قوانین تجدید دوره آموزشی چیست؟

تجدید دوره آموزشی چگونه است؟

چرا تجدید دوره آموزشی سربازی خوب نیست؟

تجدید دوره آموزشی سربازی یکی از مهم ترین مقوله هایی است که سازمان وظیفه اعلام کرده است. لذا بسیاری از مشمولین خدمت سربازی با سوالاتی در این زمینه مواجه هستند. مثلا اینکه تجدید دوره اصولا به چه معناست و این موضوع برای چه کسانی اعمال میشود؟ با توجه به سختی ها و مشقات دوره آموزشی سربازی ضروری است که سربازان اطلاعات دقیق و جامعی در زمینه های مختلف نظام وظیفه داشته باشند تا در آینده با مشکل رو به رو نشوند. یکی از راه هایی که برای کسب آگاهی و دانش لازم، میتوان پیش روی مشمولان قرار دارد، استفاده از مشاوره نظام وظیفه است. این مشاوره ها مباحث گسترده ای را در برمیگیرد که از آن جمله میتوان به روند اعزام به خدمت، معافیت های سربازی، انواع کسری خدمت، تجدید دوره آموزشی سربازی و… اشاره کرد.

ما نیز سعی میکنیم در ادامه ی این مقاله به شرح و بررسی قوانین و مقررات مربوط به تجدید دوره و برخی مسائل این حوزه مانند تاریخ اعزام به خدمت بپردازیم. اما به طور کلی میتوان گفت افرادی که در زمان خدمت و در دوره آموزشی اقدام به فرار و ترک محل خدمت کنند، تحت شرایط خاصی باید دوره آموزشی خود را دوباره بگذرانند. این در صورتی است که از زمان فرار فرد دو سال گذشته باشد. لذا در صورت مدت فرار کمتر از دو سال، به تجدید دوره نیاز نیست.

دلایل تجدید دوره آموزشی چیست؟

افرادی که به خدمت سربازی اعزام میشوند همواره شایعات زیادی را درباره مسائل مختلف میشنوند. تجدید آموزشی نیز یکی از موضوعاتی است که باعث ترس و اضطراب مشمولان و سربازان تازه اعزام شده میشود. اما باید بدانید دلایل تجدید دوره آموزشی مشخص است و تنها در صورت تخطی در آن باید دوره آموزشی خود را دوباره بگذرانید. طبق قوانین و آیین نامه های نظم وظیفه افرادی که بعد از اعزام به خدمت و قبل از به پایان رسیدن دوره ی دو ماهه آموزشی، غیبت طولانی مدت داشته باشند و به عبارتی فرار کنند بایستی دوره آموزشی را دوباره طی کنند. یعنی این افراد بعد از اینکه دستگیر شوند و یا خود را معرفی کنند باید دوره آموزشی را از اول شروع کنند. این موضوع به عنوان جریمه ای برای مشمولان خاطی در نظر گرفته شده است.

البته گاهی علاوه بر تجدید دوره، امکان زندانی شدن و ارجاع به دادگاه قضایی نیز وجود دارد. نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم مدت زمان غیبت و فرار مشمول است که اگر به دو سال رسیده باشد مجبور به گذراندن مجدد دوره آموزشی هستند.


بیشتر بخوانید: غیبت سربازی و آنچه باید در مورد اضافه خدمت بدانید۹۹


قانون تجدید دوره آموزشی

قانون تجدید دوره آموزشی شامل بند هایی است که نحوه ی برخورد با مشمولان غایب یا فراری را بررسی میکند. علاوه براین شرایطی که فرد مجبور به گذراندن دوباره دوره آموزشی است را شرح میدهد که در ادامه به این موارد میپردازیم:

  • قانون تجدید دوره آموزشی برای دو دسته افراد تعریف شده است. دسته ی اول افرادی هستند که مدت زمان بیش از دو سال از غیبت و فرارشان میگذرد. این افراد باید دوباره مراحل اعزام و دوره اموزشی را سپری کنند. همچنین این افراد در دادگاه های قضایی نظامی مورد بازخواست قرار میگیرند.

  • دسته ی دوم مربوط به کسانی است که زمان فرارشان کمتر از دو سال میباشد در چنین شرایطی فرد به یگان قبلی منتقل میشود و گذراندن دوباره دوره آموزشی ضروری نمیباشد و تنها موضوع فرار این افراد در دادگاه های نظامی مورد بررسی قرار میگیرد و جریمه های لازم برایشان در نظر گرفته میشود.

شاید آگاهی از این موضوع بتواند برای منصرف کردن مشمولان از غیبت یا فرار از خدمت سربازی کمک کننده باشد. بنابراین توصیه میکنیم با آگاهی کامل در هر مسیرگام بردارید تا با مشکلات و معضلات ثانویه مواجه نشوید.

قوانین تجدید دوره آموزشی

مدت دوره آموزشی سربازی چقدر است؟

آیا راهی بای کوتاه تر کردن این دوره وجود دارد؟ مرخصی های دوره آموزشی چگونه است؟ این موارد سوالاتی است که شما حتما با آنها روبه رو شده اید. اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم مدت دوره آموزشی سربازی دو ماه میباشد. این دوره مهم ترین دوره ی خدمت سربازی هر فردی میباشد. چرا که آموزش های اصلی نظامی و فعالیت های سنگین در این دوره وجود دارد. سربازان در دوره ی آموزشی میتوانند از انواع مختلف مرخصی ها استفاده کنند. همین موضوع باعث میشود مدت دقیق حضور سرباز در دوره آموزشی کمتر باشد. معمولا با احتساب مرخصی ها طول دوره 40 تا 45 روز میباشد. برخی از این مرخصی ها شامل مرخصی ابتدای دوره، مرخصی میان دوره، مرخصی پایان دوره و درنهایت مرخصی ساعتی برای انجام کارهای روزمره میباشد که با اهداف مختلفی برای سربازان در نظر گرفته شده است.

اما قوانین خاصی نیز درباره دوره آموزشی وجود دارد مثلا برای طلاب مشمول خدمت سربازی و یا برای دارندگان کارت بسیج فعال مدت آموزشی معمولا کوتاه تر است. همانطور که اشاره کردیم این دوره از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت آن به حدی است که گاهی افراد معاف از خدمت نیز موظف به گذراندن این دوره میباشند تا مهارت های نظامی لازم را فراگیرند. اما گاهی مشمولان مشکلات جسمی و روانی دارند که توانایی انجام فعالیت های سنگین دوره آموزشی را ندارند. لذا سازمان وظیفه این افراد را معاف از رزم در نظر میگیرد. معافیت از رزم به معنای این است که مشمول نیازی به گذراندن دوره آموزشی ندارد.

دوره آموزشی در ماه رمضان فرق دارد؟

دوره آموزشی در ماه رمضان تفاوت هایی با آموزشی در ماه هایی دیگر سال دارد. اغلب افراد تصور میکنند به دلیل روزه گرفتن در ماه رمضان دوره آموزشی سخت خواهد بود اما واقعیت امر اینگونه نیست. چرا که در ماه رمضان افراد کادر و سربازان روزه دارند و همین امر باعث میشود که فرماندهان از سختگیری های خود بکاهند و بسیاری از فعالیت های سخت بدنی در این دوره حذف میشود. همچنین برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی همچون قرائت قرآن، مراسم سحری و.. در این دوره معمول است. همین امر باعث میشود بخش زیادی از زمان آموزشی برای مسائل فرهنگی و دینی صرف شود. لذا دوره آموزشی در ماه رمضان نیز به عنوان دوره طلایی آموزشی در نظر گرفته میشود که در آن سربازان تحت فشار کمتری میباشند. لازم به تذکر است که حتی اگر شما فرد مذهبی نباشید باید در این دوره آداب را رعایت کنید و روزه بگیرید.

نظام وظیفه

دوره آموزشی در ارتش و سپاه چگونه است؟

آیا آموزشی در این دو ارگان با هم فرق میکند؟ چگونه میتوان آموزشی خود را در ارتش یا سپاه گذراند؟ در این قسمت سعی میکینم به پرسش هایی از این دست پاسخ دهیم. افرادی که درخواست خود را برای اعازم به خدمت سربازی به ثبت میرسانند بایستی منتظر بمانند تا محل دوره ی آموزشی آنها مشخص شود. معمولا دوره آموزشی در یکی از ارگان های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و… سپری میشود. این دوره ها مختص ارائه آموزش های نظامی و فعالیت های بدنی که در تمام این ارگان ها انجام میشود. بنابراین این موضوع که دوره آموزشی ما کجا باشد تا راحت تر باشیم مطرح نیست وآموزشی همواره سختی های خود را دارد. اما با این وجود بین مشمولان خدمت سربازی گذراندن دوره آموزشی در ارتش و سپاه محبوبیت دارد.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که طول دوره آموزشی برای این دو ارگان و تمام ارگان های نظامی دیگر یکسان و به مدت دو ماه میباشد.

دوره طلایی آموزشی چچه دوره ای است؟

دوره طلایی آموزشی به دوره ای گفته میشود که در آن طول مدت آموزشی کمتر از حالت معمول میشود. اما چگونه این موضوع امکان پذیر است؟ در پاسخ باید گفت افرادی که در اسفند ماه هر سال به خدمت سربازی اعزام میشوند، با توجه به قرار گیری در تعطیلات عید نوروز مدت زمان کمتری را در پادگان میگذرانند و نسبت به سربازان ماه های دیگر مرخصی های بیشتری دارند. بنابراین اعزامی های اسفند میتوانند از این مزیت استفاده کنند. همین امر باعث شده این دوره، دوره طلایی آموزشی نامگذاری شود. لذا اغلب سربازان سعی میکنند اعزام خود را به این ماه موکول کنند.

سوالات متداول

دوره آموزشی سربازی چقدر طول میکشد؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مدت دوره آموزشی سربازی معمولا دو ماه است که با در نظر گرفتن مرخصی ها میتواند بین 40 تا 45 روز نیز کاهش یابد.

قانون تجدید دوره آموزشی سربازی کدام است؟

افرادی که در قبل از به پایان رساندن دوره آموزشی غیبت کنند و غیبتشان بیش از دو سال طول بکشد، باید دوره آموزشی را از اول بگذرانند.

دوره آموزشی در ماه رمضان چگونه است؟

در این ماه با توجه به روزه بودن افراد کادر و سربازان سختگیری ها کمتر میشود و با برگزاری مراسمات مذهبی مدت کمتری را به فعالیت های نظامی میگذرانند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره اعزام به خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

قوانین تجدید دوره آموزشی چیست؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 82 نظر:
    1. سلام وقت بخیر فردی هستم معاف از رزم می شود ولی بعد از سربازی برای استخدامی ها به مشکل بر میخورد

  1. سلام
    اگر فردی ۲ ماه آموزشی رو کامل بگذرونه ولی بعد اون ایست خدمت برای تحصیل استفاده کنه و ۲ سال از دوره بگذره باید مجدد تجدید دوره رو انجام بده؟

    1. بعد از درخواست ایست خدمت جهت ادامه تحصیل اقدام کنید و بعد از فارغ التحصیلی شما دوماه آموزشی هم برای شما محاسبه میشود

    1. اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم ، درواقع سن هجده سالگی برای تمام افراد ذکور جامعه ، سن مشمولیت خدمت سربازی میباشد . این به این معنی است که افراد ذکور در همان ماهی که به سن هجده سالگی میرسند ، موظف به انجام خدمت وظیفه ی عمومی میباشند در صورت تحصیل امکان تمدید معافیت تحصیلی وجود دارد

  2. سلام خسته نباشید یک سوال داشتم من تو آموزشی خدمت ۴۵روزه بعد ۳۲روز فرار کردم و حالا ۸ماه ازش میگذره بنظرتون اگه برگردم تجدید دوره میشم؟ و اینکه از نظام وظیفه پرسیدم گفتن بعد از پایان دوره برات غیبت رد کردن

    1. باسلام در صورتی که ۲۰ روکمتر دراموزشی باشید بله تجدید دوره خواهید خورد و درصورت تایید قاضی دادسرا اضافه خدمت خواهید داشت

  3. باسلام بنده سال96 سربازمعلم بودم بعداز یک هفته آموزشی دیگه نرفتم اموزش تااعلان برم اقدام کنم بازسربازمعلم میشم یاسربازمعمولی میشم می افتم همان پادگان

  4. سلام من دوشنبه اعزامم
    ولی دارم کارهای استخدام تو سپاه رو انجام میدم میشه روز اعزام رو لغو کرد؟

    1. سلام شما برای استخدام سپاه نیاز به کارت پایان خدمت یا معافیت خواهید داشت.

  5. سلام من ۱۹ روز اموزشی بودم بعدش برگشتم خونه و الان دو ماه برنگشتم الان اگه برم پادگان امریه بهم میدن یا تجدید دوره میشم؟

  6. سلام
    بنده حین اموزشی ۴ الی ۵ روز استعلاجی گرفتم
    ایا امکان تجدید دوره وجود داره؟

    1. سلام
      بستگی به نظر فرمانده دارد و قوانین داخلی پادگان در این خصوص تصمیم گیری میکند

  7. سلام ببخشید آیا دردوره آموزشی دوروز غیبت به دلیل ازدواج ومنتظربودن جواب آزمایش تجدید دوره میشوی؟؟

  8. سلام ببخشید آیا دردوره آموزشی دوروز غیبت به دلیل ازدواج ومنتظربودن جواب آزمایش تجدید دوره میشوی؟؟؟

  9. سلام.
    بنده سرباز مرزبان نیرو انتظامی بودم
    ۳ ماه دوره ی آموزشی گذراندم ، و ۴ سال شد که خودم به یگان معرفی نکرده‌ام ، آیا تجدید دوره میشوم ؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به تصمیم یگان خدمت شما دارد

  10. سلام وقت بخیر دوره آموزشی بنده ۵۶ روز(۸ هفته است) هست و تا الان ۶ هفته رو سپری کردم و فقط دو هفته از آن باقی مانده هست . به دلیل داشتن واریکوسل یک هفته استعلاجی گرفتم آیا امکان تجدید دوره هست ؟

  11. سلام
    من ۴۲ روز از آموزشی را گذراندم و ایست خدمتی به دلیل تحصیل در دکتری گرفتم آیا دوره آموزشی برای من تجدید میشود؟

  12. سلام وقت بخیر من ۶ روز توی آموزشی نحس خوردم یا همون غیبت
    آیا تجدید دوره میشم ؟!
    خیلی نگرانم

    1. با سلام برای بررسی شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  13. سلام من الان 43روز تو دروه آموزشی هستم دو روز غیبت کردم آیا این غیبت تو دوره آموزشی حساب میشه یا یگان

  14. سلام وقت بخیر ممنون میشم جواب بدید
    من دو سه روز ررن اموزشی بعد ک عمل جداحی کنم چون دکتر متخصص خودم گفته باید عمل شی بعد بعد عملمم استراحت پزشکی چند روزی بهم میدن دیگه بعد تحدید دوره نمیشم چون دو سه روز بیشتر از انوزشیم میگذره؟

  15. سلام من سال گذشته فرار کردم فقط اموزشی تموم کردم آیا اگر خود معرفی کنم چ حکمی برام تعلق میگیره

    1. باسلام طبق قوانین سرباز فراری زندانی اضافه خدمت و جریمه نقدی باید پرداخت کنید

  16. سلام .من پنج روز احتمالانتونم برم یگانم چون بخاطر تعطیلات فطر رفتم گفتن کسی نیس پذیرشت کنن گفتن یرگرد خونت . از ۰۳ نامه دادن برو۰۱ اموزش ببین. ایامن تجدید دوره میشم؟

  17. سلام پسر من یکماه دوره اموزشی را گذراند .در مرخصی شانه وکتفش در رفت ووقتی به پادگان برگشت فرمانده گفتن برید کمیسیون پزشکی تا تصمیم‌گیری کنند .الان‌کمیسیون گفتن معاف از رزم تکلیف چیه ادامه ی خدمتش

    1. سلام خدمت شما، با مراجعه به پادگان ادامه ی خدمت ۲۴ ماهه را باید انجام دهند ، باتوجه به معاف از رزم ممکن است فرمانده در تمرینات نظامی و نگهبانی مساعدت کند.

  18. ببخشید یک سوال داشتم اینه که من معاف از رزم شدم اما چون درخواست اعزام مجدد دادم وضعیت سالم خورد توی برگه اعزام به نظام وظیفه گفتم گفتش که یک روز قبل از اعزام برگه اعزام بیار تا مهر و امضا کنیم که معاف از رزم هستی
    میخواستم بدونم اگه نظام وظیفه مهر کنه که من معاف از رزم هستم ولی روی برگه چاپ شده اعزام زده باشه سالم آیا تجدید دوره میشم یا مشکلی نداره؟
    ممنون

    1. سلام. در صورت تایید نظام وظیفه شما معاف از رزم هستید و مشمول تجدید دوره نخواهید شد.

  19. سلام ببخشید یک سوال داشتم اینه که من معاف از رزم شدم اما چون درخواست اعزام مجدد دادم بخاطر یک عمل جراحی وضعیت سالم خورد توی برگه اعزام، به نظام وظیفه گفتم گفتش که یک روز قبل از اعزام برگه اعزام بیار تا مهر و امضا کنیم که معاف از رزم هستی
    میخواستم بدونم اگه نظام وظیفه مهر کنه که من معاف از رزم هستم ولی روی برگه چاپ شده اعزام زده باشه سالم آیا تجدید دوره میشم یا مشکلی نداره؟
    ممنون

    1. سلام. در صورت تایید نظام وظیفه شما معاف از رزم هستید و مشمول تجدید دوره نخواهید شد.

  20. سلام من سه ساله سرباز فراری هستم و دستگیر شدم از دوره اموزشی فرار کردم یعنی تجدید دوره میشم میوفتم واسه ماه بعد

  21. سلام من 30 روز اموزشی رفتم فقط 10 روزش مونده. 6 ماه معاف موقت شدم. بعد از 6 ماه اموزشیم از اوله یا ادامش؟

    1. سلام. احتمال اینکه مشمول تجدید دوره شوید بسیار پایین است.

    2. سلام ببخشید من سربازم امتحان دانستنی های سرباز امتحان دادم اگه بیفتم اضافه میمونم در دوره ای اموزشی اگه زود جواب بدید ممنون میشم

  22. سلام من کمتر از 10 روز از اموزشیم مونده بود و دکتر بخاطر اعصاب و روان شش ماه معاف موقتم کرده. تجدید دوره میشم؟ یا اگه تجدید دوره میشم یعنی باید از اول اموزشی رو برم؟ اخه همه چیزاشو بلدم دیگه.

  23. من به عشقم زنگ زدم گفتم نامزدشم بعد فهمیدن نامزدش نیستم گفتن اگه تکرار شه تجدید دوره میشه آیا امکانش هست؟؟؟ خواهش میکنم جواب بدید🙏🏼🙏🏼🙏🏼

    1. سلام. برخی تنبیهات داخل یگان و طبق قوانین داخلی انجام میشود .

  24. من به عشقم زنگ زدم گفتم نامزدشم بعد فهمیدن نامزدش نیستم گفتن اگه تکرار شه تجدید دوره میشه آیا امکانش هست؟؟؟

    1. سلام. برخی تنبیهات داخل یگان و طبق قوانین داخلی انجام میشود

      1. سلام من الان 43 روز تو دوره آموزشی هستم دو روز غیبت کردم آیا غیبتم الان حساب میشه یا تو یگان

      2. سلام من پزیرش نیروی دریای سپاه بودم۲روز ونجا بودم بدلیل مثبت بودن تست ۳ماه تجدید دورع شدم الان خاستم بدونم برای اعذام ب پایگاه باید ب همون پادگان استان خودم ک بار اول رفتم مراجعه کنم ممنون میشم جواب بدید

  25. سلام من به عشقم زنگ زدم و گفتم نامزدشم درحالی که عشقم مجرده و اسمم توشناسنامش نیس بهش گفتن اگه تکرار شه تجدید دوره میشه آیا امکانش هست؟؟؟؟؟

    1. سلام. برخی تنبیهات داخل یگان و طبق قوانین داخلی انجام میشود .

    2. سلام ببخشید من سربازم امتحان دانستنی های سرباز امتحان دادم اگه بیفتم اضافه میمونم در دوره ای اموزشی اگه زود جواب بدید ممنون میشم

    3. سلام من الان 43 روز تو دوره آموزشی هستم دو روز غیبت کردم آیا غیبتم الان حساب میشه یا تو یگان

  26. سلام من به عشقم زنگ زدم گفتم نامزدشم ولی درحالی که مجرده بهش گفتن اگه تکرار شه تجدید دوره میشه ایا امکان داره؟؟؟

    1. سلام. برخی تنبیهات داخل یگان و طبق قوانین داخلی انجام میشود .

  27. سلام من ده روز آموزشی ارتش نیروی زمینی بودم و تست کرونام امروز مثبت شد استعلاجی مرخصی دکتر تست اینا گرفتم مدت۱۴روز از ستاد گردان و کرونا هم داخل اموزشی گرفتم آیا تجدید دوره میشم با این شرایط؟

    1. سلام
      وقتی فرد در حین خدمت سربازی به کرونا مبتلا شده باشد، مرخصی استعلاجی دریافت خواهد کرد و طول مدت درمان نیز جزوی از طول خدمتش خواهد بود و اینطور نیست که مثلا اگر دو هفته روند درمان طول کشیده، در پایان دو هفته به مدت خدمت سربازیاش افزوده شود.

    2. سلام . من هم الان این شرایطو دارم؟
      شما تجدید دوره شدید یا بهتان استعلاجی دادن؟

  28. سلام من ۲۴ رو دراموزشی بودم امتحاناتم را قبول شدم میدان تیر هم رفتم ودیگر کلاس و… نداشتم بهم مرخصی استعلاجی ۵ روزه دادن ولی متاسفانه کرونا گرفتم والان ۱۴ روزه از زمان مرخصیم میگذره باید دوباره تست بدم منفی شد برم امریه ام رو بگیرم ایا تجدید دورم میکنن یاامریه ام رو بهم میدن ممنون میشم سریع جوابمو بدین ممنون

      1. سلام من پایه خدمتی آبان ماه 1400 هستم. دوره من 45 روزست اما 30 روزش رو رفتم و نامه برام اومد که بخاطر اعصاب و روان 6 ماه معاف موقت شدم. اما من مشکلی نداشتم و ندارم البته اوایل اموزشی برای همه سخته بخاطر همین کمی ناراحت بودم. اما اونا خیلی دیگه فشردش کردن گفتن برو پیش پزشک.بعد از 10 روز کاملا عادت کردم و هیچ مشکلی نداشتم و پس از 30 روز فرستادنم خونه. کوچیکترین تنبیهیم نداشتم و ازم راضی بودن. الان میخام بدونم نمیشه برگردم؟ یا اگه نمیشه. بعد از 6 ماه باید دوره رو از اول برم؟ تجدید دوره میشم؟

  29. سلام خسته نباشید پسر من در روز دوم اموزشی تستش مثبت شده پذیرش نیروی دریایی سپاه است ایا تجدید دوره میشود؟یا امکان دوباره تست بعد از ۷۲ ساعت است

    1. سلام
      اگر منظورشما تست کرونا باشد درهمان پادگان قرنطینه می‌شوند.بله امکان دارد.

    2. سلام ببخشید من سربازم امتحان دانستنی های سرباز امتحان دادم اگه بیفتم اضافه میمونم در دوره ای اموزشی اگه زود جواب بدید ممنون میشم

  30. سلام ببخشید در اموزشی بودم و12روز اموزش دیدم وبه دلیل عود کیس مویی 5روز استعلاجی گرفتم ولی تو این پنچ روز عمل کردم دکتر یه ماه استراحت میشه دیگه اموزش نبینم یا تجدید دوره میشم نرم

  31. باسلام و خسته نباشید.پسرمن دراموزشی به سر میبره و به دلیل اضافه وزن بعضی از تمرینات و نمیتونه انحام بده ایا امکان تجدید دوره برای اون وجود داره؟ باتشکر

      1. سلام خسته نباشید امتحان ک میگیرن میگن اگر یاد نداشته باشین تجدید دوره میکنن حالا واقعیت داره یا خیر

  32. سلام پسرمن الان سه هفته است رفته سربازی آموزشی یک هفته مونده تمام شه شناسنامه خواستن اوهم گفته نیاوردم تا دوسه ساعتی بیاد مرخصی اما پیدا کردن گفتن تجدید دوره می کنیم آیا می توانند تجدید دوره کنند

      1. سلام من ۴ ساله فرار کردم و منو نوشتن تجدید دور ایا اون ۵ ماهی که گذراندم در اموزشی و یگانم حساب میشه؟

        1. برای بررسی بیشتر با مشاورین آویژه تماس حاصل فرمایید

    1. سلام خسته نباشید پسر من الان ۳ روز رفته نیروی دریای سپاه زنگ زده میگه باید تجدید دوره شم علت چیست؟

      1. سلام قانون تجدید دوره آموزشی برای دو دسته افراد تعریف شده است. دسته ی اول افرادی هستند که مدت زمان بیش از دو سال از غیبت و فرارشان میگذرد. این افراد باید دوباره مراحل اعزام و دوره اموزشی را سپری کنند. همچنین این افراد در دادگاه های قضایی نظامی مورد بازخواست قرار میگیرند.
        دسته ی دوم مربوط به کسانی است که زمان فرارشان کمتر از دو سال میباشد در چنین شرایطی فرد به یگان قبلی منتقل میشود و گذراندن دوباره دوره آموزشی ضروری نمیباشد و تنها موضوع فرار این افراد در دادگاه های نظامی مورد بررسی قرار میگیرد و جریمه های لازم برایشان در نظر گرفته میشود

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید