شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی چگونه است؟

معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی چه شرایطی دارد؟

آیا بیماری های گوش و حلق و بینی باعث معافیت پزشکی میشود؟

معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی از انواع معافیت پزشکی به حساب می‌آید که امروزه طرفداران بسیاری نیز دارد. حال شاید این سؤال در ذهن شما باشد که معافیت نظام وظیفه چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ در سال های جاری به دلیل استقبال زیاد مشمولان از انواع معافیت های سربازی، این مزایا به طور گسترده ای شیوع پیدا کرد. معافیت های خدمت وظیفه ی عمومی مانند امریه سربازی و کسری های خدمت از مجموعه تسهیلاتی است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در اختیار مشمولین قرار می دهد تا با توجه به شرایط خود از آن ها استفاده کنند.

معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی از معافیت های شایعی است که به جوانان کمک میکند تا از خدمت سربازی معاف شوند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا این نوع معافیت های پزشکی گوش و حلق و بینی برای همه ی افراد یکسان است؟ آیا مشمولین میتوانند همه از شرایط معمول این معافیت های پزشکی استفاده کنند؟

این معافیت ها در چه سنی برای جوانان قانونی خواهد شد؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات در مورد معافیت های خدمت وظیفه، مشمولین متقاضی معافیت پزشکی بیماری های مربوط به گوش و حلق و بینی باید اطلاعات مفید در مورد این معافیت ها و قوانین سازمان نظام وظیفه به دست آورند.

متقاضیان معافیت ها باید بدانند که سازمان نظام وظیفه ی عمومی کشور در سال های اخیر به دلیل استقبال زیاد مشمولین از انواع معافیت های سربازی، قوانین سنگین تری برای انواع معافیت های پزشکی تصویب کرده است. در این میان معافیت های پزشکی یکی از اصلی ترین معافیت هایی است که جوانان زیادی از طریق آن معافیت خدمت سربازی خود را خواهند گرفت.

مشکلات گوش و حلق و بینی از عوامل بیماری هایی است که مشمولین بر اثر آن ها از معافیت بهره مند میشوند. اما متقاضیان قبل از هرگونه اقدام برای دریافت این معافیت باید با نوع بیماری ها آشنا شده و مشکل و بیماری خود را در این فهرست پیدا کنند. پس از بررسی بیماری های گوش و حلق و بینی مشمولین میتوانند پرونده ی پزشکی تشکیل داده و برای درخواست معافیت هر چه سریع تر اقدام کنند.

معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی چه مراحلی دارد؟

بیماری های گوش، حلق و بینی چیست؟

آیا همه ی متقاضیان معافیت پزشکی میتوانند از معافیت دائم بهره مند شوند؟ همه ی معافیت های این بخش چه شرایطی خواهند داشت؟ این سوالاتی است که برای داوطلبان و متقاضیان معافیت پزشکی پیش خواهد آمد. اما اصلی ترین و اولین سوال همه ی متقاضیان این است که بیماری های گوش، حلق و بینی چیستو چه علائمی دارند؟ در پاسخ باید بگوییم این بیماری ها طیف وسیعی از مشکلاتی است که جوانان ذکور با آنان درگیر بوده و برای درمان آن و یا جلوگیری از تجدید بیماری خود نیازمند معافیت های پزشکی خواهند بود.

اهمیت مشکلات گوش و حلق و بینی به این دلیل است که این بیماری ها چندین حس اصلی افراد را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات متعددی را برای انسان به وجود میاورند.در واقع افراد زمانی به متخصصین گوش، حلق و بینی مراجعه میکنند که علائم درد در گوش یا حلق و نیز سینوس های خود حس کنند. این مشکلات علائم هشداردهنده ی زیادی دارد که در افراد متفاوت جلوه خواهد کرد. این علائم شامل موارد زیر میباشند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

علائم هشداردهنده ی بیماری های گوش، حلق و بینی

  • سردرد و سرگیجه: این سردرد ها میتواند از دلایل مشکلات سینوسی باشد. سینوس های عفونی باعث ایجاد سردردهای شدید میشود.
  • آبریزش بینی: در طولانی مدت باعث نگرانی و علائمی از حساسیت میباشد.
  • گلودرد: احساس سوزش، خارش و درد در گلو از علائم مشکلات حلقوی میباشد.
  • وزوز گوش: صدای وزوز در گوش از مشکلاتی است که میتواند شنوایی فرد را مختل کند.
  • درد سینوس ها: مشکلات سینوسی و عفونت میتواند دردهای شدید در ناحیه پیشانی و بینی بوجود آورد.
  • کاهش میزان شنوایی: مشکلات و عفونت های گوش و حلق و بینی در مواردی شنوایی فرد را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش شنوایی میشود.
  • مشکلات تنفسی: فرد از طریق حلق و گلو دچار مشکل شده و تنفس آن به سختی انجام میشود.
  • انسداد راه تنفسی: فرد در این حالات به دلیل گرفتگی نمیتواند به راحتی از راه بینی نفس بکشد.

این ها رایج ترین علائمی است که فرد باید برای درمان و پیشگیری از پیشرفت بیماری با متخصصان گوش و حلق و بینی مشورت کنند. مشمولین هم چنین برای شناخت بیماری و نوع آن باید پرونده ی پزشکی تشکیل داده تا بتوانند از طریق آن معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی بگیرند.

نظام وظیفه

لیست بیماری های معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی

لیست بیماری های معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی، در واقع فهرست بخش چهاردهم معافیت های پزشکی است. این بخش بیماری های زیادی را شامل میشود که متقاضیان زیادی میتوانند از آن استفاده کرده و برای معافیت پزشکی اقدام خواهند کرد. بر اساس آخرین قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا لیست بیماری های مربوط به معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی به شرح زیر میباشد.

نام بیمارینام بیمارینام بیماری
کم شنواییپولیپ بینیآترزی مجرای گوش خارجی
آنژیو فیبروم نازوفارنگسآنژیومهای وسیعانسداد مجرای گوش خارجی
بیماری التهابی حنجرهبیماری ضربه ای حنجرهبیماری عفونی حنجره
بیماری مادرزادی حنجرهبیماری منیرتومور بینی
تومور حنجرهتومور سینوستومور غده بناگوشی
تومور مخلوط تحت فکیتومور مخلوط غده بناگوشیتومور گلوموس ژوگولر
رینیت آتروفیکسندروم منیرسینوزیت
شکستگی بینیعفونت گوش میانیعمل جراحی رادیکال ماستوئیدکتومی
عوارض عفونی در بینیعوارض عفونی در حلقعوارض عفونی در لب
عوارض عفونی در کامفقدان لاله گوشفلج تارهای صوتی
فلج عصب صورتیلابیرنتیتلالی
کری

این بیماری ها جامع ترین لیست ارائه شده از سوی سازمان نظام وظیفه برای متقاضیان معافیت های پزشکی میباشد. مشمولین بر اساس بیماری های گفته شده در بالا میتوانند درخواست معافیت داده و کارت معافیت دریافت کنند. متقاضیان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین و مقررات هر یک از بیماری های بالا، مقاله را تا انتها مطالعه کرده و با شرایط و ضوابط معافیت پزشکی ناشنوایی به طور کامل آشنا شوید.

چگونه معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی بگیریم؟

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی

شرایط معافیت بیماری های گوش، حلق و بینی از حساس ترین شروط برای گرفتن معافیت می باشد. به این دلیل که این بخش ها قسمت های حساس بدن انسان را تشکیل داده که انسان از طریق آن ها می تواند با دنیای بیرون ارتباط برقرار کند. حس چشایی که مرتبط با حلق و گلو می باشد. یا حس شنوایی که یکی از اصلی ترین حواس پنج گانه محسوب می شود. بیماری های این بخش از تومورها گرفته تا سینوزیت های درگیر کننده ی سینوس ها و مشکلات دیگر که می تواند برای افراد بسیاری خطرآفرین باشد.

این فهرست بیماری ها در 24 بند برای مشمولین قانون گذاری شده و دارای بند و تبصره های فراوانی است که نیازمند آن است که مشمولین اطلاعاتی راجع به این بیماری ها کسب کنند و به آن ها عمل کنند.

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی برای تمام متقاضیان معافیت سربازی یکسان است. شرایط دریافت معافیت های خدمت سربازی دارای شرایط عمومی و اختصاصی میباشد که مشمولین باید قبل از اقدام آن ها را بررسی کنند. این شرایط و ضوابط از سوی سازمان نظام وظیفه اعلام میشود.

  1. مشمولین باید دارای یکی از بیماری های بخش چهاردم فهرست بیماریهای معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی باشند.
  2. مشمولین باید دارای شناسنامه ی عکس دار و کارت ملی هوشمند جدید باشند.
  3. مشمولین بایستی به سن 19 سالگی رسیده باشند تا تقاضای معافیت پزشکی آنان بررسی گردد.
  4. متقاضیان باید پرونده ی سابقه ی پزشکی خود را در هنگام مراجعه به پزشک همراه داشته باشند.
  5. داشتن آخرین مدرک تحصیلی برای دریافت معافیت های پزشکی الزامی است.
  6. مشمولین متقاضی معافیت های شنوایی باید خودشان اقدامات لازم برای دریافت معافیت را پشت سر بگذارند.
  7. مشمولین باید معاینات اولیه را انجام داده و بیماری آنان تایید شود تا بتوانند مراحل ثبت درخواست را انجام دهند.

مشمولین برای کمیسیون پزشکی باید حتما خودشان در ساعت مقرر حضور داشته باشند.

قوانین معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی

قوانین معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی که توسط ستاد نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه تهیه و تنظیم میگردد انواع بیماری های این گروه را در بر میگیرد. جوانانی برای استفاده از معافیت ها باید به قوانین آنان به طور کامل واقف باشند. بنابراین اهمیت قوانین و ضوابط معافیت های پزشکی بسیار مهم است. به طور کلی قوانین دسته بندی مشمولین برای همه ی بیماری های معافیت پزشکی بر اساس ماده 39 شامل سه بخش زیر میباشد.

  • دسته ی اولی که دارای بیماری های مزمن شنوایی و حلق و گلو میباشند و باید از معافیت دائمی استفاده کنند.
  • دسته ی دوم کسانی هستند که بیماری آنان پس از دوره ی درمانی خوب خواهد شد. بنابراین این افراد معافیت 6 ماهه دریافت میکنند.
  • دسته ی سوم متقاضیانی هستند که دارای بیماری های گوش، حلق و بینی بوده ولی سازمان نظام وظیفه به معافیت خدمت رزمی آنان رای صادر میکند.

این مهم ترین قوانین بخش معافیت بیماری های شنوایی است که مشمولین در هر یک از آنان که قرار گیرند از قوانین همان گروه تبعیت کرده و همان نوع معافیت نیز به آنان اعطا میشود.

بند 39 از قوانین اصلی معافیت پزشکی خدمت نظام وظیفه

  1. جوانانی که به سن مشمولیت رسیده و از لحاظ توانایی جسمی و روحی قادر به انجام خدمت سربازی عمومی نیستند. این افراد با نظر شورای پزشکان در کمیسیون معافیت دائمی به دست می آورند.
  2. مشمولینی که پس از انجام معاینات و آزمایشات پزشکی سالم شناخته شده و باید برای انجام خدمت مقدس سربازی مراحل اعزام را طی کرده و به خدمت بروند.
  3. افرادی که از معافیت خدمات رزمی برخوردار می شوند کسانی هستند که به دلیل بیماری یا عمل جراحی که در گذشته داشته اند نمی توانند از پس کارهای سخت و سنگین برآیند.
  4. در گروه آخر کسانی قرار دارند که معافیت موقت به آن ها داده می شود تا از نظر جسمی و روحی سلامت خود را بدست آورده و پس از آن به خدمت بروند .

معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی چگونه است؟

مشاوره معافیت بیماری های گوش، حلق و بینی

مشاوره معافیت بیماری های گوش، حلق و بینی برای مشمولین خدمات مفیدی را عرضه می کند. مشمولینی که متقاضی معافیت بیماری های گوش، حلق و بینی هستند باید با بیماری های بخش معافیت های پزشکی آشنا شوند. در مقاله های سایت مرکز مشاوره آویژه می توانید درباره ی هر یک از این بیماری ها راهنمایی های لازم را بدست آورید. هم چنین از طریق مشاوره معافیت بیماری های گوش، حلق و بینی قادر خواهید بود که مراحل معافیت را خیلی سریع طی کرده و هر چه سریع تر کارت معافیت دائم دریافت کنید.

مراحل معافیت پزشکی کم شنوایی

مراحل معافیت پزشکی کم شنوایی و بیماری های مربوط به حلق و گلو باید در زمان مشخص پیگیری و اقدامات لازم برای دریافت آن انجام گیرد. افرادی که قصد دریافت معافیت های بیماری حلق و گلو را دارند قبل از اقدام و انجام هر کاری میتوانند به بیمارستان های نظام وظیفه و ستاد نیروهای مسلح مراجعه کرده و بیماری خود را ارزیابی کنند. این روش به مشمولین این فرصت را میدهد که در مورد درصد بیماری خود و نیز معافیتی که به آنان تعلق میگیرد اطلاعات کسب کنند. اما مراحل اصلی و مهمی که متقاضیان معافیت های پزشکی باید آن را دنبال کنند شامل موارد مهمی است که با دقت آنان را مطالعه کرده و بر طبق این مراحل اقدامات خود را انجم دهید.

مهم ترین مراحل دریافت معافیت های پزشکی کم شنوایی

  • متقاضیان باید قبل از رسیدن به سن مشمولیت برای شناسایی بیماری و نوع آن به پزشک مراجعه کرده و برای تشکیل پرونده اقدام کنند.
  • متقاضیان پس از رسیدن به سن مشمولیت و قبل از اعزام به خدمت، باید دفترچه راهنمای نظام وظیفه را از دفاتر پلیس+ 10 دریافت و با دقت مطالعه کنند.
  • پس از مطالعه ی دفترچه، متقاضیان باید فرم های مربوط به معافیت را تکمیل کنند.
  • مرحله چهارم مشمولین باید معاینات پزشکی خود را نزد پزشک نظام وظیفه انجام داده و و فرم های مربوط به معافیت را تکمیل کنند.
  • سپس مشمولین باید برای انجام واکسیناسیون به درمانگاه های مربوطه مراجعه کنند.
  • پس از انجام مراحل بالا نوبت به تهیه مدارک لازم و ارائه ی آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی میباشد.
  • مشمولین باید مدارک خود را به دفاتر پلیس+ 10 تحویل داده و سپس درخواست معافیت پزشکی بیماری های گوش و حلق و بینی را در سایت نظام وظیفه ثبت کنند.
  • مشمولین باید پس از اعلام درخواست خود منتظر بمانند تا برای رفتن به بیمارستان های سازمان نظام وظیفه معرفی نامه دریافت کرده و در تاریخ مشخص در بیمارستان حضور به هم رسانند.
  • مشمولین پس از حضور در بیمارستان مورد معاینه قرار گرفته و آزمایشات تخصصی انجام خواهند داد.
  • مشمولین باید برای مرحله ی آخر که حضور در جلسه کمیسیون پزشکان میباشند دعوت نامه دریافت کنند.
  • سپس مشمولین باید در کمیسیون حضور به هم رسانده و منتظر درسافت رای نهایی معافیت باشند.
  • پس از بررسی و اعلام رای نهایی، مشمولین میتوانند کارت معفیت هوشمند خود را تحویل بگیرند.

نحوه دریافت معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی

نوع معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی

نوع معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی بر اساس وضعیت جسمی مشمولین در سه نوع معافیت دسته بندی خواهد شد. که در این دسته بندی مدرک تحصیلی مشمولین نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. زیرا با بالا رفتن مدرک تحصیلی افراد شرایط و قوانین سازمان نظام وظیفه برای معافیت های شنوایی تغییر کرده و سخت تر میشود. پس بهتر آن است که مشمولین قبل از اقدام برای ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسر کشور، تکلیف خدمت سربازی و معافیت خود را مشخص کنند سپس با خیال راحت برای ادامه تحصیل اقدام کنند.

 

انواع معافیت های پزشکی گوش و حلق و بینی

  • معافیت های خدمات رزمی
  • معافیت های دائمی پزشکی
  • معافیت های موقت و غیر دائمی

هر یک از بیماری های گوش و حلق و بینی شامل یکی از این معافیت های ذکر شده میباشد. که بر اساس قانون سازمان نظام وظیفه در اجرای این قوانین سختگیری هایی نیز اعمال کرده است.

  • مشکلات کاهش شنوایی یک طرفه در فرکانس های چهارگانه بیش از 80 دسی بل: معاف دائم
  • مشکلات کاهش شنوایی یک طرفه در فرکانس های چهارگانه بین 50 تا 80 دسی بل برای دارندگان مدرک فوق دیپلم و پایین تر: معاف از رزم
  • مشکل کاهش شنوایی بیش از 50 دسی بل برای افراد با مدرک کارشناسی و بالاتر: معاف از خدمات رزمی
  • کاهش شنوایی در هر دو گوش در فرکانس های چهارگانه در هر گوش بالای 50 دسی بل: معافیت دائمی
  • مشکل شنوایی در هر دو گوش در فرکانس های چهارگانه بین 25 تا 50 دسی بل: معافیت خدمات رزمی
  • مشکل کری: معافیت دائمی
  • مشکل لالی : معافیت دائمی

  • مشکل فقدان کامل مادرزادی یا مشکل اکتسابی لاله گوش به صورت دو طرفه: معاف دائمی
  • مشکل فقدان مادرزادی یا مشکل اکتسابی یک طرفه لاله گوش: معاف از خدمات رزمی
  • بیماری آترزی یا انسداد مجراهای گوش خارجی( در کل مجرا): معافیت دائمی
  • بیماری آترزی یا انسداد قسمتی از مجرای گوش خارجی: معاف از خدمات رزم
  • عفونت های مزمن گوش میانی یک طرفه و دو طرفه: در هر دو حالت معافیت دائمی
  • عمل های جراحی رادیکال ماستوئیدکتومی: معافیت دائمی
  • بیماری رینیت آتروفیک: معافیت دائم
  • شکستگی های بینی همراه با تغییر شکل: معاف از خدمات رزمی
  • بیماری یا سندرم منیر یا سرگیجه های مزمن طولانی مدت: معاف دائمی
  • مشکل سرگیجه مزمن اما کوتاه مدت: معافیت خدمات رزمی
  • عفونت های مادرزادی بینی: معافیت دائمی
  • عفونت های لب: معافیت دائم
  • عفونت های مادرزادی حلق: معاف دائمی
  • سینوزیت های مزمن: معاف از خدمت رزم
  • آنژیو فیبروم نازوفارنگس درجه ی 2 در حالت عمل شده و عمل نشده: معافیت دائمی
  • آنژیو فیبروم نازوفارنگس در حالت های دیگر: معافیت خدمات رزمی
  • بیماری های مادرزادی حنجره: معافیت دائمی
  • بیماری های عفونی حنجره: معاف دائمی
  • بیماری های التهابی حنجره: معافیت دائم
  • انواع تومورهای حنجره در صورت ایجاد اختلالات تنفسی و صوتی: معافیت دائمی
  • تومورهای گلوموس ژوگولر: معافیت دائمی
  • آنژیوم های وسیع در گوش، حلق یا بینی: معافیت دائمی
  • مشکل فلج شدن تارهای صوتی در صورت فلج ارگانیک دو طرفه یا یک طرفه با ایجاد اختلالات تکلمی دائمی: معافیت دائم
  • تومورهای بدخیم بینی و سینوس ها به صورت یک طرفه یا دو طرفه: معافیت دائمی
  • تومورهای خوش خیم بینی و سینوس ها: معافیت از خدمات رزمی

دریافت معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی، بیماری های گفته شده در بالا را مطالعه کرده و سپس به همراه مدارک مورد نیاز و در زمان مشخص برای درخواست معافیت پزشکی پیش قدم شوند. مشمولین به این نکته توجه داشته باشند که رای نهایی معافیت آنان در کمیسیون پزشکی صادر خواهد شد. پس حضور به موقع در این کمیسیون بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همچنین پس از صدور رای سازمان مربوطه کارت هوشمند معافیت متقاضیان را طی دو هفته تا یک ماه ارسال خواهد کرد.

مدارک لازم معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی

مدارک لازم معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی از جمله مواردی است که مشمولین آن را زیاد جدی نمیگیرند. اما نکته ی مهم این است که درصد زیادی از موفقیت های مشمولین در معافیت های پزشکی برای آن دسته از افرادی است که هنگام درخواست معافیت های پزشکی از مدارک کامل برخوردار بوده اند. بنابراین مشمولین در جمع آوری مدارک و انجام مرحله به مرحله ی اقدامات خود دقت کافی داشته باشند تا سریع تر بتوانند معافیت خود را دریافت کنند. زیرا قوانین معافیت پزشکی هرساله با تغییرات زیادی همراه خواهد بود و شرایط آن سخت تر و سخت تر خواهد شد.

مدارک لازم معافیت های پزشکی شنوایی

  1. شناسنامه ی عکس دار مشمولین
  2. کارت ملی مشمولین
  3. اصل آخرین مدرک تحصیلی یا فارغ التحصیلی مشمول
  4. کپی از تمام صفحات شناسنامه ی مشمولین
  5. کپی از کارت ملی هوشمند مشمولین
  6. کپی از مدرک تحصیلی تایید شده ی مشمول
  7. فیش واریزی مخصوص معافیت های پزشکی، معافیت های کفالت و غیره
  8. یک عدد عکس پرسنلی مشمول با زمینه سفید
  9. فرم وضعیت مشمولان متقاضی
  10. فرم واکسیناسیون
  11. فرم معاینات پزشکی مشمول
  12. پرونده ی پزشکی مشمولین

پس از آماده سازی مدارک بالا میتوانید به نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس+ 10 محل سکونت خود مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید. پس از بررسی دفاتر مربوطه، درخواست شما در سایت سازمان نظام وظیفه برای بررسی و تایید ثبت خواهد شد. مشمولین بین یک هفته تا یک ماه باید منتظر بمانند تا از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی شده و برای دریافت معرفی نامه و حضور در بیمارستان شرکت کنند.

انواع بیماری های نظام وظیفه عمومی در بخش معافیت های سربازی پزشکی

  1. بیماری های قلبی و عروقی

  2. بیماری های داخلی مغز و اعصاب

  3. بیماری های جراحی مغز و اعصاب

  4. بیماری های فک و دهان و دندان

  5. بیماری های بینایی و چشم

  6. بیماری های عمومی

  7. بیماری های عفونی

  8. بیماری های اسکلتی

  9. بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

  10. بیماری های پوست و بافت های زیر پوستی

  11. بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی

  12. بیماری های گوارشی و جراحی های عمومی

  13. بیماری های ریوی و قفسه صدری

  14. بیماری های گوش، حلق و بینی

  15. بیماری های اعصاب و روان

  16. بیماری های خون و آنکولوژی

  17. بیماری های غدد مترشحه

بخش چهاردهم این لیست از بیماری ها، گروه مشکلات گوش و حلق و بینی است که در مورد این بیماری توضیحات مفصلی خواهیم داد. زیرا در این بخش تعداد بیماری ها بسیار است و درصد مشمولین درگیر با این بیماری ها نیز روز به روز افزایش می یابند. اهمیت این بخش از بیماری ها برای سازمان نظام وظیفه نیز مشهود است. زیرا حس شنوایی از مهم ترین حواس انسان می باشد که اختلال در آن می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به وجود بیاورد. بنابراین مشاوره تلفنی نظام وظیفه می تواند راه مناسبی برای افراد باشد تا از پس مراحل معافیت خود به درستی عبور کرده و اقدامات صحیح را انجام دهند.

انواع بیماری های گوش و حلق و بینی

  • مشکل سندروم منیر یا سرگیجه های مزمن: در طولانی مدت معاف دائم خواهند شد.
  • فقدان و کمبود لاله گوش به صورت اکتسابی و مادرزادی: یک طرفه و دوطرفه شامل معافیت دائم و معاف از خدمات رزمی می باشند.
  • جراحی ماستوئیدکتومی: معافیت دائم و معاف از خدمات رزمی را دارند.
  • عفونت مادرزادی بینی.
  • مشکل پوليپوزبيني.
  • انواع تومورهاي گلوموس ژوگولر.
  • فلج بخش تارهای صوتی.
  • تومورهای موجود در سینوس ها.
  • مشکل کمبود شنوایی در فرکانس های مختلف: معافیت های دائم و خدمات رزمی.
  • مشکل کر و لالی: معاف دائم و معافیت خدمات رزمی.
  • مشکل آترزی یا انسداد مجرای گوش: به صورت یکطرفه و دو طرفه معافیت دائم دارند.
  • فلج بخش عصب صوتی: انواع معافیت دائم، موقت، خدمات رزمی.

این بیماری ها و سایر بیماری های دیگر در این حوزه می تواند انواع معافیت ها را به همراه داشته باشد. پس اطلاعات درباره ی هر نوع بیماری می تواند کمک زیادی به متقاضیان بکند تا گرفتن معافیت برایشان آسان تر باشد.

معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی

 

سوالات متداول

معافیت پزشکی پولیپ بینی چیست؟

پولیپ بینی نوعی توده ی غیر سرطانی است که در مسیر سینوس ها و بینی قرار میگیرد و مانع تنفس صحیح خواهد شد. مشمولینی که از این بیماری رنج میبرند میتوانند از معافیت دائمی و معاف از خدمات رزمی استفاده کنند. معافیت دائمی برای کسانی است که مشکل آنان مزمن بوده و پس از عمل جراحی نیز به طور کامل رفع نشود. اما آن دسته از افرادی که دارای پولیپوز بینی یک طرفه هستند میتوانند از معافیت خدمات رزمی استفاده کنند.

آیا انحراف بینی باعث معافیت از خدمت میشود؟

انحراف بینی در واقع مشکلی است که برای تیغه ی بینی ایجاد میشود. تیغه ی غضروفی بینی در این موارد دچار کجی و انحراف شده و باعث مشکلات تنفسی خواهد شد. در موارد شدید مشمولین میتوانند از طریق انحرااف بینی از معافیت پزشکی استفاده کنند. زیرا انحرافات بینی باعث ایجا مشکلات سینوسی و سردردهای مزمن نیز میشود.

معافیت پزشکی کم شنوایی چگونه است؟

معافیت مشکل کم شنوایی از مواردی است که ارتباط مستقیم با مدرک تحصیلی افراد دارد. زیرا هرچه مدرک تحصلی افراد بالاتر رود شرایط برای معافیت پزشکی بیماری های ناشنوایی سخت تر خواهد شد. آن دسته از افرادی که درصد ناشنوایی بالاتر دارند میتوانند از معافیت دائمی و در شرایط دیگر معافیت از خدمات رزمی خواهند دریافت کرد.

افرادی که از معافیت های پزشکی استفاده می کنند می توانند در سازمان های خصوصی استخدام شوند؟

در ارگان هایی که توان جسمی و روحی فرد مد نظر باشد افراد با نواقص جسمی قادر نخواهند بود برای این کارها استخدام شوند.

رای نهایی برای گرفتن معافیت پزشکی توسط چه ارگانی صادر می شود؟

رای نهایی برای مشمولین در کمیسیون پزشکی و توسط شورای پزشکی اعلام می شود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های گوش، حلق و بینی چگونه است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 17 نظر:
  1. ببخشید من مشکل پر شنوایی یا همون ایپراکوزیس دارم ، یعنی جایی که صدا یه کم بالاتر باشه یا بعضی صداها مث ترمز ماشین و برخورد فلزات باعث گوش دردم میشه ، آیا این معافیت کامل داره؟

  2. سلام من ۲۷ سالمه آخرین مدرک تحصلیمم دیپلمه گوش سمت چپم ۸۰ درصد شنوایی نداره پرده ی گوشم پاره شده آیا بهم معاف از خدمت میدن

    1. سلام در صورتی که آستانه شنوایی یک گوش شما در فرکانس های چهارگانه بیش از 80 دسیبل باشد امکان گرفتن معافیت دارید.

  3. سلام
    من مشکل انحراف شدید و پولیپ بینی در دو طرف دارم و بعد از عمل هم درمان نشد و پولیپ بینیم برگشت علاوه بر این تیغه میانیم دچار سوراخ شده باتوجه به اینکه دانشجوی ترم چهار هستم واجد شرایط معافیت هستم؟

    1. سلام من پرده گوش چگم پارس و عفونت شدید داره و هیچی نمیشنوم. 19 20 سالمه و مدرکم سیکل هست،آیا معاف میشم؟

      1. سلام وقتتون بخیر تعیین نوع معافیت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  4. سلام محمد هستم یکی از گوش چپم صدرصد نمیشنوم مادر زادی هستم یکی از چشام ابی ویکی سیاه دارای ۳ فرزند هستم یکی از انها کر ولال است بهزیستی هم هست ۳۶ سالمبه نظرتون معاف هستم دستتن درد نکنه اگه جوابم بدید

    1. با سلام براتون کمیسیون تشکیل میشه وباید شرایط بررسی شود

  5. سلام من گوش سمت چپم شنوایی نداره مدرک تحصیلیم لیسانس هست
    معاف از خدمت هستم یا رزم

    1. سلام وقت بخیر برای مشکل شما طبق قوانین نظام وظیفه امکان معافیت وجود دارد

  6. سلام خسته نباشید ممنون میشم سوالمو جواب بدید من ۱۸ سالمه و حدود ۴ ساله که به عارضه سکته گوش چپ دچار شدم یعنی یه جورایی کل گوش چپ من کر هست و شنواییم زیر ۱۰ درصده و کل سلول های گوش چپم مرده و دکتر متخصص که رفتم گفتم درمانی نداره و حتی ممکنه گوش راستتم دچار کنه و من سر این خیلی اذیتم یعنی مدام سردرد های خفیف دارم به صدای بلند حساسیت دارم کسی از سمت چپ با من حرف بزنه نمیتونم صداشو بشنوم یا اگر صدا از پشت سرم بیاد نمیتونم بفهمم صدا سمت راسته یا چپ خواستم ببینم ایا وضعیت من معاف دایم هست یا فقط معاف از رزم واقعا ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام این مورد بستگی به مدرک تحصیلی شما دارد ، برای افراد دارای مدرک دیپلم معافیت دائم است ولی برای مدارک کارشناسی یا بالاتر معاف از رزم تایید میشود.

      1. سلام وقتتون بخیر من اخرین مدرک تحصیلیم دیپلمه و دانشجوی ترم یک هستم ایا شرایط معافیت رو دارم ممنوم میشم جواب بدید

      2. سلام وقتتون بخیر من اخرین مدرک تحصیلیم دیپلمه و دانشجوی ترم یک هستم ایا شرایط معافیت رو دارم؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید