شرایط ثبت نام برای متقاضیان امریه فرمانداری ها چگونه است؟

امریه فرمانداری ها چه شرایطی دارد؟

امریه فرمانداری ها از جمله راه هایی که است که مشمولان خدمت سربازی میتوانند از آن برای راحت تر کردن دوره ی خدمت ضرورت خود استفاده کنند. زیرا افرادی که موفق به دریافت امریه خدمت سربازی میشوند؛ لازم نیست تمام مدت دو سال خدمت خود را در پادگان های نظامی بگذرانند بلکه در این مواقع این امکان برای مشمولان فراهم شده است که بتوانند دوره سربازی را در برخی ادارات و ارگان ها و تحت عنوان سرباز امریه بگذرانند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که سربازان امریه نیز باید دوره ی دو ماهه ی آموزشی را در یگان های خدمتی بگذرانند، مگر اینکه به دلیل بیماری از انجام این دوره منع شوند. اما فرمانداری ها نیز یکی از این ارگان هایی است که مشمولان زیادی به دنبال دریافت امریه از آن سازمان هستند. درباره دریافت امریه از فرمانداری ها نکات و شرایط بسیار مهمی وجود دارد.

بدیهی است که مشمولانی که تاکنون اطلاعی از قوانین و مقررات مربوط به نظام وظیفه نداشته اند با مشکلاتی رو به رو میشوند، به همین دلیل آگاهی داشتن از این قوانین امری مهم میباشد. اما چگونه میتوان منبعی موثق برای کسب اطلاعات از شرایط و قوانین مربوط به امریه فرمانداری ها پیدا کرد؟ یکی از منابع قابل اعتماد برای این کار مشاوره نظام وظیفه میباشد. طی این مشاوره ها کارشناسان و متخصصان تمام آن چیزی را که برای قدم گذاشتن در این مسیر احتیاج دارید در اختیار شما قرار میدهد. همکاران ما نیز در مرکز مشاوره آویژه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشند، با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله نیز سعی کرده ایم راه های دریافت امریه از فرمانداری ها و همچنین تمام نکات مربوط به آن را شرح دهیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

امریه فرمانداری ها دارای چه شرایطی است؟

شرایط امریه فرمانداری ها مبحث مهمی است که در اینجا به تفضیل به شرح و بررسی آن میپردازیم. اما قبل از اینکه شرایط اختصاصی فرمانداری ها را برشماریم، لازم است که شرایط عمومی را که سازمان وظیفه برای متقاضیان امریه در نظر گرفته است برشماریم.

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن فساد اخلاقی و سوء پیشینه، نداشتن هیچگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران و… از جمله ی این شرایط میباشد.

افرادی که فاقد یکی از این شرایط باشند، صلاحیت لازم برای امریه شدن را ندارند. علاوه بر این موارد شرایط اختصاصی نیز برای متقاضیان امریه در فرمانداری ها در نظر گرفته شده است. شرط مهمی که این سازمان برای سربازان امریه خود در نظر میگیرد مدرک تحصیلی میباشد. این مدرک تحصیلی باید مرتبط با نوع فعالیتی باشد که بر عهده ی سرباز امریه قرار گرفته است.

یکی دیگر از شرایط امریه سربازی فرمانداری این است که سربازانی که به عنوان امریه در این سازمان مشغول به خدمت هستند نباید با کارکنان و شاغلان این اداره نسبت فامیلی داشته باشند. افرادی که این شرایط را داشته باشند، میتوانند برای امریه اقدام کنند. اما سازمان وظیفه برای چند گروه از مشمولان شرایطی را فراهم کرده است که راحت تر بتوانند امریه دریافت کنند، در واقع این افراد در زمان امریه گیری در اولویت قرار دارند.

افراد متاهل و سرپرست خانوار یکی از این گروه ها میباشند، با توجه مسئولیت های خانوادگی متاهلین اختصاص چنین شرایطی به آنها عادلانه است. افرادی که به دلیل مشکلات جسمی و بیماری، معافیت از رزم دریافت کرده اند و یا مشمولانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی هستند در زمره ی این افراد قرار دارند. بستگان درجه یک شهدا و ایثارگران نیز از دیگر اولویت های دریافت امریه میباشند.

چگونه امریه فرمانداری ها را بگیریم؟

لیست سازمان ها و ارگانهای امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیروامریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلحامریه وزارت نیرو
امریه سازمان انرژی اتمیامریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاعامریه وزارت بهداشت
امریه شرکت های دانش بنیانامریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه وزارت نفت و شرکت گازامریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازیامریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییهامریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامیامریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برقاامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینیامریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانانامریه استانداری ها
امریه نهاد ریاست جمهوریامریه سربازی شهرداری ها

مدارک لازم امریه سربازی فرمانداری ها کدامند؟

مشمولان چگونه میتوانند از لیست این مدارک اطلاع یابند؟ مدارک لازم را باید به چه ارگانی تحویل داد؟ این موارد سوالاتی است که متقاضیان دریافت امریه سربازی در فرمانداری ها با آن ها مواجه هستند. یکی از مهم ترین مدارکی که مشمولان متقاضی باید به این ارگان تحویل دهند برگه ی اعزام به خدمت میباشد. مشمولان باید توجه نمایند که این برگه را باید در زمان مقرر شده ارائه دهند. همچنین گواهی عدم غیبت نیز یکی دیگر از مدارک مورد نیاز میباشد. تصویر شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی و مدارک مربوط به تاهل ( برای مشمولان متاهل ) از دیگر مدارک امریه در فرمانداری ها میباشد. ارائه برخی مدارک به شرایط متقاضی بستگی دارد مثلا افرادی که به سبب بیماری و معافیت از رزم درخواست امریه شدن در این سازمان را دارند باید گواهی معافیت از رزم خود را ارائه دهند.

طبق آنچه که در بالا گفتیم افرادی نیز که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند باید معرفی نامه این سازمان ها در مدارک خود جای دهند. عدم ارائه ی هر یک از این مدارک و یا اقدام دیر هنگام برای ارسال مدارک ممکن است باعث اختلالاتی در روند دریافت امریه و یا حتی عدم موفقیت متقاضی شود. بنابراین مشمولان در هنگام جمع آوری و ارائه مدارک باید دقت لازم را داشته باشند.

پذیرش امریه سربازی در فرمانداری به چه صورت است؟

مراحل پذیرش امریه فرمانداری ها موضوع بسیار مهمی است. زیرا مشمولان با انجام درست و به موقع این مراحل میتوانند احتمال پذیرش خود را به عنوان سرباز امریه افزایش دهند. اما این مراحل کدامند؟ قبل از هر چیزی باید گفت که مشمولان باید از تاریخ جذب امریه اداره فرمانداری مورد نظر خود اطلاع یابند تا بتوانند اقدامی به موقع برای اعزام به خدمت داشته باشند.

مشمولان متقاضی امریه در فرمانداری ها باید چند ماه قبل از تاریخ امریه گیری این سازمان برای اعزام به خدمت اقدام کنند. بعد از مدت کوتاهی از ارسال مدارک برگه سبز از طریق پست برای مشمول ارسال میشود. بعد از اینکه برگه ی اعزام یا برگ سبز که تاریخ اعزام در آن درج شده است، به دست مشمول رسید باید آن را فورا به فرمانداری مورد نظر خود تحویل دهد. بعد اتمام مراحل پذیرش امریه فرمانداری ها در صورت پذیرش گواهی در اختیار متقاضی قرار میگیرد.

با ارائه ی این گواهی به یگان خدمتی دوره آموزشی بقیه ی مراحل مربوط به امریه انجام میشود و مشمول در تاریخ اعزام باید خدمت خود را در فرمانداری آغاز کند.

نظام وظیفه

مراحل ثبت نام امریه فرمانداری

ثبت نام امریه فرمانداری ها مرحله ی مهمی است که اگر به درستی طی نشود، میتواند مشکلاتی را در به همراه داشته باشد. اغلب مواقع ثبت نام به شکل اینترنتی و از طریق سامانه مربوط به امریه فرمانداری ها انجام میشود. یعنی مشمولانی که متقاضی امریه شدن در فرمانداری محل زندگی خود هستند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را به ثبت میرسانند. ثبت نام امریه فرمانداری ها و ثبت درخواست با وارد کردن اطلاعات شناسایی و تکمیل فرم ها و تعهد نامه هایی انجام میشود. تعهد نامه ی مربوط به دو سال خدمت در این سازمان از مهم ترین مواردی است که مشمول باید نسبت به تکمیل آن اقدام کند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم متقاضیان امریه در فرمانداری نباید نسبت نسبی و یا سببی با کارکنان این سازمان داشته باشند. لذا برای اثبات این موضوع باید تعهد نامه ای را نیز تکمیل کنند.

البته تحقیقات و مصاحبه هایی نیز در زمان ثبت نام مشمولان برای امریه در فرمانداری ها انجام میشود. نکته ی دیگری که در این باره وجود دارد این است که فرمانداری ها معمولا از بین افراد بومی نیروی امریه میگیرد. به همین دلیل ثبت نام باید در سامانه امریه فرمانداری محل زندگی مشمول انجام شود.

میزان سهمیه امریه فرمانداری ها

سهمیه امریه فرمانداری ها یکی دیگر از موضوعاتی است که مختصرا به بررسی آن میپردازیم. همانطور که میدانید سازمان وظیفه تعدادی از مشمولان و سربازان خود را به عنوان سرباز امریه و تکمیل نیروها ی مورد نیاز ادارات در اختیار این سازمان ها قرار میدهد. اما تعداد سربازانی که هر سازمان در هر سال میتواند به عنوان سرباز امریه بگیرد، محدود است و سازمان وظیفه آن را مشخص میکند. درباره ی فرمانداری ها نیز اینگونه است. موضوعی که در تعیین سهمیه امریه فرمانداری ها تاثیر دارد تعداد مشمولان هر سال میباشد. یعنی هر قدر تعداد مشمولان خدمت سربازی بیشتر باشد سازمان وظیفه نیز سهمیه بیشتری برای فرمانداری و سایر سازمان در نظر میگیرد.

سوالات متداول

آیا سربازان امریه نیزباید دوره آموزشی را بگذرانند یا خیر؟

سربازان امریه نیز باید دوره ی دو ماهه ی آموزشی را در یگان های خدمتی بگذرانند، مگر اینکه به دلیل بیماری از انجام این دوره منع شوند.

برخی از شرایط لازم برای دریافت امریه فرمانداری کدامند؟

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن فساد اخلاقی و سوء پیشینه، نداشتن هیچگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران و… از جمله ی این شرایط میباشد.

برای امریه فرمانداری ها چه مدارکی باید ارائه شود؟

گواهی عدم غیبت نیز یکی دیگر از مدارک مورد نیاز میباشد. تصویر شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی و مدارک مربوط به تاهل ( برای مشمولان متاهل ) از دیگر مدارک امریه فرمانداری ها میباشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره نظام وظیفه آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره امریه خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط ثبت نام برای متقاضیان امریه فرمانداری ها چگونه است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 13 نظر:
  1. سلام.بنده کارشناسی علوم سیاسی دارم الان رفتم برای امریه به فرمانداری و فرماندار تایید کرده گفته فرستادن وزارت کشور
    وزارت کشور چیکار میکنه

  2. سلام
    تیرمیشه بعد از امریه در فرمانداری ها و بخشداری ها استخدام و جذب بشیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به مکان امریه و اعلام نیاز آن ارگان مربوطه دارد

  3. سلام، باید اول دفترچه پست کرد بعد پیگیر امریه شد؟ خب پست کردم و جایی پذیرش نداشت چی؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر قبل از پست کردن دفترچه پذیرش امریه بگیرید

  4. سلام من کارشناسی معماری دارم میخاستم ببینم چه ارگانی با توجه به رشته من سرباز امریه میگیره

    1. باسلام در پذیرش امریه بستگی به این دارد که اعزامی چه ماهی باشید.

    1. سلام
      تاریخ پذیرش امریه بستگی به نیاز سازمان ها دارد.

  5. سلام من کارشناسی حسابداریم.از مشهد تربت جام.فرمانداریا برای چه ماه هایی امریه میگیرن؟

    1. سلام
      این ارگانها هر زمان که به نیروی جدید نیاز داشته باشند، با استفاده از سهمیه امریه خود اقدام به جذب سرباز امریه میکنند.

        1. سلام
          تاریخ پذیرش امریه بستگی به نیاز سازمان ها دارد.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید