موارد معافیت موارد خاص / شرایط و مراحل صدور کارت / استعلام وضعیت

مشمولین معافیت موارد خاص چه افرادی می باشند؟

قانون سربازی در ایران شامل مجموعه ای از معافیت ها است که به افراد با شرایط خاص امکان معاف شدن از انجام سربازی اجباری را می دهد.

معافیت موارد خاص از جمله این معافیت هایی است که ممکن است برخی از مشمولان درباره آن آگاهی داشته و برخی دیگر بی اطلاع باشند. هدف از بررسی معافیت سربازی موارد خاص توسط مشاوره نظام وظیفه آویژه آشنایی با شکل و شرایط این معافیت است تا مشمول بتواند قبل از اعزام به خدمت از وضعیت معافیت خود اطلاع کافی کسب کند.

معافیت موارد خاص چیست؟

اکثر مشمولان خدمت وظیفه عمومی با شرایط معافیت های مرسوم مانند معافیت کفالت پدر و مادر، کفالت خواهر و برادر که ممکن است معلول هم باشند و سایر معافیت ها آشنا هستند. چرا که بیشتر این کفالت ها از گوشه و کنار محافل مرتبط با سربازی به گوش می رسد. اما به طور معمول به دلیل خاص بودن موارد مشمولیت در معافیت های خاص، بیشتر افراد از این نوع معافیت بی اطلاع هستند. نداشتن آگاهی از این نوع معافیت در نهایت منجر به گذراندن دوره خدمت سربازی می شود. گاهی اوقات مشمول حین خدمت متوجه می شود که از امکان موجود با توجه به شرایط خود استفاده نکرده است.

به طور کلی معافیت موارد خاص به آن دسته از معافیت هایی اطلاق می شود که علاوه بر معافیت های رایج در دوران سربازی، شامل حال مشمولین کمتری شده که ویژگی های متفاوت و نادری نسبت به سایر مشمولین داشته باشند.

به عبارتی شرایط دریافت معافیت سربازی این دست از مشمولین در تبصره های عادی موجود در قانون نظام وظیفه جایی ندارد. بلکه به طور خاص در بندهای جداگانه ای ضوابط مرتبط با این شرایط مشمولین شرح داده شده است. در نتیجه دسترسی به اطلاعات این موارد برای همه مشمولین ممکن نیست. در این مقاله سعی شده است این دست از معافیت ها بررسی و اطلاعت لازم آن شرح داده شود.

موارد معافیت موارد خاص

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

انواع معافیت موارد خاص

معافیت موارد خاص همان طور که پیش از این ذکر آن رفت جزئی از بخش های اختصاصی دفترچه اعزام به خدمت است که در بخش بند و تبصره های شرایط عمومی مشمولین قید نمی شود. این دسته از معافیت ها به صورت کلی در چند دسته جای می گیرد که به عناوین زیر معرفی می شوند. نکته حایز اهمیت این است که شرط استفاده از هر کدام این معافیت ها دارا بودن شرط اولیه کفالت یعنی عدم غیبت است. در قانون نظام وظیفه صراحتا بیان شده است چنانچه فرد از مشمولان غائب به شمار برود مجاز به استفاده از هیچ یک از معافیت ها نبوده و پرونده حتی در مراحل تشکیل شدن نیز بررسی نخواهد شد. در ادامه به شرح بیشتری از هر یک پرداخته شده است.

✳️ معافیت بخشودگی سنی که با عنوان معافیت عفو رهبری شناخته می شود.

✳️ معافیت معلولیت خواهر و برادر

✳️ معافیت مددجویی کفالت مادر

✳️ معافیت سه خواهری

✳️ معافیت مشمول دارای فرزند معلول

✳️ معافیت همسر معلول

✳️ معافیت متعهدین خدمت

معافیت رهبری و بخشودگی سنی

این شکل از معافیت همچنانکه که از نام آن پیداست با توجه به رده سنی افراد برای مشمولین واجد شرایط در نظر گرفته می شود. علاوه بر شرط سنی مدرک تحصیلی نیز در این نوع معافیت دخالت داده می شود. نکته قابل توجه در این نوع از معافیت این است که فرد معاف شده پس از سن 50 سالگی صرفا با ارائه شناسنامه عکس دار به شرط عدم تغییرات سنی، امکان استفاده از خدمات دولتی مانند دریافت گذرنامه و خروج از کشور را خواهد داشت. همچنین نیاز به درخواست معافیت نیز ندارد. چرا که سن آن ها تکلیف وضعیت سربازی آن ها را روشن می کند.

شرایط معافیت سنی رهبری

معافیت سنی رهبری را در پنج گروه متفاوت می توان بر اساس سن و مدرک تحصیلی فردی که از معافیت استفاده می کنند به شرایط زیر تقسیم کرد.

✅ مدارک زير ديپلم و ديپلم، فوق ديپلم (متولدين تا پايان 1354)

✅ مقطع ليسانس (مشمولین متولد تا پايان 1354)

✅ مقطع فوق ليسانس (متولدين تا پايان 1352)

✅ مقطع دكتري غيرپزشكي ( مشمولین متولد تا پايان 1350)

✅ دكتري پزشكي و دامپزشكي (متولدين تا پايان 1344)

معافیت برای معلولیت خواهر و برادر

این شکل از معافیت به نوعی معافیت کفالت محسوب می شود. چرا که مشمول به دلیل تحت تکفل گرفتن اعضای ناتوان از مراقبت خود در خانواده، از انجام امر سربازی معاف می شود. طبق این بند، چنانچه مشمول دارای بیش از یک عضو معلول در خانواده باشد، اعم از خواهر یا برادر، حتی در صورت زنده بودن پدر می تواند درخواست معافیت معلولیت ارائه کند.

شرایط معافیت معلولیت خواهر و برادر

☑️ معلولیت دو عضو خانواده طبق ماده 6 بهزیستی

☑️ ماده 9 بهزیستی

☑️ تایید وجود فرد معلول در خانواده مشمول توسط سازمان بهزیستی

☑️ تعیین و تایید شدت معلولیت عضو معلول خانواده مشمول

در صورت معلولیت ذهنی، معلولیت عضو خانواده با شدت متوسط پذیرفته می شود.

مطابق با ماده 6 بهزیستی چنانچه دو عضو خانواده از اعضای تحت پوشش سازمان بهزیستی باشد مشمول می تواند از این بند برای درخواست معافیت استفاده کند. به عبارتی طبق این ماده اگر یکی از فرزندان پسر به دلیل معلولیت یکی از والدین و یا دو فرزند خانواده درخواست معافیت بدهد، در صورت تایید این ادعا از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، فرزند پسر سالم مشمول این قانون خواهد شد.

مطابق با ماده 9 بهزیستی اگر مشمول تک پسر باشد و عضویت خواهر یا برادر او در بهزیستی محرز شود می تواند از این معافیت استفاده کند. اگر مشمول تک پسر نباشد عضویت دو نفر از اعضای خانواده در سازمان بهزیستی لازم است.

شرایط معافیت همسر معلول

🟡 شرط معلولیت جسمی حرکتی وجود داشته باشد.

🟡 تحت پوشش سازمان بهزیستی باشد.

🟡 عضویت در سازمان بهزیستی قابل اثبات باشد.

شرایط معافیت به دلیل داشتن فرزند معلول

🟢 عدم غیبت در سربازی

🟢 تایید عضویت شدید بهزیستی

انواع معافیت موارد خاص

معافیت سه خواهری

معافیت مددجویی سه خواهری یکی از شرایط بسیار نادری است که گاهی برای برخی مشمولان به وجود می آید. برای استفاده از این شرط باید موارد لازمی که در ادامه به آن ها اشاره می شود وجود داشته باشد.

⏺️ زنده بودن هر سه خواهر

⏺️ مشمول تنها فرزند ذکور خانواده باشد.

⏺️ فوت پدر یاعضویت پدر یا مادر در سازمان بهزیستی یا کمیته امداد

نکته این بخش این است که تاهل یا طلاق خواهران تاثیری در استفاده از این معافیت ندارد.

معافیت مددجویی مشمولین

روال گذشته به این صورت بود که مادر تحت پوشش کمیته یا سازمان بهزیستی باید تنها دو فرزند پسر می داشت تا معافیت شامل حال یکی از پسران بشود. اکنون دیگر تعداد فرزندان پسر مد نظر نیست. مادر حتی اگر بیش از دو فرزند پسر داشته باشد، مشمول می تواند برای معافیت اقدام کند. فقط به این شرط که برادران دیگر از معافیت کفالت مادر استفاده نکرده باشند.

بنابراین معافیت یک فرزند مادر فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد قابل استفاده است.

اگر مادر بیش از یک فرزند پسر داشته باشد انتخاب اینکه کدام یک از آن ها برای استفاده از معافیت اقدام کند با مادر خواهد بود.

رعایت شرط اصلی در این معافیت مهم است. اینکه مادر به دلیل فوت شوهر یا طلاق گرفتن فاقد همسر شناخته شود. از مدت زمان این طلاق یا فوت نیز باید 30 ماه گذشته باشد.

این قانون شامل آن دسته از زنانی که به دلیل مفقودالاثر بودن شوهر با غیبت همسر مواجه هستند و یا شوهر آن ها در زندان و حبس به سر می برد نمی شود.

معافیت متعهدین خدمت

این دسته از مشمولین پس از طی کردن دوره آموزشی سربازی، به دوره ضرورت خدمت وظیفه اعزام نمی شوند. بلکه صرف فعالیت در واحدهای مربوطه بخشی از دوره ضرورت شمرده شده و کارت معافیت متعهدین خدمت برای آن ها صادر می شود. در ادامه به شرح بیشتری پرداخته شده است.

🔴 معافیت خدمت نیروی انسانی، درمانی و بهداشتی که طبق آن مشمولین بعد از اتمام دوران آموزشی نظامی ادامه سربازی خود را به صورت تعهد خدمت 5 ساله در وزارت بهداشت انجام خواهند داد.

🔴 ‌ معافیت فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم که مطابق با آن مشمولین پس از سپری کردن دوران آموزشی بقیه خدمت باقی مانده قانونی را به شکل خدمت در آموزش و پرورش ادامه می دهند.

🔴 معافیت مشاغل معلمی خلبانی مشروط به سپردن تعهد ده ساله خدمت

🔴 معافیت شغل تکنیسینی هواپیما مشروط به سپردن تعهد دوازده ساله خدمت ‌

مدارک لازم برای معافیت موارد خاص

مانند بسیاری از درخواست های دیگر مشمولین که برای پذیرفته شدن به سازمان نظام وظیفه ار سال می شود، برای دریافت و درخواست معافیت موارد خاص نیاز به مدارک مرتبط است که مشمول باید در زمان مناسب آن ها را جمع آوری و به مرکز مربوطه تحویل بدهد.

مدارک مورد نیاز برای معافیت سربازی موارد خاص عبارتند از:

🟩 ارائه آخرین مدرک تحصیلی که به مهر و امضای مرکز آموزشی فرد رسیده باشد.

🟩 در صورت عدم دسترسی به مدرک اصلی می توان مدرک معادل و کارنامه پایانی ارائه کرد.

🟩 تکمیل و تحویل برگه تعهدنامه ویژه معافیت موارد خاص که در قسمت پایانی دفترچه اعزام به خدمت گنجانده شده است.

🟩 ارائه مدارک مستند شده مبنی بر داشتن خانواده ای با اعضای معلول و تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی

🟩 ارائه اصل و کپی شناسنامه و همچنین اصل و کپی کارت ملی مشمول

🟩 ارائه 4 قطعه عکس سه در چهار

مراحل صدور کارت معافیت موارد خاص

مراجعه به دفاتر پلیس +10 و دریافت دفترچه اعزام به خدمت نظام وظیفه

آماده کردن و جمع آوری مدارک مورد نیاز برای ارائه به سازمان نظام وظیفه و پلیس +10

ثبت کردن مدارک جمع آوری شده و ارسال اطلاعات توسط دفاتر پلیس +10

طی شدن روند اداری امور جهت بررسی پرونده تشکیل شده و مدارک ارسالی مشمول توسط سازمان نظام وظیفه

صدور کارت معافیت در صورت تایید مراحل بررسی و عدم بروز مشکل

دریافت کارت توسط مشمول

مدارک لازم برای معافیت موارد خاص

استعلام وضعیت کارت معافیت موارد خاص

چنانچه فرد واجد شرایط استفاده از معافیت موارد خاص باشد باید به دنبال دریافت کارت معافیت خدمت سربازی از نوع کارت معافیت موارد خاص برود. دریافت این کارت پایان خدمت از این جهت الزامی است که کلیه انجام امور هویتی و شهروندی مشمول منوط به در دست داشتن کارت معافیت خواهد بود.

زمانی که مشمول طبق مراحل و مدارک ذکر شده مسیر اولیه دریافت کارت معافیت را طی کرد نسبت به استعلام وضعیت کارت معافیت نیز باید اقدام کند. برای استعلام وضعیت کارت، راه های مختلفی تعریف شده است.

اطلاعات و مشخصات افراد واجد شرایط معافیت از خدمت در سامانه های مرتبط با نیروهای مسلح ثبت می شود. سازمان نظام وظیفه بعد از بررسی مدارک و شرایط، در صورت تایید کردن همه آن ها، اقدام به صدور کارت معافیت موارد خاص می کند. صدور کارت معمولا زمان زیادی نمی برد و یک هفته به طول می انجامد.

کارت های صادره به صورت هوشمند هستند. سپس مشمول معافیت یک پیامک مبنی بر صدور کارت هوشمند معافیت دریافت می کند. در فاصله دو هفته ای از دریافت پیامک، کارت معافیت سربازی از طریق پست به آدرسی که مشمول در برگه درخواست قید کرده است ارسال خواهد شد.

پیگیری کارت معافیت موارد خاص در صورت عدم تحویل

اگر فرد به هر دلیلی موفق به دریافت کارت صادر شده از طریق پست نشود روش های دیگری را برای پیگیری مجدد و دریافت کارت در اختیار خواهد داشت. به طور مثال مشمول پیامکی مبنی بر صدور کارت دریافت نکرده و یا بعد از پیامک ارسال شده، کارت از طریق پست به دست مشمول نرسیده است. همچنین اگر مشمول در دسترس نباشد بسته پستی به اداره پست بازگشت داده می شود. در اینصورت:

1⃣ فرد با مراجعه به لینک اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی که بخشی از درگاه خدمت رسانی الکترونیکی فراجا می باشد اقدام به پیگیری کارت معافیت می کند. آدرس این درگاه vazifeh.police.ir است. پس از ورود به این سامانه به سایت سخا هدایت شده و بعد از وارد کردن مشخصات اکانت کاربری که شامل کد کاربری و رمز عبور می باشد دسترسی به صفحه امکان پذیر می شود.

2⃣ تماس با شماره تلفن گویا به شماره 096480

3⃣ استفاده از سامانه پیامکی با شماره 110206010

4⃣ مراجعه حضوری به سازمان نظام وظیفه عمومی محل سکونت

5⃣ مراجعه به سامانه سخا از طریق کد ملی در صورت به تعویق افتادن مجدد دریافت کارت معافیت

6⃣ مراجعه به اداره پست و پیگیری روند ارسال کارت معافیت و یا مراجعه به سایت اداره پست به آدرس post.ir و وارد کردن کد مرسوله جهت بررسی اینکه بسته پستی حاوی کارت در کدام مرحله از روند ارسال دچار مشکل شده است.

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ آنچه در این مقاله مورد توجه قرار گرفت تعریف معافیت موارد خاص و برشمردن موارد در برگیرنده این تعریف برای واجدین شرایط معافیت بود.

⭐ در این مطلب سعی شد با معرفی انواع معافیت، مشمولین با نحوه دریافت و شرایط قانونی و شخصی مشمولیت معافیت موارد خاص آشنا شود. در پایان لازم به ذکر است برخی قوانین طی سالیان ممکن است تحت شرایطی تغییر کنند و یا مفاد آن کم و زیاد شوند. از این رو پیشنهاد می شود مشمولین تا جای ممکن از آخرین اخبار مرتبط با معافیت و خدمت سربازی از منابع موثق اطلاعات به روز کسب کنند.

⭐عدم آگاهی کافی از امور مربوط به خدمت نظام وظیفه ممکن است فرصت های پیش روی مشمولان برای بهره مندی از معافیت ها مانند معافیت پزشکی، معافیت موارد خاص، معافیت تحصیلی و … را با چالش روبرو کند و فرد موظف به سپری کردن دوران خدمت سربازی اجباری شود.

سوالات متداول

کارت پایان خدمت موارد خاص از چه طریقی دریافت می شود؟

روش های مختلفی برای دریافت کارت معافیت موارد خاص وجود دارد. از جمله صدور هوشمند کارت معافیت و سپس دریافت آن از طریق بسته پستی درب منزل.

موارد خاص در معافیت سربازی چه تاثیری دارند؟

واجد شرایط بودن مشمولین ذیل عنوان موارد خاص می تواند از دلائل معافیت دائم مشمولین باشد. لذا ضروری است که مردان در آستانه اعزام به خدمت وظیفه سربازی از انواع و شرایط و نحوه دریافت این معافیت ها مطلع باشند.

صدور و دریافت کارت معافیت موارد خاص چقدر زمان می برد؟

در صورت انجام امور اداری طبق روال رایج و بدون بروز مشکل در مسیر رسیدگی به پرونده و انجام بررسی ها، حداکثر زمان مورد نیاز برای صدور یک هفته پس از اقدام به دریافت و برای دریافت کارت معافیت موارد خاص از طریق پست به دو هفته زمان نیاز است.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

موارد معافیت موارد خاص / شرایط و مراحل صدور کارت / استعلام وضعیت

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 157 نظر:
  1. سلام من متولد۱۳۸۱هستم وبخاطراعتیادپدرومادرم هم تحصیل هم سربازی راکنارگزاشتم انهاجدایک خاهرمعصوم کوچکتر خودم که بخاطرشرایط ناهنجارپدرومادرم که ازخاهرم مواظبت کنم وخرجشان رابدهم سخت کارمیکنم حال شناسنامه من عکس دار نیست توراجان شهیدکربلا من که فدای خانوادم شدمو نجات بدید

  2. سلام وقت بخیر من امروز کارت معافیتم اومد ولی دوتا سوال داشتم اول اینکه الان راحت و بدون مشکل میتونم از کشور خارج بشم یا نه؟
    و دوم اینکه من بابام نظامی بوده و در حین خدمت فوت شده ایا این نوع معافیت دائمیه؟؟

    1. ۳۰ ماه سابقه ی خدمت در جبهه پدر جزو شرایط است

  3. سلام اینجانب داری ۴۲ سال سن ودارای هفت فرزند که یکی از انها مریضی قلبی داره وهمیشه بستریهوعمل باز شده لطفاراهنمایم کنید چکارکنم خدمت به هیچ وجح نمیتونمواز هیچ بیمه تحت پوشش نیستم

    1. بالا ۳ فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دارید

  4. سلام پدر بنده ۱۰ماه و ۴روز ایثارگری تو مناطق جنگی داره و ۲۰درصد جانبازی میخواستم بدونم آیا معاف میشم یا نه

  5. سلام وقتتون بخیر
    برادرم معلولیت شدید شنوایی و گفتاری دارد و از سربازی معاف است و خودم هم معلولیت خفیف شنوایی دارم. هر دو تحت پوشش بهزیستی هستیم. طبق قوانین معافیت مربوط به بهزیستی (دو معلول) آیا می توانم معافیت بگیرم؟ غیبت هم ندارم.

  6. سلام خسته نباشید من فرزند آخر خانواده هستم ۵ برادر دارم ۴ تا خدمت رفتم یکی پزشکی معاف شد بخاطر بیماری اعصاب ، آیا شرایطی هست برای معافیت من؟

    1. سلام از طریق معافیت پزشکی خود میتوانید اقدام کنید.

  7. سلام
    من پرونده معافیت خاص از طریق بهزیستی تو نظام وظیفه هست
    میگن در حالت معمولی 6 7 ماه طول میکشه اما پارتی داشته باشی یا مدد کارت پیگیر باشه یکی دو ماه
    من که پارتی ندارم و مدد کارم پیگیر نیست چطور میتونم روند و سریع تر به نتیجه برسونم؟

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  8. سلام وقتتون بخیر باشه
    من ۱۸ سال سن دارم تازه دیپلممو گرفتم
    من یه خواهر دارم که یک سال از من بزرگ تره
    من مادرمو از دست دادم
    و سال ۸۹ به بعد پدرمو ندیدم یعنی مارو ترک کرد
    و من و خواهرم سال ۹۳ راهیه بهزیستی شدیم
    الان با خواهرم زندگی میکنم
    و فاقد پدر و مادر
    میخواستم بدونم شرایطی هست که بتونم معاف بشم؟

  9. سلام من ۲۱ سالمه دانشجو هستم دو برادر هستیم برادر بزرگم معلول ذهنی هستن که در بهزیستی پرونده دارن پدرم هم ۶۵ سالشه از کار افتاده و مادرم سرطان داره آیا میتونم کفالت بگیرم ؟؟

      1. سلام وقت بخیر من تصادف کردم جمجمه شکسته خونریزی داخلی تو جمجمه داشتم نمی توانم زیاد سرما گرما یا زیر خورشید دوام بیارم سر گیجه سر درد زوزی گوش دارم چطور میتونم معافیتمو بگیرم یک هفته مرخصی آمدم دیگه نرفتم به این مشکل مواجه شدم

        1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید

  10. بنده کارت معافیت موارد خاص را حدودا 3 سالی هست که دارم ( پدر جانباز 25 درصد هستند) . ولی به دلایلی قصد دارم امتیاز این موضوع را به دیگر برادرم انتقال دهم و خود به سربازی بروم ، آیا این اتفاق امکان دارد تا رخ دهد ؟

  11. سلام من ۶ ماه است که مادرم طلاق گرفته تک فرزند هستم و مادرم تحت پوشش کمیته امداد است آیا میتوانم از معافیت موارد خاص استفاده کنم؟ آیا این معافیت دائم است؟

    1. سلام وقت شما بخیر.برای استفاده از این معافیت حداقل باید یک سال از شروع عضویت مادر در کمیته امداد گذشته باشد. بله معافیت دائم است

  12. سلام من کارشناسی رو تموم کردم پدرم ۴۸ساله بیمارقلبی و عمل باز شده و مادرم بیمار ام اس و سرطان داره من میتونم معافیت دائم بگیرم

  13. من همه شرایط معافیت کفالتو دارم
    هم سرپرستی خواهر زیر ۱۸سالمو دارم
    هم پدر مادرم ۵ساله جدا شدند
    هم مادرم سرطان داره
    ولی گفتن بهم چون ۶ماه اصافه سنوات داری نمیتونی معافیت کفالت بگیری ،
    هیچ راهی نیست یعنی؟؟؟؟

  14. سلام
    من فرزند کوچک یک خانواده ۵ فرزنده هستم. هر ۴ برادر بزرگ بنده خدمت سربازی را پشت سر گذاشته اند. با توجه به این موضوع که پدر و مادر بنده هیچ کدام در قید حیات نیستند آیا من از خدمت سربازی معاف می شوم؟

  15. من ۲۶ سالمه و غیبت دارم
    یک خواهر و یک برادر معلول دارم. یکی دیگر از برادرانم که الان ازدواج کرده، از طریق معلولیت خواهرم معاف شده. ایا من میتونم از طریق معلولیت برادرم اقدام به معافیت کنم؟

  16. سلام پدرم بر اثر سکته مغزی یک دستش از کار افتاده ایا میتونم معافیت موارد خاص بگیرم

    1. سلام
      بله احتمال ان وجود دارد اما برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  17. باسلام و احترام

    بنده یک خواهر با معلولیت شدید دارم البته پدر و مادرم هم دارای معلولیت خفیف و متوسط هستند.
    برای استفاده از معافیت موارد خاص به نظام وظیفه شهرمان مراجعه کردم ولی گفتند باید ۲ خواهر یا برادر معلول داشته باشی و مشمول معافیت نمی‌شوی.
    لطفاً مرا راهنمایی نمایید. با تشکر

    1. سلام من ۱۸سالمه متولد ۱۵فروردین۸۳هستم مشکل موارد خواص من ۱_ مدل موهام هست که به شدت لخت زیر۵سانت باشه حالت بدی میگیره سیخ سیخ میشه و دچار افسردگی شدید میشم تو جامعه سخت برام باشم ۲_ مشکل پوستی پسوریازیس ناحیه صورت شدید. ۲۵درصدی دارم که بعداز قطع پماد عود میکنه ودر شرایط هادتر به گردنم میزنه ۳- پاهام خیلی مشکل داره شنا نمیتونم برم به مدت نیم ساعت که میرم پیاده روی پادرد میگیرم ایا معاف دائم میشم از سربازی

      1. بله درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد

  18. سلام وقت بخیر من برادرم معاف موارد خاص است من نمی‌توانم معاف کفالت مادرم باشم؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  19. با درود ، پرسشی داشتم
    همسر بنده بورس تحصیل در خارج از کشور شده و ویزا اقامت هم گرفته
    میخواستم بدونم هیچ نوع معافیتی خواصی هستش که بنده برای گرفتنش اقدام کنم تا بتون همراهش برم؟؟
    ضمن اینکه بنده غیبت هم دارم

  20. سلام من ۲۲ سالمه پدرم بیماری سرطان داره و تک پسر هستم و ۳ تا خواهر دارم و دفترچه بیماری های خاص را هم دارم خاستم ببینم میتونم معافیت بگیرم؟

  21. کسری خدمت برای مدارک تحصیلی دانشگاهی از کاردانی تا دکتری

    وزارت علوم و تحقیقات فناوری نیازمند مساعدت و رایزنی

    و)پشتیبانی در این خصوص
    افزایش جایگاه شغلی وامتیازات در نظام وظیفه

    1. سلام وقت بخیرببخشید من متولد56هستم ودارای دوفرزند هم هستم والان هم.زندانی هستم چطوری باید معافیت سربازی خودم را بگیرم وچه مدارکی راباید داشته باشم برا معاف شدن از سربازی
      ممنون از شما

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم طبق طرح جدید افراد بالای ۳۰ سال با دو فرزند معاف میشوند بدون هیچ محدودیتی از دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنید

  22. سلام من متولد 63خدمت نرفتم سه برادرم خدمت کردن خودم چند سال زندان بودم ناراحتی اعصاب دارم بنظر شما معاف میشم

  23. سلام من متولد 63خدمت نرفتم سه برادرم خدمت کردن خودم چند سال زندان بودم ناراحتی اعصاب دارم دندان کلن معاف مشکل فک دارم تا بنظر شما معاف میشم

  24. سلام، ببخشید من يه خواهر معلول ذهنی دارم و کارت معلولیت دارد روی کارت نوشته شدید و در بهزیستی هم براش پرونده تشکیل دادیم و ماهیانه از بهزیستی يه کمکی به ما ميشه و خودم تنها برادر بالای 18 سال هستم و پدر و مادرم در قید حیات هستند و الحمدلله سالم هستند ولی پدرم کارگر هست جزو مشاغل سخت، شرایط زندگیمان باتوجه به این گرونی ها، سخت شده، و هيچي نداریم یعنی اگر هم بخوايم نمیتونیم بگیریم باتوجه به این گرونی ها، و متوجه شدم جزو سه دهک اول جامعه هستیم، ميخواستم بدونم معافیت موارد خاص به من تعلق میگیرد؟!

  25. باسلام، بنده در خانواده تنها فرزند پسر بالای 18 سال هستم و دو خواهر و یک برادر دارم،
    برادرم 6 ساله دارد و يه خواهرم 17 سال هست و خواهر کوچکم معلولیت شدید جسمی ذهنی دارد،
    و پدر و مادرم در قید حیات هستن
    ببخشید ميخواستم بدونم معافیت موارد خاص بخاطر خواهر کوچکم که معلولیت جسمی و ذهنی دارد به من تعلق میگیرد یا خیر؟

    1. سلام
      بستگی به شرایط پدر شما دارد که برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  26. سلام وقتتون بخیر باشه من ۱۴ ساله پدرم فوت کرده و یک برادر بزرگتر از خودم دارم که معافیت پزشکی(کارت قرمز) داره میخواستم بدونم من میتونم از معافیت کفالت مادر استفاد کنم؟؟؟ ممنون ازتون

    1. سلام
      طبق شرایط اصلی چون برادر بزرگتر دارید امکان پذیر نمیباشد اما باید بررسی شود که دلیل معافیت برادر شما دقیقا چی بوده است

  27. سلام وقت بخير من پدر مادرم بالاي ٧٠ سال هستن و تهت پوشش كميته امداد هستن و پدرم ناتواني دارد دوبرادر هستيم ك برادر بزرگترم خدمت كردم و متاهل هستش خودم ٢٧ سالمه ايا ميشه موافيت گرفت

    1. سلام وقت بخیر
      طبق شرایطی برای معافیت مددجویی امکان معافیت وجود دارد

  28. سلام,

    آیا از شماره ای که در کارت پایان خدمت است, میتوان نوع معافیت را فهمید؟

    خیلی ممنون

  29. سلام
    من بیماری پروانه ای EB دارم. معافیت پزشکی میتونم بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که شدت بیماری زیاد باشد و در کمیسیون پزشکی تایید شود بله می توانید معافیت بگیرید

  30. سلام من از طریق جانبازی پدر درخواست دادم (تلفیق جانبازی و خدمت ) و در سامانه نظام وظیفه هم ثبت شده در بخش وضعیت نوشته مدارک تایید شده می‌خواستم بفهمم یعنی از من تمامه نگران نباشم و منتظر کارت باشم؟

      1. از طریق جانبازی اقدام کردم مدارک بنده هم تایید شده در سایت نظام وظیفه
        کارت بنده چند روز دیگه دستم میرسه؟

        1. سلام پدر بنده در نیروی انتظامی ایلام خدمت میکرد.
          که سال 82 بر اثر تصادف با متور سیکلت هم مادر و هم مادرم فوت شدن
          الان خودم 22 سالمه خواستم ببینم معاف هستم یا خیر

          1. سلام وقت بخیر
            تحت شرایطی برای شما امکان معافیت لحاظ خواهد شد

  31. سلام برای گرفتن معافیت واریکوسل امکانش هست مدارک جعلی از یکی بگیرم؟
    سرباز فراری بودم دستگیر شدم و معاف از رزم هم نیستم
    اینها توی معافیت پزشکی (واریکوسل) تاثیر داره؟
    بیزحمت جوابو بفرستید به ایمیلم باتشکر

    1. سلام. خیر مدارک پزشکی با دقت و معاینه بالینی بررسی میشوند و امکان جعل مدارک یا استفاده از مدارک فرد دیگر عملا وجود ندارد.

  32. سلام من دخترم و خواهر دو قلوم ک ۲۲سالشه دچار معلولیت خیلی شدسد جسمی ذهنی حرکتیه وابسته ب تخت هست ک تو بهزیستی هم پرونده داره. پدر مادرم سالمن و در قید حیات .منتهی پدرم ۵۷سالشه و از لحاظ بدنی واقعا قدرت و توانایی لازم برای نا ب جایی خواهرمو نداره . فقط یددنه برادر سالم بالای۱۸سال دارم . طبق مقاله ی شما ک نوشتین جزو موارد خاص هست و بگانه فرزند ذکور خانواده هایی ک یدونه فرزند معلول داشته باشن . ایا برادرم معاف میشه ؟

    1. سلام بله اگر برادر فاقد غیبت باشد میتواند ازطریق ماده ۹بهزیستی درخواست معافیت ثبت کند.

    2. سلام شما موفق به اخذ معافیت شدید ؟ من هم شرایط مشابه دارم ولی میگن این قانون لغو شده آیا درسته ؟

  33. سلام و خسته نباشید من متولد ۱۳۵۶ هستم دو فرزند دارم که فرزند اولم به علت معلولیت جسمی تحت پوشش بهزیستی است همسرم بیماری سرطان دارد یک سال خدمت کردم بعد به علت مشکلاتی غایب شدم ایا با مدرک ابتدایی راهی برای معافیت دارم یا خیر ممنون

    1. سلام اگر به تایید نظام وظیفه برسد و غیبت را توجیه کنید امکان معافیت هست.

  34. سلام من متولد 30 ام شهریور 1355 هستم 10 سال پیش طلاق گرفتم و تنها فرزندم با من زندگی میکند ایا میتوانم از معافیت استفاده کنم؟

    1. سلام. معافیت کفالت مادر دارای قوانین مختلفی است در صورتی که سایر شرایط را داشته باشید میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید. برای دریافت اطلاعات کامل درباره شرایط و نحوه اقدام میتوانید با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  35. سلام و خسته نباشید. من تک فرزند هستم و کارشناسی ارشد دارم. کف هر دو پاهام صاف هست از نوع flexible و پدرم یکسال ایثارگری داره. مادرم هم آرتروز در هر دو زانو و دیسک کمر شدید داره. آیا میتونم برای معافیت اقدام کنم؟ غیبت ندارم.

  36. سلام وقت بخير،ايا با داشتن گودي قفسه سينه(لانه كبوتر)احتمال معافيت پزشكي هست؟ممنونم

  37. با عرض سلام
    بنده تنها پسر ذکور بالای 18 سال می باشم. یک خواهر با درجه معلولیت شدید دارم که تحت سرپرستی بهزیستی می باشد. پدر و مادر بنده در قید حیات می باشند. غیبت ندارم. آیا طبق ماده 9 بهزیستی معاف میشم؟؟
    تک پسر هایی که خواهر یا برادر معلول دارند. اینو سایت شما برای دریافت معافیت کفالیت معلولیت گذاشته است.

  38. سلام من بیماری عصبی و ناراحتی معده وپسوریازیس دارم من فقط بیماریه پسوریا زیس رو گفتم ایا لازمه من بقیه مشکلاتمو بگم ؟ و ایا با پسوریازیس امکان معاف شدن هست؟

    1. سلام وقت بخیر هرچقدر بیماری های شما جدی باشد امکان گرفتن معافیت بیشتر می شود

  39. باسلام و احترام
    بنده تا انتهای شهریور ماه هم فرصت یکسال فراغت تحصیلیم به اتمام میرسه. دارای یک فرزند 10ساله هستم که 4سال است از همسرم جدا شدم.ایشان هم ازدواج مجدد کرده اند و شرایط نگهداری فرزندم رو نداره. فرزندم با من زندگی میکنه و حضانتش با منه. آیا معافیت به بنده تعلق میگیره؟
    باتشکر

    1. سلام خیر معافیت تعلق نمی‌گیرد شما میتوانید برای داشتن فرزندتان کسری خدمت دریافت کنید.

    2. سلام پدر من فوت شدن و سرپرستی مادرم به عهده من است برادر بزرگتر از من ازدواج کرده و فرزند هم دارد آیا شامل معافیت از سربازی می باشد

      1. سلام. به علت وجود برادر بزرگتر معافیت کفالت داده نمی شود.

        1. سلام فردی پیشنهاد داده معافیت سربازی میگره با مبلغ بالا آیا معتبره

          1. من یکی میشناسم مال من و انجام داد ولی هزینه بالا نبود و معتبر بود.

  40. سلام
    من ۲۶ ساله و دانشجوی ترم آخر کارشناسی هستم، پدر و مادرم را همزمان از دست داده ام. دارای ۴ برادر بزرگ تر از خود هستم که هر ۴ نفر خدمت سربازی را انجام داده اند. آیا معاف می شوم ؟

    1. سلام
      من ۲۴ سالمه یک برادر دارم معلول جسمی و عضو بهزیستی هم هست پدرم هم ۵۴ سالشه خودمم لیسانس دارم یک ماه دیگه فرصت دارم برای سربازی اقدام کنم ایا من میتونم معافیت بگیرم به خاطر معلولیت برادرم؟

      1. سلام درصورتی که پدر از کارافتادگی دارند شماغیبت نداشته باشید بله میتوانید برای معافیت کفالت برادر اقدام کنید

  41. سلام وقت بخیر
    من 1 سال فرصت برای خدمت رفتن دارم ، با توجه به این که پدر و مادر بنده بالای 60 سال میباشند و یه برادر بزرگتر از خودم دارم که 9 سال از من بزرگتره و معافیت پزشکی داره ، با این اوصاف میتونم معافیت بگیرم ؟ و 2 خواهر دارم که زندگیشون از ما جداعه

      1. سلام من متولد ۸۳ هستم مادرم بیماری ام اس داره تازه از پدرم طلاق گرفته آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم

        1. سلام بله اول بهتون معافیت موقت می دن
          بعد از گذشتن سی ماه از تاریخ طلاق مادر برای معافیت دائم می توانید اقدام کنید

  42. سلام همسر من متولد ۱۳۶۰ میباشد من با ایشان ۶ سال هست ازدواج مجدد کردیم ومن تحت پوشش بهزیستی بخاطر بیماری اعصاب و روان تحت پوشش هستم و من دارای دو فرزند بودم از شوهرم دارای یک دختر از ازدواجهای قبلی هامون الان یک فرزند مشترک داریم که میشوند ۴ تا سه دختر و یک پسر و الان باردار هستم و دوماه دیگر یک فرزند به خانواده مان اضافه میشود من و سه فرزندانم به طور موقت مددجو کمیته امداد هستیم وما الان خانواده هفت نفره هستیم که همسرم خرج و مخارج ما را میدهد لطفا راهنمایی کنید چجوری میتونیم معافیت بگیریم لطفااا کمک کنید

    1. سلام به نظام وظیفه مراجعه و شرایط را شرح دهیذ .

  43. سلام،۱۸سال را گذرانده ام،مدرک لیسانس دارم،برادرم معافیت کفالت گرفته و خارج از کشور هست،خواهرم طلاق گرفته و فاقد پدر و مادر هستم.
    آیا مشمول شرایط خاص معافیت میشوم؟

    1. سلام
      قانونا خیر . باید درخواست بدهید به نظام وظیفه احتمال قبول کردن هست

  44. سلام، من به عنوان پدر خانواده 43سال سن دارم وبیمار خاص هستم یه پسر دارم که بعد از یک سال دیگه مشمول سربازی میشه آیا با شرایط بیمار خاص بودنم میتونم فرزندم رو از سربازی معاف بکنم؟

    1. با سلام بله امکان دارد باید شرایط بررسی شود. تماس بگیرید

  45. سلام من متولد ۱۳۶۲ دارای دو فرزند کارگر زیر خط فقر قسط وام ۱۰۰ملیون نداشتن ۱۸ دندان آیا مشمول معافیت میشوم باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه خیر .شرایط بیماری قابل بررسی میباشد از نظام وظیفه اقدام کنید و یا با مشاورین تماس حاصل کنید

  46. سلام من متولد ۱۳۶۲ دارای دو فرزند کارگر زیر خط فقر قسط وام ۱۰۰ملیون نداشتن ۱۸ دندان آیا مشمول معافیت میشوم باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه خیر .شرایط بیماری قابل بررسی میباشد از نظام وظیفه اقدام کنید و یا با مشاورین تماس حاصل کنید

        1. با سلام خدمت مشاورین عزیز من متولد 63هستم و7ماه خدمت کردم ولی به خاطر شدت عصبانیت وناراحتی اعصاب وران نتونستم ادامه بدم ،بدنم همش خودزنی باچاقو وتیغ است خالکوبیهای علکی خلاصه زیر خط فقرهستم دوتا دختر دارم مدرسه میرن وشرایطم خیلی سخته خاستم ببینم معافیت میتونم بگیرم ممنون

          1. می توانید برای گرفتن معافیت اعصاب و روان اقدام کنید

    2. سلام من حبس ابد کشیده ام ومتولد سال 1361 هستم وحدود 15ماه شایدبیشتر خدمت کردم کارت نگرفته ام .راهنماییم کنید

      1. سلام با مراجعه به یگان خدمتی و مدارک شناسایی خود به پادگان ، استعلام مدت خدمت را انجام دهید و برای دریافت کارت درخواست دهید.

      2. سلام من متولد ۸۳ هستم مادرم بیماری ام اس داره تازه از پدرم طلاق گرفته آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم

        1. سلام بله اول بهتون معافیت موقت می دن
          بعد از گذشتن سی ماه از تاریخ طلاق مادر برای معافیت دائم می توانید اقدام کنید

  47. سلام من دو تا برادر بزرگتر و دو تا خواهر که همشون زندگیشونو جداست و متاهل آمد و الان پدر من ۵۵سالشه و من خرجی پدر و مادر رامیدم و داداش بزرگترم یکیشون کلا خدمت نرفته چ کنم راهی هست برای کفالت لطفاً راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      با وجود برادر بزرگتر خیر. مگر اینکه از ماده 6 بهزیستی اقدام کنید.

  48. سلام بنده مادرم ۲۰ سال سابقه بیماری اعصاب داره(اسکیزوفرنی) مددجوی بهزیستی هست و سه بار هم بستری شده و سابقه خود کشی هم داره که موجب شکستن دوتا پاش شد. و احتمال داره دوباره به خودش اسیب وارد کنه در ضمن پدر بنده زندست ولی به تنهایی قادر به نگهداری از مادم نیست. ایا من میتونم با این شرایط معافیت ماده شش بهزیستی بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عضویت مادر در ماده 6 اقدام کنید

  49. سلام. من تک فرزند پسر و دارای خواهر هستم و از کودکی مشکل بیضه داشته ام. همچنین کفالت عمه ام که بیماری گواتر را دارد بر عهده دارم. آیا از سربازی معاف میشوم؟

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط کفالت به عهده پدر شما میباشد .از مشکل بیماری خود اقدام کنید

  50. سلام
    من تک فرزند خانواده هستم و پدرمم ۶۲سالشونه و از نظر مالی زیر خط فقریم وپدرم هم متاسفانه اعتیاد دارن و این خرج ومخارج زندگی رو چند برابر میکنه.من شاگرد اول کلاسمون بودم وتنها تونستم دوترم از دانشگاه رو بخونم وبخاطر شرایط مالی دیگه نتونستم ادامه بدم و مجبور به ترک تحصیل شدماز طرفی من ازدواج کردم و صاحب فرزند هستم در واقع دارم برای دو خانواده کار میکنم تا اموراتمون بگزره.
    و فرزندم هم شیر خشک مصرف میکنه.
    من الان از بدهی که به مردم و بانک دارم چیزی حدود۶۰میلیون قرض دارم.
    همسرم هم گفته اگ بری سربازی ازت طلاق میگیرم و نمیتونم این شرایط رو تحمل کنم.
    پدرم هم اصلا نمیتونن کار کنن و تا الان ۵بار عمل جراحی داشتن و مادرمم هم بیماری اعصاب و روان دارن.
    خواهش میکنم یه راهنمایی کنین.
    من با رفتن به خدمت دار و ندارمو از دست میدم من باید چیکار کنم.

    1. سلام دوست عزیز
      باید اول توجیه غیبت کنید و پدر را عضو بهزیستی کنید . در صورت انجام شدن این ذو مورد / به پلیس 10+ مراجعه کنید و درخواست معافیت کفالت دهید.

  51. سلام بنده فراری هستم و دلیل فرارم هم جدا شدن پدر و مادرم هست ااان حدود ۴ساله که بنده خرج مادرم را میدهم البته دو برادر دیگه دارم که یکی بندر عباس و دیگری اصفهان اما هیچکدوم قبول نکردن بیان و از مادر نگه داری کنند و این موضوع خیلی مادرم را عذاب میدهد پدرم حدود ۵سال پیش رفت زندان و بعد از زندان دیگر ما نتوانستیم اورا ببینیم ایا من مشمول معافیت میشم یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر متاسفانه مقدور نیست باید دیگر شرایط شما بررسی شود

  52. سلام خسته نباشید
    من در مدرسه برزگسالان در حال تدریس ام (دیپلم ندارم) اما چند روز دیگه باید بنویسم برای درخواست پزشکی
    ایا بند یا تبصره ای هست که افرادی که در حال تدیس ان نتونن بنویسن برای درخواست پزشکی ؟

    1. سلام خسته نباشید من چند تا برادر خواهر دارم پدرم فوت کرد مادرم فوت کرد سرپرست خانواده هستم چند برادر دادم ازمن کوچکتر هستند ولی یک برادری دارم از من بزرگتر عروسی کرده غیبت هیچی ندارم تعلق به معافیت کفالت میگره یا ن

      1. سلام. طبق قانون اگر خواهر یا برداران کوچکتر شما دچار معلولیت یا بیماری خاصی باشند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید در غیر اینصورت با وجود برادر بزرگتر سالم به شما معافیت کفالت تعلق نمیگیرد

  53. سلام بنده یک برادر کوچک تر از خودم که محصل هستن دارم و خودم هم الان مشمول سربازی هستم. پدرم بیماری قلبی دارن و عمل قلب انجام دادن و نمیتونن کار کنن بیمه هم ندارند باتوجه به این موارد و از کار افتادگی پدرم من میتونم معافیت کفالت پدرم را بگیرم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز توصیه میکنم با مرکز مشاوره تماس بگیرین

    2. سلام خسته نباشید.
      من یک خواهر معلول جسمی-ذهنی شدید دارم که چندین ساله که در بهزیستی هم پرونده داره. خودم هم تنها فرزند ذکور خانواده هستم. (کلا ۲ بچه هستیم) میتونم از این قانون استفاده کنم؟؟

  54. Pretty nice post. I just stumbled upon your
    weblog and wished to say that I’ve truly enjoyed
    surfing around your blog posts.

    1. سلام پدرم فوت کردن و بردارم کفالت مادرم گرفتن
      ی برادر کوچکتر دارم مشکل اعصاب و روان دارن
      من میتونم کفالت بردار کوچکترم بگیرم؟ضمنا من ۲۷ سالم هست و بردارم ۲۱ ساله؟من کفالت میتونم بگیرم و تا الان هیچ اقدامی نکردم

  55. پدرمم خیلی اسرار داره معاف شم و دلش نمیخواد برم سربازی خرجی خونه رو من میدم.راهی نداره کفالت بگیرم؟من1سالم غیبت دارم .پدرمم نمیتونه کاری کنه معاف کفالت بگیرم؟؟

    1. سلام
      با داشتن غیبت اخذ معافیت کار سختی است. معافیت کفالت نیز تنها به افرادی تعلق میگیرد که تنها پسر خانواده باشند و پدر بیمار یا از کار افتاده باشد.

  56. سلام من یه خواهر دارم معلولیت ذهنی هس.یه برادر هم دارم بخاطر گوششون معاف شدن و کارت معلولیت دارن و تحت بهتزیستی هستن و مامانمم هم تحت بهزیستی هس و شرایط مالی خوبی هم نداریم خلاصه..بنده میتونم با توجه به 2سال غیبتی که داشتم معافیت موارد خاص یا مدد جویان بهزیستی رو بگیرم؟

    1. سلام
      درصورت تایید بیماری قلبی در کمیسیونهای پزشکی نظام وظیفه، میتوانید معافیت پزشکی بگیرید.

      1. سلام مادرمن 45دارد وناپدریم 71سال دارد من تنها بچه مادرم هستم ولی ناپدر دوپسر دارد وفرزند دارند خدمت هم رفتند مادرم دیگر بچه دیگری ندارد . الان 18سالم است معافیت ناپدری به من تعلق میگیرد

        1. سلام وقتتون بخیر باشه برای فرزندان خود پدر اقدامش میتواند وجود داشته باشد.

    2. سلام من دو پسر سی وسه ساله و سی وپنج ساله دارم که در خارج بدنیا امدند و ملیت خارجی دارند میتوانند معافی بگیرند؟

      1. با سلام وقتی ملیت ایرانی ندارند نیاز به خدمت سربازی برای ایران ندارند

        1. سلام علیکم
          بنده پدرم خدمت در مناطق مرزی داشته بالای ده سال و تشکیل پرونده دادم پلیس +۱٠ تا الان دو ماه هست که هنوز کارتم نیامده باید چکار کنم

          1. سلام وقت بخیر من ترنس هستم جسم مرد روحیات کاملا زنونه من به تازگی با خانواده این موضوع مطرح کردم که شرایط خاص هست و کم بیش اقدام کردم به تغیر جنسیت یا بهتره بگم تطبیق جنسیت میخواستم بدونم معافیت که برای ترنس ها میدن همچنان بند اعصاب روان بندی که میدن تغیر نکرده؟؟ با معافیت بند اعصاب روان دکترم باشی نمیتونی کار کنی آخه….کاش به موارد خاص تغیر پیدا کنه هر ترنسی آرزوش اینه که جسم با روحش تطبیق بده 🥺

        2. سلام خسته نباشید. من یه پدر ۵۶ ساله و یک مادر ۴۶ ساله دارم تنها پسر خانوادم و دو تا خواهر کوچیک تر از خودم دارم الان دانشگاه هستم و ۱۹ سالمه در ظمن کف پای ساف و گشادی دریچه قلبی دارم. یعنی هنگامی که می دوئم خیلی زود خسته میشم و نفس نفس میزنم آیا من میتونم معافیت دائم بگیرم یا نه؟
          تشکر

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید