مشاوره معافیت کفالت سربازی نظام وظیفه

مشاوره معافیت کفالت چه شرایطی دارد؟

مشاوره معافیت کفالت یکی از انواع مشاوره هایی میباشد که میتواند به مشمولان خدمت سربازی کمک کند ، تا در دریافت معافیت به درستی عمل کنند . بسیاری از مشمولان سربازی دنبال راه ها و قوانین مربوط برای معافیت سربازیمیباشند . گاهی افرادی که شرایط مربوط به دریافت معافیت از خدمت سربازی را دارند ، اما نمیدانند چگونه در این راه گام بگذارند . به همین دلیل و برای کمک کردن به این افراد بسیاری از مراکز مشاوره در سطح کشور اقدام به ارائه ی مشاوره نظام وظیفه میکنند . یکی از این مراکز معتبر و کار آزموده که میتواند به شما عزیزان برای دریافت انواع معافیت ها مشاوره دهد مرکز مشاوره آویژه میباشد . این مرکز با بهره مندی از مشاوران و کارشناسان حوزه ی نظام وظیفه ، یکی از مراکز پیشرو در ارائه ی مشاوره برای انواع اخذ معافیت ها از جملهاخبار معافیت سربازیمیباشد .

مشاوره معافیت کفالت شامل چه خدماتی به مشمولین خدمت سربازی میشود :

مشاوره معافیت کفالت می تواند در انواع کفالت های مختلف که از معافیت برخوردار می شوند راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه نماید . برای اخذ معافیت کفالت شرایط و ضوابط خاصی مورد اجرا است که با مشاوره معافیت کفالت می توان به همه آنها دستیابی پیدا کرد . بهترین شیوه برای اخذ معافیت ها دانستن راهنمایی های لازم است . در این زمینه می توان از مشاورین مجرب و متخصص کمک گرفت . مشاورین می توانند بهترین رهنمودها و آسان ترین راهها را برای اخذ انواع معافیت ها پیش رو بگذارند . یکی از مجرب ترین مرکز مشاوره در این زمینه مرکز مشاوره آویژه می باشد که انتخابی کاملا مناسب برای راهیابی و اخذ تمام معافیت ها است .

همه ی معافیت ها دارای شرایط ، مدارک ، مراحل و … می باشند که مشمولان با توجه به اینکه برای کدام معافیت می خواهند اقدام کنند مدارک لازم را با توجه به داشتن شرایط آن آماده کرده و مراحل بعدی را باید طی می کنند تا بتوانند از معافیت استفاده کنند. در زیر انواع معافیت کفالت خدمت سربازی را نام می بریم :

  • معافیت کفالت پدر ناتوان
  • معافیت کفالت برادر صغیر بدون پدر و مادر
  • معافیت کفالت سربازی مادر طلاق گرفته
  • معافیت کفالت سربازی همسر معلول
  • معافیت کفالت سرباز ی تک فرزندی
  • شرایط معافیت کفالت خواهر

شرایط اصلی برای دریافت کلیه معافیت های کفالت سربازی

فرد مشمول خدمت سربازی که می خواهد از معافیت کفالت استفاده نماید . باید حتما سه شرط لازم در این زمینه را داشته باشد .

  • کلیه افرادی که به خدمت سربازی اعزام می شوند . اگر می خواهند از معافیت کفالت استفاده نمایند باید به سن مشمولیت سربازی نظام وظیفه رسیده باشند . ( سن مشمولیت سربازی اصولا 18 سال تمام برای کلیه افراد مشمول می باشد ) .
  • فرد مشمول خدمت سربازی اگر می خواهد از شرایط معافیت کفالت استفاده نماید . باید این افراد مشمول غیبت در خدمت سربازی نباشند .
  • فرد مشول خدمت سربازی اگر می خواهد از شرایط معافیت کفالت استفاده نماید . باید سرپرست یکی از اعضای خانواده خود را برعهده داشته باشد . مثلا سرپرستی پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، پدر بزرگ و مادر بزرگ را داشته باشند .

نکته ای که باید در رابطه با شرط سوم در نظر داشته باشیم . این است که اگر فرد برادر بزرگ تر از 18 سال دارد . باید شورای پزشکی نظام وظیفه مشخص نماید که او قادر به سرپرستی این افراد نیست . در غیر این صورت فرد مشمول نمی تواند از شرایط معافیت کفالت استفاده نماید . همچنین باید به این نکته هم داشته باشیم . اگر فرد مشمول سرپرست پدر بزرگ یا مادر بزرگ می باشد . باید مشخص شود که فرد مورد نظر ، فرزند پسر بالای 18 سال نداشته باشد . اگر چنین نباشد فرد نمی تواند از شرایط معافیت کفالت استفاده نماید.


بیشتر بخوانید: سوالات کمیسیون معافیت کفالت چیست؟


 

شرایط دریافت مشاوره معافیت کفالت

مشاوره معافیت کفالت

حال سوالی که مطرح میشود این است که چه مطالبی در این مشاوره ها ارائه میشود ؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که اولین و مهم ترین موضوعی که در این مشاوره ها مطرح میشود ، مربوط به انواع معافیت های کفالت است . بنابراین معافیت کفالت پدر ، خواهر و برادر کمتر از 18 سال یا معلول ف کفالت مادر بزرگ و پدر بزرگ ، کفالت مادر و … از مطالب مطرح شده در معافیت کفالت میباشد . با توجه به انواع محتلف معافیت های کفالت ، بدیهی است که شرایط اخذ هر کدام از این معافیت ها با دیگری متفاوت میباشد . به طور مثال مدارک مورد نیاز برای اخذ معافیت کفالت پدر متفاوت از مدارکی است که باید برای اخذ کفالت مادر ارائه داد . اطلاع از این مطالب نیز از مهم ترین مزیت های استفاده از مشاوره معافیت کفالت میباشد .

 

مشاوره معافیت کفالت پدر

مشاوره معافیت کفالت پدر یکی از زیرمجموعه های مشاوره معافیت کفالت میباشد . که به دلیل گستردگی استفاده این نوع معافیت میتواند بسیار مثمر ثمر واقع شود . به طور کلی معافیت کفالت پدر ، تحت شرایطی امکان پذیر است که پدر به سن از کار افتادگی رسیده باشد و یا اینکه به دلیل بیماری قادر به تامین معاش زندگی نباشد . در این حالت فرزند پسر میتواند برای اخذ معافیت اقدام کند . اما نکته ی مهم در اینجا اگاهی از جزییات مربوطه میباشد که برای این منظور میتوان از مشاوره معافیت کفالت پدر بهره برد . یکی دیگر از انواع معافیت کفالت پدر به دلیل بیماری پدر میباشد . که در این مورد سن پدر مد نظر قرار نمیگیرد و تنها نوع بیماری تعیین کننده معافیت فرزند پسر میباشد .

همچنین این موضوع که چه بیماری هایی جز موارد مربوط به معافیت کفالت پدر میباشد ، از دیگر مطالبی است که در مشاوره معافیت کفالت پدر به آن پرداخته میشود . چرا که تنها بیماری هایی که در قوانین نظام وظیفه مطرح شده اند ، میتواند زمینه معافیت پسر را فراهم کند . این نوع مشاوره میتواند راهی باشد برای افرادی که از چگونگی مراحل قانونی برای اخذ معافیت بی خبر هستند . باید تاکید کنیم که بیماری پدر باید به تایید نظام وظیفه برسد که این موضوع نیز از طریق کمیته ها و شوراهای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی صورت میگیرد . چگونگی مراجعه به این مراکز و تصدیق مدارک پزشکی نیز از مباحثی است که در مشاوره معافیت کفالت پدر برای مشمولان روشن میشود .


بیشتر بخوانید:مراحل معافیت بهزیستی ماده ۶


 

مشاوره معافیت کفالت مادر

مشاوره معافیت کفالت مادر از رایج ترین انواع مشاوره برای اخذ معافیت میباشد . چرا که هر ساله تعداد زیادی از مشمولان خدمت سربازی در گروه کسانی هستند ؛ که وظیفه نگهداری و تامین زندگی مادر را بر عهده دارند . همانطور که میدانید این نوع معافیت نیز انواع مختلفی دارد . که بر اساس نوع و شرایط مربوطه ، قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد . به دلیل همین گستردگی افراد نمیتوانند بر تمام مقررات حاکم بر اخذ معافیت کفالت ، اشراف داشته باشند . لذا مشاوره معافیت کفالت مادر بهترین گزینه برای کسب اطلاعات میباشد . مراکز مشاوره متعددی اقدام به ارائه خدمات مشاوره معافیت کفالت مادر و همچنین دیگر انواع معافیت ها میکنند . به همین دلیل مشکلی برای دسترسی به مشاورین وجود ندارد . مشمولان باید دقت کنند در این مشاوره ها از تمام مدارک لازم و تبصره ها و … مطلع شوند .

مشاوره معافیت کفالت خواهر

مشاوره معافیت کفالت خواهر برای آن گروه از مشمولان که میخواهند از معافیت کفالت خواهر استفاده کنند ، مفید میباشد . در این نوع از مشاوره اطلاعات دقیق و جزئی از شرایط لازم برای دریافت معافیت کفالت خواهر ارائه میشود . اگر بخواهیم برخی از این شرایط را نام ببریم باید به مواردی همچون مجرد بودن خواهر و همچنین فوت پدر اشاره کرد . علاوه بر این شرایط ، خواهر نباید فرزند محجور داشته باشد . علاوه بر این موارد سوالاتی درباره ی کفالت خواهر مطلقه مطرح میشود . در این مورد نیز افراد مشمول میتوانند با بررسی همه جانبه شرایط ، برای اخذ معافیت کفالت اقدام کنند . اینکه برادر باید در چه سنی باشد نیز از جمله موارد مطرح در مشاوره معافیت کفالت خواهر میباشد . که افراد مشمول خدمت سربازی برای یافتن پاسخ این سوالات میتوانند از مشاوره ی مربوط به معافیت کفالت خواهر ، استفاده کنند .

 

مشاوره معافیت کفالت مادر بزرگ

مشاوره معافیت کفالت مادر بزرگ به دلیل پیچیدگی این نوع از کفالت بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد . این نوع از معافیت کفالت به گستردگی دیگر انواع کفالت نمیباشد . چرا که شرایط سخت تری برای اخذ کفالت مادر بزرگ مطرح شده است . از جمله ی این شرایط میتوان به این مورد اشاره کرد ، که مادر بزرگ فرد مشمول نباید فرزند داشته باشد . همچنین اگر مشمول درخواست کفالت مادر بزرگ مادری را داشته باشد ، مادر ، دایی و خاله نیز نباید در قید حیات باشند . و مشمول تنها نوه ی ذکور مادر بزرگ باشد . داشتن فرزند و یا نوه ی ذکور دیگری مانع دریافت معافیت برای مشمول میباشد . مگر اینکه فرزندی و یا نوه ی دیگر توانایی کفالت مادر بزرگ را نداشته باشد . در این صورت امکان معافیت وجود دارد .

درباره ی اخذ کفالت مادر بزرگ پدری نیز نکات بسیاری وجود دارد . یکی از مهم ترین موارد مطرح این است که فرد مشمول نباید ، پدر و عمو و عمه ای داشته باشد . در این مورد نیز داشتن نوه ی ذکور دیگرمیتواند مانعی برای اخذ معافیت باشد . نکته ی دیگر این است که معافیت کفالت مادر بزرگ از نوع معافیت های دائم است . که مشمول را از انجام خدمت سربازی به طور کامل معاف میکند . حال شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید از مشاوره معافیت کفالت مادر بزرگ استفاده کنید . چرا که هر قانونی جزییات و تبصره هایی که دارد که همین جزییات میتواند به بسیاری از مشمولان برای معاف شدن از خدمت سربازی کمک کند . بهترین راه برای فهمیدن این جزییات و تمام قوانین مربوطه ، همان بهره مندی از مشاوره معافیت کفالت میباشد .

نظام وظیفه

شرایط مشاوره معافیت کفالت

افراد مشمولی که می خواهند از معافیت کفالت استفاده نمایند . باید چند نکته را مورد توجه قرار دهند . تا بتوانند نحوه و چگونگی دریافت معافیت کفالت سربازی را درک نمایند .

  • افراد مشمول خدمت سربازی نظام وظیفه در حین خدمت نیز می توانند از معافیت کفالت استفاده نمایند .
  • افرادی که مشمول خدمت سربازی نظام وظیفه هستند . می توانند در حین استفاده از شرایط معافیت تحصیلی ، از معافیت کفالت نیز استفاده نمایند .
  • وجود دو برادر بالای 18 سال می تواند مانع معافیت کفالت فرد مشمول شود . مگر اینکه برادر فرد مشمول قادر به نگهداری و سرپرستی مورد نظر نباشد .
  • فرد مشمول خدمت سربازی نظام وظیفه زمانی می تواند از معافیت کفالت استفاده نماید . که فرد مشمول غیبت سربازی نبوده باشد .
  • اگر فرد مشمول تقاضای دریافت معافیت کفالت کرده است . اما ظرف مدت یک ماه برای بررسی و رسیدگی مراجعه نکرده باشد . سازمان نظام وظیفه این عمل را به منزله انصراف از معافیت کفالت تلقی می نمایند .

اگر می خواهید از نحوه معافیت کفالت سربای نظام وظیفه اطلاعات کسب نمایید . می توانید با مشاوران مجرب مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

 

نکات قابل توجه مشاوره معافیت کفالت – نظام وظیفه

اگر مشمولی تنها فرزند ذکور بالای ۱۸سال و سالم خانواده باشد. و سن پدرش بالای 6۹ سال، یعنی شروع 7۰ سالگی باشد . می تواند کفیل پدرش شود . و از خدمت وظیفه عمومی معاف شود . همچنین اگر سن پدر مشمول که تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال و سالم خانواده بوده کمتر از 70 سال تمام باشد . و به‌ دلیل بیماری با تأیید شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت تشخیص داده شود . می تواند از معافیت کفالت استفاده کند . همچنین اگر مادری فاقد همسر باشد (فوت یا طلاق) . تنها فرزند ذکور بالای ۱۸سال و سالم وی می تواند کفیل مادر شده . و از خدمت وظیفه عمومی معاف شود .

همچنین اگر مشمولی خواهر یا برادر صغیر داشته باشد . و پدرش هم فوت کرده باشد . و او تنها مراقب برادر یا خواهر صغیر خود باشد . یعنی برادر سالم و بالای ۱۸سال دیگری نداشته باشد . می تواند از معافیت کفالت استفاده کند .

شرایط احراز انواع معافیت سربازی :

احراز سه شرط ذیل برای کلیه متقاضیان معافیت کفالت الزامی است . مشمولانی که می خواهند برای اخذ معافیت کفالت اقدام نمایند باید شامل سه شرط ذکر شده بالا باشند . مشاوره معافیت کفالت در برگیرنده تمامی شرایط احراز برای انواع معافیت های کفالت است . می توان با کمک گرفتن از مشاوره معافیت کفالت که مرکز مشاوره آویژه یکی از معتبر ترین مراکز در این خصوص است ، در این زمینه راهنمایی های جامع را اخذ نمود و از جزئیات شرایط اطلاع کافی پیدا کرد. تا بتوان در کوتاهترین زمان و با آسان ترین روش از معافیت کفالت مربوطه برخوردار شد .

شرایط مربوطه دریافت انواع معافیت کفالت:

پدر مشمول بالاي 70سال سن تمام باشد . مشمول تنها فرزند پسر بالای 18 سال از پدری که به تشخیص شورای پزشکی . نیازمند به مراقبت و قادر به اداره امور خود نمی باشد . نگهداری کند . مشمول تنها فرزند پسر بالای 18 سال که پدرش فوت نموده باشد . و نگهداری و مراقبت مادر را به عهده داشته باشد . مشمول تنها برادر تنی ای باشد . که می خواهد سرپرستی خواهری که فاقد پدر، همسر و فرزند پسر سالم باشد . را بعهده بگیرد . مشمول تنها برادر سرپرست برادر بزرگ نيازمند مراقب که فاقد پدر ،همسر وفرزند پسر سالم فاقد شغل باشد . تنها نوه پسر بالای 18 سال مراقب يا نگهدارنده جد فاقد فرزند که به علت بیماری یا نقص عضو . و یا کهولت بنا به تشخیص هیات رسیدگی . و با کسب نظر شورای پزشکی نیاز به مراقبت و نگهداری داشته باشد .

مشمول یگانه مراقب و نگهدارنده جده فاقد شوهر و فرزند باشد . مشمولي كه همسرش فوت نموده . و از او داراي فرزند صغير بوده . مادامي كه ازدواج مجدد نكرده است . و يا همسري دارد كه بعد از ازدواج معلول شده و نيازمند مراقبت باشد . اگر سرباز درحین خدمت فوت کند . یکی از فرزندان ذکور وی می تواند از معافیت استفاده نماید . و در صورتی که از فرزندان ذکور خانواده حین خدمت فوت نماید . یکی از پسران خانواده می تواند ازمعافیت بهره مند شود . از چند برادر واجد شرايط اعزام به خدمت در صورت اعزام يكي از برادران به خدمت . يكي از برادران مي تواند تا اتمام خدمت او از عقب انداختن تاریخ اعزام استفاده نمايد . همچنین یکی از فرزندان اولیائی که حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان باشد . از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می گردد.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ معافیت کفالت :

برای اینکه بتوان معافیت کفالت اخذ نمود باید مدارک مورد نیاز برای گرفتن آن را فراهم نمود تا بتوان اقدام به دریافت آن کرد . هریک از انواع معافیت ها مدارک مختص به خود را دارند که برای اقدام آن باید فراهم شوند . مشمولین عزیز برای اینکه بدانند که کدام نوع از انواع کفالت ها شامل آنها خواهد شد و چه شرایط و مدارکی را باید برای اخذ آن فراهم نمایند می توانند از مشاوره معافیت کفالت کمک بگیرند .

مدارك مورد نياز براي انواع معافيت كفالت

  • تكميل برگ وضعيت مشمولين (برگه شماره 1 دفترچه راهنما)
  • برگه معاينه اوليه مشمولين(برگه شماره 2 دفترچه راهنما)
  • اصل و تصوير كارت ملي يا كارت موقت ملي
  • اصل و تصوير كليه صفحات شناسنامه عكس دار مشمول(2 نسخه)
  • يك قطعه عكس رنگي4*3تمام رخ زمينه سفيد مشمول . (علاوه بر عكس هاي الصاقي به برگه ها)
  • اصل و تصير گواهي آخرين مدرك تحصيلي كه توسط مرجع صادركننده. يا دفتر ثبت اسناد برابر با اصل شده باشد
  • گواهي اشتغال به خدمت از يگان خدمتي براي مشموليني كه حين خدمت اقدام مي نمايند
  • تصوير تمام صفحات شناسنامه پدر،مادر،خواهران و برادران
  • تصوير كارت ملي پدر و مادر
  • تكميل برگ مشخصات بستگان مشمول توسط شخص متقاضي معافيت كفالت.(برگه شماره 3 به استثناء متقاضيان قانون حمايت از حقوق معلولان . )
  • برگه تكميل شده وضعيت مشمول . (برگه شماره 4) .

مشاوره معافیت کفالت جامع ترین راهکار در این زمینه است . همچنین مرکز مشاوره آویژه دانشدارای تیمی مجرب متشکل از مشاورین برجسته در این حیطه می باشد که می توان بهترین راهنمایی های لازم را با کمک آنها دریافت نمود .

مشاوره معافیت کفالت چگونه است؟

نکات قابل توجه مربوطه :

  • مشمولین در حین استفاده از معافیت تحصیلی می توانند تقاضای معافیت کفالت کنند .
  • مشمولانی که تقاضای معافیت کفالت نموده و حداکثر ظرف یک ماه برای رسیدگی مراجعه ننمایند ، عدم مراجعه آن ها به عنوان انصراف تلقی می شوند و برای آنان برگه آماده به خدمت صادر می شود ، و می بایست به خدمت اعزام گردند .
  • معافیت کفالت مادر فاقد همسر یا مطلقه به صورت موقت سی ماه بوده ، و این سی ماه از تاریخ ثبت طلاق یا تاریخ فوت همسر محاسبه می شود . در پایان مدت فوق، در صورت دارا بودن شرایط، معافیت موقت به دائم تبدیل خواهد شد .
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

روند رسیدگی به معافیت کفالت :

در این زمینه نکات و ضوابط خواستی را باید انجام داده و رعایت کرد، که مشاوره معافیت کفالت می تواند نکات رسیدگی به این روند را به طور جامع ارائه دهد .

  • دريافت دفترچه راهنماي خدمت وظيفه عمومي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي . (پليس+10) بمنظور تنظيم و تكميل مدارك مورد نياز .
  • مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي(پليس+10) . به همراه كليه مدارك مورد نياز باستثناء نامه استعلام از ثبت احوال .
    • ثبت درخواست درسامانه توسط وظيفه عمومي .
  • بررسي اطلاعات توسط وظيفه عمومي .
  • استعلام از اداره ثبت احوال محل تولد پدر و مادر و مشمول به صورت متمركز از سوي وظيفه عمومي .
  • مراجعه مشمول به وظيفه عمومي رسيدگي كننده . جهت دريافت نامه استعلام از ثبت احوال محل تولد پدر و مادر مشمول . 5 روز پس از ثبت اوليه درخواست دردفاتر پليس به علاوه 10 .
  • ارسال دعوتنامه براي مشمول . جهت حضور درهيئت رسيدگي درصورت احراز شرايط معافيت .
  • برگزاري جلسه هيئت رسيدگي بدوي درصورتي كه شخص دربررسي هاي اوليه . حائز شرايط معافيت تشخيص داده شود .

درصورتي كه شخص معاف دائم شناخته شود . از كارت معافيت برخوردارشده . و درصورتي كه سرباز شناخته شود . برگ آماده بخدمت براي وي صادر و ارسال مي گردد .

سوالات متداول

چگونه معافیت کفالت بگیریم ؟

اخذ معافیت کفالت مراحل مختلفی دارد . در ابتدا باید نوع معافیت کفالت خود را مشخص کنید . سپس بر اساس آن ، مدارک مورد نیاز و درخواست خود را به مراجع زیربط از جمله سازمان نظام وظیفه ارائه دهید .

شرایط اخذ معافیت کفالت چیست ؟

رد مشمول برای اخذ معافیت کفالت ، نباید هیچگونه غیبتی در خدمت سربازی از زمان مشمولیت خود داشته باشد . و یا درصورت غیبت کردن ، برای غیبت خود دلیل موجه و مورد تایید نظام وظیفه ارائه دهد .

مراحل دریافت معافیت کفالت چیست ؟

مراحل دریافت معافیت کفالت شامل مواردی همچون ؛ مراجعه به پلیس +10 و ثبت درخواست معافیت در سازمان نظام وظیفه عمومی و همچنین ، مشخص کردن نوع معافیت کفالت و ارائه مدارک مورد نیاز میباشد

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره نظام وظیفه آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت کفالتبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مشاوره معافیت کفالت سربازی نظام وظیفه

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 48 نظر:
  1. سلام من برای کفالت پدرم اقدام کردم به حوزه نظام وظیفه حتی کمیسیون اول هم رفتم اما نظام وظیفه بدون اینکه من و پدرم رو به جلسه شورای پزشکی دعوت کنند رای دادند و رای منفی دادند و الان اعتراض زدم هنوز دو هفته که خبرم نکردنه
    پدرم بیماری دو قطبی داره حدود دو بار بستری شده و تا الان هم زیر نظر فوق تخصص اعصاب روان هم هست از کار افتادگی کلی هم داره من خودم تک پسرم سن پدرم ۶۹ است و بیماریش قابل درمان نیست در صورتی که حوضه نظام وظیفه گفت بیماریش قابل درمانه آیا میشه اعتراض بزنم ؟

    1. با سلام خانم سیری هستم متاسفانه رای سازمان نظام وظیفه مهم و تعیین کننده می باشد درصورتی که به اعتراض رای منفی دهند راهی نمی ماند مگر شرایط معافیت دیگر را چک کنید

  2. سلام وقت بخیر
    پدر من چند مدت پیش سکته مغزی کرده ایا میتونم کفالت پدر بگیرم درضمن یک برادر بزرگ تراز خودم دارم که به تازگی عمل رباط صلیبی کرده و قادر به کمک کردن به پدر نیست.

    1. سلام در صورتی که بتوانید با نامه استشهاد محلی و مدارک پزشکی اثبات کنید که برادر بزرگتر قادر به گرفتن کفالت پدر نیست میتوانید شما برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

  3. سلام‌وقت‌بخیر‌…پدرمن‌مشکل‌معده‌وزانودرد‌.وبالای‌۶۰‌سال‌سن‌دارد‌که‌برای‌آوردن‌خرج‌مخارج‌زندگی‌ناتوان‌هست‌پدررم‌دوتا‌زن‌داره‌از‌زن‌دوم‌من‌بچه‌بزرگترم‌‌یک‌برادر‌بزرگتر‌ناتنی‌دارم‌که‌خدمتش‌تموم‌کرده‌ودوتا‌بچه‌داره‌.ومادرمن‌مشکل‌مریزی‌داره‌‌ایا‌بنده‌شرایت‌معافیت‌دارم‌غیبت‌هم‌ندارم‌الان‌مشغول‌خدمت‌هستم

    1. سلام در صورتی که پدر مادر شما از هم جدا شده باشند و شما تنها فرزند مادرتان باشید امکان گرفتن کفالت مادر را دارید.

  4. سلام وقت بخیر ،ببخشید پدره ما 47 سال سن داره ،دستش از آرنج چندین ساله متاسفانه شکسته و نصفه بازو بسته میشه ،پاشم از زانو شکسته و کج جوش خورده خوب نمیتونه راه بره و زیادم تکون بده باید بشینه فقط یه طور میتونه بشینه ،گلاب به روتون سرویسم فقط رو توالت فرنگی باید بشینه ،پسره بزرگه خونوادم تو 19 سالگیم برادرم 11 سالشه سه سالی میشه من کارمیکنم ،امکانه معافیت هست خیلی ممنون .

    1. سلام وقتتون بخیر امکان معافیت پدر میتواند وجود داشته باشد.

  5. سلام من برا پدرم کفالت میگیرم ک تمام مراحل رو رفتیم از شهرستان خودمون و مرکز استان کفیل شدم و پدرم رو با اختلال خلق شدید نیاز مند مراقبت تشخیص دادن .الان میگن هیات بدوی هم باید بری تا تایید کنن معافیتت داعم بشه .امکانش هست هیات بدوی برام مشکل ساز بشه یا با همون نظرات کمیسیون های قبلی ک شدید تشخیص دادن تایید میکنن و کفالتو میگیرم؟

  6. سلام پدر بنده عمل جراحی قلب کرده است (دریچه آئورت) آیا میتوانم کفالت بگیرم.

    1. سلام وقت بخیر
      کفالت پدر شامل یک سری قوانین و شرایط دیگری از جانب شما می باشد

  7. سلام وقتتون بخیر
    پسرعموی بنده تک پسر هستن و بعد یک سال غیبت رفتند سربازی و الان ماههای اول سربازیشون هست.عموی من به تازگی در سانحه تصادف فوت شد و فقط همین پسر رو دارن با یک دختر. الان که این اتفاق افتاده. آیا پسرعموی من میتونه سرابزیش رو تموم نکنا و بجاش معافیت کفالت بگیره برای سرپرستی مادر و خواهر مجردش.

    1. سلام وقت بخیر به علت داشتن غیبت باید سربازی خود را تمام کند

  8. باسلام همسر من نزدیک به سه ماه هست سربازه ومن ازابتدای سربازی ایشون دچار بیماری اعصاب و روان شدم راهی برای معافیت هست؟

    1. سلام. در صورتی که بیماری حاد باشد و عملا نیاز به مراقبت و کمک داشته باشید همسرتان میتواند برای دریافت معافیت کفالت اقدام کند.

  9. سلام پدر من 54سال دارد و بیماراست معلولیت شدید دارد می توانم کفالت پدرم را برعهده بگیرم جواب دهید خواهش می کنم.

    1. بله یکی از شرایط کفالت پدر زیر 75 سال بیماری پدر یا معلولیت وی است در صورتی که برادر بالای 18 سال نداشته باشد می تواند جهت کفالت پدر اقدام کند.

  10. سلام.بررسی پرونده کفالت توسط وظیفه عمومی معمولا چقدر زمان میبره؟

  11. سلام مادرم مددجو هس من تک پسرم پدرم دوتا زن گرفته میتونم معافیت بگیرم

  12. سلام وقت بخیر
    من 34 سال سن دارم
    پدر بنده 71 سال دارد
    پدرم مریض هستن و هیچ گونه حقوق و مزایه ندارند
    مادرم هم 60 سال سن داره اونم مریض هستن
    و تمام هزینه امرار ومعاش رو دوش من هستش و تنها فرزند پسر خانواده هستم
    و هنوز هم هیچ اقدامی نکردم
    آیا من شامل معافیت کفالت می شوم

    1. •برای معافیت کفالت شرط نداشتن غیبت مطرح است.
      •در صورت داشتن غیبت اگر بتوانید نامه ی توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را شرح دهید به طوری که مورد تایید نظام وظیفه باشد، می توانید بعد از توجیه نسبت به کفالت اقدام کنید. طبق قوانین
      •واز شوط بعدی نیز سن پدر میباشد که یا باید بالای ۷۵ سال یا بالای ۵۰ سال و دارای بیماری که از کار افتاده شناخته شود .
      •در این صورت میشود از طریق پلیس+۱۰اقدام به ثبت درخواست کرد

  13. سلام اگر برادر بزرگ تر متاهل باشد و پدر مادر شرایط کار کردن نداشته باشند آیا بنده واجد شرایط هستم؟

    1. سلام خیر درصورت داشتن برادر بزرگتر برای معافیت نمی‌توانید اقدام کنید.

      1. سلام خسته نباشید من متولد ۸۳ هستم کی میتونم برای معافیت کفالت مادر اقدام کنم؟

        1. سلام شما میتوانید درسن هجده سالگی درصورتی که مادر ازدواج نداشته باشند وتنها فرزند ذکور خانواده باشید برامعافیت کفالت اقدام نمایید

  14. سلام خسته نباشید ،بنده مادرم مطلقه هست و من برای سرباز معلمی برای برج چهار دفترچه پست کردم ،اما موفق ب دریافت امریه نشدم ،ایا امکانش هست برم دنبال کارهای کفالت

    1. سلام برای معافیت کفالت مادر باید شرایط شما دقیق تر بررسی شود اما به صورت کلی بله

      1. سلام ‌‌من‌‌سه‌تا‌بردار‌م‌کارت‌دارن‌ازدواج‌کردن‌پدرم‌تخت‌پوش‌کمیته‌امداد‌‌است‌میتوان‌معافیت‌بگیرم

        1. سلام خیر. برادران باید درآمد نداشته باشند یا توانایی سرپرستی نداشته باشند یا بیمار باشند تا شما بتوانید کفالت پدر را بگیرید.

  15. سلام . بنده تمام مراحل کفالتم رو انجام دادم و منتطر کمیسیون هستم و اینکه من در حال خدمت هستم آیا بعد از کمیسیون ب محل خدمتم نامه میزنن یا مراحل کاری میره تهران یا همینجا حل میشه؟؟؟و اینکه بازه زمانش چقد هست خیلی طول میکشه یت سریع بعد کمیسبون جواب ارسال میشه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      برگه تسویه دریافت خواهید کرد.20 روز

  16. بنام خداوند بخشنده مهربان

    درخواست تجدیدنظر جهت معافیت خدمت سربازی با استناد به قانون شرایط خاص و استفاده از عفو رهبری و یا هر قانون انسانی و خدایی که در قوانین ما وجود دارد.و همچنین باتوجه به مسائل انسانی و مشکلات حاد فعلی 9انسان .

    اینجانب طوفان کاووس فر متولد 08/08/1357 مدتی پیش به دلیل فشار سخت زندگی از فشار مالی و مهمتر از همه مسئولیت پیگیری درمان فرزندانم برآن شدم که جهت دریافت معافیت از خدمت سربازی که در واقع از سالها پیش شامل حال بنده بود ولی متاسفانه به دلایل مختلفی چون:

    نیاز خود و خانواده ام به امرار معاش

    ترس از دست دادن کار حرفه ای که به آن نیاز داشتم

    امید به آنکه من تک پسر خانواده هستم و دیر یا زود معافی شامل حالم میشود

    امید به آنکه اگر معافی سربازی شامل حالم نشود میتوانم سربازی خود را بخرم

    پاره ای مطالب خانوادگی که برایم توضیح دادنش سخت است و ترجیح میدهم تا به دلایل حاد فعلی به توجیه شرایط معافیت سربازی که متاسفانه تا کنون موفق به دریافت آن نشده ام بپردازم . اکنون که اقدام کرده ام و امیدوارم که با دریافت آن سرنوشت خود و 9 تن از اقوام نزدیک خود را متغیر کنم.

    متاسفانه پس از درخواست معافیت خدمت سربازی بنا به شماره پرونده/ نامه 11451/7/14343 تاریخ 09/09/1399 از ستاد کل نیروهای مسلح می باشد که پاسخ رد به درخواست معافیت خود گرفتم. پاسخ توسط تماس تلفنی ابلاغ گردید و دلیل آن این بود که به علت غیبت طولانی، این موقعیت که معافیت سربازی می باشد، شامل حال بنده نیست.

    بنابراین همانگونه که در ابتدای نامه قید کردم، اکنون قصد دارم با توجه به قوانین موجود اعم از:

    تک پسر بودن خانواده

    حمایت مالی و رسیدگی به پدرم که زخم دیابتی دارد و قرار شد قسمتی از پایش را قطع کنند و چشمانش نیز 90% نابینا شده است .

    حمایت و سرپرستی از تنها خواهر مطلقه ام و 2 فرزند نوجوانش

    حضانت و سرپرستی 4 فرزندم که 3 قلوهایم 10 ساله دچار بیماری آوتیسم هستند و یکی از آنها بیماریش شدیدتر است و آخرین فرزندم 5 ساله میباشد .

    من با توجه به گذشته خودم سرپرستی افرادی که قید کردم و شرایط روحی خودم ، اعتراف میکنم که اشتباه شد که نتوانستم درخواست عفو سربازی را به موقع ارائه بدهم . اما این دلیلی جز همان دلیل شرایط ویژه ما نبود وشما ای بزرگوار که این عریضه را مطالعه می کنید، در هر پست یا مقامی که هستید از این پس شما را از لحاظ شرعی- عرفی و اخلاقی، انساندوستانه وبه وجدانتان, بر آن می کنم که برای تغییر شرایط فعلی زندگی من و 9 تن از نزدیکانم که به معافیت سربازی اینجانب مرتبط می باشد، کوتاهی نکرده و هر آنچه از عهدهتان برمیآید، از جمله استشهاد، توصیه، دستور حمایت و پیگیری نتیجه آن، کوتاهی نفرمائید.

    شما مقدورید که با توجه به قانون شرایط خاص یا عفو رهبری که قطعا” میتواند شامل حال اینجانب و خانواده ام شود و نیز با توجه به مسائل انساندوستانه تجدید نظر در حکم داده شده دستور صدور معافیت سربازی اینجانب را صادر نمایید.

    دلایلی که اینجانب به آن اشاره می کنم دلایلی است اعم از:

    موجه بودن غیبت طولانی خود از خدمت سربازی یا درخواست معافیت از خدمت

    واجد شرایط بودن اینجانب حتی اگر که برای درخواست با توجه به دلایل قید شده اشتباه کرده و دیر اقدام کردم

    نیاز مبرم و اهمیت زیاد ارائه معافیت سربازی به صورت خارج از نوبت امور اداری به خاطر شرایط اضطراری

    مروری کوتاه بر گذشته اینجانب :

    هنوز به دنیا نیامده بودم که مادر و پدرم از هم متارکه کردند. پدرم، خواهرم را که فقط 6ماهه بود به خانوادهاش سپرد وبرای امرا معاش خود ناچارا” به تهران رفت و به کار و زندگیش ادامه داد.

    خانواده پدری من که خانواده پرجمعیت و از طبقه تقریبا محروم جامعه بودند . وقتی من به دنیا آمدم، سه روزه بودم که پدرم مرا که هنوز در بیمارستان بودم، از آنجا مستقیما به خانه پدری خودکه در هشتگرد کرج بود،یعنی همانجا که خواهرم نیز زندگی میکرد برد و به خانواده اش سپرد و باز به تهران محل کار خود بازگشت.

    از زمانی که به یاد دارم ما در مشکلات غوطه میخوردیم.

    هم از لحاظ عاطفی و هم از لحاظ مالی پدرم وقتی ما را به آنها سپرد، قول داده بود که ظرف مدت کوتاهی ما را به خانه خود ببرد . ولی متاسفانه شرایط آن جور نشد و ما به مدت بیشتری در خانه پدربزرگم ماندیم .

    پدربزرگم بیماری شدید داشت و دوران سختی را گذراند ،متاسفانه ما هم شاهد فوت دردناک پدربزرگم بودیم و همچنین جابجایی خانهای به خانه دیگر به خاطر بدتر شدن شرایط اقتصادی خانواده بودیم .

    این اتفاقات در زمان تغییر حکومت ایران و بعد جنگ ایران و عراق رخ داد. پس از فوت پدربزرگم، حقوق خانواده قطع شد و دایی کوچکم که 13 ساله بود نیز در جنگ شرکت کرد و موج گرفته و تیر خورده به خانه بازگشت.دوران بسیار پیچیده و سختی بود. مادربزرگ و سایل خانه را می فروخت تا بتواند از عهده غذا و اجاره خانه برآید! سرانجام مادربزرگ ما را به پدرم داد و گفت من خودم چند کودک یتیم دارم و دیگر از عهده ام سرپرستی و نگهداری کودکان تو خارج است.

    از بدشانسی، در آن زمان پدرم دو انگشت دست خود را در دستگاه هنگام تولید مایع ظرفشویی در کارخانه خود به علت خبط یک کارگر از دست داده بود. دستش هنوز بانداژ داشت و باید از ما نیز سرپرستی میکرد. او خود را ناگهان مردی معلول با مسئولیت نگهداری دو فرزند کوچک بدون وجود مادردید و به همین دلیل شدیدا دچار اختلالاط روحی شد، شرکت را جمع کرد و اعلام ورشکستگی کرد. مشکلات مادی- قطع عضو که برای او بسیار نابهنجار بود با وجود دو فرزند بی مادر در اوج نیاز آموزشی، محبت، تغذیه و رشد، از دست دادن کار و همه و همه مشکلات از تنها کسی که من و خواهرم در آن زمان داشتیم، یعنی پدرمان مردی غمگین و افسرده ساخته بود. پانزده ساله بودم که پدرم ازدواج مجدد کرد،آنها وضع مادی خوبی نداشتند و من برایم سخت بود که در آنجا زندگی کنم و احساس میکردم که با رفتنم از آن خانه پدرم میتواند با همسرش راحتتر زندگی کند ، بنابراین به خانه مادربزرگم رفتم .

    پس از پایان دوران راهنمایی به مدرسه کشاورزی (شبانه روزی) دماوند رفتم. اما واقعیت غیر از این نبود که انگیزهای برای ادامه تحصیل نداشتم. تنها نگرانیم رسیدگی به تنهاخواهرم حمایت از مادربزرگ پیرم که با حقوقی ناچیز با عمه جوان و پسر موج گرفته اش زندگی میکرد، بود. زندگی سپری میشد , خواهرم ازدواج کردو متاسفانه همسر او مردی معتاد بود که حاصل این ازدواج نیز دو فرزند بی گناه و متارکه شد.

    همه این اتفاقات مزید بر علت شد که من از ادامه تحصیل منصرف شدم و به شغل آهنگری پرداختم.

    من جوانی بودم در سن سربازی، شرایط درخواست معافیت سربازی را نیز داشتم و اگر اقدام میکردم قطعا دریافت نیز میکردم.

    اما ترس از آنکه معافیت نگیرم، اگر مجبور شوم به سربازی بروم چه کسی از ناموسم یعنی تنها خواهرم که شکست خورده و متارکه کرده و با دو فرزند کوچک حمایت خواهد کرد و همچنین چه کسی به عمو موجی من که در خیابانها در سرما و گرما سردرگم می چرخد و من گه گداری پیدایش میکنم و به بیمارستان نور افشار انتقال می دهم ، کمک خواهد کرد ؟

    تکلیف مادربزرگی که حالا دیگر تنها بود و حتی فرزند کوچکش موج گرفته جنگ بود ، چه میشود؟

    متاسفانه در آن زمان تنها حامی آنها من بودم

    به این دلیل جرات ریسک و توانی برای اقدام دریافت معافیت سربازی نداشتم .

    همانطور که واقف هستید جوشکاری شغلی سخت می باشد و من آنقدر سخت کار میکردم ،، که پایان هرروزجز تنی خسته چیزی برایم باقی نمی ماند ، ناگفته نماند چندبار در حین کار از ارتفاع افتادم و بطور شدید آسیب دیدم ، حتی نیمه صورتم با فرس جوشکاری آسیب دیده بود که جراحی شدم .

    لازم میدانم که مکررا” قید کنم :

    من واقعا وقت وتوان روحی برای اقدام دریافت معافیت سربازی را نداشتم با این حال که میدانستم به خاطر آنکه تنها پسر خانواده هستم ، شانس زیادی دارم که معافیت سربازی شامل حالم شود.

    اگر که درست به خاطر بیاورم در طی این مدت 2 بار نیز شانس خرید سربازی را داشتم ، اما به علت عدم توانایی مالی هر دو شانس را به امید آنکه دفعه دیگر میخرم از دست دادم .

    دیگر به این وضع که بدون خدمت سربازی با کار آزاد زندگیم را بگذرانم و با سرپرستی خانواده احساس آرامش کنم ، عادت کرده بودم .ولی هرگز گمان نمیکردم که آینده ای سخت تر در پیش خواهم داشت و دلایلی قوی تر که این معافیت به رسم شرافت می تواند حتی برای التیام سختیهایی که من و خانواده ام کشیدیم به من تعلق گیرد.

    به مرور زمان ، ضمن انجام وظیفه برای خانواده ام در شغل خود تبهر پیدا کرده بودم که همزمان با دختری آشنا شدم که ما با واسطه فامیل باهم ازدواج کردیم .

    متاسفانه ماهردو از خانواده ای با سرنوشتی تلخ بودیم ، بنابراین حدود 10 سال اول فرزندی نداشتیم ، من جرات نداشتم باعث وجود انسانی دیگر شوم قبل از آنکه بدانم لیاقت و توان خوشبخت کردن آن فرزند را خواهم داشت . بالاخره پس از سالها با اصرار همسرم دارای فرزند شدیم . البته به لطف خدا صاحب سه قلو شدیم که یکی از آنها دختر و دوتای دیگر پسر هستند .

    حتی در این بخش زندگی که مهمترین بخش زندگی هر انسانی می باشد من با مشکلی جدید که به لطف خدا با صحه صبر پذیرفته و با جان دل خدمتگزاری می کنم ، مواجه شدم .

    متاسفانه هر سه قلوهایم دارای بیماری آوتیسم هستند و یکی از آنها درجه آوتیسم قوی تری دارد . اینکه چگونه به موضوع پی بردیم و برما چه گذشت قابل توصیف نیست و از صبر شما عزیز برای در جریان قرار گرفتن این موضوع و حتی حس اوضاع ما در این سالها ,خارج است .

    من و مادرشان با جان دل از بچه ها پرستاری کردیم و پس از چند سال دیگر خداوند فرزند دیگری به ما داد که او به لطف خدا سالم بود . واقعا نگهداری 4 فرزند قد و نیم قد برای همسرم سخت بود چرا که من نه تنها مجبور بودم تنها کار کنم بلکه مجبور بودم اضافه کاری نیز بکنم تا بتوانم علاوه بر مسئولیتهای قبلی ام به همسر و فرزندان دلبندم از لحاظ تغذیه و بهداشت رسیدگی کنم ، پس من به ندرت در خانه بودم والبته گاهی چند تا از بچه ها را با خود به محیط کار می بردم تا همسرم استراحتی کند . بالاخره یک روز مینی بوسی در حال دعوا با راننده دیگری ,یکی از فرزندان آوتیسمم را زیر میکند که از چند جناح آسیبهای جدی بر او وارد می شود هم آسیب روی بدن و هم آسیب درونی. البته به اطف ایزد منان , خالق مهربان پسرم به طور معجزه آسایی پس از مدتها بیهوشی زنده ماند و اخیرا نیز یک جراحی داشت و بازهم جراحی دیگری دارد که باید انجام بدهیم.

    خواننده این عریضه ومسئول محترم :

    قضیه در اینجا پایان پیدا نمیکند ، مادر بچه هاکه دیگر از داشتن 4 فرزند که 3 تن از آنها بیمارند و نگهداری آنها در چنین شرایطی که امکانات رسیدگی به سلامتیشان بسیار سخت ، تخصصی و نیز گران میباشد، خسته شد و دیگر توان نگهداری آنها را نداشت . او به من گفت تو نتوانستی مرا به آرزوهایم برسانی و من از این زندگی خسته شده ام و بدین دلیل درخواست طلاق داد وحتی حضانت بچه ها را هم به من داد .

    من هم با درخواست او موافقت کردم ، چرا که او نیز زنی جوان است ، من دیدم که خسته است ، توان نگهداری از 3 فرزند آوتیسم و فرزندی که تصادف کرده که هم شوک عصبی و هم نواقص جسمی بر او وارد شده را ندارد ، نمی خواستم مانع استراحت و آینده شادش باشم .

    او بیشتر میخواست مانند مادران دیگر یک مادری شاد باشد و نه پرستاری فرزندان بیماری را کند که معلوم نیست چه آینده ای خواهند داشت !!

    اما شما ای بزرگوار . امروز ما در مورد جان و سرنوشت تعدادی انسان صحبت می کنیم . مخصوصا” 4 فرزند بی گناهم . من اگر در خانه بمانم و از آنها پرستاری کنم چه کسی خرج خانه را در می آورد؟ من اگر کار کنم چه کسی از آنها مراقبت می کند ؟اگر به خدمت سربازی بروم چه کسی هم خرج آنها را میدهد ، هم از عهده امور اقتصادی و رسیدگیهای دیگر آنها بر می آید .

    من حتی نمی توانم به پرستار در خانه اعتماد کنم ،چون دردرجه اول فرزندانم بیمارند و تجربه ثابت کرده که کودکان در معرض خطرهای مختلف اجتماع و غیره هستند ، مخصوصا” فرزندان من از شرایط خاصی برخوردارند .

    و همچنین اتفاقات دیگری میتواند رخ دهد که قابل پیش بینی نیست حتی با وجود من و مادر خودشان یکبار پسرم که آوتیسم سخت دارد ، گم شد وبعد پیدا شد که کلانتری محل گواه این ماجراست . همچنین همانطور که توضیح دادم پسر دیگرم در حد مرگ تصادف وحشتناک کرد، من قطعا” نمیتوانم فرزندانم را به کسی بسپارم.

    حالا شما که این مطالب رارویت کردید می توانید

    با توجه به متن نامه و همچنین مدارکی که به صورت ضمیمه تقدیمتان میشود توجیهاتم را درک کنید وعذرم را موجه بدانید .

    آنچه که امروز مرا بر آن داشته تا در این شرایط سنی و پس از این همه مدت درخواست دریافت معافیت خدمت سربازی را جدی بگیرم ،این است که عمه ام اکنون در کشور سوئد زندگی میکند و به عنوان مترجم در بخش بیمارستان کار می کند . طبق گفته ایشان از لحاظ علم پزشکی ، بیماری آوتیسم باید از سنین کودکی به طور جدی و تقریبا شبانه روزی تحت کنترل , بدون استرس و در محیط آرام ومملو ازمراقبت و رسیدگی قرار گیرد . و این که اگر به اینگونه بیماران در سنین کودکی کمک شود و به موقع رسیدگی شود ، شانس بهبودی آنها تا 80% ارتقا پیدا میکند .

    در سوئد امکاناتی به این کودکان می دهند . مثلا” یک کودک آوتیسم معمولا” دارای پرستار خانگی که دوره آوتیسم را دیده و در مدرسه یک همراه که با کودک به طور مدام می باشد در انجام تکلیف درسی – در کلاس درس – در ززنگ تفریح و حتی ساعت ورزش همراه با کودک است .

    عمه ام در حال تلاش ایجاد شغلی برای من در سوئد می باشد چرا که وقتی با اقامت کاری عازم سوئد شویم ، مجازم هر 4 فرزندم را با خودبه آنجا ببرم و بدین ترتیب فرزندانم از حمایتهای پزشکی و درمانی پیشرفته سوئد برخوردار خواهند شد .

    عزیزان محترم همانطور که مستحضر هستید ، معافیت از خدمت سربازی برای من و مخصوصا” 4 فرزندم به طور جدی اضظراری می باشد . من با کار کردن در سوئد می توانم همچنان به حمایت مالی و درمانی از پدر سالمند و بیمارم و خواهر عزیزم با فرزندانش در ایران ادامه دهم و شاید خود نیز به عنوان انسان ، بتوانم به خاطر شرایط بهتر بچه هایم کمی آرامش پیدا کرده واز زندگی لذت ببرم .

    مسئول محترم دلایلی که قید کردم قابل اثبات و قطعا” برای شما نیز موجه میباشد. پس از اینکه شما در جریان زندگی ما و نیاز مبرم فرزندانم جهات رسیدگی و درمان به موقع بیماریشان قرار گرفتید ناخودآگاه از لحاظ شرعی در ادامه این امر خطیر با ما شریک شده و من متواضعانه از شما مدد خواستم و پیشاپیش بابت آنچه میکنید سپاسگذارم . از این پس شما بر اساس قوانین شرعی,شریک این مسئولیت خطیر شده و از شما مدد می خواهم.

    برادر عزیزم, ما را در این راستا یاری کنید, یاریم کنید تا بتوانم بزودی از این فرصتی که به خواست خدا بدست آورده ام استفاده کنم .

    شرایط دنیا هرروز عوض میشود ، وجود ویروس کرونا میتواند قوانینی که در سوئد وجود دارد را نیز عوض کند و راه نجات کودکان من بسته شود ، مسئولین محترم مبادا بگذارید امور اداری مانع رسیدن من به این هدف با ارزش شود .همانگونه که خود می دانید نباید کار امروز را به فردا سپرد .

    من مردی تنها و خسته اما پر مسئولیت هستم . از آن می ترسم فشار زندگی مرا از پای درآورد و همه بلاتکلیف در این معضل باقی بمانند . مرا یاری کنید که از عهده این مسئولیت خطیر سربلند برآیم.

    اگر چنانچه کوچکترین شک و شبهه ای به گفته های من دارید ، من برای اثبات گفته هایم مدارکی قوی از جمله نامه های ضمیمه و شاهدان معتبر دارم .

    و حتی شما را رسما برای صرف یک چای داغ دعوت میکنم که شخصا” به کلبه درویشانه حقیر تشریف بیاورید. کافی است خود از نزدیک چگونگی زندگی مارا و مسئولیتهایی که بنده سالهاست بر عهده دارم مشاهده فرمایید.شرافتا فکر میکنم که با یک ملاقات حضوری در منزل حقیر هر انسانی از آنچه از عهده اش برآید کوتاهی نخواهد کرد و شما نیز قطعا” حکم صدور معافیت سربازی بنده را صادر خواهید کرد.و بااین تصمیم که قطعا” برای من و افراد تحت تکفلم سرنوشت ساز است خود را شریک شادیهای زیادی خواهید کرد .

    از یکایک شما که در این امر یاریم می کنید سپاسگزاارم

    طوفان کاووس فر

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شرایط بخصوص ، میتوانید از دیوان عالی کشوری اقدام کنید و همچنین با مشاورین مرکز آویژه جهت فرایند در ارتباط باشید و با مشاورین تماس حاصل کنید

  17. سلام و درود، من چند سالی غیبت دارم، و الان متاهل شدم، پدر خانوم من هیچ پسری نداره و افسردگی شدید داره و نمیتونه کار کنه، آیا از این طریق میتونم معاف بشم؟! هزینش هرچقدر باشه حاضرم پرداخت کنم

  18. سلام خسته نباشید من سی و سه سالمه و تا امروز سربازی نرفتم ایا میتونم از کفالت استفاده کنم همسر و فرزند نیز دارم

  19. سلام وقت بخیر من حدود۲۰ سال سن دارم و تا الان دانشجو بودم پدرم تقریباً به ۶۰ سال رسیده اما بیماری یا مشکلی نداره میتونم از طریق کفالت معافیت بگیرم؟؟

    1. سلام خسته نباشید من سی و سه سالمه و تا امروز سربازی نرفتم ایا میتونم از کفالت استفاده کنم همسر و فرزند نیز دارم

  20. سلام خدمات شما و تشکر از پیج ارزندتون
    همسر من بیمار هستن و پسرم مشمول سربازی هستن چطور میتونبم معافشون کنیم و کفالت پدر و بگیریم مرسی از پیج عالیتون

    1. سلام دوست عزیز این امکان وجود دارد
      برای بررسی شرایط کفالت با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. سلام.مادرم مددجو هس متولدش۱۳۴۶ هس پدرم دو زن گرفته من تک پسرم هستم بهم معافیت میرسه

  21. سلام وقتتون بخير و ممنون از سايت خوب و مفيدتون
    يه سوالي داشتم
    من يه مادر بزرگ دارم که حقوق بگیر هستن و من هم‌ مجردم میتونم‌ کفالتشون را بگیرم و بعد فوتشون حقوقشون رو من دریافت کنم؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید