شرایط استفاده از معافیت عفو رهبری + مدارک و مراحل دریافت آن

شرایط استفاده از معافیت عفو رهبری

معافیت عفو رهبری یکی از معافیت های مندرج در موارد خاص است که با توجه به سن مشمول و لحاظ کردن مدرک تحصیلی به سربازان واجد شرایط تعلق می گیرد.

به طور معمول برای مشمولانی که در زمان تعیین شده خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی نکرده یا غیبت از سربازی داشته اند، جریمه هایی مالی یا اضافه خدمت تعیین می شود.

همچنین طبق قانون سربازانی که از خدمت فرار کرده اند، اضافه خدمت یا حبس در زمان مشخص به عنوان مجازات برای آنها در نظر گرفته می شود.

عفو رهبری فرصت مغتنمی است که این دسته از مشمولان برای مشخص کردن وضعیت سربازی و دریافت کارت پایان خدمت از آن استفاده می کنند.

برای اقدام جهت دریافت عفو رهبری مدارک و مستنداتی مورد نیاز است که در ادامه به شرح آن پرداخته می شود..

معافیت جدید رهبری

هر سال بخش کثیری از مشمولان باید به خدمت سربازی اعزام شوند که برخی از آن ها از انجام روند ثبت نام و خرید دفترچه اعزام سر باز می زنند.

برخی دیگر نیز بعد از چند ماه سپری کردن دوران خدمت از یگان خود فرار کرده و دیگر باز نمی گردند که تحت عنوان سرباز فراری شناخته می شوند و چنانچه بعد از مدتی خود را تسلیم ارگان نظامی مربوطه بکنند مطابق مقررات با آن ها رفتار خواهد شد.

طرح جدید معافیت رهبری می تواند خبر مسرت بخشی برای این دسته از مشمولان باشد. چرا که نگرانی ها و دغدغه های زیادی درباره وضعیت خدمت وظیفه و اینکه به کجا خواهد انجامید دارند. مشمولین با استفاده از مفاد این قانون فرصت کافی برای رفع مشکلات مرتبط با سربازی خواهند داشت که یکی از آنها بخشش اضافه خدمت می باشد.

معافیت جدید رهبری

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط معافیت عفو رهبری

قانون جدید معافیت سربازی رهبری دارای شرایط و ضوابط از قبل تدوین شده است که مشمولان باید واجد این بندهای مذکور باشند تا امکان استفاده از طرح جدید معافیت رهبری را داشته باشند.

آنچه در ادامه می خوانید تشریح شرایط معافیت رهبری است که بر اساس مقاطع تحصیلی و سنی با عنوان قانون بخشودگی سنی توضیح داده می شود.

نکته

لازم به ذکر است آن دسته از افرادی که سرباز غایب و سرباز فراری به شمار می روند اگر واجد شرایط بخشودگی سنی باشند می توانند از طریق دفاتر پلیس +10 و همچنین یگان نظامی جهت دریافت معافیت رهبری اقدام کنند.

پزشکانی که دوران خدمت نظام وظیفه را پشت سر نگذاشته اند تا سن پنجاه و هفت سالگی مجاز به استفاده از قانون عفو رهبری نیستند.

مشمولان دارای مدرک غیر پزشکی که سن 50 سالگی را رد کرده اند نیازی به انجام مراحل اخذ معافیت ندارند. عکس روی شناسنامه این افراد برای اثبات وضعیت نظام وظیفه آن ها کافی خواهد بود.

سن مجاز برای استفاده از معافیت عفو رهبری سربازی برای سایرین 47 سال است.

چه سنینی از معافیت رهبری برخوردار می شوند؟

طبق قوانین تدوین شده، معافیت رهبری با لحاظ کردن شرایط سنی و تحصیلی به مشمولان تعلق می گیرد که با عنوان معافیت سنی نیز معرفی می شود.

آن دسته از مشمولینی که 50 سال را رد کرده اند طبق آیین نامه نظام وظیفه اگر واجد شرایط مد نظر باشند می توانند از معافیت رهبری استفاده کنند.

شرایط معافیت سربازی متولدین 54 تا 64

طبق آنچه تا کنون گفته شد معافیت سنی یا معافیت عفو رهبری از انواع معافیت های سربازی به شمار می رود که برخی از مشمولان را با توجه به شرایط سنی و مدرک تحصیلی تحت پوشش قرار می دهد.

شرایط معافیت از خدمت متولدین 54 تا 64 وابسته به مدرک تحصیلی آن ها خواهد بود که طبق رده بندی زیر مشخص می شود.

🟠 افراد دارای مدرک کارشناسی، دیپلم، زیر دیپلم که متولد سال 54 باشند.

🟠 مشمولین با مدرک کارشناسی ارشد که تاریخ تولد آن ها تا اخر 1352 یا قبل آن باشد.

🟠 مشمولان دارای مدرک دکتری غیرپزشکی که متولد پایان سال 1350 یا قبل آن باشند.

🟠 اشخاص با مدرک دکتری پزشکی و دامپزشکی باید متولد سال 44 باشند که مشمول قانون معافیت سنی قرار بگیرند.

شرایط معافیت سربازی بالای چهل سال در صورت داشتن فرزند

شرایط معافیت سربازی بالای چهل سال در صورت داشتن فرزند

تعداد فرزندان فرد متقاضی عفو رهبری یکی دیگر از عواملی است که می تواند برای کسب این نوع از معافیت مهم باشد.

در حالت عادی فقط سن و مقطع تحصیلی برای گرفتن معافیت سربازی بررسی می شود؛ اما در شرایطی که تعداد فرزندان مشمول به حد نصاب آیین نامه سازمان نظام وظیفه برسد با او طبق مقررات حاکم بر معافیت عفو رهبری رفتار خواهد شد.

به این صورت که:

✅ طبق قوانین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح مردان بالای 40 سال که سه فرزند دارند از خدمت سربازی معاف می شوند. این معافیت شامل حال تمام مشمولان غایب و غیرغایب و همچنین سربازانی که حین خدمت هستند خواهد شد.

✅ مردان بدون شرط سنی با تعداد 4 فرزند و بیشتر، می توانند از مفاد این قانون بهره برده و معاف دائم شوند. غیبت داشتن یا نداشتن تاثیری در نتیجه معافیت نخواهد داشت و مشمول می تواند با ارائه مستندات درخواست معافیت بدهد.

✅ مردان بالای 30 سال سن دارای 3 فرزند می توانند از قانون کسری خدمت برای کاهش دوران ضرورت استفاده کنند.

✅ معافیت مردان بالای 30 سال با تعداد 2 فرزند فعلا در دستور کار ارگان های تصمیم گیرنده نبوده و تاییدیه و قانونی برای چنین معافیتی صادر نشده است.

شرایط دریافت کسری خدمت برای مشمولان دارای فرزند

در گذشته قانون کسری خدمت برای مشمولان دارای فرزند به اینصورت بود که، به ازای هر فرزند سه ماه از دوره ضرورت او کسر شود.

طبق شرایط جدید کسری خدمت، به ازای هر تعداد فرزند مشمول یک ماه به کسری 3 ماهه سابق آن ها افزوده خواهد شد. به این صورت که مشمول برای فرزند اول 3 ماه کسری خدمت، برای فرزند دوم 4 ماه کسری و برای فرزند سوم پنج ماه کسری خدمت خواهد گرفت.

مدارک لازم برای اخذ معافیت عفو رهبری

🟡 اصل کارت ملی

🟡 اصل شناسنامه

🟡 گواهی اشتغال به خدمت برای سرباز فراری

🟡 تکمیل فرم دریافتی از دفتر پلیس +10 و تکمیل اطلاعات شخصی درخواستی

🟡 تکمیل فرم تعهد نامه استفاده از عفو رهبری

🟡 تکمیل فرم درخواست استفاده از معافیت عفو رهبری

🟡 ارائه گواهی عدم انجام تعهد خدمت برای مشمولان متعهد به خدمت که بنا به دلایلی از خدمت کردن باز مانده اند.

🟡 احراز هویت توسط پلیس +10 و انگشت نگاری

🟡 گرفتن عکس در دفتر پلیس +10

🟡 کپی شناسنامه و وکالت نامه وکیل برای مشمولین خارج از کشور

🟡 ارایه آخرین مدرک تحصیلی مهمور به مهر آموزش و پرورش و یا دانشگاه محل تحصیل وابسته به وزارت علوم و فناوری یا وزارت بهداشت و درمان

نکات قابل توجه

☑️ معاینه شدن توسط پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه الزامی نیست.

☑️ تزریق

☑️ واکسن کزاز و مننژیت لازم نیست.

☑️ آخرین مدرک تحصیلی قابل ارائه نامه فارغ التحصیلی، برگه انصراف از تحصیل، برگه اخراج یا برگه فارغ التحصیلی است.

 

مدارک لازم برای اخذ معافیت عفو رهبری

چند نکته در خصوص معافیت جدید رهبری برای مشمولین خارج از کشور

1⃣ نکته اول مربوط به شرایط مشمولین تحصیلکرده در خارج از کشور است. اگر فردی در خارج از کشور درس خوانده باشد لازم است که توسط وکیل حقوقی و وزارت علوم تحقیقات و یا بهداشت و درمان مورد ارزشیابی های مد نظر قرار بگیرد.

2⃣ رسیدگی به درخواست های معافیت دربازه زمانی یک ماهه انجام خواهد گرفت.

مراحل طی شدن فرایند درخواست معافیت عفو رهبری برای مشمولین خارج از کشور

🟩 وکیل حقوقی مشمول بعد از جمع آوری مدارک و تکمیل کردن اطلاعات درخواستی، آن ها را به آدرس تهران، میدان سپاه معاونت وظیفه عمومی ناجا، اداره کل مشمولان و امور معافیت ها، صندوق پستی 313-16415 ویژه معافیت عفو رهبری پست می کند.

🟩 بعد از مورد بررسی قرار گرفتن مدارک توسط اداره مذکور و تایید تکمیل بودن آن ها، مراتب به شخص مشمول، آشنایان او و یا وکیل حقوقی معرفی شده ابلاغ می شود. در ابلاغیه هزینه های پرداختی جهت صادر شدن کارت معافیت، اعلام حساب های بانکی مورد نیاز برای واریز وجه و فیش های مربوطه به مشمول اعلام و تحویل داده می شود.

جنبه های بخشودگی در عفو رهبری خدمت سربازی با توجه به مناسبات

لازم به ذکر است که آن دسته از مشمولانی که عفو رهبری به آنها تعلق می گیرد صرفا به لحاظ اضافه خدمت و جریمه های نقدی مورد بخشودگی قرار می گیرند.

به عبارتی این قشر از مشمولان به امتیازاتی که سربازان اعزام شده و دارای کارت پایان خدمت به دست می آورند، دسترسی نخواهند داشت.

با توجه به اینکه مشمولان دارای اضافه خدمت به دلایل غیبت و فرار از خدمت طبق شرایط نام برده می توانند از عفو رهبری استفاده نمایند، محدودیت هایی که برای آنها اعمال می شود، کاهش پیدا نخواهد کرد.

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ معافیت ها برای مشمولین با اهداف و شرایط متفاوتی انجام می شود. از آنجایی که دریافت این معافیت ها در کنار مزایای خود از معایب خاصی نیز برخوردار هستند مهم است که متقاضیان با مطالعه شرایط خاص آن ها اقدام به درخواست معافیت کنند. معافیت عفو رهبری یکی از معافیت های موارد خاص به شمار می رود که بسته به سن و تحصیلات و همچنین تعداد فرزندان شرایط تعلق گرفتن آن متفاوت خواهد بود.

⭐ در این مقاله سعی شد با تشریح شرایط دریافت معافیت عفو رهبری، شناخت و آگاهی نسبی به مخاطبی که دنبال گرفتن معافیت رهبری است داده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توان با مشاوره نظام وظیفه آویژه در تماس بود.

سوالات متداول

عفو مشمولان غایب تا سال 62 چگونه است؟

قوانین حاکم بر عفو مشمولان غایب تا سال 62 طبق روال حاکم بر عفو رهبری متولدین 54 تا 64 خواهد بود.

معافیت رهبری برای متولدین 52 چگونه خواهد بود؟

افراد متولد سال 52 اگر مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند می توانند از معافیت سربازی موسوم به معافیت عفو رهبری استفاده کنند.

برای انجام مراحل دریافت معافیت عفو رهبری نیاز به حضور مشمولین است؟

خیر. واجدین شرایط نیازی به مراجعه حضوری حتی برای دریافت کارت معافیت ندارند و بخش اعظم امور اداری توسط سازمان نظام وظیفه انجام می شود.

سوالات متداول

خدمت سربازی نظام وظیفه در چه سنینی بر مشمولین واجب شده است؟

مشمولین از سن 18 سالگی تا پایان سن 50 سالگی واجد شرایط خدمت سربازی بوده و باید به خدمت سربازی اعزام شوند.

دریافت معافیت های بخشودگی سنی برای دارندگان دیپلم در چه سنی مجاز است؟

دارندگان مدارک زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم که متولد سال 1354 یا قبل تر می باشند. برای اطلاع از شرایط کامل این دسته، مقاله فوق را مطالعه نمایید.

معافیت های عفو رهبری برای متولدین 1352 با چه مدرکی امکان پذیر است؟

مشمولین متولد 1352 اگر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس می باشند، می توانند برای معافیت های سربازی اقدامات لازم را انجام دهند.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط استفاده از معافیت عفو رهبری + مدارک و مراحل دریافت آن

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 407 نظر:
  1. بالای چهل معاف کنید دارای دو فرزند یا مشکل اینا رو با خرید حل کنید

  2. سلام خسته نباشید من متولد ۱۳۷۴.۳.۱۹هستم من ۱سالم بود مادرم فوت کرد پدرم هم از همون موقع ترکم کرد من تو روستا بزرگ شدم مادربزرگم با کلی مشکل منو بزرگ کرد نتونستم برم خدمت خودمم تصادف کردم کتفم آسیب دید با کلی مشکل یع کارگاه کفاشی باز کردم الان ک میخوام ازدواج کنم برام شرط گذاشتن برو خدمت اگه خدمت برم همه چیمو از دست میدم.مادربزرگم فرزند داره ولی هیچ کدوم حتی سراغش هم نمیان الان ک پیر شده من ازش مراقبت میکنم من برم خدمت کسی نیس اونو نگه داره .اگه میشه منو راهنمایی کنید لطفا بخدا ب بن بست رسیدم خدا شاهده هیچکسیو هم ندارم حمایتم کنه.اگه راه و چاره ای هست بهم بگین تو رو خدا ممنون میشم

    1. شما می‌توانید برای معافیت پزشکی اقدام کنید شرایط کفالت مادربزرگ را ندارید برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید

  3. سلام من متولد۶۶هستم ونزدیک به یک سال خدمت کردم بخاطر مشکلات خانوادگی نتونستم ادامه بدم الان ۳تابچه دارم .معاف میشم

    1. سلام با داشتن 40 سال سن و 3 فرزند میتوانید معافیت دائم بگیرید.

  4. سلام درود بر فرمانده کل قوا آیت اله خامنه ای و مسولین لطفا ۳۵ سال سن دوفرزند معاف کنید

  5. سلام من متولد۱۳۵۵هستم دارای یک فرزند دندان ندارم مستاجرهستم ازچه طریق میتونم معاف بشم

    1. سلام خدمت شما، امکان معافیت برای شما صرفا اگر دندان نداشتن باعث شده که در حیطه ی گوارش و تکلم و تغذیه دجار مشکل شوید، میتوانید درخواست معافیت دهان و دندان ثبت کنید.

      1. سلام بنده متولد ۱۳۸۱هستم والان فرار از خدمت میباشم علت ترک خدمتم مشکل عصبی است نمیتونم به عصابم مصلت باشم مشکل عصاب دارم مدرکم سیکل است مشکلات مالی مشکل بیماری مادر مشکل مستاجری البته مشکل بنده فعلا عصبی بودن ونداشتنتصمیم گیری درست است معاف از رزم شدم اما نمیتونم خدمت کنم باید چیکار کنم

        1. با سلام خانم سیری هستم بابت مشکل اعصاب و روان خود به بهداری و بیمارستان پزشکان معتمد مراجعه کنید و همچنین رای تایید شورای عالی می توانید معافیت بگیرید

  6. سلام من متولد ۶۴ هستم،سال ۸۶ رفتم خدمت تا سال ۸۸ خدمت کردم،بعدش فرار کردم،۳ سال اضافی خدمت داشتم،الان من یه پسر ۶ ساله دارم، با یه دختر ۳ ساله،مادرشون ۲ ساله فوت کرده،من میخام کارتمو بگیرم،چیکار باید کنم؟میتونم؟یا باید برم سربازی؟کسی رو هم ندارم بچه هامو نگه داره،میشه با بچه هام برم؟والا دیگع

  7. سلام من متولد سال ۱۳۵۷ هستم دارای چهار فرزند هستم سال ۱۳۷۶ رفتم خدمت شش ماه خدمت کردم کاراش همه انجام دادم پلیس + ۱۰ رفتم نظام وظیفه رفتم نتیجه چیه

  8. سلام .بنده متولد۱۳۵۵هستم .که درتاریخ بهمن ۷۶خدمت سربازیم راتمام نموده ولی برگ تسویه حسابم رامفقودنمودم ودنبال کارت پایان خدمتم نرفتم .آیا الان امکانش هست که به من کارت پایان خدمت بدهند یانه ؟

    1. سلام بله از پادگان خدمتی برای پیگیری اقدام کنید

  9. با عرض سلام
    من متولد ۸۰ هستم و۱۸۰روزاضافه دارم در تاریخ۱۴۰۲/۰۶/۱۲ دفترجه گرفته ام وتاریخ عزام من ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ میباشد ایا عف رهبری شامل حال من میشود

      1. سلام وقت بخیر من متولد ۷۰هستم و اعزامی سال 91بودم وفرارکردم ودوباره سال ۹۴خودمعرف رفتم وبعداز ۱ماه دیگ ادامه ندادم خدمتمو من میتونم معافیت بگیرم؟

  10. انشاالله رهبر عزیزمان امسال ما متولدین ۱۳۶۲ راعفو ا خدمت میکند

  11. سلام اگر کسی خدا دوتا فرزند بیشتر نداده معافیت از برداشت می‌شود جواب بدید

  12. سلام من الان 42سال دارم متولد 59هستم معافیت رهبری میخورم

  13. سلام من درشهرقم هستم که دارای چهارفرزندهستم میخواستم بدونم من بایداموزشی برم یانه

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم طبق طرح جدید بالای ۳۰ سال و با دو فرزند امکان معافیت دارید

    1. سلام من ۳۴ سال سن دارم پنچ تا فرزند دارم ایا معاف میشم یا نه

  14. از رهبر عزیزمان میخاهیم که ما متاهلین چهل ساله بادو فرزند را عفو از خدمت کنید ما هم قشر ضعیف جامعه هستیم اگه پول داشتیم چند سال قبل که فروش پایان خدمت بود میخریدیم

  15. سلام من لیسانس و متاهل هستم و شهرکردزندگی میکنم دوماه دوره اموزشی تکمیلی بسیج راگذراندم و الان چند سالی هست سربازفراری ام و غیبت دارم و الان میخواهم به سربازی بروم آیامیتونم سپاه شهرکرد خدمت کنم

    1. سلام. شما در ایتدا باید برای فراری بودنتان به دادگاه نظام وظیفه مراجعه فرمایید، سپس میتوانید از سپاه نزدیک محل زندگی تان درخواست بدهید. همچنین توجه داشته باشید که با توجه به تاهل تان میتوانید از کسری خدمت نیز استفاده کنید.
      در صورت توجیه ترک خدمت امکان سپاه و کسری وجود دارد

    2. اسماعیل عزیزی هستم دارای ۴ فرزند کارت فعال بسیج هم دارم آیا معاف هستم گفت:

      سلام من دارای ۴فرزند هستم کارت فعال بسيج هم دارم آیا معاف هستم

  16. سلام من متولد سال 68هستم و سال 1392به خدمت رفتم 8ماه خدمت کردم و فرار کردم …چند سال پیش یه کلیه خودم رو اهدا کردم و الان تک کلیه هستم آیا معاف میشم

    1. سلام و ارادت بر اساس قانون ، پیوند کلیه بدون ذکر شرایط خاصی از معافیت دائم برخوردار است .

    2. سلام متولد 53 هستم و فرهنگی و در تاریخ یک مهر 1402 بازنشسته شدم،،،چون دانشسرا تربیت معلم تحصیل کردم ، معاف خدمت بودم،،،الان برای گرفتن پاسپورت باید پایان خدمت داشته باشم،،، یعنی اول دنبال معافیت باشم،،، ارادتمند بلوچ سراوان

      1. سلام از طریق پلیس +10 برای گرفتن کارت پایان خدمت خود اقدام کنید.

  17. سلام متولد61 هستم متاهل دوفرزند دارم پدرم فوت شده سرپرستی مادرم هم برعهده من هستش دوتابرادر دارم که هردو سربازی کردن خواستم بدونم شامل معافیت میشوم

    1. بالای 35 سال و با دو فرزند امکان معافیت دایم وجود دارد

  18. آیت متولدین ۶۴ که غیبتی باشند مورد عفو رهبری قرار میگیرند

  19. سلام خسته نباشی بنده متولد۶۲هستم ۵فرزنددارم معافیت به من می‌خورد یانه چه شرایطی دارد

  20. باسلام اینجانب محمود فریدونی مهدی ابادی فرزند علی درسال 18/10/1382به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم،پس از گذراندن 17ماه 31روز اواخر خدمت به مرخصی آمدم به خاطر مریضی پدرو مادر پیرم دیگر نتوانستم ادامه خدمت دهم حال حاضر همسرویک فرزند دارم محل خدمت تیپ دوم تفنگداران دریایی بوشهر ،ازشما رهبر عزیزم تقاضای عفو را دارم،باتشکر

  21. سلام من متولده 55 هستم خانم سکته مغزی کردی آیا می تنم ماف شامل من میشی

    1. سلام شما با ۵۰ سال سن میتوانید از معافیت عفو رهبری استفاده کنید.

  22. سلام
    من ۴۶ سالمه چهار فرزند هم دارم سال ۱۳۷۶اعزام شدم خدمت مدت قانونی ۲۱ماه رو هم خدمت کردم در حین اضافه خدمت فرار کردم ایا این قانون شامل حال من که سرباز فراری هستم میشه یا فقط اونا که غیبت کردن ممنون جواب بدین

    1. سلام طبق آخرین اخبار،افرادی که مدت آموزشی را گذرانده اند امکان معافیت دارند،منتظر اخبار تکمیلی باشید.

    2. سلام من 38سالمه و4فرزند دارم چند ماه خدمت کردم از خدمت فرار کردم آیا معافیت رهبری شاملم میشه

    3. من که ۴۷ سالمه چند سال دیگه هم معاف سنی میشم عفو رهبری هم نمیخوام موقعی که میخواست عفو بده نداد حالا میخوام چکار چند سال دیگه هم صبر میکنم

      1. سلام متولد 53 هستم و فرهنگی و در تاریخ یک مهر 1402 بازنشسته شدم،،،چون دانشسرا تربیت معلم تحصیل کردم ، معاف خدمت بودم،،،الان برای گرفتن پاسپورت باید پایان خدمت داشته باشم،،، یعنی اول دنبال معافیت باشم،،، ارادتمند بلوچ سراوان

    1. سلام.من.متولد۱۳۵۵هستم.ومدرکم.اول.راهنمای.دارای.۳فرزندم.وتحت.پوشش.کمیته.امدادم.لطفا.منوراهنمایی.کنید

  23. سلام من 30سال سن دارم و همش سه ماه خدمت کردم و الان 10سال فراری هستم آیا میتونم معافی بگیرم راهی هست؟

    1. طابق ماده ۵۹ قانون مجازات نیروهای مسلح، اگر کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در زمان صلح بیش‌ از ۱۵ روز متوالی غیبت کنند و برای این غیبت عذر موجهی نداشته باشند، به‌ عنوان فراری محسوب می‌شوند. اگر این افراد دستگیر شده باشند، به حبس از ۳ ماه تا یک ‌سال محکوم خواهند شد.برای معافیت اول نباید غیبت داشته باشین و شرابط گرفتن معافیت موارد مختلفی هست که درصورت غیبت امکان معاف شدن خیلی کمه و درصورت فرار احتمال معافیت خیلی کمتر نیز می باشد

  24. من درس طلبگی خواندم از سربازی فرار کردم 7ماه خدمت کردم نامه پزشکی دارم ازرهبر کبیر انقلاب در خواست میخوام معافیت مارا ببخشد

    1. باسلام به پلیس +10یا نظام وظیفه شهر محل زندگی مراجعه بفرمایید
      به دادسرا احضار می شوید و جریمه تعلق می گیرد

    2. سلام من43سال سن دارم وسال1379رفتم خدمت ویک روز خدمت کرده وفرار کردم دارای یک فرزند هستم ولی خانمم فوت نموده و سرپرستی آن ومادر پیرم برعهده من است آیا معاف از خدمت سربازی میشوم یا نه تشکر

      1. سلام میتوانید ازطریق گرفتن کفالت فرزند معافیت بگیرید.

  25. سلام محمودهستم ۳۹ ساله دارای ۳فرزند ۷ماه خدمت کردم به علت مشکلات خانوادگی منجربه فرارازخدمت شدم ایامعافیت به من طعلق میگره

    1. سلام علیکم بنده متولد 1366ودارای چهارپسرویک دخترودوتازن دارم یعنی شامل معافیت میشم ممنونم

  26. سلام متولد۱۳۶۴هستم سه فرزنددادرم دوتاپسرویک دخترایامعافیت شامل من میشه شانه چپم شکسته پلاتین داره

    1. با سلام دوست عزیز برای معافیت پزشکی به پلیس +10مراجعه کنید و برای شکستی شانه شما باید جوش خوردگی استخوان نبوده باشد وگرنه معافیت تعلق نمیگیرد، البته باید در این خصوص پزشک متخصص نظر بدهد،

    1. سلام وقت بخیر. بر اساس گفته سرهنگ مهرداد پناهنپوریان مشمولان و افرادی که در حال خدمت هستند و حداقل ۴۰ سال تمام و دارای ۳ فرزند باشند، امکان ثبت درخواست معافیت از طریق پلیس +۱۰ را دارند

  27. با سلام خدمت شما من متولد ۶۳ هستم و فراری سه تا بچه دارم یه دختر ۱۴ ساله یه پسر ۸ ساله که هپاتیت آ داره و یه پسر ۴ ساله مستاجر هستم من معاف هستم ممنونم

    1. بله برای معافیت ۳فرزندی اقدام کنید
      40 سالگی به بعد با سه فرزند امکان پذیر است

  28. اینجانب ابراهیم مهدی پور چهل دو سال دارم در انجام خدمت در نیروی انتظامی هستم درای دو فرزند و خانه اجاره هستم و از نظر مالی خیلی ضعیف و خانمم ۱۴ سال است که مبتلا به بیماری دیابت هستش من در فشار مالی عذاب می کشم چرا به ما مافعیت نمی دهند ما خلاص شویم لطفا رسیدگی کنید

  29. بنده.متولد۱۰/1/1355هستم
    ازسال.۷۶ازخدمت.فرارکردم.یکی.ازکلیه.خودرااهدانمودم.دارای.همسرودوفرزنددخترهستم.ایامعافییت
    شامل.حال.اینجانب.میشه.لطفاراهنمایی.کنیدممنون.تشکر

    1. سلام وقت بخیر دوست گرامی معافیت عفو رهبری برای افراد 48 سال به بالا هست و متاسفانه به شما تعلق نمیگیره.

  30. سلام شب بخیر من 40سالم 2تا پچه دارم سرباز فراری هستم می تونم معافیت رهبری بکیرم

    1. سلام وفت بخیر خیر نمیتونید چون افرادی که داراي 3 فرزند به شرط داشتن حداقل 40 سال تمام سن و در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازي معاف مي‌شوند.

  31. با سلام من متولد ۱۳۶۵ هستم داری ۳ فرزند اجاره نشین من هم معاف میشم لطفا راهنمایی کنید.

    1. باسلام حدمت شما هنوز قانونی بابت شرایط شما ابلاغ نشده است که بتوانید معاف بشید

  32. باعرض ادب وسلام من متولد ۱۳۵۹ دیپلم سرباز فراری با یک همسر دوتا فرزند که سکته قلبی کردم ودرحال حاضر روزانه یازده عدد قرص مصرف میکنم وتحت نظر دکتر هستم ودندانهای بنده همشون مصنوعی هستن ودیسک کمر هم دارم واینا که گفتم با پرونده گفتم تکلیف من چیه من با این وضع چه کنم با سپاس فراوان ح.ژ.ز

    1. بالای ۳۵ سال با دو فرزند معافیت حاصل میشود

    2. باسلام خدمت شما کارشناس محترم بنده متولد ۱۳۵۹ هستم ودر زمان خدمت پدرم مریم بود وبنده مجبور به ترک خدمت شدم بعداز چهار سال پدرفوت کرد وبعد هم ازدواج کردم والان یک دختر ۱۰ ساله دارم که سرپرستی آن را به عهده دارم وهمسرش هم طلاق گرفته ورفته ودختر سرپرستی به جز من ندارد ومستاجر هم هستم ایا امکان معافیت برای بنده وجود دارد یاخیر باتشکردرضمن دیسک کمر شدید هم دارم

      1. سلام شما از طریق معافیت پزشکی میتوانید معافیت بگیرید.

  33. سلام من متولد ۶۰هستم دوتا فرزند دارم یکی ۱۵ سال داره یکی ۲سال معافیت میتونم بگیرم

    1. سلام با ۲ فرزند و داشتن سن ۳۵ سال معافیت دائم دریافت میکنید

  34. سلام ايا عف رهبري براي سربازان ١٤٠١ موجود هست؟واگر باشه در چه مناسبت هاي هست؟ متاهل هم هستم

    1. سلام معمولا در منایبت هایی مثل 22 بهمن عفو رهبری برای بخشودگی غیبت ها میگذارند.

  35. آیا امکان معافیت سنی بامدرک ابتدایی و46 سال سن وتاهل وجوددارد،؟

  36. سلام وقتتون بخیر من سال 1376 در منطقه عملیاتی اهواز هورالعظیم به مدت 13 ماه خدمت کرده‌ام بعد ازاونجا تیپ 1لشکر 77 به تربت حیدریه برگشت ومن بقیه خدمتم رو در تربت ادامه دادم حالا میتونم برای فرزندم کسری خدمت بگیرم

    1. سلام در صورتی که کنطقه خدکتی شما جزو مناطق عملیاتی اعلام شده باشد میتوانید در ازای هر ماه از خدمت 9 روز کسری برای فرزندتان لحاظ کنید.

  37. آیا هنوز فکری بحال ما که 41 سال سن با چندتا بچه وبا این شرایط زندگی وبعلت نداشتن کارت پایان خدمت از تمام مراحل زندگی عقب موندیم ده سال عمر نا مفید مان مونده منتظر معاف باشیم یا بریم ده سال عمر با خریت بگذرانیم

  38. سلام من 36سال دارم و دارای 3فرزندهستم کارگرهم هستم چیزی هم ندارم آیا معافیت به من تعلق میگیره لطفاراهنمایی کنیدممنون

    1. سلام با 4 فرزند بدون محدودیت سنی میتوانید معافیت دائم دریافت کنید.

  39. سلام من تولد 1357هستم 4تا بچه دارم3دختر1پسر خانمم تومر مغزی داشت پارسال عمل جراحی کرده وبینای کم دارد بچه‌هایم کوچک هستن آیا معافم

    1. سلام با ۴ فرزند بدون محدودیت سنس معافیت دریافت میکنید

  40. سلام چندبار پیام فرستادم جواب نگرفتم ۴۲ سال سن دارم ومشکل اعصاب وافسردگی دارم ازسال ۷۶ این مریضی مرا گرفته والان ۵تا فرزند دارم کارگر هستم نه درآمدی دارم نه سرمایه ای تو شرکتی نگهبان بوده ام برای معافی اخراجم کرده خدا راشاهد میکنم مانده ام بچه هام درحال تدریسند راهنمایم کنید خدا خیرتان بدهد منتظر جوابم

    1. سلام ، بعد از بررسی نوع اختلال اعصاب و روان و شدت آن میتوانید با در دست داشتن مدرک درخواست معافیت پزشکی ثبت کنید.

  41. سلام وقتتون بخیر
    بنده ۱۹ سالمه ایا میتونم معافیت بگیرم یا بخرم؟

  42. با سلام من متولد 56 هستم 3 تا بچه ام دارم 2 تا دختر یک پسر آیا معافیت شامل من میشه البته افسردگی شدید دارم قرص استفاده میکنم

    1. سلام
      بله معافیت میتوانید بگیرید اما نوع معافیتی که دریافت میکنید برای اینده ی شما یک سری محدودیت ها دارد و همچنین میتوانید برای خرید سربازی اقدام کنید که برای توضیح بیشتر تماس بگیرید

    2. سلام من متولد ۱۳۶۰ هستم از خدمت سربازی فرار کردم ۲تا بچه دارم ومادر و خواهرم تحت پوشش کمیته امداد هستن وپدرم فوت کردی وبرادر بزرگتر دارم متهل هستن میشود معافیت بگیرم

      1. سلام وقتتون بخیر برای گرفتن کفالت نباید سرباز فراری یا غیبت داشته باشید

        1. من سربازی فراری هستم 15ده ماهم خدمت کردم الان باید چیکار کنم متولد 58 هستم

          1. میتوانید خود را معرفی کرده و ادامه خدمت را پیش ببرید و برای شما به دلیل غیبت اضافه خدمت لحاظ میشود اگر مشکل پزشکی داشته باشید میتوانید برای معافیت اقدام کنید.

      2. سلام و خسته نباشید، من متولد ۶۴ هستم که از سال ۹۴ به دین مبین اسلام روی آوردم. آیا میتوانم از عفو رهبری درخواست معافیت خدمت سربازی نمایم.تشکر

    3. با عرض سلام وخسته نباشید من ۳۴ سال سن دارم و به خدمت نرفتم ایا الان به خوام برام اضافه نم خورم با تشکر

      1. 🌸بله چون بالا۴۰سال هستین میتونید برای معافیت اقدام کنید

    4. الاسلام.وادب
      بنده.۳۷سال.سن.دارم.باسه
      فرزندفرزنددوم.۸ساله.معلولیت
      خلیی.شدیدشنوای.وگفتارهست
      که.کاشت.حلزون.انجام.داده.
      آلاینده.معاف.ازخدمت.میشم

      1. اگه شما بیشتر از سه فرزند داشتین به فرموده مقام رهبری معاف دایم میشدین.
        اگر فرزندتان عضو بهزیستی شود و حداقل کارت شدید بگیرد و در صورتی که غیبت نداشته باشید معاف می شوید

  43. سلام بیشتر سربازان غایب سن بالاها هستند که دیگر قادر به خدمت یا خرید ندارندوهمینطور بلاتکلیف ماندند ونظام وظیفه مگه تاسن است ۵۰سالگی معاف میشند ولی این همه تحریم تاالان خوردند کفایت نمیکنه بیکاری مجردی وبدون شغل حتی نمی‌توانند زیارت برن کفایت نمیکنند یعنی اینها جزء ایران نیستند .خواهشمند است رسیدگی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      من از شهرستان خوی پیام میدم. در زلزله اخیر تاریخ ۱۳ مهر ماه خانه ما تخریب شد . بردارم در ارتش مرز خسروی خدمت سربازی هست. ۱۸ ماه خدمت داشت که ۱۰ ماه رو گذرانده است از فرمانداری خوی نامه گرفتیم که بقیه خدمت رو مرخصی بدهند.اما فعلا نتیجه حاصل نشده است. استدعا دارم رسیدگی بفرمایید. خانه ما در شهرستان خوی _ روستای خنجرخان.

      1. سلام،
        بنده متولد ۱۳۵۸ ومتاهل ودارای دو فرزند دختر می‌باشم و همچنین دیسک کمر دارم و تا حال برای خدمت سربازی هیچ اقدامی نکرده ام.
        تکلیف بنده چیست؟لطفا راهنمایی بفرمایید.
        با تشکر.

    2. سلام من متولد 1366هستم متاهل دارای دو فرزند پای چپم قبلاً شکسته یکی از انگشت های پای چپم قط شده و یکیش پیوند شده معافیت شامل من میشه

      1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دائم یا معافیت از رزم دارید.

    3. سلام من متولد۱۳۷۲ .سال ۱۳۹۰ رفتم سربازی وفرار کردم .ودو فرزند دارم پدررم فوت کرده مادرم عروسی کرده هیچ برادر خواهری ندارم میشه همراهم کنید چطور کارت معافیت بگیرم میشه راهنمایم کنید

      1. با سلام شما شرایط معافیت ندارید و درضمن شما فراری هستید

    4. سلام من متولد ۶۴ هستم برای معافیت خدمت سربازی چه اقداماتی را انجام بدم

      1. باسلام هنوز شرایطی برای خرید وجود ندارد درصورتی که مواردی مانند پزشکی .کفالت . دارید تماس بگیرید

  44. سلام . فقط متاهلین 40سال دارای 6فرزندی 5 فرزندی 3فرزندی مستاجری فقر بیکاری .صدها مشکلات .علافی بیش نیست .هیچ قانون گذاری مجلس و ووو بفکر نیست . هر مجلسی بفکر حقوق تفریح در عشق زندگی میکنند.

    1. سلام وقت بخیر من متولد ۱۳۶۳ هستم یک فرزند پدرم فوت کرده ..مادرم۸۰ سال دارد بدون حقوق من خودم کارگر هستم سر ساختمان حادثه ای افتاد برام چهارتا از دنده هام شکسته مدارک پزشکی هم دارم الان زیر پوشش کمیته امداد هستم……. رفتم سربازی با برگه استراحت موندم داخل پادگان بعداز دکتر ارتش کیمسیون تهران ۵۲۰ بیمارستان جوابی نگرفتم بعداز ۵ ماه نرفتم به من معافیت میدن یا نه جواب لطفا

      1. سلام من محمدهستم متولد۱۳۶۴ من درسال ۸۳خدمت رفتم و۶ماه خدمت کردم بخاطر متاهل بودم مرخصی اومدم دیگه نرفتم الان دارای ۴فرزنددارم و ازخانومم جدا شدم یعنی طلاق گرفته وهنوزازدواج نکردم ایا معاف رهبری بهم تعلق میگیره؟،؟مرسی ممنون

  45. سلام وقت بخیر .بندهمتولد ۱۳۵۳هستم سربازی فراری هستم که سال ۸۲فراخوان دادن مدارک تحویل دادم که کارت معافیت رهبری برام اومد امروز رفتم برای تعويض میگن تو سیستم ثبت نشده شما سرباز مشمول هستید .خواستم سوال کنم باید چیکار کنم ۴۸ساله هستم کارت معافیت رهبری دستم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام معافیت رهعبری براساس نوعه مدرک سنش مشخص میشود از نظام وظیفه استان اقدام کنید

  46. س من 32سال سن دارم متاهل هستم و زمان خدمت دفترچه پس کردم ولی بدلایلی نتونستم برم خدمت الا 14ساله غایبم ایا میتونم از عفو رهبری استفاده کنم

    1. سلام
      به دلیل غیبت زیاد شما باید یک سری شرایط بررسی شود

    2. سلام متولدین ۵۵ کی از سربازی بخشیده می شوند
      متولدین پنجاهو پنجا پیر شدن دیگه همه فرستها به خاطر سربازی از دستمون رفت؟

      1. سلام از سن ۵۰ سالگی شامل عفو رهبری میشوید و معافیت دریافت میکنید

    3. باسلام من متولد 1363 هستم وداری 3 فرزند آیا معافیت مشمول من میشه

      1. سلام وقت بخیر. بر اساس گفته سرهنگ مهرداد پناهنپوریان مشمولان و افرادی که در حال خدمت هستند و حداقل ۴۰ سال تمام و دارای ۳ فرزند باشند، امکان ثبت درخواست معافیت از طریق پلیس +۱۰ را دارند

  47. سلام من سه فرزند دارم سنم ۳۶سال هست ایامیتونم معافیت بگیرم با این سن نمیتونم خدمت کنم بچهام خرج میخان

    1. سلام وقتتون بخیر شرایظ معافیت شما امکان پذیر هست ولی باید دیگر ابعاد معافیت را با کارشناسان ما بررسی کنید

  48. سلام من متولد ۵۸ هستم دو فرزند دارم مدرک زیر دیپلم دارم آیا معافیت به من تعلق میگیرد

    1. سلام وقت بخیر
      برای بررسی شرایط شما و نظر تخصصی تر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    2. سلام ابراهیم فرهنگ متولد59دارای دو زن و پنج فرزندهستم آیاشامل من میشودمعافیت رهبری تشکر

  49. سلام خسته نباشید من متولد ۵۸ هستم دو فرزند دارم مدرک زیر دیپلم دارما یامعافیت به من تعلق می‌گیرد

    1. سلام وقت بخیر
      برای بررسی شرایط شما و نظر تخصصی تر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      1. سلام من متولد1365هستم چهارتافرزنددارم وض مالی هم خوب نیس عف رهبری شامل حالم میشه یانه…

        1. سلام با 3 فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دریافت میکنید.

  50. سلام من متولد 3 54 هستم تحصیلات من تا اول راهنمایی هست آیا شامل عف رهبری سنی هستم ممنون میشم جواب بدید باتشکر

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

        1. سلام اگر منظور معافیت سنی می باشد، شناسنامه عکسدار شما که تاریخ تولد درج شده به منزله کارت پایان خدمت است.
          با به همراه داشتن مدارک به پلیس + 10 مراجعه کنید و فرم تعهدنامه استفاده از معافیت رهبری را پر نمایید و سازمان نظام وظیفه به بررسی مدارک شما می پردازد

    2. سلام خستنه باشید بنده متولد 59هستم‌‌به‌خاطر نداری از خدمت فرار کردم والان پسرم 6ماه خدمته الان من باید چکار کنم مستجر هستم ویک دختر 12ساله‌دارم‌که خانم هم ناراحتی‌قلبی داره

    3. با سلام من سرباز فراری هستم با ۴۵ سال سن و داری ۴ فرزند لطفا راهنمایی کنید

      1. سلام شما با ۳ فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دریافت میکنید

  51. سلام من متولد ۱۳۶۱هستم دارای ۴فرزند وضعیت مالی خوبی ندارم آیا معافیت به من تعلق میگیرد پاسخ بدهید از شما ممنون میشم.؟

      1. سلام من متولد۱۳۵۵هستم بیسوادهستم مدرک تحصیلی ندارم دارایه پنج فرزندهستم آیا شامل من میشه ممنونم اگه جوابم بدی

  52. سلام من ۳۵ سال دارم و دو فرزند دارم و پدرم هم فوت شد یه برادری هم دارم که بالا ای ۱۸ سال هسته و خانم هم مریض هسته ام اس داره و هیچ کار هم ندارم کارگر سر میدان هستم آیا شامل من میشه ممنون

    1. باسلام بله امکان دارد باید برایتان کمیسیون تشکیل شود

  53. سلام وقت بخیر .من اصلا خدمت نرفتم و ۳۵ سال دارم و ۲ فرزند دارم پدرم هم فوت کرده و یه برادر دارم که سن او بالای ۱۸ هسته . مادرم هم پیش من زندگی میکنه نه خونه دارم .و کارگر سر میدان هستم یک روز کار هست یک روز نه .خانم خودم هم مریض ای ام اس داره آیا شامل من میشه

    1. باسلام بله امکان دارد باید برایتان کمیسیون تشکیل شود

  54. سلام من ۳۵ سال دارم و دو فرزند دارم و پدرم هم فوت شد یه برادری هم دارم که بالا ای ۱۸ سال هسته و خانم هم مریض هسته ام اس داره و هیچ کار هم ندارم کارگر سر میدان هستم آیا شامل من میشه ممنون

    1. باسلام بله امکان دارد باید برایتان کمیسیون تشکیل شود

  55. ««« افرادی که به سن ۵۰ سالگی می رسند، نیازی به دریافت معافیت نخواهند داشت. این افراد اگر شناسنامه ی عکس دار داشته باشند و توضیحات شناسنامه ی آنها تغییرات سنی را اعمال نکرده باشد، شناسنامه ی آنها به منزله ی کارت معافیتشان خواهد بود.»»»
    باسلام، با توجه به مطلب فوق که برگرفته از شرایط اعلام شده استفاده از شرط سنی دریافت معافیت عفو رهبری می باشد بنده که متولد ۱۳۴۲ و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس که در دوران تحصیل کارشناسی از اواخر سال ۱۳۶۸ بعنوان نیروی متعهد خدمت در آموزش و پرورش پذیرفته شدم و در سال ۱۳۷۳ به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آمدم و در حال حاضر باسابقه کاری بیش از ۳۱ سال مشغول تدریس در مدارس وابسته به آموزش و پرورش هستم، و کارت مرتبط با معافیت تعهد خدمتی صادر نشده و فاقد آن هستم و در حاضر با بیش ۵۹ سال یعنی اوایل سن ۶۰ سالگی،نیازی به درخواست معافیت از سازمان نظام وظیفه نیست و شناسنامه عکسدار که تغییر سنی هم ندارم ، به منزله کارت معافیت محسوب می گردد؟؟؟ و اگه مثلا برای سفر به کربلایی معلی جهت اخذ گذرنامه و پاسپورت نمایم ،شناسنامه ام موید و روشنگر مسئله امر خواهد بود و در گرفنچتم و صدور گذرنامه بنام اینجانب مشکلی پیش نخواهد آمد؟؟؟ لطفا راهنمایی های لازمه را بفرمایید. متشکرم.

    1. سلام من فردی 42سال وسه فرزندآموزشی گذراندم وفرارکردم ایامعافی شامل حالم میشود

      1. سلام وقت بخیر دوست گرامی با توجه با قانون جدید نظام وظیفه بله به شما معافیت دائم تعلق میگیره.

  56. سلام من متولد1360هستم متاهل دار4فرزند مستاجر7ماه خدمت کردم فراری هستم دیسک کمر هم دارم دندان ندارم آیاعفو رهبری شامل حال من میشودمچکرم

  57. سلام من.متولد۷۳هستم دارای.دوفرزند مستجرهم.هستم ۹ماه.خدمت کردم۱۰سال است.فراری هستم معافیت شامل منم است

      1. باسلام متولد 1361 هستم متاهل هستم تحیصیلات زیر سیکل آیا معافیت شامل

        حال من میشه

        1. سلام سن عفو رهبری 50 سال است. برای برسی معافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

  58. ۳۸سال دارم متاهل هستم یه فرزند دارم ۱۸ سال فراری بودم این طرح شامل ما میشود

    1. سلام متولد.59هستم‌وده‌ماه‌خدمت‌کردم‌وفرارکردم‌‌ودارای‌4فرزند‌هستم‌ومستاجرهستم‌ودرامدی‌ندارم.ایامعاف‌میشم

      1. سلام. بله شما معاف خواهید شد اما لازمه آن نداشتن غیبت است، اما باتوجه به عفو جدید اگر تا یکم مهر ماه 1402 اقدام بکنید، غیبت هایتان بخشیده خواهد شد.

  59. ۳۸سال دارم متاهل هستم یه فرزندانم معافیت شامل ما می‌شود

  60. سلام وقتتان بخیر شرمنده من خدمت نرفتم من معافیت دو برادری معاف شدم برام برگ سه ماهه دادندبعدازسه ماه کارت پایان خدمت بگیرم ولی بعدازسه ماه به بعد رفتم مراجعه کنم پایان خدمتم به من گفتند برنامه لغوشداون بخش نامه بعدازعیداجراشدولی سه ماهه من قبل ازعیدبوده الآنم کپی سه ماهه دستم ولی منم خدمت نرفتم الان 43سالم دوفرزنددارم منم خودم اسم دارم میتونم الان از خدمت معافیت بگیرم متولد1358هستم

    1. سلام وقتتون بخیر اگر شرایط لازم را داشته باشید امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

    2. سلام خسته نباشیدمن ۴ماه خدمت کردم والان ۱۷ساله فراری هستم.پدرم فوت شده ومادرم تحت پوشش کمیته است ویه برادرمعلول دارم که نمیتونه کارکنه.ومن ۳۷سالم هست معافیت شامل حال من میشه۰

      1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید در صورت تایید نامه و بخشودگی غیبت میتوانید برای گرفتن کفالت مادر اقدام کنید.

    3. سلام سه فرزند دارم متولد 57هستم اگه معاف میشم ؟کی اجرا میشه ؟

    4. سلام من متولد 68هستم دوتا فرزند دارم سرباز فراری هستم شامل عفورهبری میشم

  61. سلام وقتتان بخیر شرمنده من خدمت نرفتم من معافیت دو برادری معاف شدم برام برگ سه ماهه دادندبعدازسه ماه کارت پایان خدمت بگیرم ولی بعدازسه ماه به بعد رفتم مراجعه کنم پایان خدمتم به من گفتند برنامه لغوشداون بخش نامه بعدازعیداجراشدولی سه ماهه من قبل ازعیدبوده الآنم کپی سه ماهه دستم ولی منم خدمت نرفتم الان 43سالم دوفرزنددارم منم خودم اسم دارم میتونم الان از خدمت معافیت بگیرم

    1. سلام وقتتون بخیر اگر شرایط لازم را داشته باشید امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

      1. سلام من متولد ۶۳ هستم ۳تا فرزند دارم آیا میتونم مایعات بگیرم

        1. سلام با ۳ فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دائم دریافت میکنید

  62. سلام من متولد. ۶۳ بعد از ۱۱ ماه خدمت فرار کردم و الان دارای ۳ فرزند هستم برای ما تعلق میگیره دندان که کلاً ندارم خواستم ببینم تعلق میگیره یا نه

  63. سلام من متولد ۱۳۶۱ هستم متأهل دارای دو فرزند هستم ۴۰ سال دارم شامل من می شود

    1. سلام من۲۹سالمه پای سمت راستم پلاتین هستش پدرم هم فوت کرده ۱۵ماه خدمت هم کردم متاهل هم هستم بامادرم زندگی میکنم خرج مادرمم بامن هست میخواستم بدونم میتونم معاف بشم

      1. سلام
        بله احتمال معافیت هست اما برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

    2. سلام بنده متولد 58، دارای همسر و دو فرزند، دوتا برادر کوچیکتر از خودم دارم، از مادرم که هم مریضه پارکینسون داره هم حقوق نداره نگهداری میکنم اصلا هم دفترچه نگرفتم، رفتم پلیس +10 گفتن که معافیت دو فرزندی اقلا اجرا نشد لغو شد، آیا من میتونم معافیت بگیرم؟ لطفا راهنماییم کنید. ممنونم

      1. با سلام وقت بخیر اگر غیبت نداشته باشید و پدرتون فوت کرده باشد میتوانید برای کفالت مادر اقدام کنید.

        1. سلام متولد 62 هستم و خدمت نرفتم سه فرزند دخترهم دارم آیا امکان معاف شدن من وجود دار.؟

        2. من متولد سال ۵۵ هستم خدمت نرفتم تمام فرصت‌های زندگی از دستم رفت
          سربازی مگه اجباری میشه این قانونیه برای جوانان درست کردن

    3. سلام بنده متولد 58، دارای همسر و دو فرزند، دوتا برادر کوچیکتر از خودم دارم، از مادرم که هم مریضه پارکینسون داره هم حقوق نداره نگهداری میکنم اصلا هم دفترچه نگرفتم، رفتم پلیس +10 گفتن که معافیت دو فرزندی اصلا اجرا نشد لغو شد، آیا من میتونم معافیت بگیرم؟ لطفا راهنماییم کنید. ممنونم

      1. با سلام وقت بخیر اگر غیبت نداشته باشید و پدرتون فوت کرده باشد میتوانید برای کفالت مادر اقدام کنید.

  64. سلام من ۳۰ سال دارم دو فرزند پدرم فوت کرده فرزند بزگ خانواده هستم دوتا برادر دارم بالای ۱۸ سال من از مادرم نگهداری میکنم ایا معافیت به من میدن مادرم هم هیچ حقوقی نداره

    1. سلام وقت بخیر بله به شما تعلق میگیرد . برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید .

  65. ا یا اینجانب به بخشدکب یا معافیت انجام میگیرم یا نه چکار کنم خبر ممنون

    1. سلام متولد ۶۲هستم دارای دوفرزند پدر ۶۵سال تحت پوشش کمیته آیا معاف میشم

      1. سلام یگانه فرزند ذکور مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد

    2. سلام من۲۹سالمه پای سمت راستم پلاتین هستش پدرم هم فوت کرده ۱۵ماه خدمت هم کردم متاهل هم هستم بامادرم زندگی میکنم خرج مادرمم بامن هست میخواستم بدونم میتونم معاف بشم مادرمم تحت پوشش کمیته امدادهست

      1. سلام
        بله احتمال معافیت هست اما برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  66. سلام متولد ۵۶ هستم فرار از خدمت کردم ایا معاف میشوم یا اگر برم خدمت کسر خدمت دارم

    1. سلام وقت بخیر .من اصلا خدمت نرفتم و ۳۵ سال دارم و ۲ فرزند دارم پدرم هم فوت کرده و یه برادر دارم که سن او بالای ۱۸ هسته . مادرم هم پیش من زندگی میکنه نه خونه دارم .و کارگر سر میدان هستم یک روز کار هست یک روز نه .خانم خودم هم مریض ای ام اس داره آیا شامل من میشه

      1. باسلام بله امکان دارد باید برایتان کمیسیون تشکیل شود

      2. سلام من متولد۱۳۶۰هستم آموزشی فرارکردم متاهل دارای ۲فرزند ایامعاف هستم

        1. سلام و ارادت بر اساس قانون جدید ، مشمولان غایب و غیر غایب ک حداقل ۴۰ سال سن دارند ، باید برای معافیت دائم حداقل ۳ فرزند داشته باشند

    2. سلام خسته نباشی متولد۵۵هستم ودارای ۲فرزندهستم ویه کلیه خودرااهداکردم وسال ۷۶ازخدمت فرارکردم نه منزل دارم ونه ملکی ونه هیچ گونه ماشین ایامعافیت شامل حالم میشه

  67. سلام بنده متولد 1355 هستم و سه پسر دارم ڪه پسر بزرگم در حال حاضر خدمت سربازیه، خودم 23 ساله دیسڪ ڪمر دارم و 18 ماه پیش تصادف ڪردم لگنم شڪسته و همه دندانهایم ریخته و اجاره نشینم و هیچی ندارم نه خونه نه ماشین نه پول و عضو ڪمیته امداد هستم آیا من میتونم معافیتم و بگیرم اگه راهنمایی ڪنید یڪ دنیا ممنونتون میشم🙏

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که مشکلات پزشکی شما شدید باید می توانید برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید

    2. با سلام من متولد 56 هستم 3 تا بچه ام دارم 2 تا دختر یک پسر آیا معافیت شامل من میشه البته افسردگی شدید دارم قرص استفاده میکنم

      1. سلام
        بله معافیت میتوانید بگیرید اما نوع معافیتی که دریافت میکنید برای اینده ی شما یک سری محدودیت ها دارد و همچنین میتوانید برای خرید سربازی اقدام کنید که برای توضیح بیشتر تماس بگیرید

  68. سلام من متولد 76هستم متاهلم ایا شامل عفو رهبری شدم یانه

    1. سلام من ۳۰ سال دارم دو فرزند پدرم فوت کرده فرزند بزگ خانواده هستم دوتا برادر دارم بالای ۱۸ سال من از مادرم نگهداری میکنم ایا معافیت به من میدن مادرم هم هیچ حقوقی نداره

      1. سلام وقت بخیر بله به شما تعلق میگیرد . برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید .

    2. سلام خسته نباشید من متولد ۱۳۶۱ هستم سه فرزند دارم عف رهبری شامل من میشه

      1. سلام با 3 فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دریافت میکنید.

  69. متولد ۱۳۵۵ دارتی یک فرزند تهت تکلف خود هستم ومتارکه کردم یک سال خدمت کردم واز سال ۷۶ ترک خدمت کردم
    معافیت شامل من میشه؟

    1. سلام متولد ۵۶ هستم فرار از خدمت کردم ایا معاف میشوم یا اگر برم خدمت کسر خدمت دارم

    2. سلام من ۳۱سالمه اصلا هم خدمت نرفتم مستعاجر هستم مادرم بچه بودم فوت کرده مادر بزرگم منو بزرگ کرده الانم پدرمو من نگهمیدارم پیر کار گرم هستم زنو بچه دارم یک بچه دارم میتونم معاف بشم

      1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را بیان کنید در صورت تایید امه میتوانید برای گرفتن کفالت پدرو معافیت اقدام کنید.

  70. ممنونم و خوشحالم که با یک پسر معلول که دارم که ان هم موقع خدمت میباشد معافیت پسر بهزیستی و خودم که پدرش هستم با13ماه خدمت که پسرک موقع خدمت به دنیا آمد که توانستم ادامه بدهم خلأ که امشب خبر خوش رهبری را شنیدم خوشحال و خوابم نمی اید متشکرم از گلاب همکاران زحمت کیش

  71. باسلام و خسته نباشید اگر کسی متولد 1360باشد متاهل باشد دارای چهار فرزند باشد درسال 1379فراری باشد معافیت رایگان دریافت می‌کنند

    1. سلام من متولد سال 1360/1/5هستم فرار از خدمت متاهل دارای چهار فرزند هستم آیا این معافیت شامل من میشود مچکرم

    2. سلام من متولد سال 1360/1/5هستم فرار از خدمت متاهل دارای چهار فرزند هستم آیا این معافیت شامل من میشود مچکرم

        1. سلام وقتتون بخیر باشه من۳۸سالمه وهمسرویک فرزند دارم ۱۴ساله دارم وخواهربزرگم مشکل دارد و بعداز فوت پدرومادرم در دوسال اخیر خواهرم که۴۱سال دارد بدون زندگی میکند و افسردگی شدید دارد و چندین بار بستری شده بیمارستان اعصاب وروان ومن نیز اقدام کردم برای بینید ایشون ویک برادرکوچکترازخودم هم دارم ۵سال که دو بچه دارد آیا من میتونم اقدام کنم برای معافیت ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

          1. سلام متولد ٦٨ جهارفرزند دارم كاركرهستم

    3. سلام من متولد سال 1360/1/5هستم فرار از خدمت متاهل دارای چهار فرزند هستم آیا این معافیت شامل من میشود مچکرم لطفاً به من جواب بدهید

  72. سلام بنده ۳۴ سال سن دارم ده سال حوزه علمیه درس خواندم دارای یک فرزند و همسر هستم آیا عفو رهبری تعلق میگیرد

    1. سلام. خیر عفو رهبری شامل افرادی است که متولد سال ۵۳ و قبل از آن هستند میشود.

      1. سلام من متولد 1362 هستم تا حالا دفتر اعظام به خدمت هم نگرفتم متاهل هستم یه فرزند هم دارم آیا معافی رهبری شامل حال بنده می‌شود شنیدم گفتن تا 1362 شامل معافی رهبری شامل حالشون میشه

    2. باسلام بنده متولد. 1363 هستم خدمت نرفتم سه تا فرزند دارم سال 95 خدمت سربازی را قسطی خریدم 4 میلیون دادم بقیش مونده هیچ قسطی پرداخت نکردم کل مبلغش 13600000هزار بود الان معاف میشم یا نه

    3. .سلام خسته نباشی بنده متولد۶۲هستم و۵فرزنددارم ویکیش معلول است ایامعافیت بهم میخوره شرایطش چیه

      1. سلام شما با 3 فرزند و بیشتر بدون محدودبت شنی معافیت دائم میگیرید.

  73. سلام بنده ۳۴ سال سن دارم ده سال حوزه علمیه درس خواندم دارای یک فرزند و همسر هستم آیا عفو رهبری تعلق میگیرد

    1. سلام. خیر عفو رهبری شامل افرادی است که متولد سال ۵۳ و قبل از آن هستند میشود.

  74. سلام بنده متولد۶۲هستم دارای شش فرزند آیا برای بچهام کسری خدمت دارم وچندماه تعلق میگیردلطفا راهنماییم کنید

    1. سلام به ازای هرفرزند ۳ماه کسری لحاظ میشود و برای همسر نیز دوماه کسری محاسبه میشود.درکل ۲۰ماه کسری دارید.

      1. سلام تکیف سرباز فراری که بیماری شدید پسیوریازیس(صدف ) دارد و دارای همسرو یک فرزند میباشد و هزار جور بدبختی داره چیستچیست

        1. سلام اگر پسوریازیس شدید در قسمت سر و گردن یا دست و پا دیده میشود و یا بیش از ۲۵ درصد بدن درگیر شده امکان معافیت دارید.

      2. با سلام و عرض ادب من متولد شصت و پنج هستم و متاهل دارای یک فرزند تا حالا دفتر چه هم نگرفتم آیا عفو رهبری به من تعلق میگیرد لطفا راهنماییم کنید

      3. سلام من متولد 68/10/3 هستم فقط اموزشی رفتم سال 90 فرار کردم ایا شامل معافیت هستم

        1. سلام اکر که متاهل و دارای ۳ فرزند هستید توانایی معافیت دارید ولی در غیر این صورت خیر باید سایر معافیت ها بررسی شود

    2. سلام بنده متولد ۱۳۶۷ هستم متاهل دارای یک فرزند ده سال درس حوزوی خواندم آیا عفو رهبری تعلق میگسرد

      1. سلام. خیر عفو رهبری شامل افرادی است که متولد سال ۵۳ و قبل از آن هستند میشود.

      2. سلام من سه فرزند دارم سنم ۳۶سال هست ایامیتونم معافیت بگیرم با این سن نمیتونم خدمت کنم بچهام خرج میخان

        1. سلام وقتتون بخیر شرایظ معافیت شما امکان پذیر هست ولی باید دیگر ابعاد معافیت را با کارشناسان ما بررسی کنید

  75. ازسوی کنیته امداد پرونده معافیت کفالت تکمیل به نظام وطیفه دادم وتمام مراحل ان انجام شد ولی بدلیل عدم اموزش نظامی کارت معافیت من از سال نود ودو تاکنون نداد ه اند متاهل ودارایچهارفرزند ومادرفلجی دارم وکارگر متولد پنجاه وشش ومدرک پنجم ابتدایی دارم..چکار کنم.

    1. من پسر کوچک خانواده هستم وبرادرانم همشون اذدواج کردن ومن ومادرم وپدرم باهم زندگی میکنیم وخرج خانواده بر هده یمن هست

  76. سلام من دارای یک خواهر معلول دهنی و جسمی 80 درصد و یک برادر 4 سال هستم پدر هم 51سال سن دارد ایا میتونم از معافیت موارد خاص استفاده کنم تا جایی که اطلاع دارم بند 9 معافیت بهزیستی ک توسط عفو رهبری هست این اجازه رو میده خانواده دارای فرزند معلول اگر یک پسر سالم بالای 18 سال داشته باشن معافیت بگیره

    1. در قانون جمهوری اسلامی تمام افراد پنجاه سال به بالا از خدمت وطیفه عمومی معاف هستند و کارت شناسایی آنها کارت پایان خدمتشان محسوب میشود.

      1. سلام..متولد مهر ۱۳۵۹ هستم دارای ۳ فرزند هستم ..باید چکارکنم..از خدمتم برای فرزندانم کم می شود؟

        1. سلام وقت بخیر
          طبق قوانین نظام وظیفه کسری خدمت برای شما لحاظ می شود.

  77. سلام خسته نباشید
    برای کسی که سرباز فراری بوده و الان بیشتر از 50 سال سن دارد و بی سواد و هیچ مدرک تحصیلی ندارد هم امکان دریافت کارت پایان خدمت وجود دارد؟؟؟

    1. سلام اگر جزو عفو رهبری قرار گیرد بله میتواند کارت پایان خدمت دریافت کند.

      1. سلام من متولد۱۳۶۲هستم ۹ماه خدمت کردم مریض شدم ودیگه خدمت سربازی نرفتم یعنی سربازفراری هستم پدرم فوت کرده مادرم هم فلج شده ویه برادر معلول دارم ایامیشه معاف از خدمت بشم ویا اگه بخوام برگردم خدمت سربازی ادامه بدم جریمه واضافه خدمت ندارم ممنونم پاسخ سوالم بدید

        1. سلام ابتدا برای شما دادگاه نظامی تشکیل میشه بعد از پرداخت جریمه و حکم دادگاه میتوانید کار های معافیت خود را انجام بدهید.با توحه به مشکلات شما برای دادگاه نظامی مدارک لازم ارائه دهید تا حداقل میزان جریمه برا شما در نظر گرفته شود.

    2. در قانون جمهوری اسلامی تمام افراد پنجاه سال به بالا از خدمت وطیفه عمومی معاف هستند و کارت شناسایی آنها کارت پایان خدمتشان محسوب میشود.

        1. باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت شماسرورام‌عزیزوگرامی‌من‌متولد‌۲۰/۱/۱۳۵۹هستم مشکل قلبی‌دارم چهارفرزنددارم ۱۴ماه خدمت کردم راهنمای کنیدچطوری معافیت بگیرم

          1. سلام با 4 فرزند بدن محدودیت سنی میتوانید معافیت دریافت کنید.

  78. واقعا مشخصه چقد مملکتمون پوچه اخه کسی ک الان بالای15سال سن داره چطور خدمت کنه من خودم خدمت رفتم

    1. باسلام1356عفه رهبریم شود

    2. من متولد ۶۲هستم متاهل ام یه فرزند دارم معافی
      ت شامل ما می‌شود یانه

    3. سال ۸۲ قانون تصویب شده متولدین ۵۲ یعنی افراد ۳۰ساله،پیرمرد که نمیخوان دیگه

    4. سلام ..ان موقع که .خرید خدمت بود کسانی که هشت سال غیبت داشتند را معاف میکردن اقدام کردم .به صورت اقساطی،خدمت را خریدم ولی متاسفانه ده قسط.از،ان را واریز،کردم وسه قسط،از ان مونده وطرحش.برداشته،شده،.راهنمایی،کنید چه کاری باید انجام دهم متولد ۶۶ هستم

  79. سلام بنده متولد 57هستم سه ماه آموزشی رورفتم اومدم مرخصی یه اتفاقی برام افتاد نتونستم برم سه تابچه دارم مشکل پزشکیم دارم عفورهبری شامل حالم میشه

    1. سلام. با توجه به مدرک تحصیلی و سن تعیین میگردد که میتوتنید از معافیت رهبری بهره مند شوید یا خیر برای اطلاع دقیق از این موضوع و همچنین بحث معافیت پزشکی با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. سلام بنده متولد۱۳۵۹ هستم دارای ۳ فرزند مدرک تحصیلی سیکل میتونم معاف شوم ممنون

      2. سال ۸۲ قانون تصویب شده متولدین ۵۲ یعنی افراد ۳۰ساله،پیرمرد که نمیخوان دیگه

      3. سلام..متولد مهر ۱۳۵۹ هستم دارای ۳ فرزند هستم ..باید چکارکنم..از خدمتم برای فرزندانم کم می شود؟

        1. سلام وقت بخیر
          طبق قوانین نظام وظیفه کسری خدمت برای شما لحاظ می شود.

      4. سلام من متولد۱۳۵۸خدمت نرفتم متاهل ۳تافرزنددارم مستاجرم پدرم تحت پوشش بهزیستی میطونم معاف بشم

        1. سلام وقت بخیر اگر توجیه غیبت بگیرید امکان معافیت وجود دارد.

          1. سلام بنده ۴۲سال سن وچهار فرزند دارم آیا عفورهبری شامل حال من می‌شود درسته باید بری دوره آموزشی

          2. با سلام معافیت به شما تعلق میگیرد و باید اموزشی را بروید

      1. سلام. خیر متولدین ۵۴ و قبل از آن مشمول معافیت رهبری قرار گرفته اند.

  80. سلام بنده متولد 57هستم سه ماه آموزشی رورفتم اومدم مرخصی یه اتفاقی برام افتاد نتونستم برم سه تابچه دارم مشکل پزشکیم دارم عفورهبری شامل حالم میشه

    1. سلام. با توجه به مدرک تحصیلی و سن تعیین میگردد که میتوتنید از معافیت رهبری بهره مند شوید یا خیر برای اطلاع دقیق از این موضوع و همچنین بحث معافیت پزشکی با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. سلام من متولد ۵۸ هستم سه بچه دارم واصلا خدمت نرفتم ایا شامل عف رهبری میشوم

        1. سلام. خیر شرایط معافیت عفو رهبری برای متولدین قبل از سال ۵۳ است. شما میتوانید طبق طرح جدید مطرح شده برای معافیت افراد ۳۰ سال به بالا و دارای دو فرزند برای دریافت کارت پایان خدمت اقدام کنید.

      2. در قانون جمهوری اسلامی تمام افراد پنجاه سال به بالا از خدمت وطیفه عمومی معاف هستند و کارت شناسایی آنها کارت پایان خدمتشان محسوب میشود.

  81. الان متولدین ۵۴ آخرای سنشون هست انتظار دارین بیان خدمت سربازی😂

    1. سلام آقایی هستن ۴۲ ساله سربازی نرفتن بیماری سرطان داشتن آیا ایشون میتونن معاف بشن

      1. اگر غیر قابل درمان باشد و با توجه به ناعلاج بودن آن ، معافیت پزشکی در صورت مقاوم به درمان بودن داده می شود.

  82. الان متولدین ۵۴ آخرتی سنشون هست انتظار دارین بیان خدمت سربازی😂

  83. ۴۲ساله‌هستم‌دارای‌سه‌فرزندپسراولم‌سرش‌دردمیکنه‌وقرص‌مصرف‌میکنه‌برای‌سردردش‌سابقه‌بستری‌داره‌ایامیتونم‌معاف‌بشم

  84. سلام من دایی ام متولد 1344 هست و سال 1367 ازایران خارج شده و سربازی نرفته . و تا حالا ایران نیامده الان برای اومدن به ایران مشکلی براش پیش میاد ؟

        1. باسلام خدمت شما باید صبرکنید دوست عزیز تا این طرح قطعی شود

  85. سلام خسته نباشین من متولد ۷۶ تازه لیسانس گرفتم پدر و مادری بیمار دارم آیا میشه معاف شوم؟

    1. سلام درصورتی که مدارک پزشکی پدر واز کارافتادگی ایشان را دارید وغیبت نداشته باشید میتوانید برای معافیت کفالت پدراقدام نمایید

      1. سلام بنده متولد 57هستم سه ماه آموزشی رورفتم اومدم مرخصی یه اتفاقی برام افتاد نتونستم برم سه تابچه دارم مشکل پزشکیم دارم عفورهبری شامل حالم میشه

        1. سلام. با توجه به مدرک تحصیلی و سن تعیین میگردد که میتوتنید از معافیت رهبری بهره مند شوید یا خیر برای اطلاع دقیق از این موضوع و همچنین بحث معافیت پزشکی با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

    2. سلام بنده متولد ۶۲هستم با ۱۸ماه خدمت سرباز فراری هستم الان چهار فرزند دارم مدرک سیکل هست مشکل داشتم دو ماه اضافه خدمت داشتم راری شدم آیا الان کسری خدمت بخاطر فرزندانم بهم تعلق میگیره یا نه شرایط کارت بگیرم چطوری هست ممنون

      1. سلام. اخی ا طرحی برای معافیت افراد ۳۰ سال به بالا و دارای فرزند مطرح شده در حال حاضر بهترین گزینه پیشنهادی برای دریافت کارت پایان خدمت این راه می‌باشد

  86. باسلام .دراین شرایط اقتصاد ونابسامانی اقتصاد در تعجب هستم که برخی در سنین بالای 40 با چند فرزند مشکلات معیشت مسکن و درمان و هزارمکافات از یک سو وسربازی وعدم بکارگیری مشمولین محرومیت واجحاف بزرگی است در این سن ادم با چه نیروی جسمی می تواند به امر مقدس سربازی بشتابد حداقل راه بن بست نگذارید قسطی. کنند یا حداقل محرومیت رو از مسیر بردارند.با این افراد رو بالای 40 سال معاف کنند محاسن سفید شده ودارای نوه نبیره ونتیجه شده شمای جناب حالا راه حل پیدا کنید

  87. سلام من حسین صداقت نامی هستم متولد ۲۳۶۱ و۳ماه از آموزش خود را سپری کردم وبه دلایلی دیگر نرفتم پدرم را از دست دادام ومادر پیری دارم واز او نگهداری میکنم تکلیفم چیست مرسی

    1. سلام دوست عزیز
      وارد غیبت شدید و متاسفانه جریمه هایی دارد برای راهنمایی تماس بگیرید .

  88. حسین صداقت نامی هستم من متولد ۱۳۶۱ هستم و ۳ماه آموزشی رفته‌ام وبه بعد به دلایلی نرفتم حالا تکلیف ما چیست گفت:

    سلام من حسین صداقت نامی هستم متولد ۲۳۶۱ و۳ماه از آموزش خود را سپری کردم وبه دلایلی دیگر نرفتم پدرم را از دست دادام ومادر پیری دارم واز او نگهداری میکنم تکلیفم چیست مرسی

    1. سلام وارد غیبت شدید و متاسفانه جریمه هایی دارد برای راهنمایی تماس بگیرید .

    2. سلام من بامری هستم متولد ۱۳۷۱ هستم سربازی نرفتم حالا تکلیفم چیه

  89. سلام من دلم درد میکنه متولد ۵۶ هم هستم بچه هام هم رفتن خدمت ، من معاف میشم

    1. سلام برای بررسی شرایط خود با مشاورین آویژه در تماس باشید.

    2. سلام من سن 40 سالمه داری یک فرزند هستم مدارک تحصیلم کلاس پنجم ابتدایی چشم راستم کم سوی شامل ما میشود یا نه

  90. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان من متولد 1355/04/08هستم آیا عفو رهبر عزیز نصیب من میشه یا نه با تشکر از زحمات بی کران شما بزرگواران

    1. سلام این عفو به مقطع تحصیلی شما وابسته است

      1. سلام همایون بیات متولد سال1355هستم دارای سه فرزند چطور معافیت بگیرم

    2. سلام و خسته نباشید من متولد ۶۲ هستم مشکل گوارشی دارم و چاق هم هستم خانمم متولد ۵۷ هستش خانمم عمل جراحی لگن انجام دادن یعنی تومور استخوان لگن خانه داره نمیتونه کاری انجام بده آیا بنده شامل معافیت میشوم یا نه؟

      1. سلام. شما به دلیل داشتن غیبت نمیتوانید معافیت کفالت بگیرید در نتیجه تنها راه گرفتن معافیت پزشکی از طریق بیماری خود شماست متأسفانه اسم بیماری گوارشی ذکر نشده بنابراین نمی‌توان پاسخ قطعی به پرسش شما داد برای دریافت اطلاعات کامل با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  91. سلام من متولد 1361ایا این عفورهبری شامل من می شود متل داری 3 فرزند هست ناراحتی قلبی هستم

  92. سلام من متولد 1355هستم 23ماه خدمت کردم بعد بدون تسویه ترک خدمت کردم الان خودمو معرفی کنم چی میشه

    1. با سلام . احتمالا به خاطر سنتان بخشیده میشوید. ولی در کل مدت زمانی که نرفتید محاسبه و اضافه خدمت میخورید

    2. سلام من محمد محمودی هستم متولدین ۶۶ دارای دوفرزند سردرد شدید میگرم دارم نمیتونم کارکنم پدرومادر پیری دارم لطفن منو معاف کنین رهبر عزیزم

  93. سلام خسته نباشید متولد۵۷هستیم۷تابچه دارم شامل غفو رهبری میشویم

      1. سلام من متولد۱۳۵۹ هستم عفورهبری شامل من میشودیانه.باتشکر

    1. سلام من متولد 1355هستم 23ماه خدمت کردم بعد بدون تسویه ترک خدمت کردم الان خودمو معرفی کنم چی میشه

      1. با سلام . احتمالا به خاطر سنتان بخشیده میشوید. ولی در کل مدت زمانی که نرفتید محاسبه و اضافه خدمت میخورید

      2. سلام من متولد ۱۳۵۸ هستم ۲ فرزند پسرم سربازه با دختر ۸ ساله ۴ ماه هم خدمت کردم معافیت شامل میشود؟

    2. باسلام .دراین شرایط اقتصاد ونابسامانی اقتصاد در تعجب هستم که برخی در سنین بالای 40 با چند فرزند مشکلات معیشت مسکن و درمان و هزارمکافات از یک سو وسربازی وعدم بکارگیری مشمولین محرومیت واجحاف بزرگی است در این سن ادم با چه نیروی جسمی می تواند به امر مقدس سربازی بشتابد حداقل راه بن بست نگذارید قسطی. کنند یا حداقل محرومیت رو از مسیر بردارند.با این افراد رو بالای 40 سال معاف کنند محاسن سفید شده ودارای نوه نبیره ونتیجه شده شمای جناب حالا راه حل پیدا کنید

        1. سلام من حسین هستم متولد 59سال 79 7ماه خدمت کردم بعدفرارکردم مسآجرهستم ودارای 3 فرزند آیابااین وضعیت معاف میشم

          1. سلام اگر منظور صدور کارت معافیت از طرف دولت است باید منتظر تایید نهایی و اعلام جزئیات این طرح باشید،درحال حاضر اجرانشده.

        2. سلام وقت بخیر من متولد۶۷متاهلم ویه بچه دارم خدمت نرفتم کلا بخاطراعتیادشدیدی که داشتم کل دندوناموازدست دادم چندساله تحت درمان و متادون مصرف میکنم زخم معده هم دارم آیا میتونم معافیت پزشکی بگیرم

      1. باسلام وخسته نباشید من متولد ۵۸هستم ازکمسیون پزشکی بخاطر مریضی سینوزیت معاف از رزم شناخته شدم ولی الان بخاطرسردردشدیدازسال۸۷دارویمیگرن استفاده می کنم یعنی پزشک خانواده هم اینو تایید می‌کنه خواستم بپرسم آیا بااین شرایط میتونم ازمعافیت رهبری ویاازمعافیت پزشکی استفاده کنم یاخیر ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

        1. با سلام، معافیت رهبری شما ممکن نیست ولی برای معاف دائم پزشکی امکان دارد که به پزشک نظام وظیفه مراجعه بکنید.

    3. سلام من متولد سال ۵۵ هستم خدمت نرفتم ودارای دو فرزند هستم ایا معاف می شوم

      1. سلام.خیر -طبق قانون نظام وظیفه، افراد دارای 18 سال تا 50 سال مشمول نظام وظیفه هستند.

    4. سلام من متولد ۱۳۶۱ هستم متأهل دارای دو فرزند هستم ۴۰ سال دارم شامل من می شود

  94. سلام خسته نباشید من متولد۱۳۵۷.۱.۱ میباشم معافیت به من تعلق میگیرد

    1. سلام دوست عزیز
      معافیت سنی خیر. منتظر طرح جایگزین خرید خدمت باشید

    2. من متولد 1361هستم ودارای 3فرزند هستم معافیت رهبری شامل من میشود

      1. سلام جهت اطلاعات بیشتر و بررسی موارد لطفا تماس بگیرید

        1. سلام اسم من ابو الفضل اسلامی هستم متولد ۱۳۶۱هستم دوفرزند دارم اموزشی را تمام کردم بعدهم معاف ازرزم شدم از ناجا بعد هم خواهرم به رحمت خدا رفت عصابم مریض شد دیگر نتونستم ختمت کنم الان چیکار کنم

          1. سلام به پادگان محل خدمت خود برای گذراندن ادامه خدمت مراجعه کنید.

          2. سلام وقت بخیر من متولد۶۷متاهلم ویه بچه دارم خدمت نرفتم کلا بخاطراعتیادشدیدی که داشتم کل دندوناموازدست دادم چندساله تحت درمان و متادون مصرف میکنم زخم معده هم دارم آیا میتونم معافیت پزشکی بگیرم

    3. کارت شناسایی مجمع ایثارگران چاپ خرداد ماه ۲۰ شمسسی عضو فعال کد پرسنلی ۵ رقمی

    4. سلام.من.متولد۱۳۵۴هستم.ماه.اول.فردین.روزشم.۵فردین.الان.رفتم.د خواست.کارت.معافی.دادم.گفتن.نمی.توانیم.کارت.بدهیم.باید۵۰سال.باسداین.چه.قاونی.هست.عفورهبری.بدهند۵۴ازسربازی.عفوگرفتن.اما.کآرت.نیست.بایدچکاربکنیداگ برسیم.۵۰سال.دیگرکارت.برای.چیم

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر شرایط سنی بالاتر میباشد

        1. سلام. خیر متولدین ۵۴ و قبل از آن مشمول معافیت رهبری قرار گرفته اند.

      1. سالام من متولد 1358هستم و دارای یک فرزند دختر 13ساله ایا من معاف هستم

        1. خیر فقط به دلیل تاهل و فرزند داشتن کسری تعلق می گیرد.

    2. سلام من متولد ۱۳۶۰هستم. آیا عفوجدید رهبری شامل حالم خواهد شد؟؟باتشکر

        1. سلام من بامری هستم متولد ۱۳۷۱ هستم سربازی نرفتم حالا تکلیفم چیه

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر شرایط سنی بالاتر میباشد

      1. سلام من متولد 1359می باشم باسه تابچه معافیت رهبری شامل من میشه ممنون

    2. سلام من حسین هستم متولد 59سال 79 7ماه خدمت کردم بعدفرارکردم مسآجرهستم ودارای 3 فرزند آیابااین وضعیت معاف میشم

      1. سلام اگر منظور صدور کارت معافیت از طرف دولت است باید منتظر تایید نهایی و اعلام جزئیات این طرح باشید،درحال حاضر اجرانشده.

      1. سلام. خیر متولدین ۵۴ و قبل از آن مشمول معافیت رهبری قرار گرفته اند.

        1. سلام دوست عزیز
          در حال حاضر شرایط سنی بالاتر میباشد

          1. سلام خسته نباشید من متولد۱۳۶۷هستم ودارای ۲فرزندهستم شغل من کارگری هست آیا عف شامل من میشه

          2. سلام عفو رهبری برای سنین ۵۰ سال به بالا درنظر گرفته شده است.

  95. با عرض سلام
    من متولد ۱۳۵۰/۱/۴هستم دارا سه فرزند با مدرک ابتدایی میخواهم کارت معافیت رهبری دریافت کنم لطفا مرا راهنمایی کنید

      1. سلام من متولد ۶۲/۲۰/۱۲هستم متاهل و دارای پنج فرزند چهاردخترویک پسر آیا عفو رهبری شامل حال من میشود درضمن ناراحتی اعصاب دارم

      1. سلام من از اهواز متولد ۵۶ دوپسر ویک دختر وپسر بزرگم سربازی درحال خدمت می باشد ایا عف خدمت شامل من میشه .تشکر

  96. با عرض سلام
    من متولد ۱۳۵۰/۱/۴هستم دارا سه فرزند با مدرک ابتدایی میخواهم کارت معافیت رهبری دریافت کنم لطفا مرا راهنمایی کنید

  97. سلام من متولد ۱۳۵۰ هستم از دارای زن ۳ فرزند هستم میخواهم کارت معافیت رهبری دریافت کنم لطفا مرا راهنمایی کنید

        1. سلام دوست عزیز
          در حال حاضر شرایط سنی بالاتر میباشد

          1. ۴۲ساله‌هستم‌دارای‌سه‌فرزندپسراولم‌سرش‌دردمیکنه‌وقرص‌مصرف‌میکنه‌برای‌سردردش‌سابقه‌بستری‌داره‌ایامیتونم‌معاف‌بشم

      1. با سلام لطفا برای سه میلیون مشمول غایب کاری بکنید.یا بزارید مردم بخرند با مبالغ پایین یا عفو رهبری شامل سی ساله ها به بالا بشود ممنون.متولد۵۵تا۷۰کجا میتونه بره خدمت

        1. سلام من متولد1355/11/1هستم دارای چهارفرزندهستم معاف رهبری شامل من میشود

      2. سلام من از اهواز متولد ۵۶ دوپسر ویک دختر وپسر بزرگم سربازی درحال خدمت می باشد ایا عف خدمت شامل من میشه .تشکر

      1. سلام من متولد 76هستم متاهلم ایا شامل عفو رهبری شدم یانه

        1. سلام خسته نباشید بنده متولد ۵۶میباشم ودارای ۲فرزند دختر یکی ۲۰ساله و دیگری ۱۰ساله است و خودم هم مشکل ریوی دارم آیا شامل اعف رهبری میشم

          1. سلام وقتتون بخیر بله امکان عفو رهبری برای شما میباشد

          2. امسال در بست دوم بهمن عفو رهبری از خدمت برای متاهلین چهل سالهها نیست یه مرحمتی به ماکارگرا کنید توان خرید وخدمت رفتن نداریم میانسال شدیم ازسختی زندگی مثل شصت سالها شدیم واقعن با این گرونی زندگی خیلی سخت شده خدا به مارحم کنه

          3. ایا عفو برایمتاهلین هست ایامرحمتی برای ماهست امسال چهل ساله هستم ودوفرزند

          4. سلام شما با دو فرزند و سن بالای 35 سال امکان گرفتن معافیت دائم را دارید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید