشان در ماه مهر هستند.

دسته دوم کسانی هستند که تابستان درس نخوانده اند و از مهرماه مطالعه جدی خود را برای کنکور آغاز می کنند.

برنامه 3 ماهه مهر تا دی با تابستان بسیار متفاوت است. در تابستان شما مدرسه نمی رفتید و می توانستید تمام وقت مطالعه کنید، اما با آغاز مهر باید با برنامه های مدرسه خود هم هماهنگ شوید. این هم خوب است هم بد!

خوبی آن این است که تدریس دروس دوازدهم به آرامی و توسط مدرسه تدریس می شود. بدی آن هم این است که مدرسه می تواند برنامه شما را به هم بریزد و مانع اجرای صحیح آن شود.

در هر صورت باید برنامه ریزی را طوری تنظیم کرد که هم برنامه های مدرسه به خوبی پیش برود و هم برای کنکور بتوانید آماده شوید.

دانش آموزانی که تابستان را به خوبی درس خوانده اند، می توانند علاوه بر مرور دروس پایه، دروس پیش دانشگاهی را جلوتر از برنامه مدرسه بخوانند و تست زنی آن را آغاز کنند. این دسته از دانش آموزان از ماه مهر باید تثبیت دروس پایه خود را آغاز کنند و اگر هنوز در آن مشکلی دارند، به حل آن بپردازند.

تا دی ماه که شروع امتحانات ترم اول است، باید از مباحث ترم اول جلوتر باشید و امتحانات دی ماه برایتان نقش مرور و جمع بندی را داشته باشد. در امتحانات ترم اول مباحث امتحانی را می خوانیم و از مطالعه سایر دروس کنکور پرهیز می کنیم.

برنامه ریزی ماه مهر تا دی

برنامه ریزی دی ماه تا آخر اسفند

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، شما باید از برنامه درسی مدرسه خود جلوتر باشید. برای مثال اگر 2 فصل برای امتحانات ترم اول مورد سوال قرار می گیرد، شما باید تا فصل 3 یا 4 را کاملا بلد باشید.

بلوک زمانی دی تا اسفند بسیار مهم است؛ در این بازه زمانی باید دروس پایه و چیزی در حدود 90% مباحث پایه دوازدهم به پایان رسیده باشد. البته اگر رشته های پرطرفدار و پر رقابتی مثل پزشکی می خواهید، بهتر است تا عید مباحث را به پایان برسانید و باقی زمان خود را صرف مرور و تست زنی کنید.

برنامه ریزی از عید تا خرداد

بلوک زمانی عید تا خرداد بسیار مهم است. در این بازه زمانی ما دوران طلایی جمع بندی در تعطیلات عید نوروز را داریم که بی نهایت اهمیت دارد. بزرگ ترین حسن در عید نوروز این است که به مدرسه نمی روید و می توانیم برنامه های کنکور را به راحتی پیش ببرید.

در 13 روز عید، فشار مطالعاتی بسیار بالاست و باید تمام دروس پایه و دوازدهم جمع بندی شود.

بعد از عید بیشتر زمان صرف مرور، جمع بندی و اتمام دروس باقی مانده می شود؛ بیشترین حجم درسی و مطالعاتی در این بازه زمانی است. بیشتر دانش آموزان در این مدت انگیزه خود را برای ادامه از دست می دهند و از درس خواندن دست می کشند.

اگر خواهان موفقیت و قبولی در رشته های رده اول هستید، 3 ماه آخر را جدی تر بگیرید و تلاش خود را چندین و چند برابر کنید.

برنامه ریزی از عید تا خرداد

چند نکته بسیار مهم

در مسیر مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور، مشکلاتی وجود دارد که به ظاهر ساده هستند، اما کیفیت مطالعاتی را تحت تاثیر قرار می دهند.

ما در تیم آویژه مشکلاتی که دانش آموزان در سال کنکور با آن مواجه می شوند را شناسایی کرده و راه حل بسیار مناسبی را ارائه می دهیم.

عدم تعادل بین دروس تخصصی و دروس عمومی کار درستی نمی باشد؛ تاثیر دروس عمومی را اصلا دست کم نگیرید!

یکی از بزرگترین مشکلات دانش آموزان، عدم برقراری تعادل بین دروس عمومی و دروس تخصصی است. بارها دیده ایم که دانش آموز در برنامه روزانه خود حتی یک درس عمومی قرار نداده و فقط دروس تخصصی را نوشته اند. این یک اشتباه بزرگ است.

دروس عمومی در کنکور تاثیر زیادی دارد و برگ برنده شما محسوب می شود. با مطالعه دروس عمومی می توانید به سادگی از هم کلاسی هایتان جلو بیافتید. به غیر از آن، درس خواندن باید مطابق با منحنی فراموشی ذهن باشد؛ اگر در یک روز فقط دروس تخصصی را بخوانید و یک روز فقط دروس عمومی، مباحث خوانده شده را فراموش می کنید.

برنامه ریزی باید طوری باشد که در یک روز هم دروس عمومی و هم دروس تخصصی در آن گنجانده شده باشد و به صورت مرتب مرور انجام شود.

عدم تعادل بین دروس تخصصی و دروس عمومی

طبق منحنی ذهنی، برای تثبیت مطالب در مغز و انتقال آن به حافظه بلند مدت باید از دستورالعمل زیر استفاده کرد:

مرور در همان روز

مرور دوم روز بعد

مرور سوم سه روز بعد از مرور دوم

مرور چهارم یک هفته بعد از مرور سوم

مرور پنجم ماهی یک بار

البته باید به این نکته توجه داشت که به دلیل وضعیت خاص سال کنکور، مرور پنجم نیز باید حداکثر هر دو هفته یک بار انجام شود.

برنامه ریزی دی ماه تا آخر اسفند

برنامه ریزی کنکور به سبک آویژه

گروه مشاورین آویژه با سال ها تجربه در زمینه کنکور، این آمادگی را دارد تا برنامه ای کاملا مطابق با وضعیت درسی شما ارائه دهد. در ادامه نمونه ای از برنامه یک هفته ای را مشاهده می کنید.

ایام هفتهواحد 1 (2 ساعت)واحد 2 (1:30 ساعت)واحد 3 (1:15 ساعت)واحد 4 (1:15 ساعت)واحد 5 (1 ساعت)واحد 6 (1ساعت)
شنبهزیست یازدهم فصل 7
تولید مثل و تست آموزشی
دین وزندگی دهم
مطالعه درس 1 و تست
فیزیک دهم
مطالعه 4/1 فصل و تست آموزشی
شیمی دهم
مطالعه 4/1 فصل و تست آموزشی
ریاضی
مبحث تابع در پایه 1/2 و تست آموزشی
زبان انگلیسی
یکشنبهمرور فصل 7 سال 11 و مطالعه زیست دوازدهم فصل سوم جریان اطلاعات در نسل هاعربی
مطالعه درس 1
فیزیک
مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشی
شیمی
مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشی
ریاضی
مبحث تابع در پایه2/2 و تست آموزشی
ادبیات فارسی دهم
درس 1.2
دوشنبهمرور فصل 7 سال 11 و فصل 3 سال 12 همراه با تست آموزشی و تحلیل تستدین وزندگی
دهم مرور درس 1 و مطالعه درس 2 و تست
فیزیک
مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشی
شیمی
مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشی
ریاضی
مبحث معادله و نامعادله 3/1 و تست آموزشی
زبان انگلیسی
سه شنبهزیست دوازدهم
فصل 4 تغییر در اطلاعات وراثتی و تست آموزشی
عربی
مرور درس 1 و مطالعه درس 2 و تست
فیزیک مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشیشیمی مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشیریاضی مبحث

معادله و نامعادله 3/2 و تست آموزشی

ادبیات فارسی

مرور درس 1 و 2 و مطالعه درس 3 و تست

چهارشنبهجمع بندی 3 فصلدین وزندگی دهم
مرور درس 1 و 2 و مطالعه درس 3 و تست
فیزیک جمع بندی فصلجمع بندی فصل شیمیریاضی
مبحث معادله و نامعادله 3/3 و تست آموزشی
زبان انگلیسی
پنجشنبهتست آزمونی زیست و یافتن نقاط ضعف و قوتعربی
مرور درس 1 و 2 و مطالعه درس 3 و تست
تست آزمونی فیزیک و یافتن نقاط ضعف و قوتتست آزمونی شیمی و یافتن نقاط ضعف و قوتجمع بندی دو مبحث مطالعه شده و تست آزمونی و یافتن نقاط ضعف و قوتادبیات فارسی
تست آزمونی و یافتن نقاط ضعف و قوت
جمعهجبرانیجبرانیجبرانیجبرانیجبرانیجبرانی

برنامه ریزی کنکور به سبک آویژه

سخن آخر

برنامه ریزی اصولی و صحیح برای کنکور، مهم ترین راه کسب موفقیت در این مسیر پر پیچ و خم است.

علاوه بر آن داشتن یک مشاور متخصص و مجرب و دلسوز که شما را همراهی کند و نقاط ضعف شما را به نقاط قوت و قدرت شما تبدیل کند، تضمین موفقیت شما است.

در این مقاله تلاش کردیم تا شیوه طراحی بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی 1402 را به شما آموزش دهیم. مرکز مشاوره آویژه که بهترین مشاوران و متخصصان تحصیلی را دارد و شما را تا روز کنکور همراهی می کند.

شما می توانید با تماس با مشاوران و متخصصان این مرکز و عمل به مشاوره و توصیه های هوشمندانه آنان، احتمال موفقیت خودتان را افزایش دهید.

سوالات متداول

سوال علامتانواع روش های برنامه ریزی کنکور تجربی به چه روش هایی تقسیم می شود؟

برنامه ریزی زمانی – برنامه ریزی حجمی – برنامه ریزی حجمی، زمانی دروس کنکور

سوال علامتبرنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی شامل چه مواردی می شود؟

اطلاعات مربوط به این موارد در مقاله فوق به اطلاع دوستان گرامی رسانده شد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 6 نظر:
  1. بین این همه منابع، کدوم منابع از همه مهمتر و مفیدتره واسه خوندن؟؟؟؟

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی. نمیشه به صورت کلی گفت کدوم منبع مهم تر و مفید تره، چون تمام این موارد، تکمیل کننده هم دیگه هستند. اگر وقت زیادی برای مطالعه کنکور ندارید، می تونید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و با توجه به سطح علمی و توانایی شما بهتون بهترین منابع معرفی بشه. موفق باشید.

  2. چه جوری میتونیم بین دروس تخصصی و عمومی تعادل برقرار کنیم ؟یعنی میزان ساعتی که به هر دو درس در طول شبانه روز اختصاص میدیم یکی باشه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      باید با توجه به دانش و زمینه قبلی شما و توان مطالعاتی شما برنامه ریزی صورت گیرد

    1. سلام دوست عزیز
      بهترین برنامه ریزی متناسب با توان شماست. سوال شما نیاز به بررسی دقیق دارد با مشاورین تماس بگیرید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید