امریه سربازی چیست؟ – سازمانهای ارائه دهنده امریه در سال ۱۴۰۳

امریه سربازی چیست؟ قوانین و شرایط پذیرش آن

طبق قوانین ستاد نیروهای مسلح، مشمولان بعد از سن 18 سالگی می توانند با حضور و فعالیت در سازمان های دولتی و غیر نظامی، تحت عنوان نیروی امریه خدمت سربازی خود را به پایان برسانند.

در واقع حضور افراد در این سازمان ها امکانی است که برای استفاده از ظرفیت های علمی و خدماتی فارغ التحصیلان دانشگاهی ارائه شده و آنها بسته به مهارت و رشته تحصیلی خود می بایست برای دریافت این امریه ها اقدام کنند.

امریه سربازی این امکان را برای افراد تحصیل کرده فراهم می آورد تا بسته به مهارت و رشته تحصیلی خود، در سازمان مربوطه اقدام به فعالیت نمایند.

باید اضافه کنیم که خدمت در قالب نیروی امریه در هر سازمان، مستلزم برخورداری شرایط مشخصی و گاها متفاوتی است، که فرد مشمول باید این موارد را همزمان با انتشار اطلاعیه های سازمان در طول سال مطالعه نماید.

از شما دعوت می کنیم در ادامه با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا توضیحاتی در خصوص امریه سربازی و بررسی جزئیات شرایط اخذ امریه، حقوق و کسری خدمت دارندگان امریه را ارائه دهیم.

امریه سربازی چیست و چه مزایایی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، به انجام خدمت سربازی در سازمان های دولتی و مراکز غیرنظامی، امریه سربازی می‌گویند.

⭐ آن دسته از مشمولانی که درجات بالای علمی دارند و موفق به اخذ مدارک تحصیلی دانشگاهی شده اند، از شرایط امریه سربازی برخوردار خواهند شد.

⭐ در واقع خدمت سربازی مشمولانی که به صورت امریه انجام وظیفه می کنند به گونه ای دیگر بوده که تابع قوانین و مقرراتی است که از سوی سازمان نظام وظیفه تعیین می شود.

⭐ جذب امریه سربازی به این صورت است که سازمان ها بر اساس نیاز خود اطلاعیه نیروی سرباز امریه را منتشر می کنند و مشمولان دارای شرایط می توانند درخواست امریه خود را ثبت نمایند.

⭐مشمولان با ورود به یکی از دستگاه های اجرایی و نهاد های غیر نظامی با توجه به تخصص و رشته تحصیلی خود به کار گمارده می شوند و موظف هستند طبق مقررات در آن سازمان انجام وظیفه نمایند.

⭐ پوشش مشمولان در امریه سربازی با لباس نظامی نبوده و ساعت ورود و خروج سربازان همانند دیگر کارمندان آن سازمان در نظر گرفته می شود که سرباز امریه موظف به رعایت آنها می باشند.

متقاضی گذراندن سربازی به این شکل بسیار زیاد است، چرا که امکان استخدام افراد پس از طی دوره سربازی وجود دارد و همچنین فرد تنها نیمی از روز را در محل خدمت خود حاضر می‌شود. متأسفانه افراد بسیاری با وجود داشتن شرایط لازم، به دلیل عدم آگاهی از آن استفاده نمی‌کنند.

لازم به ذکر است که مشمولان می بایست در تاریخی که ارگان ها برای درخواست نیروی امریه تعیین نموده اند، اقدامات لازم را برای ثبت نام امریه و ارائه مدارک خود انجام دهند.

سربازان بسیاری متقاضی در خواست امریه می باشند و همین امر باعث شده است تا در جذب نیروی سرباز امریه، محدودیت هایی وضع شود و افرادی که به موقع ثبت نام نموده در اولویت قرار بگیرند.

اطلاع از شرایط امریه سربازی به مشمولان کمک می کند تا ابتدا مطلع شوند که آیا می توانند جزء سربازان امریه به شمار روند. در مرحله بعد به آنها کمک می کند تا در زمان مناسب برای دریافت امریه اقدام نمایند.

شرایط کلی امریه سربازی شامل چه مواردی می شود ؟

تعداد بالای افراد مشمول به خدمت و نیاز تمامی ارگان های نظامی و غیر نظامی به سرباز باعث شده است تا سازمان نظام وظیفه شرایط عمومی را برای جذب نیروی امریه اتخاذ نماید.

از شروط پایه برای دریافت امریه سربازی عدم غیبت سربازی و دارا بودن حداقل مدرک لیسانس می باشد، اما همانطور که می دانید مشمولانی می توانند سرباز امریه شوند که شروط دیگر نیز برای آنها صدق کند.

پونزاز مهمترین موارد ذکر شده به عنوان شرایط عمومی که شانس شما را برای دریافت سهمیه نیروهای امریه افزایش می دهد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشمولانی که فرزند یا برادر شهید بوده و جزء خانواده ایثارگران به شمار می روند.

افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی

خانواده هایی که زیر نظر نهاد بهزیستی هستند

مشمولان متاهل و دارای فرزند

برخورداری از وضعیت معاف از رزم

سابقه عضویت در بسیج فعال و سپری نمودن دوره های تعیین شده

به عنوان سرباز نخبه شناخته شده وجزء استعداد های برتر باشند.

مشمولانی که حافظ قرآن بوده و یکی از قاریان برتر کشور می باشند.

⛔ نکته‌ی مهم:

مشمولان متقاضی امریه شدن در دستگاه‌های دولتی، باید حداقل ۳ ماه قبل از پایان مهلت مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ برای ارسال درخواست به منظور اعزام به خدمت زیر پرچم، درخواست خود را ارسال کنند. سپس با در دست داشتن برگ اعزام به خدمت به سازمان ارائه دهنده‌ی امریه مراجعه کنند یا از طریق وبسایت آن سازمان، درخواست دهند.

 

اخذ امریه سربازی دارای چه شرایطی است؟

امریه سربازی چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر جزء مشمولانی هستید که شرایط سربازان امریه به شما اختصاص می یابد قبل از انجام هر اقدامی بهتر است تا از مزایا و معایب امریه مطلع شوید تا بتوانید تصمیم آگاهانه ای برای چگونگی انجام خدمت اجباری خود اتخاذ نمایید.

مشمولانی که موفق به اخذ امریه سربازی می شوند علاوه بر اینکه می توانند از مزایایی بهرمند شوند و در محیط های غیر نظامی مشغول به خدمت گردند، به ناچار باید از قوانین امریه سربازی که ممکن است بر خلاف خواسته آنها باشد پیروی کنند.

برای شفاف سازی و اطلاع مشمولان از جزئیات امریه سربازی در ادامه مزایا و معایب آن را عنوان نموده ایم جهت دست یابی به آنها با ما در مطالعه ادامه مقاله همراه شوید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

امریه سربازی و مزایای آن

مهم ترین مزیتی که امریه برای سربازان دارد، مربوط به خدمت در سازمان های دولتی می باشد که همانند دیگر کارمندان بدون پوشش نظامی و در ساعات اداری مشغول به خدمت می شوند.

انجام خدمات رزمی و نظامی در امریه سربازی صورت نمی گیرد.

سربازان امریه با خدمت در ادارات و سازمان ها که مرتبط با مدرک تحصیلی آنها است، با کسب مهارت، تجربه های لازم را برای ورود به بازار کار به دست می آورند.

دوره دو ساله امریه سربازی برای این گروه از مشمولان به عنوان سابقه استخدامی در نظر گرفته خواهد شد.

سربازان امریه در ارگانی به کار گرفته می شوند که در نزدیک محل زندگی آنها می باشد.

آن دسته از مشمولانی که موفق به اخذ امریه سربازی شده اند و در حین خدمت در دستگاه های دولتی صاحب فرزند گردند، سه روز مرخصی اجباری به آنها تعلق می‌گیرد و سازمان به خدمت گیرنده می‌تواند حداکثر تا ۱۱ روز به او مرخصی اضافه کند.

آیا سربازان امریه استخدام می شوند؟ یکی از مزایای امریه سربازی این است که استخدام پس از پایان خدمت ممکن است برای سربازان امریه صورت پذیرد.

امریه سربازی و معایب آن

طول مدت خدمت سربازی امریه 24 ماه می باشد و مشمولان 3 ماه بیشتر از سربازان عادی موفق به دریافت کارت پایان خدمت خواهند شد.

طرح کسری خدمت به سربازان امریه اختصاص پیدا نمی کند.

کارکنان امریه باید در حوزه تخصصی خود به کار گرفته شوند.

کارکنان امریه باید در محل تعیین شده بر اساس مجوزی که از ستاد کل نیروهای مسلح دریافت نموده‌اند، خدمت کنند.

هر گونه انتقال سربازان امریه به محل دیگر تا پایان مدت خدمت، نیازمند مجوز از مراجع مربوطه است و در صورت تخلف از این قانون، امریه لغو خواهد شد و مشمول در اختیار یک یگان نظامی قرار خواهد گرفت.

ادامه تحصیل در حین خدمت برای سربازان امریه امکان پذیر نخواهد بود.

اگر سربازان امریه در ساعات غیر اداری به خدمت گرفته شوند، اضافه حقوق به آنها پرداخت نخواهد شد.

در امریه سربازی، مرخصی های استعلاجی و استحقاقی، مطابق با قوانین ستاد کل نیروهای مسلح می‌باشد.

دوران آموزشی سربازی برای سربازان امریه الزامی می باشد.

چنانچه مشمولان از ادامه خدمت سربازی خود به صورت امریه منصرف شدند، امکان تغییر وضعیت برای آنها به آسانی قابل اجرا نمی باشد.

مشمولی که امریه می‌شود، نمی‌تواند در طول مدت خدمت خود هیچ گونه قرارداد شغلی امضاء کند.

 

آشنایی با سازمان های پذیرنده امریه سربازی

به طور کلی می‌توان سازمان های جذب کننده‌ نیروهای امریه را به سه دسته‌ کلی تقسیم بندی کرد:

امریه سازمان های دولتی

امریه شرکت های دانش بنیان

امریه قرارگاه و ارگان نظامی

امریه شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان عموما نهادهای دولتی یا خصوصی می باشند که به موجب توافق ستاد کل نیرو های مسلح و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، می توانند مشمولان را تحت شرایط مشخصی جذب نمایند.

فعالیت سربازان امریه شرکت های دانش بنیان در حوزه های مرتبط با تکنولوژی و توسعه فناوری می باشد که افراد دارای رزومه مناسب موفق به کسب امریه در این شرکت ها خواهند شد.

شرایط جذب نیروی امریه دانش بنیان

هر شرکت دانش بنیان مجاز به جذب سه نفر نیروی سرباز امریه می باشد.

اگر فروش سالیانه 6 میلیارد باشد، شرکت می تواند یک نیروی امریه دیگر را پذیرش نماید.

امریه با مدرک کارشناسی یا بالاتر در شرکت های دانش بنیان قابل دریافت می باشد.

شش ماه بیمه تمام وقت در شرکت دانش بنیان برای متقاضی سرباز امریه رد شده باشد.

فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی نمی توانند در خواست امریه در شرکت های دانش بنیان را داشته باشند.

امریه وزارتخانه و سازمان‌های دولتی

وزارت خانه های مختلف شامل آموزش و پرورش، دفاع، نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت، نفت و … هر ساله پذیرای سرباز امریه می باشند.

ظرفیت پذیرش امریه در وزارت خانه های مختلف یکسان نمی باشد و حتی ممکن است در برخی از سازمان ها ظرفیتی برای جذب سرباز امریه در نظر گرفته نشود.

چند مورد از ارگان های دولتی و شرایط جذب نیروی امریه در جداول زیر درج گردیده است که با مطالعه آن به اطلاعات مفیدی دست خواهید یافت.

وزارتخانه و ارگان دولتیشرایط پذیرش
امریه وزارت آموزش و پرورشامریه در قالب سرباز معلم می باشد. پس از ثبت درخواست مشمولان امتیاز بندی می شوند . امریه مخصوص مناطق محروم و دارای شرایط سخت می باشد.
امریه وزارت بهداشتتنها به فارغ التحصیلان وزارت بهداشت اختصاص دارد. بر حسب نیاز به مراکز بهداشتی اقدام به جذب سرباز امریه در قالب پیام آوران بهداشت می کند. مراکز در رشته های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و … سرباز امریه جذب می کنند. حتی فارغ التحصیلان رشته بهیاری با مدرک دیپلم جذب امریه خواهند شد.
امریه وزارت علومنیازمند حداقل معدل در مدرک کارشناسی ارشد باشند. حداقل معدل برای کارشنای ارشد :15 و برای مقطع دکترا : 16 می باشد. یکی از انواع پرمتقاضی امریه سربازی در بین مشمولان می باشد.
امریه وزارت کشاورزیسرباز امریه با نام سربازان سازندگی شناخته می شوند. برای دریافت امریه مشمولان می بایست در یکی از رشته های مربوط به کشاورزی فارغ التحصیل شده باشند.
امریه وزارت نفتسربازان امریه در مناطق محروم در قالب طرح نظام صنعت نفت بکار گرفته می شوند. درخواست امریه وزارت نفت باید 6 ماه قبل از تاریخ اعزام به خدمت در سایت وزارت نفت ثبت شود.

امریه قرار گاه و ارگان نظامی

امریه ارگان های نظامی مربوط به چند سازمان و قرار گاه نظامی خاص می باشد که به دلیل حساسیت های موجود، مشمولان برای دریافت سرباز امریه این نهاد ها باید دارای سابقه و کارت فعال بسیج باشند.

قرارگاه خاتم انبیاء سپاه از جمله این مراکز است که سوابق مشمولان متقاضی امریه سربازی، طی چندین مرحله مورد بررسی قرار می گیرد.

امریه قرارگاه نظامی شامل موارد بسیاری می باشد که در ادامه به دو نمونه اشاره شده است.

ارگان نظامیشرایط پذیرش
امریه سربازی سپاهنداشتن غیبت سربازی. دارا بودن 6 ماه سابقه فعالیت در بسیج و دریافت کارت سبز بسیج
امریه سربازی قوه قضائیهمدرک تحصیلی مورد نیاز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا . انتخاب سرباز امریه از بین مشمولان بومی می باشد .رشته های مورد پذیرش در این سازمان کامپیوتر، حسابداری و گروه تحصیلی الهیات و حقوق

لیست ارگان های امریه سربازی

در ادامه لیستی از سازمان هایی که به استخدام سرباز امریه می پردازند در اختیار مشمولان قرار داده شده است، که می توانید با کلیک بر روی لینک مربوطه آگاهی بیشتری در مورد آن بدست آورید.

لیست سازمان ها و ارگان های امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان، بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیروامریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلحامریه بانک ها
امریه سازمان انرژی اتمیامریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاعامریه وزارت بهداشت
امریه شرکت های دانش بنیانامریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه وزارت نفت و شرکت گازامریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازیامریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییهامریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامیامریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برقامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینیامریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانانامریه استانداری ها
امریه نهاد ریاست جمهوریامریه سربازی شهرداری ها

امریه سربازی چه مراحلی دارد؟

 

اقدامات لازم جهت دریافت امریه سربازی

نحوه اخذ امریه سربازی و چگونگی اقدام برای آن، یکی از موضوعاتی است که برای متقاضیان بسیار اهمیت دارد.

اگر متقاضی دریافت امریه سربازی می باشید و تا کنون به تحصیل مشغول بوده اید، بهتر است پس از پایان تحصیل خود و در زمان مشخص برای دریافت آن اقدام نمایید.

در ابتدا مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه محل تحصیل خود دریافت نمایید.

متناسب با مدرک تحصیلی خود به کسب اطلاع از سازمان هایی که امریه سربازی استخدام می کنند، بپردازید.

به سایت سازمان امریه پذیر مراجعه نموده و مدارک خود را ارائه دهید.

مشمولان باید سه ماه قبل از تاریخ پذیرش امریه دانش بنیان دفترچه اعزام به خدمت خود را ارسال نمایید.

سازمان امریه پذیر با بررسی و درخواست مشمول متقاضی امریه، در صورت تایید، امریه را برای شما ثبت می کند.

ورود به بخش کارگزینی ادارات یا سازمان ها و تحویل برگه اعزام به خدمت سربازی خود.

انجام مراحل گزینش و سپری نمودن آزمون ها متناسب با همان ارگان

اعزام به خدمت دوره آموزشی سرباز امریه

در مرحله نهایی سرباز امریه خود را به سازمان معرفی می کند.

البته این سازمان ها معمولا در زمان ثبت نام، کد هایی را برای پیگیری در اختیار متقاضیان قرار می دهند، تا بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با مراجعه به سامانه مربوطه، وضعیت امریه خود را پیگیری کنند.

در چه صورت امریه سربازی مشمولان لغو خواهد شد؟

لغو امریه سربازی توسط مشمولان یا سازمان و ارگان پذیرنده طبق شرایطی تعیین شده امکان پذیر می باشد.

لغو امریه توسط مشمولان

چنانچه مشمولان شرایط حضور در امریه سربازی را نداشته باشند، می توانند با اعلام درخواست خود به سازمان نظام وظیفه و ارگان دولتی انصراف خود را اعلام کنند. در صورت تایید لغو امریه، امریه سربازی آنها لغو خواهد شد.

لغو امریه از سازمان مورد نظر

لغو امریه سربازی از سوی سازمان امریه پذیر را به صورت موردی بیان می کنیم.

کارکنان امریه باید در محل تعیین شده بر اساس مجوزی که از ستاد کل نیروهای مسلح دریافت نموده‌اند، خدمت کنند و هر گونه انتقال آن‌ها به محل دیگر تا پایان مدت خدمت، نیازمند مجوز از مراجع مربوطه است و در صورت تخلف از این قانون، امریه لغو خواهد شد و مشمول در اختیار یک یگان نظامی قرار خواهد گرفت.

در صورتی که کارکنان وظیفه در انجام امور محوله عملکرد خوبی نداشته باشند، امریه‌ی آنها لغو خواهد شد و باید مابقی خدمت خود را در یگان های نظامی انجام دهند. مصادیق عملکرد نامناسب عبارتند از: بی‌ انضباطی، سرقت اموال دولت، جعل اسناد دولت، برخورد نادرست با ارباب رجوع و …

غیب غیرموجه به مدت بیش از ۱۵ روز

میزان حقوق سربازان امریه

طبق اعلام معاونت سازمان نظام وظیفه در سال 1402، حقوق سربازان امریه تفاوتی با سربازان عادی نداشته و میزان دریافتی آنها بر اساس تاهل و مدرک تحصیلی آنها محاسبه خواهد شد.

از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر حقوق سربازان امریه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدرک تحصیلی

درجه نظامی

متاهل بودن یا نبودن

فرزند داشتن یا نداشتن

خدمت در مناطق با شرایط خاص

سامانه ثبت نام امریه سربازی

سامانه ثبت نام امریه سربازی از جمله امکاناتی است که برای متقاضیان دریافت امریه تدارک دیده شده است تا مشمولان در روند ثبت درخواست امریه با مشکلات کمتری روبرو شوند.

هر سازمانی که اقدام به جذب امریه سربازی می کند سامانه ای را اعلام کرده است که در زمان جذب امریه، متقاضیان می توانند با مراجعه به آن مدارک لازم را به صورت غیر حضوری ارائه دهند.

که در پایان این سازمان ها اطلاعات ثبت شده در سامانه را مورد بررسی قرار داده و با اهداف و عملکرد سازمان خود، افرادی دارای شرایط و مهارت را به عنوان سرباز امریه جذب می نمایند.

شرط معدل برای امریه سربازی

طبق قوانین امریه سربازی، شرط معدل برای امریه سربازی برای دانشگاه های مختلف متفاوت است. طبق قوانین امریه سربازی، حداقل هایی برای معدل مشمولین امریه سربازی در نظر گرفته شده است. این حداقل ها و مرز بندی ها برای مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه های مختلف سراسر کشور است.

برای مثال برای فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف یا دانشگاه تهران، برای متقاضیان با مدرک کارشناسی، حداقل معدل برای امریه سربازی ۱۴ و برای متقاضیان با مدرک کارشناسی ارشد معدل ۱۴٫۵ حداقل معدل برای امریه سربازی است.

برای بقیه دانشگاه های سراسر کشور اعم از دانشگاه های دولتی و آزاد نیز این حداقل ها طبق قوانین امریه سربازی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی کشور وضع شده است.

پونزنکاتی درباره ی شرط معدل وجود دارد که دانستن آن ها برای مشمولان الزامی است:

اولویت ارگان های امریه گیر برای پذیرش سربازان با افرادی است که در دانشگاه های معتبر و به شکل حضوری تحصیل کرده اند. اما این به معنای عدم پذیرش امریه از دانش آموختگان دیگر دانشگاه ها نیست.

هر سازمانی برای مقاطع مختلف تحصیلی معدل مشخصی را در نظر می گیرد. همچنین نوع دانشگاهی که شما در آن تحصیل کرده اید در معدل مقرر شده تاثیر گذرا است. بر این اساس معدلی که برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی بسیاری از دانشگاه های دولتی در نظر گرفته شده معمولا 14 تا 15 است.

شرایط انصراف از امریه سربازی چگونه است؟

✍️✍️ سخنی از مشاوران آویژه

امریه سربازی به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد تا در زمینه رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند و این زمان کاری به عنوان خدمت سربازی برایشان محسوب شود.

شرط معدل برای امریه سربازی یکی از قوانین وضع شده از سوی سازمان امریه پذیر است که مشمولان می بایست از آن مطلع شوند.

امریه سربازی قوانین و شروط بسیاری دارد که در این مقاله مشاوره نظام وظیفه به آن اشاره و در اختیار مشمولان متقاضی امریه سربازی قرار داده شده است.

سوالات متداول

سوال علامتمنظور از امریه سربازی چیست؟

به انجام خدمت سربازی در سازمان‌های دولتی و مراکز غیرنظامی امریه سربازی می‌گویند. امریه سربازی این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که دوره خدمت خود را در سازمان‌ها و نهادهای دولتی سپری کنند و از مزایای آن بهره ببرند.

سوال علامتشرایط امریه ارگان های دولتی کدامند؟

نداشتن غیبت – داشتن مدرک تحصیلی مرتبط – داشتن یکی از شرایط پنجگانه شامل معافیت از رزم، تاهل، سرپرستی خانواده و…

سوال علامتمدت زمان سربازی برای سربازان امریه چقدر است؟

مدت زمان سربازی برای سربازان امریه معمولا 24 ماه است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

امریه سربازی چیست؟ – سازمانهای ارائه دهنده امریه در سال ۱۴۰۳

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 103 نظر:
  1. سِلام چراامسال بخشنامه سربازمعلمی نمی اید .زمانش دیرنشده

    1. باسلام امریه اموزش وپرورش هرسال اردیبهشت ماه ابلاغ میشود

  2. سلام
    رشته من نقشه کشی صنعتی هست کدام ارگان می توانم امریه سربازی بگیرم؟ مقطع کاردانی

    1. سلام وقتتون بخیر باشه شرکت ها و سازمان های مرتبط با رشته خودتان.

  3. سلام
    با توجه به ظرفیت جذب امریه در شرکت های دانشبنیان که در سال پیش حدود ۷۵۰ نفر بوده است، حدود مجموع امتیازی که لازم است تا بتونیم در شرکت دانشبنیان به عنوان امریه جذب بشیم چقدر است؟
    چون یکی از آشناهامون با امتیاز ۱۲۳ باز هم موفق به امریه در شرکت دانشبنیان نشدند و گفتن حداقل باید حدود ۱۴۰ امتیاز داشته باشن تا بتونن جذب شرکت دانش بنیان بشن

  4. با سلام
    میخواستم بپرسم اگه امریه یه شرکت دولتی بشیم مثلا نفت، آیا روی کارت پایان خدمت چیزی مبنی بر امریه بودن درج میشه؟ یا کارت امریه ها مشابه کارت بقیه سربازهاست.
    ممنون

  5. سلام، محل خدمت برای امریه، استان بومی شخص هست یا می‌تونه جای دیگه‌ای هم باشه؟ اگر برای امریه بومی‌گزینی ندارن، منی که تک فرزندم می‌تونم تو استان یا شهر خودم امریه‌رو بگذرونم؟

  6. سلام، وقت‌تون بخیر.
    برای من در سامانه سخا در قسمت “امریه و جذب” یک امریه در فاصله ۱۵ روزی به تاریخ اعزامم ثبت شده اما نمی‌دونم چه کسی این کارو کرده و واسه کجا هست.!

    نوشته شده:
    سازمان: جذبی الکترونیکی
    وضعیت: تنظیم شده
    نوع: مشمولان خاص

    البته لازم به ذکره که من سابقه خدمتی دارم و در سال ۹۸ حدود ۳ ماه در پدافند هوایی ارتش خدمت کردم و به علت قبولی در دانشگاه ترخیص شدم. معاف از رزم نیستم و اعزامی یک مرداد هستم. کد مرکز آموزشم در قسمت وضعیت اعزام همچنان “گروه پدافند سمنان” هستش و تغییری نکرده. به گمانم باید یکم مرداد دوباره به همام یگان اعزام بشم.

    ممنون میشم بهم بگید قضیه چیه. البته من در یک سازمانی داشتم امریه میشدم که در نهایت نشد و آن سازمان هم درخواستش رو نداد؛ و دیگه جایی درخواست امریه ندادم. و اینکه آیا این احتمال وجود داره که خود به خود از طرف سازمان وظیفه عمومی و یا ارتش به سربازان مقطع فوق‌ لیسانس که ایست خدمتی زده بودند امریه اختصاص پیدا کنه؟ مثلاََ امریه نظامی پدافند هوایی خاتم الانبیاء؟ یا هر نوع امریه دیگه‌ای؟ چند روزیه همه‌چیز رو زیر ذره‌بین گذاشتم اما به جمع‌بندی نرسیدم و هر کاری میکنم ابهامات واسم رفع نمیشه.

    ممنون از سایت خوب‌تون. این سوال شاید به درد یک سری از دوستان بخوره.

  7. سلام، اگه امریه یه سازمان دولتی بشیم.
    روی کارت پایان خدمت چیزی درج میشه؟ یا کارت پایان خدمت ها مشابه سرباز معمولی هست.
    ممنون

  8. سلام وقتتون بخیر
    من برای امریه قرارگاه خاتم بهم اوکی دادن
    ولی هنوز ثبت نام نکردم
    برای وزارت کار هم میخوام ثبت نام کنم
    آیا میشه برای امریه قرارگاه هم ثبت نام که اگر وزارت اسمم در نیومد برم برای قرارگاه خاتم

    1. سلام وقت بخیر
      هر امریه برای پذیرش یک تایم خاصی را دارد

  9. سلام برای امریه دادگستری کارت سبز الزامیه؟
    اگر نباشه امکانشه پذیرش در دادگستری وجود نداره؟

    1. سلام برای امریه و اطلاعیه های جدید و بروز با کارشناسان ما تماس بگیرید

  10. با احترام
    در صورتی که از مدت زمان اعزام سربازی گذشته باشد اما به مدت 6 سال در شرکت دانش بنیان مشغول به کار بود
    ، آیا مجدد باید 24 ماه امریه انجام شود؟یعنی 6 سال سابقه کار (ثبت در بیمه تامین اجتماعی) نیز جزو آن محسوب نخواهد شد و غیبت لحاظ می گردد؟؟
    باتشکر از صرف زمان شما.

  11. سلام عرض ادب احترام

    بنده لیسانس حسابداری دارم اما اضاف خدمت خوردم ۱۶۰ روز
    یکسال از فارغ التحصیلیم میگذره
    ۳ بار برای تمدید دفترچه اقدام کردم

    ایا امریه شرکت یا پروژه ای میشه درخواست داد و امریه گرفت !؟؟؟؟

    لطفا جواب بدید !؟

    1. سلام وقت بخیر
      به دلیل اضافه خدمت ،امریه برای شما لحاظ نخواهد شد

  12. سلام خسته نباشید. من ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ یک سال مهلت معرفیم تموم میشه. کارشانسی کامپیوترم. نزدیک به یک سالم هست تو شرکت دانش بنیان مشغولم ولی امتیازم هنوز کامل نشده. کنکور ارشد امسال رو شرکت کردم اگه مثلا دانشگاه پیام نور یا غیر انتفاعی قبول شم، اولا میتونم ایست بگیرم؟چون قطعا باید دفترچه بفرستم که غیبت نخورم تا جواب دانشگاه بیاد دوما اینکه ایا میتونم با انصراف دادن از یک سال مهلت معرفی ارشد استفاده کنم؟ و ایا میتونم تو این بازه بعد انصراف برای امریه اقدام کنم؟ ممنونم از سایت عالیتون

  13. ببخشید سربازِ امریه، در صورت توافق ارگان مربوطه، به لحاظ اخلاقی یا شرعی، امکان دریافت حقوق بیشتر از حقوق تعیین شده توسط سازمان نظام وظیفه (حدود 3 میلیون تومان) را دارد ؟ (مرجع تقلید: آیت الله خامنه‌ای)

  14. سلام و وقت بخیر ، دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با معدل 17.07 هستم، خواستم در رابطه به امریه علوم تحقیقات بیشتر بدونم، شرط دیگه ای به غیر از معدل هم دارند و اینکه چه جوری میشه بیشتر در این رابطه اطلاعات کسب کرد. و در کل امریه های دیگه ای که با این شرایط برام مقدور هست چی هستند؟

  15. با سلام
    بنده تا مهر سال 1401مهلت دارم تا دفترچه اعزام به خدمت را بفرستم .رشته تحصیلی ام مهندسی برق بود و تا فوق دیپلم ادامه داده ام ولی الان در حال تکمیل یاد گیری تخصص هستم.
    خواستم بپرسم که ایا با داشتن تخصص صنعتی کار امد میتوانم برای امریه اقدام بکنم با توجه به اینکه مدرک تحصیلی ام پایین تر از ارشد هست.
    اگر امکان اقدام برای امریه برای من فراهم باشد کی اقدام بکنم با توجه به اینکه تنها6ماه فرصت دارم برای اقدام به سربازی.

    1. سلام وقت بخیر اگر از اورگان مربوطه تخصص شما مورد استفاده باشد میتوانید اقدام کنید . زمان پزیرش اورگان ها متفاوت است و برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل فرمائید .

  16. سلام وقت بخیر
    من پایان تیر مهلت معرفی تمام می شود. میخواستم بدونم برای اینکه بخوام برج 8 اعزام شم و به قولی تمدید شود مهلت اعزام من حتما باید دفترچه پست کنم و بعد درخواست بدم ببینم با اعزام برج 8 من و تمدیدش موافقت میشه یا می توان فقط ثبت نام کرد و درخواست داد اگر موافت نشد بگذارم همان اخرای تیر ارسال کنم؟ یعنی منظورم این هست می شود فروردین دفترچه پست کنم و در خواست اعزام در ان تاریخ را داد؟ اگر مثلا موافقت نشود اعزام من را برای مثلا خرداد میزنند؟ یا در صورت عدم موافقت می توانم کار های نهایی را همان اخر تیر بکنم که برای برج 6 یا 7 اعزام شم. چون برای یک امریه نیاز دارم برج 8 اعزام شوم

    1. سلام وقت بخیر برای درخواست تعویق اعزام باید ابتدا دفترچه را پست کنید و سپس این درخواست را پیگیری کنید

  17. عرض سلام و خسته نباشید.
    بنده 10 خرداد 1401 پایان محلت معرفی بنده هست. بنده برای امریه شرکت نفت ثبت نام کردم در ابتدای اسفند. در صورت پزیرش باید نامه اعزام به خدمت برای اول برج 6 بگیرم. شرکت نفت هم بعد از بیش از یکسال امریه خودش رو باز کرده و امکان ثبت نام زودتر وجود نداشته. میخواستم بدونم در صورت قبولی در امریه نفت میتوانم در خواست اعزام در برج 6 را بگیرم؟ چون اگر اخر های مهلت معرفی دفترچه پست کنم و با توجه به به اینکه کمیسیون پزشکی هم میرم زمان اعزامم همون برج 6 میشه تقریبا اما برای ثبت مدارک شرکت نفت باید مثلا فروردین دفترچه رابفرستم. آیا با درخواست بنده برای اعزام در برج 6 موافقت میشه؟ مثلا نامه ببرم بگم من امریه پذیرفته شدم؟ امکان ثبت نام زود تر هم وجود نداشته چون تازه باز شده امریه نفت. ممنون از سایت خوب و کارشناس های خوبتون

    1. سلام وقت بخیر بله امکان همزمانی وجود دارد اگر که تداخلی در زمان اعزام افتاد میتوانید تعجیل و یا تعویق زمان را هم درخواست کنید.

  18. با سلام
    وقت به خیر
    من لیسانس نقشه برداری دارم و به دنبال امریه هستم
    میخواستم ببینم که قبول میکنید یا خیر

  19. سلام وقت بخیر
    با داشتن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه میشه امریه گرفت یا خیر ؟ منظورم امریه قوه قضاییه هست ؟

    1. سلام نامه بسیج میتواند اولویت یا درصد جذب را بالاببرد ، اما در اصل باید شرایط اختصاصی آن ارگان را داشته باشید.

  20. سلام. من امریه قرار گاه خاتم ثبت نام کردم و از اونجایی که شانس کمی دارم میخوام امریه یه ارگان دیگه هم ثبت نام کنم.ایا این امکان داره 2جا درخواست بدم؟؟الان میتونم لغو درخواست به قرار گاه رو بزنم؟

    1. سلام. خیر تا جواب درخواست اولیه شما ابلاغ نشود نمیتوانید برای ارگان دیگری درخواست امریه ثبت کنید. در صورت ثبت هر دو درخواست شما حذف میشود.

      1. سلام شما میتوانید جز قرارگاه خاتم امریه دیگه ای هم بنویسید چون قرارگاه دیگه جزامریه حساب نمیشه

  21. سلام شب بخیر دانشجو لیسانس حسابداری و متاهل هستم.
    میتونم برا امریه بانک اقدام کنم؟

  22. سلام وقتتون بخیر
    در حین گذراندن امریه میشه در دانشگاه پیام نور برای کارشناسی ارشد ثبت نام کرد و ارشد بخونم ؟

  23. سلام من امریه قبول شدم وزارت بهداشت اگ دانشگاه قبول شم و ایست خدمت بزنم بعدا دوباره میتونم امریه بگیرم؟؟

    1. سلام. پس از پایان تحصیل مجددا به ارگان محل امریه خود مراجعه کنید چنانچه به کارشناس در زمینه تحصیلی شما نیاز داشته باشند میتوانید امریه خود را ادامه دهید در غیر اینصورت باید درخواست امریه را به سایر ارگانها ارائه دهید یا به خدمت سربازی بروید.

  24. با سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتون.
    بنده فروردین امسال کارشناسی برق مخابرات رو فارغ التحصیل شدم. با توجە بە گفته ی شما ۶ ماه بعد فارغ التحصیلی زمان هست برای دادن درخواست امریه؟
    تو برگەای کە دانشگاه داد نوشتە کە یک سال بعد آخرین نمره کە ثبت شدە فرد مشمول حساب نمیشە و تا اون وقت فرصت دارە و غیبتی نیست.
    یعنی الان من نمیتونم دیگە برا امریه درخواست بدم؟
    ممنونم از پاسخگویی شما
    با تشکر

    1. شما در همین ماه که آخرین ماه فرصتتان برای اخذ امریه می باشد می توانید اقدام کنید. بدین صورت که ابتدا شرایط اخذ سرباز امریه ی ارگان های مختلف را بررسی کنید و ارگان هایی که رشته و مدرک تحصیلی شمارا می پذیرند را انتخاب و با دردست داشتن مدارک به قسمت کارگزینی یا نیروی انسانی آن ارگان مراجعه کنید. پس از دریافت موافقت از ارگان با درخواست امریه شما، دفترچه خدمتتان را پر کرده و وارد سایت رسمی همان سازمان می شوید و ثبت نام را داخل سایت انجام می دهید و منتظر تاریخ اعزامتان می مانید.

  25. سلام خسته نباشید بابت سایت عالیتون
    من بهمن 99 معافیت تحصیلیم تموم میشه در حال حاظر مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار دارم میخونم دانشگاه آزاد قزوین اما تا این تاریخ فارق التحصیل نمیشم و نمیخوام معافیت تحصیلیمو تمدید کنم و ادامه تحصیل بدم بخاطر شرایط زندگیم ، معدل مدرک کاردانیم هم رشته نرم افزار کامپیوتر 14.74 از دانشگاه رجا ( غیر دولتی – غیر انتفاعی ) قزوین هستش . ضعیفی چشم دارم با شماره 4.5 و معاف از رزم هم هستم . دوران دبیرستان هم بسیج ثبت نام کردم چند باری هم رفتم اما دگ ادامه ندادم و بسیج فعال ندارم کارت معمولیشم گم کردم ، شانس دریافت امریه سربازی رو دارم ؟ و اگه امکانش هست ممنون میشم چند ارگانشو مثال بزنید .

    1. سلام امریه شامل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد میشود فقط و اگر تمایل به ادامه تحصیل ندارید باید انصراف دهید چون در مقطع کارشناسی ناپیوسته شامل 3 سال معافیت تحصیلی میشوید و زمانی که انصراف دهید با مقطع کاردانی اعزام میشوید

  26. سلام امریه شرکت دانش بنیان بخوام بشم
    مدرک تحصیلی مهم هست؟

  27. سلام من فارغ التحصیل لیسانس علوم آزمایشگاهی هستم. تیر ماه فارغ التحصیل شدم بلافاصله پیگیر سربازی شدم اما به دلیل کمیسیون پزشکی تا امروز طول کشیده که برگه سبز بگیرم. گویا معاف از رزم هستم. متصدی پلیس + 10 و حتی سایت خودتون میگه از شرایط امریه سپاه اینه که معاف از رزم نباشیم اما اینجا تو این مقاله گفته شذه از شرایط امریه اینه که معاف از رزم باشیم. میخواستم ببینم شانس دارم در کلینیک های پزشکی سپاه یا نیروی انتظامی شهر خودم بتونم پذیرش بگیرم‌؟ دوره تکمیلی بسیج نگذروندم و در حال حاضر هم عضو فعال نیستم. با توجه به شرایط کرونا محتمل هست که قبولم کنن؟ اگر الان برای عضویت بسیج اقدام کنم و تاریخ اعزام (که الان اول آبان هست) رو عقب بندازم فایده داره؟

    1. سلام. برای امریه سپاه باید عضویت فعال بسیج را داشته باشید گرفتن کارت عضویت فعال به حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد و به تعویق انداختند اعزام برای عضویت عملا مشکلی را بر طرف نمیکند از طرفی طبق قانون پس از بررسی پرونده کمسیون پزشکی در صورت عدم معافیت دائم مشمول باید هر چه سریعتر مراحل اعزام به خدمت را انجام دهد.

  28. سلام
    من لیسانس فیزیک دارم، برای فوق لیسانس میخوندم که انصراف دادم، میخواستم بدونم که امریه شامل من میشه، در چه زمینه ای باید اقدام کنم؟

    1. •سلام. برخی از ارگان ها در مقطع کارشناسی اقدام به جذب نیروی امریه سربازی می‌کنند باید شرایط و مقررات ارگانی که میخواهید درخواست امریه بدهید را مطالعه کنید .

  29. سلام
    من لیسانس فیزیک دارم، برای فوق لیسانس میخوندم که انصراف دادم، میخواستم بدونم که امریه شامل من میشه، در چه زمینه ای باید اقدام کنم؟

    1. •سلام. برخی از ارگان ها در مقطع کارشناسی اقدام به جذب نیروی امریه سربازی می‌کنند باید شرایط و مقررات ارگانی که میخواهید درخواست امریه بدهید را مطالعه کنید .

    1. کلا تتو در بدن اگر متوجه بشن مشکل اعصاب حساب میشه و مشکل داره .

  30. سلام چشم چپ من تنبلی داره و الان هم دانشجوی ارشد دانشگاه تهران رشته مهندسی معدن_ فرآوری مواد معدنی هستم
    میخواستم ببینم شرایط استفاده از امریه را دارم؟

  31. با سلام
    من امریه وزارت راه هستم و در حین خدمت متاهل شدم‌ و محل سکونت خانومم با محل خدمتم فاصله زیادی داره‌، امکان انتقالی هست یا نه؟و همچنین کسری خدمت شامل من میشه؟

    1. سلام
      امکان انتقالی هست ولی کسری تعلق نمیگرد

  32. سلام. من شهریور امسال فارغ التحصیل میشم از مقطع لیسانس. دانشگام دولتی و معدلم تقریبا هجدهه. احتمال زیاد به خاطر لاغری مفرطم معاف از رزم خواهم شد. چون برام مهم نیست کدوم ارگان بیفتم فقط نمیخوام در محیط نظامی باشم، میخواستم ببینم شانس امریه گرفتن در کدوم ارگان بیشتره تا همون رو درخواست بدم؟ نزدیکای شهر اصفهان زندگی میکنم.ممنون میشم جواب بدین

    1. با سلام امریه گرفتن باتوجه به مدرک شما و نیازمندی ارگان هاست .که ذکر نکردید در جه رشته ای تحصیل کردید .

  33. با عرض سلام و ادب.بنده دارم ترم آخر کارشناسی میخونم تا مرداد ماه فارق التحصیل می شوم. سوال: تا کی وقت دارم به امریه جهاد کشاورزی ثبت نام کنم و در چه سامانه ایی ثبت نام کنم لازم به مراجعه خود جهاد کشاورزی دارد یا خیر؟
    سپاسگزارم از پاسخ شما🙏🏻

    1. شما یک سال سنوات دارید اما به دلیل زمان بر بودن روند بررسی درخواست ها زودتر اقدام کنید.
      از طریق سایت tinet.irو سامانه سینا پیگیری کنید.
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  34. سلام معدلم کمی پایین تر از ۱۴ است! به هیچ عنوان امکان پذیرش نیست آیا؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به ارگان امریه کننده دارد

  35. سلام
    من مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم برای چه سازمان هایی میتونم درخواست امریه بدم؟

    1. سلام دوست عزیز
      لیست مراکز در سایت موجود است اقدام کنید

  36. سلام
    من بهمن 99 مهلت معافیت تحصیلیم تموم میشه. سابقه بسیج هم ندارم. آیا امکان داره بتونم امریه بگیرم؟ باید به کدوم سازمان ها مراجعه کنم؟

    1. سلام
      برای اخذ امریه باید حداقل یکی از این شرایط را داشته باشید: تاهل، معافیت از رزم، سابقه ایثارگری، مددجویی بهزیستی یا کمیته امداد و ارائه مدارک استعداد درخشان یا نخبگی. با توجه به مدرک تحصیلی به سازمان های مرتبط مراجعه کنید.

  37. سلام خسته نباشیدبارشته کارشناسی علوم تربیتی گرایش پیش دبستان ودبستانی میتونم امریه سربازمعلم بگیرم ممنون میشم الان جواب بدیدباتشکر

    1. سلام
      بله این امکان وجود دارد و باید منتظر فراخوان های مربوطه باشید.

  38. سلام
    من یک ماه سابقه خدمت در ارتش را قبل از دانشگاه داشتم و با قبول شدن در دانشگاه ترخیص دانشجویی گرفتم
    الان که درسم تمام شده آیا میتوانم برای امریه اقدام کنم؟

    1. سلام
      بله شما میتوانید برای امریه شدن اقدام کنید.

  39. سلام
    من دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم و مدیرعامل یک شرکت دیجیتال مارکتینگم
    از شرایط گفته شده هم هیچ کدومو ندارم چجوری بعد از پایان تحصیل امریه بگیرم؟
    اگر امریه نشم شرکت ورشکست میشه

    1. سلام. وقت بخیر
      در این زمینه حتما با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

  40. سلام وقت بخیر

    من ارشد برق هستم تا بهمن 99 معاف تحصیلی ام
    پدرم ایثارگر ولی رزمنده جبهه بوده
    معدلم با احتساب پایان نامه بالای 17 میشم

    میتونم امریه بگیرم؟

    1. سلام
      بله با توجه به اینکه پدر شما ایثارگر هستند و یکی از شرایط لازم برای امریه شدن مربوط به فرزندان ایثارگران میباشد شما با ارائه مدارک تحصیلی و سابقه ی رزمندگی پدر میتوانید برای امریه شدن در ارگان موردنظرتان اقدام کنید و احتمال پذیرش شما بالا میباشد.

      1. سلام، من دانشجوی رشته کارشناسی علوم تربیتی هستم، ترم سوم هستم، الان مشغول ب تحصیل هستم، متأهل هم هستم، الان میتونم ب دریافت امریه اقدام کنم؟

  41. سلام وقتتون بخیر .
    من ۱ تیر اعزام به خدمت دارم .
    برگ سبز برای ۱ تیر گرفتم و رفتم برای امریه آموزش و پرورش اقدام کردم و آموزش و پرورش و ستادکل نیروهای مسلح هم امریه منو تأیید کردن و تو سایت نظام وظیفه تو قسمت امریه و جذب ثبت شده .
    آموزش و پرورش به من گفته منتظر باش تا برگ اعزام جدید برات بیاد .
    ۳ تا ابهام وجود داره :
    ۱ _ منظور آموزش و پرورش برگ سبزی که قبلا گرفتن هستش یا برگ سفید ؟
    ۲ _ کسی که امریه داره تو برگ سبز و برگ سفید چیزی به اسم امریه درج میشه ؟
    ۳ _ پست میاره یا خودمون باید از پلیس+۱۰ بگیریم ؟؟؟

  42. سلام خسته نباشین.من لیسانسه معماری هستم و پدرم ۲۰ ماه از خدمت سربازیش را در مناطقه عملیاتیه جنوب گذرانده و دارای کارت ایثار هستش و سواله من اینه ک آیا میتونم امریه بگیرم؟؟ و در کدام ارگان یا سازمان.و اگر میتونم ب کجا باید مراجعه کنم.ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. سلام وقت بخیر

      لطفا سوالات خود در زمینه ی نظام وظیفه را از مشاوران آویژه دانش بگیرید

      از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد با شماره 9099072068 تماس حاصل فرمایید.

  43. سلام ميخاستم بدونم با مدرك معادل ميشه امريه سربازي گرفت؟

  44. سلام خسته نباشين
    ببخشيد سوالم اين بود كه با مدرك معادل ميشه امريه گرفت؟

  45. دانشجویان پیراپزشکی چطور میتونن برای امریه ثبت نام کنن ؟؟ آیا امکانش هست؟

  46. سلام.من فوق دیپلم کامپیوتر دارم…و شرایط 5گانه شامل حال نمیشه.
    آیا میتونم امریه بگیرم؟

  47. سلام. پدرم رزمنده دوران جنگ تحمیلی هست ۲۹ ماه . ایا امریه به من هم تعلق میگیره؟

  48. سلام.ببخشین میشه ی مقداردرموردشرط پنجم یعنی اموزش پرورش وجهاد دانشگاهی توضیح بدهید.جهاددانشگاهی یعنی دانشجوهام جزء این شرط ها میشوندومیتوانند درامریه شرکت کنند؟

  49. اگه هیچکدام از شرایط رو نداشته باشیم چی امیدی به گرفتن امریه هست؟

  50. سلام ایاامریه برای کسی ک فوق دیپلم برق دارد تعلق میگیرد ممنون میشم جواب بدین

    1. باید پیگیر اعلام امریه های سازمان های مرتبط باشید و پذیرش بگیرید

  51. سلام من دانشجویه حقوق هستم درپیام نورایاامریه برای من تعلق میگیره دردادگستری یا مکان های دیگر یان؟

    1. باید پیگیر اعلام امریه های سازمان های مختلف باشید و پذیرش بگیرید

      1. داشتن کارت سبز برای پذیرش در امریه دادگستری الزامیه؟
        یا با نداشتنه کارت سبز هم امکانش هست!

  52. سلام خدمت شما، من همه ی شرایط رو دارم فقط جز خانواده ایثار گر نیستم، امریه شامل من میشه؟

    1. از شروطی که در این مطلب عنوان شد ، حتی یک مورد رو داشته باشید میتونید نسبت به دریافت امریه سربازی اقدام کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید