درخواست معافیت در حین تحصیل

معافیت پزشکی حین تحصیل چه شرایطی دارد؟

معافیت از خدمت سربازی یکی از موارد بسیار مهمی است که مشمولان دارای شرایط به دنبال دریافت آن می باشند. در بین انواع معافیت های سربازی، معافیت حین تحصیل یکی از مواردی است که مشمولان مشغول به تحصیل تلاش می کنند تا آن را دریافت نمایند.

مشمولانی که مشغول تحصیل می باشند با توجه به شرایط و قوانین وضع شده برای معافیت حین تحصیل، می توانند درخواست معافیت خود را ثبت نمایند.

از جمله معافیت هایی که مشمولان در حین تحصیل می توانند دریافت نموده و از سربازی معاف شوند، معافیت پزشکی حین تحصیل و معافیت کفالت می باشند.

مشمولان متقاضی دریافت معافیت در زمان تحصیل با بررسی جزئیات لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل می توانند تشخیص دهند که جزء کدام یک از این بیماری ها بوده و اقدامات لازم را برای دریافت معافیت حین تحصیل انجام دهند.

از آنجایی که داشتن اطلاعات دقیق و کامل از نحوه درخواست معافیت حین تحصیل برای مشمولان امری ضروری می باشد، مشاوران مرکز مشاوره آویژه در این مقاله به بررسی جزئیات انواع معافیت های حین تحصیل پرداخته و این اطلاعات را در اختیار مشمولان قرار داده اند.

مشمولانی که قصد دریافت معافیت حین تحصیل را دارند و به دنبال افزایش اطلاعات خود در مورد چگونگی درخواست معافیت کفالت و پزشکی هستند، مطالعه مقاله زیر به آنها بسیار کمک خواهد نمود پس با ما همراه باشید.

معافیت نظام وظیفه حین تحصیل

برخی از افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند ولی مشغول تحصیل می باشند می توانند اقدامات لازم را جهت دریافت انواع معافیت های سربازی نیز انجام دهند.

✅ممکن است گروهی از مشمولان تصور کنند که چون در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند نمی توانند از معافیت خدمت سربازی بهره مند شوند.

✅معافیت خدمت سربازی برای مشمولانی که در حال تحصیل هستند به دو شکل امکان پذیر است که تابع شرایط و قوانین مخصوص به خود می باشد.

معافیت حین تحصیل در دو صورت برای افراد مشمول در نظر گرفته می شود:

معافیت پزشکی است که مشمولان با مراجعه به لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل می توانند از جزئیات انواع آن مطلع شوند.

معافیت کفالت که مشمولان سرپرست در صورت نداشتن غیبت سربازی می توانند آن را دریافت نمایند.

در ادامه مطلب به جزئیات هر کدام از انواع معافیت حین تحصیل می پردازیم.

معافیت پزشکی حین تحصیل

یکی از راه های متداولی که مشمولان می توانند با استفاده از آن از سربازی معاف شوند، معافیت پزشکی می باشد.

کلیه مشمولانی که مشغول به تحصیل هستند، با توجه به بیماری خود می توانند از معافیت های پزشکی سربازی ازجمله معافیت دائم، موقت و معافیت از رزم را دریافت نمایند.

معافیت پزشکی شامل مواردی همچون معافیت پزشکی اعصاب و روان، معافیت دیسک کمر، معافیت پزشکی بیماری قلبی و … می باشند که آنها به تفیکیک در معافیت های دائم و موقت قرار می گیرند.

اولین اقدامی که مشمولان برای دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل می بایست انجام دهند این است که به پزشک مراجعه نموده تا نوع بیماری آنها را تشخیص دهد.

مشمولان پس از مراجعه به پزشک مطلع می شوند کدام نوع معافیت پزشکی حین تحصیل برای آنها قابل اجرا می باشد.

با توجه به اهمیت اطلاع از انواع معافیت پزشکی در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

انواع معافیت پزشکی حین تحصیل

با توجه به نوع بیماری و میزان ناتوانی جسمی مشمولان، معافیت پزشکی برای آنها در دو صورت قابل اجرا خوهد بود:

معافیت پزشکی موقت:

سربازان نظام وظیفه مشغول تحصیل که دچار بیمای خاصی می باشند و قادر هستند پس از سپری نمودن دوران نقاهت به فعالیت خود بدون بروز مشکل ادامه دهند با توجه به قوانین سازمان نظام وظیفه، معافیت موقت برای آنها ثبت خواهد شد.

مشمولان در حال تحصیل این را در نظر بگیرند که اگر دو نفر دارای بیماری مشابهی باشند مدت زمان دوره معافیت آنها بستگی به مدرک و میزان تحصیلات آنها خوهد داشت.

معافیت دائم پزشکی:

بسیاری از مشمولان به خصوص افرادی که دارای بیماری خاصی هستند به دنبال دریافت معافیت دائم سربازی می باشند. مشمولانی که از ناتوانی جسمی برخوردار هستند و بیماری آنها قابل درمان نیست یا با انجام وظیفه سربازی دچار مشکلات جسمی می شوند، می توانند از معافیت دائم پزشکی استفاده نمایند.

بهتر است مشمولان قبل از هر اقدامی جهت دریافت معافیت، لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل را مطالعه نمایند تا از بیماری هایی که در آیین نامه نظام وظیفه ذکر شده است مطلع گردند.

مشمولان با توجه به نوع بیماری خود می بایست به پزشک مراجعه نموده و تاییده لازم را برای ارسال به سازمان نظام وظیفه مبنی بر نوع بیماری و شدت و ضعف آن دریافت نمایند.

چنانچه بیماری شخص مشمول مورد تایید پزشک سازمان نظام وظیفه قرار گیرد، فرد می تواند اقدامات بعدی جهت دریافت معافیت پزشکی در حین تحصیل را انجام دهد.

مراحل معافیت پزشکی حین تحصیل

مراحل معافیت پزشکی حین تحصیل برای آن دسته از افرادی که از شرایط خاصی برخوردار هستند کار بسیار دشواری نخواهد بود .

همانطور که می دانید معافیت پزشکی حین تحصیل برای افرادی است که شرایط خاص دارند و می تواند همزمان و به طور موازی در کنار تحصیل خود مراحل معافیت پزشکی حین تحصیل را نیز بگذرانند . همانطور که می دانید مشمولین تا زمانی که مشغول تحصیل هستند از معافیت تحصیلی برخوردارند . بنابراین استفاده کردن از معافیت پزشکی همزمان با معافیت تحصیلی ممکن نخواهد بود مگر اینکه بر اساس قوانین تصویب شده از سوی سازمان نظام وظییفه عمومی ناجا مشمول دارای بیماری خاصی باشد .

بنابراین مشمولینی که قصد دارند مراحل معافیت پزشکی حین تحصیل را انجام دهند باید اطلاعات کافی در این زمینه را بدست آورند . سپس برای آن اقدام کنند.

طبق ماده ۱۰ از آیین نامه ی اجرایی تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ، مشمولینی که قصد دارند مراحل معافیت پزشکی حین تحصیل را گذرانده و از معافیت پزشکی حین تحصیل استفاده کنند باید پس از فراغت از تحصیل یا اخراج یا ترک تحصیل برای این امر اقدام نمایند . زیرا معافیت پزشکی در هنگام تحصیل ممکن نخواهد بود مگر آن که بیماران دارای نقص عضو یا بیماری هایی باشند که بر اساس ضوابط و قوانین مقطع تحصیلی در آن ها هیچ تاثیری نداشته باشد . در این مورد مشمول می تواند از معافیت پزشکی استفاده کرده و در حین تحصیل کارت معافیت خود را دریافت کند.

مدارک لازم برای معافیت پزشکی حین تحصیل :

هر کدام از انواع معافیت های سربازی، مدارکی جهت گرفتن آن نوع معافیت دارند، که برای شروع به اقدام برای دریافت آن باید قوانین و مقررات موجود در خصوص اخذ آن نوع معافیت را مطالعه و بررسی کرده و در صورت شامل شدن معافیت سربازی اقدام کند . معافیت پزشکی حین تحصیل یکی از مواردی است که باید به موقع و در اسرع وقت برای رسیدگی به آن اقدام کرد .

  • دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی
  • ثبت درخواست در سیستم
  • ارسال برگه معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس مشمول
  • مراجعه فرد به بیمارستان
  • ارسال جوابیه بیمارستان به حوزه رسیدگی کننده
  • ارسال دعوتنامه به آدرس مشمول
  • برگزاری جلسه شورای پزشکی
  • در صورت معاف شخص ، کارت معافیت می شود

مراحل اقدام برای معافیت پزشکی حین تحصیل یکی از مهم ترین مسائلی است که مشمولین باید به آن دقت کافی داشته باشند. در اینجا باید بگوییم یکی از مهم ترین مراحل اقدام برای این معافیت پزشکی این است که مشمولین مدارک خود را آماده کنند. کامل بودن مدارک یکی از اولین و مههم ترین قدم ها برای گرفتن انواع معافیت ها است . مشمولین باید پرونده پزشکی خود را آماده کرده و به همراه مدارک دیگر به سازمان مربوطه تحویل دهد . مشمولین باید در نظر داشته باشند که قدم اول برای شروع کار ثبت درخواست از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی می باشد.

بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل در دانشگاه

معافیت پزشکی حین تحصیل در دانشگاه بر اساس لیست انواع بیماری هایی که سازمان نظام وظیفه اعلام کرده است به مشمولین تعلق می گیرد .مشمولین می توانند با داشتم شرایط خاص از معافیت پزشکی حین تحصیل در دانشگاه در هر مقطعی که می خواهند استفاده کنند. لیست بیماری های موجود بر اساس تصویب آخرین قوانین به شرح زیر می باشد :

  • بیماری های عفونی
  • بیماری های قلبی – عروقی
  • بیماری های خون و آنکولوژی
  • بیماری های ریوی و قفسه صدری
  • بیماری های اعصاب و روان
  • بیماری های پوستی و بافت های زیر پوست
  • بیماری های عمومی
  • بیماری های اسکلت و استخوان
  • بیماری های دستگاه گوارش و جراحی های عمومی
  • بیماری های چشم و مشکلات بینایی
  • بیماری های گوش و حلق و بینی
  • بیماری های فک و دهان و دندان
  • بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
  • بیماری های غدد مترشحه داخلی
  • بیماری های داخلی مغز و اعصاب
  • بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  • بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

معافیت کفالت در حین تحصیل

در بین سربازان نظام وظیفه برخی از مشمولان هستند که سرپرسرست خانواده بوده و معافیت کفالت در حین تحصیل برای آنها لحاظ می شود.

معافیت کفالت تابع شرایط خاصی می باشد و مشمولان دارای شرایط با انجام اقدامات لازم می توانند این نوع از معافیت را دریافت نمایند.

یکی از مهم ترین قوانینی که برای معافیت کفالت در نظر گرفته شده است، نداشتن غیبت سربازی می باشد.

مشمولانی که می خواهند از معافیت کفالت در حین تحصیل استفاده نمایند ابتدا باید از دانشگاهی که در آن مشغول تحصیل هستند گواهی اشتغال به تحصیل دریافت نمایند.

در قدم بعدی مشمولان باید مدارکی را که نشان می دهد مشمول سرپرست خانواده است تهیه نموده و همراه با گواهی اشتغال به تحصیل تحویل مراکز پلیس +10 دهند.

معافیت کفالت دوران تحصیل انواع گوناگونی دارد که سربازان نظام وظیفه متناسب با نوع کفالتی که برای آنها اعمال می شود می توانند درخواست معافیت خود را به ثبت برسانند.

از انواع معافیت کفالت در حین تحصیل می توان به موارد زیر اشاره نمود

معافیت کفالت پدر بزرگ یا مادر بزرگ

گروهی از مشمولان که در حال گذراندن تحصیلات خود می باشند ممکن است است به دلیل اینکه تنها نوه پسری بالای 18 سال می باشند نگرانی های زیادی در مورد پدر پزرگ یا مادربزرگ خود برای آنها ایجاد شود.

از این رو مشمولان می توانند اگر فرزندان پدر بزرگ یا مادربزرگ آنها در قید حیات نبودند با دریافت معافیت کفالت، بدون دغدغه مشغول به تحصیل شوند.

معافیت کفالت شرایط دیگری نیز دارد و مشمولان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی معافیت کفالت کلیک نمایند.

شرایط دریافت معافیت کفالت برادر در حین تحصیل

تمامی مشمولانی که مشغول به تحصیل هستند و تنها سرپرست برادر کوچکتر از خود باشد می توانند معافیت کفالت را دریافت نمایند و از سربازی معاف شوند.

فرد مشمولی که در حال سپری نمودن دوران تحصیلی خود می باشد و برادر بیماری دارد که از داشتن پدر و مادر محروم شده، می تواند در حین تحصیل جهت دریافت معافیت کفالت اقدام نمایند.

معافیت سربازی در حین تحصیل با توجه به کفالت برادر تابع شرایط خاصی می باشد که در ادامه به چند نمونه دیگر نیز اشاره می کنیم.

⭐مشمول می بایست تنها فردی باشد که از برادر بیمار خود مراقبت می کند.

⭐برادر مشمول برای رفع نیاز های ضروری و مالی خود دارای مشکل بوده و همینطور نمی تواند مشغول به کار شود.

⭐در صورتی که مشمول برادران بزرگ تر از 18 سال داشته باشد و همگی آنها نیز بیمار باشند، مراقبت از برادر کوچکتر به عهده فرد مشمول قرار می گیرد و از این طریق می تواند معافیت کفالت را دریافت نماید.

چگونه مشمولان در حین تحصیل از معافیت کفالت پدر یا مادر بهرمند شوند

دریافت معافیت کفالت پدر همانند انواع دیگر معافیت های شرایط و قوانینی دارد که مشمولان در صورت واجد شرایط بودن می توانند از این نوع کفالت جهت دریافت معافیت خود استفاده نمایند.

مشمولانی که در حال تحصیل هستند و همچنین از پدر مسن خود مراقبت می کنند نیازی به نگرانی در مورد دوران سربازی خود ندارند.

مشمولان دانشجو که تنها فرزند ذکور خانواده بوده و پدرشان در سن 75 سالگی و بیماری بسر می برد می توانند اقدامات لازم را برای دریافت معافیت انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این معافیت این مقاله را بخوانید: معافیت کفالت پدر

علاوه بر کفالت پدر مشمولان می توانند معافیت کفالت مادر یا خواهر را طبق مقررات تصویب شده در سازمان نظام وظیفه دریافت نمایند. پیشنهاد ما این است که برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله معافیت کفالت مادر را بخوانید.

سوالات متداول

در خواست معافیت پزشکی حین تحصیل چگونه است ؟

افراد مشمولی که توانایی انجام فعالیت های سخت بدنی دوره ی سربازی را ندارند و این فعالیت ها باعث آسیب به سلامت جسمی و روانی آنها میشود ؛ میتوانند برای دریافت کارت معافیت پزشکی اقدام کنند .

شرایط معافیت کفالت حین تحصیل کدامند ؟

مشمولان برای دریافت معافیت کفالت میبایست فاقد غیبت از سربازی باشند.

لیست بیماری های معافیت پزشکی شامل چه بیماری هایی میباشد ؟

در این لیست هفده نوع بیماری ارائه شده است . از جمله ان ها میتوان به بیماری دستگاه گوارش ، بیماری دستگاه ادراری تناسلی ، بیماری اعصاب و روان ، بیماری قلبی و عروقی و … اشاره کرد .

✍️✍️ سخنی از مشاوران آویژه

برخی از مشمولان که قبل از اعزام به خدمت سربازی مشغول به تحصیل شده اند علاوه بر معافیت تحصیلی، در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط از دیگر معافیت های موقت و دائمی استفاده نمایند.

معافیت در حین تحصیل برای مشمولان دارای اهمیت می باشد زیرا آنها پس از ثبت معافیت خود نگرانی کمتری در حین تحصیل خواهند داشت.

اگر مشمولان خدمت سربازی به دنبال دریافت معافیت در حین تحصیل هستند ضروری است تا قبل از هر اقدامی از شرایط دریافت آن اطلاعات کافی را به دست بیاورند.

هدف این مقاله اطلاع رسانی در مورد جزئیات و انواع معافیت در حین تحصیل می باشد مشمولان می توانند آگاهی خود را در زمینه معافیت حین تحصیل افزایش دهند.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

درخواست معافیت در حین تحصیل

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 280 نظر:
  1. سلام
    گرفتن معافیت از رزم برای لاغری بیش از حد حین تحصیل ممکن هست؟

    1. در حیت تحصیل نمیتوانید برای سربازی اقدام کنید فقط برای معافیت میتوانید اقدام کنید.

  2. سلام خسته نباشید من تا اخر 31 شهریور امسال فراغت دارم
    و امروز برای تعیین اعزام به خدمت و غیبت خوردن و محروم نشدن از ثبت نام دانشگاه
    دفترچه پر کردم و منو ارجاع دادن به دکتر متعمد و دکتر من رو به کمیسون ارجاع داده
    میخواستم بدونم ایا من بعد از 31 شهرویر غیبت نمیخورم و مشکلی برای ثبت نام دانشگاه ندارم ؟

    1. سلام غیبت نمیخورید در صورت گرف6تن قبولی دانشگاه ایست خدمت جهت بازگشت به تحصیل بزنید.

  3. سلام
    من الان ۲۲سالمه
    ۶سال پیش واریکوسل گرید۲عمل کردم
    الان مجددا همون سمت عود کرده و گریدش۳ هستن.
    میتونم معافیت دایم بگیرم؟؟؟
    اینکه سری اول تو بیمارستان خصوصی عمل کردم رو بهش ایراد نمیگیرن؟؟

    1. سلام . در حالت کلی بعد از عمل اگر واریکوسل عود کند و گرید ۳ به بالا باشد امکان معافیت دائم هست. اما بیمارستان محل عمل نقش مهمی دارد .از بابت بیمارستان که خصوصی بوده باید مدارک کنترل شود اما معمولا یکی از موانع برای معافیت است.

  4. سلام خسته نباشید من ترم اخر کارشناسی هستیم مشکل vsd قلبی داشتم و عمل شدم و همچنین پای چپم تحت جراحی رباط صلیبی و مینیسک قرار گرفته میخواستم بدون حین تحصیل امکان اقدام به گرفتن معافیت پزشکی هست

    1. با سلام امکان بررسی معافیت شما حین تحصیل وجود ندارد.

  5. سلام من دانشجوی دکتری عمومی هستم و برونشکتازی دو طرفه دارم. آیا اگه برای معافیت پزشکی حین تحصیل اقدام کنم و از طرف شورای پزشکی رد شد برای تحصیل و معافیت تحصیلی مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام خیر در صورت رد شدم تا پایان مهلت معافیت تحصیلی فرصت دارید و میتوانید تحصیل خود را ادامه دهید.

  6. سلام من متولد ۸۲ هستم وقتی یه دنیا آمدم مشکل مثانه نوروژنیک داشتم و ۲ بار عمل شدم و از اون موقع تا الان ۲۰ ساله که باید هرروز صبح و شب سه مدل قرص بخورم باکلوفن ترازوسین و آنالاپریل همچنین در کلیه ام هم سنگ چند میلیمتری دارم که برای اونم قرص میخورم الان هم دانشجوی کارشناسی هستم میخواستم ببینم معاف کامل میشم یا معاف از رزم

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی داره نوع سنگ کلیتون چی باش شاخ گوزنی باش هیدرونفروز گریدبالای ۳باش بله امکان معافیت پزشکی هست ولی حین تحصیل نمیشه معافیت پزشکی گرفت و هرچی مدرک بالاترباش امکان معافیت پزشکی سخت تر میشه برای مراحل وشرایطش وجزعیاتش میتوانید با مرکزمشاوره آویژه تماس بگیرید وجویاشویدوراهنماییتون میکنیم

  7. سلام وقتتون بخیر
    بنده به PTSD بسیار شدید مبتلا هستم و دارو و دیگر موارد درمانی جواب نمیده!
    دانشگاه هم نمیتونم ادامه بدم چون تمرکزم صفر هست ۴ ساله اینطوریم ولی بهبود نیافتم
    آیا میتونم حین تحصیل معافیت پزشکی بگیرم؟ روزی ۱۰ تا قرص اعصاب و روان میخورم

    1. در صورت وجود اختلال کنترل تکانه شدید حتی در حین تحصیل هم امکان معافیت میباشد در صورتی که پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین کمیسیون رای تایید نهایی را بدهند امکان پذیر میباشد

  8. سلام خسته نباشین
    من از سال۸۲تا۹۹تحت نظر دکتر غدد بودم واسه کم‌کاری تیرویید ولی الان تحت نظر نیستم از سال۸۶تا۹۹ هم کلیه سمت چپم ضعیف کار میکرد ایا واسه سابقه بیماری معافیت تعلق میگیره یان؟؟ ممنون‌میشم جواب بدین

    1. سلام برای کم کاری تیروئید ۶ ماه معافیت موقت دریافت میکنید و پس از برسی بیماری در این ۶ ماه اگر بهبود پیدا نکرده بود به شما معافیت دائم میدهند

  9. سلام خسته نباشید
    بنده دچار اختلال استرس پس از سانحه و بی خوابی شدید هستم عدم تمرکز و گیجی شدید دارم نمیتونم ادامه تحصیل بدم دو ترم هم مرخصی گرفتم از دانشگاه دانشجوی کارشناسی هستم
    میخواستم بپرسم میشه معافیت موقت یا دائم گرفت؟

    1. بله با داشتن پرونده کامل و سابقه بستری شدن احتمال معافیت دائم هست
      اختلال استرس پس از سانحه جزو بیماری های معافیت نیست اگر اختلالات اضطرابی یا افسردگی و… را دارد اقدام کند

  10. سلام من تپش قلب دارم می تونم از خدمت سربازی معاف بشم

    1. درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و رای نهایی کمیسیون امکان پذیر است

  11. سلام من میخوام معافیت دائم بگیرم چه نامه ای از مدرسه بگیرم

    1. با شرایط تحصیلی امکان گرفتن معافیت دائم ندارید برای برسی معافیت ها با مشاوران آویژه تماس بگیرید

  12. سلام من دو مرتبه برای واریکوسل بیضه چپ جراحی شدم الان دوباره عود کرده و بیضه راست هم واریکوسل داره دانشجوی کارشناسی ام سوالم اینه الان با این شرایط حین تحصیل میتونم اقدام برا معافیت پزشکی کنم؟

    1. سلام در حین تحصیل برای این معافیت نمیتوانید اقدام کنید.

  13. سلام وقتتون بخیر . بنده دانشجوی کارشناسی هستم . یکی از چشم ها9.5 هست و اون یکی 9 هر دو هم دوربین . آستیگمات هم یک چشم 1 و اون یکی 0.5 و هردو دوربین.آیا میتونم همزمان با تحصیل اقدام به معافیت پزشکی چشم کنم؟

    1. سلام خیر در حین تحصیل برای گرفتن این معافیت نمیتوانید اقدام کنید اما بهد از اتمام تحصیل میتوانید با تایید کمیسیون پزشکی معافیت دائم بگیرید.

  14. سلام،من دانشجوی دکتری هستم یک جراحی انحراف وشکستگی بینی داشتم ،اما همچنان نفس کشیدن بابینی برایم سخت است وغالبا بادهان نفس می کشم حساسیت وآلرژی دارم وبیماری های دیگه ای مانند تالاسمی متوسط وکف پای صاف دارم آیا میتوانم برای معافیت حین تحصیل اقدام کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت پزشکی حین تحصیل دارای 2 قانون می باشد ،برای اطلاعات در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  15. با سلام من کلیه چپ ام خاموشه و سه جا بدنم سوختگی هست : دست .. شکم … پا و در حال تحصیل هستم ترم ۴ من معاف دائم میشم

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  16. سلام خسته نباشید…
    من مادرزادی بیماری خاص کلیه پلی کیستیک دارم و پیوند کلیه شدم…
    الآن هم معافیت تحصیلی دارم
    چون در متن آمده بود بیماری خاص میتونه حین تحصیل از معافیت پزشکی استفاده کنه، میخواستم بدونم مشمول من هم میشه یا نه؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین…

    1. سلام
      ابتدا باید پرونده ی پزشکی شما توسط کارشناسان ما بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  17. سلام خسته نباشید بنده ترم یک دانشگاه هستم و صرع دارم. میتونم معافیت پزشکی حین تحصیل بگیرم؟!

    1. سلام وقتتون بخیر باید بیماری شما توسط کارشناسان ما بررسی شود

  18. سلام.
    برای پارگی دیسک کمر در حین تحصیل می‌شود برای معافیت اقدام کرد؟؟؟

    1. سلام
      به احتمال زیاد معاف از رزم هستید اما برای بررسی های بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  19. سلام وقت بخیر رباط های MSL. PSL .و LSLپام عمل کردم و از دکتر خود نامه به نظام وظیفه دارم
    ودر حین تحصیل هستم دوازدهم میخونم میخواستم بدونم امکان داره در حین تحصیل معافیتم‌ رو بیگیرم

  20. سلام خسته نباشید من ترم ۵ کارشناسی هستم و نمره یکی از چشام ۵.۲۵ و دیگری ۵.۵ و استیگماتشونم جدا از هم بالا ۲ ایا معافیت دائم تعلق میگیره؟؟

  21. سلام اگرشخصی بامقطع کاردانی ونمره چشم ضعیف بالاتراز۶ معاف بشود ، بعدا امکان ادامه تحصیل درمقاطع کارشناسی وارشد و…دارد؟

  22. با سلام بنده دانشجو مقطع کارشناسی هستم.به علت تصادف دچار شکستگی ساق پا شده ام پام پلاتین دارد و سه بار عمل شده است دکتر نتوانست پلاتین را از پای بنده به صورت کامل خارج کند و دو پیچ شکست نیز در پام باقی مانده است که امکان خروج در آن نیست و نمی توانم به راحتی حرکت کنم آیا می توانم حین تحصیل اقدام به معافیت کنم

  23. بنده سه بار پامو عمل کردم به علت تصادف و شکستگی از ساق پا پام پلاتین داشت دکتر موفق به خروج کامل پلاتین نشد و دوپیچ شکست در پام باقی مانده است بنده مشکل حرکتی نیز پیدا کرده ام آیا می توان مبه معافیت اقدام کنم حین تحصیل ؟ بنده دانشجو هستم

  24. سلام .من سال ۹۵ کیسه صفرامو عمل کردم . معافیت دائم بهم تعلق میگیره ؟

    1. سلام
      بستگی به شرایط شما بعد عمل دارد که برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  25. سلام
    دانشجوی دکتری هستم با سابقه 15 ماه خدمت
    که از ایست خدمتی استفاده کردم.
    مشکل فتق دیسک کمر، آرتروز هر دو مچ پا که یکی از مچ ها نیز دارای استخوان اضافی و محدودیت حرکتی هست و برای شکستگی نیز بستری هم شدم، همچنین فتق شکمی رو هم عمل کردم.
    ایا امکان معافیت پزشکی حین تحصیل وجود داره؟

    1. وقتتون بخیر باشه بستگی به میزان شدت بیماری شما دارد.

  26. سلام من دانشجو کارشناسی پیوسته هستم و دچار بیماری سنکوب هستم و تست تیلتم مثبت شده آیا امکانش هست حین تحصیل درخواست معافیت پزشکی بدم و در صورت معافیت نکته منفی ای داره؟

    1. سلام وقت بخیر
      در هنگام معافیت تحصیلی ،معافیت پزشکی به صورت همزمان صادر نخواهد شد

  27. سلام وقتتون بخیر
    اگه معافیت پزشکی چشم در حین تحصیل بگیرم، میتونم واسه وکالت یا قضاوت یا دفتر اسنادی رسمی، استخدام بشم؟

    1. باسلام برای معافیت پزشکی باید فارغ التحصیل شده باشید

  28. سلام…….وقت به خیر
    من جواب MRI ام بصورت زیر:
    Right paracentral disc protrusion with thecal sac impression is seen atT9-T10 and T4-T5 levels
    Schmorl node is seen T6-T7 and T7-T8 levels
    Central and right paracentral disc protrusion with thecal sac impression is seen at l5-s1 and l4-l5levels
    میخواستم بدونم احتمال معافیت دائم دارم؟

  29. سلام بنده توده بدخیم لنفوم داشتم و بعد از سه سال شیمی درمانی نزدیک دوسال هست خوب شدم و طحالم رو هم جراحی کردم
    الان دانشجو ام آیا با مدرک کاردانی معاف میشم؟

  30. سلام بنده سه سال پیش کنکور دادم قبل از قبولی کنکور اقدام به معافیت پزشکی کردم شماره چشم من ۸ است تا کمیته پزشکی هم رفتم موافقت کرده بودن خودم انصراف دادم الان معافیت تحصیلی دارم آیا حین تحصیل می‌توان دوباره درخواست معافیت پزشکی بدهم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      دو معافیت همزمان باهم صادر نخواهد شد و بیماری های چشم به مدرک تحصیلی مرتبط می باشد

  31. سلام
    پای من به فاصله 3 انگشت (انگشت اشاره- وسطی- انگشتری) پرانتزی هست. میتونم از معافیت استفاده کنم؟
    دائم یا معاف از رزم؟

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به مدرک تحصیلی شما و میزان فاصله بر حسیب سانتی متر برای معافیت در نظر گرفته می شود.

  32. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی مقطع کاردانی هستم و گوش سمت راستم کم شنوایی دارد و طبق نظر پزشک متخصص این مشکل مادر زادی می‌باشد و قابل درمان نیست
    میخواستم بدونم ممکنه برای من معافیت دائم صادر کنند ؟ واگر صادر میکنند چه زمانی اقدام کنم

  33. سلام خسته نباشید من 19 سالمه دانشجو ترم دو کارشناسی هستم
    من گوش چپم شنوایی نداره و تک گوش هستم و بیماریمم درمانی نداره
    آیا معافیمو میتونم بگیرم؟

  34. سلام وقت بخیر
    تنگی کانال نخاع داشتم و ۲ تا از دیسک هام رو جراحی کردم و تراشیدن
    در حین تحصیل میتونم برای معافیت اقدام کنم؟
    میتونم معافیت کامل و دائم بگیرم؟

    1. سلام خدمت شما، اگر تنگی کانال منجر به عمل و تعویض مهره شده است و مهره ها عوض شده و مهره مصنوعی گذاشته شده بله امکان معافیت دارید، البته نظر پزشک و عوارض شما هم تاثیر گذار است.

  35. سلام وقت بخیر
    من تنگی کانال نخاع داشتم و ۲ تا از دیسک هام جراحی شده
    الان دانشجوی کارشناسی ان در هنین حین میتونم برای معافیت اقدام کنم؟
    و آیا معافیت کامل میگیرم؟

    1. سلام خدمت شما، اگر تنگی کانال منجر به عمل و تعویض مهره شده است و مهره ها عوض شده و مهره مصنوعی گذاشته شده بله امکان معافیت دارید، البته نظر پزشک و عوارض شما هم تاثیر گذار است.

  36. سلام. برای معافیت دائم برای دیسک گردن میشه حین تحصیل ارشد )ترم ۴( اقدام کرد؟

  37. سلام. من دیسک گردن دارم و انگشت کوچک دست چپ و مچ دست چپم درد میکند. امکان گرفتن معافیت دائم وجود دارد؟

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت پزشکی از این طریق بستگی به نوع مشکل گردن دارد

  38. سلام من ترقوه ام شکست عمل کردم و پلاتین داخلش هست و از شانه ام افتاده هست و نمی‌توانم دستم را تکان دهم کتف هم آسیب دیده آیا شامل معافیت دائم هست

    1. سلام وقت بخیر شرایط شما در کمیسیون پزشکی بررسی می شود

  39. سلام
    بنده بیماری شیزوفرنی دارم و سابقه بستری در بیمارستان هم دارم
    در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد هستم
    آیا با بیماری شیزوفرنی در حین تحصیل میتونم معافیت دایم پزشکی بگیرم؟

    1. سلام خدمت شما، خیر امکان گرفتن این معافیت درحین تحصیل امکان پذیر

  40. سلام 16 ساله هستم دهم هنرستان انگشت اشاره از بند میانی قطع شده میتونم معافیت بگیرم

  41. سلام من دانشجو ترم اول کارشناسی هستم نمره چشم من طبق نظرپزشک بالای6بود طبق آیین نامه نمره6برای مقطع کاردانی معاف از سربازی می شوم اما الان ترم اول کارشناسی هستم ولی هنوز معافیت تحصیلی نگرفتم و از سمتی مطمئن نیستم معاف بشم دکتر گفت80درصدمعافی بازم بستکی به تصمیمشون داره.
    الان موندم چیکارکنم اگرلیسانس بگیرم بایدنمره8باشد که معاف نمیشم
    اگر لیسانس نگیرم انصراف بدم ممکنه معاف نشم باز مشخص نیست
    نمیشه مطمئن شد معاف میشم یاخیر؟

    1. سلام برای شما کمیسیون تشکیل داده می شود و در انجا تصمیم گیری می شود

  42. سلام من دانشجوی ارشد هستم و پیوند کلیه شدم میتونم برای معافیت حین تحصیل اقدام کنم؟

  43. سلام خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی ترم 4 هستم

    چشم راست:
    آستیگمات 3.75
    دوربینی 9.5
    چشم چپ:
    آستیگمات 4.25
    دوربینی 8.25

    آیا میتونم حین تحصیل درخواست معافیت بدم یا باید از دانشگاه انصراف بدم و ترک تحصیل کنم؟
    و اینکه آیا موقع معاینه مدرک من رو لیسانس حساب میکنن یا دیپلم؟

    اصلا با این شماره های چشم من معافیت دائم میدن؟

    لطفا جنبه منفی این معافیت حین تحصیل رو هم اگه داره بگین

    1. سلام وقت بخیر به شما معافیت تعلق میگیرد ولی باید بعد از تحصیل اقدام کنید
      در صورت گرفتن معافیت پزشکی از استخدامی های دولتی منع می شوید

  44. سلام خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی ترم 4 هستم

    چشم راست:
    آستیگمات 9.75
    دوربینی 3.75
    چشم چپ:
    آستیگمات 8.25
    دوربینی 4.25

    آیا میتونم حین تحصیل درخواست معافیت بدم؟ یا باید از دانشگاه انصراف بدم و ترک تحصیل کنم؟
    و اینکه آیا موقع معاینه، مدرک من رو لیسانس حساب میکنن یا دیپلم؟
    اصلا با این شماره های چشم من معافیت دائم میدن ؟

    لطفا جنبه منفی این معافیت حین تحصیل رو هم اگه داره بگین

    1. باید انصراف دهید معافیت پزشکی همزمان با تحصیل نمی شود در صورت انصراف با مدرک دیپلم حساب می شوید و نمره چشم شش معافیت دارد

    1. برای گرفتن معافیت پزشکی در مورد صرع ابتدا باید معافیت تحصیلی خود را تمام کنید

  45. سلام من فشار خون بالا دارم و در مقطع کاردانی تحصیل می کنم اول تابستون مدرکم رو میگیرم و برای کارشناسی اقدام میکنم
    در این بازه بین کاردانی و کارشناسی میتونم برای معافیت اقدام کنم؟
    و اگر معاف نشدم میتونم از معافیت تحصیلی استفاده کنم یا نه حتما باید برم سربازی

    1. سلام خدمت شما،بله میتوانید اقدام کنید برای معافیت تحصیلی،اما درصورتی که درخواست شما رد شود دفترجه پست میشود و باید برای سربازی اقدام کنید.

  46. با سلام و تشکر
    بنده دانشجو مقطع کارشناسی هستم و دارای بیماری کم کاری تیرویید هستم بطوری که مادام العمر باید قرص مصرف کنم و تحت نظر پزشک باشم آیا می‌تونم درحین تحصیل برای معافیت پزشکی اقدام کنم؟ و چه نوع معافیتی شامل حالم میشه؟

    1. سلام. مشکلات مربوط به تیروئید در صورت داشتن علائم واضح بالینی و به شرط آنکه مقاوم به درمان باشند دارای معافیت دائم هستند ، برای بررسی این بیماری میتوانید حین تحصیل اقدام کنید.

  47. سلام
    ممنون از مطالب سایتتون
    من دچار مشکل ترنس هستم که طبق توضیحات موجود در سطح اینترنت در زیرمجموعه روان هست.
    ایا میتوانم حین تحصیل اقدام به درخواست معافیت کنم؟ ترم چهار ارشد هستم.
    و اینکه برای این مورد چه مدارک پزشکی ای لازم دارم؟ اخه عمل و عضو فیزیکی نیست که…. ممکنه راهنمایی بفرمایید؟

    1. سلام خدمت شما،مدارک شامل گواهی پزشکی مبنی بر اختلال هویت جنسی که از پزشک قانونی تهیه میشود و همچنین بعد از ثبت درخواست ،۶ ماه معافیت موقت برای درمان و زیر نظر پزشک بودن داده میشود،حین تحصیل نیز امکان معافیت دارید.

  48. سلام خسته نباشید ممنون میشم جواب بدید
    دانشجوی ترم ۲ دانشگاه ازاد هستم و به بیماری پسوریازیس مبتلا میباشم که سر و قسمتایی از صورت، داخل گوش ها، دست و قسمتایی از انگشت و ناخن‌ها، سینه و شکم، کمر، ران و پا و ناخن های پا، الت تناسلی و …
    میشه در هنگام تحصیل اقدام به معافیت پزشکی کنم؟ احتمال معافیت دائم چقدر است؟

    1. سلام وقت بخیر در حالتی که معافیت تحصیلی دارید نمی توانید معافیت دیگری را درخواست دهید و احتمال معافیت دائم برای شما با توجه به شدت ان هست که البته بسته به نظر و رای نهایی کمیسسون و پزشکان دارد .

      1. سلام. بنده واریکوسل درجه ۳ دارم . ایا در حین تحصیل میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

        1. سلام. خیر . از طرفی شرایط دریافت معافیت دائم پزشکی متفاوت است اگر یکبار جراحی انجام دهید و مجدد عود کند و گرید آن به آن به ۳ برسد میتوانید برای دریافت معافیت دائم پزشکی اقدام کنید در غیر اینصورت صرفاً از خدمات رزمی معاف خواهید شد.

  49. سلام
    ترم ۴ کارشناسی هستم
    فاصله بین دو کاسه زانوی من ۱۵ سانتی متر و فاصله استخوان پاهام ۱۱ سانتی متر هستش
    fmf هم دارم از بدو تولد و به خاطرش روزی ۲ عدد کلی سین مصرف میکنم
    معاف میشم یا خیر
    خیلی ممنون

    1. باسلام درصورتی که فاصله بین دوتا بالای ۱۴ باشد امکان معافیت خواهد بود

  50. سلام وقت بخیر بنده وقتی ورزش زیادی انجام میدم یا زیاد روی پا می ایستم دچار افتادگی پا میشوم آیا میتوانم معافیت حین تحصیل بگیرم؟
    افتادگی پا برای معافیت باید همیشگی باشه یا مثل بنده هم معاف میشوند

    1. با سلام برای شما کمیسیون تشکیل می شود و در صورتی که بیماری شما حاد باشد میتوانید معافیت دائم بگیرید

  51. سلام طلبه سطح ۳ (پایه۱۰)هستم…معلولیت دست راست دارم که قادر به انجام هیچ کاری باهاش نیستم…در حال تحصیل میشه معافیت پزشکی بگیرم؟

  52. سلام من دانشجوی کارشناسی هستم و مبتلا به اسنشیال ترمور ، آیا میتونم در حین تحصیل برای معافیت دائم اقدام کنم؟

  53. سلام من قوز قرنیه دارم میخواستم بدونم این قوز قرنیه من از چه مقدار بیشتر باشه معافیت تعلق میگیره بهم؟
    ضمنا حداقل زمانی که مراحل معافیت از ابتدا تا تایید نهایی طول میکشه چقدره؟

  54. سلام افتادگی پلک دارم و نصف مردمک چشمم را گرفته است میتونم معاف شم؟؟

  55. سلام من دانشجو کارشناسی پیوسته هستم
    و مشکل دیسک کمر شدید دارم از نوع استروژن خواستم ببینم درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل مقدور هست برام؟

  56. سلام
    من دانشجو مقطع کارشناسی پیوسته هستم
    و مشکل دیسک کمر شدید دارم از نوع اکستروژن
    خواستم ببینم در حین تحصیل امکان ب درخواست معافیت پزشکی در این زمینه هست؟

  57. سلام. من دیابت نوع ۱ دارم. خودم‌ هم دانشجوی کارشناسی هستم‌ ایا میتونم در حین تحصیل اقدام‌به معافیت پزشکی کنم؟

  58. سلام
    زانوی راست من پارگی ACLو مینیسک دارد و زانوم بی ثباتی دارد دانشجوی کارشناسیم ایا امکان اقدام برای معافیت در حین تحصیل دارد؟

  59. سلام خسته نباشین لطفاااا جواب بدین خواهشا
    من ۸ ۹ سال پیش تصادف کاردم خونریزی داخلی شدید .پارگی طحال اینا .۱۸ تا بخیه شکمم خورده .بعد ۴ سال پیش عمل صفرا انجام دادم ۱۱ تا بخیه دیگه شکمم خورده .به علت عمل هم چسپندگی زیاد روده دارم .معده م هم زخم سالی یه بار خونریزی میکنه ۰ند روز خونریزی شدید داره .تحت درمانم همیشه .
    ایا میشه با اینا درخواست معافیت داد در طول تحصیل امید هست؟؟؟

  60. سلام من دانشجو هستم و از قدیم بیماری اعصاب و روان داشتم؛ و میخوام که در حین تحصیل درخواست معافیت دائم بدم تا برای گرفتن پاسپورت اقدام کنم؛ آیا بدون انصراف از تحصیل میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام وقت بخیر امکان گرفتن معافیت اعصاب و روان در حین تحصیل وجود ندارد

  61. سلام من دیابت نوع ۱ دارم .
    مشمول غیبت هستم
    در حال تحصیل در دانشگاهم.برای انتخاب واحد ترم بعد به مشکل خوردم. امکان داره بتونم معافیت پزشکی بگیرم در کنارش تحصیل کنم یا باید صبر کنم تا معافیت پزشکی بیاد؟؟؟

    1. سلام. در صورت صحت مدارک پزشکی شما مشمول معافیت دائم پزشکی هستید برای دریافت این معافیت میتوانید حین تحصیل اقدام کنید.

  62. سلام
    بنده صافی کف پا از نوع حادش رو دارم و میخواستم بدونم میتونم حین تحصیل معافیت پزشکی رو هم بگیرم یا باید بزارم برای بعد از دوره تحصیلی؟
    یا اصولا صافی کف پای شدید منجر به معافیت دائم میشه یا صرفا معاف از رزم؟

    1. سلام موارد معافیت کف پای صاف اگر از پاشنه به سمت خارج منحرف شده باشد و احساس درد شدید در ناحیه ساق پا داشته باشی و در صورت ایستادن زیاد احساس خستگی داشته باشی معافییت کف پا در صورت صلاح دید کمیسیون وجود دارد

      1. سلام من دیابت دارم از نوع یک. خودم دانشجوی کارشناسی هستم میتونم حین‌تحصیل اقدام کنم؟

    1. سلام. بسته به شدت و تاثیر گذاری روی عملکرد بیماری ممکن است معافیت دائم پزشکی با معاف از رزم شوید.

  63. سلام من قلبم رادر کودکی عمل کردم میتونم معافیت پزشکی حین تحصیل بگیرم؟ الان ترم های آخر کارشناسی هستم

    1. سلام درحین تحصیل امکان پذیرنیست،درضمن باتوجه به اصطلاح پزشکی و عوارض آن معافیت شما بررسی میشود.

  64. من یکبار اقدام به معافیت پزشکی کردم و معاف ازرزم شدم بخاطر قبولی در دانشگاه سراسری بهم معاف تحصیلی دادن .دوباره می تونم در حین تحصیل اقدام به معافیت کنم؟؟

  65. سلام
    من دانشجو ارشد هستم
    چشم آستیگمات هست شمار یه چشم ۵نبم
    میخواستم ببینم میتونم برای معافیت در حین تحصیل اقدام کنم

  66. سلام .بنده مقطع کارشناسی هستم پای راستم 5سانت کوتاهی نسبت به پای سالمم دارد میتونم ازمعافیت پزشکی حین تحصیل استفاده کنم؟

    1. سلام. برای دارندگان مدرک دیپلم کوتاهی ۵ سانتی پا معافیت دائم پزشکی به همراه دارد اما برای دارندگان مدرک کارشناسی معافیت از رزم . این بیماری امکان بررسی حین تحصیل ندارد.

  67. با سلام
    دچار diskal herniation at L1/2 level هستم ایا حین تحصیل مقطع ارشد میتوانم برای معافیت پزشکی اقدام نمایم؟

  68. سلام من مشکل اعصاب دارم(سر و صدا نمیتونم تحمل کنم)آیا معافیت پزشکی بهم تعلق میگیره
    و درحال تحصیل هستم دانشجوی کارشناسی ترم ۷

    1. سلام بستگی به نوع اختلال ،نظر روانشناس،مراحل درمانی و همچنین مدارک پزشکی شما و تایید نظام وظیفه بررسی میشود.

  69. سلام من دیسک گردن دارم ایا می تونم معافیت در حین تحصیل بگیرم؟

    1. بله این مورد در معافیت پزشکی وجود دارد اما به میزان شدت آن ممکن است معافیت دائم یا موقت یا معافیت از رزم داده شود.

  70. سلام من با مشکل افتادگی مچ پا drop foot میتونم حین تحصیل معافیت بگیرم؟

    1. سلام. بله در صورت تایید بیماری توسط کمسیون پزشکی به شما معافیت دائم پزشکی داده میشود شما حین تحصیل میتوانید برای دریافت معافیت اقدام کنید.

  71. سلام خسته نباشید من مشکل افتادگی مچ drop foot دارم حین تحصیل میتونم برای معافیت اقدام کنم؟
    همچنین کیست ارکنوئید دارم همزمان میتونم اقدام کنم؟

    1. سلام. شما میتوانید از طریق کیست آراکنوئید در حین تحصیل برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید.

  72. سلام
    در حین تحصیل در دانشگاه میشه برای معافیت پزشکی چشم اقدام کرد؟
    و اینکه اگه چشمای کسی که میخواد لیسانس توی پیام نور بگیره
    یکی از چشما به بالای ۸ دیوپتر نزدیک بینی برسه معافیت دائم میتونه بگیره؟چه در حین تحصیل و چه بعد از گرفتن لیسانس(در صورتیکه آستیگماتیسم نباشه)
    من از چن تا سایت پرسیدم
    پاسخ واضحی ندادن
    ممنون میشم خوب راهنمایی کنید
    مچکرم

    1. سلام. برای معافیت چشم پزشکی نمیتوانید در حین تحصیل اقدام کنید، اگر شماره یک چشم به ۸ دیپتومتر برسد در صورت داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر از خدمت سربازی معاف میشود ، بدیهی است نوع دانشگاه در دریافت یا عدم دریافت معافیت پزشکی تاثیری ندارد.

  73. سلام ببخشید قضیه طرح و خدمت چیه .اگر طرح یک کارشناس بهداشت عمومی با خدمت یکی بشه .دیگه توی درمونگاه خدمت میکنه؟

  74. سلام من دانشجو هستم و سابقه سرطان استخوان با دوبار عود دارم. مفصل زانوم کاملا تعویض مفصل شده و به جای استخون درشت نی هم پروتز قرار گرفته. از طرفی هم مچ پام دچار دراپ فوت هست و زانوی پام تا ۴۵ درجه بیشتر خم نمیشه. ایا امکان اقدام برای معافیت پزشکی در حین معافیت تحصیلی برای من وجود داره؟

  75. سلام خسته نباشید
    من دانشجو هستم و دو تا از دیسک های کمرم رو به تازگی عمل کردم، میخواستم بدونم میتونم برای گرفتن معافیت پزشکی حین تحصیل اقدام کنم؟

    1. سلام خدمت شما، خیر برای دیسک کمر امکان اقدام در حین تحصیل را ندارید.

  76. سلام خسته نباشید
    من دانشجو هستم و دو تا از دیسک های کمرم رو به تازگی عمل کردم، میخواستم بدونم میتونم برای گرفتن معافیت پزشکی حین تحصیل اقدام کنم؟

    1. سلام خدمت شما، خیر برای دیسک کمر امکان اقدام در حین تحصیل را ندارید.

  77. سلام بنده ترم 1 ارشد هستم.مشکل فکی آندربایت خفیف دارم ودر تکلم و جویدن کمی دچار مشکل هستم ولی شدید نیست .همچنین کری گوش یک طرفه دارم و هم چنین وارکوسل گرید 2 چپ دارم .در حین تحصیل واسه اقدام به معافیت پزشکی واسه همه ی بیماری هام مدارک جمع کنم یا فقط بیماری فک؟چون کری یک طرفه فقط زیر کارشناسی معاف میکنه.

    1. سلام اگر مشکل فک و اختلال در جویدن و تکلم خفیف باشد امکان معافیت ندارید ،برای واریکوسل درصورتی که عمل کنید و بعدعمل عود کند و گرید ۳ یا بالاتر باشد معافیت دائم دارید.

  78. با سلام
    من وقتی بچه بودم
    تقریبا ۷ سالگی
    دوتا از بیضه ها نهفته بودش
    و طی عمل جراحی آنرا درون کیسه بیضه جای دادند
    و هنوز هم با آن پلاستیک هایی که طی جراحی استفاده کردند بیضه در کیسه بیضه جای گرفته
    اگر من اقدام به گرفتن کارت معافیت دائم از خدمت سربازی کنم در حین اینکه در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل برای گرفتن لیسانس می‌باشم
    بنظرتون معافیت دائم میدهند؟
    و اینکه به نظر شما این کارت معافیت می‌تواند مانع از استخدام شدن شود؟
    و اینکه اگر من بتوانم این کارت معافیت دائم رو بگیرم و بعدا در رشته پزشکی در کنکور قبول شوم
    اجازه تحصیل در این رشته و استخدام شدن در بیمارستان‌ها را دارم؟و یا لاقل مجوز مطب زدن رو میدن؟

    1. سلام وقت بخیر بخاطر این موضوع احتمال گرفتن معافیت دائم پایین است. برای استخدامی به مشکل خواهید خورد و برخی از بوردهای پزشکی را نمی توانید بگذرانید

  79. سلام خسته نباشید
    من سال 96 واریکوسل گرید 3 داشتم و عمل کردم
    و الان 1400 دوباره واریکوسلم عود کرده
    در حال حاضر هم دانشجو هستم
    ایا میتونم در حین تحصیل برای معافیت دائم اقدام کنم؟

    1. سلام برای این بیماری حین تحصیل نمیتوان اقدام کرد، اما بعد از فارغ التحصیلی اگر عود کرده باشد و گرید ۳ یا بالاتر باشد معافیت دائم تعلق میگیرد.

  80. سلام من دانشجو هستم و بیماری پسوریازیس دارم میخواستم بدونم میتونم در حین تحصیل اقدام به معافیت پزشکی بکنم و اینکه اگه میشه روی زانو هام و آرنج و سر و باسن این مشکلو دارم بنظرتون معاف میشم
    تشکر.

    1. سلام. خیر امکان بررسی این بیماری حین تحصیل وجود ندارد و اینکه در موارد خاصی معافیت دائم به همراه دارد مثلاً اینکه عارضه شدید و در سر و گردن باشد.

  81. سلام
    من الان نزدیک 5 سال دوبینی دارم یعنی چشم راستم انحراف داره و یک مشکل دیگه اینکه چشم راستم بینایی کامل نداره و واضح نمیبینم فقط کلی میبینم جزئی نمیبینم شرایط چجوریه الان دانشجوی ترم 3 هستم؟

    1. سلام. معافیت چشم پزشکی حین تحصیل قابل بررسی نیست. دریافت هرگونه معافیت پزشکی به تایید کمسیون پزشکی مربوط به سازمان نظام وظیفه بستگی دارد . اگر دو بینی در شما به اثبات برسد میتوانید معافیت بگیرید.

  82. سلام و خسته نباشید بنده دانشجوی مقطع کارشناسی هستم و بیماری کیفوز یا گوژپشتی دارم آیا در حین تحصیل میتونم اقدام به معافیت کنم؟ آیا معافیت دائم سربازی میگیرم با این مشکل؟

    1. سلام بنده 19سالمه و مدرسه بزرگسالان دارم درس میخونم یه کتاب برام مونده من دچار قوز قرنیه شدم چسم سمت راست من دید درحد صفر بینایی سنجی برای چسم راست من از فاصله دومتر با دست اشاره میکند که به زور میبینم و چشم سمت راست من درحد 5دهم میبینه اشعه cxl هم انجام دادم آیا میشه قبل از گرفتن دیپلم برای معافیت پزشکی اقدام کنم ؟ بعد ممکن معافیت پزشکی بهم تعلق نگیره؟

      1. جزو دسته بیماری نیست که در حین تحصیل بشه اقدام کرد ولی وقتی چشم بینایی درحد صفر دارد قطعا معافیت دارد

  83. سلام وقتتون بخیر
    برای مشکلات ریه و قفسه سینه میشه در حین تحصیل اقدام کرد برا معافیت تحصیلی؟
    ترمهای آخر لیسانس هستم

    1. سلام. بسته به نوع مشکل میتوانید اقدام کنید برای جواب دقیق باید از نوع عارضه اطمینان داشته باشیم برای بررسی دقیق با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  84. سلام.بنده ارشد ترم یکم.یه گوشم نمیشنوه از کودکی.مشکل فکی هم دارم که فک پایینیم جلوتره و دندوندام چفت نمیشه.مادرمم طلاق گرفته ولی حقوق بگیره.برادر بزرگمم سربازی رفته.الان از چه طریقی من میتونم خوب و زود نتیجه بگیرم.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام. برای معافیت پزشکی به علت مدرک تحصیلی بالا احتمال زیاد معاف از رزم خواهید بود و برای کفالت مادر هم به علت وجود برادر بزرگتر معافیت داده نمی شود.

  85. سلام برای چه بیماری هایی میتوان در حین تحصیل ، اقدام به معافیت پزشکی کرد ؟
    آیا اینها است؟
    ۱ نزدیکی بینی بیشتر از۳
    ۲ سینوزیت
    ۳ کیفیوز و اسکولیوز

    1. سلام . چنانچه درجه اسکولیز شما به حد مورد نیاز برای معافیت برسد میتوانید در حین تحصیل از طریق این مشکل اقدامات لازم برای معافیت پزشکی را انجام دهید.

  86. سلام من دانشجو هستم و واریکوسل گرید ۲ و ۳ دارم آیا حین تحصیل میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام. خیر پس از تحصیل میتوانید برای معافیت پزشکی درخواست خود را مطرح کنید موافقت با درخواست شما به نظر کمسیون های پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد.

  87. سلام
    من واریکوسل گرید 3 دارم ، سونوگرافی و دکتر اورولوژی تائید کردن
    کمتر از 1 سال پیش رباط صلیبی جراحی کردم (رباط ACL کاملا قطع شده بود)
    پدرم 29 ماه خدمت جبهه داره (کارت ایثارگری هم داره)

    با مجموع این توضیحات ایا میشه معافیت دائم گرفت ؟

    1. سلام. امکان ارائه درخواست معافیت پزشکی در حین تحصیل وجود دارد اما موافقت با آن به نظر کمسیون پزشکی درباره بیماری شما و درمان پذیری آن دارد.

  88. سلام وقت بخیر
    من در حین تحصیل برای معافیت اقدام کردم. برگه هایی که پلیس+۱۰ برای معرفی دکتر و مشخصات خودم و واکسن بهم دادن همه رو انجام دادم و دکتر هم بیماریمو تایید کرد. وقتی برگه رو بردم برای تحویل، پلیس +۱۰ بهم گفت معافیت حین تحصیل شامل بخش ۶ بند ۱۲ نمیشه و باید صبر کنی تا تحصیلت تموم بشه و برگه هارو بهم پس داد..
    حالا سوالم اینه من الان غیبت میخورم یا نه؟؟ چون وقتی برگه هارو بهم داد اسمم رو تو سیستم ثبت کرد

    ممنون میشم پاسخ بدین

  89. با سلام بنده دیپلم ردی هستم و ۲ بار عمل اتدسکوپی سینوس انجام دادم و عملا سینوس های من به شکل غده شده و به گفته دکتر شرایطم جوریه که هر ۴ سال مریضی بنده برمیگرده و باید عمل بشم تمام مدارک و مستندات هر ۲ عمل موجود است خواستم ببینم بنده شرایط معافیت دائم رو دارم یا خیر ؟ممنون میشم پاسخگو باشید سپاس

    1. سلام.دریافت هرگونه معافیت پزشکی به نظر کمسیون های پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد این کمسیون معمولا با توجه به شدت بیماری و تاثیر آن بر کارایی روزمره فرد رای به معافیت دائم یا معافیت از خدمات رزمی مشمولان میدهد برای بیماری شما معمولا معافیت از رزم صادر میشود.

  90. سلام خسته نباشید
    من در پایان کارشناسی و دوره مهلت یکساله برای معافیت پزشکی (گوش و حلق و بینی) اقدام کردم
    در حال حاظر پرونده در جریان هست و تکلیف معافیت من هنوز مشخص نیست
    دو تا سوال داشتم:
    1-آیا میتوانم برای کارشناسی ارشد ثبتنام کنم؟با توجه به اینکه پرونده معافیت پزشکی من در جریان رسیدگی هست
    2-آیا در صورت ثبتنام در دانشگاه میتوانم پرونده معافیت خود را به پیش ببرم و به نتیجه برسانم؟

    1. سلام بستگی به نوع معافیت دارد ولی به احتمال زیاد میتوانید

  91. سلام خسته نباشید من دانشجو هستم و نمره یک چشمم ۶ است و نزدیک بینه می خوام بدونم در حین تحصیل میتونم معافیت پزشکی بگیرم؟

    1. سلام. خیر برای معافیت چشم پزشکی باید پس از تحصیلات اقدام کنید. و با توجه به شرایط شما به احتمال قوی معاف از رزم می شوید.

  92. سلام وقت ببخشید من پلیپ و انحراف بینی شدید و لرزش دست دارم طوری که یک بار برای دانشگاه افسری اقدام کردم اما تست پزشکی اونجا رد شدم آیا امکان معافیت هست.یا حین تحصیل معافیت میتونم بگیرم یا خیر

    1. سلام . دریافت معافیت پزشکی بستگی به نظر و تایید کمسیون های پزشکی نظام وظیفه دارد که با توجه به شدت بیماری و درمان پذیری آن میتواند متفاوت باشد. ابتدا باید بیماری به طور دقیق مشخص شود تا بتوانیم درباره مراحل اقدام نظر بدهیم. ولی با توجه به شرایطی که گفتید امکان دریافت معافیت کامل بسیار کم است.

  93. سلام
    من کف پاهام خیلی صافه جوری که مچ پاهام رو به داخلن…
    در حال تحصیل هستم
    میتونم معافیت دائم بگیرم؟!

    1. سلام در رابطه با معافیت پزشکی صافی کف پا در حین تحصیل نمی توان اقدام کرد اگر پزشک نظام وظیفه تایید بکند که صافی کف پای شما همراه با دفورمیتگی مچ پای شما شده باشد معافیت دائم تعلق میگیرد

  94. سلام خسته نباشید
    من کف پاهام خیلی صافه یعنی به قدری صافه که مچای پاهام رو به داخلن…
    من در حال تحصیل هستم میخواستم بدونم معافیت دائم بم تعلق میگیره یا خیر؟!
    (چون میدونم بعده لیسانس بخوام اقدام کنم معافیت رزمی فقط میتونم بگیرم…)

    1. سلام در رابطه با معافیت پزشکی صافی کف پا در حین تحصیل نمی توان اقدام کرد اگر پزشک نظام وظیفه تایید بکند که صافی کف پای شما همراه با دفورمیتگی مچ پای شما شده باشد معافیت دائم تعلق میگیرد

  95. سلام‌ خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی هستم یکی از چشمام شماره ۶ هست.با نظام‌وظیفه تماس‌گرفتم گفتن اگر‌ معافیتتون قطعیه و توسط پزشک تایید بشه نیاز نیس از دانشگاه انصراف بدین
    میخاستم بدونم همینطور هست یا نه؟

  96. سلام وقت بخیر بنده دانشجو هستم و دو سال از تحصیلم باقی مانده جمع شماره ضعیفی+آستیگمات یک چشمم حدودا 11 و چشم دیگر 9 است آیا معافیت حین تحصیل امکانپذیر می باشد؟یا باید ترک تحصیل کرده و سپس اقدام کنم برای معافیت؟؟

  97. سلام وقت بخیر من پوکی استخوان دارم میخواستم بدونم میشه برای معافیت در حین تحصیل اقدام کنم یا بایستی درسم تموم بشه ؟

  98. سلام وقت بخیر من پوکی استخوان دارم میخواستم بدونم میشه برای معافیت در حین تحصیل اقدام کنم یا بایستی درسم تموم بشه ؟

  99. سلام وقت بخیر من پوکی استخوان دارم میشه درحین تحصیل برای معافیت اقدام منم یا باید درسم تموم شه ؟

  100. سلام وقت بخیر
    سلام من دانشجو ترم 5 کارشناسی هستم و بیماریم جز بیماری های در حین تحصیل هست
    میخواستم بدونم اگر الان درخواست برای معافیت پزشکی بدم و درخواستم رد بشه مجبورم که برم سربازی
    و معافیت تحصیلیم قطع میشه یا این که میتونم درسمو ادامه بدم ؟

    1. سلام تا وقتی دانشجویید معافیت تحصیلی شامل حال شما می شود

  101. سلام . من با جراحی ستون فقرات و داشتن پلاتین در کمر و اسکولیوز بالای چهل و پنج درصد و قفسه سینه صدری میتونم در حین نحصیل معافیت بگیرم؟

  102. سلام من اگه با مدرک دیپلم درخواست معافیت پزشکی بدم معاف دایم میشم. اگه قبل از ثبت نام در دانشگاه درخواست معافیت پزشکی بدم و بعد دانشجو بشم به درخواستم رسیدگی میشه؟
    ممنون

  103. سلام من فاقد کارایی شست هر دو دست هستم. آیا میتونم معافی حین تحصیل بگیرم؟

  104. سلام وقت بخیر، ببخشید
    پدر و مادرم طلاق گرفتن میخوام کفالت مادرم رو اگه میشه بگیرم که معاف بشم
    سوالم اینه که در حین تحصیل که ترم ۶ دانشگاه هستم میشه الان معافیت دائم رو بگیرم یا باید صبر کنم دانشگاهم تموم شه یا انصراف بدم ؟

    1. سلام درصورتی که غیبت نداشته باشید واز تاریخ طلاق پدر ومادر سی ماه گذشته باشد میتوانید برای معافیت دائم اقدام نمائید اگر کمتر از سی ماه باشد معافیت موقت میگیرید

  105. سلام من شماره چشمم بالای 6 هست و در حین تحصیل در سال دوم دانشگاه هستم ایا میتوانم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام باتوجه به مقطع تحصیلی خود میتوانید معافیت پزشکی دریافت کنید درصورتی که کارشناسی باشید نمره چشم به همراه آستیگماتیسم باید بالای هشت باشد

    2. سلام من واریکوسل گرید 3دارم و هم اکنون در حال تحصیل هستم و درد شدید دارم آیا میتونم برای معافیت دائم اقدام کنم

      1. سلام. دریافت معافیت پزشکی به نظر کمسیون های پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد در رابطه با مشکل شما چنانچه بعد از جراحی مجدد عود کند میتوانید برای معافیت دائم اقدام کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز تماس.

  106. باسلام و حسته نباشید
    من دانشجو هستم و دو سال از تحصیلم مونده میخوام برای معافیت اقدام کنم
    مادر زادی تنبلی چشم دارم و میزان دیدم ۱ از ۱۰ هست(در تابلو های اپتومتریست فقط ردیف اول از بالا را میبینم)و علاوه بر آن نزدیک بینی و آستیگماتیسم هم دارم و از عینک استفاده میکنم و دیدم با عینک کامل نمیشه برای اینکه در کنکور دفترچه ی سوال را با فونت درشت دریافت کنم در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده دادم و الان کارت عضویت دارم و از لحاظ پزشکی دارای معلولیت متوسط هستم
    با توجه به شرایطی که گفتم امکان اقدام برای معافیت دائم در دوران تحصیل را دارم؟

    1. سلام بله میتوانید برای معافیت پزشکی حین تحصیل اقدام کنید

  107. سلام وقت بخیر من نیستاگموس مادرزادی دائمی دارم اگر در حین تحصیل اقدام کنم و تو شورا تائید نشه معافیت تحصیلیم باطل میشه؟ و اینکه چقدر احتمالش هست معاف نشم؟

    1. سلام تماس بگیرید شرایط بیشتر باید مطرح شود .

  108. سلام.ایا با داشتن ژنیکوماستی میتوان حین تحصیل معافیت گرفت

  109. سلام من پارسال مشکل پنوموتوراکس خود به خودی داشتم و چست تیوب گذاشتم و امسال باز تکرار شد و عمل vats انجام دادم و چون حین تحصیل هستم میخواستم ببینم میتونم برای گرفتن معافیت پزشکی حین تحصیل اقدام کنم ؟

  110. سلام
    من مشکل پانیک دارم و دارو مصرف میکنم ولی به طور کامل خوب نشدم امکان معافیت هست برام؟
    آیا حین تحصيل هم می تونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام
      بله امکانش هست .
      خیر در حین تحصیل ممکن نیست .

  111. سلام من از۰۱ تا ۱۵
    سالگی قرص فنوباربیتال و کاراپازین که برای تشنج بوده مصرف کردم و کلی مدرک دارم که صرع داشتم و این تشنج در داخل دهانم اتفاق میفتاد ضمنا کمبود پلاکت هم داشتم چند بار استخونمو برداشتن البته دلیل کمبود پلاکتم قرص های تشنجم بود الان یه ماه دیگه لیسانس میگیرم و میخام برا معافیت اقدام کنم آیا معافیت بم می دن؟

    1. با سلام به ظاهر و با این مشکلات معافیت به شما تعلق میگیرید .

  112. سلام ایا مشکل لک وپیس پوست میتوان درحین تحصیل برای معافیت اقدام کرد

    1. سلام دوست عزیز
      سلام بستگی به شرایط دارد تماس بگیرید.

  113. سلام من دانشجو پزشکی هستم.مجموع نمره های دو چشمم با نزدیک بینی و آستیگماتیسم ۱۴ است.با این شرایط معاف میشوم؟؟الان در شرایط دانشجویی می تونم اقدام کنم؟

  114. سلام
    من دانشجو ارشد هستم یکی از کلیه هام به دلیل نا مشخصی از کار افتاد و در عکس هسته ای ۳ درصد کارایی دارد و کلیه سالمم مادر زادی شکل متفاوتی دارد دوبلکس هست و پیچ خورده هست و یک لوله حالب اضافه دارد. میتوانم حین تحصیل برای معافی اقدام کنم؟
    اگر معاف نشدم می توانم به تحصیل ادامه بدم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت حاد بودن بیماری میتوانید در حین تحصیل اقدام کنید

  115. سلام
    من دانشجو ارشد هستم یکی از کلیه هام به دلیل نا مشخصی از کار افتاد و در عکس هسته ای ۳ درصد کارایی دارد و کلیه سالمم مادر زادی شکل متفاوتی دارد دوبلکس هست و پیچ خورده هست و یک لوله حالب اضافه دارد. میتوانم حین تحصیل برای معافی اقدام کنم؟
    اگر معاف نشدم می توانم به تحصیل ادامه بدم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت حاد بودن بیماری میتوانید در حین تحصیل اقدام کنید

  116. سلام و درود

    بنده پشت کنکوری هستم و تا سال ۱۴۰۰ معافیت تحصیلی یک ساله رو دارم

    بعد من صافی کف پا با حالت دفورمیتی مچ هردوپا دارم

    »»»آیا الان در این تاریخ میتونم برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنم و بعدش کنکور بدم و برم دانشگاه
    »»»»یا بعد از ثبتنام در دانشگاه و حین تحصیل میتونم دنبالش برم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتوانید اقدام کنید احتمال معافیت وجود دارد

  117. سلام من شلی دریجه میترال مادر زادی در حد حاد است مقطع کاردانی می توان حین تحصیل اقدام کرد
    با ۶ مورد دیگر

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت خاص شناخته شدن بیماری میتوانید

  118. سلام وقت شما بخیر من ترم ۷ دانشگاه هستم
    و وضیعت دیسک های کمرم خیلی دغونه
    و یک ترکیدگی دیسک داشتم
    و یک فتق دیسک شدید
    و یک یا دو مورد هم تورم
    میتونم از خدمت معاف شم ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله احتمال دارد با توجه به مدرک تحصیلی بررسی میشود

  119. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی مقطع کارشناسی هستم و بیماری شوک وازوواگال (بند 15 قلبی عروقی )دارم و پزشک فوق تخصص قلب هم این مسئله رو تایید کرده خواستم بدونم حین تحصیل میتونم برای معافیت پزشکی اقدام کنم یانه؟

    1. سلام محمد جان
      بله میتوانید . شرایط نظام وظیفه پیچیده است جهت بررسی دقیق تر با مشاورین ما تماس بگیرید

  120. سلام نمره چشم من جمعشان ۱۳ می‌باشد و همچنین برای دانشگاه مقطع کارشناسی ثبت‌نام کردم . میتوانم حین تحصیل معافیت دائم بگیرم یا نه؟انصراف بدم؟ در ضمن آستیگماتیسم هم هستم

    1. سلام. وقت بخیر با توجه به سابقه گذشته امکان معافیت شما وجود دارد و به احتمال قوی معافیت دائم خواهید گرفت ولی باز هم نتیجه نهایی توسط کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه مشخص خواهد شد

  121. سلام.من قفسه ی سینه ام برجسته اس و مشکل دریچه ی میترال قلب دارم.درخواست معافیت پزشکی دارم و داره به درخواستم رسیدگی میشه.اگه چند روز دیگه برای ارشد تو دانشگاه ثبت نام کنم دیگه به درخواستم رسیدگی نمیکنن؟ممنون از راهنماییتون.

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بستگی دارد در کدام مرحله معافیت باشید

  122. سلام من امسال دیپلم گرفتم و مشکل دیسک کمر دارم که جزو بیماری هایی هست که در حین تحصیل میشه برای معافیت پزشکی اقدام کرد
    خواستم بدونم که من میتونم برای دانشگاه ثبت نام کنم و هم زمان برای معافیت پزشکی اقدام کنم؟

  123. با سلام
    بنده دیپلم دارم. هر دو گوشی من ۵۲ دسی بل و ۵۴ دسی بل کاهش شنوایی داره
    منه ترم یکی دانشگاه میتونم برای معافیت در حین تحصیل اقدام کنم بعد به تحصیلم هم ادامه بدم؟
    احتمال معافیت چقدره؟

    1. سلام
      معافیت تحصیلی حین تحصیل تنها در صورتی به مشمولان تعلق میگیرد که شرایط خاصی داشته باشند و با توجه به نوع عارضه و بیماری مشخص میشود.

      1. گفتم که عارضه ضعف اعصاب گوش دوطرفه در فرکانس چهارگانه هوایی
        مادرزادی و ژنتیکی
        این عارضه جز این دسته از فاراد معافیت در حین تحصیل قرار می گیرد؟

        1. سلام
          خیر معافیت پزشکی حین تحصیل تنها برای برخی بیماری های خاص مثل نقص عضو و… امکان پذیر است.

  124. سلام بنده بیماری اسپوندلیت آنکیلوزان دارم میتوانم حین تحصیل لیسانس درخواست معافیت بدهم؟

    1. سلام باید بیماری در لیست معافیت های حین تحصیل وجود داشته باشه
      ولی متاسفانه این بیماری در حین خدمت میشه درخواست دارد نه حین تحصیل

  125. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من تابستان بعد دانشگاهم مقطع کادرانی تموم میشه وقته سربازیم میرسه. بعد من آسم الرژی شدیدی دارم و تقریبا به همه چیز حساسم حتی نمیتونم به ورزشه ساده انجام بدم به گرما و سرما به همه نوع بو و حتی عرق کردن اذیت میشم و سرفه های خیلی شدیدی دارم و تنگی نفسی هم داره بعضی موقع ها. بعد تحت نظر کلینیکم و واکسن استفاده میکنم بهترم و گفتن ۴ سال ولی تضمینی وجود نداره چون اسم و الرژی درمان نمیشه و منم خیلی شدیده. اما خب الان به چیزی حساس باشم بازم فعال میشه. کلینیکم بهم گفت میتونی معافیت بگیری. گفتم حالا ببینم میشه معافیت پزشکی بگیرم از این بیماری؟شامل معافیت میشه؟

    1. سلام
      برای گرفتن معافیت باید شدت و نوع بیماری مشخص شود و شورای پزشکی در این مورد تصمیم بگیرد.

  126. سلام
    ببخشید من تابسان بعد دانشگاهم مقطع کادرانی تموم میشه وقته سربازیم میرسه. بعد من آسم الرژی شدیدی دارم و تقریبا به همه چیز حساسم حتی نمیتونم به ورزشه ساده انجام بدم به گرما و سرما به همه نوع بو و حتی عرق کردن اذیت میشم و سرفه های خیلی شدیدی دارم و تنگی نفسی هم داره بعضی موقع ها. بعد تحت نظر کلینیکم و واکسن استفاده میکنم بهترم و گفتن ۴ سال ولی تضمینی وجود نداره. اما خب الان به چیزی حساس باشم بازم فعال میشه. کلینیکم بهم گفت میتونی معافیت بگیری. گفتم حالا ببینم میشه معافیت پزشکی بگیرم از این بیماری؟

    1. سلام
      برای گرفتن معافیت باید شدت و نوع بیماری مشخص شود و شورای پزشکی در این مورد تصمیم بگیرد.

  127. سلام
    من بیماری آسم الرژی شدیدی دارم در حدی ک نمی تونم یه ورزشه ساده هم انجام بدم و تقریبا به همه چیز و همه نوع خوراکی حساسم حتی به سرما و گرما شدیدا حساسم و سرفه های شدیدی دارم ک باعث تنگی نفسم میشه.الان یکم بهترم دارو مصرف میکنم ولی خب هنوز هست تو بدنم و ریه.بعد درمان قطعی نداره فقط واکسن و اینا دارم واسه ۴ سال ک تضمین نیست. الانم در حال تحصیل کاردانیم. میشه الان دنیال معافیت پزشکی برم؟ شامل معافیت میشه؟

    1. سلام
      برای گرفتن معافیت باید شدت و نوع بیماری مشخص شود و شورای پزشکی در این مورد تصمیم بگیرد.

  128. سلام من دانشجوی ترم ۵ هستم ومشکل تنگی کانال نخاع دارم میتونم برا معافیت پزشکی اقدام کنم

  129. سلام خسته نباشید
    بیماری من جزؤ بیماری های قابل بررسی حین تحصیل هست . خرداد ماه امسال دیپلم گرفتم و تا خرداد ماه سال آینده معافیت تحصیلی دارم . سوالم اینه که اگر برای معافیت پزشکی درخواست بدم و کمیسیون پزشکی تایید نکنه ، برام تاریخ اعزام میزنن و معافیت تحصیلیم لغو میشه یا باز هم تا خرداد ماه آینده معاف هستم ؟

    1. سلام
      شما بعد از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال مهلت دارید اگر در این مهلت یک ساله در دانشگاه پذیرش شوید معافیت تحصیلی به شما تعلق میگیرد در غیر این صورت باید تا پایان مهلت یک ساله به خدمت اعزام شوید.

  130. سلام وقت به خیر .من دانشجو هستم و بیماری وگنر دارم .امکان معافیت دریافت کارت معافیت حین تحصیل رو دارم؟

    1. سلام
      معافیت حین تحصیل برای آن دسته از بیماریهایی امکان پذیر است که در بازه زمانی مشخصی درمان نمیشوند.

  131. سلام برای بیماری درماتیت سبوره میشع حین تحصیل اقدام کرد؟

    1. سلام
      معافیت حین تحصیل برای آن دسته از بیماریهایی امکان پذیر است که در بازه زمانی مشخصی درمان نمیشوند.
      البته شدت بیماری نیز در این نوع معافیت نقش دارد.

      1. سلام.من قفسه ی سینه ام برجسته اس و مشکل دریچه ی میترال قلب دارم.چند وقت پیش درخواست دادم و داره به کارم رسیدگی میشه.اگه چند روز دیگه تو دانشگاه برای ارشد ثبت نام کنم دیگه به درخواست معافیتم رسیدگی نمیکنن؟ممنونم.

        1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بستگی دارد در کدام مرحله معافیت باشید

    2. سلام.من قفسه ی سینه ام برجسته اس و مشکل دریچه ی میترال قلب دارم.چند وقت پیش درخواست دادم و داره به کارم رسیدگی میشه.اگه چند روز دیگه تو دانشگاه برای ارشد ثبت نام کنم دیگه به درخواست معافیتم رسیدگی نمیکنن؟ممنونم.

      1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بستگی دارد در کدام مرحله معافیت باشید

  132. سلام . من دانشجو دکتری عمومی داروسازی هستم و هر دو گوش کم شنوایی با معدل بالای ۵۵ آستانه شنوایی دارم . آیا حین تحصیل به من معافیت میدهند؟ آیا هنگام فارغ التحصیلی از دکتری عمومی به من معافیت پزشکی میدهند ؟

    1. سلام
      معافیت پزشکی حین تحصیل تنها به بیماریهایی تعلق میگیرد که در بازه زمانی مشخصی قابل درمان نباشند.

  133. سلام من واریکوسل گرید ۳ دارم آیا میتونم در حین تحصیل اقدام به معافیت پزشکی کنم یا باید تحصیل تموم بشه؟

    1. سلام
      بیماری واریکوسل یکی از بیماریهایی است که امکان اخذ معافیت برای آن در زمان تحصیل نیز وجود دارد.

      1. سلام خسته نباشید
        من دانشجو هستم و از معافیت تحصیلی استفاده می کنم چند روزه که متوجه شدم بیماری واریکوسل دارم آیا میتونم برای معافیت پزشکی اقدام کنم؟ و اگه اقدام کنم و کمیسیون پزشکی تایید نکنه باید اعزام بشم یا میتونم درسمو ادامه بدم؟
        ممنون میشم اگه جواب بدین

        1. سلام دوست عزیز
          این بیماری در حین تحصیل اقدام نمیشود و در صورت اقدام باید انصراف دهید. حق انصراف شما از بین خواهد رفت

  134. سلام من دانشجو ترم چهارم هستم من چشمم نزدیک بین است اشیا دور را نمیتونم ببینم که مجموعه دوتاش باهم ۸ میشود ایا اصلا معاف میشوم اگه آره در حین تحصیل هم میشود ممنون اگر جواب بدهید

    1. سلام. وقت بخیر
      معافیت پزشکی در حین تحصیل تنها برای تعدادی از بیماریها امکان پذیر است و معافیت چشم نیز به نوع مدرک تحصیلی شما و تشخیص شورای پزشکی بستگی دارد. بنابراین در معافیت یا عدم معافیت شما عوامل مختلفی تاثیر دارند.

  135. با سلام
    پدر بنده ٢٨ ماه جبهه غيرداوطلب در ارتش داره و كارت ايثارگري هم به تازگي گرفته. من الان دانشجوي پزشكي هستم و سال ١٤٠٢ فارغ التحصيل ميشم. ميتونم همين الان براي معافيت سربازي اقدام كنم؟ ميشه توضيح بديد؟ ممنونم

    1. سلام
      طبق قوانین جدید معافیت ایثارگری مدت زمان حضور در جبهه برای معافیت فرزندان ایثارگران 30 ماه میباشد و با توجه به مدت خدمت پدر شما امکان استفاده از معافیت وجود ندارد. اما میتوانید برای دریفت کسری اقدام کنید.

  136. سلام. بنده طلبه محصّل هستم و معافیت تحصیلی هم دارم دیروز به پلیس +۱۰ مراجعه کردم و خواستم که اقدام به گرفتن معافیت پزشکی کنم ((بنده بیماریهای آسم،سینوزیت و برونشیت دارم)) ، ولی به بنده گفتند تا اتمام تحصیل حوزه نمی توانم برای معافیت پزشکی اقدام کنم ، میخواستم بدونم که راه حلی برای معافیت پزشکی حین تحصیل نیست و اینکه چه بیماریهایی شامل اخذ معافیت پزشکی حین تحصیل میشوند. با تشکر

    1. سلام حسن آقا این بیماریها شامل معافیت پزشکی میشوند
      بیماری های عمومی
      بیماری های غدد مترشحه داخلی
      بیماری های پوست و بافت های زیر پوست
      بيماری های داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی)
      بیماری های اعصاب و روان
      بيماری های جراحی مغز واعصاب
      بیماری های ریه و قفسه صدری
      بیماری های استخوان (اسكلت)
      بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی
      بيماری های خون و انكولوژی (بدخيمی ها)
      بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
      بیماری های فك و دهان و دندان
      بیماری های چشم و عوارض بينائی
      بيماری های گوش، حلق و بينی
      بیماری های قلب و عروق
      بيماری های روماتولوژی و بافت همبند
      بيماری های عفونی

    2. سلام
      من دانشجوی مقطع کاردانی فوریت پزشکی هستم، نمره چشمم باآستیگمات یکی 6 ودیگری 6/25 است ایا میتوانم درحین تحصیل درخواست معافیت پزشکی نمایم
      واگرمعاف شوم مشکلی برای استخدام پیش نمیاد
      باتشکر

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید