شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور /تحصیلی/کفالت/ پزشکی/

شرایط معافیت سربازی ایرانیان مشمول در خارج از کشور؛ معافیت تحصیلی دانشجویان و یا معافیت پزشکی در خارج از کشور

موضوع سربازی ایرانیان خارج از کشور و شرایط مرتبط با آن مانند معافیت از سربازی دغدغه بسیاری از مردانی است که یا قصد مهاجرت و خروج از کشور را دارند و یا مقیم خارج از کشور هستند.

 به دلیل عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات موثق از قوانین جاری حاکم بر سازمان نظام وظیفه ایران، گاهی مشمولان به اشتباه تصوراتی درباره نحوه مهاجرت خود پیدا می کنند که این عدم آگاهی خروج آن ها را از کشور با مشکل مواجه می کند.

آنچه در ادامه مشاوره نظام وظیفه آویژه پیش روی مخاطب گذاشته تلاشی است برای رفع ابهامات موجود و اطلاع رسانی درباره این که شرایط معافیت سربازان مقیم خارج از کشور چگونه است و چه مدارک و ملزوماتی نیاز دارد.

وضعیت سربازی ایرانیان خارج از کشور

کسب آگاهی از وضعیت سربازی ایرانیان مقیم کشورهای خارجی اولین قدم در راه اتخاذ بهترین شیوه برای دریافت معافیت سربازی است.

 اینکه افراد بدانند اگر مشمول خدمت وظیفه محسوب شوند می توانند بدون کارت پایان خدمت از کشور خارج شوند؛ چشم انداز روشن تری را پیش روی آن ها می گشاید. تصور عموم مردم این است که برای خروج از کشور الزاما باید کارت پایان خدمت را دریافت کرده باشند. این در حالی است که طبق قوانین وضع شده از سوی مراجع مربوطه از جمله سازمان نظام وظیفه عمومی ایران، این امکان برای افراد فراهم شده است.

مشمولان خدمت سربازی تحت شرایطی خاص می توانند حتی بدون از سر گذراندن خدمت سربازی اقدام به مهاجرت و یا خروج از کشور به صورت موقتی نمایند.

بنابراین سوالاتی که برای این دسته از افراد خواهان مهاجرت پیش می آید این است که:

🟠 چگونه بدون کارت پایان خدمت وظیفه می توان از کشور خارج شد؟

🟠 آیا امکان مهاجرت فراهم است؟

🟠 اگر می توان مهاجرت کرد واجد چه شرایطی باید بود؟

🟠 نحوه خرید خدمت سربازی برای ایرانیان خارج از کشور چگونه و با چه شیوه ای انجام می گیرد؟

🟠 همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور چه میزان هزینه باید برای انجام این کار در نظر بگیرند؟

🟠 بدون در دست داشتن کارت پایان خدمت چقدر می توان در خارج از کشور ماند؟

 

شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

دسته بندی معافیت مشمولان خارج از کشور

برای درک بهتر شرایط مشمولان خارج از کشور جهت دریافت معافیت، دسته بندی ساده ای انجام شده است. هر یک از افراد با توجه به دلایل خاصی در یکی از این دسته ها جای می گیرند و می توانند انواع معافیت ها از جمله معافیت کفالت و معافیت پزشکی و غیره استفاده کنند.

در ادامه ابتدا توضیح مختصری درباره وضعیت افرادی که در دسته بندی مختلف جای می گیرند ارائه شده است. سپس نحوه دریافت معافیت کفالت مشمولین مقیم خارج و معافیت پزشکی مشمولین خارج از کشور بررسی شده است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دسته 1

بخش کثیری از افراد مقیم خارج از کشور و یا خواهان مهاجرت را قشر تحصیلکرده جامعه تشکیل می دهد.

تحصیلات قشر دانشجو ممکن است در موعد مقرر به پایان برسد و به دلیل غیبت سربازی ابهاماتی داشته باشند.

این دسته از افراد که برای ادامه تحصیل از کشور خارج شده و به دنبال کسب اطلاع از معافیت سربازی به منظور خروج از کشور می باشند می توانند مقاله معافیت تحصیلی را مطالعه نمایند.

دسته 2

این دسته از افراد مشمولانی هستند که بخش زیادی از عمر خود را در خارج از کشور سپری کرده اند. به عبارتی در سنین کودکی از کشور خارج شده اند و سپس برای ورود و خروج مجدد به کشور دنبال قانونی ترین شیوه هستند که بدون نگرانی به داخل و خارج تردد داشته باشند.

اگر افراد از سنین کودکی مقیم خارج از کشور شده باشند در واقع به عنوان یک فرد خارجی شناخته می شوند و به عنوان یک تبعه کشور خارجی باید قوانین جاری در مورد آن ها اعمال شود.

نکته اول

آنچه در مورد دسته دوم لازم به ذکر است اینکه اگر درخواست معافیت از جانب فرد مشمول دریافت شود اولین قدم برای بررسی این درخواست، پیگیری وضعیت غیبت فرد خواهد بود. به این صورت که اگر فرد بعد از رسیدن به سن قانونی اعزام به خدمت تا زمانی که درخواست معافیت را ارسال کرده است به تحصیل اشتغال داشته باشد ذیل قانون معافیت تحصیلی قرار می گیرد.

خارج از این حالت غیبت از سربازی با هر عنوانی غیر قابل قبول بوده و فرد صرفا می تواند از معافیت پزشکی مشمولین خارج از کشور استفاده کند.

نکته دوم

اگر فرد مشمول در زمان مناسب به نظام وظیفه مراجعه کند امکان برخورداری از معافیت های دیگری همچون معافیت کفالت مشمولین خارج از کشور (به شرط واجد شرایط بودن) را خواهد داشت. در اساسنامه، شرایط و تبصره های مختلفی برای استفاده در نظر گرفته شده است.

دسته 3

برخی دیگر از ایرانیان خارج از کشور با روش هایی مانند دریافت ویزای توریستی و پاسپورت قانونی از کشور خارج می شوند.

افرادی که در این گروه قرار دارند برگه اشتغال به تحصیل برای خارج از کشور را دریافت کرده اند در دسته سوم این طبقه بندی جای می گیرند.

این گروه تعداد قابل توجهی از ایرانیان را در بر می گیرد که اکنون بنا به دلایلی تصمیم به برگشتن گرفته اند و به دنبال دریافت کارت پایان خدمت هستند.

دسته 4

آخرین گروه از این دسته بندی به ایرانیانی اختصاص دارد که به شکلی غیرقانونی اقدام به خروج از کشور نموده و قصد بازگشت دارند.

اقدام غیرقانونی برای خروج از کشور به معنای در دست نداشتن اوراق هویتی و قانونی است. بالطبع بدون مدارک هویتی امکان اخذ شهروندی کشور میزبان وجود نخواهد داشت. در نتیجه برای دریافت کارت پایان وظیفه عمومی به عنوان یکی از مدارک هویتی تصمیم می گیرند به کشور وارد شوند و قانونی بتوانند در کشور بمانند.

نکته مهم

قوانین تعیین شده جاری بر سیستم نظام وظیفه و مشمولین سربازی برای چهار گروه شرح داده شده یکسان است. سازمان نظام وظیفه بدون تبعیض بین این چهار گروه کلیه قوانین مصوب را برای همه آن ها بدون در نظر گرفتن سابقه خروج از کشور اعمال می کند.

به عبارت ساده تر با فرض اینکه هرگز از کشور خارج نشده اند در برابر قوانین سربازی قرار می گیرند.

در نتیجه با توجه به توضیحات روشن است که برای دریافت کارت پایان خدمت حضور در کشور الزامی خواهد بود. شخص مشمول باید به هر طریقی به کشور باز گردد تا امکان دریافت کارت پایان خدمت داشته باشد.

شرایط تردد برای مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور

همان طور که ذکر آن رفت ایرانیان خارج از کشور بدون تعیین وضعیت سربازی با تکیه بر شرایط خاص می توانند بین کشور مبدا و مقصد تردد داشته باشند.

در غیر اینصورت اگر بخواهند به داخل کشور رفت و آمد داشته باشند با محدودیت مواجه خواهند شد. با توجه به اینکه قوانین و مقررات حاکم بر معافیت سربازی و به طور کلی نظام وظیفه هر سال و یا چند سال یکبار می تواند تغییر کند؛ به روز رسانی اطلاعات مرتبط با آن بروز مشکلات و یا مواجه شدن با مسائل قانونی متعاقب آن را کاهش می دهد.

از این رو بهتر است هنگام مطالعه قوانین به سال انتشار قانون و اجرایی شدن آن دقت و توجه شود.

شرایط تردد برای دو گروه از مشمولین سربازی مقیم خارج از کشور، متفاوت است که در ادامه به شرح هر کدام از این موارد می پردازیم.

شرایط تردد مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور که قصد تردد به کشور را دارند

🟡 مشمولان باید به عنوان سرباز غائب شناخته شده و نمی توان در دوره معافیت اقدام به دریافت این مجوز نمود.

🟡 مشمولان خارج از کشور می بایست سه سال مقیم بوده و این مدت زمان برای آنها غیبت محسوب شده باشد.

🟡 تردد این مشمولان دو بار در سال بوده که هر بار سه ماه داخل کشور توقف داشته باشند.

این دسته از مشمولین مقیم خارج برای دریافت اجازه تردد به کشور باید به نمایندگی و دفتر کنسولگری دولت جمهوری اسلامی ایران واقع در کشور محل سکونت مراجعه کنند.

گذرنامه آن ها بعد از بررسی و احراز شرایط لازم، باید به مهر تردد با عنوان مشخص “اجازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور” مهمور شود. علاوه بر این تاریخ ابلاغ توسط ستاد کل نیروهای مسلح و شماره آن باید در متن اجازه نامه تردد مستند شود.

🟡 چنانچه مشمولی با هدف ادامه تحصیل اقدام به خروج از کشور کند و در واقع دارای معافیت تحصیلی باشد در زمره این بند قرار نگرفته و طبق شرایط از ضوابط حاکم بر تردد دانشجویی و دانش آموزی بهره می برد.

🟡 ماموران و کارکنان دولتی که فرزند مشمول آن ها، صرف همراهی کردن با پدر و مادر دارای مجوز خروج، اقدام به خارج شدن از کشور می کنند نیز مشمول این بند نخواهند بود. آن ها در طول انجام وظیفه پدر و مادر طبق مجوز صادر شده به تردد اقدام می کنند.

شرایط تردد برای مشمولانی که در خارج از کشور اقامت دارند

🟠 مشمولان تا زمان ارائه درخواست تردد، باید شرط غیبت سه ساله از سربازی را رعایت کرده باشند. به عبارتی اقامت حداقل سه ساله مشمولان به شکلی پیوسته در خارج از کشور که به معنای غیبت از سربازی به مدت سه سال بوده، برآورده شود.

🟠 اقامت در خارج از کشور مشمولان نباید کمتر از 9 ماه باشد که با تردد 3 ماه به کشور، یکسال اقامت برای آنها در نظر گرفته شود.

در ضمن پوستگی یا نا پیوستگی در این شرط دارای اهمیت نمی باشد و فقط مدت زمان 9 ماهه اقامت مورد توجه است.

🟠 اقامت فرد باید در سال های متوالی باشد بطوری که حداقل در هر سال سه ماه را در کشور مدنظر سپری کرده باشد.

🟠 اگر فرد مشمول خدمت سربازی طی سالیان قبل، شرط اقامت سه ساله را داشته باشد اما پیوستگی سنوات اقامت تا لحظه ارائه درخواست تردد رعایت نشده باشد، اقامت های سابق او برای واجد شرایط بودن محاسبه نخواهد شد. به عبارتی چنانچه فاصله اقامت های قبلی تا زمان ارائه درخواست از نه ماه بیشتر شده باشد اقامت قبلی به حساب نمی آید.

🟠 اینکه مشمول در چه سنی مقیم خارج از کشور شده باشد شرط محاسبه نیست.

🟠 تردد بیش از دو بار در سال به مدت بیش از سه ماه مانع از استفاده از این قانون خواهد شد.

نکته

وضعیت مشمولین شرایط خاص در کمیسیونی که با نماینده وزارت خارجه، سازمان نظام وظیفه و اداره گذرنامه ریاست جمهوری تشکیل می شود بررسی خواهد شد. اگر وضعیت او به تایید این کمیسیون برسد اجازه خواهد داشت برای تنها یک بار و سه ماه مجدد تمدید تردد کند.

معافیت مشمولان خارج از کشور

شرایط معافیت کفالت مشمولین خارج از کشور

یکی از راه های کاهش مشکل برای تردد ایرانیان مقیم خارج از کشور به داخل استفاده از شرایط معافیت کفالت مشمولان است. استفاده از این روش شرایطی لازم دارد. اگر فرد واجد آن ها بود می تواند از معافیت کفالت مادر، پدر و غیره استفاده کند که به شرح زیر توضیح داده می شود:

🟢 ورود به ایران سه سال قبل از رسیدن به سن مشمولیت و اعزام به خدمت

🟢 تایید محل سکونت و اقامت مشمولان در خارج از کشور توسط دفاتر کنسولگری ایران

🟢 عدم فراری بودن مشمول که معافیت کفالت شامل حال او نمی شود.

🟢 داشتن پدر بالای 75 سال سن

🟢 مادر بدون شوهر

🟢 بر عهده گرفتن سرپرستی مادربزرگ و یا پدر بزرگ بدون نوه و فرزند دیگر

🟢 وجود خواهر مجرد بدون پدر، برادر صغیر و یا برادر دارای ناتوانی جسمی و حرکتی

اقدامات لازم برای دریافت معافیت کفالت مشمولین خارج از کشور

رجوع به دفتر نمایندگی ایران در شهر محل سکونت و یا نزدیکترین دفتر به محل سکونت

دریافت وتکمیل برگه و فرم مرتبط و ارائه مدارک لازم جهت درخواست معافیت کفالت مرتبط

برای دریافت هر کدام از معافیت های مربوط به کفالت پدر یا مادر مشمول باید مدارک مرتبط با آن را گردآوری کند.

ارسال کلیه مدارک اخذ شده از مشمول توسط دفتر جمهوی اسلامی به وزارت امور خارجه

بررسی و تایید مدارک از سوی وزارت خارجه و ارسال به سازمان وظیفه عمومی

ارسال و جمع آوری مجدد مدارک نیازمند بررسی، تکمیل و ارجاع

پرداخت هزینه های مرتبط با صدور کارت معافیت توسط مشمول و دریافت آن پس از سپری شدن موعد مقرر

درباره معافیت پزشکی مشمولین خارج از کشور

معافیت پزشکی همان طور که از نام آن پیدا است یکی از انواع معافیت سربازی موجود برای مشمولین است که شرایط سلامتی جسمی و روانی مشمول را در نظر می گیرد. مشمولین خارج از کشور نیز مانند مشمولین داخل می توانند معافیت پزشکی را با توجه به اساسنامه و آئین نامه های مصوب دریافت کنند.

معافیت پزشکی مشمولین خارج از کشور مانند مشمولان داخل می تواند هم معافیت دائم باشد و هم معافیت موقت، همچنین تحت شرایطی معافیت از رزم را نیز برای مشمول به همراه می آورد.

شرایط دریافت معافیت پزشکی بستگی به شدت و نوع بیماری جسمی و روحی او خواهد داشت. آن ها برای انواع مشکلات جسمی و روانی که ذیل بیماری های تایید شده سازمان نظام وظیفه باشد از معافیت پزشکی برخوردار می شوند و طبق ضوابط با آن ها رفتار خواهد شد.

در ادامه لیستی از بیماری های قابل قبول برای نظام وظیفه جهت تایید معافیت پزشکی آورده شده است.

☑️ وارد شدن به سن مشمول بودن (18 سال تمام)

☑️ غیبت سه ساله از سربازی که به معنای اقامت حداقل سه ساله در خارج از کشور است. باید طبق محل اقامت درج شده در صفحه سوم گذرنامه ایرانی باشد.

☑️ مشخص کردن نام بیماری و یا عارضه ای که با آن درخواست معافیت پزشکی دارد. این بیماری باید یکی از بیماری های لیست قابل بررسی نظام وظیفه باشد.

شرایط معافیت کفالت مشمولین خارج از کشور

اقدامات لازم برای معافیت پزشکی مشمولین خارج از کشور

مراجعه متقاضی مشمول و یا خانواده و آشنایان او با همراه داشتن مدارک مشخص شده به دفتر نمایندگی محل اقامت

تکمیل کردن فرم شماره یک درخواست معافیت پزشکی

دریافت تایید مدارک پزشکی موجود بعد از پرداخت هزینه کنسولی مربوطه

ارسال مدارک همراه با نامه رسمی نمایندگی محل اقامت مشمول بعد از احراز شرایط

تعیین وقت معاینه و دعوت از متقاضی به دفتر کنسولگری برای انجام معاینات

فرستادن متقاضی به مراکز پزشکی از طرف سرکنسولگری برای انجام معاینات

فرستادن مدارک همراه با برگه یا نظر تایید شده پزشک معتمد وزارت امور خارجه ایران

بررسی مدارک ارسالی توسط اداره گذرنامه ایران

بررسی مدارک در شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی و صادر شدن رای تا زمان صادر شدن کارت معافیت پزشکی در ایران

صدور کارت معافیت پزشکی در کمیسیون پزشکی بعد از بررسی مدارک و اخذ تاییدیه معافیت

مدارک لازم برای معافیت پزشکی

عکس برابر با اصل کارت ملی و شناسنامه متقاضی

عکس صفحات درج شده پاسپورت ایرانی، دوسری کامل

عکس و تصویر کلیه مدارک اقامتی و تابعیتی فرد مشمول مقیم خارج از کشور، دو سری کامل

عدم ثبت نام ایران در بخش کشور محل اقامت از صفحه سوم پاسپورت ایرانی

ارائه مدارک پزشکی مستند که نشان دهنده عنوان بیماری و شرح حال پزشکی مشمول باشد. این اسناد باید توسط مراکز درمانی و پزشکان معالج مشمول تایید شوند. مدارک پزشکی می تواند شامل عکس ها و اسکن های موجود از جمله سی تی اسکن و ام آر آی و انواع آزمایشات مرتبط با بیماری های داخلی و غیره باشد.

بارگذاری آخرین مدرک تحصیلی مشمول در صورت دریافت آن در خارج از کشور روی سامانه میخک

بارگذاری نسخه تایید شده از مدرک در سامانه میخک توسط نمایندگی محل تحصیل مشمول

بارگذاری 6 قطعه عکس پرسنلی سه در چهار که پشت نویسی شده باشد. عکس باید چهره کامل مشمول را نمایش بدهد. بدون کلاه و عینک و شال و … .

تکمیل و بارگذاری فرم کامل شده شماره یک مربوط به رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی مشمولین خارج از کشور

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور ممکن است با توجه به تغییرات قوانین و مقررات در طول زمان متغیر باشد.

در اینجا مراحل کلی و شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بررسی شده است. لطفا توجه داشته باشید که این اطلاعات بر اساس آخرین تغییرات موجود در قوانین است. بنابراین، بهترین راهکار برای دریافت اطلاعات دقیق و به روز، مراجعه به سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل اقامت شما است.

سوالات متداول

وضعیت سربازی ایرانیان خارج از کشور بعد از فراغت از تحصیل چه می شود؟

فرصت یکساله دارند که خود را به نظام وظیفه معرفی کنند. در غیر اینصورت باید مجددا ادامه تحصیل بدهند.

آیا مشمول غایب مقیم خارج از کشور اگر به ایران سفر کند به سربازی اعزام می شود؟

این دسته از افراد باید ابتدا از سفارت تاییدیه بگیرند. در غیر اینصورت بعد از سفر کردن به ایران به سربازی اعزام خواهند شد.

سرباز فراری مقیم خارج از کشور می تواند از معافیت ایرانیان خارج از کشور استفاده کند؟

خیر. به شرطی که تسویه حساب مشمول ارائه شود امکان دریافت معافیت سربای برای او فراهم خواهد شد.

علامت سوالآیا مشمولان خارج از کشور برای دریافت کارت معافیت سربازی، حتما باید به ایران مراجعه کنند؟

خیر؛ مشمولان می توانند از طریق سفارت ایران یا کنسول گری ایران در کشور محل سکونت و یا یک وکیل قانونی در ایران مراحل دریافت کارت معافیت را طی کنند.

علامت سوالآیا همه مشمولان خارج از کشور می توانند از معافیت سربازی استفاده کنند؟

خیر، مشمولینی که غیبت داشته باشند و یا از خدمت سربازی فرار کرده باشند، نمی توانند از این معافیت استفاده کنند. البته اگر غیبت یا فرار مشمول بررسی شده و او بی گناه شناخته شود، می تواند از این معافیت استفاده کند.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور /تحصیلی/کفالت/ پزشکی/

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 7 نظر:
  1. درود وقت بخیر من و پسرم نزدیک ۶ساله ترکیه زندگی می‌کنیم ۵سال گذشته از طریق سامانه سفارت ترکیه وکیل برای طلاق هم گرفتم ولی متاسفانه همسرم در ایران برای طلاق همکاری نکرد،نتونستم طلاق بگیرم الان پسرم مشمول خدمت هست و سفارت داخل گذرنامه جدیدش نوشت ویژه مشمولین خدمت،سوالم اینه با توجه به اینکه پسرم را حداقل۳ سال قبل از مشمول به خدمت شدن آوردم ترکیه،میتونیم از سفارت درخواست کارت معافی دائم بکنیم؟چون هنوز طلاق هم نتونستم بگیرم میپرسم.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام، دوست عزیز تا مادامی که شما بصورت قطعی و غیر صوری و با رای دادگاه از همسرتون جدا نشده اید نمیتوانید برای کفالت مادر طلاقی اقدام کنید، از جانب پسرتون،

  2. سلام وقت به خیر
    من با معافیت تحصیلی دانشگاه آزاد از ایران خارج شدم و دیگه برنگشتم به ایران چون تو دانشگاه خارج از ایران دارم تحصیل میکنم و دانشگاهمم مورد تایید ایران نیست.
    حالا دو تا سوال
    یک این که من بعد از چه مدت میتونم برگردم ایران؟ بعد از دو سال؟

    و این که من تو این مدت متوجه مشکلی شدم تو بدنم که میخوام برای معافیت پزشکی اقدام کنم. رفتم سفارت ایران بهم گفتن کلا دو تا پزشک معتمد هست یکی تو مونیخ یکی تو کوالامپور..بخاطر همین صبر کن هر وفت برگشتی ایران براش اقدام کن…
    من دو سه سال بعد برگردم ایران میتونم برای معافیت پزشکی اقدام کنم؟

  3. سلام
    کسانی که اقامت کشور خارجی دارند معافیت دائم براشون درج میشه؟

    1. سلام
      باید حداقل 3 سال از غیبت شما در کشور دیگری گذشته باشد و شرایط خاصی وجود دارد که برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  4. سلام
    1-کسانی که فقط ایران به دنیا امده اند ولی در ایران زندگی مکردند و حتی فارسی را خوب بلد نبوده اند و در خارج کار میکنند و زندگی میکنند بدون قصد کار کردن در ایران برای تردد به ایران نمیتوانند مسافرت کنند ؟ باید به ایران بیایند سربازی بروند ؟؟ یا جریمه بدهند ؟؟؟

    2- کسانی که حتی ایران به دنیا نیامده اند و از امدن به ایران به علت نداشتن موجودی خرید سربازی و همچنین از درس و کار عقب افتاده اند بدون قصد کار کردن در ایران برای تردد به ایران نمیتوانند مسافرت کنند ؟

    2- برای دیدن فامیل برای جریمه سربازی پرداخت کتتذ

    1. سلام در صورتی که میلیت ایرانی دارید و هزینه خرید سربازی را پرداخت نکرده اید بعد از رسیدن به سن مشمولیت باید خدمت سربازی را بگذرانید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید