مدت زمان خدمت سربازی در سال 1402

مدت خدمت سربازی در سال 1400 چند ماه است

با توجه به اینکه خدمت سربازی یکی از دوره های مهم زندگی پسران است و مشمولان به دنبال سپری نمودن این وظیفه اجباری در کوتاه ترین زمان ممکن هستند، اطلاع از مدت خدمت سربازی اهمیت زیادی برای آنها دارد.

طول دوره سربازی یکی از مسایلی است که ذهن تمامی مشمولان را به خود مشغول نموده و با توجه به اطلاعاتی که از سوی سازمان نظام وظیفه منتشر گردیده است آنها به دنبال یافتن اطلاعات صحیح و کاملی در مورد مدت زمان خدمت سربازی 1402 می باشند.

سازمان وظیفه عمومی با هدف ایجاد عدالت و تحول خدمت طرحی با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا اجرا نموده است که در آن مدت خدمت سربازی کاهش یافته است.

تمامی مشمولان از جمله افرادی که در بدو ورود به خدمت سربازی هستند یا گروهی از آقایان که در حین خدمت سربازی به سر می برند از این طرح بهره مند خواهند شد.

خدمت سربازی چند ماه است؟ سوالی که تمامی مشمولان خدمت سربازی در پی یافتن جواب صحیح آن می باشند.

مشمولان از زمان اعزام به خدمت سربازی اخبار و اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان نظام وظیفه را پیگیری نموده و به دنبال دریافت اطلاعات صحیح هستند.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه با بررسی های لازم، از جزئیات 21 ماه شدن خدمت سربازی اطلاعات کاملی در اختیار مشمولان قرار می دهند از اینرو سربازان نظام وظیفه می توانند با مطالعه مقاله زیر اطلاع خود را در مورد مدت زمان خدمت سربازی 1402 بروز رسانی نمایید.

مدت زمان خدمت سربازی

با توجه به جدید ترین اخباری که از سوی سازمان نظام وظیفه منتشر شده است، مدت زمان خدمت سربازی دستخوش تغییراتی گردیده است.

جزئیاتی که از مدت زمان خدمت سربازی اعلام گردیده است حاکی از کاهش مدت خدمت سربازی می باشند که این تغییرات تنها برای سربازان وظیفه قابل اجرا خواهد بود.

همچنین عده ای از پسرانی که به سن اعزام خدمت سربازی رسیده اند با توجه به مشکلات و ناتوانی جسمی خود می توانند اقدامات لازم را برای معافیت سربازیانجام دهند و دیگر نیازی به پیگیری اخبار مربوط به کاهش مدت زمان خدمت سربازی ندارند.

قانون جدیدی که در مورد کاهش زمان خدمت به تصویب رسیده است مبتنی بر این است که مدت زمان خدمت سربازی مشمولان سه ماه کاهش یافته و سربازان وظیفه پس از گذراندن 21 ماه به شرط نداشتن اضافه خدمت، موفق به دریافت کارت پایان خدمت خواهند شد.

با توجه به شرایط محل خدمت مشمول تغییراتی نیز در مدت زمان خدمت سربازی مشمولان اعمال خواهد شد که در ادامه برای شما بیان می کنیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط تغییر مدت سربازی

حداقل مدت خدمت سربازی برای مشمولان با تصویب قانون جدید کاهش خدمت از 17 ماه به 14 ماه کاهش یافته است که مدت زمان خدمت مشمولان بر اساس میزان مسافت، بومی یا غیر بومی و خدمت در مناطق عملیاتی و مرزی شامل تغییراتی می شود که به ذکر آن در ادامه می پردازیم.

🟢 سربازانی که در مراکز یا ادارات دولتی و در دستگاه های غیر نظامی مشغول به گذراندن دوران خدمت خود می باشند از طرح کاهش خدمت بهره مند نخواهند شد و بعد از 24 ماه موفق به دریافت کارت پایان خدمت خود می شوند.

🟢 مشمولانی که در مناطقی دور تر از محل زندگی خود مشغول خدمت هستند و این مسافت بیش از200 کیلومتر می باشد، غیر بومی محسوب می شوند.

🟢 بنابراین مدت زمانی را که باید در خدمت سربازی به سر ببرند 18 ماه می باشد.

🟢 مشمولانی که در مناطق آب و هوایی نامناسب و عملیاتی در حال انجام وظیفه خدمت می باشند سه ماه از خدمت سربازی آنها کسر شده و زودتر از مابقی مشمولانی که در مناطق عادی خدمت می کنند، دوران سربازی خود را به پایان می رسانند.

علاوه بر عواملی که باعث کاهش مدت زمان سربازی می شود، مشمولان دارای غیبت سربازی از جریمه و اضافه خدمت برخوردار خواهند شد.

مدت زمان خدمت سربازان متاهل

انجام وظیفه خدمت سربازی برای همه آقایان امری اجباری است می باشد حتی افرادی که ازدواج نموده یا دارای فرزند می باشند نیز می بایست طول دوره سربازی را سپری نمایند.

از آنجایی که مسئولیت پدر در خانواده بسیار زیاد می باشد سازمان نظام وظیفه شرایط ویژه ای را برای مشمولان متاهل یا دارای فرزند اتخاذ نموده است که مدت زمان خدمت سربازی برای این گروه از مشمولان کاهش یابد.

🟩 از جمله اقداماتی که جهت رفاه حال مشمولان متاهل و خانواده های آنها انجام گرفته است می توان به افزایش حقوق، کاهش مدت زمان خدمت مشمولان متاهل، خدمت در شهر زندگی خود و … اشاره نمود.

🟩 یکی از مواردی که اطلاع از آن برای مشمولان متاهل بسیار مهم می باشد، مدت زمان خدمت سربازی و کسری های در نظر گرفته شده از سوی سازمان نظام وظیفه برای آنها می باشد.

مشمولان متاهل می توانند با مطالعه ادامه مطلب از میزان کسری های خدمت سربازی مطلع شوند.

شرایط اخذ کسری خدمت سربازان متاهل

آن دسته از مشمولانی که متاهل هستند و به خدمت سربازی اعزام شده اند در صورت نداشتن جرمیه یا اضافه خدمت نسبت به سربازان مجرد زودتر کارت پایان خدمت خود را دریافت می کنند.

با توجه به قانونی که نظام وظیفه برای رفاه حال خانواده و همچین سربازان متاهل وضع نموده است، سربازان دارای همسر دو ماه کسر خدمت دریافت می نمایند.

همچنین سربازان متاهل به ازای داشتن یک فرزند سه ماه و دو فرزند چهار ماه، کسری از خدمت برای آنها لحاظ می شود.

قانون مرخصی سربازان متاهل

مرخصی برای سربازان متاهل، بسته به محل خدمت و ارگان نظامی آنها متفاوت می باشد.

از عوامل تاثیر گذار در میزان مرخصی مشمولان متاهل می توان به موارد زیر اشاره نمود

مسافت

مشمولان متاهلی که مسیر رفت و آمد آنها از پادگان تا محل زندگیشان بیش از 100 کیلومتر است می توانند با توجه به مسافت تعیین شده یک روز مرخصی دریافت نمایند.

شرایط جوی

سربازان متاهلی که در مناطق با شرایط جوی مختلفی مشغول به خدمت هستند، مرخصی دریافتی آنها نیز متناسب با آن منطقه نیز متغییر است.

مناطقی با آب و هوای بد درجه‌ ی ۲، شش روز، درجه‌ ی ۳، هشت روز و درجه‌ ی ۴ ده روز به مرخصی آنها اضافه می‌گردد.

کسری خدمت سربازی

با توجه به اخبار منتشر شده در مورد مدت خدمت سربازی 1402 برخی از مشمولان دارای شرایط خاص علاوه بر اینکه 3 ماه از طول دوره سربازی آنها کاهش می یابد می توانند کسری خدمت نیز دریافت نمایند.

کسری خدمت مشمولان دارای انواعی از جمله کسری خدمت ایثارگران، شرایط آب و هوایی بد، نخبگان و … می باشد که هر کدام از آنها تابع شرایط و قوانین خاصی می باشند.

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ یکی از دغدغه های افرادی که به سن اعزام خدمت سربازی رسیده اند مدت زمان سربازی می باشد.

کسب اطلاعات دقیق از طول دوره سربازی به مشمولان کمک می کند تا میزان نگرانی های خود را در مورد زمان سربازی کاهش دهند.

مطالعه این مقاله به مشمولانی که به دنبال دریافت اطلاعات بروز و صحیح از مدت زمان خدمت سربازی 1402 می باشند کمک می کند تا از جزیئات اخبار منتشر شده مطلع گردند.

عده ای از مشمولان با توجه به تصویب سه ماه کسر خدمت، در مورد مدت آموزشی سربازی دچار سردرگمی و تردید شده اند این افراد به منظور کسب اطلاعات تکمیلی می توانند بر دوره آموزشی خدمت کلیک کنند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مدت زمان خدمت سربازی در سال 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 477 نظر:
  1. سلام اعزام 1402/5 بچه بیرجند ام دو ماه آموزشی بیرجند بودم الان تیپ چهل دختر و مسافت 900کیلومتر هستش چقدر باید خدمت کنم

    1. با سلام خانم سیری هستم چون غیربومی محسوب میشوید ۳ ماه کسری تعلق می گیرد که از آن ۲۱ ماه کم می شود اگر سایر شرایط معافیت و یا کسری های دیگر را دارید جهت بررسی تماس بگیرید

    1. با سلام خانم سیری هستم خدمت ۲۱ ماهه است و ۳ ماه هم کسری غیر بومی و حداقل مدت سربازی 14 ماه است

  2. با سلام.دوره آموزشی مرزبانی کرمانشاه افتادم موقع تقسیم استان خودم (خوزستان)خدمت میکنم یاامکان داره استانهای دیگه بیوفتم؟و اینکه میشه رسته خدمت رو تغیر داد؟مرزبانی به رسته دیگه؟

    1. سلام و عرض ادب،خانم حاجی محمدی هستم.محل خدمتی شما مشخص شده نیست و ممکن است هر استانی خدمت کنید. برای تغییر رسته هم خیر امکان پذیر نیست و درصد کمی ممکن است این اتفاق بیفتد.

  3. سلام خوب هستین من ورودی ۹۸هستم که ۶ماه هم پشت دفترچه ایی داشتم که حدود ۱۴ماه خدمت کردم مرزبانی .بع علت مشکل مالی و خرج خانه دیگه ادامه خدمتمو نرفتم حالا خیلی ممنون میشم محبت میکنین راهنماییم کنین

  4. سلام من تک فرزندم امکانش هست شهر خودم خدمت کنم .ممنون از راهنماییتون

  5. پسرمن.ازتبریزاعزام.شده..ودرارومیه.حدمت.می.کندآیا۳ماه.کسری.به.پسرم..میدهند

    1. سلام جزایری هستم در صورتی که محل زندگی ایشان تا ۲۰۰ کیاومتر و بیشتر از محل خدمت فاصله داشته باشد می توانند کسری ۳ ماه غیر بومی را دریافت کنند.

  6. سلام من اعزامی 1/7/1401هستم که یگانم چهل دختر شاهرود بود یک ماه اونجا بودم مامور شدم به مشهد و الان در چهارده ماه هستم آیا با توجه به اینکه فاصله محل زندگی ما تا مشهد و شاهرود از دویست کیلومتر بالاتر است چند ماه باید خدمت کنم آیا کسری اب و هوا تیپ شامل من میشود؟

    1. سلام جزایری هستم.شما بابت غیر بومی بودن 3 ماه کسری دریافت میکنید و 18 ماه خدمت انجام میدهید

  7. سلام‌ خسته‌نباشید‌ آیادرسته‌ کسی‌ که‌ به‌ارگان‌ نیروی‌ انتضامی‌ افتاده‌ باشه‌ باید‌۲۴‌ماه‌خدمت‌کنه؟من‌بچه‌ایلامم‌ وآموزشیم‌ کرج‌ افتاده‌ یعنی‌دیگه‌من‌نمی‌تونم‌ ازکسری‌خدمت‌استفاده‌کنم؟

    1. سلام جزایری هستم.شما می توانید از کسری غیر بومی استفاده کنید و سربازی کلا مدتش 21 ماه شده است

  8. سلام وقت بخیر دوستان من با مدرک کارشناسی افتادم مرزبانی . . اگه میشه راهنمایی کنید درجه اش چی میشه بعد از تقسیمات کجا ممکنه بیافته

  9. باعرض سلام بنده متاهل ویک فرزنددارم ۳۲سالمه خوزستان شهرستان هویزه قبل اینکه ۲۰روز پیش گفتند ۳ماه کسر شد اینجا خدمت سربازی ۱۸ماه بوده یعنی الان ۱۵ماه شد منطقه ما چون مرزنشین هستیم ومحروم

  10. سلام بنده تکنسین دندانپزشکی هستم و کل کارای روتین از ترمیم کشیدن و….بلدم به جز اندو
    مدرکم دیپلمه تجربیه ولی مدرک دوره حرفه ای دستیاری دندانپزشکی از جهاد دانشگاه تهران رو دارم
    آیا بنده میتونم در قسمت دندانپزشکی خدمت کنم یا نه

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم درصورت قبولی و اخذ جد نصاب نمره در آزمون دستیاری دندانپزشکی میتوانید فعالیت متعهدانه در بخش دستیاری داشته باشید درغیر این صورت برای امور اصلی دندانپزشکی باید مراحل اصلی از طریق کنکور و دوره عمومی و تخصصی را بگذرانید

  11. سلام وقت بخیر من سرباز هنگ مرزی گزیک هستم میگن سربازی شده 12 ماه آیا شامل ما سرباز های مرزبانی هم میشه

  12. بهتر ین خدمت همان 12ماه است واگر مسولین کشور خدمت سربازی را دلخواهی و باحقوق باشد عالیه ولی در غیر اینصورت خدمت فقط12ماه باشد

  13. سلام
    من در دادسرا روحانیت خدمت میکنم
    مدت خدمت برا ما۲۱ماه یا۲۴ماه؟!

    1. با سلام خدمت برای امریه ها ۲۴ ماه است در غیر این صورت ۲۱ ماه است

      1. سلام وقت بخیر من در زندان سنندج خدمت میکنم که فاصلش با محل سکونتم ۴۰۰ کیلومتره میگم چقدره خدمت اینجا عملیاتی هستش

        1. سلام جزایری هستم .بابت غیر بومی بودن شما 3 ماه کسری خدمت دریافت میکنید و اگر در مناطق عملیاتی و باشید 3 ماه هم کسری منطقه عملیاتی دریافت میکنید و در کل 15 ماه خدمت انجام میدهید

  14. سلام من مرزبانی سومار افتادم تا محل سکونت 215کیلومتر فاصله دارم الان میگن شامل تو نمیشه غیر عملیاتیه سومار شرایط اب هوای بسیار بدیم داره

    1. سلام من خدمتم جزیره خارک هستش چند ماه خدمت میکنم و مرخصی به چه صورت هستش؟

      1. سلام جزایری هستم.مدت خدمت در مناطق عادی 21 ماه است و در مناطق محروم و بد اب و هوا 18 ماه و در مناطق امنیتی درگیر 15 ماه است و در صورتی که غیر بومی منطقه باشید 3 ماه کسری دریافت می کنید.

  15. سلام. بچه کرمانشاه هستم و در مرز سومار خدمت میکنم و ۱۴ ماه خدمت کرده ام آیا کسری سه ماهه شامل من میشه یا نه؟؟ فاصله محل خدمتم تا شهر کرمانشاه ۲۰۶ کیلومتره

    1. باسلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم غیربومی محسوب میشوید و سه ماه کسری شامل میشود

  16. سلام من 36سالمه وهفت تا بچه دارم ایا معاف میشم راستی سال 90اعزام بهخدمت بودم اموزشی تموم کردم بعدش بخاطر مشکل نشد ادامه بدم لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم طبق طرح جدید بالای ۳۰ سال با دو تا فرزند معافیت حاصل میشود

  17. سلام وقت بخیر
    اعزامی ۱۴۰۲/۹/۱ هستم
    پدرم تحت پوشش بهزیستی هستن
    آیا برای یگان شهر خودم میوفتم؟
    یا اگر شهر دیگه بیوفتم میتونم انتقالی بگیرم؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله امکان انتقالی دارید در صورت ارائه دلایل موجه و منطقی

  18. سلام پسرم در مرز اورمیه بالای کوه خدمت میکنه در مرزبانی فاصله مون تا شهر خودمون ۳۰۰کیلومتر است آیا ۳ماه کسر بهش تعلق میگیره و۳ماه شرایط آب وهوای بعد یعنی ۶ کسر میشه کل خدمتش۱۷ ماه هست والان ۶ماهه خدمت میکنه منون میشم راهنمای کنید

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله تعلق میگیرد ولی حداقل سربازی ۱۴ ماه میباشد

  19. سلام و خسته نباشید
    من ده ماه هست ک دارم خدمت میکنم و فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی ۱۰۰ کیلومتر میباشد
    تا الان من سرباز غیر بومی محسوب میشدم ولی الان با توجه به بخشنامه جدید که ۲۰۰ کیلومتر هست غیر بومی محسوب میشوم
    حال خواستم بدونم که آیا کسری غیر بومی به من کلا تعلق نمیگیره ؟ یا اینکه تا الان ک بخشنامه اومده و ۱۰ ماه خدمت دارم ، این ده ماه طبق قانون قبل محاسبه میشود؟؟؟

    1. سلام کسری شما بر طبق قوانین جدید محاسبه میشود و در صورتی که محل خدمت کمتر از 200 کیلومتر فاصله داشته باشد سراز بومی به حساب میایید و کسری تعلق نمیگیرد

  20. سلام یگان خدمتی من تا خونمون ۷۰ کیلومتره ولی من آمار میزنم میرم ۹۰ روز میمونم چجور من بومی محسوب میشم

  21. سلام برای سرباز بومی در مناطق بد اب وهوا چقدری هست مثلا اهواز

    1. با سلام مدت خدمت سربازی طبق مصوبه جدید در مناطق بد اب و هوا حداقل 14 ماه میباشد

  22. مدت زمان خدمت سربازی، حداقل زمان خدمت از ۱۷ ماه به ۱۴ ماه کاهش پیدا کرده است.
    این جمله رو میشه تشریح کنید. یعنی اگر سربازی بر طبق ۲۱ ماه خدمت ده ماه کسر خدمت داشته باشه. بجای ۱۱ ماه اجبارا باید ۱۴ ماه خدمت کنه؟

    1. با سلام، شما بحث کسری خدمت را از قانون حداقل خدمت جدا کنید، شما میتوانید هر چند کسری داشتید استفاده نمایید ولو اینکه از 14 ماه هم خدمت شما کمتر شود

  23. سلام وقت بخیر
    من سربازه زاهدان
    مدت خدمت من چند ماهه هست در زاهدان آیا ؟

  24. سلام من۱۳ماه است در مرز خدمت میکنم ومتاهل م هستم میتوانم تسویه حساب کنم

  25. سلام من برج ۹ ۱۴۰۲ تاریخ اعزامه کدوم ارگان خدمت میکنم؟

  26. باسلام.شهرستان امیدیه استان خوزستان زندگی میکنیم.خدمت پسرم افتادارتش دزفول..اگه انتقالی بگیره بیاداهوازکسری سه ماهه غیربومی وبداب وهوامثل دزفول شاملش میشه یا خیر؟باسپاس

    1. سلام در صورتی کسری تعلق میگیرد که کا دوران خدمت را در مناطق غیر بومی بگذرانند و در صورت انتقالی شامل نمیشود.

  27. سلام وقت بخیر بچه شیرازم من ۶ماه هست ک زاهدان خدمت میکنم اینجا خدمت ۱۷ماه هست من الان بخام انتقالیمو بگیرم برم نزدیک تر چن ماه باید خدمت کنم ۲۱ماه حساب میشه یه همین ۱۷ماه چجوریه جریانش قانون خاصی داره؟

      1. سلام خسته نباشی منم سرباز بومی هستم خدمتم ۲۱ ماه این 3 ماه برام کم میشه یا نه منم هم دارم خدمت می‌کنم الانم دارم ۱۴ ماه رفتن دیگه سه ماه موندم یعنی کمیشن یا نه….

  28. سلام من لیسانسم تک فرزندم اعزامم 1402/801 به نظرتون کجا میافتند

  29. سلام
    اگه قانون خدمت تغییر کنه و خدمت 21ماهه بشه.
    این قانون شامل اعزامیان کدام تاریخ خواهد شد؟!

  30. سلام
    درسته که قراره در سال جاری (۱۴۰۲)
    مدت زمان خدمت سربازی درمناطق عملیاتی برای افراد
    غیر بومی به ۱۵ماه برسع

  31. سلام آیا معاف از رزم به کارت پایان خدمت ضرری میرساند

    الان که من معاف از رزم دارم به ارتش افتادم یکی میگه ارتش همه جا اعتبار داره یکی میگه به کارت پایان خدمت نوشته میشه که معاف از رزم داشتم اگه میشه راهنماییم کنید

    1. عنوان معافیت از رزم روی کارت ثبت نمیشود ولی ارتش بسیار سخت گیر میباشد درمورد معافیت ها

  32. با سلام و خسته نباشید خدمت شما و مجموعه خوبتون
    من اعزام اول مرداد هستم و الان یگانم افتاده پرندک. میخواستم بدونم با توجه به اینکه ساکن ورامین هستم آیا کسری خدمت مناطق غیر بومی بهم تعلق میگیره یا نه؟
    موضوع بعدی اینکه پدرم ۲۸ ماه خدمت داشته در جزیره بوشهر و برای قبل از قطعنامه بوده. میخواستم بدونم احتمالش هست کسری بهش تعلق بگیره؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدین خیلی مهمه با تشکر

    1. سلام در صورت داشتن فاصله بیش از 35 کیلومتر از محل خدمت کیری 3 ماه مناطق تعلق میگیرد.و بابت سابقه ایثارگری به ازای هر ماه سابقه 9 روز کسری دریافت خواهید کرد.

  33. کسری راه دوری برای سرباز وظیفه باید چند کیلومتر باشد چطور حساب میشه

    1. سه ماه ، اگر بد آب و هوا هم باشه سه ماه دیگه هم کسر میشه

  34. سلام خسته نباشید من سال ۹۶سربازبودم و اواخرسال۹۶فرارکردم واواخرسال۱۴۰۱برگشتم والان باید خدمتم تموم بشه ولی حالا اومدن میگن خدمتت ۲۴ ماهی حساب میشه آخه چجوریه مگه ؟اون زمان ۲۱ماه مدت کل خدمت بوده درضمن متاهلم هستم لطفا جوابموبدید ممنون

    1. خدمت شما با قوانین جدید حساب میشه و 24 ماهه هست ام برای تاهل میتوانید 2 ماه کسری داشته باشید.اگر فرزند داشته باشید بابت فرزند اول 3 ماه کسری و بابت فرزند دوم 4 ماه کسری دریافت میکنید.

  35. سلام وقتتون بخیر،من متاهل هستم و چیزی نمونده آموزشم تموم بشه،آیا من دوره کد میخورم چون نمیخوام بخورم چون نمیتونم دو ماه دیگ از خونه دور باشم و فرمانده هم گف متاهل ها نمیخورن دوره کد ایا قطعی نمیخورم؟و اینکه دو ماه کسر خدمت متاهل برداشته شده؟؟؟

    1. مشکلی ندارید شما نگران نباشید دوماه اعمال میشه کسری ازدواج

  36. سلام من‌ بچه ماکو هستم ۹ ماه درچلدران خدمت کردم که اونجا ۱۷ ماه هست الان دادنم تکاب اینجاهم ۱۸ ماه هست آیا به خاطر خدمت دریگان قبلیم ودور بودن راهم به من کسری شامل میشه چندماه

    1. برای شرایط مناطق بد آب و هوا مدت ۳ ماه کسری و مناطق عملیاتی هم ۳ ماه کسری و مناطق محروم و جنگی هم ۳ ماه کسری تعلق میگیرد که روی هم با تمام شرایط ۶ ماه کسری تعلق میگیرد

  37. سلام خسته نباشید
    من ۱۳ ماه در کرمان خدمت میکردم که خدمت ۲۱ ماه شده بود انجا و در حال حاضر انتقالم دادند اهواز آیا انجا مدت خدمت سربازیم ۱۸ ماه میشود یا باید همون ۲۱ ماه خدمت کنم

  38. سلام طول خدمت سربازی برای کسایی ۱۴۰۲ به سربازی چقدر است در مناطق عادی

  39. سلام من مدرکم دیپلم ردی هست یعنی فقط امتحانات خرداد 1401 رو نتونستم بدم تا امسال هم نتونستم امتحان بدم متولد ۱۳۸۲/۱۲/۸ هستم معافیت تحصیلی من اول مهر 1402تموم میشه هنوز دفترچه پست نکردم امکان تحصیل برای گرفتن مدرک دیپلم حین خدمت هست مثلن لب مرز باشی میشه درس خوند چون همه و حتی مشاور ها هم به من گفتن لب مرز میوفتی ؟؟؟؟؟

    امریه سربازی برای افراد عادی که نه خانواده ایثارگر هستن و نه تحت کمیته شامل میشه ؟؟؟؟؟
    امکانش هست توی ارگان های نظامی مثل ارتش در حین خدمت کارمند رسمی شد یا بعد از سربازی باید ازمون داد؟؟؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر حین سربازی متاسفانه نمیشه ادامه تحصیل دادامریه برای کارشناسی به بالاس میتونن شرکت کنن برای اطلاعات بیشتر ومراحلش وجزعیاتش میتوانید با مرکزمشاوره آویژه تماس بگیرید وجویاشویدوراهنماییتون میکنیم
      امریه آتش نشانی برای دیپلم هم می ده

  40. سلام خسته نباشید من معاف از رزمم ولی مرزبانی افتادم چجوریه این جریان چرا اینطوری شده؟؟

    1. سلام. شما باتوجه به معاف از رزم بودنتان صرفا نباید کارهای سنگین را انجام دهید، وگرنه مابقی امورتان مانند سایر سرباز ها خواهد بود.

  41. سلام عاشق آن بزرگ مردی ام که گفت سربازی باید اجباری باشد آن هم بسیارطولانی زنده باد برموسسان سربازی اجباری زنده باد کشور کره شمالی که همه درآنجا آماده اند زنده بادایران زنده باد تهران زنده باد سربازی اجباری طولانی !چون سربازی نباشد تن من مباد !خدایا غافلان نسبت به سربازی اجباری را بیدارکن

  42. اززبان گلی بهترمانند سربازی اجباری ندیده ونبوییده ام درجهان نه دراین دنیا ونه درآخرت زنده باد سربازی اجباری

  43. سلام البته منم یه نظربدم که بهتربود سربازی اجباری حداقا۱۵سال میشد مثل کشور نظامی کره شمالی بعدشم ما نباید چیزی به نام کسری خدمت داشته باشیم به نظرم جز بزرگترین اشتباهات دولت هست سرباز آمده سرباز وخدمت گذارباشه یا خوشو مسخره کرده ازخدمت فرار کنه یا خدمتشون کم کنه؟به قول ترکها بسورته؟؟؟ما نباید اصلا مساله معافیت ازخدمت مقدس سربازی که خدمت واقعا مقدسی است راداشته باشیم ومعافین باید تاوان خیلی سختی مثل مرگ روبدهند!کیا با نظرمن موافقن اعلام کنن شاید تونستیم درآینده نگاه کنیم البته اونهایی که مخالفن احتمالا خدای ناکرده خائن هستند!

    1. خدا شفات بده تو باید بری فلسطین که در راه مقدس شهید بشی چرا موندی اینجا پس؟؟

    2. خائن خود شماها هستن دولت ما میدونه چیکار میکنه همه رو تشویق به سربازی میکنه

  44. سلام بچه ها کسی میدونه من باید چه کارکنم؟۳۲سالمه سربازی نرفتم اگه برم حداقل برام۱۵سال اضافه خدمت میزنن وسنوتی وگناه بزرگه البته که حقم هست شایدم به جرم نرفتن به سربازی اعدامم کننن دقیقا مثل کشورکه شمالی نه؟

  45. سلام ما درکل جهان چیزی بهترازسربازی اجباری نداریم همان طور که گفته‌اند البته توهین نباشه ولی واقعیته گفته‌اند خرهم باشی آدمت میکنیم!زنده باد کشورم ایران زنده باد سربازی اجباری البته خود من خاک برسر واحمق مانده‌ام چون نه تنها من بلکه همه اعضای خانواده من بی مسئولیت وقانون گریزی… هستیم هیچ کدام ازما سربازی نرفته ایم!خواهشا درج کنید

  46. من مراغه بودم بد ۹ماه انتقالی گرفتم رفتم قوشچی ارومیه تواین ۹ماه باقیمانده چتور کسری میگیرم

    1. سلام منطقه خدمت شما شامل مناطق دارای کسری نمیشود.شما از طریق تاهل و داشتم فرزند یا ایثارگری پدر یا سابقه بسیج امکان دریافت کسری خدمت را دارید.

  47. سلام خسته نباشید
    مدت دوره اموزشی تو این سال چند روزه!؟

  48. سلام میخواستم بدونم برای متاهلین چندماه است مدت خدمت سربازی

  49. سلام
    پدر بنده۶۰ماه جبهه داره در منطقه عملیاتی
    ۵درصد جانبازی داره
    میخواستم بدونم چقدر کسری میگیرم؟

    1. با سلام شما میتوانید با این شرایط معاف شوید اما درصورت کسری به اعزای هر یک ماه ۱۲ روز

  50. سلام بنده مجرد هستم و ۱۸ سال دارم اگه دفتر چه پست کنم برم ی شهر دیگه چند ماه خدمت دارم
    واگه شهر خود باشی چند ماهه

  51. سلام بنده 13 ماه در ارتش جمهوری اسلامی شهر مهاباد خدمت کردم . وبقیه خدمت را در شهر مراغه (شهر همجوار ) خدمت کردم . برای بنده چند روز کسر خدمت محاسبه میشود.

    1. سلام این مناطق جزو مناطق عملیاتی نیست و شامل کسری نمیشود

  52. الان این چه تعغیری کرده مثلا من تو غیر عملیاتی غیر بومی ۲۱ ماه خدمت میکنم پ کو میگن مدت زمان خدمت کاهش میابد😐😐

  53. من در سن ۳۵ سالگی به خدمت رفتم ولی اضافه دفترچه دارم اینا بخشیده می‌شوند یا خیر پایه خدمتی ۱۴۰۱ شهریور

    1. درصورتی که توجیه غیبت کنید امکان بخشیده شدن دارید

  54. با سلام میخواستم ببینم من سرباز غیر بومی هستم والان ۱۴ ماه خدمتم آیا من باید ۲۱ ماه خدمت کنم منطقه محروم به حساب میام

    1. در صورتی که محل زندگی شما بیش از ۳۵ کیلومتر با محل خدمت فاصله داشته باشد ۳ ماه کسری دریافت میکنید و ۲۱ ماه خدمت خواهید کرد

  55. سلام بنده به علت کار درتهران دفترچه خود را همین تهران پست کرده ام ولی بچه شهرستان هستم برای کسری غیربومی باید چیکارکنم

    1. سلام در صورتی که محل خدمت شما بیش از ۳۵ کیلومتر با محل زندگی شما فاصله داشته باشد شامل کسری مناطق میشوید

  56. سلام و خسته نباشید
    من سرباز نیرو هوایی کرجم و۲۱ماهم و میخام برم به محل سکونت خود در گیلان سوالم اینه که اونجا ۲۴ ماه خدمت میشم؟

  57. میشه لطفاً جواب بدین
    من رباط پام پاره شده و اصلا نمیتونم فشار روش بیارم
    آیا معافیت شامل حال بنده میشه یا خیر؟؟؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

  58. سلام خسته نباشید من پدرم معلولیت جسمی حرکتی داره تنها پسر بزرگ خانواده ام هستم میخاستم بدونم کسری ب من تعلق نمیگیره؟ چون شنیدم معافیت نصفی میدن یعنی ۱۲ ماهشو معاف میشم

    1. سلام شما میتوانید از طریق گرفتن کفالت پدر معافیت دائم دریافت کنید

  59. سلام خسته نباشید من الان دارم در منطقه عملیاتی سیستان و بلوچستان مرز افغانستان هستم و شرایط تک پسری دارم و میخوام برم مرزبانی استان خودمون گلستان مرز ترکمنستان شرایط رو می پذیرن؟ و این ک اونجا الان ۱۸ ماه خدمت شده درسته؟

    1. سلام شما بعد از گذراندن 6 ماه از خدمت میتوانید درخواست انتقالی یا جا به جایی بدهید در صورت داشتن شرایط و موافقت فرمانده هر دو پادگان امکان انتقالی را دارید.

  60. اعتبار سه ماه کسری برای سربازانی که بیش از ۵۰ کیلومتر از منزلشان فاصله دارند تا کی می باشد

    1. بیشتر از 200 کیلومتر فاصله سرباز غیر بومی محسوب می شود

  61. با سلام من پدرم 10 درصد جانبازی داره میشه معادل 4 ماه کسری و یک فرزند دارم 3 ماه کسری آیا درسته که به متاهل 2 ماه کسری میدن اگه اینجوری باشه میشه 9 ماه… درسته؟؟

    1. سلام بابت تاهل 2 ماه و بابت فرزند اول 3 ماه کسری دریافت میکنید.

  62. سلام متولد ۱۳۶۵هستم تا نرفتم خدمت ۷تا بچه دارم کارت فعال بسیج دارم الان برم اضافه خدمت میخورم بعد بلوچستان چند خدمت هست ۲۱یا۲۴

    1. سلام خدمت شما، طبق قانون معافیت ، افراد دارای ۴ فرزند میتوانند با مدارک هویتی و مراجعه به پلیس +۱۰ درخواست کارت معافیت ثبت کنند.

  63. سلام من متاهل دوفرزند سی ونه سالمه من دیگه نمیتونم اموزشی برم یا بدوم یا پست بگیرم زود خسته میشم اگه بدوم قلبم تند تند میزنه

  64. سلام وقت بخیر
    بنده سال ۹۷ به مدت ۳ ماه خدمت کردم…اون زمان خدمت سربازی ۲۱ ماه بود
    بعد ایست خدمتی زدم رفتم برای تحصیل …
    بعد دی ماه ۱۴۰۰ برگشتم برای ادامه خدمت….ولی اینسری خدمت ۲۴ ماه شد
    سوالم اینکه الان من مدت خدمتم ۲۱ ماه حساب میشه یا ۲۴ ماه

  65. با سلام
    می خواستم از مسؤلان این حوزه درخواست کنم زمان خدمت سر بازی را به یک سال کاهش دهند
    اموزش های لازم را در یک سال هم می توان فرا گرفت
    چون وقت جون ها تلف می شه علاوه بر بار مالی که به دولت داره
    اگه زمان خدمت کم بشه هیچ سربازی فراری نمی شه
    مطلب دوم حقوق سر باز ها افزایش بدهند تا انگیزه برای خدمت داشته باشند

  66. سلام نداشتن پایان خدمت برادر تاثیری در کسری خدمت پدر دارد

    1. س نوشتی که میزان خدمت افراد در مناطق غیر عملیاتی چه میزان است؟گفتی 21ماه ؟ عادی چی دز شهز خودش ٢۴ماهه یا ٢١ماهه؟ یا فقط امزیه ٢۴ماهه؟من شهز دیگم بومی نیستم ٢١ماهه و سه ماهم بزای دوزی میشه ١٨ماه یانه ٢١ماه ٢۴ماهه شهز خودش نیست شده ٢١ماه شهز عادی؟

      1. ۲۴ ماه صورت میگیرد در صورت غیر بومی و سایر شرایط خاص کسری تعلق میگیرد

  67. باسلام خدمت شما من سرباز بومی هستم باید ۲۱ ماه خدمت کنم ولی به دلیل متاهل بودن باید ۱۹ ماه خدمت کنم و الان ۱۹ ماه خدمتم و 2 ماه اضاف خدمتی ک دارم باید سر 21 ماه خدمت تصفیه قانونیمه ایا حقوق این 2 ماه رو واریز میکنن ؟

  68. منطقه ویژه که سه ماه سربازیش کم تره مال سپاه هست تهران اسمش چیه ؟

  69. سلام من در شهرستان سلماس خدمت‌ میکنم می تونید بگید مدت خدمت سربازی برای سربازان بومی در سلماس چقدر می‌شود آیا ۱۹ ماه می‌شود یا۲۱

    1. سلام با توجه به لیست مناطق هرساله متفاوت است. اگر جزو مناطق عملیاتی، بد آب و هوا یا امنیتی باشد ۲۱ ماه مدت خدمت است.

  70. سلام وقت بخیر
    محل خدمت بنده عملیاتی هست و ۱۸ ماه باید خدمت کنم، پدرم ۲۴ ماه حضور در جنگ داره (قبل از قطعنامه)، با توجه به محل خدمتم که خودش هم کسر داره، کسری جبهه پدری به ازای هر ماه ۱۲ روز حساب میشه یا ۹ روز؟ چون شنیدم کمتر حساب میکنن

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاع از نحوه ی محاسبه کسری ایثارگری با کارشناسان ما تماس بگیرید

  71. باسلام من سرباز منطقه عملیاتی جاسک هستم متاهل هستم وبچه کوچیک دارم تو این وضعیت بد اقتصادی و خرج خیلی بالا واقعا سخته سربازی من اینجا خدمت هستم بومی هستم اصلا اینجا توجهی به بومی بودن متاهل بودن بچه کوچیک داشن اینا توجهی نمیشه وقتی حتی بچه مریض میشه مرخصی نمیدن یا دو سه روز بد میفرستن مرخصی اونم یک روز بری نرسیدی به دکتر برگردی خواهشا پیگیری کنید بحث متاهل بودن بچه کوچیک داشتن اجاره های سنگین مسکن خرج خیلی بالا قیمت های مواد غذایی حداقل بزارن بد ظهر ها بد تایم اداری بیایم خونه بریم کارگری کنیم شام زن بچه مون پیدا کنیم

  72. سلام
    مدت خدمت در بندرعباس برای سربازان غیر بومی چند ماه تست؟این منطقه جزو مناطق محروم و بد آب و هوا هست؟

  73. سلام. من تازه برای اعزام اسم اقدام کردم. متاهل هستم. متاهل بودن کسری داره؟ یجا گفتین نداره یجا میگین داره!!

  74. سلام من ۲ سال پیش کلاس یازدهم رو تموم کردم و کلا مدرسه رو ول کردم پارسال قبل از این که ۱۸ سالم تموم بشه رفتم ادامه تحصیل بدم ولی آموزش پرورش بهم گفت شما ترک تحصیل کردی نمی تونی بخونی و باید بری سربازی منم رفتم پلیس +۱۰ گفتن تا ۲۰ سالگی میتونی درس بخونی حالا موندم چیکار کنم اصلا حرفاشون جور در نمیاد لطفا راهنماییم کنید تشکر

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  75. درود. من دفترچه پرکردم ولی رفتم دانشگاه که اوایل اضافه میخوردم و دانشگاه میگفت درست میکنه. بعد دانشگاه نرفتم سربازی. آیا غایب حساب میشم یا خدمت نرفته؟

    1. باسلام اگر دفترچه پست کردید و نرفته اید سرباز فراری محسوب میشوید

  76. سلام
    سربازان متاهل خدمت سربازیشون تو تایم اداریه؟
    یعنی میتونن بقیه ی روز رو از پادگان خارج بشن؟

  77. سلام من در منطقه ای خدمت میکنم که ۱۸ماه هست
    ۶ماه هم کسری بسیج دارم
    الان یعنی کل خدمتم میشه ۱۲ ماه یا کسری کمتر بهم تعلق میگیره؟

      1. سلام من متاهلم یدونه بچه هم دارم بسیج هم دارم چقدر از خدمتم کم میشه؟

  78. سلام من اعزام مهرماه ۱۴۰۰ درحال حاضر تو کرمانشاه خدمت میکنم الان انتقالی گرفتم اهواز من هم متاهل هستم خدمت تو اهواز چند ماه هست من الان ۶ ماه مونده از خدمتم این ۶ ماه اصافه میشه اگه برم اهواز بخاطر این که بومی میشم

    1. سلام
      شما به خاطر متاهل بودن دو ماه کسری خدمت شاملتان میشود

  79. سلام من سال ۱۹/۰۱/۹۷ب خدمت اعزام شدم و تو انوزشی فرار کردم الان ۴ سال گذشته متهل شدم اگه معرفی کنم ۶ ماه کسری بهم تعلق میگیره ویه سوال دیگه که دارم میتونم اضاف خدمتی که ب خاطر فرارم خوردم رو جریمشو بریزم پاگ بشه ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام
      6 ماه اضافه خدمت دارید که تو بعضی از بازه های زمانی مثل هفته بسیج میتوان عفو گرفت

    2. من هم فراری بودم ومتاهل جریمه دادم درست شد الآنم ۲۰روز دیگه بیشتر ندارم تا ترخیص بشم.بهتره بری و تمومش کنی😊

  80. سلام‌من ۱۹/۰۱/۹۷اعزام شدم ب خدمت بنا ب دلایلی ازاموزشی فرار کردم الان ۴ سال گذشته متهل شدم من‌اگه برگردم کسری ۶ ماه بهم تعلق میگیره و یه سوال دیگه که کارم من میتونم جریمه اضاف خدمت هامو بریزم

    1. سلام
      6 ماه اضافه خدمت دارید که تو بعضی از بازه های زمانی مثل هفته بسیج میتوان عفو گرفت

  81. سلام من متاهل هستم میخواستم بدونم دوره اموزشی من چقدر است

  82. سلام وقت بخیر من اعزام ۱۴۰۱/۷/۱ مهر ماه هستم .و هنوز دوره آموزشی هستم در تهران ۰۲ شهید انشاعی
    با مدرک زیر دیپلم . خواستم بپرسم که یگانم بنظر شما کجا میوفته و کدام یگان راحت میگیرن ممنون میشم پاسخ بدهید اضافه هم ندارم سپاس .

    1. سلام وقت بخیر
      سازمان نظام وظیفه در این مورد تصمیم گیری می کند.

  83. سلام وقت بخیر من اعزام ۱۴۰۱/۷/۱ مهر ماه هستم .و هنوز دوره آموزشی هستم در تهران ۰۲ شهید انشاعی
    با مدرک زیر دیپلم . خواستم بپرسم که یگانم بنظر شما کجا میوفته و کدام یگان راحت میگیرن ممنون میشم پاسخ بدهید اضافه هم ندارم سپاس .

    1. سلام وقت بخیر
      سازمان نظام وظیفه در این مورد تصمیم گیری می کند.

  84. سلام
    شخصی که مرز افتاده دقیق چندماه خدمت میکنه؟
    و میشه انتقالی گرفت به جای دیگه؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      امکان انتقالی بستگی به شرایطی دارد ، برای اطلاع از شرایط با موسسه تماس بگیرید.

  85. سلام
    من مشکل میگرن چشم دارم به ای صورته
    که هنگام فعالیت حالت سردرد،حالت تهوع،سرگیجه،سیاهی چشم،تشنج میشم و به جز ایناهرشب باید دو نوع قرص دیپاکین500و نورتریپتیلین25مصرف کنم
    تو گرمافعالیتم بره بالا.یا افتاب بهم بخور زیاد اون حالاتی ک گفتم پیش میاد.تو سرماهم بادبخوره بهم حالتی مثل سینوزید میشم
    حالا من باید چیکار کنم با ای مشکلم ایا معاف میشم.خواهشا توضیح بدید

  86. سلام علیکم وقت بخیرمن متولد۱۳۶۴هستم متاهل سه تابچه دارم بامادرپیرکارت فعال دارم سربازی نرفتم ایااقدام کنم چه مجازاتی داره باتشکر

  87. سلام خسته نباشید من سال ۹۶رقتم سربازی ۱۰ماه خدمت کردم فراری شدم اونموقع ۲۱ماه خدمت بود الان خودمو باز معرفی کردم دادسرا هم رفتم بخشیدم الان باید ۲۱ماه خدمت کنم یا ۲۴ماه؟

  88. سلام پدر من شش ماه از سربازیش در زمان جنگ بوده ایا بمن کسر خدمت تعلق می گیرد

  89. سلام خسته نباشید بنده ۳۰سال سن دارم زن و۲تا بچه دارم الان برم خدمت به اعزای هر بچه چند ماه کم میشه

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط شما قوانینی در زمینه کسری خدمت وجود دارد

  90. سلام وقت بخیر
    برا دفترچه پست کردن اگر با دوستم تمام کارهارا انجام بدیم چقدر امکانش هست آموزشی و خدمت باهم باشیم؟
    ممنون میشم اگر جواب بدید.

  91. سلام خسته نباشید مدت زمان خدمت تو کرمانشاه 21 ماه شده یا شایعس؟

  92. سلام
    در طول خدمت ماه ملاک هستش یا روز؟
    یعنی ماه های ۳۱ روزه اون یک روز از تعداد روزای خدمت کسر میشه؟؟

  93. اگر کسی سال ۱۴۰۰ اعزام بشه و در سال ۱۴۰۱ مدت زمان مصوب برای خدمت به ۲۱ تغییر کنه ، آیا شامل حالش میشه؟

  94. سلام،درسته که افراد معاف از رزم صددرصد در شهر خودشان هستند؟و سوال دیگه اینکه این مدت سربازی که میگید با آموزشی باهم هست؟

  95. سلام من دوسال پیش دیپلم گرفتم ولی ادامه ندادم تا الان چند روز یا چند ماه اضافه خدمت دارم
    چطوری حساب میشه

    1. سلام وقت بخیر بستگی به شرایط موسسات دارد. هر دانگشاه هزینه متفاوت دارد

  96. سلام و خسته نباشید. جایی که خدمت می کنم هجده ماه است دارای شش ماه کسری هستم. سوال این است که این شش ماه از هجده ماه کم می شود یا بیست و چهار ماه؟؟؟ زیرا به من گفته شده است به جای دوازده ماه، چهارده ماه باید خدمت بکنم با این عنوان که هر ماه ده روز کسری مناطق آب و هوا بد و غیر بومی است. ممنون می شوم جواب بدهید.
    با سپاس فروان از شما

    1. سلام وقت بخیر برای بررسی شرایط شما با مشاوران ما تماس بگیرید

    1. با سلام اگر امریه شده باشید مانند سرباز عادی طول خدمتتان است

  97. سلام من همیشه رویای امریکا رو داشتم فقط هم به خاطر همین می‌خوام برم سربازی که پاسپورت بگیرم ولی اگه بیفتم سپاه دیگه باید قید امریکا رو بزنم
    راهی هست که سپاه نیفتم؟؟؟

    1. وقتی بخواهی از ایران بری بیرون ازت کارت پایان خدمت می خواهن نه اونجا

  98. سلام. این شایعه ۲۱ ماه شدن سربازی چقدر واقعیت داره؟ تو کل پادگان ها پخش شده خبرش. میگن که امیر پوردستان و امیر موسوی امضا کردن. ما که تو پادگان اقدسیه هستیم میبینیم هر روز امیر پوردستان رو.

    1. خداکنه درست باشه پادگان ما هم صحبتش هست.. کی قطعی‌ معلوم میشه از کجا اعلام میشه؟

      1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

    2. سلام.. منم همچین چیزی شنیدم ولی هیچ خبری نیست.اگه بشه ک خوبه ی خرده زودتر به زندگیمون میرسیم!

    3. سلام تو پادگان ماهم شایعه شده اگه خبر قطعیشو گرفتی اینجا بگو لطفا

  99. سلام من تو پادگان سراب ارتش خدمت خواهم کرد خواستم بدونم پادگان خوبی هستش یا نه ممنون میشم جواب بدین

    1. خوش بحالت الان اونجا هتله چون تیپ اعزام شده منطقه عملیاتی سوما تو کرمانشاه که خیلی سخته اونجا ولی شانس بیاری بمونی خود سراب میشی جزو باقی مانده ها وحال میکنی .انقد خوبه که من خودم الان ۵ساله اونجا سربازم نمیتونم دل بکنم…😂

  100. با سلام بنده ساکن پاوه که یه شهر مرزیه و متاهل د داری یک فرزند و مدرک لیسانس میباشم اگه الان بخوام برم سربازی باید چند ماه خدمت کنم ایابعد تایم اداری میتونم برگردم خونه یا باید تو پادگان و..بمونم ممنون میشم کسی راهنمایی کنه.ممنون

  101. سلام من برج 8 سال 1400 اعزام شدم متاهل هستم 6 ماه پشت دفترچه دارم خواستم بببینم 2 ماه کسری بهم تعلق میگیره

  102. سلام وقت بخیر من اعزامی 1401/02/01 هستم نیروی زمینی ارتش و مجرد
    الان یگان در تیپ 288 خاش در استان سیستان و بلوچستان خدمت میکنم میخاستم بدونم خدمت من چقدره و چقدر حقوق شمامل من میشه
    —————————————————–
    ممنون میشم اینم جواب بدین در ضورتی که بیام مشهد خدمت کنم اونجا چقدره خدمت و حقوق چقدره

  103. سلام امیر هستم ۴۴سال ۷فرزند ۲تا زن سربازی من چند ماه است ممنون

    1. داداش باید برای تو دولت کمی هم خدمت کنه
      دولت برات بدهکاره 🤣🤣🤣

      1. دهنت سرویس ، سه ماه دیگه اعزامم احتمالا تمام استرس قبل خدمتم پرید 😂😂😂😂

    1. سلام وقتتون بخیر درصورت نداشتن غیبت سرباز متاهل شامل 2 ماه کسری میشود

  104. سلام من ی سربازم کرمان برای ارتش خدمت میکنم و مجرد هستم مدت خدمت من ۲۱ماه هستش یا۲۴ماه؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای اطمینان از این قضیه با یگان خدمت خود یا پلیس +10 صحبت کنید

  105. سلام وقت بخیر امکان استفاده از دو یا چند نوع کسری خدمت همزمان وجود دارد ؟

    1. سلام بله براساس قوانین نظام وضیفه امکان کسری خدمت به طور همزمان میباشد

      1. برا تحصیلکرده هاارزش قایل باشین برای لیسانس یکماه فوق دوماهودکترا ۳ ما کثر خدم

  106. سلام من اعزامی 1401.4.1 هستم متاهل هم هستم خدمت من چند ماه میشه؟وبرای متاهلی هم کسری بهم میدن؟لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام در صورت غیبت نداشتن میتوانید از 2 ماه کسری استفاده کنید

  107. 24ماه واقعا بی انصافیه کمش کنید ک لااقل سرباز توی کشور زیاد بشه 21ماه خب بود نه دوسال واقعا ظلم و هیچ کی نمیاد خدمت. 😎

  108. سلام من اهل قایمشهر هستم سربازیم افتاده سنندج خواستم ببینم سنندج جزو مناطق عملیاتیه یا منطقه محرومه
    و مدت سربازی در سنندج چند ماهه
    نیروی زمینی ارتش افتادم

  109. سلام من ۱۹سالمه متاهلم محل سکونتم سراوان هستم مدت خدمت وحقوقم چقدره

  110. سلام من آبیک خدمت میکنم
    خودمم قزوین سکونت دارم
    از محل خدمتم با خونم ۷۰ کیلو متر فاصله است
    خدمت من چند ماه حساب میشه؟

  111. من سرباز عملیاتی پدافند هوایی هستم. بومی هستم ولی روز برگ نیستم و باید ۹۰ روز حضور بزنم خدمت ماهم ۲۴ ماه هست؟

  112. سلام خسته نباشید خدمت تو مرزبانی از17یا18ماه هستش آیا با بردن کسری بسیج و ایثارگری از این کسری تو مرزبانی کم میکنن؟

  113. سلام خواستم بدونم من برادر بزرگم کسری اینکه پدرم زمان جنگ خدمت کرده ۲۴ ماه رو گرفت باز هم ب فرزند دوم تعلق میگیره

    1. سلام وقتتون بخیر اگر از تمام مدت استفاده کرده باشند امکانش نمیتواند برای شما وجود داشته باشد.

  114. سلام من سال 97 چهارده ماه خدمت کردم بعد ارشد قبول شدم استاپ خوردم. الان میخام ادامه اشو برم. مدت زمان خدمت زمان ما 21 ماه بود. با توجه به اینکه پایه خدمت من سال 97 است طبق قانون همان سال با من برخورد می شود؟ خدمت من 21 ماه خواهد بود؟

    1. باسلام برای معافیت پزشکی اصولا برای استخدام ارگان های دولتی مشکل بوجود می اورد

  115. سلام من ۲۳ سالمه الان میخوام دفترچه پست کنم اما میخوام بیفتم نیرو دریایی باید چیکار کنم که اعزام به نیرو دریایی بشم؟؟؟ ممنون از پلسخگوییتون

    1. سلام وقت بخیر
      تقسیم بندی ارگان ها به سازمان نظام وظیفه بستگی دارد

  116. سلام وقت بخیر من زاهدان لب مرز خدمت میکنم الان9 ماه میشه ک اونجام…و این ک الان کارم درست شده برایی این ک استان خودم بیفتم میخواستم ببینم استان خودم باشم چند ماه اضافه میشه ب خدمتم و زمانی ک ما رفتیم 17 ماه بودش منطقه محروم

    1. من 4 ماه در منطقه ی مرزی و امنیتی درگیر (17 ماه) خدمت بودم. بعد از آن به پادگانی در وسط تهران رفتم. در هر دو جا هم غیر بومی بودم. مدت سربازی من چه طور حساب می شه؟ آیا بابت اون 4 ماه خدمت در منطقه ی عملیاتی درگیر کسری شاملم می شه؟

      1. در مناطق عملیاتی بد آب و هوا و محروم سه ماه کسری

  117. آموزشی در سال ۱۴۰۱ چندماه است
    حقوق سرباز زیر دیپلم چقدر است

  118. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من کارت فعال دارم عضو شورا پایگاه هم هستم نامه اینکه حافظ 1 جز قران هستم رو از سازمان تبلیغات اسلامی دارم میخواستم بدونم چقدر تاثیر داره برای سربازیم با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر امکان کسری خدمت میتوتند وجود داشته باشد.

  119. سلام .عرض ادب واحترام.خدمت دوستان
    پسری دارم درتاریخ ۱۴۰۱/۲/۱ اعزام شد.سپاه نیروی دریایی ..خواستم بدونم.مدت زمان خدمت وی چقدر.
    دارای ۳ سال بسیج فعال
    ایشان مجرد
    باتشکر از بزرگان.ومشاورین محترم
    درضمن خدمت من پدرسرباز هم درسال ۶۷/۱۲/ تا۶۹
    در جزیره ابوموسی خدمت میکردم
    بازهم کسری داره برای پسرم نیرو دریای ارتش بودم
    باتشکر

  120. سلام ببخشید من اعزامی ۱۴۰۰/۵/۱ هستم ده ماه خدمت هستم که و غیر بومی ۲۱ماه قرار بود اما الان کرمانشاه کع در آن هستم به منطقه عملیاتی تبدیل شد الان من ۱۸ شدم ۸ ماه دیگر خدمت دارم یا نه به ازای ۸ ماه باقی مانده ۴۰ روز میگیرم به جای ۳ ماه هر ماه منطقه ۵ روز آیا این صحت دارد یا نه ۳ ماه کامل لحاظ می‌شود جواب لطفا

  121. سلام وقت بخیر گذراندن چند ماه از خدمت در شهر زاهدان کسری منطقه عملیاتی و شرایط بد و آب و هوایی و منطقه محروم تعلق می‌گیرد ؟

  122. با سلام
    این مدت زمان هایی که اعلام کردید با حساب کردن دوره آموزشی در مجموع 24 ماه یا 21 ماه و … هست یا بدون احتساب دوره آموزشیه؟

  123. با سلام
    من ۱۱ماه کسری دارم و میخوام بدونم اگه برم منطقه مرزی یا عملیاتی چند ماه باید خدمت کنم و همون ۱۷_۱۸ماه حساب میشه یا به نسبت کسری بهم تعلق میگیره

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت موافقت فرمانده پادگان امکان پذیر می باشد

  124. سلام خسه نباشد من بهمن ۹۹اعزام شدم ب خدمت بدون هیچ‌ غیبتی افتادم ۴۰۰کیلومتر دور تر از محل سکونت بعد انتقالی گرفتم بعد ۵یا ۶ماه اومدم محل سکونتم بعد گفتن بهم ک خدمت اینجا ۲۱ماهه هس اگه برم تو چندتا پاسگاه خدمتم کمترم میشه گفتن ۷ماه وایسی ۷۰روز کسری میگیری بعد هر ماه کسری بسیجی بیاری ۷یا ۸روزش کم میشه از این کسریع پاسگاه الان چقدر دیگه من خدمت دارم؟ب حساب خودم این ماهه اخرمه ولی میگن قانون جدید اومده ک نع این ماه تموم نیسی….میشه ی توضیح بدین؟

    1. سلام وقت بخیر برای راهنمایی بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید

  125. با سلام من اردیبهشت سال 1401اعزام به خدمت شدم دوره آموزشی ما سربازان نظام چند روز است

  126. سلام من متاهل هستم .لیسانس دارم و اعزامی ۱۴۰۱/۲/۱ نیرو انتظامی هستم خواستم بپرسم اگه موقع تقسیم بندی کجا بیوفتم خدمتم تایم اداری هستش؟؟؟؟ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام با توجه به تاهل در شهر خودتون هستید مدت خدمت۲۴ماه کسر خدمت همسر هم دارید دوماه در صورت نداشتن غیبت به شما تعلق میگیرد

    2. نه داداش تازه گیر اینا افتادی من با یک سال خدمت دوتا بچه تایم اداری نکردن دلت خوش نبااشه خودت و بدترین حرفها و شرایط اماده کن

  127. سلام وعرض ادب من ازمحل سکونت تامحل خدمتم تقریبا ۱۰۰کیلومتر خواستم اعزامی ده هزاروچهارصدم خواستم بدونم چند ماه خدمت باید کنم

  128. سلام من سه ماهه دیگه 18سالم میشه الآن میشه دفترچه گرفت

    1. نه عزیز دل
      باید هجده سالت کامل بشه یعنی نوزده سال رو پر بکنی
      چه کاریه با سن کم بری سربازی؟
      اگه میتونی دانشگاه برو درس بخون
      یاهم اگه خواستی بری
      حتما پذیرش سپاه رو بگیروقبل از خدمت فعال بسیج داشته باش همراه با کسر خدمت ،بعد ببین پدرتون خدمتش زمان جنگ بودیانه
      چقدر کسری میتونی بگیری
      بعد سربازی رو اقدام بکن
      اگه میخواهی سربازیت راحتتر ونزدیک خونتون باشه این اقدامات رو انجام بده

      1. ببخشید منم ۲ ماه دیگه میرم تو ۱۸ سال ترک تحصیل کردم میشه دفتر چه پست کنم

  129. من سال ۹۱فرارکردم سال ۱۴۰۰رفتم سربازی خدمتم برج یک۱۴۰۱تموم شد دوفرزند دارم شرایطم سخت نه خونه دارم کرایه خونه بدبختیام هیچی کارگرم کرایه ماشین راهم دور ۲۱ماه خدمتم تموم شدالان زنگ زدن اظاف کردن درک کنید ۳۴ سال سن دارم رحم کنید۰۸خاش خدمت میکنم خیلی ممنون جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز. یعنی اضاف خدمتت بخشیده نشد؟ اینکه میگن تمام اضافها بخشیده میشن دروغه؟؟؟

    2. واسه چی وقتی خدمتت روهواعه،خونه زندگی نداری زن میگیری؟

  130. با سلام
    بنده در اسفند سال ۹۹ اعزام به خدمت شدم و در حال خدمت هستم ، میخواستم بدونم که آیا صحت داره که اعزامی های سال ۹۹ ، ۲۱ ماه شدند یا خیر ؟!
    سوال دوم اینکه منزل بنده استان قزوین هستش ولی تهران خدمت میکنم ، کسری راه دور به بنده تعلق خواهد گرفت یا خیر ؟! ممنون

      1. سلام وقتتون بخیر
        شرط بومی یا غیر بومی بودن دقیقا چیه؟
        آدرس محل سکونت ؟
        محل تولد ؟
        یا از جایی که دفترچه ارسال میشه؟
        برای مثال من اهل استان گلستان هستم خانواده ام گلستان هستن ولی خودم تهرانم
        اگر از تهران دفترچه ارسال کنم و تهران بیافتم شامل غیر بومی میشم ؟
        ممنون میشم پاسخ بدین

      2. من تو تهران هستم خدمتم هم تهران هستش ولی الان میگه بومی های ۹۹ هم ۲۱ ماه شدن.این درسته؟؟؟

      3. سلام من اعزامی اسفند۹۹ هستم ولی تهرانم منزل هم تهران هستش.میگن که اعزامی های ۹۹ خدمتشون ۲۱ ماه شده. درسته؟؟

      4. سلام ارادت ، ممنون از وقتی که می‌دارید
        من هم دقیقا همین شرایط رو دارم ولی به نیرو انسانی گفتم ، گفتند ک تاحالا همچین چیزی نشنیده ، باید نامه و بند نیرو های مسلح رو ببرم براشون ، از کجا باید پیدا کنم سندیتش رو 🙏

  131. سلام خسته نباشین
    من اعزامی برج ۸ سال ۱۴۰۰ هستم اون موقع که ما اعزام شدیم سربازی ۲۴ ماه بود جدیدا شنیدم طول مدت سربازی ۲۱ ماه شده. مثل اینکه به صورت بخش نامه ابلاغ شده. شما اطلاعی دارین ازاین موضوع؟؟؟ الان ما هم سربازی مون ۲۱ ماه میشه یا همون ۲۴ ماه خدمت میکنیم؟؟؟
    ممنونم.

  132. سلام من اعزامی 1400/5 هستم و در یگان حفاظت خدمت می کنم طول خدمت من چقدره ؟؟؟
    مگه شما نمیگین 21 ماه پس چرا فرمانده میگه نه 24 ماهه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  133. سلام ما در استان سیتان بلوچستان در شهرستان قصرقند خدمت در سپاه میکنم گفتن خدمت بیست یک ماه شده در اگر میدانی جواب بدهی

    1. سلام ما در استان سیتان بلوچستان در شهرستان قصرقند خدمت در سپاه میکنم گفتن خدمت بیست یک ماه شده در اگر میدانی جواب بدهی

  134. سلام برای افراد بومی مدت زمان خدمت سربازی چند ماه هستش در مناطق بلوچستان

  135. سلام من تو بلوچستان خدمت میکنم چابهار باید چند ماه خدمت کنم

  136. سلام
    در سال ۱۴۰۱ ایا کسری افراد متاهل وجود دارد، مدت زمانش همان دو ماه است؟؟؟

  137. سلام بنده کرمانشاه خدمت میکنم کلانتری بومی هستم چند ماه باید خدمت کنم اینجا میگن 24ماه هیچکی جواب نمیده

    1. سلام . بنده ۱۵ ماه کسری دارم و الان ۴ ماه خدمتم . سرباز مرزبانی منطقه عملیاتی و درگیر هستم و خدمتش ۱۷ ماهه . امروز رفتم که شاید تسویه‌م کنن که گفتن که دستورالعمله و باید حداقل ۵ ماه خدمت کنی . یعنی یه ماه دیگه . اینجور قانونی هست؟
      ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره جوابمو بده

      1. سلام وقت بخیر بله طبق قانون باید یک ماه دیگر خدمت کنید

  138. باسلام برای دوفرزندو زن چقدر کسری میدن ودر ضمن بچه اذربایجان غربی هستم وخدمتم در. دزفول است چقدر کسری میتوانم بگیرم

  139. سلام آیا طرح معافیت افراد متاهل بالای سی سال و دارای دو فرزند و بیشتر بطور کل منتفی شده؟ یا امکان داره نیرو های مسلح یه اقدامی در این راستا انجام بده؟

  140. سلام
    خسته نباشید
    شما توی مطالبتون عنوان کردین که توی سال 1401 هم کسری برای فرزندان ایثارگر اعطا خواهد شد!
    در حالی که من چن جا خونده بودم که این قانون تا پایان این سال هستش و در سال ۱۴۰۱این کسری لغو خواهد شد؟؟؟؟

    1. سلام. معافیت یا کسری ای که مربوط به سالهای بعد از قطعنامه است در سال ۱۴۰۱ اجرا نمی‌شود. قانون معافیت و کسری ایثارگران مربوط به سالهای جنگ تحمیلی کماکان اجرا خواهد شد.‌

  141. سلام وقت بخیر
    مدت خدمت سربازی در مرزبانی استارا برای فرد غیر بومی ( ساکن رشت) چند ماه هست؟

      1. سلام من ۸ سال غیبت دارم الان میخوام برم خدمت ایا اضافه خدمت میخورم یا اضافه ها بخشیده شدن

  142. سلام
    ما در یگان حفاظت پیرامونی خدمت می کنیم پس چرا 21 ماه نیست برای ما؟ به ما گفتن باید 24 ماه خدمت کنین اینجا. ولی شما ها گفتین حفاظت پیرامونی ها 21 ماه هست

  143. سلام
    من اعزامی ۱/۳/۱۴۰۰ هستم، تهران خدمت میکنم محل سکونت ام تهران هست.
    الان خدمتم ۲۴ ماه یا۲۱ ماه هستش؟

      1. سلام وقتتون بخیر
        من سرباز آموزشی شهید رجایی کرمانشاه بودم که در حین آموزشی به علت متاهل بودن یه سری مشکلات مجبورا فرار کردم .والان بعد ۵ سال میخوام بصورت آماده باش بیام خدمت
        با این حال من اضافه خدمت میخورم یا بازداشت ؟

  144. سلام
    من تاریخ اعزامم 1400.12.1 هستش تعداد ماه های سربلزی بذای بنده چقدر سات؟

    1. سلام درحال حاضر برای همه افراد۲۴ ماه سربازی لحاظ میشود.

  145. سلام من اعزامی ۹۹/۹/۱هستم درمنطقه مرزی عملیاتی ودرگیر سراوانخدمت میکنم مدت خدمت من چندماه هست

    1. سلام. مدت خدمت در مناطق مرزی و بد آب و هوا ۱۸ ماه می‌باشد.

  146. سلام اعزامی بهمن ۹۹هستم شهر مریوان خدمت میکنم مریوان چند ماه باید خدمت کنم

    1. باسلام دوست عزیز بع صورت کلی لب مرز ۱۸ ماه خدمت میباشد

  147. باسلام
    سرباز نیرو انتظامی هستم، متاهل میباشم
    در محل خدمتی ما هفته ای سه روز بعد تایم اداری مرخص میشویم ولی هیچگونه مرخصی استحقاقی به ما داده نمیشه، حرف‌ فرمانده هم اینه ک چون شما سه روز بعد زمان اداری‌ مرخص میشین مرخصی استحقاق ندارین، ایا همچین چیزی حقیقت داره؟

    1. سلام. این امر با توجه به نظر فرماندهی اجرا میشود و نمیتوان به روند آن ایرادی وارد کرد.

      1. س من در سیستان بلوچستان خدمت میکنم اعزامی برج 5 سال1400 هستم حقیقت داره ک 21 ماه تصویب شده

  148. سلام خسته نباشید من پایه خدمتی مردادماه99وسرباز غیر بومی درمنطقه محروم وبد آب هوا هستم،خدمت سربازی واسه ما چند ماه میشه؟

  149. سلام
    احتمال خدمت وظیفه پزشک عمومی مجرد در چه مناطقی بیشتر است؟ ایا می تواند در منطفه محروم استان محل سکونت (یزد) باشد

    1. سلام محل خدمت طبق نظر نظام وظیفه تعیین میشود و قابل پیش بینی نیست.

  150. کسی که خراسان شمالی باشه و زابل بیوفته چند ماه حساب میشه

  151. سلام من تو یگان ویژه بوشهر خدمت میکنم و اهل اهواز هستم برای من چند ماه کسری داره و برای همسرم چند ماه حساب میشه

      1. من خدمت نرفتم سه تا بچه دارم میخواهم برم خدمت واا نمخواهم تو شهر خودم خدمت کنم هواش گرم بعدش دیسک کمر دارم دست سمت راستم از کیتف در اومده میشه راهنمای کنید ممنون میشم

  152. سلام پسرم متاهل بدون فرزند اعزامی اول آذر۱۴۰۰ ساکن بیرجند کجاوچندماه میشه خدمتش

    1. سلام تا جایی که امکان دارد افراد متاهل در شهر محل زندگی خدمت میکنند ، با اینحال همه چیز به تقسیم بندی خود نظام وظیفه برمیگردد برای متاهل بودن نیز ۲ ماه کسری محاسبه میشود.

      1. سلام خوب هستین ببخشیدمن اعزامی ۱۳۸۸سال ۱۳۸۹فرارکردم الانم متاهل هستم بابام هم ایثارگرهستش توجپهه بودمیتونم الان کسری بگیرم وبه متاهل بودنم ممنون

  153. سلام من اهل بوشهر هستم ومحل خدمتم هم بوشهر هست متاهل هم هستم، مدت خدمت من چند ماه است؟

      1. سلام خسته نباش من در شهرستان مگس زندگی میکنم خدمت سربازی در زاهدان افتادم سربازی چند ماه بزنم 18ماه یا21ماه
        جواب بدین ممنون میشم

        1. سلام طبق قوانین سربازی درمناطق بد آب و هوا یا درگیر و عملیاتی کسری به همراه دارد ولی لیست شهر ها توسط خود نظام بررسی و متغیر است، باید از خود نظام وظیفه پیگیری کنید.

      2. ولی دو شرط داره یک.تاریخ اعزامت از1/9/99بالاتر باشه.دو.تاریخ عقدتم باید ازین تاریخ بالاتر باشه.خودم متاهلم اقدام کردم کسریه متاهلیو ندادن اعزامی1/12/00هم هستم

  154. سلام من اهل بوشهر هستم ومحل خدمتم هم بوشهر هست متاهل هم هستم، مدت خدمت من چند ماه است؟

  155. سلام من میخوام تازه برم سربازی متاهل هستم یه بچه هم دارم حقوق من چقدر میشه

  156. با وجود سه ملیون مشمول غائب آیا عقلانی است برای کسانی که بدلائلی دیر ثبت میکنند شش ماه اضافه می بورند.

    1. اگر دلایل شما مستند و همراه مدرک معتبر باشد که غیبت را موجه کند میتوانید اضافه خدمت را کاهش یا حذف کنید

      1. سلام من سرباز م ودرمنطقه عملیاتی سراوان خدمت می کنم متاهل هستم وماهی.خدمتی.دی.ماه‌.۹۹.هستم.قبلا.به.ما.گقتین.خدمت.۱۷.ماه.الان.اگه.۲ماه.کسری.بگیرم.۱۵.نمایشه.الان.واقعا.همین.قدرمن.خدمت.می.کنم.یانه

        1. سلام وقت بخیر برای حالت عادی 24 ماه خدمت است تاهل 2 ماه و منطقه بد اب و هوا 2 ماه و منطقه عملیاتی 3 ماه در نظر خواهد گرفته شد .

  157. سلام من هرمزگان شهرستان سیریک خدمت میکنم خودم مال شهر فین بندر عباس هستم من چند ماه باید خدمت کنم

  158. سلام خسته نباشد
    بنده سرباز دی ماه ۹۹
    تو منطقه بدی اب وهوا خدمت میکنم
    خدمتم یگان ویژه استان خوزستان
    الان باید چند ماه خدمت کنم ؟

    1. . با سلام و درود، مطابق با آخرین اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه عمومی، در حال حاضر مدت خدمت سربازی در مناطق محروم و بد آب و هوا ۱۹ ماه می باشد.

  159. سلام خسته نباشید
    بنده سرباز اعزام دی ماه ۹۹
    ودر شهر بدی اب وهوا خدمت میکنم
    خدمتم هم یگان ویژه
    الان باید چند ماه خدمت کنم ؟

    1. با سلام و درود، مطابق با آخرین اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه عمومی، در حال حاضر مدت خدمت سربازی در مناطق محروم و بد آب و هوا ۱۹ ماه می باشد.

  160. من ۱۹ سالمه ایا راهی هست که پایان خدمت رو بخرم تا ۱۰۰ میلیون میتونم بپردازم

    1. سلام. خیر امکان خرید خدمتذتنها برای افرادی که بیش از ۸ سال غیبت دارند وجود دارد. میتوانید برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه معافیت های گوناگون با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. ببخشید ولی همسر من الان با ۱۰ سال غیبت نمیتونه سربازیش رو بخره ، میگن اصلا دیگه خرید سربازی وجود نداره همه باید برن سربازی

      2. سلام من متولد۶۹هستم متاهل هستم ودوبچه هم دارم چقدحقوقم میشه چن ما کم میکنن برابچه هام

    2. سلام وقتتون بخیر من ۲۸ سالمه برای معافی رفتم ک منو معاف نکردن معاف از رزم شدم الان هشت ساله ایا میشه خرید یا این ک اگ برم خدمت میتونم معاف شم ۲۵ درصد از بدنم سوخته و پای چپم پلاتین داره متاهل هم هستم اگر برم امکانش هست معاف شم لطفا جواب بدین ممنون میشه؟

      1. خرید خدمت در حال حاضر فقط در حد ارائه جهت اجرا شدن بوده و جهت بررسی به بازرسی نظام وظیفه ارجاع شده است.در صورت تایید این مرحله اجرایی می شود ، در غیر اینصورت خیر.
        شما میتوانید مدارک پزشکی خود را قبل از اعزام به نظام وظیفه ارائه دهید و با توجه به محدودیت پزشکی درخواست کنید حدالامکان در محل سکونت خدمت کنید.

  161. سلام خواهش ميكنم براي كادردرمان معافيت از خدمت در نظر گرفته شود.

    1. سلام خسته نباشید من اهل گیلان چابکسر زندگی میکنم، اما در استان تهران منطقه پرندک خدمت میکنم زمان خدمت من چقد هستش.؟؟؟ 21 یا 24؟؟

      1. سلام . برای اطلاع از وضعیت نظام وظیفه خود به سایت نظام وظیفه مراجعه کنید.

  162. سلام من براي خدمت سربازي اقدام كرده ام و از كاركنان كادر درمان هستم خواستم ازاين طريق خواهش كنم براي جبران ذره اي از زحمات اين عزيزان باتوجه به شرايط فعلي و خستگي مفرط اين عزيزان در عرصه سلامت ترتيبي اتخاذ گردد كه بخشي از سربازي اين عزيزان كسر شود تا بتوانند در عرصه سلامت خدمت رساني نمايند باتشكر

    1. س متاهل دارای چهار فرزند ومتولد ۱۳۶۱ آیا کسری متاهلی دریافت می کنم

      1. بله برای همسر سه ماه و برای هر فرزند سه ماه کسری می خورید

  163. سلام من براي خدمت سربازي اقدام كرده ام و از كاركنان كادر درمان ميباشم ميخواستم پيشنهاد بدهم براي جبران ذره اي از زحمات اين عزيزان درعرصه سلامت ترتيبي اتخاذ گرددو امتيازي براي اين افراد درنظر گرفته شود تا حدودي از سربازي اين افراد بخشيده شود تا بتوانند بيشتر در عرصه سلامت خدمت نمايند ممنون از زحمات شما عزيزان

    1. سلام من متاهل هستم دوتا فرزند دارم چکار کنم خودشم اجاره نشین پدرم مادرم نگهمیدارم چه کاری کنم منو راهنمایی کنید 😔😔😔

      1. سلام. برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  164. من اعزامی تیر 99هستم تازه ازدواج کردم ایا کسری متاهلی بمن میخوره

    1. سلام. بله برای محاسبه کردن کسر از خدمت متاهلی مدارک ازدواج را فرماندهی یگان محل خدمت تحویل دهید.

      1. سلام من بچه مشهدم سرباز شاهرود هستم ولی ماموریتی آمدم مشهد میخاستم بدونم خدمت ماموریتی همان ۲۱ماه خدمته یا میشه ۲۴

      2. سلام خسته نباشی من همسرم الان حدود ۳ماه از خدمتش میگذره دارای فرزند هستیم قرار بود متاهل و بزارن تو شهر خودشون الان همسرم و گذاشتن شوشتر ما درشوش دانیال هستیم برا ما سخته دوره ازما دخترم هم همش گریه میکنه هرجا رفتم میگن هیچ راهی نداره چکار کنم ک بیارن تو شهر خودمون تایم اداری باشه ک شبها پیشمون بمونه ممنون میشم راهنمایی کنید حتی مرخصی هم بهش نمیدن میگن هر ماه فقط ۲روز میتونه بیاد

        1. ا از طریق سازمان بازرسی موضوع را اعلام نمایید یا از طریق ستاد فرماندهی ارگان مربوطه تقاضای انتقالی دهید تا زودتر به نتیجه برسید

  165. سلام،‌ من متاهل هستم،‌ خونمم اهواز هست. 1 شهریور 1400 تاریخ اعزامم هست. خواستم بدونم بعد از دوره ی آموزشی حتما شهر خودم میافتم؟ و اینکه چون اهواز جز مناطق با بدی آب و هوا هست چند ماه باید خدمت کنم؟
    تشکر

    1. سلام بله به احتمال زیاد درشهرخودتان هستید طول دوره سربازی در مناطق بد آب وهوا نوزده ماه است

  166. سلام… کسی که مرداد 1400 میره اموزشی با مدرک پزشکی ایا میتونه توی ازمون دستیاری 1401 شرکت کنه؟
    چند ماه باید خدمت کنه یه پزشک؟

    1. سلام شما درحین خدمت میتوانید دررشته های بدون کنکور ادامه تحصیل دهید

  167. سلام خسته نباشید من محل سکونتم ساوه محل خدمتم گلستان میخواستم ببینم ۲۱ ماه شاملم میشه یا ۱۸ ماه

  168. سلام .من اعزامی 2 مرداد 1400 هستم خدمت سربازی برای من چقدره ؟من استان ایلام قراره خدمت کنم. یکی از شهرستان هاش .اینجا محرومه ..بنظرتون من 21 شاملم میشه یا 19؟

    1. سلام خسته نباشید وقت به خیر من ۱۴۰۰/۴/۱ اعزام شدم محل سکونتم ساوه محل خدمتم گلستان ایا ۲۱ ماه شاملم میشه یا ۱۸ ماه

  169. سلام من برج ۹ سال۹۹ اعزامی تاریخ دفترچه بیمم سال ۱۴۰۱ برج ۳ الان من چندماه خدمت دارم؟

      1. سلام من دوتااز داداشام سربازی رفتن و میکن به ازای هر فرزند ۳ ماه کم میشه راسته یا نه ممنون

    1. سلام همدوره ای عزیز …دفترچه بیمه ی منم تو آموزشی که بهم دادن ۲۱ ماه خورده بود …باید وقتی تاریخش تموم شد تمدید کنی

    2. سلام من در2 اسفند 9۹ اعزام شدم درکلانتری اصفهان خدمت میکنم تک فرزند هم هستم بچه ایلامم اما مامان وبابام بخاطرسربازی من به اصفهان کوچ کردند گفتم ببینم چند ماه دیگه باید خدمت کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  170. سلام من از خانمم جدا شدم ولی یک فرزند دارم آیا کسر خدمت شامل من میشود

      1. سلام وقتتون بخیر من سال ۹۳ برای معافیت اقدام کردم از نوع پزشکی ۲۵ درصد از بدنم سوخته و پای چپم پلاتین داره معاف از رزم شدم ایا امکانش هست بخرم یا اگ برم میشه شهر خودم بیوفتم

        1. خرید خدمت در حال حاضر فقط در حد ارائه جهت اجرا شدن بوده و جهت بررسی به بازرسی نظام وظیفه ارجاع شده است.در صورت تایید این مرحله اجرایی می شود ، در غیر اینصورت خیر.
          شما میتوانید مدارک پزشکی خود را قبل از اعزام به نظام وظیفه ارائه دهید و با توجه به محدودیت پزشکی درخواست کنید حدالامکان در محل سکونت خدمت کنید.

  171. سلام من ازدواج کردم جدا شدم ویک پسر دارم آیا کسر خدمت شامل حال من میشود

      1. من اعزامی تیر 99هستم تازه ازدواج کردم ایا کسری متاهلی بمن میخوره

        1. سلام. بله برای محاسبه کردن کسر از خدمت متاهلی مدارک ازدواج را فرماندهی یگان محل خدمت تحویل دهید.

        2. سلام من سال ۹۹برج ۹ اعزام سربازی شدم الانم تو شهر خودم خدمت میکنم توی دفترچه بیمم هم ۲۱ ماه اعتبار زده خاستم بدونم ۲۱ماه خدمت میکنم یا ۲۴ ماه ممنون ازلطفتون

      2. سلام خسته نباشی شهرستان سوران نشستم من خدمت سربازی در زاهدان افتادم باید چند ماه سربازی رو بزنم 21مه یا18ماه

        1. سلام طبق قوانین سربازی درمناطق بد آب و هوا یا درگیر و عملیاتی کسری به همراه دارد ولی لیست شهر ها توسط خود نظام بررسی و متغیر است، باید از خود نظام وظیفه پیگیری کنید.

    1. سلام من ازدواج کردم جدا شدم ویک پسر دارم آیا کسر خدمت شامل حال من میشود

    1. با سلام به صورت کل به سرباز متاهل 3ماه کسری تعلق میگیرد.

    2. سلام خسته نباشید من اعزامی برج ۹۹٫۹٫۱ هستم در نیرو زمینی ارتش که در منطقه عملیاتی سومار کرمانشاه خدمت میکنم که انتقالی را گرفتم قراره چند روز بعد به پادگان شهر خودم قزوین برم میخواستم بپرسم باید چند ماه خدمت کنم

        1. سلام سرباز وظیفه عبدالعظیم هستم تاریخ اعزام 1400.09.01نیروی هوایی ارتش هستم بعداز آموزشی اعزام به نیرو هوایی چابهار شدم آیا کسر خدمتی شامل من میشه یا نه .تشکر

  172. سلام ببخشید کسی که معاف از رزم بشه، دوره آموزشی و خدمتشو میندازن شهر خودش یا نه؟

  173. سلام من۳۳سالمه و۵فرزنددارم.وبه علت.معیشتی نتوانستم.به خدمت سربازی برم هالا چتور معاف بشم

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی شرایط خود با کارشناسان تماس بگیرید در حالت عادی راهی نیست مگر برسی دقیق تر

        1. با سلام به صورت کل به سرباز متاهل 3ماه کسری تعلق میگیرد.

        2. با سلام وخسته نباشین من اعزامی ۱/۹/۹۹ هستم در منطقه عادی هم خدمت میکنم آیا خدمت بنده ۲۴ ماه اعمال میشود ؟؟ باتشکر

      1. سلام من پدرم ارتشی بودن ۷۴ سال سن داشتن ۱ سال میشه فوت کردن قبلش ازش نگهداری میکردم با ویلچر و اعصا میبردمش جایی
        الان از مادرم نگهداری میکنم مشکل شنوایی دارن و جایی بلد نیستن برن
        ۲۰ سالمه برادر تنی ندارم

        1. سلام. در صورت نداشتن غیبت و پسر بزرگتر تنی میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدامات لازم را انجام دهید اگر به دلیل شرایط حاکم بر خانواده برای شما مدتی غیبت لحاظ شده باشد لازم است ابتدا جهت توجیه غیبت اقدام کنید سپس پ چنده کفالت را مطرح کنید میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  174. سلام خسته نباشید من ۲۳سالمه و سربازی نرفتم به خاطر پدرو مادر پیرم وسر کار رفتن آیا در حین خدمت امکان دارد که به تحصیلم ادامه بدهم و جزب نظام مقدس بشوم چون آرزوی قلبی بنده حفاظت از این مرزوبوم و انقلاب اسلامی است وخدمت صادقانه به میهن

    1. سلام خسته نباشید در ابتدای سال صحبت از طرح سرباز ماهر بود. طرحی که امکان ادامه ی تحصیل را برای سربازان فراهم می کرد ولی متاسفانه به علت شرایط کرونا وکسری بودجه این طرح عملیاتی نشده و حداقل تا سال بعد امکان تحصیل در حین خدمت وجود ندارد

      1. سلام سربازان که داری دو همسر آستن کسری از خدمت چند ماه دارو

        1. با سلام به صورت کل به سرباز متاهل 3ماه کسری تعلق میگیرد.

          1. سلام حقوق سرباز متأهل پدافند هوایی ارتش ماهی چنده

    2. سلام سربازان که داری دو همسر آستن کسری از خدمت چند ماه دارو

      1. با سلام به صورت کل به سرباز متاهل 3ماه کسری تعلق میگیرد.

        1. سلام من بچه مشهدم سرباز شاهرود هستم ولی ماموریتی آمدم مشهد میخاستم بدونم خدمت ماموریتی همان ۲۱ماه خدمته یا میشه ۲۴

          1. سلام. زمان خدمت سربازی در سال جاری ۲۱ ماه است.

      1. سلام به ازا هر فرزند سه ماه کسری خدمت داده میشود خدمت شما 18 ماه میشود.

    3. خدمت سربازی، مقدس نیست، چون رضا شاه گفته بود مقدس. الان در تعریف مدرن برده داری، سربازی اجباری یکی از مصادیق برده داری محسوب می شود.

  175. سلام. من قبلا دوره آموزشی سربازی رو رفتم. بعد که کارشناسی ارشد قبول شدم، سربازیم ناتمام موند. حالا که تحصیلات تکمیلی من تموم شده، ظاهرا باید دوباره دوره آموزشی رو بگذرونم. چیکار کنم که این دوره رو نرم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز شما راهی ندارید مگر اینکه اگر سرباز سپاه بودید دوره های تکمیلی بسیج را بگذرانید.

      1. سلام من برا معافیت رفتم چون پدرم از کار افتادگی براش زده بودند گفتن معاف میشم تهت پوشش بهزیستی هست الان همه کاراش کردم ولی براش متوسط زدن و گفتن که باید شدید باشه یا باید غیر از خودش سه تا خواهر داشته باشه بتونیم معافیتمو بگیرم وگرنه معاف نمیتونم بشم خدمت باید برم ولی در صورتی که پدرم بیماری داخلی داره و ناراحتی اعصاب شدید و نمیتونه واقعا کار کنه و خرج خونه خودم میدم راهی داره که انجام بدم برا معافیت یانه خیلی برا مهمه که بتونم معافیتم بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. با سلام خسروی هستم با ما در ارتباط باشید تا بتوانیم راه حلی برای شرایط شما پیدا کنیم

  176. واقعا ناراحت شدم امروز وقتی جمله جزایر طرح نازعات خواندم،خدمت مهم نیست میگذره ولی چطور یک عده نفوذی سند و مدرک میدن دست خارجیها میگن بیاید ببینید ما خودمان هم میدانیم این جزایر طرح نازعات هستش،جزایری که ۵۰۰۰ ساله خاک ایرانه،جزایر طرح نازعات اون اسکاتلند یا ایرلند بیچاره هستش،انگلیس خبیث ول کن ایران ما نیست،با مطرح کردن جزایر طرح نازعات سعی در عادی جلوه دادن این جملات و درست کردن مدرک و سند برای دیگر کشورهاست،ما نزاعی با کسی نداریم

    1. سلام خسته نباشی من اعزامی یکم اذر ۹۹ هستم بعد تاریخ دفترچه بیمم سقفش ۲۱ماه الان باید چند ماه خدمت کنم ۲۱یا ۲۴

        1. سلام علیکم من اعزامی برح ۹ سال ۹۹ تاریخ دفترچه بیمم سقفش برج ۳ سال۱۴۰۱ یعنی من الان چند ماه باید خدمت کنم

          1. سلام وقت بخیر
            تماس بگیرید.

        2. سلام من برج ۹ سال۹۹ اعزامی تاریخ دفترچه بیمم سال ۱۴۰۱ برج ۳ الان من چندماه خدمت دارم؟

          1. سلام وقت بخیر تماس بگیرید.

        3. سلام من برج ۹ سال۹۹ اعزامی تاریخ دفترچه بیمم سال ۱۴۰۱ برج ۳ الان من چندماه خدمت دارم؟

    2. سلام من متاهل هیتم ویک فرزند دادم گفتن که ساعات کاری سربازی همراه با تایم کارهای اداری مثلن از ساعت ۷صبح تا ۲ظهر حقیقت داره؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید