آخرین تغییرات مربوط به روزبرگ شدن سربازی 1402

آخرین تغییرات مربوط به روزبرگ شدن سربازی1400

شرایط و نحوه انجام خدمت سربازی مانند ساعات حضور افراد در محل خدمت همواره یکی از اصلی ترین دغدغه های مشمولان بوده است. این مسئله با توجه به اینکه برخی از سربازان بعد از ساعات اداری مجاز به ترک محل خدمت شده و به این صورت زمان بیشتری در اختیار خانواده خود قرار میگیرند، اهمیت پیدا میکند.

باید اشاره کنیم بومی شدن محل خدمت سربازان یکی از اهداف سازمان نظام وظیفه بوده و برای این منظور اقدامات زیادی طی سال های جاری شده است.

در حال حاضر به دلیل اینکه در تمام مناطق کشور پادگان نظامی وجود نداشته و در نتیجه نیروهای مسلح مشمولین را بر حسب نیاز و ظرفیت اعلام شده به پادگان های سایر نقاط کشور معرفی می کنند، ساعات حضور افراد در محل خدمت بسته به شرایطی مانند میزان نیرو در یگان مورد نظر و نوع درجه سرباز متفاوت می باشد. البته عوامل دیگری نیز در این مسئله تاثیرگذار هستند که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲

طبق آخرین اخبار نظام وظیفه، مدت خدمت سربازی مشمولان به شرح زیر محاسبه می شود:

  • خدمت سربازی در دستگاه های دولتی ۲۴ ماه
  • خدمت سربازی در نیروهای مسلح مناطق عادی ۲۱ ماه
  • مدت خدمت سربازی در مناطق محروم ۱۹ ماه
  • خدمت سربازی در مناطق امنیتی درگیر ۱۸ ماه

مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۰

همانطور که اشاره شد شرایط خدمت مشمولین و ساعات حضور آنها به میزان ظرفیت پادگان و درجه سربازی بستگی داشته و ممکن است این امر در مورادی دستخوش تغییرات نیز نیز قرار گیرد.

در حالت کلی افراد زیر در اولویت روزبرگی خدمت سربازی قرار دارند:

  • سربازان بومی

در مناطق مرزی کشور به دلیل وجود برخی از مسائل امنیتی، سربازان برای انجام اموری نظیر گشت زنی و حراست از مسیرهای مختلف باید دائما در محل خدمت حاضر باشند. قاعدتا در این موارد به دلیل کمبود نیرو عدم حضور سربازان در محل خدمت با مشکلاتی همراه خواهد بود.

اما چنانچه سربازان در تقسیم بندی بعد از دوره آموزشی یا با گرفتن انتقالی به عنوان سرباز بومی در شهر محل سکونت خود خدمت کنند، در صورت دارا بودن مدرک کارشناسی به بالا شانس زیادی برای روزبرگ شدن خواهند داشت.

خوشبختانه در سال های اخیر سازمان نظام وظیفه سعی بر این داشته تا فاصله محل خدمت سربازان از محل زندگی آن ها را کمتر نماید.

  • سربازان متاهل

سربازان متاهل طبق مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح در شهر محل سکونت همسر خود به کار گرفته شده و از مزایا و تسهیلاتی نیز برخوردار می شوند. یکی از این مزایا امکان روزبرگی این افراد است که در صورت موافقت فرمانده یگان، با توجه ظرفیت نیروهای محل خدمت تعیین می شود.

سربازان متاهل در اکثر موارد این شانس را خواهند داشت تا به عنوان سرباز روزبرگ در شهر محل سکونت همسر خود مشغول به خدمت شوند.

مرخصی روزبرگ سربازی

  • سربازان کادر عقیدتی

کادر عقیدتی یگان ها با توجه به اینکه عموما در قسمت اداری پادگان و یا کلانتری خدمت کرده و شرایطی شبیه به کارمند دارند، میتوانند بعد از ساعات اداری به عنوان سرباز روزبرگ محل خدمت را ترک نمایند.

برای گرفتن پذیرش به عنوان کادر عقیدتی، مشمولان باید دارای سهمیه های ویژه ای باشند. مانند حافظان قرآن و نهج البلاغه ، فرزندان جانباز زیر 25 درصد، نخبگان علمی و سربازان با سابقه بسیج فعال .

  1. سربازان امریه

سربازان امریه بعد از اتمام دوره آموزشی، خود را به سازمان مربوطه معرفی کرده و بعد از ساعات اداری میتوانند همانند سربازان روز برگ، محل خدمت خود را ترک نمایند. در این مورد تفاوتی بیت امریه سازمان های دولتی و امریه سازمان های دانش بنیان وجود ندارد.

ساعت کاری خدمت سربازی در سال 1402

ساعات حضور سربازان در پادگان بر حسب نیاز یگان محل خدمت و درجه سربازان متفاوت می شود. بخش هایی مانند کادر اداری و عقیدتی پادگان تابع ساعات اداری بوده و چیزی نزدیک به 8 ساعت در محل خدمت حاضر می شوند. باقی موارد مانند سربازان گشت زنی، سربازان شیفت و … تابع دستور فرمانده یگان خدمت خواهند بود.

ساعات حضور سربازان متاهل در خدمت سربازی

ساعات حضور سربازان متاهل در خدمت سربازی

همانطورکه اشاره شد محل خدمت سربازان متاهل نسبت به محل سکونت همسر خود تعیین شده و عموما در اولویت کادر اداری یگان خدمت قرار می گیریند. این افراد این شانس را خواهند داشت تا بعد از ساعات اداری (8ساعت کاری) اقدام به ترک محل خدمت تا روز آینده نمایند.

سخن آخر

شرایط خدمت سربازان و ساعات کاری آنها حین خدمت همواره یکی از موضوعات اساسی در خدمت نظام وظیفه محسوب شده است. افراد عموما علاقه به روزبرگ شدن در محل خدمت سربازی داشته و دلیل این موضوع به برخورداری از وقت بیشتر و رسیدن به سایر امور روزانه افراد برمیگردد.

در این میان شرایط روزبرگی سربازان در ارگان های مختلف متفاوت بوده و تابع عواملی زیادی قرار میگیرد. در این میان برخی از افراد شانس بالایی برای روزبرگ شدن در محل خود داشته و میتوانند به این موضوع امیدوار باشند.

اطلاعات مربوط به افراد واجد شرایط برای روزبرگ شدن در سربازی به اطلاع شما عزیزان رسانده شد، چنانچه در مورد شرایط روزبرگی خدمت سوال یا ابهامی دارید، می توانید سوال خود را با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

علامت سوالچه افرادی برای روزبرگ شدن در خدمت سربازی شانس بالایی خواهند داشت؟

سربازان بومی – سربازان متاهل – سربازان کادر عقیدتی – سربازان امریه

علامت سوالشرایط خدمت سربازان متاهل در طول روز به چه صورتی خواهد بود ؟

محل خدمت سربازان متاهل نسبت به محل سکونت همسر خود تعیین شده و عموما در اولویت کادر اداری یگان خدمت قرار می گیریند. این افراد این شانس را خواهند داشت تا بعد از ساعات اداری (8ساعت کاری) اقدام به ترک محل خدمت تا روز آینده نمایند

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آخرین تغییرات مربوط به روزبرگ شدن سربازی 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 30 نظر:
  1. سلام من 32سال سن دارم ومتاهل هستم دارای 3فرزند..در زاهدان خدمت چند ماه است اگ دفترچه پست کنم چندماه خدمت میرم

    1. سلام شما با 3 فرزند بالای 30 سال میتوانید معافیت درافت کنید.

  2. سلام من سرباز بومی هستم وخدماتی اما فرمانده روزبرگم نمیکنه آیا این کارش قانونیه؟

    1. سلام بله قانونی است در صورت تاهل امتیاز روزبرگ را دریافت میکنید.

      1. آخه من گروه ب هستم ومشکل اعصاب روان دارم بهشون گفتم ولی قبول نمیکنن

  3. سلام بنده لیسانس علوم تربیتی هستم و متأهل هستم
    میخام برم سربازی
    ی سوال داشتم لطفا ت رو خدا جواب بدین بهم
    آیا چنین چیزی هست یا امکان داره
    ک من ک برم سربازی
    آیا میتونم مثل کارمندا یعنی از 6 صبح برم سر خدمتم تا 2 بعدازظهر بمونم
    و بعدازظهر برگردم خونه زندگیم ؟
    مثلا صبح ها تا ظهر برم سرخدمتم
    بعدازظهر و شب خونم‌ باشم ؟
    امکانش هست آیا
    شرایطش چیه ت رو خدا بگین

    1. سلام تحت شرایط خاصی میتوانید درخواست بدهید و روزبرگ باشید.

  4. سلام

    با مدرک کاردانی (فوق دیپلم) هم میشه از شرایط مرخصی روزبرگ استفاده کرد؟

  5. زمان استراحت در پادگان میشه از خارج شد و زمان خواب برگشت

  6. سلام من اهل رشتم و تهران توی ارتشم ۶ ماه مونده تا خدمتم تموم شه اما به جای دیگه داخل خوده تهران انتقالم دادن سوالم اینه که ایا میتونم روز برگ شم؟

  7. سلام.من دفترچمو از زنجان پست کردم منزل پدر هم زنجانه ولی در استان البرز منزل دارم…و خدمتم در تهرانه فاصله خدمتم هم ۶۰ کیلومتره آیا بومی محسوب میشه؟یا بومی

    1. غیر بومی محسوب میشوید و در صورتی که فاصله محل سکونت بیشتر از 35 کیلومتر باشد غیر بومی محسوب می شوید وظیفه غیربومی در مناطق عادی ۲۱ ماه، در مناطق غیر درگیر، عملیاتی، محروم و بد آب و هوا ۱۸ ماه و مناطق امنیتی درگیر ۱۷ ماه است

      1. سلام من فوق دیپلم دارم متاهل هستم میتونم تو ارتش روز برگ باشم؟

        1. سلام و عرض ادب، خانم حاجی محمدی هستم. در قانون نظام وظیفه عنوان شده افراد متاهل در محل سکونت همسر خود به صورت روزبرگ فعالیت کنند، اما بستگی به یگان خدمتی، ماه اعزام و ….ممکن است تغییراتی اعمال شود.

  8. سلام بنده در پادگان محل سکونت خود یا شهر خود خدمت میکنم و فوق لیسانس دارم، سوالم اینکه بنده روز برگ می شوم یا خیر؟ با تشکر

  9. والا ما رو هر روز ۱۲ ساعت بکار میگیرن حرفی هم بزنیم میگن سرباز ۲۴ ساعت در اختیاره

  10. سلام بنده متاهل داری دو فرزند هستم افتادم دریگان امداد ازساعت ۶ونیم صبح تا ۸ شب یگان هستم وبه کارهای خانوادم نمیرسم ۸ ساعت نیست مگر سربازان متاهل سربازی انها

  11. سلام من۳۲سالمه ۳فرزنددارم سال ۸۹یا۹۰چهارماه خدمت کردم ودیگه نرفتم اونموقه مجردبودم و۳۷۰۰۰میدادن الان میخوام برم حقوق بهم میدن وآیاکسری دارم؟

    1. سلام با ۳ فرزند بدون محدودیت سنی معافیت تعلق میگیرد

  12. سلام و عرض ادب و خسته نباشید
    آقا این قانون چرت رو کی گذاشته بنده سرباز نیرو انتظامی ام فاصلم تا خونم دو دقیقس 24 ماه خدمت کنم ولی روز برگ نیستم 45 توقف میزنم کمتر از ۱۰ روز میرم مرخصی اما اونی که غیر بومیه ۱۸ ماه خدمته و واسه توقف ۴۵ روز ، ۱۵ روز به مرخصی الان دقیقا چه فایده ای داشته افتادن من به شهر خودم جز فشار روحی روانی و دلتنگی ؟

  13. سلام.
    با توجه به اینکه به جز سربازان اداری و پاسداران و قراولان، معمولا باقی سربازان یا ۸-۱۶ خدمت میکنند یا ۱۲-۱۲، که ۱۲-۱۲دیگه نهایت تایمیه که در ۲۴ ساعت باید خدمت کرد، آیا اگه فرمانده یگان از کسی که ۱۲ ساعت در طول ۲۴ ساعت خدمت کرده بخواد که به عنوان مثال ۳ ساعت هم در پست دیگه ای خدمت کنه و اگه فرد مادون سرباز بزنه مصداق لغو دستوره؟
    البته بخواد که نه دستور باشه
    با توجه به اینکه تعداد ساعتی که پستی باید نصف استراحت باشه اگه فک نکنم قانونا اینجوری باشه؟

    1. برای یررسی دقیق تر با مشاورین آویژه تماس حاصل فرمایید

  14. سلام من فوق لیسانس دارم ستوان سوم هستم در نیروی انتظامی مشغول خدمتم متاسفانه به بدترین شکل ممکن خدمت میکنم و فقط اسم بومی و داریم خدمت ما ۴روز در یگان یک روز مرخصی واقعا برای قانون متاسفم

  15. سلام
    من با نظر شورای پزشکی اعصاب و روان معاف از رزم و هرگونه نگهبانی و حمل اسلحه و خدمت در نزدیک ترین پادگان به محل زندگی هستم. دوبار با درخواست خودم در بیمارستان ۵۰۵ ارتش بستری بودم بعد از گذشت ۱۲.۵ ماه فرمانده پادگان با در نظر گرفتن شرایط بد من برای ادامه خدمت من انجام یکسری پروژه های تحقیقاتی بدون نیاز در پادگان در نظر گرفته و به فرمانده یگان من دستور شفاهی انجام این کار رو داد، بعد از انجام اولین پروژه به مدت یک ماه فرمانده من پروژه دیگری برای من نفرستاد و بعد از چند ماه و قطع شدن بیمه و حقوق من به پادگان مراجعه کردم که به من گفتن برات فرار زدن از همون اول من هم فورا درخاست ملاقات با فرمانده کل رو دادم که چندین بار عقب انداختن تا حدی که چند ماه طول کشید الان بعد از ۱۰ماه فرمانده کل به من میگه همچین پروژه ای غیر قانونی هست،تو فرار کردی،باید برای تعیین و تکلیف خدمتیت دوباره به بیمارستان مراجعه کنی و ما کمک می کنیم کارت معافیت بگیری!بعد از اعتراض من ایشون منو تحدید کرد و گفتند که بعلت مدتی که نبودی باید به بیمارستان مراجعه کنی تا تمام بیماری هات و نظر کمیسیون پزشکی بروز رسانی بشه!!!وگرنه ما هیچکدوم رو در نظر نمیگیریم و باهات مثل سرباز معمولی برخورد می کنیم نگهبانی و فعالیت های مختلف هم باید انجام بدی و روز برگ بودنت هم ازت می گیریم!آیا ایشون حق چنین کار هایی رو دارن؟!!

  16. سلام وخسته نباشین میخواستم بدونم ما که بومی هستیم چرا باید ۲۴ ماه خدمتد کنیم موقع که نه روز برگیم نه مرخصی خوبی میرم اما غیر بومی ها هفتی ۲ بار شبانه ۲۴ ساعت میرن اونم اونا ۲۱ ماه خدمتن واقعا واس بومی ها ارزش نمی زارن

  17. سلام. سربازی که متاهل است و ستوان سوم می باشد و در قسمت اداری کار میکند آیا این سرباز هم باید پست بدهد یا خیر؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید