مراحل و مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی 1402

مراحل اعزام به خدمت سربازی چه شرایطی دارد؟

مدارک لازم جهت اعزام به خدمت چه مواردی است؟

نظام وظیفه و خدمت سربازی، یکی از مراحل زندگی پسران در جامعه است. مرحله ای پر فراز و نشیب٬ همراه با استرس های خاص خود.

در این مطلب قصد داریم به کلیات و همچنین روال اعزام به خدمت سربازی اشاراتی داشته باشیم. در اینجا مرکز مشاوره آویژه در نظر دارد مشمولین نظام وظیفه را در مورد اعزام به خدمت سربازی راهنمایی کند.

در واقع مشمولین می توانند اطلاعات جامع و کاملی درباره مدارک اعزام به خدمت سربازی و نحوه پرکردن آن بدست آورند. با ما همراه باشید تا درباره‌ی تمامی مراحل اعزام به خدمت در این مقاله صحبت خواهیم کرد.

مراحل اعزام به خدمت سربازی

اطلاع از مراحل اعزام به خدمت سربازی، از مسائل مهمی است که مشمولین باید با دقت و آگاهی آنها را پشت سر بگذارند.

از اولین مراحل اعزام به خدمت سربازی که مشمولین باید آن را انجام دهند، دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی یا همان پلیس +10 می باشد.

مشمولین باید به مراکز پلیس +10 مراجعه کرده و دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را دریافت کنند. مشمولین موظف هستند یا دقت دفترچه را مطالعه کرده و به تمام نکات آن توجه کنند. بعد از پر کردن فرم ها و کامل کردن مدارک مورد نیاز آنها را به نزدیک ترین مرکز خدمات الکترونیکی انتظامی تحویل دهند.

مشمولین باید درخواست خود را در سامانه ثبت کنند. پس از ثبت درخواست توسط کارکنان پلیس +10 برگه‌ی سفید هولوگرام دار به مشمولین داده می شود.

زمان اعزام، معمولا ده روز قبل از تاریخ اعزام به خدمت سربازی از طریق مراکز خدمات الکترونیک انتظامی به مشمولین داده می شود. این برگه معرفی نامه شامل آدرس مرکز آموزشی و محل اعزام مشمولین می باشد.

البته این نکته نیز قابل ذکر می باشد که مشمولینی که در زمان قانونی برای اعزام به خدمت اقدام می کنند، می توانند تاریخ پیشنهادی خود را نیز برای اعزام به دفاتر الکترونیک انتظامی اعلام نموده و درخواست خود را ثبت کنند.

مدارک لازم برای معرفی به پادگان آموزشی سربازی

برای مشمولان ده روز قبل از تاریخ اعزام برگه ای به نام برگه سبز صادر می شود، که در آن تاریخ اعزام به سربازی ذکر شده است.

مشمولان پس از دریافت برگه سبز باید یک هفته قبل از تاریخ اعزام، با مراجعه به دفاتر پلیس +10، برگه سفید که همان برگه معرفی نامه به خدمت سربازی است را دریافت کنند.

پونزشما باید مدارک زیر را هنگام معرفی به پادگان آموزشی سربازی باید همراه داشته باشید:

ارائه برگه مراجعه به مرکز آموزش

ارائه برگه آماده به خدمت نظام وظیفه

ارائه برگه واکسیناسیون سربازی

کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی – یک سری

کارت گروه خونی

کپی شناسنامه همسر و فرزند

ارائه مدارک پزشکی خاص در صورت ابتلای مشمول به بیماری

افتتاح حساب بانکی بر حسب ارگان نظام وظیفه مشمول

نکته: هنگامی که تاریخ اعزام مشخص شد، 10 روز قبل از اعزام، کدهای مراکز آموزشی خدمت سربازی به مشمولان اعلام می شود.

مدارک لازم برای معرفی به پادگان آموزشی سربازی

کلیات مدارک لازم جهت اعزام به خدمت نظام وظیفه چیست؟

مدارک لازم جهت اعزام به خدمت به منظور درخواست برگه اعزام به خدمت، مواردی است که داوطلبان باید در مراجعه به دفاتر پلیس +10 و ارسال درخواست سربازی، آنها را به همراه داشته باشند.

پونزاین مدارک عبارتند از:

  • اخذ دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر پلیس + 10 در داخل کشور و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور
  • برگ تکمیل شده وضعیت مشمولان (برگ شماره 2 دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی تكميل شود.)
  • برگ تکمیل شده معاینه اولیه مشمولان (برگ شماره 5 دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی تكميل شود، مشروط بر اینکه پزشک نتیجه معاینه تمامی اندام ها را طبیعی تشخیص داده باشد.)
  • تصویر کارت ملی یا کارت موقت ملی مشمولان
  • تصویر صفحه اول شناسنامه عکس دار (در صورت داشتن توضیحات یک نسخه از صفحه آخر)
  • تصویر گواهی آخرین مدرک تحصیلی (مشمولان دارای تحصیلات غیر دانشگاهی برگه شماره 3 را تكميل نمایند.)
  • عکس 3×2 زمینه سفید و تمام رخ مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگ ها، یک قطعه عکس)
  • برگ واکسیناسیون که تاریخ تلقیح واکسن در آن درج گردیده باشد و این تاریخ باید حداقل 15 روز قبل از تاریخ اعزام به مرکز آموزش باشد. (برگه شماره 4 تكميل شود.)
  • برگه تکمیل شده استعلام آخرین وضعیت مشمول سنوات ماقبل 64 (برگه شماره 1 تكميل گردد.)
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

برگ واکسیناسیون مدارک لازم جهت اعزام به خدمت

  • مشمول می بایست قبل از ارائه درخواست اعزام به خدمت با مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشت نسبت به واکسیناسیون مننژیت و چندگانه اقدام نماید.
  • مرکز بهداشت پس از انجام واکسیناسیون، ضمن درج تاریخ و نام واكسيناتور، محل های تعیین شده را با مهر واکسیناسیون و مرکز بهداشت ممهور نماید.
  • مشمول می بایست قسمت اول را پس از انجام واکسیناسیون جدا نموده و همراه با سایر مدارک به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارسال نماید.
  • قسمت دوم برگه نیز توسط مشمول جدا شده و نزد وی نگهداری شود تا هنگام مراجعه به مرکز آموزش ارائه گردد.

تبصره: چنانچه روز اعزام با ایام تعطیلات مواجه گردید، اعزام به اولین روز کاری بعد از تعطیلات موکول خواهد شد.

کلیات مدارک لازم جهت اعزام به خدمت نظام وظیفه چیست؟

مدارک لازم جهت اعزام به خدمت مشمولان وظیفه ایرانی مقیم خارج از کشور

در خصوص موضوع خدمت وظیفه عمومی مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور در حال حاضر از نظر ضوابط و مقررات مشکل چندانی وجود ندارد و برای بیش از 90% از مشکلات، تدابیر لازم اتخاذ شده است.

در این راستا در گذشته ضوابطی در خصوص مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور وضع و اجرایی گردید، که این امر با تشکیل شورای ایرانیان مقیم خارج از کشور و تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی قوت گرفت.

ضمن پیش بینی تسهیلات خاص برای این افراد، اقدام به شفاف سازی وضعیت خدمت وظیفه آنان گردید، که اجمالاً عناوین اقداماتی که در این راستا انجام شده به همراه کلیاتی از قوانین خدمت وظیفه عمومی در این ویژه نامه اعلام می گردد.

در صورتی که در خصوص مدارک لازم جهت اعزام به خدمت و شرایط خدمت سربازی٬ انواع معافیت سربازی و … سوالاتی دارید٬ هم اکنون با مشاوران مجرب ما در این خصوص تماس حاصل فرمایید.

نظام وظیفه

ثبت نام اینترنتی اعزام به خدمت سربازی

ثبت نام اینترنتی اعزام به خدمت سربازی همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، توسط دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی یا همان پلیس +10 صورت می گیرد.

ابتدا کسانی که سن آنها 18 سال تمام می باشد، باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و دفترچه اعزام به خدمت سربازی را دریافت کنند.

پس از اطمینان از مشمول بودنشان، باید فرم ها را پر کرده و به همراه مدارک گفته شده به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند. بعد از آن کاربر دفتر خدمات اطلاعات مشمولین را در سایت نظام وظیفه ثبت کرده و ثبت نام اینترنتی اعزام به خدمت سربازی تکمیل می شود.

ماه های اعزام به خدمت سربازی

ماه های اعزام به خدمت سربازی، دورانی است که مشمولان نظام وظیفه عمومی در ارگان های مختلف مانند سپاه، ارتش، نیروی زمینی ارتش، نیروی هوایی ارتش، نیروی دریایی ارتش می گذرانند.

بر اساس ماده 4 قانون خدمت وظیفه مدت خدمت 30 سال است. در واقع 2 سال آن دوره‌ی ضرورت است؛ 8 سال دوره احتیاط نامیده می شود. به 10 سال دوره‌ی ذخیره‌ی اول و 10 سال دیگر دوره ذخیره دوم گفته می شود.

2 سال دوره ضرورتی که گفته شد بر اساس شرایط جغرافیایی محل خدمت ممکن است کاهش یابد؛ این مدت در مناطق عادی همان 24 ماه خواهد بود.

2 سال خدمت ضرورت در مناطق محروم با شرایط آب و هوایی نامساعد 22 می شود. در مناطق عملیاتی نیز 4 ماه از 24 ماه مدت خدمت ضرورت کم خواهد شد. همانطور که گفته شد ماه های اعزام به خدمت سربازی در شرایط مختلف متفاوت خواهد بود.

ماه های اعزام به خدمت سربازی

زمان اعزام مشمولان به سربازی

زمان اعزام به خدمت سربازی به عواملی همچون مدرک تحصیلی و ماه تولد بستگی دارد. در ادامه به زمان اعزام مشمولین به تفکیک مدرک تحصیلی آنها می پردازیم.

زمان اعزام مشمولان زیر دیپلم

افرادی که مدرک زیر دیپلم دارند حداکثر تا اول ماه تولد خود، در سالی که در آن به سن 18 سالگی تمام می رسند، باید خود را معرفی کنند. پس از معرفی در 19 ماهی که دنیا آمده اند، به سربازی اعزام می شوند.

زمان اعزام برای مشمولان غایب نیز در نوزدهم اولین اعزام بعدی است و مشمولان زیر دیپلم که محصل هستند، اگر ترک تحصیل کنند، باید تا یک سال وضعیت خود را مشخص کنند.

زمان اعزام مشمولان دیپلم

تاریخ اعزام به خدمت نظام وظیفه مشمولان دارای مدرک دیپلم قبل از خرداد ماه
ماه تولدتاریخ اعزام
متولدین سه ماهه اول18 آبان سالی که مشمول می شوید.
متولدین سه ماهه دوم18 آذر سالی که مشمول می شوید.
متولدین سه ماهه سوم18 دی سالی که مشمول می شوید
متولدین سه ماهه چهارم18 آذر سالی که مشمول می شوید.

تاریخ اعزام به خدمت نظام وظیفه مشمولان دارای مدرک دیپلم بعد از خرداد ماه

تاریخ اعزام به خدمت نظام وظیفه مشمولان دارای مدرک دیپلم بعد از خرداد ماه
تاریخ اخذ دیپلمتاریخ اعزام
اخذ مدرک دیپلم را در شهریور ماه18 اسفند همان سال به خدمت اعزام می شود.
اخذ مدرک دیپلم در آذر ماه یا دی ماه18 مهر سال بعدی که دیپلم را دریافت کرده است، به خدمت سربازی اعزام می شود.

زمان اعزام مشمولان لیسانس، فوق لیسانس و دکتری

اعزام افراد با مدرک دانشگاهی در روزهای اول و دوم ماه های زوج هر سال است و به ماه تولدشان بستگی ندارد. این تاریخ برای دارندگان مدرک فوق دیپلم اول ماه زوج است.

تاریخ اعزام به خدمت نظام وظیفه مشمولان دارای مدرک فوق دیپلم، کارشناسی، ارشد و دکتری
مدرک تحصیلیزمان اعزام
فوق دیپلماول هر ماه زوج (اردیبهشت، تیر، شهریور،آبان، دی، اسفند)
کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتریدوم یا اول هر ماه زوج (اردیبهشت، تیر، شهریور،آبان، دی، اسفند)

زمان اعزام مشمولان به سربازی

شیوه های مختلف اعزام به خدمت

زمانی که مدت زمان اعزام به خدمت سربازی مشخص شد، اعزام به خدمت مشمولین نظام وظیفه به دو صورت انجام می شود. با توجه به محل سکونت مشمولین نحوه‌ی اعزام آنها به پادگان ها متفاوت خواهد بود.

در ادامه به توضیحات مفصلی درباره‌ی، شیوه یا اعزام مشمولین خواهیم پرداخت.

1- اعزام انفرادی

یکی از شیوه های اعزام به خدمت سربازی مشمولین نظام وظیفه، اعزام انفرادی نامیده می شود. این نوع اعزام مخصوص کسانی است که مسافت منزل آنها یا مرکز آموزشی انتخاب شده برای آنها کوتاه باشد.

مشمولین باید به صورت انفرادی همراه با مدارک لازم و وسایل مورد نیاز خود در تاریخ مقرر به مرکز آموزشی نیروهای مسلح رفته و خود را معرفی کنند. این نکته نیز قابل ذکر است که اگر مشمولین در تاریخ مشخص شده خود را به مرکز آموزشی معرفی ننمایند، جزو مشمولین غایب به حساب می آیند.

در این شرایط فرد غیبت خورده و اضافه خدمت می خورد. مشمولین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعزام به خدمت سربازی و مسائل مرتبط با خدمت سربازی با مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس بگیرند. مشاورین ما راهنمایی های لازم را به شما عزیزان خواهند داد.

2- اعزام حضوری

آن دسته از مشمولینی که پادگان آموزشی محل خدمت آنها دور از محل سکونت شان است، به صورت حضوری اعزام می شوند.

در واقع مشمولین نظام وظیفه عمومی باید در ساعت و تاریخ مشخص به مرکز معاونت وظیفه عمومی نزدیک محل سکونت خود بروند و بعد از مراحل حضور و غیاب نکات مورد نیاز به آنها گفته شده و به همراه مامورین با اتوبوس های مشخص شده از سوی مرکز معاونت به محل آموزشی خدمت اعزام می شوند.

نکات مهم اعزام به سربازی

مشمولین متاهل می توانند با ارائه مدارک و مستندات لازم در مراکز آموزشی محل سکونت همسر خود خدمت سربازی را بگذرانند. مشمولین متاهل می توانند برای کسب اطلاعات دقیق درباره جمع آوری مدارک لازم برای سازمان نظام وظیفه عمومی با مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس حاصل نمایند.

مشمولینی که غایب هستند با درخواست تمدید آنها رسیدگی و موافقت نخواهد شد؛ مگر اینکه غیبت آنها دلیل موجهی داشته باشد.

درخواست تمدید برای مشمولین فقط یک بار قابل بررسی خواهد بود.

برای ثبت درخواست تمدید مشمولین باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. برای دریافت نتیجه نیز باید بعد از یک هفته به همان دفتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند و نتیجه درخواست خود را بگیرند.

برای مشمولین با مدرک دیپلم و زیر دیپلم، مقدار تمدید اعزام به خدمت سربازی یک ماه و برای مشمولین با مدرک فوق دیپلم و بالاتر دو ماه خواهد بود.

شیوه های مختلف اعزام به خدمت

در پایان

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با افزایش آگاهی خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. در این راستا مرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه سربازی، اعم از مشاوره تخصصی نظام وظیفه ارائه می نماید.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید. همچنین برای دریافت، مشاوره تلفنی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتزمان اعزام به خدمت سربازی بر چه اساسی تعیین می شود و به چه عواملی بستگی دارد؟

زمان اعزام به خدمت سربازی به عواملی همچون مدرک تحصیلی و ماه تولد بستگی دارد.

سوال علامتمشمولین نظام وظیفه چه زمانی از محل دوره آموزشی سربازی خود مطلع خواهند شد؟

هنگامی که تاریخ اعزام مشخص شد، 10 روز قبل از اعزام، کدهای مراکز آموزشی خدمت سربازی به مشمولان اعلام می شود.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مراحل و مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 313 نظر:
  1. سلام تو سامانه سخا واسه من نوشته وضعیت مشمول: اعزام به خدمت
    ولی ننوشته کجا ۱۰/۱ هم اعزامم برم پلیس+۱۰ میگن کجاس یا باید مننظر بمونم؟

    1. سلام و احترام. خانم حاجی محمدی هستم. تاریخ صدور برگه سفید که مشخص کننده محل اعزام شماست معمولا ۱ هفته مانده به اعزام می باشد. بله با مراجعه به پلیس+۱۰ می توانید محل اعزام را استعلام بگیرید. موفق باشید.

  2. سلام خسته نباشید ببخشید روز اعزام باید با خودمون وسایل ببریم یا اینکه اونجا بهمون لباس میدن و دوباره باید برگردیم؟

    1. سلام جزایری هستم.روز اعزام وسایل مورد نیاز خود را همراه داشته باشید

  3. سلام من متولد 1383/12/27 ومعافت تحصیل یک ساله دارم وباید چه ماهی می تونم تقدیم کنم حتی یک جای خوب برم

  4. سلام‌بنده۱۳۸۴.۸‌.۹‌هستم‌میتونم‌زود‌دفتر‌چه‌باز‌کنم

  5. سلام بنده مشکل تنگی مجرای دارم باید هر ماه برای درمان به بیمارستان برم آیا بنده مشمول سربازی هستم

    1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی نظام وظیفه امکان گرفتن معافیت را دارید.

  6. سلام. روز بخیر. بنده فوق لیسانس هستم و پدرم فوت شده و اما شرایط کفالت مادر را هم ندارم حالا میخواستم ببینم می توانم با این شرایط شهر خودم بیافتم؟؟ اگر بله چه مدارکی نیاز داره و چه زمانی کجا باید تحویل بدم؟؟ ممنون

    1. سلام مکان اعزامی را نظام وظیفه مشخص میکند و امکان تعییت توسط خود سرباز وجود ندارد

  7. سلام من دوفرزنددارم و39سال سن دارم یک هفته میشه دفترچه پست کردم برای برج 9اعضامم چه کنم برم یانه ممنون

    1. سلام برای معافیت باید 3 فرزند و سن بالای 40 سال داشته باشید.

  8. سلام من اتباع هستم از طریق مادر ایرانی شناسنامه گرفتم الان واکسن زدم و مدارک لازم برای خ مت هم آماده کردم ولی پلیس+۱۰منو به اداره اتباع یا اطلاعات عمومی میفرستن برای یه فرم که نمیدونن چی هس لطفا راهنمایی کنید چون واقع دوس دارم به سربازی بروم

  9. سلام من سیکل دارم برای اعزام به خدمت آیا لازمه مدرکو ببرم یا نمیخاد با تشکر

  10. سلام روز بخیر بنده بهیار هستم و اخرین مدرک تحصیلی بنده هم دیپلم بهیاری هست برای اینکه سربازیم تو بهداری بیوفته چکار کنم

    1. سلام افرادی که بهیاری می خونند می تونند از طریق طرح پیام آوران بهداشت اقدام کنند

  11. سلام
    وقت بخیر
    بنده تاریخ یکم شهریور اعزامم بود ولی وقتی رفتم نظام وظیفه اتوبوسی برای اعزام به محل مورد نظر وجود نداشت ، بابت همین مارو مرجوع کردن که بریم و شنبه به تاریخ چهارم شهریور مراجعه کنیم

    میخواستم ببینم بنده باید ببرم برگه اعزام رو تمدید کنم تاریخش رو یا خیر چون خودشون گفتن نیازی به این کار نیست؟

  12. سلام خسته نباشید من چک برگشتی دارم و نمی‌تونم حساب جدید باز کنم الان می‌خوام دفترچه خدمت پست کنم تکلیف حقوقی که واسم واریز می‌کنند چی میشه من حساب بانک سپه ندارم

    1. سلام باید حتما حساب بانک سپه به نام خودتان داشته باشید

  13. سلام
    من تا شهریور معافیت دیپلم دارم
    دفترچه خدمت گرفتم همون که ۳ صفحه هست و باید پر کنم و دکتر هاشم رفتم فقط مونده تحویل بدهم
    حالا اگر اواسط مرداد انتخاب رشته کنم برای دانشگاه
    آیا الان دفترچه خدمت رو تحویل بدم یا ندم؟ میخوام اگر دانشگاه مد نظر نیومد سریع خدمت برم
    اگر دفترچه رو تحویل بدم ، بعد اواسط مرداد انتخاب رشته همون صد الویت انجام بدم و اواسط شهریور که جوابش میاد آیا دانشگاه به من برگه میده که پلیس+۱۰ معافیت تحصیلی بشم؟ اگر دفترچه تحویل بدم و اعزام قبل جواب نهایی شد چیکار کنم.

    1. سلام. اگر شما موفق به قبولی در دانشگاه مورد نظرتان شوید، میتوانید از طریق پلیس +10 معافیت تحصیلی دریافت کنید. اگر هم که اعلام نتایج بعد از اعزام شما بود، میتوانید ایست خدمت بزنید، به تحصیل پرداخته و بعد از پایان تحصیل، دوباره شروع به خدمت کنید.

  14. سلام بنده متولد ۲۴/۴/۱۳۸۴ هستم و تا دبستان بیشتر نخوندم بنده مشمول سربازی هستم؟

    1. با سلام بله شما بیستو چهار تیر ماه عملا وارد غیبت غیر موجه شده اید و در اسرع وقت برای تعیین تکلیف اقدام نمایید

  15. سلام من چهار روز هست رفتم ۱۹ سال من از طرفه مدرسه نامه بردم ولی بهم معافیت تحصیلی ندادن تا ۱۸ که تمام کنه داشتم درس میخوندم آیا من غیبت خوردم
    با سپاس

  16. سلام خسته نباشید من اسال درسام تموم شد خرداد امتحانام تموم شد و دیپلم هنوز نیومده و باید شهریور برای دو سه امتحان برم جیخواستم ببینم از طریق خدمت میتونم استخدام بشم

  17. سلام من متولد۱۳۸۴/۴/۴هستم میخواستم بدونم ماه بعد میتونم ثبت نام کنم؟یا باید ۱۹سال بشم؟

    1. بستگی دارد اگر مشمول هستید دیپلمتان در چه سالی گرفتید

  18. سلام وقت بخیر، بنده فوق دیپلم دارم، پدرم ناراحتی اعصاب داره و سرپرستم اما معاف نشدم، بنظرتون راهی هست که حداقل سربازی رو توی شهر خودم بیفتم؟ درخواستی، نامه ای، چیزی…

    1. امکان مداخله وجود ندارد و از طرف نظام وظیفه تعیین میشود

  19. من‌کارت‌ملی‌۲ساله‌درخواست‌دادم‌هنوزصادرنشده‌میخوام‌ثبت‌نام‌کنم،آیامشگلی‌پیش‌نمیاد؟۲ماه‌تاوقت‌قانونی‌اقدام‌برای‌ثبت‌نام‌سربازی‌مونده‌لطفا‌
    راهنمایی‌کنید

    1. اگر هنوز ثبت نشده است از شناسنامه استفاده کنید

  20. سلام متولد ۱۳۸۳.۱۱.۵ هستم
    در مدرسه بزرگسالان مشغول تحصیل هستم
    ۹ خرداد امتحانام تموم میشه
    دفترچه پست کنم سیکل حساب میشه یا دیپلم؟

    1. باید مدرک موقت دیپلم یا گواهی اشتعال به تحصیل تون بگیرید برای اطلاعات بیشتر باهاماس بگیرید
      آزمون رو شرکت کنید دیپلم را می گیرید

      1. سلام‌بنده۱۳۸۴.۸‌.۹‌هستم‌میتونم‌زود‌دفتر‌چه‌باز‌کنم

  21. سلام
    ببخشید من اردیبهشت اعزام هستم ،واکسن کرونا نزدم الان چی میشه؟

    1. سلام در طی معاینات باید واکسن کرونا ۲ نوبت بزنید

  22. سلام میخوام پست دفترچه خدمت کنم برج چند نیروی زمینی داری

  23. سلام پست دفترچه برای خدمت کنم برج داری نیروی زمینی ارتش

  24. سلام خسته نباشید.من برای معافیت پزشکی اقدام کردم کمیسیون پزشکی رای به معافیت رزم داده ولی هنوز دفترچه نگرفتم میخوام ادامه تحصیل بدم امکانش هست یا نه؟
    معافیت تحصیلیم تا 1402/06/31 اعتبار داره یعنی با اقدام به کمیسسون معافیت تحصیلیم باطل شده یا هنوز فرصت هست؟🙏🏻

    1. سلام تا اتمام تاریخ معافیت تحصیلی اگردانشکاه ثبت نام کنید امکان زدن ایست خدمت و بازگشت به تحصیل دارید.

  25. سلام من مرزبانم نیرو انتضلامی افتادم کنگان میخوام بیام ماشهر جابجایی هرکی هست کنگانی میاد بجام ومن میرم ماشهر به جاش

  26. سلام‌همسرمن اقدام به رفتن سربازی کرده میخوام بدونم‌۲ماه اموزشیش نزدیک محل سکونتمون هست؟

  27. سلام من به پلیس +10 مراجعه کردم مدرک دیپلممو خواستن به مدرسه مراجعه کردم گفتن باید کارت پایان خدمت داشته باشی که دیپلمتو بگیری الان باید چیکار کنم این وسط

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی پرسش شما ،با کارشناسان ما تماس بفرمایید

      1. سلام من مرزبانم نیرو انتضلامی افتادم کنگان میخوام بیام ماشهر جابجایی هرکی هست کنگانی میاد بجام ومن میرم ماشهر به جاش

  28. سلام در صورت گم کردن برگه منیژت سربازی (برگه واکسن) باید از کجا پیگیری کنم برای دریافت مجدد برگه؟

    1. سلام من ۴ماه مونده به ۱۸سال تمام بریم میتوانم زودتر برم خدمت؟

      1. سلام سن مشمول شدن به خدمت ۱۸ سال است و زودتر از امکان خدمت ندارید

  29. سلام من متولد زابل هستم اما شناسنامم صادره از تهران هست و متاهل هم هستم آیا امکانش هست تو شهر زابل خدمت کنم…داخل شناسنامم هم محل تولد ثبت شده زابل فقط قسمت صادره خورده تهران…محل تولد همسر و فرزندم هم زابل هست

    1. سلام وقتتون بخیر بر اساس شرایطی و نظر نظام وظیفه امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  30. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم بنده مشکل پوستی دارم ایا میزارن که خدمت کنم؟ نمیخواهم معاف پزشکی بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به شدت مکشل پوستی شما و نوع مشکل شما دارد

  31. باسلام من معافیت خدمت گرفتم میخواهم دوباره برم بخدمت لطفا راهنمایی کنید به کجاها اقدام کنم

  32. من معافیت خدمت گرفتم میخواهم دوباره برم بخدمت لطفا راهنمایی کنید

  33. سلام،من،چهار‌تا بچه دارم هرجا میرم میگن کارت پایان خدمت بیار سواد هم پنج کلاس دارم می تونید بگید چند ماه خدمت میکنم یا اینکه معافیت نیست،که من برخوردار بشم

    1. داداش شما چون ۴تا بچه دارید معافیت بهت میدن و نمیخواد که بری …خوش به حالت که به آرزوت رسیدی😂

  34. سلام من دفترچه پست کردم فرزند دارم وضعیت خانوادگی رو برام عادی زده درسته

  35. سلام من متولدسال۱۳۸۰هستم،و شناسنامه عکس دار ندارم،برای گرفتن شناسنامه جدید پست کردن دفترچه خدمت برای گرفتن گواهی کافیه یا حتما باید در حین خدمت گواهی بگیرم ک مدارکم کامل بشه؟

  36. س. من فقط سند شهادةالعالمية مدرك فارغ التحصيلى مدرسه ديني دارم
    پس خدمت سربازی ام پذیرفته میشه و چگونه است؟

  37. سلام من می خوام مطلع بشم پسرم کدوم شهر افتاده چون پدرش از من گرفته و اجازه نمی ده ببینمش از کدوم ارگان بپرسم؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه از طریق نظام وظیفه میتوانید اقدام فرمایید.

  38. سلام
    من تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۰ فارغالتحصیل شدم و تا یک سال از فراغتم می‌توانستم سربازی نرم. اما کارهای اتمام فارغالتحصیلیم را تا همین دیروز انجام نداده بودم. الان گفتند برگه فراغتم بعد ۳۱ تیر ۱۴۰۱ میاد. چیکار کنم؟ اینطوری غیبت می‌خورم.

  39. سلام خسته نباشید،من لیسانسم و چند هفته هس گرفتم ومراحل فارغ التحصیلی انجام شد می خواستم ببینم چقد زمان می برد که مدرکم صادر شود که ارائه بدم پلیس +۱۰ واسه خدمت چون اگه زمان زیاد ببره اضافه خدمت می خورم ممنون می شم اگه پاسخ بدید

    1. سلام وقتتون بخیر با مرکز فارغ تحصیلان دانشگاه صحبت کنیدبرای اراعه مدرک موقت.

  40. سلام ببخشید در صورت تک پسر بودن و دیسک کمر پدر امکان دریافت کفالت پدر هست یا شرایط خاص دارد

  41. سلام ، میخاستم بدونم که برای پست کردن دفترچه، “کارت ملی” ضروری هست ؟. آخه من شناسنامم عکس داره نمیدونم با همون کار را میفته یا نه ؟

    1. سلام من بعد از ثبت پسا خدمت واسم پیامکی ارسال نشد ولی مال دوستام ارسال شد مشکلی نداره

  42. سلام خسته نباشید وقت بخیر
    میخواستم بدونم برای رفتن به سربازی ، رضایت قانونی پدر لازم است؟؟ شایعه‌ای به گوشم رسیده که اگه پدر بخواد می‌تواند مانع رفتن فرزند به سربازی باشد ، اگه صحت دارد بنابر چه دلایلی می‌تواند مانع شود؟

    1. سلام. خیر اعزام به خدمت سربازی بعد از ۱۸ سالگی انجام میشود و در این سن نیاز به کسب رضایت کفیل نیست.

      1. سلام من ۱۹ سالم شده الان میخام برم خدمت چون کمک کار پدرم بودم توانایی نداشت آیا اضافه خدمت میخورم

  43. با سلام من ساکن کرج هستم و میخام خدمت بیفتم مرزبانی هنوز پست نکردم ولی باید چیکار کنم ک یگانم بیفته مرزبانی

    1. من دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیمم توی فرم مدرک تحصیلی بنویسم دیپلم یا پیش دانشگاهی؟

    2. دانشجوی ارشد که امروز 20 شهریور کار دفاع انجام شد تا تاریخ 31 شهریور برای سربازی مهلت ندارد برای اینکه غیبت نخورد چه کاری باید انجام داد؟

      1. با سلام از دانشگاه نامه بگیر و از نظام وظیفه درخواست سنوات دهید

    3. سلام من متولد زابل هستم اما شناسنامم صادره از تهران هست و متاهل هم هستم آیا امکانش هست تو شهر زابل خدمت کنم…داخل شناسنامم هم محل تولد ثبت شده زابل فقط قسمت صادره خورده تهران…محل تولد همسر و فرزندم هم زابل هست

      1. سلام وقتتون بخیر بر اساس شرایطی و نظر نظام وظیفه امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  44. سلام وقت بخیر باید حتماً شناسنامه عکس دار باشه نمیشه حین سربازی درست کرد ؟

  45. سلام خوبی من بچه اهوازم ۲۶سالمه تهران مشغولم میخوام از تهران اعزام به خدمت کنم امکانش هست

  46. سلام من مدرکم لیسانسه.با توجه ب اینکه تا دانشگاه بخواد گواهی موقت برام بفرسته طول میکشه. تصویر گواهی موقت یا چاپ شدش ب تنهایی کافیه یا خیر ؟

    1. سلام اگر برای ثبت نام کنکور میفرمایید بله تصویر گواهی موقت را بارگزاری کنید.

      1. دانشجوی ارشد که امروز 20 شهریور کار دفاع انجام شد تا تاریخ 31 شهریور برای سربازی مهلت ندارد برای اینکه غیبت نخورد چه کاری باید انجام داد؟

        1. با سلام از دانشگاه نامه بگیر و از نظام وظیفه درخواست سنوات دهید

  47. سلام من متولد 80 هستم و سال آخر دبیرستان ترک تحصیل کردم و ی سری رفتم پلیس بعلاوه 10 واکسن هم زدم اما بنا به دلایل شخصی نتونستم برم ولی میخام برم الان میشه ی خورده در مورد شرایط من توضیح بدین

    1. سلام. با توجه به تاریخ ترک تحصیل برای شما غیبت لحاظ میشود و مشمول اضافه خدمت خواهید شد. اما در صورتی که دلایل مستند و توجیه پذیر برای عدم مراجعه دارید میتوانید برای حذف اضافه خدمت جهت توجیه اقدام کنید.

      1. دانشجوی ارشد که امروز 20 شهریور کار دفاع انجام شد تا تاریخ 31 شهریور برای سربازی مهلت ندارد برای اینکه غیبت نخورد چه کاری باید انجام داد؟

        1. با سلام از دانشگاه نامه بگیر و از نظام وظیفه درخواست سنوات دهید

  48. سلام من دانشگاهم تموم نشده و میخوام برم سربازی و نمیخوام ادامه تحصیل بدم دانشگاهمم دانشگاه دولتی هست ایا میتونم برم سربازی یا ن

    1. سلام. میتوانید مراتب انصراف از دانشگاه را ثبت کنید و سپس مراحل اعزام به خدمت را انجام دهید.

      1. سلام من لیسانسمو گرفتم
        متولد۷۹
        میخوام برم سربازی چقدتایم میبره اگه از همین ابان بخوام اقدام کنم
        چون شاغل هستم میخوام بدونم که به سرکارم اطلاع بدم

  49. با سلام ببخشید من دانشجو تهران هستم و محل سکونتم یکی از شهرستان های استان فارس هست من دلم می خواد همین تهران خدمت کنم ایا امکانش هست

    1. سلام من ۲۳ ماه تو ارتش خدمت کردم و توی تاریخ ۹۹.۸.۱۰ تموم کردم.و الان دوباره میخوام سرباز برم ایا امکان دارد؟

      1. بله میتوانید خود را معرفی کنید و به ادامه خدمت بپردازید

  50. سلام میخواستم بدونم که من سه ترم دانشگاه درس خوندم و الان میخوام دفترچمو پست کنم
    باید انصراف بدم یا نه همینجوری خود به خود انصراف میخورم
    چون اگه بخوا انصراف بدی باید یه مبلغی پرداخت کنی به هرصورت
    اگه بشه همینجوری انصراف بخورم خیلی بهتره
    ایا امکانش هست؟

  51. با سلام بنده کارای اعزام به خدمت رو انجام داده و درخواست معافیت پزشکی توسط پلیس 10+ در سامانه ثبت شد و در تاریخ 1400/9/8 به بیمارستان مراجعه کرده و من را معاینه کرده و مشکلات رو نوشته و بهم گفت که یا پیامک یا زنگ زده میشه . میخاستم بدونم که چه قدر زمان میبره تا بهم پیامک یا زنگ زده بشه تا به کمیسیون پزشکی برم ؟

    1. سلام معمولا طی حداکثر ۱۵ روز نتیجه از طریق پیامک اطلاع رسانی میشود.

  52. با سلام و خسته نباشید،
    ممنون میشم راهنمایی کنید،
    1-تو برگه سفید معرفی مشمول، مرکز آموزش ف.ا.ا خراسان رضوی نیروی انتظامی درج شده ولی در سامانه وظیفه عمومی مرکز آموزش شهید باهنر کرمان درج شده، کدوم یکی ملاکه و اعتبار داره؟ ف.ا.ا خراسان رضوی نیروی انتظامی مخفف چه عبارتیه؟
    بعد از دریافت برگ سفید اگر معافیت تحصیلی اعمال و اعزام به خدمت تا بعد از پایان معافیت به تعویق بیوفته، محل آموزشی و ارگان تعیین شده قبلی تغییر میکنه؟ یا دفترچه جدید باید پست بشه؟ (بخاطر تغییر مدرک تحصیلی و مشخصات)

  53. سلام من دانشجوی دانشگاه آزادم چجوری میتونم بعد گذراندن دو ترم برم خدمت بیام و از ترم سه ادامه تحصیل بدم؟

    1. برای پست کردن دفترچه باید از دانشگاه انصراف دهید ، امکان همزمان خدمت و تحصیل وجود ندارد .

      1. سلام وقت بخیر بنده میخواستم دفترچه مو پست کنم آیا باید مدرک تحصیلی رو همه ارائه بدم یانه چون مدرک تحصیلی دیر به دستم میرسه و من باید زودتر پست کنم باتشکر ممنون میشم راهنمایی کنین

        1. سلام کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل به همراه اصل آن، یکی از مدارک لازم برای مراجعه به پلیس +10 و ثبت درخواست می باشد

  54. سلام ببخشید من مدرک لیسانس دارم ومتاهل هستم مدرکو تاریخ۱۴۰۰/۶/۳۱ گرفتم و تا یک سال استراحت تحصیلی دارم اما دوست دارم به خدمت بروم سوالم اینکه میتوانم در سپاه خدمت کنم چون علاقه به سپاه دارم

    1. سلام وقت بخیر روند خدمت در ارگان ها کاملا به صورت رندم هست و شما نمیتوانید درخواست بدهید که در کدام ارگان خدمت کنید.

      1. چرا نمیتوانند آقای عزیز شما برید ناحیه سپاه استان فرم پذیرش مشمولان بسیجی بگیرید

  55. سلام خسته نباشد . من سر دو راهی بزرگی قرار گرفتم میخواستم بدونم اگه اول برم سربازی بعد برم دانشگاه بهتره یا برعکس؟؟؟؟

    1. سلام. جواب به این سوال با توجه به شرایط و اهداف شما متفاوت است برای دریافت مشاوره ای جامع با مشاوران ما تماس بگیرید.

      1. سلام خسته نباشین من فردا برم کازامو انجام بدم برای ازام به خدمت عکس از قبل دارم مشکلی نیست یا باید جدید بگیرم؟ راستی پول چقد لازمم میشه که با خودم ببرم

        1. سلام میگم من متولد 1383 هستم میتونم دفتر چه پست کنم برای خدمت و برای خدمت چند تا عکس ببرم بلاوه 10 میشه همه چیز رو برام توضیح بدین🙂

      2. سلام. اعزام به خدمت سربازی کردم برج ۱۱/۱ولی اسمم نیامده برای محل اعزام

        1. سلام. ممکن است زمان اعزام تا سه ماه بعد از ثبت درخواست طولانی شود اگر از این زمان بیشتر طول کشید با مراجعه به دفتر پلیس +10وضعیت خود را پیگیری کنید.

      3. سلام پسرمن لیسانس حسابداری داره و ۱۲ مهر ۱۴۰۱ دفترچه خدمتشو پست کردو تاریخ اعزامش اول آذر بود ولی تعجیل زد برای اول آبان بره و با تعجیلش موافقت شد دیروز پیام اومد اعزامش اول آذر تغییر کرد وباید برج ۹ بره چرا؟؟

        1. سلام وقتتون بخیر در این خصوص با کارشناسان ما تماس بگیرید

  56. سلام من بهمن امسال معافیت یک ساله انصراف از پ.نور تموم میشه و باید دفترچه رو پست کنم ولی میخوام در کنکور 1401 شرکت کنم؟ به نظرتون چکار کنم؟ میشه تاریخ اعزام رو تمدید کرد؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام در صورت داشتن شرایط خاص میتوانید زمان اعزام را یکماه به تعویق بیاندازید اما باید دفترچه را پست کنید.

      1. بله در سایت تون خوندم شرایط رو ، اگه بهمن دفترچه رو پست کنم بنظرتون چی ماهی اعزام میشم؟ خودم میتونم تاریخ اعزام رو انتخاب کنم مثلا خرداد ماه ؟

    1. سلام. با مدارک شناسایی و آخرین مدرک تحصیلی و چند قطعه عکس پرسنلی به دفاتر پلیس +10مراجعه کنید و مراحل اعزام به خدمت را انجام دهید

  57. سلام.من.کار.ت.ملی.کدام.میخواستم.بدونم.بدون.کارت.ملی.میش.به.سربازی.رفت

  58. سلام ببخشید من 5تا برادر دارم 2تا برادم خدمت تموم کردن ویکی معافیت پزشکی گرفته ومن هم متأهل هستم میتونم معافیت بگیرم

  59. سلام
    ببخشید خواستم بگم که من برای سربازی ثبت نام کردم
    فقط حساب بازنکردم باید چیکار کنم؟

  60. سلام وقت بخیر من یی سال ترک تحصیل کردم وازدواج کردم و میخام الان میرن خدمت و معافیه تحیصلی ندارم ایا نزدیک خانه خدمت میکنم چون مشمول خدمت هستم

    1. سلام. با توجه متاهل بودن میتوانید در شهر محل سکونت خود یا همسرتان دوره سربازی را بگذرانید

    2. سلام من دوتا برادر من خدمت کردن و سومی خرید کرده برای من مزایای داره

  61. سلام
    کسانیکه از دانشگاه انصراف میدن شرایطشون چجوریه
    تو خدمت سربازی ایا دیپلم حساب میشن؟

  62. سلام وقتتون به خیر.میخواستم بدونم آیا برای نوه شهید امتیاز خاصی در نظر گرفته میشود.برای کسری خدمت.

    1. سلام میشه ثبت نام کرد و اگر پذیرفته شوید معافیت بهتون تعلق میگیره

  63. سلام من میخام ثبت نام برا افسری درانجام خدمت بودن میشه ثبت نام کرد

    1. سلام میشه ثبت نام کرد و اگر پذیرفته شوید معافیت بهتون تعلق میگیره

  64. سلام من دیپلم رو دارم میخام برم خدمت در انجام خدمت بودن ثبت نام کنم برا افسری

    1. سلام میشه ثبت نام کرد و اگر پذیرفته شوید معافیت بهتون تعلق میگیره

  65. سلام من متولد ۱۳۸۲.۵.۱۵ هستم امتحانات شهریور ماه رو دادیم اما فعلا معلوم نیست قبولم یا نه مدرک فعلا بهمون ندادن ، تا چه زمانی غیبت شاملم نمیشه ، یعنی فعلا فرصت دارم برای سربازی ، غایب نیستم

    1. سلام. تا ۱۸ سال کامل شما زمان دارید و همینطور بعد از اتمام تحصیل یک سال معافیت تحصیلی داده می شود

  66. با سلام
    من در سال 98 در کلاس دهم ترک تحصیل کردم و الان می خواهم در بزرگسالان ادامه تحصیل بدهم چطور می توانم با گرفتن دفترچه ادامه تحصیل بدهم

  67. سلام خسته نباشید . من دارای مدرک لیسانس و متولد ۱۳۷۹/۲/۱۰ هستم . در سال ۸۴ تشنج کردم که یک هفته بستری شدم و تا ۵ سال دارو مصرف میکردم. آیا برای سربازی رفتن اشکالی دارد ؟ ممنون

    1. سلام اگر درمان شدید مشکلی برای رفتن به سربازی ندارید

  68. سلام رضاگودرزی معظمی برای ارتش ثبت نام کردم ودراهوازقبول شدم20/6/1400درتهران امتحان دارم آیابرای دفترچه سربازی اقدام کنم انشاالله قبول می شوم چون درس خوب است

  69. سلام خسته نباشید من بهمن 1399 از دانشگاه انصراف دادم با مدرک دیپلم میخوام برم سربازی من پدرم فوت کرده و تحت پوشش بهزیستی هستم برادرم قبلا معافیت کفالت مادرم رو گرفته میخواستم بپرسم چقدر احتمال داره سربازی شهر خودم بیوفتم؟

    1. سلام شما میتوانید برای سپاه شهر خودتان پذیرش بگیرید

  70. سلام وقت بخیر
    من تک پسر هستم و دوتا خواهر دارم که چندین سال هست ازدواج کرده اند
    پدرم 61 سال سن دارد و کارگر معدن است ، فشار خون هم دارد
    بخواطر شغل پدرم که 25 روز سرکار هست و 5 روز مرخصی دارد همیشه در خانه خودم مراقب مادرم هستم
    مادرمم 55 سال دارد و بیماری قلبی دارد و ایشون هم فشار خون و جدیدا بخواطر کرونایی که گرفتن مشکل ریه دارند
    متولد سال 80 هستم و تا مهر ماه سال 1400 معافیت تحصیلی دارم
    اگر میتوان با این شرایط معاف شد اقدام کنم و اگر نمیشود دانشگاه نروم و زودتر سربازی رو تموم کنم
    میشه لطفا راهنمایی کنید ؟؟

  71. سلام 141هستم معافم کیلو هستم معافم

    1. سلام. کمسیون پزشکی نظام وظیفه با محاسبه BMI رای به معافیت یا عدم معافیت می دهد

  72. سلام خسته نباشین!
    من کارای اعزاممو کردم واکسن و برگه ی دکتر رو
    الان برای گرفتن دفترچه یه برگه از مدرسه از مدرک تحصیلیم میخواست میخواستم بپرسم من دسترسی ب مدارک تحصیلیم ندارم و با مدرک انصراف از تحصیل از طرف اموزش پرورش میتونم پست کنم دفترچمو؟

    1. سلام میتوانید از آموزش وپرورش منطقه کمک بگیرید

  73. سلام من برای کفالت تک پسرم که مادر مطلقه هستم اقدام کردم از برج ده پارسال اما چون طلاق قدیمی بوده ثبت اینترنتی نشده استعلامش به مشکل خوردیم دنبال کاراش هستم اما الان پسرم میخواد بره خدمت آیا باید منتظر جواب کفالت باشم یا میتونیم اقدام کنیم برای گرفتن دفترچه سربازی چیکار باید بکنم

    1. سلام شما میتوانید به محضری که طلاق درآن ثبت شده مراجعه کنید و برای گرفتن معافیت کفالت به پلیس +10مراجعه نمایید

      1. سلام من متولد ۱۳۸۲.۵.۱۵ هستم امتحانات شهریور ماه رو دادیم اما فعلا معلوم نیست قبولم یا نه مدرک فعلا بهمون ندادن ، تا چه زمانی غیبت شاملم نمیشه ، یعنی فعلا فرصت دارم برای سربازی ، غایب نیستم

        1. سلام. تا ۱۸ سال کامل شما زمان دارید و همینطور بعد از اتمام تحصیل یک سال معافیت تحصیلی داده می شود

          1. سلام من چندسال غیبت دارم الان میخوام به سربازی بروم ایاجریمه یااضافه خدمت میخورم

      2. سلام ببخشید من متولد ۶۱هستم متاهل ودارای دوفرزند برای کارم بایدخدمت سربازی برم ایا بخاطر سن وشرایط تاهل و فرزند کسر خدمت میگیرم؟

        1. سلام. اخیرا طرحی برای معافیت افراد متاهل ۳۰ سال به بالا و دارای دو فرزند مطرح شده است شما میتوانید از طریق دفاتر پلیس +۱۰ برای دریافت کارت معافیت اقدام کنید.

  74. سلام .بهم گفتن فارغ و التحصیلی بیار برای سربازی الان نامه فارغ التحصیلی را باید برای نظام وظیفه بزنه برام یا پلیس +۱۰؟

    1. سلام شما باید برگه فراغت از تحصیل را ازدانشگاه به پلیس به اضافه ده ببرید

      1. سلام برای ثبتنام نظام وظیفه از من درپلیس بعلاوه۱۰ یک برگ کپی سند مالکیت منزل مسکونی رو خواستن که ازهیچیک ازنفرات نخواستن اون برای چی هست ممنونم ..چرا ازمن خواستن فقط؟؟

        1. حتما شهر اخذ کارت ملی تون(کدملی) با شهری که الان زندگی میکنید یکی نیست.یعنی محل تولدتون با محل سکونت تون یکی نیست

          1. منم همین شرایط رو دارم اما چیزی به اسم کپی سند مالکیت منزل مسکونی
            رو از من نخواستن

  75. سلام. من‌ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی هستم ولی تا مدرک رو بدن پروسه زمان بری است. برای ارائه مدرک حتما باید اصل مدرک باشه؟ گواهی موقت فارغ التحصیلی قبول نمیکنن؟

  76. سلام . وقت بخیر. من مادر بزرگم خیلی ساله بیوه شده و هیچ پسری هم ندارد و تنها ۳دختر، من هم نوه پسره ارشد وی هستم.آیا معافیت از سربازی با گرفت کفالت وی شامل حال بنده میشود؟

  77. سلام من متولد ۳،۱۱،۸۱ هستم، امتحان های نوبت دوم رو هم تموم کردم همه درس ها رو پاس کردم و قبولم و الان منتظر دیپلم هستم ک تا الان دستم نرسیده الان اعضام بشم سیکل محسوب میشم یا دیپلم چونکه هنوز دستم نرسیده

  78. من مبین هستم متولد هشتاد هستم می خواستم الان دیرشده یا نه

    1. سلام با توجه به تاریخ تولد شما و تاریخ دیپلم باید در مورد آن نظر داد.

      1. سلام من متولد 80 هستم و سال آخر دبیرستان ترک تحصیل کردم و ی سری رفتم پلیس بعلاوه 10 واکسن هم زدم اما بنا ب دلایل شخصی نتونستم برم ولی میخام برم الان میشه ی خورده در مورد شرایط من توضیح بدین

        1. سلام. با توجه به تاریخ ترک تحصیل برای شما غیبت لحاظ میشود و مشمول اضافه خدمت خواهید شد. اما در صورتی که دلایل مستند و توجیه پذیر برای عدم مراجعه دارید میتوانید برای حذف اضافه خدمت جهت توجیه اقدام کنید.

  79. سلام خسته نباشید من میخوام چن ماه زود تر برم خدمت میخوام داوطلب برم میشه متولد 82/11/06هستم

  80. سلام و عرض خسته نباشید
    ببخشید بنده ۲۴ سالم هستش و دانشگاهم تازه داره تموم میشه با مدرک فوق دیپلم ،قدم۱/۶۷ هستش ایا از سربازی میتونم معاف شم؟

  81. سلام من دفترچه امو پست کردم و برای کامل شدن پرونده بهم گفتن چهار تا برگه a4 بیار با ی چیز دیگه ک یادم نمیاد چیه فکر کنم همه جا ی شکل باشه اگه میدونید چیه بگید

  82. سلام وقت بخیر بنده تک پسرم و مدرک کارشناسی دارم ،بنظرتون چند درصد احتمال داره تو شهر خودم بیوفتم؟

    1. سلام
      نمیشود تخمین زد اما شرایطی که گفتید برای بودن در شهر خودتان کفایت نمیکند.

  83. سلام من متولد ۸۰هستم دیر اقدام کردم برای پست کردم خواستم ازتون بپرسم
    پسری که تک‌فرزند پسر باشه
    پنج تا خواهر داشت باشه دو تا خواهری مطلقع باشد
    پدرم داری ۵۵سال سن هستش سرایداری یه باغی هستیم ک منم نون آور خونه هستم کارمیکنم
    خواستم بدونم به من معافیت تعلق میگیرد یا نه

  84. سلام خسته نباشید

    من دوازدهم میخونم هنوز دیپلم نگرفتم امتحانات نوبت دومم هنوز نرسیده

    میخام برم سربازی باید چیکار کنم ؟؟

    1. سلام.باید به پلیس +۱0مراجعه کنید و برگه اعزام به خدمت خودتونو پرکنید.

      1. سلام من متولد ۸۰هستم دیر اقدام کردم برای پست کردم خواستم ازتون بپرسم
        پسری که تک‌فرزند پسر باشه
        پنج تا خواهر داشت باشه دو تا خواهری مطلقع باشد
        پدرم داری ۵۵سال سن هستش سرایداری یه باغی هستیم ک منم نون آور خونه هستم کارمیکنم
        خواستم بدونم به من معافیت تعلق میگیرد یا نه

  85. سلام ببخشید من این ترم درسم تموم میشه برای پست کردن ب سربازی حتما باید بمونم تا مدرک بیاد؟
    نمیشه یه کار کرد ک زودتر برم؟؟
    لطفا جواب بدین
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      با سلام به پلیس +10 مراجعه کنید و درخواست تعجیل کنید.

      1. سلام من متولد ۸۰هستم دیر اقدام کردم برای پست کردم خواستم ازتون بپرسم
        پسری که تک‌فرزند پسر باشه
        پنج تا خواهر داشت باشه دو تا خواهری مطلقع باشد
        پدرم داری ۵۵سال سن هستش سرایداری یه باغی هستیم ک منم نون آور خونه هستم کارمیکنم
        خواستم بدونم به من معافیت تعلق میگیرد یا نه

    2. سلام من بچه اهوازم تهران کار میکنم میشه از تهران اعزام به خدمت کنم

  86. سلام و خسته نباشید من شناسنامه عکسدار و کارت ملی ندارم برای عکسدار کردن شناسنامه اقدام کردم اما چند ماه طول میکشه تا بیاد و پس از اومدنش باید دوباره برای کارت ملی اقدام کنم که به احتمال زیاد بعد تاریخ اعزامم که میوفته تیر ماه صادر میشه یعنی متولد 82/4 هستم میخواستم بدونم که میشه بدون شناسنامه عکسدار و کارت ملی برای اعزام به خدمت سربازی ثبت‌نام کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      سلام بله میتوانید دفترچه خود را اعزام کنید.

  87. سلام میخوام که تاریخ اعزام ۱۴۰۰.۴.۱باشه بعد تا ۱۹ وقت دارم برا امریه آموزش پرورش باید برگه اعزام داشته باشم چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تایید امریه میتوانید از پلیس +10 اقدام کنید و از گزینه تمدید و تعجیل استفاده کنید

  88. سلام برای ثبتنام واعزام باید مدارک شناسنامه وکارت ملی پدرهم باشه پدرم اعتیاد داره باما زندگی نمیکنه مدارکش وفروخته من سرکارمیرم وخرج مادرو بردارکم بینام ومیدم الان نمیدونم باید چیکارکنم

    1. سلام دوست عزیز
      برای اعزام به خدمت مدارک شناسایی شما مورد نیاز است

  89. سلام برای ثبتنام واعزام باید مدارک شناسنامه وکارت ملی پدرهم باشه پدرم اعتیاد داره باما زندگی نمیکنه مدارکش وفروخته من سرکارمیرم وخرج مادرو بردارکم بینام ومیدم الان نمیدونم باید چیکارکنم

    1. سلام دوست عزیز
      برای اعزام به خدمت مدارک شناسایی شما مورد نیاز است

  90. سلام‌اگه‌هنگام‌تحویل‌ سرباز‌به‌پادگان‌مدارک‌ش‌ناقص‌باشد‌.چه‌میشود

    1. سلام دوست عزیز
      باید مدارک را کامل به همراه داشته باشید.بستگی به یگان دارد

  91. سلام من میخوام با یکی از دوستام کارهای پست کردن رو انجام بدم بعد این دوستم کارت ملی نداره میخواستم بدونم مشکلی داره یا خیر. (هنوز ثبت نام هم نکرده)

    1. سلام دوست عزیز
      ابتدا کارت را اقدام کنید و با کد رهگیری اقدام کنید

  92. سلام خسته نباشید.پای من دچار شکستکی زانو هستش اگه برم معافیت پزشکی قبول نشه معافیتم بعدش باید برم سربازی؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تمایل و عدم زمان معافیت بله

    1. سلام
      شرایط متفاوت است برای ارتباط با مشاوران تماس بگیرید

      1. سلام
        به کد ملی و اصل کارت ملی و کپی برابر اصل احتیاج است

  93. سلام وقتتون بخیر
    یه سوال:
    شرایط برای دانشجویان انصرافی یا اخراجی به چه شکل هست؟
    و سوال دیگه:
    در مورد مدارک مورد نیاز گزینه 6 فرمودید ” تصویر گواهی اخرین مدرک تحصیلی ”
    سوال اینجاست که دانشجویان انصرافی برای گرفتن اخرین مدرک تحصیلی باید به کجا مراجعه کنند؟

    1. سلام
      شما گواهی انصراف از تحصیل ارائه میدین

  94. سلام وقت بخیر من فارغ التحصیل ارشد هستم ۲۷ بهمن ۹۹ فرجه ام تموم میشه و برگه اعزام باید پر کنم
    برگه اعزام بلند مدت چی هست؟ شرایط گرفتنش چجوریه؟
    برای پذیرش احتیاج به زمان بیشتری دارم.

    1. سلام
      بعد از تاریخ فارغ التحصیلی تنها یک سال مهلت دارید تا برای اعزام یا پذیرش در مقطع بالاتر اقدام کنید. البته میتوانید بعد از انجام کارهای اعزام، زمان اعزام خود را به تعویق بیندازید.

  95. سلام من میخوام برم سربازی مدرک هم لیسانس هست ولی خب گواهی موقت 4ماه دیگه ومدرکم یک سال دیگه آماده میشه نمیشه تا یه نامه از دانشگاه بگیریم که من مدرک لیسانس دارم

    1. سلام
      گواهی موقت شما به منزله اخذ مدرک و پایان دوره تحصیل است.

  96. سلام من امسال كنكوري بودم و پايان شهريور بايد درخواست اعزام بدم و ي هفته بعدش نتايج مياد و من ب سربازي نميرم، ميخواستم بدونم ميشه فرم درخواست اعزام رو پر كنم ولي معاينه پزشكي نرم ايا درخواست اعزامم قبول ميشه و تا زمان تاريخ اعزام ميتونم ب معاينه پزشكي برم؟

    1. سلام
      خیر انجام معاینات قبل از اعزام الزامی است.

  97. سلام، من دیپلم دارم واسه ثبت درخواست اعزام از آموزش و پرورش مدرکی نیاز دارم؟!باید برم آموزش و پرورش شهری که سال اخر تحصیلم بودم؟

      1. سلام آیا متأهل بودن تاثیری در کم کردن سربازی دارد یا خیر

  98. سلام میخواستم بدونم من بیماری سلیاک دارم ازسربازی معاف میشم یااینکه بایدسربازی کنم ممنون میشم اگه جواب سوالموبدین باتشکر

      1. سلام
        در صورتیکه پدر بیمار یا بالای 70 سال سن داشته باشد بله معاف میشود.

  99. وقتی میگن مهلت یک سال بعد فارغ‌التحصیلی برای دیپلم این خرداد است یا تیر یا شهریور؟

    1. سلام
      مهلت یکساله اعزام از تاریخ دقیق فارغ التحصیلی شما شروع میشود.

      1. سلام . من برای دفترچه خدمت اقدام کردم و معرفی نامه و فرم های پزشکی و … رو دریافت کردم . به من گفتند تو ده روز انجام بدم . اما یک ماهه هنوز اقدام نکردم و شش ماه هم فرصت دارم تا غیبت نخوردن . میخواستم بدونم غیبت میخورم اینطوری؟

        1. سلام
          میتوانید با مراجعه به دفاتر پلیس +10 از روند کار خود مطلع شوید.

      2. سلام من ۳ ماه از معافیت تحصیلی ام گذشته از کجا بفهمم که چقدر اضافه خدمت خوردم.

        1. سلام
          میتوانید با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از وضعیت خود باخبر شوید.

        2. سلام ببخشید من 5تا برادر دارم 2تا برادم خدمت تموم کردن ویکی معافیت پزشکی گرفته ومن هم متأهل هستم میتونم معافیت بگیرم

  100. سلام دوستان من نه کارت ملی دارم ونه شناسنامه ام عکس داراست و مشمول شدم به خدمت باید چجوری ثبت نام کنم

    1. سلام وقت بخیر
      شما باید به پلیس +10 مراجعه نمایید.

  101. سلام
    من کارت ملیم گم شده و برای المثی اقدام کردم گفتن تا ۱سال طول میکشه المثی بیاد الان من باید یه سال غیبت بخورم یا موردی نداره برای ثبت نام

    1. سلام وقت بخیر
      کارت ملی المثنی حدودا 3 ماه طول میکشه و اینکه شما باید ثبت نام تان را انجام دهید وگرنه غیبت میخورید.

      1. سلام خسته نباشید من به پلیس +10 مراجعه کردم ولی مدرک دیپلممو خواستن ولی الان که میرم مدرسه میگن باید کارت پایان خدمت بیاری تا دیپلمتو بدیم الان باید چیکارکنم

        1. سلام وقت بخیر
          برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی پرسش شما ،با کارشناسان ما تماس بفرمایید

  102. سلام
    من کارت ملیم گم شده و برای المثی اقدام کردم گفتن تا ۱سال طول میکشه المثی بیاد الان من باید یه سال غیبت بخورم یا موردی نداره برای ثبت نام

    1. سلام وقت بخیر
      کارت ملی المثنی حدودا ۳ ماه طول میکشه و اینکه شما باید ثبت نام تان را انجام دهید وگرنه غیبت میخورید.

      1. سلام من یه متاهل هستم
        برای ثبت نام سربازی چه مدارکی لازم است و کجا ثبت نام کنم

  103. سلام
    من تازه فارغ التحصیل شده ام ولی مدرک لیسانسم هنوز صادر نشده و حداقل یه ماه طول می‌کشه بیاد، باید چیکار کنم؟

      1. سلام من یه متاهل هستم
        برای ثبت نام سربازی چه مدارکی لازم است و کجا ثبت نام کنم

    1. سلام
      شما میتوانید با دریافت کد سخا از دفاتر پلیس +10 و مراجعه به سامانه مربوط به سازمان وظیفه و ارائه ی مشخصاتی همچون کد ملی و کد سخا و همچنین از طریق اطلاع رسانی پیامکی سازمان وظیفه محل خدمت خود را استعلام کنید.

    2. پسرم متولد ۲۱ یک ۸۲ هست
      باید الان اقدام کنیم برای خدمت

      1. سلام بعد از گرفتن دیپلم یکسال مهلت دارند که وارد غیبت نشوند و دفترچه پست کنند.

  104. سلام علیکم
    دوستان پسری که به سن سربازی رسیده سرپرست خانواده میتونه اونو ثبت نام کنه ؟

    1. سلام
      برای اعزام به خدمت مراجعه به دفاتر پلیس +10 و ارائه مدارک مختلف الزامی است که باید توسط خود فرد مشمول انجام شود.

  105. سلام علیکم
    دوستان پسری که به سن سربازی رسیده سرپرست خانواده متونه اونو ثبت نام کنه ؟

  106. سلام برای گرفتن برگه سبز حتما باید به همون دفتر +۱۰ که ثبت نام کردیم بریم?

  107. چرا برای دریافت دفترچه اعزام به خدمت باید هزینه کرد مگر سرباز چه درآمدی دارد که ابتدا برای پلیس به اضافه ده هزینه نمایند سپس برای واکسیناسیون و معاینات پزشکی

    1. سلام علی جان
      به نکته ظریفی اشاره کردید.
      ممنون از همراهی تون.

    2. من هم حرف شما رو تایید میکنم
      وقتی این خدمت اجباریه،دیگه چرا باید پولش هم بدیم؟!

      1. سلام ببخشید متأهل بودن تاثیری در کم کردن سربازی دارد یا خیر

      1. سلام جناب وقت بخیر من کارت کلی ندارم ولی شناسنامه عکس دار دارم الان روز اعزام که باید برم کارت ملی ندارم شناسنامه عکس دار دارم به مشکل که نمیخورم لطفا جوابمو بدید نمیدونم.

          1. من مهر۸۲هستم الان میخوام برم سربازی میتونم

          2. سلام دوست عزیز
            در صورت 18 سال تمام میتوانید اقدام کنید

      2. سلام خسته نباشی من متولد عراق هستم سنم ۴۰ سال چهار فرزند دارم اسمم درنظام وظیفه نیست مشخصاتم درنظام وضیفه وجود ندارد رفتم بلیس + 10 فرستادم اتباع خارجی ولی نتیجه دریافت نکردم لطفا رهنمایی کنید باتشکر.

        1. سلام افراد ۲ تابعیتی اجباز گذراندن سربازی را ندارند و همچنین شما با ۳ فرزند و بیشتر بدون محدودیت سنی معافیت دریافت خواهید کرد

          1. سلام من سال ۱۳۸۴/۰۵/۳۰ هستم آیا میتونم برم سربازی راستی من چشایم ضعیف هستند چشم چپ من شماره ۶/۵ وچشم راستم ۷/۵ یعنی شش نیم و دیگر هفت نیم است معاف میشم یا نه

          2. سلام و احترام،خانم حاجی محمدی هستم. بله با توجه به تاریخ تولد، امکان پست دفترچه و معرفی خود را دارید.راجب معافیت پزشکی، بله طبق قانون اگر ضعیفی یک چشم به عدد ۶ یا ۶ و۲۵ برسد با مدرک دیپلم معافیت دائم را شامل می شود.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید