مشاوره معافیت پزشکی تلفنی 1400

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی برای چیست؟

مشاوره معافیت پزشکی سعی می کند با بررسی شرایط مشمولان و متقاضیان دریافت معافیت پزشکی تمام موارد معافیت نظام وظیفه را برایشان شرح دهند که این موارد در قالب قوانین و تبصره هایی منتشر شده است.

بدیهی است که مشمولی که هیچگونه تخصصی درباره مقررات نظام وظیفه ندارد، نمیتواند از تمام موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه اطلاع داشته باشد. به همین دلیل استفاده از مشاوره معافیت پزشکی بسیار راهگشا است. اگر بخواهیم برخی از موارد مشاوره معافیت پزشکی تلفنی نظام وظیفه را نام ببریم می توان به عدم رشد جسمی و یا برخی بیماری های غدد اشاره کرد.

چنانچه شما می خواهید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید اما دچار ابهام و سردرگمی شده اید مطالعه دقیق این متن، توصیه ما به شما است. چون سعی کرده ایم به معرفی کامل موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه بپردازیم که پاسخگوی بسیاری از سوالات شما است.

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی برای چیست؟

موارد مشاوره معافیت پزشکی نظام وظیفه و شرایط اخذ

موارد مشاوره معافیت پزشکی نظام وظیفه و شرایط اخذ و لیست بیماری های معافیت پزشکی بسیار مهم و گاه پیچیده است و مشمولانی که می خواهند برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنند، سوالات متعددی در این مورد دارند.

نداشتن غیبت از خدمت سربازی از زمان رسیدن به سن مشمولیت از جمله موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه و شرایط اخذ آن است که مشمولان باید در نظر داشته باشند. زیرا افراد دارای غیبت، نمی توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.

مگر اینکه برای غیبت خود دلایل مورد تایید و قانع کننده بیاورند. یکی دیگر از موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه و شرایط اخذ آن، تایید شدن بیماری و عارضه توسط پزشکان و شوراهای معتبر و معتمد نظام وظیفه است که افراد در طی این مراحل ابتدا باید دفترچه مربوط به خدمت وظیفه عمومی را پر کنند و پزشک نیز طی معایناتی بیماری را تایید کند و گواهی لازم را صادر کند.

مراجعه مشمول به بیمارستان و انجام معاینات تخصصی از دیگر موارد اقدام برای معافیت پزشکی نظام وظیفه و مراحل اخذ است که در این مرحله بیمارستان نتایج حاصل از معاینات را به شورای نظام وظیفه ارسال می کند. در این شورا تصمیم های نهایی برای نوع معافیت گرفته می شود.

در واقع شورا ی نظام وظیفه با بررسی همه جانبه گزارش های پزشکی و مدارک مشمولان، یکی از انواع معافیت های دائم ، معافیت موقت و یا معافیت از رزم را برای مشمول اعلام می کند.

لازم به ذکر است که سازمان نظام وظیفه عمومی تنها برای برخی از بیماری ها معافیت در نظر گرفته است. این بیماری ها شامل بیماری هایی است که برای مشمول ممانعت پزشکی برای انجام فعالیت های سخت و سنگین را به همراه دارند. به دلیل ضرورت معافیت از خدمت برای مبتلایان به این بیماری ها در ادامه به بررسی دقیق لیست این موارد می پردازیم.


بیشتر بخوانید:شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی99


چرا مشاوره معافیت پزشکی؟

طبق بررسی هایی که گروه تحقیقاتی ما در زمینه مشاوره معافیت پزشکی نظام وظیفه انجام داده اند، اغلب مشمولان سربازی در مورد بیماری های خود اطلاعی ندارند. این امر از آنجایی مهم می شود که این عدم اطلاع فرد از بیماری های خود منجر به صدمات جبران ناپذیری می شود.

مشاوران مرکز مشاوره تلفنی آویژه بر آن باورند که اطلاع افراد از بیماری ها و علائم آنها می تواند از بخش عظیمی از مشکلات جلوگیری کند. از این رو این مرکز به هم وطنان عزیزمان در مسیر رشد و تعالی کشورمان مشاوره معافیت پزشکی تلفنی ارائه می دهد.

مشاوره معافیت پزشکی نظام وظیفه برای آن گروه از مشمولان که می خواهند برای دریافت معافیت پزشکی خدمت سربازی اقدام کنند، امری مهم است. بسیاری از جوانان وقتی به سن مشمولیت خدمت وظیفه ی عمومی می رسند، سعی می کنند از راه های مختلف برای کسب معافیت سربازی و یا دریافت کسری خدمت استفاده کنند. اما باید توجه کرد که باید از راه های قانونی و معقول برای این کار اقدام نمود.

یکی از مواردی که سالانه بسیاری از مشمولان را از خدمت سربازی معاف می کند، بیماری است که تحت عنوان معافیت پزشکی شناخته می شود. موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه بسیار متعدد و پیچیده است. به همین دلیل مشمولان گاهی دچار ابهام و سردرگمی می شوند.

با توجه به افزایش نیاز به آگاهی در این حوزه برای مشمولان خدمت وظیفه، مراکز مشاوره بسیاری اقدام به ارائه مشاوره معافیت پزشکی نظام وظیفه نموده اند.


بیشتر بخوانید:مراحل دریافت معافیت پزشکی حین خدمت 99


چرا مشاوره معافیت پزشکی؟

مشاوره معافیت پزشکی: دسته بندی بیماری های معافیت پزشکی

برای این منظور در ادامه به معرفی دسته بندی بیماری هایی که مشمول معافیت پزشکی می شوند می پردازیم:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

  • معافیت پزشکی بخش اول : بیماری های عمومی
  • معافیت پزشکی بخش دوم : بیماری های غدد مترشحه داخلی
  • معافیت پزشکی بخش سوم : بیماری های پوست و بافت های زیر پوست
  • معافیت پزشکی بخش چهارم : بیماری های داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی)
  • معافیت پزشکی بخش پنجم : بیماری های اعصاب و روان
  • معافیت پزشکی بخش ششم: بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  • معافیت پزشکی بخش هفتم: بیماری های ریه و قفسه صدری
  • معافیت پزشکی بخش هشتم: بیماری های استخوان (اسکلت)
  • معافیت پزشکی بخش نهم: بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی
  • معافیت پزشکی بخش دهم: بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها)
  • معافیت پزشکی بخش یازدهم: بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
  • معافیت پزشکی بخش دوازدهم: بیماری های فک و دهان و دندان
  • معافیت پزشکی بخش سیزدهم: بیماری های چشم و عوارض بینائی
  • معافیت پزشکی بخش چهاردهم: بیماری های گوش حلق و بینی
  • معافیت پزشکی بخش پانزدهم: بیماری های قلب و عروق
  • معافیت پزشکی بخش شانزدهم: بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
  • معافیت پزشکی بخش هفدهم: بیماری های عفونی

سوالات متداول در مورد مشاوره معافیت پزشکی

عمده ترین موردی که اکثر مردم به عنوان مصداق احراز معافیت پزشکی در ذهن دارند، صافی کف پا، مینی سک زانو و … است. در حالی که قوانین و شرایط مربوط به معافیت پزشکی که مراجع معتبر سازمان نظام وظیفه اعلام کرده اند، مصادیق بسیار دیگری را مطرح کرده اند.

این در حالی است که بسیار مشاهده شده است که افراد مشمول بدون اطلاع از این قوانین دوران سربازی خود را گذرانده و با مشکلات مختلفی مواجه شده اند. مشکلاتی که گاهی منجر به از دست دادن سلامتی و حتی مرگ آنها شده است.

از منظر دیگری می توان گفت این افراد زمان قابل توجهی از عمر خود را هم که می توانستند صرف ساختن آینده خود سازند، از دست داده اند. از این رو شناختن مصادیق معافیت پزشکی برای مشمولان خدمت مقدس سربازی بسیار حائز اهمیت است.

لیست موارد معافیت پزشکی نظام‌ وظیفه

لیست موارد معافیت پزشکی نظام‌ وظیفه

لیست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه از طریق این سازمان منتشر می شود و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که تنها افرادی که در زمره ی بیماران این لیست قرار گیرند، برای اخذ معافیت پزشکی خدمت وظیفه مجاز هستند.

بیماری های مربوط به غدد درون ریز مثل گواتر، پر کاری تیرویید، کم کاری تیرویید، تومور بیضه، سندروم کلاین فلتر، تیرویید حاد، بیماری ویلسون، پرکاری ‌و کم کاری غدد فوق کلیوی جز لیست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه هستند. همچنین بیماری های عمومی نیز در این لیست قرار می گیرند.

بیماریهای درم و اپیدرم نیز از دیگر موارد معافیت هستند که بیماریهایی مثل اگزمای شدید، عفونت های قارچی، کچلی، لوپوس اریتماتوس سیستمیک، پسوریازیس، آتروفی های پوستی، هیپودرمیت های ندوله، آکرو درماتیس، فرنکولوز، لیشمانیوز، آلبینیسم و بسیاری موارد دیگر در این لیست جای دارند.

از دیگر بیماری هایی که در لیست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه قرار می گیرد می توان از بیماری های مغز و اعصاب نام برد که شامل بیماری های استحاله سلول های عصبی، مولتیپل اسکولروزیس، انسفالیت ها، اختلالات مادر زادی سیستم عصبی، نوروفیبروماتوز، سکته های مغزی، میاستنی گراویس و چندین بیماری دیگر هستند.

بیماری های روانپزشکی مثل پسیکوز، اسکیزویید، ترانسکشوالیسم، تیک ها و … نیز جز لیست معافیت های پزشکی است. اما نکته ی قابل توجه این است که نوع معافیت برای هر بیماری متفاوت است و بر اساس شرایط مختلف یکی از انواع معافیت های دائم، موقت و معافیت از رزم صادر می شود.

لیست کامل موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه

لیست کامل موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه و اطلاع یافتن از آن از مهم ترین دغدغه های مشمولان خدمت سربازی است. اما باید گفت هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد. چرا که این لیست توسط سازمان نظام وظیفه منتشر می شود.

ما نیز در اینجا به شرح این لیست کامل موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه خواهیم پرداخت. به طور کلی بیماری های پوستی، مغز و اعصاب، بیماری های غدد ترشحی، بیماری های روانپزشکی، بیماری های قفسه سینه و ریوری، بیماری های استخوانی و اسکلتی، بیماری های دستگاه گوارش، بیماری‌ های ادراری و تناسلی، اختلالات بینایی و بیماری های چشمی، همچنین بیماری های قلبی و عروقی و … مربوط به لیست بیماری های مربوط به معافیت های پزشکی هستند.

البته گاهی ممکن است افراد مشمول، بیماری هایی داشته باشند که جز این موارد نباشد.

در چنین مواردی باید بیماری فرد مشمول توسط بیمارستان و شورای پزشکی تایید شود و این موضوع که بیماری مانع فعالیت بدنی و جسمی مشمول می شود نیز تصدیق شود.

در واقع بیماری هایی که با انجام خدمت سربازی باعث آسیب به سلامت مشمولان شود، می تواند به عنوان دلیلی برای معافیت پزشکی در نظر گرفته شود.

فهرست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه

فهرست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه شامل بیماری هایی است که هر فردی با ابتلا به آن ها می تواند بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کند. این بیماری باعث بروز اختلال در عملکرد طبیعی بدن می شوند.

از طرفی می دانیم خدمت وظیفه ی سربازی با تمرینات و فعالیت های سخت همراه است. لذا حضور این افراد در خدمت سربازی می تواند تهدیدی برای سلامتی شان تلقی شود. فهرست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه نیز برای پیشگیری از این مشکلات و تحت نظارت پزشکان و متخصصان تنظیم شده است.

سل، هپاتیت، سفلیس، مننژیت، استئو نکروز، الیگو نورو دیستروفی، اختلال ریتم قلب، ازدیاد فشار خون، عفونت گوش میانی، افتادگی چشم، فاویسم، بیماری مغز استخوان، کم خونی های مگالوبلاستیک دائم، ازوفاژیت، هپاتو مگالی و … ازبیماری هایی که در این لیست جای دارند.

فهرست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه

سوالات متداول

موارد معافیت پزشکی چیست؟

این فهرست شامل موارد و بیماری هایی است که افراد مبتلا را از انجام خدمت وظیفه ی عمومی معاف می کند.

لیست موارد معافیت پزشکی شامل چه مواردی است؟

بیماری های ‌قلبی عروقی، بیماری های ادراری و تناسلی، بیماری های پوستی، بیماری مغز و اعصاب بیماری دستگاه گوارش و به طور کلی هر بیماری ک برای فرد محدودیت برای انجام فعالیت های جسمی ایجاد کند.

شرایط اخذ معافیت پزشکی کدامند؟

این شرایط شامل مواردی همچون نداشتن غیبت در زمان مشمولیت خدمت و تایید بیماری و ناتوانی مشمول برای اعزام به خدمت سربازی است که گواهی پزشک و آزمایش های بیمارستان باید آن را تصدیق کنند و درنهایت شورای نظام وظیفه ضرورت معافیت را اعلام کند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مشاوره معافیت پزشکی تلفنی 1400

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 318 نظر:
  1. سلام وقت بخیر‌
    خواستم بپرسم‌بیماری لیکن پلان دارم قسمت پایین‌تنه م مدتی هست که تعداد زیادی لیکن پلان زده و بیشتر‌هم شده و عوارضش هم خارش های شدید پوست هستش با استرس و عرق کردن و قسمتی که پا توی کفش و جوراب میره هم بیشتر لیکن پلان زده .. خواستم بپرسم معافیت پزشکی داره برای این مورد ؟

    1. سلام لیکن پلان های پوستی و مخاطی در صورتی که شدید و کسترده در بدن باشد امکان گرفتن معافیت دارد و این بیماری در حین تحصیل هم امکان برسی دارد.

  2. سلام وقت بخیر
    من اسکولیوز با دو انحنا 45 و 35 درجه دارم میخواستم بدونم با مدرک کارشناسی ارشد میتونم برای معافیت پزشکی اقدام کنم؟

    1. سلام اسکولیوز با انحنا بالای 45 با مدرک کارشناسی شامل معافیت میشود.

  3. سلام وقت بخیر …من دست وپام عرق میکنه درکل خیس خیس میشه آب ازش میچکه….آیا میشه معافیت گرفت

    1. سلام در صورتی که شدید بودن این مشکل توسط پزشک متخصص معتمد نظام وظیفه تایید شود سپس با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دائم دارد و در موارد خفیف تر میتواند نمجر به معافیت از رزم شود.

  4. سلام
    پسر من چهارساله که بیماری کرون (زخم روده و دستگاه گوارش) داره که خیلی شدید شد و دوبار خونریزی کرد گفتن بیماری خودایمنه و درمان نداره
    الان با آمپول سینورا هر دوهفته یکبار و قرص آزارام بیماری کنترل شده
    و باید همبشه با این آمپول کنترل بشه
    آیا شامل معافیت پزشکی میشه؟
    وآیا در حین تحصیل میشه اقدام کرد؟

    1. در صورت نامه تاییدیه پزشک معتمد نظام وظیفه معافیت حاصل میشود و تایید کمیسیون

  5. سلام وقت بخیر من۲۴ سالمه و لیسانس دارم
    ۳ سال هس میگرن دارم و دارو مصرف میکنم
    از طرفی نمره چشمام هر دوتاش بالای ۳ هس تا جایی ک تحقیق کردم هر دوی این مشکل معاف از رزم تشخیص داده میشن
    میخاستم بدونم کسی ک دو مشکل داره ک معاف از رزم تشخیص داده میشن ممکنه معافیت دائم تعلف بگیره یا ن ؟؟

  6. سلام . وقت به خیر . من مشکل سینوس پایونیدال دارم و به دلیل عود بیماری تا الان چهار بار عمل جهار جراحی کردم . نظام وظیفه برام معاف از رزم میده . به نظرتون میتونم از شرایط معافیت دائم استفاده کنم ؟ ممنون

    1. در صورتی که عمل شده عود کننده با ارتباط به مقعد و یا داخل کانال نخاعی باشد معافیا دائم دارد

  7. سلام وقتتون بخیر من دنبالچه کمرم کاملا شکسته شده تقریبا سه سال پیش و همونجور مهره دنبالچم کج هستش نشستو برخاست واسم سخته واسه نشستن بالشتک مخصوص دارم که دنبالچم زمین نگیرع چون بشدت درد میگیره واینکه ی مدت کوتاه سرپا هستم درد تا بالای کمرم تیر میکشه خاستم بپرسم معافیت شامل میشه؟!واینکه اگر بشع چه نوع معافیتی هستش؟

    1. سلام وقت بخیر
      در مورد بیماری شما بسته به مدت زمانی که از شکستگی گذشته باشد معافیت تعلق خواهد گرفت

  8. سلام من تصادف کردم پارگی شدید منیسک گرید۳وپارگی کامل رباط جانبی خارجی وشکستگی کشکک زانو ومحدودیت حرکتی ۸۰درصد دارم متاهل هستم ۴تا بچه دارم وارسال سن معاف میشم

    1. سلام وقت بخیر
      برای بیماری هایی که بیان کردید امکان معافیت برای شما طبق قوانینی لحاظ خواهد شد اما قانون خرید خدمت برداشته شده است

    2. خواهش میکنم برادران معافیت پزشکی نگیر بعدا دردسرش صد چندان چون خودم انجام دادم الان برای کار، گواهینامه….. گیر دادن بخاطر معافیت پزشکی اما کفالت خوب

  9. سلام
    من سرباز نیرو زمینی ارتش هستم و 8 ماه خدمت هستم.بخاطر بیماری قرنیه باید عمل پیوند قرنیه انجام بدم.برا عمل خودم به بیمارستان فوق تخصصی مراجعه کردم(یعنی از طرف یگان مراجعه نکردم)میخواستم ببینم امکانش هست که معافیت پزشکی نگیرم وعمل کنم و ادامه خدمت بدم؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت بهبود کامل بعد از عمل امکان پذیر است.

  10. سلام نوار مثانه گرفتم.و تو یکی از برگه ها زده blader power:very weak تکرر ادرار دارم.معاف میشم؟

  11. سلام خسته نباشید
    بخشید من از ناحیه سین فرورفتگی دارم ولی مشکل خواصی از قبال تنگی نفس و مشکلات قلبی ندارم آیا خدمت سربازی معاف هستم

  12. سلام . بنده کهیر پوستی دارم و درخواست معافیت پزشکی دادم ولی میخوام انصراف بدم امکانش هست که انصراف بدم ؟

    1. سلام
      انصراف تا قبل از تشکیل کمیسیون پزشکی امکان پذیر هست

  13. سلام.پسرم چندین سال تیک های عصبی دارد که از نوع حرکتی سر و گردن و لب و سینه است آیا امکان معافیت براش هست .البته دکترم خیلی رفته ولی خوب نشده.ممنون راهنماییم کنید.

  14. سلام خسته نباشید
    زانو راست پا من مشکل پارگی کامل رباط acl وپارگی نسبی pcl و پارگی کامل تاندون پاتلا و پارگی نشبی مینیسک می باشد.
    آیا معاف دائم می شوم؟
    مدرکم کارشناسی می باشد.

  15. سلام از سال ۹۷ روماتوئید آرتریت گرفتم شدید که طی مصرف چنسال قرص الان کنترل شده دارمش میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای بیماری شما طبق شرایطی معافیت پزشکی لحاظ خواهد شد

  16. بنده بیماری مادرزادی تنگی دریچه آئورت قلب و آسم خفیف دارم و هرگونه تنش و اضطراب چ جسمی و چ روحی از طرف پزشکم متع هستم .. همچینن بخاطر تنگی کمی قلبم بزرگ شده.. معافیت دائم میتونم بگیرم؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      حاد بودن شرایط شما در زمینه ی بیماری ای که ذکر کردید باید بررسی شود

  17. سلام خسته نباشید
    من با موتور تصادف کردم و از ناحیه چشم وگوش آسیب دیدم شبکه چشمم پاره شد و دکترا گفتن درمانی نداره و از دید صد درصدم ۴۰ درصد دید دارم و گوشم هم صدای کمی می‌شنوم و دکترا گفتن جواب قطعی نمیشه داد شنواییم درست بشه یا نه
    بابت اون تصادف هم طرف مقابلم فوت کرد و دیه برام تعیین کردن و ماهانه دیه میریزم به حساب صندق تامین خسارت های بدنی
    میخواستم بدونم آیا ممکن با این شرایط معاف از خدمت سربازی بشم یانه

  18. سلام عرض ادب دارم وممنون از مشاورن اویژه واعا زحمت کش هستن تجربه معافیت خودم در طول ۳ ماه معاف شدم ۳ ما طول کشید از اول تا اخر .من سهرستان معاف شدم پول کارت دام گفتن کارت یک ماه میاد ولی بعد یماه زنگ زدن گفتن در استان جلسه شورا عالی داری نگم براتون کلی دغدغه داشتم ولی رفتم اونجا هم معاف شدم .الان دقیق از جلسه شورا علی استان وتاید معافیت همونجا بعد ۱۹ روز الان دیدم تو برنامه پست رسیده استان خودم یعنی فردا پس فردا میرم میارمش خلاصه ۲۲ روز طول میکشه امیدورام همتون معاف شید اارزوی موفقیتت برای همه

  19. سلام من دکتر معتمد بیمارستان بیماری روماتیسم التهابی از نوع اسپوندلیت آنکلوزان که در آیین نامه گفته تحت حاد و مزمن معافیت دائم دارد رو برام تایید کرده فرستادنم به کمیسیون برای هفته آینده…..
    لیسانس دارم
    به نظرتون معاف میشم؟

  20. سلام وقتتون بخیر
    من از از ناحیه مچ دست دچار شکستگی شدم و استخوان رادیوس بد جوش خورده و حرکت مچ دستم هم محدود شده چرخشش و بیماری تپش‌ قلب و شل بودن ردیچه قلب هم دارم آیا معاف میشوم؟

    1. سلام . برای دریافت معافیت پزشکی در هر یک از موارد ذکر شده باید شدت بیماری مشخص باشد برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  21. سلام خسته نباشید
    قبل پست کردن دفترچه سربازی یک مدت احساس می کردم دیسک کمر دارم ولی از سنگ کلیه بودنش دفترچه پست کردم بعدش سونوگرافی دادم گفتن سنگرهایی به لیتیاز ۷و۶ میل در راست و 4 میل در چپ داری تا قبل تاریخ اعزام با هزار تا بد بختی انداختمشون در حین خدمت آموزشی دوباره درد شروع شد گوش ندادم قبل عید یه بار دیگر سونو گرافی دادم بعد ۴ماه دوباره سنگ کلیه تشکیل شده داخل کلیه هام دوتا ۳میل و یک ۶میل آیا کلیه سنگ ساز با اینکه لیسانس دارم معافیت دائم دارد یا نه ممنون.

    1. سلام برای شما کمیسیون پزشکی تشکیل می شود و احتمال معافیت دارید

  22. سلم خسته نباشید مشاورین محترم..بنده در شهر کوچک خودم معاف شدم و پول صدور کارت ۳۰۰ تومن پرداخت کردم الان بعد دوما اسمس دادن بیا شورا عالی ..ایا امکان هست منو رد بکنن .با اینکه در شهرستان د نظام پزشکی معاف دایم شدم وپول صدور کارت دادم ..امکان داره .چند روزه دیگه جلسه شورا عالی دارم امکان هست منو رد بکنن .؟؟؟ ممنونم جواب بدین

    1. سلام وقت بخیر وضعیت شما در شورای عالی بررسی میشود و در صورت تایید معاف می شوید

  23. سلام
    آیا انتخاب پزشک معاینه اولیه مشمول به انتخاب خود فرد هست یا سیستم به صورت تصادفی پزشک انتخاب میکنه ؟؟؟؟

  24. سلام
    بیماری تیروئید دارم با کبد چرب تو خدمتم از نظر روانی هم نمیتونم سر خدمتم ایست کنم راهی برای معافیت وجود داره چه اقدامی بکنم
    پدرمم لگن پاش ۹ سال تعویضه بیماری های همچون قند و چربی . کوتاه و بلندی دست . انحراف چشم و اینکه تو دوره خدمت خودش طبق ماده ۳۹ بند ۴ معاف شده از خدمت میتونم کفالتش رابگیرم ؟
    لطفا جواب بدین 🙏

    1. سلام وقت بخیر درخصوص بیماری ها باید روند معافیت پزشکی طی شود تا در صورت تشخیص معافیت پزشکی شما صادر شود و در خصوص کفالت پدر هم با توجه به شرایط وی میتوانید اقدام کرده و معافیت دائم را پس از ارائه مدارک و طی مراحل اخذ کنید .

  25. سلام روزتون بخیر باشه
    من ژنیکوماتسی درجه۴ دارم آیا معاف هستم؟ چه مراحلی رو برای معایت در حین تحصیل انجام بدم؟ ‌

  26. سلام من زمانی که سرویس بهداشتی میرم نمیتونم روی پاهام بشینم و تعادل ندارم و مدت هاست از سرویس فرنگی استفاده میکنم به خاطر کوتاهی آشیل پا- حتی هنگام ایستادن وزن بیشتر بدنم روی پنجه های پام است . به نظر شما میتونم معافیت بگیرم؟

  27. سلام وقتتون بخیر
    من مدرک کارشناسی دارم و می خوام برای معافیت پزشکی اقدام کنم نمره چشم راستم 4.5 و چشم چپ ۵.۵ و آستیگماتیسم هم هست و همچنین مشکل پرکاری تیروئید دارم و سنگ کلیه هم دارم. همچنین دچار یبوست میشم و دارای بیماری هموروئید نیز هستم و دچار کم خونی ارثی نیز هستم.
    می خواستم بدونم.آیا می تونم با این بیماری ها معافیت دائم بگیرم ؟

    1. باسلام خدمت شما هریک از بیماری های ذکر شده نیاز به برسی و شرایط جسمانی شما دارد درصورتی که استیکمات چشم شما با ضعیفی چشم شما هم علامت باشند جمع بسته میشود و درصورت رسیدن نمره به بالای ۸ شما معاف خواهید شد

  28. سلام من کارت معافیت پزشکی را گم کردم حوزه نظام وضیفه رفتم چون کارتم قدیمیه تو سیستم نبود معرفی کردن برم میز خدمت بلوار وکیل اباد صدف نمیدونم دقیقا کجاست میشه منو راهنمای کنید پاسخ

  29. سلام من کارت معافیت پزشکی را گم کردم حوزه نظام وضیفه رفتم چون کارتم قدیمیه تو سیستم نبود معرفی کردن برم میز خدمت بلوار وکیل اباد صدف نمیدونم دقیقا کجاست میشه منو راهنمایی کنید

  30. سلام من از سربازی معاف شدم پاین کارتم نوشته ماده ۵بند ۳ شامل کسانی میشه که بیماری جسمی و روانی غیر قابل درمان دارن در صورتی که من دست پام عرق می کرد معاف شدم شامل بیماری جسمی غیر قابل درمان میشم الان نه بهم کار میدن نه گواهینامه

    1. سلام. اگر به موارد ذکر شده در کارت معافیت اعتراض دارید میتوانید مراتب اعتراض را از طریق دفاتر پلیس 10 مطرح کنید تا پرونده شما در حوزه نظام وظیفه مورد بررسی مجدد قرار بگیرد و در صورت رخ دادن اشتباه اصلاح شود.

  31. سلام خسته نباشید این جواب ام ار ای من هست

    lumbosacral spine mri without contrast ۱. ۵ tesla mr system.

    multislice: multiplanar and multisequence mr images:

    reveals:

    lumbar spine Lignment straightening of lumber lordosis is seen.
    disc spaces:

    at l5-s1: disc bulging is seen causing bilateral mild foraminal stenosis.

    at l3-4 . l4-5: disc bulging is seen without significant pressure effect.

    facet and ligament flavum: unremarkable

    bones and bone marrow: bilateral pars interaricularis defect is seen in L5 vertebra without spondylolisthesis.

    distal card and conus medullaris: normal

    central canal diameter: normal
    paravertebral soft tissues: unremarkable

    این وضعیت کمرم هست و من یکبار بچه بودم بیضه هام بزرگ شده بود و عمل کردم و پولیپ بینی و انحراف بینی دارم مشکل لرزش دست دارم میگرن سر دارم و توی ادرام و مدفوع میمونه و موقعه ادرار و مدفوع خیلی با فشار هست باید سری برم دستشویی آیا با این موضوع ها معافیت به من تعلق میگیره

    1. باسلام دوست عزیز هریک از بیماری های شما باید مورد برسی دقیق تر قزارگیرد و نتیجه درست تری خدمت شما اعلام شود ولی باتوجه به شرایط گفته شده ۷۰درصد شانس معافیت راخواهید داشت

  32. سلام وقت بخیر
    خواهشا جواب منو هم بدین،ممنون
    من روماتیسم ستون فقرات دارم که اسم پزشکیش اسپوندیلیت انکلوزان هستش و یک ساله تحت درمانم و مرتب هر هفته امپول سینورا میزنم،مدرک تحصیلیمم فوق دیپلم هستش،خواستم ببینم معاف میشم؟
    اسم بیماریم تویه لیست نظام وظیفه هستش ولی بازم شک دارم و استرس دارم

    1. بله بیماری شما شامل معافیت ار رزم یا معاف دائم میشود

  33. سلام… من یک ساله ک درگیر سرطان غدد لمفاوی ام ولی… آیا شامل معافیت میشه یا نه… و اینکه الان دانشجوئم آیا اگه تا پایان تحصیل از دوره درمان خارج بشم بازهم میشه معافی گرفت یا نه… باتشکر

    1. تومور عروق لنفاوی لنف آدنوم لنف آدم مزمن معافیت دائم دارد معافیت حین تحصیل ندارد و باید بعد از فارغ التحصیلی اقدام کنید

  34. سلام خسته نباشین من در سن 15سالگی پنجه بکس به چشم چپم زدن چند تا پارگی داشت شبکیش مردومکش بزرگ شده بود لیرزکردم دیدم برگشته ولی هنوز هم بعضی موقعه ها خیلی درد میکنه مخصوصا تو سرما آیا میتونم معافیت داعم بگیرم 18سالمه

    1. درصورت اسیب به شبکیه و مقاومت بدرمان در شورا برای معافیت شما تصمیم گیری میشود

  35. سلام عمل سنوس نافی وعمل موبرگشتی انجام دادم معافیت داره.

    1. سلام. برای دریافت معافیت در این زمینه باید دلیل کشیدن تمام دندان ها مشخص باشد.

  36. سلم لطفا جواب بدین من مشکل شنوایی دارم از بچگی گوش راستم شنوایی نداشت و گفتن که ارثی هست ایا می تونم معافیت داعم بگیرم یا خیر؟

    1. سلام. در صورت نداشتن شنوایی در یک گوش به شما معافیت دائم پزشکی داده میشود.

  37. سلام من مینیسک زانوم پاره شده دیسک کمرم هم پارس هم دوتا مهرم بازه و تنگی کانال نخاعی دارم؟

  38. سلام وقت بخیر من هپاتوگالی شدید دارم و آخرین بار سونوگرافی دادم در خط میدکلاویکولر اندازه کبدم شد 17/2
    آخرین بار خود نظام وظیفه از من سونو گرفتن میگن اندازه کبدم 14/50 هست.در کمیسیون اگر رد بشم چکار باید بکنم؟

    1. اندازه بیشتر از 15 سانت معافیت دارد در صورت پرداخت هزینه 130 هزار تومانی میتوانید درخواست معاینات تخصصی و اعتراص به شورای شهرستانی بدهید

  39. باسلام من آب مروارید و جداشدگی شبکیه چشم عمل شده در یک چشم دارم هنوز دیدم برنگشته روغن داخل چشمم هست
    آیا معافیت دارد

    1. اگر دید کم باشد و اب مروارید قابل درمان نباشد معافیت دارد در غیر این صورت معاف از رزم میشید درصورت پرداخت هزینه 130 هزار تومانی میتونین به شورای شهرستانی شکایت و درخواست شورای تخصصی کنین

  40. سلام ، من از چشم مشکل دارم
    ینی چشمام استیگماته و شماره ضعیفی چشمم ۳ ب بالا هس دیپلم هستم ۲۰ سالمه ، کور رنگی هم دارم ، و شب کوری هم دارم
    کور رنگی باعث خطای دید تو شبم هم میشه ولی تو روز کم
    ایا معافیت دائم تعلق میگیره بهم؟

      1. من معافیت چشم پزشکی دام دارم ماده ۴۱ بند۳۰ ایامیتونم تحت کمیته امداد وبهزیستی باشم الان ۱۱ساله گرفتم متهلم یه پسردارم هرجا میرم کارنمیدن بهم بامعافیت نه گواهنمامه یه چشم کلعن ناقصه دیدش

  41. سلام من حدود چهارساله که عصب سیاتیک پام قطع شده و اختلال شدید حرکتی دارم و عضلات پای چپم که سیاتیکش قطع شده کاملا تحلیل رفته و پام کاملا بیحسه و حرکت نمیکنه به نظرتون معافیت شامل من میشه؟

  42. سلام.آیا بیماری کلویید یا گوشت اضافه در کمر وشانها منجر به معافیت میشه در ضمن من غیبت سربازی هم دارم میشه برا معافیت اقدام کرد.وفوق دیپلم روابط عمومی دارم

    1. سلام باتوجه به بررسی نظام وظیفه اگر درحدی باشد که توان خدمت نداشته باشید میتوانید اقدام کنید.

  43. سلام.آیا بیماری کلویید یا گوشت اضافه در کمر وشانها منجر به معافیت میشه در ضمن من غیبت سربازی هم دارم میشه برا معافیت اقدام کرد

    1. سلام باتوجه به بررسی نظام وظیفه اگر درحدی باشد که توان خدمت نداشته باشید میتوانید اقدام کنید.

  44. سلام پسرم فکش خیلی کجه و باید عمل بشه آیا میتونه معافی بگیره؟

    1. سلام خدمت شما درصورتی که بعد از عمل اختلال در جویدن یا تکلم داشته باشد امکان معافیت هست.

  45. سلام من یبوست دارم پرونده پزشکی هم دارم آیا معافیت از سربازی شاملم میشه. ممنونم

    1. اگر همراه با تنگی معقد باشد یبوست و اختلال محسوب شود معافیت دارید. البته بستگی به شدت بیماری معافیت از رزم و یا معافیت دائم به شما تعلق می گیرد

  46. سلام من چند سال پیش از رو ی ساختمون افتادم پاین و شکمم ناجور پاره شد و ریه هام هم پاره شدن و خون ریزی شدید کردن کلیه ام هم اسیب دید هز اون موقع ب بعد انجام کارهای سنگین واسم خیلی مشگله و ی جورای افسردگی و ناراحتی اعصابم هم دارم چون قبلا اعتیاد داشتم و الان پاکم..تک پسر هم هستم و متهل و داری 2فرزند و دیپلم دارم.میخواستم ببینم امکانش هست معاف بشم ایا یا نه

    1. سلام با توجه به سوابق بیماری ها و مشکلات جسمی شما می توانید اقدام کنید برای گرفتن معافیت و باید سوابق خود را در هر یک از بخش های ذکر شده به دکتر معتمد نظام وظیفه ارائه دهید تا بتوانید معافیت دائم را بگیرید همچنین که شما متاهل هستید و دارای فرزند اگر که به شما معافیت از رزم هم داده شود می توانید تا پنج ماه کسری خدمت بگیرید

  47. سلام من تمام مراحل پزشکی رو انجام دادم اما فکم یکم جلو هست امکان معافیت هست آیا لطفاً جواب بدهید

    1. سلام. برای جلو بودن فک بندی یا ماده ای جهت معافیت پزشکی وجود ندارد.

  48. سلام خسته نباشین من آرنج دست چپم سال 88 شکست و عمل کردن ولی کج جوش دادن و مفصل کاذب داره و زاویه کجی دستم 45 تا 50 درجه و تو پرونده هاش هم زده شده 2/3 از دست داغون شده و وزن زیادی هم نمیتونم بردارم و نمیتونم کاری انجام بدم با این دست
    چه معافیتی بهم تعلق میگیره؟

    1. سلام. در صورت ایجاد مفصل کاذب و انحراف در دست به شما معافیت دائم پزشکی داده میشود، در صورت عدم تایید کمسیون فقط معاف از رزم میشوید.

  49. سلام خسته نباشین من آرنج دست چپم سال 88 شکست و عمل کردن ولی کج جوش دادن و مفصل کاذب داره و زاویه کجی دستم 45 تا 50 درجه و تو پرونده هاش هم زده شده 2/3 از دست داغون شده و وزن زیادی هم نمیتونم بردارم و نمیتونم کاری انجام بدم با این دست
    چه معافیتی بهم تعلق میگیره؟

    1. سلام. در صورت ایجاد مفصل کاذب و انحراف در دست به شما معافیت دائم پزشکی داده میشود، در صورت عدم تایید کمسیون فقط معاف از رزم میشوید.

    1. سلام. در صورت گسترش بیماری در صورت و یا دستها یاا در صورتی که بیش از ۴۰ درصد بدن درگیر عارضه باشد به سمت معافیت دائم پزشکی داده میشود در غیر اینصورت از برخی فعالیت ها معاف خواهید شد.

  50. سلام و وقت بخیر
    بنده سرطان بدخیم مرحله ۳ داشتم چند دوره شیمی درمانی کردم و در حال کنترل هست بیماریم و باید هرزگاهی چکاپ شوم که خدای نکرده برنگردد. آیا برخلاف داشتن مدرک فوق دکتری معاف دائم میشوم؟ چون شنیدم مدرک بالا مانع از معافیت خواهد شد میپرسم
    مرسی

  51. سلام خسته نباشید من بعد یه مدتی همرا دانشگاهم ک شروع شده بود ک هم میکردم با ماشین باری وانت بیشتر باری ک جابه جا میکردم سنگین بار بود یعنی کمتر از 30 کیلو وزن هر کیسه نمیشد و چون قسمت بار ماشینم مسقف بود مجبور بودم دولا بشم تا بار بچینم پشت ماشین یه روز بدجور به کمرم فشار اومد یه لحظه طوری ک انگار برق سه فاز زدن به کمرم افتادم زمین تا دوساعت هیچ تکونی نتونستم بخورم تا دو هفته هم ک زندگی عذاب شد برام رفتم دکتر ام ار ای دکتر گفت چهار تا از مهره های پایین کمرم دیسک شد حتی یه کمر بند فلزی ک ستون فقرات صاف نگه میداره هم گفت بخر استفاده کن ک من انجام ندادم شرایطم طوریه بیشتر از پنج دیقه سرپا نمیتونم وایسم فشار زیادی به کمرم میاد الانم میخوام ببینم بیوفتم دنبال کارای معافیت میتونم معاف از رزم بشم کف پام هم صاف هستش

  52. سلام من آرتروز زانو دارم تو هر دو پام پای راست بیشتر

    در حدی که نمیتونم از پله بالا یا پایین برم نمیتونم نماز یا چهار زانو بشینم و….
    دکترها هم میگن اگه از پله یا بقیه کارها رو انجام بدی که برای زانو هات سمه
    وقتی وای میفتم دردش کمه ولی نمیتونم بدوم و…

    ایا میتونم معافیت سربازی بگیرم
    لطفا جواب بدین

    1. سلام طبق نظر شورای پزشکی و ایجاد شدن اختلال در زانو و محدودیت حرکت مفصل ها تصمیم گیری میشود.

  53. سلام خسته نباشید من توی اموزشی رباط acl پاره کردم و الان ۳ ماه از عمل من میگذره ولی به خاطر وزن ۱۶۰ کیلویی ک دارم نمیتونم پام رو زمین بزارم و چندین معاف از رزمی دارم در ضمن دستشویی ایرانی هم نمیتوانم استفاده کنم دیپلم هستم امکان معافیت دائم وجود داره لطفا جواب بدید ممنون

    1. سلام پاره شدن یک رباط معافیت دائم ندارد و فقط شامل معاف از رزم میشود.

    1. سلام. بیماری واریکوسل در صورتی که گرید آن بالای ۳ باشد و پس از جراحی عود کرده و مجددا گرید آن بالای ۳ باشد به طور دائم معافیت به همراه دارد در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

    1. سلام. بیماری واریکوسل در صورتی که گرید آن بالای ۳ باشد و پس از جراحی عود کرده و مجددا گرید آن بالای ۳ باشد به طور دائم معافیت به همراه دارد در غیر اینصورت از خدمات رزمی معاف میشوید.

  54. سلام میخواستم ببینم آسیب دیدگی همزمان مهره و دیسک کمر باعث معافیت دائم میشه ؟

  55. سلام من مینیسک و رباط صلیبی پای راستم پاره شده و عمل کردم ولی الان هنوز مشکل دارم و درد دارم و مشکل دیسک کمرم دارم سر خوردگی دوتا از مهره های کمرم و مشکل والگوس هم در یک پام دارم مدرکم هم لیسانس هست میخواستم ببینم امکان معافیت دائم وجود دارد

    1. سلام. با توجه به شدت بیماری و مدرک تحصیلی معافیت بررسی می شود و به احتمال زیاد معاف از رزم شوید. برای راهنمایی بیشتر با مشاوران تماس بگیرید

  56. سلام و عرض ادب
    بنده سال ۹۱ ب علت افتادگی دریچه میترال معاف از رزم شدم ولی ب خدمت نرفتم الان علاوه بر آن تیروئید کم کار و واریکوسل هستم ک هر کدام معاف از رزم هست با وجود این ۳ گزینه معاف دائم میشم

    1. سلام بستگی به شدت آن دارد و لزوما بخطر سه تا مشکل امکان معافیت دائم فراهم نمیشود.

  57. سلام.فتق دو طرفه داشتم که یکی رو سال 82 و یکی رو سال 87 عمل کردم از خدمت معاف میشم؟

    1. انواع فيستولهاي مجرا به تنه آلت ، ركتوم و پرينه و اسكروتوم : معاف دائم

      1. سلام من بیماری اعصاب دارم ووقتی استرسی میشم پاهام خشک میشه آیا میشه معاف شم

        1. سلام. دریافت هرگونه معافیت پزشکی اعم از معافیت اعصاب و روان نیاز به تایید کمسیون پزشکی نظام وظیفه دارد برای معافیت دائم اعصاب و روان معمولا نوع اختلال و سابقه بستری بیمارستان فاکتورهای تاثیر گذاری هستند.

  58. سلام،اگر معافیت پزشکی مثلا اورتوپدی را بعد از بهبود لغو کردیم و پس از آن دچار بیماری دیگری مثلا قلب و عروق شدم میشود دوباره برای معافیت پزشکی اقدام کرد یا یکبار فقط میشود برای معافیت پزشکی اقدام کرد و پس از ابطال دیگر نمیشود؟

    1. سلام. با توجه به مشکل جدید می توانید برای دریافت معافیت اقدام کنید.

  59. سلام بنده تو سن ۱۸ سالگی واریکوسل طرف چپ عمل کردم و بعد از مدتی هیدروسل هم عمل کردم الان بعد ۶ سال واریکوسل طرف چپم عود کرده و واریکوسل طرف راستم دارم و پای طرف چپم شدید واریسی است ایا شرایط معاف شدن دارم؟
    ممنون

  60. سلام من یه بیماری پوستی خیلی دردناک دارم اسمش سودا هست که توی کشاله ران دقیق بغل آلت و بیضه و زیر بغل هام که یه سری دونه و جوش های مخصوص هست که خیلی میخواره چه سرما و چه گرما همیشه میخاره یا خشکه هروقتم میخارونم متاسفانه چرک میکنه و حتی نخارونم همیشه لای پاهام و زیر بغلم سر این بیماری بودی خیلی بدی داره و متاسفانه ارثیه این بیماری پوستی لز خانواده مادری و دکتر خیلی رفتم این چند سال هیچ فایده ای نداشت آیا شرایط معافیت هست چون سرش نه میتونن بدوم قشنگ نه راه برم و در صورتی در عذابم لطفا بگین

  61. سلام وقتتون خیر. من لوردوز دارم و قوس کمرم زیاده. معمولا یک مقدار کمی که فعالیت انجام میدم بهم فشار میاد و تا یکی دو روز کمر درد شدید می گیرم. آیا امکانش هست که بتونم معافیت دریافت کنم؟

    1. سلام.با توجه به مدرک تحصیلی و شدت بیماری معافیت بررسی می شود.

    2. سلام بند سبابه انگشتم قطع شد و یک انگشت دیگر بغل اون کارایی نداره امکان معافیت وجود داره

  62. سلام وقتتون بخیر
    من پوکی استخوان دارم که شاخصش -3 هست که تو آیین نامه بخش16 بند6 گفته شده معافیت دائم داره
    به نظر شما اگر من اقدام کنم برای معافیت, میتونم معافیت دائم بگیرم یا معاف از رزم میکنن؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام. در صورت تأیید مدارک شما توسط کمسیون پزشکی نظام وظیفه مشمول دریافت معافیت دائم پزشکی خواهید در غیر اینصورت معاف از رزم میشوید.

  63. سلام کسی که میخواد سربازی بخره قبلش توسط پزشک چک میشه یا نه؟

        1. سلام.با توجه به مدرک تحصیلی و شدت بیماری معافیت بررسی می شود.

  64. سلام کسی که میخواد سربازی بخره توسط پزشک چک میشه قبلش یا نه؟

  65. سلام وقت بخیر بنده مشگل دریچه میترال دارم چندین ساله که اگه یه مسافتی رو راه برم نفس نفس میزنم یا حرف که میزنم مشگل تنگی نفس پیدا میکنم حتی قفسه سینه ام بعضی وقتا تیر شدیدی میکشه .مشگل واریکوسل گرید ۲ دارم کهدرد شدیدی همیشه داخل کشاله سمت چپم و بیضه دارم مخصوصا اگه سرپا زیاد وایسم .اگزما شدید پوستی هم دارم که در فصل پاییز به اوج میرسه که تمام بدنم دچارش میشه . دچار کدری چشم شدم که باعث ایجاد مگس پران شدید و جرغه های شدید میشن .خیلی هم استرسی هستم که اگه یه ذره عصبی بشم چشمام تیک میزنه با این شرایط آیا معاف دائم میشم ؟

    1. سلام. بله با مراجعه به معاینه پرشک احتمال معافبت دائم وجود دارد.

  66. بنده دارای مدرک فوق دیپلم هستم با نمره چشم 4.75 و آستیکمات 1.75
    و چشم دیگر 4.25 با استیکمات 1.5
    میخواستم ببینم امکان معافیت دارم؟

    1. سلام. در صورت تأیید مقادیر ذکر شده توسط کمسیون پزشکی نظام وظیفه به شما معافیت تعلق میگیرد.

  67. سلام خوب هستید من یک چشمم آستیگماتیسم پنج داره و هم نزدیک بینی ۴هم علامت هستند مدرکم هم دیپلم هست آیا معافیت داعم میگیریم ؟؟؟

    1. سلام. با تشخصی کمسیون پزشکی امکان معافیت برای آستیگمات 5 و بالاتر در مقطع دیپلم وجود دارد.

  68. سلام
    من بیماری شقاق و فیستول دارم طوری که بعضی اوقات بخاطر درد شدید حتی نمیتونم بشینم و درست راه برم وقتی دستشویی میرم ب طور شدید درد دارم زانوی پای چپم هم پلاتین هست
    آیا میتونم برای معافیت اقدام کنم ؟؟؟
    نزدیک ده سال غیبت دارم و مدرک تخصیلیم هم پیش دانشگاهی هستش
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر در صورت تایید کمیسیون پزشکی می توانید از شرایط کفالت استفاده کنید

  69. با سلام وقت بخیر
    من اسفند ماه ۹۷ عمل واریکوسل دوطرفه انجام دادم گرید جمعا دو طرف ۵ (طبق نظر نظام وظیفه نبود دانشجو ام) مدارک پزشکیم کامل موجوده الان بعد از سه سال عود کرده و دچار آتروفی چپ و گرید ۳ راست شدم احتمال داره معافیت بهم بدن

    1. سلام،بله میتونین حق اعتراض بزنین و مجدد شرایط شما برسی میشه و برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرین

  70. سلام خسته نباشید
    من مجموع نمره چشمام 8 و مدرکم لیسانسه
    ایا میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام در معافیت چشم جمع نمرات دو چشم امکان پذیر نمی باشد شماره یک چشم به تنهایی باید بالای ۸ باشد و یا جمع آستیگمات و ضعیفی یک چشم هم علامت بالای ۸ باشد

  71. سلام خسته نباشید، کف پام کاملا صافه، ارتروز زانو هم گرفتم و همچنین مچ پام دفورمیتی شده و پاهام 11 درجه پرانتزی شده، با همه اینا باهم ممکنه معاف دائم بشمو؟ چون الان بیشتر از 10 دقیقه نمیتونم وایستم، زانوهام اذیت میشن

    1. سلام برای معافیت پزشکی این مورداگر دفورمیتگی پای شما برای پزشک نظام وظیفه احراز شود و مورد تایید قرار گیرد شامل معافیت دائم میشوید.

  72. سلام کسی که مشمول غایب میباشدولی دیسک کمرخفیف دارد نمره ضعیفی هرچشمش چهارکه مجموعاهشت یاهشت ونیم میباشدوآرتروزپای خفیف هم دارد،آیابااین شرایط میتواندمعافیت دائم بگیرد؟؟باتشکر

  73. سلام خسته نباشید
    من دوسال پیش تصادف کردم تو پام پلاتین گذاشتن و دکتر گفت تا آخر عمرم پلاتین باید تو پام باشه بعدم زانوم مشکل داره و ربات پام هم پاره شده به نظرتون جزو معافیت دائم میشه؟

  74. سلام من نجارم انگشت شصت دست چپم آره نجاری تاندون ها و عصب هاش قطع کرده و عمل کردم الانم رفتم میگن باید دوباره عمل کنی شصتمم الان خوب تکون نمیخوره به نظر شما معاف میشم مدرکمم زیر دیپلم

  75. سلام من ۱برج ۶اعزامم بعد با علت دررفتگی زانوم.بینیم شکسته.بعد ۲تا از مهره پشتم ترک خورده اضاف از خدمت ندارم ولی میخوام معافیت پزشکی بگیرم آیا بهم تعلق میگیره؟؟

    1. سلام. با توجه به شدت بیماری و مدرک تحصیلی معافیت صادر می شود

  76. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم کسایی که کبد چرب بالا دارن معاف میشن؟

  77. سلام وقت بخیر من چند تا معافی از رزم دارم از جمله خشکی چشم ،عرق کف دست دست پای پرانتزی و صافی کف پا آیا با داشتن چندتا مورد از اینا امکان معافی دائم هست؟

      1. سلام. بیماری درماتوفاژی شامل معافیت پزشکی میشود؟ در صورت پاسخ به پیام بدید!!
        ممنون م

  78. با سلام من قبل خدمت درخواست معافیت دادم استخوانی ولی معاینه انجام نشد فقط ام ار ای گرفتن پارگی مینیسک معاف از رزم کردن ولی صافی شدید کف پا دارم و هالگوس والگوس که یکیش خیلی شدیده اتحراف شصت پا به داخل و حالا حین خدمت هستم کمر درد میشم چا مچ پا اگه درخواست معافیت انجام بدم احتمال معافیت دائم هست یا خیر؟

    1. سلام بله میتوانید برای معافیت پزشکی درحین خدمت اقدام کنید

    1. سلام بله از دست دادن اندام جز معافیت دائم است.

  79. سلام من منیسک دوتا زاتوم پاره شده ورباط acl زاتوی راست میتونم معاف شم

  80. سلام من مینیسک پام پاره شده عکسم گرفتم دکترا گفتن باید عمل کنی میخواستم بدونم همین جوری معاف میشم یا باید برم عمل کنم بعد اقدام کنم ؟دیپلم دارم تو غیبتم هستم

    1. سلام شما از الان اقدام کنید نهایتا معافیت موقت میدهند تا شرایط شما ثابت شود

  81. سلام من مشکل زانورباط ومنیسک دارم چپ کردم ابروهام کامل رفته چپ کردم باماشین دوروزبستری بودم کاملاسرم ضربه خورده گوشتش بلندشده ولی ضربه ای به جمجمه ام واردنشده حافظه ام کوتاه مدته وجای زخم روی بدنم زیاده امکانش هست معاف شم؟

    1. باسلام باید کمیته پزشکی معایته کند احتمال معاف ازرزم وجوددارد.

        1. سلام.با توجه به مدرک تحصیلی و شدت بیماری معافیت بررسی می شود.

  82. با سلام من بیماری مادر زادی قلب دارم بیماری میترال دریچه همون نرمی دریچه قلب و الان در حال خدمت هستم و سخته برام ایا معاف یا معاف از رزم میشوم

    1. سلام
      اگر مادرزادی است و وضعیت خوب نیست دائم در غیر این صورت رزم میشود.

  83. سلام علیکم نمیدونم چرا شاخص توده بدنی رو ذکر نکردید..
    بنده شاخصم 13 هستش تیروئید کم کار هم دارم.
    استرسم نجومی خیلیه اونقدر که حتی نمیتونم کار های عادی رو انجام بدم … اون دکتر های نظام پزشکی یا معاینه اول چگونه میفهمد من استرس دارم میترسم حقم بره🖤🖤
    و bmi چقدر تاثیر دارد؟
    و اینکه ایا تیروئید کم کار معاف الدائم می اورد؟یا موقت؟
    دو سال کم نیست👍😲😲

  84. سلام
    من پنج ماه پیش عمل جراحی شقاق انجام دادم
    ولی با این حال هنوز خوب نشده و عود کرده بیماریم
    اصلا نمیتونم حتی درست بشینم یک جا
    سرویس بهداشتی هم فقط فرنگی میتونم برم اونم با کلی درد و مصیبت که بعدش دردش فقط با لگن آب گرم خوب میشه ( پزشک توصیه کرده ۲۰ دقیقه بعد از هربار اجابت مزاج توی لگن آب گرم بشینم)
    واقعا زندگیم رو زهرمار کرده بهم توی این چنو ماه
    معاف میشم به نطرتون؟

  85. سلام و عرض ادب
    من دو مشکلی ک دارم وقتی ک میدوم ادرارم میاد ینی میخواد پشت سوراخ آلتم
    این شامل من میشه؟
    و اینکه من سابقه عفونت خون داشتم وقتی گرمم میشده
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام بیماری شما باید دقیق تر توسط پزشک بررسی شود

  86. سلام من عمل دیسک انجام دادم..مشمول هستم..در حین خدمت عمل کردم..آیا نعف نیشم برم دنبالش ؟لطفا راهنماییم کنید.وضعیتم خوب نیست برای خرج ک مخارج..اگه معاف نمیشم.نرم دنبالش..ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام وقت بخیر
      جز معافیت کامل ایثارگری و معافیت پزشکی در حد دائم راهی برای معافیت گرفتن نیست .خرید هم امکان پذیر نیست چون سایت بسته است .

  87. سلام . من سال ۸۵ اقدام کردم برای معافیت. جراحی عمومی بر اثر سانحه دارم روی شکمم با ۱۴ بخیه و به طبع مشکل گوارش. معاف از رزمم کردن و چون آگاهی نداشتم تجدید نظر ندادم با اینکه پزشک ناجا گفت شرایط معافی دایم داری. الان با ۳۳ سال سن امکان اقدام مجدد دارم یا نه؟ با تشکر. لطفا پاسخ دهید.

  88. سلام . من سال ۸۵ اقدام کردم برای معافیت جراحی عمومی بر اثر سانحه دارم روس شکمم با ۱۴ بخیه و به طبع مشکل گوارش. معاف از رزمم کردن و چون آگاهی نداشتم تجدید نظر ندادم با اینکه پزشک ناجا گفت شرایط معافی داری. الان با ۳۳ سال سن امکان اقدام مجدد دارم یا نه؟ با تشکر

  89. سلام خسته نباشید
    بنده برای معافیت پزشکی قلب اقدام کردم که جواب بیمارستان به کمیسیون اومده و نوشته شده
    mild mr
    mild tr
    trivial pl
    ef=55
    و اخرین مدرکمم دیپلم ایا بنده معاف دایم میشوم؟
    کمیسیون شهرستان میگه معاف نیستی خودم موندم چون طبق قانون فکر کنم معافم

    1. سلام دوست عزیز
      رای کمیسیون مهم است . امکان اعتراض به رای وجود دارد .

  90. سلام خسته نباشید
    بنده برای معافیت پزشکی قلب اقدام کردم که جواب بیمارستان به کمیسیون اومده و نوشته شده
    mild mr
    mild tr
    trivial pl
    ef=55
    و اخرین مدرکمم دیپلم ایا بنده معاف دایم میشوم؟
    کمیسیون شهرستان میگه معاف نیستی خودم موندم چون طبق قانون فکر کنم معافم

    1. سلام رای کمیسیون مهم است . امکان اعتراض به رای وجود دارد .

  91. سلام خسته نباشید
    من دستم عصب و تاندون پاره کرده نصف دستم سره
    وانگشتام مشکل تحرکی دارن امکانه معاف بشم

    دست راستم

    1. سلام . من سال ۸۵ اقدام کردم برای معافیت جراحی عمومی بر اثر سانحه دارم روس شکمم با ۱۴ بخیه و به طبع مشکل گوارش. معاف از رزمم کردن و چون آگاهی نداشتم تجدید نظر ندادم با اینکه پزشک ناجا گفت شرایط معافی داری. الان با ۳۳ سال سن امکان اقدام مجدد دارم یا نه؟ با تشکر

    1. سلام برای پاسخ به سوال شما نیاز به اطلاعات بیشتری هست. برای دریافت پاسخ درست و کامل با مشاورین اویژه در تماس باشید

  92. سلام میخواستم بپرسم الان کمیسیون پزشکی حضوری است یا غیر حضوری؟؟؟
    و بعد از بیمارستان رفتن چقدر طول میکشه تا کمیسیون تشکیل بشه؟؟

  93. سلام خسته نباشید من پای چپم پلاتین دارد و دردشم بیش از حده دندونام هم همش خرابه یدونه دندون سالم ندارم آیا معافیت تعلق میگیره برای من

    1. سلام دوست عزیز
      با سلام شرایط شما باید کاملا بررسی شود تماس بگیرید .

  94. سلام خسته نباشید من دندونام خراب پای چپم‌ هم پلاتین داره آیا معافیت تعلق می‌گیرد برای من فقط

    1. سلام دوست عزیز
      با سلام شرایط شما باید کاملا بررسی شود تماس بگیرید .

  95. سلام خسته نباشید من دندونام خراب پای چپم‌ هم پلاتین داره آیا معافیت تعلق می‌گیرد برای من

    1. سلام دوست عزیز
      با سلام شرایط شما باید کاملا بررسی شود تماس بگیرید .

  96. سلام من هموروئید گرید ۳ داشتم. ۲ بار لیزر کردم همراه با اسفنکتروتومی. الان دوباره عود کرده.
    آیا معافیت دائم به بنده تعلق میگیره یا معاف از رزم میشم؟

    1. سلام در رابطه با معافیت هموروئید باید اطلاعات دقیق تری بیان میشد اما به صورت کلی با توجه به اینکه هموروئید شما بعد از عمل عود کرده است احتمالا معاف دائم خواهید شد.

  97. سلام من من تنگی کانال نخاعی دارم همراه با مشکلات اعصاب پا مدرکم لیسانس هست ایا با توجه به مدرکم معافیت تعلق میگیرد

    1. سلام باید بررسی شود اما در حالت کلی بله مشکلی وجود ندارد.

      1. سلام من کبد چرب گرید2 دارم شن هم 2/5 وقتی خسته میشم درد می گیرم معاف دائم میشم؟

  98. سلام من صافی کف پا دارم و در ضمن میگرن هم دارن و 80درصد اوقات از نوع شدید هست. آیا امکان معافیت هست؟

    1. باسلام باید بیشتر بررسی شود اما اگر خیلی شدید باشد معمولا معاف از رزم میشوید.

  99. سلام خسته نباشید من ۵ ماه خدمتم مشکل بینایی دارم یک چشمم ۸ درجه و یک چشمم ۷ درجه هست اول دبیرستان سواد دارم اقدام کنم واسه معافیت امکانش هست

    1. سلام دوست عزیز
      بله با توجه به مدرک تحصیلی شما احتمال بالایی دارد

    2. سلام من کلاس دوازدهم متولد ۷۹هستم ب خاطر ی سری شرایط دوباره تحصیل کردم و میخواستم بدونم من یک چشمم کاملا ضعیفه و اصلا نمیتونم ببینم احتمال معافیت من هست مدرک تحصیلی در صورت ادامه دیپلم در صورت ترک تحصیل سیکل

      1. سلام دوست عزیز
        باید نمره چشم شما بررسی شده و در صورت رسیدن به عدد 6 احتمال بالایی خواهید داشت

  100. سلام ببخشید من ۶ سال پیش از بام خونمون افتادم پایین و مچ دستم کلا خورد شد که تا مرز قطع دست پیش رفتم خدا رو شکر هنوز دستم رو دارم ولی نیمه راست دستم با دو انگشت کوچیکم لمس شدن و تکون نمیتونم بدم با اینکه ۳ ساله فیزیوتراپی رفتم ولی اصلا درست نمیشه متاسفانه درضمن پلاتین داشتم ۳ سال پیش برداشتن از دستم به نظرتون من معاف میشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به درک تحصیلی و معاینات بالینی از نزدیک احتمال دارد اقدام کنید

  101. سلام، آیا بیماری درماتیک سبورئیک که بعضی اوقات به شدت عود میکنه و بعضی اوقات از بین میره معافیت میخوره؟ دائم یا معاف از رزم؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی و شدت آن و برسی توسط پزشک شورا بررسی میشود

  102. با سلام ، سالها پیش بر اثر تصادف وگذشت ها سالها و اعتیاد دندان هام رو از دست دادم و هیچ دندانی ندارم ممنون میشم بگید آیا معافیت شامل حال من میشه تشکر و از کجا باید اقدام کنم
    ownegh.yandas12@gmail.com

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عدم دندان با توجه به مدرک تحصیلی شما بله احتمال دارد

  103. سلام خسته نباشید. من حدودا ی سال خدمت کردم حین خدمت پا راستم تو تصادف مینیسک زانوم آسیب دید عمل کردم،زیاد نمیتونم ازش کار بکشم نشستن بلند شدن سخت شده برام کل تو راه رفتنم سخته کل وزنم روی پایی چپمه پای چپم خسته میشه درد میگیره پای راستم ک عمل کردم خالی می‌کنه میخواستم راهنمایم کنید لطف میکنید

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال معافیت وجود دارد با توجه به مدرک تحصیلی بررسی میشوید

  104. ﺳﻼﻡ ﻣﻦ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻟﻲ ﻫﺲ ﻗﺮﺹ ﻣﻴﺨﻮﺭﻡ ﻣﺸﻜﻞ اﻋﺼﺎﺏ ﺩاﺭﻡ ﻭﺳﻮاﺱ ﻓﻜﺮﻱ ﺯﻳﺎﺩ ﺩاﺭﻡ و ﻓﻜﺮ ﺧﻮﺩﻛﺸﻲ ﺩاﺭﻡ ﺭﻓﻴﻘﻤﻤﻢ ﺗﺎﺯﻩ ﺧﻮﺩﻛﺸﻲ ﻛﺮﺩﻩ اﻓﺴﺮﺩﮔﻲ ﻫﻢ ﺩاﺭﻡ اﻳﺎ ﻣﻌﺎﻑ ﻣﻴﺸﻢ???

  105. سلام خسته نباشید من الان در حال خدمت هستم ولی در حین خدمت انگشت بزرگ پا شکسته و جراحی شده آیا معاف دائمی میشم یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      خیر معاف از خدمات رزم میشوید

  106. سلام خسته نباشید من الان در حال خدمت هستم ولی در حین خدمت انگشت بزرگ پا شکسته و جراحی شده آیا معاف دائمی میشم یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      خیر معاف از خدمات رزم میشوید

  107. سلام ببخشید من 31 سالمه تابحال دوبار برای صافی کف پا درخواست معافیت دادم معاف از رزم شدم يه بار هم برای دیسک کمر که شورای عالی معاف از رزمم کرد ایل میتوانم برای ارتوپدی پاره گی رباط پا درخواست معافیت بدم لیسانس دارم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت پارگی دو رباط و شدت جراحت وارده تصمیم گیری خواهد شد . اقدام کنید

  108. سلام من بیرون زدگی دیسک گردن و ام اس دارم میخواستم بدونم ایا بیرون زدگی خودش به تنهایی معافیت داره که نخوام از طریق ام اس رجوع کنم اصلا ام اس معافیت داره و من یه هفته هست که غیبتم شروع شده ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال دارد با توجه به مدرک تحصیلی شما بررسی میشود.اقدام کنید

  109. با سلام،پدر من از طرف یک چشم بینایی ندارد و چشم دیگر سالم هست و من معافیت تحصیلی بدون غیبت دارم ایا میتوانم معافیت بگیرم؟ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت از کارافتادگی پدر مقدور است

  110. سلام پسرمن ازدوران 6یا7سالگی تابحال که درایتانه 17سالگی هست تعریق شدیدکف دست وپاداره وکلی به پزشک مراجعه کردم ودرمان نشد…آیااین مشگل جزومعافیت های پزشکی میشه

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال دارد با توجه به مدرک تحصیلی بررسی میشود

    2. احتمال معافیت زیاد هست چون مشکل کلیه داره. و شرایط سخت خدمت آسیب شدیدی به کلیه اش میزنه. دوست من هم با همین مشکل معافیت گرفت. انشالله که همه بیماران شفا پیدا کنند.

  111. با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم ببینم که امکانش هست بنده به دلیل رشد فک پایین و جلو بودن ان معاف بشم ؟ چون که تو تغذیه و خوردن غذا مشکل دارم و مادرزادی هم نیست و بخاطر غده های لنفاویم رشد کردن و مشکل تنفسی هم دارم .. اسم دارم … میشه که معافیت داعم بگیرم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی و نوع شدت مشکل شما پزشک بررسی میکند

  112. با سلام دو تا پسر دارم که دوقلو میباشند چند روز دیگه باید اعزام شوند و مشکل کم شنوایی دارند آیا معافیت شامل حال اونها میشه یا خیر هم برای دو قلویی و هم کم شنوایی با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت دوقلو بودن میتوانید خدمت یکی از پسران را به تعویق بی اندازید. کم شنوایی با توجه به درصد آن و مدرک تحصیلی احتمال دارد

  113. سلام وقت بخیر
    وقت مشاوره گرفتم باهاتون
    ولی از طریق موبایل میخوام زنگ بزنم
    اگر امکان داره شماره خودتونو که از طریق موبایل بشه زنگ زد بنویسین برام

    1. سلام میثم عزیز
      شماره هایی که برای بسته ها قرار داده ایم از طریق موبایل هست

  114. سلام ببخشین من مشکلی پوستی دو کف دست رو دارم به طوری که پوست دستم به خاک میخوره بدتر میشه و خون میوفته امکان معافیت برای من وجود داره؟

    1. دوست عزیز
      ابتدا باید نوع بیماری مشخص شود ، با توجه به شدت و نوع مدرک تحصیلی بررسی میشود

  115. سلام ببخشین من مشکلی پوستی دو کف دست رو دارم به طوری که پوست دستم به خاک میخوره بدتر میشه و خون میوفته امکان معافیت برای من وجود داره؟

    1. دوست عزیز
      ابتدا باید نوع بیماری مشخص شود ، با توجه به شدت و نوع مدرک تحصیلی بررسی میشود

  116. سلام خسته نباشین من در ۶ ماهی سرطان بیضه داشتم عمل کردم و خوب شدم حال مشمول هستم و یک بیضه دارم تا ۱۰ سالگی هم سمک برا جفت گوش هام می‌گذاشتم ولی دیگه نگذاشتم آیا شامل معافیت میشه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله احتمال بالایی دارد اقدام کنید

  117. باسلام، من یک سال خدمت کردم. اما الان دچار مشکلات اعصاب و روان شدم جوری که حتی تعادل ندارم. میخواستم بدونم تکلیفم چیه درضمن می‌خواستم برم کمیسیون …

    1. سلام دوست عزیز
      اقدام کنید احتمال معافیت وجود دارد

  118. سلام ببخشید من یک سوال داشتم من جلسه شورای پزشکی داشتم بیماری بخش نهم دستگاه گواررش و جراحی عمومی جلسه شورا پزشکی ام برگزار شد بعد به من گفتن برو بهت زنگ میزنیم دوباره بیا تا پزشک متخصص جراح مورد اعتمادمون بیاد وضعیت ام از تنظیم صورت جلسه به منتظر روییت مشمول و شرح بیماری بخش نهم جراحی عمومی و دستگاه گوارش تغییر کرده، یعنی معاق دایم نیستم؟؟؟ مدارکم تکمیله mri و تمام مدارک
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام خدمت شما. به صورت قطعی نمیشه در این مورد گفت.شما می تونید برای دریافت راهنمایی گرفتن معافیت دائم، با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

  119. مشمولي در حال خدمت تقاضاي معافيت پزشكي مي‌نمايد آيا مي‌تواند از طريق معاونت وظيفه عمومي اقدام كند؟

    1. برای راهنمایی های دقیق و اطلاع از مراحل معافیت پزشکی با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

  120. مشمولي در حال خدمت تقاضاي معافيت پزشكي مي‌نمايد آيا مي‌تواند از طريق معاونت وظيفه عمومي اقدام كند؟

  121. با عرض سلام و خسته نباشيد. من متولد ٧٦ هستم و دانشجو در حال تحصيل هستم. داراي بيماري FMF يا تب مديترانه اي فاميليال. ميخواستم بدونم با اين بيماري كه دارم كه از تقريبا ٧-٨ سالگي متوجهش شدم و همچنان هست با تشديد بيشتر.
    ميخواستم بدونم براي معافيت پزشكي ميتونم اقدام كنم؟ و اين كه اگر ميتونم با اين كه هنوز درسم تمام نشده ميتونم اقدام كنم براي گرفتن معافيت پزشكي با توجه به بيماري ام يا خير؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتوانید با مراجعه به نظام وظیفه در حین تحصیل اقدام کنید

  122. سلام وقت بخیر ، ایا معافیت تک فرزندی هنوز هم هست یا جمع شده؟

  123. سلام ، ببخشید میشه از طریق تماس تلفنی از شرایط معافیت به طور کامل مطلع شوم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله کلیه شرایط شما با مشاورین بررسی میشود تماس بگیرید

    1. سلام دوست عزیز
      بله وجود دارد باید شرایط بیماری شما بررسی شود با مشاورین تماس بگیرید

  124. سلام و وقت بخير
    من دانشجوي کارشناسي هستم و بيماري شوک وازوواگال(بند 15 قلبي عروقي) دارم و پزشک فوق تخصص قلب هم اين مسئله رو تاييد کرده .خواستم بدونم ميتونم در زمان تحصيل براي معافيت اقدام کنم؟

    1. سلام محمد جان
      بله میتوانید . شرایط نظام وظیفه پیچیده است جهت بررسی دقیق تر با مشاورین ما تماس بگیرید

  125. سلام بنده دانشجوی ترم3هستم ومشکل شنوایی متوسط هردوگوش بانمره 65دسی بل وعضوبهزیستی هستم ایامیشه دردوران دانشجوییم برای معافیت اقدام کنم

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز خیر باید بعد از تحصیل اقدام نمایید

  126. سلام بنده دانشجوی ترم3هستم ومشکل شنوایی متوسط هردوگوش بانمره 65دسی بل ایامیشه دردوران دانشجوییم برای معافیت اقدام کنم

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز خیر باید بعد از تحصیل اقدام نمایید

  127. همسر من بعد دوره لیسانسشون رفتن سربازی و بعد از اینکه 6 ماه خدمت کردن نتایج ارشد اومده و رفتن دانشگاه اما چون در دوران ارشدشون ازدواج کردیم دیگه نرفتن سربازی و سر کار رفتن الان از ارشدشون 5 سال میگذره، می خواستم بدونم الان غیبت خوردن و نمیشه معافیت پزشکی اقدام کنن اصلا؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بله ایشون وارد غیبت شدن ولی مشکلی برای معافیت پزشکی وجود ندارد

  128. سلام خسته نباشین من ۱۹سالمه و پشت کنکورم میخ استم بدونم با نمره چشم ۴.۷۵ و استیگمات ۱ که برای ۲ساله پیش این نمره چشمم معاف میشم؟

    1. سلام
      هیپر متروپی یا میوپی از 3 تا 6 معافیت از رزم را به دنبال دارد. دقت کنید شدت و درجه بیماری تعیین کننده نوع معافیت است و باید وضعیت شما در حال حاضر بررسی شود.

  129. سلام من واریکوسل داشتم ده سال قبل عمل کردم کمیسیون پزشکی بودم دیروز گفتن ده روز بعد جواب رو نظام وظیفه پیگیری کن میخواستم بدونم معاف از رزم ده روز زمان دادن یا برای معافیت

    1. سلام
      معافیت دائم برای بیماری واریکوسل تنها به افرادی تعلق میگیرد که بیماریشان بعد از عمل جراحی عود کند.

  130. سلام ببخشید من عمل پا انجام دادم و چند سالی پشت کنکور هستم ورباطACL پاره شده بود عمل کردم اما هنگام راه رفتن باز درد میکنه لنگ لنگان راه میرم ایا شامل معافیت میشود؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      پارگی رباط در صورتی منجر به معافیت دائم میشود که چند رباط با هم پاره شده باشند. همچنین پارگی رباط ها به تنهایی ملاک اخذ معافیت نیست، بلکه ناپایداری مفصلی، مدرک تحصیلی و… نیز در رای شورای پزشکی اثر گذار است.

  131. سلام ببخشید پای راست من کلاب فوت یا(پای چنبری) تو 6ماهگیم عمل کردم بعشم زیاد که راه میرم پام درد میکنه بعدشم پایه چپمم انگشته شصته پام از پایی که کلاب فوت بود بزرگ تره بعدشم کفشم میپوشم اذیتم میکنه میخواستم بدونم معافی داره؟؟؟؟

    1. سلام
      در صورتیکه بیماری شما باعث دفورمیتی شده باشد و مانع از انجام تمرینات دوره سربازی و پوشیدن پوتین شود، معافیت دائم را به همراه دارد در موارد خفیف تر ممکن است با معافیت از رزم همراه شود.

    2. سلام منم همین مشکل رو دارم البته پای راستم کلابه و ۳سایز کوچک تره انحراف مچ و پاشنه و پنجه داره شکل استخوانیش هم کاملا بهم ریختست اگر بهت معافی دائم دادن بگو منم اقدام کنم ممنون ۰۹۱۴۰۳۴۵۱۷۵

  132. سلام من قدم ۱۴۸ هست و ۲۰ سالم هست و معافیت تحصیلی هم ندارم آیا اقدام کنم معاف دائم میشم؟

  133. سلام.
    من بعد از این که دفترچه پست کردم متوجه شدم که واریکسل دارم و واریکسل گرید۲ نزدیک به ۳ عمل کردم…ایا شامل معاف رزم میشم؟تا چند روز دیگ اعزامم باید چه کار کنم؟اگه میشه راهنمایی کنید…ممنون

    1. سلام
      واریکوسل یکی از بیماریهای مربوط به لیست معافیت های پزشکی است که معمولا معافیت از رزم را به دنبال دارد اما شما میتوانید در حین خدمت و از طریق بهداری محل خدمتتان برای معافیت پزشکی اقدام کنید.

  134. سلام.
    من تیک دارم.هم توی سر هو توی دست هو توی صدا.شامل معافی میشه؟ اگه بشه واسه تمدید گواهینامه مشکل ایجاد نمیکنه؟ و توی کارت چه نوع معافیتی میزنن؟ مینویسن پزشکی؟ یا مینویسن اعصاب و روان؟

    1. سلام
      در صورت اخذ معافیت پزشکی، برای دریافت گواهینامه رانندگی نیز باید مورد معاینه قرار بگیرید و اگر سلامت شما تایید شود میتوانید گواهینامه بگیرید. تیک عصبی از جمله بیماریهای اعصاب و روان است و ماده و بند معافیت در کارت معافیت سربازی قید میشود.

    2. سلام ببخشید من میخواستم بپرسم که من برای عمل لب شکری رفتم و الان هم یک عمل من هم باقی مانده است آیا من معاف هستم یا نه میتوانم بعداز خدمت به افسری سپاه ثبت نام کنم

      1. سلام
        این بیماری در صورتی که منجر به اختلال در صحبت کردن، غذا خوردن و یا کراهت منظر شود منجر به معافیت دائم میشود.

      2. سلام من عمل دیسک کمر انجام دادم در حین خدمت..غیبت سربازی هم دارم..آیا معاف میشم ک برم دنبالش؟؟؟؟؟. وضعیت اقتصادیم خوب نیست لطق کنید راهنماییم کنید

        1. سلام جز معافیت کامل ایثارگری و معافیت پزشکی در حد دائم راهی برای معافیت گرفتن نیست .خرید هم امکان پذیر نیست چون سایت بسته است .

  135. با سلام من دچار لرزش در دست و بدن هستم و دیگر اینکه بیماری تنفسیی دارم که حدود هشت ماه در سال سرفه میزنم و آسم هم نیست و درمان دارویی ندارد آیا امکام دارد معاف شوم.

    1. سلام
      وضعیت سلامت شما باید توسط شوراهای پزشکی مورد معاینه قرار گیرد و نوع بیماری و شدت آن مشخص شود در صورتی که طبق نظر این شوراها رفتن به خدمت سربازی باعث وخیم شدن وضعیت جسمی شما شود، از رفتن به خدمت معاف میشوید و یا معافیت موقت یا معافیت از رزم برایتان در نظر گرفته میشود.

      1. سلام من سال 79 اعزام ودرسال 80 ازبیمارستان معاف شدم .مدارک من تسویه حساب یگان خدمت.نامه ازیگان خدمت برای صدورکارت.نامه ازبیمارستان که معافیت من روتاییدکرده.واریز وجه برای صدورکارت.سال 98 شورای پزشکی داشتم که معاف نکردندمن متاهل ویک فرزند دخترومستاجروبیکارهستم

          1. سلام من بیماری کهیر دارم و الان۲ساله زیر نظر دکترم
            حدودا هر ۲ماه یبار صورتم و لبم پف شدیدداره و تنگی نفس و سردرد هم دارم چه معافیتی بهم تعلق میگیره ممنون

          2. سلام میتوانید از معافیت پزشکی استفاپه کنید اما بازهم شرایطتان باید بررسی شود .
            برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

    2. سلام من دانشجوی ترم دو کارشناسی ناپیوسته هستم
      مشکل پرولاپس و دریچه میترال دارم
      آیا معافیت پزشکی شامل من میشود؟

      1. سلام وقت بخیر
        شما بایدابتدا مدارک پزشکی خود را ارائه دهید تا رای و نظر شورای پزشکی مشخص شود

        1. سلام خسته نباشید من دوسال پیش تصادف کردم و پنج تا از مهره های کمرم شکست همچین دوتا مهره هم یکی ۲۵ودیگری۲۶درصد کاهش ارتفاع پیدا کرد
          کار سنگین نمیتونم انجام بدم
          آیا شامل معافیت دائم میشم یا معاف از رزم؟

          1. شکستگی معافیت ندارد ولی بسته به شدت بیماری شورا تصمیمگیری می کند

  136. سلام ببخشید میخواستم بدونم منظور از فیستول غیر قابل درمان چیه؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید