ورود به سایت دریافت کد رهگیری سهمیه ایثارگری ارتش aja.ir

ورود به سایت دریافت کد رهگیری سهمیه ایثارگری ارتش

آن دسته از ایثارگران ارتش که در آزمون های سراسری 1400 (اعم از کنکور سراسری، کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری) مشمول سهمیه ایثارگران 5 درصد و رزمندگان هستند، برای اینکه بتوانند این سهمیه را در آزمون سال 1400 اعمال کنند باید کد رهگیری خود را از ارگان مربوطه دریافت نموده و در فرم اینترنتی که سازمان سنجش در اختیار آنان قرار می دهد درج کنند.

سامانه تایید کننده سهمیه ایثارگری در ارتش سایت www.aja.ir است. برای این منظور با ورود به سایت دریافت کد رهگیری سهمیه ایثارگری ارتش www.aja.ir می توانند این کد را دریافت نموده و در فرم ثبت نام اعمال نمایند. از آنجایی که خیلی از داوطلبان در مورد نحوه دریافت این کد اطلاع چندانی ندارند در این مقاله به بررسی به این موضوع پرداخته ایم.

برای داوطلبان شرکت کننده در هر کدام از آزمون های سراسری که زیر نظر سازمان سنجش برگزار می شوند، جهت ورود به دانشگاه ها سهمیه هایی در نظر گرفته شده است. این سهمیه ها ورود به رشته های برتر و مراکز آموزش عالی را برای متقاضیان سهمیه ها آسان تر کرده است.

داوطلبان در آزمون ها بر اساس سهمیه هایی که در فرم ثبت نام توسط داوطلب مشخص شده اند رتبه بندی می شوند.

یکی از پر متقاضی ترین سهمیه ها، سهمیه ایثارگران 5 درصد است که افرادی که به عنوان رزمنده بیش از 6 ماه در جبهه حضور داشتند، همسر و فرزند رزمنده ها، جانبازان زیر 25 درصد به همراه همسر و فرزندان وی، پایورانی که بیش از سه چهارم خدمتشان در جبهه بود اند، مشمول استفاده از این سهمیه هستند. افرادی که قصد استفاده از این سهمیه را دارند باید کارت ایثارگری از ارگان مربوطه را دریافت کرده باشند.

داوطلب در صورتی در کنکور سراسری امکان استفاده از سهمیه ایثارگران را دارد که قبلا از این سهمیه و امتیاز مهم استفاده نکرده باشد.

متقاضیانی که زیر مجموعه ارتش هستند برای اینکه بتوانند از این سهمیه استفاده کنند باید کد رهگیری را جهت اعمال سهمیه را از سایت www.aja.ir دریافت نموده و در فرم ثبت نام وارد نمایند.

نحوه دریافت کد رهگیری پایوران ارتش جمهوری اسلامی ایران

در زمان ثبت نام کنکور سراسری، در بند 27 فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری 1400، متقاضیان گزینه های 11 تا 22 ملزم به ورود کد رهگیری 12 رقمی هستند تا بتوانند از سهمیه قبولی کنکور سراسری استفاده نمایند. ایثارگران و پایوران ارتش جمهوری اسلامی ایران در صورتی می توانند این کد رهگیری را دریافت نمایند که در این ارگان پرونده ایثارگری مبنی بر حضورشان در جبهه های جنگ تشکیل دهند.

نحوه دریافت کد رهگیری پایوران ارتش جمهوری اسلامی ایران

همانطور که قبلا هم اشاره شد، آن دسته از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی که از تاریخ 1359/06/31 الی 1367/06/31 به مدت 6 ماه در جبهه حضور متناوب یا مداوم داشته اند، همچنین همسر و فرزندان آن ها ایثارگر محسوب شده و می توانند از سهمیه رزمندگان استفاده کنند.

اگر برای این افراد در ارتش جمهوری اسلامی ایران پرونده ایثارگری تشکیل شده باشد با مراجعه به سایت آجا و در غیر این صورت با مراجعه به ارتش محل اعزامشان می توانند کد 12 رقمی را دریافت کنند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مراحل دریافت کد رهگیری پایوران ارتش جمهوری اسلامی

  • برای دریافت کد رهگیری ابتدا وارد پورتال ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی ir شوید.
  • بعد از ورود به سایت از منوی سمت راست بر روی گزینه کد رهگیری ایثارگر کلیک کنید و کد رهگیری پایور را انتخاب کنید.
  • بعد از اینکه صفحه باز شد، اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کرده و بر روی گزینه تایید کلیک کنید.
  • بعد از اینکه اطلاعات را وارد کردید، مشخصات داوطلب نمایش داده می شود که باید صحت این اطلاعات را تایید کنید.
  • برای داوطلبان پایور ورود کد ملی به همراه شماره کارگزینی و شماره کارت فرد رزمنده الزامی است.
  • بعد از ورود اطلاعات فوق و تایید آن، در صورت وجود اطلاعات فرد در این سامانه، کد رهگیری 12 رقمی نمایش داده می شود که باید آن را یادداشت کرده و در فرم ثبت نام وارد نمایید.

نحوه دریافت کد رهگیری وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران

افرادی که در طی سال های 1359/06/31 الی 1367/06/31 دوره وظیفه شان را در ارتش جمهوری اسلامی گذرانده اند و سه چهارم از مدت زمان خدمت خود را در جبهه های جنگ حضور داشتند، همسر و فرزندانشان مشمول سهمیه ایثارگری 5 درصدی خواهند شد. به عبارت دیگر سربازانی که حداقل 6 ماه از نظام وظیفه خود را در جبهه جنگ حضور داشتند رزمنده محسوب می شوند.

این افراد به همراه همسر و فرزندانشان در هنگام ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1400 می توانند سهمیه ایثارگران 5 درصد را انتخاب نموده و از این سهمیه استفاده کنند.

مراحل دریافت کد رهگیری پایوران ارتش جمهوری اسلامی

مراحل دریافت کد رهگیری داوطلبان وظیفه ارتش جمهوری اسلامی

  • اگر متقاضی دریافت کد رهگیری ایثارگران هستید، ابتدا باید وارد پورتال ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس aja.ir شوید.
  • سپس در صفحه باز شده در منوی سمت راست گزینه کد رهگیری وظیفه را انتخاب کنید.
  • بعد از ورود به صفحه مورد نظر اطلاعاتی از شما خواسته می شود که باید به دقت آن را پر کنید، سپس بر روی گزینه تایید کلیک کنید.
  • در ادامه باید صحت اطلاعات وارد شده را بررسی نمایید در صورتی که از صحت اطلاعات اطمینان حاصل گردید، گزینه تایید را بزنید.
  • برای دریافت کد رهگیری ایثارگری ورود همه اطلاعات خواسته شده الزامی نیست. تنها ورود کد ملی برای دریافت این کد کافی و الزامی است.
  • بعد از تایید اطلاعات وارد شده در صورتی که اطلاعات تان در این سامانه موجود باشد، کد 12 رقمی کد رهگیری ایثارگری در اختیارتان قرار داده می شود که باید آن را یادداشت نموده و در فرم ثبت نام جهت استفاده از سهمیه ایثارگری وارد نمایید.

سخن آخر

تمام جزئیات ورود به سایت دریافت کد رهگیری سهمیه ایثارگری ارتش را در اختیار شما قرار دادیم. بهتر است این مطلب را به یاد داشته باشید تا در موقع نیاز بتوانید مراحل را طی کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام در این زمینه می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و از آنان در این زمینه راهنمایی بگیرید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ورود به سایت دریافت کد رهگیری سهمیه ایثارگری ارتش aja.ir

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 34 نظر:
  1. باسلام کل مدارکم را برای کارت ایثار تحویل دادم ثبت نام کردند گفتند برو خیالت راحته باشه بعد ۶ماه میاد درب منزل ولی خبری نشد ۲ بار رفتم شیراز کل مدارک ونامه آوردم برای استان گلستان ولی خیلی طولانی شده چرا نیامده خدا میداند

  2. با سلام .اینجانب حمیدرضا مرشد مدت ۵ ماه جهت تعویض کارت ایثار گری ارتش مدارک را تحویل یگان مربوطه داده ام متاسفانه کارت هوشمند هنوز بدستم نرسیده کجا مراجعه نمایم شماره کارت ملی ۰۵۳۲۱۵۳۷۵۸ با تشکر از مسئولین گرامی

  3. سلام و خسته نباشید
    کارت جدید هوشمند ایثارگری ارتش همسرم بعد از یکسال و ارائه کلیه مدارک هنوز ارسال نشده مراجعه می کنیم هیچکس پاسخ نمیدهد ایا حقوق هم شامل این ایثارگران می شود ممنون میشم پاسخ و راهنمایی بفرمائید . با تشکر

    1. سلام بله حتما برای پیگیری واطلاعات ما مشاورین مرکز ما تماس بگیرید

  4. سلام وقت له خیر من کارت ایثار ندارم ایا کد رهگیری به من تعلق میگیرد وولی در مورد کارت تازه اقدام کرده ام

  5. سلام من که کارت ایثار ارتش را دارم برای وام ازدواج فرزندم میتوانم از امتیاز دو برابر وام (240) میلیون استفاده بکنم ممنون از لطف و راهنمایی شما زحمت کشان عزیز
    سلطانی هستم

  6. باسلام
    من چند ماهی هست مدارک را تحویل داده ام کی کارت برایم ارسال می شود

    1. من ۴ ماهه فرم‌های مربوط را در پادگان مهندسی بروجرد پر کردم ،ولی هیچ خبری از صدور یا عدم صدور کارت نیست،باید چکار کنم؟

    1. سلام . صدور کارت ایثارگری برای افرادی که به مناطق جنگی اعزام می‌شدند امکان پذیر است.

  7. سلام من پارسال کدرهگیری ۵ درصد گرفتم الان دوباره میخوام بگیرم میگه کد ملی اشتباهه باید چیکار کنم؟پارسال باهمین کدملی کدرهگیری گرفتم

  8. با سلام خدمت امور ایثارگران نزاجا می خواهم بفهمیم کارت ایثار گری علی قلی صبوری
    شماره ملی: ۴۶۲۲۴۴۳۶۰۰
    می خواهیم کارت مان هوش مند شد یا نشد
    باتشکر از شما

  9. سلام میگن فرم ایثارگری بگیریم از کجا بگیرم برای هوشمند کردن لطفن راهنمای کنید

    1. سلام . مدارک مورد نیاز برای درخواست کارت هوشمند ایثارگری عبارتند از اسکن عکس پرسنلی، اسکن کارت ملی و صفحه اول شناسنامه . پس از تهیه مدارک ذکر شده وارد سامانه ایثار شوید و درخواست هوشمند سازی با تعویض کارت ایثارگری را ثبت کنید. برای دسترسی به سامانه باید از بنیا. شهید و امور ایثارگران شهر خود نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید.

  10. سلام میگن فرم برای ایثارگری پرکنیم ما نفهمیدیم چ فرمی هست میگن برای هوشمند کردن کارت هست ما را راهنمای کنید از کجا. فرم بگیریم

    1. سلام . مدارک مورد نیاز برای درخواست کارت هوشمند ایثارگری عبارتند از اسکن عکس پرسنلی، اسکن کارت ملی و صفحه اول شناسنامه . پس از تهیه مدارک ذکر شده وارد سامانه ایثار شوید و درخواست هوشمند سازی با تعویض کارت ایثارگری را ثبت کنید. برای دسترسی به سامانه باید از بنیا. شهید و امور ایثارگران شهر خود نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید.

      1. سلام کمک معیشتی برام واریژنمیشه 28 ماهم سابقه جبهه دارم ازهیجاهم حقوق نمیگرم لطفا بگین باید چکار کنم

  11. سلام وقتتون بخیر!
    کدملی من در کارت ایثار اشتباه ثبت شده،باید چیکار کنم؟

  12. بنام عدالت واقعی
    باسلام وخسته نباشیدخدمت شما.
    من سرباز ل۲۸ تی۲ گر۱۲۰ گد۲ قلعه ۱۷۰۰متری سورین خط اول۲۴ماه ف گروهان دوم داوود زمانی وجلال پیش بهار با شجاعت خودم وبدون اجازه نامبردگان پیکرشهید را شب در کوه های کردستان نگذاشتم بماند وجان چند نفر را از مرگ حتمی نجات داده بدون اجازه ان دوفرمانده شاهد هستند اگر در قید حیات باشند در حال ۹فرزند دارم که ۴فرزندمریض دائم که ۲اعصاب وروان شدید وکل خانواده فاقد هر گونه کار ودرامد یا بیمه تحقیق عادلانه از نظر خدا ب عمل بیاورید ای که شما بزرگان اعدای دین دارید فقط ۲۴ماه کار ایثارگری به من داده اندوآسیب زیادی در بدن دارن کسی به من توجح نمیکند.لطفا راهنمایی کنید ممنون.

    1. سلام. مسائل مربوط به کارت ایثارگری و مزایای قابل استفاده آن را از طریق مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر خود پیگیری کنید.

  13. رضاجعفری استان هرمزگان بازنشسته آموزش وپرورشم زمان دفاع مقدس درجبهه کردستان خدمت کرده دوماهه مدارک جهت صدورکارت ایثارگری به نیروی انتظامی سقز فرستادم اما متاسفانه تاکنون جوابی نشنیدم راهنمایی فرماید متشکرم

    1. سلام. طبق روال باید برای دریافت اطلاعات سوابق ایثارگری به محل ترخیص یعنی سقز مراجعه کنید و پس از دریافت تاییدیه سوابق آنها را به بنیاد ایثارگران شهر خود تحویل دهید.

  14. سلام من سرباز وظیفه درپادگان امام رضا مراغه آتشبار۳۶۲کاتیوشاه بوده ام کارت ایثارارتش را درسالهای گذشته بصورت حضوری بامشقت زیاد گرفتم.باتوجه به بی سروسامانی درغربت پس از تحویل گرفتن کارت ایثار دقت نکردم که تاریخ تولدم اشتباه درج شده چگونه باید رفع اشکال نمایم.باتشکر

    1. سلام. به سازمان ایثار در شهر خود مراجعه کنید و مراتب را به اطلاع مسئول مربوطه برسانید یا پس از دریافت کد عبور سامانه ایثار میتوانید درخواست خود را در قسمت خدمات الکترونیک این سازمان ثبت کنید.

  15. چقدر طول میکشه تا کد رهگیری تو سایت ثبت بشه
    الان برا من حدود ۲ ماهه که ثبت نشده

  16. سلام اینجانب سال 68 تا70بعداز قطنمامه منطقه شمالغرب خدمت کردم میتونم کارت ایثار بگیرم

    1. سلام. شما در زمان جنگ در جبهه حضور نداشتید و نمی توانید کارت ایثار بگیرید.

  17. سلام کد رهگیری کارت ایثار گری یوسف حشمتی اذر رامیخوام

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید