شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

معافیت پزشکی روماتولوژی و بافت همبند چه شرایطی دارد؟

معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند چیست و در چه گروهی قرار دارد؟

معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند یکی از بخش های اصلی انواع معافیت های پزشکی است که جوانان مشمول میتوانند از آن بهره مند گردند. به طور کلی شرایط زندگی و ایجاد شدن بیماری های متنوع، جوانان را به این سمت سوق میدهد تا بتوانند از معافیت های پرشکی بهره جسته و از دوره ی خدمت ضرورت معاف شوند. در واقع معافیت پزشکی یکی از روش ها و فرصت های آسانی است که در مقابل جوانان قرار گرفته است.

معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند قوانین زیادی را دربرمیگیرد. به همین منظور داشتن اطلاعات کامل به متقاضیان کمک میکند تا سریع تر برای دریافت این معافیت اقدام کنند. بیشتر بیماری های معافیت پزشکی مانند بیماری های روماتولوژی از انواع بیماری هایی هستند که در بیشتر موارد علائم ناشناخته ای داشته و جوانان در مورد آن ها دانسته ای ندارند. به همین دلیل برخی از داوطلبان بدون اطلاع از بیماری خود برای رفتن به خدمت سربازی اقدام میکنند. پس از اعزام به خدمت بیماری و مشکل آنان بروز خواهد کرد. بنابراین شناخت بیماری و کسب اطلاعات در مورد معافیت پزشکی خدمت سربازی میتواند برای جوانان بسیار مفید واقع شود.

معافیت های پزشکی در ارتباط با بخش بیماری های روماتولوژی انواع مختلفی را در بر میگیرد. این بیماری ها شامل بند و تبصره های فراوانی است که بر اساس آنان مشمولین میتوانند از یکی از معافیت های موقت 6 ماهه ی پزشکی، معافیت های دائمی و معافیت های خدمات رزمی بهره مند گردند.

برای دریافن معافیت پزشکی برای بیماری های روماتولوژی و بافت های همبند مشمولین باید اول از هر چیز اطلاعات درباره ی بیماری خود کسب کرده و پس از آن قوانین معافیت این بیماری را بررسی کنند. در این مقاله با انواع بیماری های روماتولوژی آشنا شده و قوانین مرتبط با آنان را خواهیم دانست.

انواع تسهیلات و مزایا بر اساس جدیدترین قوانین سازمان نظام وظیفه

  1. ارائه ی انواع معافیت های خدمت سربازی عمومی
  2. ارائه ی انواع کسری های خدمت نظام وظیفه برای مشمولین واجد شرایط
  3. مشارکت با ارگان های دولتی و ایجاد امریه سربازی برای جوانان تحصیل کرده
  4. قوانین تعجیل خدمت سربازی
  5. قوانین تمدید سربازی نظام وظیفه عمومی

این تسهیلات هر کدام به تنهایی می تواند خدمت سربازی را برای جوانان آسان تر جلوه دهد. زیرا ترس از دو سال خدمت کردن در پادگان های نظامی برای جوانان راه سخت و دشواری خواهد بود. معافیت های سربازی برترین راهی است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به مشمولین نشان داده است. این معافیت ها انواع مشخصی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به معافیت پزشکی اشاره کرد. که بخش های مختلف زیر را شامل می شوند.

نام دسته بیمارینام دسته بیماری
بیماری های استخوان و اسکلتبیماری های عفونی
بیماری های روماتولوژی و بافت همبندبیماری های دستگاه اداری تناسلی
بیماری های اعصاب و روانبیماری های عمومی
بیماری های گوش، حلق و بینیبیماری های پوست و بافت های زیر پوست
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومیبیماری های چشم و عوارض بینایی
بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها)بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های غدد مترشحه داخلیبیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های جراحی مغز و اعصاببیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های قلب و عروق

ما در این مقاله در مورد یکی از شاخه های معافیت پزشکی صحبت خواهیم کرد. این بخش همان معافیت بیماری های روماتولوژی و بافت همبند است که از مهم ترین بخش های این معافیت است و هرساله تعداد زیادی از جوانان ذکور ما از این طریق به کارت معافیت دست پیدا خواهند کرد.


بیشتر بخوانید:


معافیت پزشکی روماتولوژی و بافت همبند چه مراحلی دارد؟

بیماری های روماتولوژی و بافت همبند چیست؟

شاید برخی از شما در مورد بیماری های روماتولوژی چیزهای کمی شنیده باشید. این بیماری شاید به ظاهر بسیار ساده جلوه کند اما میتواند مشکلات زیادی را برای افراد مبتلا به وجود بیاورد. بنابراین بیماری های روماتولوژی یکی از بخش های گسترده ی معافیت پزشکی را در بر گرفته و جوانان میتوانند از انواع معافیت های پزشکی به واسطه ی این بیماری استفاده کنند.

اما در پاسخ به این سوال که بیماری های روماتولوژی و بافت همبند چیست؟ و چه مشکلاتی را برای مبتلایان به وجود خواهد آورد بحث های زیادی وجود دارد. اول از هر چیز مشمولین متقاضی معافیت های پزشکی باید شناخت کلی در مورد این بیماری پیدا کرده تا بتوانند در مورد بیماری خود و دریافت معافیت پزشکی برای آن اقدام کنند.

بیماری روماتیسمی به مشکلاتی اطلاق میشود که باعث ایجاد تورم، درد، محدودیت های حرکتی مفاصل و خشکی عضلات و ربات های بدن میشوند. در این بیماری ها مفاصل، عضلات و عروق خونی به طور همزمان درگیر شده و مشکلات زیادی را برای مبتلایان به وجود میاورد. عوامل زیادی برای ایجاد این بیماری ها وجود دارد که بیشتر آنان ناشناخته است اما زمینه های ژنتیکی و اختلالات سیستم بدنی از مهم ترین عوامل ایجاد این بیماری ها میباشند. اما بیماری های روماتولوژی و بافت های همبند از جمله بیماری هایی است که در موارد بسیار قابل درمان بوده و افراد میتوانند با بکارگیری روش های صحیح درمانی از پیشروی این مشکلات جلوگیری کنند.

مصرف داروها، ایجاد کردن تغییرات در شیوه ی زندگی و در برخی موارد جراحی های سبک میتواند راه حل هایی باشد که افراد میتوانند با این بیماری ها مقابله کنند. اما تمام این روش ها بسته به نوع بیماری و شرایط بدنی و ایمنی فرد تغییر کرده و افراد میتوانند از پیشروی این بیماری جلوگیری کنند.

نظام وظیفه

لیست بیماری های معافیت پزشکی روماتولوژی و بافت همبند

لیست بیماری های معافیت پزشکی روماتولوژی و بافت همبند، که بخش شانزدهم از فهرست بیماری های نظام وظیفه را در برمیگیرد شامل انواع بیماری هایی است که امروزه جوانان زیادی با آن درگیر هستند. این بیماری ها که بیشتر بر اثر شرایط نامطلوب زندگی و به صورت ارثی برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد. سالیانه میتواند برای بسیاری از جوانان معافیت پزشکی را به همراه داشته باشد. این بیماری های روماتولوژی را در اینجا برای شما در لیستی تهیه کرده و به طور کامل در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فهرست بیماری های روماتولوژی معافیت های پزشکی

نام بیمارینام بیمارینام بیماری
استئوآرتریت آرنجاستئوآرتریت زانواستئوآرتریت شانه
استئوآرتریت لگناستئوآرتریت مچ پااستئوآرتریت مچ دست
آرتروپاتی نورولوژیکآرتریت التهابیآرتریت عفونی
استئونکروز مفاصلاستئوژنزیس ایمپرفکتااستئوکندروماتوز در مفاصل بزرگ
استافاسپوندیلودسیت بروسلائیاسپوندیلودیسکیت بروسلائی
اسکلرودرمیالیگونورودیستروفیاهلر دانلوس
بیماریهای متابولیک استخوانبیماریهای کریستالیدرماتومیوزیت
سالمونلائی ستون فقراتسل ستون فقراتسینوویت ویلوندولر
شانه منجمدشبه تومورهای مفاصلنقرس
همانژیومهمو سیتینوریمارفانواسکولیت چشم
واسکولیتپارگی روتاتورکافپری آرتریتها ی شانه
پلی میوزیتکلاژنوز

قوانین معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

قوانین معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند که از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تبیین و تصویب میگردد موارد زیادی را شامل میشود. اگرچه قوانین بخش معافیت پزشکی بسیار پیچیده و گسترده است اما متاسفانه هر ساله با تغییرات زیادی نیز همراه خواهد بود. که این خود باعث گیج شدن برخی از متقاضیان این نوع معافیت ها میشود. به همین منظور سازمان نظام وظیفه بیماری های معافیت پزشکی را به هفده بخش مجزا تقسیم کرده است و بر اساس آن بیماری های روماتولوژی در بخش شانزدهم این فهرست جای میگیرد.

در بخش شانزدم بیماری های روماتولوژی معافیت پزشکی نظام وظیفه به انواع بیماری ها و قوانین و تبصره های آن ها اشاره میکند. که برخی از این تبصره ها و قوانین را برای متقاضیان در لیستی آماده کرده و در اینجا برایتان بازگو خواهیم کرد.

  • ماده قانون بند 1:

مشکل آرتریت های عفونی و ناشی از تروما ایجاد شده در مفاصل بزرگ: در نوع حاد که قابل درمان نباشد معافیت دائمی، در صورتی که بیماری قابل کنترل و درمان باشد معافیت موقت در پی دارد.

  • ماده قانون بند 2:

مشکل آرتریت های عفونی مزمن: این مشکل معافیت دائمی را در پی خواهد داشت.

آرتریت های التهابی از نوع حاد: دارای معافیت 6 ماهه که به طور موقت میباشد. بیماری هی سندروم رایتر و تب روماتیسمی نیز در این گروه میباشند. اما دارندگان مشکل هیدرآرتروز مزمن معافیت دائمی خواهند داشت.

  • ماده قانون بند 4:

مشکل واسکولیتها: در این گروه بهجت پوستی مخاطی معاف از رزم خواهد بود. واسکولیتهای ازدیاد حساسیتی معافیت دائم را خواهد گزفت.

  • ماده قانون بند 5:

معافیت دائم در این گروه به بیماری های کلاژنوزها، اسکلرودرمی ها، پلی میوزیت ها و درماتومیوزیت ها تعلق خواهد گرفت.

  • ماده قانون بند 6:

بیماری های متابولیک استخوانی: استئومالاسی بر اساس مقدار مشخص توده ی استخوانی معافیت دائم خواهد داشت. به علاوه استئوپروزهای ثانویه یا مشکلات ارثی این گروه نیز معاف دائم هستند. اما مشکل استئوپنی در این گروه بر اساس مقدار توده استخوانی معاف از خدمات رزمی خواهند داشت.

  • ماده قانون بند 7:

در بیماری های کریستالی در گروه الف نقرس با سابقه ی عود در سه نوبت معافیت دائم خواهد داشت. اما همین مشکل نقرس کاذب یا بیماری هیپراورسیمی معاف ازخدمات رزمی را در پی دارد.

  • ماده قانون بند 8:

مشکل استئوآرتریت در مفاصل مختلف مانند آرنج، لگن، شانه، زانو، مچ پا و مچ دست در صورت تغییر شکل و ایجاد اختلال در عملکرد اعضای بدن معافیت دائم را خواهد داشت. اما در مورد همین بیماری در حالت خفیف تر و بدون شدت معافیت از خدمات رزمی برای مشمولین در نظر گرفته میشود.

  • ماده قانون بند 9:

مشکل پارگی روتاتورکاف، پری آرتریت های شانه و شانه منحمد دارای معافیت دائم میباشند. اما در این مورد کسانی که مدرک تحصیلی آنان لیسانس یا بالاتر باشد معافیت از خدمات رزمی به آنان تعلق خواهد گرفت.

این قوانین گفته شده در بالا بخشی از قوانین بیماری روماتولوژی و بافت های همبند میباشد که سازمان نظم وظیفه بر اساس همین مقررات با مشمولین متقاضی رفتار خواهد کرد. پس قبل از هر گونه اقدام، متقاضیان شرایط و قوانین این معافیت را مطالعه و اطلاعات لازم را برای اقدام کسب نمایند.

چگونه معافیت پزشکی روماتولوژی و بافت همبند بگیریم؟

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند، از طریق نوع بیماری افراد مشخص میشود. مشمولینی که میخواهند از معافیت پزشکی استفاده کنند. باید تمام شرایط و ضوابط این معافیت ها را مطالعه کرده و سپس برای دریافت آن ها اقدام کنند. شرایط دریافت معافیت پزشکی روماتولوژی و بافت های همبند از طریق سه مرحله برای مشمولین امکان پذیر است. زیرا بیماری متقاضیان باید بررسی شده و پس از تایید به مشمولین معافیت داده خواهد شد.

شرایط دریافت معافیت بیماری های روماتولوژی

  • مشمولین باید به سن مشمولیت رسیده باشند تا بتوانند برای معافیت این بیماری اقدام کنند.
  • مشمولین باید سابقه ی بیماری روماتولوژی را داشته باشند.
  • بیماری مشمولین باید در فهرست بیماری های بخش روماتولوژی و بافت همبند معافیت پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قرار داشته باشد.
  • مشمولین باید شرایط دریافت معافیت دائمی را داشته باشند.
  • باید بیماری مشمولین توسط پزشک معالج مورد تایید باشد.
  • بیماری مشمولین هم چنین باید در کمیسیون رسیدگی بررسی شده و مورد تایید این کمیسیون نیز باشد.

شرایط احراز بیماری های روماتولوژی مشمولین متقاضی معافیت پزشکی

  1. مرحله اول: در این بخش مشمولین بیمار باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی به یکی از پزشکان معتمد نظام وظیفه و ستاد نیروهای مسلح مراجعه کرده و مورد معاینه قرار بگیرند. در این مرحله بیماری مشمولین باید توسط پزشک تایید شود.
  2. مرحله دوم: مشمولین باید در این مرحله به بیمارستان معرفی شده تا مورد آزمایش قرار گرفته و توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص نیروهای مسلح معاینه شوند و تشکیل پرونده دهند.
  3. مرحله سوم: مشمولین باید در این مرحله با پرونده ی پزشکی به کمیسیون معافیت پزشکی نظام وظیفه مراجعه کرده و پس از بررسی هیئت کمیسیون رای نهایی برای معافیت آنان صادر گردد.

مراحل اخذ معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

مراحل اخذ معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند، بخش مهمی است که متقاضیان معافیت های پزشکی باید در مورد آن مطالعه ی کافی داشته باشند. انجام درست مراحل اخذ معافیت های پزشکی میتواند مشمولین را به اهداف خود نزدیک تر کند. اقدام برای دریافت معافیت پزشکی بیماری روماتولوژی باید پس از به سن مشمولیت رسیدن جوانان صورت پذیرد. قبل از سن مشمولیت هیچ فردی نمیتواند برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کند. هم چنین به دلیل تاثیر مدرک تحصیلی افراد در نوع معافیت های پزشکی، متقاضیان باید قبل از هر اقدامی اطلاعات و قوانین معافیت های پزشکی را مطالعه کنند.

مشمولین متقاضی دریافت معافیت های پزشکی بیماری های روماتیسمی قبل از شروع اقدامات لازم، باید درمورد معافیت این بیماری مطالبی بدست آورده و قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی را در مورد معافیت این بیماری بررسی کنند. سپس مراحل و اقدام زیر را انجام داده تا بتوانند کارت هوشمند معافیت سربازی را دریافت کنند.

مراحل دریافت معافیت پزشکی بیماری روماتولوژی و بافت های همبند

  • در گام اول مشمولین باید اطلاعات دقیق در مورد بیماری روماتولوژی و معافیت پزشکی آن بدست آورند.
  • گام دوم مرحله ی دریافت دفترچه نظام وظیفه است که جوانان میتوانند این دفترچه ها را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی دریافت کنند.
  • سپس مشمولین باید با دقت دفترچه را مطالعه کرده و مدارکی که برای دریافت معافیت پزشکی روماتولوژی نیاز دارند را آماده کنند.
  • در این مرحله متقاضیان باید برای انجام معاینات پزشکی و تایید بیماری روماتولوژی به پزشک مراجعه کنند.
  • پس از معاینه مشمولین باید مراحل واکسیناسیون را انجام دهند.
  • در این مرحله متقاضیان باید مدارک خود را برای ارائه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+ 10 آماده کرده و فرم های مورد نیاز را پر کنند.
  • این مرحله مشمولین میبایست مدارک را به طور کامل به دفاتر پلیس+ 10 تحویل دهند و رسید دریافت کنند.
  • مشمولین باید منتظر بمانند تا معرفی نامه ی بیمارستان را دریافت کرده و سپس برای انجام معاینات به بیمارستان مراجعه میکنند.
  • متقاضیان پس از انجام آزمایشات دعوت نامه ی حضور در هیئت رسیدگی پزشکی را دریافت خواهند کرد.
  • مشمولین باید در این مرحله در ساعت مشخص شده در کمیسیون پزشکی حضور پیدا کرده و منتظر رای بمانند.
  • پس از بررسی های هیئت رسیدگی، مشمولین میتوانند از رای صادره اطلاع پیدا کنند.
  • مرحله ی آخر، مرحله ی دریافت کارت معافیت میباشد که سازمان نظام وظیفه آن را برای مشمولین ارسال خواهد کرد.

ایا روماتولوژی و بافت همبند موجب معافیت پزشکی سربازی می شود؟

نوع معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

نوع معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند مانند سایر بیماری های این معافیت دارای سه بخش میباشد. بر اساس قوانین ماده ی 39 موارد معافیت های پزشکی مشمولین در چند گروه تقسیم بندی شده و از انواع معافیت های زیر میتوانند استفاده کنند.

ماده قانون 39 معافیت پزشکی بیماری روماتولوژی

  • افرادی که بیمار هستند و از معافیت دائمی بهره مند خواهند شد.
  • افراد سالمی که باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شوند.
  • مشمولینی که به دلیل بیماری یا اعتیاد به طور موقتی از خدمت سربازی معاف خواهند بود.
  • کسانی که به دلیل بیماری یا جراحی نمیتوانند خدمات رزمی و نظامی انجام داده و معاف از رزم میشوند.

حال همه ی مشمولین پس از قرار گرفتن در یکی از این دسته بندی ها باید بر اساس نوع بیماری از نوع خاصی از معافیت استفاده کند. این انواع معافیت ها برای بیماری های روماتولوژی را در اینجا خواهید خواند.

انواع معافیت پزشکی فهرست بیماری های روماتولوژی

  1. معافیت های خدمات رزمی: واسکولیت یا بهجت پوستی مخاطی، بیماری های متابولیک استخوان( استئوینی)، بیماری های کریستالی یا نقرس کاذب یا هیپراورسیمی، استئورآرتریت آرنج، استئورآرتریت لگن خفیف، استئورآرتریت شانه، استئورآرتریت زانو، استئورآرتریت مچ دست، استئورآرتریت مچ پا، پارگی روتاتورکاف،

  2. معافیت های دائمی: آرتریت های عفونی، آرتریت های التهابی، واسکولیت، کلاژنوز، اسکلرودرمی، پلی میوزیت، درماتومیوزیت، بیماری های متابولیکی استخوان، بیماری های کریستالی و نقرس با سابقه ی عود، استئوآرتریت آرنج، استئوآرتریت لگن، استئوآرتریت زانو، استئوآرتریت شانه، شانه منجمد، پارگی روتاتورکاف، پری آرتریت های شانه و غیره.

  3. معافیت موقت 6 ماهه: آرتریت های عفونی و یا ناشی از تروما در مفاصل بزرگ.

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند به آن دسته از افرادی گفته میشود که دارای بیماری های بخش شانزدهم لیست معافیت پزشکی نظام وظیفه میباشند. بنابراین متقاضیان دریافت این معافیت باید تمام بندها و تبصره های این معافیت را بشناسند. مشمولین باید این نکته را توجه داشته باشند که برای دریافت معافیت پزشکی یه دلیل اهمیت مدرک تحصیلی در دریافت این نوع معافیت ها، متقاضیان باید قبل از هر گونه ادامه تحصیل در دانشگاه در مورد مقررات معافیت بیماری های روماتولوژی اطلاعات بدست آورند.

در معافیت های پزشکی هر چه مدرک تحصیلی متقاضی بالاتر باشد شرایط برای دریافت معافیت سخت تر خواهد بود. پس کسانی که میخواهند از انواع معافیت های پزشکی روماتولوژی استفاده کنند قبل از شروع تحصیل در دانشگاه برای دریافت معافیت اقدامات لازم را انجام دهند.

معافیت پزشکی روماتولوژی و بافت همبند برای کدام مشمولان می باشد؟

مدارک لازم برای معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

مدارک لازم برای معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند، شامل موارد بسیاری است که متقاضیان معافیت های پزشکی باید آن ها را به دقت جمع آوری کنند. بخش مهمی از این مدارک، پرونده ی پزشکی مشمولین است که در طول زندگی خود برای دوره ی درمان بیماری تشکیل داده اند. این پرونده میتواند بخش مهمی از مدارک مورد نیاز متقاضیان باشد. زیرا در مراحل اولیه اقدامات معافیت پزشکی، بیماری مشمولین با معاینه پزشک و بررسی پرونده ی پزشکی مشمول تایید میشود. بنابراین در جمع آوری مدارک و پرونده ی پزشکی باید دقت کافی صورت گیرد. مدارک مورد نیاز دیگری که متقاضیان باید در هنگام دریافت معافیت های پزشکی بیماری روماتولوژی همراه داشته باشند شامل مدارک زیر میباشد.

مدارک معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

  1. یک قطعه عکس پرسنلی 3*4 رنگی با زمینه ی سفید( تصویر مشمولین باید به صورت تمام رخ باشد)
  2. شناسنامه ی متقاضی به همراه تصایر صفحات آن( شناسنامه ی مشمولین باید هوشمند باشد)
  3. کارت ملی مشمولین با کپی از آن( کارت ملی هوشمند برای تمام متقاضیان معافیت پزشکی الزامی است)
  4. اصل آخرین مدرک تحصیلی مشمول با تصویر تایید شده ی آن
  5. فرم های مربوط به معاینات پزشکی که توسط پزشک اولیه باید تکمیل و بیماری فرد تایید شود
  6. فرم های وضعیت مشمولین خدمت سربازی
  7. فرم های واکسیناسیون متقاضیان
  8. فیش واریزی بانک سپه برای دریافت معافیت های پزشکی، موارد خاص و معافیت کفالت

این مدارک اصلی ترین بخش دریافت معافیت را تشکیل میدهد. پس در آماده کردن آن نهایت سعی و تلاش خود را کرده و مدارک را به صورت کامل به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل دهید.

نحوه دریافت معافیت پزشکی روماتولوژی و بافت همبند

مشاوره معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

مشاوره معافیت بیماری های روماتولوژی و بافت همبند به مشمولین خدمات مرتبط با این نوع معافیت را عرضه می دارد. برای آشنایی با این معافیت قبل از هر چیز بررسی نوع بیماری ضرورت خواهد داشت. اگر بخواهیم به طور تخصصی این بیماری را تشریح کنیم. باید بگوییم این گروه از بیماری ها بخش های مفصلی، عروقی، پوستی و بخش های دیگر اندام های بدن را به طور همزمان درگیر می کنند و باعث ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن خواهند شد. این بیماری در بیشتر مواقع زمینه های ژنتیکی دارد. متاسفانه این نوع بیماری در جوانان بسیار شایع بوده و افراد زیادی امروزه با این مریضی دست و پنجه نرم می کنند.

به دلیل پیچیدگی در قوانین معافیت های پزشکی و هم چنین بیماری های مرتبط با روماتولوژی، مشاوره معافیت بیماری های روماتولوژی و بافت همبند کمک می کند تا مشمولین سریع تر به نتیجه ی مطلوب برسند. زیرا انواع معافیت ها در بخش معافیت پزشکی نسبت به سایر معافیت های دیگر بیشتر است. این معافیت ها شامل بخش های زیر هستند.

معافیت های پزشکی خدمت وظیفه عمومی

  • معافیت های دائمی برای مشمولین بیمار و دارای نقص عضو هستند.
  • معافیت های خدمات رزمی برای مشمولین با بیماری های جزیی و مشکلات اندک گذران زندگی می کنند.
  • معافیت های موقت برای مشمولین بیمار و تحت مراقبت که پس از چند ماه سلامت خود را بدست خواهند آورد.

دسته بندی مشمولان وظیفه عمومی بر اساس بند 39 قانون معافیت های پزشکی نظام وظیفه

  • گروه اول: افرادی که در معاینه پزشکی بیماری خاصی برایشان تایید نشده و از نظر روحی و جسمی سلامت کامل دارند در این گروه قرار می گیرند.

  • گروه دوم: کسانی که در معاینه اولیه بیماری خاصی برایشان تشخیص داده می شود. در این گروه مشمولین سوابق و مدارک پزشکی خود را نیز همراه داشته و به پزشک معالج نشان خواهند داد.

  • گروه سوم: افرادی هستند که به دلیل اعتیاد یا بیماری های دیگر نیازمند تمدید خدمت سربازی خود هستند. سازمان نظام وظیفه برای این افراد معافیت موقت صادر کرده تا بهبودی خود را بدست آورده و برای اعزام به خدمت اقدامات لازم را انجام دهند.

  • گروه چهارم: مشمولینی که تحت عمل جراحی در گذشته قرار گرفته یا به دلیل بیماری های دیگر قادر به انجام اعمال رزمی نیستند می توانند از خدمات رزمی معاف شوند.

سوالات متداول

معافیت پزشکی چیست؟

معافیت پزشکی یکی از تسهیلاتی است که سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای متقاضیان بیمار در نظر گرفته است. این معافیت شامل لیست بیماری هایی است که مشمولین با آن ها درگیر هستند. این بیماری ها موارد و بخش های بسیار گسترده ای را در بر میگیرد که از طریق آن ها مشمولین میتوانند از معافیت های دائم، موقت و خدمات رزمی استفاده کنند.

برای معافیت پزشکی چه باید کرد؟

متقاضیان معافیت های پزشکی اول از هر چیز باید بیماری خود را شناسایی کرده و قوانین و ضوابط سازمان نظام وظیفه درباره ی بیماری های معافیت پزشکی را مطالعه کنند. پس از کسب اطلاعات دقیق درمورد بیماری و توع معافیت پزشکی، مشمولین باید مدارک خود را آماده و سپس مراحل اقدام را پشت سر بگذارند. یکی از نکات مهمی که مشمولین باید به آن دقت داشته باشند تشکیل پرونده ی پزشکی است که میتواند در روند معافیت آنان بسیار مثمر ثمر باشد.

معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند چیست؟

بیماری آرترید روماتوتویید از بیماری هایی است که حرکات مفصلی را محدود و علائمی مانند تورم و خشکی را در عضلات و مفاصل به وجود میاورد. معافیت پزشکی این بیماری ها شامل انواع معافیت های موقت 6 ماه و معافیت های دائمی میباشد که این بر اساس شدت و مزمن بودن بیماری به مشمولین تعلق خواهد گرقت.

همه مشمولین متقاضی معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند می توانند از معافیت دائم بهره ببرند؟

خیر. مشمولین بر اساس شرایط خود از معافیت موقت،دائمی و معافیت های دیگر استفاده خواهند کرد.

آیا مشمولین پس از درخواست معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند می توانند درخواست خود را لغو کنند؟

این افراد پس از ثبت درخواست باید مراحل آن را طی کرده و در کمیسیون پزشکی شرکت کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 32 نظر:
  1. سلام. من به نورو بهجت مبتلا هستم. با علائم التهاب شبکه ی یک چشم و همین طور قسمت میانی نخاع. آیا میتونم معافیت دائم بگیرم؟

  2. سلام وقت بخیر
    آیا کسی روماتیسم داشته باشه بهش معافیت یا کسری میدن؟؟
    ممنون میشم جواب بدید

  3. سلام وقت بخیر شرایط استفاده از معافیت استئوپروز بازمینه ارثی چیه
    یعنی علاوه برخودمون اعضای خانواده هم باید پوکی استخوان داشته باشن؟

    1. سلام وقت شما بخیر .یعنی درخاواده مادری یا پدری این بیماری دیده شده است

      1. ببخشید ،اگر خود مادر دچار این بیماری باشند و خود مشمول هم دچار این بیماری (استئوپروز) باشد هم معافیت دائم قرار میگیرد ؟

        1. سلام
          بستگی به رای پزشک کمیسیون دارد که برای بررسی دقیق تر وضعیت شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  4. سلام. من دارای تاندون آشیل کوتاه هستم و بیماری میوپاتی نیز در من تشخیص داده شد. چه نوع معافیت پزشکی تعلق خواهد گرفت؟

    1. سلام وقتتون بخیر معافیت پزشکی بستگی به درجه شدت و پروند و مستندات دارد حتما با کارشناسان ما در این خصوص تماس بگیرید

    1. سلام
      باید پرونده ی پزشکی شما کامل بررسی شود لذا با برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  5. سلام بیماری ارتریت روماتوئید (التهابی) شامل معافیت دائم میشه ؟؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی به شدت بیماری دارد که درباره آن در کمیسیون پزشکی نظر داده می شود

  6. سلام من آرتریت روماتویید (التهابی) مزمن دارم آزمایش HLA_27b هم مثبت هست میتونم معافیت دائم بگیرم ؟؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی به شدت بیماری دارد، در صورتی که کمیسیون پزشکی مشکل شما را وخیم تشخیص دهد امکان گرفتن معافیت دائم دارید

  7. سلام من آرتریت روماتویید (التهابی) مزمن دارم آزمایش HLA_27b هم مثبت هست میتونم معافیت دائم بگیرم ؟؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی به شدت بیماری دارد، در صورتی که کمیسیون پزشکی مشکل شما را وخیم تشخیص دهد امکان گرفتن معافیت دائم دارید

  8. سلام ممنون میشم جواب بدید من بهجت با درگیری شبکیه چشم دارم آیا معاف میشم؟

    1. انفصال شبکیه عمل شده یا عمل نشده یک چشم یا هر دو چشم معافیت دائم دارد

  9. سلام من رماتیسم اسپل اینکیناز دارم نوع سوم معاف میتونم بشم؟

  10. در حین تحصیل میشود از این بند استفاده کرد ؟
    یا در یک سال تنفس بعد از فارغ التحصیلی ؟

  11. سلام خسته نباشید ببخشین بیماریه فیبرو میالوژیم معافیت پزشکی داره

    1. سلام اگر باعث ناتوانی شده باشه با تشخیص پزشک نظام بله

  12. درود من ستون فقراتم از2/5 بیشتره میتونم حین تحصیل اقدام کنم

    1. سلام شرایط شما باید بیشتر بررسی شود. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

    2. سلام خسته نباشید
      در معافیت پزشکی آیا در همه بیماری های مدرک تحصیلی تاثیر گذار است یا فقط در بعضی بیماری ها مدرک تحصیلی تاثیر گذار است؟؟
      چون من داشتم بیماری هارو نگا میکردم بعضی از اونها تبصره داشت که مدرک کارشناسی ب بالا معاف از رزم،

      1. سلام
        در بعضی بیماری ها مدرک تحصیلی تاثیرگذار هست

        1. سلام خسته نباشید بنده همانژیوم داخل عضلانی دارم روی شونه ام ک یک بار جراحی شده ولی ب دلیل این ک عصب رو درگیر کرده کامل خارج نشده و بازم روی شونه ام هستش میتونم برای معافیت اقدام کنم حین خدمت ام هستم الان

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید