معافیت تحصیلی چیست؟ سیر تا پیاز شرایط دریافت معافیت تحصیلی

انواع معافیت تحصیلی | نحوه تمدید، صدور و استعلام معافیت تحصیلی

تمامی پسران با رسیدن به سن 18 سالگی باید به فکر رفتن سربازی و گذارندن دو سال خدمت سربازی باشند. در این میان کم نیستند افرادی که هدفشان ادامه تحصیل بوده و نمی خواهند ترک تحصیل کرده و به سربازی بروند.

اگر فردی در سن 18 سالگی بوده و ترک تحصیل کند، حدودا یکسال مهلت دارد تا دفترچه اعزام به خدمت خود را پست کند. در غیر این صورت برای او غیبت سربازی ثبت می شود.

حال سوالی که مطرح می شود این است که اگر پسران 18 ساله به دنبال ادامه تحصیل در دوره متوسطه دوم و دانشگاه باشند چگونه می توانند بدون ایجاد مشکل در وضعیت نظام وظیفه خود و همچنین عدم ثبت غیبت برای آنها، به ادامه تحصیل بپردازند.

گواهی اشتغال به تحصیل برای معافیت سربازی از جمله راه هایی است که افراد می توانند بدون احتساب غیبت سربازی به ادامه تحصیل بپردازند. معافیت تحصیلی را می توان یک معافیت موقت دانست که هم برای دانش آموزان بالای 18 سال و هم برای دانشجویان لحاظ می شود.

شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزی و شرایط معافیت تحصیلی دانشجویی در برخی از موارد متفاوت بوده و شما برای کسب هر کدام از این نوع معافیت ها باید اطلاعات کاملی داشته باشید.

برای آشنایی کامل شما با أنواع معافیت تحصیلی، شرایط گرفتن معافیت تحصیلی، مراحل درخواست معافیت تحصیلی و … مشاوران مرکز مشاوره آویژه مقاله زیر را نگارش کرده اند.

مطالعه مقاله زیر به شما کمک می کند تا اطلاعات کامل و مفیدی را در زمینه معافیت تحصیلی به دست آورید. این مقاله یک مقاله جامع می باشد که به بررسی کامل گواهی اشتغال به تحصیل برای سربازی و معافیت تحصیلی می پردازد. پس طولانی بودن این مقاله نشانه کامل بودن آن است. مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

معافیت تحصیلی چیست؟

برخی از افراد با رسیدن به سن 18 سالگی نمی خواهند به سربازی بروند و به دنبال ادامه تحصیل می باشند. این افراد برای ادامه تحصیل در مدرسه یا دانشگاه باید به اخذ مجوز از سوی سازمان نظام وظیفه اقدام کنند.

به مجوز صادر شده از سوی نظام وظیفه برای ادامه تحصیل مشمول خدمت سربازی در سن مشمولیت، معافیت تحصیلی می گویند.

معافیت تحصیلی سربازی در دسته معافیت های موقت قرار دارد و به دانش آموزان و دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل هستند تعلق خواهد گرفت.

افراد بعد از گذراندن دوران تحصیلی خود باید برای رفتن به خدمت سربازی اقدامات لازم را انجام دهند. به همین منظور معافیت تحصیلی را معافیت موقت می دانیم.

معافیت تحصیلی موقت نمی تواند مدت دوره سربازی را کاهش دهد و تنها می تواند آن را به زمان دیگری موکول کند.

مدت زمان معافیت تحصیلی با توجه به دوره تحصیلی افراد و مقطع دانشگاهی می تواند متفاوت بوده و قوانین و شرایط خاص خود را دارند.

معافیت تحصیلی سربازی بسیار مهم بوده و از ثبت غیبت سربازی و به دنبال آن جریمه برای غیبت سربازی جلوگیری می کند. پس مهم است که شما در زمان مناسبی نسبت به اخذ معافیت سربازی تحصیلی اقدام کنید.

أنواع معافیت های تحصیلی

به طور کلی می توان معافیت تحصیلی موقت را به أنواع مختلفی تقسیم بندی کرد.

سنوات مجاز برای گذراندن دوران تحصیل در هر مقطع و دوره متفاوت بوده و افراد باید با توجه به مهلت و مدت زمان در نظر گرفته شده از سوی سازمان نظام وظیفه، دوران دانش آموزی و یا دانشجویی خود را سپری کنند و برای رفتن به خدمت سربازی آماده شوند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

معافیت تحصیلی دانش آموزی

افرادی که نمی خواهند در سن 18 سالگی ترک تحصیل کنند و همچنان در دوره تحصیلی متوسطه دوم می خواهند ادامه تحصیل دهند، می توانند معافیت تحصیلی دانش آموزی را دریافت کنند.

معافیت تحصیلی دانشجویی

اگر فردی بعد از گذراندن دوران مدرسه خود به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه می باشد، چون به سن مشمولیت رسیده است پس باید معافیت تحصیلی را اخذ کرده تا برایش غیبت سربازی لحاظ نشود.

مجوز و سنوات مجاز در نظر گرفته شده برای اشتغال به تحصیل در دانشگاه برای مشمولان سربازی را معافیت تحصیلی دانشجویی می نامند.

معافیت تحصیلی خارج از کشور

تمامی دانش آموزان و دانشجویانی که در سن مشمولیت به سر برده و در خارج از کشور زندگی می کنند، با مراجعه به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه می توانند نسبت به دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند.

معافیت تحصیلی طلاب

طلاب علوم دینی که در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند باید با رسیدن به سن مشمولیت نسبت به اخذ گواهی اشتغال به تحصیل برای سربازی اقدام کنند. در نهایت آنها با داشتن معافیت تحصیلی طلاب از سازمان نظام وظیفه می توانند به ادامه تحصیل در حوزه های علمیه مشغول شوند.

معافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور چگونه است؟

شرایط دریافت معافیت تحصیلی

همانطور که اشاره شد، مشمولانی که به دلایل قانونی مانند اشتغال به تحصیل، تاریخ اعزام به خدمت سربازی خود را به تعویق می اندازند، چنانچه در دانشگاه پذیرفته شده باشند، صدور معافیت تحصیلی برای آنها بلامانع خواهد بود. شرایطی که مشمولان باید داشته باشند تا بتوانند معافیت تحصیلی دریافت کنند عبارت است از:

اولین شرط برای دریافت معافیت تحصیلی تابعیت از جمهوری اسلامی ایران است.

مهم ترین شرط برای دریافت معافیت تحصیلی رسیدن به سن مشمولیت سربازی است.

برای دریافت معافیت تحصیلی دانشجویی نباید فرد اخراجی باشد.

انصراف از تحصیل تنها یکبار امکان پذیر بوده و فرد می تواند مجدد در همان مقطع ادامه تحصیل دهد و معافیت تحصیلی دریافت کند.

نداشتن غیبت سربازی از شروط دیگر دریافت معافیت تحصیلی است.

عدم اشتغال به خدمت سربازی. اگر فردی در حال خدمت سربازی باشد دیگر نمی تواند اقدام به دریافت معافیت تحصیلی کند. در این شرایط فرد باید ابتدا ایست خدمت خود را ثبت کرده و بعد از موافقت با ایست خدمت به ادامه تحصیل بپردازد.

لازم به ذکر است بدون در دست داشتن برگه معافیت تحصیلی دانشجویی، امکان ثبت نام در دانشگاه برای افراد مشمول وجود نخواهد داشت.

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟

برای بسیاری از افراد ممکن است این سوال به وجود آمده باشد که نحوه گرفتن معافیت تحصیلی چگونه است و چطوری معافیت تحصیلی بگیریم؟

در جواب این سوال باید گفت افراد قبل از رسیدن به سن مشمولیت نمی توانند نسبت به دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند. تمامی افراد بعد از رسیدن به سن 18 سالگی می توانند نسبت به گرفتن معافیت تحصیلی از پلیس +10 اقدام کنند.

برای دریافت معافیت تحصیلی باید به مراکز خدمات الکترونیک نظامی یا همان پلیس +10 مراجعه کرده و در نهایت مراحل دریافت معافیت تحصیلی را که در زیر به آنها اشاره شده است، طی کنند.

مراجعه به مدرسه و یا دانشگاه برای دریافت برگه درخواست معافیت تحصیلی

مراجعه به پلیس +10 و ثبت درخواست معافیت تحصیلی خود در این مرکز

تکمیل فرم های معافیت تحصیلی و پرداخت هزینه صدور معافیت تحصیلی

در نهایت دریافت برگه معافیت تحصیلی که با استفاده از آن می توان به ادامه تحصیل در دانشگاه، مدرسه و یا حوزه پرداخت.

نکات مهم در رابطه با طریقه گرفتن معافیت تحصیلی

لازم به ذکر است که تمامی افرادی که درخارج از کشور مشغول به تحصیل هستند باید از طریق سامانه نشا برای دریافت و صدور برگه معافیت تحصیلی اقدام کنند.

نحوه اخذ و تمدید برگه معافیت تحصیلی برای مشمولان خدمت سربازی که به تازگی موفق به ثبت نام دانشگاه شده باشند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

این افراد می بایست بعد از ارائه مدارک شناسایی خود به واحد آموزشی دانشگاه و انجام نام نویسی، برگه معرفی خود به نظام وظیفه را دریافت کرده و بر اساس مقطع تحصیلی مورد نظر، اقدام به دریافت معافیت تحصیلی از یکی از دفاتر پلیس +10 نمایند.

گفتنی است که زمان مراجعه به پلیس +10 برای جلوگیری از درج غیبت پشت دفترچه، اهمیت زیادی داشته و شما نباید بین زمان ثبت نام و ارائه برگه معافیت خود فاصله زیادی بیندازید.

شرایط صدور معافیت تحصیلی و قوانین آن چگونه است؟

 

نحوه استعلام معافیت تحصیلی مشمولین

به طور کلی بررسی و پیگیری وضعیت مشمولان برای گرفتن معافیت تحصیلی، زمانی امکان پذیر خواهد بود که مشمول کد سخای خود را دریافت کرده باشد.

کد سخا یک کد 5 رقمی است که مشمولین برای دریافت آن اول باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و سپس از طریق سامانه کد 5 رقمی سخا را دریافت کنند.

با داشتن این کد مشمولین می توانند از طریق سامانه نظام وظیفه، وضعیت معافیت و سربازی خود را چک کنند.

استعلام معافیت های سربازی به جوانان از چند جهت آگاهی می بخشد.

اول اینکه مشمولین می توانند وضعیت خود را بررسی کرده و از تاریخ اتمام سنوات تحصیلی خود با خبر شوند.

از طرف دیگر مشمولین می توانند وضعیت معافیت و دریافت کارت خود را نیز در آن محاسبه کنند.

جوانانی که در مقاطع مختلف از سنوات مجاز تحصیلی بهره می گیرند، اگر بخواهند در مقطع بعدی ادامه تحصیل دهند، باید حتما از وضعیت معافیت خود اطلاع داشته باشند.

اگر سنوات مجاز آنان تمام شود و تمدید نیز نشود، در غیر این صورت مشمول ممکن است وارد غیبت غیر موجه شده و دیگر قادر به ادامه تحصیل نخواهد بود.

معافیت تحصیلی دانش آموزی با چه شرایطی امکان پذیر است؟

معافیت تحصیلی دانش آموزی همانطور که از اسمش نیز پیداست به دانش آموزان در دوره متوسطه تعلق می گیرد. همه دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در مدارس می توانند از معافیت های تحصیلی دانش آموزی استفاده کنند.

در واقع دانش آموز مشمول به کسانی اطلاق می شود که سن 18 سالگی را پشت سر گذاشته و وارد سن 19 سالگی می شوند. این افراد اگر در مدارس تحت نظارت آموزش و پرورش به تحصیل مشغول باشند دانش آموزان مشمول به شمار می آیند.

این دانش آموزان پس از رسیدن به سن مشمولیت تا یک سال مهلت دارند تا مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به خدمت سربازی بروند.

دانش آموزان باید درخواست خود را مبنی بر استفاده از معافیت تحصیلی دانش آموزی، پس از وارد شدن به سن مشمولیت نوشته و آن را به یکی از نزدیکترین دفاتر خدمت الکترونیک انتظامی تحویل دهند. در غیر این صورت این افراد وارد غیبت های غیر موجه شده و نمی توانند معافیت تحصیلی خود را تمدید کنند.

دانش آموزان برای تمدید معافیت تحصیلی خود باید مراحل زیر را طی کنند تا بتوانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند:

هر چه سریع تر و پس از شروع سن 19 سالگی برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی اقدام کنند.

برای ثبت درخواست معافیت مشمولان باید به دفاتر پلیس +10 یا همان دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و مدارک خود را همراه با فرم معافیت تحصیلی ارائه دهند.

سنوات مجاز تحصیلی برای دانش آموزان تا سن 20 سالگی امکان پذیر است.

تحویل برگه معافیت تحصیلی و ارائه آن به مدارس مختلف

لازم به ذکر است که تمدید معافیت دانش آموزان تا سن 20 سالگی آنان از قوانین ماده 33 قانون معافیت سربازی کشور است. البته این نکته را توجه داشته باشید که تحصیل دانش آموزان باید به صورت پیوسته بوده باشد.

 

مدارک لازم برای معافیت تحصیلی دانشجویی

 

معافیت تحصیلی دانشجویی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

معافیت تحصیلی دانشجویی از مهم ترین معافیت هایی است که جوانان زیادی متقاضی دریافت آن در این روزها هستند. زیرا ادامه تحصیل و دریافت مدارک عالی دانشگاهی به جوانان کمک می کند تا راحت تر در شغل های عالی استخدام شوند.

به همین سبب جوانان با آینده نگری تلاش می کنند تا در دوره متوسطه به خوبی درس خوانده و برای رفتن به دانشگاه آماده شوند.

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویی نیز خاص بوده و مختص به این نوع از معافیت تحصیلی است. قوانین معافیت تحصیلی که یکی از مهم ترین بخش های ضوابط و قوانین نظام وظیفه ناجا به شمار می آید و شرایطی را برای مشمولین در نظر گرفته که بر اساس این شرایط متقاضیان می توانند از معافیت های تحصیلی دانشجویی استفاده کنند.

برای دریافت معافیت دانشجویی:

فرد نباید جزء دانشجویان اخراجی باشد.

امکان انصراف در زمان معافیت تحصیلی دانشجویی تنها یکبار وجود دارد.

فرد نباید غیبت سربازی داشته باشد تا بتواند معافیت دانشجویی دریافت کند.

فرد باید معافیت دانش آموزی خود را به معافیت دانشجویی تغییر دهد.

با استفاده از این معافیت ها دانشجویان تا مادامی که به تحصیل مشغول هستند، نیازی به اعزام به خدمت سربازی نداشته و می توانند با خیال آسوده از خدمت سربازی معاف باشند.

معافیت های تحصیلی، در واقع نوعی معافیت موقت به حساب می آیند که داوطلبان بایستی گواهی اشتغال به تحصیل خود را برای سازمان نظام وظیفه تهیه کرده و به دفاتر مربوطه تحویل دهند.

دانشجویان برای ادامه تحصیل در هر مقطعی می توانند از معافیت موقت استفاده کنند. اما مدت زمانی تعیین شده برای این معافیت ها بر اساس نوع مقطع تغییر خواهد کرد.

هر مقطع از دانشگاه مدت مشخصی سنوات مجاز برای تحصیل در آن مقطع را دارد. در زیر می توانید با سنوات درنظر گرفته شده برای هر مقطع دانشگاهی بیشتر آشنا شوید.

سنوات مجاز تحصیلی دانشگاه ها در مقاطع مختلف تحصیلی

مقطع کاردانی: به مدت 2 سال و 6 ماه

مقطع کارشناسی پیوسته یا لیسانس: به مدت 5 سال

مقطع کارشناسی ناپیوسته : به مدت 3 سال

مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته یا فوق لیسانس: به مدت 3 سال

مقطع کارشناسی ارشد پیوسته: به مدت 6 سال

مقطع دکتری تخصصی: به مدت 6 سال

مقطع دکترای پزشکی: به مدت 8 سال

آن دسته از متقاضیانی که در هر گروه از مقاطع تحصیلی مشغول به تحصیل بوده و یا قصد ادامه تحصیل دارند، باید توجه داشته باشند که این میزان سنوات مشخص شده، سنوات مجاز به حساب می آید.

اما سازمان نظام وظیفه تسهیلاتی در اختیار جوانان قرار داده است تا بتوانند از سنوات ارفاقی نیز علاوه بر این سنوات مجاز در همه ی مقطع های تحصیلی بهره مند شوند

 

معافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور چگونه است؟

 

معافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور چگونه است؟

معافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور یکی از بخش های مهم معافیت های موقت به حساب می آید. زیرا تعداد ایرانیان مقیم خارج از کشور روز به روز افزایش پیدا کرده و ادامه تحصیل فرزندان آنان باید پس از سن مشمولیت با تایید سازمان نظام وظیفه صورت بگیرد.

مشمولین دانشجو و محصل در کشورهای دیگر سراسر دنیا پس از رسیدن به سن مشمولیت سربازی، مانند متقاضیان داخل کشور باید برای خدمت سربازی نظام وظیفه ی خود تعیین تکلیف کرده تا بتوانند از مزایای سازمان نظام وظیفه استفاده کنند.

شرایط و ضوابط برای دانش آموزان و دانشجویان در خارج از کشور آسان نخواهد بود!

اولین شروط مهم برای ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور برای دانش آموزان، درس خواندن در مدارس ایرانی و یا مدارس خارجی است که وزارت آموزش و پرورش آنها را تایید می کند.

به همین منظور جوانان باید پس از رسیدن به مشمولیت به نمایندگی های ایران در کشور مبدا مراجعه کرده و نسبت به نحوه دریافت معافیت های تحصیلی اطلاع کسب کنند.

دانش آموزان محصل در خارج از کشور مانند سایر دانش آموزان مجازند که دوره ی متوسطه ی خود را تا سن 20 سالگی به اتمام برسانند.

دانشجویان نیز بر اساس سنوات مشخص شده می توانند در خارج از کشور تحصیل کنند.

سنوات دانشجویان در خارج از کشور مانند متقاضیان محصل در دانشگاه های ایرانی است، که بر اساس این سنوات مشخص شده می توانند در دانشگاه های معتبر سراسر دنیا و در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل شوند.

البته نکته ای که مشمولین باید در نظر داشته باشند، این است که متقاضیان دانشجو در خارج از کشور در صورتی که نتوانند در مدت مجاز از سنوات تحصیلی استفاده کنند و واحد های درسی آنان برای ترم های اضافه تر بماند، با موافقت وزارت علوم یا وزارت بهداشت و درمان، سنوات ارفاقی به این افراد تعلق می گیرد.

این سنوات تا 2 ترم نیز می تواند در نظر گرفته شود.

معافیت تحصیلی دانشجویی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

معافیت تحصیلی طلاب چه شرایطی دارد؟

تمام طلاب و افرادی که حوزه های علمیه در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند، می توانند برای ادامه تحصیل از معافیت تحصیلی موقت بهره مند شوند.

در واقع طلابی که در زمان تحصیل در حوزه های علمیه به سن مشمولیت می رسند، با رعایت شرایط و قوانین سازمان نظام وظیفه، می توانند از معافیت استفاده کرده و مجوز آن را از سازمان نظام وظیفه دریافت کنند.

برای تحصیل در حوزه های علمیه نیز سنوات مشخصی از سوی نظام وظیفه ارائه شده که جوانان بر اساس این قوانین می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

شرایط معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها چطور است؟

شرایط معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها فرصتی است که به متقاضیان پسر داده می شود تا برای ادامه تحصیل و شرکت در آزمون سراسری و آزاد مهلت داشته باشند.

آن دسته از افرادی که به سن مشمولیت می رسند باید برای اعزام به خدمت اقدام کنند.

اما شاید با سوالات زیر مواجه شوید:

اگر فردی پس از شرکت در کنکور قبول نشود چه اتفاقی برای او خواهد افتاد؟

آیا فرد می تواند برای سال های متمادی پشت کنکور مانده و بی توجه به خدمت سربازی از شرایط معافیت های تحصیلی بهره مند شود؟

آیا پس از قبولی در دانشگاه همه مشمولین می توانند مجوز لازم برای ثبت نام را از سازمان نظام وظیفه عمومی کشور دریافت کنند؟

مشمولین باید این نکته را بدانند که سنوات مجاز تحصیلی مهم ترین بخشی است که آنان می توانند با استفاده از آن به تحصیل خود در مقاطع مختلف ادامه دهند.

اگر مشمول وارد غیبت سربازی شده باشد، حتی اگر با رتبه خوب در دانشگاه قبول شود، قادر نخواهد بود که در دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات به تحصیل مشغول شود.

شرایط معافیت پشت کنکوری ها شرایط ویژه ای است که در این قسمت برای شما شرح می دهیم.

بر اساس آخرین اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه عمومی کشور، مشمولین و دانش آموزان می توانند برای قبولی در کنکور تا سن 20 سالگی از سنوات مجاز تحصیلی برخوردار شوند.

اگر داوطلبان در سال اول در دانشگاهی قبول شوند، از شرایط معافیت برخوردار بوده و می توانند به راحتی برای دریافت مجوز ادامه تحصیل اقدام کنند. اما افرادی که پشت کنکوری هستند نیز می توانند برای دومین بار در کنکور شرکت کنند.

این افراد می توانند تا زمان اعلام نتایج از معافیت تحصیلی استفاده کنند، که این معافیت باید توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تایید شده و سپس مشمول پس از پذیرش می تواند برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کند.

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی و اخراجی ها چگونه است؟

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی، یکی از مهم ترین بخش های معافیت مشمولین به حساب می آید.

اگر فردی از معافیت تحصیلی استفاده کرده باشد، اما در طول دوران تحصیلی خود اقدام به انصراف از دانشگاه کند تنها یکبار دیگر فرصت دارد که از معافیت تحصیلی دانشجویی استفاده کند.

اگر فردی از دانشگاه اخراج شده و دانشجو اخراجی محسوب شود دیگر نمی تواند از معافیت تحصیلی استفاده کرده و باید اقدامات لازم برای اعزام به خدمت را انجام دهد.

پس به طور کلی می توان گفت دانشجویان انصرافی یک بار فرصت مجدد برای استفاده از معافیت تحصیلی را دارند اما دانشجویان اخراجی فرصتی برای استفاده مجدد از معافیت تحصیلی ندارند و باید نسبت به پست کردن دفترچه اعزام به خدمت خود اقدام کنند.

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی و اخراجی ها چگونه است؟

✍️ ✍️ سخنی از مشاوران آویژه

در این مقاله تلاش کریدم اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با أنواع معافیت تحصیلی، نحوه دریافت معافیت تحصیلی و شرایط معافیت تحصیلی برای افراد در سنین و مقاطع مختلف تحصیلی و … در اختیار شما قرار دهیم.

به یاد داشته باشید که اگر به دنبال ادامه تحصیل در دوره متوسطه هستید و یا به دنبال تحصیلات دانشگاهی خواهید بود و به سن مشمولیت رسیده اید، حتما باید نسبت به دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنید.

اگر فردی معافیت تحصیلی نداشته باشد حتی با بهترین رتبه در کنکور قبولی کسب کند، نمی تواند برای ادامه تحصیل به دانشگاه برود.

پس به یاد داشته باشید که غیبت سربازی می تواند شما را از ادامه تحصیل باز دارد. برای دوری از این مشکل شما باید در زمان و موعد متناسب برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنید.

اگر در زمینه معافیت های سربازی سوالی داشته و یا نمی دانید چگونه باید معافیت تحصیلی دریافت کنید، می توانید از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید.

 

سوالات متداول

سوال علامتمدارک لازم برای درخواست معافیت های تحصیلی چیست؟

آن دسته از افرادی که قصد دریافت معافیت های تحصیلی را دارند، می توانند با ارائه ی مدارک شامل عکس پرسنلی رنگی 3*4 با زمینه سفید، اصل شناسنامه مشمول به همراه کپی از صفحات آن، کارت ملی مشمول و فرم اشتغال به تحصیل، از این معافیت بهره مند شده و به تحصیل در مقاطع مختلف ادامه دهند.

سوال علامتسنوات مجاز تحصیلی برای مقطع لیسانس برای مشمولین چه میزان است؟

مدت زمان معافیت تحصیلی برای مقطع کارشناسی پیوسته برای مشمولان 5 سال تعیین شده است.

سوال علامتاستعلام صدور معافیت های تحصیلی از چه طریقی امکان پذیر است؟

مشمولین می توانند با دریافت کد 5 رقمی سخا از وضعیت معافیت تحصیلی خود از طریق سامانه سازمان نظام وظیفه مطلع شوند.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت تحصیلی چیست؟ سیر تا پیاز شرایط دریافت معافیت تحصیلی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 394 نظر:
  1. با سلام و احترام داداشم در رشته كارداني حسابداري انصراف داده و در رشته كارداني فوریت سال 1402 پذيرفته شده اما خواستم بدونم چون اون يكبار از دانشگاه آزاد اسلامي انصراف داده ميتونه از دانشگاه دولتي انصراف بده و در كنكور فرهنگيان شركت كنه تو رو خدا راهنمايي كنيد ناگفته نماند اون متولد 81 هست و سربازي نرفته ؟؟؟لطفا بنده رو راهنمايي كنيد تشكر
    نمیتونه بعد از قبولی قطعی بره سربازی حین خدمت ایست خدمت بخوره ؟/؟

    1. با سلام خانم‌ ناصری هستم شرایط شما نیاز به بررسی تخصصی دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید

  2. سلام. من دانشجو ترم ۹ پیام نور هستم(تا ۳۱ شهریور سال بعد معافیت دارم). اگه الان انصراف بدم تا کی معافیت دارم؟ و اگه الان انصراف بدم سال بعد میتونم دانشگاه نیمسال دوم ثبت نام کنم؟

    1. سلام و احترام.خانم حاجی محمدی هستم. در صورت انصراف از دانشگاه قبل از به پایان رسیدن معافیت تحصیلی ، ۱ سال مهلت دارید تا یا خودتان را معرفی کنید و یا مجدد در دانشگاه دیگری ثبت نام کنید. البته دقت کنید که فرصت یکباره ی انصراف شما از دست می رود.

  3. سلام
    من متولد ۸۴ هستم و قبل از اینکه به ۱۸ سالگی برسم دیپلم گرفتم و الان پشت کنکوری هستم
    باید برای معافیت اقدام بکنم؟

    1. با سلام خسروی هستم مگه شرایط معافیت رو دارید؟

  4. سلام خسته نباشید
    من وروردی بهمن 98 دانشکاه ازادم و معافیت تحصیلیم تا سال 1403 برج 11 توسط پلیس +10 صادر شده
    اما من لیسانسمو زودتر تموم کردم حدود 1.5 سال زودتر
    حالا دارم برای کنکور 1403 میخونم
    ایا من قبول بشم رشته دندان پزشکی و ثبت نام کنم دانشگاه آیا معافیت مجدد صادر میشه یا منو ثبت نام نمی کنن خیلی استرس دارم خیلی درس میخونم و بدجوری روحیمو گرفته
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. با سلام. بنده در دوره کارشناسی یکبار انصراف داده ام الان که ارشد ثبت نام کردم میتوانم باز انصراف دهم؟ ارشد خارج از کشور ادامه بدهم؟

    1. با سلام در صورت انصراف دوم امکان ادامه تحصیل تا قبل سربازی وجود ندارد

  6. سلام ببخشید
    من متولد اذر 82 هستم امسال دانشگاه دولتی قبول شدم ولی انصراف دادم و قصد دارم تو واحد های پیام نور یا ازاد ثبت نام کنم ک تو این زمان میگن ثبت نام نداریم و تا دی باید صبر کنم میخوام بدونم من اگه تو دی ماه برم برای ثبت نام دانشگام مشکلی تز نظر معافی پیش نمیاد ؟

    1. از تاریخ انصراف تنها یکسال فرصت برای ورود مجدد به دانشگاه دارید

  7. سلام من متولد 1382.10.11 هستم امسال در مدارس بزرگسالان ثبت نام کردم اما تا 11 دی 1402 برام معافیت از پلیس +10 صادر شد اگر در دی فارغ تحصیل شم تا چه زمانی فرجه دارم

    1. سلام جزایری هستم.1 سال فرجه معرفی به سربازی دارید.

  8. سلام من متولد1384/8/14هستم چند روز پیش برگه معافیت رو گرفتم و مراحل تکمیل شد و الان هم کلاس دوازدهمی هستم
    ب دلایلی میخوام ادامه ندم دیگ تحصیل رو
    آیا معافیت من یک‌سال درست انجام میشه یا اینکه دارم دیگ مدرسه نمیرم شامل من نمیشه؟
    (ترک تحصیل نمیکنم پرونده توی مدرسس و ثبت نام شدم)

    1. سلام شما تا 20 سالگی میتوانید معافیت تحصیلی خود را تمدید کنید در صورتی که در حال تحصیل باشید و بعد از فارغ التحصیلی یا ترک تحصیل 1 سال فرجه معرفی دارید

  9. سلام من متولد ۸۴/۸/۳هستم و دوازدهمی هستم باید برای معافیت تحصیلی اقدام کنم ؟ و اینکه اقدام نکنم هنگام سربازی اضافه میخورم؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بعد از ۱۸ سالگی بابت معافیت اقدام کنید بعد از دیپلم یکسال فرجه آزاد دارید

  10. سلام من کلاس دوازدهمم متولد ۸۴ امسال ۱۸ سالم کامل شده همین که تو مدرسه ثبت نامم کافیه یا باید واسه اشتغال به تحصیل اقدام کنم تا غیبت واسم نخوره

    1. سلام از مدرسه نامه تهیه کنید و تحویل پلیس +0 دهید که معافیت تحصیلی برای شما تمدید شود

  11. سلام خسته نباشید من متولد سال ۱۳۸۴/۲/۶ هستم و الان می‌خوام سال ۱۴۰۳ پشت کنکوری بمونم الان تا چند وقت معافیت تحصیلی دارم ؟

    1. سلام شما بعد از 18 سالگی 1 سال فرجه دارید و برای تمدید معافیت تحصیلی باید از مدرسه نامه بگیرید و تحویل پلیس
      +10 دهید که معافیت تحصیلی شما تمدید شود و غیبت نخورید

  12. سلام ببخشید من برگه صورتجلسه شورای پزشکی رو گم کردم تو سیستم تو سیستم مراتب ترخیص هم زده شده باید چکار کنم برگردم پادگان خدمت کنم کمکم کنید

  13. سلام من ۱۴ مهر امسال وارد ۱۸ سالگی شدم و در حال تحصیل در پایه دوازدهم هستم آیا باید برای معافیت تحصیلی اقدام کنم؟

    1. تحصیل شما کی به اتمام میرسد، تا مادامی که شما 20 سالتون نشده بصورت اتوماتیک برایتان معافیت صادر میشود بشرطی که درحال تحصیل باشید،

  14. از دانشگاه آزاد رشته حقوق کارشناسی پیوسته ترم ۳ یا ۴ انصراف بدم همان سال دانشگاه روزانه سراسری دوباره همان رشته حقوق کارشناسی پیوسته تحصیل کنم، معافیت تحصیلی بدون مشکل تعلق میگیره؟

    1. با سلام شما مشکلی جهت یکبار انصراف نخواهید داشت و معافیت 5 ساله ب ای کارشناسی پیوسته مجددا تعلق خواهد گرفت فقط به دوبار انصراف کشیده نشود چون امکان معافیت مجدد تحصیلینیست

  15. سلام من ۱۴مهر امسال رفتم تو ۱۸ سالگی و الان در حال تحصیل در پایه دوازدهم هستم باید برای کارت معافیت تحصیلی اقدام کنم ؟

    1. با سلام جهت دریافت معافیت کفالت میتوانید اقدام کنید ولی جهت دریافت معافیت پزشکی نخواهید توانست

  16. سلام خسته نباشید. ببخشید کسی که معاف از رزم شده و غیبت نداشته باشه ولی دانشگاه قبول شده میتونه از معافیت تحصیلی استفاده کنه؟

  17. سلام من تابستون قبل از اینکه کارناممو بگیرم برای معافیت پزشکی اقدام کردم حالا تو کارنامه مردود شدم و باید برم مدرسه شبانه ، مدرسه شبانه هم منو فرستاد برای معافیت تحصیلی که پلیس به اضافه ده به خاطر اینکه معافیت پزشکی ثبت کردم معافیت تحصیلی نداد حالا چیکار کنم؟

    1. سلام باید اول وضعیت معافیت پزشکی شما مشخص شود.

  18. سلام آیا بعد از ثبت نامم دانشگاه معافیت تحصیلی بگیرم مشکل بوجود می آید؟

  19. سلام من متولد 1383/8/14 امسال شهریور دیپلمم گرفتم بعد معافیت من که از طرف مدرسه گرفتم تا اخر مهر ماهه بعد میخواستم بدونم من ۱ سال دیگه تمدید میشه معافیم یا ن؟
    یعنی تا سال دیگه معاف میشم؟

    1. سلام از بعد سن 20 سالگی دیگر معافیت تحصیلی دانش آموزی تا پایان گرفتن کارت معافیت یا پایان خدمت برای شما تمدید نمیشود.

  20. برای گرفتن معافیت تحصیلی نامه مدرسه یا دانشگاه ضروری است

  21. سلام من متولد ۲۵.۳.۸۳ ام و یکسال پشت کنکور موندم الان من میتونم دانشگاه ثبت نام کنم یا خیر ؟

    1. سلام شما تا قبل از 20 سالگی میتوانید برای گرفتن معافیت تحصیلی دانشگاه اقدام کنید اما بعد از 20 سالگی به شما اجازه ثبت نام دانشگاه داده نخواهد شد.

  22. سلام من پشت کنکوری هسم و پارسال برای یک دانشگاه معافیت تحصیلی گرفتم ولی در دانشگاه ثبت نام نکردم و امسال مجددا کنکور دادم و در دانشگاه دولتی روزانه ودر دانشگاهآزاد ذخیره قبول شدم ، و میخام رشته دانشگاه آزاد رو برم ، میخواستم بدونم برای اینک رشته دولتی را از ندهم و در ان ثبت نام کنم و معافیت تحصیلی بگیرم تا نتیجه آزاد بیاید می تونم انصراف بدهم و مجددا معافیت تحصیلی برای آزاد بگیرم

  23. سلام من متولد15 شهریور 84هستم
    و امسال خرداد دیپلم گرفتم یعنی قبل 18سالگی
    ایا میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام تا 1 سال فرجه دارید و غیبت نمیخورید و بعد از ان میتوانید از طریق پلیس +10 معافیت تحصیلی خودرا تا 20 سالگی تمدید کنید.

  24. سلام خسته نباشید
    من خرداد سال پیش دیپلمم رو تو 19 سالگی گرفتم 15 شهریور امسالم 20 سالم شد الان میخام برم دانشگاه ازاد رشته بدون کنکور ثبت نام کنم ولی هنوز ثبت نامش باز نشده الان من تا 31 شهریور فقط معافیت دارم یا تا زمانی که ثبت نام شروع بشه تمدید میکنن؟

    1. سلام دفترچه پست کنید و بعد از گرفتن قبولی ایست خدمت جهت بازگشت به تحصیل بزنید.

  25. سلام ایا بعد از پست کردن دفترچه سربازی اگر ارشد قبول شویم میشود معافیت تحصیلی گرفت؟

    1. شما میتوانید 2 ماه اموزشی خود را گذرانده سپس ایست خدمت بزنید و به تحصیل بازگردید

  26. سلام من امسال از مهلت یکساله تحصیلی استفاده کردم و پشت کنکور موندم و امسال انتخاب رشته کردم میخواستم بدونم برای ثبت‌نام دانشگاه تا مهر برام مشکلی پیش نمیاد و باید چکار کنم

    1. سلام باید سامانه سخا چک بشه براتون که تا چه تاریخی معافیت تحصیلی رو دارید

  27. سلام من سال ۱۳۸۲/۱۰/۱۰هستم ۱۹ سالمه دیپلوم ردی شدم فرصت دارم برم مدرسه بزرگ سالان دیپلومم بگیرم بد برم خدمت؟

    1. برای تمامی دانش آموزان چه مدارس روزانه و چه بزرگسال معافیت تعلق میگیرد

  28. سلام من متولد۱۳۸۲/۱۰/۱۰هستم دیپلوم ردی شدم میخام باز دیپلوم بگیمر میتونم معتفیت تحصیلیی بگیرم؟

  29. سلام تاریخ اعزام من ۱ مهر است و زمان شروع سال تحصیلی دانشکاه نیز ۱ مهر اعلام شده است. آیا ممکن است بخاطر همزمانی تاریخ اعزام با شروع به تحصیل به من معافیت تحصیلی ندهند؟؟

    1. برای دوازدهمی تا پایان مهر معافیت تحصیلی دارند

    2. سلام من امسال برای بار اول کنکور دادم
      قبول نشدم می خوام یه سال دیگه بخونم و متولد ۸۳/۸/۱۳ هستم
      معافیتم تا ۱۳ /۸ اعتباره داره
      بنظرتون چیکار کنم

      1. سلام شما تا 20 سالگی میتوانید معافیت تحصیلی دانش آموزی خود را تمدید کنید.

  30. سلام وقتتون بخیر من متولد 1383/07/19 هستم و مهر ماه امسال 19 ساله میشم،امسال قبولی دیپلم رو گرفتم و قصد ادامه تحصیل(دانشگاه) رو دارم
    برای برگ معافیت تحصیلی هم اقدام کردم اما متاسفانه خدمت وظیفه عمومی در خواست من رو رد کرد و در نامه اومده بود که مهلت ارائه درخواست به پایان رسیده
    ولی متصدی پلیس +10 گفت اگر دیپلم قبول شدی یکسال معافی تا دانشگاه بری ایا این درسته ؟لطفا جواب بدید
    من باید چیکار کنم واقعا سردرگمم

    1. سلام شما 1 سال فرصت دارید برای سربازی یا تحصیل اقدام کنید و در این 1 سال غیبت نمیخورید

  31. سلام
    اگر کسی لیسانس یک رشته را بگیرد و کنکور کارشناسی بدهد و رشته هایی که تا مقطع دکتری هستند مثل پزشکی قبول شود آیا برای او معافیت تحصیلی جدید صادر می شود

  32. سلام خسته نباشید من متولد ۱۳۸۴/۶/۲۲هستم و بعد از کنکور و دریافت کارنامه نوبت دوم دوماه بعد ۱۸میشوم می‌خوام کنکور ۱۴۰۳رو شرکت کنم تا کی وقت دارم برای سربازی اقدام کنم ؟

    1. بعد از فارغ التحصیلی یکسال زمان معافیت تحصیلی دارید و بعد از ان هم اگر باز خواستید کنکور دهید و پشت کنکور باشید با ارایه کارنامه ازمون به پلیس +10 تا 20 سالگی همچنان فرصت برای دانش اموزی باقیست

  33. سلام من ترم سوم کارشناسی ناپیوسته رو خرداد 1402 تموم کردم و مهر وارد ترم چهارم (ترم اخر) میشم و تا الان فقط یک درس را افتادم میخواستم بدونم اگر خودم را از عمد 5 ترمه کنم اون یک سال زمان فراغت بعد از فارغ التحصیلی برای من بعد از ترم5 محاسبه میشه یا تفاوتی ندارد و از همون ترم 4 محاسبه میشه؟ (در دانشگاه دولتی هستم)

    1. مهلت معافیت تحصیلی از زمان فارغ التحصیلی حساب میشود

      1. سلام
        من امسال سال دوازدهمم بود ولی دیپلم نتونستم هنوز بگیرم 4 ماه پیش اولین معافیت تحصیلم گرفتم الان رفتم تو بزرگسالان که تجدیدیام پاس کنم گفت برو معافبت جدید بگیر
        رفتم پلیس +10 میگه فارغ التحصیل شدی ما نمیتونیم بهت معافیت بدیم
        پرسیدم از رییس نظام وظیفه گفتن مشکلی نداره
        الان میخام بشینم پشت کنکور ایا مشکلی نداره؟

  34. با سلام تا پایان بیست سالگی تمام یعنی تا ۱۹سال و ۱۲ماه دیگه؟
    بنده متولد ۱۸/۱۱/۸۲هستم
    و اینکه من الان دیپلم ندارم معافیت تحصیلی هم تا پایان شهریور دارم الان اگه من امتحانات شهریور شرکت کنم و دیپلم بگیرم تا شهریور سال بعد معافیتم تمدید میشه؟چون گفتن بعد گرفتن دیپلم یک سال معافیت میدن درسته؟

    1. سلام شما بعد از گرفتن دیپلم 1 سال فرجه خواهید داشت.

  35. سلام من متولد ۸۳/۵/۱۴ هستم و در ۱۷ سالگی ( خرداد ۱۴۰۱ ) فارغ التحصیل شدم برای کنکور تیر ۱۴۰۲ پشت کنکور موندم اون موقع رفتم پلیس + ۱۰ معافیت تحصیلی بگیرم که ندادن و گفتن یک سال وقت دارین الان شرایط گرفتن معافیت تحصیلی برای من چیه ؟

    1. سلام شما بعد از ثبت نام دانشگاه امکان تمدید معافیت تحصیلی را دارید

  36. سلام من متولد 1383/2/23 هستم الان پشت کنکورم
    آیا اخذ معافیت تحصیلی برای من الزامی است ؟یا نه؟
    درصورت عدم نیاز به اخذ معافیت تحصیلی تاکی
    فرصت دارم که در یکی ازدانشگاه ها قبول بشم

    1. سلام باید از طریق مدرسه معافیت تحصیلی خود را تمدید کنید بعد از فارق التحصیلی شما ۱ سال فرصت دارید که برای ادامه تحصیل یا خدمت اقدام کنید

  37. سلام من متولد 1382/10/21 هستم ارتش قبول شدم برگه معافیت گرفتم نوشته تا 1401/7/21 معافیت دارم من سال 1401 دیپلم گرفتم پس یه سال معافیت بعد دیپلمم چی میشه آیا باید فرم اعزام پر کنم یا نه تورو خدا زود جواب بدید چند روز دیگه گزینش دارم

    1. سلام شما بعد از 20 سال دیگر 1 سال فرجه تحصیلی ندارید و بلافاصله بعد از 20 سال غیبت میخورید.

  38. درود،من متولد تیرماه 82 هستم و خرداد 1400 فارغ‌التحصیل شدم، سال اول کنکور قبول نشدم، ولی سال دوم(۱۴۰۱) که شرکت کردم دانشگاه ورودی بهمن قبول شدم، به پلیس ۱۰+ که مراجعه کردم گفت که معافیت من مهر ماه امسال تموم شده؛
    فرصت زیادی تا ثبت نام حضوری دانشگاه هم نمونده، خواستم بپرسم من چه کار کنم که واسه ثبت نام با مشکلی مواجه نشم ..
    (ممنون اگه راهنمایی کاملی بکنید 🌹)
    با تشکر 🙏

    1. ۲۰ سالگی اخرین سن دانش اموزی پسران است نامه ببرید پلیس +۱۰ و اگر نشد با شروع خدمت درخواست ایست خدمت جهت ادامه تحصیل دهید

  39. سلام خسته نباشید
    من متولد ۱۳۸۳/۰۵/۲۷ هستم الان ۱۸ سالم شده و میخوام تو کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ هم شرکت کنم تا کی فرصت دارم که پشت کنکور بمونم ؟ تا چه ماهی ؟ و اینکه باید معافیت تحصیلی بگیریم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      تا 1 سال بعد از فارغ التحصیلی ،معافیت تحصیلی برای شما لحاظ می شود

      1. سلام آیا میشه از اون گواهی معافیت دوباره پیرینت گرفت؟

  40. سلام خسته نباشید
    من متولد ۱۳۸۳/۰۵/۲۷ هستم الان ۱۸ سالم شده و میخوام تو کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ هم شرکت کنم تا کی فرصت دارم که پشت کنکور بمونم ؟ تا چه ماهی ؟ و اینکه باید معافیت تحصیلی بگیریم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      تا 1 سال بعد از فارغ التحصیلی ،معافیت تحصیلی برای شما لحاظ می شود

      1. سلام خسته نباشید
        یه سوال داشتم من 1399/07/01 کاردانی خواندم ولی به دلیل آماده نشدن مدرک دیپلم نتوانستم معافیت کاردانی ام را انجام دهم و الان برای معافیت تحصیلی کارشناسی به مشکل خوردم چون غیبت واسم رد شد خواستم بگم کاریش نمیشه کرد آیا راهی هست.ممنون

        1. سلام .شرایط شما استثنا است و باید علت عدم دریافت دیپلم. صدور معافیت تحصیلی.نوع دانشگاه بررسی شود.لطفا با مشاوران تماس بگیرید.

  41. سلام من دانشجوی مقطع کارشناسی ناپیوسته ام ،با توجه به اینکه معافیت رو برای یک مقطع یکبار میدن اگه بخوام مجدد کنکور بدم و در مقطع کارشناسی تحصیل کنم باید انصراف بدم قبل از پایان تحصیلاتم ؟

  42. سلام خسته نباشید. معافیت تحصیلی دانش آموزی رو تا برج 1401/7/28 گرفتم. من الان دو تا درسو از سال دوازدهم افتادم که بزرگسالان ثبت نام کردم که دی ماه امتحان بدم. میخواستم ببینم الان با توجه به این که دیپلم ندارم فرصت یکساله پشت کنکوری به من تعلق میگیره؟ تا کی فرصت معافیت دارم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باید سامانه سخا شما توسط کارشناسان ما بررسی شود

  43. سلام وقت بخیر ، شرایط درخواست مجدد معافیت برای تحصیل در رشته دوم همزمان چگونه است؟

    1. سلام
      برای اطلاعات بیشتر و دقیق با کارشناسان ما تماس بگیرید

  44. سلام خسته نباشید بنده سال متولد 81/9/28 هستم بنده خرداد 1400 دیپلم گرفتم و امسال قصد ثبت نام در دانشگاه ازاد دارم بنده هنگام تحصیل در سال دوازدهم معافیت تحصیلی هنگام به تحصیل نگرفتم مشکلی پی نمیاد واسم؟ یعنی هنگام تحصیل سال دوازدهم کاری برای معافیتم نکردم و 1401 کنکور دادم و دارم آزاد ثبت نام میکنم و معافیت تحصیلی ازادو میخام بگیرم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سللم خسته نباشید بنده متولد ۱۳۸۱هستم و دانشگا ازاد معماری میخوندمو انصراف کردم علوم تربیتی میخونم دانشگا ازاد و الان میتونم کنکور بدم و اگر قعبول شدم از دانشگاه تربیت معلم میتونم وارد بشم یا معافیت نمیدن

      1. سلام شما بعد از انصراف دوم دیگر اجازه ادامه تحصیل تا گرفتن کارت پایان خدمت یا معافیت نخواهید داشت اما بعد از انصراف 1 سال فرصت دارید که برای گرفتن معافیت یا رفتن به خدمت اقدام کنید.

  45. سلام وقت بخیر، من کاردانی نا پیوسته علمی کاربردی را تمام کردم، معافیت تحصیلی من تا برج 11 اعتبار داره، آیا بعد از برج 11 امکان ثبت نام برای کارشناسی ناپیوسته آزاد را دارم یا مشمول میشم؟

  46. سلام خسته نباشید حین خدمت میتونم معافیت تحصیلی بگیرم ؟ اگه بشه حتما باید با کنکور و قبول شدن تو دانشگاه دولتی باشه یا با ثبت نام در دانشگاه آزادم مقدور هست! الان در حال گذروندن دوره ی آموزشی هستم

  47. سلام وقتتون بخیر
    من بهمن پارسال مهلت معافیت تحصیلیم تموم شد و درس های دانشگامو همون بهمن کامل تموم کردم مقطع کاردانی
    ولی یک ماه قبل از عید درخواست فارغ التحصیلی دادم
    میخاستم ببینم مهلت یک ساله برای من از بهمن شروع میشه یا از زمانی ک درخواست فارغ التحصیلی دادم؟

  48. سلام وقت بخیر تو بخش مقطع تحصیلیم تو فرم نوشته شده دکتری غیر پزشکی پیوسته در واقع باید کارشناسی پیوسته می‌بود ولی از این نظر میشکلی نیست؟

  49. سلام خدمت شما. من فارغ‌التحصیل دوره متوسطه همین سال ۱۴۰۱ بودم و تو کنکور ۱۴۰۱ هم شرکت کردم و دانشگاه فرهنگیان قبول شدم. وقت دوران تحصیلم در پایه دوازدهم معافیت تحصیلی گرفتم تا تاریخ ۳۱ ۶ ۱۴۰۱ حالا با علم به اینکه دانشجو معلم میشم و میدونم از سربازی معافم آیا واسه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان باید معافیت تحصیلی دانشجویی رو بگیرم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  50. سلام وقتتون بخیر من متولد ۲۰ دی ۱۳۸۰ هستم و امسال دیپلم گرفتم و اولین کنکورم رو دادم ولی قبول نشدم آیا میتونم دوباره معافیت بگیرم و سال بعد کنکور بدم در ضمن تا حالا دوبار هم از معافیت استفاده کردم و تا دی ماه امسال هم معافیت دارم لطفا راهنماییم کنید ممنون.

  51. با عرض سلام و خسته نباشید
    در درخواست معافیت تحصیلی ارشد،اطلاعات شخص(رنگ چشم)اشتباه وارد شده و بعد از مدتی معافیت تحصیلیم صادر شده.این اشتباه باعث دردسر نمیشه بعدا؟باطل نمیشه؟

  52. سلام
    مهلت معافیت تحصیلی من بهمن پرسال همزمان با تموم شدن درس های کاردانی تموم شد
    ولی درخواست فارغ التحصیلی رو یک ماه قبل از عید امسال دادم
    میخاستم ببینم از بهمن ک مهلتش تموم شده یک سال حساب میشه یا از زمانی ک فارغ التحصیل شدم؟

  53. با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده چند وقت پیش درخواست معافیت تحصیلی دادم برای ارشد،و الان معافیتم صادر شده
    موقع درخواست،اطلاعات شخص(رنگ چشم)اشتباه وارد شده بوده.این بعدا دردسر نمیشه؟به خاطر اشتباه،معافیتم ممکنه لغو یا باطل بشه؟

  54. سلام خسته نباشید من متولد 83|4|11 هستم الان دو ماه از 18 سالم گذشته و معافیت تحصیلیم رو دریافت نکردم آیا میتونم بدون هیچ مشکلی دریافت کنم ؟
    {دانشگاه روزانه قبول شدم ولی ثبت نام نکردم}

  55. سلام خسته نباشید من قبلا دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم و ۲ ترم مرخصی تحصیلی گرفتم برای کنکور بعد انصراف دادم و الان دانشگاه دولتی هستم خواستم بدونم بعد از فارغ‌التحصیلی برای ادامه تحصیل تو خارج در مقطع ارشد برام پاسپورت موقت صادر میشه.

  56. با عرض سلام و خسته نباشید.بنده در بهمن ماه فارغ التحصیل کارشناسی شدم و الان برای ارشد،دانشگاه ثبت نام کردم و درخواست معافیت تحصیلی جدید دادم.ظاهرا کلاسا از اواخر شهریور شروع میشه ولی شخصی که در پلیس +۱۰ کار میکرد،توی درخواست،تاریخ شروع به تحصیل رو زده ۱ مهر.این مشکلی پیش میاد؟(چهار پنج روز جابجا زده)

  57. سلام من متولد مرداد 83 هستم و شهریور 1401 مدرک دیپلم گرفتم و چون قبولی شهریور بودم معافیت تحصیلی گرفتم امسال آمادگی شرکت در کنکور رو نداشتم می خواستم بدونم میتونم معافیت تحصیلی پشت کنکوری بگیرم و سال 1402 در کنکور شرکت کنم؟

    1. سلام وقت بخیر معافیت تحصیلی طبق قوانین جدید محاسبه میشود.

  58. سلام وقت بخیر ببخشید من متولد نیمه دوم 83 هستم و یک سال جهشی خوندم خواستم ببینم تا کی معافیت دارم؟

    1. سلام
      جهت راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  59. سلام من در دانشگاه آزاد بدون کنکور کاردانی پیوسته ثبت نام کردم آیا برای دریافت معافیت تحصیلی باید از دانشگاه برگه درخواست معافیت تحصیلی بگیرم؟ و دوم اینکه آیا الان میتونم برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنم یا باید منتظر اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بدون کنکور بمونم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاع از شرایط در زمینه ی سوالتان با مشاورین ما تماس بگیرید.

  60. سلام من در دانشگاه آزاد بدون کنکور کاردانی پیوسته ثبت نام کردم آیا برای دریافت معافیت تحصیلی باید از دانشگاه برگه درخواست معافیت تحصیلی بگیرم؟ و دوم اینکه آیا الان میتونم برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنم یا باید منتظر اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بدون کنکور بمونم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاع از شرایط در زمینه ی سوالتان با مشاورین ما تماس بگیرید.

  61. سلام
    من فارغ تحصیل کارشناسی به تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ هستم
    برگه فرصت یکساله بعد فارغ تحصیلی من وقتی میخواست از طرف دانشگاه بهم پست بشه بعد چند ماه نشد نگران شدم و خودم رفتم و برگه رو از دانشگاه گرفتم
    گفتم چرا پست نکردیم گفتن برگه رو فرستادیم ولی نه تحویل داده شد و نه برگشت خورد یهو انگار این وسط تو اداره پست غیب شد
    خب الان سوال من اینه یعنی این برگه ام که مشابه اش به اداره نظام وظیفه میره ممکنه یهو این وسط غیب بشه نرسه بهشون
    من از کجا بفهمم اینا الان میدونن تا ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ فرصت دارم و برگه بهشون رسیده
    حتما باید مراجعه کنم پلیس +۱۰ و اینو ازشون بپرسم؟

  62. سلام من معافیت تحصیلی گرفتم تا تاز ۱۴۰۱/۷/۱ و تمیدید می‌شود یا ن

  63. سلام من متولد ۴/۱۰/۱۳۸۱هستم.دو سال کنکور دادم و قبول نشدم حالا میخوام بدونم که من میخوام این زمستان کنکور بدم باید چیکار کنم؟؟! چون دی ماه معافیتم تموم میشه.

  64. سلام خسته نباشید
    من سال قبل از طریق سایت معافیت تحصیلی دانشجویی ثبت کردم ولی الان که بررسی کردم تایید اولیه شرایط مشمول ثبت شده . مشکل از چه چیزی می باشد . یعنی ثبت نشده است ؟

    1. سلام وقت بخیر برای این مورد سازمان نظام وظیفه بررسی خواهد کرد.

  65. سلام وقتتون بخیر، من متولد ۱۱ . ۴ . ۱۳۸۱ هستم و الان یه سال دیگه یعنی دوازدهم مونده که دیپلم بگیرم ، خواستم بدونم معافیت تحصیلی می‌شم؟

    1. با سلام یک سال بعداز فارغ التحصیلی معافیت تحصیلی به اتمام میرسد

  66. سلام متولد نیمه اول 1383 هستم، میخوام پشت کنکور بمونم، آیا کار خاصی برای معافیت تحصیلی باید انجام بدم یا خیر؟

    1. با سلام باید برای معافیت تحصیلی در دانشگاه ثبت نام کنید

  67. سلام من متولد ۸۲/۱۱/۲۲هستم و امسال کنکور دادم و برا سال اینده میخوام کنکور بدم و برا دانشگاه نیز ثبت نام نکردم ایا میتوانم بدون ثبت نام به دانشگاه معافیت تحصیلی از پلیس +۱۰ بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      اگر تا زمان کنکور مشمول نظام وظیفه نباشید مشکلی پیش نخواهد آمد

  68. سلام خسته نباشید من متولد ابان 82 ام دیپلم رو 1400 گرفتم میخوام پشت کنکور بمونم برای معافیت باید چکار کنم

  69. سلام ببخشید یک سوالی داشتم امسال کنکور در دو نوبت دی ماه و تیر ماه برگزار میشود و من معافیتم تا سال ۱۴۰۲ در ۲۸ فروردین ماه هست و تا اون موقع به بیست سالگی میرسم
    من اگر در دی ماه کنکور بدم و نتیجه‌ی خوبی داشته باشم میتونم در دانشگاه ثبت نام کنم با اینکه در فروردین به ۲۰ سالگی میرسم و کنکور دادم مشکلی برام پیش نمیاد؟
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      برای ثبت نام در دانشگاه نباید مشمول نظام وظیفه باشید

  70. سلام من ۱۸سالم وتو دوازدهم چند کتاب افتادم معافیت تحصیلیم تا۱۴۰۱/۰۷/۰۱هست یعنی بعداز تمام معافیت تحصیلی باید برم سربازی یا یکسال مهلت دارم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در این زمینه باید از طریق نظام وظیفه وضعیت مشمولیت شما مورد بررسی قرار گیرد

  71. سلام و درود – بنده 10 ترمه فارغ التحصیل میشم – کارشناسی پیوسته – باید 8 ترم تموم میکردم ولی 10 ترم میشه و تیر 1402 فارغ التحصیل میشم – تاریخ کنکور ارشد امسال 12 اسفند هست – امسال نمیخوام ارشد شرکت کنم – آیا میتونم سال بعد ارشد شرکت کنم یا خیر ؟
    و اینکه با وجود استفاده از سنوات باز هم مهلت 1 ساله فراغ از تحصیل دارم بعد از تموم شدن درسم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      در رابطه با موضوع مطرح شده از جانب شما ، در صورتی که شامل معافیت تحصیلی باشید می توانید در کنکور شرکت کنید

  72. سلام وقت بخیر. من دانشجوی کارشناسی ورودی 96 هستم و 5 سال معافیت تحصیلی من تا 31 شهریور 1401 میباشد واستفاده کرده ام ازش. الان میخوام انصراف بدم . بعد از انصراف 1سال مهلت برای اعزام به خدمت یا قبولی در مقطع بالاتر برای من وجود دارد؟

  73. دانش آموزی که در سن 19 سالگی دیپلم میگیره میتونه به دانشگاه بره ؟

  74. سلام یه دانش آموزی داریم یک سال دیرتر به دلیل معلول بودن شروع به تحصیل کرده والان یازدهم هستش و مشمول برای معافیت تحصیلی باید چکار کنه

  75. سلام میخواستم بگم من متولد سال1383هستم و سال دوازدهم تموم کردم ولی دارم درس های افتاده رو امتحان میدم میخواستم بگم خود هنرستان برای معافیت تحصیلی تمدید کرده یا نه یا اگه تمدید نکرده تا وقتی که دارم درس میخونم اضافه خدمت نمی‌خورم

    1. سلام وقت بخیر
      شما تا قبل از 20 سالگی فرصت دارید و بعد از ان اضافه میخورید

  76. سلام خسته نباشید، من شهریور 1400 مدرک دیپلممو دریافت کردم متولد 82/04/13 هستم می‌خوام برای استخدام ارتش ثبت نام کنم معافیت تحصیلی میخوان آیا به من تعلق میگیره؟

    1. سلام
      تا قبل از 20 سالگی که وارد غیبت شوید اقدام به ادامه تحصیل کنید

  77. سلام
    من متولد 82/6/7 هستم.یعنی در شهریور 1400 مشمول شدم.ولی من قبل از مشمول شدن یعنی در خرداد 1400 امتحانات نهایی دوازدهم را دادم و نمره قبولی کسب کردم ولی دیپلم من در تاریخ 1400/9 یعنی بعد از مشمول شدن من ثبت شده.
    من کنکور 1400 رو شرکت کردم الان نیز کنکور 1401 رو شرکت کردم.ولی امید به قبولی ندارم.
    میخواستم ببینم غیبت خورده ام یا نخورده ام؟میتوانم در پیام نور ثبت نام کنم و یکسال دیگر کنکور دهم؟لطفا کمک کنید چه اقداماتی انجام دهم

  78. سلام من متولد آبان 1382/8/14هستم.امسال دوازدهمو تموم کردم اولین کنکورمو دادم ولی میخوام پشت کنکور بمونم.برای گرفتن معافیت تحصیلی هنوز اقدام نکردم میتونم الان معافیت بگیرم و پشت کنکور بمونم؟

  79. سلام من سال دوم کنکورم بود یسال معافیتمو استفاده کردم الان تا انتخاب رشته وقت دارم؟ یا غیبت میخورم؟

  80. سلام. وقت بخیر
    تاریخ اتمام معافیت تحصیلی من (با دریافت یک سال سنوات اضافه)و فارغ التحصیلی کارشناسی ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ هست
    یعنی من تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ وقت دارم تعیین تکلیف خدمت کنم؟ یا بازم باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنم برای اطلاع دادن این یک سال؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای مطمعن تر شدن از فرجه فراغت میتوانید به صورت حضوری به پلیس +10 بروید یا از سامانه سخا با کارشناسان ما بررسی کنید .

  81. سلام خسته نباشید
    من متولد 81/6/7 هستم بنا ب دلایلی دیپلم تازه این خرداد تونستم بگیرم کنکور شرکت نکردم آیا میتونم معافیت بگیرم و کنکور بدم برا دانشگاه

    1. باسلام قبل از تاریخ اتمام معافیت برای کنکور اقدام کنید

  82. سلام
    من تا برج 6 سال 1404 معافیت کارشناسی دارم
    اما چون واحدارو فشرده برداشتم سال آینده دوره کارشناسیم تموم میشه
    میخواستم ببینم با توجه به اینکه دو سال زودتر از پایان معافیت درسم تموم میشه باید سال اینده یعنی دو سال زودتر به سربازی برم یا میتونم تا پایان معافیت تحصیلی نرم سربازی
    تشکر

    1. باسلام تا اتمام معافیت تحصیلی میتوانید به خدمت نروید

  83. سلام خسته نباشید.من متولد 1382.6.8 هستم و حدود 10 ماه هست که مدرسه رو تموم کردم و قصد دارم که استخدام یک ارگان بشم که قراره بجای خدمت هم اونجا مشغول به کار باشم.اون ارگان از من سند معافیت تحصیلی خواسته.بعد از مراجعه من به پلیس +10 از من خواستن تا با تهیه دفترچه اعزام به خدمت هم تاریخ دقیق معافیت تحصیلیم مشخص بشه و هم برای اراعه اون سند به اون ارگان از دفترچه استفاده کنم.ایا همچین چیزی درسته؟
    ایا بعد از تهیه دفترچه الزامی به پست اون نیست؟

  84. سلام
    من مقطع ارشد هستم و در سنوات ارفاقی ترم 7و8 آیا بعد از فارق التحصیلی یکسال فرجه برای خدمت دارم.
    و سوالی بعدی اینکه من الان دکتری قبول شدم اگر ثبت نام کنم وانصراف بدم آیا فرجه برای من یکسال هست یانه؟

    1. وقت بخیر خیر بعد7ترم فرصتی ندارین بهتره دکترا شرکت کنین

  85. سلام ، من ١٤٠٠/٢/٢٤ بە سن بیست سالگی رسیدم و تا ٩٩/١٠/١ دانش آموز بودم.(قبل از ۲۰ سالگی دیگه دانش آموز نبودم)بعد از اون چون دیپلمم کامل نبود نتونستم پیام‌نور ثبت نام کنم و به اجبار برای ادامه معافیت تحصیلی توی یکی از مدارس حوزه علمیه ثبت نام کردم. اما مدارس حوزوی پذیرششون فقط مهرماه هست یعنی بنده مجبور بودم صبر کنم تا ۱۴۰۰/۷/۱ و بعد ثبت نام کردم و از حوزه برگ درخواست معافیت تحصیلی را از اون تاریخ به بعد گرفتم.آیا برای اون مدتی که من صبر کردم برای ثبت نام توی حوزه،هیچ فرجه‌ای قائل هستند یا غیبت محسوب میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به سوال شما شرایطتتان بیشتر باید بررسی شود

  86. سلام ، وقت بخیر ، ما میتونیم چندسال درس بخونیم ؟ مثلا میتونیم چندتا کارشناسی بگیریم ، یعنی کارشناسی یک رشته رو گرفتیم ، بریم یک رشته ی دیگرو بگیریم ، برای معافیت تحصیلی مشکلی ندارد ؟

    1. سلام وقت بخیر
      در هر مقطع تحصیلی یکبار معافیت صادر خواهد شد

      1. درود ، تیر ۱۴۰۲ فارق التحصیل شدم ، تاریخ کنکور ارشد اسفند ماهه میخوام کنکور ارشد شرکت کنم ، و احتمالا مهرماه که کلاسا شروع میشه برم دانشگاه برای من امکانش هست با توجه به اینکه یک سال بعد از فارق التحصیلیم معافیت تحصیلی دارم؟ یعنی تا تیر ۱۴۰۳ مشمول نمیشم؟

  87. سلام ، من متولد ۱۳۸۳/۱/۲۹ هستم و خرداد ماه دیپلمم رو میگیرم ، اگه در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم ، غیبت محسوب میشه؟

  88. سلام من متولد 1381/9/15 هستم و برگه معافیت تحصیلیم از مدرسه در تاریخ 99/7/1 هست. و برگه معافیت هنوز دسته و تحویل ندادم ویکبار کنکور شرکت کردم قبول نشدم امسال هم شرکت نکردم دارم برای سال بعد میخونم. میخواستم بدونم الان میتونم برگه معافیت تحصیلیم رو تحویل بدم؟ یا وقتی که دانشگاه قبول شدم برم بدم؟ ممنون میشم جواب بدید.

  89. سلام من متولد 1381/12/28 هستم و سال آخر پایه دوازدهم تجدید آوردم و کنکور ندادم، پشت کنکور ماندم و در دی ماه ۱۴۰۰ قبول شدم و برگه موقت دیپلم گرفتم و امسال قراره کنکور بدم آیا معافیت تحصیلیم ادامه داره یا غیبت سربازی محسوب میشه و اضافه خدمت میاد ؟

  90. سلام من برای شهریور پذیرش دانشگاه خارج از کشور دارم. از کی می تونم برای معافیت تحصیلی اقدام کنم؟ برگ سبز هم گرفتم و تاریخش اول تیر هست.

    1. سلام من متولد 1381/9/15 هستم و برگه معافیت تحصیلیم از مدرسه در تاریخ 99/7/1 هست. و برگه معافیت هنوز دسته و تحویل ندادم ویکبار کنکور شرکت کردم قبول نشدم امسال هم شرکت نکردم دارم برای سال بعد میخونم. میخواستم بدونم الان میتونم برگه معافیت تحصیلیم رو تحویل بدم؟ یا وقتی که دانشگاه قبول شدم برم بدم؟ ممنون میشم جواب بدید.ك

    2. سلام من معافیت تحصیلی گرفتم تا تاز ۱۴۰۱/۷/۱ و تمیدید می‌شود یا ن

    3. سلام من متولد ۸۳ هستم نیمه اولی ۲۷ شهریور میشه ۱۸ سالم دوازدهمم دیپلم هم گرفتم الان از ۲۷ام که بشه ۱۸ سالم غیبت میخورم؟

  91. با سلام . وقت بخیر . من در تاریخ 30 بهمن 1400 (ترم 7 – سنوات ارفاقی) در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدم می‌خواستم بدونم که آیا تا 30 بهمن 1401 فرصت دارم که دفترچه رو پست کنم ؟

    1. سلام خدمت شما، با ورود به سایت سرویس پلیس و ثبت نام و بعد از گرفتن کد سخا امکان استعلام معافیت تحصیلی و فرجه ی شما وجود دارد.

      1. سلام خسته نباشید
        من متولد 81/6/7 هستم بنا ب دلایلی دیپلم تازه این خرداد تونستم بگیرم کنکور شرکت نکردم آیا میتونم معافیت بگیرم و کنکور بدم برا دانشگاه

        1. باسلام قبل از تاریخ اتمام معافیت برای کنکور اقدام کنید

    2. سلام خسته نباشید
      من متولد 81/6/7 هستم بنا ب دلایلی دیپلم تازه این خرداد تونستم بگیرم کنکور شرکت نکردم آیا میتونم معافیت بگیرم و کنکور بدم برا دانشگاه

      1. باسلام قبل از تاریخ اتمام معافیت برای کنکور اقدام کنید

  92. سلام من متولد ۷۶ و وردی ۹۶ کارشناسی پیوسته هستم این مقطع رو در ۵ سال تمام کردم می خوام بدونم که آیا بعد از پایان این مقطع در ۵ سال ، از یک سال معافیت برخودار هستم ؟ (بنده یک سال از معافیت تحصیلی در کنکور کارشناسی استفاده کردم یعنی پشت کنکور بودم )

    1. سلام. پس از اخذ مدرک کارشناسی ( طبق تاریخ فارق التحصیلی) یکسال وقت دارید تا برای اعزام به خدمت اقدام کرده با در مقطع بالاتر در دانشگاه پذیرش بگیرید

      1. سلام ببخشید من چن درس افتادم سال دوازدهمو تموم کردم هنوز دیملم نگرفتم تا وقتی درسام پاس کنم و دیپلومو بگیرم معاف تحصیلیم یا نه

        1. سلام
          بستگی به سن و تاریخ تولد دقیق شما دارد که برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

    2. سلام خسته نباشید
      من متولد 81/6/7 هستم بنا ب دلایلی دیپلم تازه این خرداد تونستم بگیرم کنکور شرکت نکردم آیا میتونم معافیت بگیرم و کنکور بدم برا دانشگاه

      1. باسلام قبل از تاریخ اتمام معافیت برای کنکور اقدام کنید

  93. سلام من توجیه عدم صدور معافیت تحصیلی زدم تاریخ ۱۴۰۰.۱۲.۲۴گفته شد یک هفته جوابش میاد ولی هنوز نیومده باید چکار کنم ممنون

  94. سلام من توجیه عدم صدور معافیت تحصیلی زدم تاریخ ۱۴۰۰.۱۲.۲۴ گفته یک هفته جوابش میاد ولی هنوز نیومده چکار کنم ممنون

  95. سلام
    من در دانشگاه کاردانی گرفتم
    و الان میخوام دوباره کنکور بدم برای کارشناسی
    آیا معافیت تحصیلی بهم میدن برای ۴ سال؟

  96. من در سامانه سخا در زمان مقرر موفق به ارسال درخواست معافیت تحصیلی نشدم ایا امکانش هست من با مراجعه به پلیس بعلاوه ده معافیت تحصیلی دانشجویی بگیرم یانه

    1. سلام وقت بخیر می توانید درخواست معافیت تحصیلی بدهید

  97. سلام ،من متولد اسفند 1380هستم،اخرین امتحان دیپلم را 20دی 1400دادم،ایا میتونم معافیت تحصیلی بگیرم؟

  98. سلام من افزایش سنوات تحصیلی استفاده کردم روش نوشته اگه فارق التحصیل نشی معافیت لغومیشه‌ اگه الان انصراف بدم چی میشه؟

  99. با سلام و عرض ادب . من متولد ۸۱ هستم و امسال سومین ساله کنکور میدم . ولی الان پشیمون شدم و میخوام برم خدمت مقدس سربازی ولی خانوادم مخالفت میکنن و میگن باید درس بخونم . من میخوام معافیت تحصیلیم باطل بشه به طوری که مشخص نباشه عمدا خودم باطلش کردم . راهی هست واسه این ؟ با تشکر

    1. سلام خیر امکان باطل کردن معافیت تحصیلی نیست،مگر اینکه ۳ترم انتخاب واحد نکنید یا مشروط شوید که طبق قانون اخراج از دانشگاه ثبت شده و دیگر امکان ادامه تحصیل نداشته باشید.

    2. سلام بنده خردادماه سال ۱۴۰۱ دیپلم کارودانش وبرای استخدام دانشگاه افسری می خوام دیماه ۱۴۰۱دیپلم مجدد علوم انسانی بگیرم می خوام بدانم معافیت تحصیلی من از زمان گرفتن دپیلم مجدد به مدت یک سال حساب میشه یا از زمان دیپلم اولی

  100. سلام من از دانشگاه پیام نور انصراف دادم و میخوام دانشگاه آزاد کاردانی بخونم حالا درخواست معافیت کاردانی رو نمیاره لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام خدمت شما، انصراف از مقطع لیسانس ثبت شده و طبق قانون نظام وظیفه ،معافیت تحصیلی برای بازگشت به مقطع پایین تر ثبت نمیشود.

  101. سلام من متولد 1382/4/2 هستم و هیچ برگه معافیت تحصیلی از مدرسه دریافت نکرده ام دریافت نکرده ام اگه تو کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم غیبت محسوب میشه یا نه؟؟

    1. سلام یک سال بعد از اتمام تحصیلات شما معافیت تحصیلی دارید

  102. سلام وقت بخير من دانشجو دكتري ناپيوسته در خارج از كشور هستم و معافيت تحصيليم تا سال ٩٨ بوده و هنوز هم غيبتي نخورده واسم.
    البته متاسفانه از سال ٩٨ كرونا اومد و نتوستم از ايران خارج بشم. حالا با دانشگاه صحبت كردم و ميخوام براي دفاع از پايان نامه برم اونجا.
    چطور ميتونم معافيت تحصيليم رو تمديد كنم!؟

    1. سلام اگر غیبت رد نشده میتوانید با مراجعه به پلیس+۱۰ و همراه داشتن مدارک تحصیلی برای تمدید سنوات یا معافیت تحصیلی اقدام کنید.

  103. سلام‌من تاریخ تولدم ۱۳۸۲/۶/۵ ودرتاریخ۱۴۰۰/۴/۲۸مدرک دیپلمم گرفتم.درکنکور۱۴۰۰شرکت کردم ولی دانشگاه فرهنگیان قبول نشدم.میگم میشه درکنکور۱۴۰۱شرکت کنم.آیامجازبه انتخاب رشته هستم.معافیت تحصیلی پشت کنکورچطوردریافت کنم

      1. سلام،به علت یه سری ازمشکلات نتوانستم در ورودی بهمن ماه دانشگاه ثبت نام کنم حالا میخواهم در ورودی مهردانشگاه ثبت نام کنم،
        متولد ۸۲/۶/۱۳هستم تاشهریور سال آینده به ۱۹سالگی میرسم،ازشهریور تا مهر فاصله ای ایجاد می‌شود میخواستم بدونم ایامیتوانم دردانشگاه ثبت نام کنم واگر میشود
        برایم اضافه خدمت محسوب میشود
        لطفاً راهنمایی کنید.

  104. سلام من سال پیش یعنی سال 99 درخواست معافیت تحصیلی دادم ،الان مشغول تحصیل تو دانشگاه هستم و از پلیس +10 هم برگه معافیت تحصیلیم رو گرفتم و اونجا نوشته بود که نظام وظیفه تا 4 سال با معافیت من موافقت کرده ،آیا الان لازمه که تو سامانه سخا ثبت نام کنم ؟این موضوع سامانه سخا شامل من میشه؟؟

  105. سلام خسته نباشید.
    بنده خرداد خرداد۹۷ مدرک پیش دانشگاهی گرفتم به دلایلی سال ۹۷ کنکور ندادم کنکور سال ۹۸ دانشگاه قبول شدم اما در بهمن همان سال انصراف دادم و پس از ان نیز در کنکور۹۹ شرکت کرده و دانشگاه دیگری پذیرفته شدم و متاسفانه تا به امروز بنا به مسائلی به پلیس +۱۰ مراجعه نکردم ایا معافیت تحصیلی برای من صادر میشود؟
    ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام اگر اکنون در حال تحصیل هستید با برگه قبولی دانشگاه به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست برگه معافیت تحصیلی دهید.

  106. سلام
    من دانشجوی دکترای تخصصی ورودی 93 هستم و سنوات مجاز و ارفاقی بنده (6 سال مجاز + 1 سال ارفاقی) در شهریور 1400 تموم شده است. نظام وظیفه یک ترم به بنده برای فراغت تحصیل فرصت داده بود که در بهمن 1400 به اتمام میرسد و کاربر پلیس +10 اعلام کرده که امکان تمدید سنوات ارفاقی برای ترم بعد وجود ندارد مگر در شرایطی خاص که با غیبت همراه خواهد بود. در صورتی که در دانشگاه های دانشجویانی ورودی 92 توانستند معافیت تحصیلی تهیه کنند.
    هیچ راهی برای تمدید سنوات تحصیلی برای ترم 16 دکتری بدون غیبت وجود ندارد

    1. سلام. دریافت مجدد سنوات تحصیلی تنها برای دو ترم امکان پذیر است و این امر حتما باید با تایید آموزش دانشگاه انجام شود.

  107. سلام خسته نباشید. من مهرماه فارغ تحصیل کارشناسی شدم. الان هم میخوام برای کنکور ارشد امتحان بدم. آیا یک سال معافیت تحصیلی خود به خود دارم یا باید به پلیس+10مراجعه کنم و معافیت تحصیلی بگیرم؟

    1. دانشگاه به شما برگه ابطال معافیت تحصیلی داده که از زمان ابطال ۱ سال زمان دارید که باید به پلیس ۱۰+ارئه دهید
      خود به خود در سیستم پلیس +۱۰ثبت نمیشود

    2. سلام خسته نباشید.
      بنده خرداد خرداد۹۷ مدرک پیش دانشگاهی گرفتم به دلایلی سال ۹۷ کنکور ندادم کنکور سال ۹۸ دانشگاه قبول شدم اما در بهمن همان سال انصراف دادم و پس از ان نیز در کنکور۹۹ شرکت کرده و دانشگاه دیگری پذیرفته شدم و متاسفانه تا به امروز بنا به مسائلی به پلیس +۱۰ مراجعه نکردم ایا معافیت تحصیلی برای من صادر میشود؟
      ممنون از پاسخگویی شما

      1. سلام اگر اکنون در حال تحصیل هستید با برگه قبولی دانشگاه به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست برگه معافیت تحصیلی دهید.

  108. سلام.. من متولد28۔4۔81 هستم. خرداد۹۹ دیپلم گرفتم. الان ۱۹ سالمه میتونم دانشگاه ثبت نام کنم

  109. سلام و خسته نباشید.
    من درس کاراموزیو انداختم ترم اخرم که معافیت تحصیلیم بیفته برج 11 اینا.
    و دانشگاه نامه معافیت تحصیلی بهم نداد چون ک فقط یه درس رو دارم.
    ینی من تا برج 6 سال اینده وخت دارم برم خدمت یا برج 11؟
    میگم من هنوز یه درس دیگ برا فارغ التحصیلی دارم.

    1. از زمان فارغ التحصیلی یکسال زمان دارید که وارد غیبت نشوید، بعد از آن باید دفترچه پست کنید.

  110. سلام من متولد دی ماه ۱۳۸۰ هستم و الان ۱۹ سالمه و کلاس دوازدهم هستم و تا دی ماه امسال هم معافیت گرفتم و سال ۱۴۰۱ اولین کنکورمه آیا سوال ۱۴۰۲ هم میتونم کنکور بدم؟

    1. سلام با توجه به اینکه تا دی ماه معافیت دارید، فقط می توانید یکبار در کنکور شرکت کنید .

  111. سلام

    وقتی از پلیس بعلاوه ۱۰ رسید میگیریم که با معافیتمون موافقت شده،وتا ۱۴۰۵معافیت داریم
    یعنی همه چی تمومه و کارمون درست شده،

    یا باید منتظر بمونیم برسی شه و احتمالش هست که موافقت نشه؟؟؟

  112. سلام
    با آرزوی سلامتی
    من الان همزمان دانشجوی ورودی ۹۸ کارشناسی مهندسی عمران پیام نور (رشته اول)هستم و دانشجو ورودی ۹۹ کارشناسی مهندسی کامپیوتر آزاد(رشته دوم) هستم
    که معافیت تحصیلی من بر اساس پیام نور هست(از رشته اول انصراف بدهم)
    اگه من از پیام نور انصراف بدهم مشکلی برای معافیت تحصیلیم به وجود نمیاد!؟؟

  113. سلام من الان ذرسم تموم شده اما نتوستم دیپلم رو بگیرم چن ماه دیگه هم امتحان دارم برا دیپلم ی چند روزی هم غیبت دارم الان من میتونم مغاف تحصیلی بگیرم

    1. سلام. برای توجیه غیبت اقدام کنید و در صورت موجه شدن غیبت درخواست تمدید معافیت تحصیلی را مطرح کنید.
      در غیر اینصورت مشمول هستید و باید به خدمت سربازی بروید.

    2. سلام خسته نباشید من درسم تمام شده است امانتونستم به خاطر تصادفی که کردم وکرونا دیپلم بگیرم ولی تاالان داشتم درس میخوندم رفتم پلیس +۱۰برای معافیت تحصیلی گفتن که وقت گذشته ومشمول شما نمیشه الان باید چیکارکنم اسفندماه میشم ۱۹ساله اگه اون موقع برم.تااسفندماه اضاف نمیخورم؟ لطفا جواب بدهید…

      1. سلام اگر تا ۱۹ سالگی در مدرسه درحال تحصیل بودید،از مدرسه نامه اشتغال به تحصیل گرفته و غیبت خود را توجیه کنبد ،درغیر اینصورت بعد از ۱۸ سالگی تمام مشمول شده اید و غیبت دارید.

    3. سلام،پسر،از،دانیشگاه،رازی،قبل،از سربازی،قبول،شده،،نظام،وظیفه،سربازی،بروی،غیبت،خوردی

  114. سلام وقت به خیر . ببخشید برای معافیت تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید حتما گواهی فارغ التحصیلی داشت ؟ چون شماره نامه و تاریخ نامه اتمام تحصیل میخوان . دانشگاه قبلی به ما گفته حدود سه هفته دیگه گواهی اماده میشه. میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد اگه تا سه هفته دیگه صبر کنم؟ در ضمن برای مقطع کاردانی تا برج 1400/11 معافیت دارم.

  115. عرض سلام و خسته نباشید من فارغ التحصیل کارشناسی هستم و امسال کنکور ارشد دادم و قبول شدم از طرفی من از دوره کارشناسی معافیت تحصیلیم یک سال مهلت داره (یعنی تا شهریور 14001)سوالم از شما بزرگوار اینه که ایا الان باید نسبت به تمدید معافیت تحصیلی اقدام کنم یا سال دیگه ؟

    1. سلام. شما برای ثبت نام دانشگاه باید معافیت تحصیلی بگیرید و به پلیس +10 مراجعه کنید

  116. سلام من دانشجو هستم دارن فوق دیپلم معافیت تحصیلی من ۲۰ .۷ .۱۴۰۰ تموم شد میخوام تمدیدش کنم چطور لطفا اطلاع بدید

  117. سلام مشکل خاصي براي سامانه معافيت تحصيلي پيش اومده که بعد از 6 روز هنوز جواب رو صادر نکرده ؟ يا پرونده من مشکل داره
    تاريخ پايان معافيت تحصيلي قبليم 99/6/31 بوده الانم 1400/6/31 دانشجو دکترا شدم و براي معافيت تحصيلي اقدام کردم يعني دقيقا يک سال از معافيت قبليم گذشته
    اگه مشکلي وجود داره خب چرا جواب منفيش نمياد چرا هيچ جوابي نمياد
    الان زدن تاييد اوليه معافيت تحصيلي مشمول همينو مي تونم ببرم دانشگاه ؟ اصلا قرار جوابي بياد يا نهاييش همينه

    1. سلام. برگه تایید معافیت تحصیلی برای‌ جلوگیری از به وجود آمدن اختلال در روند تحصیل به دانشگاه تحویل دهید ، اگر سنوات مجاز تحصیلی شما تمام نشده باشد مشکل خاصی در روند تایید معافیت تحصیلی به وجود نمی‌آید و پس از طی روند معمول تاییده آن ثبت خواهد شد.

  118. سلام داخل گواهی معافیت تحصیلی من زده تا تاریخ 1401 معاف از سربازی هستم من خودم متولد 81 هستم آیا این تاریخ درسته؟!!

  119. سلام من برای معافیت تحصیلی دانشجویی داخلی در پلیس +۱۰ ثبت نام کردم ولی بعد از گذشت ۵ روز هنوز وقتی به سامانه مراجعه می کنم فقط(( تایید شرایط اولیه مشمول )) درقسمت فهرست درخواستها درج شده و خبری از صدور یا تایید نیست . لطفا راهنمایی بفرمایید

  120. سلام خواهشا به این سوال بطور دقیق و واضح پاسخ بدین . من متولد۲۷ ۱۰ ۷۹ هستم دیپلممو خرداد۹۸گرفتم برای اولین بار کنکور شرکت کردم و رشته ی ادبیات فارسی روزانه قبول شدم دو ماه بعد انصراف دادم و سال ۹۹از کنکور محروم شدم اومدم برای اینکه سال ۱۴۰۰تو کنکور شرکت کنم رشته ی حقوق پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی زدم و دو ترم مرخصی گرفتم الان رشته ی تربیت معلمی قبول شدم اما پلیس ۱۰میگه معافیت تحصیلی برای بیش از دوبار تعلق نمگیره حالا راه حل چیه ؟مگه برای فرهنگیان هم معافیت لازمه؟؟؟

    1. سلام. شما درصورت معافیت پزشکی یا معافیت کفالت یا گرفتن کارت پایان خدمت می توانید به تحصیل خود ادامه دهید

  121. سلام من متولد 82/8/4 نیمه دومی هستم یه ماه دیگ 18 سالم تکمیل میشه ولی تازه پایه دوازدهمم ایا معافیت تحصلی یه سال لحاظ میشه یا دوسال
    خرداد ماه هم دیپلممو میگیرم
    چون میخوام وارد نیروهای مصلح بشم بر همین خاطر یه سال زمان میبره بعد از گرفتن دیپلم

    1. سلام شما تا یک سال بعد از گرفتن دیپلم معافیت دارید و مشکلی نیست

  122. سلام خسته نباشید
    من ۱۷ سالمه و فارغ‌التحصیل شدم و امسال وارد دانشگاه میشم، میخواستم بدونم که در حال حاضر باید برای معافیت تحصیلی اقدام بکنم؟ اگه کاری نباید بکنم، وقتی ۱۸ سالم شد، باید چکار کنم؟

    1. سلام. سن مشمولیت ۱۸ سالگی است در این سن با گواهی اشتغال به تحصیل به دفاتر پلیس+۱۰مراجعه کنید و در خواست تمدید معافیت تحصیلی بدهید.

  123. سام من درخواست معافیت تحصیلی برای مقطع کارشناسی ناپیوسته دادم ولی وضعیت درخواست نقص اطلاعات اعلام کرد.الان مهلت ثبت نام دانشگاه داره تموم میشه.سازمان نظام وظیفه هم اجازه درخواست دوباره نمیده.چطوری میتونم درخواست قبلی روحذف یامعافیت تحصیلی بگیرم؟

  124. سلام من متولد 1380/08/13 سال 99 کنکور دادم قبول نشدم سال 400 مجددا کنکور دادم. دانشگاه پیام نور قبول شدم میتونم الان دانشگاه ثبت نام کنم دوباره کنکور بدم رشته بهتر قبول شدم از پیام نور انصراف بدم اون رشته و دانشگاه جدید ثبت نام کنم

    1. سلام میتونید ولی شما حتما به یاد داشته باشید که باید هم ترم یک انتخاب واحد کنید و شهریه هارو پرداخت کنید و ترم 2 هم باید ثبت نام کنید و انتخاب واحد تا زمانی که نتیجه انتخاب رشته کنکور اعلام شد بعد اگر رشته مورد نظر تون قبول شدید از این دانشگاه انصراف بدید تا دوباره بتونید سنوات تحصیلی بگیرید در رشته جدید

  125. سلام.وقت بخیر
    من اعزامم اول ابانه و دانشگاه فرهنگیان قبول شدم میخاستم بدونم چطوری معافیت بگیرم؟ایا میشه بدون مراجعه به دانشگاه قبول شده و فقط با پرینت قبولی معافیت گرفت؟

  126. سلام من برگه معافیت تحصیلی رو گم کردم و میخوام مجدد چاپ کنم آیا باید به پلیس +10 مراجعه کنم

      1. سلام.من ورودی ۹۴ کارشناسی بودم.
        ۱ سال هم پشت کنکور بودم قبلش و از معافیت تحصیلی ۱ ساله استفاده کردم.دانشگاه رو با ۲ ترم سنوات ۱۲ ترمه تموم کردم.اتمام تحصیلم ۳۱/۶/۱۴۰۰ بوده.میخواستم بدونم تا ۳۱/۶/۱۴۰۱ باید معرفی کنم خودمو به خدمت یا الان وارد غیبت شدم؟

        1. سلام وقتتون بخیر 1 سال بعد از اتمام تحصیل فرجه فراغت دارید

  127. سلام وقت بخیر من ورودی 95 کارشناسی بودم،اخرین نمراتم برای ترم 9 یعنی بهمن 99 هست، من اکنون درخواست فارغ التحصیلی دادم، میخواستم ببینم تاریخ فارغ التحصیلی برای من چه زمانی میخورد؟ شهریور 1400 میخورد یا همان بهمن 99؟ و اینکه هرتاریخی که بخورد یکسال فرصت دارم برای معافیت؟

    1. سلام همان سال 99 ولی معافیت یک ساله برای شما اعمال نمیشود.

  128. سلام . من تا بهمن ماه معافیت تحصیلی دارم ولی الان فارغ التحصیل شدم. سوالم اینه که الان با وجود داشتن معافیت تحصیلی میتونم دفترچه سربازی پر کنم یا باید تا اخر معافیت تحصیلی صبر کنم؟

    1. سلام من متولد ۱۳شهریور۱۳۸۲ هستم اگر انتخاب رشته کنم و دانشگاه ازاد برم میتونم دوباره کنکور دی ماه بدم واگه دوباره قبول بشم معافیت تحصلی شامل من میشه

  129. سلام و درود، بنده متولد 82 و ورودی 99 دانشگاه مقطع کارشناسی (پیوسته) هستم.
    1. مهلت اقدام برای اخذ معافیت تحصیلی تا چند روز/هفته/ماه بعد از تاریخ تولد یا فارغ التحصیلی (قبل از شروع بازه غیبت) است؟
    2. با مراجعه به دفاتر پلیس +10 به بنده گفته شد که برای کسب معافیت تحصیلی باید از سوی دانشگاه نامه صادر و ارائه گردد، آیا صدور نامه معافیت از سوی دانشگاه برای اخذ معافیت تحصیلی لازم است؟
    3. چنانچه نسبت به کسب معافیت تحصیلی از طریق فرایند فوق ناتوان باشم، آیا برای اخذ معافیت تحصیلی باید مجدداً به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و لیکن متقاضی دریافت کد سخا، به منظور انجام و تکمیل پروسه با استفاده از سامانه نظام وظیفه باشم؟
    (شایان ذکر است که دفاتر پلیس +10 مراجعه شده، گواهی اشتغال به تحصیل را نافذ ندانسته و بر نامه معافیت تأکید داشتند.)

    1. سلام. تا یک روز مانده به شروع غیبت میتوانید دفترچه اعزام را تکمیل کنید
      بله برای صدور معافیت تحصیلی ارایه گواهی اشتغال به تحصیل الزامی است.

      بله چنانچه نتوانید مراحل لازم برای دریافت معافیت تحصیلی را انجام دهید باید برای اعزام آماده شوید.
      برای کسب اطلاعات تکمیلی با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  130. با سلام بنده فارغ تحصیل کاردانی هستم با شرایطی که پیش آمد هشت ترمه تموم کردم و فارغ‌التحصیل شدم
    سه ترم سنوات ارفاقی گرفتم چند درصد قبولی معافیت تحصیلی از نظام وظیفه هست واسه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاد

  131. سلام. من امسال سال دوازدهمم بود و دیپلم گرفتم و کنکور دادم. برای ثبتنام دانشگاه آزاد بدون کنکور یه قسمت هست که نوشته وضعیت نظام وظیفه. این قسمتو باید چی بزنم؟

    1. با سلام
      من خرداد 99 دیپلم گرفتم متولد 1381 هستم امسال 1400 ترم بهمن قبول شدم پلیس میگوید تا بهمن باید برگ اعزام بگیرم تا غیبت نخورم از طرفی دانشگاه برگ معافیت تحصیلی میخواهد طبق مقررات عمل کنم در ثبت نام بهمن در دانشگاه دچار مشکل نمیشم؟ آخه الان ثبت نام کردم در دانشگاه ولی معافیت را به دانشگاه ندادم. میتوانم دیماه موقع حضور آنرا تحویل دهم.؟

      1. سلام اگر دانشگاه ثبت نام کرده و تا دیماه به شما مهلت میدهد اشکالی ندارد ولی اگر ثبت نام شما با اشکال مواجه شده برگ اعزام بگیرید و وقتی دانشجو شدید میتوانید برای معافیت تحصیلی اقدام کنید

  132. سلام.
    سال ۹۵ درخواست معافیت پزشکی داده بودم اما نهایتا معاف از رزم شدم. اما قبل از تاریخ اعزام، دانشگاه مقطع کارشناسی قبول شدم(ورودی بهمن ۹۵) و این ترم (۹ ترمه) فارغ التحصیل شدم. آیا مهلت یک ساله ی پس از فارغ التحصیلی دارم؟

    1. سلام بله شما میتوانید ادامه تحصیل دهیدایست خدمتی می‌خورید

  133. سلام ، من متولد مهر 1379 هست و ورودی 98 دانشگاه مقطع کارشناسی هست الان بعد از دو سال تحصیل میخواد تغییر رشته بدهد آیا میتواند و درچه سالی معافیت تحصیلیش به پایان میرسه در صورتی که می خواهد بعد از کارشناسی ، ادامه تحصیل بدهد از پاسخگوییتون متشکرم

    1. سلام مدت تحصیل رو برای ایشون طولانی تر در نظر میگیرند.

      1. سلام وقت بخیر بنده۲۳سالمه وکارشناسی ازاد میخوندم ک بهمن ماه درسم تموم شد هنوز کارای فارغ التحصیلیو انجام ندادم ومعافیت تحصیلیم تا۱۱/۱۴۰۱هستش میخاستم ببینم اضاف میخورم اگ تا فروردین سال اینده دنبال کارای فارغ التحصیلیم نرم

  134. سلام خسته نباشید .سوال اول:من فارغ التحصیل خرداد ماه 1400 هستم.5تیرماه1400 بیست سالگیم کامل میشه.ایا میتونم یک سال معافیت بگیرم یا نه؟؟؟سوال دوم:ایا میتونم کنکوری که 9تیرماه1401 برگزار میشه شرکت کنم؟مشکلی پیش نمیاد؟؟؟؟ممنون میشم پاسخ بدین.خسته نباشید

      1. سلام من کارشناسی مدیریت بازرگانی گرفتم بهمن ۱۳۹۹ توی کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت کردم و دانشگاه فرهنگیان قبول شدم الان نظام وظیفه برای من معافیت تحصیلی صادر نمیکنه میگن نمیتونی دوبار توی کارشناسی تحصیل کنی باید بری خدمت برای حل مشکل چیکار کنم؟

        1. سلام درسته ولی شما باید به دیوان عالی کشور شکایت کنید که پروسه رسیدگی یکسال طول میکشه و معمولا رای به نفع شما صادر میشه و طی این مدت معافیت تحصیلی شامل شما میشود

    1. سلام من ۱۷ سالمه سال۱۴۰۱ کنکور دارم اگر قبول نشم دوباره سال بعد که ۱۸ سال میشم ۱۴۰۲ کنکور بدم واگر قبول نشم میتوانم برای سال بعد کنکور بدم یا نه …. و یک چیز دیگر ایا ایثارگران و بسیج تو خدمت تاثیر دارد

      1. سلام شما تا پایان ۱۸ سالگی اگر قبول نشید باید اعزام به خدمت شوید.بله سابقه ایثارگری و بسیج تاثیر دارن.برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  135. سلام من دانشجوی انصرافی مقطع لیسانس در رشته ی مدیریت دولتی پیام نور هستم تا 30 شهریور هم فرصت دارم که وارد غیبت نشم. سوالم اینه ایا من میتونم در رشته ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه ازاد که پذیرشش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی هستش قبول شم و مجددا از معافیت تحصیلی استفاده کنم؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید . واقعا مهمه و این وسط گیر افتادم

    1. سلام سوابق تحصیلی رو مطرح نکردید !ولی امکان پذیرش بدون کنکور مهیا است .

    2. سلام من فارق التحصیل خرداد ۱۴۰۰ هستم و متولد ۲۶مهر ۱۳۸۱تو اولین کنکورم نتونستم قبول بشم چجوری میتونم برای ۱۴۰۱ کنکور بدم معافیت تحصیلی رو به من ندادن گفتن ۱۸ سال شما تمام شده ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. سلام اگر سن شما نزدیک به مشمولیت است میتوانید دردانشگاه های بدون کنکور آزاد پیام نور علمی کاربردی ثبت نام نماییدوبعد برای کنکور سال آینده ثبت نام کنید

      2. سلام من از دانشگاه پیام نور انصراف دادم و میخوام دانشگاه آزاد کاردانی بخونم حالا درخواست معافیت کاردانی رو نمیارع واسه من چجوریه قسمت معافیت میرم میاره لیسانس وفوق لیسانس چرا معافیت کاردانی رو نمیاره
        لطفا راهنمایی کنید

        1. سلام خدمت شما، انصراف از مقطع لیسانس ثبت شده و طبق قانون نظام وظیفه ،معافیت تحصیلی برای بازگشت به مقطع پایین تر ثبت نمیشود.

    3. سلام من دانشجو فرهنگیان هستم الان گرفتن معافیت با سایت epolice شده ولی اسم دانشگاه نمینویسه تا بتونم معافیت بگیرم . چطور میشه معافیت گرفت ؟

      1. سلام. گواهی اشتغال به تحصیل را از مسئول مربوطه در دانشگاه بگیرید و برای ثبت به دفتر پلیس +۱۰مراجعه کنید.

      2. با سلام .بنده فارغ التحصیل کارشناسی سال 99.11.30 هستم بعد از اون یکسال میگذره خودمم ارشد ثبت نام کردم ولی چون کرونا گرفتم نتونستم کنکور شرکت کنم و امید داشتم ارشد مثل سال قبل سوابق میاد ولی نیومد.الان میتونم دانشگاه ازاد بدون کنکور یه رشته کارشناسی ثبت نام کنم تا معافیت تحصیلی حداقل یک ترمم باشه برا من صادر بشه برا سال دیگه کنکور ارشد بدم یا نمیشه .ممنون میشم جواب بدین

        1. سلام خیر بعداز اتمام تحصیل تکرار مقطع مجازنیست و معافیت صادرنمیشود فقط میتوانید دفترجه پست کنید و بعد از کنکوردر صورت قبولی ایست خدمت بزنید.

  136. سلام خسته نباشید .سوال اول:من فارغ التحصیل خرداد ماه 1400 هستم.من متولد5تیر ماه1380 هستم.5تیرماه1400 بیست سالگیم کامل میشه.ایا میتونم یک سال معافیت بگیرم یا نه؟؟؟سوال دوم:اگر بگیرم ایا میتونم کنکوری که 9تیرماه1401 برگزار میشه شرکت کنم؟مشکلی پیش نمیاد؟؟؟؟ممنون میشم پاسخ بدین.خسته نباشید

    1. سلام
      جواب سوال اول . خیر معافیت تعلق نمیگیرد
      جواب سوال دوم . اگر بتوانید معافیت بگیرید بعله که بعید است مگر اینکه بدون کنکور دانشگاه ثبت‌نام کنید و از معافیت تحصیلی دانشگاه استفاده کنید

  137. سلام وقتتون بخیر ببخشید من متولد ۸۱ هستم برگه معافیت تحصیلیم تا ۱۴۰۱/۴/۲۰هستش میخواستم ببینم میتونم کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم یا نه؟! ممنون میشم جواب بدین

  138. سلام، بنده سال 99 ديپلم گرفتم و كنكور هم شركت كردم ولي خوب نبود
    آيا امسال (١٤٠٠) تا مرداد ماه معاف هستم كه بخوام دانشگاه بدون كنكور ثبت نام كنم ؟

    1. با سلام تاریخ فارغ التحصیلی شما مهم است بعید است تا مرداد زمان نداشته باشید اما از خود پلیس +10استعلام بگیرید.

      1. سلام خسته نباشید.من متولد۸۰/۳/۱۰هستم و دیلپم گرفتم معافیت تحصیلیم۳ماه تمام کرده چجور باید تمیدیش کنم.؟میشه دانشگاه ثبت نام کنم و از طریق دانشگاه تمدیدش کنم؟ممنون میشم جواب بدین

        1. سلام. خیر شما مشمول هستید و نمی توانید در دانشگاه ثبت نام کنید.

  139. سلام من دانش آموز پایه یازدهم هست ودارم وارد دوازدهم میشم .همین یکم شهربور وارد ۱۹سالگی میشم الان معافیت تحصیلی گرفتم زده حداکثر تا ۱۴۰۱.۶.۱ آیا باید سال دوازدهم دوباره باید تمدید کنم .وبرای برای کنکور سال ۴۰۱ وقبولی دانشگاه فرهنگیان مشکل ایجاد نمی کنه؟

    1. با سلام تا برج شیش وقت دارید شما قبل اتمام دفترچه پست کنید به محض امدن نتایج قبولی ایست میخورید و به تحصیل میپردازید .فرهنگیان که پذیرفته شوید عنوان سرباز معلم میگیرید.

  140. سلام . من متولد ۸۱ هستم اردیبهشت وارد ۱۹ سالگی شدم . من دارم برا کنکور برا سال دوم میخونم الان من باید معافیت تحصیلی بگیرم ؟ اگه بخوام برا بار سوم تو کنکور شرکت کنم چطور ؟

    1. با سلام به صورت کل شما تا زمانی که معافیت دازید حضور در کنکور مشکلی ندارد اما به محض اتمام معافیت باید دفترچه پست کنید و از قانون ایست خدمت استفاده کنید

  141. سلام. من دانشجوی فرهنگیان هستم و میخواستم بدونم اگر بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله کنکور شرکت کنم و پزشکی قبول بشم و از اموزش پرورش انصراف بدم معافیت تحصیلی برای پزشکی به من تعلق میگیره؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت رفع منع تعهد خدمتی و تحصیلی از سنجش میتوانید

  142. سلام ، یه سوالی داشتم : شماره معافیت تحصیلی چیه ؟! از کجا باید بگیرم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      چیزی به اسم شماره معافیت نداریم برای تمدید سنوات مربوطه به پلیس +10 رجوع کنید

      1. سلام جناب ،
        من الآن در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز مقطع کارشناسی ناپیوسته مشغول هستم ، مقطع کاردانیم رو در یک دانشگاه دیگه ای بودم ،
        زمانی که رفتم مدرک موقت کاردانیم رو بگیرم مسئول اونجا بمن گفت که شما برای گرفتن مدرک موقت کاردانیتون باید یک نامه بگیرید از دانشگاه آزاد بگیرید حاوی اطلاعات زیر باشه :
        « ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه محل تحصیل با ذکر شماره و تاریخ معافیت تحصیلی جهت گواهی موقت فارغ‌التحصیلی »

        حالا این شماره چیه اصلا از کجا میشه پیداش کرد ؟!

        1. سلام دوست عزیز
          خود دانشگاه باید کارتان را انجام دهد به دانشگاه مراجعه کنید

      2. سلام من از سال ۹۹ دانشجوی دکتری هستم؛ الان قصد انصراف و ادامه تحصیل در مقطع دکتری در خارج‌ از کشور رو دارم، میخواستم بپرسم اگر انصراف بدم بهم فرصت ۱ ساله تعلق میگیره؟ و آیا معافیت دوم تحصیلی بهم تعلق میگیره؟

  143. سلام من معافیت دانش اموزی دارم تا خرداد 1401
    میتونم کنکور 1400 برم حقوق دانشگاه آزاد معافیت لیسانس بگیرم
    بعد کنکور 1401 شرکت کنم در صورت قبولی انصراف بدم از آزاد و دوباره معافیت بگیرم؟

    تروخدا تروخدا راهنماییم کنین

    1. سلام دوست عزیز
      در دوران تحصیلی یک بار حق انصراف دارید

  144. سلام دانشگاه ازم تاییدیه معافیت تحصیلی میخواد من کد سخا هم دارم حالا چطور واسشون بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      با مراجعه به پلیس +10 برگه سنوات را دریافت کنید

  145. سلام من شهریور ۹۸ دیپلم گرفتم و باید تا ۳۱ شهریور۹۹ خودمو معرفی میکردم ولی به دلیل تعویق کنکور خودمو در موعد مقرر معرفی نکردم و آبان ۹۹ از پلیس +۱۰معافیت تحصیلی دانشجویی گرفتم مبخواستم بدونم آیا; من غیبت خوردم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تایید معافیت از سوی نظام وظیفه موردی وجود ندارد

  146. سلام خدا قوت ببخشید یه سوال داشتم پسرم در مقطع ارشد از یکی از دانشگاههای کانادا پذیرش گرفت ودر شهریور 98 به کانادا رفت . البته پس از طی مراحل معافیت تحصیلی . اکنون مقطع تحصیلش عوض شده و phd میخواند و میخواهد تابستان سال 1400 برای حدود یکماه به ایران بیاید آیا نیاز هست مجددا معافیت تحصیلی بگیرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله مراحل را مجدد از کنسولگری حافظ منافع ایران اقدام و پیگیری کنید

  147. سلام من 31/6/99 دیپلم خودرا گرفتم
    وسال 98 کنکور قبول بخاطر درس هایی که پاس نکرده بودم نرفتم ولی 31/6/99 دیپلم گرفتم الان دانشگاه ورودی بهمن قبول شدم میتونم معافیت تحصیلی بگیرم متولد 7/6/80
    هستم برم دانشگاه

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتوانید از پلیس+10 اقدام کنید

      1. سلام خسته نباشید . من امسال لیسانسم را گرفتم و مرداد ماه امتحان ارشد دارم . اگر امسال ارشدم را قبول نشم میتونم سال اینده هم امتحان بدم یا برایم غیبت میخورد . وردوی سال 96 هستم

  148. سلام برای در خواست معافیت تحصیلی کاردانی به کارشناسی حتما باید گواهی موقت پایان دوره تحصیلات داشته باشم ؟ یا اینکه لزومی نداره و ربطی به نظام وظیفه نداره

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به مدت زمان سنوات شما دارد. با مشاورین تماس بگیرید

  149. سلام ببخشید من سال 96 تصمیم به اعزام به خدمت سربازی نمودم(ینی تمام مراحل اعزام رو انجام دادم معاینه و دفترچه آماده به خدمت و همه چیز) ولی یک ماه بعدش رفتم پلیس +10 معافیت گرفتم واسه کارشناسی ،الان بعد از پایان کارشناسی من دوباره باید برم این مراحل رو بگذرونم یا چی لطفا توضیح بدین.ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      درصورت داشتن مدارک قبلی و عدم تغییر وضعیت جسمانی احتیاج نیست

  150. سلام من ۳روزه برگه معافیت دانشجویی گرفتم ولی تو سایت نظام وظیفه معافیتم نیومده ، مشکلی داره طول میکشه دانشگاه باید کاری کنه؟

  151. سلام من 19 سالمه و توی یکی از درسام مردود شدم و نتونستم تو امتحانات دی ماه هم شرکت کنم میخواستم بدونم میتونم تو خرداد شرکت کنم و امتحان نهاییمو پاس کنم معافیت تحصیلیمم تا آبان 1400 است و کنکورم شرکت کنم

    1. سلام دوست عزیز
      تا سن 20 سالگی فرصت دارید سنوات خود را تمدید کنید

  152. سلام خسته نباشید
    من برگه معافیت تحصیلیم تو خونه گم شده
    میتونم برم از تو سایتی چیزی دوباره کپی بگیرم یا باید همون برگه رو میداشتم؟

  153. سلام ببخشید در تاریخ 25 آذر سال 98 در ترم 9 از کارشناسی انصراف دادم امسال کنکور شرکت کردم و کاردانی قبول شدم واسه معافیت تحصیلی اقدام کردم پلیس +10 یه برگه بهم داد روش نوشته بود مجوز ثبت نام موقت و با ثبت نام شما تا تاریخ1401 موافقت شد اما تو سایت نظام وظیفه که با کد سخا هنوز این معافیته رو نداره فقط معافیت رشته قبلی وجود داره که اونم دیگه نوشته اتمام مدت معافیت.خواستم ببینم اشکال نداره هنوز تو سیستم ثبت نشده؟همین که اون برگه رو پلیس +10 بهم داده یعنی با معافیتم موافقت شده؟ بعد چه مدت تو سیستم ثبت میشه ؟من هنوز این برگه رو به دانشگاه تحویل ندادم چون اول مدارک رو پست کردم بعد این برگه رو گرفتم دانشگاه گفت موقع حضوری شد کلاسا با خودت بیار.

    1. سلام منم دقیقا همین مشکلو دارم ارشد پیام نور میخوندم انصراف دادن و امسال ارشد دوباره قبول شدم همه کارا رو انجام دادم نامه پلیس ۱۰ هم گرفتم ولی ت سیستم که میرم همون قبلی رو میزنه

  154. با عرض سلام .

    بنده در سال 1399 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مقطع دکتری ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل هستم و به مدت 5 سال معافیت تحصیلی اخذ نمودم . حال می خواستم اطلاع یابم که آیا می توانم در کنکور سال 1400 در مقطع دکتری مجددا شرکت نموده و پس از قبولی در دانشگاه دولتی از دانشگاه آزاد انصراف دهم و در دانشگاه جدید مشغول به تحصیل شوم و معافیت تحصیلی دریافت نمایم ؟ بنده تمامی مقاطع کارشناسی و ارشد را بدون وقفه گذرانده ام و تا به حال از تحصیل انصراف نداده و اعزام به خدمت نیز نشده ام .

    با تشکر و احترام

  155. با سلام من متولد مرداد 81 هستم امسال کنکور دادم و قبول شدم قبل از ثبت نام توی دانشگاه حتما باید برای معافیت تحصیلی اقدام کنم؟

      1. چشتون بی بلا.
        من توی هیژده سالگی توی مدرسه اون کارای پلیس+۱۰ رو انجام دادم الان یک ماه دیگه میرم توی بیس سالگی الان سوالم اینکه میتونم برای بار سوم ینی کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم یا الان دیگه غیبت خوردم. و کلاچیکار کنم بتونم کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم

        1. سلام خیر وارد دوره غیبت خواهید شد شما باید دانشگاه شهریه پرداز ثبت نام کنید و دو ترم مرخصی بگیرید

  156. سلام من متولد ۲۸ ۹ ۱۳۷۹ هستم و یه ماه دیگه بیست سالم میشه. من امسال سال دومم بود توی کنکور که قبول نشدم و در ضمن سال دریافت دیپلمم هم سال ۹۹ هستش. میخاستم بدونم میتونم کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم یا مانعی برام هست. یا الان باید برم پلیس+۱۰? ممنون میشم زاهنماییم کنید

    1. سلام شما باید یک دانشگاه شهریه پرداز ثبت نام کنید و مرخصی بگیرید

  157. سلام خسته نباشید یک سوال کوچیک داشتم.
    من برای تحصیل در یک دانشگاه غیر انتفاهی اقدام کردم اما هنوز در اولین مرحله هستم و نه به پلیس +۱۰ برای معافیت تحصیلی مراجعه کردم و نه شهریه ای رو پرداخت کردم.
    الان منصرف شدم و میخوام یک سال دیگه هم بخونم.
    آیا امکانش هست که برگه اشتغال به تحصیل بگیرم و برای کنکور سال دیگه بخونم؟

  158. سلام من دیپلمم رو در تاریخ ۳۱/۳/۹۹گرفتم اما نتونستم به موقه معافیت تحصیلیم رو بگیرم.الان قبول شدم واسه دانشگاه معلمی.آیا میتونم برم دانشگاه یا نه؟؟اگه نمیتونم برم دانشگاه چاره چیه باید چیکار کنم؟؟
    لطفا زودتر جواب بدین

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز کد سخارو پلیس10 بگیرین و بعد با مرکز مشاوره تماس بگیرین

  159. سلام من دیپلمم رو در تاریخ ۳۱/۳/۹۹گرفتم اما نتونستم به موقه معافیت تحصیلیم رو بگیرم.الان قبول شدم واسه دانشگاه معلمی.آیا میتونم برم دانشگاه یا نه؟؟اگه نمیتونم برم دانشگاه چاره چیه باید چیکار کنم؟؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز کد سخارو پلیس10 بگیرین و بعد با مرکز مشاوره تماس بگیرین

  160. سلام من برگه اشتغال به تحصیل که مدرسه بهم داد رو کاراش انجام ندادم و الان نمیدونم آیا من هم تا یک سال بعد از فارغ التحصیل شدن اجازه دارم کنکور بدم یا نه؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز شما هم کد سخا را دریافت نمایید و پرتال را چک کنید

  161. سلام خسته نباشید من پارسال پیام نور ثبت نام کردم و پنج سال معافیت تحصیلی بهم دادن امسال دوباره کنکور دادم و باید دوباره برگه معافیت تحصیلی ببرم ولی من پارسال دادم به پیام نور امسال باید چیکار کنم از کجا برگه معافیتمو باید گیر بیارم؟ خیلی ممنون

    1. با سلام شما از دانشگاه پیام نور باید انصراف بدین تا بتونین رشته جدید ثبت نام کنین. و نامه انصراف ارائه بدین

      1. سلام خسته نباشید بنده سال متولد 81/9/28 هستم بنده خرداد 1400 دیپلم گرفتم و امسال قصد ثبت نام در دانشگاه ازاد دارم بنده هنگام تحصیل در سال دوازدهم معافیت تحصیلی هنگام به تحصیل نگرفتم مشکلی پی نمیاد واسم؟ یعنی هنگام تحصیل سال دوازدهم کاری برای معافیتم نکردم و 1401 کنکور دادم و دارم آزاد ثبت نام میکنم و معافیت تحصیلی ازادو میخام بگیرم مشکلی پیش نمیاد؟

  162. When someone writes an article he/she keeps the plan of a user in his/her brain that how a user can be aware of
    it. Therefore that’s why this article is amazing. Thanks!

  163. When someone writes an article he/she keeps the plan of a user in his/her brain that how a user can be aware of it.
    Therefore that’s why this article is amazing.
    Thanks!

  164. سلام ببخشید من متولد 1379/10/28 هستم و 31 شهریور ۹۸ دیپلمم رو گرفتم ولی نتونستم برم معافیت تحصیلی بگیرم الان هم واسه استخدامی نیروی انتظامی اسم نوشتم و میگن نباید غیبت داشته باشی خاستم ببینم من الان غیبت خوردم یا اینیکه تا ۳۱ امسال فراغت تحصیلی دارم و وارد غیبت نمیشم

    1. سلام
      بعد از تاریخ فراغت از تحصیل یک سال مهلت دارید تا برای اعزام اقدام کنید.

      1. سلام ببخشی یعنی بدون معافیت تعصیلی بعدازتاریغ فارق التعصیلی یک سال فهرست داریم الان من متولد1381برج 2هستم غیت که طی این یه سال نمی خورم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        1. سلام دوست عزیز
          از تاریخ اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  165. سلام خسته نباشید.من ۱۵مرداد ۹۹ دیپلم گرفتم و الان رفتم برای پلیس و یک ورقه به من دادن که توش نوشته بود تا شهریور ۱۴۰۱ فرصت معافیت هست حالا من دو سوال دارم
    اول اینکه وقتی دو سال دادن یعنی دو سال دیگه باید تمدید بشه؟
    و سوال دوم اینکه یک سری از دوستانم همچین ورقه ای نگرفته اند از پلیس.آیا من مراحل را درست رفته ام؟

    1. سلام
      شما بعد از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال مهلت دارید که خودتان را برای اعزام آماده کنید.

  166. سلام من متولد۱۳۸۰/۳/۲۴هستم ودیپلمم رادررشته کارودانش در۱۳۹۸/۶/۳۱ گرفتم وبرای معافیت تحصیلی هیچ اقدامی نکردم درکنکورکاردانی ۹۹ ثبت نام کردم در صورت قبولی می توانم دانشگاه ثبت نام کنم

    1. سلام
      برای ثبت نام در دانشگاه باید برگه معافیت تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه دهید. اگر غیبت داشته باشید امکان ادامه تحصیل وجود ندارد.

      1. سلام ببخشید من متولد 1379/10/28 هستم و 31 شهریور ۹۸ دیپلمم رو گرفتم ولی نتونستم برم معافیت تحصیلی بگیرم الان هم واسه استخدامی نیروی انتظامی اسم نوشتم و میگن نباید غیبت داشته باشی خاستم ببینم من الان غیبت خوردم یا اینیکه تا ۳۱ امسال فراغت تحصیلی دارم و وارد غیبت نمیشم لطفا جواب بدید ممنون میشم خیلی مهمه

        1. سلام
          بعد از تاریخ فراغت از تحصیل یک سال مهلت دارید تا برای اعزام اقدام کنید.

          1. سلام من تا اسفند معافیت تحصیلی دارم برای کارشناسی ولی می خوام ککنکور ارشد شرکت کنم چطوری معافیت تحصیلی اضافه کنم تو پیام نور میشه ثبت نام کرد؟

          2. سلام. در صورت عدم اتمام پایان دروس میتوانید یک ترم از طریق کمسیون دانشگاه و با تأیید دانشگاه به سنوات تحصیلی مجاز اضافه کنید.

  167. سلام و عرض خسته نباشید.من متولد:79/1/6 تاریخ 98/11/9 گواهی موقت دیپلم گرفتم‌.1_در گواهی نوشته ۶ ماه اعتبار داره در صورتی که زمانی برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنم که مدت اعتبار آن برای ثبت نام تمام شده باشه اصل گواهی رو بهم میدن برای ثبت نام؟چطوری؟2_من تا چه تاریخی فرصت برای ثبت نام در دانشگاه دارم و غیبت نخواهم خورد؟3_از یک بار فرصت انصراف استفاده نکردم در صورت استفاده شرایط ادامه تحصیل دوباره رو دارم؟

    1. سلام
      بله شما میتوانید برای گرفتن اصل مدرک خود اقدام کیند. شما تا یک سال بعد از تاریخ دقیق فاغ التحصیلی مهلت دارید که در دانشگاه ثبت نام کنید بعد از این تاریخ غیبت میخورید. افرادی که انصراف میدهند یک سال مهلت دارند که خودشان را برای اعزام یا ورود به دانشگاه آماده کنند.

  168. سلام و عرض خسته نباشید.من متولد:79/1/6
    تاریخ 98/11/9 گواهی دیپلم موقت سه ساله گرفتم :1.توی گواهی نوشته شش ماه اعتبار داره تو این مدت باید برای ثبت نام دانشگاه اقدام کنم یا بعد از شش ماه هم مدرک اصلی رو بم میدن برا ثبت نام تو دانشگاه؟ 2.تا کی فرصت دارم دانشگاه ثبت نام کنم؟3.با توجه به شرایطی که من دارم در صورتی که دانشگاه ثبت نام کنم و انصراف از دانشگاه بدم می تونم دوباره ادامه تحصیل بدم؟تا حالا اون یک بار رو استفاده نکردم

    1. سلام
      بله شما میتوانید برای گرفتن اصل مدرک خود اقدام کیند. شما تا یک سال بعد از تاریخ دقیق فاغ التحصیلی مهلت دارید که در دانشگاه ثبت نام کنید بعد از این تاریخ غیبت میخورید. افرادی که انصراف میدهند یک سال مهلت دارند که خودشان را برای اعزام یا ورود به دانشگاه آماده کنند.

  169. سلام خسته نباشید
    بنده متولد /79/10/7 هستم وسال 98دیپلممو گرفتم الانم ترم دوم مهندسی مکانیک دولتی میخونم می‌خوام دوباره کنکور بدم امکانش هست بتونم کنکور بدم؟؟
    بخوام انصراف بدم شرایط معافیتم چی میشه؟؟
    لطفاً کمک کنید وقت ندارم
    باتشکر

    1. سلام
      شما در هر مقطع یک بار میتوانید انصراف دهید و دوباره از معافیت تحصیلی در آن مقطع استفاده کنید. بعد از انصراف از تحصیل یک سال مهلت دارید تا وضعیت نظام وظیفه خود رل مشخص کنید و یا برای ورود به دانشگاه و رشته جدید اقدام کنید.

    2. سلام وقت بخیر من پسرم خارج ازکشور اقامت داره برای کاراونجاست دانشجو هم نیست اقامت دارند برای معافی باید چکارکنند ۲۵ سالشه

      1. سلام. متاسفانه تبصره یا ماده ای برای معافیت از طریق کار کردن در خارج از کشور وجود ندارد.

  170. میتونم تا ۵۰ سالگی درس بخونم و معافیت بگیرم؟
    اکنون ۱۸ سال سن دارم.

    1. سلام وقت بخیر
      چنین چیزی ممکن نیست. تحصیل در تمام مقاطع برای مشمولان تنها برای زمان مشخصی امکان پذیر است مثلا مشمولان باید دوره کارشناسی را حداکثر تا 10 ترم به پایان برسانند در غیر این صورت سنوات مجاز تحصیلی مشمول به پایان میرسد و غیبت میخورد بنابراین امکان پذیر نیست.

  171. با سلام من متولد تاریخ 1380/1/16 و در تاریخ 1398/7/15 دیپلم گرفتم ایا من میتونم بعد از 1 سال به سربازی نروم تا تاریخ 1399/7/15 و یا نه تا پایان 18 سالگی فرست دارم لطفا جواب بدین ممنون میشم خیلی خیلی حیاطیه

    1. سلام
      مشمولانی که مدرک تحصیلی خود را بعد از رسیدن به سن مشمولیت دریافت میکنند تنها شش ماه زمان دارند تا خود را برای اعزام به خدمت آماده کنند و یا اگر شرایط معافیت را دارند از خدمت معاف شوند در غیر این صورت به عنوان غایب در نظر گرفته میشوند.

  172. سلام من یکسال پشت کنکور موندم اما برای معافیت کاری انجام ندادم حالا دانشگاه قبول شدم اما نمیتونم معافیت تحصیلی دانشگاه را ندارم باید چیکار کنم لطفااا کمک کنید

    1. سلام
      شما میتوانید درخواست معافیت تحصیلی را به دفاتر پلیس +10 ارائه دهید درصورت موافقت برگه معافیت شما صادر میشود که میتوانید به دانشگاه ارائه دهید.

  173. سلام
    بنده سال90 در ازاد تبریز یک ترم درس خوندم سپس انصراف دادم سال91 سراسری عمران قبول شدم تمام کردم سال 96 ارشد ازاد سقز قبول شدم چند هفته رفتم وانصراف دادم سال 97 ارشد ارومیه سراسری قبول شدم حالا می گویند دوبار انصراف دادید از صدور معافیت خوداری می کنند چه کار کنم

  174. کسی ک اول پیام نور ثبت نام کرده معافیت گرفته بعد انصراف داده یک رشته دیگه مقطع کاردانی خونده میتونه کارشناسی بخونه معافیت بگیره؟؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید