شرایط معافیت کفالت پدر در سال 1402

شرایط معافیت کفالت پدر

معافیت کفالت پدر، یکی از انواع معافیت سربازی و همچنین از پر اصلاح ترین قوانین نظام وظیفه در چند سال اخیر بوده است. این قانون که جهت رفاه حال والدینی که نیاز به مراقبت دارند وضع شده است، در سال های اخیر دستخوش تغییراتی شده است که مهم ترین تغییر آن افزایش شرایط سنی پدر و پدربزرگ بوده است.

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به نقل از سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، ستاد کل نیروهای مسلح طی ابلاغیه ای به تمامی ارگان های نظامی اعلام کرده است که شرط سنی برای معافیت کفالت پدر تنها فرزند ذکور پدر و یا تنها نوه ذکور پدربزرگ ۷۵ سال تمام است.

این قانون از ابتدای سال جاری اجرا شده است و مدت اعتبار آن نیز تا پایان سال است، بنابراین تمامی کسانی که در سال 1402، هجده سالشان کامل می شود و مشمول خدمت سربازی می شوند مطابق این قانون سن کفالت برای آنها محاسبه می شود.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی شرایط کفالت پدر در سال 1402 بپردازیم.

 

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

انواع معافیت کفالت پدر

سردار تقی مهری در ادامه ی صحبت های خود اشاره نمود: البته برای این قانون تبصره ای نیز در نظر گرفته شده است که بر اساس آن افرادی که پدر و یا پدربزرگشان دارای بیماری های خاصی هستند که نیاز به مراقبت دارند، می توانند بدون در نظر گرفتن شرایط سنی از این قانون استفاده بکنند و معاف شوند.

این افراد باید بعد از رسیدن به سن مشمولیت، درخواست خود را به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +۱۰) ارائه دهند. البته باید دقت داشته باشند که درخواست آنها در صورت تایید شورای پزشکی وظیفه عمومی قبول می شود و در غیر این صورت مشمول باید به خدمت سربازی اعزام شود.

پونزمعافیت کفالت به علت شرایط پدر در سه نوع خلاصه می شود، که بشرح زیر است:

معافیت بخاطر کبر سن

که بر اساس قانون جدید از ۷۰ به ۷۵ تغییر پیدا کرده است.

معافیت بخاطر بیماری

شامل ۴۹ مورد می باشد که بیشتر بر روی بیماری های صعب العلاج می باشد.

معافیت بخاطر زندانی بودن پدر

کفالت در این مورد بصورت موقت است و چنانچه حکم پدر بیش از ۱۰ سال حبس باشد، مشمول از معافیت موقت ۵ ساله بهره مند می شود و می تواند به مدت ۵ سال سربازی خود را به تعویق بیندازد. در حقیقت وقتی پدر شما در حبس باشد، شما کفیل یکی دیگر از اعضای خانواده مانند مادر، خواهر و … خواهید شد و می توانید کفالت پدر زندانی دریافت کنید.

قوانین معافیت کفالت پدر چیست؟

قوانین کفالت پدر در حالت کلی شامل موارد ذکر شده فوق است. در حالت کلی اگر این شرایط برقرار باشد، فرد می تواند در مورد معافیت سربازی برای پدر اقدام کند؛ اما تبصره هایی نیز در این میان وجود دارد که راه را برای اخذ این نوع معافیت باز کرده است.

برای مثال در مورد داشتن برادر اگر برادر یک سری شرایط خاص داشته باشد، فرد می تواند از معافیت کفالت بهره مند شود.

پونزدر این حالت برادر باید دارای شرایط زیر باشد:

معلولیت جسمی برادر

بیماری و عدم توانانی بردار جهت سرپرستی پدر

زندگی کردن برادر در محلی به دور از محل سکونت پدر

زندان بودن بردار برای مدتی مشخص و…

در مورد قوانین معافیت کفالت پدر که برای سن پدران وجود دارد، اگر تایید شود که پدر معلولیت یا عارضه جسمی دارد و یا یکی از بیماری های مورد نظر را دارد، فرد می تواند بدون توجه به سن پدر درخواست کفالت کند.

پونزبیماری هایی که باعث معافیت کفالت پدر می شوند، بشرح جدول زیر هستند:

ضایعات عروقی و مغزی
عمل های جراحی روی مغز
بیماری ها و عمل های جراحی روی ستون فقرات
بیماری های روانی
دیابت شیرین
بیماری های ریه
بیماری ها و آسیب های پوستی
آلزایمر پیشرفته
بیماری های کبدی
از کار افتادگی یا قطع عضو
هموفیلی
سرطان های بدخیم
نابینایی
ناشنوایی
بیماری های کلیوی و عمل های جراحی روی مجاری ادراری
مبتلا به سل
مبتلا به HIV
نارسایی قلبی

البته کلیه بیماری های فوق باید از نظر شدت بیماری مورد تایید پزشک قرار بگیرند.

انواع معافیت کفالت پدر

مدارک لازم برای اخذ کفالت پدر بیمار شامل چه مواردی است؟

مدارک لازم برای اخذ کفالت پدر بیمار شامل موارد متعددی است که با توجه به شرایط متقاضی، ممکن است از فردی به فردی دیگر متفاوت باشد.

پونزدر حالت کلی مدارک لازم برای اخذ کفالت پدر بیمار به شرح جدول زیر است:

عکس پرسنلی مشمول یک عدد رنگی 4*3
عکس پرسنلی پدر مشمول دو عدد
شناسنامه مشمول و کپی آن ها
کارت ملی و کپی
کپی تمام صفحات شناسنامه پدر مشمول
کپی صفحات شناسنامه مادر مشمول
کپی شناسنامه خواهران مشمول
کپی شناسنامه برادران مشمول
اصل مدرک تحصیلی مشمول با کپی از آن
فرم وضعیت مشمول
فرم معاینه اولیه مشمول
فرم واکسیناسیون مشمول
کپی کارت ملی پدر
کپی کارت ملی مادر
فرم شماره ۴ تکمیل وضعیت مشمول
گواهی اشتغال به خدمت مشمولین

مدارک لازم برای اخذ کفالت پدر بیمار شامل چه مواردی است؟

مشمولین دریافت معافیت کفالت چه کسانی هستند؟

مشمولین دریافت معافیت کفالت، اکثرا با این سوال مواجه هستند که چگونه باید برای اخذ معافیت کفالت اقدام کنند و مراحل آن به چه صورت است.

پونزاین مراحل بشرح زیر است:

مشمولان در مرحله اول باید به مراکز خدمات الکترونیک مراجعه کنند و فرم های مربوطه را پر کنند؛ سپس درخواست خود را به صورت اینترنتی به ثبت برسانند.

پس از این مرحله باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه و به سازمان وظیفه عمومی ارسال کنند.

در ادامه اگر شرایط اولیه و مدارک شما تایید شود، برای شما کمیسیون تشکیل خواهد شد.

در این کمیسیون رای نهایی در مورد تایید یا رد معافیت کفالت شما صادر خواهد شد.

این کمیسیون با حضور افرادی مانند فرماندار یا نماینده رئیس سازمان وظیفه یا نماینده او و… تشکیل خواهد شد.

در نهایت اگر مشمولین دریافت معافیت کفالت به رای صادره از طرف کمیسیون اعتراض داشته باشند، می توانند درخواست تجدید نظر خود را به نهاد مربوطه ارائه دهند.

چگونه معافیت کفالت پدر بگیریم؟

تحقیقات محلی برای معافیت کفالت پدر چگونه است؟

تحقیقات محلی برای معافیت کفالت پدر برای شرایطی است که نیاز است صحت ادعای متقاضی در مورد وضعیت خود ثابت شود.

برای مثال طبق قوانین، فردی که پدر وی مفقودالاثر است، می تواند کفالت اعضای خانواده را برعهده بگیرد؛ بنابراین فردی که با ادعای مفقودالاثر بودن پدر خود درخواست کفالت خانواده را دارد، یا به دلیل مفقودالاثر بودن برادر درخواست کفالت پدر را داده است، باید طبق تحقیقات ثابت شود که این مسئله حقیقت دارد و سوری نیست.

البته می توان بر نتیجه تحقیقات اعتراض کرد تا دوباره جریان بررسی شود. البته تحقیقات محلی معافیت برای کفالت پدر مختص مفقودالاثر بودن پدر نیست و برای شرایط دیگر نیز ممکن است صورت بگیرد.

تحقیقات محلی برای معافیت کفالت پدر چگونه است؟

مراحل معافیت کفالت پدر

مراحل دریافت معافیت کفالت پدر بسیار ساده است، اما مشمولین خدمت سربازی و علاقه مندان به گرفتن معافیت های کفالت پدر باید این مراحل را طی کنند و پس دانستن مراحل معافیت سربازی کفالت پدر ضروری است.

پونزمراحل دریافت معافیت سربازی کفالت پدر و رسیدگی به پرونده ی معافیت خدمت سربازی از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی بصورت زیر است:

مشمول باید دفترچه راهنمای معافیت کفالت را با دقت مطالعه کند تا اطلاعات لازم درباره آماده کردن مدارک را بدست آورد.

مدارک تهیه شده را باید به نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیکی تحویل دهد.

پس از تحویل مدارک درخواست معافیت خدمت سربازی توسط مرکز پلیس + ۱۰ در سیستم نظام وظیفه ثبت خواهد شد.

اطلاعات ثبت شده توسط سازمان مربوطه بررسی و تایید می شود.

نظام وظیفه دعوتنامه ای برای مشمول خواهد فرستاد؛ در این دعوتنامه از مشمول دعوت می شود تا در جلسه رسیدگی به پرونده ی معافیت خدمت سربازی شرکت کند.

در این جلسه رای نهایی برای معافیت کفالت صادر خواهد شد.

پس از رای نهایی مشمول می تواند کارت معافیت دائم خود را دریافت کرده و معاف شود.

مشمولین باید بدانند و آگاه باشند که انواع معافیت های صادر شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی فقط برای زمان صلح بوده است. در زمان جنگ این معافیت ها بی اعتبار خواهد بود. با طی کردن این مراحل با موفقیت فرد مشمول به خواسته خود می رسد.

معافیت کفالت پدر چه مراحلی دارد؟

معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت

معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت نیز یکی دیگر از راه های گرفتن معافیت کفالت خدمت سربازی است. مراقبت بدین معناست که پدر قبل از رسیدن به سن ۷۵ سالگی از کار افتاده باشد، یا دچار بیماری باشد که از سوی فرزند ذکور نیازمند مراقبت و نگهداری باشد.

البته باید در نظر داشت که شرایط جسمی پدر و از کار افتادگی آن در سن قبل از ۷۵ سالگی باید حتما به تایید شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه برسد؛ یعنی مدارک پزشکی پدر مشمول در کمیسیون شورای پزشکی نظام وظیفه عمومی مورد بررسی قرار گرفته و پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه آن را معاینه و تشخیص بیماری و از کار افتادگی را تایید خواهد کرد.

پدر نیازمند مراقبت، بدین معناست که پدر از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، مغزی، دیسک کمر، سرطان و دیگر بیماری ها رنج ببرد.

افرادی که دارای پدر بالای ۷۵ سال باشند، مجاز به دریافت معافیت کفالت هستند. مشمول باید تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال این پدر باشند تا بتواند به عنوان کفیل، از خدمت معاف شود. اگر مشمول دارای برادران بالای ۱۸ سال باشد، نمی تواند از این قانون استفاده کند.

البته تبصره ای نیز برای مشمولانی که دارای برادر معلول هستند، مطرح است. طبق آن مشمولان دارای برادر معلول و پدر بالای ۷۵سال از رفتن به خدمت معاف می شوند.

مشمولان نظام وظیفه عمومی تحت شرایط دیگری نیز می توانند از این معافیت استفاده کنند. این شرایط برای کسانی است که سن پدرشان به ۷۵ سال نرسیده است، اما دچار بیماری شده است و توانایی نگهداری و مراقبت از خود را ندارد.

پونزبرخی شرایط خاص نیز برای معافیت کفالت پدر وجود دارد، که بدین شرح می باشند:

افرادی که دارای پدر بالای 75 سال باشند، مجاز به دریافت معافیت کفالت هستند.

مشمول باید تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال این پدر باشند تا بتواند به عنوان کفیل، از خدمت معاف شود.

اگر مشمول دارای برادران بالای ۱۸ سال باشد، نمی تواند از این قانون استفاده کند. البته تبصره ای نیز برای مشمولانی که دارای برادر معلول هستند، مطرح است. طبق آن مشمولان دارای برادر معلول و پدر بالای 75سال از رفتن به خدمت معاف می شوند.

مشمولان نظام وظیفه عمومی تحت شرایط دیگری نیز می توانند از این معافیت استفاده کنند. این شرایط برای کسانی است که سن پدرشان به 75 سال نرسیده است، اما دچار بیماری شده است و توانایی نگهداری و مراقبت از خود را ندارد.

مشاوره معافیت کفالت پدر

مشاوره معافیت کفالت پدر

مشاوره کفالت به مشمولین راهنمایی ها و اطلاعات لازم در خصوص شرایط گرفتن کفالت را خواهد داد.

مشمولین باید در اولین قدم برای گرفتن کفالت به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +۱۰ مراجعه کرده و فرم وضعیت مشمولین را دریافت کنند.

مشمولین باید این برگ تعیین وضعیت را پر کرده (برگ شماره ۱ دفترچه راهنما) و به همراه برگ معاینه اولیه (برگ شماره ۲ دفترچه راهنما) تکمیل و آماده ارائه داشته باشند.

اصل شناسنامه و دو سری کپی از تمام صفحات شناسنامه مشمول، از مدارکی است که ارائه آن به دفتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +۱۰ الزامی است. اصل کارت شناسایی ملی و کپی از آن نیز دیگر مدارک مهمی است که باید ارائه دهید.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را از اطلاعات مربوط به شرایط معافیت کفالت پدر در سال 1402 آگاه سازیم. چنانچه در این زمینه سوالی دارید، یا با دریافت مشاوره نظام وظیفه احتیاج دارید، با کارشناسان مجرب مجموعه آویژه تماس حاصل فرمایید تا راهنمای شما باشند.

سوالات متداول

سوال علامتشرایط اخذ معافیت کفالت کدامند؟

این شرایط شامل نداشتن غیبت و رسیدن به سن مشمولیت سربازی است. همچنین مشمول باید تنها فرد سالم واجد شرایط برای نگهداری از فرد مکفول باشد.

سوال علامتکفالت برای پدر به چه معناست؟

کفالت برای پدر به معنای بر عهده گرفتن سرپرستی و وظیفه ی نگهداری پدری است که خود به تنهایی توانایی انجام امورات زندگی خود را ندارد.

سوال علامتآیا امکان دریافت معافیت کفالت پدر برای افراد با پدر زیر 75 سال ممکن است؟

بله؛ این افراد نیز در صورتی که بتوانند بیماری پدر و نیاز وی به مراقبت را به اثبات برسانند، مشمول معافیت کفالت هستند.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط معافیت کفالت پدر در سال 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 1,096 نظر:
  1. سلام
    من ۲۲ سالمه ، غیبت ندارم . پدرم به خاطر بیماری دوقطبی و افسردگی از کارافتادگی بانک گرفته ( کارمند بانک بوده) ، مادرم شاغله ، پدرم عضو بهزیستی هم نیست ولی سابقه بستری ۳۸ روزه داره و چندین دکتر تایید کردن بیماریشو .
    میتونم کفالتشو بگیرم؟

    1. با سلام خانم ناصری هستم اگر از کارافتادگی پدرتان توسط پزشک معتمد نظام وظیفه تایید شود شما می‌توانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام فرمایید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  2. سلام وقت بخیر پدر بنده یک چشمش اصلا نمی بیند و کارش آزاد هست و نمی تواند دو ساله کار کند و بیماری فتخ هم دارد و مادرمم هم بازخریده کرده بدلیل سختیه کار و من درآمد خانوده را می دهم و الان دفترچه پرکردم برگه سبز گرفتم و ماه دیگ باید بروم نمی شود ب هیچ طریقی معافیت کفالت بگیرم

    1. با سلام خانم سیری هستم در صورتی که طبق بند ۳۱ آیین نامه فقدان هر دو چشم برای پدر یا هر دو چشم عملا فاقد بینایی باشد یا به هر علتی دید هر دو چشم در مجموع به اندازه کمتر ۳۰٪ دید یک چشم باشد و البته فاقد غیبت باشید و برادر بالای ۱۸ سال نداشته باشید

  3. سلام من پدرم ۹۶ ساله هست و به شدت بیمار و دارای مشکلات بینایی و کلیوی، دو برادر ناتنی بزرگتر از خودم هم دارم که سابقه بیماری قلبی دارند و چون اونا هم بیمار هستند و البته ناتنی، وظیفه مراقبت از پدر به تنهایی به دوش من هست، من تنها فرزند مادرم هستم، آیا امکان معافیت برای من وجود داره؟؟؟

    1. با سلام خانم سیری هستم با وجود برادر بالای ۱۸ سال امکان معافیت نمی باشد مگر اینکه برای پدر عضویت شدید بهزیستی را بگیرید که طبق ماده ۶ بهزیستی معاف شوید

  4. سلام. من تک فرزند و دانشجو هستم و پدر و مادرم از هم جدا شده اند و با پدرم زندگی می کنم که ایشان 15 سال است درگیر بیماری دیابت هستند و عارضه شدید چشمی ( پارگی شبکیه ) دارند اما نابینا نیستند و در حال حاضر انسولین مصرف می کنند و برای انجام کارهای منزل و پزشک رفتن و … نیاز به کمک دارند. از طریق کفالت مادر شرایط معافیت ندارم. آیا می توانم معافیت کفالت پدر را بگیرم ؟

    1. با سلام خسروی هستم برای راهنمایی بهتر جهت معافیت با ما تماس بگیرید

  5. سلام وقت بخیر ممنون میشم راهنماییم کنید ۳۶ساله یدو دوره از معافیت تحصیلی دانشگاه استفاده کردم ولی از دانشگاه انصراف دادم سربازی نرفتم کار کردم الان پدرم ۷۶سالشه و دچار بیماری قلبی و عمل قلب و ناتوانی جسمی و مادرم هم بیمار آترئیت هستن ۶۹ساله یک برادر دارم متاهل مستقل از ما و سربازی رفته تو ی شهریم و دوتا خواهر مجرد در خانه دارم میتونم برا معافیت کفالت اقدام کنم ؟

    1. سلام جزایری هستم..شما باید اول غیبت سربازی خود را توسط نامه توجیه غیبت توجیه کنید و در صورت تایید نامه و بخشیدگی غیبت اگر پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشند امکان گرفتن معافیت کفالت پدر خواهید داشت.

  6. باسلام وعرض ادب پسر بنده سال 96ب خدمت سربازی رفت وباوجودحضور پدرش در جبهه شامل کسری خدمت شد ولی سال 97بعلت بیماری سرطان معده پدرش وگواهی از کار افتادگی پدرش سربازی را رها کرد وبرای گذران امور پدرو خرج زندگی دیگه خدمت سربازی رو ادامه ندادچون تک پسر هست وپدرش ایثارگرهستند و28ماه خدمت در جبهه دارند ایا میتوانم برای گرفتن معافیت پسرم اقدام کنم

    1. سلام جزایری هستم. باید جریمه فرار از خدمت را پرداخت کند و برای جلوگیری از حبس دلایل خود را در قالب نامه ذکر کند و در صورت پذیرش معاف نمی شوند چون باید 30 ماه سابقه جبهه داشته باشند

  7. سلام،من پدرم سه سال زندگی نباتی داشت که ازش مراقبت میکردم که متاسفانه چند ماه پیش فوت کرد،یه برادر بزرگتر از خودم دارم،برادرم خدمت کرده،قبلا اطلاع نداشتم که اگه پدرم رو در بهزیستی مینوشتم میتوانستم معاف شوم،الان که فوت کرده میتوان اقدامی کرد؟؟ممنون

    1. سلام میتوانید از طریق گرفتن کفالت مادر معافیت بگیرید در صورتی که مادر عضویت بهزیستی یا کمیته امداد داشته باشد.

  8. 70 سال کهن سالی میتوان برشمرد
    60سال میتواند سن یک فرد بازنشسته باشد
    ومراقب در منزل داشته باشد،
    بکارگیری افراد در شمول سنی 60 در شرکت ها و دستگاه های دولتی ممنوع است
    و نیروی جوان نیازمند شغل تربیت و جایگزین شوند بهتر است.

  9. سلام خسته نباشید پسر من دفترچه خدمت پست کرده بخاطر تتو روی دستش کمیسیون پزشکی رفته که مجددا گفتن برامشاوره باید بعداز دریافت پیامک مراجعه کند از طرفی پسراول هست دوتا برادر کوچکتر از خودش داردپدرش دیسک کمر چندسال پیش عمل کرده دیسک گردن هم داره شغلشون هم کشاورزی هست آیا میتونه معاف بشه

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم خیر با وجود برادر امکان معافیت از طریق کفالت پدر وجود ندارد

  10. سلام 23 ساله هستم دانشجوی سال آخر ، مادر و برادرم در اثر تصادف سال 94 فوت شدند و تنها فرزند هستم و پدرم 57 ساله و سنگ کلیه خفیف داره و شاغل هم نیست برای کفالت میتونم اقدام کنم؟

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم برای معافیت از طریق کفالت پدر اقدام کنید تا معافیت را دریافت کنید

    2. بهزیستی استان چندماه است کمیسیون برگزار نکرده
      و هیچ دستگاه متولی مشکل را حل نکرده
      و خانواده ها در بلاتکلیفی و شرایط سخت
      منتظر اظهار نظر اعضای کمیسیون پزشکی استان هستند،

      خانواده ها رنج دیده تا کی معطل گرفتن یه نامه از دستگاه های حمایتی و دولتی باشند
      و فریاد رسی نباشد.

  11. سلام پسر من 18 سالشه وکمک خرج خونه است ود و برادر کو چک تر هم داره ومن توان کارکردنو ندارم چون شصت پام بیشتری قطع شده وتوان کار کردن رو ندارم آیا معاف میشه یا نه

    1. با سلام، سه شرطی اصلی معافیت کفالت، عدم وجود غیبت، فراری یا نهضت، تک پسر بالای 18 سال خانواده بودن و اگر برای کفالت پدر یا باید 75 سال یا باید بیماری حاد پدر و ب ای کفالت مادر متارکه که سی ماه گذشته باشه و ازدواج نکرده باشید و همچنین فوت پدر میباشد

  12. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم که من تا وقتی که لیسانس بگیرم پدرم میشه ۶۱ سال فرزند دوم هم هستم آیا معاف میشم بعد من کسری خدمت اینا رو دارم از سپاه عضو سپاه هستم آیا میشه؟

    1. با سلام شما زمانی میتوانید از معافیت دائم استفاده نمایید که پدر کهولت سن 75 را داشته باشند در غیر اینصورت باید پدر بیمار ناتوان باشند

  13. سلام پدر من بهزیستی است من دوماه دیگه مانده ۱۸ ساله بشم ویک برادر ۱۴ ساله ام دارم می توانم الان معاف بشم وکار هایش را الان که ۱۸نشدم انجام بدم

    1. باید ۱۸ سالتان شود وبعد برای سربازی اقدام کنید

  14. سلام، من پدرم ۷۶ سالشه و ۱۲ ساله بازنشسته شده.
    خودمم ۲۰ سالمه و 1 خواهر و 3 تا برادر کوچکتر از خودم دارم،میخواستم ببینم معافیت رو میتونم بگیرم

    1. بله درصورتی که غیبت سربازی نداشته باشید میتوانید در صورتی که برادرتان بالای 18 سال نباشد

  15. پسری 18 ساله هستم، یک برادر دو ساله هم دارم، پدرم 51 سالشه، و نارسائی شدید دریچه قلب داره، که پزشکان گفته اند باید تعویض دریچه قلب انجام بده. با این شرایط آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید با تایید کمیسیون پزشکی میتوانید معافیت کفالت پدر بگیرید.

  16. سلام وقت بخیر من پدرم یک پدره گوشش پاره شده و مشکل قلب ام داره نیاز به عمل داره دکتر ام تایید کرده خودمم تک پسرم و اضافه ام نخوردم آیا میتونم اقدام برای معافیت کنم؟

    1. سلام بله در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

  17. سلام پدر من 59سال سن داره و عمل قلب باز کردن و تنها 30درصد قلب پدر کار میکند من تنها پسر هستم آیا معافیت شامل من میشود

    1. سلام اگر غیبت سربازی نداشته باشید با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت را دارید.

    2. سلام من‌
      پدرم‌۵۱سال‌داردبیماری‌اصحاب‌روان‌شدید‌دارد
      دوباربیمارستان‌دولتی‌اصحاب‌روان‌بصتری‌شده‌
      سال۸۶کمسیون‌کارافتادگی‌کلی‌شده‌‌کمسیون
      پزشکی‌ردمیکنندممنونم

  18. با سلام ، تک فرزند هستم و پدرم بیماری قلبی داره یک بار برای معافیت کفالت اقدام کردم که در معاینه پزشکی رد کرد و منم اعتراض نکردم ، الان شانس معافیت برام پیش اومده آیا بعداز یک سال میتونم باز درخواست معافیت کفالت بدم؟؟؟!

    1. سلام بله اگر غیبت سربازی نداشته باشید امکان گرفتن کفالت را دارید.

  19. سلام خسته نباشید،پسر من ۲۲سالشه و لیسانس مترجمی زبان داره،تازه فارغ التحصیل شده،پدرش در یکی از شهرستان های جنوب کشور کارمیکنه و ۳ماه یه بار بهمون سر میزنه،پسرم همه کارهای منو انجام میده،مثلا خریدهام و یه سری کارهای خونه،چون من سالهاست که پادرد و کمر درد شدید دارم و نمیتونم سنگینی بلند کنم،یه جورایی عصای دستمه،فقط یه خواهر ۱۲ساله داره، به درس های خواهرش رسیدگی میکنه و خواهرشو مدرسه میبره،من چون کسیو ندارم که کمک حالم باشه،واقعا نیازدارم که پسرم پیشم باشه و کمکم کنه در کارها،آیا پسرم میتونه معافیت بگیره؟

    1. سلام در صورت جدایی رسمی پدر و مادر ایشان امکان گرفتن معافیت را دارند.برای برسی دیگر معافیت ها برای ایشان با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

  20. سلام و خسته نباشید
    من ۱۸ سالمه پدرم ۵۵ سالشه که ۲۵ ساله دیسک کمر شدید داره ۳ ساله عمل کرده شغلش آزاد هست نمیتونه کار کنه کارهاشو من انجام میدم کار میکنم بیمه هم آزاد پرداخت میکنیم کفالت برایم تعلق میگیره
    یک خواهر دانشجو‌دارم فقط
    به خاطر بیمه آزاد پرداخت کردم برای پدرم خانواده )میتونم کفالت پدری که دیسک کمر داره بیمش آزاده کارافتاده نیست کفالت بگیرم

    1. سلام برای گرفتن کفالت پدر شما باید غیبت سربازی نداشته باشید و پدر یکی از بیماری های آیین نامه کسان مشمول را داشته باشد.

  21. باعرض سلام وخسته نباشید من پدرم سرطان تیرویئد داره وسه بار جراحی ویک بار ید درمانی کرده ودوباره تیرویئد اش عوت کرده واحتیاج به جراحی داره واز س۰ال ۶۸تا حال داروی لوتیروکسین دوعدد مصرف میکند وزیر پوشش بهزیستی هست میتوانم اقدام کنم

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید میتوانیذد برای گرفتن کفالت اقدام کنید

  22. سلام وقت بخیر
    بنده۲۱ سالمه دانشجو هستم برادرم ۱۱سالشه وپدرم ۵۶ سالسشه که بیماری سرطان خون داره و ۲بار عمل دیسک کمر داشته که موجب از کار افتادن عصب پای راست شده و افتادگی مچ پا پیدا کرده با این شرایط امکان گرفتن معافیت کفالت برا بنده هست ؟

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن کفالت پدر را دارید.

  23. سلام وقت بخیر

    بنده تا اواخر این ماه فارغ التحصیل میشم.
    پدرم سرطان داره و پرتودرمانی شده و بعد از اون دچار عوارض شد و مدتی فلج بود و الان کمی بهتر شدن.
    مادرم هم سرطان داره.
    یک بردار دارم که در شهر دیگری در حال تحصیل هست و هنوز ۳ سال دیگه داره.

    میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام بله در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید امکان گرفتن معافیت کقالت پدر را دارید.

  24. سلام من پدرم تومور مغزی و سرطان بدخیم دارن برادر بزرگترم ازدواج کرده و در یه شهر دیگه زندگی می‌کنن، غیبت هم ندارم میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام خدمت شما، یکی از شرایط گرفتن کفالت پدر، این است که شما تنها پسر بالای ۱۸ سال خانواده باشید . اما بر طبق تبصره اگر پدر تحت پوشش بهزیستی باشد با درجه تحت پوششی شدید یا خیلی شدید، بله با رضایت پدر مبنی بر کفیل بودن شما از بین دو پسر ، میتوانید درخواست معافیت ماده ۶ بهزیستی را در پلیس+۱۰ ثبت بفرمایید.

  25. سلام من ۱۹ساله هستم پدرم ۵۳سالشه بیماری مغزی صرع دارد سابقه کما وتشنج داره ،سابقه بیماری کبد هم دارد قبل مریضی شغلش رانندگی بوده و بعد مریضیش کار افتاده رانندگی شده ودر حال حاضر شغل دیگری ندارد مورد آنژی قلب هم داشته آیا من میتونم کفالتشون رو بگیرم؟

    1. سلام خدمت شما، بله می توانید درخواست خود را ثبت بفرمایید، اما قبل از آن حتما آیین نامه بیماری هارا بررسی و شدت بیماری پدر را با آیین نامه مقایسه کنید.

  26. سلام وقت بخیر بنده ۲۸ سالم هستش
    معافیت تحصیلی دارم
    پدرم عمل مغز هیپوفیز انجام داده و چند سال قبل هم عمل حنجره
    ۱۵ ماه ایثار گری داره و منطقه شیمیایی بوده آیا به من معافیت تعلق می گیرد؟

    1. سلام اگر غیبت نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

      1. سلام خسته نباشید مشاور عزیز …بنده پدرم پنجاه و پنج سال دارن و خودم الان چهار ماه از خدمتم میگذره و پدرم معلول هست و خودم فرزند بزرگ خانواده ام و برادرم کوچک است اما اضافه خدمت هم دارم آیا میتونم معاف شم؟

        1. بله از طریق کفالت پدر برای معافیت خود اقدام کنید، البته از یه راه دیگه به اسم ماده ۶ بهزیستی هم میتونید برای پدر اقدام کنید

    2. سلام من ۲۲ سالمه
      غیبت ندارم
      پدرم ۵۸ ساله
      تک پسرم دو تا خواهر دارم
      پدرم حقوق بگیر نیس
      ی جورایی توانایی کار نداره
      من کار میکنم خودم
      مشکل قلبی و سابقه انژیو هم داره
      مشکل دو قطبی و ناراحتی اعصاب هم داره
      ایا به من تعلق میگیره معافیت کفالت؟؟؟؟
      ممنون میشم پاسخ بدید

      1. سلام بله در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن کفالت پدر را دارید.

  27. سلام من پدرم ۶۳ سال سن داره و مشکلات مغز و اعصاب داره و چندین دوره تحت درمان بوده و جانبازی ۱۰ درصدی داره و ۸ ماه جبهه داره و یک برادر دارم که به دلیل تصادف معاف شد و جدا زندگی میکنه. پدرم به تازگی طلاق گرفته و تنهاست و نیاز به مراقبت داره. آیا میتونم کفالت پدرم رو بگیرم؟

    1. سلام در صورتی که پدر شما عضویت بهزیستی داشته باشند امکان گرفتن کفالت ایشان را خواهید داشت.

  28. سلام
    پدر من 68 سال دارد تک پسر هستم دارای بیماری قلبی ک ی بار آنژیو شده فشار خون و قند خون هم داره مشکلاتی مثل پوسیدگی زانو اینام داره چن ساله کار نمیکنه و اعتیاد هم داره بازنشستگی تامین اجتماعی هست آیا میتونم کفیلش بشم؟

    1. سلام در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

      1. سلام بنده ۵۰سال سن دارم بازنشسته آموزش وپرورش هستم دوفرزندپسر دارم یکی ۲۱سال و دیگری ۴سال دوباردیسک کمرعمل کردم و دکترازانجام کارهای سنگین و روزانه منع کرده آیا پسر بزرگم میتونه ازمعافیت کفالت استفاده کنه ? تاالان هم معافیت تحصیلی داره باتشکر

        1. سلام بله با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن کفالت را دارند

  29. سلام خسته نباشید . پدر من بازنشسته اداره راه هست و یک عمل آنژو قلبی داشته و به قرص متادون نیز اعتیاد داره همچنین وضعیت روحی ثابتی نداره و من خودم به ندرت مادرم و خواهرم رو با پدرم تنها میذارم میخواستم بدونم آیا با این اوصاف میتونم معافیت بگیرم یا نه؟ تنها پسر خاواده هستم و غیبت هم ندارم ولی شرایط پدرم اصلا برای سرپرستی خانواده خوب نیست هم از نظر روانی که که خیلی موارد روان پریشی داشته و هم کلی قرص برای بیماری قلبیش میخوره

    1. در صورتی که تایید پزشک معتمد نظام وظیفه را جهت بیماری یا مشکل پزشکی پدر بگیرید و رای نهایی کمیسیون هم تایید باشد امکان پذیر میباشد

  30. سلام.پدر من چند سال پیش مبتلا به سرطان هوچکین شد که ۱۲ دوره شیمی در مانی و ۲۴ دوره پرتودرمانی کرد. در حال حاضر هم بعلت مشکلات کلیوی مجبور به تخلیه یک کلیه شده و هم اکنون با یک کلیه زندگی می‌کند و ۵۵ ساله هست‌ در ضمن طبق تشخیص بیمارستان قلب مشکلات دریچه قلب هم دارد و در کنار اینها چندین سال است که دیابت نوع ۲ و نیز کم کاری تیروئید دارد. آیا معافیت کفالت به من که تک پسر هستم تعلق میگیرد؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظبفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

  31. سلام من پدرم آسم شدید داره و۵۷ سالشه وتو مدارک پزشکیش نوشته شده ازکارافتاده ومن یک برادر۱۲ ساله دارم آیا امکان داره معاف بشم

    1. سلام بله اگر غیبت نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

  32. سلام
    پدرم 60 سالشه و بازنشسته هست و 2 بار سابقه‌ی آنژیو داره و داخل قلبش فنره، متاسفانه جدیدا مبتلا به دیابت هم شده و من مجبورم کارهای روزانه‌‌ی خانه رو انجام بدم.
    تنها فرزند پسر خانواده هستم یه خواهر کوچکتر هم دارم.
    آیا شانس گرفتن معافیت کفالت رو دارم؟

  33. سلام وقت بخیر…من الان 3سال غیبت دارم و پدرم الان 8سال بیماری اعصاب و روان داره و الان جدیدا هم عصب دست و پاهاش ضعیف شده و من موقع اعزام خدمتم سر کار بودم و خرج کش خانواده (مادر و خاهرم )رفتم نظام وظیفه گفت نمیشه چون غیبت داری…مجبور شدم دفترچمو پست کنم…امکانش هس بعد آموزشی درخاست توجیه غیبت کنم ؟؟

    1. سلام بله نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را بیان کنید در صورت بخشیدگی غیبت امکان گرفتن معافیت کفالت پدر را خواهید داشت

  34. سلام پدر من ۵۵سالشع پدر قلبش رو انژیو کرده و الان هم قرص استفاده میکنه من تک پسر هستم و غیبت هم ندارم متاهل هستم میخاستم ببینم میشه کفالت پدر گرفت

  35. سلام خسته نباشید ترو خدا جواب بدین من پدرم ۵۱ سالشه و دیسک کمر و تنگی نخاع داشت عمل کرد و چهار پلاتین خورد بیمه کشاورزیه و کارشم همینه سخته منم تک فرزند و دانشجو ام میتونم معافیت بگیرم؟؟؟

    1. در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

  36. سلام. پدر بنده 53سال سن دارد قلبش رو انژیو کرده و قرص می‌خورد و از تانین اجتماعی حقوق بازنشستگی میگیرد من متاهل هستم و دو خواهر که خواهر بزرگم ازدواج کرده و من تک پسر هستم و غیبت هم ندارم میتونم برای کفالت پر اقدام کنم؟

  37. سلام ایا زن من که کارمند است میتواند کفالت
    مرا که شوهرش هستم وازکارافتاده هستم
    وهیچ درامدی هم ندارم را بگیرد ومخارج مرا ازاداره بگیرد

      1. باسلام
        من 23سالمه و تک پسر هستم پدرم 56 سالشه کلیه هاش سنگ ساز بود و عمل جراحی کرده که یکی از کلیه هاش از کار افتاده و الان هم مبتلا به سرطان معده هستن و معدشون رو عمل کردن که در حال حاضر شیمی درمانی میشن خودم هم دامدار هستم که هزینه های خانواده رو میدم و دانشجو هم هستم دو ترمم مونده تموم کنم حالا میتونم در حال تحصیل به معافیت و کفالت پدرم اقدام کنم و شامل من میشه یا نه

        1. سلام بله نامه استشهاد محلی بنویسید و از طریق پلیس +10 برای شروع روند معافیت اقدام کنید.

      2. سلام خسته نباشید
        برای فرزندان بازنشسته که مبتلا به دیابت ۲هستند وداری زن وبچه هستند وبیکاربدون یک ریال درامد برای اینچنین افراد چه نظرگرفته اید پدربازنشسته که برج ۸میلیون حقوق میگیره باید خرج خودشو بده یاخرج فرزندشو فرزندی که مبتلا به این مریضی هستش نباید سازمان براش کاردرنظربگیرد من پدربازنشسته باید چکارکنم خرج خوشو بدم کرایه خونشو بدم خرج لباس شو بدم بااین حقوق باید چکارکنم یا پول انسولین شو بدم بااین حقوق ۸ م تومان کدوم سوراخ را ببندم ایاسرپیری دست مو به کی درازکنم چراسازمان بفکر همچون مریض های که بیماری دارند نیست نباید به همچون کسان شغل بده خونه بده مریضی که شغل ندارد چطورباید خانوادشو تامین کند پشت ماشین نمیتونه بشینه که خرج زن وبچه شو دربیاره طرف پشت فرمون ماشین تشنج میکند هم بچه های مردم که داشته میبرده مدرسه زخمی شداند وهم خودش تشنج میکنه وتمام میکنه خب جواب این شخص راکی باید بده سازمان باید برای همچون کسان شغل درنظربگیره تا هم پدرـومادرراضی باشند هم خود طرف خیالش راحت باشد

    1. سلام. ببخشین من پدرم سالهاپیش بخاطرتصادفی که کرده به دلیل آسیب دیدن دست وپاش که سالهاست پلاتین هم هستندمیتوانم کفالت پدرم رابگیرم. پدرزیر50سال سن داردو بازنشسته هست

      1. سلام در صورتی که پدر شما یکی از بیماری های آیین نامه کسان مشمول را داشته باشد میتوانید بری کفالت ایسان اقدام کنید.

  38. سلام من کفیل پدرم هستم وازسربازی معاف شدم حالا کارمندم ایا میتوانم هزینه زندگی ومخارج پدرم را ازاداره با داشتن این کفالت بگیرم پدرم ازکارافتاده تشخیص داده شد
    لطفا جواب بدهیدسپاسگذارم

  39. سلام من 50سالمه ودارای بیماری دیابت هستم انسولین میزنم پسرم دانشجوی هست دوسال تا گرفتن پایان درسش باقی مانده با این توضیح واینکه در آن زمان من 53سال دارم ایا فرزندم میتواند معافیت کفالت بگیرد

    1. اگه از کارافتادگی شما تایید بشه و پسرتون هم تک پسر باشه و بدون غیبت سربازی بله میتوانیداقدام کنید

    2. پدرمن ۷۴سال سن داردوچندین مریضی ازجمله ازکارافتادگی ومریضی خاص داردومن تنهاسرپرستش هستم، اگرسربازفراری باشم آیاامکان معافیت وجودداردیابایدچه مراحلی رابرای معافیت طی کنم

      1. در صورتی که سرباز فراری باشید امکان معافیت نیست

  40. سلام وقت بخیر من تک پسر هستم
    پدرم ۶۰ ساله و مشکل تنگی کانال داشته
    عمل کرده اما نظر دکتر این بوده دیگه نمیتونه کار بکنه میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

    1. سلام بله شرایط گرفتن کفالت پدر دارید به شرطی که غیبت نداشته باشید

    2. سلام من ۲٠سالمه غیبت ندارم پدرم ۴۹سالشه از کار افتادگی داره حقوق هم میگیره مشکل اعصاب و روان داره برادرمم ۱۲سالشه میتونم کفالت بگیرم؟

      1. سلام در صورت تایید کمیسیون میتوانید کفالت بگیرید.

  41. سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان
    بنده ۲۴ سالمه و پدرم بیماری عصاب و روان سایکوتیک مقابل به درمان و دوقطبی و افسردگی های توام با افکار خودکشی و یک بارهم سابقه خودکشی دارن تحت مصرف داروها رهاکین و غیره هستند آیا بنده میتونم کفالت پدر بگیرم؟

    1. با توجه به این که غیبت دارید اول باید توجیه غیبت انجام بدید درصورت توجیح شدن بله میتوانید کفالت بگیرید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  42. سلام خسته نباشید،بنده در حال حاضر ۲۸ساله هستم و تا الان معافیت تحصیلی داشتم ،پدر من ۷۴ساله هس ولی از کار افتاده هس و مشکل ناتوانی دارد و دوبرادر دارم که یکی سربازی رفته و دیگری هم سربازی را در آموزش پرورش گذرانده ،با این شرایط من میتونم کفالت پدر رو به عهده بگیرم؟

    1. غیبت پشت دفترچه نداشته باشید میتونید از طریق مددجویی بهزیستی اقدام کنید

  43. سلام خسته نباشيد.
    پدر بنده ۶۴ سالشه سکته مغزی کرده و جمجمه سرش رو در اوردن و جاش تیتانیوم گذاشتن! زبونش از کار افتاده و نمیتونه حرف بزنه و اندام سمت راستش اختلال حرکتی داره! دو ساله خودم ازش پرستاری میکنم. ۲۹ سالمه و تک پسرم و در حال تحصیل میباشم! آیا در صورت اقدام به معافیت کفالت پدر معاف دائم میشوم؟

    1. 11.سلام وقت بخیر با توجه به شرایط حاد و بیماری های متعدد پدر شما و اینکه تک پسر هستید امکان دریافت کفالت پدر برای شما میسر می‌باشد

  44. سلام خسته نباشید من ۲۴ ساله هستم تک پسر هستم پدرم مشکل قلبی داره عمل قلب باز انجام داده چند بار هم سکته قلبی خفیف کرده دیابت هم داره فشار خون هم داره البته من همراه تحصیلم کار هم میکنم با این شرایط میتونم معافی بگیرم پدر من کارگر فصلی بود ولی دیگه نمیتونه زیاد کار سنگین انجام بده من کار میکنم کمک خرج باشم بیمه هم نداره پدرم بااین شرایط آیا معاف هستم

    1. باسلام درصورتی که تک پسر باشید غیبت نداشته باشید و پدر از کارافتاده بالای ۶۰ درصد محسوب شود بله

  45. سلام. من می خواستم بدون پدرم بخاطر مریضی پوستیش بازنشسته شده بخاطر مریضیش می تونم اقدام کنم
    80ماهم خدمت در میدان مین داره لطفا یه راهماییی کنید ممنون
    تک پسرم و یه خواهر دارم هنوز ازدواج نکرده

    1. در صورتی که پدر بالای 75 سال باشد شما میتوانید معافیت کفالت پدر بگیرید.اگر بالای 75 سال نیست باید بیماری برسی شود و در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه از طریق بیماری ایشان میتوانید کفالت بگیرید.

  46. سلام من تک پسر هستم و پدرم بیماری قلبی داره ۵۷ سالشه امکان معافیت کفالت وجود داره ؟؟

    1. برای معافیت از طریق کفالت پدر میبایست بیماری ایشان راپزشک معتمد نظام وظیفه و ایین نامه نظام وظیفه تایید کند

  47. سلام پدرم ۵۷ سالش هست و من هم تک پسرم پدرم بیماری قلبی داره میخواستم بدونم امکان معافیت کفالت وجود داره یا نه؟؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و تطبیق با آیین نامه میتوان برای معافیت از طریق پدر اقدام کرد

  48. سلام پدر من ۵۷ سالشه و بیماری قلبی داره من هم تک پسر هستم آیا امکان گرفتن معافیت کفالت پدر بیمار هستش؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و تطبیق با ایین نامه کسان مشمول امکان معافیت هست

  49. سلام بنده ۹ماهه در حین خدمت هستم که متاسفانه پدرم که ۵۲ سالشه دچار سرطان بدخیم لنفوم شده و شیمی درمانی هم انجام میده، من یه برادر ۱۰ ساله دارم و دو خواهر ک ازدواج کردن با توجه به شرایط فوق اصلا توانایی ادامه خدمت ندارم، آیا میتونم معافیت دائم بگیرم و از کجا باید اقدام کنم؟

    1. در صورت تایید بیماری بیمار از سمت پزشک معتمد نظام وظیفه و ایین نامه می توانید از پادگان مرخصی بگیریدو امور مربوط به معافیت را پیگیری کنید

  50. سلام من تک فرزند هستم و پدرم مبتلا به دیابت نوع۲ هست امکان معافیت برای من وجود دارد واینکه سن پدرم هنوز زیر ۵۰ سال هست

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید درخواست معافیت از طریق کفالت پدر دهید و با تایید پزشکان معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی امکان این قضیه هست

  51. سلام خسته. نباشید. من چهار ماه هست ک اومدم. سربازی. مادرم سرطان داره. و شیمی درمانی میشه. پدرم ۶۷ سال سن هست و بازنشسته شده. جراحی کلیه داشته وکلیه شو برداشتن و با یک کلیه ک اونم. سنگ ساز هست. و بیماری پروستات. هزار چی دیگه. داره. دیگه. کار نمیتونه بکنه و من. دوتا خواهر دارم ک ازدواج. کردن. و یک برادر ک ازدواج کرده و از ما دور شده. ایا. امکان کفالت گرفتن . راهی وجود داره ک من معاف بشم ؟

    1. سلام.با داشتن برادر بزرگتز امکان گرفتن کفالت پدر ندارید مگر در صورتی که پدر کارت عضویت بهزیشتی با حداقل کارت شدید داشته باشد.

  52. سلام وقت بخیر ببخشید پدرم ۶۸سالشه قلبش انجیو کرده میشه کفالت گرفت ؟؟؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله از طریق کفالت اقدام کنید با رای تایید پزشک معتمد و کمیسیون امکان معافیت دارید

  53. سلام پدر من 4 ماه است که فوت کرده و 10 سال قبل از آن پدر و مادرم از طلاق گرفتند. از کدام راه باید اقدام کنم به نتیجه میرسد طلاق یا فوت پدر؟

    1. در صورتی که از طلاق یا فوت 30 ماه گذشته باشد میتوان برای معافیت از طریقه کفالت مادر اقدام کرد

  54. سلام خسته نباشید پدر من ۶۵سالشه که معلولیت نخاعی داره که نمیتونه راه بره و بیماری پارکینسون هم داره لرزش دست شدید دوخاهر مجرد وسه پسر مجرد هستیم برادر بزرگترم سربازی رفته و برادر کوچکم وقت سربازی بخاطر بیماری پدرم معاف شد که شغل دولتی هم داره حالا که بیماری پدرم شدید شده جوری که باید دونفر زیر بقلش رو بگیرن برای انجام کارهای روزمره شخصیش میخاستم ببینم من هم میتونم معاف بشم یانه متولد ۶۴هستم

    1. در صورتی که یکبار از امکان معافیت پزشکی پدر اقدام کرده اید امکان مجدد میسر نمیباشد

  55. سلام من تک پسر خانواده هستم و پدرم دیابت داره و دارو مصرف میکنه میخواستم ببینم میتونم معافی بگیرم یا نه

    1. سلام.در صورتی که بیماری پدرتان دیابت شیرین مزمن مقاوم به درمان و با عوارض چشمی یا عصبی و ایجاد اختلال در روزمره باشد شما میتوانید برای کفالت ایشان اقدام کنید.

    2. من سه دوره سابقه بستری در بیمارستان اعصاب و روان دارم و بیماری افسردگی زیاد طبق نقشه مغزی دارم و ۵۸سال سنمه ایا پسرم میتونه کفالت منو بگیره تک پسر هم هست

      1. سلام بیماری شما در آیین نامه کسان مشمول هست و اگر فرزند شما غیبت سربازی نداشته باشند میتوانند برای گرفتن کفالت شما اقدام کنند

  56. سلام،پدر بنده هر دو چشمش رو عمل کرده و بینایی چشم چپش رو کاما از دست داده و بینایی چشم راستش هم خیلی پایینه و من ۱۸ سالم هست و یه خواهر دارم که هنوز ازدواج نکرده و تنها پسر خانواده هستم میخواستم بدونم با این تفاسیر معاف هستم یا خیر؟پدرم ۷۲سال سن دارد

    1. سلام – بله میتوانید برای معافیت کفالت پدر خودتون اقدام کنید در صورتی که موافقت لازم انجام نشد بعد از 3 سال میتوانید دوباره اقدام کنید و کفالت پدر 75 سال رو بگیرید.

      1. مگر در آنصورت غیبت نمیخورد ،چگونه اقدام کند؟

  57. سلام خسته نباشید من پدرم متولد ۱۳۲۹ است بیماری قلبی دارد من خودم مسئولیت پدرم را بعهده دارم خرج خانواده را من میدهم آیا می توانم کفیل پدرم بشم

    1. سلام وقتتون بخیر اگر نارسایی قلبی داشته باشدوزیر35باشدوغیبت نداشته باشیدبله امکانش هست برای مراحل وشرایطش میتوانیدبامرکزمشاوره آویژه تماس بگیرید وجویاشویدوراهنماییتون میکنیم

      1. سلام من پدرم متولد ۱۳۵۱ الان ۲۵ سال زیر نظر بهزستی است قبل مستمری بگیرتوحساب اقام واریز می کنن والان تو حساب مادرم ومن الان نزدیک سه سال من سرپستی گرفتم خرج مخارج خودم انجام مید کار میکنم روزمزدی اقام حالش خیلی بده پارسال هم انژیوگرافی کرده ومن سنم ۱۹سال و۴ماه است ولی تافروردین ماه ۴۰۲ معافیت تحصیل داشتم وبرادر کوچیک تر دارم دوسال پیش هم تصادف کرد وپاش هم پلاتین خورد به زور راه میره وضع مالی خیلی بده امکان معافیت هست

        1. سلام.بله شما از طریق کارت عضویت بهزیستی پدر که حداقل شدید باشد اقدام به گرفتن کفالت ایشان و معافیت کنید.

      2. سلام ببخشید پدر من قلبش عمل کرده و از کار افتاده شده و 65سال سند دارد امکانه کفالت برا منم هست

        1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید و برادر بالای 18 سال نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

  58. سلام پدرم کلوستومی دائمی داره و شیمی درمانی داره میشه و ۵۹ سالشه
    یه برادر بزرگتر از خودم دارم که متاهله و پابان خدمت داره
    و یه خواهر که دانشجو هستن
    امکان گرفتن کفالت دارم؟

    1. با سلام، خیر شما با وجود برادر بالای 18 سال تحت هیچ شرایطی نخواهید توانست معافیت بگیرید، مگر اینکه پدر شما تحت پوشش نهاد حمایتی بهزیستی یا کمیته باشد که در اینصورت با وجود برادر بزرگتر میتوانید، ضمنا اگر برادر شما مشکل جسمی حرکتی داشته باشد بازم میتوانید کفالت بگیرید،

  59. سلام…من ۱۹ سالمه ۳ ساله مادرمو از دست دادم
    پدرم مشکل پزشکی نداره ولی اعتیاد داره و کار نمیکنه و خودم کار میکنم و خرج زندگی رو میدم
    تک پسر هم هستم یه خواهر دارم که ازدواج کرده
    شرایط گرفتن کفالت رو دارم؟
    نه نه

  60. سلام. دارای 2 فرزند پسر هستم اولی سربازی رفته وحدود 1سال است که ما را ترک کرد و به استان دیگه ای رفت
    یه پسر دیگه دارم و. خودم 2 مرتبه عمل جراحی پلاستیک روی ستون فقرات کمر انجام دادم
    وپیرو ان با مشکلات پروستات و گوارش خیلی اذیت می شوم
    یکی از گوشها م 85 دسیبل افت شنوایی پیدا کرده
    گوش دیگه هم تا حدودی می شنود
    بطور کلی با مشکلات زیادی زندگی می کنیم 60سال دارم
    در ضمن پسر م هم مشکل دریچه قلب دارد من
    چه کنم چون ان پسر م به‌صورت قهر رفته استان فارس ازدواج کرده و من اطراف اصفهان هستم

    1. سلام و ارادت برای معافیت فرزند دوم ، بسته به شدت بیماری اش می توانید از معافیت پزشکی بهرمند شوید . ضمنا با بررسی شرایط شما و احراز شرایط لازم ، امکان استفاده از قانون معافیت مددجویی ماده ۶ بهزیستی نیز میسر است .

  61. سلام
    پدرم از کار افتاده هستن اما من اضاف صنواتی دارم اگه اضاف ها صنواتیم بخشیده شوند میتوانم کفالت پدرم را بگیرم ؟

    1. سلام و ارادت برای گرفتن معافیت کفالت ، نداشتن غیبت یا فرار از سربازی الزامی است . صرفا بخشیدن اضافه خدمت کافی نیست و باید پروسه توجیه غیبت یا فرار سربازی را دنبال کنید .

      1. سلام من در خارج از کشور زندگی می کنم و وارد ۱۸ سالگی میشم و پدرم از لحاظ جسمانی و صحبت کردن ۱۰۰%معلول هستن من از سربازی معاف میشم ممنون لطف کنید راهنمایی کنید

        1. سلامبله اگر پدر کارت معلولیت شدید بهزیستی داشته باشند شما میتوانید از کفالت اقدام کنید

      2. سلام خسته نباشید.من پسر بزرگ خانواده هستم پدرم ۸۰ سالشه قبلا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره بوده من دوتا برادر دیگه از خودم کوچکتر دارم که برادر کوچکم خدمت رفته من لیسانس دارم و مراقبت از پدرم به عهده من هست و دلیل نرفتم به خدمت هم واقعا همین بوده آیا من میتونم کفالت پدرم رو بگیرم.

        1. اما اگر غیبت داشته باشید باید در مرحله اول توجیه غیبت انجام بدین
          از طریق مددجویی می توانید اقدام کنید

  62. سلام من تنها فرزند ذکور پدرم هستم و 28 سال دارم تا حالا غیبت نخوردم و در حال تحصیل کارشناسی ارشد بوده ام پدرم 71 سال دارند اما بیکار هستند و هیچ بیمه ای برای ایشان رد نشده و از هیچ ارگانی حقوق دریافت نمیکنند
    پدر دارای قند 130 140 هستند و مشکلاتی در ناحیه کمر دارند و مادرم هم 67 سال دارند و دچار بیماری سرطان سینه شدند و تحت شیمی درمانی قرار گرفتند میخواستم بدونم من میتونم برای معافیت اقدام کنم دو خواهر دارم که ازدواج کرده اند

    1. سلام در صورتی که سن پدر بیش از 75 سال باشد میتوانید کفالت بگیرید یا اینکه عضو بهزیستی باشند و حداقل کارت شدید بگیرند میتوانید کفالت بگیرید برای هردو نباید غیبت داشته باشسد.

  63. با سلام پدر من یک گوشش کامل ناشنوایی داره و گوش دیگش کم شنوایی وقتی سرما میخوره کلا ناشنوا میشه گوش دیگش تنها پسر بالای 18 سال خانواده ام و متاهلم ایا میشه معافیت گرفت ؟

    1. سلام بیماری پدر شما جزو آیین نامه کسان مشمول نیست و از طریق کفالت ایشان نمیتوانید معافیت بگیرید باید معافبت های دیگر را برایتان برسی کنیم.

  64. سلام
    پدرم 60 سالشه و بازنشسته، سابقه‌ی آنژیو داره و داخل قلبش فنر هست، متاسفانه جدیدا مبتلا به دیابت هم شده و من کارهای روزانه‌‌ی خانه رو انجام میدم.
    تنها فرزند پسر خانواده هستم یه خواهر کوچک هم دارم.
    آیا شانس گرفتن معافیت کفالت دارم؟

    1. بله امکان پذیر میباشد با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و تایید رای نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود دارد

  65. سلام من 22 سالمه معافیت تحصیلی دارم تا سال بعد پدرم 65 ساله اش برادر بزرگم فوت شده دوتا خواهر دارم اونا هم ازدواج کردن آیا معافیت کفالت پدر شامل منم میشه یانه

    1. در صورت تایید مشکل پزشکی پدر از طرف پزشکان معتمد نظام وظیفه و تایید رای نهایی کمیسیون امکان معافیت از طریق کفالت پدر وجود دارد

  66. سلام من 25 سالم هست مادرم فوت شده پدرم مبتلا به سرطان روده هست كه به تازگي عود كرده است 1 برادر دارم كه به دليل بيماري رواني ocd حين خدمت معاف شده است.. ميخواستم بپرسم ايا كفالت پدر يا برادر شامل حال من مي شود؟

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن کفالت پدر را دارید و د صورتی که برادر شما کارت معلولیت جسمی حرکتی شدید بهزیشتی را داشته باشد امکان گرفتن کفالت ایشان را هم دارید و هر دو اینها در حالتی هست که شما غیبت سربازی نداشته باشید.

  67. سلام
    من دو ماهه كه مشغول خدمت هستم و غيبت هم ندارم.
    پدرم 61 سالشه و مشكل شديد كليوي داره جوري كه فكر ميكنم شامل بيماري هاي خاص ميشه.
    فقط دوتا برادريم كه برادرم 32 سالشه و مجرده ولي اونم حدود 15 سال پيش كمرش رو عمل كرده و به همين خاطر چند سال پيش معافيت پزشكي گرفت.
    حالا سوالم اينه با توجه به اينكه قانون گفته اگه برادر بزرگتر توانايي سرپرستي پدر رونداشته باشه و برادر من هم كمرش رو جراحي كرده، معافيت پزشكي گرفته و همين حالا هم مشكل ديسك كمر داره،
    آيا من با اين شرايط ميتونم كفالت پدرم رو بگيرم؟
    در آخر آرزو ميكنم اي كاش همه بيماران زودتر شفاپيدا كنن

    1. سلام.به دلیل داشتن برادر بزرگتز شما امکان گرفتن کفالت ندارید مگر در صورتی که پدر عضویت بهزیشتی داشته باشد.

  68. سلام. من متولد 1368 هست. پدرم 69 سال سن دارد. دیسک کمر شدید دارد. برادر کوچکترم خدمت سربازی کرده است و ازدواج کرده است. قدم 184 هست و وزنم 60 کیلو دارم. ایا با این شرایط میتوانم کفالت پدرم را بگیرم؟ دارای غیبت هستم ولی بیماری پدرم از قبل از غیبت من شروع شده است و علت غیبت من هم bmi کم میباشد. ایا با توجیه غیبتم میتوانم کفالت بگیرم؟

    1. سلام با توجه به شرایط شما اول باید نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غایب بودنتون در این سال ها را با مدارک مشخص کنید.در صورت تایید میتوانید برای معافیت ها اقدام کنید.اگر پدر عضویت بهزیستی داشته باشد میتوانید برای کفالت ایشان اقدام کنید در غیر این صورت به دلیل داشتن برادر بالای 18 سال امکان کرفتن کفالت ندارید.

  69. سلام تک پسر هستم و ۲۶ سالمه و دانشجو هستم و پدرم دیسک کمر داره و توان کار کردن نداره
    آیا میتونم برای کفالت و معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام اگر پدر ناتوانی جسمی شدید داشته باشند یا سن بالای 75 سال داشته باشند و شما غیبت سربازی نداشته باشید میتوانید برای ثبت نام اقدام کنید.

  70. سلام.پدری هستم بی بضاعت ازکارافتاده طبق کمیسیون پزشکی و مشمول بهزیستی هستم ای پسرم که 18سال درحال آموزشی هستم می توانم معاف کنم

    1. در صورتی که فرزند شما غیبت نداشته باشد طبق ماده 6 بهزیستی با وجود کارت شدید بهزیستی برای شما با تایید رای نهایی کمیسیون امکان معافیت میباشد

  71. سلام عرض ادب بنده 8 ماهه که سرباز هستم
    دوتا خواهر دارم که ازدواج کردن و یه برادر داشتم که فوت شدن سن پدرم 68 و مادرم 65 هستش پدرم تومور مغزی داشتن و عمل کردن و طبیعتا با این سن و عمل هایی ک داشتن از اونجایی که تک پسر خانواده هستم امکان گرفتن کفالت وجود دارد؟

    1. 🌸با توجه به شرایط پدر و نظر کمیسیون پزشکی بله امکان معافیت کفالت میباشد.

      1. سلام و عرض ادب من درسم تموم شده ولی پدرم ۲ بار عمل دیسک کمر داشته و پلاتین داخل کمرش هست
        ودر عمل دوم رگ عصب پاهاش بریده میشه عصب پاهاش ۳۰ درصد میباشد و به تازگی شبکیه چشماش هم خون ریزی کرده و هیچ شغلی هم نداره و سنش ۵۲ سال هستش آیا امکان معافیت کفالت هستش برای ایشون
        و در ضمن گوش سمت راست من کلا ناشنواس و مدرکم لیسانس
        ممنون میشم پاسخ بدین

        1. بله اگه غیبت نداشته باشد میتوانید کفالت پدر را بگیرید و حتی شما شرایط معافیت پزشکی دائم را نیز دارید

      2. سلام پدری دارم که 20ساله قطع نخاع است با سن73سال و مادر که دیسک کمر دارد و او هم 63سال سن دارد الان من در حال گذراندن دوره اموزشی سربازی هستم دوتا برادر دارم که اذدواج کردند و در روستا با فاصله 70کیلو متری ما زندگی میکنن و تنها سرپرست خانواده من هستم که الان هم در حال گذرانده سربازی هستم ایا امکانش هست که معاف شوم

        1. طبق ماده 6 در صورت گرفتن کارت شدید عضویت بهزیستی برای پدر میتوان جهت گرفتن معافیت اقدام کرد

  72. سلام من30سالمه پدرم 65سالشه وتحت پوشش کمیته امداد هستیم تک پسرم 4خواهر دارم ایا معاف خواهم شد؟

    1. سلام اگر پدر بیماری خاصی از بیماری های آیین نامه کسان مشمول داشته باشد شما میتوانید کفالت پدر را بگیرید اگر غیبت نداشته باشید.

  73. سلام ممنون از اطلاعاتی که ارائه دادین.
    من تازه مشمول خدمت هستم.
    تک پسرم.
    پدرم سنش بالاس و بیماری قند و پروستات داره و توان کار کردن نداره.
    میتونم کفالتش رو بگیرم و معاف بشم؟

    1. سلام اگر پدر بالای ۷۵ سال باشد یا بدون محمدودیت سنی یکی از بیماری های آیین نامه کسان مشمول را دارا باید امکان گرفتن کفالت دارید

  74. سلام پدر من هشت تا مهره ستون فقراتش شکسته پلاتین گذاشتن تک فرزندم معاف میشم؟؟

    1. سلام در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

  75. سلام
    بنده از سال 98 مشمول سربازی هستم و غیبت دارم
    پدرم در همان سال همزمان سکته مغزی و قلبی کرد و چند ماه در کما بود بعد از کما کاملا فلج شده و کلا 20 درصد اعضای بدن او کار میکند من 4 برادر دارم که همگی خدمت سربازی رفتند میخواستم بپرسم آیا من میتونم از شرایط معلولیت پدر برای معافیت خود استفاده کنم.
    تشکر

    1. سلام شما اول باید نامه توجیه غیبت بنویسید و دلیل غیبت خود را در آن نامه بیان کنید در صورت تایید و بخشودگی غیبت شما باید پدر عضویت بهزیستی بگیرد سپس میتوانید کفالت بگیرید.

  76. سلام پدر من ۶۲ سال دار دو تا زن داره منم پسر بزرگم دو تا برادر ۱۳ ساله دارم پدرم هم خونه ما نمیاد خرج خونه رو هم خودم میدم سرپرستمون هم مادرمه

  77. سلام و وقت بخیر. تک پسر 21 ساله هستم. پدر من بازنشسته تامین اجتماعی و 59 ساله است. جانباز 5 درصد می باشد و به تازگی عمل قلب باز انجام داده است؛ آیا معافیت کفالت برای بنده قابل اخذ است؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و تایید کمیسیون امکان گرفتن کفالت را خواهید داشت

  78. سلام وقتتون بخیر
    من سال ۹۹ درخواست کفالت پدرمو دادم رد شد پیگیری نکردم تا رفتم تو غیبت
    ۱/۱۱/۱۴۰۱ دفترچمو پست کردم اومدم خدمت
    الانم تیپ ۷۱ ابوذر دارم خدمت میکنم
    سوالم این بود من دوباره میتونم درخواست کفالت بدم
    شرایط پدرم
    ( ۶۲ سالشه ای اف قلبش ۳۵ درصده دیسک کمر داره کف پای چپش پلاتین هست و آب مرواریدم داره)

    1. سلام به دلیل داشتن غیبت امکان اقدام برای کفالت را ندارید مگر اینکه غیبت شما بخشیده شود.

  79. سلام وقتتون بخیر من 27 سالم است و پدرم هم 52 سالشه غیبت سربازی هم دارم پدرم قند خون دارن و به سختی راه میرن قند خونش به چشم هاش اسیب جدی زده به طوری ک نمیتونه چیزایی ک دور هست رو ببینه
    البته من سه تا خواهر دارم دوتاش ازدواج کرده و یکیشون نزدیک 16 سالشه حالا با این شرایط امکان گرفتن معافیت وجود داره؟

    1. سلام شما اول باید غیبت سربازی خود را توجیه کنید.نامه توجیه غیبت بنویسید و در آن دلایل غیبت را لحاظ کنید در صورت تایید نامه و بخشیده شدن غیبت میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید

  80. سلام پسر من درحال تحصیل است وبسن سربازی رسیده است وکف هردوپای ایشان کاملا صاف است و تک پسر هم است و من هم بیکار وافکار افتاده هستم کلیه هام سنگ ساز هستند وکارنمیتوانم بکنم آیا می‌شود پسرم معاف شود وسربازی نرود .

    1. سلام بله .از نظر پزشکی اگر کف پای ایشان صاف همراه با دفورمیتگی مچ پا باشد امکان معافیت هست و همچنین میتوانید برای معافیت کفالت پدر نیز اقدام کنید.

      1. س من پدرم فوت کرده خودم نامزد دارم و مادرم بیماری دیابت داره میتونم معاف بشم

    2. سلام وقت بخیر
      بنده ۳۹سال دارم جداشدم و یه فرزند پسر دارم
      تو چه سنی معاف میشم؟

      1. سلام با 2 فزند و سب بالای 35 سال معاف میشوید.سن عفو رهبری 50 سال است

  81. پدر من دارای سابقه حمله قلبی بوده، و عمل آنژو کرده است، همچنین ایشان سابقه حضور در جبههبه مدت ۳ سال را دارد و جانباز ۵٪ است. برادر بزرگ من معاف شده است، اما برادرم به انگلیس مهاجرت کرده است، اختلاف سنی من و برادرم ۱۲ سال است. همچنین من خواهری دارم که مجرد است و ازدواج نکرده. ایا شانسی برای معاف شدن از سربازی دارم ؟

    1. باسلام نبود برادر شما تاثیری برای گرفتن کفالت شما ندارد درصورتی که بخشی از امتیاز ایثارگری پدر یا جانبازی باقی مانده میتوانید کسری بگیرید

  82. سلام من ۲۳ سالمه و سه سال غیبت دارم و تک فرزند هستم و پدرم سرطان مری داشت و عمل جراحی کرد و شیمی درمانی هم شد و از کار افتادن شدن و من هم در حال کار کردن برای به دست آوردن مخارج خانه هستم آیا میتوانم معاف بشم؟

    1. درصورت توجیه غیبت و نداشتن برادر بالای هیجده سال می توانید در غیر این صورت از بند شش مدد جویی استفاده شود

    2. پسرم ۲۶سالش و خودم ده سال در گیر بیماری روماتیسم هستم امکان داره ک معاف بشه

      1. اگر بیماری شما در سطحی باشد که طبق تایید کمیسون پزشکی نظام وظیفه نیاز به نگهداری داشته باشید.و در صورتی که فزرند شما غیبت سربازی نداشته باشد و برادر بزرگتر هم نداشته باشد میتواند کفالت شما را بر عهده بگیرد و معافیت دریافت کند یا اینکه شکا عضویا بهزیشتی بگیرید.

  83. سلام من 22 سالمه سربازی نرفتم ولی یک برادر بزرگ تر دارم که سربازی رفته و الانم ازدواج کرده و صاحب فرزنده
    پدرم هم سنش بالای 60 ساله نمیتونه کار کنه و سه خواهر هم دارم آیا با این شرایط میتونم معاف بشم؟

    1. با سلام برای دریافت معافیت کفالت 1-عدم وجود غیبت ۲_مدرک پزشکی برای پدر زیر 75 سال به نوعی که نیازمند مراقبت تشخیص داده شود و 3_تک فرزند مذکر بالای 18 سال الزامی میباشد و اصلا اهمیتی ندارد که برادر بالای 18 سال شما ازدواج کرده یا نکرده، خدمت رفته یا نرفته، مگر اینکه برادرتون مشکل جسمی داشته باشد
      در هر حال به شما تعلق نمیگیرد، البته که اگر شما بخواهید از معافیت سه خواهری استفاده کنید باید تحت پوشش کمیته امداد بوده باشید

      1. پس چطوری توی بند ها توضیح دادید محل سکونت برادر دور از محل باشه میشه کفالت گرفت ؟
        من دو تا داداش دارم خدمت رفتن ازدواج کردن بچه دارن و دور از محل زندگی ما هستند
        پدرم ۷۵ و دیسک عمل کرده مشکل شنوایی و بینایی داره

  84. سلام خسته نباشید.
    پدر بنده مریض است هم دیابت شیرین دارند و هم بیماری آسم شدید منتهی بیمه خویش فرما دارند و برای خودشان ببیمه رد میکنند و نمیخواهند قبل از بازنشستگی عادی از کارافتاده شوند.
    میخواستم بپرسم آیا در صورت گرفتن کفالت پدر از طرف بنده ، بیمه تبدیل به بیمه از کارافتادگی خواهد شد یا ایشان می توانند ما بقی ماه ها را پر کنند؟
    با سپاس فراوان.

    1. چون از طریق بهزیستی اقدام نمی کنید مشکلی پیش نمی یاد

      1. سلام
        من 62 ساله هستم. شغلی ندارم و
        بیمه هم نیستم.
        قبلا بصورت پراکنده کار صنایع دستی گوهرتراشی میکردم که با توجه به ضعف چشم و انگشتان دستم ، قادر به انجام آن جهت تامین هزینه خانواده نیستم.
        آیا تنها پسرم ، میتواند از معافیت کفالت پدر استفاده کند؟
        در ضمن خودم بعنوان تک فرزند ذکور، معافیت کفالت پدرم را گرفتم که هنوز در قید حیات و بالای 100 سال سن دارند.

        1. شرایط گرفتن کفالت نداشتن غیبت و اثبات کار افتادگی پدر هست

  85. با سلام خدمت شما بنده ۳۷ سالمه وسه فرزند دارم پدرم ۷۴ساله واز کار افتاده هست وتحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره هست از لحاظ بینایی و شنوایی مشکل داره پدرم از همسر اول یک فرزند دارد که معتاد هست پدر شهر دیگری هست نمی تواند از آن مواظبت کند پدر و مادرم پیش خودم زندگی میکن امکان معافیت کفالت هست مادرم هم سرطان دارد

  86. سلام وقت بخیر، من پدرم یکی از چشم هاش رو عمل کرده و بینایی بسیار کمی داره اون چشم، مادرم هم بیماری پوستی بسیار شدیدی داره، برادر کوچیکم 12 سالشه، میتونم کفالت پدر و مادرمو باهم بگیرم من؟

    1. باسلام فقط کفالت یک نفر امکان پذیر هست شخصی که شرایط سخت تری دارد مناسب تر است اما برای پیگیری شرایط خود تماس بگیرید جهت راهنمایی بهتر

    2. سلام پسرک تک پسر خانواده می‌باشد پدرش یک چشمش را عمل کردهبعلت پارگی شبکیه اون یکی همبینایش کمه منم مادرش دیابت تیرویید ودیسک کمر فرزندم خریدخانه رو انجام میده آیا معاف میشود

      1. سلام وقت بخیر بستگی به شرایط سلامتی پدر دارد در صورتی که بسیار حاد باشد بله امکانش هست

  87. سلام وقت بخیرمن پدرم ۶۰سال داره وازکارافتاده تگ پسرم ولی ازدواج کردم میشه کفالت پدرموبگیرم

    1. با سلام آیا غیبت دارید؟ اگر غیبت ندارید درصد از کارافتادگی پدر اگر بالای ۶۰ باشد شانس شما بالاس

  88. سلام من پدرم ۷۶ سالشه و بیماری زمینه ای نداره ولی دوتا برادر ناتنی دارم که یکی از اونا معلول ڋهنی هست ایا میتونم کفالت مادر یا پدرم رو بگیرم؟

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد و شما غیبت سربازی نداشته باشد قادر به گرفتن کفالت پدر هستید.

  89. سلام وقت بخیر بنده پدرم ۸۶سالشه تحت پوشش کمیته امداد هستیم و من کار میکنم خرج خانه میدم ویه برادر کوچک تر از خودم هم دارم که درس میخونه و یک برادر بزرگ تر که ناتنی است از پدرم هستش و در شهر اهواز زندگی میکنه ۱۰سال هستش که کوچ کرده و ۳تا بچه داره ایا میتانم معافیت کفالت بگیرم

    1. باوجود برادر بزرگتر امکان معافیت ندارید تنها درصورتی که پدر یا مادر یا عضوی از خانواده که عضویت شدید بهزیستی داشته باشد امکان پذیر میباشد

  90. سلام وقت بخیر
    محمد هستم ۲۴ ساله مجرد تک پسر
    مادرم ۱۱ساله فوت شده
    پدرم ۶۵ سالشه
    بیمه عمر ندارد/کار ندارد/ منزلمون اجارس/از پا افتاده هستش /زیر نظر کمیته امداد هستیم /هیچگونه پس اندازی ندارد/ بدن درد داره چشماشم باید عمل بشه به سختی دارم طاقت میارم جز من هیچکس ندارد

    تمام خرج مخارج و مراقبت از پدرم با بنده هستش
    قبلا پستش کردم دفترچمو اما به این دلایل نتونستم پدرم تنها بزارم چون بدونه من آواره میشه

    آیا بنده میتونم کفالت بگیرم؟

    1. درصورت تایید مشکل پزشکی پدر از سمت پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید کمیسیون امکان پذیر است

  91. سلام خسته نباشید ، من 35 سال سن دارم و مدت 2 سال و 3 ماهه که سرباز فراری هستم و 6 ماه هم اضافه خدمت پشت دفترچه ای به دلیل دیرکرد و حاضر نشدن به موقع در محل پادگان آموزشی دارم ، خودم مبتلا به بیماری همورویید و خونریزی موقع دفع هستم و 4 گواهی از خود بیمارستان ارتش دارم ولی طبق گفته کادر بیمارستان برای بیماری همورویید کمیسیون پزشکی تشکیل نمیشه ، پدرم 65 سالشه و مبتلا به بیماری آریتمی قلبی و دیابت وابسته به انسولین و اسم پدرم هم در سامانه کشوری دیابت ثبت شده ، بیماری قلبی و دیابت پدرم نیاز به مراقبت و رسیدگی مرتب ساعتی و روزانه داره که اگه من حتا یک روز خونه نباشم ممکنه براش حادثه اتفاق بیوفته و دلیل فرار من از سربازی هم همینه ، یک برادر کوچک تر از خودم دارم که اصلا با ما زندگی نمیکنه و محل زندگیش از منزل ما خیلی دوره ، آیا با توجه به بیماری خودم و بیماری های پدرم که نیاز به مراقبت مرتب داره و با توجه به سن نسبتا بالای خودم برای سربازی برای معافیت من راهی هست؟ لطفا منو راهنمایی کنید که چکار کنم؟

    1. درصورتی که غیبت داشته باشید فقط میتوانید از طریق مشکل پزشکی خودتان برای معافیت اقدام کنید در غیر این صورت امکان معافیت ندارید

  92. سلام
    من ۵۷ سال دارم و اخیرا جراحی قلب انجام دادم و در سه تا از رگهای قلبم ( دوتاش اصلی ) مجموعا ۴ فنر گذاشتند ، آیا تک پسرم می‌تواند کفیل من شود
    بیمه ندارم و حقوق نمیگیرم

    1. بله درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچننی رای تایید کمیسیون امکان پذیر میباشد

  93. سلام خسته نباشید
    من ۱۸ سال دارم تک پسر هم هستم
    پدر بنده ۶۰ سال سن داره و از بینایی خودشون هم ضعیف هستن بخاطر همین هم خودشون معاف شدن
    و در حال حاضر خودشون هم از کار افتادن
    آیا شرایطش هست بشه کفیل گرفت یا ن …؟

    1. سلام اگر غیبت سربازی نخورده باشید امکان گرفتن کفالت پدر را دارید.

  94. سلام من پدرم دوتا زن دارد از زن دیگش سه تا پسر ودوتا دخترکه همه ازدواج کردن واز مادر من دوتا بچه داره کا ازدواج‌نکردیم من وخاهرم من پدرم چشماش وگوشاش در جنگ زعیف شده من درحال خدمتم هستم خاستم ببینم معافیت تعلق میگیره

  95. سلام من ۱۷ سالو ۹ ماهم است
    سه خوار دارم و تک پسر هستم پدرم باید مفصل لگن پاش عوض شه و از کار افتادگی بهش طعلق میگیره ایا من میتونم معاف بشم از سربازی ؟

    1. سلام بله میتوانید از طریق گرفتن کفالت پدر برای سربازی اقدام کنید.

  96. سلام من پدرم ۵۰سال سن داردوواریث پاداردوهپاتیت ونمیتواندکارکندکارگرداست ومن خرج خانواده رامیدهم فقط یک خواهرکوچک دارم و۱۹سالمه وبیمه هم نداریم ومستاجریم ایامیشودکفالت پدرم رابگیرم,ممنون میشم زودجواب بدید

  97. سلام پدر من برای قلبش استند کار گذاشته و دیابت داره که نیاز ب انسولین داره ولی با دوری کنترلش میکنه
    مشمول معافیت میشه

    1. سلام اگر غیبت سربازی نداشته باشیدامکان گرفتن کفالت پدر را دارید.

  98. سلام
    پدر من ۶۰ سالشه ولی از کار افتاده هست و دارای بیماری روانی
    قرص هایی نظیر کلونازپام مصرف میکنه
    میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام اگر برادر بزرگتر نداشته باشید و غیبت سربازی نداشته باشید امکان گرفتن کفالت پدر را دارید

  99. با سلام و وقت بخیر
    پدرم با ۷۶ سال سن و از کار افتاده دارای دو همسر که از همسر اول داری ۵ پسر بوده که هر ۵ نفرشون بالای ۱۸ سال بوده و سربازی رفته و ازدواج کردن و تشکیل خانواده دادن و از محل سکونت ما دور هستن
    از همسر دوم ۳ پسر هستیم که من فرزند بزرگتر و با ۲۲ سال سن دانشجو هستم و یکی از برادرام که ۲۰ سال سن داره به علت مشکل بینایی معافیت پزشکی گرفته و برادر دیگرم ۱۴ سالشه
    آیا امکانش هست بتونم معافیت کفالت پدر بگیرم

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت شدشد بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن معافیت دارید.

  100. سلام.من مادرم به علت بیماری فوت کرده و فقط من به همراه پدرم زندگی میکنم.۲۳ سالمه و پدرم هم ۶۶ سال.تک فرزند پسر خانواده هم هستم.آیا تحت شرایطی به بنده معافیت تعلق میگیرد یا خیر؟

    1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را بیان کنید در صورت تایید نامه امکان گرفتن کفالت پدر خواهید داشت

  101. سلام پدر فرزندی هستم که مشمول شد وعارضه قلبی دوسکته گرفتم وبرام فنر در رگ گذاشتن ودورگ فرعی ۵۰درصد بسته دارم و دو دختر دارم ومادرشان نیست ودر حا کارکردن هستم اما احتیاج مراقبت دارم وهمراهیم در نگهداری و معیشت خودش وخواهراش

  102. سلام ببخشید پدر من ۵۴ سالشه و هنوز کار میکنه.بیماری تالاسمی داره افتادگیه دریچه میترال داره و دکتر گفته نیاز ب آنژیو داره خواستم ببینم من شرایطی برای معافی دارم؟یه برادر زیر ۱۸ سال دارم حداکثر هم تا ۱۱/۲۰ فرصت دارم برای سربازی رفتن

    1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن کفالت پدر را دارید.

  103. سلام
    من 22 سالمه و دانشجو هستم
    پدرم 64 سالشه و از کار افتادن و تحت پوشش کمیته امداد هستش
    من ی برادر بزرگتر دارم که سربازی رفته و ازدواج کرد و بچه داره
    و جدا از ما زندگی می‌کنه
    من میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

    1. سلام به دلیل داشتن برادر بالای 18 سال تنها در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشند امکان گرفتن کفالت دارید

  104. درود پدر دارای معلولیت شنواییست و خود مشمول معافیت سربازی بوده پسر مشمول معافیت میشود؟

    1. در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان معافیت وجود داره.

  105. سلام من ۲۲ سالمه پدرم ۶۵ سال پدرم دیابت داره و یه برادر بزرگ تر از خودم دارم که ازدواج کرده وخونه اش ازما دوره آیا من معاف میشم

    1. خیر یکی از شروط معافیت کفالت اینه که برادر بزرگتر نداشته باشید یا اینکه بیمار باشند.

  106. سلام وقت بخیر ،پدرم ۶۲سالشه دارای بیماری دیسک کمر وتحت پوشش کمیته ،۲برادر دارم ولی مجردن ،جدا زندگی میکنن .خرج خونه و مراقب از پدر ب عهده بندست .شامل معاف میم؟

    1. سلام خدمت شما، اگر پدر تحت پوشش بهزیستی باشد و درصد تحت پوششی شدید یا خیلی شدید درج شود بله امکان معافیت هست.

      1. درود من سرطان خون دارم 22 ماه هم ایثار گری ظاهر ا خوبم اما تنهایی رانندگی نمیتونم راه دور نمیرم پسرم غیبت داره میتونه برای کفالت اقدام کنه تک پسر است و الان کار میکنه

        1. نامه توجه غیبت بنویسند و دلایل غیبت را بیان کنند در صورت تایید نامه و بخشیدگی غیبت امکان گرفتن معافیت کفالت را دارند.

  107. سلام من ۲۶ سالمه و تک پسرم و پدرم ۶۷ سالشه و از کار افتاده است ولی حقوق کارمندی داره ، آیا میتونم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام وقت بخیر تحت شرایطی برای شما لحاظ خواهد شد.

      1. سلام من هفت سال غیبت دارم و پدرم نابینا است آیا معافیت شامل من میشود

        1. سلام به دلیل داشتن غیبت امکان گرفتن کفالت ندارید اول نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را بیان کنید در صورت تایید نامه و بخشودگی غیبت میتوانید برای گرفتن کفالت اقدام کنید.

      2. سلام وقت بخیر من 20 سالمه تک فرزند پسر خانواده هستم و غیبت نداشتم پدرم دارای ناراحتی قلبی هست ef 25 هست اقدام کردم باید برم بیمارستان تا برسی کنن کمیسیون نتیجه شو بگه ایا امکان معافیت هست؟

      3. سلام من تک فرزند خانواده هستم ۲۲ ساله و دانشجو هستم با پدرم زندگی میکنم ایشون ۶۰ سالشه و مشکل ریه داره از کار افتاده و ناتوان است…آیا میتوانم کفالت پدرم رو بگیرم و معاف از سربازی بشم؟؟؟؟؟

        1. درصورتی که تایید نامه پزشک معتمد نظام وظیفه را داشته باشید و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون را بگیرید امکان معافیت وجود دارد

    2. سلام بنده 23 سالمه و پدرم 64 سالشه پدرم به دلیل تصادف یکی از پاهاش به سختی کار میکنه و کارای شخصی پدرمم رو بنده انجام میدم و همه کارای خونه اعم از خرید و غیره پای بنده هست و دو تا برادر بزرگتر از خودم دارم که هر دو متاهل هستند آیا میتونم معافیت بگیرم؟؟

  108. سلام وقتتون بخیر ما سه بچه ایم دوخاهرودوبرادر
    خاهرام که ازدواج کردن وبرادرمم همینطور ولی برادرم قبلاسربازی رفته وتموم کرده ومن بچه ی کوچیک خانوادم ۲۳سالمه دانشگاهم تموم کردم ولی هنوز تایه سال دیگه معافیت تحصیلی دارم وپدرمم۶۵سالشه بیماری دیابت و فشارخون و چشماش ضعیفه و یه گوشش ۸۰درصدشنوایی نداره ایا امکانش هست کفالت بگیرم و خدمت نرم؟؟ممنون میشم بم بگین

    1. سلام وقتتون بخیر به دلیل وجود برادر بزرگتر امکانش می‌تواند وجود داشته باشد.

    2. من دارای قطع پا راست از داخل زانو ک بالای زانو محسوب میشه یعنی زانو را ندارم آیا پسرم میتونه کفالت مرا بگیرد و معاف شود

    3. سلام پسرم حال خدمت سربازیاست ومن پدرایشان مریضم ۴۸ سالمه مریضم مغز اسخوان بزرگی طهال دارم (میلیفبروز دارم)وناراحتی قلب دارم پدرحال درمان هستم ماهی باید ۷۰میلیون پول دارومه وتوانشوندارم واقدام کفالت پسرم کردم درمرحله اول کمیسیون رای داده حالا من چکارکنم الان ۱۲ روز است خدمت نمیره سرکار میره من چکار کنم

      1. باید عضو بهزیستی بشن پدرتون تابستونی برای کفالت اقدام کنید
        به 15 روز ترک خدمت برسد؛ سرباز فراری محسوب می شوند
        در حین خدمت برای معافیت کفالت پدر اقدام کنند

    4. سلام من ۲۵ سالمه حالا فهمیدم قبلا میتونستم معاف بشم چون سال ۹۴ که من ۱۸ سالم بود دو تا داداشم زیر ۱۸ سال بودن یکیشون ۱۷ سال داشت اون یکی ۱۳ سال و پدرمونم اون موقع بالا ۷۵ سال بود اما من به پلیس +10 که رفتم اون طرف نمیدونم درست حرفمو نشنید که گفت معاف نمیشی بعدها که فهمیدم خیلی حسرت خوردم و باعث شد به خدمت نرم و تا الانم غایب هستم شاید سوالم مسخره باشه اما قانونی نیست که بشه ثابت کنی چندسال پیش طبق قانون شرایط معافیت داشتی ولی اقدام نکردی و بشه معاف شد /:

      1. زمانی که شرایط معافیت را نداشته باشید معافیت اعمال نمیشود

  109. با عرض سلام
    دانشجو هستم و پدرم 66 سال دارند در ضمن سه خواهر دارم که متاهل هستند ایا میتوانم از معافیت کفالت استفاده کنم؟

    1. سلام. و می توانید از معافیت ۳ خواهری نیز استفاده کنید.
      پدر باید عضو بهزیستی باشد

  110. باسلام من ۳ماه خدمت هستم و پدرم ۶۲سالشه دوتا زن گرفته و از زن اول دوتا پسر داره که طلاق گرفته و ازشون خبری نداره و من یک خواهر دارم و تک پسر زن دومش هستم پدرم پلاتین در پا و دیسک گردن داره و توانایی کارکردن ندارند ویک ماهه بازنشست تامین اجتماعی هم هست قبل از اعزام به خدمت من کار می‌کردم. آیا امکان معافیت وجود دارد؟

    1. با سلام و وقت بخیر سیری هستم در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید با تایید پزشکان مورد اعتماد سازمان نظام وظیفه و رای تایید نهایی کمیسیون بابت معافیت از جهت کفالت پدر اقدام کنید مشکلی ندارد

  111. باسلام من ۳ماه خدمت هستم و پدرم ۶۲سالشه دوتا زن گرفته و از زن اول دوتا پسر داره که طلاق گرفته و ازشون خبری نداره و من یک خواهر دارم و تک پسر زن دومش هستم پدرم پلاتین در پا و دیسک گردن داره و توانایی کارکردن ندارند ویک ماهه بازنشست تامین اجتماعی هم هست قبل از اعزام به خدمت من کار می‌کردم. آیا امکان معافیت وجود دارد؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید با تایید پزشکان مورد اعتماد سازمان نظام وظیفه و رای تایید نهایی کمیسیون بابت معافیت از جهت کفالت پدر اقدام کنید مشکلی ندارد

  112. سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۸سالمه و دانشجو هستم
    پدرم امسال از کار افتاده شده به خاطر بیماری قلبی
    و بیمه تامین اجتماعی بهش حقوق بازنشستگی میده
    با این وضعیت من میتونم برای معافیت اقدام کنم
    و اگه شرایط مورد قبول باشه حقوق بازنشستگی پدرم قطع میشه؟

    1. سلام وقتتون بخیر از طریق نظام وظیفه پیگیری نمایید.

    2. سلام بنده ۲۹ سالمه و سال ۹۱ به خدمت سربازی رفتم به دلایل مشکلات مالی نتونستم سربازی را ادامه بدم و ازدواج کردم ۳ تا بچه دارم ایا برای من که ۳ تا بچه دارم امکان معاف شدن وجود دارد؟؟

      1. سلام
        باید راه های معافیت ها بر طبق شرایط شما بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

        1. سلام خسته نباشید ببخشید من پدرم 64 سالشه عمل قلب باز کرده و دیابت داره دوتا خواهر دارم ازدواج کردن یه برادر هم دارم اون معافی پزشکی گرفته برای بیماری پوستی به نظرتون من میتونم معافیت کفالت بگیرم؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید

          1. سلام به دلیل داشتن برادر بزرگتر تنها در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن کفالت پدر را خواهید داشت.

        2. سلام من 26 سالمه تک پسر هستم پدرم60 سالشه و دیسک کمر و گردن داره و دکتر گفته نباید کار کنه
          ولی خب عمل نکرده دیسک هاش رو دکتر تاکید کرده مشکل داره گردنش
          آیا شامل میشه؟!

          1. سلام در صورتی که پدر ناتوانی شدید جسمانی داشته باشد به طوری که در کار های روزانه دچار اختلال شده باشد امکان گرفتن کفالت دارید. نباید غیبت سربازی داشته باشید.

        3. سلام من 21 سالمه پدرم 72 سالشه، قلبشو عمل باز انجام داده چند سال پیش، پارسال هم کلیه سمت چپش درآوردن، چون تومور داشت
          مواد مصرف میکنه برای تسکین دردش البته دکتر هم بهش گفته چون سنش بالاست. چهار تا برادر دارم من کوچیکم. بزرگه ازدواج کرده و جداست. یکی دیگشون هم میخواد عقد کنه. میمون یکی دیگشون که ولگرد و یه هزاری به پدرم کمک نمیکنه فقط من باید کمکش کنم، پول مصرف موادشن من میدم حداقل هفته ای 500 هزار تومان تریاک میکشه، مادرم گوشاش نمیشنوه، مهره های کمرش باز شدن خلاصه فقط من موندم با جیب خالی
          آیا میشه من معاف بشم یا نه، ممنون

          1. درصورت وجود برادر امکان پذیر نمیباشد در صورت مشکل اعصاب و روان پدر و این که عضو بهزیستی بشوند و کارت شدید بگیرد معاف می شوید

      2. سلام من 19 سالمه دانشجو ام پدرم بیماری قلبی داره دریچه هاش بسته شده بود عمل کردن فنر گذاشتن قلبش میتونم معاف بشم از خدمت

        1. سلام اگر غیبت سربازی نداشته باشید و یرادر بالای 18 سال هم نداشته باشید میتوانید برای گرفتن معافیت کفالت اقدام کنید.

  113. با سلام من چند سال پیش به خدمت سربازی رفتم و تقریبا 9ماه خدمت کردم ولی بخاطر وضعیت بد زندگی و مشکلات مالی خانواده نتونستم ادامه بدم بعد از اون پدرم سکته مغزی کرد و یکم سمت بدنش فلج شده افتاده شد تحت پوشش بهزیستی هست و اینک من تک پسرم و یک خواهر دارم خرجیه خانواده رو به تنهایی میدم آیا میتونم معافیت بگیرم راهی هست؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  114. سلام من ۲۲ سالمه و غیبت ندارم ۳ تا برادر دارم که خدمت رفتن و همشون ازدواج کردند و پدرم ۶۳ سالشه و ۳ بار عمل قلب رفته و آنژیو کرده میخواستم بدونم میتونم برای پدرم معافیت کفالت بگیرم ؟!؟

    1. باسلام چون برادر بالای 18سال دارید این امکان وجود ندارد

    2. سلام خسته نباشید من پسرم ۱۸ سالشه و همسرم و خودم ۶۴ سالمون هست تک فرزندهستش پدرش چند سال پیش سکته قلبی کرد و سه تا استند در قلبش هست تحت درمان قلبی هستش و همینطور مشکل دیابت داره و قرص مصرف میکنه و ازلحاط بیمه هم تحت تکفل من هست آیاپسرم بهش معافی تعلق میگیره

      1. سلام و ارادت اگد فرزند شما غیبت نداشته باشد ، برادر بالای ۱۸ سال نداشته باشد و پدرش براساس نظر کار گروه تشخیصی نظام وظیفه بیمار نیازمند مراقبت تشخیص داده شود ، می تواند از ” معافیت کفالت پدر زیر ۷۵ سال بیمار نیازمند مراقبت ” استفاده کند

        1. من ۱۸ سالم و۲ برادر ۷ ساله دارم
          وپدر ۵۴ ساله که پدرم کار نمیکند
          وخاهر ۲۲ ساله مجرد
          ویه ی از خاهرام۲۴ ساله وازدواج کرده
          ایا من معافیت میتوانم بگیرم

          1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم اگر خودتان یا پدر مشکل پزشکی دارید جهت چک اپ پزشکی اقدام کنید در غیر این صورت شرایط نعافیت ندارید

  115. باسلام
    من پدرم ۵۲سال سن داره و دارای بیماری دیابت شیرین هستش.یه برادرم دارم که بالای ۱۸سال هستن ولی هم معلول جسمیه هم در خارج ازشهر محل سکونتمون زندگی میکنه و درس میخونه.میخواستم بدونم آیا امکانش هست بخاطر بیماری مدرم معافیت کفالت بهم بدن؟؟

    1. سلام
      در صورت داشتن برادر بزرگتر امکان گرفتن کفالت وجود ندارد

    2. سلام پدرم 57 سال سن دارد و بیماری سرطان حنجره داشته ک سال 88 89 شیمی درمانی و پرتو درمانی شده و ی برادر زیر 18 سال دارم امکان استفاده از کفالت پدر وجود دارد؟

      1. سلام در صورت نداشتن غیبت میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید در صورتی که پدر ناتوانی جسمی شدید داشته باشند کفالت تعلق میگیرد.

  116. سلام من پدرم مریضه و داخل برگه معاینه پزشکی پزشک نوشته که ازکارافتاده کامل از طریق بیمه تامین اجتماعی هست و نیازمند کمک در منزل برای کار های روزمره هست معاف میشم؟

    1. سلام

      احتمال معافیت شما هست اما برای افزایش شانس شما برای کفالت پدر با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. سلام من تومور بد خیم چشم دارم و مجبور شدم یک چشم را تخلیه کنم
        و 56 سال سن دارم یک پسر 18 ساله دارم امکان کفالت برای پسرم هست

        1. فقدان هر دو چشم پدر یا انکا هردو چشم عملا فاقد بیماری باشد معافیت از طریق کفالت پدر حاصل میشود یا می توانید عضو بهزیستی شوید و از آن طریق اقدام کنید

  117. سلام من دانشجو هستم و معافیت تحصیلی دارم پدرم از کار افتاده با معلولیت شدید تحت پوشش بهزیستی هستن و من نیز پسر بزرگ خانواده هستم خواستم بدونم میتونم معافیت بگیرم و اگر میتوانم آیا باید از دانشگاه انصراف بدهم؟

    1. سلام
      احتمال زیاد بتوانید کفالت پدرتان را بگیرید و نیازی به انصراف از دانشگاه نیست اما برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  118. سلام.
    بنده ۳۳ ساله هستم و پایان خدمت هم ندارم. پدرم ۶۹ سالشه ولی توانایی کار کردن نداره. اگر من کفیلش بشم حقوق بازنشستگیش که کمتر از دو میلیونه قطع میشه؟

  119. سلام
    ما سه فرزند هستیم دو دختر و یک پسر
    خواهران مجردن و در خانه و من هم درحال درس خواندن و کار کردن بودم تا سال پیش هم معافیت تحصیلی داشتم درسم تمام شد ولی برای رفتن خدمت هیچ اقدامی نکردم و الان بیش از یکسال است در غیبتم
    سنم الان سی و دوساله و به علت اینکه طی این سالها پدر فاقد شغل و زندانی بودن از سال 1388 (علت فروش مال) من اصلا نمیتونستم برم خدمت و اکنون پدر فوت کردن(به علت حال بد از طرف دادگاه و پزشک قانونی به بیمارستان منتقل و فوت کردن)
    با توجه به غیبتی که داشتم و شرایطی که گفتم میتونم برای معافیت اقدام کنم.

    1. با سلام وقت بخیر شما ابتدا برای توجیه غیبت اقدام فرمایید سپس میتوانید برای معافیت از طریق کفالت مادرتون اقدام فرمایید..

    2. سلام من ۲۲ سالمه و غیبت ندارم ۳ تا برادر دارم که خدمت رفتن و همشون ازدواج کردند و پدرم ۶۳ سالشه و ۳ بار عمل قلب رفته و آنژیو کرده میخواستم بدونم میتونم برای پدرم معافیت کفالت بگیرم ؟!؟

      1. باسلام چون برادر بالای 18سال دارید این امکان وجود ندارد

        1. سلام خسته نباشید لطفا کمکم کنید من پدرم افسردگی مضمن داره من ۲۷ سالمه و در حال تحصیل هستم تک پسرم
          پدرم ۶۷ سالشه کمیسیون تشکیل شد رد شدیم به دلیل بستری نکردن پدر در تمیرستان ۳ مرحله کمیسیون رد کرد
          تجدید نظرم پر کردم از نظام وظیفه قرار بر این بود ارسال کنن ولی گویا ارسال نکردن
          الان من باید چکار کنم

          1. در مدارک بیشتر ببرید و دوباره درخواست بزنید

  120. سلام من شاهین ۹ روز مونده که اسمم برای خدمت سربازی در بیاد پدر م تو نظامه ۱۲سال خدمته آیا میشه برای معافیت اقدام کرد

    1. سلام
      کسری خدمت به کسانی تعلق میگیرد که در سال های دفاع مقدس خدمت کرده باشند

  121. سلام پدر من به خاطر مشکلاتی بینایی یک چشم از دست دادن به طور کامل آیا میشه اقدام کرد برای گرفتن معافیت کفالت؟!

    1. سلام وقت بخیر اگر شرایط کفالت پدر بیمار را داشته باشید احتمال گرفتن کفالت را دارید.!

      1. سلام من 19سالمه تک پسرم و دوتا خواهر دارم یکیش ازدواج کرده و اون یکی 14سن داره پدرم هم 5ماهه فوت کرده آیا میتونم کفیل مادرم بشم

        1. سلام بله باید غیبت سربازی نداشته باشید و از فوت پدر 30 ماه گذشته باشد در صورتی که از فوت 30 ماه نگذشته باشد به شما معافیت موقت میدهند تا به زمان 30 ماه برسد.

  122. با سلام بابای من ام اس دارد و سه بار در بیمارستان روانی دولتی بستری شده. با اول در سال 1388 باردو و سوم در سال 1401 آیا شرایط معافیت بنده فراهم است؟

    1. با سلام اگر بدر از کار افتادگی داشته باشد و شما تنها فرزند بسر ایشان که بالای 18 سال است باشد بله میتوانید

      1. سلام پدرم دار نبنیای شدید هست زیر نظر بهزیستی داداشم مشکل ذهنی داره بخاطر خودش معافیت شده خودم درحال خدمت هستم خودم متولد ۱۳۷۷ هستم وتنها نان اوره خانواده هست امکان معافیت دارم رفتم نظام وظیفه مگه عیب داری پدر از سال ۸۴ زیر نظر بهزیستی هست پایه خدمت تیر ۱۴۰۱هستم

        1. با سلام و وقت بخیر سیری هستم، اگر برادر از لحاظ مشکل پزشکی رد صلاحیت شده باشد میتوانید با کارت شدید عضویت بهزیستی پدر طبق ماده شش بهزیستی معافیت بگیرید یا در غیر این صورت با تایید مشکل پزشکی پدر از طرف پزشکان مورد تایید سازمان نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی امکان معافیت وجود دارد البته مدرک تحصیلی هم در این زمینه موثر است

  123. سلام بابای من بیماری صعب الاج ام اس دارد وسه بار دربیمارستان های روانی بستری شده است سال اول 1388 اولین بار بوده و سال 1401دوبار بستری شده است و از کارافتاده پیش از موعد هسته میخواستم ببینم معاف میشدم؟

    1. با سلام اگر بدر از کار افتادگی داشته باشد و شما تنها فرزند بسر ایشان که بالای 18 سال است باشد بله میتوانید

  124. سلام بنده 20 سالمه و یه خواهر بزرگتر از خودم دارم حدود 10 ساله ما تحت پوشش کمیته امداد هستیم پدرمم کارگره و خودمم دانشجو هستم پدرمم مشکل زخم معده داره و در بعضی مواقع درد کمر و پا بنده هیچ غیبتی هم ندارم و اینم بگم پدرمم 66 سالشه خواستم بدونم من میتونم معافیت دائم بگیرم یا نه؟؟؟؟

    1. سلام وقتتون سرپرست خانواده کادر ارتش نیروی دریایی هستم انتقالی می توانم بگیرم

  125. سلام خسته نباشید من تک پسر هستم و پدرم ۵۸ سالشه نمیتونه کار کنه و یک خواهر دارم تو خونه خرج خونه میدم آیا میشه معافیت بگیرم؟

      1. سلام پدر من ۷ساله سکته مغزی کردن سمت چپ بدن فلج نسبی وچشم چپ هم به خاطرتنبلی چشم در دوران کودکی از دست داده وتوان کار کردن نداره ودو برادر وخواهر کوچکتر از خودم دارم وپدرمن تحت پوشش بهزیستی به خاطره معلولیت ایامن میتونم کفالت پدرم بگیرم واز سربازی معافیت بگیرم ایامستمریش قطع نمیشه

        1. سلام خدمت شما. شرایط باید تخصصی تر بررسی شود اما شما با در دست داشتن مدارک به شرط معلولیت شدید یا خیلی شدید و نداشتن غیبت ،امکان معافیت را دارید.

      2. من 18سالم است تک فرزندم پدر سرکار از داربست افتاده سرش عمل جراحی شده سر گیجه پا درد کمردرد فشار عصبی حالا به من کفالت سربازی میدهند

        1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت کفالت پدر را دارید.

      3. سلام
        من در آستانه ۲۹ سالگی هستم
        پدرم ۷۲ سالشونه و بازنشسته هستن
        تک فرزند پسر ایشون بنده هستم
        میتونم برای معافیت کفالت اقدام کنم؟

        1. درصورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید کفالت بگیرید

  126. سلام پدر من حدود 10 سال پیش شیمی درمانی شده و بعد از اون زیاد نمیتونه کار کنه و پرونده پزشکیش رو گرفتم آیا میتونم کفالت بگیرم؟

    1. سلام
      اگر پسر اول باشید احتمالش وجود دارد ولی برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  127. سلام ۲۱ سالم است پدرم از کار افتادگی کامل دارند ولی برادر بزرگتری دارم که مبتلا به اعتیاد است آیا میتوانم معافیت بگیرم؟

  128. سلام
    بنده پدرم 65 سالشون هست
    دچار بیماری سرطان مغز و استخوان هستن و نیاز به مراقبت و نگهداری دارن
    دو تا برادر دارم که ازداوج کردن و دارای فرزند میباشند یکی از برادرام طلاق گرفتن اما خب درگیر فرزند و مشغول به کار هستن
    با این شرایط معافیت کفالت میتونم بگیرم؟؟

    1. سلام وقت شما بخیر.به دلیل داشتن برادر معافیت کفالت شامل شما نمیشود. ولی اگر پدر تحت پوشش بهزیستی قراربگیرند میتوانید از طریق معافیت موارد خاص اقدام کنید

      1. سلام من برادر معلول دارم میخوام معافیت بگیرم ولی مشمولم 28 سالمه میتونم

        1. با سلام و احترام چون شما غیبت دارید امکان کفالت برایتان وجود ندارد

          1. سلام وقت بخیر بنده پدرم تحت پوشش کمیته امداده یک برادر ۱۲ساله و یک خواهر ۷ساله دارم و پدرمم چندین عمل جراحی انجام داده و از طرف کمیته امداد ۶۶درصد از کار افتادگی داره آیا بنده امکانش هست معافیت بگیرم…

          2. سلام
            احتمال معافیت شما هست اما برای افزایش شانس شما برای کفالت پدر با کارشناسان ما تماس بگیرید

    1. سلام خسته نباشید ببخشید من پدرم ۶۲سال سنشون هست و بازنشسته هستن تصادف کردن و گردن و نخاعشون جراحی شده و‌پلاتین داره ضمنا من تک پسر نیستم و خواهر دارم ایا معافیت کفالت و از کار افتادگی برای من تعلق میگیرد؟ باتشکر

      1. سلام وقت بخیر اگر غیبت نداشته باشید و پسر بزرگ خانواده باشید امکان گرفتن کفالت میتواند برایتان وجود داشته باشد.

  129. سلام، تک پسر ۲۴ ساله که تا الان فوق لیسانس میخونده و پدرش سکته قلبی کرده،امکان معافیت وجود داره؟

    1. سلام وقت بخیر در صورت عدم غیبت و از کار افتادگی پدر امکانش هست.

  130. سلام وقت بخیر پدر من ۷۳ سالشه و بیمار برادرم در شهر دیگه ازدواج کرده و مشغول به کاره غیبت هم ندارم امکان گرفتن کفالت رو دارم؟

  131. سلام پدر من 76 سال سن داره و من هم 24 سال و تا الان از معافیت تحصیلی استفاده کردم، حالا تحصیلم تموم شده و البته هنوز چند ماه مرخصی دارم، حالا پدر من دارای دو همسر هست، من فرزند ارشد همسر دومش هستم، یک برادر کوچکتر 15 ساله دارم، از همسر اول هم یک پسر ‌50 ساله و چهار دختر داره، همگی اون ها هم متاهل و دارای فرزند هستند.
    حالا با توجه به همه اینها من میتونم از کفالت استفاده کنم یا نه؟ ممنون میشم جواب بدید.

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط شما امکان معافیت در یک سری موارد هست.

  132. با سلام پدر بنده ۵۶ سال سن دارند و ۱۰ سال زندانی دارن و موجی هم هستند و در بیمارستان پرونده طولانی هم دارند مغز و اعصاب.و درامد هم ندارند و جانبار ۱۰ درصد ایثارگران هم هستند و ۱۶ ماه هم جبهه دارن . برادر من جنوب زندگی میکنند و متاهل هستند و از من بزرگتر هستند . با توجه به اینکه من و مادرم اما ساکن شمال کشور هستیم و درامد فقط برعهده بنده هست. و لیسانسم را به تازگی به اتمام رسانده ام. ایا برای معافیت از خدمت با توجه به این شرایطم امکان پذیر هست اقدام کنم یا خیر لطفا یک پاسخ به بنده حقیر بدهید .درود.

  133. تک پسرم ۲۲سالمه درحین خدمتم پدرم تازه فوت شده مادرمم بالای ۶۵سن داره میتونم کفالت بگیرم

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به شرایط شما برایی معافیت دارد ولی امکانش زیاد هست

  134. سلام.من ۲۳ سالمه و ۳ ماه از خدمتم میگذره. بابام تحت پوشش کمیته امداد هست و توانایی کار کردن نداره و از کار افتاده هست سنس هم ۵۷ هست.بعد تنگی نخاع هم داره و قراره عمل بشه .آیا امکان داره معاف بشم؟

  135. با سلام و خسته نباشید
    من 15 سالمه و تازه تایین ر‌شته کردم و میخوام بدونم به سن 18 که رسیدم میتوانم کفالت پدر بگیرم یا نه، برادر بزرگتر هستم و یکی برادر دیگم 9 سالشه که موقع 18 سالگی من اون 12 سالشه…پدر و مادرم هردو ناشنوا 80 درصد هستند و پدرم متولد سال 1360 هست و اینکه پدر در شرکت دولتی کار می‌کند که امسال بازنشست می‌شود و سه سال بعد پدرم 43 سالش. آیا واجد شرایط کفالت هستم و اگر هستم و می‌توان معاف شد؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط شما نسبت به زمان فرارسیدن سن قانونی در نظر گرفته می شود.

    2. باسلام من۵۶سالمه تومور ادنوم ادرنال رادارم وهورمون الدسترون بالا ورنین پایین باعلایم فلج عضلات تپش قلب سردردشدیدالبته باتاکید فوقتخصص غدد مبنی برعمل جراحی می تونم برای تک فرزندم کفالت بگیرم.

      1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی پسر شما امکان گرفتن کفالت پدر را دارند

  136. سلام تک پسر هستم و سه خواهر دارم، سن پدرم ۶۶ سال و بازنشسته هست، پدرم مبتلا به بیماری صرع هست و بعضی اوقات دچار تشنج میشه آیا شرایط دریافت معافیت دارم و مدارک مورد نیازش چیست با تشکر

    1. سلام وقت بخیر امکان کفالت شما می باشد اما شرایط شما باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد

  137. سلام من دو برادر ناتنی و چهار خواهر ناتنی دارم که دو برادر ناتنی خدمت رفتن و متاهل هست و چهار خواهر تنی هم دارم اما از مادر خودم تک‌ پسر هستم تحت پوشش کمیته امداد هستیم
    و پدرم 82سال سن دارد و کشاورز بوده قبلا اما الان بخاطر پیری از کار افتاده هست
    من بیست سالمه و غیبت ندارم
    میتونم کفالت بگیرم
    لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. داداش جواب گرفتی بگو به منم
      همدردیم منتها من پدرم مشکل زمینه ای نداره

  138. سلام
    پدر بنده 55 سالشه سابقه ایست قلبی داشته و باتری قلب هم گذاشته ، ef قلبش هم حدود بیسته ، آیا دلیلی وجود داره که درخواست معافیتم توسط نظام وظیفه رد بشه ؟؟ (( تنها فرزند پسر خوانواده هستم و دانشجوی دوره کارشناسی ))

  139. سلام من با برادرم میشه ۴ نفر دونفر سربازی رفت یکی شو نرفت الان متاهل گفتم ولی هرسه برادرم متاهل من ۱۷ ساله ام زمستان میرم توی ۱۸ پدرم من ۶۲ ساله اش من الان معاف از سربازی

  140. سلام من ۱۷ ساله ام توی زمستان میرم توی ۱۸ گفتم من خودم با برادرم میشه ۴ نفر ۲ نفر سربازی رفتن یکی برادرم سربازی نرفته الان متاهل گفتم الان پدر من ۶۰ سالگی رد کرد گفتم من معاف از سربازی

    1. سلام وقتتون بخیر
      من 19 سالمه و پدرم از کتر افتاده و قلبش با باطری کار میکنه… برادر بالای 18سال هم دارم…، میتونم معاف بشم؟

      1. سلام – اگر برادرتان بزرگتر از شما باشد نمیتوانید برای کفالت پدر اقدام کنید در غیر اینصورت میتوانید کفالت پدر رو داشته باشید و یا عضو بهزیستی بشوید تا خود پدرتان کفیل خودشون رو انتخاب کنند برا اطلاع از شرایط معافیت بهزیستی با مرکز تماس بگیرید.

  141. باسلام محمد هستم پدرم داری بیماری پسوریازیس پوستی میباشد که کل بدنشو درگیر کرده ایا میتوانم درخواست کفالت بدم

    1. سلام وقتتون بخیر باشه اگر شرایط گرفتن کفالت پدر را داشته باشید امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  142. سلام۲۶ سالمه و پدرم تقریبا ۶۰سالشه،۶سال غیبت دارم.برادر بزرگتر دارم که متاهله اما چند ساله به خاطر مشکلات مالی میره زندان و با مرخصی میاد بیرون..خودمم این چند سال حکم جلب داشتم و دارم اما زندان نرفتم.پدرم ۲ ۳بار آنژیو قلب انجام داده و پزشک بهش گفته کار سنگین نباید انجام بده.در ضمن باد فتق و فشار خون هم داره.آیا میتونم معاف بشم؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه شما میتوانید از طریق معافیت پزشکی و کمیسیون موارد خاص اقدام فرمایید.

  143. سلام من سی سالمه خدمت نرفتم داداشای بزرگم ازدواج کردن من با مامان بابام زندگی میکنم بابام بالای هفتاده سنش شنواییش مشکل داره و خواهرم هم ک مجرده ب بیماری تشنج مبتلاس خواستم بدونم اقدام کنم برا معافیت کفالت پدر ایا شاملم میشه

  144. سلام وقت بخیر ۲۶سالمه و تقریبا ۶سال غیبت دارم.برادر بزرگتر دارم که متاهله ولی توی این ۶سال چند بار زندان افتاده الانم زندانه و با مرخصی میاد بیرون خودمم حکم جلب داشتم این چند سال اما زندان نرفتم.پدرم نزدیک ۶۰سالشه و ۲ ۳بار آنژیو قلب انجام داده و پزشک بهش گفته نباید بار بیشتر از ۲کیلو برداره و یه جورایی عملا از کار افتاده..آیا با این وضعیت میتونم معاف بشم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه شما میتوانید از طریق معافیت پزشکی و کمیسیون موارد خاص اقدام فرمایید.

  145. سلام من 18سالمه پدرم فوت کرده برادر بزرگتر از خودم به خدمت رفته و 3ساله ازدواج کرد من با مادرم زندگی میکنم من میتونم معاف بشم

    1. سلام وقت بخیر
      در مورد شرایط شما، با توجه به قوانینی امکان معافیت از طریق کفالت برای شما وجود دارد

  146. سلام خسته نباشید .
    ببخشید پدر من.56سالشه فلج اطفال هستش و کلا یکی از پاهاش از کار افتاده. میخواستم بدونم من میتونم کفالتشون رو بگیرم

    1. باسلام با شرایط کفالت میتوانید معافیت کفالت بگیرید

  147. سلام خسته نباشید
    پدر من متولد ۱۳۵۴ هست و خودمم تنها پسر بالای ۱۸ سال خانواده هستم و غیبت سربازی هم ندارم.
    پدرم هم سکته مغزی داشته هم سکته قلبی به تازگی بعد کلیه هاش دچار مشکل هستن فشار خونم داره و کلی قرص مصرف میکنن آیا میتونم کفالت بگیرم؟

    1. با سلام اگر پدر از کار افتادگی دارد اقدام کنید اقدام کنید

  148. سلام پدر من دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی دارد با مریضی فشار خون و‌یکی از چشم هایش نابینا و دیگری ضعیف
    در عین حال کارمند هستند ولی توانایی کار های منزل رو ندارند حتی خودش هم معافیت پزشکی دارد

  149. سلام ببخشید من پدرم دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی دارد و مریضی فشار‌خون و یکی از چشم‌هاش نابینا و دیگری ضعیف هست و درعین حال کارمند هست اما توانایی کار های منزل رو ندارد

  150. باسلام
    پدر من متولد ۱۳۱۲هست من خودم متولد ۱۳۶۷هستم،۶تا برادر هستیم ۴تا خدمت کردن ویکی معاف سه برادری شده،
    موقعی که من مشمول شدم پدرم ناتوان شد ومن مجبور شدم کارای پدرم را کنم تا الان هم اقدام نکردم ،ایا کفالت شامل من میشود

    1. باسلام شرایط شما باید بررسی شود برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

    2. سلام من تک فرزندم پدرم 50سالشه 5تا از مهره هاش پلاتینه میتونم معاف شم

      1. 🌸اگه شدت مشکل پدر باعث از کار افتادگی ایشان شده باشد بله میتونید معافیت بگیرید

  151. سلام تک پسرم و سه تا خواهر دارم و پدرم مددجو کمیته امداد هست آیا با این شرایط معاف میشم و مدارک مورد نیازش چیست با سپاس

    1. سلام بله امکان معافیت وجود دارد
      مراجعه به کمیته امداد یا بهزیستی به منظور تایید فرم های مربوطه
      مراجعه به به دفاتر پلیس+۱۰
      دریافت فرم معافیت کفالت سه خواهر
      تکمیل فرم های مربوط به درخواست معافیت و الصاق مدارک مورد نیاز مانند استشهادیه و …
      دریافت رای نهایی کمیته پزشکی نظام وظیفه

      1. سلام یه سوال داشتم.من پدرم ۷۲ سال سن داره خودمم دانشجو هستم.بعد پدرم قبلا یه زن دیگه داشت که از اون دوتا پسر داشت.بعد از جدا شدنشون پسر اولیه کفالت مادرشو گرفت و الان خارج از کشوره و دومی هم الان تو ایران با مادرش زندگی میکنه سربازیم رفته.از زن دومشم من تک فرزندم میخواستم ببینم اگه ادامه تحصیل بدم تا پدرم ۷۵ سال بشه میتونم معاف شم؟

        1. سلام وقت بخیر برای گرفتن کفالت پدر عدم غیبت و نداشتن برادر بزرگتر شرط است.

    2. باسلام بنده فرزند چهارم هستم و سه برادر بزرگتر از خودم هم ازدواج کردند و سربازی رفتند و من الآن تنها فرزند ذکور مشمول خدمت خانواده هستم و ۲۰ سالمه پدرم بیماری قلبی داره و توی آنژیوگرافی سه تا از رگهای قلبش تخریب شده ولی ۵۹ سالشه .میخواستم بدونم‌که آیا امکان معافیت وجود داره

    3. سلام پدرم ۵۵ سالشه و خودمم ۲۴ سالمه و تنها فرزند پسر خانواده هستم
      هم پدر و هم مادرم بیماری کلیوی دارن
      و پدرم یک بار عمل جراحی باز کرده
      و الان هم مجدد دوتا کلیش هم، کیست و سنگ داره و ممکنه مجبور بشه دوباره عمل کنه
      با این شرایط میتونم اقدام کنم برای معافیت؟؟

    4. سلام تک پسرم ۲۲سالمه پدرم فوت شده به تازگی مادرمم بالای۶۵سن دارددرحین خدمتم هستم
      معاف میشم یانه

      1. سلام وقتتون بخیر بستگی به شرایط شما برایی معافیت دارد ولی امکانش زیاد هست

    5. سلام
      بنده پدرم 65 سالشون هست
      دچار بیماری سرطان مغز و استخوان هستن و نیاز به مراقبت و نگهداری دارن
      دو تا برادر دارم که ازداوج کردن و دارای فرزند میباشند یکی از برادرام طلاق گرفتن اما خب درگیر فرزند و مشغول به کار هستن
      با این شرایط معافیت کفالت میتونم بگیرم؟؟

      1. سلام وقت شما بخیر.به دلیل داشتن برادر معافیت کفالت شامل شما نمیشود. ولی اگر پدر تحت پوشش بهزیستی قراربگیرند میتوانید از طریق معافیت موارد خاص اقدام کنید

      2. سلام من چند سال سر کارم دوتا فرزند دارم الان بخاطر کارت معافیت بیرون میکنن از خدمت ۲۰سال گذشته معافیت شامل من نیست یا خرید فروش باشه ممنون میشم جواب بدین

      3. سلام وقت بخیر بنده پدرم تحت پوشش کمیته امداده یک برادر ۱۲ساله و یک خواهر ۷ساله دارم و پدرمم چندین عمل جراحی انجام داده و از طرف کمیته امداد ۶۶درصد از کار افتادگی داره آیا بنده امکانش هست معافیت بگیرم…

        1. سلام
          احتمال معافیت شما هست اما برای افزایش شانس شما برای کفالت پدر با کارشناسان ما تماس بگیرید

    6. سلام خسته نباشید پدر بنده دیبابت دارع زده به پاش به سختی هم راه میره بنده هم تک پسر هستم ایا میتونم کفالت پدر بگیرم که دیگه کار نکنه

  152. سلام پدرم 61سالشه برادرم معلولیت داره و کارت داره پدرم مشکل اعصاب و روان داره نامه از دکتر هم داره برادرم سال 99معافیت پزشکی گرفت من میتونم کفالت بگیرم

  153. سلام خسته نباشید
    ببخشید من ۲۰سالمه پدرم معلولیت شدید داره
    دوتا برادر دارم ک از خودم کوچیک ترند.

    میشه معافیت بگیرم

    1. سلام افرادی که پدر یا مادرشان و یا هر دوی آنها دارای معلولیت مشخص ذهنی و یا جسمی باشند و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته اند میتوانند از این معافیت استفاده کنند

      1. سلام ..من پدرم تو مهره های پشتش پلاتین هس ستون فقراتش عمل شده از پایین گردنش تا کمرش شکافته شده پلاتین هس ..یه چشم پدرمم دید نداره چون قبلا تفنگ خورده خودشم بخاطر چشمش معاف شده ..۵۱ سالشه امکان معافیت خودمم هس

      2. سلام خسته نباشید من پدرم حدودا ۸۰ سالشه و همه برادرام ازدواج کردن و بچه دارن و فقط من مجرد کنارشم ایا معافی میتونم بگیرم

    2. سلام من پدرم ۴۶ سالشه دارای بیماری پوستی صدف است آیا امکان دارد یکی از فرزندان خانواده معاف شود

      1. سلام در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد یکی از پسران از طریف گرفتن کفالت پدر میتواند معافیت دریافت کند

  154. سلام من نوید دلدار لوخی هستم میخواستم بدونم که پدرم سال 1381فوت کرده و مادرم بعد از 5سال با یه مرد دیگه ازدواج کرد و الان 7ساله که از اون مردم جدا شده و اون مرد هم 1400فوت کرد واز این پدرم یه داداش دارم که برج518سالش بود. میشه و مادرم الان دوباره بابکی دیگه ازدواج کرد ه ون خودمم متاهل هستم واوزاع مالی خوبی ندارم میخواستم بدونم که میتونم معاف بشم

    1. سلام خیر مادر سرپرست دارند مگر مشکل دیگری را مطرح کنید

    2. سلام ببخشد من خودم 5۲سال دارم به علت نداشتن از دست دادن یک چشم معافی گرفتم ایا تک فرزندم می تواند کفیل من شود

      1. سلام در صورتی که غیبت نداشته باشند وما یکی از بیماری های آیین نامه کسان مشموا را دارا باشید امکان گرفتن کفالت دارند.

  155. سلام من ۲۴ سالمه و تنها فرزند خانوادم و پدرم 56 سالشه ولی نه بیمه درست حسابی داره ک بازنشستگی کامل بگیره حدود ۱۰ سال داره و هم شغل مناسبی نداره ( نگهبان ) و کار فنی هم انجام میداده ولی الان مفصل های زانوش آسیب دیده آب آورده و نمیتونه مثل سابق کار کنه خودم هم دانشجو ترم آخرم ، با این شرایط میتونم اقدامی برای معافیت بکنم ؟ اگر میشه قبل فارغ التحصیلی میشه اقدام کرد ؟

  156. سلام
    من بیماری msدارم ودارومصرف می کنم
    آیا پسرم که تک فرزند پسر هم هست می تونن بواسطه من معاف بشه
    سپاس

    1. سلام
      اگر اثبات کنن شما نیاز به سرپرستی و مراقبت دارید

    1. سلام من دو برادر ناتنی و چهار خواهر ناتنی دارم که دو برادر ناتنی خدمت رفتن و متاهل هست و چهار خواهر تنی هم دارم اما از مادر خودم تک‌ پسر هستم تحت پوشش کمیته امداد هستیم
      و پدرم 82سال سن دارد و کشاورز بوده قبلا اما الان بخاطر پیری از کار افتاده هست
      من بیست سالمه و غیبت ندارم
      میتونم کفالت بگیرم
      لطفا راهنماییم کنید ممنون

      1. سلام وقت بخیر. بنده 26سالمه و مجردم یک ماهه که سربازی هستم میخواستم بدونم سه تا برادر بزرگتر از خودم دارم یکی خارج از کشور هست دوتا ازدواج کردن پدرم هم کمیته ای هست و مشکل بینایی داره آیا میتونم از طریق کفالت پدر معافیت بگیرم؟؛

        1. سلام وقتتون بخیر فقط از قانون 6 ماده بهزیستی برای کفالت پدر میتوانید استفاده کنید در غیر این صورت امکان کفالت شما نیست

      2. سلام پدر من ۶۰سال دارد خودمم تک پسرم پدرم مشکل ریه دارن ایا بهم کفالت پدر میدن

        1. درصورتی که غیبت نداشته باشید و مشکل پزشکی پدر شما توسط پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای نهایی کمیسیون تایید شود امکان معافیت از طریق کفالت پدر وجود دارد

    2. سلام خسته نباشید بنده ۲۲ سالمه آخرای ترم آخر کارشناسی هستم پدرم ۵۴ سالشه بازنشسته تامین اجتماعی آرتروز شدید زانو و دیسک کمر مادرمم هم سرطان خون دارن خودمم مشکل ستون فقرات معافیت ممکنه؟؟

      1. سلام وقت بخیر
        قوانین نظام وظیفه برای بیماری های مختلف، متفاوت است.

    3. سلام من تک پسر خانواده ام و ۳ تا خواهر دارم پدرم ۵۶ سالشه منم ۱۹ سالمه و یکی از چشمام مشکلی داره امکان معاف شدن هست؟

      1. سلام وقتتون بخیر باشه امکان معافیت پزشکی ممکن است برایتان وجود داشته باشد.

  157. با سلام…بنده ۲۴ ساله هستم و غیبت ندارم ..پدرم ۶۸ ساله و ۲ بار سابقه سکته قلبی داشته که بار دوم به عمل قلب باز منجر شد..‌.
    میخواستم ببینم شانسی دارم برای گرفتن معافیت با توجه به اینکه تنها فرزند ذکور هستم؟!

    1. سلام
      برای گرفتن کفالت پدر باید یک سری شرایط بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  158. سلام
    پدرم 70 سالشه و مادرم 71 سالشه
    پدرم اینجور که میگه اون قدیم ها دیر شناسنامه گرفتن براش
    یعنی سن واقعیش بیشتر از سن شناسنامه هست
    و از کار افتاده
    ولی بیماری خاصی یا این بیماری های که میگویید ندارد فک کنم
    ولی توان کار کردن ندارد
    من 3 تا برادرام سربازی رفتن
    ولی یکی برادرم سربازی نرفته 34 سالشه زن گرفته و رفته از پیشمون
    من میتونم کفالت بگیرم

  159. سلام خسته نباشید من سال ۱۳۹۳ اعزام بخدمت شدم ۳ماه خدمت کردم فراری شدم بخاطره پدرم از کار افتاده الان میتونم کفالیت پدرم بگیرم معاف بشم الان سال پدرم ۶۲ هست با مدارک استشهادی محلی

  160. ببخشید من پدرم از کار افتادس متولد ۵۲ هست
    هردو لگنش ازدست داده دیسک کمرم داره ولی کارمنده به من معافیت تعلق میگرده؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر باید شرایط اصلی وشرایط جانبی شما به صورت دقیق و کارشناسی شده بررسی شود

  161. با سلام من ۷آذر ۱۸ سالم تمام میشه انشاالله اگر کنکور قبول شم میخوام برم دانشگاه البته دولتی پدرم بیماره ۴۰ سال اعتیاد داره من تک پسرم آیا متوانم معاف شوم لطفا منو راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر میتوانید در کمیسیون موارد خاص درخواست دهید

  162. سلام
    من نزدیک ۱۹ سالمه و پدرم فوت شده و داداشم ۳۰سالشه ولی سربازی رفته
    میخاستم ببینم ک من معاف میشم یا خیر؟!

  163. سلام
    من پدرم فوت شده و یه برادر بزرگتر دارم.
    خودم نزدیک ۱۹ سالمه و داداشم ۳۰سالشه و سربازی رفته میخاستم ببینم ک من معاف میشم یا ن؟!

  164. سلام. من 23 سال دارم و ارشد میخونم و تک فرزند هستم. پدرم حدودا سالهای 80 – 81 عمل دیسک داشته. همچنین عمل لیزیکی که زیاد جوابگو نبوده و الان ضعف چشماش هست (البته نه به شدت قدیم) کمرش کمی خم شده و مهره ی شکسته داشت چند سال پیش. من خودمم دو چشمم عمل ماهیچه چشم داشتم که کامل خوب نشد و چشم راستم قوز قرنیه داره. کمر درد دائم هم دارم. بنظرتون میشه کفالت بگیرم؟

    1. سلام وقتتون بخیر امکانش میتواند وجود داشته باشد اما تعیین نوع کفالت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  165. با سلام پدر من از کارافتاده کلی هستش وسنش65عضو بهزیستی هست. خودم 28سال سنم غیبت ندارم فقط یه برادر بزرگتر از خودم دارم میخاستم بدونم میتونم اقدام کنم برای معافیت یانه

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط شما در خانواده و برادر شما باید مورد بررسی قرار بگیرد

  166. سلام خسته نباشید
    تک فرزند هستم و پدرم ۶۲ ساله است
    دارای بیماری های متعددی است .انگشت پای ایشون بر اثر ابتلا ب سرطان پوست قطع شده و بینایی و شنوایی کمی دارن و دکتر از کارافتادگی ۷۰ درصد تشخیص داده امکان معاف شدن هست؟

    1. ببخشید من پدرم از کار افتادس متولد ۵۲ هست
      هردو لگنش ازدست داده دیسک کمرم داره ولی کارمنده به من معافیت تعلق میگرده؟؟

      1. سلام وقتتون بخیر باید شرایط اصلی وشرایط جانبی شما به صورت دقیق و کارشناسی شده بررسی شود

    2. سلام خسته نباشید من سال ۱۳۹۳ رفتم خدمت ۳ماه خدمت کردم فرار کردم بخاطره پدرم از کار افتاده الان ۶۲سال اش هست آیا میتوانم کفالیت پدرم معاف بشم با استشهاد محلی

      1. سلام من سه سال غیبت دارم به خاطر این که وضعیت مالی خوبی نداریم من کارمیکم وخانه رامیچرخانم پدرم دوبار کگنش شکسته ودیگر نمی تواند کارکند آیا من معاف میشوم

  167. سلام خسته نباشید من سربازان محدود 4ماه از خدمتم گذشته پدرم سرطان معده داره و دکترا گفتن چون ۵سال داره حدود 2ماه دیگه بیشتر زنده نیست
    من میتونم کفالت بگیرم

    1. سلام پدر من ۶۲سالشه کمرش شکسته دوبار عمل جراحی داشته و پلاتین هست عضو بهزیستی هم هست سه تا بردار بزرگتر از خودم دارم ک متاهل هستن .میتونم کفالت پدرم رو بگیرم؟؟

  168. با سلام پدر من متولد ۱۳۵۵ هست و یکبار در بیمارستان روانی بستری شده و کارت معلولیت شدید ذهنی را دارد و برادر بزرگتر ندارم

    1. سبلام سه مرتبه بستری نیازه .تحت پوشش بهزیزیستی دوتا بستری کافیه

  169. سلام وقتتون بخیر
    من برای کفالت پدر بیمار اقدام کرده بودم
    امروز این پیامک از نظام وظیفه اومده:نتيجه راي شوراي پزشكي مثبت مي باشد سوابق شما تحويل كارشناس كفالت گرديد.
    یعنی الان تمومه مراحل؟ یا چیز دیگه ای هم مونده
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام پدر من ۶۲سالشه کمرش شکسته دوبار عمل جراحی داشته و پلاتین هست عضو بهزیستی هم هست سه تا بردار بزرگتر از خودم دارم ک متاهل هستن .میتونم کفالت پدرم رو بگیرم

  170. سلام من پدرم فشارخون و دیابت داره و عوارضش به چشم و جاهای دیگش تاحدودی اسیب زده و از طرفی زانوهاش به طور مادرزادی مشکل داره و رباطش قطع هست بسختی راه میره بلندمیشه تک فرزندم هستم میخواستم بدونم شانسی دارم و باید چه مدارکی و ازکجا تهیه کنم .

  171. سلام من خودم دیسک کمر دارم و در گوش راست کم شنوا و تقریبا ناشنوا هستم و چندین بار عمل جراحی داشتم،معافیت شامل من میشه یا نه ممنون میشم کمک کنید،بیست ساله هستم

  172. با سلام و خسته نباشید
    اگر شخصی معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت بگیره باید دوره آموزشی رو بره؟ (با توجه به اینکه اول فرایند اقدام برای معافیت کفالت تعهد محضری میگیرن که باید دوره آموزشی رو برید حتی اگر معاف بشین)

  173. سلام من ۲ ماه سربازی رفتم دیدم نمیتونم برای مشکل مالی فراری شدم
    سن پدرم ۵۷سالشه
    میتونم کفالت پدرم بگیرم

    1. باسلام خدمت مشاوران آویژه من سیدابوالحسن یوسفی شریک آباد فرزندسیدعلی یوسفی برای معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت از طریق
      ماده ۶ بهزیستی- حمایت از حقوق معلولان اقدام کردم کمیسیون پزشکی بهزیستی استان کرمان معافیت کفالت پدرم را تایید کردولی حوزه نظام وظیفه شهرستان سیرجان تایید نکردپدر من معلولیت ذهنی شدید75درصد دارند ضریب هوشی اش هم پایین است نظام وظیفه شهرستان سیرجان به علت اینکه ضریب هوشی پدرت 50است پدرت مشکلی ندارد تایید نکرده معافیت کفالت پدرم را رئیس نظام وظیفه شهرستان شهربابک پرونده معافیت کفالت پدرم را که حوزه نظام وظیفه شهرستان سیرجان تایید نکرده است به حوزه نظام وظیفه استان کرمان برای کمیسیون پزشکی فرستاده است پیامک دعوتنامه می آید به گوشی ام معاف می کنند حوزه نظام وظیفه استان کرمان معافیت کفالت پدرم را

  174. سلام. پدر من ۲ بار عمل جراحی دیسک کمر داشته و داخل کمرش پر پلاتینه و انجام بیشتر کارا براش محال شده. سن خودم هم ۲۱ سال هست غیبت هم نداشتم. فقط پدرم کارمند بازنشسته دولته. میتونم با اثبات بیماریش و اینکه ضعیف شده معافیت بگیرم؟ بخاطر اینکه حقوق بگیره رد نمیشم؟

    1. سلام. در دریافت معافیت کفالت تمکن مالی مهم نیست در مورد موضوع شما اثبات شرایط از کار افتادگی برای دریافت کفالت کافی است.

      1. سلام ببخشید من خودم دیسک کمر دارم و در گوش راست کم شنوا و تقریبا ناشنوا هستم ایا معافیت از خدمت شامل بنده میشه؟بیست ساله هستم

        1. سلام من سه سال غیبت دارم به خاطر این که وضعیت مالی خوبی نداریم من کارمیکم وخانه رامیچرخانم پدرم دوبار کگنش شکسته ودیگر نمی تواند کارکند آیا من معاف میشوم

      2. باعرض سلام من حدود 35سال سنم حالا به دلایلی ننوشتم برم خدمت در ضمن الان مجرددهم هستم پدرم65,,,,ساله اش به خاطر یه تصادف در گذشته کمرش مشکل پیدا کرد دیابت داره وحشتناک پوروسات داره که احتیاج به عمل داره چند سال دارم خرج خونه رو میدم زیر نظر کمیته امداد بودیم چند سال میخواستم بدون شرایط من مشمول معافیت میشه

    2. سلام‌من‌دیسک‌کمر‌ال۴‌وال‌۵‌دارم‌بسرم‌۱۸سالش‌تاحالا‌عمل‌نشدم‌خودمهم۴۷‌سالمه‌‌معفیت‌شامل‌میشه‌یانه‌بسره‌اولیه

  175. با سلام پدرم ۷۹ سال سن دارد مورد عمل جراحی باز قلب قرار گرفت و نیاز به مراقبت شدید دارد و زیر نظر اداره بهزیستی و کمیته امداد می‌باشد و در روستا زندگی میکند برادر بزرگترم ازدواج کرده و در شهر دیگری ساکن و همان جا کار میکند و من ۲۴ سال سن دارم و مدرک تحصیلیم ۵ ابتدایی میباشد و در روستا بجوز من کسی نیست که به پدر و مادرم مراقبت نماید و بنده نیز دارای بیماریه فتق میباشم و پای راستم در دوسال پیش شکسته و هنوز خوب نشده است و متهل میباشم. آیا میتوانم از معافیت کفالت یا بزشکی استفاده کنم با تشکر.

    1. سلام خدمت شما،باتوجه به اینکه غیبت دارید،تازمانی که غیبت توجیه نشود نمیتوانید کفالت پدر را به عهده بگیرید، راجب بیماری فتق اگر عمل شده و دوباره عود کرده امکان معافیت دارید.

      1. سلام من پدرم سنش ۶۰ ساله و عمل دیسک کمر انجام داده و ناتوانی جسمی داره اصلا به زور میتونه راه بره ، من سه برادر دیگه بالای 18 سال دارم که در حال تحصیلن ، من خودم سنم 24 ساله و در حال تحصیلم ایا میتونم معافیت کفالت پدر بگیرم؟

        1. سلام وقت بخیر اگر برادر بالای 18 سال نداشتید بله

  176. با سلام پدرم ۷۹ سال سن دارد مورد عمل جراحی باز قلب قرار گرفت و نیاز به مراقبت شدید دارد و زیر نظر اداره بهزیستی و کمیته امداد می‌باشد و در روستا زندگی میکند برادر بزرگترم ازدواج کرده و در شهر دیگری ساکن و همان جا کار میکند و من ۲۴ سال سن دارم و مدرک تحصیلیم ۵ ابتدایی میباشد و در روستا بجوز من کسی نیست که به پدر و مادرم مراقبت نماید و بنده نیز دارای بیماریه فتق میباشم و پای راستم در دوسال پیش شکسته و هنوز خوب نشده است و متهل میباشم. آیا میتوانم از معافیت کفالت یا بزشکی استفاده کنم با تشکر ممنون.

    1. سلام خدمت شما،باتوجه به اینکه غیبت دارید،تازمانی که غیبت توجیه نشود نمیتوانید کفالت پدر را به عهده بگیرید، راجب بیماری فتق اگر عمل شده و دوباره عود کرده امکان معافیت دارید.

      1. سلام
        اگر بردار بالای 18 سال داشته باشی ولی متاهل باشد میتونی در خواست بدی برای معافیت کفالت ؟؟

  177. با سلام پدرم ۷۹ سال سن دارد مورد عمل جراحی باز قلب قرار گرفت و نیاز به مراقبت شدید دارد و زیر نظر اداره بهزیستی و کمیته امداد می‌باشد و در روستا زندگی میکند برادر بزرگترم ازدواج کرده و در شهر دیگری ساکن و همان جا کار میکند و من ۲۴ سال سن دارم و مدرک تحصیلیم ۵ ابتدایی میباشد و در روستا بجوز من کسی نیست که به پدر و مادرم مراقبت نماید و بنده نیز دارای بیماریه فتق میباشم و پای راستم در دوسال پیش شکسته و هنوز خوب نشده است و متهل میباشم. آیا میتوانم از معافیت کفالت یا بزشکی استفاده کنم با تشکر ممنون

    1. سلام خدمت شما،باتوجه به اینکه غیبت دارید،تازمانی که غیبت توجیه نشود نمیتوانید کفالت پدر را به عهده بگیرید، راجب بیماری فتق اگر عمل شده و دوباره عود کرده امکان معافیت دارید.

  178. با سلام پدرم ۷۹ سال سن دارد مورد عمل جراحی باز قلب قرار گرفت و نیاز به مراقبت شدید دارد و زیر نظر اداره بهزیستی و کمیته امداد می‌باشد و در روستا زندگی میکند برادر بزرگترم ازدواج کرده و در شهر دیگری ساکن و همان جا کار میکند و من ۲۴ سال سن دارم و مدرک تحصیلیم ۵ ابتدایی میباشد و در روستا بجوز من کسی نیست که به پدر و مادرم مراقبت نماید و بنده نیز دارای بیماریه فتق میباشم و پای راستم در دوسال پیش شکسته و هنوز خوب نشده است و متهل میباشم. آیا میتوانم از معافیت کفالت یا بزشکی استفاده کنم با تشکر

    1. سلام خدمت شما،باتوجه به اینکه غیبت دارید،تازمانی که غیبت توجیه نشود نمیتوانید کفالت پدر را به عهده بگیرید، راجب بیماری فتق اگر عمل شده و دوباره عود کرده امکان معافیت دارید.

      1. سلام ببخشید من بابام ۷۵سالشه وبراثرتصادف دستش ۶مرتبه عمل کرده خوب نمیشه الانم بابام منو سرپرست خانواده کرده آیا معافیت شامل من میشه لطفا جواب بدین

        1. سلام
          احتمالا بتوانیید کفالت پدر را بگیرید اما برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  179. با سلام پدر من ۱۳۵۳ است در سال ۹۲ سکته قلبی کرده و از بیمه تامین اجتماعی کار افتاده کلی دائم شده من می تونم از کفالت پدر استفاده کنم

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که غیبت و برادر بزرگتر ندارید بله

      1. سلام وقتتون بخیر ، من پدرم سال ۸۸ یه خاطر حادثه محل کار پاش خورد شد و کلا پلاتین تویه پاش بود و از کار افتادگی بهش میدادن خودشم ۹۷ فوت کرد الان من همه خواهر و برادر هام صغیر ن و کفالتشون با منه ولی چون اقدام نکردم کمتر از یک سال غیبت دارم ایا میتونم موجه کنم غیبت رو و معافیت بگیرم؟
        با تشکر

        1. سلام بله با توجه به فوت پدر و امرار معاش خانواده غیبت خودتونو توجیه و برای گرفتن کفالت خواهر و برادرتون اقدام کنید

      2. سلام
        من نزدیک ۱۹ سالمه و پدرم فوت شده و داداشم ۳۰سالشه ولی سربازی رفته
        میخاستم ببینم ک من معاف میشم یا خیر؟!

          1. سلام اگه برادرش ازدواج کنه چی معاف میشه یا خیر

  180. سلام وقت بخیر
    سال ۱۳۸۰ پدر و مادر من جدا شدند و برادر بزرگ تر من معافیت کفالت مادرم را گرفتند و بردار وسطی من معافیت پزشکی گرفتند و من فرزند سوم هستم،در این چند سال پدر من ۳ بار در بیمارستان روانی بستری شدند و در حال حاضر تحت پوشش بهزیستی هستند و من دانشجو هستم و غیبت سربازی ندارم،با این شرایط من شامل معافیت کفالت پدرم میشوم یا خیر؟

  181. سلام من در سال 86 توخدمت سربازی بودم 11 ماه خدمت بودم تصادف کردم پای سمت راستم شکسته وچشم راستم آسیب دیده ماف دایم شدم نمیتونم کار کنم وتنها پسر که دارم می تون کفالت بگیرم

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که از کار افتادگی شما تایید شود فرزند شما می تواند کفالت شما را بر عهده بگیرد

  182. سلام و عرض ادب.برادر خانم‌من ۱۷سالشه و ی برادر ۱۰ساله داره .پدرش از کار افتاده شده با مدرک پزشکی بخاطر کلیه هاش و هفته ای دوبار دیالیز میشه آیا کفالت پدر براش مقبول میشه و معافیت میگیره؟ممنون‌میشم پاسخ بدین.باتشکر

    1. سلام وقت بخیر بله در صورتی که از کارافتادگی پدر ثابت شود می تواند کالت پدر را بگیرد

  183. سلام ببخید من مادرم دو سال فوت کرد و دو تا برادر خواهر کوچیک دارم و جدا از پدرم زندگی می کنیم آیا معاف از سربازی می شوم

      1. سلام وقت بخیر.
        متولد 67هستم دارای سه فرزندوفرزند دومم معلولیت شدید دارد متونم از معافیت استفاده کنم یانه؟؟

        1. اگر غیبت نداشته باشید فرزندتان عضو بهزیستی با کارت شدید باشد می توانید

  184. سلام
    پدر من 61 سالشونه
    از سال 86 درگیر بیماری دیابت هستن
    از سال 92 هم درگیر سیروز کبدی شدن
    بخاطر این مسائل دارای چند سال غیبت هستم
    پدرم از کار افتادگی بیمه تامین اجتماعی را دارد و من تک پسر هستم

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که مشکلات پدر شما قبل از ورود شما به غیبت باشد می توانید درخواست کفالت پدر را داشته باشید

    2. ۵۷ ساله هستم
      تنکی کانال نخاعی دارم ، نمیتونیم کار کنم
      مبتلاب دیابت هم هستم
      فرزندم دانشجو ترم اخر کاردانیه
      تنها فرزند ذکور هم هست ایا معافیت
      شاملش میشه

  185. باسلام وخسته نباشید برادر کوچک من متولد ۱۳۸۰وچون برا یگان ارتش ثبت نام کرده بود ومنتظر جواب بود چن ماه غیبت خورده .ولی در کارگاهی مشغول ب کار است وخرج خانواده رامیدهد چون پدرم ناراحتی شدید ریه داره وقادر ب کارکردن نیس ۶۵ سالشه وبرادرم کارمیکنه تحت پوشش کمیته امداد هستیم .۳ برادر دیگه ایم ولی شرایط اقتصادی خیلی وقادر ب کمک ما نمیباشند یکیشون شکستگی لگن داره .ایا با توجه ب این شرایط برادرم میتونه کفالت پدرم رو بگیره .ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر من ۱ سال غیبت دارم پدرم سرطان مثانه بدخیم داره و شیمی درمانی میشه ایا میتونم از شرایط کفالت استفاده کنم؟

      1. سلام وقت بخیر بله می توانید با توجه به توجیه غیبت به علت بیماری پدر ابتدا غیبت خود را توجیه کنید وسپس برای تشکیل کمیسیون پزشکی کفالت پدر اقدام کنید

    2. سلام وقت بخیر من ۱ سال غیبت دارم پدرم سرطان مثانه بدخیم داره و شیمی درمانی میشه ایا میتونم از شرایط کفالت استفاده کنم؟

      1. سلام وقت بخیر بله می توانید با توجه به توجیه غیبت به علت بیماری پدر ابتدا غیبت خود را توجیه کنید وسپس برای تشکیل کمیسیون پزشکی کفالت پدر اقدام کنید

  186. سلام من ماه پیش فارغ التحصیل شدم میخام بدونم میتونم معافیت بگیرم واسه کفالت پدرم
    پدرم متولد 1357هستش یک چشم اب مروارید هستش اصلا نمیبینه یک چشمش کلا نابیناست اون یکی چشمشم که سالمه ضعیفه ولی با عینک میتونه ببینه شمار چشمشم حدود 3هستش اون یکی که سالمه
    بعد خودشم معاف شده بود
    بعد پدرم دو قلو بودش و موقع به دنیا اومدن یک طرف پاهاش اندازه مچ دستشه راه رفتنو میتونه بره ولی این مشکلات داره یک چشم نابینا و یک پاهم لاغر به نظر شما امکان معافیت دارم

    1. سلام. با توجه به اینکه سن پدرتان پایین است اگر به طور کلی از کار افتاده باشند و در امور روزمره خود نیاز به کمک داشته باشند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید در غیر اینصورت واجد شرایط احراز این معافیت نیستید.

      1. ببخشید پدر من متولد 1357 هست دو‌مشکل یک چشم نابینا هست و یک پا هم معلولیت داره در موقع به دنیا اومدن. من میتونم اقدام کنم به معافیت احتمال معافیت بالا هستش؟
        این دو مشکلی که خدمتتون عرض کردم جزو معافیت ها کفالت پدر حساب میشن. میتونید یک نظری بدین من متوجه بشم

        1. سلام وقت بخیر بله میتوانید اقدام کنید و شامل حال شما میشود .

    2. باسلام وخسته نباشید برادر کوچک من متولد ۱۳۸۰وچون برا یگان ارتش ثبت نام کرده بود ومنتظر جواب بود چن ماه غیبت خورده .ولی در کارگاهی مشغول ب کار است وخرج خانواده رامیدهد چون پدرم ناراحتی شدید ریه داره وقادر ب کارکردن نیس ۶۵ سالشه وبرادرم کارمیکنه تحت پوشش کمیته امداد هستیم .۳ برادر دیگه ایم ولی شرایط اقتصادی خیلی وقادر ب کمک ما نمیباشند یکیشون شکستگی لگن داره .ایا با توجه ب این شرایط برادرم میتونه کفالت پدرم رو بگیره .ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. با سلام درود بنده حدود ۶ الی ۷ سالی هست بخاطر بیماری پدرم غیبت دارم‌وچون پدرم بیماری بودن نتونستم ادامه تحصیل وحتی سربازی برم وکفالت وسرپرستی خانوادم به عهده بنده قرارگرفت .پدرم به دلیل چندین نوع بیماری وعمل جراحی که انجام داده .ازز ژرف پزشکان معتبر وبیمارستان ازکارافتاده محسوب میشه ونامه وپروند مکوتب پزشکی با مهر وامضای پزشکان دارد.بنده همه بعداز کارشناسی نتونستم ادامه تحصیل بدم .پدربوده از سال ۸۵اینا کفالت وسرورستی رو قانونا به عهده بنده گذاشته.اینوهم یاد اور شوم‌که پدر تحت پوششکمیته امداد هستش..بنده مشکل اولیم توجیه غیبت هستش.ودوم برادروخواهرانی دارم که سرگرم‌زندگی خودش ومتعل ودورازمن هستن وبنده تنها دارم ازخانوادم حمایت واداره امور میکنم.باتوجه به اینکه الان خیلی دوست دارمادامه تحصیل بدم چون درسم عالی بوده وعاشق پزشکی ام.اما بخاطر ابن مشکل هنوز اقدام‌نکردم برای معافیت.خواستم‌بدونم‌اگربتونم‌توجیه غیب رو با استشهاد محلی اوکی کنم .قبول میکنن واینکه پدربنده ۶۴ سال سن دارن..ممنون از شما

        2. سلام،وقت بخیر
          پدر من به خاطر سرطان بدخیم فوت شد
          و من ۳ماه بعد از فوت پدرم مشمول شدم
          ولی بخاطره حال روحی نامناسب نتونستم اقدام کنم،آیا شانسی برای معافیت کفالت دارم؟
          تک پسر هستم

          1. سلام
            اگر غیبت خود را توجیه کنید

      1. سلام خسته نباشید من پدرم ۴بار در هفته دیالیز میشه و مشکل کامل کلیه داره جفت کلیه برای معافیت اقدام کردم رد موافقت کردن برام‌پیام‌اومد با معافیت شما موافقت نشد چزا؟

  187. سلام من برادرم زیر 18 سال هست و فقط تنها فرزند پسر بالای 18 سال من هستم ، پدرم در حال حاضر 52 سالش هست و رماتیسم مفصلی داره و با رای کمیسیون پزشکی از کار افتادگی جزیی به طور دایم داره که پیش از موعد بازنشست شده. آیا میتونم برای معافیت کفالت اقدام کنم؟

    1. باسلام دوست عزیز باید درصد از کار افتادگی پدر مورد بررسی قرارگیرد

      1. سلام ببخشید من سال پیش برج ۲ فارغ التحصیل شدم پدرم چند تا از مهره های ستون فقراتش از هم فاصله پیدا کرده و این که عضو کمیته امداد هم هست ۵۵ درصد هم از کار افتاده زدنش خودمم یه بچه یه ساله دارم واینکه مستاجرام خلاصه مشکلات زیادی تو زندگیم هست میخواستم بدونم میتونم کفالت بگیرم ممنون میشم اگه جواب درست و امیدوار کننده بدید

        1. سلام وقت بخیر در صورتی که برادر بزرگتری ندارید و مشکلات پدر شما در کمیسون پزشکی تایید شود می توانید درخواست کفالت بدهید

    2. سلام و عرض ادب.برادر خانم من۱۷سالشه.ی برادر ۱۰ساله داره.پدرش به علت بیماری کلیوی از کار افتاده شده با مدرک پزشکی.وهفته ای دوبار دیالیز میشه.آیا با کفالت پدرش از خدمت سربازی معاف میشه؟؟ممنونم پاسخ بدهید باتشکر.

      1. سلام وقت بخیر بله در صورتی که از کارافتادگی پدر ثابت شود می تواند کالت پدر را بگیرد

        1. سلام من سه سال غیبت دارم به خاطر این که وضعیت مالی خوبی نداریم من کارمیکم وخانه رامیچرخانم پدرم دوبار کگنش شکسته ودیگر نمی تواند کارکند آیا من معاف میشوم

      2. سلام من سی سالمه خدمت نرفتم داداشای بزرگم ازدواج کردن من با مامان بابام زندگی میکنم بابام بالای هفتاده سنش شنواییش مشکل داره و خواهرم هم ک مجرده ب بیماری تشنج مبتلاس خواستم بدونم اقدام کنم برا معافیت کفالت پدر ایا شاملم میشه

  188. سلام وقت بخیر من یه برادر دارم که از خودم 7 سال بزرگه و سربازی رفته و پدرم هم از کارافتاده پزشکی تامین اجتماعی داره.
    اگر برادرم به شهر دیگه یا ازدواج کنه امکان گرفتن کفالت هست یا نه؟

    1. سلام. تنها در صورتی که پدرتان به دلیل بیماری تحت پوشش ارگانهای حمایتی قرار بگیرند شما به عنوان پسر دوم میتوانید از معافیت کفالت استفاده کنید.

  189. سلام پدر من هم در منطقه بوده هم مریض ریه هست حالا معاف میشم آیا؟

    1. سلام من ماه پیش فارغ التحصیل شدم میخام بدونم میتونم معافیت بگیرم واسه کفالت پدرم
      پدرم متولد 1357هستش یک چشم اب مروارید هستش اصلا نمیبینه یک چشمش کلا نابیناست اون یکی چشمشم که سالمه ضعیفه ولی با عینک میتونه ببینه شمار چشمشم حدود 3هستش اون یکی که سالمه
      بعد خودشم معاف شده بود
      بعد پدرم دو قلو بودش و موقع به دنیا اومدن یک طرف پاهاش اندازه مچ دستشه راه رفتنو میتونه بره ولی این مشکلات داره یک چشم نابینا و یک پاهم لاغر به نظر شما امکان معافیت دارم

      1. سلام. با توجه به اینکه سن پدرتان پایین است اگر به طور کلی از کار افتاده باشند و در امور روزمره خود نیاز به کمک داشته باشند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید در غیر اینصورت واجد شرایط احراز این معافیت نیستید.

    2. سلام خسته نباشید من ۹۳اعزام بخدمت شدم ۳ماه خدمت کردم بخاطر پدرم از کار افتادگی نرفتم خدمت الان ۶۲سال اش هست میتونم معافیت کفالت پدرم بگیرم یه برادر دارم زن بچه دارد جدا هست ۳خواهرم دارم جدا هستن واس خودشون

  190. سلام پدر من هم در منطقه بوده هم مریض ریه هست حالا معاف میشم ایاد یا خیر ؟

  191. سلام پدرم مشکل ریه دارع از بچگی تا حالا
    دیابتت هم دارع
    الانم مشکل کبدی دارع شاید نیاز به پیوند داشته باشه
    معافی میتونم بگیرم
    لطفا جواب بدید ممنون میشم🙏🙏

  192. سلام من متولد ۷۹/۹/۲۸هستم به خاطر مسائل خانوادگی که دارم نتونستم خدمت برم پدرم از لحاظ ذهنی ساده هست و در مرغداری کار میکند و در ماه یک روز می آید خانه
    بدلیل داشتن مادر و خواهر نتونستم برم خدمت و نگه داری آنها اگر پدرم از مرغداری در بیاید به لحاظ توانایی قادر به کار در بیرون نیست … لطفاً راهنمایی کنید

  193. سلام من ۲۱سالمه و تک فرزندم و پدرم بازنشسته است.
    ‌پدرم دوبار انژیو‌قلب شده و دفعه دوم‌ منجبر به عمل قلب باز شده و دو تا رگ اصلی بسته بودن
    آیا میتونم معاف کفالت بشم؟

    1. باسلام بنده فرزند چهارم هستم و سه برادر بزرگتر از خودم هم ازدواج کردند و سربازی رفتند و من الآن تنها فرزند ذکور مشمول خدمت خانواده هستم و ۲۰ سالمه پدرم بیماری قلبی داره و توی آنژیوگرافی سه تا از رگهای قلبش تخریب شده ولی ۵۹ سالشه .میخواستم بدونم‌که آیا امکان معافیت وجود داره

  194. با سلام. من ۳۲ سالمه مادرم تحت پوشش کمیته امداده بیماری قلبی داره پدرم فوت کرده است خواهری معلول‌ دارم متاهل هستم نگهداری از مادر و خواهر میخاستم بگم معاف میشوم. ممنون

  195. سلام من پدرم ۵۱ سال دارد و بیماری شدید روحی دارد و تحت پوشش کمیته امداد هستیم
    پدرم نیاز به مراقبت دارد
    برادر بزرگتر از خودمم دارم که خدمت سربازی تمام کرده و مجرد هست ولی جدا زندگی میکند
    من متاهل هستم ایا میتوانم کفالت پدرم را بگیرم یا نه

  196. سلام پدرم پنجاه سالشونه ازناحیه کتف و گردن دچار مشکل هستندیکسالی شده تحت درمان هستند میخواستم بپرسم پدر میشه کار افتادگی بگیرن .من که درحین خدمت هستم تک پسر هستم کفالت پدر بگیرم ایا کفالت میشه گرفت؟؟

  197. سلام من الان در خدمت هستم و پدرم فوت کرده و مادرم هم شوهر کرده ویه بردار دارم که مریض عضو بهزیستی هست من الان در یگان میتوانم معافی بگیرم

  198. با سلام
    پدرم ۶۰سال(۳ ماه کم) سن دارد
    دیسک کمر خفیف و پارگی عضله دست و کم شنوایی ۶۰ دسی بل دارد آیا می توان کفیل پدرم شوم تک پسر هستم.

  199. سلام پدر من۶۵سال سن دارن و آرترور و فشار خون دارن میتونم کفالت بگیرم؟

  200. سلام پدر من معلول پای چب قطع از زیر زانو زیر نظر بهزیستی ویه برادر 18 سالشه میتوان کفالت بکیرم

    1. سلام. بله درصورت نداشتن غیبت سربازی میتوانید برای دریافت معافیت موارد خاص (مددجویان) اقدام کنید.

  201. سلام
    من پدرم سه تا مریضی داره
    رماتیسم خونی
    به خاطر مریضی ریه هم از طرف پزشکی قانونی از کار افتادس
    زخم عثنی عشر هم داشته که عمل کرده
    ۴۲ سالشه
    من هم تک پسر خانواده هستم بدون غیبت
    بیمارستان امام سجاد سه تا مریضیشم تایید کرده
    آیا معاف میشم؟

    1. باسلام درصورت ۶۰ درصد به بالای از کار افتادگی پدر بله

      1. سلام من ماه پیش فارغ التحصیل شدم میخام بدونم میتونم معافیت بگیرم واسه کفالت پدرم
        پدرم متولد 1357هستش یک چشم اب مروارید هستش اصلا نمیبینه یک چشمش کلا نابیناست اون یکی چشمشم که سالمه ضعیفه ولی با عینک میتونه ببینه شمار چشمشم حدود 3هستش اون یکی که سالمه
        بعد خودشم معاف شده بود
        بعد پدرم دو قلو بودش و موقع به دنیا اومدن یک طرف پاهاش اندازه مچ دستشه راه رفتنو میتونه بره ولی این مشکلات داره یک چشم نابینا و یک پاهم لاغر به نظر شما امکان معافیت دارم

        1. سلام. با توجه به اینکه سن پدرتان پایین است اگر به طور کلی از کار افتاده باشند و در امور روزمره خود نیاز به کمک داشته باشند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید در غیر اینصورت واجد شرایط احراز این معافیت نیستید.

          1. پدر من تحت بهزیستی هستش متولد ۱۳۵۷
            یک چشم نابینا داره
            و یک معلولیت پا
            وشدت معلولیت در کارت بهزیسیتی زده ضعیف ایا با داشتن این شرایط و تحت پوشش بهزیستی میتونم معافیت کفالت پدرمو بگیرم

          2. سلام وقت بخیر بله میتوانید اقدام کنید و شامل حال شما میشود .

          3. پدر من تحت بهزیستی هستش متولد ۱۳۵۷
            یک چشم نابینا داره
            و یک معلولیت پا
            وشدت معلولیت در کارت بهزیسیتی زده ضعیف ایا با داشتن این شرایط و تحت پوشش بهزیستی میتونم معافیت کفالت پدرمو بگیرم

          4. سلام وقت بخیر بله میتوانید اقدام کنید و شامل حال شما میشود .

      2. سلام علیکم
        بنده یک فرزند پسر دارم که همراه مادرش در شهرستان محل دانشگاه ش زندگی و ساکن شده اند ولی بنده بخاطر شرایط سخت مادر که در شهرستان زادگاهمان که بسیار دورتر از محل زندگی همسر و فرزندم است ساکن هستند و مادر بیماری صعب العلاج داره و تنها برادرم که مجرده و با مادر زندگی میکنه وایشان هم به بیماری های مختلف و ناتوانی حرکتی مبتلا س چند سال ه مراقبت از مادر و برادر مجردم را بعهده دارم که قادر به تهیه میحتاج زندگی و رفتن به دکتر و آزمایشگاه و تهیه دارو بدون من برایشان امکان ندارد و من درکنار همسر و فرزندم نیستم آیا فرزندم که سرپرستی مادر را دارد می تواند با توجه به شرایط نبودن شرعی و قانونی من از معافیت استفاده کند

        1. تنها در صورت جدایی رسمی امکان گرفتن کفالت مادر و کعافیت را دارند

  202. عرض سلام و خسته نباشین خدمت شما.
    ببخشید بنده تازه دانشگاهم رو تموم کردم و مدرک لیسانس دارم و تا حالا غیبت نداشتم و تک پسر هستم و ۳ تا خواهر دارم. ۴تا از مهره های پدرم مشکل دیسک داره . به نظرتون میتونم کفالت پدرم رو بگیرم و از سربازی معاف بشم؟ پدرم ۵۹ سالش هست و متولد ۴۱ هستش.

    1. باسلام باتوجه به نبود مشکل و بیماری بسیار شدید پدر خیر

  203. سلام بنده متولد 1363 پنج برادر فرزند چهارم هستم بقیه هم ازدواج کردن مجردم 5 ماه رفتم خدمت دیگه نتونستم برم پدرم 75 سالشه از کار افتاده تحت پوشش کمیته امداد ایا میشه معاف بشم ممنون

    1. سلام. اگر فرزند دیگری کفالت ایشان را بر عهده نگرفته باشند و تحت پوشش کمیته امداد باشید میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید لازم به ذکر است شرط ابتدایی و اولیه برای دریافت معافیت کفالت نداشتن غیبت یا فرار سربازی است.

  204. سلام
    من پدرم ۴۱ سالشه و از کار افتادست(با نامه ی پزشکی قانونی)
    الانم دانشجوام و تک پسر خانواده هستم
    میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام. بله در صورت تایید از کارافتادگی میتوانید در طول تحصیل برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  205. سلام پدر من متولد ۲۳ هستش و من متولد ۸۲ ما ۸ تا بچه ایم و 4تا برادر همه ازدواج کردن فقط ی نفر نکرده که اونم پیشه ما نیست من تنها خونه هستم آیا معافمیشم؟

    1. سلام وقت بخیر برای کفالت پدر باید افراد واجد شرایط بزرگ تر که اولویت دارند عذر موجه اورده و به شما کفالت را درصورت داشتن شرایط خاص پدر انتقال دهند و شما برای معافیت کفالت اقدام کنید .

  206. با سلام من پدری دارم متولد ۳۲ و دو بار جراحی داشته نواحی شکم به خاطر پارگی شکم و برادری دارم ۳۶ ساله که مجرده و دور از ما زندگی میکنه و برادر دیگه ایی هم دارم ۱۴ ساله میخواستم بدونم میتونم کفالت بگیرم برادر شهید هم هستم ولی یکی از برادرام که ۳۲ سالش هس استفاده کرده البته برادر نا تنیم هس از طرف مادر ایا میتونم معاف شم

    1. سلام وقت بخیر برای کفالت پدر باید افراد واجد شرایط بزرگ تر که اولویت دارند عذر موجه اورده و به شما کفالت را درصورت داشتن شرایط خاص پدر انتقال دهند و شما برای معافیت کفالت اقدام کنید

  207. سلام . پدرم ۵۱ ساله است. و من متولد ۷۵ و بدون غیبت الان ۹ ماه خدمت و سر خدمت هستم. پدرم بازنشسته و سال‌های ۸۳ و ۸۵ در بیمارستان ارتش بعلت دیسک گردن و کمر عمل کردند و سال ۸۶ تاندون و در گردن هم پلاتین گذاشتند . الان هم دوباره گرفتگی کانال نخاع و دیسک و بستری بودند و استراحت مطلق تا زمان عمل.
    یک خواهر متاهل دارم. در ضمن پدرم انگشت شست دست راستش قطعی عصب دارد .و بک گوش کم شنوا و عینکی ست.
    و حین خدمت هستم. می‌توانم ادامه خدمت نروم و معافیتاستفاده کنم؟

    1. سلام اگر پزشک متخصص تایید کند که پدر ازکارافتاده هستند و دیگر توان کارکردن ندارند بله امکان معافیت کفالت دارید ولی باید تنها پسر بالای ۱۸ سال خانوادا باشید.

    2. سلام من ۱۷ سالمه پدرم ۷۶ سالشه و دوتا برادر بزرگتر از خودم دارم که ازدواج کردن آیا میتونم کفالت بگیرم

  208. سلام آیا کسی که به خاطر دیابت پدر معاف بشه باید سه ماه آموزشی بره؟؟یا کلا دیگه معافه؟

    1. سلام ، معافیت کامل است و اصلا نیازی به پست دفترچه ندارید.

  209. باسلام من ۱۸سالمه وپدر ۴۱ ساله دچار بیماری کلیوی هستند وپیوند کلیه شده بودند که متأسفانه پس زده ودیالیز می شوند من تک پسر هستم به نظرتون شرایط معافیت را پیگیری کنم با تشکر

    1. سلام. با توجه به شرایط بیان شده در صورت تأیید مدارک توسط کمسیون به شما معافیت کفالت داده میشود.

  210. سلام من دانشجوی ارشد هستم تنها پسر بالای 18سال و خواهرم 15سال هست پدرم بیماری روانی اسکیزوفرنی شدید دارد میتونم کفالت پدرم بگیرم‌و از سربازی معاف شوم.

    1. سلام خدمت شما درصورت ۳ بار سابقه بستری پدر و داشتن از کار افتادگی پدر بله

  211. سلام پسرم تک فرزند هست دیسک کمرداره باید جراحی بشه ولی تو کمسیون بهش معاف ار رزم شده غیبت داره حالاپدرش ا ماه میشه که سکته قلبی کرده و جراحی شده ایا اگه دوباره اقدام کنه معاف میشه لظفا جواب بدین

    1. سلام وقت بخیر پسر شما می تواند برای معافیت کفالت پدر اقدام کند

      1. سلام من پدرم دستش رفته تو دستگاه و دست راستش معلوله نمیتونه ازش استفاده کنه آیا اقدام کنیم شامل ماعفیت میشه؟

      2. سلام پدر من هم در منطقه بوده هم مریض ریه هست حالا معاف میشم ایاد یا خیر ؟

    2. سلام ممنون مدارک رواز بیمارستان بگیریم وبه نطام وظبفه بدیم

      1. سلام. معافیت کفالت پدر به عوامل متعددی وابسته است درصورت وجود بیماری باید مدارک پزشکی معتبر ارائه شود.در برخی موارد نظام وظیفه برای بررسی مجدد و اطلاع از صحت و شدت بیماریها ممکن است فرد را براای بررسی به بیمارستان ارجاع دهد.

  212. سلام پدر من دیسک کمر وفشار خون دارد وسنش۵۵ساله وبازنشسته تأمین اجتماعی است وتک فرزند خانواده هستم و۲۷ سال وبدون غیبت آیا من میتوانم کفالت پدر بگیرم؟

    1. سلام. در صورت از کار افتادگی پدر و نیاز به کمک برای انجام فعالیت های روزانه میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

      1. سلام
        پدرم ۴۲ سالشه
        مریضی ریه داره که ۵۰درصد از کار افتادش کرده
        معدشو عمل کرده و کوتاه کرده
        رماتیسم و مشکل مفصلی هم داره
        امکان معافیت هست؟

        1. سلام شرایط سنی برای کفالت عادی یا ازکارافتادگی ۵۰ سال است، اما اگر تحت پوشش بهزیستی باشند و درجه آن شدید و خیلی شدید است بله امکان معافیت دارید.

  213. سلام پدر من دیسک کمر وفشار خون دارد وسنش۵۵ساله وبازنشسته تأمین اجتماعی است وتک فرزند خانواده هستم آیا من میتوانم کفالت پدر بگیرم؟

    1. سلام. در صورت از کار افتادگی پدر و نیاز به کمک برای انجام فعالیت های روزانه میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

      1. انجام فعالیت های روزانه یعنی چی دقیقا از زنظر نظام وظیفه

        1. باسلام دوست عزیز یعنی حمام رفتن سرویس بهداشتی و شرایط راه رفتن و غذاخوردن که پدر به فرزندش احتیاج داشته باشد

    2. با سلام من یک پسر با ۳تاد ختر دارم شوهرم بیماری صر ع دارن و۵۳سالشه ایا پسرم میتونه معاف بشن ممنون میشم

      1. باسلام باتوجه به شرایطی که هست باید شدت بیماری همسرشما مورد برسی قرارگیرد

  214. با سلام من جانباز ۵درصد و۵۵سال سن دارم تنها یک پسردارم ۱۷ سالشه آیا پسرم می‌تواند معافيت کفالت بگیره، سپاسگذارم.

    1. سلام برای کفالت بالای ۵۰ سال ازکارافتادگی ملاک است،اما اگر ۲۵ماه خدمت درجبهه و ۵ درصد جانبازی دارید میتوانید اقدام کنید برای معافیت.

  215. با سلام ، بنده متولد ۷۵ هستم و پدر متولد ۳۹ ، پدر بیماری روحی دو قطبی دارد و سال‌ها تحت نظر پزشک است ، یک برادر بزرگ تر دارم اما او هم عمل قلب کرده که منجر به معافی پزشکی شده هم متأهل است و بنده وظیفه مراقبت از پدر و مخارج خانه را دارم ، آیا شرایط معافیت کفالت را دارم ؟

    ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام مورد معافیت با درنظر گرفتن نداشتن غیبت و … بررسی و برای رای به کمیسیون فرستاده میشود، باید طبق شرایط موجود اقدام کنید.

      1. سلام من دانشجوی ارشد هستم تنها پسر بالای 18سال و خواهرم 15سال هست پدرم بیماری روانی اسکیزوفرنی شدید دارد میتونم کفالت پدرم بگیرم‌و از سربازی معاف شوم.

        1. سلام وقت بخیر در صورت تایید شرایط پدرستان توسط کمیسیون پزشکی بله می توانید

  216. سلام ،من پدرم ۶۱ سالشه،و چهار تا خواهر دارم،دوتا مجردن،دوتا متاهل،و پدرم با ۱۵ سال بازنشسته شده،حقوقش نزدیکه ۱/۵هستش،و ما ۵ نفر در منزل هستیم،پدرم لرزش دست دارن، و کلیه سنگ ساز ک عمل کردن،و من تک پسرم و کمک خرج خانواده،پدرم سواد هم نداره،وجایی نمیتونه کارکنه،بخاطر همون بارنشستگی مارو نتونستن تحت پوشش کمیته کنن ،ایا بنده معاف میشم؟

    1. سلام اگر زیرنظر پزشک ازکارافتادگی پدر مشهود شود یا ازنظر جسمانی تحت پوشش بهزیستی باشد میتوان اقدام کرد.

  217. سلام من درحال خدمت هستم و برادر کوچیکم تازه رفته خدمت وپدرم بیمار است ایا من می‌توانم کفالت پدرم رو بگیرم

    1. سلام. خیر برادر کوچکتر شما میتواند زمان سربازی را تا پایان دوره شما به تعویق بیندازد.

  218. سلام من درحال خدمت هستم و برادر کوچیکم تازه رفته خدمت وپدرم بیمار است ایا من می‌توانم کفالت پدرم رو بگیرم

    1. سلام داشتن برادر بالای ۱۸ سال مانع میشود ، اما برای معافیت ماده ۶بهزیستی میتوان اقدام کرد.

  219. سلام، پدر من بیماری غیرقابل درمان copd یا انسداد برونشت شدید ریوی دارند، من ۱۸ سالمه و مدرکم هنوز نگرفته ام، خواهر بزرگتر از خودم دارم و خودم دارای کف پای صاف و انحنا در مچ پا هستم، ایا امکان معافیت هست؟

    1. سلام در صورت تایید بیماری های پدر توسط کمسیون به شما معافیت دائم پزشکی داده میشود.

  220. سلام من پدرم متولد 52 هست و خودم متولد 76 هستم و یک خواهر 17 ساله دارم.یک دست پدرم از مچ قطع شده و سه سال پیش هم از ارتفاع افتاد و مهره L1 و یکی دیگه از مهره هاش که اسمش یادم نیست جراحی شد و پلاتین قرار داده شد و دیگه نمیتونه جسم سنگین تر از دو کیلوگرم بلند کنه.میخوام ببینم با این شرایط میتونم کفالت بگیرم یا نه؟ممنونم ازتون

    1. اگر غیبت ندارید و برادر ندارین برای کفالت پدر اقدام کنید

  221. سلام من پدرم متولد 52 هست و خودم متولد 76 هستم و یک خواهر 17 ساله دارم.یک دست پدرم از مچ قطع شده و سه سال پیش هم از ارتفاع افتاد و مهره L1 و یکی دیگه از مهره هاش که اسمش یادم نیست جراحی شد و پلاتین قرار داده شد و دیگه نمیتونه جسم سنگین تر از دو کیلوگرم بلند کنه.میخوام ببینم با این شرایط میتونم کفالت بگیرم یا نه؟ممنونم ازتون

    1. اگر غیبت ندارید و برادر ندارین برای کفالت پدر اقدام کنید

  222. سلام من مدرک کارشناسی ارشد رو دارم و ث۷ سالمه پدرم ۷۰ سالشه از کار افتاده هستند یکی از چشماشو از دست داده اون یکی چشمش هم خیلی ضعیف شده و تحت پوشش کمیته امداد هستند مادرمم پیوند کلیه کردند دو خواهر مجرد هم دارم که با ما زندگی میکنند دو برادر بزرگتر هم دارم که جدا شدند و سرپرستی خانواده بر عهده منه. آیا میتونم برای کفالت پدر اقدام برای معافیت کنم.

    1. سلام خسته نباشید پدرم عمل جراحی قلب باز انجام داد که سه تا از رگ هایش بسته بود و دیگر برادری هم ندارم آیا می توانم کفالت پدرمو بگیرم

      1. سلام وقتتون بخیر باشه در صورت دارا بودن بقیه شرایط امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  223. سلام من پدرم دوتا عمل قلب انجام داده و دوتا سکته قلبی ویک سکته مغزی دارد و یک برادر معلول دارم که برادرم زیر نظر بهزیستی است و پدرم ۵۷ سال سن دارد و بیماری کلیه هم دارد آیا من معاف میشوم ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام من پدرم سکته مغزی کرده فلج هستن مشکلات کبدی و هزاران بیماری دیگه هم دارن جانباز ۵ درصده و کمک خرج خونه و مراقبت از پدر و مادر به عهده منه ۱برادر ۱۱ساله کوچک دارم از خدمت هم فرار کرده بودم و یک ماهه مشغول خدمتم برای کفالت پدر بیمار میتونم اقدام کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

      1. باسلام دوست عزیز دروهله اول باید وضعیت فرارشما مشخص شود و بعد میتوانید درخواست کفالت درصورت نداشتن پشت دفترچه ای بدهید

        1. با سلام بابای من ام اس دارد و سه بار در بیمارستان روانی دولتی بستری شده. با اول در سال 1388 باردو و سوم در سال 1401 آیا شرایط معافیت بنده فراهم است؟

          1. با سلام اگر بدر از کار افتادگی داشته باشد و شما تنها فرزند بسر ایشان که بالای 18 سال است باشد بله میتوانید

  224. با عرض سلام و خسته نباشید
    من پدرم دارای مشکل مغزی می‌باشد و سنشان بالای 60 سال می‌باشد و دکترهای متعددی که مراجعه کردیم از کار افتادگی پدر را تایید کردند و فرمودند که پدر دیگر نباید کار کند
    بنده خودم الان شش ماه است که سرباز می‌باشم میخواستم بدانم از چه راهی میتوانم برای معافیت اقدام کنم
    و از کجا باید اقدام به معافیت بکنم
    با تشکر

    1. از ماده شش بهزیستی اگر زیر نظر بهزیستی باشن پدر میشه کمک گرفت

      1. سلام بنده متولد ۷۵ هستم و غیبت ندارم ، پدرم ۷۰ سالشه و قلبشو ۲ بار بالون زدن و داروی قلبی مصرف میکنه خودمم هم پاهام پرانتزی هست ، و برادرم که متولد سال ۵۷ هست و سربازی رفته به دلیل شغلش محل سکونتش دور از خانواده هست
        ایا میتونم معافیت بگیرم ؟

      2. سلام بنده متولد ۷۵ هستم و غیبت ندارم ، پدرم ۷۰ سالشه و قلبشو ۲ بار بالون زدن و داروی قلبی مصرف میکنه خودمم هم پاهام پرانتزی هست ، و برادرم که متولد سال ۵۷ هست و سربازی رفته به دلیل شغلش محل سکونتش دور از خانواده هست
        ایا میتونم معافیت بگیرم ؟

  225. من می خواستم در باره معا فیت سوال بپرسم پدر من دیسک کمر داره و سه تا مهرش اشکال داره و نمی تو نه خوب راه بره و دکتر گفته اگه سه تا شو عمل کنی دیگه نمی تونی کار بکنی و باید استراحت کنی و من هم تنها پسر بزگتر تو خانواده هستم و بعد از من هم چهار تا خواهر و برادر ۸ و۹ ساله دارم و پدرم هم نمی تو نه کار کنه ومن کار می کنم و خرج و مخارج خونه رو می آورم بنظر تون معافیت به من میدن ممنون میشم بگید

  226. سلام من پدرم ۷۴سالشه و تحت پوشش کمیته امداد هستش و چندین بار عمل قلب انجام داده و از کار افتاده هست اما برادر بزرگتر ار خودم دارم ک سربازی رفته و جدا از ما زندگی می‌کنه ایا امکان معافیتم وجود دارع؟

  227. سلام و خسته نباشید
    پدر من پی سی داره و کل بدنش سفید شده
    خیلی انجام کارای روزمره براس سخت شده ، مثلا با کوچیکترین فعالیتی کل بدنش قرمز میشه و میسوزه.
    مادرمم خیلی بیمار هستش
    تک پسر هستم و یه خواهر مجرد کوچیکتر از خودم دارم
    ب نظر شما میتونم برای کفالت اقدام کنم ؟ چقد احتمال موفقیت هستش؟

        1. به پلیس +10مراجعه فرمائید و فرم های مورد نظر را دریافت کنید

        2. با سلام من پیری ۱۵ ساله دارم پدرش نظامی تو سپاه هستش و ۴۰ سال سن داره فقط همین ی بجه رو داریم منو پدرش از هم جدا شدیم آیا پیرم معاف است

      1. اگر پدرم زیر نظر بهزیستی نباشه هم‌میتونم برای کفالت اقدام کنم؟

  228. سلام روز بخیر
    دانشجو هستم و پدر ۵۳ ساله ام عمل روده کرده که منجر به گذاشتن استومی شده آیا میتونم معافیت بگیرم تنها فرزند ذکور خانواده هم هستم

  229. سلام
    وقتتون بخیر
    ببخشید من پدرم بیماری پوستی ای داره ک پوستش رنگدانه نمیسازه و خیلی از نقاط بدنش درگیر هستش و نور افتاب براش ضرر داره و در اثر فعالیت هم پوستش قرمز میشه و میسوزه و دکترا گفتن میتونه پیش زمینه سرطان پوست باشه و درمانم نداره اصلا
    سنش هم بالای ۵۰ هست و بازنشستس
    من الان سرباز هستم و اول خدمتمه
    البته مادرم هم خیلی بیمار هستش
    امکان داره بتونم از بیماری پدرم استفاده کنم و معاف بشم؟

      1. سلام..من پدرم 40سالشه..و از 17سالگی داری بیماری عارضه عصبی بودهه و هنوزم دارو مصرف میکنه..و منم تنها پسر خانوادهه هستم 18سالمه..ایا میتونم اقدام کنم برا کفالت پدرم؟

  230. سلام من ۲۳سالمه و دانشجوم فعلا پدرم هم ۶۸سالش و هم چشم چپش بینایی پایین داره هم بیماری کلیوی داره ولی بردار از خودم بزرگتر دارم که اونها هم در یه شهرستان دیگ زندگی میکنن میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام در صورت داشتن برادر بزرگتر فقط تحت شرایط خاصی مانند تحت پوشش نهادهای حمایتی بودن میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  231. سلام دوتا خواهریم با یه پدر ۵۳ ساله با ساویدگی وانحراف شدید زانو برادرم تنها پسر خانواده سال ۹۳ رفت خدمت تو یه شهر دیگه اما بدلیل شرایط سخت پدرم که کارش کشاورزی ودامداری هست مجبور شد بیاد وخرج اور خونه بشه ودیگه نرفت پدرم الان غیر از مشکل زانوهاش قلب درد هم گرفته ایا با انجام تکلیف دادسرای نضامیش راهی داره معافیت کفالت بهش بدن؟استشهاد مهلی و نامه تحت پوشش کمیته بعلت از کار افتادگی پدرم هم داریم

    1. سلام به دلیل داشتن غیبت مانع کفالت میشود اما اگر بتوانید غیبت یا فرار را توجیه کنید امکان معافیت هست.

  232. سلام وقت بخیر.من ۲۴ سالمه متاهل هستم و سربازی نرفتم پدرم معلولیت جسمی داره و اوضاش خیلی خرابه.قبل از ازدواج دنبال کار کفالت پدرم رفتم ولی گفتن باید بری سربازی و خلاصه تا تهران هم رفتم ولی نشد.خواستم ببینم الان ک متاهل شدم میتونم برم دنبال کارای کفالت.یه برادر بزرگتر دارم ک اون سربازی رفته زن و بچه ام داره.خواهشا دقیقا راهنمایی کنیدتا بفهمم باید چیکار کنم.خیلی ممنونم

    1. بهترین راه دریافت معافیت برای شما این است که پدر تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرد و درجه تحت پوششی نیز شدید یا خیلی شدید درج شود.

  233. سلام من پدرم ۵۳سالشه ودچار ساویدگی وانحراف دو زانو هست وگواهی از کارافتادگی ونیاز به کفیل داره برادرم تنها پسر خونواده هست و۹۳ یکهفته رفت خدمت بخاطر شرایط پدرم نتونست بمونه واومد الان بعد ۷ سال ایا میتوانیم معافیت کفالت برادرموبعد از مشخص شدن تکلیف غیبتش بگیریم ؟چون تنها خرج اور خونه هست وشغل دامداری وکشاورزیه زیر پوشش کمیته هم هستیم

    1. سلام اگر مدارکی ارائه دهید که غیبت ایشان موجه بوده در صورت تایید نظام وظیفه میتوانید اقدام کنید.

  234. سلام پدر من ۵۰ سالشه وعمل قلب کرده و یع برادر دارم که ازدواج کرده ومن خرجی خونه رو میدم میشه معافیت گرفت من ۱۸ سالمه

  235. سلام پدرمن عمل قلب کرده نزدیک ۳۰سال میشه که مشکل قلبی داره پدر من ۵۰ سالشه خودم ۱۸ سالمه و۱دونه برادر بزرگ تر از خودم دارم که ازدواج کرده من خرج خونه رو میدم میشه معافیت گرفت

  236. سلام ما دوخواهر ویک برادر هستیم من برادرم تک پسر خانواده هست سال ۹۳یکهفته تو استان دیگه رفت خدمت ولی بعلت مشکلات خانوادگی و شکستگی زانو پدرم وسنگ کلیه اش که گرفتارش شد مجبور به ترک خدمت شد برادرم الان۲۵ ساله ومدرک زیر دیپلم هست چشم چپشم دچار تنبلی شدید هست ک دکتر کمتر از۱/۱۰گواهی داده پدرم ساویدگی جفت زانو داره ۵۳ سالشه.ایا الان چون پدرم نمیتونه کار کنه توروستایم برادرم خرج اور خونست ایا شانس معافیت بعد از گذروندن دادسرا نظام داره؟

    1. در صورت احراز شدن از کار افتادگی پدر می توانید برای دریافت کفالت اقدام کنید

  237. سلام و وقت بخیر. من پسر 23 ساله هستم که به تازگی فارغ تحصیل شدم. پدرم 64 ساله هستن و سال هاست دچار وسواس فکری_عملی شدیدِ مقاوم به درمان هستند و سال هاست(بیشتر از 30 سال) که نمیتونن کار کنن بخاطر اختلالی که دارن.احتمال کفالت به چه صورته؟

    1. سلام خدمت شما طبق قوانین اگر پزشک متخصص بیماری ایشان را مقاوم به درمان تشخیص دهد و از کارافتادگی شامل شود بله امکان معافیت دارید.

  238. سلام 31سالمه و به تازگی شناسنامه ایران رو گرفتم و پدرم اتباع هستن و 61ساله…توانایی کارکردن رو ندارن آیا میتونم برای معلافیت اقدام کنم؟

    1. سلام با توجه به اینکه سال گرفتن کفالت پدر ۷۵ به بعد است از این قانون مستثنی می‌شود ولی می‌توان از تبصره ای که در آن ذکر شده در صورتی که پدر دارای شرایط خاص و یا بیماری و یا مشکلی که باید از آن مراقبت و نگهداری شود داشته باشد می‌توان از این مورد استفاده کرد و کفالت پدر را برای گرفتن معافیت دائم برای وی لحاظ شود

  239. سلام من 18 سال دارم امسال دیپلم میگیرم پدرم بیماری پوستی بسیار شدید پسوریازیس داره و بازنشسته صنایع دفاع هستش و واقعا دیگه نمیتونه کار کنه آیا با پرونده پزشکی که داره معافیت شامل حال من میشه

    1. سلام. کفالت با توجه به موارد قابل بررسی است اگر بیماری باعث از کارافتادگی پدرتان شده . شما تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال ایشان هستید میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  240. سلام پسر من غیبت دارد و ضمنا دیسک کمر دارد وبه خاطران معاف از رزم میدهند باتوجه به اینکه شوهر مشکل جسمی و مالی دارد و اخیرا عمل جراحی قلب باز انجام داده و با توجه به اینکه شوهرم بیکار میباشد واز هیچ کجا بیمه و درامدی ندارد و فقط وفقط تنها نان اور خانواده پسرم میباشد ایا پسرم معاف از خدمت و کفیل پدرمریض و مادرش میتواندباشد( ضمنا سن شوهرم ۵۴ ) میباشد و تک فرزند میباشد

    1. سلام. شرط اولیه برای دریافت معافیت کفالت نداشتن غیبت سربازی است با توجه به موارد بیان شده پیشنهاد میشود در صورت نداشتن غیبت زیاد برای توجیه غیبت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  241. سلام پسر من غیبت دارد و ضمنا دیسک کمر دارد وبه خاطران معاف از رزم میدهند باتوجه به اینکه شوهر مشکل جسمی و مالی دارد و اخیرا عمل جراحی قلب باز انجام داده و با توجه به اینکه شوهرم بیکار میباشد واز هیچ کجا بیمه و درامدی ندارد و فقط وفقط تنها نان اور خانواده پسرم میباشد ایا پسرم معاف از خدمت و کفیل پدرمریض و مادرش میتواندباشد( ضمنا سن شوهرم ۵۴ ) میباشد

    1. سلام. شرط اولیه برای دریافت معافیت کفالت نداشتن غیبت سربازی است با توجه به موارد بیان شده پیشنهاد میشود در صورت نداشتن غیبت زیاد برای توجیه غیبت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  242. سلام پدرمن نابینا هستش وبرادرم ۵سال پیش معاف شده والان داماد شده می خواستم بدونم منم میتونم معافیت یاکسری بگیرم

    1. سلام. در صورتی که یک نفر به واسطه پدر شما معافیت دریافت کرده باشد تحت هیچ شرایطی فرد دیگری نمی‌تواند معافیت کفالت بگیرد

  243. سلام
    در صورت داشت غیبت نمیشه معافی کفالت پدر بیمار رو گرفت؟

    1. سلام. در صورتی که غیبت شما توجیه پذیر نباشد نمیتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید. برای اطلاع از شرایط توجیه غیبت با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  244. سلام وقت بخیر پدر من چن سال پیش قید حیات کرده و ثبت ازدواج هم ندارند یه خواهر وبرادر دارم که از من کوچیک ترن ومسئولیت خانواده بر دوش منه میتونم کفالت بگیرم؟

    1. سلام. بله در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید و مادر ازدواج مجدد نداشته باشند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  245. سلام وقت بخیر ،من ۲۴ سالمه یه داداش ۲۶ ساله دارم که ازدواج کرده ،و سربازیم رفته،پدرم از کار افتادس،مستانشو دراوردن و ۲ روز یک بار باید‌کیسه ادرارشو عوض کنم ،از نظر پزشکا از کار افتاده شده و بیمه هم حقوق از کارافتادگی میدن ،ب نظرتون من میتونم معاوفی کفالت بگیرم،

    1. سلام . به دلیل داشتن برادر بزرگتر فقط زمانی میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشید.

  246. سلام من پدرم 65 سالشه و بیماری نقرس داره میخوساتم بدونم امکان گرفتن معافیت کفالت هست یا خیر ؟ خودم 26 سالمه

    1. سلام خیر متاسفانه این بیماری جز لیست بیماری های که زودتر از موعد مقرر سنی بتوانید با آن معافیت کفالت بگیرید نیست. دریافت اینگونه معافیت از جهات متعددی قابلیت بررسی دارد شما میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  247. سلام من پدرم 65 سالشه و بیماری نقرس داره میخوساتم بدونم امکان گرفتن معافیت کفالت هست یا خیر ؟ خودم 26 سالمه

    1. سلام خیر متاسفانه این بیماری جز لیست بیماری های که زودتر از موعد مقرر سنی بتوانید با آن معافیت کفالت بگیرید نیست. دریافت اینگونه معافیت از جهات متعددی قابلیت بررسی دارد شما میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  248. سلام من پدرم دیابت داره و کمرشو عمل کرده و قلبش هم انژیو کرده ولی برادر بالای ۱۸ سال دارم که متاهله، خودمم bmi 43 دارم، شانسی برای معافیت دارم؟

    1. اگر برادر بالای ۱۸ سال است نمیتوانید معافیت بگیرید مگر اینکه برادر عدم صلاحیت داشته باشد یا پدر معلولیت بهزیستی داشته باشد . Bmi معاف از رزم دارد.

      1. سلام.من ۲۴ سال دارم و پدرم به پاس لخته خون داره و امکان عملش وجود نداره دکتر گفت.قلبش یکم ضعیفه فشار خون داره و آنژیو شد و دیسک کمرش هم عمل کرده ولی دوباره ترکیده و برای سرپا موندن باید قرص بخوره بیشتر روز.آیا معافی میدن?

        1. برای بیماری قلبی که نیاز به مراقب دارد در شورا تصمیمگیری میشود

    2. سلام پسر من غیبت دارد و ضمنا دیسک کمر دارد وبه خاطران معاف از رزم میدهند باتوجه به اینکه شوهر مشکل جسمی و مالی دارد و اخیرا عمل جراحی قلب باز انجام داده و با توجه به اینکه شوهرم بیکار میباشد واز هیچ کجا بیمه و درامدی ندارد و فقط وفقط تنها نان اور خانواده پسرم میباشد ایا پسرم معاف از خدمت و کفیل پدرمریض و مادرش میتواندباشد( ضمنا سن شوهرم ۵۴ ) میباشد

      1. سلام. شرط اولیه برای دریافت معافیت کفالت نداشتن غیبت سربازی است با توجه به موارد بیان شده پیشنهاد میشود در صورت نداشتن غیبت زیاد برای توجیه غیبت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  249. سلام بنده پدرم مشکل کلیه دارد و هر دو کلیه را از دست داده و دیالیز می‌کند بنده میتونم کفالت پدر بگیرم

    1. اگر تایید شود که نیازمند پیوند کلیه یا دیالیز به صورت دائم است بله باتوجه به شرایط سنی ایشان میتوانید اقدام کنید.

  250. من در سایتی خوندم که بینایی هر چشم پدر باید نصف باشد.منظور از نصف بینایی ، شماره چشم است؟ پدر من هر چشمش بالای ۶ شماره اش هست.ایا میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

    1. اگر دید هر دوچشم ایشان در مجموع کمتر از ۳۰ درصد بینایی کامل باشد میتوانید اقدام به کفالت کنید.

  251. سلام من 25 سالمه و دانشجوی کارشناسی ارشد هستم . پدرم هم دیابت داره هم فشار خون و الان نزدیک یکسال هست که چشماش خونریزی داره و با درمان هم درست نشده . پارسال هم سه تا استند گذاشته برای قلبش و اینکه لیز خوردگی مهره کمر هم داره که نزدیک به 6 بار عمل کرده . در ضمن پدرم بازنشسته هست و حقوق مستمری دریافت می کنه ولی خب کفاف خرج زندگی و نمیده و الان نزدیک دو ماهه دیگه نمیتونه کار کنه بخاطر چشماش . می تونم برای معافیت کفالت پدر اقدام کنم ؟

    1. سلام اگر دیابت روی چشم اثرگذاشته است و عملا هر دو چشم به اندازه ی سی درصد یک چشم بینایی دارد و برای عمل در ستون فقزات اگر همچنان اختلال عملکرد وجود دارد و به نوعی باعث ناتوانی ایشان شده امکان معافیت دارید

      1. سلام من ماه پیش فارغ التحصیل شدم میخام بدونم میتونم معافیت بگیرم واسه کفالت پدرم
        پدرم متولد 1357هستش یک چشم اب مروارید هستش اصلا نمیبینه یک چشمش کلا نابیناست اون یکی چشمشم که سالمه ضعیفه ولی با عینک میتونه ببینه شمار چشمشم حدود 3هستش اون یکی که سالمه
        بعد خودشم معاف شده بود
        بعد پدرم دو قلو بودش و موقع به دنیا اومدن یک طرف پاهاش اندازه مچ دستشه راه رفتنو میتونه بره ولی این مشکلات داره یک چشم نابینا و یک پاهم لاغر به نظر شما امکان معافیت دارم

        1. سلام. با توجه به اینکه سن پدرتان پایین است اگر به طور کلی از کار افتاده باشند و در امور روزمره خود نیاز به کمک داشته باشند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید در غیر اینصورت واجد شرایط احراز این معافیت نیستید.

    1. سلام . پدرم ۶۷ سالشه و چند بار عمل جراحی کلون روده داشته . برادرم تنها فرزند ذکور خانواده هستش . معافیت کفالت پدرو میتونه بگیره ؟

      1. سلام. خیر متاسفانه تنها در صورتی که به علت بیماری از کار افتاده باشند و در انجام امور خود نیازمند کمک باشند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

    2. سلام من ۶۰ سال ام پسر بزرگ ۲۶ سال بر اثر تصادف دنیا را وداع کفته وپسر کوچکم الان دانشجوی ارشد است به خاطر دل شکسته پور ومادر آیا قانون برای کفالت به شرایط ما مصوب شده وهمچین قانون داریم تقا ضا کفالت نماییم

      1. سلام. شرایط سنی برای دریافت معافیت کفالت ۷۵ سال است مگر اینکه از لحاظ جسمانی و بیماری نیازمند کمک باشید در اینصورت قبل از سن ذکر شده میتوانید برای دریافت معافیت کفالت درخواست بدهید.

    3. سلام روز بخیر من 18 سالم هست و تک فرزند هستم و مدرم بالای 60 سال سن هست و ناتوان هست از ناحیه پا نمیتواند کار کند و من هم تحصیل میکنم و هم خرج خانواده پدر و مادرم رو تامیین میکنم ایا بنده معاف هستم؟

      1. سلام در صورت معلولیت پدر و یا از کارافتادگی بله می توانید معاف شوید

    4. سلام
      پدر من .بماری خاصی نداره اما بدنش خیلی ضعیفه و من نون آور خونه‌م دانشجوی ارشد هستم آیا می‌تونم واسه کفالت پدر اقدام کنم؟

  252. سلام من 20سالمه ویک برادر 23ساله دارم و ازدواج کرده. برادرم خدمت سربازی نرفته پدرم هم 84سالشه وتازگی بیماره شده الزایمر دارد.
    ایا من میتونم معافیت بگیرم.

    1. سلام باتوجه به داشتن برادر بزرگتر امکان معافیت را ندارید ولی اگر پدر تحت پوشش بهزیستی باشد و درجه بیماری شدید یا خیلی شدید درج شود میتوانید برای کفالت اقدام کنید.

    2. سلام خسته نباشی من ۲۰سال سن دارم خودم هستم و خواهرم پدرم عمل قلب انجام داده ۵رکش عمل شده من میتونم معاف بشم

      1. سلام وقت بخیر می توانید در صورت کار افتادگی درخواست کفالت پدر داشته باشید

  253. با سلام
    بنده درحال حاضر ۲ ماه هست که سرباز هستم دارای مدرک کارشناسی و یک خواهر کوچولو دارم و پدرم ۵۱ ساله هستند. پدرم را حدود یک ماه هست که به خاطر بیماری اعصاب و روان در بیمارستان بستری کردیم و ضمنا بیماری دیابتی هستند و نوروپاتی شدید در دست ها تا مچ و پاها تا زانو دارند(بی حسی شدید ) به طوری که حتی نمی توانند خودکار را در دستشان بگیرند. احتمال این وجود دارد که بنده بتوانم معافیت کفالت بگیرم؟
    لطفا راهنمایی بفرمایین. اجرتان با خدا.

    1. سلام طبق قوانین اگر پدر بالای ۵۰ سال باشد و ازکارافتادگی ایشان ازنظر جسمانی یا اعصاب و روان تایید شود بله شما میتوانید برای کفالت اقدام کنید.

      1. سلام من ۲۰ سالمه مادرم فوت شده پدرم تنهاست من تک پسر هستم دوتا خواهر دارم که ازدواج کردن میخاستم بدونم میتونم برای پدرم کفالت بگیرم ؟
        پدرم ۵۱ سالش

        1. سلام خدمت شما، اگر پدر از لحاظ جسمانی از کار افتاده است یا تحت پوشش بهزیستی باشد بله درصورت نداشتن غیبت میتوانید اقدام کنید.

      2. سلام من ۲۰ سالمه مادرم فوت شده پدرم تنهاست من تک پسر هستم دوتا خواهر دارم که ازدواج کردن میخاستم بدونم میتونم برای پدرم کفالت بگیرم ؟
        پدرم ۵۱ سالش لطفا راهنمایی کنین 🙏

        1. سلام خدمت شما، اگر پدر از لحاظ جسمانی از کار افتاده است یا تحت پوشش بهزیستی باشد بله درصورت نداشتن غیبت میتوانید اقدام کنید.

  254. با سلام و عرض ادب
    بنده دانشجو در تهران هستم، ولی مدتی است که خانواده ام هم در تهران ساکن شده اند اما محل تولد همه ما همدان است. واقعیت من تک فرزند هستم و پدرم متولد ۱۳۴۰ میباشد، پدرم از سال ۸۴ بیماری اعصاب و روان و هم چنین دیابت دارد، به علت بیماری های گفته شده از سال ۹۰ از کار افتاده کلی سازمان تامین اجتماعی میباشد. سوال من از شما این است که آیا من معاف کفالت میشوم یا خیر؟
    سپاس فراوان از لطف شما

    1. سلام بله اگر ازکارافتادگی توسط نظام وظیفه نیز تایید شود میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام کنید.

  255. با سلام
    پدر من ۴۸ سال دارد بازنشسته از کارافتاده چشم هست خودم هم ۱۸ سال دارم آیا میتوانم کفالت پدر را از این طریق بگیرم.

    1. سلام بله اگر از کارافتادگی محرز شود و مورد تایید نظام وظیفه قرار بگیرد میتوانید اقدام کنید،اما شرایط سنی ایشان مانع است، باید حتما بالای ۵۰ سال داشته باشند.

    2. با سلام
      پدرم ۶۰سال(۳ ماه کم) سن دارد
      دیسک کمر خفیف و پارگی عضله دست و کم شنوایی ۶۰ دسی بل دارد آیا می توان کفیل پدرم شوم تک پسر هستم.
      از چه طریقی می توان کفالت بگیرم

  256. با سلام
    پدر من ۴۸ سال دارد و به علت بیماری چشمی و ضعیف بودن دو طرف چشم از کار افتاده شدید و در کمسیون حکم از کار افتادگی دارد و بازنشسته است آیا می‌توان معافیت خودم را به عنوان کفالت پدر گرفت؟

    1. سلام بله اگر از کارافتادگی ایشان مشهود باشد و شما تنها پسر بالای ۱۸ سال خانواده باشید میتوانید معافیت دائم بگیرید.

  257. سلام من 22 سال سن دارم و بدون غیبت دانشجو و فرزند بزرگ خانواده و یه برادر کلاس پنجم دارم پدر بنده متولد51 هست و از ناحیه مچ دست و پا دچار معلولیت مادرزادی هستش و عضو بهزییستی ولی تو مدارک بهزیستی معلولیتو خفیف زده آیا با این شرایط میتونم معاف شم؟؟!

    1. سلام از نظر درجه معلولیت حتما باید درجه شدید یا خیلی شدید اعمال شود که بتوان برای معافیت اقدام کرد.

      1. سلام وقت بخیر بنده دانشجو هستم پدرم 77سالش هست ، پدرم سه همسر داره و فرزند پسر داره به همین دلیل تقاضای کفالت مادر به دلیل از کار افتادگی پدر کردم و فقط یه خواهر کوچیک تنی دارم ، معاینات پزشکی انجام شده گفتن که انحنای ستون فقرات داره ، دوتا از رگای عصب کمرش تنگ شده و بخشی از مویرگهای کمرش دور هم پیچ خوردن که موجب درد میشه و ضمن اینکه آزمایش مثانه دادن و جواب زده که مثانه کوچیک شده و شکم پرده برده و نیاز به چندین عمل داره ضمن اینکه یه گوشش هم شنوایی اصلا نداره آیا کمیسیون رأی به معافیت میده؟

        1. سلام اگر طبق نظر پزشکان ازکارافتادگی ایشان تایید شده ، بله امکان رای کمیسیون نیز وجود دارد.

  258. سلام. من 18 سالمه و فعلا دیپلم نگرفتم درحال تحصیل هستم. پدرم 72 سالشه.منم تک پسرم.پدرم بیماری فشارخون.ضعف بینایی و آرتروز داره.الان اقدام کنم میتوانم کفالت بگیرم؟

    1. سلام برای بینایی اگر به حدی باشد که بینایی دو چشم به ۳۰ درصد یک چشم کاهش یافته است معافیت دائم است، به هر علتی اگر از کارافتادگی پدر محرز شود و حضور شما توسط نظام وظیفه لازم تلقی شود می توانید اقدام کنید.

  259. سلام من 22 سالمه پدرم 47 سالشه دیسک کمر داشت سه سال پیش کمرشو عمل کرده نمیتونه کار کنه بنظرتون معاف میشم

      1. سلام ببخشید پدر من لخته خون تو پاش هست گوشش یکی ۹۰ و یکی ۶۵ هستش به نظرتون با این شرایط از کمیسیون ردم کردن و تک فرزند و زیر پوشش کمیته هستیم چه کار کنم به نظرتون ؟

        1. سلام تا ۱۵ روز بعد از اعلام نتیجه امکان اعتراض به رای کمیسیون دارید، بعد از آن اگر رای تغییر نکرد با کامل کردن مدارک دوباره اقدام کنید.

    1. سلام روز بخیر من 18 سالم هست و تک فرزند هستم و مدرم بالای 60 سال سن هست و ناتوان هست از ناحیه پا نمیتواند کار کند و من هم تحصیل میکنم و هم خرج خانواده پدر و مادرم رو تامیین میکنم ایا بنده معاف هستم؟

      1. سلام در صورت معلولیت پدر و یا از کارافتادگی بله می توانید معاف شوید

  260. سلام من ۲۴ سالمه‌و‌ مدرک کارشناسی ارشد دارم و پدرم ۴۹ سالشه و بیماری آپنه خواب داره شب ها کامل نمیتونه بخوابه کبد چرب گرید ۳ هم هستش میتونم برای کفالت پدر اقدام کنم؟!

  261. سلام 23سالمه لیسانس دارم غیبت ندارم پدرم دیسک کمر داره 56سالشه 3 ساله تو خونه افتاده خرج خونه بر عهده منه برادرم متاهله ،ی شهر دیگه زندگی می‌کنه. میتونم کفالت پدرم بگیرم معاف شم؟

    1. سلام. در صورت داشتن برادر بزرگتر تحت شرایط خاصی مانند تحت پوشش نهادهای حمایتی بودن میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.بذای آگاهی از مراحل ثبت درخواست و مدارک مورد نیاز میتوانید با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید

    2. سلام من پدرم ۵۳سالشه ودچار ساویدگی وانحراف دو زانو هست وگواهی از کارافتادگی ونیاز به کفیل داره برادرم تنها پسر خونواده هست و۹۳ یکهفته رفت خدمت بخاطر شرایط پدرم نتونست بمونه واومد الان بعد ۷ سال ایا میتوانیم معافیت کفالت برادرموبعد از مشخص شدن تکلیف غیبتش بگیریم ؟چون تنها خرج اور خونه هست وشغل دامداری وکشاورزیه زیر پوشش کمیته هم هستیم

      1. سلام اگر مدارکی ارائه دهید که غیبت ایشان موجه بوده در صورت تایید نظام وظیفه میتوانید اقدام کنید.

  262. سلام
    پدر من از ده سال پیش سابقه بیماری دو قطبی نوع یک دارن و طی دو ماه اخیر دو مرتبه بستری شدن
    ایشون 62 سال دارن و من تنها پسر ایشون هستم و غیبت ندارم
    امکان معافیت دارم؟

    1. سلام . بله در صورت تأیید مشکلات پدر در کمسیون کفالت احتمال معافیت کفالت شما زیاد است.برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با مراحل اقدام برای اخذ معافیت کفالت با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. سلام من پدرم عمل قلب کرده من ۱۸ سالمه و یه برادر بزرگتر دارم که ازدواج کرده ومن کار میکنم خرج خونه رو میدم میشه معافیت گرفت

  263. سلام
    پدر من از ده سال پیش سابقه بیماری دو قطبی نوع یک دارن و طی دو ماه اخیر دو مرتبه بستری شدن
    62 سال دارن و تحت پوشش بهزیستی ان
    من هم تنها پسر ایشون هستم و غیبت ندارم
    امکان معافیت دارم؟

    1. سلام . بله در صورت تأیید مشکلات پدر در کمسیون کفالت احتمال معافیت کفالت شما زیاد است.برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با مراحل اقدام برای اخذ معافیت کفالت با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  264. سلام وقت بخیر من پدرم 57 سالشه دیابت و فشار خون و چربی خون دارد و یک خواهر مریض معلول هم دارم که تحت بهزیستی هست راه معافیت برام وجود داره تنها پسرخانواده ام.

    1. سلام. باید با استفاده از مدارک پزشکی پدر ثابت کنید که ایشان از کار افتاده است. و سپس از طریق معافیت کفالت پدر اقدام کنید.

      1. سلام بنده پدر مشکل کلیه داره و هر کلیه را از دست داده است و دیالیز میکنه من با این شرایط میتونم کالت پدر بگیرم

        1. اگر تایید شود که نیازمند پیوند کلیه یا دیالیز به صورت دائم است بله باتوجه به شرایط سنی ایشان میتوانید اقدام کنید.

  265. سلام ببخشید .
    پدر من ۵۰ ساله .از ناحیه مچ پا معلولیت مادرزادی دارن طوری ک نمیتونن کار کنن .چندین بار هم عمل کردن ولی خب خوب نشده.
    در بهزیستی هم پرونده دارن ،معلولیت متوسط
    من ۲۴ سالمه و دانشجوام می خواستم بدونم
    من میتونم کفالت بگیرم و از اون طریق معاف بشم ؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. سلام بله می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  266. سلام
    پدر من ده سال هست که بیماری دو قطبی نوع یک دارن
    و طی دو ماه اخیر دو مرتبه بستری شدن و تحت پوشش بهزیستی هستن
    تک پسر ایشون هستم و غیبت ندارم
    امکان معافیت دارم؟

    1. سلام بله دارید.برای اطلاع از نحوه اقدام با مشاورین ما در تماس باشید

  267. سلام من ۲۵ سالمه و دانشجوهستم و تک پسر هستم پدرم ۶۴ سال سن داره دیابت داره و کلیه عمل کرده شامل معافیت کفالت میشم؟ اگر بخوام اقدام کنم الان میتونم اقدام کنم یا باید مدرکمو بگیرم ؟

    1. سلام چنانچه پدر شما از کارافتاده باشند، و شما مشمول غیبت نباشید می توانید در حین تحصیلتان اقدام کنید برای معافیت کفالت پدر

      1. باسلام. پدرم ۵۳ سال سن داره و دیسک کمر و ارتروز گردن . منیکس پا عمل کردن و الن هم تحت پوشش کمیته امداد هستن . و برادر ندارم .میتونم از طریق سه خواهری وتک پسر پدرتحت پوشش برای معاف کفالت پدر اقدام کنم و خودم ۲۲سال سن دارم .البته ۳ ماه غیبت دارم بخاطر بیماری پدرم .

        1. سلام. ابتدا برای توجیه غیبت اقدام کنید در صورت پذیرفته شدن دلایل غیبت میتوانید از معافیت بهره مند شوید در غیر اینصورت یا داشتن غیبت به شما معافیت تعلق نمیگیرد.

  268. سلام من ۲۵ سالمه و دانشجو هستم هنوز مدرکمو نگرفتم پدرم دیابت داره و دوبار کلیه عمل کرده و ۶۴ سال سن داره احتمال معاف شدن از طریق کفالت دارم؟؟ الان میتونم اقدام کنم یا باید دانشگاه تموم بشه مدرکمو بگیرم بعد اقدام کنم؟

    1. سلام بله حین تحصیل نیز می توان برای معافیت کفالت اقدام کرد.

      1. سلام خسته نباشید. من پدرم 70سال و دچار بیماری دیابت و نارسایی قلب. تو قلبش چند تا فنر گزاشتن..دوبرادر دارم ک هردو خدمت رفته ان و تو شهر های دیگ زندگی میکنن ایا میتونم واسه معافیت اقدام کنم؟ درضمن مادرم هم از, کار افتاده میباشد

        1. سلام. در مواردی که مشمول برادر بزرگتر داشته باشد تنها زمانی که تحت پوشش یکی از ارگان های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی یا بهزیستی باشند میتوانید از معافیت کفالت استفاده کنند.

    2. با سلام
      پدر من ۴۸ سال دارد و به علت بیماری چشمی و ضعیف بودن دو طرف چشم از کار افتاده شدید و در کمسیون حکم از کار افتادگی دارد و بازنشسته است آیا می‌توان معافیت خودم را به عنوان کفالت پدر گرفت؟

      1. سلام بله اگر از کارافتادگی ایشان مشهود باشد و شما تنها پسر بالای ۱۸ سال خانواده باشید میتوانید معافیت دائم بگیرید.

  269. سلام پدرم عمل معده کرده و نمیتونه کار کنه من دانشجو هسم و درس میخونم و پدرم60 سالشه ایا ممکنه معافیت بگیرم

    1. خیرْ،صرف عمل معده باعث معافیت فرزند نمی شود مگر بدخیمی گوارشی که متاستاز داده باشد

  270. سلام من در حال خدمت هستم و ی برادر بزرگ دارم که به علت شنوایی معاف شده و پدر جانباز عصاب و روان است و واقعا تحت کنترل نمیباشد و امکان کفالت پدرم وجود دارد

  271. سلام. امکان معافیت برای برادری که برادر بزرگ تر آن خود به علت معلولیت معاف شده و وارد بهزیستی شده هم هست؟

    1. سلام
      پدر من بیماری دو قطبی نوع یک دارن و طی دو ماه اخیر دو مرتبه بستری شدن
      تک پسر ایشون هستم و پدرم 62 سال دارن
      و تحت پوشش بهزیستی هم شدن.
      امکان معافیت دارم؟

      1. سلام بله دارید.برای اطلاع از نحوه اقدام با مشاورین ما در تماس باشید

        1. سلام واحترام….پدر بنده دچار بیماری اعصاب وروان میباشد وزمانی که بنده به سن قانونی خدمت مقدس سربازی رسیدم میتوانستم کفالت بگیرم که متاسفانه این کار رو انجام ندادم….ویک برادر کوچیکترازخودم دارم که محجور میباشد از دادگاه هم برای پدر وهم برای برادرم حکم حجر گرفتیم…..آیا میتوانم کفالت پدرم رو بگیرم

          1. بله اگر وارد غیبت نشده باشید یا غیبت خود را توجیه کنید می توانید برای کفالت پدر اقدام کنید

  272. سلام….من تنها فرزند پسر خانواده هستم….پدر بنده دارای بینایی ضعیفی با شماره چشم های ۵ و ۳ هستند آیا من میتوانم از خدمت معاف شوم؟؟

    1. شما باید از طریق معافیت کفالت پدر مراجعه کنید. بینایی ضعیف نمی تواند باعث معافیت شما شود. در صورتی می توانید معافیت کفالت پدر بگیرید که بتوانید ثابت کنید که پدر شما از کار افتاده است. این موضوع بستگی به تشخیص کمیسیون نظام دارد.

      1. سلام
        تنها پسر خانواده هستم
        پدرم پیوند کلیه انجام داده اند
        ایا به من گفالت می دهند
        ممنونم

  273. سلام.پدر من توی کار ریه هاش آسیب دیده و ۵۰ درصد ارش نقص عضو خورده …نامه ی دادگاه و کمیسیون پزشکی و‌ همه چیز هست..الانم خودم سربازم یک ماهه از قبل هم غییت ندارم..میتونم معافیت بگیرم بنظرتون؟

    1. سلام بنا به تشخیص پزشک معتمد نظام باید حداقل 40 درصد از کار افتادگی پدر تون تایید بشه و فرزند پسر بالای 18 سال تنی یا ناتنی نداشته باشه پدر تون یعنی برادر بالای 18 سال تنی یا ناتنی نداشته باشید

    2. سلام پسر من غیبت دارد و ضمنا دیسک کمر دارد وبه خاطران معاف از رزم میدهند باتوجه به اینکه شوهر مشکل جسمی و مالی دارد و اخیرا عمل جراحی قلب باز انجام داده و با توجه به اینکه شوهرم بیکار میباشد واز هیچ کجا بیمه و درامدی ندارد و فقط وفقط تنها نان اور خانواده پسرم میباشد ایا پسرم معاف از خدمت و کفیل پدرمریض و مادرش میتواندباشد( ضمنا سن شوهرم ۵۴ ) میباشد و تک فرزند میباشد

      1. سلام. شرط اولیه برای دریافت معافیت کفالت نداشتن غیبت سربازی است با توجه به موارد بیان شده پیشنهاد میشود در صورت نداشتن غیبت زیاد برای توجیه غیبت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  274. سلام من ۲۱ سالمه شیش ماه اضاف دفترچه دارم و الان سر یگان خدمتیم هستم ۲ تا الان خدمت کردم پدرم دیسک کمر داره و مشکل ریه و دوتا بند انگشتش سر کار قطع شده من الان ک خدمتم و اضاف دفترچه دارم میتونم معافی بگیرم

    1. سلام. در صورت نداشتن غیبت می توانید برای کفالت پدر اقدام نمایید

    2. سلام وقت بخیر نداشتن غیبت یکی از شرایط گرفتن کفالت است، اگر بتوانید غیبت خود را توجیه کنید و دلایل مستند ارائه دهید و غیبت پاک شود با توجه به میزان درگیری ریه پدر و چگونگی برخورد با درمان میتوانید معافیت بگیرید.

  275. سلام من ۵سال هست سرباز فراری ام پدرم دیابت و فشار خون دارد انسولین هم میزند به تازگی مشکل نارسایی قلبی هم دارد دوبار عمل قلب باز کرده است ،ایا میتونم اقدامی بکنم برای گرفتن کفالت ؟مراحلش چطوریه

    1. سلام. خیر شما نمیتوانید با داشتن ۵ سال سابقه فرار برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید تنها در صورت داشتن شرایط میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با مراحل و احتمال معافیت پزشکی با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  276. سلام پدر بنده تومور بدخیم داخل دهنش بود الان عمل کرده و تاحدودی تومور رو برداشتن ایا منم میتونم معافیت بگیرم/

    1. سلام اگر پدرتان در انجام امور عادی زندگی با مشکل مواجه هستند و نیاز به کمک دارند و شما غیبت ندارید می توانید برای دریافت کفالت درخواست یدهید

  277. سلام خسته نباشید من پدرم بیماری قلبی دارد عمل باز ۸۰ درصد کار افتاده هست خود مون رو کرایه خونه هستیم من پسر بزرگ تر هستم ۲۲ ساله و یه برادر ۱۱ ساله و یه خواهر تازه ب دنیا آمده پدرم ۴۲ سالشه اما ۸۰ درصد کار افتاده هست تمام مدارک هاش هم هست ب نظر تون معاف میشم

    1. سلام من پدرم بیماری دیابت چشمش عمل کرده داره درخواست کفالت کردم و پدرم رفت کمسیون تاییدش کردن ولی شش ماه غیبت دارم قبول نکردن . الان باید چکار کنم . پدرم مریضه لازم به مراقبت داره

      1. سلام. چنانچه مدارک پزشکی یا دلایل مستند برای توجیه غیبت دارید برای توجیه غیبت اقدام کنید.

      2. پدرم ده سال پیش براثرتصادف شدید ازناحیه ساق پادچارآسیب شدید شد که بابرداشتن استخان ازلگن پیونداستخان شدوهنوز پلاتین بیست سانتی دارد وراه رفتنش دشوارو۶۲سال سن داردوکارکردن براش دشواراست ودوسال هم سابقه حضور درجبهه دارد آیامیتوانم درخواست معافیت کفالت پدر داشته باشم درضمن تنها فرزند پسرخانواده هستم

        1. سلام
          بله احتمال ان وجود دارد اما برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  278. سلام من ٢٣ساله تک پسر خانواده پدرم ١٣سال بیماری گوارشی دارد سه بار عمل کرده .توانایی کار ندارد.واز کار از افتاده نیست .و مراقب از پدر بزرگ که ٩٠سالشه می توانم معاف بشم

  279. سلام خسته نباشید من 22 سالمه غیبت نداشتم تک فرزندم پدر من هم 56 سالشه بازنشسته ست از یک چشم نابیناست همچنین از یک گوش هم شنوایی نداردولی توانایی انجام کار های روزانه رو داره شرایط کفالت رو دارم؟

      1. سلام من ۱۹ سالمه وبراد بزرگتر دارم ۲۱ سالشه هردو سربازی نرفتیم پدرمون هم ۶۰ سالشه کوم از ما میتونه کفیل بشه

        1. سلام اگر پزشک تایید کند که پدر ازکارافتاده محسوب میشود، برای کفالت عادی برادر بزرگترمیتواند معاف شود درصورتی که غیبت نداشته باشد.

  280. سلام. من یگانه‌فرزند ذکور پدرم هستم.
    پدر ۴۲ ساله‌ام دچار بیماری نارسایی کلیوی هستن و نزدیک‌به ۲ ساله که هفته‌ای ۳ بار همودیالیز می‌شن و درمان دیگه‌ای برای بیماری‌شون نیست.
    آیا می‌تونم کفالت پدرم رو از این راه بگیرم و از خدمت سربازی معاف بشم؟
    چقدر احتمال داره که کمیسیون پزشکی، درخواست معافیتم رو بپذیره؟

  281. سلام من پدرم فوت شده دوتا برادر ناتنی دارم ولی از مادری که همسر دوم پدرم هستم تک فرزند هستم یکی از برادران که مادرش شده و اون یکی هم شهر دیگه ای زندگی می کن با خانواده اش من میتونم کفالت مادرم رو بگیرم برای معافیت؟

    1. سلام . شما هم میتوانید با داشتن سایر شرایط برای دریافت کفالت مادر اقدام کنید.

    2. سلام پدرم پنجاه سالشونه ازناحیه کتف و گردن دچار مشکل هستندیکسالی شده تحت درمان هستند میخواستم بپرسم پدر میشه کار افتادگی بگیرن .من که درحین خدمت هستم تک پسر هستم کفالت پدر بگیرم ایا کفالت میشه گرفت؟؟

  282. سلام وقت بخیر
    من در حال حاظر سرباز هستم و ۸ ماه ک خدمت میکنم
    پدرم ۶۶ سالشه
    مادرم ۶۵ سالشه
    خودم تک فرزند هستم ۲۲ سالمه
    پدرم بیماری فتخ داره و الان ۲ ساله ک عمل نمیتونه کنه و الآنم به خاطر کرونا نمیتونن عمل کنند و الان نزدیک ۳ هفته بود ک جفتشون کرونا گرفتن
    پدرم الان اجسام سنگین و حتی پیاده رویه به طور معمولی هم نمیتونن انجام بدن
    و حتی هم مادر و هم پدرم راندگیی نمیتونن کنم و هرجایی ک بخوان برن من باید همراهشون باشم
    میخواستم بدونم کفالت پدر شامل حال بنده میشود

    1. سلام . اگر پدرتان در انجام امور عادی زندگی با مشکل مواجه هستند و نیاز به کمک دارند و شما غیبت ندارید میتوانید برای دریافت معافیت کفالت درخواست بدهید.

  283. سلام وقت بخیر
    من در حال حاظر سرباز هستم و ۸ ماه ک خدمت میکنم
    و خودم معاف از رزم به خاطر سینوزیت و نفس تنگی
    پدرم ۶۶ سالشه
    مادرم ۶۵ سالشه
    خودم تک فرزند هستم ۲۲ سالمه
    پدرم بیماری فتخ داره و الان ۲ ساله ک عمل نمیتونه کنه و الآنم به خاطر کرونا نمیتونن عمل کنند و الان نزدیک ۳ هفته بود ک جفتشون کرونا گرفتن
    پدرم الان اجسام سنگین و حتی پیاده رویه به طور معمولی هم نمیتونن انجام بدن
    و حتی هم مادر و هم پدرم راندگیی نمیتونن کنم و هرجایی ک بخوان برن من باید همراهشون باشم
    میخواستم بدونم کفالت پدر شامل حال بنده میشود

    1. سلام،بله،به پلیس +10 مراجع کنین و در خواست کفالت پدر بدین،با توجه به شرایطی که توصیف کردین شدنیه
      برای اطلاعات بیشتربا مشاوران ما تماس بگیرید

  284. سلام من ۲۳ سالمه و پدرم از کارافتاده هستن و چندین عمل سنگین داشتن و یکسال از مدرک فوق دیپلمم میگذره و غیبت دارم ایا میتونم برای کفالت اقدام کنم؟

    1. شما بعد از زمان فارغ التحصیلی یکسان زمان داشتید تا وارد غیبت نشوید، در صورت گذشتن آن وارد غیبت شده و می توانید با توجه به آیین نامه ی توجیه غیبت (مسائل معیشتی یا مالی، بیماری پدر و …) با مدارک تایید کننده و در صورت تایید نظام وظیفه غیبت را توجیه کنید، بعد از توجیه غیبت می توانید از طریق بیماری پدر برای معافیت کفالت اقدام کنید.

  285. سلام من ۲۳سالمه و پدرم از کار افتاده هستن و چندین عمل سنگین داشتن و یکسال از فوق دیپلمم میگذره و غیبت دارم ایا میتونم برای کفالت اقدام کنم

    1. شما بعد از زمان فارغ التحصیلی یکسان زمان داشتید تا وارد غیبت نشوید، در صورت گذشتن آن وارد غیبت شده و می توانید با توجه به آیین نامه ی توجیه غیبت (مسائل معیشتی یا مالی، بیماری پدر و …) با مدارک تایید کننده و در صورت تایید نظام وظیفه غیبت را توجیه کنید، بعد از توجیه غیبت می توانید از طریق بیماری پدر برای معافیت کفالت اقدام کنید.

    2. سلام وقت بخیر
      ببخشید پدر من ۶۹ سالشه از یک چشم نابیناست چشم دیگه‌ش هم آب مروارید داره می خواستم ببینم می تونم معافیت کفالت بگیرم اینم بگم تک پسرم
      میشه راهنمایی کنین لطفا

  286. سلام من پدرم 68 سالش هست و سکته مغزی کرده و تقریبا رو حافظش تاثیر گزاشته و حرکتش و آلزایمرش شروع شده تک پسر هستم دانشجوی دکتری امکان معافیت کفالت دارم؟

    1. سلام درصورت از کار افتادگی پدر و تایید این موضوع توسط مراجع ذیربط میتوانید معاف شوید

  287. سلام خسته نباشید ،
    من شلی دریچه میترال دارم می خواستم ببنیم معافیت پزشکی میتونم بگیرم ۲۵ سالمه . و
    پدرم هم کیسه صفرا شو در درآوردن و سنگ کیله داره و بیماری پروستات هم داره . پدرم ۵۹ سالشه
    اگر معافیت پزشکی برای قلبم انجام نشه ، میتونم کفالت بگیریم

    1. سلام . برای معافیت کفالت پدر شرایط خاصی وجود داره. اگر بیماری ایشان موجب از کار افتادگی شده و به تایید مراکز مربوطه و مورد تایید نظام وظیفه رسیده باشد می توانید.

  288. سلام پدرم ۸۴سالشه ودوساله پرونده کفالت اقدام کردم ومسولین نظام وظیفه برای من انجام نمی دهند

    1. سلام،مجدد اقدام کنید و درصورت انجام ندادن برای کفالت پدرتون به سازمان نظام وظیفه مراجعه و در صورت نیاز شکایت فرمایید.

  289. با سلام
    پدر من چاقی مفرط و بیماری بواسیر عود کرده داره و ۶۰ سالشه و بیمه نیست و حقوق هم نمیگیره بخاطر همین جایی برای گرفتن ازکارافتادگی اقدام نکرده با این شرایط معافیت به من تعلق میگیره؟

  290. سلام 21 ساله هستم و تنها پسر خانواده و غیبت سربازی هم ندارم.پدرم بدللیل بیماری کلیوی مجبور به در آوردن یکی از کلیه هاش شد . همینطور بیماری قلبی هم دارد ولی شدید نیست. 68 سال سن دارد آیا میتوانم کفیل پدر شوم؟

    1. سلام اگه این بیماریها باعث از کارافتادگی پدرتون شده باشه بله

  291. سلام.من ۲۴ سالمه و تنها پسر خانواده ام اما پدرم از زن اولش دوتا پسر متاهل هم دارد یعنی دوتا برادر ناتنی هم دارم که از مادر جدا و از پدر یکی هستیم پدرم ۷۵ سالش است ایا میتونم کفالت پدرم رو بگیرم؟؟

    1. سلام متاسفانه خیر زیرا پدر شما دو پسر دیگر که بالای 18 سال هستند را داراست.

  292. سلام بنده پدرم بالا ۶۵ درصد از کار افتاده هستند.
    برادر بزرگتری دارم که به اقتضای شغلشون دائما ماموریت هستند. مدارک هرهفته سفر داشتنشون هم موجوده و خب صاحب زن و ۲ فرزنده. ایا من میتوانم از کفالت پدر استفاده کنم؟

    1. سلام خیر به علت برادر بزرگتر معافیت کفالت پدر داده نمی شود.

      1. سلام
        پدر بنده ۹۲سال سن دارد و دارای بیماری قلبی و مشکلات گوارشی می باشد و چندین بار عمل انجام داده است. برادران من همه خدمت سربازی را گذرانده اند و همه متاهل هستند و بنده با ۲۷ سال سن تنها فرزند مجرد خانواده در کنار پدرم می باشم
        آیا امکان کفالت وجود دارد؟

        1. سلام وقت بخیر
          برای بررسی شرایط شما کمیسیون موارد خاص نظام وظیفه تشکیل خواهد شد.

  293. سلام ، پدر من (کارمند بازنشسته )جابه جایی مهره ستون فقرات و آرتروز داره که حرکتش به سختی هستش طوری که خرید مایحتاج و نون خونه از طرف من انجام میشه ، یه برادر بزرگ هم دارم معلولیت ذهنی شدید داره شرایط رو دارم یا خیر یا چند درصد احتمال قبولی از طرف نظام وظیفه داره؟

  294. سلام خسته نباشید من پدرم ۶۰ سال دارد و دیسک کمر و سیاتیک دارد و همچنین عمل فتخ انجام داده و واریکوسل هم دارد ، واریس پا هم دارد امکان معافیت وجود داره ممنون از پاسخگویی

    1. سلام . معافیت کفالت پدر با توجه به شرایط متعددی بررسی میشود اگر ناتوانی فرد مکفول در کمسیون محرز شود و شما تنها پسر بالای ۱۸ سال باشید با معافیت شما موافقت می‌شود.

      1. سلام
        من فرزند چهارم خانواده هستم و سه برادر دیگر ازدواج کرده ودورند وپدرم مشکل ریه و از کارافتاده هستند آیا میتوانم معافیت کفالت پدر بگیریم

  295. سلام من هنوز غیبت ندارم و تنها پسر هستم پدرم ۶۰ سال دارد و دیسک کمر و سیاتیک داره همچنین عمل باد فتخ انجام داده و واریکوسل و واریس پا هم داره آیا میتونم از کفالت استفاده کنم ممنون میشم پاسخ بدید🙏

    1. سلام. دریافت معافیت کفالت در حالی که سن ایشان زیر ۷۰ سال باشد به شرایط متعددی وابسته است برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  296. آیا در صورت معافیت کفالت پدر باز هم باید دوره آموزشی را گذراند؟

  297. سلام من 21 سالم هست دانشجو کاردانی هستم غیبت ندارم
    یک خواهر بزرگتر از خودم که ازدواج کرده دارم
    پدرم 51 سالشه
    4 بار عمل جراحی روی ستون فقرات داره و 41 درصد هم از کارافتادگی تامین اجتماعی داره
    من میتونم برای معافیت اقدام کنم؟؟؟

    1. سلام بنا به تشخیص پزشک معتمد نظام باید حداقل 40 درصد از کار افتادگی پدرتون تایید بشه و فرزند پسر بالای 18 سال نداشته باشه.

    2. سلام من ۶ماه مهلت دارم تو خودم رو معرفی کنم. پدرم عمل جراحی مجاری رو انجام داده ولی بعد از آزمایش پاتولوژی متاسفانه بدخیم بود والان آمپول های ب س ژ میزنه. وخودم هم عمل داشتم هموردیید فیشر و داری انحراف چشم چپ هسم وتنها فرزند پسر بالای ۱۸ هسم

      1. سلام اگرپدر توسط پزشک ازکارافتاده تلقی شود کفالت شامل میشود برای انحراف چشم معافیت از رزم دارید و برای هموروئید فیشر اگر بعداز عمل بهبود نداشته و بیش از ۲بار عود کندمعافیت .

  298. سلام من 26 سال دارم و مجرد و بدون غیبت و دارای مدرک لیسانس و دارای یک برادر کوچکتر از خود که سربازی رفته و دارای کارت خدمت هست و متاهل هست
    پدرم 55 سال و دارای آرتریت شدید زانو هست بطوری که جفت پاهاش تغییر شکل دادند و پرانتزی شدند و گاهی هم قفل میکنند پدر دارای بیمه تامین اجتماعی میباشد
    آیا امکان معافیت کفالت برای من با موارد گفته شده وجود دارد یا ن؟

    1. سلام اگر برادر تون بالای 18 سال است و سالم است پس نمی تونید اقدام کنید

  299. سلام ۲۳ ساله ام وفعلا دانشجوی دنشگاه تهرانم پدرم سال۱۳۹۱ تصادف وضایعه نخاعی شده وستون فقرات دارای پروتز درحدود بیست سانتی متراست تنها فرزند ذکورم ولی پدرم باهمین وصع کارمند است ایا میتوانم معاف شوم

    1. سلام شما درصورت نداشتن غیبت ابتدا باید از کارافتادگی پدر را دریافت کنید وسپس میتوانید معافیت کفالت پدر ازکارافتاده راداشته باشید

  300. سلام
    من پدرم در سن 8 سالگی یعنی سال61 با مینی بوس تصادف کرده و به مدت 52 روز در کما بوده و عمل جراحی روی سرش انجام شده، الان هم پستی بلندی های روی جمجمه اش کاملا مشهود هست، به علت این تصادف هم حافظه اش اسیب دیده تا حدودی، در سال 72 که سن خدمت داشته به دلیل عمل مغز معاف میشن اما به یکسری دلایل به زور میرن خدمت سربازی، و بخاطر این تصادف دیگه نتونستن درس بخونن برعکس عمو های دیگه ام و الان بیسواد و کارگر هستن به دلیل فشار کار هم زانو سمت راستشون الان درد میکنه، البته حدود 15 سال پیش دوتا از عصبای پاش فلج بود، میخواستم بدونم میتونم معافیت کفالت رو بگیرم؟ خودمم 20 سالمه و تا دی ماه امسال معافیت تحصیلی دارم
    سپاس

    1. سلام درصورتی که غیبت نداشته باشید وتنهافرزند ذکور خانواده باشید میتوانید معافیت کفالت پدر ازکارافتاده راداشته باشید

      1. سلام من تک فرزندهستم24سالم پدرم از کار افتادگی دارد من معافم
        ی شم پدرم جانب اره از کا افتادگی دارد

  301. سلام بنده پدرم به دلیل سکته مغزی نیمی از بدنش فلج شده اما یک برادر بزرگ تر از خودم دارم گه به دلیل شغلش توی یک شهر دیگه هستش ایا من مشمول کفالت میشم یا نه

    1. سلام درصورتی که غیبت نداشته باشید وتنهافرزند ذکور خانواده باشید میتوانید معافیت کفالت پدر ازکارافتاده راداشته باشید

  302. سلام من پدرم به دلیل سکته مغزی نیمی از بدنش فلج شده ولی یدونه برادر بزرگ تر از خودم دارم که به دلیل شغلش توی یک شهر دیگه هستش ایا میتونم از کفالت پدر استفاده کنم

    1. سلام درصورتی که غیبت نداشته باشید وتنهافرزند ذکور خانواده باشید میتوانید معافیت کفالت پدر ازکارافتاده راداشته باشید

      1. سلام من ۲۴ سالمه دفتر چه پر کردم پدرم ۷۰ سالشه وشبکیه چشمشو عمل کرده چون پاره شده بود الان.میتونم اقدام.کنم برا معافیت? باتشکر

        1. سلام. دریافت معافیت کفالت به شرایط مختلفی وابسته است از جمله اینکه تنها پسر بالای ۱۸ سال باشید و غیبت سربازی نداشته باشید و … اگر شرایط مورد تایید نظام وظیفه را دارید میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.
          برای دریافت اطلاعات تکمیلی با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  303. با سلام خسته نباشید پدر من ۵۸سال سن دارند و من خودم ۳۲سالمه و بعد گرفتن مدرک فوق دیپلم نتونستم درس بخونم و برم سربازی به علت برخی شرایط تنها فرزند پسر خانوادم هستم پدرم دیابت و فشار خون دارند آیا من میتونم معاف شم یا نه باید برم سربازی؟؟؟
    و همسرم دارم

    1. سلام اگر پدر از کار افتادگی داشته باشد وغیبت خود راتوجیه نمایید میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام کنید

      1. سلام من ۱۸سالمه پدره یک سال قبل استوخانش از بازو شکسته و یک ماه پیش به سرش ضربه خورده سالمه ولی سردرد داره و با یک دستش اشیا سنگین نمیتونه برداره ایا میتوانم معافربشم

        1. سلام خیربیماری پدر شما جزوه شرایط کفالت نیست و پدر شما از کار افتاده نیستن باز هم تشخیص با پزشکه

      2. سلام پدر من مشکل بینایی دارن زاویه دید کمی دارن و توی شب به سختی میبینن همچنین مشکل رماتیسم مفصلی و مشکل کلیوی هم دارن با وجود اینها تقریبا از پس کارهاشون بر میان . من هم تنها فرزند پسر هستم و غیبت ندارم امکان معافیت هست؟

        1. در صورتی که پدر شما سن بالای ۷۵ سال داشته باشد چون می توانید از قانون معافیت کفالت استفاده کرده و معاف دائم شوید در غیر این صورت اگر پدر دارای شرایط خاص بیماری که نیاز به مراقبت و نگهداری و یا شرایطی باشد که نتواند از عهده کارهای خودش بربیاید و اینکه حتما حضور شما حتمی و مورد نیاز و احتیاج است باید این امر را ثابت و اقدام برای گرفتن کفالت پدر کرده و مدارک لازمه و مراحل مربوطه را پیگیری و انجام دهید تا بتوانید معافیت کفالت را در خصوص پدر اخذ کنید

    2. سلام من ۳۷سالمه سال ۸۳از سربازی فرار کردم پدرم دست راستش معلولیت داره الان ۷۰سالشه که دوماهه بخاطر الزایمر گم شده که من بخاطر نون اور خانه نتونستم برم ادامه سربازی ایا معافیت به من تعلق میگیره ممنون

      1. سلام برای غیبت اول جریمه پرداخت میکنید و سپس پیگیری ها برای اقدام به کفالت رو طبق مراحل انجام می دهید

  304. سلام پدرم۴۵ساله است وسکته مغزی کرده ومویرگهای چشمش هم پاره شده ۷۷درصدازکارافتاده تامین اجتماعی هست
    من۱۸سالم تموم شده
    آیامعافیت بمن تعلق میگیره؟
    چه مدارکی باید ارائه بدم وکجا ؟
    لطفا راهنمایی لازم وبدین ممنون
    چقدرطول میکشه این پروسه طی بشه؟
    باسپاس

    1. سلام بله در صورتی که غیبت نداشته باشید پدر از کارافتادگی داشته باشند وشما تنها فرزند ذکور بالای هجده سال باشید شما میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمایید

    2. سلام.. بنده پدرم سال ۸۶ تصادف شدیدی کرد و و اون موقع عمل جراحی روی دوتا پاش و یک دستش انجام شد و هنوزهم داخل پاش پلاتینی و بخاطر همون تصادف ۲۴ درصد ازکارافتادگی براش نوشتن تو حکم های حقوقی الانش هم هست امیدی برای معافیت هست؟ خواهش میکنم جواب بدید ممنون

      1. سلام باید کارافتادگی طوری باشد که ایشان از انجام اموز فردی و روزمره و کار کردن محروم شده باشند و باید به بررسی و تایید کمیسیون پزشکی نظام وظیفه برسد

  305. سلام
    من وارد سن 19 سالگی شده ام و تنها فرزند ذکور خانواده میباشم و در حال حاضر بمدت یکسال معافیت تحصیلی دارم . پدر من 52 ساله و دارای نوروپاتی شدید هر دو پا و شارکو هر دو پا میباشد . آیا من میتوانم از طریق بیماری پدرم اقدام به دریافت معافیت کفالت نمایم . و سوال دیگر اینکه در صورت گرفتن معافیت کفالت آیا دوره آموزشی سربازی را باید به انجام برسانم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام بله در صورتی که غیبت نداشته باشید پدر از کارافتادگی داشته باشند وشما تنها فرزند ذکور بالای هجده سال باشید شما میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمایید

  306. سلام
    من وارد 19 سالگی شدم و تنها فرزند ذکور خانواده میباشم و در حال حاضر معافیت تحصیلی دارم و پدرم 52 سال سن داره و دارای نوروپاتی شدید پا و شارکو هر دو پا میباشد آیا من واجد شرایط اخذ معافیت کفالت بیماری پدرم میباشم . و سوال دیگر اینکه در صورتی که شامل عافیت میباشم آیا باید دوره آموزشی خدمت را بگذرانم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام بله در صورتی که غیبت نداشته باشید پدر از کارافتادگی داشته باشند وشما تنها فرزند ذکور بالای هجده سال باشید شما میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمایید

      1. سلام من تک فرزندهستم24سالم پدرم از کار افتادگی دارد من معافم
        ی شم

          1. سلام بنده همسرم بیماری ریوی دارد و معافیت پزشکی تحت پوشش امداد هستن و کارافتادگی شدید دارن یه پسر داریم دانشجو ترم سوم آیتی هستن و معافیت تحصیلی دارن میخواستم برای معافیت کفالت پدر اقدام کنم البته همسرم از ازدواج اولش یه پسر داره که از زمان طلاق تحت تکلف مادرش بوده وبا مازندگی نمیکند و کفالت مادرش رو هم گرفته من الان اگر خدا بخواد اقدام کنم پسرم کفیل پدرش میتواند بشه ومعاف شود چما همین یه فرزند پسر رو داریم

  307. سلام
    من تک پسرم و دو خواهر کوچکتر در خانه دارم پدر من جانبازه و سالی چند ماه در بیمارستان روان و درمان بنیاد بستریه
    آیا کفالت به من تعلق میگیره

    1. سلام بله در صورتی که غیبت نداشته باشید پدر از کارافتادگی داشته باشند وشما تنها فرزند ذکور بالای هجده سال باشید شما میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمایید

  308. سلام
    پدر من جانبازه و هر سال به مدت چند ماه در بیمارستان روان و درمان بستری هست
    آیا معافیت کفالت تعلق میگیره؟

    1. سلام بله در صورتی که غیبت نداشته باشید پدر از کارافتادگی داشته باشند وشما تنها فرزند ذکور بالای هجده سال باشید شما میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمایید

  309. سلام من ۲۷ سال سن دارم و اصفهان زندگی می کنم پدرم ۶۰ سال سن داره و قبلا سکته مغزی کرده و در حال حاضر هم یک لخته روی گردنش وجود دارد و مشکل پروستات داره در حال حاضر سوند بهش وصل است مادرم هم کمرش مشکل داره و باید عمل بشه و دو برادر دارم که یکی از برادرام که متاهله تومور مغزی داشت و چند وقت پیش عمل شد که در حال حاضر قشم زندگی میکنه و برادر دیگر که متاهل هم هست راننده ماشین سنگینه و چند هفته یکبار میاد اصفهان و رسیدگی از پدر و مادر به عهده من می باشد در ضمن ورشکسته هم شدیم آیا میتونم از معافیت کفالت استفاده کنم؟؟

    1. سلام

      درصورتی که پدر ازکارافتادگی داشته باشند وشما غیبت نداشته باشید و یا سن پدر بالای هفتاد و پنج سال میباشد میتوانید برای معافیت کفالت پدراقدام نمایید

      1. سلام،
        پدرم من ۶۵ سالشه عمل جراحی قلب داشته که به تشخیص دکتر نباید کار کنه عمل دو چشم هم داشته…
        نمی تونه ۴۰ متر راه بره داری ناشنوایی ۸۰ درصد دو گوش می باشد
        و بدون سمعک نمی شنوند….
        در واقع یه ضایعه توی حلزون گوش داشته که مانع شنوایی نمی تونه عملش کنه چون پنجاه پنجاه احتمال مرگ و روانی شدنش هست…..
        داری برونشیت ریه هم هست…
        احتمال معافیت هست…
        ۳ برادریم برادر بزرگ سربازی کرده و سر زندگیه خودش ۷۰۰ کیلومتر دور از پدرم برادر کوچک ترم مشغول درس
        اگه من نباشم پدر نمی تونه کشاورزی کنه …..
        تبصره یا قانونی برای معافیت هست

        1. سلام . در صورت داشتن برادر بزرگتر فقط زمانی که مکفول تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد یا بهزیستی باشد پسر کوچکتر میتواند برای معافیت کفالت اقدام کند.

  310. سلام پدرم سرطان شدید دارند شیمی درمانی میشود تمام کارای دکتر آزمایشگاه با من است ولی سه برادر متاهل خدمت رفته دارم ک کارت پایان خدمت دارند ولی من نرفتم آیا من میتوانم معاف کفالت بشوم یا خیر

    1. سلام
      شرایط کفالت پدر
      تنها فرزند بالای هجده سال باشد غیبت نداشته باشد پدر پیر واز کارافتاده ویاسن هفتادو پنج سال راداشته باشد چون شما برادر بزرگتر دارید امکان ندارد.

      1. سلام
        پدر من ۵۶ ساله اش و دارایی بیماری معده ، قلب و بیماری تنگی نفس است آیا می توانم از معافیت کفالت استفاده کنم و برادر کوچکترم خدمت تمام کرد ولی من دانشجو هستم و الان ۲۳ ساله ام است

        1. سلام اگر وارد غیبت نشدید وبرادر بزرگتر ندارید و پدر دارای از کار افتادگی ویا سن بالایهفتاد وپنج سال باشد میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمایید

      2. سلام من ۲۱سال سن دارم دانشجو هستم و سه خواهر دارم پدرم ۵۶سالشه وتوانایی کار ندارد و چشاش ضعیفه واینکه درآمدی نداریم واجاره نشین هستیم آیا میشه معافیت شاملم میشه

        1. سلام درصورتی که غیبت نداشته باشید و پدر از کارافتادگی داشته باشند میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمائید

      3. سلام من ۲۱سال سن دارم دانشجو هستم و سه خواهر دارم پدرم ۵۶سالشه وتوانایی کار ندارد و چشاش ضعیفه واینکه درآمدی نداریم واجاره نشین هستیم آیا میشه معافیت شاملم میشه

        1. سلام
          درصورتی که غیبت نداشته باشید و پدر از کارافتادگی داشته باشند میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمائید

      4. سلام من ۲۱سال سن دارم دانشجو هستم و سه خواهر دارم پدرم ۵۶سالشه وتوانایی کار ندارد و چشاش ضعیفه واینکه درآمدی نداریم واجاره نشین هستیم آیا میشه معافیت شاملم میشه

        1. سلام وقت بخیر درصورتی که غیبت نداشته باشید و پدر از کارافتادگی داشته باشند میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمائید

      5. سلام بنده پدرم به دلیل سکته مغزی نیمی از بدنش فلج شده اما یک برادر بزرگ تر دارم که به دلیل شغلش در یک شهر دیگه حضور داره ایا مشمول کفالت میشم

        1. سلام درصورتی که غیبت نداشته باشید وتنهافرزند ذکور خانواده باشید میتوانید معافیت کفالت پدر ازکارافتاده راداشته باشید

      6. سلام خسته نباشین
        من پدرم ۶۶ سالشه
        مادرم ۶۵ سالشه
        و تک فرزند هستم ۲۳ سالمه
        الان سربازم ۷ ماه از خدمتم گذشته و خودمم معاف از رزمم
        پدرم من الان ۲ ساله ک فتخ داره و الآنم نزدیک ۱ ماه ک کرونا گرفتن جفتشون انجام توانای کاری ندارن و حتی اگه جایی هم ک بخوان برن من راندگی میکنم کارشون انجام میدم
        و پدرم یه پیاده رویه ساده یا توانایی اجسام بلند کردن وسایل سنگین ندارن
        میخواستم بدونم کفالت پدر شامل حال بنده میشود

        1. سلام،بله در خواست کفالت پدر بدین،پس از معاینه شدن توسط پزشک عمومی نظام متخصص نظام و کمسیون پزشکی میتونین کفالت ایشون رو بگیرین .برای دریافت اطلاعات با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید

    2. سلام پدر بنده دچار سرطان روده بزرگ بدخیم شدند و بعد از شیمی درمانی و پرتو درمانی عمل جراحی انجام دادند وپزشک ایشون رو از کار افتاده اعلام کرده و برادر بزرگ تر بنده با توجه ب شغلشون و فاصله مکانی نمیتواند برای انجام کارهای روزمره کمکی انجام بده آیا میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

      1. سلام
        درصورتی که برادر بزرگ درشهر دیگری زندگی میکند وتامین مخارج خانواده باشما باشد وپدر از کارافتادگی داشته باشد وغیبت نداشته باشید میتوانید اقدام کنید

    3. سلام
      ۲۸ ساله ام و ۱۰ ماه از معافیت تحصیلیم میگذره
      پدرم یه چشم نابینا و چشم دیگر ۱۰ درصد بینایی به علت دیابت شدید و همینطور بیماری قلب و کلیه دارد میتونم معافیت بگیرم؟

      1. سلام وقت بخیر اگر دو چشم عملا ۳۰ درصد بینایی داشته باشد امکان معافیت هست البته در صورت داشتن غیبت نمیتوان اقدام کرد و باید حتما درخواست توجیه غیبت دهید.

  311. سلام
    بنده ۱۸ سالمه معافیت تحصیلی دارم فعلا
    پدرم روده تحریک پذیر و ریفلاکس داره و هر ۶ ماه یکبار به کولونوسکوپی و اندوسکوپی میرد
    بالای ۵۰ درصد هم از کارافتادگی دارد
    تحت پوشش هیچ چیزی هم نیست و بیکار میباشد و خرج مخارج با بنده است
    ایا امکان معافیت میباشد ؟
    تک پسر هستم و فرزند بالای ۱۸ سال ندارند

    1. سلام شما میتوانید از طریق معافیت کفالت پدر اقدام کنید.

    2. سلام من ۲۷ سال سن دارم و اصفهان زندگی می کنم پدرم ۶۰ سال سن داره و قبلا سکته مغزی کرده و در حال حاضر هم یک لخته روی گردنش وجود دارد و مشکل پروستات داره در حال حاضر سوند بهش وصل است مادرم هم کمرش مشکل داره و باید عمل بشه و دو برادر دارم که یکی از برادرام که متاهله تومور مغزی داشت و چند وقت پیش عمل شد که در حال حاضر قشم زندگی میکنه و برادر دیگر که متاهل هم هست راننده ماشین سنگینه و چند هفته یکبار میاد اصفهان و رسیدگی از پدر و مادر به عهده من می باشد در ضمن ورشکسته هم شدیم آیا میتونم از معافیت کفالت استفاده کنم؟؟

      1. سلام درصورتی که پدر ازکارافتادگی داشته باشند وشما غیبت نداشته باشید و یا سن پدر بالای هفتاد و پنج سال میباشد میتوانید برای معافیت کفالت پدراقدام نمایید

        1. سلام خسته نباشید من فارغ التحصل شدم و مدرک لیسانس گرفتم برای کفالت پدرم

          پدرم ۴۳سال سن. من ۲۳ساله هستم و یک خواهر ۱۳ساله دارم پدرم یک چشمش نابیناست ویک پا هم معلولیت داره چند سال پیش تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتیم و اینکه شدت معلولیت چند سال قبل زده ضعیف ولی پدر من نمیتونه کارکنه چون یک چشمشم که کلا نابیناست و یک چشمشم کلا خیلی ضعیفه که کارهای سخت انجام بده احتمال داره چشم ضعیفشم کلا نابینا بشه دکتر چشم هم میریم دکتر میگه نباید کارهای سنگین میکنی کلا من خرج خونه در میارم با شرایطی که پدرم داره ولی چون چند سال قبل پدرم واسه بهزیستی اقدام کرده بود شدت معلولیت زده ضعیف ولی الان نسبت به اون سال ها ضعیف تر شده میتونید لطف کنید بفرمایید چیکار کنم بهزیستی باید پدرم بره یا همین الان احتما داره بتونم معافیت بگیرم

          1. سلام وقت بخیر هم از طریق بهزیستی و هم از طریق دفاتر خدمات الکترونیک پلیس میتوانید برای گرفتن کفالت اقدام کنید .

  312. با سلام. پدر من حدود 10 سال هست که بیماری آرتریت روماتوئید دارن و تمامی مفاصلشون درگیر هست و درد دارن دارو مصرف میکنن .مفصل مچ دستشون هم متورم شده و کمی تغییر شکل داده. مشکل مهره گردن دارن و دیسک کمرشون رو به تازگی عمل کردن به پین گذاشتن. به نظرتون اگر اقدام کنم میشه معافیت دائم گرفت؟
    با تشکر

    1. سلام اگر پدر از کارافتاده ویا سن بالای هفتاد وپنج سال دارند وبرادر بزرگتر نداشته باشید امکان معافیت کفالت پدر وجود دارد.

      1. خیلی ممنون و متشکر از پاسختون

        پدرم برای از کارافتادگی جایی مراجعه نکرده است ولی بخاطر چاقی مفرط و سن ۶۰ سال آرتروز پا داره و بیمه هم نداره و تهت پوشش بهزیستی بخاطر مشکل بینایی است (ولی بهزیستی بخاطر شدت بیماری متوسط فرم سه برگه نظام وظیفه را به من نداد)
        با این شرایط آیا معافیت کفالت به من تعلق میگیرد؟

        1. سلام درصورت نداشتن غیبت واز کار افتادگی پدر واگر تنها فرزند ذکور خانواده باشید میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمایید

  313. سلام خسته نباشید
    پدر من دچار بیماری چاقی مزمن (۱۱۰ کیلو وزن و ۱۶۰ سانتی متر قدر) و ۶۰ سال سن است و من تنها فرزند ذکور خانواده ام و غیبت هم ندارم، آیا معافیت به من تعلق میگیرد؟

    1. سلام درصورت از کارافتادگی پدر میتوانیدبرای معافیت کفالت پدر اقدام نمائید.

      1. خیلی ممنون و متشکر از پاسختون

        پدرم برای از کارافتادگی جایی مراجعه نکرده است ولی بخاطر چاقی مفرط و سن ۶۰ سال آرتروز پا داره و بیمه هم نداره و تهت پوشش بهزیستی بخاطر مشکل بینایی است (ولی بهزیستی بخاطر شدت بیماری متوسط فرم سه برگه نظام وظیفه را به من نداد)
        با این شرایط آیا معافیت کفالت به من تعلق میگیرد؟

        1. سلام درصورت نداشتن غیبت واز کار افتادگی پدر واگر تنها فرزند ذکور خانواده باشید میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمایید

  314. سلام وقتتون بخیر بنده ۲۰ سالمه در حین خدمت هستم پدرم دچار دیسک کمر شده و الان تو خونه افتاده و الان یه ماهه نتونستم برم سره خدمتم خرج خونه رو دارم میدم با دو تا خواهر و یه برادر دو ساله مادرمم آرتوروز دست داره میشه معاف شم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله برای معافیت باید از طریق یگان اقدام کنید.

  315. سلام من ۲۰ سالمه پدرم دیسک کمر داره در حال خدمتم هستم ۱۳ ماه خدمتم ولی الان ۱ماهه نتونستم برم سر خدمت پدرم افتاده تو خونه خرج خونه رو من دارم میدم کلا ستون فقراتش دچاره مشکله الان تو یه شهر غریب دارم کار میکنم با خانواده ولی پدرم نمیتونه بلند شه از سره جاش یعنی میشه معافیت گرفت

    1. سلام بله برای معافیت باید از طریق یگان اقدام کنید.

  316. سلام من پدرم ۵۲سالشه اما یک چشم کلا نابینا هستش و دارای فشار خون و دیسک کمر هست و من پسر بزرگ خانواده هستم اما پدرم کارمند هست امکان معافیت وجود دارد یا خیر؟؟؟ اما من کار های خانه‌رو انجام میدم

    1. سلام از طریق معافیت کفالت پدر بیمار اقدام کنید

  317. سلام من پدرم ۵۲سالشه اما یک چشم کلا نابینا هستش و دارای فشار خون و دیسک کمر هست و من پسر بزرگ خانواده هستم اما پدرم کارمند هست امکان معافیت وجود دارد یا خیر؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      از طریق معافیت کفالت پدر بیمار اقدام کنید

    2. سلام من ۲۱سال سن دارم دانشجو هستم و سه خواهر دارم پدرم ۵۶سالشه وتوانایی کار ندارد و چشاش ضعیفه واینکه درآمدی نداریم واجاره نشین هستیم آیا میشه معافیت شاملم میشه

      1. سلام وقت بخیر
        درصورتی که غیبت نداشته باشید و پدر از کارافتادگی داشته باشند میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمائید

  318. سلام ببخشید خب من پدرم 58 سالشه بیمه رانندگی هم داره از دست چپ هم سوخته تک پسر بالا ۱۸ سالش منم ایا بیمه رو نظر کمیسیون تاثیر داره

  319. با سلام من پدرم دیابت داره و انسولین قلمی مصرف داره . دو کلیه از کار افتاده و دیالیز صفاقی انجام میدهد و نمیتواند وسیله سنگین بردارد و از کار کردن عاجز میباشد . بسکته قلبی دارد و بالن زده است و برای چند ماه اینده باز هم باید بالن بزند . تامین اجتماعی هم بعد یکسال دویدن پرونده را به شورای پزشکی ارسال کرده تا درمورد از کارافتادگی تصمیم گیری شود اما هنوز جواب نیامده است . من تنها پسر 18 سال هستم و خاهرم ازدواج کرده و برادر 4 ساله ای دارم ایا شرایط کعافیت کفالت را دارم ؟

    1. سلام بله شرایط. رادارید مجددا به نظام مراجعه و درخواست مساعدت دهید .

  320. سلام خسته نباشید بنده ۱۸ سالمه و پدرم ۵۷ سالشه و ناراحتی قلبی مادر زادی دارد و عمل قلب باز انجام داده همچنین یک چشم نابینا و دارای ناراحتی ریه هستن و دستگاه ونتیلاتور مصرف میکنند و خودش سربازی معاف شده اما از کار افتادگی ندارد

      1. سلام خسته نباشید پدر من سوختگی شدید داره من میتونم معافیت بگیرم؟

        1. سلام درصورتی که برادر بزرگتر نداشته باشید درواقع تک پسر باشید وپدر از کارافتاده باشد ویا بالای هفتاد وپنج سال میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام کنید.

          1. سلام پدر بنده دچار سرطان روده بزرگ بدخیم شدند و بعد از شیمی درمانی و پرتو درمانی عمل جراحی انجام دادند وپزشک ایشون رو از کار افتاده اعلام کرده و برادر بزرگ تر بنده با توجه ب شغلشون و فاصله مکانی نمیتواند برای انجام کارهای روزمره کمکی انجام بده آیا میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

          2. سلام درصورتی که برادر بزرگ درشهر دیگری زندگی میکند وتامین مخارج خانواده باشما باشد وپدر از کارافتادگی داشته باشد وغیبت نداشته باشید میتوانید اقدام کنید

          3. سلام پدرمن عمل قلب کرده نزدیک ۳۰سال میشه که مشکل قلبی داره پدر من ۵۰ سالشه خودم ۱۸ سالمه و۱دونه برادر بزرگ تر از خودم دارم که ازدواج کرده من خرج خونه رو میدم میشه معافیت گرفت

          4. سلام وقت بخیر بخاطر برادر بزرگتر معاف نمی شوید

        2. سلام بنده بیست ویکسالم هست پسر کو چکی هستم پدرم کار افتاده هست شصت سه سالشم هست داداشم بزرگه خودش سر پرست خانواده هست آیا میشه معاف شد

          1. سلام . در صورت داشتن برادر بزرگتر فقط تحت شرایط خاصی میتوانید. برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید یکی از این شرایط داشتن عضویت در بهزیستی یا کمیته امداد است برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  321. سلام پدر من 59 سالشه دچار سوختگی از ناحیه دست چپ از مچ شده و در پرونده پزشکی اومده که گرافت پوستی نیز داشته من هم تک پسر بالای ۱۸ سالم ولی پدرم الان داره در یک شرکت پیمانکاری براش بیمه راننوگی روی وانت (بدون سختی کار )رد میشه میخواستم ببینم میتونم کفیلش بشم دوبار هم دستش جراحی شده ولی انگشتاش تا نصفه بیشتر خم نمیشه

  322. سلام پدر من تومور مغزی رو غده هیپوفیز داره یکبار عمل مغز شد ک نشد درش بیارن با پرتو درمانی جلوش موقت گرفتن گفتن باید سر پدرم باز بشه ک بتونن درش بیارن تک پسرم سن پدرم هم 56کفالت شامل میشه ؟

    1. باسلام درصورت ازکارافتادگی میشوددرغیراینصورت خیر.

  323. سلام من 24 سالمه و پدرم 50 سالشه ،تک پسر و یک خواهر کوچکتر از خودم دارم،پدرم بخاطر دیسک کمر و مشکل ژنتیکی دچار معلولیت کم از ناحیه مچ پا شده به صورتی که اصلا توانایی کار کردن رو نداره ولی کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی پدرم رو ازکارافتاده حساب نکرد میخواستم ببینم معافیت به من تعلق میگیره

          1. سلام من۲۱سالم هست یه خواهرم دارم که ازدواج کرده.مادرم فوت شده پدرم۵۹سالش دیسک کمرداره ولی خیلی شدیدنیست وهم دریچه قلبش گشاده آنجیوهم انجام داده میخواستم ببینم معاف میشم ممنون میشم راهنماییم کنید

          2. سلام درصورتی که غیبت نداشته باشید و پدر از کارافتادگی داشته باشند میتوانید برای معافیت کفالت اقدام نمایید

  324. سلام وقت بخیر
    ۲۳ساله هستم دانشجو
    برای اتمام دانشگاه دو ترم دارم
    پدرم عمل جراحی معده انجام داده تومور معد داشته الان هم در حال انجام شیمی درمانی هست
    یک خواهر ۱۸ساله و برادر ۹ساله دارم
    ایا معافیت کفالت به من تعلق می گیره ؟
    درصورتی که تعلق بگیره الان می تونم اقدام کنم یا باید دانشگاه رو تموم کنم

  325. سلام خسته نباشید ببخشید من مرداد ماه مشمول میشوم خواستم ببینم اگر در خواست کمیسیون برای معافیت کفالت بدم. در صورت گذشتن زمان نتیجه کمیسیون آیا باید به سربازی برم و بعدا نتیجه مشخص می شود یا تا مشخص شدن نتیجه فعلا لزومی به سربازی رفتن نیست ممنون میشم اگر راهنمایی ام کنید … یا راهی در مقابلم بگذارید …

    1. سلام تا مشخص شدن نتیجه فعلا لزومی به سربازی رفتن نیست

  326. سلام من ۱۸ سالمه پدرم ۵۲ ساله از کار افتاده به مدت ۷ سال می‌باشد علت کار افتادگی هم عمل قلب باز بر اثر سکته قلبی و مشکل شبکیه چشم به حدی که دید چشم راست صفر و دید چشم راست یک متر است و ستون فقرات ش هم بر اثر تصادف پلاتین داره و داری دیسک کمر میباشد و تک پسر هستم آیا میتوانم برای معافیت اقدام کنم و مع از خدمت به من تعلق می‌گیرد یا خیر

  327. سلام من پدرم ۵۸ سالشه و از ناحیه دست چپ از مچ دچار سوختگی شده میخواستم ببینم میتونم کفیلش بشم تک فرزند بالا ۱۸ سالم برادر بزرگتر از خودم ندارم

    1. سلام احتمال گرفتن کفالت توسط شما خیلی کم است

  328. سلام من 28 سالمه پدرم 67سالشه دیسک کمر داره ..دو تا برادر بزرگتر متاهل دارم ک سر زندگی خودشونن ب پدرم نمیرسن 2تا برادر و 2 تا خواهر مجرد کوچکتر هم دارم ک خرجشون با کنه .میشه معافی بگیرم

    1. سلام من 23سالمه تازه وارد بیست و سه شدم یک خواهردارم ازدواج کرده پدرم بیماری قلبی داری سه فنردرقلب دارد و رگاقلب مسدود وحالش مساعد نیست ومن کارمیکنم خرج خونه میدم پدرم بیمه تامین اجتماعی تازه گیا ناراحتی اعصاب گرفته بردیمش پیش روانپزشک کلی دارم داده کلیشم سنگ بزرگ داروکلا بیمار وناتوان شده ایامیتونم کفالت بگیرم تک پسر هستم تو خونه من نگهدارپد ر هستم

      1. سلام. با توجه به مدارک پزشکی موجود میتوانید برای درخواست کفالت پدر اقدام کنید.

  329. سلامن ۲۴سالمه پدرم ۵۰ سالشه روماتیسم مفصلی شدید داره جوری که دکتر ۱۰سال پیش نامه از کار افتادگی بهش داده واستخوان های لگنش کاملا تغییر شکل دادن و بدلیل مشکل مالی نتونستیم عملش کنیم تک پسر هستم و دو خواهر کوچکتر از خودم دارم ایا معافیت به من تعلق میگیره ممنونم

  330. سلام خسته نباشید
    ببخشید من دیپلم دارم .پدرم مریضی روحی روانی از مراکز پزشکی کارت قرمز داره . تک پسرم ولی یک خواهر هم دارم ۱۸ سالم هست مادرمم سالم هست . میخواستم ببینم من کفالت پدر میتونم بگیرم برای مراقبت از پدر معاف میشم؟

    1. سلام
      در صورت عضویت پدر در سازمان بهزیستی می توانید از معافیت کفالت ماده 6 استفاده کنید

  331. سلام من ۲۵ سالمه و تک پسر هستم یه خواهر کوچک تر دارم مادرم هم خانه دار هست
    در حال حاضر پدرم ۵۴ سالشه جراحی گردن داشته و ۲تا از مهره هاشو پروتز گذاشته و قادر به کار کردن نیست و همینطور مچ دستش هم باید جراحی بشه و نمیتونه چیزی‌بلند کنه و فقط حقوق بازنشتگی‌میگیره خودمم الان مشمولم تو مقطع ارشد ایا میشه برای معافیت اقدام کرد؟

  332. سلام من تا سال ۱۴۰۱ معافیت تحصیلی کارشناسی رو دارم، من میتونم از الان اقدام به کفالت پدر بکنم؟ و باید اونوقت مدرک دیپلم رو ارجاع بدم؟؟
    پدر بنده دیابت شیرین مزمن دارن که باعث آب مروارید و آسیب بینایی شده و همچنین چشم سمت چپ کاملا نابینا و سمت راست هم تقریبا ۶ از ۱۰ هستش و ۵۵سالشونه شرایط بیماری مکفی هستش؟

    1. سلام پس از کامل شدن 18 سال میتوانید اقدام کنید.

  333. سلام پدرم۴۲سالشه بیماری آلرژی انافلاکسی داره ۱۸ساله هستم فرزندارشد میتونم معافیت بگیرم یا کفالت پدر؟

    1. با سلام
      گرفتن کفالت پدر به ناتوانی شدید او و میزان احتیاجش به شما بستگی دارد .

  334. با سلام من تک فرزند خانواده هستم، و پدرم ۶۱ سالش می باشد و بیماری های قند خون و فشار و درد در ناحیه کمر و دیسک را دارد، ۱) آیا من شامل معافیت می شوم یا خیر؟
    ۲) خودم هم فارغ التحصیل مقطع ارشد هستم و مشکل بیماری قلبی خفیفی دارم، آیا می توان در کمیسیون وضعیت خودم را هم به وضعیت پدر اضافه کنم؟ که بیشتر قابلیت قبول شدن داشته باشد؟ ممنونم

    1. سلام اگر وضعیت جسمانی پدر به گونه ای باشه که نتوانند کارهای روزمره خودرا به تنهایی انجام دهند و به تایید کمسیون پزشکی برسه احتمال معافیت است اما شرایط شما باید بیشتر برسی شود برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

    2. یک فرزند دارم و خودم هم معلول خیلی شدید میباشم آیا پسرم معاف از سربازی میشود

  335. سلام من پدرم ۸۷ سال سن دارد و برادران بزرگتر متاهل و بچه دار دارم که در محل زندگی ما نیستند و قادر به رسیدگی پدر نیستند و من پیش پدرم هستم
    الان میتونم معاف بشم؟
    و اگر بشم کار دولتی میتونم بگیرم؟

  336. سلام خسته نباشین من پدرم شنوایی نداره یعنی یکی از گوشش از بین رفته و یکی هم کم‌میشنوه و مادرم فوت کرده و یه بردار دارم فقط اونم ۱۰ سالشه معافیت میدن؟

    1. با سلام بستگی به شرایط پدر و سنش دارد .تماس بگیرید ولی اگر پدر به شدت ناتوان باشد بله امکان دارد .

  337. سلام خسته نباشین بنده پدرم بیمار هست ناشنوا هست یک گوشش نمیشونه و یکی دیگش هم ضعیف میشنوه و مادرم فوت کرده و یه برادر ۱۰ ساله دارم معفایت میگیره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط معافیت دارید ولی شرایط شما باید بیشتر بررسی شود.

  338. سلام خسته نباشین بنده پدرم یکی هز گوشاش از کهر افتاده و یکی کم میشنوه و مادرم فوت کرده و یه بردار ۱۰ ساله دارم میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط معافیت دارید ولی شرایط شما باید بیشتر بررسی شود.

  339. سلام خسته نباشید. پدر بنده بیماری مادرزادی رتینیت پیگمانتر RP دارن که یک بیماری لاعلاج شبکیه چشم هست و درمان ندارد. دید چشم ایشون بسیار پایین و تقریبا نابینا هستند. همچنین بازنشسته هستند و بنده برادر ندارم. آیا بنده میتونم از کفالت پدر استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله اگر پدر سن بالا باشد و پرونده داشته باشند و شما تنها پسر ایشان باشید ممکن است .

  340. سلام من یه سوال داشتم. آخرین مدرک تحصیلی در چه صورتی میتونه رو روند گرفتن معافیت کفالت تاثیر منفی بزاره؟ اصلا برای چی نیاز هستش این مدرک

    1. معمولا افرادی که لیسانس هستن سخت تر از افرادی که دیپلم هستن معاف میشوند

  341. با سلام
    من پدرم مشکل چشم داره و آب سیاه گرفته یه چشم کاملش رفته و چشم دیگش ۳۰ درصد میبینه و از طریق نظام وظیفه اقدام کردیم و یه پیامکی از طرف بیمارستان برامون فرستادن ک بیاین واسه معاینه چشم رفتیم و کارارو انجام دادیم و بعد چند روز نظام وظیفه بهمون زنگ زدن واسه کمیسیون رفتیم و دوبار از ما امضا گرفتن و مورد تایید شد و پرونده فرستاده شد استان خوزستان اهواز و بعد از عید از دوباره همون پیامک ک قبلا برامون فرستادن از دوباره اومدن گفتن بیاین بیمارستان الان بنده معاف شدم از خدمت یا هنوز.یا نکنه پروندم ناقصه رفتم نظام وظیفه منطقمون جوابگو نبودن الان چیکار باید بکنم؟

    1. سلام.روند همین است شما به مدت 3بار به کمیسیون فرستاده میشوید و شرایط شما بررسی میشود اگر شرایط را داشته باشید معاف میشوید.

    2. سلام من پدرم مشکل چشم داردازطریق
      حوزه فرساان بیمارستان جواب امده چشم چپ مطلقآ نابینااست وچشم راست 2/10 دودرصددیددارداماخوزه نظام وظیفه می کویدکفالت شاملت نمی شودچه راه کاری دارد

      1. سلام دوست عزیز
        میتوانید اعتراض بزنید. اما جز مشکلات حادی به حساب نمی اید که معاف شوید .

    3. با سلام خسته نباشید
      من آخرین ترم لیسانس ب نظرتون من لیسانس رو بگیرم یا اینکه با مدرک دیپلم معافیم رو بگیرم ویا اشتغال ب تحصیلم رو ببرم
      پدرم از کار افتادگی کلیه از تامین اجتماعی مستمری بگیره تنها فرزند ذکور می‌باشم
      بهترین راه برای من کدومه؟

      1. سلام در حین تحصیل هم میتوانید برای معافیت کفالت اقدام کنید.

  342. سلام خسته نباشید ببخشید من تمام شرایط معافیت کفالت پدر بیمار رو دارم ، پدرم بیمار هستند و نمیتونن بیان کمسیون ، الان من اقدام کنم حتما باید پدرم هم در کمسیون حضور داشته باشند ؟ یا اونا خودشون میتونن مدارک پیزکی پدرم رو بررسی کنند یا مدارک رو از بیمارستان هایی که پدرم چندین بار بستری شده استعلام بگیرن ؟ یا بیان خونه معاینه کنن ؟؟ کلا قضیه چیه

    1. سلام دوست عزیز
      از شرایط کمیسیون رویت کفیل و کفول در مراحل معاینه میباشد

    2. سلام من پدرم سنش 45سالع ولی خیلی سال پیش عمله کلیه انجام داد الانم فقط یه کلیه داره من میتونم معاف بشم یا نه

      1. سلام در صورت وخامت و نیاز به رسیدگی پدام و ناتوانی بالا امکان معافیت است

        1. سلام من 21 سالمه بچه طلاقم برادر بزرگم از کفالت مادرم استفاده کرده و الان 6 ساله با پدرم زندگی میکنم میتونم معافیت کفالت پدر بگیرم

          1. درصورتی که پدر بیماری داشته باشند و یا از کار افتادگی می تونند تحت نطر بهزیستی قرار بگیرند و براساس ماده 6 کفالت پدر رو به عهده بگیرید چون برادر بزرگتر دارید

  343. سلام خسته نباشید من پدرم ۷۹ سال سن دارد ولی ۴ برادر دارم اما همه زن و بچه دارن و فقط من مراقب پدرم هستم آیا معافیت شاملم میشه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      با وجود برادران متاسفانه خیر مقدور نیست

      1. سلام.من ۲۴ سالمه و تنها پسر خانواده ام اما پدرم از زن اولش دوتا پسر متاهل هم دارد یعنی دوتا برادر ناتنی هم دارم که از مادر جدا و از پدر یکی هستیم پدرم ۷۵ سالش است ایا میتونم کفالت پدرم رو بگیرم؟؟

        1. سلام متاسفانه خیر زیرا پدر شما دو پسر دیگر که بالای 18 سال هستند را داراست.

      2. سلام من ٢٣ساله تک پسر خانواده پدرم ١٣سال بیماری گوارشی دارد سه بار عمل کرده .توانایی کار ندارد.واز کار از افتاده نیست .و مراقب از پدر بزرگ که ٩٠سالشه می توانم معاف بشم

        1. سلام شما میتوانید برای معافیت از طریق کفالت پدر اقدام کنید در صورتی که تنها نوه پسر باشد میتوانید برای کفالت پدر بزرگ هم اقدام کنید

    2. یک فرزند دارم و خودم هم معلول خیلی شدید میباشم آیا پسرم معاف از سربازی میشود

        1. سلام من 24سالمه تک فرزنده پدرم ازکار افتادگی بنیاد جنبازان داردمعاف می شم

  344. سلام پدر من ۷۵ سال دارد و برادرانم همه ازدواج کرده اند و من تنها هستم در خانه ایا شامل کفایت پدر میشوم؟

    1. سلام دوست عزیز
      با وجود داشتن برادر خیر مگر از طریق ماده 6 بهزیستی که مشمول معلولیت میباشد

      1. سلام.من ۲۴ سالمه و تنها پسر خانواده ام اما پدرم از زن اولش دوتا پسر متاهل هم دارد یعنی دوتا برادر ناتنی هم دارم که از مادر جدا و از پدر یکی هستیم پدرم ۷۵ سالش است ایا میتونم کفالت پدرم رو بگیرم؟؟

        1. سلام متاسفانه خیر زیرا پدر شما دو پسر دیگر که بالای 18 سال هستند را داراست.

  345. سلام خسته نباشید من 22 سال دارم و پدر53 و مادر 51 سال دو خواهر که ازدواج کردن پدر سواد ندارد و مادرم هم سواد کمی دارد یعنی کل کار های اداری رو من اجام میدم و اینکه پدرم مشکل دیابت داره تا مرز 300 هست و دیسک گردن داره و مهره گردن سیاه شده و ناراحتی قلبی داره مادرم هم یک بار سکته مغزی داشته و قرص مصرف میکنه و فشار خون داره و خودم هم بیماری اسم دارم یعنی اصلا نمیتونم مسافت زیادی رو راه برم نفس تنگی دارم امکان کفالت وجود داره ؟ یا معاف دائم؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای آسم شورای پزشکی با توجه به شدت بیماری و مدرک تحصیلی بررسی میکند.برای کفالت شرایط متعددی وجود دارد با کارشناسان تماس بگیرید

  346. سلام. پدرم ۵۰ سال شه مشکل قلب داره که داخل قلبش فنر وجود داره و مشکل اعصاب هم داره که افسرده است ودست راستش هم توانایی کار را نداره ومن تنها فرزند پسر ۱۸ سال خانواده هستم آیا معافیت کفالت به من تعلق میگیره

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت از کارافتادگی کامل پدر بله میتوانید

  347. سلام‌ من پدرم ۵۰ سال سن داره اول مشکل قلب داره که رفته آنژو داده بعد هم مشکل اعصاب و افسردگی داره که دارو مصرف میکنه و مشکل دسته هم داره که دست راستش کج است تک فرزند پسر ۱۸ سال هستم آیا معافیت کفالت به من تعلق میگره با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال دارد برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

  348. با سلام پدرم ۶۳ سالشه و دیابت، خار استخوانی کمر و فتق دوطرفه کشاله ران داره در آزمایشات و عکس برداری ها هم که انجام شده مستند هست و واقعا قادر به اداره امور نیست حتی لرزش دستش باعث میشه نتونه ناخن هاشو بگیره و من در رسیدگی امور بهش کمک میکنم.
    پدرم بازنشسته س و خودمم تک پسر ۲۵ سالمه واقعا شانسی دارم بابت کفالت پدرم یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال دارد برای بررسی شرایط با کارشناسان تماس بگیرید

  349. سلام.من 21سالمه ومیخام ب خدمت سربازی برم،اضافه خدمت ندارم،پدرم بیماری قلبی داره که قدرت ماهیچه های آن 30درصد کار میکنه.و برادر بزرگتر م متاهل هستش.
    من الان میتونم از معافیت کفالت استفاده کنم؟

  350. سلام من۲۱ سالمه پدرم ۵۴ و مادرم ۵۰ سالشه، و دوتا خواهر که یکیشون ازدواج کرده، یکی ازدواج نکرده و سن بالای۱۸ داره، پدرم قند خون و مادرم فشارخون داره، از قانون معافیت برخوردارم؟
    ایمیل: mrmehraban078@gmail.com

    1. سلام دوست عزیز
      در حالت فعلی خیر .برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

  351. سلام 21سالمه پدر 71ساله ومادر 64ساله دارم پدر و مادرم از کار افتاده هستن پدرم مشکل کلیوی داره و اصلا نمیتونه کار های سنگین بکنه گواهی از کارافتادگی هم دارن دوبار عمل باد فتق شده و مادرمم آسم دارن انژو قلب انجام داده تنگی نفس هم شده عضو کمیته امداد هم هستم یک برادر متاهل دارم ک استان دیگ هستن و خواهرامم ازدواج کردن رفتن تنها پسر تو خونه فقط منم که کارها رو انجام میدم

    1. سلام دوست عزیز
      با وجود برادر بزرگ تر مقدور نیست. شرایط دیگر را توسط کارشناسان بررسی کنید

      1. سلام،پدر من بیماری پارکینگسون دارد وازطرفی هم مشکل قلبی دارد من فرزند ارشد خانواده هستم برادر کوچکم ب خدمت رفته و کارت پایان خدمت دارد و برادر دومی هم زندان هستش ایا من میتوانم واسه معافیت کفالت اقدام کنم ؟؟:

    2. سلام وقتتون بخیر ، می خواستم ببینم تک نوه ذکور از طرف پدر پدر فقط محسوب میشه یا از طرف پدر مادر هم هست؟

  352. سلام لطف می کنید اگر جواب دهید من 18سال سن دارم وپدرم 42سالشون هستش تک پسر خوانواده هستم پدرم دیکس کمر شدید دارد و من خرج خوانواده را تامین می کنم من ایا می توانم با کفالت خوانواده معافیت بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت بیماری شدید پدر و از کار افتادگی ایشان میتوانید کفالت پدر را دریافت کنید

  353. با سلام، بنده یک بار با کارشناسان سایتتون مشورت کردم و برای معافیت کفالت پدرم اقدام کردم، پدرم بیماری قلبی دارند و ef قلبشان بین ۳۰ تا ۳۵ می باشد که در کمیسیون پزشکی تاییده شده است، ولی کمیته پزشکی شهرمون پدرم را نیازمند مراقبت تشخیص نداده، و در خواستم رد شد، ممنون میشم اگر راهنماییم کنید که باید چیکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      مشکل شما باید بررسی شود با کارشناسان تماس بگیرید

      1. با سلام من ۲۱ سالمه پدرم ۵۴ و مادرم ۵۰ سالشه، پدرم قند خون داره، مادرم فشار خون، برادر ندارم دوتا خواهر بالای ۱۸ دارم ک یکیشون ازدواج کرده، یکیشون ازدواج نکرده ولی بالای ۱۸ ست.
        قانون معافیت شامل من میشه یا خیر؟

        1. سلام دوست عزیز
          در حالت فعلی خیر .برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

      2. سلام خسته نباشین من پدرم شنوایی نداره یعنی یکی از گوشش از بین رفته و یکی هم کم‌میشنوه و مادرم فوت کرده و یه بردار دارم فقط اونم ۱۰ سالشه معافیت میدن؟

        1. با سلام بستگی به شرایط پدر و سنش دارد .تماس بگیرید ولی اگر پدر به شدت ناتوان باشد بله امکان دارد .

  354. با سلام لطف میکنید اگه راهنماییم کنید، بنده پدرم به دلیل سکته شدید و گرفتگی دو تا از رگ هاش، آنژیو شده و الان بازدهی قلبش 35 هستش، از طرفی دکتر گفته یکی دیگه از رگ های قلبش هم مستعد گرفتگیه و باید مراقب باشه و اینکه متاسفانه تو بیمارستان کرونا هم گرفت که کار سخت تر شد، به نظرتون میتونم برای معافیت اقدام کنم؟
    با تشکر از سایت کاملتون

    1. سلام سالار عزیز
      بله اگر تایید شود که پدر برای انجام امور شخصی خود به مراقبت نیاز دارد و شما تنها فرزند پسر بالای 18 سال باشید امکان اخذ معافیت وجود دارد.

  355. سلام وقت بخیر.
    بنده تک پسر خانواده هستم. سن پدر 56 سال و دارای دیابت نوع 2 — ناشتا: 210 | غیر ناشتا: 240

    آیا بنده میتونم از معافیت کفالت بهرمند بشم؟

    1. سلام
      با ارائه مدارک پزشکی پدر که نشان دهنده عدم توانایی وی در مراقبت از خود و خانواده باشد، میتوانید معاف شوید.

  356. سلام بنده یه پدر ۶۶ ساله دارم که دارای بیماری قلبیه مادرم نیز همینطور ۶ برادر ناتنی متاهل دارم که خدمت کرده اند فقط بنده و یک خواهر مجرد در خانه هستیم.میتونم کفالت بگیرم؟

    1. سلام
      خیر داشتن برادر بزرگتر مانعی برای اخذ معافیت کفالت است.

  357. سلام من پدرم بازنشست شده وبیماری قلبی هم داره ویک بارهم انژیو شده است ایامن معاف میشوم

  358. سلام من پدرم تحت نظر دکتر روان شناسه یکبارم بستری شده 63 سالشه معافیت سربازی شامل حالم میشه یا خیر مادرمم حدود دو ساله که تحت نظر دکتر روان پزشک هستن

    1. سلام
      اگر در کمیسیونهای پزشکی نظام وظیفه تایید شود که پدر شما به مراقبت نیاز دارد و شما تنها فرزند پسر بالای 18 سال خانواده باشید میتوانید معافیت بگیرید.

      1. سلام بنده ده سال پدرم از کار افتاده اکسیژن میزنه ومن ۱۰سال بخاطر خانوادم نتونستم برم خدمت دوتا خواهر مجرد و یک برادر کوچیکترازخودم دارم دانشجوهس میشه معاف کفالت بشم

        1. سلام درصورتی که غیبت نداشته باشید و فرزند پسر ارشد خانواده باشید پدر از کارافتاده ویا بالای هفتاد وپنج سال سن داشته باشد میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام کنید

  359. سلام خسته نباشید بنده پدرم برگه تایید از کار افتادگی ۵۰ درصد دارن و سنشون کم تر از ۷۰ سال هست خودم هم یک سال معافیت تحصیلی گرفتم و الان ۱۹ سالمه و دو ماه دگ باید برم حاضری بدم واسه سربازی میخواستم بدونم با توجه به اینکه پدرم از کار افتادگی دارن همچنین دارای بیماری قلبی هم بودن ک یک بار عمل شدن من میتونم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام
      معافیت کفالت پدر برای افرادی است که پدر در اثر بیماری یا کهولت سن ناتوان است و نیاز به مراقبت دارد اگر مشمول برادر سالم و بالای 18 سال نداشته باشد میتواند معافیت کفالت پدر بگیرد. همچنین بیماری پدر باید به تایید کمیسیونهای پزشکی برسد.

      1. رض سلام ، لطف می کنید جواب دهید . من غیبت ندارم و پدرم بخاطر بیماری ژنتیکی رگ های کرونری دو بار سکته کرده و بازدهی قلب زیر سی و پنج درصد دارند و خانه نشین اند و مادرم هم سرطان داشتن و دیابت اما شاغلن آیا من می تونم معافیت بگیرم ؟ و من تنها پسرشان هستم و آیا معافیت کفالت ، معافیت از آموزشی هم هست

        1. سلام
          بله شما میتوانید با اثبات بیماری و ناتوانی پدر معافیت کفالت بگیرید. انجام دوره آموزشی برای افراد معاف نیز الزامی است.

          1. کسانی معافیت دائم می گیرند دوره دو ماه آموزشی رو نیازی نیست برن فقط کافی تعهد بدن

          2. سلام دوست عزیز
            بله احتیاجی به دوره آموزشی نیست

        2. سلام لطف می کنید اگر جواب دهید من 18سال سن دارم وپدرم 42سالشون هستش تک پسر خوانواده هستم پدرم دیکس کمر شدید دارد و من خرج خوانواده را تامین می کنم من ایا می توانم با کفالت خوانواده معافیت بگیرم

          1. سلام دوست عزیز
            در صورت بیماری شدید پدر و از کار افتادگی ایشان میتوانید کفالت پدر را دریافت کنید

  360. خوب حالا اگر يك شخص زمان بيمار شدنش ؛پسرش مشمول نبوده و بعدا مشمول شده؛و براي دريافت معافيت كفالت پدر بيمار ؛اين معافيت شامل حالش نشود؛و دچار غيبت شود؛ايا ملاك بررسي مجدد غيبت فرزند است؛و يا زمان شروع بيماري و يا زمان تشكيل كميسيون پزشكي كه فرد حائز شرايط نشده؟؟

    1. سلام
      مشمولان برای گرفتن معافیت کفالت پدر باید به سن 18 سال برسند یعنی زمان شروع بیماری ملاک نیست. علاوه بر این داشتن غیبت غیر موجه از سربازی، مانع اخذ معافیت کفالت است.

    2. سلام و خداقوت …
      من پدرم ۲۰ ساله فوت کرده و مادرم دیگه ازدواج نکرده و تک فرزند هستمو ، منو مادرم باهم زندگی میکنیم و خرج خونرو من میدم ، اما متاسفانه به دلیل کم بودن اطلاعات در زمان مقرر یعنی ۱۸ سالگیم اقدام به اخذ معافیت نکردم و الان ۲۲ سالمه و ۴ سال غیبت دارم میخواستم ببینم معافیت شامل من میشه ؟؟؟! مادرم ب جز من کسیو نداره و تقریبا ۶۰ سالشه … ممنون میشم جواب بدید

      1. سلام دوست عزیز
        در صورت داشتن غیبت نمیتوانید از کفالت استفاده کنید.به دنبال راه های توجیه غیبت باشید.با کارشناسان جهت برسی تماس بگیرید

        1. سلام و درود من تک پسر هستم و ۱۸ سال دارم پدرم هر دو‌پا رو‌ عمل کرده از ناحیه لگن به طول ۲۰سانت پروتز گذاشته و ۴۸سال داره پزشکان از کار افتاده‌ی دادن بهش با این شرایط معاف میشم

          1. سلام. در صورت تایید از کار افتادگی توسط پزشکان کمسیون کفالت با درخواست معافیت کفالت شما موافقت خواهد شد.

          2. باسلام
            ببخشید بنده دارای 55سال سن پسری دانشجودارم که اواخر1402+ 18سالش تکمیل میشه طبق قانون نظام وظیفه تااخرامسال خدمت سربازی اش فرامیرسد؟ایاایشان میتوانند معافیت کفالت پدریعنی بنده استفاده نماینددرضمن بند2فرزندپسر بزرگتردیگردارم که انهاازدواج نموده وجداگانه ومستقل زندگی می کنند؟فقط همین یک پسر و یک دختردرحال تحصیل دانشجویی برام باقیمانده وبامن زندگی میکنندلطفاپاسخ لازم قانونی رابعمل آورید اجرکم عندالله سپاسگزارم

          3. سلام تنها در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن کفالت دارند.

        2. سلام و درود من تک پسر هستم و ۱۸ سال دارم پدرم هر دو‌پا رو‌ عمل کرده از ناحیه لگن به طول ۲۰سانت پروتز گذاشته و ۴۸سال داره پزشکان از کار افتاده‌ی دادن بهش با این شرایط معاف میشم

          1. سلام. در صورت تایید از کار افتادگی توسط پزشکان کمسیون کفالت با درخواست معافیت کفالت شما موافقت خواهد شد.

        3. سلام، من 26 سالمه و دانشجو هستم، پدرم ۵۸ سالشه و مبتلا به دیابت و فشارخون و بیماری صرع هست و ۵ ماه قبل هم دچار سکته مغزی شده، از لحاظ MRI مغزی دچار آتروفی شدید سلول های مغزی هست و دچار آلزایمر و تحت درمان دارویی می باشد، بازنشسته است، تنها پسر خانواده هستم، آیا معافیت کفالت پدر به من تعلق میگیرد؟

          1. سلام . با توجه به شرایط بیان شده میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید در صورت تأیید از کارافتادگی در کمسیون کفالت با درخواست شما موافقت خواهد شد.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید