پذیرش امریه سربازی رشته حقوق + سربازی وکلا چگونه است؟

پذیرش امریه سربازی رشته حقوق

طی کردن دوران سربازی، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها برای همه مردان ایرانی است. اگر به تازگی فارغ التحصیل شده‌اید و دوران معافیت تحصیلی شما رو به اتمام است، باید به فکر گذراندن این دوره باشید. برای بسیاری از افراد گذراندن کل این دوران در محیط‌های نظامی مانند پادگان‌ها، چندان خوشایند نیست. گرفتن امریه یکی از راه‌هایی است که می‌تواند برای این افراد مناسب باشد. اگر در یکی از گرایش‌های رشته حقوق فارغ التحصیل شده‌اید، می‌توانید از امریه سربازی رشته حقوق استفاده کنید. در ادامه این مطلب مشاوره نظام وظیفه قصد داریم تا با مراحل و شرایط گرفتن امریه سربازی فارغ التحصیلان رشته حقوق آشنا شویم.

امریه رشته حقوق، جایگزینی برای سربازی

رشته حقوق یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در دسته علوم انسانی در ایران است. شمار فارغ‌التحصیلان در این رشته در کشور ما بسیار زیاد است. این افراد پس از تحصیل، باید دوره سربازی را هم بگذرانند. اما سازمان نظام وظیفه تسهیلاتی را برای این دسته از فارغ التحصیلان در نظر گرفته است. امریه یکی از این تسهیلات است. در امریه شما پس از گذراندن دوره آموزشی سربازی، می‌توانید مطابق با رشته خود در یکی از شرکت‌ها یا ارگان‌ها مشغول خدمت شوید.

طول دوره امریه 24 ماه یا دو سال تمام است. افرادی که از طرح امریه استفاده می‌کنند، با دقت از بین فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف گلچین می‌شوند. این افراد همزمان با خدمت به صورت امریه، حقوق هم دریافت می‌کنند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشمولان امریه رشته حقوق، در چه نهادی مشغول خدمت می‌شوند؟

بیشتر امریه‌های سربازی زیر نظر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی هستند اما امریه رشته حقوق، از این نظر با امریه‌های دیگر تفاوت دارد. امریه‌های رشته حقوق زیر نظر قوه قضائیه قرار دارد.

این قوه هر سال در هر استان بنا به نیاز خود، میزان پذیرش امریه را اعلام می‌کند. افراد متقاضی این امریه‌ها باید در زمان اعلام اطلاعیه‌های این قوه، برای جذب امریه گوش به زنگ باشند.

در بیشتر موارد و در بیشتر استان‌ها، ظرفیت پذیرش امریه سربازی رشته حقوق، کمتر از میزان تقاضاها است. به همین دلیل افراد برای اخذ این مدل از امریه، باید گزینش شوند. افراد برای قبولی در این گزینش‌ها باید شرایط خاصی داشته باشند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

مزایای استفاده از امریه رشته حقوق چیست؟

استفاده از این نوع امریه، مزایای بسیاری برای افراد مشمول دارد.

🔴 این افراد می‌توانند بخش بزرگی از این دوران را به دور از مراکز نظامی و در شهر یا شهرستان خود بگذرانند.

🔴 از دیگر مزایای استفاده از امریه رشته حقوق این است که افراد در این روش مجبور نیستند لباس نظامی به تن کنند و ساعات ورودی و خروج آنان نیز مطابق با دیگر کارمندان در قوه قضائیه خواهد بود.

🔴 افرادی که از این نوع امریه استفاده می‌کنند، حقوق دریافت می‌کنند که تقریبا با دیگر سربازان برابر است.

🔴 اما مهم‌ترین مزیت در مورد این مدل از امریه، این است که افراد می‌توانند دو سال را در یک محیط کاری واقعی و مطابق با رشته خود کار کنند.

🔴 این کار باعث می‌شود تا تجربه خوبی در این زمینه کسب کنند و مشکلات کمتری برای استخدام در آینده داشته باشند.

 امریه سربازی رشته حقوق

شرایط و ضوابط امریه سربازی رشته حقوق

اگر در رشته حقوق درس خوانده‌اید و به تازگی فارغ التحصیل شده‌اید، می‌توانید از این نوع امریه استفاده کنید اما امریه حقوق، شرایط خاصی دارد. برخی از مهم ترین شرایط استفاده از امریه سربازی حقوق، این موارد هستند:

🟢 افرادی که قصد دارند از این نوع امریه استفاده کنند، نباید به هیچ عنوان غیبت سربازی داشته باشند.

🟢 استفاده از امریه برای کسانی که در حال خدمت هستند و یا از ایست خدمت استفاده کرده‌اند، وجود ندارد.

🟢 افرادی که قصد دارند از کسری خدمت استفاده کنند، نمی‌توانند برای امریه اقدام کنند.

🟢 افرادی که در احزاب و سازمان‌های ضدانقلاب فعالیت داشته‌اند، نمی‌توانند از طرح امریه استفاده کنند.

🟢 افرادی که برای امریه سربازی وکالت اقدام می‌کنند، نباید اعتیاد به هر نوع ماده مخدر داشته باشند.

🟢 این افراد باید به یکی از ادیان رسمی در کشور اعتقاد داشته باشند.

🟢 افرادی که برای امریه در ارگانی خاص اقدام می‌کنند، نباید هیچ ارتباط فامیلی با اعضا و کارمندان آن ارگان داشته باشند.

چه عواملی باعث بالا رفتن شانس افراد برای گرفتن امریه وکالت می‌شود؟

معمولا در بیشتر استان‌ها، ظرفیتی که قوه قضائیه برای پذیرش امریه رشته حقوق اعلام می‌کند، کمتر از تعداد متقاضیان است. به همین علت کسب اجازه امریه وکالت در بیشتر موارد به صورت رقابتی است. برخی افراد با توجه به شرایط و امتیازات خاص، شانس بیشتری برای قبول شدن در این امریه‌ها دارند. به عنوان نمونه، افرادی که این امتیازات را داشته باشند، زودتر در این طرح جذب می‌شوند:

✅ افرادی که معدل بالاتری در آخرین مقطع تحصیلی خود کسب کرده باشند.

✅ افراد عضو بنیاد ملی نخبگان

✅ افراد با مدرک بالاتر، زودتر در این امریه‌ها جذب می‌شوند. به عنوان مثال افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دارند در مقایسه با افراد لیسانسه، شانس بیشتری برای گرفتن امریه رشته حقوق دارند.

✅ افراد متاهل و دارای فرزند

✅ اعضای خانواده شهدا و ایثارگران

✅ افراد قاری قرآن

✅ افرادی که دارای سهمیه ایثارگری هستند.

✅ اعضای کمیته امداد

✅ افراد تحت پوشش بهزیستی

✅ عضو بسیج فعال و بسیج عادی

برای اطلاعات بیشتر در مورد امریه رشته حقوق حتما مقاله امریه قوه قضاییه را مطالعه کنید.

رشته های مورد نیاز امریه در رشته حقوق

  • حقوق خصوصی
  • گرایش حقوق ثبت اسناد و املاک
  • گرایش حقوق ارتباطات
  • گرایش حقوق بین الملل
  • گرایش حقوق اسناد و ندارک تجاری
  • گرایش حقوق جزا و جرم شناسی
  • گرایش حقوق اقتصادی
  • گرایش حقوق عمومی
  • گرایش حقوق دادرسی اداری
  • گرایش حقوق خانواده

دقت داشته باشید پذیرش امریه رشته حقوق در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود. بر اساس همین موضوع فارغ التحصیلان این مقاطع و یا کسانی که آخرین سال تحصیلی شان را در این مقاطع سپری می کنند می توانند برای اخذ امریه سربازی این رشته اقدام کنند.

هدف از اعطای بورسیه سربازی به رشته حقوق افزایش تعامل و همکاری بین دانشگاه ها و قوه قضاییه می باشد. علاوه بر این به علت حساس بودن این رشته و سر و کار داشتن آن با پرونده های قضایی هرچه کسانی که در این رشته ها تحصیل کرده اند با تجربه بیشتری وارد بازار کار بشوند کیفیت رسیدگی به امور مردم افزایش می یابد. بنابراین فرصت دو ساله سربازی در روند کسب تجربه این افراد بسیار موثر است زیرا مشمولین می توانند چیز هایی را که در دانشگاه فرا گرفته اند را به اجرا در بیاورند.

اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی در امریه رشته حقوق

کارشناسان قوه قضائیه، معیارهایی را برای انتخاب افراد فارغ التحصیل برای امریه وکالت در نظر می‌گیرند. به این ترتیب فارغ التحصیلان در دانشگاه‌های بومی که در همان استان یا شهر قرار دارند، در اولویت هستند. این معیارها برای انتخاب فارغ التحصیلان در نظر گرفته می‌شود:

اولویت اول: افراد فارغ التحصیل در دانشگاه‌های بومی در هر استان

اولویت دوم: افراد فارغ التحصیل در دانشگاه‌های دولتی مستقر در تیپ 1

اولویت سوم: افراد فارغ التحصیل در دانشگاه‌های آزاد در سراسر کشور

اولویت چهارم: افراد فارغ التحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور

مدارک لازم برای ثبت نام امریه سربازی رشته حقوق چیست؟

ثبت نام امریه رشته حقوق، در مرحله اول به صورت اینترنتی و در سامانه قوه قضائیه انجام می‌شود. در مراحل بعدی پذیرش اما لازم است که متقاضیان به صورت حضوری به این قوه مراجعه داشته باشند. به همین دلیل لازم است که اسکنی دیجیتال از این مدارک را نیز به همراه اصل و کپی آن‌ها آماده کنید. مدارک لازم برای ثبت نام امریه سربازی کانون وکلا، شامل این موارد است:

  • شناسنامه به همراه کپی از آن
  • کارت ملی به همراه کپی از آن
  • ۳ عدد عکس پرسنلی جدید با پشت زمینه سفید
  • کارت ملی همسر و فرزندان در صورت تاهل
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • برگه اعزام به خدمت
  • مدارک سوء پیشینه
  • گواهی عدم اعتیاد همراه با تایید پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه
  • معرفی‌نامه از بهزیستی یا کمیته امداد در صورت عضویت در هر کدام
  • مدارک کامل از بنیاد ملی نخبگان در صورت عضویت

شرایط و ضوابط امریه سربازی رشته حقوق

زمان ثبت نام برای امریه رشته حقوق

اگر قصد استفاده از این امریه را دارید، باید از زمان ثبت نام آن اطلاع دقیق داشته باشید. تاریخ دقیق ثبت نام این نوع امریه‌ها در سامانه قوه قضائیه اطلاع‌رسانی می‌شود. به عنوان نکته کلی، باید بدانید که بهتر است سه ماه قبل از تاریخ اعزام‌تان، در این سامانه ثبت نام کنید.

مراحل اخذ امریه سربازی رشته حقوق

اگر مدرک حقوق دارید و فارغ التحصیل در یکی از گرایش‌های حقوق در دانشگاه‌ها هستید، می‌توانید از امریه رشته حقوق به جای سربازی استفاده کنید. این امریه در واقع سربازی فارغ التحصیلان رشته حقوق محسوب می‌شود. برای شروع مراحل ثبت نام در این مدل از امریه، باید این مراحل را دنبال کنید:

ابتدا مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی و دیگر مدارک و معرفی‌نامه‌ها را آماده کنید.

در این مرحله شما باید وارد سامانه اینترنتی قوه قضاییه به نشانیqazahrm.ir شوید و به صورت آنلاین ثبت نام کنید. در طور معمول دو هفته مهلت برای انجام مراحل ثبت نام در این نوع امریه وجود دارد.

برای انجام ثبت نام آنلاین، باید تمامی مدارکی که در بخش قبلی به آن اشاره شد را به صورت اسکن شده آماده کرده و به صورت فایل‌های pdf در این سامانه بارگزاری کنید.

وقتی بارگزاری و تکمیل اطلاعات و مشخصات به درستی به پایان برسد، سامانه به شما یک کد رهگیری خواهد داد.

حال باید برای تکمیل مراحل بررسی مدارک صبر کنید. معمولا حدود دو هفته یا بیشتر طول می‌کشد تا قوه قضائیه مدارک شما را بررسی کند و نتیجه در سامانه درج شود.

در این مرحله، باید دوباره وارد سامانه شوید. وضعیت قبولی شما در سایت درج شده و می‌توانید از آن مطلع شوید.

در صورتی که در این طرح قبول شده باشید، باید به همراه تمامی مدارک به مرکز قوه قضاییه در محل سکونت خود، به صورت حضوری مراجعه کنید.

مدارک شما در این مراکز بررسی می‌شود و در صورت تایید، به شما وقتی برای مصاحبه داده می‌شود.

اگر در مصاحبه که به صورت حضوری برگزار می‌شود قبول شوید، باید دوره آموزشی را بگذرانید. در این مرحله به شما در مورد زمان و مکان دوره آموزشی در پادگان اطلاع داده می‌شود.

پس از گذراندن دوره آموزشی باید برای طی دوره امریه، به سازمان یا نهاد مربوطه مراجعه کنید.

نکاتی که درباره امریه سربازی رشته حقوق که حتما باید بدانید

اگر فارغ التحصیل رشته حقوق هستید و قصد دارید برای امریه سربازی در این رشته اقدام کنید، بهتر است از این نکات اطلاع داشته باشید:

در حال حاضر بیشتر قبولی‌های این نوع امریه از بین افراد با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر است.

شما با خدمت در این نوع امریه، حقوق دریافت خواهید کرد اما این حقوق چندان بالا نیست. حقوقی که افراد امریه دریافت می‌کنند با دیگر سربازان برابر است. پرداخت حقوق افرادی که در نهاد یا ارگانی مانند قوه قضائیه امریه شده‌اند، به عهده این قوه است.

افرادی که در این نهاد امریه می‌شوند، می‌توانند پوشش دلخواه داشته باشند و نیازی به پوشیدن لباس فرم سربازی نیست.

ساعات کاری سربازان امریه، مانند دیگر کارمندان در آن سازمان یا ارگان است. اما اگر نیاز به خدمت آنان در ساعات غیراداری وجود داشته باشد، افراد ملزم هستند در هر ساعتی در محل کار خود حاضر شوند.

سخنی از مشاوران آویژه

یکی از راه‌های گذراندن دوران سربازی، استفاده از طرح‌های امریه است. در این روش، افراد فارغ التحصیل که مدارک مرتبط با نیاز ارگان‌ها دارند، می‌توانند با خدمت در این نهادها و ادارات، دوران سربازی را بدون رفتن به پادگان طی کنند. مرکز اصلی رسیدگی به امور امریه در رشته حقوق، قوه قضائیه است. افراد مشمول باید پس از دوران آموزشی، 24 ماه یا دو سال در مراکز این قوه، خدمت کنند. اگر برای زمان‌بندی ثبت نام در امریه رشته حقوق، نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مشاوره نظام وظیفه آویژه داشته باشید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

پذیرش امریه سربازی رشته حقوق + سربازی وکلا چگونه است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 7 نظر:
  1. برای سرباز امریه یکی از شرایطش متاهل بودن حتما باید اجباریه باید ازدواج و فرزند داشته باشیم🤔

  2. عرض سلام و احترام
    بنده فارغ التحصیل رشته حقوق مقطع کارشناسی هستم
    میخواستم بدونم طبق اطلاعات و تجربه شما مشاورین بزرگوار
    اخذ امریه در چه ارگان یا سازمان یا اداره ای پس از این که دوره امریه به اتمام رسید احتمال یا شانس استخدام شدن را به همراه دارد؟
    بزرگواران لطفا محبت بفرمایید و راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

    1. سلام امریه شدن ارتباطی به استخدام شدن در ارگان مورد نظر ندارد مگر اینکه آن ارگان مورد نظر نیاز به شما داشته باشد

  3. سلام عرض ادب واحترام.من معدلم۱۴.۶۰هستش میتونم امریه بگیرم یانه؟

      1. سلام خدمت مشاوران عزیز.من دیسک کمرضعیف دارم ولی دردم خیلی زیاده به نظرشما معاف ازرزم میشم یانه؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید