شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی 1402

شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی

آیا ابطال کارت معافیت پزشکی ممکن است؟

نحوه ابطال کارت معافیت پزشکی گاهی به یکی از دغدغه های مشمولان خدمت وظیفه ی عمومی بدل می شود، اما این موضوع به چه معناست و چه اهمیتی دارد؟ گاهی افراد مشمول خدمت سربازی به واسطه ابتلا به بیماری یا عارضه ای خاص از رفتن به خدمت معاف می شوند.

اما افراد دارای کارت معافیت پزشکی، ممکن است که با محدودیت ها و مشکلاتی مواجه شوند، از جمله این محدودیت ها می توان به عدم موفقیت به استخدام در برخی مشاغل ادارات و همچنین مشکلاتی در اخذ گواهینامه رانندگی و … اشاره کرد. لذا بسیاری از افراد به باطل کردن این کارت فکر می کنند.

سوالی که ممکن است مطرح شود این است که آیا امکان ابطال کارت معافیت پزشکی وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت بله این امکان وجود دارد البته اقدام برای لغو کارت معافیت پزشکی نیاز به شرایطی دارد که در صورت احراز آن ها فرد می تواند کارت معافیت خود را باطل کند.

ابطال کارت معافیت پزشکی یکی از تسهیلاتی است که نظام وظیفه برای افراد قرار داده است. حال سوال های مختلفی در ذهن مشمولان به وجود می آید که چگونه و با چه شرایطی می توان کارت معافیت پزشکی را باطل کرد؟ برای اینکه به پاسخ این سوال ها برسید، ادامه این مقاله مرکز مشاوره آویژه را بخوانید.

ویدیو کامل توضیحات مشاوران آویژه در رابطه با ابطال معافیت پزشکی

نحوه ابطال کارت معافیت پزشکی

خدمت سربازی و گذراندن این دوره 24 ماهه برای افراد مشمول اجباری است و اگر فرد به خدمت نرفته باشد نمی تواند در موسسات دولتی استخدام شود، مگر اینکه معافیت موقت داشته باشد.

طبق قانون مشمولانی که معافیت پزشکی دریافت کرده اند چنانچه بیماری آنها بهبود یابد می توانند با رای شورای پزشکی کارت خود را باطل کرده و برای اعزام به سربازی اقدام کنند. اگر بخواهید اطلاعات بیشتری در مورد سن ابطال کارت معافیت پزشکی به دست آورید پیشنهاد می کنیم از مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید.

چگونگی لغو معافیت پزشکی

از آنجایی که معافیت پزشکی برای افراد مشکلاتی را به دنبال داشته است، سازمان وظیفه شرایطی را فراهم آورده است که در صورت لزوم و تحت شرایط خاص امکان ابطال کارت معافیت وجود داشته باشد.

نکته ای که متقاضیان باید در نظر بگیرند این است که بعد از لغو معافیت پزشکی باید به خدمت دو ساله سرباز بروند و امکان معافیت به هر دلیلی وجود نخواهد داشت. وضعیت سلامت افراد موضوع مهمی است می تواند مانع ابطال کارت معافیت شود. زیرا فرد باید در سلامت کامل باشد تا بتواند برای لغو معافیت خود اقدام کند.

ابطال کارت معافیت پزشکی چه مراحلی دارد؟

شرایط سنی ابطال کارت معافیت پزشکی چگونه است؟

شرایط سنی ابطال کارت معافیت پزشکی از مواردی است که افراد باید به آن توجه کنند. از مهم ترین شرایط برای ابطال کارت معافیت پزشکی این است که مشمول از سلامت کامل برخوردار باشد تا بتواند فعالیت های نظامی را به خوبی انجام دهد.

همانطور که هر معافیتی شرایط و ضوابطی دارد. برای باطل کردن کارت معافیت پزشکی نیز باید شرایط سنی ابطال کارت معافیت پزشکی را دارا باشید. که این شرایط به شرح ذیل می باشد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط سنی لازم برای ابطال کارت معافیت پزشکی

شرایط سنی برای افراد مشمول با مدرک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم: حداکثر 30 سال است.

شرایط سنی برای افراد مشمول با مدرک تحصیلی لیسانس: حداکثر 33 سال است.

شرایط سنی برای افراد مشمول با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد: حداکثر 36 سال است.

شرایط سنی برای افراد مشمول با مدرک تحصیلی دکترا: حداکثر 40 سال است.

این افراد در صورت باطل کردن کارت خود نمی توانند از سایر معافیت هایی چون کفالت، معافیت ایثارگری و غیره استفاده کنند و باید برای اعزام به سربازی آماده شوند.

آیا پس از ابطال کارت معافیت باید به سربازی رفت؟

جانشین رئیس نظام وظیفه ناجا افرادی که کارت معافیت خود را ابطال کرده اند باید به سربازی اعزام شوند. این افراد نمی توانند از سایر معافیت ها برخوردار شوند و تنها بابد به خدمت اعزام شوند.

نحوه اثبات درمان بیماری در ابطال کارت معافیت

فردی که می خواهد معافیت پزشکی خود را ابطال کند بید به متخصص مراجعه کند و گواهی پزشکی مبتنی بر درمان شدن را بگیرد. پس از آن باید به شهری که رد آن معافیت خود را بگیرد برود و درخواست ابطال معافیت پزشکی بدهد

پس از آن شورای عالی پزشکی تشکیل شده و پرونده متقاضی در آن بررسی شده و در صورت تایید نهایی کارت معافیت قرمز ابطال می شود.

شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی

شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی از موضوعات مهمی است که هر فردی برای گام نهادن در این مسیر باید به طور کامل و جز به جز از آن اطلاع داشته باشد. قبل از هر چیز باید گفت تنها افرادی می توانند کارت معافیت خود را باطل کنند که سلامت کامل بدنی داشته باشند. یعنی بیماری آن ها بهبود پیدا کرده باشد.

اهمیت این موضوع در آن است که فرد بعد از ابطال کارت معافیت خود بایستی به خدمت سربازی اعزام شود. لازم به تذکر است که عدم بیماری فرد مشمول و وضعیت سلامت وی، توسط شورای های پزشکی نظام وظیفه مورد بررسی قرار می گیرد.

یکی دیگر از شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی این است که این افراد نمی توانند از دیگر معافیت های نظام وظیفه همچون معافیت کفالت، معافیت موارد خاص و… استفاده کنند و بلافاصله باید به خدمت اعزام شوند.

لازم به ذکر است عوامل مختلفی بر لغو کارت معافیت مشمولان اثر گذار است. مثلا مدرک تحصیلی مشمول یکی از همین موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد. اهمیت ارائه ی این مدرک مربوط به شرایط سنش است که سازمان وظیفه برای لغو آن معافیت قرار داده است.

یعنی افراد دارای مدارک تحصیلی مختلف تنها تا سن خاصی می توانند معافیت خود را لغو کنند. مثلا فردی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم یا فوق دیپلم باشد تنها تا پایان سی سالگی میتواند معافیت خود را لغو کند.

این در صورتی است که شرایط برای فرد دارای مدرک تحصیلی لیسانس فرق می کند و امکان لغو معافیت تا ۳۳ سالگی وجود دارد. همچنین سن مشخص شده برای مشمولان با مدرک فوق لیسانس و دکتری نیز به ترتیب ۳۶ و ۴۰ سال است. بنابراین ارائه مدرک تحصیلی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از مدارک مورد نیاز برای این امر است.

نظام وظیفه

اهمیت سن ابطال کارت معافیت پزشکی برای چیست؟

اهمیت سن ابطال کارت معافیت پزشکی برای آن است که مشمول در هر سنی نمی تواند به ابطال کارت خود بپردازد. برای مشمولان با مدرک تحصیلی مختلف، متفاوت است که در بخش های بالا به آن اشاره کردیم.

مدارک لازم برای لغو معافیت پزشکی چیست؟

مدارک لازم برای لغو معافیت پزشکی موضوع مهمی است که متقاضیان این امر باید در نظر داشته باشند. علاوه بر مدارک شناسایی فرد مشمول همچون کارت ملی، شناسنامه، عکس پرسنلی و… که اغلب برای هر کاری باید به سازمان وظیفه ارائه شود، در این مرحله ارائه برخی مدارک دیگر نیز حائز اهمیت است.

یکی از مدارک لازم برای لغو معافیت پزشکی ارائه ی کارت معافیت پزشکی است که مشمول دریافت کرده است. علاوه بر این مشمولانی که متقاضی لغو معافیت خود هستند باید تعهد بدهند که بعد از لغو معافیت برای رفتن به خدمت اقدام کنند.

فردی که این مدارک را ارائه دهد باید مجددا مورد معاینه قرار گیرد تا وضعیت سلامت وی بررسی شود. چنانچه سلامت روانی و جسمی مشمول به گونه ای باشد که امکان اعزام به خدمت را داشته باشد و از عهده فعالیت های سخت این دوره بر آید، برگه آماده به خدمت را دریافت می کند.

  1. اصل کارت معافیت پزشکی
  2. تعهدی مبنی بر اعزام به خدمت سربازی

مدارک لازم برای ابطال کارت معافیت پزشکی از جمله مواردی است که برای همه مشمولان یکسان است.

ابطال کارت معافیت پزشکی چگونه انجام می شود؟

شرایط ابطال معافیت پزشکی اعصاب و روان چگونه است؟

شرایط ابطال معافیت پزشکی اعصاب و روان به طور کلی دو مورد است که مشمولان دارای این شرایط می توانند معافیت خود را باطل کنند و از محدودیت ها و مشکلات آن نیز رهایی یابند.

پونزاین شرایط به شرح زیر است:

تیک برخورداری از سلامت روانی کامل، یکی از مهم ترین این شرایط است به عبارتی فردی که زمانی به یکی از بیماری های اعصاب و روان مبتلا بوده و به سبب آن از رفتن به سربازی معاف شده؛ حال تنها در صورتی می تواند این معافیت را لغو کند که توان جسمی و روانی خود را بازیافته باشد.

تیک سازمان وظیفه برای لغو معافیت های پزشکی محدودیت هایی را مقرر کرده است. البته این شرایط سنی به نوع مدرک تحصیلی مشمولان نیز ارتباط دارد. طبق قوانین مقرر شده برای این مورد، افرادی که مدرک تحصیلیشان زیر دیپلم، دیپلم و یا فوق دیپلم است تنها تا سن ۳۰ سالگی میتوانند معافیت حود را لغو کنند.

تیک افراد فارغ التحصیل در مقطع لیسانس نیز تنها تا ۳۳ سالگی مهلت دارند تا برای لغو معافیت اقدام کنند. این در صورتی است که متقاضیان دارای مدرک فوق لیسانس تا ۳۶ و فارغ التحصیلان دکتری تا ۴۰ سالگی مهلت دارند.

افرادی که تمام شرایط ابطال معافیت پزشکی اعصاب و روان را داشته باشند می توانند بعد از لغو معافیت به خدمت بروند.

ابطال کارت معافیت پزشکی چه قوانینی دارد؟

فرایند لغو کارت معافیت پزشکی

تقاضا کنندگان می بایست مدارک لازم لغو کارت معافیت پزشکی (که در ادامه ی مطلب به ان اشاره شده است) را به وظیفه عمومی محل اخذ معافیت پزشکی ارائه دهند. پرونده متقاضی در شورای عالی پزشکی استان محل اخذ معافیت پزشکی بررسی می شود.

در صورت احراز بهبود کامل بیماری و سلامتی فرد، پرونده به صورت متمرکز در سازمان وظیفه عمومی ناجا بررسی خواهد شد. در صورت تایید، کارت معافیت پزشکی آنان باطل و لغو شده و بدون غیبت به خدمت سربازی دوره ضرورت اعزام می شوند. درصورت نیاز به معاینات تخصصی باید هزینه این معاینات توسط متقاضیان پرداخته شود.

اولین قدم برای انجام این کار جمع آوری مدارک مورد نیاز و مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ میباشد در این مراکز فرم های درخواست ابطال معافیت پزشکی در اختیار داوطلب قرار می گیرد و با تکمیل آن ها در خواست خود را به ثبت می رساند.

مرحله ی بعدی از فرآیند لغو کارت پزشکی سربازی بررسی مدارک توسط شورای عالی پزشکی محل دریافت کارت معافیت است. چنانچه این مدارک به تایید سازمان وظیفه برسد و به عبارتی سلامت جسمی و روانی داوطلب تایید شود، کارت معافیت وی باطل می شود. این فرد می تواند بدون داشتن غیبت به خدمت سربازی اعزام شود.

مشکلات استخدام معافیت پزشکی

از جمله مشکلاتی که فرد دارای معافیت های پزشکی ممکن است با آن مواجه شود پیدا کردن شغل مناسب است. زیرا بسیاری از ادارات افراد دارای معافیت پزشکی را استخدام نمی کنند.

چنین مواردی باعث شده که سوالات بسیاری ذهن مشمولان دارای این نوع معافیت نظام وظیفه را درگیر کند و به دنبال راهی برای خلاص شدن از این مشکلات باشند.

لذا در این مقاله سعی داریم به بررسی مشکلات و مسائل پیش روی مشمولانی که معافیت پزشکی دارند و همچنین اقدامات لازم برای لغو این معافیت ها و برطرف شدن این محدودیت ها و… بپردازیم.

ابطال کارت معافیت پزشکیابطال کارت معافیت پزشکی چه مزایایی دارد؟

قانون ابطال کارت معافیت پزشکی

قانون ابطال کارت معافیت پزشکی شامل تبصره و بندهایی است که سازمان وظیفه برای داوطلبان این امر در نظر گرفته است. همانطور که می دانید داشتن کارت معافیت پزشکی باعث بروز مشکلاتی در استخدام افراد و….. می شود.

هدف از در نظر گرفتن قوانین ابطال کارت معافیت نیز این است که افراد واجد شرایط از این محرومیت ها رها شوند. طبق این قوانین تنها افرادی می توانند کارت معافیت خود را باطل کنند که بیماری آن ها به طور کامل بهبود یافته باشد، برای اثبات این موضوع باید معاینات و آزمایشات مربوطه به انجام برسد.

نتایج آزمایشات در شورای عالی پزشکی مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت تایید، فرد مشمول تلقی می شود و به خدمت سربازی اعزام می شود.

یکی دیگر از بندهای قانون ابطال معافیت پزشکی برای افرادی است که قصد دارند بعد از ابطال معافیت پزشکی خود یکی دیگر از انواع معافیت ها اقدام کنند. اما قوانین نظام وظیفه چنین اجازه ای به داوطلبان نمی دهد، در واقع فردی که معافیت پزشکی خود را باطل کند باید به خدمت سربازی برود و حق استفاده از هیچکدام از انواع معافیت های دیگر را ندارد.

همانطور که قبلا هم مطرح کردیم یکی از قوانینی که برای ابطال معافیت افراد در نظر گرفته شده است، مربوط به شرایط سنی و تحصیلی است.

محدودیت های اجتماعی معافیت پزشکی

افراد دارای معافیت پزشکی بر اساس نوع بیماری ممکن است برای استخدام در برخی از سازمان ها یا ارگان ها با توجه به ضوابط سازمان مربوطه، دچار محدودیت شوند.

همچنین این دسته از افراد در صورت ارائه درخواست اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی، در مراکز معاینات تخصصی راهور نیز به منظور تایید صلاحیت، معاینه پزشکی می شوند.

ابطال کارت معافیت پزشکی چه معایبی دارد؟

استخدام با کارت معافیت پزشکی

کسانی که در یک فرایند کاملا قانونی دارای کارت معافیت پزشکی هستند این معافیت مانع اشتغال آنها نمی شود و در دستگاه دولتی منع قانونی ندارد. در همین حالت هم کارفرما نباید دارندگان معافیت پزشکی را از استخدام شغل مورد نظر محروم کند.

حتی اگر هم شغلی نیاز به توانایی جسمی دارد، کار فرما می تواند در آگهی استخدام قید کند که از پذیرفته شدگان، مصاحبه عملی به عمل خواهد آمد و یا در آگهی استخدام عنوان کند که این کار نیاز به توانایی جسمی دارد تا به طور خودکار، بخشی از آمار تقاضا کنندگان شغل مربوطه کاسته شود، اما این که کارفرما، همه دارندگان معافیت های پزشکی را از تصاحب آن شغل محروم کند ، معیاری کاملا غیر منطقی و قانونی است.

مشکلات بیکاری کسانی که معافیت پزشکی دارند باید از سوی وزارت کار بررسی شود و وظیفه مجلس بررسی کلیات قانون وظیفه عمومی است.

شغل مناسب برای دارندگان کارت معافیت پزشکی

بهتر است افراد دارای کارت معافیت پزشکی در مشاغل متناسب با وضعیت جسمانی خود استخدام شوند؛ زیرا برخی مشاغل نیاز به توانایی فیزیکی دارد. برخی افراد، معافیت‌ های پزشکی به خاطر چاقی و لاغری دارند که برای استخدام لزوما مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد.

ولی افراد معاف شده به دلیل معافیت هایی مانند انواع مشکلات تنفسی، بیماری‌ های قلبی، بیماری های چشم و عوارض بینایی، بیماری های مغز و اعصاب و مشابه آن هم هستند که در برخی از مراکز به دلیل اینگونه بیماری ها از استخدام منع می شوند.

به طور مثال کسی که دچار کم بینایی باشد برای مشاغلی نظیر تایپ مناسب نیست؛ یا کسی که به دلیل نابینایی از معاف منع شده است ممکن است برای کار در یک بانک، بسیار توانمند و موفق باشد.

استخدام معلولان کشور

در خصوص استخدام معلولان کشور براساس قانون، ۳ درصد از استخدامی‌ های کشور باید به این هموطنان اختصاص یابد این قانون تعدادی از جوانان معلول و صاحب معافیت پزشکی را تحت‌ پوشش خود قرار می دهد. به نظر می‌ رسد قوانینی مشابه برای سایر جوانانی که به دلیل بیماری امکان کار و امرار معاش را ندارند، وجود داشته باشد.

ابطال کارت معافیت پزشکی چه هزینه هایی دارد؟

هزینه ابطال کارت معافیت کارت پزشکی چقدر است؟

هزینه ابطال کارت معافیت کارت پزشکی توسط سازمان وظیفه و دیگر ارگان های مربوطه مقرر می شود. افرادی که می خواهند کارت معافیت خود را به هر دلیلی باطل کنند، باید در زمان اقدام و مراجعه به این سازمان، هزینه ی مقرر شده را به سازمان وظیفه پرداخت کنند.

طبیعی است که باطل کردن کارت و انجام معاینات پزشکی مختلف برای تایید سلامت متقاضی و پروسه های اداری مربوطه نیازمند پرداخت هزینه هایی است. اما نحوه ی پرداخت این هزینه به این شکل است که در زمان ثبت اطلاعات و مدارک مشمولان یک شماره حساب مربوط به این سازمان در اختیار متقاضی قرار می گیرد که باید هزینه ابطال معافیت کارت پزشکی را به آن حساب واریز نمایند تا دیگر مراحل مربوط به ابطال معافیت انجام شود.

هزینه ای که برای این امر در نظر گرفته شده است هزینه ی زیادی نیست و مشمولان نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

مدت زمان ابطال معافیت از پزشکی چگونه است؟

مدت زمان ابطال معافیت از پزشکی چگونه است؟ آیا با باطل شدن معافیت پزشکی مشمول باید به خدمت برود؟ مشمولان تا چه سنی میتوانند معافیت خود را باطل کنند؟ این موارد سوالات پر تکراری است که اغلب متقاضیان با آن مواجه می شوند.

لازم به ذکر است که زمانی که فردی معافیت خود را باطل می کند به معنای باز یافتن توان جسمی و روانی است؛ در واقع این فرد بهبود یافته و توان رفتن به خدمت را دارد. این فرد با باطل کردن کارت معافیت خود موظف به رفتن به خدمت است؛ یعنی مدت زمان ابطال معافیت از پزشکی به شکل دائم است.

البته همانطور که قبلا هم مطرح کردیم باطل کردن معافیت شرایطی دارد که تنها تحت آن شرایط امکان پذیر است. حداقل و حداکثر سنی که متقاضیان می توانند برای ابطال کارت معافیتشان اقدام کنند بین ۳۰ تا ۴۰ سال است که با توجه به نوع مدرک تحصیلی مشخص می شود.

ابطال کارت معافیت پزشکی

دلایل مهم بودن مشاوره تلفنی مشمولین سربازی

با توجه به این که تعداد معافیت های سربازی زیاد است، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید؛ اما به دلیل عدم اطلاع از آن شرایط معافیت را از دست بدهید.

شما با بهره‌مندی از مشاوره تلفنی نیازی به حضور در دفتر مشاوره نخواهید داشت و با صرف وقت و هزینه کمی می توانید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

با توجه به این که قوانین خدمت در حال تغییر است. شما می توانید از آخرین تغییرات در قوانین و امتیازاتی از قبیل امریه و پروژه کسری خدمت برخوردار شوید.

مطلع نبودن از نحوه پرکردن دفترچه و مهلت اعزام و مشورت با افراد ناآگاه می تواند علاوه بر جریمه های سنگین باعث از دست رفتن امتیازات شما شود.

شما می توانید هر گونه سوالی در مورد خرید خدمت سربازی یا کسری خدمت برای خانواده های شهدا و ایثارگران و شرایط اخذ معافیت پزشکی را از کارشناسان باتجربه آویژه بپرسید.

چرا مرکز مشاوره آویژه؟

مرکز مشاوره آویژه با سابقه نزدیک به ده سال مشاوره در امور تحصیلی و سربازی می تواند به کلیه سوالات شما در این زمینه ها پاسخ دهد.

زمینه تحصیلی

پونزشما می توانید هر گونه مشاوره در مورد:

  • انتخاب رشته دبیرستان
  • مشاوره تحصیلی
  • قوانین مربوط به تغییر رشته
  • شرایط المپیاد، مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی
  • انتخاب رشته دانشگاهی
  • معرفی تمامی رشته های دانشگاهی
  • بازار کار و درآمد هر کدام از رشته های دانشگاهی
  • انتخاب رشته ارشد
  • مقاله و پایان نامه
  • ادامه تحصیل در خارج از کشور
  • آزمون های زبان

زمینه نظام وظیفه

پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید و از خدمات مختلف آویژه استفاده کنید.مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

مراحل لغو کارت معافیت پزشکی چگونه است؟

فرد مشمول پس از جمع آوری مدارک مربوطه به دفاتر پلیس + 10 رجوع کرده و برگه های مربوط به ابطال معافیت پزشکی را پر می کند، پس از آن در صورتی که سلامت مشمول توسط شورای پزشکی تایید شود، کارت وی باطل می شود؛ سپس باید برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کند و نمی تواند از سایر معافیت ها استفاده کند.

مزایا و معایب کارت های معافیت پزشکی چیست؟

مزایای انواع کارت های معافیت پزشکی: مشمولانی که معافیت از رزم را دریافت می کنند به دلیل آنکه از انجام خدمات نظامی منع می شوند، سربازی را آسان تر سپری می کنند.
مشمولانی که معافیت موقت دریافت کرده اند، خدمت سربازی برایشان به تاخیر می افتد و می توانند بیماری خود را درمان کنند. کسانی هم که نمی توانند سربازی را به پایان برسانند و معافیت دائم دریافت کرده اند، نیازی نیست که 2 سال خدمت کنند.
معایب انواع کارت های معافیت پزشکی: مشمولینی که معافیت های پزشکی دریافت کرده اند به سختی می توانند شغلی مناسب پیدا کنند حتی احتمال دارد که نتوانند گواهی نامه بگیرند.

آیا امکان ابطال کارت معافیت پزشکی وجود دارد؟

بله، مشمول می تواند برای باطل کردن کارت معافیت پزشکی اقدام کند. در صورتی که از سلامت کامل برخوردار بوده و شورای پزشکی این مسئله را تایید کرده باشد. همچنین سن متقاضیان با مدرک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم، حداکثر 30 سال، لیسانس حداکثر 33 سال، کارشناسی ارشد 36 سال و دکترا حداکثر 40 سال است.

آیا داشتن کارت معافیت پزشکی مانع استخدام می شود؟

بله، از جمله معایب داشتن این نوع کارت ها همین است که مانع استخدام می شود. اما سازمان نظام وظیفه برای آن چاره جویی کرده و فرد مشمول در صورتی که بیماریش بهبود یافت می تواند برای ابطال کارت معافیت پزشکی اقدام کند و بدون غیبت به سربازی برود.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 255 نظر:
  1. سلام من رفتم پلیس +10 میگه اصلا ما فرم نداریم و از اینجا نباید اقدام کنید بنظرتون کجا برم نظام وظیفه هم که میم میگن معافیت پزشکی اصلا قابل ابطال نیس لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام محبی هستم، برای ابطال کارت معافیت 1_شرط سن برای دیپلم 30 سال و سایر مدارک 33 ، و 37 و 45
      2_تعهد را دارید باید تایید بشود، جهت اقدام می بایست به نظام وظیفه عمومی استان خود مراجعه نمایید محضری جهت ابطال کارت و ورود به خدمت بلافاصله و در نهابت3_تشکیل کمیسیون پزشکی و رای به این موضوع که شما از لحاظ روحی و روانی شرایط خدمت کردن

  2. مشکل اینجاست در حالت عادی کسانی هستن که دیوونه هستن یا تشنج میکنن ولی چون معافیت ندارن میتونن حتی پایه یک بگیرن

    1. خدا با اون عزمتش میگه هرخطایی کردی بیا توبه کن من میپذیرم !
      این معافیت خیلی بده خواهش یکی ی راهی جلو راه پای ما بزار من هم رفتم همه کارای ابطال کردم ولی کارتمو باطل نکردند خدا ریشه ظلم بکنه ای ایوالهناس یکی به گوش مسئولین برسونه این بیماری ثعابل علاج نیست که این کارا با جوان های مردم میکنین . یا لا اقل معافیت دائم ندهید .من برا مصرف ی دوره دارو معافیت گرفتم نکنید همچین بخدا ظلمه
      مردم چه بیماری هایی دارند و خدا شفا میده

  3. سلام تو این ۹۰میلیون جمعیت من باید زجر بکشم معافیت پزشکی گرفتم نه میشه گواهینامه بگیری نه میشه بری خدمت ایها الناس به دادم برسید هیچکس نیس منو راهنمایی کنه همه اداره رفتم فقط نه تو دهنشون هس

    1. سلام از پزشک معتمد نظام وظیفه گواهی سلامت اعصاب روان و جسمی بگیرید و از طریق پلیس +10 برای لغو معافیت اعصاب و روان اقدام کنید.

  4. سلام من ۳۷سالمه و معافیت پزشکی دارم ماده ۳۲بند ۱۱وبا همین معافیت پایه ۳رو گرفتم و چون کار من رانندگی با ماشین سنگینه برای پایه ۱ اقدام کردم و گفتن نمیشه البته چند سال پیش چند بار اقدام کردم اما کسی بمن نگفت شرایط ابطال وجود داره و من خبری از این کار نداشتم ممنون مییشم راهنمایی کنین با تشکر.

    1. سلام در صورت داشتن گواهی سلامت پزشک میتوانید درخواست ابطال کارت معافیت برنید و بعد از انجام آزمایشات و معاینات لازم و تایید کمیسیون پزشکی برای سلامت کامل شما امکان ابطال کارت را دارید.

      1. سلام من لیسانس حقوق کیفری دارم مدرک تخصصی برق ساختمان وتابلو برق دارم مدرک جوشکاری c02وجوشکاری برق دارم لوله کشی سرامیک کاری انجام میدم دفترچه ثبت ساعت دارم هوشمند مسافربر بری هم دارم وتمام مدارکم فول هستن اشتباه هم این بود بخاطر زلزله زرند درسال ۸۳ خودم الکی معاف کردم رفت بدون هیچ مشکلی الان رفتم ابطالش کنم چقدر زحمت کشیدم دکتر رفتم ام ارا گرفتم سی تی اسکن گرفتم چهارتا دکتر اعصاب وروان تایید کردن مشکل نداری پرونده رفت تهران انها پیچوندن ورفت هیچ فایده نداره الکی خودتان رنج ندازید ابطال کنید ابطال وجود نداره بدبخت عالم وخاک برسر شدم

  5. سلام اینجانب کارت معافیت پزشکی دایم (چشم) خود را که در سال ۸۸/۸/۹ برایم صادر شده بود ابطال کرده ام به خاطر تحصیل در دانشگاه بعد از فارغ التحصل شدن مجددا” اقدام به همین معافیت پزشکی کردم که متاسفانه برام کم لطفی کردند و گفتند معاف از رزم ( اعزام) سال ۹۲مجدد اقدام به معافیت پزشکی کردم گفتند معاف از رزم ( اعزام) و سال ۹۷ مجددا” اقدام کردم به خرید خدمت سربازی گفتند نمیشه ابطال کارت شما احیا خواهد شد ولی نشد الآن بعد از دوازده یا سیزده سال موندم چیکار کنم

    1. برای گرفتن معافیت پزشکی چشم شماره یک چشم شما با داشتن مدرک کارشناسی به بالا باید 8 باشد.در صورتی که شماره چشم شما 8 نیست از موارد پزشکی دیگر یا معافیت های دیر استفاده کنید.

  6. سلام همسر بنده سال ۹۴ رفتن سربازی بعد از ۱۶ ماه خدمت معافیت پزشکی گرفتن و معاف شدن
    اگه الان درخواست ابطال بدیم باید از اول این ۲ سال خدمتو برن؟؟

    1. در صورت درخواست ابطال حکم معافیت باید گواهی و نامه پزشکی مبنی بر بازیابی سلامت کامل ارایه دهید و اینکه 16 ماه خدمت محسوب میشود

      1. سلام خسته نباشید من هیچ مشکلی یا بیماری ندارم و بخاطر سینه تو رفته ای ک داشتم من رو به کمیسیون پزشکی فرستادن و من هم رفتم نمیدونستم ک چیه فکر می کردم یدونه دیگه هم معاینه هستش من نمیخام ک معاف از رزم بشم اگه ی درصد هم شدم چجوری لغو معاف پزشکی کنم

        1. در صورت بهبودی بیماری با بردن مدارک میتوانید دوباره کمیسیون بروید و در صورت تایید کمیسیون رای معافیت از رزم برای شما برداشته شود لازم به ذکر است که معافیت از رزم روی کارت پایان خدمت لحاظ نمیشود و مشکلی بوجود نمی اورد.

  7. سلام و خسته نباشید من در سال ۹۲ بهم معافیت ماده ۳۳ بند ۴ دادن و الان برام مشکل ایجاد کرده چون که هرجا میخوام برم منو استخدام نمیکنن و رفتم بیمارستان نامه گرفتم که سالم هستم و پدرم ایثارگر هستش و متولد ۳۸ هستش و خودم بسیجی هم هستم میتونم کارتم باطل کنم و نمیتونم کارت معافیت کفالت بگیرم و در خصوص این کارت افسردگی شدم مثل مرده متحرک دارم زندگی میکنم
    میشه راهنماییم کنید که باید چه کارکنم
    ممنون میشم ازتون

    1. سلام میتوانید درخواست ابطال معافیت پزشکی بدهید در صورتی که پزشک معتمد نظام وظیفه تایید کند که بیماری شما بهبود پیدا کرده باشد میتوانید معافیت پزشکی را ابطال و برای معافیت کفالت اقدام کنید.

  8. من پایه خدمتی اردیبهشت 1402 هستم اموزشیم چند روزی بیشتر نمونده ولی معافیت موقت 6ماهه اعصاب و روان از طرف تهران خوردم که اگر رها کنم تجدید اموزش میشم هنوز هیچ فرمی برای تصفیه پر نکردم و نمیخام معافیت موقت بخورم چون در سلامت کامل هستم.
    میخاهم به خدمت ادامه دهم هم اموزشی هم بعدش
    لطفا راهنماییم کنین خیلی نیاز دارم.

    1. درصورتی که تمایل به ادامه ی خدمت دارید یک درخواست ابطال حکم معافیت درخواست دهید و یک نامه و گواهی سلامت کامل درصورتی که پزشک معتمد نظام وظیفه تایید کند ارائه دهید

  9. سلام خسته نباشی کارت من پزشکی اعصاب وروان سال ۸۳ گرفتم الان ۱۵سال خوب شدم می خوام باطل کنم هرشرایطی باش قبول میکنم توروخدا بابت سنم میترسم نش ۳۹ سالم کمکم کنید چیکار کنم آیا راهی برای باطل کردنش هست روحیم ام خراب شده

    1. سلام ،شرایط سنی بستگی به مدرک تحصیلی شما دارد.با مدرک دیپلم فقط افراد زیر ۳۰ سال امکان ابطال کارت دارند.

  10. سلام من۴۱سال سن دارم دیپلم گردشگری دارم والان در فروشگاه مشغول به کار هستم.کارت خدمتم معافیت پزشکی اعصاب و روان ماده ۳۲بند ۲۳ خورده گواهینامه رانندگی میخوام بگیرم چطوری میتونم اقدام کنم
    لطفا کسی میتونه راهنمایی کنه ممنون

    1. با سلام اشخاصی که از معافیت مربوط به بخش اعصاب و روان استفاده میکنند کارت قرمز سربازی دریافت کرده و برای استخدامی های دولتی و گواهینامه و حتی تمدید ان و همچنین پاسپورت به مشکل جدی برخورد میکنند و سخت است که شما بتوانید گواهینامه خود را بگیرید

    2. سلام بله اگر کمیسیون پزشکی برات تید کنه اره میتونی ی ۲ ساله بگیری خودم گرفتم

      1. سلام من هم معافیت اعصاب و روان گرفتم. الان گواهینامه ۲ ساله دادن. بعد تمدید کردم ۳ ساله دادن

    3. سلام خسته نباشید کارت من معافیت اعصاب وروان هستش ولی چون سنم 40سال دارم میگن نمیتونی کارت رو باطل کنی تورو خدا یه کمکی کنین بنده متاهل هستم با3تا بچه به من کارنمیدن حالا من باید چه کاری انجام بدم باین گرونی که ما آریم راهنماییم کنین ممنون میشم باتشکر

      1. سلام وقت بخیر ابطال کارت معافیت پروسه سختی را داراست و شما باید از طریق سازمان کل نظام وظیفه با توجه به شرایط و توضیحات پیگیری بفرمایید

    4. سلام من هم همین ماده و بند هستم 45سالمه میگن زده ب اندازه بچه دوازده ساله میفهمی الان 26سال گذشته و میگم اگه اینطور فکر میکنید الان باید ب اندازه چهل ساله بفهمم که بیشترهم میفهمم ولی اونا قبول نکردن با تمام تست هایی کردن فهمیدن مشکل ندارمو ولی باز هم پایه دو من به پایه سه تبدیل شده موندم جواز تفنگ شکاری رو چه کنم.

  11. سلام خسته نباشید من ساله 94 معلفیت خدمت گرفتم برایه سوختیگی ارنج دستم ویه قسمت از سینه و الان چندین عمل کردم و دستم باز شده و الان مشغول کارم .در ضمن از ابتدا در بهزیستی پرونده پزشکی دارم و کارت معلولیت خفیف هم از سازمان بهزیستی دارم الان اگر من کارت معافیتم رو باطل کنم باز هم مشکلی برایه استخدامی دارم در حال حاضر ۲۶ سال سن و مشغول تحصیلم

    1. میتوانید با ارائه گواهی سلامت جهت ابطال کارت معافیت خود اقدام کنید

  12. سلام من پنج سال پیش معافیت پزشکی چشم گرفتم الان مخام ابطال کنم هین خدمت معاف شدم شش ماه خدمت کردم الان ابطال کنم ایا اموزشی باید برم یان لطفا جواب بدید مهمه

    1. با ارائه گواهی سلامت درخواست ابطال دهید و بله خدمت باید طی شود

  13. سلام من در تاریخ تیر ۸۵ آموزش دو ماه آموزش دیدم و ۸۶ بود مافعت دادن قبل خدمت قطع انگشت و مافیت اعصاب زدن ومن از تست فارسم خوب بچه روستای بودم ازمقام محترم تقاضای رسیدگی دارم ارنج راستم قبل خدمت سه خط انداخته بودم فردسالم هستم حالا کسی در بدن خود جای زخم هست حتما روانی من باید با ریس نظام وظیفه تماس حاصل کنم موضع رابایک بلد درمیان گذاشتم

  14. سلام من دیک کمر دارم سال ۹۶ معافیت گرفتم دیسک حاد زده کارتم ولی mri. گرفتم خفیف بوده میشه ابطالش کرد

    1. اگر می خواهید ابطال بزنید بهبودی باید حاصل شود و پزشک نظام وظیفه تایید کند

  15. سلام من متولد 1369/1/2 هستم قبلا بخاطر مثانه نوروژنیک معاف شدم.امروز تاریخ 1401/11/11 به نظام وظیفه شهرم مراجعه کردم .گفت اصلا امکان ابطال وجود ندارد و هیچ راهی نداره..چطور شما میگید میشه..چکار کنم حالا .ممنون

    1. درصورتی که گواهی سلامت ارائه دهید و سلامتی شما از طرف پزشک معتمد نظام وظیفه تایید شود امکان پذیر است

  16. سلام وقت بخیر
    ببخشین من معافیت 6 ماهه اعصاب روان گرفتم می خواستم بدونم که ایا میتونم در مدت زمان کمتر از 6 ماه با تصدیق بهبودی توسط پزشک به خدمت بازگردم؟

    1. سلام در صورتی که بهبودی کامل لحاظ شده باشد و برای شما کمیسیون تشکیل میشود و در صورت تایید کمییسیون برای بهبودی شما امکان ابطال معافیت اعصاب و روان و شروع خدمت هست

  17. سلام خسته نباشید ببخشید من 2 سال پیش کارت معافیت پزشکی گرفتم بابت بیماری تشنجی که داشتم و زیر نظر پزشک بودم و الان طول درمانم تمام شده و کاملا درمان شدم میخواستم ببینم میتونم کارت معافیتمو باطل کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر امکان ابطال معافیت پزشکی هست برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  18. سلام وقت بخیر دوستم۱۰ سال پیش معافی اعصاب روان گرفت همون سال هم گذرنامشو گرفت ولی این دفعه که رفت گذرنامه بگیره گفتن کارتت جعلیه و ممنوع الخروجی دلیلش چی میتونه باشه؟ اخه من میدیدم میره نظام وظیفه برای کاراش چطور امکان داره ایا اشتباهی رخ داده یا خیر ممنون .

    1. معافیت پزشکی مانع ازدواج است ۵۰سال دارم مجرد هستم

  19. سلام خسته نباشید من معافیت پزشکی گرفتم بخش ۹ بند ۲۹ گفتم میشه ابطال کنم برم خدمت باتشکر

  20. با سلام من حین خدمت معاف شدم یک ماه ۱۰روزه کارتم نیومده پول کارتم ریختم حساب استعلام میگیرم میزنه اعزام به خدمت کی کارتم میاد..؟ و نظام وظیفه میتونه معافیت باطل کنه؟ اگ جواب بدین ممنون میشمم

  21. سلام وقت بخیر من دانشجو کارشناسی ام و دارای معافیت دایم پزشکی اعصاب میخواستم بددنم اگه برای ابطال کارت معافیت اقدام کنم مشمول خدمت میشم؟یا تا پیایان تحصیل معافیت تحصیلی دارم؟

    1. با سلام بعد از اعلام رای طبق قوانین انصراف از معافیت پزشکی نداریم

    2. سلام من کارت خدمتم معافیت پزشکی اعصاب و روان دارم ماده ۳۲بند ۲۳ گواهینامه رانندگی میخوام بگیرم چطوری میتونم اقدام کنم
      لطفا کسی میتونه راهنمایی کنه ممنون

      1. سلام طبق بند ۳۳سازمان نظام وظیفه افرادی که مبتلا به بیماری های اعصاب و‌ روان هستند براشون کارت معافیت اعصاب و روان صادر میشه و برای این اشخاص گواهینامه تعلق نمیگیرد و اگر گواهینامه داشته باشند امکان تمدید ان سخت و در برخی موارد ناممکن است.

  22. با سلام و عرض ادب
    ممنون میشم لطف کنید بنده را راهنمایی کنید
    من اکنون 2 ماه مانده تا 29 سالم تمام شود و وارد 30 سال بشوم . برای ابطال معافیت پزشکی از نظام وظیفه اقدام کردم و به شورای بیمارستان فرستاده شدم و در شورا ، بهبود مختصر (نه بهبود کامل) گذارش شده است . سپس گفتند دوباره برای کمیسیون پزشکی تماس میگیریم. بدلیل کار در استان دیگر نتوانستم در کمیسیون حضور پیدا کنم.
    1_آیا امکان دارد در کمیسیون بدون حضور من رای به ابطال کارت صادر شود؟
    2_کارت معافیتم مفقود شده و با درخواست المثنی دیگر شرط سنی را ندارم .
    آیا راهی وجود دارد یا باید قید ابطال را بزنم.

  23. با عرض سلام من هفت ماه هست معافیت دائم بخاطر چشم گرفت و هفت ماه خدمت کردم الان می‌خوام کارت معافیت رو باطل کنم ولی نمیشه چشم هام رو عمل کنم بخاطر نازک بودن قرنیه اگه اقدام کنم کارت رو باطل میکنن

    1. سلام وقت بخیر اگر شرایط ابطال با توجه به تشخیص پزشک باشد بله.

      1. سلام خسته نباشید .من ۹ ماه خدمت کردم و معافیت دائم اعصاب روان گرفتم اگ بخوام کارت معافیت ابطال کنم باید برم سر خدمتم دوباره؟چون گیر کردم تو اداره

  24. با عرض سلام من هفت ماه هست معافیت دائم بخاطر چشم گرفت و هفت ماه خدمت کردم الان می‌خوام کارت معافیت رو باطل کنم ولی نمیشه چشم هام رو عمل کنم بخاطر نازک بودن قرنیه اگه اقدام کنم کارت رو باطل میکنن

    1. سلام وقت بخیر اگر شرایط ابطال با توجه به تشخیص پزشک باشد بله.

  25. سلام من معافیت اعصاب بخش ۵ بند ۳ دادم(اختلالات شخصیتی) خواستم بدونم میتونم پاسپورت بگیرم؟

  26. منی که دوسال ونیم خدمت کردم میتونم معافیتمو باطل کنم برگردم ادامشو بدم

  27. سلام من متولد شصتدو شش در هشتاده شش معافیت اعصاب روان گرفتم سن من گذشته یا نتوانم برای ابطال کارت اقدام کنم

      1. با سلام من معافیت پزشکی دارم ماده۳۲بند۱۱متولد۷۰خواستم بدونم میتونم ابطال کنم و مراحل قانونیش رو طی کنم

      2. با سلام من که هیچ مریضی ندارم ولی در حین خدمت خودم رو به مریضی زدم الانم معافیت پزشگی ماده۳۲بند۱۱ میتونم ابطال کنم و مراحل قانونیش رو طی کنم

    1. سلام منم میخوام بگیرم معافیت اعصاب میتونم بپرسم چرا میخای باطل کنی؟

  28. با عرض سلام و خسته نباشید بنده در سال ۹۱ معافیت واریگوسل چپ ماده ۳۹ بنده ۳۷گرفتم در حین خدمت ۴ماه۲۹ روز و در همون سال عمل جراحی کردم در بیرون سازمان در سلامت کامل هستم میخواستم بدونم میتونم کارت معافیت پزشکی ام را ابطال کنم مدرک فوق دپیلم فنی و سن ۲۹ با تشکر فراوان از زحمات شما.

    1. سلام چرا میخاین ابطال کنید مگه چه مشکلی داره منم میخام معافیت بگیرم

  29. سلام، ممنون از اطلاعات کامل تون، فقط یک سوال:
    بنده ۱۵ سال پیش کارت معافیت پزشکی دائم گرفتم و الان صرفا جهت تبدیل به هوشمندسازی قصد مراجعه دارم، ایرادی که نمیگیرن🤔 تبدیل میکنن دیگه، درسته !؟
    ممنون از راهنمائی تون 🙏🙏🙏

    1. سلام درسال 89معاف شودم گواهینامه گرفتن پایه 3پایه 2وموتور الان می‌خوام پایه یک بگیرم نمی‌دن رای حسن یا ابتال دودست مشکل پا چپ
      انگشته دو قعت‌پیوند‌تمام‌تادوم رگیدستم ‌پیوندیه وزن 128چرایداره دوفرزندسواد اپتدای

  30. با سلام برای لغو معافیت پزشکی کجا باید بریم من سال ۹۴ معافیت گرفتم و الان میخوام برم کار دولتی برای حذف معافیت پزشکی چیکار کنم

    1. سلام. لغو معافیت پزشکی قوانین و مقررات بسیاری دارد برای اقدام میتوانید ابتدا به دفاتر پلیس +10مراجعه کنید.

    2. سلام بنده با پارتی بازی کارت معافیت گرفتم یه جورایی برای نرفتن به خدمت امکانش هست که فاش بشه که پارتی بازی کردم

      1. سلام برای چه معافیتی؟اگر مجدد مدارک چک شود بله امکان دارد.

  31. خدارو شکر تو جمهوری اسلامی خدمت نکردم ، درسته که نتونستم شرکت های معتبر کار کنم اما خدا رو شکر

  32. سلام وقت بخیر من یک ماه میشه ک کارت معافیت پزشکی گرفتم مشکل خاصی هم ندارم و شنیدم با کارت معافیت نمیشه گواهینامه پایه یک گرفت الان میخام باطل کنم قبول میکنن در سلامت کامل هستم

  33. سلام من معافیت پزشکی شب کوری گرفتم منم میتوانم ابطال معافیت پزشکی بزنم و متاهل هستم میتوانم از متاهل بودنم استفاده کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  34. سلام من معافیت پزشکی شب کوری گرفتم منم میتوانم ابطال معافیت پزشکی بزنم و متاهل هستم میتوانم از متاهل بودنم استفاده کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  35. سلام وقت بخیر
    من سال ۹۳ معافیت پزشکی صرع ماده ۳۲بند۱۱گرفتم الان ۲۵ سالمه گواهینامه هم گرفتم ۲ساله .الان میتونم کارت معافیت رو ابطال کنم؟ واگربروم خدمت کارت پایان خدمت بگیرم گواهینامه ۱۰ساله بهم میدن ممنون ازشما

    1. سلام در صورتی که زیر 30 سال سن دارید می توانید معافیت خود را باطل کنید و به خدمت بروید

    2. سلام معافیت پزشکی گرفتم بخش 5و بند 5میشه کارت معافیت پزشکی باطل کنم

  36. سلام معافیت پزشکی دارم میتونم باطلش بکنم لطفا راهنمایی بکنید

      1. سلام من ۳۳دارم میخام برای باطل معافیت اقدام کنم راهنمایی کنم ازقانون ابطال معافیت هم خبرنداشتم تاامروز

        1. سلام. ابطال کارت معافیت پزشکی وابسته به سن و مدرک تحصیلی است در صورتی که مدرک تحصیلی شما کارشناسی و بالاتر باشد میتوانید تا سن ۳۳ سالگی برای ابطال کارت معافیت پزشکی اقدام کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ی اقدام و مراحل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

        2. سلام معافیت پزشکی گرفتم بخش 5و بند 5میشه کارت معافیت پزشکی باطل کنم

  37. سلام ببخشید من معافیت عصابو روان گرفتم ولی خودم سالمم. بخاطر نرفتن به سربازی ولی الان پشیمونم میخواهم آن را باطل کنم. سربازی برم خودمم 25 سالمه توروخدا کمکم کنید

  38. با سلام و خسته نباشید …
    من در سال ۱۳۹۳ معافیت پزشکی از ضعف چشم گرفتم …
    الان که ۲۸ سالمه و یک سال باقی مانده تا لیسانس بگیرم …
    لازم به ذکره که کارت سبز هم دارم.
    با توجه به اینکه دارندگان مدرک لیسانس تا ۳۳ سالگی وقت دارن نسبت به درخواست اقدام کنند سوالم اینه که اگر من از نظر کمیسیون دارای شرایط خدمت تشخیص داده بشم آیا باید از دانشگاه ترک تحصیل کنم و مستقیم برم خدمت ؟! امکان استفاده از معافیت تحصیلی وجود ندارد ؟!
    همچنین در این صورت آیا کسری خدمت بابت مدرک یا کارت سبز به مشمول تعلق میگیرد ؟!

    ممنون

    1. سلام. پس از بررسی درخواست معافیت پزشکی چنانچه رای بر این باشد که مشمول میتواند به خدمت سربازی برود بلافاصله پس از اعلام رای کمسیون باید دفترچه اعزام به خدمت را پست کند. حین تحصیل نمیتوانید درخواست معافیت چشم پزشکی ثبت کنید . اگر غیبت سربازی نداشته باشید میتوانید از موارد کسر از خدمت استفاده کنید.

    2. سلام من ۳۳دارم میخام برای باطل معافیت اقدام کنم راهنمایی کنم ازقانون ابطال معافیت هم خبرنداشتم تاامروز

      1. سلام. ابطال کارت معافیت پزشکی وابسته به سن و مدرک تحصیلی است در صورتی که مدرک تحصیلی شما کارشناسی و بالاتر باشد میتوانید تا سن ۳۳ سالگی برای ابطال کارت معافیت پزشکی اقدام کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ی اقدام و مراحل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  39. سلام ۲۸ سالمه سال ۹۳ ۵ ماه خدمت بودم بخاطر اینکه تو خدمت بهم سخت میگذشت نرم خدمت رفتم معافیت اعصاب روان گرفتم الان ک ۸ سال گذشت خیلی پشیمان چرا این کارو کردم لطفا راهنمایی بکنید کجا برم باطلش بکنم برم سر خدمت چون نظام وظیفه رفتم میگه نمیشه باطلش کرد لطفا راهنمایی بکنید با تشکر

  40. سلام خدمت شما و سایت خوبتون،بنده در سال ۱۳۸۳ اعزام شدم و پس از دوره اموزشی در ارتش و دو ماه خدمت در یگان جمعا پنج ماه خدمت بخاطر مشکلات خانوادگی (نبود پدر و مادر در قید حیاط )مجبور به ترک خدمت و سه سال سرباز فراری بودم و حتی خود معرف برای ادامه خدمت مراجعه کردم ولی دیگه نمیتونستم خدمت کنم و مشکلاتمو به قاضی گفتم و ایشون منو فرستادن زندان و از طریق زندان برای کمسیون پزشکی به بیمارستان اعزام شدم و اونجا معاف پزشکی بند ۳ ماده ۳۳ گرفتم، فکر میکردم دیگه همه چی خوب میشه و میتونم مشکلاتم و حل کنم و کار کنم ولی باور بفرمایید تو تمام این سالها درگیر عدم استخدام بودم و فقط مجبور به مسافری کشی شدم در سال ۱۳۹۶ برای تمدید گواهینامه رانندگی به کمسیون پزشکی مراجعه کردم و خداروشکر رانندگی را برای من بلا مانع تشخیص دادن البته با هزینه های فراوون که واقعا برای من مسافرکش بسیار سنگین بود و وقت گیر… امروز من یک مرد ۳۶ ساله متاهل هستم این کارت مثل یک داغ ننگ بروی پیشونی من هستش میخواستم از مشاورین فهیم و صبور این سایت سوالی بپرسم بنده اگر بخوام این کارت رو باطل کنم باید چه کنم آخه گناه منی که در سن ۱۸ سالگی نه پدر و نه مادر داشتم و خیلی تلاش کردم بتونم از کفالت استفاده کنم ولی نشد چیه که این کارت شده مانع شغل و زندگی من خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید… ممنون

    1. سلام. به علت سرباز فراری بودن و غیبت شما نمی توانستید از کفالت استفاده کنید

  41. با سلام من معافی پزشکی اصاب روان گرفتم باش ۵ بندر ۳ میخام ابطالش کنم چیکار باید انجام بدم اصلا باطل میکنن یا ن بهم اطلاعاتی برسونین

    1. سلام. لغو معافیت پزشکی اعصاب و روان کار بسیار سختی هست و حتما باید فرد کاملا یهبود پیدا کرده باشد

  42. سلام کارت معافیت پزشکی چندماه طول میکشه که باطلش کنن وبرم خدمت؟؟
    لطفاکسی به من جواب بده ممنونم

    1. سلام. شما باید در ابتدا اعتراض کنید در صورت قبول درخواست شما. ابطال می گردد

  43. باسلام خسته نباشید بنده درسال 1395بعد از ۷ماه خدمت معاف پزشکی گرفتم تک کلیه مادر زادی بوده منو معاف کردن هر چی گفتم میخوام خدمت کنم بفرستیم شهر خودم قبول نکردن من الان لیسانس دارم الان هر جا میخوام برم سر کار میگین معافیت پزشکی نمیخواهیم آیا امکان ابطال است من کلیه ام مادر زادهی اعزام بشم از صفر باید خدمت کنم یا از همون هفت ماه شروع میشه متاهلم

    1. سلام . باطل کردن کارت معافیت پزشکی دارای شروط و ضوابط خاصی است که فرد با داشتن آنها میتواند برای ابطال کارت معافیت پزشکی اقدام کنداز جمله شرایط داشتن سلامت کامل جسمانی که به تایید کمسیون های نظام وظیفه برسد و دیگر شرط مهم شرایط سنی با توجه به مدرک تحصیلی است. با توجه به متاهل بودن به شما کسری از خدمت و خدمت با شرایط خاص تعلق میگیرد. ۷ ماه برای شما محاسبه نمیشود.

    2. سلام معافیت پزشکی اعصاب مانع گرفتن گواهینامه میشه؟؟
      برای گرفتن گواهینامه کارت پایان خدمت نیاز نیست،پس چطوری میتونه مشکل ایجاد بکنه؟؟

      1. سلام. بله معافیت اعصاب و روان مانع دریافت گواهینامه میشود اگر پیش از دریافت این معافیت گواهینامه دریافت کرده باشید ابطال میشود.

  44. سلام من برای مشکل قلبی داشتم گفتن میتونی معافیت از رزم بگیری رفتم پلیس ب اضافه ده مشخصاتمو ثبت کردم گفتن دو ماه طول میکشه خاستم لغو کنم رفتم پلیس ب اضافه گفتن پرندتون باید بره کمیسیون بعد لغو کنید میخاستم بگم راه حلی دیگه ای نداره؟

    1. سلام. خیر متاسفانه نتیجه از طریق کمسیون به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

  45. سلام.من معافیت اعصاب و روان بخش ۵ بند ۴ گرفتم.بخاطر وسواس معاف شدم.الانم مشکلی ندارم.میتونم معافیتم رو باطل کنم برم خدمت!؟

  46. سلام اگه بند و ماده نوشته شده در کارت معافیت پزشکی اشتباه شده باشه چه کار باید کرد؟یعنی برای نداشتن دندان معافیت گرفته باشید ولی بند ذکر شده در کارت مربوط به فلج قسمتی از اعصاب صورت باشه.ماده ذکر شده درسته ولی به جای بند8توی کارت زده بند7خواستم بدونم چه کاری باید انجام بدم تا بند ذکر شده اصلاح بشه با تشکر.

  47. با سلام و خسته نباشد و درود بر شما بنده معافیت پزشکی اعصاب وروان گرفتم والان چطوری میتونم لغو کنم و الان اگه لغو کنم باید به خدمت بروم ممنونم

  48. با سلام و خسته نباشد و درود بر شما بنده ۱۷ ۳ ۱۳۹۷ معافیت پزشکی اعصاب وروان گرفتم و الان پشیمان هستم باید برای لغو معافیت پزشکی چیکار کنم مننون

    1. سلام منم دارم معافیت اعصاب میگیرم میخواستم ازت بپرسم چه محدودیتی داره این کارت که میخای باطلش کنی؟

      1. سلام دوست عزیز
        من با مدرک فوق لیسانس میخوام کارت معافیت اعصاب و روانم رو باطل کنم .
        چون که هیچ جا بهت کار نمیدن
        هیچ جا بهت گواهینامه نمیدن
        هیچ جا بهت زنم نمیدن میگن روانیه
        هر کاری میکنی فقط معافیت اونم از نوع اعصاب و روان اصلا اصلا اصلا نگیییییییییییییییر.
        همین

  49. با سلام خدمت شما خسته نباشید بنده کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان گرفتم و الان به خدا واقعا به مشکل برخورد کردم نه کار میدن نه گواهینامه نه جواز کسب هیچی و میخواهم کارتم را ابطال کنم باید به گجا مراجعه کنم آیا باید گواهی از پزشک داشته باشم و باید گواهی پزشک همراه خودم ببرم شورای عالی پزشکی اصفهان آیا کارت را ابطال می کنند ممنونم

    1. باید سلامت پزشکی شما در شورای پزشکی به تایید برسد.

    2. سلام خسته نباشید من در سال 1395طی 7ماه معاف پزشکی دائم تک کلیه گرفتم الانم لیسان دارم هر جا میرم کار با معافیت پزشکی روب رو میشم آیا میشود ابطال کنم دوباره اعزام بشم اون هفت ماه حساب آیا متاهلم

    3. با سلام خسته نباشید بنده 5 سال پیش پایان خدمت گرفتم معاف از رزم بودم الان 25 سالمه فوق دیپلم هستم میتونم برای لغو کردن کجا برم .یا نمیشه لطفا درست جواب بدید نوکرم

      1. سلام. پس از اتمام خدمت نمیتوانید برای حذف معافیت از رزم کاری انجام دهید قابلیت حذف و تغییر ندارد

  50. با سلام خسته نباشید خدمت شما بنده معافیت اعصاب وروان گرفتم و الان به مشکل برخورد کردم و برای ابطال کارت معافیت پزشکی اعصاب وروان باید به گجا مراجعه کنم باید بروم کمسیون پزشکی اصفهان آیا گواهی پزشک هم لازم هست من الان شب وروزم شده گریه تورا خدا کمکم کنید ممنون میشم

    1. باید سلامت پزشکی شما در شورای پزشکی به تایید برسد.

  51. سلام خسته نباشید بنده کارت معافیت اعصاب وروان گرفتم‌ ۱۷ ۳ ۱۳۹۷ و الان خیلی پشیمان هستم و کارم له مشکل خورده برای کارخانه و گواهینامه و ازدواج چیکار کنم ممنون

    1. سلام
      درصورت بهبودی کامل میتوانید تاقبل از ۳۲ سالگی کارت معافیت پزشکی راابطال نمایید درغیراین صورت نامه پزشکی داشته باشید وروند بهبودی درآن ذکر شده باشد وموردتایید نظام وظیفه باشد

  52. سلام خسته نباشید آقای مشاور بنده سال ۱۷ ۳ ۱۳۹۷ معافیت پزشکی اعصاب و روان گرفتم و بعد ۲ و ۳ سال پشیمان شدم

    که چرا خدمت مقدس سربازی نرفتم و الانم هر گجا که میروم به کار و گواهینامه مشکل برخورد کردم و میخواهم گواهینامه بگیرم بهم نمیدن میخواهم سر کار بروم کارخانه راهم نمیدن میگن تو به درد کارخانه نمیخوری که بخواهی کار کنی و برای گواهینامه هم ثبت نام‌کردم‌ ردم کردند حالا شب وروزم شده گریه و اشک حتی جوری شده که نان و آب هم نمیتونم بخورم آقای مشاور تورا خدا کمکم کنید که از دست این بلای خانمان سوز راحت بشوم از دست کارت معافیت خلاص بشوم چه غلطی کردم که کارت معافیت پزشکی گرفتم ای خدا میشه خلاص بشوم حالا میشه از دستش خلاص بشوم یعنی باید بروم کمسیون‌پزشکی اصفهان نامه از کاشان هم باید ببرم با خودم نامه پزشک متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک کدام ببرم حتما قبول می‌کن که این همه خرج کنم هزینه کنم باید وظیفه عمومی کاشان هم تایید کنه که بروم اصفهان پزشک اصفهان

    1. سلام درصورت بهبودی کامل میتوانید تاقبل از ۳۲ سالگی کارت معافیت پزشکی راابطال نمایید درغیراین صورت نامه پزشکی داشته باشید وروند بهبودی درآن ذکر شده باشد وموردتایید نظام وظیفه باشد

    2. ازدواج آسان حذف معافیت پزشکی است اگر معافیت باطل نباشد تا اخر عمر مجرد هستم ۵۰ سال دارم سن مرا کمسیون تایید نکرد

  53. سلام خسته نباشید آقای مشاور بنده سال ۱۷ ۳ ۱۳۹۷ معافیت پزشکی اعصاب و روان گرفتم و بعد ۲ و ۳ سال پشیمان شدم و الان هم خیلی پشیمان هستم که چرا خدمت مقدس سربازی نرفتم و الانم هر گجا که میروم به کار و گواهینامه مشکل برخورد کردم و میخواهم گواهینامه بگیرم بهم نمیدن میخواهم سر کار بروم کارخانه راهم نمیدن میگن تو به درد کارخانه نمیخوری که بخواهی کار کنی و برای گواهینامه هم ثبت نام‌کردم‌ ردم کردند حالا شب وروزم شده گریه و اشک حتی جوری شده که نان و آب هم نمیتونم بخورم آقای مشاور تورا خدا کمکم کنید که از دست این بلای خانمان سوز راحت بشوم از دست کارت معافیت خلاص بشوم چه غلطی کردم که کارت معافیت پزشکی گرفتم ای خدا میشه خلاص بشوم حالا میشه از دستش خلاص بشوم یعنی باید بروم کمسیون‌پزشکی اصفهان نامه از کاشان هم باید ببرم با خودم نامه پزشک متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک کدام ببرم حتما قبول می‌کن که این همه خرج کنم هزینه کنم باید وظیفه عمومی کاشان هم تایید کنه که بروم اصفهان پزشک اصفهان

    1. سلام درصورت بهبودی کامل میتوانید تاقبل از ۳۲ سالگی کارت معافیت پزشکی راابطال نمایید درغیراین صورت نامه پزشکی داشته باشید وروند بهبودی درآن ذکر شده باشد وموردتایید نظام وظیفه باشد

      1. سلام اقای مشاور من بخاطر ناراحتی اعصاب که داداشم فوت کرد در سال ۸۹ معافیت پزشکی گرفتم و دچار مشکل زیادی شدم کارم ازاد هست و الان ۹ سال متاهل شدم و دو فرزند دارم و میخواهم جواز کسب بگیرم دچار مشکل هستم لطفا کمکم کنید از شر این معافیت خلاص بشم حاضرم خدمت هم برم با این شرایتم که فرزندم تازه میخواهد برود مدرسه

        1. سلام. باطل کردن کارت معافیت پزشکی دارای شروط و ضوابط خاصی است که فرد با داشتن این ها می تواند برای ابطال کارت معافیت پزشکی اقدام کند از جمله شرایط داشتن سلامت کامل که به تایید کمیسیون های نظام وظیفه برسد و دیگر شرط مهم داشتن شرایط سنی با توجه با مدرک تحصیلی است.

        2. سلام. باطل کردن کارت معافیت پزشکی دارای شروط و ضوابط خاصی است که فرد با داشتن این ها می تواند برای ابطال کارت معافیت پزشکی اقدام کند از جمله شرایط داشتن سلامت کامل که به تایید کمیسیون های نظام وظیفه برسد و دیگر شرط مهم داشتن شرایط سنی با توجه با مدرک تحصیلی است

        3. سلام در این مورد راهکار برای شما درخواست ابطال آن معافیت پزشکی می باشد که در این مورد با توجه به مدرک تحصیلی شرایط سنی در نظر گرفته شده و اگر مدرک تحصیلی شما کمتر از کارشناسی باشد تا سن ۳۰ سالگی اجازه ثبت درخواست ابطال را دارید برای شما کمیسیونی تشکیل می شود و اگر رای کمیسیون مبنی بر بهبود و سلامت شما باشد کارت معافیت شما باطل و برگه اعزام به خدمت شما آماده می شود

  54. سلام من برای شبکوری معافیت گرفتم وپشت گواهینامه کد42زدن میخواهم پایه 2بگیرم میگن نمیشه میخواهم ابطال معافیت بزنم ابطال معافیت شامل شبکوری هم میشود

    1. سلام باید درخواست ثبت کنید وشورای پزشکی اثبات بشه که شمابهبود پیدا کرده اید بعد معافیت لغو میشود

      1. با سلام خسته نباشید برای ابطال معافیت اعصاب روان باید گواهی از پزشک الزامی هست یا نمی‌خواهد خودشان کمسیون تشکیل می‌دهند باید به گجا مراجعه کنم چون رفتم پلیس به الاوه ده میگن نمیشه برو کمسیون اصفهان شهری که معافیت پزشکی گرفتی کارت معافیت گرفتی حالا باید اصفهان کمسیون بروم ممنون

        1. سلام باید گواهی سلامت به همراه داشته باشید.بهتر است ازهمان شهری که معافیت گرفتید برای ابطال معافیت اقدام کنید

    2. سلام من کارت معافیت پزشکی به دلیل نداشتن دندان گرفتم ولی وقتی برای استخدام به شرکتی مراجعه کردم متوجه شدم ماده و بند ذکر شده در کارتم مربوط به فلج قسمتی از اعصاب صورت صادر شده.یعنی به جای اینکه ماده40بند8توی کارت بزنه ماده40بند7ذکر شده میخواستم بدونم چه کار باید بکنم.با تشکر

      1. سلام‌من‌سال‌۹۱‌معافیت‌اعصاب‌وروان‌گرفتم‌الان‌۳۱‌سالمه‌‌الان‌میخوام‌‌کارت‌معافیتم‌را‌باطل‌کنم‌لطفا‌راهنمایی‌کنید‌‌ممنون

        1. سلام. ابطال کارت معافیت پزشکی وابسته به سن و مدرک تحصیلی است با توجه به سن بیان شده اگر تحصیلات دانشگاهی لیسانس دارید میتوانید برای ابطال کارت از طریق دفاتر پلیس 10 اقدامات لازم را انجام دهید.

  55. سلام من برای شبکوری معافیت گرفتم وپشت گواهینامه م کد42 زدن می‌خوام پایه 2بگیرم میگن نمیشه میخواهم ابطال معافیت بزنم شبکوری شامل ابطال معافیت میشه اگر بشه کد پشت گواهینامه م حذف میشه

    1. سلام وقت بخیر
      باید درخواست ثبت کنید وشورای پزشکی اثبات بشه که شمابهبود پیدا کرده اید بعد معافیت لغو میشود

      1. سلام وقت بخیر جناب
        میگید درخواست را ثبت کنیم ک ب تاییدیه کمیسیون پزشکی برسه
        این کمیسیون همون کمیسیونه ک توی شهر خودمون برای کار های معافیت انجام میشه؟

  56. سلام من ۳۸ سال دارم سال ۸۳ معاف پزشکی بند۴ ماده۳۳ شدم الان موردی ندارم تو شرکتی استخدام شدم بخاطر معافیتم میگن کارت قرمزی متاهل هستم ۲فرزند دارم ازشما می خواهم یه راهی جلوی بزارید

  57. سلام خسته نباشید من دارای کارت معافیت اعصاب و روان هستم هیچ مشکلی هم ندارم الان ضررزیادی ب من وارد کرده و میخواهم باطلش کنم ک مراجعه میکنم ب نظام وظیفه شهر و استان میگن هیچگونه راهی نداره لطفا راهی بزارید جلوما

    1. سلام برای بررسی دقیق تر مشکلتان با مشاورین آویژه در ارتباط باشید.

  58. با سلام من سال ۹۸ کارت معافیت پزشکی چشم گرفتم که پاره شد عمل کردم لنز گذاشتم دیدم هم خوبه الانم واسه کار خوردم به مشکل هر جایی میرم بهم کار نمیدن میخواستم ببینم نظام وظیفه معافیت منو عوض نمیکنه مثلان هزینه ای دریافت کنه کارت منو عوض کنه

  59. درود
    من پزشکی دارم میخونم و کارت معافیت اعصاب روان دارم میخوام تخصص امتحان بدم
    به نظرتون بهترین موقع برای لغو معافیت دائم کیه؟
    اگه لغوش کنم بعدش میتونم از دانشکاه معافیت بگیرم؟ و مهم تر ازهمه اینکه فرق گذراندن خدمت با رفتن به طرح چیه چون ما تو پزشکی باید طرح بگذرونیم اما تو شرایط لغو معافیت دائم اینه که بلافاصله برن خدمت یعنی این دوتا فرق دارن؟

    1. با سلام ترجیحا هرچه زودتر معافیت را لغو نمایید .جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

  60. درود
    من دارم پزشکی میخونم و معافیت دائم روان پزشکی دارم حالا به دلایلی میخوام لغوش کنم بهترین زمان برای لغو کردنش کیه؟ و اینکه فرق طرح و خدمت چیه؟(میخوام آزمون تخصص هم شرکت کنم)

    1. بهترین زمانی وجود ندارد.در اسرع وقت جهت لغو معافیت اقدام نمایید.
      اگر غیبت نداشته باشید هم میتوانید تخصص شرکت کنید و در طرح دوره خود را تکمیل کنید.

      1. سلام من معاف چشم شدم الان چشممو عمل کردمو هیچ مشکلی هم در رابطه با این ندارم هرجام میرم کار نمیدن میتونم این معافیتمو لغو کنم

        1. سلام. در صورت داشتن شرایط سنی قید شده برای ابطال کارت میتوانید برای ابطال کارت معافیت پزشکی و اعزام به خدمت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  61. سلام من عصاب روان پزشکی گرفتم معافیت 32سالمه متاهل هستم دوتافرزنددارم ایاچندسال خدمت میدند?ابطال کارت معافیت امکان پذیره ؟ باپول میشه خدمت سربازی راخرید؟مثل چند

    1. با سلام از چند جنبه باید بیشتر شما بررسی شوید تماس بگیرید.

  62. سلام من در شهریور۱۳۹۷ به دلیل بیماری اعصاب وروان بخش۵ بند۳، معافیت دائم سربازی گرفتم و می خواستم معافیتم را لغو کنم ولی هم نظام وظیفه و پلیس+۱۰ شهرستان محل سکونتم اسدآباد پاسخ رد می دهند باید کجا بروم؟

    1. سلام لغو معافیت اعصاب و روان شرایط سختی دارد لطفا تماس بگیرید

      1. سلام من سال ۱۳۸۹ معافیت اعصاب روان دریافت کردم وبیماریم بعد از چند سال خوب شد سنم شد ۳۰سال درخواست ابطال دادم شهرستان یزد یک سال طول کشید بعد پرونده رفت تهران میدان سپاه بعد از یک سال دوندگی گفتن قانون ابطال اعصاب وروان ازسال ۱۳۹۷ برداشته شده … قانون برداشته نباید به شهرستان ها اعلام کند که واسه من پرونده تشکیل ندن من ۱سال آواره نشم

  63. با سلام. ۱۱ سال قبل بند ۶ ماده ۳۳ لکنت زبان معافیت گرفته بودم که طیّ ۲ سال اخیر بارها و بارها جهت ابطال کارت به نظام وظیفه شهریار مراجعه می کردم
    اصلاً تا به امروز نه تنها در خصوص انجام مراحل ابطال کارت با من همکاری نمی کنند بلکه پرسنل نظام وظیفه شهرستان بهارستان و شهرستان شهریار نسبت به من تند خویی می کنند و ابطال معافیت پزشکی کذب محض می دانند هر چند که من
    با این وجود که ۲ سال پیش در بیمارستان ناجا امام سجاد تهران کمیسیون شده بودم و دکتر های اونجا با درخواست اعزام من به خدمت موافقت کرده بودند
    در حالی که نظام وظیفه شهریار و بهارستان اصلا به درخواست من رسیدگی نمی کنند

    1. با سلام اعتراض بزنید و به نظام وظیفه کل شکایت کنید .

    2. سلام جناب میشه شمارتون‌رو بفرسین منم‌همین‌مشکل رو دارم

    3. با سلام خسته نباشید خدمت مشاوره عزیز بنده مجید قلعه کاشان هستم در سال ۱۳۹۷ معافیت پزشکی اعصاب روان بخش 5بند 5گرفتم الان کار و گواهینامه و پاسپورت به من تعلق نمیگیره و بارها به پلیس +۱۰ رفتم میگن مربوط به من نمیشه وظیفه عمومی کاشان هم رفتم میگن مربوط به منم نمیشه برای ابطال کارت معافیت پزشکی باید به گجا مراجعه کنم آیا مدارک خاصی میخواد ممنون

      1. سلام نامه سلامت از یک پزشک معتمد نظام وظیفه بگیرید و از طریق پلیس +۱۰ درخواست ابطال کارت معافیت اعصاب روان بدهید

  64. بنده سال ۹۱بعداز چهار ماه خدمت معافیت اعصاب وروان ماده ۳۳بند ۳ گرفتم الان میخوام ابطالش کنم هرجا میرم جواب رد میدن توروخدا یه راهنمایی کنید

  65. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    بنده سه ساله که ساکن شیراز هستم، معافیتم رو در ماهشهر( استان خوزستان) گرفتم؛ آیا میتونم همینجا درخواست ابطال بدم یا اینکه باید برم ماهشهر؟
    با سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      از نظام وظیفه اقدام کنید موردی نیست

    2. سلام من برای مشکل قلبی داشتم گفتن میتونی معافیت از رزم بگیری رفتم پلیس ب اضافه ده مشخصاتمو ثبت کردم گفتن دو ماه طول میکشه خاستم لغو کنم رفتم پلیس ب اضافه گفتن پرندتون باید بره کمیسیون بعد لغو کنید میخاستم بگم راه حلی دیگه ای نداره؟

      1. سلام. خیر متاسفانه نتیجه از طریق کمسیون به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

  66. سلام.سوال من درمورد قانون شرایط سنی ابطال معافیت پزشکی هست.ک یک قانون غیرمنطقی.غیرعقلانی.وبرابر باظلم است.اصلن بنده ب عنوان یک حقوقدان جوان.درتعجبم ک چرا قانونگذاران نظام.ک خود را استاددکترا.وحقوقدان بزرگ ونمایندگان مردم وعقلا؛ کل میخوانن و میدانن..چرا؟؟؟یک چنین قانون ظلم وبی منطق را ب تصویب رساندند..ب نظرمن..ابطال معافیت پزشکی باید هیچ شرط سنی برای هیچ گروهی نداشته باشد..چون ک افراد یک عمرمیخواهند زندگی کنن.وبعدازسلامتی کامل.میخواهند از شر نام بد.وبدنامی کفالت پزشکی خلاص شوند.وباید این مانع قانونی ک با ازادی افراد مغایرت کامل دارد.هرچه زوتر برداشته شود.من فکرمیکنم نمایندگان ملت.وحقوقدانان کشورمون.ک یک ملت ساده.دلشان را ب علم این افراد خوش کرده اند.همگی درخوابند.ک هیچ عکس العملی نسبت ب این قانون ظلم.وغیرمنطقی برنداشته اند.چرا ک گرفتن کارت معافیت پزشکی درسن جوانی ک شخص خام هست.اتفاق میفتد.ونبایدان شخص تا اخرعمرش باوجودسلامتی کامل.خوارمجلس عموم وخانواده خودش باشد.لطفا هرچه زوتر نسبت ب مسئله ظلم مجلس قانونگذارتون اقدام کنید..ممنون

    1. سلام .من معافیت اعصاب و روان بخش ۵ بند ۴ دارم.بخاطر وسواس معاف شدم..میتونم باطلش کنم برم خدمت؟

    2. داداش من میخام معافیت بگیرم مگه چ مشکلی داره راهنمایی میکنی

  67. با سلام کمرمو عمل کردم پلاتین گذاشتم در حین خدمت معاف شدم میشه ابطال کنم معافیتمو.ومدت زمانی که خدمت کردم حساب میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت سلامت پزشکی و ابطال از ادامه خدمت لحاظ میشود

    2. سلام بنده از خدمت معاف شدم داخل تیپ تسویه کردم اما داخل نظام وظیفه ثبت نشده ایا میتونم باطلش کنم به خدمت برم

  68. سلام من دیابتم داشتم الان خوب شدم ونیاز به دارو ندارم می تونم کارت معافیتم رو باطل کنم باید بلافاصله به خدمت برم یا هر موقع که تونستم برم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تایید سلامت از نظام وظیفه اقدام کنید

      1. سلام بنده سال ۹۶ بخاطر اینکه مادر زادی یک کلیه داشتم معاف شدم ولی هیچ مشکلات از لحاظ جسمانی ندارم ولی الان از نظر شغلی ب کارت معافیت کار نمیدن خوهستم ببینم میتونم لغو کنم برم خدمت
        تهران شهریار گرفتم معافیتمو

        1. با سلام امکان معافیت وجود دارد اما سخت است .

  69. سلام من سال 97 معافیت پزشکی دستکاه گوارش گرفتم الان میخاستم برای نیرو انتظامی ثبت نام کنم ولی ب معافیتم گیر دادن و گفتن باید بری سربازی. من اموزشی سپاه بودم معاف شدم الان کارت معافیتمو اگه لغو کنم بازم اموزشی میوفتم تو سپاه یا یگان های دیگه ممنون میشم راهنمایی کنید دوتا بچه هم دارم ایا از خدمتم چیزی کم میکنن

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت سلامت کامل از ابتدا باید تقسیم شوید و خدمت را سپری کنید. شرایط سنی استخدام محدود است

  70. سلام من سال 94 به خاطر نزدیک بینی چشم معاف شدم اگه ابطال کنم میتونم از کسری خدمت بسیج و رزمندگی پدرم استفاده کنم یا باید 24 ماه تمام خدمت کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت نداشتن غیبت در پرونده میتوانید

  71. سلام خسته نباشید ببخشید مزاحم شدم 26سالمه کم خونی مینور داشتم الان آزمایش میدم میگه مشکلی نداری باید چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت و مدرک تحصیل باید اقدام کنید.رای کمیسیون لازم الاجراست

  72. سلام ۲۱ سالمه ۲سال پیش بدلیل قوز قرنیه و پیوند دالک(لایه ای) معاف شدم. الان دوره درمانم تمام شده و چشمام خیلی خوب هستن و عینک میزنم چشم راستم ۳چشم چپم ۲ونیم. خواستم برم باطلش کنم معافیت رو الان که در صحت کامل هستم میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      با تاییدیه سلامت از پزشک به نظام وظیفه اقدام کنید

    2. با سلام بنده بخاطر وسواس شستن دست معاف شدم .پزشک نظام وظیفه حرفمو قبول نمیکنه ..چکار باید بکنم که باور کنه حاضرم اعدام بشم اگه دروغ بگم.

      1. سلام دوست عزیز
        باید علت را جستجو کرد که مشکل از کجا بوده و به چه طریق شما را باور نمیکنند ! میتوانید با ما تماس بگیرید تا شرایط شما بررسی شود

  73. سلام. کسی که در حال تحصیل باشه و برای ابطال کارت معافیت اقدام کنه میتونه بعد از فارغ‌التصیلی بره خدمت یا باید حتما انصراف بده و اعزام بشه؟

    1. با سلام خدمت مشاور عزیز خسته نباشید بنده میخواستم کارت معافیت پزشکی اعصاب وروان را ابطال کنم اولا باید به گجا مراجعه کنم ثانیا آیا این همه من خرج کنم کارتم را ابطال می کنند حتما لازمه نامه ببرم چون من بیمارستان اعصاب وروان کاشان رفتم دکتر گفتم که شورا و بیمارستان صدوقی اصفهان نامه بدهند به ما برو بیمارستان صدوقی و جوابش را بگیر بیار برای ما لطفا میشه راهنمایی کنید که من که میخواهم از دست کارت خلاص بشوم باید چیکار کنم

      1. سلام باید درخواست ثبت کنید وشورای پزشکی اثبات بشه که شمابهبود پیدا کرده اید بعد معافیت لغو میشود

  74. سلام.بنده ۲۱سال دارم و در۱۹ سالگی چشم راست رو پیوند قرنیه دالک(لایه ای) انجام دادم چشم چپ رو هم لیزر کردم بعد از گذشت ۲سال الان در بهبود کامل هستم و حتی عینک هم نمیزنم. آیا میتونم اقدام کنم برای ابطال کارت معافیت پزشکی و فعلا معافیت تحصیلی بگیرم چونکه الان دانشگاه هستم؟

    1. سلام
      خیر در صورت ابطال مشمول هستید و مدرک تحصیلی اعتبار ندارد

  75. باسلام بنده درخواست پزشکی اعصاب وروان وصافی کف پادادم الان نتیجه اش برای نظام وظیفه اومده ولی هنوز کمیسیون تشکیل نشده آیا میشه درخواستهایم را لغو کنم وبروم خدمت؟؟،اگرلغوشون کنم غیبت ک نمیخورم؟متولد ۱۳۷۹هستم

    1. سلام
      تا طرح رونده در شورای پزشکی مشمول حق انصراف ندارد.

  76. باسلام بنده درخواست پزشکی اعصاب وروان وصافی کف پادادم الان نتیجه اش برای نظام وظیفه اومده ولی هنوز کمیسیون تشکیل نشده آیا میشه درخواستهایم را لغو کنم وبروم خدمت؟؟،اگرلغوشون کنم غیبت ک نمیخورم؟متولد ۱۳۷۹هستم

    1. سلام
      تا طرح رونده در شورای پزشکی مشمول حق انصراف ندارد.

      1. با سلام خسته نباشید بنده ۱۷ ۳ ۱۳۹۷ معافیت پزشکی اعصاب وروان گرفتم الان رفتم پلیس +۱۰ گفتند که کارت معافیت پزشکی بخش ۵ بند ۵ ابطال نمیشه دیگر میخواستم باید برای ابطال کارت معافیت پزشکی بخش ۵ بند ۵ اعصاب وروان به کجا مراجعه کنم در صورتی که وظیفه عمومی میگه میشه کارت معافیت را ابطال کنم من باید چیکار کنم باید به شورای عالی پزشکی مراجعه کنم

        1. سلام دوست عزیز
          با تایید اولیه توسط پزشک اقدام کنید

    1. سلام
      برای ابطال معافیت باید سلامت کامل خود را به دست آورده باشید و شرایط سنی لازم را داشته باشید.

      1. با سلام و خسته نباشد و درود بر شما بنده ۱۷ ۳ ۱۳۹۷ معافیت پزشکی اعصاب وروان گرفتم و الان پشیمان هستم باید برای لغو معافیت پزشکی چیکار کنم مننون

      2. با سلام خدمت مشاوره عزیز بنده در سال ۱۷ ۳ ۱۳۹۷ معافیت پزشکی اعصاب روان بخش ۵ بند ۵ گرفتم و الان ۳ ساله که بیکار هستم و گواهینامه رفتم بگیرم بهم نمیدن و دنبال کار هم گشتم کار هم بهم نمیدن میگن تو مشکل داری و در صورتی که الان و قبلش سالم بودم و قبلش به خاطر این که ترس از خدمت نروم و با پارتی بازی من رد معاف کردن و الان که ۳ تا ۵ سال گذشته و سنم الان ۲۴ هست میتونم معافیت پزشکی اعصاب و روان را لغو کنم و بعد بروم خدمت منو بعد از ابطال بلافاصله اعزام به خدمت میشوم آیا کمیسون پزشکی و شوراهای عالی پزشکی و وظیفه عمومی اصفهان و تهران در خواست ابطال کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان بخش ۵ بند ۵ منو قبول می کن یا رد میکن آیا نامه پزشکی از شهرستان کاشان باید به استان اصفهان کمسیون پزشکی و وظیفه عمومی اصفهان ببرم یا لازم نداره ممنون میشم منو راهنمایی کنید الان به خدا حاظرم بمیرم و معافیت منو لغو کنن و منو ببرن خدمت من به خدا از اولش هیچ مشکلی نداشتم و الان هم ندارم و الان به خدا به حضرت عباس خیلی پشیمان هستم من باید چیکار کنم خیلی خیلی ممنون میشم منو راهنمایی کنید حتی توی مجلس خواستگاری رفتم به خاطر کارت معافیت منو رد کردن من ماندم یک تکه کاغذ به درد نخور نمیدونم واقعا به گجا باید مراجعه کنم

        1. سلام وقت بخیر با کارشناسان ما در این زمینه تماس فرمایید

  77. سلام
    وقت بخیر
    من میخوام کارت معافیت خودمو ابطال کنم
    من درحین خدمت کارت معافیت گرفتم بعد ابطال باید برم یگانی که خدمت میکردم یا یگان جدید بعد مدت زمانی که خدمت کردم محسوب میشه یا نه

    1. سلام
      شما باید به وظیفه عمومی شهر محل اخذ معافیت پزشکی مراجعه کنید.

  78. با سلام و خسته نباشید بنده سال ۸۸ معافیت عصاب روان گرفتم و الان درخواست ابطال دادام شرایط سنی ک دارم الان ۷ ماه دیگه مونده تا بشه ۳۰ سالم مدرک تحصیلیم هم زیر دیپلمه خواستم ببینم چند ماه زمان میبره واسه باطل شدن کارت

    1. سلام
      برای ابطال کارت معافیت باید معاینات پزشکی انجام شود و کمیسیونهای تخصصی تشکیل شوند، اگر تمام مدارک و شواهد دقیق باشد، مدت زیادی طول نمیکشد.

  79. سلام آیا برای کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان هم میشه باطل کرد اخه یجا نوشته بود اعصاب و روان باطل نمیشه

    1. سلام
      درصورتی که شرایط سنی لازم را داشته باشید و بیماری شما به طور کامل درمان شده باشد امکان ابطال کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان وجود دارد.

      1. سلام من سال ۱۳۹۴ معافیت پزشکی عصاب و روان گرفتم و هیچ مشکلی نداشتم و ۱۰ سال است دنبال ابطال معافیت هستم وهیچ نتیجی نگرفتم چون در بیمارستان ناجا تهران به ادرس خیابان بهار شمالی رفتم و دکتور معاینم کرد وگفت که هیچ مشکلی نداری چون من که مشکل اعصاب وروان ندارم فقط من سال ۸۴در همان بیمارستان با اندکی پول که دکتور ان بیمارستان از من گرفته بود معافیت گرفتم و الا به من میگن چطور معافیت گرفتی همان طوری هم ابطال کن اما من میخواهم بگم که در ان سن من فریب خوردم واگر مجازاتی هست من حاضرم

        1. سلام
          اگر شما شرایط سنی لازم برای ابطال معافیت اعصاب و روان را داشته باشید بعد از انجام معاینات در کمیسیون های پزشکی و تایید سلامت شما، معافیت شما باطل خواهد شد.

          1. با سلام من کارت معافیت پزشکی گرفتم بخش ۵ بند ۳
            الان باید چه کار کرد که باطل بشه این کار
            واسه چندتا جا زخم تتو معاف کردن میشه رفت خدمت یا نه

          2. سلام
            برای ابطال این معافیت با توجه به مدرک تحصیلی افراد، شرایط سنی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این شما باید سلامت کامل خود را به دست آورده باشید تا بتوانید معافیت خود را لغو کنید. این موضوع تحت نظارت شورای پزشکی نظام وظیفه انجام میشود.

        2. شرایط شما را هم منم دارم کپی برابر اصل چکار کنیم والله گیر کردیم

    2. سلام من متولد ۱۳۶۸ هستم و سال ۹۵ معافیت اعصاب و روان ماده ۳۳ بند ۳ گرفتم و الان که سنم ۳۳ ساله میتونم برای ابطال کارت معافیتم اقدام کنم و به خدمت برگردم؟

      1. سلام اگرسلامت جسمانی و روانی سالم توسط پزشک تایید شود با مدرک لیسانس تا ۳۳ سال امکان باطل کردن هست و مدارک پایین تر حداکثر تا ۳۰ سال.

  80. با سلام بنده در سال ۸۶ با مدرک دیپلم معافیت پزشکی قلب گرفتم
    حالا بعد از چندین سال پس از مداوای کامل بیماری قلبی
    دو سال هست که تقاضای ابطال کارت معافیت پزشکی را داده ام و هر بار مرا رد کردند
    در ضمن این سالها به ادامه تحصیل پرداختم و دارای مدرک لیسانس از دانشگاه آزاد نیز هستم
    متولد مرداد ۱۳۶۶
    به گفته مسئول پزشکی نظام وظیفه و پلیس+۱۰ چون در سیستم مدرک دیپلم هست تقاضا رد میشود
    بنده هم به دادسرای نیروهای مسلح مراجعه نمودم در آبان ۹۸ و شکایت نامه ای مربوط به کوتاهی نظام وظیفه در قبال ابطال نکردن کارت معافیت به دادسرا تسلیم نمودم
    اما تاکنون هیچ جوابی نداده اند
    بیشتر از چند بار مراجعه حضوری داشتم و باز هم بی فایده بوده
    یکی از کارکنان نظام وظیفه که اتیکت هم نداشت بطور خصمانه برخورد میکرد و میگفت شما اگر دکترا هم بیاوری اعزام به خدمت نمیشوی
    به همین دلیل شکایت نمودم
    خواهشمندم راهنمایی بفرمایید بنده چه کار کنم؟
    اگر در این مملکت هیچ مسئولی پاسخگو نیست پس به کجا مراجعه کنیم

    1. سلام
      باید توجه داشته باشید که لغو معافیت پزشکی دارای شرایط سنی است که این شرایط با توجه به مدرک تحصیلی مشمولان مشخص میشود و دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی حداکثر تا سن 33 سالگی میتوانند برای لغو معافیت خود اقدام کنند.

  81. سلام خسته نباشید من میخوام برای ابطال کارت معافیت اقدام کنم ولی نمیدونم باید به کجا مراجعه کنم مال من اعصاب و روانه باید چکار کنم و برای اقدام از کجا پیگیر بشم

    1. سلام
      در صورتی که شرایط لازم برای ابطال کارت معافیت پزشکی از جمله بهبود کامل بیماری و شرایط سنی را دارا باشید میتوانید درخواست خود را به سازمان وظیفه ارائه دهید که این موضوع باید از طریق مراجعه به دفاتر پلیس+ 10 و تکمیل فرم های مربوطه انجام شود. بعد از تکمیل فرم ها وضعیت سلامت شما در شورای عالی پزشکی مورد بررسی قرار میگیرد و تصمیمات نهایی اتخاذ میشود.

      1. سلام مشکل سایکوپات و اختلال شخصیتی دارم میتونم‌گواهینامه بگیرم به نظرتون

        1. سلام. کسانی که اختلال شخصیت دارند در سنین کمتر از 25 سال گواهینامه داده نمی شود و حتما می بایست متاهل و دارای شغل باشد

      1. ببخشید من گواهینامه میتونم بگیرم؟ قلب و عروق
        اگه الان ناراحتی نداشته باشم منو میبرن خدمت؟

        1. سلام
          وضعیت سلامت شما برای دریافت گواهینامه توسط کمیسی.ن پزشکی راهنمایی رانندگی مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت تایید وضعیت سلامت برای دریافت گواهینامه میتوانید آن را دریافت کنید و این موضوع با اعزام به خدمت ارتباطی ندارد.

        2. با سلام و خسته نباشید بنده سال ۸۸معافیت عصاب روان گرفتم و چند ماه پیش درخواست ابطال دادم کاراشو انجام دادم شورا عالی پزشکی استان هم سرباز خوانده شدم خواستم ببینم جواب پرونده واسه اعزام ب خدمتم چند ماه طول میکشه چون من تا آخر برج ۱۰ شرایط سنم مربوط هست ۳۰ سالگیم تموم میشه،با تشکر

          1. با سلام یک الی دو ماه زمانبره و بستگی به ازدحام جمعیت داره

          2. سلام میتونید بگید از چ راهی اقدام کردی

          3. سلام دوست عزیز چگونه تونستی سلامت خودت رو به کمیسیون ثابت کنی!!

      2. سلام من متولد ۱۳۶۸ هستم و سال ۹۵ معافیت اعصاب و روان ماده ۳۳ بند ۳ گرفتم و الان که سنم ۳۳ ساله میتونم برای ابطال کارت معافیتم اقدام کنم و به خدمت برگردم؟

        1. سلام اگرسلامت جسمانی و روانی سالم توسط پزشک تایید شود با مدرک لیسانس تا ۳۳ سال امکان باطل کردن هست و مدارک پایین تر حداکثر تا ۳۰ سال.

    1. سلام خسته نباشید سال ۹۰ در حین خدمت معافیت بدلیل ماده ۳۲ بند ۱۱ شده ام حالا میخوام گواهینامه پایه یک بگیرم فقط اون موقع سر استرس اینا چی شد که مریض شدم ازاون موقع تکرار نشده دار هم مصرف نمیکنم برای اقدام کجا برم چکار کنم ممنون میشم راهنمایم کنید

        1. سلام خوبین من تو اردبیل خدمت میکنم بعد من اول تو نظام وظیفه استان اردبیل بهم آقای دکتر شاکر معاف از رزم داداه بعد اینجا نیروی انسانی ستاد شهرستان اردبیل میگه که تو سالم هستی بعد من رفتم به نظام وظیفه بهم گفتند که شکستگی مهره هستش تو معاف از رزم هستی توسلاح نمی تونی برداری من ۱۷ ماه خدمت هستم چهاره ماه از خدمت من مونده منم تو سیستم نشون میده که معاف از رزم هستم لطفا بهم یه راه حل بگین

          1. سلام وقت بخیر
            به بهداری یگان مراجعه کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید