شرایط و نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج عادی ، فعال و دانشجویی

نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج

کسری خدمت بسیج از جمله کسری های خدمت پر طرفدار بین سربازان می باشد. زیرا بسیاری از افراد به واسطه های مختلف عضو بسیج هستند و می توانند از این فرصت برای کاهش مدت زمان سربازی خود استفاده نمایند.

این عضویت ممکن است در دوران دانش آموزی یا دانشجویی بوده و یا فرد مشمول در پایگاه های محل زندگی خود در بسیج عضو شده باشد.

میزان فعالیت و شرکت در کلاس ها و برنامه هایی که در پایگا های بسیج تشکیل می شوند جزء سابقه برای مشمولان حساب شده و با کمک آن می توانند کسری خدمت را دریافت نمایند.

کسری خدمت بسیج دارای شرایط و ضوابط خاص خود می باشد که لازم است تا مشمولان برای دریافت این نوع از کسری خدمت از آنها مطلع شوند.

بسیاری از مشمولان به دنبال اطلاع از نحوه محاسبه و مراحل گرفتن کسری بسیج می باشند به همین منظور مرکزمشاوره نظام وظیفه آویژه در این مقاله به طور کامل جزئیات کسری خدمت بسیج را مورد بررسی قرار داده اند.

اگر شما از جمله افرادی هستید که به دنبال دریافت کسری خدمت بسیج می باشید بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

انواع کسری خدمت

کاهش مدت زمان 21 ماهه خدمت سربازی برای بسیاری از مشمولان حائز اهمیت می باشد که تلاش می کنند تا اقدامات لازم را برای دریافت کسری خدمت خود انجام دهند.

کسری خدمت سربازی انواع گوناگونی دارد که مشمولان می توانند با توجه به شرایط خود از آنها استفاده نمایند.

کسری خدمت ایثارگری، کسری خدمت مناطق بد آب و هوا، کسری خدمت بسیج و … از جمله مواردی است که مشمولان می توانند از مدت زمان خدمت سربازی خود کسر نمایند.

🟡 در ادامه به توضیحات مفصل از کسری خدمت بسیج پرداخته و انواع و مراحل این نوع از کسری را برای شما توضیح می دهیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

کسری خدمت بسیج

کسری خدمت بسیج به افرادی که سابقه فعالیت در بسیج را دارند و به صورت بسیج عادی و یا فعال در برنامه های روزانه و هفتگی شرکت می کنند، تعلق می گیرد.

کسری خدمت بسیج نیز همانند دیگر کسری ها انواعی دارد که سربازان برای استفاده از هر کدام این کسری ها باید دارای شرایط و ضوابط خاصی باشند.

در ادامه به ذکر شرایط لازم برای دریافت کسری خدمت سربازی، انواع کسری خدمت بسیج و توضیح کامل در مورد هر یک از آنها می پردازیم.

شرایط و نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج عادی ، فعال و دانشجویی

شرایط استفاده از کسری خدمت بسیج

شرایط لازم برای استفاده از کسری خدمت به واسطه سابقه فعالیت در بسیج عبارت است از:

عدم غیبت سربازی:

موضوع غیبت سربازی برای دریافت کسری خدمت بسیج بسیار مهم می باشد.

چنانچه مشمولان بخواهند از تمامی سوابق فعالیت خود در بسیج برای کسری خدمت استفاده نمایند، می بایست غیبت سربازی برای آنها ثبت نشده باشد.

مدت زمان فعالیت در بسیج:

مدت زمان سابقه و فعالیت در بسیج بسیار مهم می باشد. اگر سربازان مدت زمان قابل قبولی (به میزان 4 الی 6 ساعت در هفته) را در بسیج و با انجام فعالیت ها و شرکت در برنامه ها سپری کرده باشند. می توانند از حداکثر میزان کسری خدمت بسیج استفاده کنند.

زمان فعالیت در بسیج تا قبل از اعزام :

شرط محاسبه کسری خدمت بسیج به این صورت است که میزان فعالیت و سابقه در بسیج تا قبل از اعزام به خدمت برای کسری مشمولان در نظر گرفته خواهد شد.

در واقع هر گونه فعالیت و شرکت در بسیج تا زمانی که به خدمت اعزام نشده اید، جزء سوابق محسوب می گردد.

کسری خدمت بسیج فعال

کسری خدمت بسیج یکی از قوانینی است که سالیان متمادی به کمک مشمولان خدمت سربازی آمده است و مشمولان نظام وظیفه از آن برای راحت تر کردن دوره سربازی خود استفاده می کنند.

مشمولان خدمت سربازی با انجام فعالیت های نظامی ، جهادی، فرهنگی و … در حوزه بسیج، کارت فعال بسیج خود را دریافت می کنند که با کمک آن می توانند از کسری خدمت بسیج استفاده نمایند.

برای عضویت فعال بسیج ابتدا لازم است تا مشمولان به مدت 6 ماه در دوره های بسیج شرکت نموده و پس از آن با حضور مداوم و انجام فعالیت های مرتبط به عضو فعال تبدیل شوند.

کسری خدمت با کارت بسیج فعال

کارت بسیج فعال و دریافت آن دارای شرایط و مقرراتی است که تنها با حضور در پایگاه های بسیج نمی توانید آن را دریافت کنید.

کارت بسیج فعال به افرادی تعلق می گیرد که حداقل زمان 6 ماه را به عنوان بسیج عادی در پایگاه های بسیج حضور داشته و سنشان نیز بیشتر از 15 سال است.

همچنین حضور در جلسات عقیدتی و کسب مهارت های نظامی نیز از دیگر شرایط لازم برای به دست آوردن این کارت است. افرادی که بسیج فعال هستند می توانند از مزیت های متعدد کارت بسیج فعال خود بهره مند شوند.

افرادی که بسیج فعال هستند و به شکل مستمر و برای مدت مشخصی در فعالیت های بسیج حضور داشته اند، می توانند از کسری خدمت بسیج استفاده نمایند.

باید دقت کنید که تنها با داشتن کارت بسیج فعال، موفق به دریافت کسری خدمت نمی شوید و می بایست مدت زمان مشخصی را به فعالیت در پایگاه های بسیج بگذرانید.

مزیت دیگری که کارت فعال بسیج دارد این است که شما با استفاده از آن می توانید در دوره های تکمیلی بسیج شرکت نموده و علاوه بر کسری خدمت، پذیرش سربازی در سپاه را به دست بیاورند.

آیا مشمولان می توانند کسری بسیج عادی را دریافت نمایند؟

عضویت عادی بسیج برای تمامی افرادی که پایگاه های بسیج مراجعه و ثبت نام می نمایند تعلق می گیرد.

در این حالت هیچ یک از اعضا بسیج نمی توانند موفق به اخذ کسری خدمت بسیج شوند و لازم است تا فعالیت خود را ادامه داده و به عضویت فعال در بیایند.

سازمان نظام وظیفه برای افراد با عضویت عادی بسیج، کسری خدمت در نظر نمی گیرد در همین راستا مشمولان خدمت سربازی باید مدت خدمت سربازی خود را به طور کامل سپری نمایند.

تغییر بسیج عادی به فعال و دریافت کسری خدمت

دوره های مربوط به بسیج عادی، آموزش هایی از جمله احکام و شناخت بسیج به افراد ارائه می شود که دانستن این موضوعات برای اعضای بسیج ضروری است.

اما آن دسته از مشمولان که می خواهند از کسری بسیج استفاده کنند حتما باید به عضویت فعال در آمده باشند.

همانطور که قبلا هم عنوان کردیم داشتن سابقه ی حداقل شش ماه بسیج عادی برای ارتقا به بسیج فعال لازم است تا مشمولان بتوانند با توجه به آن از خدمت سربازی خود کسر کنند.

لازم به تذکر است که حضور مداوم و در زمان مشخص برای ارتقا بسیج عادی به بسیج فعال الزامی است.

قوانین کسری خدمت بسیج دانشجویی

انواع کسری خدمت بسیج

کسری خدمت بسیج به افرادی که در بسیج سابقه فعالیت داشته و به عنوان عضو بسیج فعال در برنامه های روزانه و هفتگی این نهاد شرکت کنند تعلق می گیرد.

کسری خدمت بسیج انواع گوناگونی دارد که نحوه فعالیت در هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت می باشد که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می پردازیم.

کسری خدمت بسیج پایگاه:

یکی از کسری خدمت هایی که اکثر افراد می توانند از آن استفاده کنند کسری خدمت به واسطه فعالیت در پایگاه ها می باشد.

در واقع کسری خدمت پایگاه ها به افرادی تعلق می گیرد که حضور و سابقه فعالیت در پایگاه های محل زندگی خود را داشته باشند.

افرادی که علاوه بر حضور فعال، شرکت در برنامه ها و کلاس های پایگاه در دوره تکمیلی بسیج نیز شرکت کرده باشند، می توانند حداکثر 6 ماه کسری خدمت را دریافت کنند.

کسری خدمت بسیج دانش آموزی

کسری خدمت بسیج دانش آموزی همانطور که از نامش پیداست به دانش آموزان تعلق می گیرد. حداکثر میزان دریافت این کسری 2 ماه می باشد.

کسری خدمت دانش آموزی شرایطی دارد که یکی از شرایط این است که دانش آموزان باید درس آمادگی دفاعی که در پایه نهم و دهم تدریس می شود را گذرانده باشند.

دانش آموزان پس از فعالیت های مداوم در بسیج دانش آموزی می توانند عضو فعال بسیج شده و پس از آن در دوره تکمیلی بسیج شرکت نمایند.

دوره تکمیلی 45 روزه بسیج از جمله دوره های مهم در بسیج است که افراد عضو شده در این نهاد می توانند از آن برای آموزش های تربیتی، سواد رسانه ای و… استفاده کنند.

کسری خدمت بسیج دانشجویی:

کسری خدمت سربازی بسیج دانشجویی تنها به دانشجویانی تعلق می گیرد که در بسیج دانشگاهی شرکت کرده و سابقه فعالیت در آن را دارند.

این کسری همانند کسری بسیج پایگاه ها حداکثر به میزان 6 ماه به سربازان بسیجی تعلق می گیرد. شرط استفاده از این کسری نیز به این صورت است که افراد عضو شده باید در برنامه ها، جلسات و… حضور فعالی داشته باشند.

مزایای بسیج دانشجویی چیست؟

مزایای بسیج دانشجویی برای آن دسته از دانشجویانی است که در پایگاه ها و مراکز بسیج دانشگاهی ثبت نام نموده و فعالیت های مداومی دارند.

حضور فعال دانشجویان در بسیج باعث شده تا آنها بتوانند از مزیت های نام برده زیر استفاده نمایند.

✅ دریافت کسری خدمت بین یک تا شش ماه یکی از این مهم ترین مزیت های آن است، با توجه به اینکه دوره سربازی برای مشمولان به عنوان یکی از سخت ترین دوره های زندگی تلقی می شود لذا کمتر شدن این دوران می تواند بسیار خوشایند باشد.

✅ افرادی که کارت بسیج فعال دانشجویی دارند با توجه به حضورشان در اردوها و دوره های مختلف مربوط به آمادگی نظامی، بسیاری از مهارت ها و نکاتی را که در دوره سربازی به ویژه دوران آموزشی به سربازان آموزش می دهند، فرا می گیرند.

✅ بنابراین اغلب این افراد دیگر نیازی به گذراندن دوره آموزشی ندارند و با ارائه ی مدارک (کارت سبز بسیج) به یگان مربوطه، دوره آموزشی از خدمت آن ها حذف می شود.

البته این مورد اغلب مربوط به یگان های خدمتی سپاه پاسداران است و دارندگان کارت بسیج فعال دانشجویی از جمله کسانی هستند که شانس خدمت در سپاه پاسداران را به دست می آورند.

قوانین کسری خدمت بسیج دانشجویی

کسری خدمت بسیج دانشجویی از جمله کسری های خدمت مربوط به سوابق بسیج است؛ با توجه به برپایی پایگاه ها و حوزه های بسیج دانشجویی در دانشگاه های سراسر کشور این امکان برای دانشجویان فراهم آمده تا با حضور فعال در این حوزه ها بتوانند از مزیت های آن استفاده کنند.

برخی از دانشجویان متقاضی کسری خدمت بسیج، گمان می کنند تنها با نام نویسی در پایگاه بسیج می توانند از خدمت خود کسر نمایند. مسئولیت دانشجویان در حوزه بسیج دانشگاه در مدت زمان کسری تعلق گرفته به ایشان تاثیر دارد.

ارائه مدارک مبنی بر حضور مشمول در این دوره ها برای اخذ کسری بسیج دانشجویی لازم است و مشمولان باید این مدارک را از حوزه بسیج دانشگاه دریافت کنند.

نکته دیگر این است که متقاضیان اخذ کسری بسیج دانشجویی می توانند سوابق مربوط به قبل از دوره دانشگاه خود را نیز با سوابق این دوره تجمیع کنند.

کسری خدمت بسیج چه میزانی است ؟

تمامی مشمولانی که در پایگاه های بسیج به طور مستمر حضور داشته و در زمینه های سیاسی، نظامی و فرهنگی فعالیت داشته اند، از کسری خدمت بسیج بهره مند خواهند شد. سقف کسری بسیج برای تمامی فعالان در پایگاه های بسیجی یکسان نبوده و به مسئولیت و میزان فعالیت آنها در بسیج بستگی دارد.

به ازای هر سال فعالیت در بسیج مشمولان می توانند حداقل یک و حداکثر 6 ماه از خدمت خود کسر نمایند که این با توجه به سابقه آنها اعمال خواهد شد. میزان کسری های بسیج با توجه به مدت حضور مشمول در پایگاه بسیج و نوع مسئولیت وی با مدت زمان متغیر لحاظ خواهد شد.

نحوه محاسبه کسری بسیج بر اساس مسئولیت

با توجه به اینکه اعضا بسیج از مسئولیت های یکسانی برخوردار نبوده و دایره فعالیتی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد، محاسبه میزان کسر خدمت آنها نیز متغییر است.

طبق قانون کسری خدمت بسیج به بررسی آنها در ادامه می پردازیم:

🟢 فرماندهان حوزه های بسیج که 6 ساعت در طول هفته در پایگاه حضور داشته باشند می توانند حداکثر سه ماه کثر خدمت بسیج را دریافت نمایند.

🟢 مشمولان بسیجی که سابقه عضویت در شورای واحد مقاومت را دارند بابت هر سال فعالیت مستمر و بی وقفه، تا دو ماه کسری خدمت می گیرند.

🟢 مشمولان دارای سابقه ی فعالیت در رده مقاومت مانند عضویت در پایگاه های بسیج مسجد محله، مدرسه و … به ازای 4 ساعت فعالیت هفتگی، یک الی یک ماه و نیم کسری خدمت دریافت می کنند.

نکته ای که مشمولان باید توجه کنند این است که تنها سابقه بسیج فعال است که منجر به کسری خدمت می شود. همچنین این سابقه باید تایید کننده حضور مشمول به مدت حداقل 6 ساعت در هفته در پایگاه بسیج باشد.

طبق قانون، سوابق بسیج مربوط به زمان سربازی برای کسری خدمت در نظر گرفته نمی شود.

شرایط و نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج عادی

مدارک مورد نیاز برای دریافت کسری خدمت بسیج

لازم است تا مشمولان برای دریافت کسری خدمت بسیج مدارکی را تهیه نموده و پس از تکمیل فرم های مربوطه به پلیس+10 تحویل دهند.

🟩 مدارک شناسایی( کارت ملی و شناسنامه همراه با کپی)

🟩 عکس3*4

🟩 فرم تکمیل شده توسط نیروی انسانی حوزه یا پایگاهی که در آن فعالیت می کنید.

🟩 کارت بسیج فعال

مراحل دریافت کسری خدمت بسیج

نحوه دریافت کسری خدمت بسیج مانند انواع معافیت ها نیاز به گذراندن مراحل خاصی دارد.

بدیهی است مشمولانی که از این مراحل آگاه باشند خیلی راحت تر می توانند کسری خدمت خود را دریافت کنند.

بعد از جمع آوری مدارکی که در بالا عنوان کردیم مشمول باید مراحلی را برای دریافت سوابق بسیج خود طی کند که این مراحل نیز به ترتیب در ادامه بیان می شوند:

در مرحله ی اول مشمول باید به پایگاه بسیج محل فعالیت خود مراجعه و درخواست دریافت سوابق بسیج خود را بدهد.

پرونده مشمول در مرحله بعد توسط نیروی انسانی بسیج مورد بررسی قرار می گیرد.

مرحله بعدی تکمیل فرم مربوط به کسری خدمت است که به سپاه پاسداران استان ارسال خواهد شد.

چنانچه پرونده مشمول مورد تایید باشد فرم تاییدیه کسری خدمت در اختیارش قرار می گیرد.

تکمیل فرم شماره 6 و گرفتن تاییده از حوزه مقاومت

تاییدیه سابقه بسیج و مدارک شناسایی به سازمان نظام وظیفه ارسال می گردد.

شرایط دریافت کارت بسیج دانشجویی چیست؟

کارت بسیج دانشجویی برای افرادی صادر می شود که به عضویت در بسیج دانشگاه محل تحصیل شان می پردازند.

این کارت به دو شکل صادر می شود:

کارت بسیج دانشجویی مربوط به اعضای عادی: همه ی دانشجویانی که شرایط لازم برای عضویت در بسیج را داشته باشند می توانند برای عضویت عادی بسیج اقدام کنند.
این افراد بعد از ارائه ی مدارک شناسایی، کارت بسیج خود را دریافت می کنند. کارت بسیج دانشجویان از سوی مسئولین جذب و ساماندهی بسیج دانشجویی صادر می شود.

کارت بسیج دانشجویی فعال: افرادی که مدت مشخصی از فعالیت عادی آن ها می گذرد و تمایل دارند به عضویت فعال در آیند بعد از انجام مراحل مختلف، کارت بسیج فعال خود را دریافت می کنند. دریافت این کارت برای استفاده از کسری های بسیج سازمان وظیفه عمومی ضروری است.

آیا با وجود غیبت می توان کسری خدمت از بسیج را دریافت کرد؟

یکی از قوانین کسری خدمت بسیج این است که فرد مشمول نباید به هیچ وجه غیبت در سربازی داشته باشد. غیبت سربازی حتی مانع دریافت امریه برای سربازان تحصیل کرده خواهد شد. اما با این حال قوانینی در این باره وضع شده و سربازان با وجود غیبت می توانند از کسری استفاده کنند.

میزان کسری خدمت تا زمانی که فرد وارد غیبت نشده است محاسبه خواهد شد و به او تعلق خواهد گرفت. اما به هرحال هیچ دلیلی برای توجیه غیبت سربازی قابل قبول نیست و سربازان غایب اضافه خدمت دریافت می کنند.

سخنی از مشاوران آویژه

افرادی که به سن 18 سالگی می رسند خود را برای رفتن به سربازی آماده می نمایند اما به دلیل سختی هایی که دوران خدمت سربازی دارد، به دنبال یافتن راه هایی برای دریافت معافیت سربازی، یا کسر خدمت می باشند.

کسری خدمت بسیج از جمله مواردی است که مشمولان خدمت سربازی می توانند با استفاده از آن، مدت 21 ماهه سربازی خود را کاهش دهند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط و نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج عادی ، فعال و دانشجویی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 59 نظر:
  1. سلام من یک سال به فعالیت ۱۶۷ ساعت دانش آموزی و ۵ سال به فعالیت حداقل ۱۷۰ ساعت و یکی از سال ها ۱۸۰ ساعت دانشجویی، فعالیت کردم چقدر کسری گیرم میاد؟

    1. سلام بابت هر 4 ساعت عالیت هفتگی در سال 1 تا 1ونیم ماه کسری دریافت میکنید.

  2. سلام.به من گفته شده که نمیشه با بسیج دانشجویی معافیت سربازی گرفت و فقط با حضور در پایگاه ها میشه معافیت سربازی بگیری. میخواستم بدونم آیا واقعا بسیج دانشجویی همچین امکانی رو فراهم نمیکنه ؟

    1. سلام خیر در صورتی که سابقه بسیج فعال داشته باشید امکان گرفتن کسری سربازی دارید و با سابقه بسیج برای معافیت نمیتوانید اقدام کنید.

  3. سلام. من حدود 4 5 سال بسیج فعال دارم و دوره تکمیلی رو هم همون سال اول رفتم. الان چند ماه کسری بغیر از اون دو ماه دوره تکمیلی به من تعلق میگیره؟ من شنیدم باید حتما حکم داشته باشیم تا کسری بسیج بدن. من حکم ندارم ولی فعالیت داشتم.

    1. سلام به ازای هر 4 ساعت فعالیت هفتگی در سال شما میتوانید 1 تا 1ونیم ماه کسری دریافت کنید.ازپایگاه بسیج مربوطه نامه بگیرید و برای لحاظ کسری ارائه دهید.

  4. اقا ب ازای ۴ سال فعالی. ساعت فعالیت سالانمو پایگا برام کامل زده ینی بالای۲۲۰ ساعت یا ۲۳۰ ساعت در سال. خواستم بدونم چقد کسری بهم میدن؟تکمیلی ندارم

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  5. سلام من الآن سربازم میخواستم بدونم اگه ایست خدمتی بزنم میتونم دوباره عضو بسیج بشم و از تسهیلات بسیج استفاده کنم؟

    1. سلام. بله با توجه به اینکه کسر از خدمت بسیج حین سربازی قابلیت بررسی و اعمال دارد میتوانید در طول مدت ایست خدمت به سوابق خود در این ارگان اضافه کرده و از مزایای آن استفاده کنید.

  6. سلام من سه سال و سه ماه طرح علم الهدی بوده ام
    به ازای هر سال سه ماه کسر میکنن ازم یعنی 9ماه سقف این طرح چقدر است همه جا میگن 19ماه ولی بعضی ها هم میگن 6ماه سقف داره. . توجه کنید که این یک طرح جدا از بسیج است

    1. سلام وقت بخیر میزان کسری سه ماهه است و اگر تا کارشناسی ارشد ادامه دهید معافیت دائم میگیرید .

  7. به من گفتن که از بسیج دانشجویی نمیشه کسری گرفت و فقط بسیج شهری منجر به گرفتن کسری میشه. این موضوع درسته؟

  8. سلام بنده 5 سال بسیج فعال داروم ولی کارت سبز بسیج ندارم حداکثر کسری که به من میدهند چقدر است

    1. سلام . حداکثر کسری قابل محاسبه برای شما ۵ ماه خواهد بود این عدد با توجه به آموزش هایی که دیده آید و نظر فرماندهی ممکن است کمتر باشد.

    2. سلام من یکسال تا پایان دانشگاهم مونده و بعد از آن میخان برم سربازی اگر الان بخوام برم بسیج بااحتساب اینکه شش ماه باید عادی باشم و بعد فعال میشم میتوانم در دوران خود سربازی فعالیت بسیج داشته باشم و در پایان سربازی تقریبا دوسال کارت فعال دارم و دوماه از خدمتم کسر بشه؟یا دیگه در دوران سربازی نمی‌شود فعالیت داشت و کارت فعال گرفت؟

      1. سلام. خیر شما نمیتوانید. حین اشتغال به خدمت سربازی پرونده فعال بسیج تشکیل دهید یا سابقه را ادامه دهید چون این امر مستلزم حضور فعال در پایگاه می‌باشد و عملا با اشتغال به خدمت امکان پذیر نیست.

        1. سلام
          من درحال حاضر سرباز هستم
          میخاستم بدونم اگ ایست خدمتی بزنم و دانشگاه برم و اونجا بسیج دانشجویی برم بازم کسری بسیج بهم تعلق میگیره؟

    3. رفیق کارای کسریتو انجام دادی.ب ازای اون۵ سال. چن ماه بهت کسری دادن؟

  9. سلام . من می تونم هم از کسر خدمت بسیج استفاده کنم هم از کسر خدمت ایثارگری ؟ ینی دوتاش باهم ؟

  10. سلام من پنج سال فعالیت بسیج مساجد و‌پایگاه دارم ولی چهارسال که دانشگاه بودم پروندمو انتقال ندادم
    ایا کسری برام رد میشه!؟
    لطفا جواب بدین با تشکر

    1. سلام. در صورتی که طول این سال ها کارت شما فعال باقی مانده باشد میتوانید از مزایای آن جهت کسر خدمت استفاده کنید.

    2. سلام آیا میشود هم کسری بسیج محلات و هم بسیج دانشجویی را استفاده کرد

      1. سلام من چند سال عضو فعال بسیج هستم و کارت فعال هم دارم . متاسفانه به دلیل فوت شهادت دوتا از عموم هام و پدربزرگم غیبت از سربازی خوردم . ایا کسری خدمت سربازی با داشتن کارت فعال بسیج. امکاپ پذیر هست

        1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید ودلایل غیبت را بیان کنید در صورت پذیرش نامه و بخشیدگی غیبت میتوانید در حین خدمت برای لحاظ کسری بسیج اقدام کنید.

  11. سلام خدمت شما
    من دو سال سابقه بسیج فعال دانش آموزی دارم و یک حکم امور شهدای دانش آموزی میخواستم بدونم میزان کسری که به من تعلق میگیره چه قدره ؟

  12. من الان ده ساله کارت بسیج فعال دارم و فعالیت میکنم یعنی ۱۵ ماه کسری میخورم؟!

    1. سلام نهایتا 6 ماه کسری میتوانید داشته باشید.

    2. سلام خدمت شما
      من دو سال سابقه بسیج دانش آموزی دارم و یک حکم امور شهدای دانش آموزی هم دارم
      میزان کسری برای من چند ماه حساب میشه؟

        1. سلام آیا به سربازانی که به عنوان پیام آور سلامت خدمت می کنن کسری بسیج تعلق خواهد گرفت؟

  13. سلام،ببخشید برای گرفتن کسری خدمت بسیج باید بعد آموزشی اقدام کنم یا قبل اموزشی?ممنون

  14. سلام خسته نباشی 1-اگه سربازی امریه باشه کسری خدمت بسیج نمیتونه بگیره؟؟؟2-حقوق سرباز امریه کمتر از سرباز عادیه ؟؟؟؟

  15. سلام
    اینکه میگن بعد عید نوروز۱۴۰۰ کسری بسیج لغو میشه صحت داره؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر خبر قطعی نداریم .اقدام کنید

  16. سلام خسته نباشید
    بنده از سال ورود به دانشگاه فعالی بنده تاریخ خورده ! به عبارتی از سال 95 شروع شده.
    دانشگاه بنده در استان کرمانشاه هست و شهر بنده در استان خوزستان هست. یعنی بنده در خارج از استان دانشجو هستم و هنوز 1 سال مونده از دانشگاه ام.
    حالا سوال بنده اینجاست:
    1- ایا این درست هست که بنده حتما باید پرونده ام رو منتقل بکنم به دانشگاه و موارد اداری رو طی بکنم و دوباره برش گردونم شهر خودم برای طی کردن و تکمیل کردن پرونده برای کسری و موارد دیگه؟!
    2- ایا این درست هست که چونکه از سال ورود به دانشگاه دقیقا همان موقع فعالی بنده تاریخ خورده (چندماه کم و بیش) به همین دلیل از شهر خودم هیچگونه کسری نمیتونم بگیرم ! حتی 3 الی 5 ماه تابستانهایی که خونه بودم؟!
    3- ایا این درست هست که هر سال دانشجویی فعال بسیج معادل 11 روز هست ؟ که سرجمع میشه نزدیک به 45 – 50 روز کسری یا نه ؟
    4- ایا از بسیج دانش آموزی چیزی میتونم کسری بگیرم ؟ چونکه سقف ش 3 سال هست و میخواستم بدونم اون چجوری محاسبه میشه ؟

    سوال آخر : اصلا چجوری میشه از خدمت سربازی در رفت ؟ میخوام معاف شم بدون اینکه معاف پزشکی بشم!!!! ؟؟؟؟

    1. 1.بله 2. شما می توانید در هرکجا که فعال بودین استفاده بکنین برای کسری 3. هر سال فعالی معادل 30 روز کسری است 4. بله 5. باید شرایط معافثیت را داشته باشین تماس بگیرید برای راهنمایی بیشتر

      1. سلام من پنج سال فعالیت بسیج مساجد و‌پایگاه دارم ولی چهارسال که دانشگاه بودم پروندمو انتقال ندادم
        ایا کسری برام رد میشه!؟
        لطفا جواب بدین با تشکر

        1. سلام. در صورتی که طول این سال ها کارت شما فعال باقی مانده باشد میتوانید از مزایای آن جهت کسر خدمت استفاده کنید.

          1. سلام آیا به سربازانی که به عنوان پیام آور سلامت خدمت می کنن کسری بسیج تعلق خواهد گرفت؟

        2. سلام آیا به سربازانی که به عنوان پیام آور سلامت خدمت می کنن کسری بسیج تعلق خواهد گرفت؟

  17. سلام من سرباز وظیفه متین لطف الله نصب هستم اهل سنندج استان کردستان در تبریز پاسگاه پل چوبی جلفا حدود ۶۰۰کیلومتر فاصله دارد دارای حکم مسولیت پایگاه امدادونجات وچندسال بسیج فعال اما پشت دفترچه خدمتم ۶ماه سنوات خدمتی دارم ایا این مانع ازبین بردن مزایا من میشود بخدا چندبار به نیرو انسانی محل سکونت خود مراجعه کردم میگن ۱سال بابت غیبت کم میشه بجز ان حکم مسولیت امدادونجات پایگاه ۱ماه داره میخاستم بدانم ایا این انصاف درست است

    1. سلام وقت بخیر
      بله غیبت از سربازی محدودیت ها و محرومیتهایی را به دنبال دارد.

        1. سلام من در طرح واکسیناسیون حاج قاسم سلیمانی ۶ماه فعالیت داشتم ، ایا این فعالیت کسری خدمت میتونه داشته باشه

  18. سلام آیا قبولی در کنکور ارشد ، مجوزی جهت اخذ پروژه کسری خدمت میباشد؟

    1. سلام
      بله این امکان برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد وجود دارد.

      1. بنده هنوز مقطع ارشد را رسما شروع وبه عبارتی ثبت نام برای دانشگاه نکرده ام،صرفا انتخاب رشته کرده ومنتظر اعلام نتیجه نهایی سازمان سنجش هستم،یعنی اکنون هم مجوز اخذ پروژه دارم؟

        1. سلام مسیح عزیز
          خیر مشمولانی که در مقطع ارشد مشغول به تحصیلند یا مدرک این دوره را دارند مجاز به انجام پروژه هستند.

          1. سلام
            بنده از سال ۹۶ عضو بسیج دانشجویی دانشگاه شدم و در خرداد ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شدم و آذر۱۴۰۰ اومدم خدمت ،در این مدتی که در دانشگاه بودم کارتی ب بنده تحویل داده نشده ،الان میتونم برای گرفتن کارت فعال اقدام کنم ؟ و از کجا باید اقدام کنم ؟ و بنده کارت فعال از دوران دانش اموزی دارم که مونده و نمیدونم ب درد میخوره برای کسری خدمت یا نه !ممنون

          2. بله کارت بسیج دانش آموزی قابل پیگیری می باشد در صورت داشتن بسیج فعال می توانید از کسری خدمت آن استفاده کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید