نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن

نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن

شرایط دریافت کسری خدمت سربازی، یکی از مهم ترین قوانین نظام وظیفه است که مورد توجه بسیاری از مشمولین سربازی می باشد.

سازمان وظیفه با بررسی شرایط تمام مشمولان به این نتیجه رسیده است که برای پیشگیری از بروز مشکلات عدیده ای که در طی خدمت سربازی وضعیت خانوادگی و اجتماعی مشمولان را تهدید می کند، بایستی امکاناتی را فراهم آورد.

کسری خدمت، یکی از همین موارد است که سازمان وظیفه پیش روی مشمولان قرار داده است تا دوره ی سربازی راحت تری داشته باشند.

مثلا فردی که صاحب فرزند و همسر است و وظیفه ی تامین معاش خانواده را بر عهده دارد، با رفتن به سربازی و گذراندن این دوره ی نسبتا طولانی با مشکلاتی رو به رو خواهد شد، به همین دلیل این فرد می تواند واجد شرایط کسری در نظر گرفته شود.

کسری های سربازی انواع مختلفی دارد مثل کسری متاهلین، کسری ایثارگران، کسری بسیج و… که به تناسب وضعیت و شرایط مشمولان مقرر شده است.

لازم به ذکر است که سازمان وظیفه برای دریافت کسری خدمت شرایط خاصی مقرر کرده است، که تنها افراد واجد شرایط می توانند از آن بهره مند شوند که در ادامه به تفضیل به شرح این موارد می پردازیم.

گاهی ممکن است مشمولانی که قصد دریافت کسری دارند، با ابهامات و مشکلات زیادی مواجه شوند. توصیه ای که ما برای یافتن پاسخ سوالات و ابهامات به شما ارائه می دهیم، استفاده از مشاوره های تخصصی نظام وظیفه است.

شما می توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه آویژه بهره ببرید و در ارتباط با کارشناسان مجرب و متخصص این مجموعه، پاسخ سوالات خود را در زمینه نظام وظیفه، انواع معافیت های خدمت سربازی، انواع کسری، شرایط اعزام و… بدست آورید.

موضوع کسری های سربازی برای بسیاری از مشمولان امری مهم است؛ به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله سعی کرده ایم به پاسخ برخی سوالات همچون مشمولان این طرح، اقدامات لازم برای دریافت کسری و مدارک موردنیاز و… بپردازیم. پس لطفا با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

شرایط دریافت کسری خدمت چگونه است؟

شرایط دریافت کسری خدمت، هر ساله توسط سازمان وظیفه اعلام می شود. افرادی که تمامی شرایط اعلام شده را داشته باشند، مشمول این طرح می شوند و می توانند مدت زمان سربازی خود را کمتر کنند.

اما باید به این نکته اشاره کنیم که این شرایط بر حسب نوع کسری که مورد نظر مشمول است، متفاوت است. آن دسته از شرایط دریافت کسری خدمت که برای تمام انواع کسری ها وجود دارد.

یکی از اصلی ترین شرایطی که برای برخی کسری های خدمت در نظر گرفته شده است، نداشتن غیبت از خدمت است. البته در چنین شرایطی، فردی که به دلایل موجه غیبت کرده باشد در صورت توجیه غیبت می تواند از کسری استفاده کند.

شرایط دریافت کسری خدمت چگونه است؟

آشنایی با انواع کسری خدمت سربازی

در ادامه مطلب، انواع کسری های خدمت سربازی را بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی، مورد بررسی قرار می دهیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

۱- کسری خدمت ایثارگران

کسری خدمت سربازی به ازای حضور در جبهه، جانبازی و یا اسارت پدر، به فرزند مشمول سربازی تعلق می گیرد.

بر اساس ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه که به سازمان وظیفه عمومی برای هر ماه حضور در جبهه، هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت پدر به مدت ۱۲ روز، کسری خدمت برای فرزند تعیین می شود.

البته محدودیت هایی نیز برای اجرای این قانون وجود دارد، که از جمله می توان به عدم داشتن غیبت سربازی و صدور کسری ایثارگری فقط برای بیست هزار نفر در طول سال اشاره کرد.

۲- کسری خدمت مناطق امنیتی و مناطق محروم و بد آب و هوا

اگر فرد مشمول در منطقه ای خدمت کند که به لحاظ آب و هوایی دارای شرایط بدی است، منجر به کاهش طول دوره خدمت برای فرد مشمول می شود.

در این صورت از میزان خدمت آنان ۲ ماه کم شده و با احتساب دوره آموزشی پس از ۱۹ ماه، سرباز می تواند خدمت سربازی خود را به اتمام برسانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع از کسری خدمت سربازی، پیشنهاد می کنیم مقاله همه چیز درباره کسری خدمت مناطق عملیاتی، امنیتی، مناطق محروم و مناطق بد آب و هوا را مطالعه بفرمایید.

۳- کسری خدمت فرزند

این نوع کسری خدمت برای مشمولینی است که متاهل هستند و با داشتن فرزند، به مدتی مشخص از خدمت نظام وظیفه شان کسری می خورند.

بر این اساس اگر فرد مشمول قبل از سربازی یا حین خدمت صاحب فرزندی شود، به ازای داشتن هر فرزند حدود سه ماه معافیت دریافت می کند.

۴- کسری خدمت نخبگان

از جمله اقداماتی که در طول دوره تحصیل می توان انجام داد، کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان است. یکی از بهترین موارد کسر خدمت است که مخصوص دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) است.

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که جزو کانون نخبگان می باشید، شرایط لازم را برای دریافت کسری خدمت نخبگی دارید.

متقاضیان این شرط می بایست با راهنمای دریافت پروژه کسری خدمت سربازی آشنایی لازم داشته باشند. لذا پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه، مقاله شرایط پروژه کسری خدمت سربازی ۱۴۰۲ را مطالعه بفرمایید.

۵- کسری خدمت مشمولان و سربازان جانباز

بر اساس قانون جدید معافیت کسری سربازی، به ازای هر ماه سابقه حضور در جبهه، هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت، مدت ۱۲ روز از خدمت سربازی فرزندان کسر می گردد، که به آن کسر خدمت جانبازان گفته می شود.

۶- کسری خدمت متاهلین

با توجه به اینکه خانواده یکی از ارکان مهم در اجتماع است. در این کانون وجود پدر بسیار تاثیر گذار است. در نتیجه بر این اساس نظام وظیفه برای متاهلین و صاحبان فرزند کسری خدمت در نظر گرفته است.

۷- کسری خدمت بسیج فعال

کسری خدمت بسیج، یکی دیگر از مواردی است که منجر به کسر خدمت برای مشمولین نظام وظیفه عمومی می شود.

اگر فرد سابقه ی فعالیت مستمر و یا غیر مستمر در بسیج داشته باشد و اکنون که به سن مشمولیت رسیده و می خواهد به خدمت سربازی اعزام گردد، می تواند از کسر خدمت مشخص استفاده نمایند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کسری خدمت شامل چه مواردی است؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت کسری خدمت سربازی

مدارک مورد نیاز برای دریافت کسری خدمت و دانستن لیست این مدارک برای مشمولان متقاضی دریافت کسری بسیار مهم است. زیرا با جمع آوری مدارک و ارائه ی به موقع آنها به سازمان مربوطه، می توان روند دریافت کسری را تسریع کرد.

قدم اول برای این کار دریافت دفترچه راهنمای خدمت سربازی از دفاتر پلیس +10 است. این دفترچه شامل فرم هایی است که مشمول باید آنها را تکمیل کند. مدارکی همچون اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و همچنین عکس پرسنلی از دیگر مدارک لازم است.

البته افرادی که می خواهند از کسری متاهلین استفاده کنند، باید مدارک شناسایی همسر را نیز ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کسری خدمت برای متقاضیان دریافت کسری ایثارگری شامل گواهی جانبازی و رزمندگی و… است، که مشمول باید این مدارک را از بنیاد شهید و دیگر ارگان های مربوطه اخذ کنند و در موعد مقرر به سازمان وظیفه تحویل دهند.

افراد واجد شرایط برای دریافت کسری خدمت سربازی

مشمولین کسری خدمت سربازی چه کسانی هستند؟ شما نیز ممکن است با این پرسش مواجه شده باشید که آیا من نیز می توانم از کسری خدمت های سربازی استفاده کنم یا خیر؟

در پاسخ باید گفت سازمان وظیفه این امکان را فراهم آورده است که تعداد زیادی از مشمولان بتوانند از طرح های کسری خدمت استفاده کنند. این افراد بر حسب نوع کسری ها به چند دسته تقسیم می شوند.

مشمولانی که دارای فرزند هستند، یکی از این گروه ها هستند. نخبگانی که تحت نظارت سازمان ملی نخبگان و سازمان وظیفه پروژه تحقیقاتی انجام دهند نیز مشمول کسر خدمت می شوند.

فرزندان افراد جانباز و رزمنده و یا آزادگانی که در جنگ به اسارت گرفته شده اند نیز از دیگر مشمولین کسری خدمت سربازی هستند. این افراد باید مدارکی که تایید کننده مشمولیتشان در طرح کسری خدمت است را به سازمان وظیفه ارائه دهند تا با انجام بررسی های لازم، نتایج نهایی اعلام شود.

میزان کسری خدمت سربازی چقدر است؟

میزان کسری خدمت سربازی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ یکی از این موارد نوع مدرک تحصیلی مشمولان است. همچنین بنا به نوع کسری که مشمول می خواهد از آن استفاده کند، میزان کسری در نظر گرفته شده متفاوت است.

مثلا کسری متاهلین دارای فرزند برای هر فرزند سه ماه است. این در صورتی است که برای فرزندان ایثارگران به ازای هر ماه اسیری و رزمندگی و یا هر درصد جانبازی 12 روز کسری در نظر گرفته شده است.

میزان کسری خدمت سربازی برای افرادی که سابقه بسیج دارند بین یک و نیم تا سه ماه است. افرادی که به سبب پروژه از کسری خدمت برخوردار می شوند، با داشتن چند پروژه به مدت کسری آنها اضافه می شود.

برای این افراد امکان کم شدن سربازی از یک تا یازده ماه وجود دارد؛ لذا مشمول ابتدا باید نوع کسری مورد نظر خود را تعیین کند و بعد بر اساس آن مدت کسری نیز مشخص می شود.

میزان کسری خدمت سربازی چقدر است؟

نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال

به ازای هر سال فعالیت مستمر، برای فرمانده حوزه، عضو شورای حوزه و یا فرمانده واحد، با داشتن 6 ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت وی (3 ماه حداقل 60 ساعت)، حداکثر 3 ماه کسری خدمت تعلق می‌گیرد.

به ازای هر سال فعالیت مستمر، به بسیج عضو شورای واحد با داشتن 6 ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت فرد (یعنی 3 ماه حداقل 60 ساعت)، حداکثر 2/5 ماه کسری خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.

سایر بسیج هایی که در رده های مقاومت بسیج سازماندهی شده و به صورت منظم و مستمر فعالیت داشته اند، با داشتن 4 ساعت فعالیت هفتگی (3 ماه حداقل 40 ساعت)، به ازای هر سال معادل 1/5 ماه کسری خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.

با توجه به مصوبه مجلس و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، حداکثر میزان کسری خدمت بسیج با توجه به نوع سابقه بسیج مشخص می‌شود. بسیج دانش آموزی حداکثر 2 ماه کسری و سایر سابقه بسیج فعال حداکثر تا 6 ماه کسری دارند.

دریافت کسری خدمت سربازی با استفاده از کارت سبز بسیج

شرایط دریافت کارت سبز بسیج یا دوره تکمیلی بسیج، گذراندن یک دوره 45 روزه است. این دوره شامل 30 روز دوره روزکاری و 15 روز دوره شبانه‌روزی است.

در گذشته این دوره توسط سپاه در هر منطقه برگزار می‌شد و مشمولینی که این دوره را گذرانده بودند، شامل کسری خدمت سربازی دو ماهه بودند.

اعزام به هر یک از یگان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی این افراد، باعث کم شدن دو ماه دوره آموزشی می‌شد؛ اما بنا به دلایلی این قانون برداشته شده است. افرادی که این دوره را گذرانده باشند، موظف به گذراندن دوره آموزشی هستند و کارت سبز فقط دو ماه از مدت خدمت آنها کسر می‌کند.

دریافت کسری خدمت سربازی با استفاده از کارت سبز بسیج

کسری خدمت سربازی ایثارگری

در حال حاضر آن دسته از مشمولانی که کسری خدمت ایثارگری والدین آنان برای معافیت کامل کافی است، کارت معافیت دریافت می‌کنند؛ به شرطی که بر اساس امتیازات افراد متقاضی در آن سال، در اولویت بهره مندی از کسری خدمت باشند.

افراد می‌بایست متعهد گردند تا چنانچه ظرف مدت 5 سال برای گذراندن آموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوان شدند، خود را به همین منظور معرفی کنند.

پونزمراحل دریافت این کسری خدمت به شرح زیر است:

  • مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و گرفتن دفترچه ی راهنمای نظام وظیفه و مطالعه این دفترچه
  • اصل شناسنامه ی مشمولین و تصویر تمام صفحات آن
  • اصل کارت ملی شناسایی مشمولان به همراه تصویر آن
  • عکس 4*3 رنگی به صورت پرسنلی و تمام رخ با زمینه ی سفید از مشمول
  • شناسنامه ی پدر مشمول به همراه کپی از آنها
  • شناسنامه ی برادران مشمول که بالاتر از ۱۸ سال یا پایین تر از ۱۸ سال باشند. (در صورتی که مشمول دارای برادر باشد.)
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمولین به همراه کپی تایید شده ی آن از طرف سازمان سنجش
  • تکمیل فرم واکسیناسیون مشمولین
  • مراجعه به پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای انجام معاینات اولیه و تکمیل فرم معاینات توسط پزشک
  • تکمیل فرم شماره ۱ وضعیت مشمولین خدمت وظیفه
  • معرفی نامه از سوی سازمان مربوطه در مورد کسری خدمت جبهه پدر (این معرفی نامه باید معتبر و دارای مهر و موم باشد.)

طبق قانون به ازای هر شهید و یا آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت یا جانبازی با حداقل ۲۵% جانبازی فاقد فرزند پسر، یک نفر از برادران آنها از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند.

همچنین به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، ۲۵% جانبازی یک نفر از فرزندان آزادگان و جانبازان معاف می‌شوند.

طبق بند د ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه، تصویب گردید به ازای هر ماه جبهه، درصد جانبازی و هر ماه اسارت، ۱۲ روز کسر خدمت سربازی بدون سقف داده شود.

متولدین ۷۲ به قبل در حال خدمت که از قانون به ازای هر ماه جبهه، درصد جانبازی و هر ماه اسارت، 9 روز کسر خدمت سربازی ثبت کرده اند هم می‌توانند از قانون ۱۲ روز استفاده نمایند. افرادی که پدران آنها سابقه خدمت جبهه 28 ماه و بالاتر دارند از خدمت سربازی معاف هستند.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده و استفاده از کسر خدمت سربازی جبهه پدر

نحوه انجام کار به این صورت هست که مشمول باید در مرحله اول از محل خدمت ایثارگر استعلام جبهه بگیرد و در مرحله بعد با در دست داشتن مدارک زیر، برای محاسبه کسری خدمت سربازی خود تشکیل پرونده بدهد.

پونزمدارک به شرح زیر است؛ البته ممکن است در قرارگاه های مختلف مدارک متفاوت باشند:

  • گواهی حضور در جبهه از آخرین یگان خدمتی ایثارگر
  • اصل و کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه ایثارگر
  • اصل و کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه مشمول و فرزندان ذکور بالای 18 سال
  • کپی کارت پایان خدمت ایثارگر و فرزندان ذکور بالای 18 سال
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمول
  • گواهی خدمت مشمول از یگان خدمتی خطاب به مرکز مربوط
  • عکس 4*3 نظامی مشمول 3 قطعه

مدارک لازم برای تشکیل پرونده و استفاده از کسر خدمت سربازی جبهه پدر

نکات مهم در مورد کسری خدمت جبهه پدر

حضور در جبهه به میزان ۶ ماه تا ۸ ماه توسط پدر مشمولین برای فرزندان رزمندگان ۲ ماه کسر جبهه را به دنبال دارد.

۳ ماه کسر خدمت مناطق جبهه و جنگ برای افرادی که سابقه ی ۹ ماهه تا ۱۱ ماه حضور در جبهه را دارند.

برای آن دسته از افرادی که پدرشان به میزان ۱۲ ماه تا ۱۴ ماه سابقه جبهه دارد، مدت ۴ ماه کسری جبهه داده می شود.

سابقه ی ۱۵ ماه تا ۱۷ ماه حضور مستمر پدر در جبهه های جنگ حق علیه باطل به میزان ۵ ماه کسری سربازی به افراد داده می شود.

میزان ۱۸ ماه تا ۲۰ ماه حضور در جبهه توسط پدر مشمولین ۶ ماه کسری سربازی به جوانان اعطا می شود.

به فرزندان افرادی که ۲۳ ماه سابقه ی حضور در جبهه را دارند ۷ ماه کسر خدمت وظیفه تعلق می گیرد.

برای سابقه ی ۲۴ ماه تا ۲۶ ماه جبهه ی پدر مشمولین نیز ۸ ماه کسری سربازی در نظر گرفته شده است.

افراد متقاضی دریافت کسری سربازی با ۲۷ ماه تا ۲۹ ماه سابقه می توانند از ۹ ماه کسری های خدمت استفاده کنند.

نحوه پیگیری پرونده جانبازی

مرجع تشخیص درصد جانبازی و اینکه آیا تنها جانبازان دوران دفاع مقدس می‌توانند برای پسرانشان کسری خدمت سربازی دریافت کنند یا خیر، بنیاد جانبازان است.

تنها جانبازانی که در این بنیاد مدارکشان وجود دارد و به تأیید برسند، می‌توانند از این کسری خدمت ها استفاده کنند.

اگر فردی در سال های اخیر به جانبازی رسیده و اطلاعاتش در این بنیاد به ثبت رسیده باشد نیز می‌تواند از کسری خدمت سربازی استفاده کند.

چگونه کسری خدمت سربازی دریافت کنیم؟

پروژه کسری خدمت سربازی چیست؟

پروژه کسری خدمت نیز یکی از راه های موجود برای فارغ التحصیلان است تا بتوانند از طریق پروژه کسری خدمت، ماه های کمتری را مشغول گذراندن دوران خدمت ضرورت خود باشند. این پروژه کسری خدمت دارای مراحلی است که باید مشمولین آن را طی کرده تا بتوانند یک پروژه را اخذ کرده و کسری خدمت بگیرند.

یکی از نکات مهم در این نوع کسری خدمت، این است که مشمول باید دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا مقاطع بالاتر باشد تا بنیاد نخبگان پروژه کسری خدمت به آنها بدهد. هم چنین میزان کسر شدن از خدمت این افراد بستگی به نوع پروژه و میزان سختی و آسانی آن است.

برای برخی این سوال پیش می آید که آیا دانشجویان در حین تحصیل نیز می توانند مراحل اخذ پروژه کسری خدمت را طی کرده و پروژه را در طول تحصیل انجام دهند؟ باید اشاره کنیم که انجام پروژه کسری خدمت در طول تحصیل نیز امکان پذیر است.

بنابراین دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع ارشد و دکترا می توانند بین 2 تا دوازده ماه بنا بر نوع پروژه کسری خدمت بگیرند و میزان خدمت ضرورت خود را کاهش دهند.

مشمولین باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشند که عنوان پروژه باید توسط سازمان ملی نخبگان مورد تایید قرار گرفته باشد؛ در غیر این صورت به هیچ عنوان کسری خدمت برای آنان در نظر گرفته نخواهد شد.

انجام پروژه کسری در حین خدمت سربازی چگونه است؟

با توجه به اینکه یکی از دغدغه های اصلی و جدی فارغ التحصیلان دانشگاهی مبحث خدمت سربازی است،

کسری خدمت سربازی یکی از مباحث جذاب برای مشمولین پروژه کسری خدمت سربازی است. برای گرفتن پروژه های کسری خدمت کافیست دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا بالاتر باشید.

در موضوع مشمولان نخبه و استعدادهای برتر تبصره ای وجود دارد و مشمولان دارای مدرک کارشناسی نیز در صورتی که امکان ارائه پروژه تحقیقاتی را داشته باشند، می‌توانند از این امتیاز استفاده کرده و بهره ببرند.

افراد می توانند در حین تحصیل در دانشگاه و پس از فارغ التحصیلی تا زمان اعزام به خدمت سربازی درخواست پروژه های علمی و تحقیقاتی کنند. متقاضیان با آماده سازی مدارک پروژه کسری خدمت، پروژه کسری خدمت را می توانند دریافت کنند و با تکمیل پروژه مد نظر، مدت زمان خدمت خود را کاهش دهند.

مشمولین خدمت سربازی می توانند در حین خدمت نیز از پروژه کسری خدمت استفاده نمایند. افرادی که خدمت سربازی آنها به پایان نرسیده، برای گرفتن پروژه کسری حداقل باید یک ماه از مدت خدمت سربازی آنها باقی مانده باشد.

نحوه گرفتن پروژه کسری خدمت به این شکل است که ابتدا بایستی افراد مدارک و سوابق تحصیلی خود را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، به سازمان مربوط به حوزه کاری خود تحویل دهند. در ادامه با توجه به علایق خود به یکی از سازمان ها و ارگان ها ارائه دهنده پروژه کسری خدمت مراجعه کرده و پروژه کسری خدمت خود را دریافت کنند.

افراد حائز شرایط می توانند به هریک از مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح مانند جهاد خود کفایی ارتش، دانشگاه امام حسین (ع) سپاه، مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع و … مراجعه و پروژه های تحقیقاتی خود را دریافت کنند.

دریافت کسری خدمت سربازی

انواع پروژه های کسری خدمت

پروژه های سخت و وقت گیر که بسیار طولانی بوده و داوران برای جلسه دفاع مشمولین از سازمان نخبگان در جلسه حضور پیدا خواهند کرد. با این پروژه ها از 6 ماه تا یک سال کسری خدمت وظیفه به مشمول تعلق می گیرد.

پروژه ها در این گروه نسبت به گروه اول ساده تر بوده و تنها یک داور تصمیم گیرنده برای آن در روز دفاع خواهد بود، که میزان کسری برای این نوع پروژه ها از 6 ماه نیز کمتر خواهد بود.

شرایط اخذ پروژه کسری خدمت چیست؟

شرایط اخذ پروژه کسری خدمت دارای قوانین و ویژگی هایی است که طبق معمول سازمان نظام وظیفه عمومی کشور آنها را تصویب کرده و به عموم مشمولین ارائه می دهد. به همین منظور کسانی که می خواهند از این پروژه ها استفاده کنند، باید شرایط خاص خود را داشته باشند.

همانطور که مطلع هستید کسری های خدمت از طریق انجام پروژه، از قوانین جدیدی است که سازمان نظام وظیفه آنها را در چند سال گذاشته تصویب کرده است. این کسری های خدمت سربازی همانطور که از اسمش نیز پیداست از طریق انجام پروژه امکان پذیر است.

مشمولین متقاضی برای انجام این پروژه ها باید شرایط زیر را دارا باشند. این شرایط را مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه ابهام با مشاوره نظام وظیفه در مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

مهم ترین ضوابط و شرایط اخذ پروژه کسری خدمت

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس

داشتن مدرک تحصیلی در مقطع دکتری یا بالاتر

نداشتن غیبت غیر موجه برای خدمت سربازی

انتخاب پروژه توسط بنیاد ملی نخبگان

این شرایط فرصت مناسبی است تا فارغ التحصیلان دانشگاه ها بتوانند هر چه سریع تر از مزایای این کسری های خدمت نظام وظیفه استفاده کنند.

به این نکته دقت داشته باشید که انتخاب موضوع پروژه باید حتما قبل از انجام توسط سازمان بنیاد ملی نخبگان مورد تایید واقع شود. در غیر این صورت پروژه قابل قبول نخواهد بود و مشمولین نمی توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند.

شرایط کسری خدمت سربازی

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. در این راستامرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کسری خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه می دهد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موارد نظام وظیفه، مقالات بخش اخبار مشاوره نظام وظیفه را مطالعه بفرمایید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

سخن آخر

اغلب افراد به دنبال راهکاری برای معافیت کسری خدمت می باشند و می خواهند مدت زمان سربازی را در کمتر از ۲ سال، انجام دهند. کسری خدمت موارد بسیار متعددی را در بر می گیرد که میزان آن در هر یک از دسته بندی ها، متفاوت می باشد.

در برخی از معافیت کسری خدمت افراد فقط ۱ ماه کسری دریافت می کنند و در برخی دیگر تا بیش از یک سال نیز، کسری خدمت تعلق می گیرد. بنابراین لازم است مشمولین قبل از گذراندن کامل خدمت سربازی یا قبل از اعزام، اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورند.

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن را برایتان ارائه دهیم. چنانچه در این زمینه سوالی دارید، یا به دریافت مشاوره تخصصی نظام وظیفه احتیاج دارید، با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی نمایند.

سوالات متداول

سوال علامتانواع کسری خدمت سربازی کدامند؟

کسری ایثارگران – کسری مناطق محروم و بد آب و هوا – کسری بسیج فعال – کسری پروژه نخبگان – کسری متاهلین

سوال علامتمیزان کسری خدمت سربازی برای پروژه چقدر است؟

برای این افراد امکان کم شدن سربازی از یک تا یازده ماه وجود دارد.

سوال علامتکسری خدمت سربازی افراد متاهل چه مدت است؟

این افراد به ازای هر فرزند سه ماه کسری خدمت دارند، مثلا فردی که سه فرزند دارد به نسبت دیگر افراد، مدت 9 ماه کمتر خدمت می کند.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 389 نظر:
  1. باسلام فرزندم در حال خدمت است وخودم 24 ماه در جبهه های جنوب از سال 1362 تا 1364 فرمانده گروهان یکم زرهی گردان 1954 قدس برای کسری خدمت یگان محل خدمت فرزند م که در نیروی انتظامی میباشد می گویند مامشخصات شمارا نداریم باید در سایت فراجا ثبت شده باشد یعنی 7 خان رستم

  2. سلام وقت بخیر پدر بنده سال۶۹تا۷۰ بین مریوان و سنندج تو ژاندارمری خدمت کرده کسری داره

    1. با سلام خانم ناصری هستم مریوان جزو مناطق عملیاتی بعد از جنگ محسوب می‌شود و کسری تعلق می گیرد برای استعلام و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  3. سلام
    وقت شما بخیر
    ببخشید من از شما سوال پرسیدم و رفتم اقدام کردم برای کارت ایثارگری الان میگن شامل نمیشود با توجه به اینکه بر اساس طرح امام حسن مجتبی باید بهمون کارت رو بدن الان من باید کجا پیگیر بشم؟ کجا شکایت کنم؟
    سال خدمت تیر ۵۸ تا شهریور ۵۹ کرمانشاه سر پل ذهاب پادگان ابوذر بوده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام خدمت شما. خانم حاجی محمدی هستم. بفرمایید که یگان خدمت کننده شما ارتش، ژاندارمری یا سپاه بوده؟ و از کجا برای کارت ایثارگری درخواست داده اید؟ طرح امام حسن مجتبی معمولا برای کسری خدمت لحاظ می شود.

  4. سلام وقت بخیر ایا این حقیقت داره ک مدت زمان سربازی ۲۱ ماه شده ؟

  5. سلام خسته نباشید بنده کلا از12چندروزکمترایثاردارم بعداز آن آتش بس شد تااخرخدمتتم درارتش 6=68خدمت کردم منطقه چهارچندروزی به فرزند اولم کسری تعلق گرفت الان فرزند دومم درحال خدمت 7ماه خدمت هستش آیا میتونم برای پسرم کسری بگیرم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. باسلام خیر فقط یک نفر می تواند از کسری استفاده کند

  6. با سلام من از یگان خدمتیم تا محل سکونتم ۳۵۰کیلومتر فاصله است بعد برای تسویه به کارگزینی مراجعه کردم
    چون ما به صورت هفتگی خروج میکردیم چهارونیم روز حضور میزدیم ودونیم روز خروج داشتیم میگن که کسری نمیدن به شما

  7. با سلام پدر من سال ۶۸تا۷۰ بیم مریوان و سنندج توژاندارمری خدمت کرده کسری بهش تعلق میگیره

  8. سلام وقتتون بخیر، یه سوالی داشتم از خدمتتون:
    در صورتی که من بخوام دوره سربازیم رو به صورت امریه بگذرونم، می تونم از کسری بنیاد ملی نخبگان استفاده کنم؟

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم بنیاد ملی نخبگان شرایطی دارد که در صورت دارا بودن میتوان استفاده نمود از ان

  9. سلام وقتتون بخیر دوست گرامی خسته نباشد
    برابر مصوبه های جدید منی که 160کیلومتر از محل خدمتم دور بودم و قبلا میگفتن 50,کیلومتر به بالا بومی هست و سه ماه کسری شامل ما هم میشد الان باز تعلق میگیره 3ماع کسری به نظرتون؟

    1. با سلام طبق مصوبه جدید نظام وظیفه محل خدمت شما اگر از محل سکونت شما 200 کیلومتر به بالا باشد کسری 3 ماهه تعلق خواهد گرفت ولاغیر

  10. سلام خسته نباشید
    با این قانونی ک تصویب شد قانون ۲۱ ماه شدن خدمت
    کسی با کسری ایثار پدرش میتونه کمتر از ۱۴ ماه خدمت کنه؟
    چون نوشته بود حداقل باید ۱۴ ماه خدمت کرد

    1. با سلام کسری خدمت سربازی ربطی به مدت خدمت قانونی تعیین شده توسط نظام وظیفه ندارد و شما بر اساس قوانین میتوانید که هر چقدر کسری دارا می باشید صرف نظر از حداقل خدمت قانونی استفاده نمایید

  11. با سلام و خسته نباشید بنده 9ماه 21روز کسری دارم و با توجه به کم‌شدن 3ماه خدمت بنده 12ماه خدمت کردم الان که میرم واسه تسویه نیروی انتظامی راهور میگن نامه نیومده هنوز پس کی اجرایی میشود الان من 1ماه اضافه ترم خدمت دارم میکنم

    1. با سلام، قانون جدید ابلاغ شده است و شما منعی جهت دریافت کسری سه ماهه نخواهید داشت و اجرایی نیز شده است

  12. سلام پدرم از سال ۷۶ تا ۷۷ به مدت ۲۱ ماه زابل خدمت میکرد ، به من کسری تعلق میگیره ؟
    باید چی کار کنم؟

    1. سلام این منطقه شامل مناطق عملیاتی نیست و کسری تعلق نمیگیرد.

  13. سلام وقتتون بخیر من الان حدود یکسال خدمت کردم 4 ماه تهران آموزشی بودم و الان شهر خودمم ولی بخاطر شرایط یگان خدمتیم روز برگ یا 24-24 نشدم و کلا پادگانم حتی مرخصی هم ساعتی فقط میرم ( لیسانس دارم ). قانونی وجود داره که چون یکسال خدمتم اینجوری گذشته بتونم 3 ماه کسری داشته باشم مثل سربازهای غیر بومی؟ اگه راهی وجود داره لطفا راهنماییم کنید چطور پیگیر بشم ممنون

    1. در صورتی که غیر بومی باشید امکان پذیر نیست

      1. باسلام
        پدر بنده سال ۶۷ سه ماه پرندک آموزشی و ۲۱ ماه سردشت کردستان منطقه بود آیا میشه کسری رو تقسیم کرد یعنی نصف کسری رو من و نصف دیگه رو برادرم بگیره؟؟

      2. سلام ، پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون،
        بنده خدمت پدرم در لشکر۴۳ امام علی کرمانشاه(باختران سابق) سال ۶۹ تا ۷۱ بوده ، آیا کسر خدمت به بنده تعلق میگیره؟

        1. سلام این منطقه جزو مناطق عملیاتی نیست و شامل کیری خدمت نمیشود.

      3. با سلام و خسته نباشید بنده ۹ماه ۲۱روز کسری دارم و با توجه به کم‌شدن ۳ماه خدمت بنده ۱۲ماه خدمت کردم الان که میرم واسه تسویه نیروی انتظامی راهور میگن ابلاغیه نیومده هنوز پس کی اجرایی میشود الان من ۱ماه اضافه ترم خدمت دارم میکنم

        1. سلام این قانون تصویب شده و به محض تایید پادگان امکان ترخیص خواهید داشت

    1. بستگی داره کسری چی باشه واضح تر سوالتونو بفرمایید

  14. سلام من امریه بهزیستی هستم میتونم کسری مناطق غیر بومی (فاصله بیشتر از 50 کیلومتر) رو بگیرم یانه ؟
    پادگان میگه میتونی کسری بگیری بهزیستی میگه نه باید ستادکل بخشنامه بزنه

    1. برای گرفتن کسری غیر بومی فاصله محل زندگی تا محل خدمت باید بیش از 200 کیلومتر باشد.

  15. سلام من کسری طرح علم الهدی دارم . آیا میتونم از کسری پروژه علمی هم استفاده کنم؟

    1. سلام
      من تهران کار میکردم و بهم مرخصی ندادن برم شهرستان پست کنم گفتن اینجام پست کنی میشه و من از کسری غیر بومی اطلاعی نداشتم و از تهران پست کردم و یگان خدمتی امم تهرانع حالا من سوال دارم سه ماه کسری راه دوری ب من تعلق میگیره یا ن مسافت یگان خدمتی تا محل سکونت خانوادم 920 کیلومتره چجوری باید پیگری کنم یعنی منم قراره بومی حساب بشم؟

      1. با سلام خسروی هستم بسنگی دارد که محل زندگی خودتان کجا باشد اگر تهران زندگی می کنید خیر

  16. سلام علیکم … من از سال 67 تاسال 69 خدمت بودم . یک سال اول درتهران یک سال دوم در ایلام خدمت کردم . سوال بنده این است آیا میتوانم کارت ایثارگری بگیرم یانه . سوال دومم آیا میتوانم برای فرزندم کسری خدمت بگیرم یانه .درضمن فرزندم تک پسر هست و درحال خدمت باتشکر کریمی

    1. سلام بله شما می‌توانید کارت ایثار بگیرید وهم کسری برای اطلاعات بیشتر جهت اقدام با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. من لشکر 19فجر در سردشت کردستان درسال 72 الی 74 خدمت کردم، آیا کسری خدمت به فرزندم تعلق می‌گیرد یا نه، لطفا راهنمایی کنید

        1. سلام بابت هر ماه از خدمت ۹ روز کسری دریافت میکنید

  17. درود بر شما
    دوستان عزیز , لطفا قبل از اینکه برین خدمت حتما در خصوص معافیت ها و کسر خدمت ها اطلاعات کسب کنید که در حین خدمت دچار مشکل نشید مثله من
    افرادی که مدت زمان حضور پدرشون با درصد جانبازیشون به جمع عدد 30 برسه معاف هستند
    من قبل از خدمت تحقیق نکردم و بعد از 5 ماه خدمت متوجه شدم که من میتونستم از امتیاز این نوع معافیت استفاده کنم
    من پدرم سابقه 27 ماه حضور در جبهه رو داشت و 5 درصد جانبازی , جمع این دو عدد به 32 رسید و من از خدمت سربازی معاف شدم
    الکی الکی هم 5 ماه و 4 روز خدمت کردم ( توی کارت هم زده معافیت )

  18. سلام وقت بخیر.پدر من ۱۲ ماه خدمت کرده هم زمان برادرش هم داخل جبهه شهید میشه.در نتیجه برای پدرم کارت معافیت صادر میکنند.با این شرایط میشه کسری خدمت دریافت کرد؟

    1. در صورت سابقه ایثارگری پدر در جبهه بعد از ۳۰ ماه معافیت و کمتر از ۳۰ ماه به ازای هر ماه، ۱۲ روز کسری خدمت شامل میشود

      1. سلام وقتتون بخیر
        آیا حقیقت دارد به خدماتی ها (آشپزخانه کار میکردن) سال ۶۸ خدمت میکردن در مناطق عملیاتی کسری شامل نمیشه؟؟۰

        1. سلام در صورتی که خدمت شما در سال های 8 سال دفاع مقدس بوده باشد میتوانید از کسری استفاده کنید.

  19. سلام من اضاف سنوات داشتم بخشیده شده عف رهبری خورد می تونم از کسری بسیج وایثار پدر استفاده کنم

    1. سلام در صورتی که بخشیده شده باشد امکان استفاده از کسری ها را دارید.

  20. سلام خسته نباشید پدر من تو سنندج تو پادگان هفت تیر امام علی در سال 73تا 75 خدمت کرده آیا به من کسری تعلق میگیره یا خیر

    1. سلام.منطقه ای که پدر شما خدمت کردند جزو مناطق عملیاتی نیست و کسری به شما تعلق نمیگیرد.

  21. سلام
    ببخشید سوالی داشتم در خصوص کسری بابت مدرک فنی حرفه ای، چند وقتی هست که مطلع شدم به کسانی که قبل از خدمت مدرک فنی حرفه ای گرفته اند دو ماه کسری سربازی تعلق میگیره، همچنین من در حال حاضر سربازم، این کسری به من تعلق میگیره یا نه؟ تشکر

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله در صورتی که طبق طرح سرباز ماهر یکسری دوره هارا بگذرانید و مدرک کسب کنید میتوانید کسری بگیرید

  22. در سازمان زنانها خدمت کردم سال74تا76در اذربایجان غربی ایا شامل کسری خدمت فرزنم میشود

    1. در صورت 30 ماه سابقه خدمت جبهه ایثارگری معافیت حاصل میشود و اگر کمتر باشد به ازای هر ماه 12 روز کسری در پی دارد طرح کسری امام حسن مجتبی چک شود

  23. سلام بنده با 2 سال فعالی بسیج و حکم مسئولیت پایگاه چقدر کسری بهم تعلق میگیره؟

    1. بسیج فعال بصورتی که 4 ساعت فعالیت هفتگی در سال باشد 1 تا 1/5 ماه کسری میگیرد و چنانچه عضو شورای بسیج باشید 2 ماه کسری تعلق میگیرد و پست فرماندهی 3 ماه کسری تعلق میگیرد

      1. سلام پدر بنده از تاریخ ۲۳.۳.۶۶ لغایت ۲۳.۳.۶۸ بعنوان سرباز معلم در روستاهای منطقه شاهیندژ خدمت کردن آیا میتونم از کسر خدمت استفاده کنم

        1. سلام این منطقه جزو مناطق عملیاتی نیست و شامل کسری نمیشود.

  24. سلام من بچه شهرستانم و کارت سبز دارم و پذیرش سپاه تهران رو گرفتم و افتادم سپاه تهران و دفترچمو از شهرستان ابهر فرستادم که نزدیک ۳۵۰ کیلومتر با تهران فاصله داره و ۱۵ روز میمونم پادگان و ۵ روز مرخصی میگیرم و میام شهرستان خونمون! ایا کسری ۳ ماه راه دور به من تعلق میگیره؟
    به اینکه پذیرش سپاه تهران بودم گیر نمیدندکه؟

    1. در صورتی که محل خدمت در مناطق بد اب و هوا و عملیاتی و عملیاتی جنگی باشد به ازای هرکدام 3 ماه کسری صورت میگیرد و در صورت ایجاد تمامی شرایط 6 ماه کسری حاصل میشود

  25. سلام، آیا می‌توان از چند روش برای کسری خدمت استفاده کرد؟ به‌عنوان مثال ایثارگری در کنار پروژه تحقیقاتی

    1. سلام.موارد شامل کسری کسری تاهل 2 ماه کسری فرزند اول 3 ماه کسری فرزند دوم 4 ماه کسری مناطق 3 ماه کسری عضویت بسیج بسته به درجه برای 6 ساعت فعالیت هفتگی در سال از 1ونیم تا 3 ماه کسری و برای ایثارگری به زای هر ماه سابقه جبهه 12 روز به ازای هر ماه اسارت 12 روز به ازای هر درصد جانبازی 12 روز کسری و برای هر پروژه 9 ماه کسری (2 پروژه میتوانید ارائه دهید).

  26. سلام
    محل خدمتم ۱۴۷کیلومتر از خانه ام دور هست ایا شامل کسری حساب میشود و اگر میشود چندماه کسری میخورم

    1. سلام در صورت فاصله بیش از ۳۵ کیلومتر غیر بومی حساب میشوید و تا ۳ ماه کسری میتوانید دریافت کنید.

  27. سلام خسته باشید
    من در منطقه خودمون سرباز 24 هستم حتی نامه سرباز 24دارم میخاستم ببینم این شامل سه ماه کسری میشه؟

    1. بستگی داره شما از ارگانی کسری دریافت کردید یا نه

  28. سلام خسته نباشید پدر من از سال۷۱تا ۷۳تو مرز خدمت کرده ایا به من کسری تعلق میگیرد

    1. سلام به ازای هر ماه خدمت در مناطق عملیاتی بعد از جنگ 12 روز کسری به شما تعلق میگیرد.

    2. سلام روزتون بخیر من سال 73تا 75درلشکر 28سنندج خدمت کردم پسرم برج 9 اعزام شده من قبل از بخاطر کارم نتونستم برم بعداز عید رفتم گفتند قبل از عید تعلق میگرفت الان نه چونکه من تو یگان خدمات خدمت کردم ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. تا آخر مهر سال ۷۵ سنندج منطقه امنیتی درگیر حساب میشه باید ماهی ۹روز کسری تعلق بگیره

  29. سلام قانون ۵۰ کیلومتری محل زندگی از محل ارسال دفترچه حساب میشه یا محل صدور شناسنامه

  30. سلام وقتتون بخیر
    کسی که چند جزء از قرآن حفظ باشه
    یا حافظ قران باشه چقدر کسری تعلق میگیرد

    1. ﺳﻼﻡﻭﻗﺘﺘﻮﻥﺑﺨﯿﺮﮐﺴﺮﯼﻧﺪﺍﺭﻩﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪﺍﻣﺘﯿﺎﺯﻣﺤﺴﻮﺏﻣﯿﺸﻪﺜﻣﻼﻣﯿﺘﻮﻧﯿﻦﺍﻭﻟﯿﻦﻣﺤﻞﺧﺪﻣﺘﺘﻮﻧﻮﺧﻮﺩﺗﻮﻥﻧﺎﯾﯿﻦﮐﻨﯿﺪ

  31. سلام
    سوالم راجع به کسر خدمت فاصله از محل اسکان
    پسرم ساکن کرج هست و دیپلمه
    اگه در شهر قزوین خدمت کنه مشمول کسر ۳ ماه هست؟
    اصلا در خصوص فواصل دستورالعمل کسری خدمت چی میگه ؟

    1. اگر محل سکونت شما از محل خدمت 50 کیلومتر دورتر باشد طبق قانون کسری تا سقف سه ماه می تونید کسری بگیرید

  32. سلام من مشکل خانواده گی دارم من الان ۶ ماه خدمتم ولی به دلیل مشکلات خانوادگی نمی توانم ادامه دهم پدرم مواد مصرف میکند مادرم دوسال جدا ولی هنوز طلاق نگرفته من به دلیل مشکل مالی نمی توانم ادامه دهم تک فرزندم هستم نه خواهر دارم نه برادر کسری شامل من میشه

    1. درصورتی که مشکل پزشکی پدر شما از طریق سازمان نظام وظیفه تایید شود و همچنین کمیسیون هم رای تایید دهد امکان پذیر میباشد

  33. سلام مجدد من ۶ سال فعالیت بسیج دارم از این ۶ سال ۳ سالش مربوط ب دوران دانش آموزی هست و ۳ سال دیگ بعد از اتمام تحصیل دانش آموزی
    حالا ب من ۶ ماه کسری رو کامل میدن؟
    ممنون

    1. سلام بسته به مقام شما در بسیج کسری تعلق میگیرد اگر بسیج فعال بوده اید به ازای هر ۴ ساعت فعالیت هفتگی در سال ۱ تا ۱ونیم ماه کسری دریافت میکنید

    2. سلام کشی خبر داره نامه کسر خدمت از لویزان بعد از چند روز به دست نفر میرسه

  34. سلام
    بنده در سال ۶۷ الی ۶۹ درگروه ۹۹ پدافند هوایی که در نیروی زمینی ارتش بوده در منطقه عمومی شهرک صنعتی کاوه در شرکتها مختلف خدمت کرده ام آیا کسر خدمت به فرزندم تعلق می گیرد یا نه

    1. سلام این منطقه در لست مناطق عملیاتی وجود ندارد و شامل کسری نمیشود.

  35. سلام وقت بخیر . بنده هنگام پست دفترچه در تهران سکونت داشتیم الان به اطراف تهران جابجایی داشتیم و فاصله یگان من با منزل به 60 کیلومتر میرسه خواستم بپرسم برای این کسری راه دور چطور اقدام کنم ؟

    1. سلام برای تغیر ادرس محل سکونت و اعمال کسری به پلیس +10 مراجعه کنید.

    2. سلام پدرمن درسال 1367تا1372سرباز بوده در سیستان بلوچستان آیا خودم سربازم هستم چقدر کسره بهم میدن

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم طبق طرح امام حسن مجتبی به ازای هر ماه ۹ روز کسری تعلق میگیرد با مشاورین آویژه تماس حاصل فرمایید که ناحیتون برای دریافت کسری بررسی شود

  36. “سلام و عرض خسته نباشید بنده فاصله خونم تا یگان خدمتیم بیش از 100کیلومتره در مناطق بد آب و هوا و عملیاتی چقدر کسری به من تعلق میگیره؟”

    1. سلام میزان کسری خدمت برای شما حداکثر کلا ۶ ماه است شما غیر بومی محسوب می شید و 18 ماه

  37. سلام خسته نباشید من حین خدمت هستم ،،، من سابقه بسیج ۵ سال دارم ولی دوره های پانزده روزه و چهل و پنج روزه رو ندارم ،،گفتن از دروس آمادگی دفاعی دبیرستان تطبیق میخوره ،،،یعنی چقدر کسری میگیرم

    1. شما بابت هر سال سابقه بسیج 1 ماه تا 5/1 ماه کسری می گیرید و سقفش 6 ماه هست

  38. سلام خسته نباشید من حین خدمت هستم ،،، من سابقه بسیج ۵ سال دارم ولی برگه سبز دوره پانزده و چهل و پنج روزه رو ندارم ،به من کسری خدمت تعلق میگیره ؟ اگه میگیره حداکثر چقدره؟

  39. سلام با عرض و ادب
    بنده از سال 1368/07/18 الی1371/07/18 در منطقه سرپل ذهاب در اتش خدمت سربازی انجام وظیفه کردم از کسری ایثارگری برای فرزندم می توانم استفاده کنم؟

    1. سلام بله به ازای هر ماه از خدمت شما 9 روز کسری میگیرند.

  40. سلام من برای دوره تکمیلی 30 روز رو رفتم اما اون 15 روز رو نرفتم آیا میتونم در طول خدمت برم و کسری میخورم ؟؟

    1. سلام خیر در حین خدمت نمیتوانید تکمیل کنید و به دوره بروید

  41. سلام.من پدرم سال ۷۱ به مدت ۱0 ماه در کردستان در منطقه عملیاتی خدمت کرده آیا کسری به من تعلق میگیرد ؟

    1. در صورتی که منطقه خدمتی ایسان جزو مناطق عملیاتی اعلام شده باشد به ازای هر ماه از خئمت ایشان 9 روز کسری تعلق میگیرد.

  42. سلام وقت بخیر .کسی که درحین سربازی ازدواج کنه کسری بهش میدن؟ب کجاباید مراجعه کرد؟؟

    1. سلام بله مدارک ازدواج را به فرمانده پادگان خدمتی ارائه دهید

  43. با سلام من الان سربازم هستم پدرم 7 ماه منطقه جنگی داره و نامه کسری هم رفتم گرفتم ولی چون موقع اعزام بعلت غیبت 6 ماه اضافه در برگ اعزامم خورده بود الان میگن نمی تونم از کسری استفاده کنم در حالی که مقام معظم رهبری غیبت ها را عفو کردند و شامل منم شده است. به نظرتون چکار باید بکنم؟ آیا دستورالعمل وجود داره که بتونم کسری را استفاده کنم؟

    1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و غیبت دا توجیه کنید در صورت تایید نامه و بخشیدگی غیبت امکان گرفتن کسری را دارید

  44. پدر من ۸۰ ماه ایثارگری در مناطق عملیاتی. حضور داشته و تک پسر هم هستم آیا از خدمت سربازی معاف هستم!

  45. سلام وقت بخیر ببخشید من پدرم سال 68 تا 70 زاهدان بوده در نیروی انتظامی خدمت کرده آیا شامل کسری میشوم؟

    1. سلام وقتتون بخیر در سال ۷۶ تا ۹۶ اگر منطقه جنگی بوده است امکان گرفتن کارت ایثارگری می‌تواند وجود داشته باشد.

      1. سلام و خسته نباشید
        پدر من سال ۶۶ تا ۶۸ خدمت کرده ۱۹ ماه تهران بوده ۴ ماه گیلان غرب بوده آیا شامل کسری میشود لطفاً جواب بدید و یه چیز دیگه من کنکور که دادم داخل کارنامه زده بود ٪۲۵ درصد ایثار گر حالا نمی‌دونم لطفاً راهنمایم کنید

    2. باسلام و عرض ادب
      میبخشید من حدودا ۱۴ ماه کسری دارم. میخواستم بدونم اگر خدمتم رو در مناطقی بگذرونم که مدت زمان خدمت در اونجا ۱۸ یا ۱۹ هست. آیا مدت زمان کسری من از ۱۹ ماه کم میشه؟ چون بعضیا اینطور میگن که از همون ۱۹ ماه کم میشه و بعضی افراد میگن از ۲۴ ماه کم میشه و کسری منطقه رو به نسبت خدمت میدن. خیلی ممنونم از راهنمایی تون.

  46. سلام پدرم ۱۸ماه هوانیروز مسجدسلیمان خدمت کرده آیا برای من امکان کسری گرفتن هست؟!

  47. سلاام وقت بخیر ،من درمنطقه عملیاتی خدمت میکنم ،بعد ده ماه کسری پدری وبسیج دارم الان چن ماه دیگه باید خدمت کنم ؟؟

  48. سلام خدمت شما پدر بنده زمان جنگ سربازی رفته و خدمت کرده ۱۳ ماه کرمانشاه پادگانش بوده و به مرز اعزام میشه البته پشت مرز میخواستم ببینم چقدر کسری برای من لحاظ میشه من الان ۳ ماه از خدمتم گذشته و در نیروی انتظامی خدمت میکنم فراجا و اینکه مدارک ایثار چجوری باید تهیه کنند ایشون ؟

  49. سلام ببخشید میشه درباره طرح شهید علم الهی توضیح بدید و آیا میشه علاوه بر کسری خدمت که از این طرح گرفت ۶ماه بسیج فعال هم گرفت و اینکه برای شرکت در این طرح باید چیکار کنیم تسکر

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاع بیشتر با کارشناس ما تماس بگیرید

  50. سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم اگر یک پروژه ی کسری ۶ ماهه رو از دانشگاه امام حسین(ع) که ذیل سپاه تعریف میشه گرفته باشم ولی بعد از اعزام و تقسیم سرباز ارتش بشم، آیا اون پروژه ی کسری(که برای سپاه انجام شده)رو ارتش قبول میکنه یا نه؟ به عبارت دیگه اگر برای یک یگاه پروژه ی کسری انجام داده باشم آیا یگان دیگه هم اونو قبول میکنه؟ ممنون

  51. سلام خسته نباشی ۱۱ماه ۲۳روز اعزامی سپاه در منطقه عملیاتی جزیره مجنون خدمت کرده، ۸ماه حضور بعد از قطعنامه خدمت کرده الان ۸ ماه زمان صلح کسر خدمت حساب میشه

    1. باسلام من ازسال75تا77د سیستان و بلوچستان درمرز خدمت کرده ام آیا کسری خدمت شامل حال پسرم که سرباز از میشود باتشکر خم

  52. سلام. من سه روز نهست داشتم از خدمت و شش ماه هم کسری از بسیج گرفتم ایا کسری بسیج من اعمال می شود؟؟؟!!!

      1. سلام و چقت بخیر ، پدر بنده از مهر 1373 تا مهر 1375 تو قصر شیرین سرباز بوده، آیا کسری به بنده تعلق می‌گیرد ؟

        1. سلام این منطقه جزو مناطق عملیاتی نیست و شامل کسری نمشود.

  53. سلام. من سه روز نهست داشتم از خدمت و شش ماه هم کسری از بسیج گرفتم ایا کسری بسیج من اعمال می شود؟؟؟

  54. سلام ببخشید پدر من ۲۴ ماه جبهه رفته و کارت ایثار هم داره امکان کسری هست آیا ؟ اگر بله چه مقدار ؟

    1. سلام
      بله احتمال کسری خدمت وجود دارد اما بستگی به سال خدمت پدر شما دارد

  55. سلام وقت بخیر ببخشید من در منطقه مرزی خدمت میکنم و ۱۷ماه خدمت هستم . ۷ ماه خدمت رو رفتم بعد ۱۹ ماه فرار از خدمت داشتم الان دوباره از فروردین امسال رفتم خدمت و حدودا اواسط بهمن ماه تموم میشم و ۵ ماه از خدمتم مونده میخواستم ازدواج کنم آیا با توجه به غیبتی که داشتم ۲ ماه کسری متاهلی به من تعلق میگیرد؟

    1. سلام .وقت شما بخیر.به نظرنظام وظیفه بستگی دارد اما معمولا ازدواج قبل از تاریخ اعزام ملاک است.

  56. سلام بنده متاهلم و ۹سال سابقه بسیجی فعال دارم، چقد کسری شاملم میشه؟ و الان میخام دفترچه پست کنم، چه‌موقع کارای کسری و تکمیل پرونده رو انجام بدم؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر در مورد میزان کسری برای موقعیت شما،با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  57. سلام. بنده متاهلم و فرزندی ندارم و بیش از ۹سال سابقه بسیجی فعال دارم ، چقد کسری میتونم بگیرم؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر در مورد میزان کسری برای موقعیت شما،با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  58. سلام درود بر شما
    پدر بنده از سال67/7/15تاسال68/10/15خدمت توی منطقه عملیاتی بمو که در سرپل ذهاب است خدمت کرده بد الان پشت کارتش زدن مدت خدمت انجام. شده 27ماه خودش میگه که خریدم اون 12ماه رو الان فقط اون 15ماه رو برای من حساب میکنن یا اونیم که خریده و 6/21روزم سابقه جبهه در همان منطقه داره ممنون میشم راهنمایی بکنید

    1. با سلام اگر بین 67 تا 69 خدمت کرده باشند دوره احتیاط محسوب میشود

  59. سلام پدر بنده ازشال68تا69در لشکر 77خراسان تو اندیمشک بوده آیا کسری شاملش میشع

    1. سلام
      بستگی به نوع خدمتی دارد که بین این سال ها داشتند

  60. من از سال 95 کارگاه دارم و 5 نفر کارگر دارم که بیمه تامین اجتماعی هم هستن آیا میتونم کسری کارآفرینی بگیرم ؟

  61. سلام وقت بخیر پدر من “5 درصد جانبازی” “1 ماه و 20 روز جبهه” “24 ماه و 6 روز هم خدمت سربازی در منطقه عملیاتی سال 70 تا 72” دارد آیا می توانم معافیت بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به مواردی که بیان کردید،کسری خدمت با توجه به قوانین جدید برای شما لحاظ خواهد شد

  62. سلام من همسرم اگر الان عقدنامه رو ببرد کلا دو ماه مانده خدمت را تمام کمد آیاکسدی متاهلی شامل مبشه یا خیر؟؟ و دیگع ترخیص می‌شود؟؟ و اینکه چقدر طول میکشه که کارای ترخیص انجام بشه و برگه کسدی بیاد و ترخیص بشه بعد از بردن عقدنامه

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به نظر نظام وظیفه دارد.اما اگر شرایط را دارا باشند امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  63. سلام من همسرم اگر الان عقدنامه رو ببرد کلا دو ماه مانده خدمت را تمام کمد آیاکسدی متاهلی شامل مبشه یا خیر؟؟ و دیگع ترخیص می‌شود؟؟ و اینکه چقدر طول میکشه که کارای ترخیص انجام بشه و برگه کسدی بیاد و ترخیص بشه بعد از بردن عقدنامه

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به نظر نظام وظیفه دارد.اما اگر شرایط را دارا باشند امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  64. سلام ببخشید همسر من اگر الان عقد بکنیم و برگه عقد را ببرد کلا دو ماه سربازی دارد آیا کسری را دریافت کرده و ترخیص خواهد شد یعنی شامل او می‌شود؟؟؟؟ و اینکه چند وقت طول می‌کشد که جواب ترخیص و کسری بیاد و بزاره تو پرونده و ترخیص بشع؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به نظر نظام وظیفه دارد.اما اگر شرایط را دارا باشند امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  65. ۰سلام بنده ۲۱ماه سابقه خدمت سربازی در ل۲۸کردستان سال ۶۲الی۶۴را دارم به فرزندم چند ماه کسری خدمت میخوره ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      بابت احتساب کسری خدمت قوانین جدید لحاظ خواهد شد

  66. سلام
    فاصله بین شهر محل سکونت و خدمت من 45 کیلومتره الان حدود پانزده ماه خدمت کردم میخواستم ببینم اگه برم یه شهر دورتر خدمت کنم کسری غیر بومی رو میتونم بگیرم؟

      1. ببخشید جسارتا این کسری غیربومی در قالب مرخصی در طول خدمت داده میشه یا از مدت خدمت کم میشه؟ منظورم اینه که یک سرباز غیربومی بعد از 21 ماه (با فرض مدت خدمت 24 ماهه) میتونه تسویه انجام بده؟

        با سپاس فراوان

  67. سلام ببخشید پدر من ۲۴ ماه خدمت جبهه داره ۵ ماه هم بسیجی داره بعد پدر من فوت کرده بعد دادش بزرگتر دارم خدمت رفته وزن و بچه داره میخواستم بدونم معاف میشم یا نه

    1. سلام برای کفالت مادر نمی توانید اقدام کنید چون برارد بالای 18 دارید اگر پدر منطقه عملیاتی بودند میتوانید کسری در خدمت بگیرید نه معافیت

      1. یک نفر متاهل و دارای پنج فرزند چقدر کسر خدمت میخورد و38سال سن دارد

    2. سلام من پدرم سال 70تا72ایلام خدمت کرده کسی شامل من میشه؟

    3. سلام من غیبت دارم اگر اونو درستش کنم 20 درصد جانبازی داره پدرم 7 ماه هم جبهه که البته خیلی بیشتر ولی همین قدرش ثبت شده و میگن اگر به امتیاز 30 برسه میتونم معافیت بگیریم الان 27 دو ماه اموزشی رو هم تموم کردم میخواستم بدونم میتونم معاف شم یا نه و اینکه پدرم سربازیشو رفته بوده و داوطلبی رفته

  68. پسر من گرگانی بوده و سرباز تیپ 230 گرگان می باشد و مدت 15 ماه پادگان جی مامور ورزشی می باشد ولی در این مدت بصورت تمام وقت در آشپزخانه و جاهای دیگر پادگان خدمت کرده است آیا شامل کسری خدمت می باشد

  69. سلام.اینکه به ازای هر ماه کسری ۴.۵ روز از یک ماه کم میکنن داستانش چیه ؟

  70. سلام
    پدرم ۷۰سال سن رو رد کرده
    آیا میتوانم با گرفتن کفالتش از ادامه خدمت معاف بشم؟
    ۳ماه خدمتم مونده
    برای استخدام لازمه که زود کارتم رو بگیرم

  71. سلام من کسری ایثارگری تحویل دادم به مدت 50 روز میگن موقع تسویه چون کسری آوردم اضافه خدمت میزنن چن روز میخاستم ببینم همچین چیزی واقعیت داره؟دستورالعملی راجع به این موضوع هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای تاسیس مطب برای شما مشکلی ایجاد نمیشود ولی حتما با مشاورین ما درباره بررسی جزعیات تماس بگیرید

  72. سلام وقت بخیر
    فاصله سکونت من تا یگان بیشتر از ۵۰ کیلومتر هست و روز برگ هستم و هیج شبی داخل پادکان نیستم
    ایا کسری ۳ ماه غیر بومی شامل من میشه ؟ از کجا باید پیگیری کنم

    1. سلام وقتتون بخیر از طریق سازمان نظام وظیفه اقدام فرمایید.

  73. سلام من تهران سکونت داشتم الان خونمون رفته تبریز میخواستم بدونم کسری راه دور به من تعلق می گیرد

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی امکان پذیر می باشد برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  74. سلام من تهران سکونت داشتم الان خونمون رفته تبریز میخواستم بدونم کسری راه دور به من تعلق می گیرد

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی امکان پذیر می باشد برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  75. سلام من متاهلم و یک فرزند دارم.پدرم جانباز ۲۰ درصده و ۲۴ ماه هم جبهه داره و برادر هم معاف شده ازطریق پدرم.میخواستم بدونم میتونم هم از کسری فرزند داشتن هم از کسری جانبازی پدرم استفاده کنم؟؟؟ممنون میشم پاسخ بدید…

    1. سلام خدمت شما، درصورت نداشتن غیبت میتوانید از ۲ماه کسری متاهلی، ۳ماه کسری فرزند و حدود ۵ ماه از باقیمانده ایثارگری و جانبازی پدر استفاده کنید .

      1. سلام من متاهلم چهارسال غیبت دارم پدرم دوسال جبهه بوده لیسانس دارم بسیج فعال دانشجویی و محلات دارم پدرم ۳۳سال خدمت کرده در نیروی انتظامی و دوسالشم منطقه عملیاتی خدمت کرده خودمم تک فرزند هستم و البته فرزند خونده من میتونم معافیت بگیرم ؟

        1. سلام وقتتون بخیر باشه در صورت مشکل پزشکی امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

  76. سلام من متاهلم و یک فرزند دارم.پدرم جانباز ۲۰ درصده و ۲۴ ماه هم جبهه داره و برادر هم معاف شده ازطریق پدرم.میخواستم بدونم میتونم هم از کسری فرزند داشتن هم از کسری جانبازی پدرم استفاده کنم؟؟؟ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام خدمت شما، درصورت نداشتن غیبت میتوانید از ۲ماه کسری متاهلی، ۳ماه کسری فرزند و حدود ۵ ماه از باقیمانده ایثارگری و جانبازی پدر استفاده کنید .

  77. باسلام پدرم ۲۴ماه سابقه جبهه زمان جنگ رو دارنداما اقدام به گرفتن کارت ایثارگری نکردن.الان که من برای خدمت سربازی کسری میخام بگیرم رفتم دنبال کارهاش ومدارک تحویل دادم . میگن برای اینکه کارت بهت بدن باید شاهد بیاری که ‌درجبهه خدمت کردی.میشه راهنماییم کنید.ممنون میشم

    1. سلام. در صورت مفقود شدن مدارک مربوط به حضور در منطقه فرد ایثارگر میتواند از همرزمانش به عنوان شاهد حضور استفاده کند.

  78. سلام میخواستم بدونم اونی که پشت دفترچه داره میتونه ازکسری پایگاه استفاده کنه

  79. سلام من به موقع به سربازی رفتم و غیبت نخوردم اما در حین خدمت سربازی 6 روز غیبت(نهست) کردم ایا میتونم از کسری خدمت بسیج و ایثارگری پدرم استفاده کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      ابتدا باید غیبت توجیه شود تا بتوانید از کسری استفاده کنید

  80. سلام وقتتون بخیر من بابام 15 ماه جبهه و10 درصد جانبازی داره و 6ماه گسری بسیج هم دارم در مجموع میشه 8ماه سربازی اگه منطقه دور و بد آب و هوا بیافتم 3ماه کسری دوری وبدی آب وهوا رو میدن؟

    1. سلام. بلی کسری مناطق بد آب و هوا به سایر کسری ها مربوط نیست و برای تمام افراد شاغل به خدمت در این مناطق اعمال میشود

  81. سلام من الان یک سال هست نیرو انتظامی خدمت میکنم کسری خدمت اب و هوا و منطقه عملیاتی چجور محاسبه میشه؟برای هر کدوم جداگانه ۳ ماه کسری هست ایا ۶ ماه کسری تعلق میگیره؟

    1. سلام وقت بخیر
      تمام مواردی که بیان کردید باهم لحاظ خواهد شد

    1. سلام وقت بخیر کسری خدمت برای مناطق بد آب و هوا یا مناطق جنگی فقط بوده و از 2الی 3 ماه در نظر گرفته میشود

      1. سلام، پدر من ٢٤ ماه جبهه داره و ٥٪؜جانبازي دارد جمعش ميشه٢٩
        و من متهل هستم و كسري بسيج هم دارم،اضاف پشت دفترچه اي داشتم ولي بخشيده شده ايا ميشه از کسریها استفاده کرد.الان هم سرباز هستم

    2. اگر داخل شهرستان باشم و کد ملی برای یه شهرستان دیگه کسری خدمت چطور هست،،شهرستان خدمت شهرستان محل سکونتم هست ولی کد ملی برای یه شهرستان دیگه،،

      1. سلام میخواستم بدونم اونی که پشت دفترچه داره میتونه ازکسری پایگاه استفاده کنه

          1. سلام
            ۸ماه و ۱۲ روز کسر خدمت پدرم را دارم در منطقه غیر بومی و بد ابو هوا خدمت میکنم که ۱۸ ماه کل خدمت هستش، امروز که نامه کسر خدمتو بردم میگن به ازا هر ماه کسر خدمت ۱۰ رو کم میشه یعنی ۸۴ روزش کم میشه و کلا کسر خدمتم میشه ۵ ماه و هشت روز ایا این قانونیه؟ و اگر نه چطور پیگیری کنم، نیروی انتظامی هستم

  82. با سلام ببخشید پدر من در سال 67/5/18 تا 69/5/18 در منطقه عملیاتی زرهی زاهدان لشکر 88 زاهدان خدمت کرده 35 درصد کارت جانبازی را گرفته ایا سابقه جبهه به پدرم تعلق میگیره یا نع البته ارتش زمینی بوده

    1. سلام وقت بخیر برای دریافت سابقه جبهه ایشان باید به یگان خدمتی ایشان مراجعه کنید

  83. با سلام ببخشید پدر من در سال 67/5/18 تا 69/5/18 در منطقه عملیاتی زرهی زاهدان لشکر 88 زاهدان خدمت میکرده کارت جانبازی 35 درصد را گرفته ولی سابقه جبهه نیست ایا به پدرم سابقه جبهه تعلق میگیره یا نع. البته ارتش زمینی خدمت میکرده مجروح هم شده یه چشم نابینا داره و موجی روحی روانی هم هست

    1. سلام وقت بخیر برای دریافت سابقه جبهه ایشان باید به یگان خدمتی ایشان مراجعه کنید

      1. سلام درود بر شما
        پدر بنده از سال67/7/15تاسال68/10/15خدمت توی منطقه عملیاتی بمو که در سرپل ذهاب است خدمت کرده بد الان پشت کارتش زدن مدت خدمت انجام. شده 27ماه خودش میگه که خریدم اون 12ماه رو الان فقط اون 15ماه رو برای من حساب میکنن یا اونیم که خریده و 6/21روزم سابقه جبهه در همان منطقه داره ممنون میشم راهنمایی بکنید

        1. با سلام اگر بین 67 تا 69 خدمت کرده باشند دوره احتیاط محسوب میشود

  84. سلام
    بنده محل سکونتم تا پادگان ۵۶ کیلومتر فاصله داره اهل روستا هستم
    ولی پلیس +۱۰ که دفتر چه پست کردم ۳۲ کیلومتر فاصله داره کسری سه ماه راه دور تعلق میگیره به من یا نه؟

      1. سلام من از سال۷۱ تا سال ۷۳ در منطقه ما آباد نیروی ماموریتی بودم می‌خوام بدونم به پسرم کسری تعلق می‌گیره یا نه

        1. سلام این منطقه جزو مناطق عملیاتی نیست و کسری تعلق نمیگیرد.

  85. سلام بنده اهل روستا هستم و فاصله ی محل زندگی تا پادگان ۵۶ کیلومتر است اما پلیس+۱۰ ای که دفترچه پست کردم ۳۲ کیلومتر فاصله دارد ایا کسری سه ماه به من تعلق میگیرد یا نه

    1. با سلام ببخشید پدر من در سال 67/5/18 تا 69/5/18 در منطقه عملیاتی زرهی زاهدان لشکر 88 زاهدان خدمت کرده 35 درصد کارت جانبازی را گرفته ایا سابقه جبهه به پدرم تعلق میگیره یا نع البته ارتش زمینی بوده

      1. سلام وقت بخیر برای دریافت سابقه جبهه ایشان باید به یگان خدمتی ایشان مراجعه کنید

  86. سلام پدر من سال ۶۸ تا ۷۰ سرباز نیرو زمینی ارتش ارومیه بوده
    کسری تعلق میگیره چند روز؟؟

  87. سلام اگر 7سال بسیج فعال داشته باشم و برگه ی سبز (دوره ی 45روزه ی بسیج گذراندم) داشته باشم و ارگان خدمتی سپاه باشه مجموعا چقدر کسری میگیرم و چند ماه باید خدمت کنم؟

  88. سلام 2سوال داشتم اول اینکه از کجا میتونم میزان خدمت هر منطقه ببینم دوم اینکه اگر شهری که محل خدمتم میفته منطقه عملیاتی غیر درگیر باشه و با شهر محل سکونتم بیش از 50کیلومتر فاصله داشته باشه میزان خدمتم چند ماه می‌شود؟

    1. برای هر ماه ایثارگری پدر 12 روز کسری خدمت تعلق می گیرد

  89. سلام خسته نباشید
    بنده فرزند همسر شهید هستم (فرزند شهید نیستم)
    آیا امکان دریافت کسری خدمت برای من وجود دارد؟
    با تشکر

    1. سلام . خیر امکان استفاده از سهمیه های ایثارگری تنها برای فرزند ایثارگر یا بردار ایشان وجود دارد.

    2. سلام خسته نباشی ۱۱ماه ۲۳روز اعزامی سپاه در منطقه عملیاتی جزیره مجنون خدمت کرده، ۸ماه حضور بعد از قطعنامه خدمت کرده الان ۸ ماه زمان صلح کسر خدمت حساب میشه

  90. سلام خسته نباشید
    مادر بنده همسر شهید میباشد (بنده فرزند شهید نیستم)
    آیا من میتونم کسری خدمت بگیرم؟
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر. اگر قیومیت و سرپرستی شما قبل از فوت ایشان رسمی نشده باشد متاسفانه به شما تعلق نخواهد گرفت .

  91. سلام خسته نباشید پدر بنده ۱۸ماه سربازی کرده که از این ۱۸ماه سه ماه اول سربازیش در زمان جنگ بوده یعنی سه ماه اول سربازیش توی سه ماه اخر جنگ بوده بعد کارت ایثار گری هم دارن و در منطقه ی عملیاتی بودن در آذربایجان غربی بعد من سوالم اینه ایا اگه به من کسری بدن فقط بابت این سه ماه میدن یا کلا ۱۸ماه پدرم شامل میشم؟

      1. سلام
        اون مدت که بعد قطع نامه است رو ۸۰٪ رو حساب میکنن و کسری شامل اون مدت هم میشه

  92. سلام . چند سال قبل طرح سرباز کارفرما مطرح بود آیا الان هم چنین طرحی وجود دارد یا نه ؟ یعنی کسانی که کسب وکار دارند باید کسب و کار و کارگران خود را اخراج کنه تا بره خدمت ؟

  93. پدر من از سال 1372تاسال1374در لشکر77مشهد خدمت کرده که تیپ شون اون موقع رفته اهواز کسری تعلق میگیره

    1. درصورت داشتن کارت ایثارگری کسری خدمت به شما تعلق دارد مدت جبهه را یگان خدمتی تایید می کند

    1. بله کار آفرینان بعنوان مشوق کسری خدمت شش ماه دارند و اگر در مناطق محروم کار آفرینی انجام دهید ممکن است بیشتر از شش ماه هم تشویقی کسری خدمت دریافت کنید

  94. سلام بنده اعزامی ۱۴۰۰/۲/۱ هستم.
    و در هوانیروز اصفهان خدمت می کنم.
    با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی داخلی.
    میخاستم ببینم برای اخذ پروژه کسری خدمت دقیقا باید چکار کنم لطفا دقیقا توضیح دهید که چه مراحلی را باید پشت سر بگذارم.
    با تشکر

    1. به دانشگاه امام حسین یا بنیاد نیروی مصلح یا نخبگان رزمه بفرستید ولی درحین سربازی امکان گرفتن پروژه نیست

  95. سلام بنده هم اکنون بسیج دانشجویی دارم و بسیج محل در هردو فعالی دارم. سوالم اینه از هر دو برای کسری میشه استفاده کرد؟

    1. سلام. خیر شما نمیتوانید برای یکسال فعالیت در دو مکان درخواست کسر خدمت داشته باشید.

    2. سلام
      سلام بنده ۶ماه جبهه و۱۰درصد جانبازان
      بعد هم دوسال رفتم خدمت سربازی
      آیا بابت ۲سال خدمت بعد از مجموع
      و۶ ماه حضوری داوطلب دوسال خدمت سربازی هم می‌توانم به ۶ماه جبهه اضافه کنن و برای تک فرزندم کسر خدمت بگیرم

  96. سلام وقت بخیر
    یه سوال داشتم بنده اکنون دانشجو هستم
    هم بسیج فعال دانشجویی دارم و هم ماله فعالیه محل . آیا وقت رفتن به خدمت از هر دو میتونم برای کسری استفاده کنم؟ لطفا جواب من رو بدید

    1. سلام. خیر شما نمیتوانید برای یکسال از دو مکان گواهی فعالیت برای کسر از خدمت دریافت کنید.

  97. سلام ببخشید پدر من 28 ماه در جبهه خدمت کرده 17 ماهش داوطلبانه و بقیش الزامی بوده من چقدر کسری خدمت میگیرم و من یه برادر کوچک تر دارم ایا من میتونم نصفی از کسری رو استفاده بکنم و برادرم نصف دیگرش را

    1. به ازای هر ۱ ماه حضور ، ۱۲ روز کسری معادل ۳۳۶ روز محاسبه میگردد. خیر نمیشود نصف کسری را برادر دیگرتان استفاده کند.

  98. سلام من یک نظامی ّباز نشسته با درجه سرهنگی هستم ۲۴ ماه مناطق جبهه و۵ درصد جانبازی دارم پسرم تک فرزند است وبه اموزش ی زاهدان رفت ومریض شد پس از یک ماه مرخصی امد وب علت ناراحتی مادرش داشتن هیدرو سفال مقزی وکمردرد اینجانب. ب خدمت نرفت راه حلی برای این خانواده در حال از هم پاشیدگی بنمایید ممنونم

  99. سلام خسته نباشید، شنیدم افرادی که در حوزه ها سرباز هستند ، ماهی4.5روز کسری دریافت میکنن. آیا صحت دارد یا خیر….
    یا
    افرادی که بنااست بعد از خدمت همچنان با بسیج همکاری نمایند و فعالیت کنند چطور؟؟؟ کسری داد؟

      1. با سلام ببخشید پدر من در سال 67/5/18 تا 69/5/18 در منطقه عملیاتی زرهی زاهدان لشکر 88 زاهدان خدمت کرده 35 درصد کارت جانبازی را گرفته ایا سابقه جبهه به پدرم تعلق میگیره یا نع البته ارتش زمینی بوده

        1. سلام وقت بخیر برای دریافت سابقه جبهه ایشان باید به یگان خدمتی ایشان مراجعه کنید

  100. سلام خسته نباشید من پاهام پرانتزی هست هست از این کسر خدمت میشه گرفت ؟یا معافیت؟

    1. سلام. دریافت معافیت پزشکی از هر نوعی( دائم یا معافیت از خدمات رزمی) وابسته به نظر کمسیون های پزشکی نظام وظیفه است. که با توجه به شدت بیماری و تاثیر آن بر زندگی و روال عادی زندگی فرد می‌تواند متفاوت باشد میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  101. سلام پدر من ۱۵ درصد جانبازی دارد و یازده ماه سابقه جبهه و یک سال خدمت سربازیش در دزفول تیپ ۹۲ زرهی بوده در سال ۶۸ تا ۶۹ که تو اونسال همش تو مرز خدمت کردن چقدر کسری به من تعلق میگیرد

    1. سلام. در صورت استفاده نکردن از سهمیه ایثارگران برای کسر از خدمت و یا معافیت تا کنون و موجود بودن تمام مدارک ایثارگری و تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران میتوانید برای معافیت اقدام کنید. بابت هر درصد جانبازی و یا هر ماه بین 9 الی 12 روز کسری تعلق می گیرد

      1. سلام من یک بار به مدت ۳ ماه در سال ۹۰ در ارتش و دوکوهه اندیمشک خدمت کردم. یعنی ۲ ماه آموزشی یک ماه پادگان. الان با مدک دکتری و متاهل و بدون فرزند میخام دفترچه پست کنم. قبلش دوتا طرح چند وقت اخیر در صنایع دفاع گذروندم که در آستانه دفاع هستند طرحهام.
        اولین سوالم اینکه: آیا مشکلی برای ثبت کسری طرحهام پیش میاد؟ چون قبلا ارتش بودم و طرحهام را وزارت دفاع گذروندم نگران این موضوعم که مشکلی پیش بیاد.
        سوال دومم. اگر پایگاه هشتم شکاری اصفهان بیفتم و خودم حدود ۱۰۰ کیلومتر محل سکونتم با اصفهان باشه چند ماه خدمت محسوب میشم؟ ۲۱؟ ۲۴؟ ۱۸؟ یا…
        سوال سومم: فرض کنیم من ۱۲ ماه کسری نخبگان را که قچل گرفتم ازشون بگیرم. ۲ ماه متاهلی دارم. ۳ ماه هم خدمت کردم. چقدر میمونه برام؟ آیا بدلیل داشتن کسری خدمت ممکنه بگن شما چون خدمت در منطقه غیربومی نکردید کسری غیربومی نمیگیرید؟

        1. سلام. اگر غیبت سربازی نداشته باشید تمام کسری ها برای شما اعمال خواهد شد تفاوت ارگان ارئه کننده طرح با ارگان محل خدمت مانع از اعمال کسری نمیشود. طبق قانون سربازان محل خدمت سربازان متاهل در شهر محل سکونت همسرشان است بنابراین از این جهت کسری برای غیر بومی به شما تعلق نمیگیرد. امیری های بیان شده توسط شما کسری ضمن خدمت هستند و نیاز به تایید فرماندهی شما در حین خدمت دارند پس از ارایه تمام مدارک فرماندهی درباره اعمال مقدار آنها تصمیم می گیرد.

  102. سلام وقت بخیر
    ببخشید در حال حاضر من دانشجوی سال سوم کارشناسی هستم.پدرم 15 ماه و 27 روز سابقه رزمندگی در منطقه جنگی داره و جانباز 10 درصد بنیاد شهید و جانباز 14 درصد نیروی انتظامی میباشد. با این اوصاف آیا من معافیت یا کسر خدمت شاملم میشود ؟و اگر کسر خدمت، چند ماه ؟ و چه زمانی باید اقدام کنم ؟

    1. سلام بله شامل شما میشود..برای هرماه ۹ الی ۱۲ روز کسری و برای هر درصد جانبازی هم ۹تا ۱۲ روز بسته به منطقه جنگی محل خدمت کسری تعلق میگیرد.برای کسب اطلاعات بیشتر در موررد زمان و نحوه اقدامات لازم با مشاورین ما در تماس باشید

  103. با سلام من پدرم سال 70در جوانرود تو ارگان نیرو انتظامی خدمت کرده ایا به بنده کسری تعلق میگیره ؟؟؟ ممنون بابت پاسخوگویی

  104. سلام من کارت فعال بسیج دارم
    ولی از طرف بسیج شهرمون به صورت داوطلبی
    برای حفاظت نماز جمعه رفتیم
    من به مدت 2 سال کم و بیش هاجمعه میرفتم اونجا حدودا شاید 40 جلسه رفتم و از طرف بسیج اسممون رو مینوشتن
    ایا این کسری داره؟
    چجوری اقدام کنم؟
    اگه برم با از شورای مسجد جامعه صحبت کنم و ازشون خط بگیرم که اونجا رفتم کسری میدن؟

    1. سلام. کسری بسیج با توجه به مدت حضور مشمول نوع مسئولیت متغیر است.

      1. سلام وقت بخیر
        پدر من در سال ۶۷تا ۶۹در منطقه عملیاتی سرپل ذهاب و قصر شیرین خدمت کرده ایا کسری شامل من میشه؟پ

        1. سلام
          بستگی به نوع خدمت دارد که برای بررسی با کارشناسان ما تماس بگیرید

  105. سلام وقت بخیر ۲ماه اموزشی و ۲ماه تو یگان بودم ،بخاطر اعتیاد فرار کردم همون فرارو کردم تا الان یعنی ۶ _۷ سالی میشه که تو غیبتم،گفتن اگه برگردی شاید فقط اضافت بخشیده بشه اما همه ی مزایات میسوزه چه کسری باشه چه ایثارگری و غیره.. خواستم ببینم اگه برگردم میشه استفاده کنم یا نه چون پدرم جانبازه و آیا میشه یا بخاطر فرارم دیگه نمیشه؟

      1. سلام پدر من ۲۴ماه در سال69در منطقه مرزی اروند خدمت کرده کارت ایثارگری و این چیزا رو هم نداره ولی منطقه عملیاتی بوده ایا کسری به من تعلق میگیره بخاطر پدرم

  106. سلام
    من دو تا فرزند دارم 6 ماه کسری بهم تعلق میگیره
    میخواستم بدونم که ۲ماه کسری همسرم هم رو بهم میدن یا نه؟

    1. سلام خسته نباشید پدر من سابقه حضور در جبهه رو ۲۴ ماه داره و کارت ایثارگری رو داره
      و خودم دانشجو ومتولد سال ۱۳۷۹ هستم میخاستم بدونم کسری خدمت به سن من میخوره

      1. سلام وقت بخیر بله بابت هر ماه 12 روز کسری خدمت به شما تعلق میگیرد

  107. با سلام
    پدر من از تاریخ از برج 3 سال 69 تا برج 12 سال 70بعد قطعنامه در منطقه سقز کردستان قرارگاه شمالغرب نیروی زمینی ارتش در جاده سقز به بانه خدمت کرده آیا به من کسری سربازی تعلق میگیره؟ از نظام وظیفه شهرمون که سوال کردم گفتن معلوم نیس !! نظر شما چیه؟ لطفا جواب بدین…

    1. سلام خیر فقط به کسانی که در زمان جنگ حضور داشته اند تعلق میگیرد

      1. سلام من یک بار به مدت ۳ ماه در سال ۹۰ در ارتش و دوکوهه اندیمشک خدمت کردم. یعنی ۲ ماه آموزشی یک ماه پادگان. الان با مدک دکتری و متاهل و بدون فرزند میخام دفترچه پست کنم. قبلش دوتا طرح چند وقت اخیر در صنایع دفاع گذروندم که در آستانه دفاع هستند طرحهام.
        اولین سوالم اینکه: آیا مشکلی برای ثبت کسری طرحهام پیش میاد؟ چون قبلا ارتش بودم و طرحهام را وزارت دفاع گذروندم نگران این موضوعم که مشکلی پیش بیاد.
        سوال دومم. اگر پایگاه هشتم شکاری اصفهان بیفتم و خودم حدود ۱۰۰ کیلومتر محل سکونتم با اصفهان باشه چند ماه خدمت محسوب میشم؟ ۲۱؟ ۲۴؟ ۱۸؟ یا…
        سوال سومم: فرض کنیم من ۱۲ ماه کسری نخبگان را که قچل گرفتم ازشون بگیرم. ۲ ماه متاهلی دارم. ۳ ماه هم خدمت کردم. چقدر میمونه برام؟ آیا بدلیل داشتن کسری خدمت ممکنه بگن شما چون خدمت در منطقه غیربومی نکردید کسری غیربومی نمیگیرید؟

        1. سلام. اگر غیبت سربازی نداشته باشید تمام کسری ها برای شما اعمال خواهد شد تفاوت ارگان ارئه کننده طرح با ارگان محل خدمت مانع از اعمال کسری نمیشود. طبق قانون سربازان محل خدمت سربازان متاهل در شهر محل سکونت همسرشان است بنابراین از این جهت کسری برای غیر بومی به شما تعلق نمیگیرد. امیری های بیان شده توسط شما کسری ضمن خدمت هستند و نیاز به تایید فرماندهی شما در حین خدمت دارند پس از ارایه تمام مدارک فرماندهی درباره اعمال مقدار آنها تصمیم می گیرد.

    2. سلام
      من درسال۷۲تا۷۴ در منطقه عملیاتی به عنوان سرباز معلم مشغول انجام وظیفه بودم. آیا فرزندم که در شهریور ۱۴۰۱به خدمت سربازی اعزام میشود مشمول کسری خدمت می‌شود.؟ با تشکر فراوان

  108. سلام دو سوال داشتم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    پدر من سال ۶۹ تا ۷۱ در ارتش اهواز خدمت کرده و کارت ایثارگری هم داره آیا میتونم کسری بگیرم
    و دو آیا میشه از طریق اختراع کسری گرفت؟؟

    1. سلام بله می توانید کسری بگیرید برای دریافت راهنمایی کامل در رابطه با مراحل و پیگیری دریافت کسری با مشاورین ما در تماس باشید.

  109. سلام خسته نباشید من میخوام آبان امسال یعنی 1400 دفترچه پست کنم با توجه به این که کسری خدمت رزمندگان تا سال 1401 انجام میشه آیا کسری رزمندگان به من تعلق میگیره چه مرحله ای کسری من ثبت میشه بعد از آموزشی یا موقع دفترچه پست کردن؟

  110. سلام‌ ببخشید من الان دو ماهه خدمت سربازیم‌ برادرم شهید شده شش ماه اضافه خدمتی دارم میشه بخشیده بشن

    1. سلام. در صورتی که شهید فرزند پسر نداشته باشد یکی از برادران شهید از خدمت معاف می شوند.

  111. سلام.ببخشید میخوام امریه بنیاد شهید رو بگیرم.امکان استفاده از کسری خدمت مناطق بد آب و هوا هست یا باید 24 خدمت کنم؟ ممنونم

    1. سلام وقت بخیر در صورت استفاده از امریه هیچگونه کسری ای تعلق نمی گیرد

  112. سلام وقت بخیر
    ببحشید من پدرم ۱۴ ماه ‌کسری منطقه داره و برادرم ۶ ماه ازش استفاده کرده ایا من میتونم از باقی موندش استفاده کنم
    ؟

    1. سلام خیر برادرتان همه رااستفاده کرده تقریبا شش ماه معافیت گرفته

      1. سلام.
        من سرباز مرزبانی نیرو انتظامی هستم و در شهر خودم آبادان خدمت میکنم. بایستی ۲۱ ماه خدمت کنم.
        یک ماهی هست به شهر دیگه ای مهاجرت کردیم برای زندگی.
        سوال بنده این هستش که اگر سند مسکن جدیدمون رو به ناجا نشان بدهم ، من را غیر بومی میکنند یا خیر؟
        بنده ۸ماه از خدمتم گذشته.

  113. سلام من در سربازی تشنج کردم و ب مشکل خوردم و دانشگاه شیمی کاربردی خواندم میخاهم بدانم ایا کسری شامل من میشود؟”

    1. سلام شما میتوانید برای معافیت پزشکی اقدام نمایید

      1. سلام خسته نباشید.ببخشید پدر من ۲۴ ماه توی جبهه بوده و منم کارت بسیج فعال دارم که اینم ۶ ماه کسری داره
        سوالم اینه که با توجه به اینکه تعداد کسری هام از طول کل سربازی بیشتر میشه، من میتونم معافیت بگیرم؟

          1. سلام
            ۲۴ ماه سابقه جبهه و ۶ ماه کسری بسیج فعال، کلا معاف میشن؟؟؟

          2. سلام. خیر سابقه مربوط به جبهه و بسیج قابلیت تجمیع ندارند برای هر مدرک بن طور جداگانه برای شما کسر از خدمت محاسبه میشود.

      2. سلام خسته نباشید پدر من سابقه حضور در جبهه رو ۲۴ ماه داره و کارت ایثارگری رو داره
        و خودم دانشجو ومتولد سال ۱۳۷۹ هستم میخاستم بدونم کسری خدمت به سن من میخوره

        1. سلام وقت بخیر بله بابت هر ماه 12 روز کسری خدمت به شما تعلق میگیرد

    2. سلام پدر من ۲۰ ماه تو منطقه عملیاتی آبادان بوده اما بعد قطع نامه به خدمت رفته و در منطقه عملیاتی حضور داشته سال ۶۷ تا ۶۹ آیا کسری شامل بنه میشود که اقدام کنم؟
      باتشکر

      1. سلام. بله در صورتی که بتوانید مدارک و مستندات حضور در جبهه یا مناطق عملیاتی را جمع آوری کنید میتوانید از کسر از خدمت استفاده کنید.

  114. سلام . بنده ۱۰ ماه کسری پروژه نظامی دارم و ۶ ماه بسیج و ۲ ماه کسری ایسارگری جبهه پدر ایا میتوانم با هم استفده کنم ؟؟

    1. سلام کسری ها رو میتونین با هم استفاده نمایید

      1. سلام خسته نباشید پدر من در سال ۶۹تا۷۱در قصرشیرین سرپل ذهاب سومار پاتوق خدمت میگرده آیا کسری بهم تعلق میگرند

        1. سلام به ازای هر ماه از خدمت ایشان ۹ روز کسری دریافت خواهید کرد

  115. سلام. من ۱۰ ماه کسری پروژه نظامی دارم و ۶ ماه کسری بسیج دارم و ایسارگری پدرم ۲ ماه میتوانم از همشون با هم استفاده کنم ؟؟

    1. سلام کسری ها رو میتونین با هم استفاده نمایید

      1. سلام مادرم ۸سال فعالیت بسیج داره از فرمانده پایگاه گرفنه تا عضوفهال بسیج وحلقه صالحین میتونم از امنیاز مادرم برای کسری خدمت استفاده نمایم

  116. سلام،
    اگر کسری خدمت بسیج داشته باشیم و همین طور پروژه کسری خدمت مثلا از هسا هر دو از خدمت سربازی کم میشود و به طور کلی کسری دو ارگان مختلف قطعا لحاظ میشود ؟ باتشکر

    1. سلام پس از دریافت پروژه کسر خدمت سربازی، میتوانید تحت شرایط خاصی تاریخ اعزام خود را عقب بیندازید. بله شما از اگر کارت فعال بسیج رشته باشید کسری دیگری شامل شما میشود.

      1. سلان سلام خسته نباشید خدمت شما ببخشید متاهلی در حین خدمت چن. ماه کسری داره من نیرو زمینی سپاه بودم که ازدواج کردم بعدش به خاط. اینکه بیام نزدیک انتقالی گرفتم سپاه فجر کبیام ناحیه شهر خودمون داخل پادگان نیرو زمینی که بودم میگفتن متاهلی در حین خدمت 3 ماه کسری داره ولی داخل سپاه فجر میگن نمیدونیم ولی دو ماه بیشتر نیست

        1. کسری خدمت متاهلین در صورت صلاح دید نظام وظیفه اعلام میشود

    2. سلام.
      من سرباز مرزبانی نیرو انتظامی هستم و در شهر خودم آبادان خدمت میکنم. بایستی ۲۱ ماه خدمت کنم.
      یک ماهی هست به شهر دیگه ای مهاجرت کردیم برای زندگی.
      سوال بنده این هستش که اگر سند مسکن جدیدمون رو به ناجا نشان بدهم ، من را غیر بومی میکنند یا خیر؟
      بنده ۸ماه از خدمتم گذشته.

  117. سلام.من سوالی داشتم راجب معافیت خدمت.من برادرم بخاطر یه مشکلی ک براش پیش اومده بود درحال حاضر ساچمه تفنگ تو سرشه و حالش خوبه.بعد میخواستم بدونم برادرم میتونه به راحتی معافیت پزشکی بگیره درسته؟
    سوال بعدی راجب معافیت خودمه.درحال حاضر دانشجوام ولی خواستم بدونم بخوام برم خدمت درصورتی که برادر بزرگترم معافیت پزشکی بگیره من میتونم معافیت کفالت بگیرم.چون پدرم ۶۵ سالشه و چند ماه پیش سکته کرده بود.با این شرایط میتونم معاف از خدمت بشم یا ن

    1. سلام درمورد برادرتان با تایید نظر شورای پزشکی معافیت می‌گیرند و درمورد شما سن پدر باید بالای هفتاد وپنج سال باشدوبرادر بزرگتر نداشته باشید وپدر از کارافتاده باشد.

  118. سلام.من کسری فرزند دارم و کسری بسیج امکانش هست از هردو استفاده کنم. خیلی مهمه لطفا جواب بدید

  119. سلام خیلی مهمه برام لطقا جواب بدید
    من از ۹۴ تا الان بسیج فعال دارم
    برگه سبز هم گرفتم
    تقریبا ۲ سال هم عضو علم الهدا بودم
    کسری اینها جدا حساب میشه ؟
    حداکثر چقدر من میتونم کسری بگیرم ؟

      1. سلام من متولد۸۱هستم نیم دوم مهر
        ماه میتونم بعد از امتحان دی ماه به خدمت برم اضافه نمی خورم

  120. سلام من ۱۲ ماه در مرز شلمچه خدمت کردم از طرفی غیر بومی هم بودم میشه راهنمایی کنین چقدر کسری بهم میخوره؟اصلا ماهیانه چند روز است؟؟ایا هم مناطق عملیاتی و هم غیر بومی حساب میشه؟

    1. سلام من متولد 62هستم 6تا بچه دارم خدمت من تقریبا چند ماه لطفا جواب بده بنده از بلوچستان مزاحم شما میشم

      1. سلام 18ماه به خاطر کسری خدمت فرزند داری
        2ماه هم اگ قبول کنن به خاطر متاهلی
        اگه بسیج هم داشته باشی کلا معاف میشی واگر نداری ۳ ماه بیشتر سربازی نداری

      2. با سلام ببخشید پدر من در سال 67/5/18 تا 69/5/18 در منطقه عملیاتی زرهی زاهدان لشکر 88 زاهدان خدمت کرده 35 درصد کارت جانبازی را گرفته ایا سابقه جبهه به پدرم تعلق میگیره یا نع البته ارتش زمینی بوده

        1. سلام وقت بخیر برای دریافت سابقه جبهه ایشان باید به یگان خدمتی ایشان مراجعه کنید

      3. سلام من متاهلم و یک فرزند دارم.پدرم جانباز ۲۰ درصده و ۲۴ ماه هم جبهه داره و برادر هم معاف شده ازطریق پدرم.میخواستم بدونم میتونم هم از کسری فرزند داشتن هم از کسری جانبازی پدرم استفاده کنم؟؟؟ممنون میشم پاسخ بدید…

        1. سلام خدمت شما، درصورت نداشتن غیبت میتوانید از ۲ماه کسری متاهلی، ۳ماه کسری فرزند و حدود ۵ ماه از باقیمانده ایثارگری و جانبازی پدر استفاده کنید .

  121. سلام من ۱۲ ماه در مرز شلمچه خدمت کردم سپس انتقالی گرفتم میشه بفرمایین چقد بهم کسری میخوره و چجوره محاسبه میشه؟از طرفی غیر بومی هم بودم.اعزامی برج ۱۲ سال ۹۸ هستم

  122. سلام وقتتون بخیر.. من توی منطقه بد اب و هوا خدمت میکنم ک خدمتش ۱۸ ماه هست.. پدر من جمعا ۷۵ ماه منطقه جبهه دارد که دو فرزند رو معاف کرده و من فرزند اخر میباشم.. خواستم بدونم میتونم از ۱۵ ماه باقیمانده جبهه به عنوان کسری استفاده کنم؟؟ در ضمن من ۳ ماه اضافه دفترچه ای دارم.. ممنون میشم جواب بدید اگه میشه راهش چیه؟ باتشکر

    1. سلام. 3 ماه دفترچه شما باید توجیه شود. در صورت توجیه بله

      1. اگر فرمانده کل ناجا استانم کل غیبت را ببخشه بازم امکان استفاده از کسری وجود دارد؟؟

  123. سلام من سال ۹۷ کارشناسی ارشد خوندم تا سال ۹۹ میخواستم بدونم واسهدبسیج تو این سال ها باید چند ساعت فعالیت داشته باشم تا یک ماه کسری بگیرم

    1. با سلام داشتن حداقل یک الی دوسال فعالیت به کسری کمک میکند .

  124. سلام وقتبخیر.من ۵ ماه کسری رزمندگی دارم.و۴ماه کسری بسیجی.رفتم اعمالشون کنم گفتن قانون اومده ک یکی رو بیشترنمیشه ثبت کرد.ایا چنین قانونی هست؟

    1. سلام بله باتوجه به قوانین به روز بررسی میشود

    2. سلام من ۱۲ ماه در مرز شلمچه خدمت کردم از طرفی غیر بومی هم بودم میشه راهنمایی کنین چقدر کسری بهم میخوره؟اصلا ماهیانه چند روز است؟؟ایا هم مناطق عملیاتی و هم غیر بومی حساب میشه؟

  125. سلام من هم کسری بسیج دارم هم کسری جبهه پدر آیا میتونم از دوتاش استفاده کنم؟

      1. سلام.پس چرا ب من گفتن ک فقط یککسری رو میشه اعمال کردارتش دزفولم

    1. سلام من یک نظامی ّباز نشسته با درجه سرهنگی هستم ۲۴ ماه مناطق جبهه و۵ درصد جانبازی دارم پسرم تک فرزند است وبه اموزش ی زاهدان رفت ومریض شد پس از یک ماه مرخصی امد وب علت ناراحتی مادرش داشتن هیدرو سفال مقزی وکمردرد اینجانب. ب خدمت نرفت راه حلی برای این خانواده در حال از هم پاشیدگی بنمایید ممنونم ن

      1. سلام اینجاب مدت ۲۵ خدمت سربازی درجبهه دارم فرزند اولم مدت ۱۰ ماه کسری استفاده کرده ایا برای فرزند دوم کسری تعلق میگرد

    2. سلام من ۲۱ ماه خدمت سربازیم را در سالهای۶۲ الی۶۴ درلشگر ۲۸ کردستان بودم کسری خدمت برای فرزندم چند ماه میشه ممنون

      1. سلام وقت بخیر
        بابت احتساب کسری خدمت قوانین جدید لحاظ خواهد شد

  126. سلام من الان سربازم و الان سه ماه غیبت دفترچه دارم ایا میتونم از کسری بسیج فعال استفاده کنم؟من تکمیلی بسیج هم دارم

    و اینکه من در شهرستان بجستان واقع در استان خراسان رضوی خدمت میکنم ایا زمان خدمت بنده ۱۸ماه ثبت شده یا همون ۲۴ماه هست

    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام دوست عزیز
      منطقه غیر بومی 2 ماه کسری شامل میشود.داشتن غیبت مانع از گرفتن کسری بسیج خواهد شد مگر با تایید ارگانهای سپاه

    2. سلام اینجاب مدت ۲۵ خدمت سربازی درجبهه دارم فرزند اولم مدت ۱۰ ماه کسری استفاده کرده ایا برای فرزند دوم کسری تعلق میگرد

    3. سلام اینجاب مدت ۲۵ خدمت سربازی درجبهه دارم فرزند اولم مدت ۱۰ ماه کسری استفاده کرده ایا برای فرزند دوم کسری تعلق میگرد#

  127. سلام
    بنده دانشجویی دکتری هستم. به عبارتی حین خدمت در دانشگاه پذیرفته شدم و ایست خدمتی زدم گ و با احتساب ۶ ماه کسری بسیج فقط ۲ و ۱۸ روز از خدمت بنده باقی مانده
    کسری دیگه ای به بنده تعلق نمیگیره
    آیا راه کار دیگری هست برای بنده؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق تر موضوع خود با مشاوران تماس بگیرید

      1. سلام
        ببخشید فقط اینکه فارغ التحصیل ارشد باشی برای گرفتن پروژه کسری کافیه با باید بری بنیاد نخبگان مدارک ثبت نام رو بدی اگ نخبه قبولت کردن بعد از خدماتش استفاده کنی؟؟چون برادر من ارشد داره رفته نخبگان ثبت نام کنه مقاله زورنال وغیره داشته ولی گفتن معدل کارشناسیت کمه نخبه محسوب نمیشه از خدماتشن نمیتونی استفاده کنی

      2. سلام
        ببخشید فقط اینکه فارغ التحصیل ارشد باشی برای گرفتن پروژه کسری کافیه با باید بری بنیاد نخبگان مدارک ثبت نام رو بدی اگ نخبه قبولت کردن بعد از خدماتش استفاده کنی؟؟چون برادر من ارشد داره رفته نخبگان ثبت نام کنه مقاله زورنال وغیره داشته ولی گفتن معدل کارشناسیت کمه نخبه محسوب نمیشه از خدماتشن نمیتونی استفاده کنی

    2. ۰سلام بنده ۲۱ماه سابقه خدمت سربازی در ل۲۸کردستان سال ۶۲الی۶۴را دارم به فرزندم چند ماه کسری خدمت میخوره ممنون

      1. سلام وقت بخیر
        بابت احتساب کسری خدمت قوانین جدید لحاظ خواهد شد

  128. با وجود کرونا من که ساکن تهران هستم و در تبریز سابقه دارم یعنی عملا کاری نمی شود کرد
    مگر دستور بررسی غیر حضوری دهند

      1. سلام اینجاب مدت ۲۵ خدمت سربازی درجبهه دارم فرزند اولم مدت ۱۰ ماه کسری استفاده کرده ایا برای فرزند دوم کسری تعلق میگرد

  129. سلام شب تون بخیر ببخشید سوالی داشتم میخواستم بپرسم اینکه سردار کمالی فرمودند بابت کسر خدمت که تا سال ۱۴۰۱قانونش هستش ولی به بعد دیگه شایداحتمال داره قانونش نباشه وتعلق نمیره متوقف بشه یعنی چی دقیقا منظوره سردار وی هستش ممنون میشم راهنمایی کنید درضمن خبر ش تو سایت هستش خبرش برای برج ۴تیرماه هستش ممنونم منتظر پاسخ شما هستم؟؟

    1. سلام
      از تاریخ اعلام شده امکان لغو قانون مربوطه وجود دارد.

      1. سلام خدمت شما
        خاستم بدونم کسری خدمت پدر در مناطق عملیاتی بعد قطعنامه چجوریه ممنون میشم جواب بدین

        1. سلام
          به ازای هر ماه خدمت پدر شما در مناطق عملیاتی 12 روز میتوانید کسری خدمت دریافت کنید.

          1. سلام من پدرم ۲۴ماه چهاروم شکاری دزفول خدمت کرده ایا بهم کسری منطقه عملیات میدن لطفا زود جواب برین

          2. سلام اگر در سال های 59 تا 68 بوده می تونید اقدام کنید

  130. سلام راجع به پروژه های کسرویا جایگزین خدمت حسابداری ن.م ((چگونگی و کم وکیف این پروژه ها را میخواستم بدانم؟؟؟))

      1. سلام بنده پدرم 24ماه سابقه ایثار گری داره برادر بزرگم 8 ماه کسری گرفته میخواستم ببینم منم میتونم کسری بگیرم یا نه؟

        1. با سلام اگر کامل استفاده کرده باشند خیر .اگر چیزی باقی مانده باشد بله میتونید .

          1. سلام پدرم ۱۹ماه درمنطقه عملیاتی جنوب خدمت کرده ازسال۶۸تا۷۰ آیا کسری به من تعلق میگیره

          2. سلام
            50% احتمال دارد چون بعداز قطعنامه بوده

        2. منم فرزند دومم را به خدمت فرستادم تا بر اساس قوانین خودشان بتونه ولی حالا نامردان روزگار زدن زیرش میگن نه قبلا گفته بودن که الباقی کسری را فرزند دوم میتواند استفاده کند ولی الان میگن نه آدم پس فطرت داره زیاد میشه اون موقعی که جونمون کف دستمون گذاشتیم و فرزندان اینها بویی از جنگ نبردن همه کاره مملکت شدن و ما فقط تماشاگر خرابی های اینها هستیم

          1. سلام برای مشاوره با مشاوران ما تماس بگیرید.

      2. سلام پدر من ۲۴ماه سابقه حضور در جبهه رو داره و کارت ایثارگری ارتش رو داره ولی نظام وظیفه گفت باید نامه از کارگزینی بگیری و ببری یگانی که پدرت خدمت کرده سوالم اینه که ایا باوجود کارت ایثارگری که نشون دهنده سابقه جبهه پدرم رو نشون میده بازم بایدبریم یگانی که خدمت کرده؟

        1. با سلام اگر کارت ایثار ملی می باشد خیر ولی در غیر این صورت باید مراجعه کنید

          1. سلام من پدرم ۲۸ماه خدمت در جبهه دارد و ۱۰ درصد جانبازی میخواستم قبل ازپست کردن سربازی
            مطمعن شم که ۴۵۶ روز از سربازیم کم میشه باید کجا برم

          2. در صورتی که مجموع سابقه خدمت و درصد جانبازی باهمدیگه 30 شود امکان معافیت وجود دارد و در غیر این صورت به ازای هر ماه 12 روز کسری تعلق میگیرد

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید