گواهی اشتغال به خدمت چیست و نحوه دریافت آن

گواهی اشتغال به خدمت چیست و نحوه دریافت آن

گواهی اشتغال به خدمت امکانی است که بیشتر مورد توجه سربازان شاغل در ادارات به عنوان نیروی امریه و همچنین نخبگانی قرار می گیرد که خدمت خود را دور از محیط پادگان و مراکز نظامی می گذرانند.

این افراد به دلیل برخورداری از ساعات کاری مشخص در قالب نیروی امریه و یا محقق علمی (سرباز نخبه) شانس بیشتری برای استفاده از برخی خدمات مانند امکان دریافت گواهینامه رانندگی خواهند داشت. برای دریافت گواهی اشتغال به خدمت، افراد می بایست فاقد غیبت سربازی بوده و مهر یگان خدمت خود را در پشت گواهی داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد، نحوه دریافت گواهی اشتغال به خدمت و همچنین مزایای آن با شما صحبت کنیم. لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

گواهی اشتغال به خدمت سربازی چیست؟

گواهی اشتغال به خدمت برای مشمولانی که در طول سربازی خود علاقه مند به شروع مجدد دانشگاه، دریافت گواهینامه رانندگی و همچنین دریافت کسری ایثارگری خدمت هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

افراد برای دریافت این گواهی می بایست به بخش نیروهای انسانی یگان محل خدمت خود مراجعه کرده و درخواست گواهی اشتغال به خدمت را ارائه نمایند. این گواهی عموما یک یا نهایتا دو روزه صادر شده و گاهی اوقات نیاز به تایید و مهر فرمانده یگان خدمت نیز خواهد داشت.

گواهی اشتغال به خدمت سربازی چیست؟

تفاوت گواهی اشتغال به تحصیل و اشتغال به خدمت

در خصوص تفاوت گواهی اشتغال به تحصیل و گواهی اشتغال به خدمت باید اشاره کنیم که این دو گواهی در نحوه نگارش و کاربرد با یکدیگر تفاوت خاصی نداشته و یکی در زمان تحصیل و پیش از اعزام و دیگری در حین خدمت مورد استفاده قرار می گیرد.

گواهی اشتغال به خدمت بیشتر برای سربازان امریه و مشمولان نخبه ای اهمیت دارد که در حین سربازی بوده و علاقه مند به شرکت در برخی آزمون ها و یا دریافت کسری خدمت هستند.

 

گواهی اشتغال به خدمت برای کسری ایثارگری

سربازانی که پیش از اعزام به خدمت موفق به انجام مراحل لازم برای دریافت کسری خدمت نشده و بعد از سربازی قصد انجام این کار را داشته باشند، می بایست ابتدا از یگان خدمت، گواهی اشتغال به خدمت خود را دریافت کرده و سپس نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کنند.

برای این منظور پدر مشمول می بایست با در دست داشتن گواهی اشتغال به خدمت و گواهی حضور در جبهه خود، به محل خدمت خود مراجعه کرده و با اخذ تاییدیه، گواهی حضور در خدمت را به یکی از دفاتر پلیس +10 تحویل و سپس به یگان خدمت مشمول برای ثبت در سوابق خدمتی ارسال نماید.

گواهی اشتغال به خدمت برای کسری ایثارگری

مدارک لازم برای دریافت گواهی اشتغال به خدمت

همانطور که اشاره شد سربازان با مراجعه به یگان محل خدمت و ارائه مدارک مورد نیاز، می توانند نسبت به دریافت گواهی اشتغال به خدمت اقدام نمایند. افراد برای این منظور می بایست فرم درخواست گواهی اشتغال به خدمت را به بخش نیروی انسانی یگان خود ارائه داده و دقت داشته باشند که مهر فرماندهی یگان خدمت بر روی گواهی آنها درج شده باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ گواهی اشتغال به خدمت شامل عکس 3*4 مشمول و همچنین فرم درخواست گواهی اشتغال به خدمت سربازی می شود.

دریافت گواهینامه رانندگی

دریافت گواهینامه رانندگی برای سربازان امریه و همچنین سربازان نخبه از طریق ارائه گواهی اشتغال به تحصیل انجام گرفته و افراد با دریافت این گواهی می توانند، اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون های راهنمایی رانندگی نمایند.

همچنین مشمولان غایبی (بیش از 8 سال) که قصد دریافت و همچنین تمدید گواهینامه خود را داشته باشند، چنانچه در طرح خرید خدمت شرکت کرده باشند می توانند با پرداخت 30 درصد از مبلغ جریمه با دریافت گواهی از سازمان نظام وظیفه بدون مشکل در آزمون گواهینامه شرکت کرده و یا برای دریافت وام و برخی از خدمات دولتی درخواست دهند.

دریافت گواهینامه رانندگی

سخن آخر

همانطور که اشاره شد سربازان با آغاز دوره خدمت برای انجام برخی از امور اداری، دریافت خدمات دولتی، شرکت در آزمون راهنمایی و رانندگی و همچنین دریافت کسری خدمت می بایست با مراجعه به بخش نیروی انسانی یگان خدمت خود، نسبت به دریافت گواهی اشتغال به خدمت اقدام کنند.

این گواهی از جانب یگان خدمتی سرباز صادر شده و حاوی مهر فرماندهی یگان و عکس پرسنلی سربازان می باشد. این گواهی برای اموری نظیر دریافت گواهینامه رانندگی و کسری خدمت ایثارگری برای سربازان مورد نیاز بوده و عموما در بازه زمانی یک یا دو روزه صادر می شود.

سوالات متداول

علامت سوالمنظور از گواهی اشغال به خدمت چیست؟

گواهی اشتغال به خدمت نام برگه ای است که سربازان از یگان محل خدمت خود دریافت کرده و برای برخی از تسهیلات مانند شرکت در آزمون های دولتی، آزمون راهنمایی رانندگی و همچنین دریافت کسری خدمت مورد استفاده قرار می دهند.

علامت سوالچگونه می توان با دریافت گواهی اشتغال به تحصیل نسبت به دریافت کسری ایثارگری اقدام کرد؟

افراد با دریافت گواهی اشتغال به خدمت و مراجعه به محل خدمت پدر خود، می توانند تاییدیه مربوط به مدت زمان حضور در مناطق جنگی را در پرونده خود درج نموده و از کسری آن استفاده نمایند.

علامت سوالگواهی اشتغال به تحصیل چه تفاوتی با گواهی اشتغال به خدمت دارد؟

این دو گواهی در نحوه نگارش و کاربرد با یکدیگر تفاوت خاصی نداشته و یکی در زمان تحصیل و پیش از اعزام و دیگری در حین خدمت مورد استفاده قرار می گیرند. گواهی اشتغال به خدمت بیشتر برای سربازان امریه و مشمولان نخبه ای اهمیت دارد که در حین سربازی بوده و علاقه مند به شرکت در برخی آزمون ها و یا دریافت کسری خدمت هستند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

گواهی اشتغال به خدمت چیست و نحوه دریافت آن

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 8 نظر:
  1. سلام خسته نباشید من متولد 4 1 1384 هستم الان 3ماهه رفتم تو 18 سالگی میخواستم ببینم حتما باید اشتغال ب تخصیل بگیرم تا اضاف نخورم الان دیپلمم و نگرفتم شهریور امتحان دارم و از کی معافیتم شروع میشه

    1. سلام سن دانش آموزی 20 سال است و شما بعد از هر مقطع تحصیلی 1 سال فرجه دارید که برای ادامه تحصیل یا سربازی اقدام کنید.

  2. سلام یه سوال داشتم ببخشی گواهی اشتغال ب خدمت آیا تاریخ اعزام هم میزنه؟؟؟

  3. این گواهی اشتغال به خدمت برای گرفتن مدرک موقت دانشگاه هم میشه استفاده کرد؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید