مزایا و معایب معافیت پزشکی

مزایا و معایب معافیت پزشکی,معافیت سربازی,نظام وظیفه,آویژه دانش,مشاوره معافیت سربازی,مشاوره مزایا و معایب معافیت پزشکی,معایب معافیت پزشکی,مزایای معافیت پزشکی,مشاوره معافیت پزشکی

در مورد مزایا و معایب معافیت پزشکی چه میدانید؟

آگاهی دقیق و کامل از مزایا و معایب معافیت سربازی مهم است.

«مزایا و معایب معافیت پزشکی» آیا به مزایا و معایب معافیت پزشکی آگاهی دارید؟ آیا با خود فکر کرده اید که با توجه به مزایا و معایب معافیت پزشکی معافیت سربازی به هر قیمتی اعتبار و ارزش دارد؟

از جمله مسائل و مواردی که مشمولان خدمت وظیفه با دریافت معافیت سربازی با آن روبه رو خواهند شد مزایا و معایبی است که مشمولین عزیز با نوع معافیت سربازی تا مدت های طولانی و شاید بتوان گفت تا آخر عمر دست و پنجه نرم می کنند.

 

با نظر به این که پرداختن به مزایا و معایب معافیت پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ در این مطلب به تحلیل و بررسی مزایا و معایب معافیت پزشکی پرداخته شده است.

از آنجایی که معافیت پزشکی انواع مختلفی دارد بنابرین در ادامه به طور کلی به بررسی مزایا و معایب معافیت پزشکی پرداخته می شود.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل


معافیت سربازی یعنی چه؟

معافیت سربازی به معنای بخشیده شدن و یا رها شدن فرد از خدمت سربازی میباشد. معافیت بعضا اینگونه است که شخص به صورت کلی یا موقتی از سربازی معاف میشود، و اما بعضا این معافیت ها تنها شامل انجام ندادن یک سری از فعالیت‌ها در طول خدمت سربازی می باشد.

انواع معافیت های پزشکی

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه یکی از راه هایی است که سالانه تعداد زیادی از افراد مشمول خدمت وظیفه ی عمومی از آن طریق موفق به دریافت معافیت سربازی می شوند. به طور کلی برای معاف شدن از خدمت سربازی راه های مختلفی وجود دارد.

 

از جمله ی این راه ها میتوان به مواردی همچون اخذ معافیت کفالت، معافیت تحصیلی و معافیت پزشکی نظام وظیفه اشاره کرد.

از آن جایی که افراد بسیاری به دنبال دریافت معافیت و یا کسری خدمت هستند؛ این نیاز احساس می شود که شخصی مطلع و باتجربه در این حوزه برای راهنمایی و ارائه مشاوره درباره ضوابط نظام وظیفه در کنار مشمولان باشد که به اصطلاح با ارائه مشاوره نظام وظیفه بتواند تمام راه و چاه های قانونی را به مشمولان نشان دهد. دریافت معافیت نظام وظیفه نیز از جمله مواردی است که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد.

 

بر اساس آیین نامه ها و قوانین تصویب شده ی مربوط به سازمان نظام وظیفه، تنها افرادی که به برخی از بیماری های خاص مبتلا هستند می توانند از معافیت پزشکی نظام وظیفه استفاده کنند. بنابراین بیماری این افراد باید به تایید پزشکان و متخصصان سازمان نظام وظیفه برسد که تایید شدن بیماری از سوی این سازمان مستلزم عبور از مراحل مختلفی است. اگر این مراحل و ضوابط برای شما سوال برانگیز هستند و چنانچه شما عزیزان متقاضی دریافت معافیت پزشکی نظام وظیفه هستید، می توانید از کمک و تخصص مشاوران ما برای گام برداشتن در این مسیر استفاده کنید. در این مطلب نیز نکات مهمی درباره دریافت معافیت پزشکی و مدارک مورد نیاز آن، همچنین مراحل مختلف مربوط به آن مطرح می شود که به همین خاطر به شما توصیه میکنیم تا پایان این مطلب مرکز مشاوره آویژه را به دقت مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: مراحل دریافت معافیت پزشکی حین خدمت


 

مزایا و معایب معافیت پزشکی چیست؟

معافیت پزشکی چیست و شامل چه بیماری هایی می شود ؟

همه شما عزیزان در بدو ورود به خدمت سربازی اصولا به دنبال راه هایی برای کسری خدمت یا معافیت خدمت سربازی هستید. راه های بسیاری برای دریافت معافیت وجود دارد؛ یکی از راه های معافیت سربازی، دریافت معافیت پزشکی است.

برای اینکه بتوانید از معافیت پزشکی استفاده نمایید باید ابتدا بدانید معافیت پزشکی چیست و چه شرایطی دارد و آیا شما شرایط استفاده از معافیت پزشکی را دارید یا خیر. انواع معافیت ها در سربازی وجود دارد که شما باید آن را با شرایط خود مطابقت دهید تا بتوانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

 

ابتدا شما هم باید مراحل همه سربازان را طی کنید؛ یعنی اینکه باید دفترچه خود را پست کنید. اگر شما بیمار هستید و به نحوی با پزشک و بیمارستان سروکار دارید و مطمئن هستید که می توانید از معافیت پزشکی استفاده نمایید، باید به پزشک مراجعه نمایید. برگه ای را که باید همه موارد بیماری خود را در آن به دقت بنویسید، پر کنید. البته پزشک هم باید وجود این بیماری را در شما تشخیص دهد در ضمن پزشک باید حتی این بیماری را تایید نماید.

معایب معافیت پزشکی

از مزایا و معایب معافیت پزشکی شاید بتوان به این مسئله اشاره کرد که با وجود این که در این نوع معافیت افراد از انجام دو سال خدمت وظیفه معاف می شوند ولی این امکان وجود دارد که تا آخر عمر خود عواقب و نتایج این نوع معافیت آنها را گریبان گیر خود کرده و این عزیزان را با مشکلاتی مواجه کند؛ به این شکل که در این شرایط افراد امکان دارد بدلیل معافیت پزشکی، در زمان استخدام به مشکل دچار شده و حتی تا آخر عمر خود نتوانند شغل مناسب و درخوری را بدلیل وجود معافیت پزشکی پیدا کنند.

 

لازم به ذکر است که شاید بتوان گفت این مشکل در معافیت پزشکی نسبت به سایر معافیت ها نظیر معافیت کفالت، معافیت ایثارگری و معافیت موارد خاص شدید تر است ولی با این وجود بعضی از شرکت های دولتی یا خصوصی به دلیل های مختلف نظیر پرداخت بیمه و مشکلات پزشکی و … از استخدام کردن افراد دارای معافیت پزشکی اجتناب می ورزند که این امر یک مشکل مهم و عدیده برای افراد دارای معافیت پزشکی ایجاد می کند. البته معافیت پزشکی امکان دارد مزایایی نیز داشته باشد که نسبت به افراد مختلف با شرایط متفاوت ممکن است این مزایا به معایب آن بچربد.

 

برای افرادی که معافیت پزشکی گرفته اند ولی به دلیل معایب آن پشیمان شده اند ممکن است این امکان وجود داشته باشد که بتوانند لغو معافیت پزشکی بگیرند.

مزایا و معایب معافیت پزشکی شامل چه مواردی می شود؟

شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه

شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه یکی از سوالات و ابهاماتی است که پیش روی داوطلبان و مشمولان متقاضی دریافت معافیت پزشکی قرار دارد. در ابتدا باید به این نکته بپردازیم که نوع بیماری افراد می تواند نوع معافیت را مشخص کند.

به طور مثال برخی مشمولان بر اثر بیماری که دارند میتوانند کارت معافیت از خدمت سربازی دائم دریافت کنند؛ این درحالی است که برای بسیاری دیگر از بیماری ها حکم معافیت موقت و یا معافیت از رزم صادر می شود. پس یکی از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه، ناتوانی مشمول برای انجام فعالیت های بدنی سخت و نفس گیر خدمت سربازی است.

یک مورد دیگر از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه نداشتن غیبت در خدمت سربازی از زمان رسیدن به سن مشمولیت است. علاوه بر این موارد یکی دیگر از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه تایید بیماری توسط پزشک و بیمارستان معتمد سازمان نظام وظیفه است.

انواع معافیت پزشکی

  • معافیت پزشکی بیماریهای چشم و عوارض بینایی
  • معافیت پزشکی بیماریهای عمومی
  • معافیت پزشکی جراحی مغز و اعصاب
  • معافیت پزشکی بیماریهای ریه و قفسه صدری
  • معافیت پزشکی بیماریهای فک و دهان و دندان
  • معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی
  • معافیت پزشکی بیماریهای قلب و عروق
  • معافیت پزشکیبیماریهای غدد مترشحه و داخلی
  • معافیت پزشکی پوست و بافتهای زیر پوست
  • معافیت پزشکی داخلی مغز و اعصاب(نورولوژی)
  • معافیت پزشکی اعصاب و روان
  • معافیت پزشکیبیماریهای استخوان(اسکلت)
  • معافیت پزشکی شکم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی
  • معافیت پزشکی خون وانکولوژی(بدخیمی ها)
  • معافیت پزشکی دستگاه ادراری و تناسلی
  • معافیت پزشکیروماتولوژی وبافت همبند
  • معافیت پزشکی بیماری های عفونی

نظام وظیفه

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه و چگونگی اخذ هر یک از این معافیت ها یکی دیگر از دغدغه های مشمولانی است که میخواهند از قوانین مربوط به معافیت پزشکی نظام وظیفه استفاده کنند. در پاسخ به این افراد باید گفت که به طور کلی سه نوع معافیت پزشکی وجود دارد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت .

 

  • یکی از انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه همان معافیت دائم است که در این نوع معافیت فرد مشمول به دلیل عدم توانایی جسمی و یا روانی برای انجام فعالیت های مربوط به خدمت وظیفه ی عمومی کاملا از خدمت سربازی معاف می شود.
  • از دیگر انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه معافیت از رزم است. این نوع خاص از معافیت برای افرادی است که بیماری باعث شده که انجام برخی فعالیت ها برایشان ممنوع شود و برای انجام فعالیت های سنگین بدنی منع پزشکی داشته باشند.
  • نکته ای که درباره ی معافیت از رزم اهمیت دارد این است که مشمولانی که از رزم معاف می شوند تنها برای سه ماه مربوط به دوره آموزشی خدمت سربازی معاف می شوند و باید بقیه مدت مربوطه که ۲۱ ماه است را بگذرانند. البته این افراد می توانند برای اخذ امریه نیز اقدام کنند.

 

  • اما آخرین نوع معافیت پزشکی معافیت موقت است. این نوع از معافیت برای افرادی کاربرد دارد که به بیماری های قابل درمان مبتلا هستند به همین دلیل این افراد برای گذراندن طول دوره ی درمانی می توانند از معافیت پزشکی موقت استفاده کنند. بعد از گذراندن مراحل درمان نیز با انجام معاینات و تشخیص پزشک درباره ی اعزام به خدمت مشمول تصمیم گرفته می شود. در صورتی که انجام خدمت سربازی به سلامتی مشمول صدمه ای وارد نکند، فرد موظف به اتمام دوره ی خدمت وظیفه ی عمومی است.
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه

مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه از مهم ترین مباحث مربوط به دریافت معافیت پزشکی میباشد . که با توجه به درجه بیماری میتواند متفاوت باشد. اگر بخواهیم اولین مرحله را بیان کنیم باید به تکمیل دفترچه مربوط به اعزام مشمولان نظام وظیفه اشاره کنیم.

مشمولان در این دفترچه علاوه بر اطلاعات شناسایی خود، درخواستشان برای اخذ معافیت و همچنین نوع معافیت را نیز اعلام میکنند. در مرحله ی بعد فرد مشمول باید معاینات لازم را برای اخذ گواهی پزشک مبنی بر بیمار بودن را انجام دهد. سپس با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست اخذ معافیت پزشکی را در سیستم سازمان نظام وظیفه ی عمومی ثبت می کند. از دیگر مراحل اقدام معافیت پزشکی نظام وظیفه اخذ برگه ی معرفی به بیمارستان است که بیمارستان با دریافت این برگه معاینات تخصصی را برای تایید بیماری مشمولان انجام می دهد.

 

در انتها بیمارستان نتایج حاصل از معاینات را به شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه ارسال می کند. این شورا با بررسی های نهایی، نوع معافیت مشمول را مشخص می کند و بر اساس نوع بیماری و دیگر شرایط مربوط به مشمول همچون مدرک تحصیلی، یکی از انواع معافیت های پزشکی شامل کارت معافیت دائم یا گواهی معافیت از رزم یا معافیت موقت را برای مشمولان صادر می کند.

ذکر این نکته الزامی است که مشمولانی که معاف از رزم می شوند باید برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند تا از غیبت و جریمه شدن جلوگیری کنند. جا دارد به این نکته اشاره کنیم که افراد موظف هستند در زمان معاینه اولیه بیماری های خاص خود را به اطلاع پزشک برسانند؛ در غیر این صورت آسیب های احتمالی در دوران سربازی بر عهده خود مشمولان است و نظام وظیفه در قبال این موضوع مسئولیتی ندارد.

مزایا و معایب معافیت پزشکی

مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه

مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه نیز یکی از سوالات متداولی است که برای مشمولان خدمت وظیفه ی عمومی پیش می آید. در واقع این مدارک بر اساس قوانین مربوط به سازمان نظام وظیفه و از سوی این سازمان وظیفه عمومی اعلام می شود.

افرادی که تمایل دارند برای اخذ معافیت پزشکی اقدام کنند، میبایست تمام این مدارک را تهیه کنند و به مراجع زی ربط از جمله پلیس +۱۰ ارائه دهند. حال این مدارک لازم برای معافیت پزشکی نظام وظیفه کدامند؟ بدیهی است که یکی از این مدارک مهم همان مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه است. علاوه بر این، پر کردن برگه وضعیت مشمولان و تکمیل برگه ی مربوط به معاینات اولیه توسط پزشک از دیگر مدارک موارد است. همانطور که می دانید مشمولان برای اعزام و یا اخذ معافیت باید واکسیناسیون شوند. برگه واکسیناسیون نیز یکی دیگر از مدارک مورد نیاز است.

 

یکی از مواردی که بر نوع معافیت پزشکی مشمولان خدمت سربازی اثر گذار است، مدرک تحصیلی است. بنابراین ارائه ی مدرک تحصیلی نیز یکی از مدارکی است که برای اخذ معافیت پزشکی مورد نیاز است. در آخر یک قطعه عکس پرسنلی جدید و افتتاح حساب در بانک سپه و درج شماره حساب در برگه مربوط به وضعیت مشمولان نیز ضروری است.

جمع بندی

در این مقاله مزایا و معایب معافیت های سربازی را بررسی کردیم تا به راحتی با در نظر گرفتن همه جوانب بهترین تصمیم را بگیرید، اگر سوالی در ذهنتان مانده و یا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در این زمینه هستید میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان با تجربه مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و از راهنمایی های مفید آنها بهرمند شوید.

۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵

سوالات متداول

انواع معافیت های پزشکی کدامند ؟

مشمولان خدمت سربازی می توانند بر اساس نوع و شدت بیماری یکی از انواع معافیت های دائم، معافیت موقت و معافیت از رزم را دریافت کنند.

مراحل اخذ معافیت پزشکی کدامند ؟

در مرحله ی اول دریافت گواهی از پزشک و مراجعه به پلیس +۱۰ برای ثبت درخواست در سازمان نظام وظیفه ضروری است. سپس بر اساس رای شورای مربوطه نوع معافیت مشخص می شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ معافیت پزشکی کدامند ؟

آخرین مدرک تحصیلی، شناسنامه و کارت ملی و کپی از آن ها، برگه ی معاینه پزشک و تایید بیماری و معرفی نامه بیمارستان از مدارک لازم برای دریافت این نوع معافیت است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاورهآویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاورهآویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مزایا و معایب معافیت پزشکی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 86 نظر:
  1. سلام من معافیت پزشکی گرفتم برای ضعیفی چشمام من دندان پزشکی قبول شدم میخواستم ببینم در آینده برای تخصص فک و دهان مشکلی پیش نمی آید ممنون

    1. با سلام خانم سیری هستم معافیت پزشکی برای برخی موارد مثل یک سری از استخدامی ارگانها ممکن است شامل سختگیری شوید به عنوان مثال ارتش بسیار سختگیر می باشد

  2. سلام من به خاطر خود زنی معاف دائم شدم بخش ۵
    چه معایبی داره؟

    1. سلام معایب معافیت اعصاب روان شامل مشکلاتی برای گرفتن گواهینامه و مهاجرت و استخدام در ارگان های دولتی میشود.

  3. سلام من ارغوان رجبی هستم ببخشید من پدر ومادرم فوت کرده و برادم مهلول هست ۳۰ سالشه هست متونم کفالت او باشم یه ۶ روز هم رفتم خدم من به کمسیون پزشکی فرستادم ولی راه درآمد هم ندارم وهیچکسم نداریم الان متونم کفالت او باشم

    1. سلام اگر برادر شما عضویت شدید بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن کفالت ایشان را خواهید داشت.

  4. اینجانب به علت معافیت پزشکی بند ۴ ماده ۳۹کمسیون ازدواج قبول نشدم من۵۰ سال دارم سن مرا کمسیون قبول نمیکنی

  5. سلام من بیماری مادرزادی قلبی مجرای شریانی باز یا همونpdaدارم و مدارک پزشکی هم موجود دارم و همچنین فشار خون بالا ودرد قفسه سینه و تنگی نفس میخاستم بدونم میتونم برای معافیت دائم پزشکی اقدام کنم و ایا داشتن غیبت در معافیت پزشکی تاثییر داره ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام داشتن غیبت در معافیت پزشکی اهمیتی ندارد.شما با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت را دارید

  6. درود وقتتون خوش.
    من معافیت پزشکی قفسه سینه فرو رفته(به طور دقیق بخش ۷ بند۲۹) رو گرفته ام؛هیچ مشکل خاصی چه از لحاظ قلبی و ریوی ندارم لیسانس کامپیوتر هم هستم میخواستم بدونم در استخدامی آموزش پرورش یا شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی که معافیت پزشکی به شرط طب کار رو می‌خوان آیا به مشکل بر میخورم.
    خیلی ممنون میشم پاسخ بدید🌹

  7. سلام ببخشید من نمره چشم ضعیف بود و معاف شدم والان برگ گواهی سلامت از دکتر دارم الان میتونم تو ارگان دولتی مانند ارتش و غیر استخدام بشم

  8. سلام .کتفم دوجلسه در رفته جلسه اول بیمارستان جا انداخت جلسه دوم مربیم رفتم ام ار ای دکتر گفته احتیجاج به عمل جراهی هست گویا کتفم هرز شده گفت که میتونم اقدام کنم برای گرفتن معافیت پزشکی .الان من خودمو معاف کنم به مشکل میخورم شغل دولتیو و اگه کمسیون برم بگم معاف از رزم کنن منو ایا رو کارتم چیزی مینویسه؟شدید سره دو راهی هستم

  9. سلام من بیماری نقرس دارم و بیماری پوستی پیس هم دارم و۹ماه هم خدمت کردم به نظرتون برم کمیسیون معرفی میشوم

  10. س من پوکی استخون دارم میشه معافیت بگیرم هوشمند رانندگی صادر میشه

  11. سلام من پوکی استخون میشه معافیت بگیرم و چون گواهینامه پایه 2 دارم میشه هوشمند رانندگی بگیرم

  12. با سلام .من مبتلا به واریکوسل گرید ۳هستم مشمول معافیت پزشکی میشم ؟اگه اره میشه لطف کنید معایبش بگین

    1. سلام وقت بخیر
      طبق شرایط و قوانینی شما می توانید برای معافیت اقدام کنید

  13. سلام من سندرم توره دارم از نوع وحشتناک یکبار در حین تحصیل اقدام کردم رد شدم و گفتن معاف از رزمی
    الان لیسانسمو گرفتم و ۲۲ سال سنمه
    اگ دوباره اقدام کنم مقدوره معاف دائم شم؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  14. سلام من بیماری سندرم توره )تیک های شدید صوتی حرکتی) دارم علاوه بر اون کف پامم خیلی صافه از نوع سخت یکبار اقدام کردم واسه معافیت اعصاب در حین تحصیل گفتن معاف از رزمی الانم ۱ ماهه معدرک لیسانسمو گرفتم
    میخوام دوباره واسه معافیت اقدام کنم
    ممکنه معاف دائم کنن؟؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  15. سلام من بیماری مینیر یا سندروم سرگیجه مربوط ب گوش دارم دوسال و نیم هم میگذره ازش میخواستم ببینم میتونم اقدام کنم برای معافیت و اینکه در آینده برای استخدام به مشکل میخورم یا ن

    1. باسلام بله میتوانید اقدام کنید و مشکل شما مورد برسی قرارگیرد بله درصورت داشتن کارت معافیت پزشکی دراستخدام دچارمشکل خواهید شد

  16. سلام ببخشید بنده غلظت خون یا همون پلی سیتمی دارم و هموگلوبین ام روی 18 هست دوبار هم فصد خون دادم بنظرتون من میتونم معافیت پزشکی بگیرم خواهشا جواب منو بدید چه مدارکی میخواد بخاطر همین غلظت خون هم تپش قلب هم بالاست

    1. سلام وقت بخیر بله میتوانید
      مدارک : 1 مدارک معتبر پزشکی 2 مدارک شناسایی به همراه کپی 3 استشهاد خانواده سببی یا نسبی 4 دو قطعه عکس 5 فرم های معافیت .

  17. سلام من بیماری بهجت و اسپوندیلیت آنکلیوزان(بیمارهای روماتولوژی)دارم و تحت درمان هستم امکان دارد ک معافیت بهم بخوره؟؟سوابق پزشکی هم دارم.

  18. سلام من عمل پیوند روداله و اپانتیس انجام دادم و گوش راستم ضعیف هست آیا میتونم معاف دائم از خدمت سربازی شوم و اگر معاف بشوم در استخدام کاری ب مشکل میخورم .

    1. باسلام امکان معافیت برای شما خواهد بود اما نه به صورت صدرصد بله درصورت معافیت پزشکی دراستخدامی بامشکل روبروهستید

  19. سلام پیمان هستم.من معافیت دائم پوست و بافت های زیرپوستی را گرفتم.واس همین گفتم آیا هیچ معایبی برای گرفتن پروانه کسب آرایشگری یا بیمه دارد یا نه؟

    1. برای استخدام در مشاغل دولتی باید گواهی سلامت از پزشک داشته باشید

  20. سلام.من معافیت دائم پوست و بافت های زیر پوستی رو گرفتم،آیا هیچ معایبی برای شغل یا بیمه در آینده دارد؟؟؟
    لطفا بهم بگید ممنون🗣️🙏

    1. برای استخدام در مشاغل دولتی باید گواهی سلامت از پزشک داشته باشید

  21. سلام.من معافیت دائم پوست و بافت های زیر پوستی رو گرفتم،آیا هیچ معایبی برای شغل یا بیمه در آینده دارد؟؟؟
    لطفا بهم بگید ممنون🗣️🙏

    1. برای استخدام در مشاغل دولتی باید گواهی سلامت از پزشک داشته باشید

  22. سلام خسته نباشید من فیستول پرامدا دارم ایا معاف داعم میشم یا اگر بشم جای میشه استخدام شد؟

    1. سلام بله امکان معافیت دارید، برای استخدام بستگی به شرایط اختصاصی هر ارگان یا شرکت دارد.

  23. سلام خسته نباشید من فیستول پرامدا دارم ایا معاف داعم میشم یا اگر بشم جای میشه استخدام شد؟

    1. سلام بله امکان معافیت دارید، برای استخدام بستگی به شرایط اختصاصی هر ارگان یا شرکت دارد.

  24. سلام من مشکل ناهنجاری فک دارم میتونم برای معافیت اقدام کنم؟
    واینکه در آینده واسه استخدام دچار مشکل میشم یا نه؟

    1. سلام اگر باعث اختلال شدید در جویدن یا تکلم و سوءتغذیه باشد بله امکان معافیت دارید.

  25. سلام خسته نباشید من عمل جراحی دیسک کمر کردم اگه معافیت پزشکی بگیرم در اینده برا کار برام ضرر داره ؟؟

    1. سلام بستگی به شرایط ارگان یا اداره موردنظر برای استخدامی دارد، درحالت کلی بله برای استخدام یکی ازشروط داشتن شرایط جسمی و روانی سالم است.

  26. سلام خوب هستین من مشکل پوستی دارم و خال ماه گرفتگی وباعث شده پوستم حساس بشه ایابا گرفتن معافیت می تونم استخدام شم

    1. سلام. در صورتی که مشکل پوستی در صورت باشد یا برای فرد عارضه های جدی ایجاد کند مشمول معافیت دائم پزشکی میشود قانونی برای معافیت از طریق ماه گرفتگی نداریم.

  27. سلام من مشکل تشنج دارم یعنی بدنم بی حس میشع بره ۳۰ثانیه اینه معلولا میشم فکم دستم پاهام اینه معلول ها میشه میخواستم ببینم معاف دائم میشم و چ عواقبی داره گواهینامه میتونم بگیرم ممنون

    1. سلام. باید نوع بیماری و علت اتفاق افتادن حالت های تشنج معلوم شود تا بتوان درباره نوع معافیت و سایر موارد وابسته به آن نظر داد.

  28. سلام
    یعنی اینکه اگر معافیت را گرفتیم حتی نمیتوانیم خودمان را درکارخانه کوچیکی بیمه کنیم؟
    اصلا میشه خودمونو بیمه کرد یا نه؟

  29. سلام من از طریق بخش 11 بند 25(بیماری هیپوسیادیاس نوع کرونال) معافیت پزشکی گرفتم!
    بنظرتون برای کار به مشکل میخورم
    هیچ مشکلیم ندارم

    1. سلام. بستگی به ارگانی دارد که می خواهید در آنجا استخدام شوید هر ارگان شرایط خاص خود را دارند

    2. شما نمیتونید در ارگان نظامی کشور استخدام شوید یکی از شرایطش اینه

  30. من معافیت اعصاب وروان دارم چند روزی هست کارت امده برام ایا شغل خوب در ایندا دارم

  31. سلام خسته نباشید من کتف ام دو بار در کشتی رفته ولی از قبل در رفتنش عکس ندارم برای اینکه توی سالن مربی ها جا انداختن حالا می تونم معافیت از رزم یا معافیت پزشکی دائم بگیرم؟

    1. سلام برای بیماری در رفتگی مفاصل با توجه به شرایط بیماری، می توانید برای معافیت دائم، معافیت از رزم، اقدام نمایید

  32. سلام من قگز قرنیم 47 هست با مدرک کارشناسی و استیگمات 6 هست یک چشمم.
    دکتر یکم انحراف و اختلال دید نوشته آیا معاف میشم؟؟؟؟

    1. سلام قوز قرنیه باید بالای 50 درجه باشه اگه یه درجه کمتر از 50 باشه یل حتی خود 50 باشه نعاف از رزم میشی اصلا اقدام نکن من 51 درجه بود بعد از نه ماه خدمت معاف شدم

  33. سلام من رباط صلیبی هر دو زانوم پارگی داره ینی موقه راه رفتن و دویین خالی میکنه و دچار ضعف میشم امکان معافی دائم هست؟ میخوام مطلع شم‌ممنون

  34. سلام من رباط صلیبی هر دو زانوم پارگی داره ینی موقه راه رفتن و دویین خالی میکنه و دچار ضعف میشم امکان معافی دائم هست؟

    1. سلام من گواهینامه گرفتم برای من کد 31وکد 17ثبت شده میخوام برم گمسیون پزشکی چشم برای من معافیت سربازی میدن

      1. سلام دوست عزیز لطفا مشکل چشمتان را واضح تر توضیح دهید

  35. سلام خسته نباشید آیا معافیت پزشکی گوارش مانع استخدام در شرکت های دولتی و شخصی می شود
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. سلام بستگی به شرایط شغل موردنظرتون داره
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  36. سلام پیش دکتر رفتم و طبق آزمایشی که دادم دکتر بهم گفت بیماری آزوسپرمی دارک گفت معاف دایم هستم اقدام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اقدام کنید
      اقدام کردنش ضرر نداره، نتیجه کمسیون قابل پیشبینی نیست و بستگی به شدت و نوع آن دارد.

      1. سلام من دو تا بیماری دارم یکی سندروم تونل کارپال در هر دو دست و دو بار هم پای چپم رو جراحی کردم چون به دنیا آمدم پا چنبری بودم و الان پای چپم از نظر اندازه خیلی کوچیکتره از پای راستمه و ضعیف تره میخواستم ببینم میتونم معافیت دائم بگیرم؟

        1. سلام دوست عزیز
          باید بیشتر بررسی شود تماس بگیرید.

  37. سلام من معافیت پزشکی دارم مشکل قلبی
    الان میخونم برای رشته پزشکی
    آیا برای طرح دکتری هم که دوساله باید برم

    1. سلام دوست عزیز
      بله باید تمام و کمال گذرانده شود

  38. سلام خسته نباشید من شرایط معافیت رو دارم فقط میخواستم بدونم اگر معتف از خدمت بشم هیچ راهی وجود نداره که من کار دولتی استخدام بشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به نوع معافیت میزان ادامه کار شما بررسی میشود.با مشاورین تماس بگیرید

  39. سلام خسته نباشید؛من ۹ ماه از خدمت سربازی رو گذراندم و اینکه از مشگل دندان رنج میبرم و تقریبا همه ی دندان های بنده خراب است؛آیا میتونم اقدامی کنم؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت کشیدگی همه دندان ها امکان معافیت وجود دارد

      1. سلام من با مدرک لیسانس قوز قرنیه یک چشمم 47 هست،،
        استیگماتم 6 یا چشمم
        انحراف دید و اختلال دید کم دکتر برام نوشته.
        آیا معاف میشم؟؟؟

        1. با سلام شرایط باید حتما بیشتر مطرح شود. تماس بگیرید .

  40. سلام خسته نباشید
    من بیماری صرع دارم ، آیا میتونم از معافیت پزشکی استفاده نکنم و مثل افراد عادی برم خدمت؟ من روزی دوبار قرص مصرف میکنم .
    ممنون🙏

    1. سلام دوست عزیز
      با نامه سلامت از پزشک خود اقدام به تشکیل کمیسیون کنید و در روز نهایی کمیسیون اعلام کنید که قادر به خدمت هستیدو صرع کنترل شده دارید. با معاف رزم کد میخورید

      1. سلام من محمد هستم در مقطع دیپلم میخواستم ببینم نمره چشم چپ ۶ونیمبا۵/.نمره استگمات و چشم راست۶/۵با ۳نمره استیگمات اگه برای سربازی اقدام کنم معاف میشم یانه.

        1. سلام دوست عزیز
          بله احتمال بالایی دارد اقدام کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید