میزان سنوات مجاز تحصیلی دانشجویان دکتری

میزان سنوات مجاز تحصیلی دانشجویان دکتری

سنوات مجاز دانشجویان دکتری و معافیت دانشجویان یکی از اصلی ترین روش های معافیت نظام وظیفه است. این مزایا فرصتی است که جوانان از طریق آن ها بتوانند به معافیت دست پیدا کرده و به جای رفتن به خدمت مقدس سربازی و گذراندن دوره ی خدمت ضرورت در کنار خانواده ی خود بمانند.

این معافیت ها انواع گوناگونی دارند که معافیت تحصیلی یکی از پرمتقاضی ترین این معافیت ها شناخته میشود. جوانان امروزه به دلیل علاقه ی زیاد به ادامه تحصیل و گرفتن مدارک تحصیلی بالا برای دریافت معافیت های تحصیلی تلاش می کنند.

برخی از جوانان دیگر نیز درس خواندن و ادامه تحصیل در دانشگاه را راهی مناسب برای فرار از خدمت سربازی بر میگزینند معافیت های تحصیلی در تمامی مقاطع امکان پذیر است.

در واقع دانش آموزان محصل در دوره ی متوسطه تا دانشجویان دانشگاه ها در تمام مقاطع دانشگاهی می توانند از این معافیت ها بهره مند شده و از سنوات مجاز تحصیلی استفاده کنند.

در این مقاله سنوات مجاز دانشجویان دکتری از اصلی ترین مباحثی است که ما قصد داریم در مورد آن صحبت کرده و اطلاعات لازم در این زمینه ها را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهیم.

سنوات مجاز دانشجویان دکتری چه میزان است؟

مدت زمان مجاز برای تحصیل در دکتری ناپیوسته 6 سال است و در دکتری پیوسته پزشکی 8 سال است. دانشجویان دکتری باید به صورت تمام وقت دکتری را بخوانند. اگر به هر دلیلی دانشجو در مدت زمان مجاز موفق به فارغ التحصیلی نشود در صورتی که تقاضای تمدید سنوات بدهد حداکثر تا 2 سال می تواند وقت بگیرد.

  • دانشجویان دکتری نمی توانند به صورت همزمان در سایر دوره های تحصیلی درس بخوانند.
  • دوره دکتری 36 واحد است که از این تعداد 12 تا 18 واحد آموزشی و 18 تا 24 واحد پژوهشی است.
  • حداقل نمره قبولی 14 برای هر درس بوده و میانگین قابل قبول دوره دکتری 16 است.
  • ملاک فارغ التحصیلی دکتری داشتن حداقل معدل 16 و موفقیت در دفاع از پایان نامه است.

سنوات مجاز دانشجویان دکتری چه میزان است؟

حداکثر سنوات مجاز دانشجویان دکتری

حداکثر سنوات مجاز دانشجویان دکتری چه مقدار مشخصی اعلام شده است؟ قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی کشور همانطور که میدانید بسیار دقیق و با تبصره های زیاد اعلام میشود. هر ساله این قوانین با تغییراتی نیز همراه خواهد بود.

که این سازمان خود این تغییرات را معرفی کرده و در اختیار جوانان قرار خواهد داد. به همین منظور مسئله سنوات مجاز دانشجویان نیز یکی از مسائل مهم برای این سازمان است. که قوانین و مقدار آن مشخص شده و در اختیار جوانان قرار داده شده است.

این میزان سنوات برای هر مقطع متفاوت اعلام میشود. اگرچه بسیاری از سنوات ارفاقی و تمدید معافیت های مجاز تحصیلی نیز وجود دارند که جوانان میتوانند از آن ها بهره بگیرند.

اما اصلی ترین مسئله ی این بخش همان سنوات مجاز دانشجویی به ویژه حداکثر سنوات مجاز دانشجویان دکتری است که در توضیحات به آن ها اشاره خواهد شد.

سنوات مجاز داتشحویان در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه های سراسر کشور

  • دانشجویان مقاطع کاردانی: سنوات مجاز تحصیلی این دانشجویان 2 سال و نیم است.
  • دانشجویان مقاطع کارشناسی ناپیوسته: سنوات مجاز برای این دانشجویان 3 سال است.
  • دانشجویان مقاطع کارشناسی پیوسته: سنوات مجاز تحصیلی برای این افراد 5 سال است.
  • دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته: سقف مجاز سنوات تحصیلی برای این دانشجویان 6 سال است.
  • دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته: سنوات مجاز معافیت تحصیلی برای این افراد 3 سال است.
  • دانشجویان مقاطع دکتری پزشکی پیوسته: سنوات مجاز برای معافیت تحصیلی این افراد 8 سال است.
  • دانشجویان مفاطع دکتری تخصصی ناپیوسته: سقف مجاز سنوات این افراد در مقطع دکتری 6 سال میباشد.

شما متقاضیان میتوانید برای کسب کردن اطلاعات بیشتر از مشاوره نظام وظیفه مرکز آویژه راهنمایی گرفته و با مشاورین این مرکز همه روزه در تماس باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سنوات مجاز دانشجویان دکتری چگونه است؟

جریمه سنوات مجاز دانشجویان دکتری

جریمه سنوات مجاز دانشجویان دکتری چگونه خواهد بود؟ چه کسانی از این جریمه سنوات مجاز دانشحویان دکتری استفاده میکنند؟ میدانید که افرادی که در مقاطع دکتری مشغول به تحصیل هستند میتوانند از یک میزان مشخصی سنوات مجاز استفاده کرده و معافیت تحصیلی داشته باشند.

اما اگر افرادی از این سنوات مجاز گذر کرده و درسشان به اتمام نرسد. به طور مشخصی این افراد جریمه خواهند شد. میزان جریمه ی این افراد متفاوت است. که بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه ی عمومی کشور با آن ها رفتار خواهد شد.

کاهش سنوات مجاز دانشجویان دکتری

کاهش سنوات مجاز دانشجویان دکتری اجرا خواهد شد یا خیر؟ اخیرا خبرهایی مبنی بر کاهش سنوات مجاز دانشجویان دکتری منتشر شده است که بسیاری از جوانان ذکور را به ترس و وحشت انداخته است.

میدانید که تحصیل در مقطع دکتری تخصصی کار آسانی نخواهد بود. به همین منظور جوانان نیاز دارند که فرصتی به آن ها داده شود تا از پس انجام پایان نامه ی خود برآمده و ترم های تحصیلی خود را یک به یک پشت سر بگذارند.

بعید است که سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا در مورد این کاهش سنوات مجاز تصمیملتی اتخاذ کند. زیرا این سازمان در نظر دارد تا با ارائه ی تسهیلات و مزایای بیشتر به جوانان ساسکا

از علم و دانش آن ها در پیشرفت کشور بهره گرفته و آن ها را در بخش های صنعتی کشور به کار گیرد. به همین منظور این کاهش سنوات در حال حاضر برقرار نخواهد شد. اما متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری میتوانند برای تحصیل در این مقاطع در رشته های مختلف اقدام کرده و به ادامه تحصیل مشغول خواهند شد.

مراحل استفاده از سنوات مجاز دانشجویان دکتری

مراحل استفاده از سنوات مجاز دانشجویان دکتری شامل موارد گوناگونی میباشد. زیرا کسانی که قصد دارند در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند. باید برای دریافت معافیت های تحصیلی اقدام کرده و مراحل آن را پشت سر بگذارند. اگر چه انجام دادن این مراحل بسیار پیچیده نخواهد بود.

اما برای دریافت معافیت های تحصیلی نظام وظیفه باید با دقت اطلاعات کاملی در مورد این مراحل را بدست آورده و سپس مراحل اقدام را پشت سر بگذارند. سنوات مجاز برای این دانشجویان در مقاطع دکتری به طور مشخصی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی کشور اعلام شده و بر اساس قوانین این سازمان دانشجویان مجازند در تعداد ترم های مشخص تحصیل خود را به پایان برسانند. مراحل برای این سنوات مجاز برای دانشجویان دکتری به صورت زیر میباشد.

حداکثر سنوات مجاز دانشجویان دکتری

مراحل استفاده از سنوات مجاز دانشجویان دکتری

  • در مرحله اول برای دریافت معافیت تحصیلی در مقطع دکتری مشمولین عزیز باید در مدت یک ساله ی پس از فارغ التحصیلی برای مقطع فوق لیسانس یا همان کارشناسی ارشد، سریعا اقدام به شرکت در کنکور دکتری بکنند.
  • پس از شرکت در کنکور مقطع دکتری مشمولین باید منتظر جواب پذیرش خود در دانشگاه ها باشند. اگر مشمولین به تاریخ اعزام نزدیک شوند. نباید منتظر جواب دانشگاه بمانند. این افراد باید به خدمت اعزام شده تا پس از قبولی از خدمت سربازی ترخیص شوند.
  • اولین قدم پس از قبولی و جواب پذیرش در دانشگاه ها، این است که مشمول با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به دانشگاه محل قبولی مراجعه کند و مراحل ثبت نام را پشت سر بگذارد.
  • پس از ثبت نام در دانشگاه، مشمولین باید نامه ی معافیت تحصیلی خود را از بخش آموزش دانشگاه دریافت کرده تا بتوانند آن را به سازمان نظام وظیفه ارجاع دهند.
  • در این مرحله مشمولان باید به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و برگه ی معافیت خود را به این سازمان تحویل دهند.
  • پس از آن، دفاتر پلیس + 10 ثبت درخواست معافیت تحصیلی مشمولین را در سیستم انجام میدهند تا توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مورد بررسی قرار گیرد.
  • در آخر مشمول میتواند برای مدت مشخص از معافیت های تحصیلی در مقطع دکتری بهره مند شود. نامه ی معافیت مشمول از طریق سازمان نظام وظیفه برای دانشگاه محل تحصیل آنان ارسال میگردد.

میزان شهریه دانشگاه سراسری روزانه در صورت تمدید سنوات

سنوات مجاز آموزشی در مقاطع دکتری ناپیوسته 6 سال است. دانشجویانی که در طی این مدت نتوانند واحدهای درسی خود را به اتمام رسانده و از پایان نامه خود دفاع کنند باید برای تمدید سنوات به کمیسیون موارد خاص مراجعه کنند. تا در صورت اجازه این کمیسیون، برای ترم بعد انتخاب واحد کنند.

دانشجویانی که دوره دکتری را در دانشگاه سراسری و روزانه می خوانند تحصیل کنند تنها در سنوات مجارز می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند. پس از طی این مدت در صورتی که تمدید سنوات انجام دهند برای انتخاب واحد ترم بعد باید شهریه بپردازند این شهریه مطابق هزینه یک ترم شبانه است.

سنوات مجاز دانشجویان دکتری شاهد چگونه است؟

سنوات مجاز دانشجویان دکتری شاهد با سایر دانشجویان متفاوت خواهد بود. میدانید که فرزندان شهدا و ایثارگران از دیگر معافیت های نظام وظیفه نیز برخوردار خواهند شد.

به همین منظور قوانین سنوات مجاز دانشجویان دکتری شاهد برای این افراد نیز متفاوت در نظر گرفته میشود. که میتوانید برای اطلاع از این میزان سنوات با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

سنوات مجاز دانشجویان دکتری شاهد چگونه است؟

در پایان

سنوات مجاز به زمانی گفته می شود که هر دانشگاه به دانشجویانش اجازه تحصیل و استفاده از امکانات دانشگاه و فارغ التحصیلی را می دهد. دانشجویانی روزانه که در سنوات مجاز تحصیل می کنند در این زمان اجازه استفاده از امکانات دانشگاه به صورت رایگان را دارند در صورتی که در پس از طی شدن این زمان و تمدید سنوات فرد مطابق نوبت شبانه شهریه می پردازد.

در صورتی که در مورد سنوات مجاز در مقطع دکتری با سایر مقاطع سوالی دارید می توانید با مرکز مشاوره آویژه صحبت کرده و از جزئیات مراحل تمدید سنوات کسب اطلاع کنید.

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی با شماره 9099071985 تماس گیرید. مرکز مشاوره تحصیلی آویژه می تواند با پاسخگویی به تمامی سوالات تحصیلی شما به پیمودن مسیر یادگیری شما کمک کند و باعث شود با چشمی باز در این مسیر گام بردارید.

علاوه بر سوالات تحصیلی می توانید در مورد سربازی و سوالات مربوط به آن از جمله انواع معافیت ها کفالت و سایر قوانین سربازی سوال بپرسید.

سوالات متداول

معافیت تحصیلی و دانشجویی جیست؟

به معافیت هایی که مشمولین برای ادامه تحصیل از آن استفاده میکنند معافیت تحصیلی میگویند.

آیا دانشجویان مقطع دکتری تخصصی میتوانند از سنوات مجاز تحصیلی استفاده کرده و ادامه تحصیل دهند؟

بله. دانشجویان در تمام مقاطع به ویژه مقاطع دکتری در رشته های مختلف قادر خواهند بود که از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

میزان سنوات مجاز در دانشجویان دکتری تخصصی چه مقدار است؟

این میزان سنوات برای این مقطع در تمام رشته ها 6 سال است. اما باید بدانید که سنوات ارفاقی نیز به این دانشجویان تعلق خواهد گرفت.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

میزان سنوات مجاز تحصیلی دانشجویان دکتری

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید