سنوات تحصیلی چیست؟ سنوات مجاز در مقاطع مختلف دانشگاهی

سنوات تحصیلی چیست؟

یکی از مهمترین موضوعاتی که کلیه دانشجویان باید به آن توجه کنند سنوات مجاز تحصیل برای هر مقطع است. این به خصوص برای دانشجویان پسر مشمول خدمت سربازی، از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند

کلیه دانش آموزان به شرط تحصیل حضوری و مستمر، حداکثر تا پایان ۲۰ سالگی مجاز به تحصیل هستند و سقف سنوات اولیه تحصیل برای دانشجویان متناسب با مقطع تحصیلی آنان است.

سقف سنوات مجاز تحصیل برای دانشجویان دارای معافیت تحصیلی در مقطع کاردانی، ۲ و نیم سال، مقطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، مقطع کارشناسی پیوسته ۵ سال، مقطع دکتری ناپیوسته ۶ سال و مقطع دکتری پیوسته ۸ سال است.

میزان این معافیت ها در برخی شرایط ممکن است دستخوش تغییراتی نیز قرار گیرند که در ادامه بحث به آنها اشاره خواهیم نمود. لطفا با آویژه همراه باشید.

سنوات مجاز تحصیلی چیست؟

سنوات تحصیلی از جمله مواردی می باشد که ذهن هر داوطلب و مشمول خدمت سربازی را درگیر می کند. در این مقاله سعی می شود که به بررسی معافیت نظام وظیفه برای هر دوره و سال های مجاز تحصیل برای مشمولان سربازی و همچنین موضوعات مربوط به معافیت تحصیلی بپردازیم.

دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند، در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه، می توانند حداکثر به مدت یک سال از سنوات ارفاقی استفاده کنند.

مشمولان برای برخورداری از سنوات ارفاقی می بایست با توجه به مقطع تحصیلی خود، حداقل تعداد واحد درسی مشخصی را گذرانده باشند، که در این صورت با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه، دانشجویان می بایست سه ماه قبل از اتمام سنوات اولیه تحصیلی، درخواست خود را از طریق دانشگاه محل تحصیل پیگیری کنند.

طبق تبصره 2 ماده 11 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مصوبه هیئت وزیران، دانشگاه ها موظفند حداکثر ظرف مدت سه ماه از پایان مدت مجاز سنوات اولیه تحصیلی، موافقت خود را جهت بهره مندی دانشجویان از سنوات ارفاقی به سازمان وظیفه عمومی اعلام کنند؛ در غیر این صورت دانشجویان نمی توانند از سنوات ارفاقی بهره مند شوند.

سنوات مجاز تحصیلی به چه معناست؟

سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی

سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی نیز برای دانشجویان این دوره مشخص شده است، که بر اساس آن دانشجویان تنها می توانند به همان اندازه سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی در دانشگاه ها تحصیل کنند و پس از پایان سنوات تعیین شده، مشمول به عنوان سرباز غایب تلقی می شود و وارد غیبت سربازی خواهد شد.

سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی برای دوره های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته، متفاوت می باشد. برای دانشجویان دوره های کارشناسی ناپیوسته، سنوات مجاز تحصیلی سه سال می باشد.

لازم به ذکر است درباره دوره ی کارشناسی پیوسته وضع فرق می کند. سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی برای دانشجویان این دوره، شش سال، یعنی دوازده و نیم سال تحصیلی می باشد؛ اما چنانچه کمیسیون موارد خاص دانشگاه تشخیص دهد، می تواند این زمان را تا دو نیم سال دیگر نیز افزایش دهد.

سنوات مجاز دانشگاه به تعداد ترم هایی گفته می شود که یک دانشجو می تواند در آن به تحصیل در دانشگاه پرداخته و از خدمات دانشگاه استفاده کند.

برای افرادی که در این مدت از خدماتی مانند خوابگاه و غذای دانشگاه استفاده می کنند. دانشجویان دوره روزانه نیز در مدت مجاز می توانند رایگان تحصیل کنند در صورتی که پس از گذشت این زمان اگر فارغ التحصیل نشوند باید شهریه ترم جدید را مطابق شهریه دوره شبانه بپردازند.

درخواست تمدید سنوات

اگر دانشجویی در هر کدام از مقاطع دانشگاهی موفق به فارغ التحصیلی نشود آیا امکان فارغ التحصیلی خواهد داشت یا نه ؟ در بسیاری از موارد پیش می آید که دانشجو به خاطر عدم اتمام پایان نامه و یا وجود واحدهای گذرانده نشده نمی تواند در سال های مجاز فارغ التحصیل شود.

در این گونه مواقع راه حل تمدید سنوات است. دانشجو درخواست تمدید سنوات خود را به دانشگاه ارائه می کند.

کمسیون موارد خاص در تمدید سنوات

در مواردی که دانشجو درخواست تمدید سنوات مجاز بدهد در برخی از دانشگاه ها ارائه ای درخواست به صورت الکترونیکی و از طریق سایت آن دانشگاه انجام می شود

کمیسیون موارد خاص بیشتر در دانشگاه های مرکزی تشکیل می شود و برای مثال دانشگاه غیرانتفاعی درخواست های خود را به دانشگاه سراسری مرکز آن شهر ارسال می کند

البته همان طور که از نام آن پیدا است کمسیون موارد خاص برای اجازه دانشجویان به ادامه تحصیل در موارد خاص مانند مشروطی و کم بودن معدل نیز است

شرایط سنوات تحصیلی چیست؟

سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی ارشد

سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی ارشد از جمله موارد مهمی می باشد که داوطلبان دوره های کارشناسی ارشد باید به آن توجه نمایند. داوطلبان باید دقت کنند که باید تمام دروس خود را در سنوات مجاز تحصیلی مربوط به دوره خود بگذرانند، در غیر این صورت به عنوان سرباز غایب در نظر گرفته می شوند.

لازم به ذکر است که سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی ارشد برای دوره های پیوسته و ناپیوسته یکسان نمی باشد. بر اساس این دستور کار، برای دوره ی کارشناسی ارشد پیوسته، 8 سال سنوات مجاز در نظر گرفته شده است.

باید خاطر نشان کرد که کمیسیون موارد خاص دانشگاه ها می توانند برای افزایش سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی ارشد تصمیم گیری کنند. در صورت تایید این کمیسیون، سنوات مجاز می تواند تا دو نیمسال افزایش پیدا کند، اما درباره دوره کارشناسی ارشد پیوسته، شرایط معافیت از تحصیل برای مشمولان تنها برای سه سال امکان پذیر است.

همانطور که گفته شد، مشمولانی که موفق به فارغ التحصیلی در زمان مقرر نشده اند، می توانند برای استفاده از سنوات ارفاقی درخواست خود را به دانشگاه ارائه دهند.

کمیسیون موارد خاص دانشگاه ها با بررسی شرایط تصمیم می گیرند که دانشجو ادامه تحصیل بدهد یا خیر.

در مورد دوره ی تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته، سنوات ارفاقی یک نیم سال می باشد که در صورت تایید کمیسیون، برای استفاده دانشجو از سنوات ارفاقی، زمینه برای ثبت درخواست استفاده از سنوات ارفاقی تنها به مدت سه ماه بعد از به پایان رسیدن دوره سنوات مجاز اولیه، فراهم می شود.

در خارج از زمان مذکور هیچ درخواستی ثبت نمی شود و لذا سنوات مازاد و ارفاقی به مشمولان تعلق نمی گیرد.

سنوات مجاز تحصیلی کارشناسی ارشد

سنوات مجاز تحصیلی کاردانی

سنوات مجاز تحصیلی کاردانی نیز از جمله سوالاتی می باشد که ذهن دانشجویان دوره های کاردانی را درگیر می کند. در واقع سنوات مربوط به دوره ی کاردانی، فرصتی می باشد که در اختیار مشمولان خدمت سربازی قرار داده می شود، تا در این فرصت، مدرک دوره ی کاردانی خود را دریافت نمایند.

حال با توجه به اطلاعیه ها و قوانین نظام وظیفه عمومی، سنوات مجاز تحصیلی کاردانی چند سال می باشد؟ در پاسخ باید گفت سنوات تعیین شده برای مشمولانی که قصد تحصیل در دوره ی کاردانی را دارند، سه سال می باشد.

محصلان دوره کاردانی می بایست در مدت سه سال تمام، واحد های درسی خود را بگذرانند، در غیر این صورت در خدمت سربازی غیبت کرده اند و این افراد طبق قانون، به عنوان جریمه غیبت سربازی، مدت زمانی را باید اضافه بر زمان قانونی سربازی خدمت کنند.

البته یک تبصره هم برای افرادی که موفق به گذراندن دوره کاردانی در این زمان مقرر نشده اند، وجود دارد، که بر اساس آن افراد واجد شرایط و مورد تایید کمیسیون شرایط خاص دانشگاه، مشمولان خدمت سربازی می توانند تا یک نیم سال اضافه تر در دانشگاه تحصیل کنند؛ بدون اینکه به عنوان سرباز غایب در نظر گرفته شوند.

البته استفاده از این سنوات ارفاقی نیز شرایط خاص خود را دارد؛ به طور مثال این سنوات تنها در صورتی به مشمولان تعلق می گیرد که در زمان اضافه مربوط به سنوات ارفاقی، واحد های درسی باقی مانده خود را بگذرانند و فارغ التحصیل شوند.

نظام وظیفه

سنوات مجاز تحصیلی دکتری

سنوات مجاز تحصیلی دکتری نیز بر اساس مصوبات و قوانین مربوط به خدمت وظیفه ی عمومی مشخص می گردد. همانطور که می دانید، دوره تحصیلی دکتری نیز به دو شکل دکتری پیوسته و ناپیوسته می باشد؛ به همین ترتیب قوانین مربوط به سنوات تحصیلی این دو دوره نیز با هم متفاوت است.

برای دانشجویان مردی که در دوره دکتری پزشکی پیوسته تحصیل می کنند، 8 سال به عنوان سنوات مجاز تحصیلی دکتری در نظر گرفته شده است، که علاوه بر این هشت سال، افراد واجد شرایط می توانند از دو نیم سال سنوات ارفاقی و مازاد استفاده نمایند.

در دوره دکتری ناپیوسته، سقف سال های مجاز به تحصیل برای مشمولان 5 سال می باشد، که چنانچه فردی نتواند در مدت پنج سال تمام واحد های درسی خود را بگذارند، می تواند درخواست استفاده از سنوات ارفاقی را به کمیسیون های موارد خاص دانشگاه ارائه دهد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نکات مربوط به سنوات مجاز تحصیلی و معافیت تحصیلی

یکی از نکات مهم درباره معافیت تحصیلی، مربوط به مشمولانی است که به شکل داوطلب آزاد ادامه تحصیل می دهند. اینگونه افراد نمی توانند از معافیت های تحصیلی استفاده کنند و ادامه تحصیل آنها به شکل آزاد، به عنوان ترک تحصیل تلقی می شود؛ لذا سرباز غایب خوانده می شوند.

نکته دیگر این است که دانشجویان و دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی به مدت یک سال مهلت دارند، تا خود را برای خدمت سربازی معرفی نمایند.

دانشجویانی که بعد از استفاده از سنوات تحصیلی ارفاقی نیز موفق به فارغ التحصیلی نشده باشند نیز یک سال برای مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه ی خود مهلت دارند.

نکات مربوط به سنوات مجاز تحصیلی و معافیت تحصیلی

سنوات مجاز در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز سقف سنواتی برای مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته است. که در ادامه به نیمسال های مجازی که هر مقطع می تواند داشته باشد اشاره می کنیم

مقطعسنوات مجازسقف قابل افزایش
کاردانیسال 31
کارشناسی ناپیوستهسال 31
کارشناسی پیوسته6 سال2
کارشناسی ارشد ناپیوستهسال 31
کارشناسی ارشد پیوستهسال 82
دکتری ناپیوستهسال 52
دکتری پزشکی پیوستهسال 82

سخن آخر

یکی از موضوعات مورد توجه برای دانشجویانی که تاکنون به هر دلیلی موفق به پر کردن دفترچه اعزام به خدمت نشده اند، اطلاع از سقف مجاز سنوات تحصیلی است.

میزان سنوات مجاز تحصیلی برای مقاطع مختلف تحصیلی با دستورالعمل مشخصی پیگیری می شود، که در مقاله فوق به این موارد اشاره کردیم.

چنانچه سوال یا ابهامی در زمینه مدت سنوات مجاز تحصیلی مقطع خود داشتید، جهت دریافت مشاوره و راهنمایی با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان این مجموعه در کمترین زمان ممکن راهنما و پاسخگوی شما باشند. از همراهی شما با آویژه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتقانون معافیت تحصیلی چگونه است؟

مشمولان خدمت وظیفه عمومی بعد از فارغ التحصیلی، اخراج از دانشگاه و یا انصراف از تحصیل به مدت یک سال، از خدمت عمومی سربازی معاف می باشند و بعد از این یک سال باید وضعیت نظام خود را مشخص نمایند.

سوال علامتامکان تمدید معافیت تحصیلی وجود دارد؟

بله؛ مشمولان خدمت سربازی، چنانچه در فرصت تعیین شده قانونی نتوانند دروس خود را بگذرانند می توانند برای تمدید معافیت سربازی اقدام کنند.

سوال علامتمعافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور چگونه است؟

مشمولانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، تا پایان دوره ی تحصیلی خود و فراغت از تحصیل و البته بر اساس سنوات مجاز مربوط به مشمولان خدمت سربازی در خارج از کشور، از خدمت سربازی معاف می باشند.

سوال علامتسنوات مجاز تحصیلی برای دانشجویان به چه معناست؟

سنوات مجاز تحصیلی، تعداد نیمسال های مجاز دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع مورد نظر را مشخص می کنند.

سوال علامتسقف سنوات تحصیلی مقاطع مختلف تحصیلی برای دانشجویان به چه صورت است؟

سقف سنوات مجاز تحصیل برای دانشجویان دارای معافیت تحصیلی در مقطع کاردانی ۲ و نیم سال، مقطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، مقطع کارشناسی پیوسته ۵ سال، مقطع دکتری ناپیوسته ۶ سال و مقطع دکتری پیوسته ۸ سال است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. در این راستا مرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه به شما هم میهنان عزیز ارائه می دهد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

سنوات تحصیلی چیست؟ سنوات مجاز در مقاطع مختلف دانشگاهی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 475 نظر:
    1. با سلام خانم ناصری هستم در بعضی از مواقع می توانید مدرک معادل بگیرید بستگی به نوع دانشگاه و ضوابط آن دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  1. سلام بنده دانشجوی ورودی 96 کارشناسی پیوسته حسابداری هستم؛ از دو تا سنوات استفاده کردم + یک سنوات دیگه .
    یه درس سه واحدیم مونده کلا باید چکار کنم تا ۱۰/۲۹ هم سنواتم هست لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام شما می‌توانید یک ترم دیگر سنوات بگیرید با تایید از دانشگاه و نظام وظیفه اگر موافقت شد از طرف نظام وظیفه می توانید فارغ التحصیل شوید برای بررسی بیشتر با مشاوران آویژه تماس بگیرید

  2. با سلام من ترم ۱۳ کارشناسی رو تموم می کنم آیا می تونم در کنکور ارشد شرکت کنم یا باید به سربازی برم؟

    1. سلام جزایری هستم.در صورتی که از تمامی سنوات ارفاقی استفاده کرده باشید تا پایان گرفتن معافیت یا کارت پایان خدمت به شما اجازه ادامه تحصیل داده نمی شود.

  3. سلام
    بنده تابستان ۱۴۰۴مدرک کارشناسی میگیرم آیا میتونم در کنکور ۴۰۴شرکت کنم؟؟؟

    1. سلام جزایری هستم.بله مشکلی برای ثبت نام در کنکور ندارید اگر مشکل نظام وظیفه نداشته باشید

  4. سلام من ترم 9کارشناسی پیوسته ام تقریبا با ترم بعد میتونم93 واحد پاس کنم،میتونم درخواست سنوات ارفاقی بگیرم یا پون نرسیدم به 100 واحد سنوات ارفاقی نمیدن؟

    1. سلام جزایری هستم.میتوانید تا 2 ترم سنوات ارفاقی بگیرید بعد از سنوات مجاز که مشکلی برای ادامه تحصیل نداشته باشید

  5. سلام من دانشجوی شهید کرانی غیر انتفاعی هستم و در روزانه ثبت نام کردم میخواستم بدونم ترم پنج به بعد باید هزینه پرداخت کنم یا خیر ممنون میشم بگید.

  6. سلام وقت بخیر، بنده دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه سراسری هستم و ورودی 97 هستم.
    درسم ترم12 تموم میشه یعنی ترم 12 فارغ التحصیل میشم میخواستم بدونم بعد از فارغ التحصیلی همچنان یکسال مهلت دارم که کنکور سال آینده شرکت کنم؟ بعد از فارغ التحصیلی اون یکسال فرصت برای سربازی نرفتن برای من هست؟

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم تا ترم ۱۲ مهلت پابرجاست ولی در صورت ۱۳ ترم شدن جزو دانشگاه بحساب می آید

  7. با سلام. من دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزادم و در 10ترم فارغ‌التحصیل می‌شوم. و یکبار در همین مقطع انصراف داده بودم. آیا میتوانم بلافاصله بعد از پایان مقطع کارشناسی در مقطع ارشد در دانشگاه سراسری ادامه تحصیل بدهم؟ یا باید به سربازی بروم. ممنون

    1. دومین انصراف حق ادامه تحصیل را از شما میگیرد

  8. سلام وقت بخیر
    من ترم 12 هستم و حدود 30 واحد پاس نکرده دارم(دانشگاه غیرانتفاعی).باید چکار کنم؟

    1. سنوات مجاز کارشناسی پیوسته ۱۰ ترم است، درخواست سنوات ارفاقی دهید

  9. من سال ۹۹ یبار دفترچه پست کردم تاریخ اعزامم شد ۱ اذر ولی ۸ آبان قبول شدم دانشگاه و معافیتم تا ۱۴۰۴ تمدید
    حالا اگه بهمن انصراف بدم از فرصت یکساله انصرافم استفاده کنم که برم دانشگاه جدید مشکلی نداره؟ (از نظر قوانین انصراف کاملا رعایت شده و اونو میدونم مشکلی ندارم)
    فقط میخوام ببینم اون تاریخ اعزام که لغو شد مشکلی ایجاد نمیکنه بعد انصرافم ؟ یعنی من ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ انصراف بدم تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۳ فرصت دارم معافیت جدید از دانشگاه جدید بگیرم درسته؟

    1. سلام بله 1 سال فرجه دارید و با ثبت نام در دانشگاه جدید معافیت تحصیلی برای شما تمدید میشود.

  10. سلام وقت بخیر. بنده دانشجوی کارشناسی ناپیوسته هستم. و دوترم اول و مشروط شدم و با کمیسیون موارد خاص واسه نیمسال بعدی موافقت شد اما گفتن در صورت پیشرفت درسی در این نیمسال واسه ادامه تحصیل موافقت میشه. این پیشرفت تحصیلی یعنی چی. معدلم باید ب چند برسه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام معدل الف بالای ۱۷..پیشرفت تحصیلی به معنی بالا رفتن معدل شما تا ۲ یا ۳ نمره

  11. سلام.من ورودی 99ارشد هستم.واحدهای درسی تمام شده ولی پایان نامه انجام ندادم.پس از اتمام واحدها هیچگونه مرخصی و انتخاب واحد پایان نامه هم انجام ندادم.ایا میتوانم نسبت به شروع فرایند پایان نامه اقدام کنم.

    1. سلام اگر دانشگاه برای شما انصراف ثبت نکرده باشد امکان انتخاب واحد پایان نامه خواهید داشت.

  12. سلام وقت بخیر
    ی سوال رشته ی رواشناسی اگه توی هشت ترم تمام نشه میشه ۹ترمه خوند؟

    1. بله می تونید سنوات مجاز کارشناسی 10 ترم هست

  13. سلام و وقت بخیر
    ورودی ۹۸کارشناسی پیوسته پیام نورم تا ۳۱شهریور ۱۴۰۳معافیت تحصیلی دارم
    دوترم اول رو مرخصی تحصیلی گرفتم و تا پایان ترم ۸ یعنی الان ۱۰واحد پاس کردم.با توجه به عدم اتمام دروس برای حدنصاب فارغ التحصیلی ایا میتونم انتهای ترم اخر یعنی تابستان ۱۴۰۳انصراف بدم؟ و درصورت انصراف چون ۱سال فراغت از تحصیل دارم برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۴و ودرصورت قبولی میتونم در سراسری روزانه ۱۴۰۴ثبت نام کنم؟؟

  14. سلام بنده ورودی ۹۸ کارشناسی پیوسته دانشگاه فر هنگیان هستم و تا به الان ۱۱۳ واحد پاس کردم تا کی می توانم ادامه تحصیل بدهم؟

    1. سلام سنوات مجاز کارشناسی 10 ترم و تا 4 ترم سنوات ارفاقی میتوانید دریافت کنید.

  15. با سلام
    بنده قرار است ۱۳ ترمه کارشناسی اقتصاد را تمام کنم.
    سوالم این است ک با توجه ب اینکه از ترم ۸ ب بعد وارد سنوات خواهم شد،،ایا بعد از فارغ التحصیلی در ترم ۱۳،،میتوانم قبل از یکسالی ک مهلت دارم،،کنکور سراسری تجربی جهت پزشکی شرکت کنم؟

    1. سلام خیر بعد از استفاده از تمام سنوات ارفاقی تا گرفتن کارت پایان خدمت یا معافیتاجازه ادامه تحصیل به شما داده نخواهد شد.

  16. سلام وقتتون بخیر . من ترم ۴ کاردانی روزانه هستم و یک درس کارآموزی برام میمونه برای گرفتن اون درس باید به کمسیون موارد خاص نامه بزنم؟

    1. سلام بله برای دریافت سنوات ارفاقی درخواست بدهید.

  17. سلام من کنکور ارشد در همان دانشگاهی که کارشناسی قبول شدم پذیرفته شدم اما 2 واحد درس از کارشناسی باقی مانده؟ آیا میشود همراه با شروع ارشد 2 واحد کارشناسی را همراهش بگذرانم؟ ویا یک ترم دیگر کارشناسی ادامه دهم و سال بعد دیگر کنکور ندهم ؟ در واقع ورود به ارشد یکسال تعویق افتد؟

    1. شما برای ورود به مقطع ارشد و ثبت نام ارشد باید تا شهریور همان سال فارق التحصیل شده باشید در غیر این صورت باید برای سال بعد دوباره کنکور ارشد بدهید.

  18. سلام وقت بخیر ببخشید من دانشجو ترم پنج دانشگاه سراسری هستم تمدید سنوات و انجام ندادم الان شرایط محرومیت چجوری اگه انصراف بدم میتونم کنکور امسال(دی ماه) و شرکت کنم؟

    1. با تایید شورای نگهبان کنکور یک بار در سال برگزار می شود

  19. سلام
    من ورودی بهمن ماه سال ۹۶ هستم
    میخواستم بدونم اگه سنوات من تا ترم ۱۳ یا ۱۴ طول بکشه برای ثبت نام کارشناسی ارشد و یا خروج از کشور برام مشکلی پیش میاد و حتما باید برای خدمت اقدام کنم یا خیر؟

    1. سلام وقت بخیر بله در صورتی طی کردن سنوات مجاز و ارفاقی ممکن است دچار مشکل شوید

  20. سلام وقت بخیر
    من مقطع کارشناسی پیوسته ورودی ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد هستم. سنوات مجاز برای من چند سال است؟ و اینکه از چه زمانی باید با نرخ ورودی جدید شهریه پرداخت کنم؟

    1. سلام وقت بخیر سنوات مجاز ۵ سال می‌باشد و هر سال افزایش شهریه شامل شما نیز می‌شود

  21. سلام
    من ترم 5 دانشگاه پیام نور هستم
    1 ترم مرخصی گرفتم 3 ترم دیگه رو هیچ واحدی پاس نکردم
    یعنی تو امتحانات شرکت نکردم
    آیا میتونم برای کنکور 1403 شرکت کنم ؟؟
    مشکلی نداره؟؟

    1. سلام.خیر مشکلی ندارد میتوانید انصراف خود را از دانشگاه ثبت کنید

  22. سلام من ورودی ۹۸ پیام نور هستم و ۱۱ واحد پاس کردم ۲ ترم اول مرخصی با حساب سنوات گرفتم و ۶ ترم بعدی انتخاب واحد کردم و تا ۳۱ شهریور ۴۰۳ معافیت دارم ایا می تونم واسه ترم های ۹ و ۱۰ هم انتخاب واحد بکنم و کنکور ۴۰۳ شرکت کنم ؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم مقطع کارشناسی پیوسته ۱۰ ترم سنوات مجاز دارد بعد از آن میتوانید یک بار درخواست سنوات ارفاقی دهید و سپس ادامه تحصیل در مقطع بعدی را شروع کنید

  23. سلام من تا شهریور 1404 معافیت تحصیلی دارم اما زودتر درسمو تموم کردم یعنی در بهمن 1402 درسم تموم میشه و کارشناسیم تموم میشه آیا یکسال یعنی تا شهریور 1404 برای اعلام وضعیت خدمت مهلت دارم ؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم به محض فارغ التحصیلی شما یکسال فرجه آزاد دارید

  24. سلام وقت بخیر ، من این ترم که ترم ۱۰ بودم فارغ التحصیل شدم و تا ۳۱ شهریور توی سامانه سخا برام معافیت تحصیلی زده ، من بعد از ۳۱ شهریور وارد دوره غیبت میشم یا یک سال وقت دارم تعیین تکلیف کنم؟ چون ۱۰ ترمه تموم کردم

    1. درصورتی که یکبار از سنوات ارفاقی استفاده کرده باشید بعد از فارغ التحصیلی به مدت یک سال معافیت تحصیلی شامل حالتان میشود، از طریق سامانه سخا پیگیری کنید

  25. سلام وقتتون بخیر ببخشید ما ورودی بهمن 1400 دانشگاه علمی کاربردی هستیم میخواستیم بدونیم سنوات تحصیلی ما برای مدرک کاردانی تا چه زمانی هستش؟

    1. سنوات مجاز شما برای کاردانی 5 سال معادل 2 سال و نیم است و تا 1 سال و نیم امکان گرفتن سنوات ارفاقی دارید.

  26. سلام خسته نباشید من ورودی ۹۹ پیام نور هستم ۵ سال معافیت دارم یعنی تا ۳۱ شهوریور ۱۴۰۴
    دو ترم مرخصی گرفتم ۴ ترم هم انتخاب واحد کردم و سه واحد پاس کردم
    الان من بخوام کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنم بنطرتون شهریور امسال انصراف بدم یا برارم پایان ترم ۸ یعنی شهریور ۱۴۰۳؟
    اینجوری مشکلی از نظر معافیت مجدد تو رشته جدید نداره؟ تا حالا هم انصراف ندادم یعنی اگه بدم اولین بارمه

    1. با دانشگاه صحبت کنید که معادل مدرک کاردانی به شما ندهند به اون شکل ادامه تحصیل نخواهید داشت و زمان اعلام نایج هم می توانید انصراف دهید

  27. من میخوام از یه دانشگاه دولتی انصراف بدم و اونجا کارشناسی پیوسته میخوندم و تا سال هزار و چهارصد و پنج معافیت داشتم آیا اگه از اونجا انصراف بدم و برم دانشگاه آزاد به تحصیلم ادامه بدم معافیت تحصیلی تمدید میشه مهلتش یا خیر؟

    1. در صورتی که اولین انصراف شما باشد همچنان یکسال معافیت تحصیلی برایتان شامل میشود و همچنان میتوانید ادامه تحصیل دهید

  28. سلام وقت بخیر من دانشجوی کاردانیم ترم پنج فارغ التحصیل میشم خواستم بدونم باید شهریه پرداخت کنم روزانه هستم

    1. سلام برای دانشگاه سراسری شهریه ای پرداخت نمیکنید.

  29. سلام من دو ترم برام مشکل پیش اومد نتونستم برم دانشگاه ، سر جلسه امتحان هم شرکت نکردم. الان باید ترم پنج باشم اما با توجه به این موضوع ترم سه به حساب میام. الان چی میشه؟ گفته شده مانده سنوات(ترم) مجاز ۶ تا دارم
    مانده سنوات(ترم) گذارنده ۴. چه اتفاقی میافته، اخراج میشم یا نه؟ ممنون میشم اطلاع رسانی کنید.

    1. سلام شما در مقطع کارشناسی 10 ترم سنوات مجاز دارید و اگر در این سنوات مجاز تمام واحد هایی درسی را پاس نکنید امکان گرفتن 3 ترم یا 1 سال و نیم سنوات ارفاقی را خواهید داشت و تا پایان این سنوات اخراج صورت نخواهد گرفت.

  30. سلام وقت بخیر من ترم ۴ مهندسی پرشکی هستم و در اموزشیار برام ۱۰ ترم سنوات مجاز ثبت شده ؛ میخواستم بدونم میشه در ترم ۱۰ انصراف داد و مجددا در کنکور سراسری شرکت کرد و تغییر رشته داد ؟ یا ترم ۹ و ۱۰ کارشناسی پیوسته ترم های ارفاقی محسوب میشه برام ؟ لازم به ذکره که برام ۱۰ ترم سنوات مجاز ثبت شده ؟ میشه در کنکور ۱۴۰۵ شرکت کرد با این شرایط ؟

    1. سلام بله امکان انصراف و مجدد شرکت در کنکور سراسری را دارید.

  31. سلام خسته نباشید.اگر در پایان ترم ده ۹۲ واحد پاس کرده باشیم امکان دریافت سنوات ارفاقی هست؟

    1. سلام تا 3 ترم سنوات ارفاقی میتوانید دریافت کنید

    2. با درود و عرض ادب ببخشید بنده ترم ۷ کارشناسی پیوسته هستم میخواستم بدونم سنوات مجاز من ۱۰ ترم هست و اینکه آیا امکان گرفتن سنوات ارفاقی پس از اون هست با تشکر

      1. بله تا دو سنوات ارفاقی برای ادامه تحصیل مشکل ایجاد نمی کند

  32. سلام این که میگن اگه سنوات از ۱۲ ترم بگذره مدرک لیسانس میشه معادل لیسانس درسته ؟ دیگه ارزش مدرک لیسانس رو نداره؟!

    1. سلام خدمت شما،خیر. درهرصورت اگر در سنوات مجاز و ارفاقی فارغ التحصیل شوید مدرک تحصیلی شما لیسانس است و ارزش آکادمیک آن تغییر نمی کند.

  33. سلام من ده سال پیش ارشد خواندم فقط پایان نامه دفاع نکردم آیا الان می تونن دفاع کنم

    1. سلام ، طبق آیین نامه آموزشی هر دانشکده متغیر است.

  34. سلام من ورودی 93مهر دانشگاه آزاد هستم سال 99/06/31فارغ التحصیل شدم سنوات ارفاقی داشتم میخواستم بدونم گواهی موقت رو بهم میده!؟خدمتم رو رفتم بدون غیبت

    1. بله برای گرفتن گواهی موقت پایان تحصیل در دوره کارشناسی باید مدارک شناسی به همراه کارت دانشجویی یا در صورت نداشتن کارت دانشجووییی با داشتن ی شماره دانشجویی به واحد اموزش مراجعه و در صورت پاس کردن واحد های مشخص گواهی صادر میگردد . میتوانید از سمانه استعلام مدرک تحصیلی هم پیگیر شوید.

  35. سلام وقت بخیر
    من کارشناسی پیوسته مهندسی شیمی دارم میخونم ورودی ۹۸ ام معافیت دائم هم دارم میخواستم ببینم اگه طی ۵ سال درسم تموم نشه به مشکل میخورم؟

  36. سلام خسته نباشید من یه سوال داشتم
    ترم ۸ کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد با سوابق تحصیلی هستم که تا حالا ۶۰ واحد پاس کردم اگه بخوام کنکور سراسری شرکت کنم سال دیگه کی باید انصراف بدم
    اصلا میشه انصراف داد ترم ۹ یا ۱۰
    مدرک معادل هم نگرفتم از انصراف هم استفاده نکردم
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام مبتوانید با گرفتن جواب کنکور سراسری و گرفتن قبولی از دانشگاه قبلی انصراف داده و در دانشگاه جدید ثبت نام کنید

  37. ایا امکان انصراف و تحصیل مجدد برای دانشجویی با ترم ۱۰ کارشناسی هست یا خیر

    1. بله امکان پذیر است البته با اولین انصراف در پسران امکان پذیر است

  38. سلام سنوات مالی با سنوات تحصیلی فرق میکنه لطفا اگر متفاوت هست برای پایه ای مختلف چقدر است دکترای حرفه ای بعد چند ترم شهریه انها زیاد میشود

    1. سنوات مالی شهریه محسوب میشود، کلا تا یکی دو سال اول افزایش نمیدهند البته سالیانه افزایش پیدا میکنن

  39. سلام وقت بخیر
    در مورد رشته پزشکی اگه سنوات مجاز تموم شده باشه و فقط دو ترم اخر کارورزی باقی مونده باشه، ایا دو ترم سنوات ارفاقی رو باهم میدن؟

    1. با سنوات ارفاقی اول مشکلی پیش نمیاید ولی سنوات ارفاقی دوم منع ادامه تحصیل دارد

  40. سلام ایا برای دانشجوهایی که ورودی بهمن( نیم سال دوم) هستن، سنوات از مهرماه همون سال براشون حساب میشه؟یعنی از یک ترم قبل از شروع به تحصیلشون؟

  41. سلام ببخشید من ترم 10 هستم ولی چند واحد مونده اگر من بخوام از ترم های ارفاقی استفاده کنم یعنی ترم 11 تموم میشم میتونم ارشد بخونم یا نه چون از ترم های ارفاقی استفاده کردم دیگه نمیتونم ارشد بخونم ؟

    1. با یکبار استفاده از سنوات ارفاقی مشکلی پیش نمیاید

  42. سلام. در سایت vazifeh.police.ir در بخش سوالات متداول نوشته سنوات مجاز برای کارشناسی پیوسته 5 سال هست ولی شما نوشتید 6 سال. لطفا اصلاح بفرمایید. ممنون

  43. با سلام من ترم هشت کارشناسی پیوسته هستم و این ترم نمیتونم فارغ التحصیل بشم، ترم بعد که میشه ترم مهرماه و بهمن 1402 درسم تموم میشه. میخواستم بدونم که من کی مشمول میشم؟ شهریور 1403 یا بهمن 1403 چون میخوام برای خارج از کشور اپلای تحصیلی کنم و این زمان محدود یکساله برام اهمیت داره. ممنون

    1. سلام از تاریخ دقیق فارق التحصیلی تا 1 سال بعد فرصت دارید.اگر فارق التحصیلی شما بهمن اتفاق بیوفتد تا بهمن سال بعد فرصت خواهید داشت.

  44. سلام وقتتون بخیر ، من وردی ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد کارشناسی پیوسته مهندسی پزشکی ام و یک ترم هم مرخصی گرفتم، میخواستم بدونم اگر من در کنکور رشته ریاضی شرکت کنم و دانشگاه دولتی رهمین رشته رو قبول بشم ،برای سنواتم در اخر کار مشکلی پیش نمیاد؟ برای مهر ۱۴۰۲ که جواب کنکور قبلش میاد من سه ترم تموم کردم

    1. سلام برای سنوات مشکلی پیس نمی آید و در صورت قبولی میتوانید از دانشگاه قبلی انصراف داده و در دانشگاه و رشته جدید ثبت نام کنید.

  45. سلام من دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی دوره کاردانی هست ترم اول تموم شده و ترم دوم رو شروع کردیم میخواستم بدونم تا چند ترم من اجازه تحصیل دارم که واحدام رو به اندازه بردارم

    1. سلام سنوات مجاز در دوره ی کاردانی 5 ترم است

  46. سلام وقت بخیر من در طول تحصیل ۲ ترم نخوندم ینی انتخاب واحد کردم ولی نه در کلاس و نه در امتحان شرکت کردم میخوام ببینم اون دو ترم جزو سنوات حساب میشه یا حذف میشن کلا؟

    1. سلام جزو سنوات حساب میشود اما میتوانید برای آن 2 ترم درخواست مرخصی بدهید.

  47. سلام وقت بخیر من همه واحدام رو پاس کردم اما درخواست فارغ التحصیلی ندادم. توی این شرایط حق ورود به دانشگاه رو دارم برای کاری غیر از فرایند فارغ التحصیلی؟ کارت دانشجوییم هم تا پایان تیر سال آینده اعتبار داره ضمنا

  48. سلام خسته نباشد برای کسانی که کارشناسی پیوسته رو در ترم ده یعنی سال پنجم تموم میکنن هم فرصت یکساله برای ارسال دفترچه داده میشه یا چون از حداکثر سنوات استفاده کردن این فرصت دیگه داده نمیشه؟ممنون میشم پاسخ بدین

  49. سلام و وقت خوش من ورودی مهر ۹۸ در مقطع کارشناسی ارشد هستم و این ترم ترم ششم و آخرین ترمی هست که فرصت دفاع دارم و در اصل ترم هفتم هست ولی چون بخاطر کرونا یک ترم رو حذف بدون سنوات کردم ترم ششم محسوب میشه و مشکل من اینه که تا آخر بهمن نمی تونم پایان نامه م رو آماده ی دفاع کنم چون تو این ترم هم مدتی مریض شدم و میخواستم بدونم اگر این ترم نتونم دفاع کنم اخراج میشم یا بازم امکانش هست بهم فرصت اضافه تر بدن؟ چون منشی دفتر گروه مون میگفت مگه اینکه کسی بستری شده باشه بیمارستان که بهش اجازه ثبت ترم هفتم رو بدهند ولی من با اینکه خیلی مریض بودم ولی کارم به بستری تو بیمارستان نکشید و الان نمی دونم چی قراره برام پیش بیاد و لطفا راهنماییم کنید متشکرم

  50. سلام خسته نباشید
    من ترم 7 درسم تموم میشه
    میخواستم بدونم چه زمانی به من مدرک رو میدن
    یعنی همزمان با بقیه مدرکم رو دریافت میکنم و فارغ التحصیل می شم یا زودتر؟

  51. سلام وقت بخیر من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ورودی ۹۳هستم بعد پاس کردن واحدهام دیگه برا پایان نامم اقدام نکردم حالا میخام‌انصراف بدم میخاستم بدونم جریمه چ جوری حساب میشه

    1. سلام هزینه انصراف از دانشگاه های سراسری مطابق مبلغ شهریه ثابت همان رشته در دانشگاه های پردیس خودگردان سراسری است.

  52. سلام شهریه ترمی که مرخصی بدون احتساب سنوات باشه چقدر خواهد بود؟

  53. سلام ایا در سنوات ارفاقی میشه انصراف داد و کنکور سراسری شرکت کرد؟

    1. سلام وقت بخیر
      امکان انصراف در ترم اخر وجود نخواهد داشت

    2. سلام وقت بخیر
      من دانشجوی دانشگاه ازاد هستم
      ورودی ۹۶
      ترم یازده هستم و ۸۹ واحد پاس کردم
      میخواستم ببینم امکان تمدید سنوات وجود داره
      و چقدر
      ممنون میشم پاسخ بدید

      1. سلام تا 4 ترم میتوانید سنوات ارفاقی دریافت کنید.

  54. سلام خسته نباشید من ترم 5 دانشگاه ازادم میخواستم بدونم میتونم همون رشته خودم از ترم یک شروع کنم بخاطر اینکه ورودی 99 هسدم هیچی از درس یاد نگرفتم فقط امتحان دادم قبول شدم ون بخاطر کرونا همش مجازی بود ؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر در دانشگاه فعلی امکان بازگشت به ترم ۱ وجود ندارد.

      1. سلام من دختر هستم چند ترم ميتوانيم در دانشگاه غير انتفاعي پايان نامه رو تمديد كنيم؟

        1. سلام وقتتون بخیر برای اطلاع بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  55. سلام من ترم ۱۰ هستم کارشناسی پیوسته و تا الان ۹۲ واحد پاس کردم امکان ادامه تحصیل بدم با توجه ب این که تا ۱۰ ترم باید ۱۰۰ تا پاس میکردم و چه زمانی باید درخواست سنوات ارفاقی رو بدم

    1. بدم با سلام وقت بخیر در صورتی سنوات ارفاقی دانشگاه به شما تعلق میگیرد که تا پایان ترم 10 شما 100 واحد پاس کرده باشید.

  56. سلام خسته نباشید من فقط یک واحد عملی یعنی درس ورزش ۱ ام مونده و این نیمسال ترم ۱۵ بودم که نتونستم درس بردارم.آیا امکانش هست ترم ۱۶ این درس رو بردارم؟یا به خاطر یه واحد اخراج میشم؟دخترم

      1. سلام
        من ورودی ۹۰ بودم و سال ۹۴ درسم تموم شد ولی سه واحد رو افتادم…
        الان میخواستک ویگیر مدرک و گذروندن اون سه واحد شم که دیدم توی سایت نوشته اتمام سنوات و اخراج
        ایا راهی وجود داره براش؟!

        1. منم واسم همچین مشکلی پیش اومده ۹ واحدم مونده پاس نکردم ورودی ۹۴ کاردانی نا پیوسته بودم

  57. سلام، من 1401/10/6 میشه بیست سالم هنوز دیپلم نگرفتم فارغ التحصیل نشدم می خواستم دی ماه امتحان بدم درسمو پاس کنم میشه سنوات تحصیلی بگیرم و کنکور 1402 رو بدم

    1. سلام وقت بخیر
      شما وارد دوره غیبت شده اید و مشمول وظیفه هستید

  58. سلام من ترم 7 کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد هستم . میخواستم بدونم میتونم کنکور مجدد شرکت کنم و مشکلی برای سربازی ندارم؟

    1. با سلام اگر بخواهید انصراف بدهید دیگر نمیتوتنید از دانشگاه بعدی انصراف بدهید وگرنه برای شما دیگر معافیت تحصیلی صادر نمیشود

  59. سلام و عرض ادب
    من دانشجو ترم 6 کارشناسی ارشد ناپیوسته ام، مدت زمان معافیتم از دی ماه 98 بوده تا 1401
    اما شش ماه بعد از دی 1401 درس من تموم میشه، خواستم بدونم اگر با این شش ماه موافقت کنند
    برای کنکور دکتری، سنوات من جز سنوات مجاز محسوب میشه برای ورود به این مقطع یا نه با توجه به اینکه سنوات مجاز تحصیلی ارشد 3 سال؟

  60. با سلام
    من کارشناسی ارشد خودم رو 10 ترمه تموم کردم و یک نامه اخرین بار سازمان نظام وظیفه به من دادند که باید تا 30 شهریور دفاع کنی و بعد از اون هم باید خودتو معرفی کنی برای سربازی. یک نامه تعهد بود
    من دفاع کردم اما دانشگاه کارهای فارغ التحصیلی رو داره خیلی کند انجام میدن. ممکنه تا پایان مهرماه طول بکشه. میخواستم بدونم با توجه به اینکه من فارغ التحصیل 30 شهریور 1401 هستم، و 10 ترمه تموم کردم، آیا بازهم یکسال فرصت ارسال دفترچه سربازی رو دارم؟ یا اینکه اگر تا 31 ام دفترچه رو نفرستم غیبت میخورم؟

    1. سلام شما تونستی دفترچتون رو بعد از ۳۱ شهریور بفرستی و غیبت نخوردی؟

  61. با سلام پرسشی داشتم.اگر کسی ده ترمه فارغ‌التحصیل بشه.آیا فرجه یک ساله بهش تعلق میگیرد یا خیر؟؟

  62. سلام من دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ورودی ۹۶ هستم میخواستم پرسم که اگه من نتونم تا پایان ترم ۱۲ که سنوات ارفاقی هست درسم رو تموم کنم و در ترم ارفاقی۱۳ام فارغ‌التحصیل بشم بهم لیسانس میدن یا معادل لیسانس؟کلا میخوام بدونم معادل لیسانس رو چه زمانی میدن؟

    1. وقت بخیر بستگی به اتمام درس دارد اگر طول بکشد اعزام به خدمت دارد

  63. با سلام
    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی مهر ماه 98 هستم. تاریخ معافیت تحصیلی بنده تا 31 شهریور 1401 هستش اما فعلا نمیتونم از پایان نامم دفاع کنم. در طول تحصیلم، یک ترم مرخصی کرونایی بدون احتساب در سنوات گرفتم. خواستم بدونم چطور میتونم این یک ترم مرخصی بدون احتساب در سنوات رو به معافیت تحصیلیم برای نظام وظیفه اضافه کنم؟ آیا برای ترم آینده و برای نظام وظیفه باید از یک ترم سنوات ارفاقیم استفاده کنم؟

  64. سلام وقت بخیر .
    من ورودی ۹۸ ارشد هستم . بعد از شش ترم . در حال انجام پایان نامه هستم . تقریبا یک ماه نیاز دارم تا دفاع کنم.
    حالا برای درخواست کمیسیون ، ایا نیاز هست مدرک مستند خاصی ارائه بدم یا خیر؟ یا گفتن همینکه در حال انجام هستم و تایم کمی نیاز دارم کفایت میکنه؟

    1. سلام
      یک سری شرایط و قوانین هست که باید برای شما بررسی شود

  65. سلام خسته نباشید
    من ترم 12 کارشناسی پیوسته هستم فقط 3 واحدم مونده
    ظاهرا چون از پانزدهم شهریور گذشته باید سنوات اضافه مجدد بگیرم تا بهم معرفی به استاد بدن
    ارشد هم قبول شدم
    با توجه به اینکه من یبار هم قبلا انصراف دادم
    اگه ترم 13 بگیرم ایا امکانش هست که ارشد برم ؟ یا باید برم سربازی؟

  66. سلام من دانشجوی دکتری عمومی دامپزشکی روزانه ورودی ۹۴ هستم و اکنون درگیر کارهای مربوط به پایان نامه ام می باشم. با اینکه سنوات معافیت تحصیلی مقطع اینجانب ۸ سال است، دانشگاه اعلام کرده برای تمدید سنوات اقدام کنم. میخواستم بپرسم آیا سنوات مجاز تحصیلی اینجانب تمام شده است و باید شهریه پرداخت کنم یا خیر؟

    1. سلام
      از سنوات مجاز شما باقی مانده و برای تمدید سنوات به دانشگاه خود بروید و اقدام کنید

  67. با سلام من کاردانیم رو ۸ ترمه تموم کردم واحد اخرم ترم تابستونی تموم شد خلاصه ۸ ترمه
    ایا امکانش هست برای کارشناسی وبت نام کنم؟سپاس

  68. سلام من ترم ۹هم دارم که تموم کنم دانشجوی روزانه هستم آیا برای ترم ۹باید هزینه پرداخت کنم و کار خواستی انجام بدم؟

    1. وقت بخیر بستگی به شرایط دانشگاه شما داره از اموزش اطلاعات بگیرید ممکنه نیاز به تشکیل کمیسیون باشه

  69. سلام من 7 روز بعد از اتمام سنوات تحصیلیم در دوره کارشناسی ، تونستم برای مقطع ارشد ثبت نام کنم ، خواستم بپرسم مشکلی پیش نمیاد آیا یا اینکه 7 روز بخشیده میشه و اینکه بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشدم آیا میتونم پروژه کسری خدمت بگیرم با این شرایط ؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط پروژه کسری خدمت با کارشناسان ما تماس بگیرید

  70. با سلام احترام وتشکر از مطالبتون من در تابستان بعد از ترم دوازده در مقطع کارشناسی هستم تمام دروس ثبت شده پروژه پایانی مانده درصورت عدم اتمام میتونم تمدید سنوات داشته باشم؟تا کی مهلت دارم برای اقدام برای سربازی؟

    1. سلام وقت بخیر
      در خصوص سوالات شما بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید.

  71. یه پسر که ورودی ۹۶ و
    تیر ۱۴۰۰فارغ التحصی شده میتونه دانشگاه علمی کاربردي ثبت نام بکنه یا خیر برای ورودی مهر
    هنوز اقدام به فارغ التحصیل شدن دوره کارشناسی هم نکرده‌

  72. سلام. من شبانه ارشد دانشگاه تهران میخونم و ترم سه پایان نامه رو برداشتم ولی تا ترم چهار نتونستم تمومش کنم.درسی هم باقی نمونده و همه رو تموم کردم. ایا برای ترم باید هزینه متغییر پایان نامه رو دوباره پرداخت کنم؟

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

  73. سلام
    من دانشجوی کارشناسی پیوسته هستم ترم یازده 6 واحد باقی مانده دارم بعد از فارغ التحصیلی یک سال معافیت رو دارم من یا مشمول میشم بعد 11 ترم؟

  74. سلام من دانشجوی دکترای عربی ورودی ۹۵ دانشگاه اصفهان هستم به خاطر عدم تایید مقالات هنوز قادر به دفاع نشده ام ،دانشگاه اصفهان هم برخلاف سایر دانشگاه ها اجازه انتخاب واحد در سال گذشته را بهم نداد،و سرتر مهای ما راحذف کرده .با اینکه طبق بخشنامه وزارت علوم در مورد کرونا یکسال مرخصی ارفاقی هم بوده که متاسفانه به خاطر عدم اطلاع بنده استفاده نکردم ،الان بلاتکلیف ماندیم ،خواهشمندیم راهنمایی بفرمائید

  75. سلام من مقطع کاردانی ترم ۶ بودم و ترم اخر انصراف دادم و اخرین مدرک تحصیلی من دیپلم هست تا بهمن ۱۴۰۱ هم معافیت دارم و سنواترتحصیلی من نوشته صفر

    سوال من اینه من امسال کنکور قبول بشم دانشگاه دیگ در رشته کارشناسی سنوات جدید حساب میشه و معافیت تحصیلی بهن میدن؟

  76. سلام و درود
    خیلی ممنون از اطلاعات مفیدتون
    من ورودی سال ۹۴ کارشناسی پیوسته هستم و سنوات ارفاقی نیم سال دوم ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را دریافت کردم و تا اخر شهریور معافیت تحصیلی دارم و درسم را هم تمام کردم در نیم سال دوم و در حال گذراندن فرایند فارغ التحصیلی هستم
    ایا امکان این وجود دارد که برای مقطع بالاتر ( کارشناسی ارشد ) ثبت نام کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه در هر مقطع امکان معافیت تحصیلی میتواند وجود داشته باشد.

  77. سلام خسته نباشید.میخواستم ببینم اگه در مقطع کارشناسی تغییر رشته بدم، سنوات من دوباره صفر میشه یا مثلا اگر ۲ سال از ۵ سال رفته باشه، برای رشته جدید، ۳ سال وقت دارم یا همون ۵ سال؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه شما میتوانید از طریق معافیت پزشکی و کمیسیون موارد خاص اقدام فرمایید.

  78. با سلام و درود
    بنده کارشناسی ارشد رو در 9 ترم تمام کرده ام و برای هر ترم اضافه نامه ای به پلیس به علاوه ده برده و اعلام کرده که دانشجو هستم میخاستم ببینم بعد از فارغ التحصیلی یکسال وقت دارم یا شش ماه که خودم رو معرفی کنم؟
    و میخام بدونم بصورت سیستمی و مکتوب این رو از کجا میتونم مطمئن بشم؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  79. سلام وقت بخیر
    من ورودی ارشد96 هستم الان ترم 10هستم که یک الان ترم 8 هستم دوترم به علت کمیسیون خاص به علت مشکل شخصی تمدید کردم سربازی رفتم ،پایان نامه این ترم تموم نمیشه که تابستون باشه ،امکان داره یک ترم تمدید بشه
    باتشکر

    1. باسلام نظام وظیفه باید تایید کند زیرا ترم های مجاز برای تحصیل مقطع ارشد تا4 ترم است

  80. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ترم اخر دانشگاه ازاد هستم و امتحانام ۱۴ تیر تموم شده ، زمان فارغ التحصیلیم کی هست و تا چه تاریخی میتونم انصراف بدم ؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی به شرایط موسسات دارد. هر دانگشاه هزینه متفاوت دارد

  81. سلام وقت بخیر یک سوال داشتم من سال 1400 در کنکور دکتری دانشگاه آزاد تهران مرکز قبول شدم و ثبت نام کردم و برایم کددانشجویی صادر گردید لیکن به دلیل نقص مدرک موفق به حضور سر کلاس نشدم و تقریبا این موضوع 10 ماه طول کشید و در حال حاضر نقص مدرک رفع شد امکان حضور در کلاس دکتری آزاد در سال 1401 باتوجه به موارد مذکور می باشد؟ کارت پایان خدمت نیز دارم پاسخ بنده را بفرمایید ممنون می شوم

  82. سلام وقت بخیر یک سوال داشتم من سال 1400 در کنکور دکتری دانشگاه آزاد تهران مرکز قبول شدم و ثبت نام کردم و برایم کددانشجویی صادر گردید لیکن به دلیل نقص مدرک موفق به حضور سر کلاس نشدم و تقریبا این موضوع 10 ماه طول کشید و در حال حاضر نقص مدرک رفع شد امکان حضور در کلاس دکتری آزاد در سال 1401 باتوجه به موارد مذکور می باشد؟ کارت پایان خدمت نیز دارم
    پاسخ بنده را بفرمایید ممنون می شوم

  83. سلام وقت بخیر یک سوال داشتم من سال 1400 در کنکور دکتری دانشگاه آزاد تهران مرکز قبول شدم و ثبت نام کردم و برایم کددانشجویی صادر گردید لیکن به دلیل نقص مدرک موفق به حضور سر کلاس نشدم و تقریبا این موضوع 10 ماه طول کشید و در حال حاضر نقص مدرک رفع شد امکان حضور در کلاس دکتری آزاد در سال 1401 باتوجه به موارد مذکور می باشد؟ پاسخ بنده را بفرمایید ممنون می شوم

  84. سلام وقت بخیر
    من ترم شیشم و76واحد بیشتر پاس نکردم
    میخواستم بدونم میتونم 10ترمه تموم کنم یا از همین الان به فکر کاردانی باشم لطفا کمک کنید تشکر

  85. سلام من دانشجوی ارشد شبانه دانشگاه فردوسی هستم. اگر پایان نامه ام رو تا آخر ترم 4 تموم نکنم، ینی به ترم 5 کشیده بشه، باید همون میزان شهریه ای که هر ترم میدادم رو بدم؟

    1. سلام شهریه ثابت پرداخت میشود و شهریه متغیر بت اباتوجه به تعداد ئاحدها حساب میشود

  86. اقا من پزشکی رو هشت سالو نیم تموم میکنم ینی یک ترم بهم مرخصی میدن؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      من دانشجوی ترم اخر دانشگاه ازاد هستم و امتحانام ۱۴ تیر تموم شده ، زمان فارغ التحصیلیم کی هست و تا چه تاریخی میتونم انصراف بدم ؟

  87. سلام،من دانشجوی دوره شبانه یکی از دانشگاه های دولتی هستم،میخواستم بدونم برای ترم بعد که ترم ۱۰میشه باید درخواست سنوات بدم یا نیازی نیست؟

  88. سلام من کارشناسی ارشد هوش مصنوعی هستم ورودی بهمن هستم ترم اول و دوم تمام دروس رو گذروندم و ترم سوم فقط پایان نامه دارم که میتونم در موعد مقرر دفاع کنم آیا در ترم سوم امکان فارغ التحصیلی هست یا حتما باید سنوات تحصیلی چهارم ترم باشه تا فارغ التحصیل بشم

  89. سلام من ورودی مهر ۹۴ کارشناسی پیوسته پیام نورم و دو یا سه ترم رفتم و دیگه نرفتم
    الان می‌خوام دفترچه اعزام پست کنم و الان دانشگاه تعطیله
    می‌خوام بدونم که آیا غیبت دفترچه ای میخورم؟
    اگر ۵ ساله سنوات باشه با یه سال فرجه مهلت اعزام کمتر از یک ساله غیبت دارم درسته؟
    و اگر سنوات ۶ ساله باشه هنوز غیبت ندارم
    می‌خوام بدونم کدومشه؟
    سپاسگزارم از پاسخگویی تون

    1. سلام وقت بخیر
      بله سنوات کارشناسی 6 سال است اما احتمال اینکه اخراج شده باشید وجود دارد و حدودا 5سال غیبت دارید

  90. سلام من دانشجوی ورودی مهر ۹۴ پیام نور بودم یکی دو ترم رفتم دیگه نرفتم
    الان می‌خوام برم دفترچه خدمت پست کنم آیا غیبت میخورم با احتساب یک سال مهلت پست یا نه ؟
    یعنی ۵ ساله محاسبه میشه یا ۶ سال
    و اینکه دانشجوی اخراجی محسوب میشم درسته؟
    ممنون میشم پاسخ بدید با توجه به اینکه دانشگاه الان تعطیله

    1. سلام
      شما دانشجو اخراجی محسوب میشوید و باید توجیه غیبت انجام دهید

  91. سلام خواهش میکنم جواب بدید
    من ترم هشت کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد هستم که مهر ماه به ترم نه میرم و مشکل سربازی هم ندارم و معافیت پزشکی دارم. و فقط دفاع پایان نامه من مانده است.
    میخواستم ببینم با توجه به نبود مشکل سربازی آیا میتونم تمدید پایان نامه کنم و ترم نه یا ده دفاع بکنم یا خیر؟

    1. سلام
      به شرط داشتن سنوات مجاز از دانشگاه یتوانید ادامه بدهید

  92. سلام و عرض ادب
    در کاردانی کسی که کمتر از ۵۰ واحد گذرانده باشه هم میتونه سنوات بگیره یا نه؟

  93. سلام و عرض ادب. اگر کسی از ۵۰ واحد کمتر گذرانده باشه سنوات بهش تعلق میگیره؟

  94. سلام خسته نباشید ببخشید امکان این هست که بعد از اتمام دوره کارشناسی پیوسته در یک رشته دوباره در یک رشته دیگر تحصیل کرد و ثبت نام کرد؟

  95. سلام وقتتون بخیر
    بنده دانشجوی رشته مهندسی انرژی ورودی مهر 96 هستم و ایشالا بهمن 1401 واحدام تموم میشه. یعنی پایان ترم یازدهم…
    میخواستم ببینم بنده امکان شرکت در آزمون ارشد 1402 رو دارم یا خیر؟

  96. سلام من ورودی ۱۴۰۰ دانشگاه پیام نور هستم
    و دو ترم مرخصی گرفتم میخواستم بدونم اگر انصراف بدم چند وقت فرصت دارم برای سربازی؟

    1. سلام وقتتون بخیر بعد از انصراف شما یه سال فرجه فراغت از تحصیل دارید

  97. سلام، من ورودی 96 کارشناسی پیام نور هستم و واحدی پاس نکردم، تا 31 شهریور 1401 معافیت تحصیلی دارم و سنوات قانونیم تا اون موقع تموم میشه، اگر قبل از اتمام سنوات مصوب انصراف بدم میتونم از فرصت یکساله برای شرکت در کنکور 1402 استفاده کنم ؟!

  98. سلام، من ورودی 96 کارشناسی پیام نور هستم و واحدی پاس نکردم، تا 31 شهریور 1401 معافیت تحصیلی دارم و سنوات قانونیم تا اون موقع تموم میشه، اگر قبل از اتمام سنوات مصوب انصراف بدم میتونم از فرصت یکساله برای شرکت در کنکور 1402 استفاده کنم ؟!

  99. سلام، من ورودی 96 کارشناسی پیام نور هستم و واحدی پاس نکردم، تا 31 شهریور 1401 معافیت تحصیلی دارم و سنوات قانونیم تموم میشه، اگر قبل از اتمام سنوات مصوب انصراف بدم میتونم از فرصت یکساله برای کنکور 1402 استفاده کنم؟

    1. باسلام باید این اخرین انصرافی شما باشد در غیر اینصورت نمیتوانید تا قبل خدمت ادامه تحصیل دهید

    2. سلام داداش منم مشکل تورو دارم میشه ایدیتو بدی؟و اینکه انصراف دادی یا سنوات گرفتی؟

  100. سلام وقت شما بخیر . ترم ده کارشناسی پیوسته شبانه مکانیک دولتی هستم . حدودا 8 واحدم مونده .آیا ترم 11 رو به من میدن؟

    1. سلام ، وقت بخیر، امکان ادامه ی تحصیل برای ترم ۱۱ برای شما فراهم شد ؟؟؟

  101. سلام وقتتون بخیر
    من متولد نیمه دوم ۸۰ هستم و ۱۳۹۹ کنکور دادم
    اما پشت کنکور موندم برای ۱۴۰۰
    و دانشگاه ازاد قبول شدم
    الان ترم ۲ دانشگاه ازاد هستم خواستم بدونم سال ۱۴۰۲ میتونم کنکور شرکت کنم بعد از قبولی، از دانشگاه ازاد انصراف بدم؟ مشکلی پیش نمیاد؟

    1. باسلام برای انصراف از دانشگاه فقط یکبار حق انصراف دارید در غیر اینصورت اعزام به خدمت میشوید

  102. سلام وقتتون بخیر
    من کارشناسی ناپیوسته فناوری و اطلاعات میخونم و ترم 5 هستم. امتحاناتم تموم شده و حدودا 24 واحد باقی مونده دارم. به نظرتون برای ترم 6 با افزایش سنوات تحصیلی بنده موافقت می کنند؟
    اگه موافقت کنند آیا میتونیم در ترم تابستان هم واحد اخذ کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در این زمینه با توجه به شرایط شما با توجه به یک سری قوانین جدید امکان پذیر است

    2. سلام.
      یه سوالی داشتم راجع به اینکه بعد از ترم ۱۱ تا چه مدت معافیت داریم ؟ در صورتی که نیاز به تمدید باشه، زمانش چقدره؟ آیا مثل ترمهای قبلش بعد از فارغ التحصیلی بمدت یک سال وقت هست ؟

      1. سلام بله بعد از فارق التحصیلی 1 سال فرجه دارید.

  103. سلام من ترم ۷ کارشناسی برای اخذ مدرک کاردانی از تحصیل انصراف دادم و میخوام در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم، ایا امکان ادامه تحصیل دوباره در مقطع کارشناسی برای من وجود داره؟ یا باید کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنم؟

    1. وقت بخیر امکان دارد ولی با داشتن مدرک کارت پایان خدمت

  104. با سلام
    من ورودی دانشگاه مهر 96 هستم و تا تاريخ 31 شهریور 1401 معافیت تحصیلی داشتم 9 ترمه درسم تموم شد و معدل 16، تاریخ فراغت از تحصیلم برج 11 1400 شد و دانشگاه برگه فراغت از تحصیلمو فرستاد نظام وظیفه از اونجا گرفتم ، سوال داشتم من تا کی وقت دارم دفترچه پست کنم؟ همون 31 شهریورمیشه یا برج 11؟
    و اینکه من یک ترم اضافه خوندم نامه ای به نظام وظیفه برای تمدید نبردم و تو سایت e police مشمول زده برام

    1. سلام وقتتون بخیر برای تاسیس مطب برای شما مشکلی ایجاد نمیشود ولی حتما با مشاورین ما درباره بررسی جزعیات تماس بگیرید

  105. سلام بنده کارشناسی فیزیک خوندم و ارشد الکترونیک دارم می خونم الان ترم 4 هستم و تنها موفق به پاس کردن دروس جبرانی شدم و در واقع از ترم 5 تازه وارد ارشد می شم می خواستم ببینم به بنده هم مثل بقیه علاوه بر این دو سال، سه سال سنوات برای ارشد می دن یعنی کلا با 10 ترم (ارشد بعلاوه دروس جبرانی) رو پاس کنم؟ چون تازه ترم 5 به بنده دروس ارشد رو می دن، راستی خدمت هم رفتم و مشکل نظام وظیفه ندارم.

    1. سلام وقتتون بخیر برای تاسیس مطب برای شما مشکلی ایجاد نمیشود ولی حتما با مشاورین ما درباره بررسی جزعیات تماس بگیرید

  106. سلام بنده کارشناسی فیزیک خوندم و ارشد الکترونیک دارم می خونم الان ترم 4 هستم و تنها موفق به پاس کردن دروس جبرانی شدم و در واقع از نرم 5 تازه وارد ارشد می شوم می خواستم ببینم به بنده هم مثل بقیه علاوه بر این دو سال، سه سال سنوات برای ارشد می دن یعنی کلا با 10 ترم ارشد بعلاوه دروس جبرانی رو پاس کنم؟ چون تازه ترم 5 به بنده دروس ارشد رو می دن، راستی خدمت هم رفتم و مشکل نظام وظیفه ندارم.

    1. سلام وقتتون بخیر برای تاسیس مطب برای شما مشکلی ایجاد نمیشود ولی حتما با مشاورین ما درباره بررسی جزعیات تماس بگیرید

  107. سلام وقت بخیر من ورودی 96 کارشناسی پیام‌نور هستم والان ترم 10هستم تا آخر این ترم 94 واحد پاس میکنم و 40 واحدم می مونه آیا به من سنوات ارفاقی تعلق می‌گیرد.

    1. سلام وقتتون بخیر بله امکان سنوات ارفاقی شما میباشد ولی با تصمیم واحد آموزش شما

  108. سلام
    من ورودی مهر 96 هستم و تا تاريخ 31 شهریور 1401 معافیت تحصیلی داشتم 9 ترمه درسم تموم شد و معدل 16، تاریخ فراغت از تحصیلم برج 11 1400 شد و دانشگاه برگه فراغت از تحصیلمو فرستاد نظام وظیفه از اونجا گرفتم ، سوال داشتم من تا کی وقت دارم دفترچه پست کنم؟ همون 31 شهریورمیشه یا برج 11؟
    و اینکه من یک ترم اضافه خوندم نامه ای به نظام وظیفه برای تمدید نبردم و تو سایت e police مشمول زده برام

    1. سلام وقتتون بخیر حتما برای بررسی جزعیات بیشتر با کارشناسان ما صحبت کنید.

  109. سلام بنده در تاریخ 1401/1/30فارغ تحصیل شدم کارشناسی ام بعد تا 1401/6/31 سنوات ترفاقی ترم ۱۱ رو بهم دادن.حالا بنده میتونم ارشد 1402 شرکت کنم؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر در صورت 1 سال فرجه فراغت از تحصیل مثیتوانید ادامه تحصیل در ارشد دهید

  110. سلام خسته نباشید…من کارشناسیم رو ۱۲ ترمه تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ تموم میکنم…کنکور ارشد امسالم رو هم دادم ولی خیلی خوب نشد…خواستم ببینم میتونم در مهلت یک ساله فراغت از تحصیل کنکور ارشد بدم؟قبلا برای کنکور سراسری یک سال پشت کنکوری بودم مشکلی برام پیش نمیاد؟

    1. سلام وقتتون بخیر خیر برای شما 1 سال فرجه فراغت لحاظ میشود

  111. سلام و وقت بخیر
    من دانشجوی پیوسته هستم و ۱۰ ترمه کارشناسی رو به اتمام خواهم رساند…آیا یک سال فرصت برای کنکور ارشد را دارم؟
    متولد آذر ۷۷ ورودی سال ۹۷هستم

    1. سلام وقتتون بخیر شما تا 1 سال بعد از مدرک کارشناسیتون فرجه فراغت دارید

  112. سلام من دانشجوی ورودی ۹۵ هستم. یک ترم مرخصی بدون سنوات گرفتم و تا پایان تابستان ۱۴۰۱ مرخصی تحصیلی گرفتم از نظام وظیفه و در حال حاضر ترم ۱۱ حساب میشم اما ششمین سال تحصیل هستم‌. ایا بعد از فارغ التحصیلی تو این ترم از مهلت یک ساله برخوردار میشم یا چون ۶ سال دوره لیسانس طول کشیده. دیگه این مهلت یک ساله رو نمیدن؟

    1. سلام وقت بخیر
      اگر 12 ترمه باشید 1 سال معافیت تحصیلی بعد از فارغ التحصیلی شامل حال شما نمی شود

  113. سلام من ترم ۱۲ کارشناسی تموم کردم ولی هنوز شش واحد دارم آیا به من اجازه می‌دهند معرفی به استاد بگیرم؟

  114. سلام من ورودی 99 هستم دانشگاه دولتی منتهی 1سال بشت کنکور بودم و سال 99 دانشگاه رفتم و تا 31/6/1401 معافیت دارم یعنی تا 10 ترم میخواستم بدونم اگر نتونم تو مدت مجاز تحصیلم روتموم کنم میتونم بعد از 10 ترم هم 2 ترم اضافه بگیرم برای اخذ مدرک لیسانس یعنی تا12 ترم

  115. سلام خسته نباشید من دانشجوی لیسانس و ورودی ۹۸ هستم و خدمت سربازی هم نرفتم خواستم بپرسم میتونم واسه کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم و تغییر رشته بدم

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات یشتر در زمینه ی سوال شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  116. سلام ورودی 95 دانشگاه هستم و الان از سنوات ارفاقی استفاده میکنم(ترم 12) و در تیر 1401 فارغ التحصیل می شوم… آیا پس از اتمام معافیت تحصیلی امکان استفاده از بازه یکساله معرفی به سازمان نظام وظیفه را دارا می باشم یا باید شهریور ماه 1401 به سربازی بروم؟

  117. سلام. من ورودی 96 مقطع کارشناسی هستم . تا شهریور 1401 معاف تحصیلی دارم. ولی هنوز درسم تموم نشده. نهایتاً تا کی میتونم معافعیت تحصیلی بگیرم؟

    1. باسلام به شرط پاس کردن اکثر واحد ها تا دوترم به شما سنوات ارفاقی تعلق میگیرد

  118. سلام من سال ۹۹ کارشناسی روان شناسی ثبت نام کردم…برای گرفتن معافیت تحصیلی و فرار از خدمت….دوسالی که کرونا بود نرفتم و در واقع دانشجوی غایب هستم….الان میخوام ادامه بدم ….آیا امکانش هست یا برام مشکل پیش میاد؟

  119. سلام. بنده دانشجوی دکتری ورودی 93 هستم و نهایتا تا اواسط تابستان سال جاری فارغ التحصیل میشم. چند سوال داشتم از خدمتتون. یکی اینکه سنوات مجاز بنده تمام شده است اگر موفق به دفاع شوم، می تونم برای امریه سربازی اقدام کنم یا نه؟. دو اینکه آیا اضافه خدمت می خورم یا نه. سه اینکه در صورت اضافه خدمت میزان آن چقدر خواهد بود؟
    پیشاپیش ممنون از جوابتون

    1. وقت بخیر بله و 3 ماه قبل اتمام سال فراغت امریه شرکت کنین و نباید اضافه خدمت بخورین اگر سنوات غیر مجاز ندارین

  120. سلام ترم ۱۰کارشناسی روزانه هستم بااین ترم ۱۲۰واحدپاس میشم ولی ترم اول تغییر رشته دادم و۸ واحدعمومی تطبیق دادم ینی الان ترم ۹ این رشته هستم نیازی ب سنوات ارفاقی ندارم؟ چون ۸ واحد تطبیق تو آئین نامه آمده جزسنوات نیس باید بین ۱۲ تا۲۰ واحد باشد تا ۱نیم سال محسوب بشه آیا ترم دیگم که ترم آخر میشه ترم ۱۰ میشم یا ۱۱ درخواست سنوات ارفاقی بدم یالازم نیس؟

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به میزان معافیت تحصیلی باقیمانده شما دارد.

  121. سلام وقت بخیر
    مگر حداکثر سنوات ارفاقی دو ترم نیست؟ یعنی ترم 11 و 12. پس چرا بعضی ها در این صفحه می گویند ترم 14 هستند؟
    آیا روزانه و شبانه شرایطش فرق می کنه؟ من ترم ده شبانه دانشگاه دولتی حکیم هستم.
    معافیت پزشکی هم دارم. ترم 11 و 12 رو امیدوارم ارفاق کنند چون حدود 14 واحد می مونه.

  122. با سلام اگه در دوره‌ی کارشناسی ۸ ترمه تمام نکنیم و دو ترم ارفاقی بهمون داده بشه و در اون دو ترم تمام کنیم بعدش یک سال فرصت داریم تا خودمون رو به نظام وظیفه معرفی کنیم یا دیگه این یه ساله ازمون گرفته میشه؟!

    1. سلام
      سنوات مجاز کارشناسی پیوسته 10 ترم میباشد و 2 ترم هم سنوات ارفاقی ست که بعد از 12 ترم شما معافیت یک ساله را دارید

  123. سلام ببخشید من اگه تا سنوات مجاز که ترم ده هست نتونم لیسانس بگیرم و از طریق سنوات ارفاقی تا ترم ۱۲ لیسانسمو بگیرم میتونم واسه آزمون ارشد یکسال وقت داشته باشم تا بخونم و غیبت سربازی نمی‌خورم ؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام
      تا 12 ترم اگر لیسانس خود را بگیرید یک سال معافیت بعد از اتمام تحصیل را دارید

  124. سلام من ترم ۱۰ امسال کارشناسی پیوستمو تموم کردم (رشته مهندسی نفت میخونم) میخوام بدونم اگر امسال کنکور ندم ی سال برای کنکور سال بعد بخونم برای نظام وظیفم به مشکل بر میخورم؟ و اصلا نظام وظیفه اجازه میده ی سال یعد تموم کردن درسم کنکور بدم؟

    1. سلام
      شما بعد از اتمام تحصیلتان تا یک سال معافیت بعد اتمام تحصیل دارید

  125. سلام من ترم‌ هشت کارشناسی پیوسته هستم میخام ببینم میتونم انصراف بدم و کنکور سراسری شرکت کنم برای 1402 یا نه

  126. سلام. من دانشجوی کارشناسی ورودی ۹۶ هستم دانشگاه رو ۷ ترمه تموم کردم یعنی اردیبهشت ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شدم‌‌. به دلایلی پارسال نتونستم کنکور بدم و کنکور کارشناسی ارشد امسال هم اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هست. امکانش هست که امسال کنکور شرکت کنم یا باید برم سربازی؟

      1. سلام وقت بخیر بنده ترم ده کارشناسی هستم وتا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ توی سایت نظام وظیفه فارغ تحصیلی دارم بنده ترم ۱۰ فارغ تحصیل میشم آیا مجاز به شرکت در کنکور ارشد 1402هستم؟

        1. سلام وقتتون بخیر بله امکان تحصیل شما در مقطع بالاتر امکان پذیر میباشد

  127. سلام اگه مشمول باشیم و در مقطع کارشناسی پیوسته 14 واحد باقی مانده باشد واسه ترم 13 موافقت میشود یا خیر ؟

    1. سلام وقت بخیر برای واحد های باقی مانده حداکثر 2 ترم سنوات ارفاقی داده میشود .

  128. سلام اگه مشمول باشیم و در مقطع کارشناسی پیوسته 14 واحد باقی داشته باشیم واسه ترم 13 موافقت میشه یا خیر ؟

    1. سلام وقت بخیر برای واحد های باقی مانده حداکثر 2 ترم سنوات ارفاقی داده میشود .

  129. سلام وعرض ادب بنده ورودی ۹۴ دانشجوی کارشناسی پیوسته هستم
    من سنوات ارفاقی نیمسال دوم ۱۴۰۰_۱۴۰۱ رو هم دریافت کردم و ترم ۱۴ هستم و واحدهای من تا شهریور تمام میشود. ایا برای مقطع ارشد امکان ثبتنام وجود دارد؟

  130. سلام. من ورودی ۹۴ هستم و ترم ۱۳ رو سنوات گرفتم ولی به دلایلی نتوانستم تمامی واحدهای باقی مانده رو پاس کنم و تنها تعداد محدودی پاس کردم. الان حدود ۲۶ واحد باقی مانده ولی قبل از عید برای دریافت سنوات ترم ۱۴ کمیسیون با افزایش ان اقدام نکرد. الان راهی داره که بتونم برای ترم بعدی یا از همین ترم تابستان سنوات بگیرم یا خیر؟

  131. سلام وقت بخیر من کارشناسی ناپیوسته بودم که در سال ۱۴۰۰ در بهمن ماه واحد های کارشناسی ام را به اتمام رساندم ، و در طول دوران کارشناسی هیچگونه سنوات ارفاقی نگرفتم ، ففط یک بار در مقطع کاردانی گرفتم ، بنده امسال در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کردم ایا در صورت قبول نشدن در دانشگاه مورد نظرم ایا میتوانم در کنکور ۱۴۰۲ شرکت نماییم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  132. سلام وقت بخیر من مدرک کارشناسی ناپیوسته دارم که در طول کارشناسی هیج گونه سنوات ارفاقی نگرفتم و فقط در مقطع کاردانی یک بار سنوات ارفاقی گرفتم ، من امسال اگر دانشگاه مورد نظرمو در کنکور قبول نشم ایا میتوانم در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم ؟ بنده تا ۶/۱۴۰۱ هم معافیت تحصیلی دارم

  133. سلام من ترم دهم هستم و نمی تونم این ترم فارغ التحصیل بشم. 15 واحد می مونه.
    آیا با ادامه تحصیل من موافقت میشه؟ معافیت سربازی هم دارم. دانشگاه حکیم سبزواری

    1. سلام وقت بخیر کمبسیون تشکیل میشود و امکان موافقت زیاد هست

  134. سلام ببخشید واسه کارشناسی پیوسته ترم 11 و 12 جز سنوات مجاز محسوب میشن یا سنوات ارفاقی ؟

    1. سلام داداش میشه ایدیتو بدی ببینم چیکار کردی؟منم میخام کنکور بدم .لطفا زودتر جوابمو بده داداش

  135. سلام من الان دانشجوی ترم ده کارشناسی شبانه دانشگاه دولتی حکیم هستم. برای اتمام کارشناسی نیاز به 14 واحد دیگر یا یک ترم دیگر دارم. شش واحد ترم زوج یعنی ترم دوازده ارائه خواهند شد ، آیا میتوانم ادامه تحصیل بدم؟ معافیت سربازی نیز دارم.

  136. سلام و وقت بخیر
    بنده ورودی ارشد سال 95 بودم متاسفانه با وجود تمدید سنوات و یک ترم هم بررسی موارد خاص موفق به ارائه پایان نامه و دفاع نشدم و متعاقبا اخراج و به سربازی اعزام شدم…. اکنون بعد از سربازی می خواستم پایان نامه رو نوشته و دفاعش رو انجام بدم….
    آیا امکانش هست؟؟ یعنی بنده میتونم درخواست دفاع بدم؟؟؟ یا باید درخواست ادامه تحصیل بدم؟؟؟ آیا باید موضوع پایان نامه رو عوض کنم یا همون موضوع قبلی رو میتونم روش کار کنم؟؟؟
    اگه جواب بدین خیلی ممنون میشم….

    1. سلام وقت بخیر میتوانید درخواست دهید تا در دانشگاه شما برسی شود که ایا شما یک ترم اخر را مجدد باید گذرانده و پایان نامه را ارائه دهید یا میتوانید روند پایان نامه را پیش بروید . پایان نامه باید دارای موضوعی جدید باشد و عوض شود .

  137. سلام من کارشناسی پیوسته ورودی ۹۴ نیمسال دوم هستم و نیمسال اول ۱۴۰۰.۱۴۰۱ فارغالتحصیل شدم ولی سنواتم تمدید نکردم وحدود یک سالی گذشته کمیسیون دانشگاه موافقت کرده وظیفه عمومی موافقت میکنه یا نه

    1. سلام. پس از دریافت مدرک یکسال وقت دارید برای اعزام به خدمت دفترچه را پست کنید یا برای مقاطع بالاتر در دانشگاه ثبت نام کنید.

  138. سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم
    دفاع از پروژم میوفته برای ترم هفت ایا میتونم تمدید پایان نامه بردارم یا سرباز حساب میشم؟؟

    1. سلام. با تصویب کمیسیون آموزشی دانشگاه و تایید سازمان نظام وظیفه میتوانید یک ترم معافیت تحصیلی خود را تمدید کنید.

  139. سلام خسته نباشید من الان دارم ترم ۸ رو میخونم و تا الانم ۹۰ واحد پاس کردم ایا میتونم سنوات بگیرم و اینکه اگه درسای ترم هشتمم نتونم پاس کنم و همون نود تارو پاس کرده باشم چطور

    1. سلام خدمت شما، اگر تاریخ معافیت تحصیلی شما ۵ ساله بوده تا ترم ده مهلت دارید فارغ التحصیل شوید، اگر به هردلیلی نتوانستید باید با مراجعه به پلیس+۱۰و با موافقت دانشگاه و نظام وظیفه اقدام به گرفتن سنوات ارفاقی کنید.

  140. سلام من دانشجو کارشناسی هستم و حدود 30 واحد مانده دارم حالا اگه انصراف بدم و برم سربازی بعد از اتمام سربازی میتونم اون واحد هایی که مونده رو پاس کنم و مدرکم بگیرم ؟

    1. سی واحد سنوات ارفاقی بگیرید اگر موافقت نشد خیر بعد دوسال امکانش وجود ندارد

  141. سلام و درود
    دانشجوی کارشناسی کنکور سراسری ورودی ۹۶ هستم و امسال بعد از ۱۰ ترم فارغ التحصیل میشم.
    خواستم ببینم فرصت یکساله کنکور ارشد به من تعلق میگیره سال ۱۴۰۲ کنکور ارشد بدم؟ یا باید کنکور امسال رو پذیرفته بشم وگرنه برم سربازی؟
    یعنی با ۱۰ ترم تحصیل، بدون مرخصی و حذف ترم، با توجه به ورودی ۹۶ بودنم، میتونم یکسال تحصیل نکنم و برای ارشد بخونم یا نه؟

    1. خیر نمی توانید چون بیشتر از سنوات کارشناسی استفاده کردید

    2. سلام وقت بخیر من دانشجوی انصرافی از دانشگاه دولتی بودم انصراف دادم از فرصت یکساله نظام وظیفه استفاده کردم و دکتری قبول شدم در حال حاضر دفاع از پایان نامه ام در سنوات ارفاقی میافته حال اگر تا قبل از پایان نیم سال سنوات ارفاقی دفاع کنم میتونم از فرصت یکساله بعد از فارق التحصیلی استفاده کنم تا در ازمون تخصص شرکت کنم ؟

  142. سلام و درود
    من ورودی سال ۹۶ کارشناسی پیوسته کنکور سراسری هستم، الان ترم ۱۰ رو میگذرونم و انشالله این ترم فارغ التحصیل میشم
    آیا برای کنکور ارشد فرصت دارم بجای امسال، سال ۱۴۰۲ که یکسال دیگر هست کنکور ارشد بدم؟ یا باید امسال کنکور ارشد رو قبول بشم؟ اگر امسال کنکور ارشد بدم، قبول نشم، سربازی باید برم یا میتونم تا سال بعد و کنور ارشد بعدی صبر کنم؟

    1. خیر نمی توانید چون بیشتر از سنوات کارشناسی استفاده کردید

  143. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من دانشجوی مهندسی پزشکی
    کارشناسی پیوسته هستم . ورودی ۹۶
    بنده در نیم سال اول ۱۴۰۰ که درواقع ترم ۹ حساب میشه تمام واحد هارو به پایان رسوندم . اما هنوز کارهای فارغ التحصیلیم به جریان نیوفتاده . میخواستم بدونم آیا واس کنکور ارشد سال بعد یعنی ۱۴۰۲ مجاز به شرکت هستم یا خیر ؟

  144. سلام وقت بخیر
    من ورودی ۹۶ رشته حسابدارب دانشگاه پیام نور هستم ودوترم هم مرخصی گرفتم میخاستم بدونم میتونم برای کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم.؟؟
    ممنون میشم جواب بدین 🙏

  145. سلام .وقت بخیر من دوترم ارشد روزانه خوندم فقط 6 واحد گذروندم و د هر دو ترم هم مشروط شدم ب دلیل شرایط بیماری که داشتم .یه ترم هم مرخصی گرفتم ..وضعیت من چگونه میشه ولی خدمت سربازی رفته ام و مشکل سربازی ندارم.

  146. من سنوات ارفاقی گرفتم و تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ معافیت تحصیلی دارم؛ اگر در مدت سنوات ارفاقی کنکور قبول شوم میتوانم دانشگاه ثبت نام کنم؟

    1. ببخشید ی سوال
      شما ورودی چ سالی هستین و چ زمانی برای دریافت سنوات ارفاقی اقدام کردید؟
      من ورودی ۹۶ رشته حسابداریم آیا منم میتونم سنوات ارفاقی بگیرم؟چون با توجه به دوترم مرخصی فک کنم ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ سنواتم تموم میشه

  147. سلام و عرض ادب خدمت مشاورین عزیز
    ببخشید با فارغ التحصیل شدن در دوره ی کاردانی پیوسته با ۲ ترم سنوات ارفاقی میشه ادامه تحصیل داد و کارشناسی خوند؟؟خیلی ممنون

    1. سلام داداش میشه جوابمو بدی بگی چیکار کردی؟یا ایدیتو بدی منم مثل تو موندم سنوات ارفاقی بگیرم یا ن

  148. سلام و عرض ادب خدمت مشاورین عزیز
    ببخشید با فارغ التحصیل شدن در دوره ی کاردانی پیوسته با ۲ ترم سنوات ارفاقی میشه ادامه تحصیل داد و کارشناسی خوند؟؟خیلی ممنون

  149. سلام عرض ادب و خسته نباشید خدمت عزیزان
    ببخشید بعد از فارغ التحصیلی در کاردانی پیوسته با ۲ نیمسال سنوات ارفاقی میشه دوباره ادامه تحصیل داد؟

  150. سلام خسته نباشین
    من ورودی مهر ۹۶ ارشد هستم.سنوات ارفاقی میتونم داشته باشم؟ لطفا جواب بدین

  151. سلام وقت بخیر
    من توی کارشناسی ناپیسته اگه 1 ترم سنوات ارفاقی بگیرم ؛ بعد از ان میتونم یک سال بعد به دانشگاه برم و شامل قانون یک سال فرصت برای رفتن دانشگاه میشوم؟
    ممنون

  152. سلام سنوات ارفاقی کاردانی چندتایه …من الان ترم 6 کاردانی هستم اگه واحدها پاس نکنم این ترم میشه ترم 7 ادامه بدیم یا اخراج میشم ممنونم جوابم بدین تروخدا فقط سریع

  153. باسلام سنوات ارفاقی برای کاردانی چقدر ممنون میشم جوابم سریع بدین

  154. سلام خسته نباشین من کاردانیمو ۸ ترمه تموم کردم میتونم برای کارشناسی اقدام کنم؟

  155. سلام من ورودی ۹۰ کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد هستم و فقط واحد پایان نامم رو تحویل نداده بودم، دو ترم قبل ورداشتم اما کاری انجام ندادم، ترم گذشته هم سنوات زدن و تمدید کردم اما کارام تکمیل نشده بود، حالا فقط برای جلسه دفاع میخوام یه ترم دیگه بردارم که کارم رو ارائه بدم، آیا بهم سنوات میدن؟

    1. سلام. بله با تایید آموزش دانشگاه و نظام وظیفه میتوانید یک ترم دیگر معافیت تحصیلی را تمدید کنید.

  156. سلام وقت بخیر
    من ورودی ۹۷ کاردانی پیوسته هستم و ۲۳ واحد از درسام مونده ترم بهمن ترم ۸ امه
    ایا این ترم به من سنوات تعلق میگیره؟

    1. سلام . تنها در صورتی که دانشگاه با ادامه تحصیل شما موافقت کند میتوانید یک ترم دیگر از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

  157. سلام من ترم 6ارشد هستم و قادر به دفاع پایان نامه خود در این ترم نمیباشم آیا با تمدید سنوات من موافقت میشو و مراحلش به چه صورت است؟

    1. سلام وقت بخیر بله
      : دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل بوده و در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل
      نشده اند،در صورت تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه حداکثر به مدت یکسال می توانند از سنوات ارفاقی استفاده نمایند.
      1 .برابر تبصره )2 )ماده )11 )آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، در صورت وجود شرایط ادامه تحصیل ، دانشگاه ها
      موظفند حداکثر ظرف مدت 3 ماه از پایان سنوات اولیه تحصیلی نسبت به درخواست سنوات ارفاقی مشموالن مراتب
      را به دفتر پلیس + 11 اعالم نمایند. علی هذا در جهت مساعدت به دانشجویان و استفاده تمامی واجدین شرایط
      برخورداری از سنوات ارفاقی مقرر گردید، در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه مبنی بر ادامه تحصیل
      دانشجو ، امکان ثبت درخواست سنوات ارفاقی حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از اتمام سنوات تحصیلی اولیه توسط
      دفاتر پلیس + 11 انجام گردد.در صورت عدم ثبت درخواست سنوات ارفاقی در مدت فوق ، سامانه مجاز به پذیرش و
      ثبت درخواست های مورد نظر نبوده و بنابراین به هیچ وجه سنوات ارفاقی به مشمول تعلق نخواهد گرفت.
      2 .دانشجویان مشمول در مقاطع مختلف ، به شرطی می توانند از سنوات ارفاقی بهره مند شوند که امکان فراغت از
      تحصیل طی مدت سنوات ارفاقی را داشته باشند، لذت در صورت دارا بودن شرایط زیر به صورت مرحلهای می توانند
      از ترم اول سنوات ارفاقی بهره مند شوند:
       کارشناسی پیوسته : به شرط آنکه تعداد واحدهای درسی گذرانده شده حداقل 111 واحد بوده و معدل
      کل نیز حداقل 12 باشد.
       کارشناسی ارشد ناپیوسته : به شرط آنکه تعداد واحدهای درسی گذرانده شده حداقل 11 واحد بوده و
      معدل کل نیز حداقل 11 باشد.
       دکترای تخصصی ناپیوسته : به شرط آنکه تعداد واحدهای درسی گذرانده شده حداقل 11 واحد بوده و
      معدل کل نیز حداقل 11 باشد.
      3 .چنانچه مشمول تا پایان ترم اول سنوات ارفاقی موفق به فراغت از تحصیل نگردد، با ادامه تحصیل وی به شرطی در
      ترم دوم سنوات ارفاقی موافقت خواهد شد، که حداقل تعداد واحدهای درسی معینی را در ترم اول با شرط معدل
      کل فوق گذرانده باشد، این واحدهای پاس شده در ترم اول ارفاقی برای مقاطع مختلف به شرح ذیل می باشد:
      کارشناسی پیوسته 12 واحد بوده و برای مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به شرط اتمام واحدهای نظری است.در
      صورت تحقق این شرط دانشگاه مجاز است مجدداً با تکمیل فرم درخواست سنوات ارفاقی ، مشمول را جهت
      درخواست ترم دوم سنوات ارفاقی به دفتر پلیس + 11 ارجاع دهد.
      [02:25, 3/4/2022] Mom: 4 .چنانچه دانشجویان مشمول حداکثر تا پایان سنوات ارفاقی موفق به فراغت از تحصیل گردند، از یکسال فرجه مهلت
      معرفی برخوردار خواهند بود. و در صورت پذیرش در مقاطع باالتر می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.
      5 .چنانچه دانشجو نتواند تا پایان یکسال سنوات ارفاقی فارغ التحصیل شود، صرفاً در صورت داشتن پیشرفت تحصیلی
      در سنوات ارفاقی و امکان فراغت از تحصیل طی مهلت معرفی، با درخواست دانشگاه و ثبت درخواست در دفتر
      پلیس+11 ،پس از احراز شرایط، صدور مجوز ادامه تحصیل در مهلت معرفی بدون لحاظ غیبت فراهم خواهد شد.
      ضمناً این مجوز نیز از طریق دفتر پلیس+11 به صورت هوشمند صادر می گردد. بدیهی است در صورت عدم معرفی
      مشمول در مهلت قانونی)یکساله معرفی(، وی وارد غیبت خواهد شد.
      6 .برابر ماده )13 )آئین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، فارغ التحصیل شدن در مهلت یک ساله معرفی، مجوزی برای
      صدور معافیت تحصیلی در مقطع باالتر نخواهد بود. بنابراین چنانچه دانشجو در مهلت معرفی فارغ التحصیل شود،
      بههیچ وجه حق ادامه تحصیل در مقطع باالتر را نداشته و تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم شرایط
      برخورداری از معافیت تحصیلی را نخواهد داشت.
      7 .در صورتی که دانشجو در مهلت معرفی هم نتواند فارغ التحصیل شود وارد غیبت می گردد و به تناسب مدت تاخیر
      از 01 روز تا 111 روز اضافه خدمت در سوابق خدمتی وی به صورت سامانه ای و هوشمند درج خواهد شد. بدیهی
      است در این صورت مشمول تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه را
      نداشته و صرفاً بایستی با غیبت به خدمت اعزام گردد.
      1 .صدور مجوز سنوات ارفاقی برای دانشجویان خارج از کشور، صرفاً با درخواست وزارتخانه های مربوطه علوم،بهداشت
      یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسالمی، همانند شرایط موصوف در این ابالغیه بوده و از طریق مرکز عملیات
      مشموالن این سازمان اقدام می گردد.

  158. سلام خسته نباشید
    من دانشجوی ورودی ۹۵ دانشگاه دولتی هستم و این ترم یعنی تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰معافیتم تموم میشه و فارغ التحصیل میشم تا قبل این تاریخ ، درواقع ۱۱ ترمه کارشناسی رو تموم میکنم. میخواستم بدونم فرصت یک ساله برای معرفی و شرکت در کنکور ارشد رو دارم ؟

  159. سلام من ترم نه هستم و تموم کردم این ترم ولی شش واحد معرفی به استاد مونده منتهی سه درس هستش و در دانشگاه دولتی هم درس میخونم ایا میشه بخاطر یک ترم اضافی که خوندم بهم سه درس معرفی به استاد بدن

  160. سلام و خسته نباشید
    سنوات ارفاقی ارشد یک ترم هست یا دو ترم ؟
    بعضی جا ها متناقض بیان شده و ایا قانون جدیدا عوض شده ؟

    1. سلام. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ۳ سال سنوات مجاز و یک سال سنوات ارفاقی خواهید داشت.

  161. سلام وقت به خیر ببخشید یه سوال اگر بهمن ماه تمام واحدهای درسی دوره کارشناسی من تموم بشه و بخوام برای ارشد سال بعد شرکت کنم میتونم کارهای فارغ التحصیلم رو به تا شهریور به تاخیر بندازم؟

    1. سلام. بله در صورت داشتن معافیت تحصیلی میتوانید تا سال آینده صبر کنید.

    2. سلام خسته نباشید.
      من ورودی 95 رشته مهندسی برق دانشگاه تبریز گرایش مخابرات بودم نیمسال دوم 99 در تمدید سنوات انتخاب رشته کردم(البته معاف از سربازی هستم)و بعد از اون نرفتم و کلا 37 واحد پاس کردم. الان میخوام همون رشته رو(بدون کنکور) تو دانشگاه آزاد بخونم. ایا میتونم ادامه تحصیل بدم

  162. سلام من ورودی 94 کارشناسی هستم.
    2 ترم هم مرخصي بدون احتساب در سنوات داشتم
    کارت معافیت پزشکی هم دارم
    الان این پیام برای من امده باید چیکار کنم ؟
    **منع از تحصیل/منع از تحصیل به دليل اتمام سنوات**

    1. سلام باکارت معافیت به مراکز پلیس +۱۰مراجعه کرده و وضعیت خدمت خودرا بررسی کنید.

  163. با سلام و عرض ادب
    بنده ورودی ۹۵ کارشناسی پیوسته شبانه هستم. الان در ترم اول سنوات ارفاقی هستم.
    ۱- اگر در پایان ترم دوم سنوات ارفاقی هم نتوانم فارغ التحصیل شوم ؛ در صورت قبولی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای دکترای پیوسته پزشکی میتوانم ادامه تحصیل دهم؟
    ۲- در صورتی که الان از دانشگاه انصراف بدهم؛ از مهلت یکساله معرفی بهره مند میشوم برای شرکت در کنکور سراسری و ادامه تحصیل در رشته جدید؟
    با تشکر فراوان از زحمات شما عزیزان. اجرتان با خدا

    1. سالم درصورتی که فارق التحصیل نتونید بشید میتوانید ادامه تحصیل برای پزشکی بدهید انصراف فقط در سنوات مجاز امکانپذیرهست یعنی قبل ترم 10

  164. سلام خسته نباشید
    بنده کارشناشی روزانه مهندسی مکانیک میخونم الان تا پایان ترم 9 ام 5 واحد کمتر از 100 واحد پاس کردم ولی معدلم بالای 12 هست آیا ترم 10 قانونا به من تعلق میگیره و اینکه سنوات ارفاقی 9 و 10 هم هستند یا 11 به بعد؟ تشکر.

    1. سلام وقت بخیر سنوات مجاز برای کارشناسی 10 ترم می باشد

  165. سلام وقت بخیر . من دانشجوی کارشناسی هستم و ترم۱۱هستم و سنوات اضافه گرفتم و تاریخ پایان اون ۳۱/۶/۱۴۰۱ هستش.میخواستم ببینم بعد از اتمام تحصیلم ب من هم فورجه یکسال برای شرکت در ارشد یا تصمیم برای خدمت سربازی داده میشه؟ و اگر داده میشه میتونم اجازه خروج از کشور بگیرم یا نه ؟ ممنون

    1. سلام اگر سنوات مجدد برای ترم ۱۲ هست خیر امکان فرجه یک ساله نیست و اگر برای ترم ۱۱ باشد ۶ماه مهلت دارید.

  166. با سلام من ورودی ۹۱ بهمن داروسازی هستم و تا الان دو ترم سنوات گرفتم چند ترم دیگه سنوات میدن؟

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون آموزشی می توانید یک ترم دیگر از سنوات استفاده کنید

  167. سلام ببخشید من درسم رد نه ترمه تموم کردم یعنی یک سال سنوات خوردم . الان یک سال برای سربازی وقت فقط به اندازه یک ترم؟

    1. سلام اگر مدرک کارشناسی در ترم ۹ اخذ شود یعنی یک ترم سنوات ارفاقی استفاده کردید، از زمان آخرین امتحان تا یک سال مهلت دارید که ادامه تحصیل داده یا دفترچه پست کنید.

  168. سلام وقت بخیر

    من ترم ۷ کارشناسی ارشد ناپیوسته هستم

    یعنی یک ترم سنوات گرفتم اما به خاطر کرونا نتونستم پایان نامه رو تموم کنم

    امکان دریافت سنوات برای ترم ۸ هست؟

    1. سلام ، بله طبق قوانین بعداز ۶ سنوات مجاز میتوتنید برای ۲ ترم سنوات ارفاقی اقدام کنید.

  169. سلام خسته نباشید من کاردانی پیوسته رو تمام کردم
    و دوباره هم سنوات گرفتم
    آیا بازم یک سال معافیت دارم که نرم داخل اضافه خدمت یا نه اضافه میخورم ممنون میشم بهم بگید

  170. سلام من ورودی بهمن ۹۴ دانشگاه ازاد هستم و یک ترم هم مرخصی گرفتم و این ترم که میشه ترم ۱۲ درسم تموم میشه میخاستم بدونم بهم لیسانس میدن یا معادل لیسانس؟

    1. سلام. پس از گذراندن تمام واحد ها در یک رشته ی دانشگاهی در مقطع لیسانس به شما مدرک همان مقطع یعنی لیسانس داده میشود.

  171. سلام خسته نباشید
    من ورودی 94 دانشگاه روزانه ارشد پیوسته هستم
    و ترم 13 با سنوات انفاقی سوم که از پلیس بعلاوه ده گرفتم، فارغ تحصیل شدم در تاریخ 30/ 7 /1400
    و وقتی مقطع بالاتر( کارشناسی ارشد) دانشگاه روزانه قبول شدم و برای معافیت در مقطع بالاتر به پلیس بعلاوه ده مراجعه کردم
    گفتن شما از سنوات سوم استفاده کردید بنابراین نباید کنکور می‌دادید و معافیت برا مقطع بالاتر به شما تعلق نمی گیرد
    سوال من اینه اگر تاریخ فارغ تحصیلی به 31 / 6 /1400 به وسیله کمسیون دانشگاه تغییر بدم( تاریخ سنوات دوم تا 31/ 6 /1400 بوده)
    آیا میتونم معافیت تحصیلی در مقطع بالاتر بگیرم؟

    1. سلام. بله میتوانید با استفاده از کمیسیون موارد خاص دانشگاه معافیت تحصیلی را دریافت کنید

  172. سلام خسته نباشید
    من دوره کاردانی 3 ترم در دانشگاهی خوندم و انصراف دادم و جایی دیگ واسه کاردانی ثبت نام کردم الان ترم پنجم هسم و این ترم تمومش میکنم میخاسم بدونم میتونم واسه کارشناسی ثبت نام کنم ؟توی سایت نظام وظیفه معافیت تحصیلی منو زده تا 1400/11 میتونم یا نمیتونم؟

  173. سلام و عرض ادب
    من دانشجوی کاردانی کامپیوتر شهید بهشتی کرج هستم فنی حرفه‌ایی
    نهایت من میتونم چند ترم درسامو پاس کنم؟
    یه ترم مرخصی گرفتم و از سنواتم استفاده شده

  174. با سلام
    من دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی 96 هستم که بعد از سه ترم تمدید سنوات متاسفانه موفق به دفاع از پایان نامه ام نشده ام و یک سال کامل هم بدون هیچگونه مرخصی از تحصیل دور بوده ام. وضعیت کنونی من سامانه ” اخراج به علت اتمام سنوات تحصیلی (غیر فعال)” زده شده. آیا امکان بازگشت به تحصیل و دفاع از پایان نامه برایم فراهم است یا خیر؟
    با سپاس

    1. سلام….
      بنده هم همین مشکل رو دارم…
      میتونید من رو هم راهنمایی کنید..؟؟؟
      خیلی ممنون

  175. سلام خسته نباشید من پایان نامه رو در ترم های بعد از برداشتن اش تمدید نکردم. الان امدم برای دفاع می گویند سنواتت تمام شده و باید در خواست بازگشت به تحصیل به سازمان بدهی و همین طور 10 روز مانده است تا محلت دفاع تمام شود.تمام که شود دوباره باید انتخاب واحد کنم و کلی شهریه به این دانشگاه بدم بازه زمانی تاییدیه سنوات چقدر است چقدر طول می کشد که بفهمیم سنوات می دهند؟ یا نه؟ معافیت سربازی دارم.

  176. سلام من اول مهر ۹۷ وارد دانشگاه شدم و الان یک ترم از سه سال ارشدم اضافه رد میشه و درخواست دادم و موافقت هم شد. حالا برام سواله که مثلا بنده آذر ماه فارغ‌التحصیل بشم آیا دوره یکساله فراغت از تحصیلم سر جاشه؟ یعنی تا آذر ۱۴۰۱ سرباز نمیشم؟

  177. سلام. عرض احترام. بنده ورودی سال 95 هستم و دانشجوی مجازی. 31 شهریور سنوات مجاز تحصیلی بنده به اتمام میرسه. 100 واحد رو به پایان رسوندم و معدل کلم حدود 15 و نیم هستش. به دو ترم برای فارغ تحصیلی انشاءا… و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد احتیاج دارم. من درخواست شروع روند و تنظیم و زدن نامه ی تمدید معافیت و اخذ سنوات ارفاقی از دانشگاه به نظام وظیفه رو دادم اما به هردلیلی تا اینجا که تنها چند روز به شهریور و پایان مهلت مونده ، تعلل صورت گرفته از سمت دانشگاه. البته نامه تنظیم شده و نامه تو دبیرخانه برای طی مراحل نهایی هستش. ولی بازم خیلی طولانی شده. میخواستم بدونم تکلیف بنده چیه در شرایط حاضر و آیا میشه این درخواست تا سه ماه یا شش ماه بعد از پایان مهلت هم صورت بگیره یا خیر ؟ دغدغه مندم واقعاً . تسریع رو در پاسخ رو خواهش دارم از شما. با تشکر .

    1. سلام. پیگیر نتیجه بررسی کمسیون مواد خاص از دانشگاه باشید و در اسرع وقت آن را به پلیس +۱۰ارایه دهید. در غیر اینصورت مشمول غایب شناخته خواهید شد و ممکن است با ادامه تحصیل شما موافقت نشود.

  178. سلام. عرض احترام. بنده ورودی سال 95 هستم و دانشجوی مجازی. سنوات مجاز بنده ، 31 شهریور به پایان میرسه. 100 واحد رو به اتمام رسوندم و معدل کلم حدود 15 و نیم. به دانشگاه هم درخواست شروع روند و زدن نامه به نظام وظیفه رو دادم. اما به هردلیلی تا اینجا که سه روز تا پایان شهریور و مهلت مونده ، تعلل صورت گرفته در ارسال نامه ی تمدید معافیت بنده و اخذ سنوات به س. نظام وظیفه از طرف دانشگاه. انتخاب واحد هم حتی کردم. میخواستم بدونم تکلیف بنده چیه و آیا بعد از این تاریخ 31 شهریور هم تا سه ماه یا شش ماه میشه درخواست رو تحویل پلیس +10 داد ؟ تسریع در جواب رو خواهش دارم. ممنون.

    1. سلام. پیگیر نتیجه بررسی کمسیون مواد خاص از دانشگاه باشید و در اسرع وقت آن را به پلیس +۱۰ارایه دهید. در غیر اینصورت مشمول غایب شناخته خواهید شد و ممکن است با ادامه تحصیل شما موافقت نشود.

  179. سلام من ورودی سال 95 هستم و تیر امتحاناتم به پایان رسید و درسم تموم شد الان یک سال برای رفتن به سربازی مهلت دارم؟

    1. سلام. سنوات مجاز تحصیلی برای مقطع کارشناسی پیوسته ۸ ترم می‌باشد و مشمولین طبق قوانین نظام وظیفه پس از این ۸ ترم یک سال زمان دارند وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

  180. سلام
    من ورودی کارشناسی پیوسته سال ۹۵ هستم و امسال با ۱۰ ترم فارق التحصیل شدم، میخواستم بدونم که تا یک سال دیگه فرصت شرکت در کنکور ارشد دارم یا باید برای سربازی خودمو معرفی کنم؟

    1. سلام برای سربازی اقدام کنید زیرا مهلت یک ساله شما به پایان رسیده است

  181. سلام..من قبلا یه رشته دیگه میخوندم وانصراف دادم و از اون یکسال ظرفیت بعدش استفاده کردم و دوباره رفتم دانشگاه..
    اگر من الان واحدهامو جوری بردارم که در ترم خرداد 1401 فارغ التحصیل بشم تاریخ اتمام معافیت تحصیلی برای من تا آخر خرداد هست یا تا روزی که گواهی فارغ التحصیلی به دستم میرسه؟ ممنون

    1. سلام .روی گواهی هم همان تاریخ خردا ۱۴۰۱ رو میزنن وفرقی نداره

  182. من در خارج کشور مشغول تحصیل در دوره کارشناسی ارشد هستم
    امکان استفاده از سنوات مازاد تحصیلی برای من وجود دارد یا خیر
    در حال حاضر من سه سال معافیت تحصیلی دارم.

  183. سلام تا ۱۰ ترم که نیاز به کاره خاصی ندارد؟ فقط ترم ۱۱ و ۱۲ هست دیگه باید سنوات گرفت؟

    1. سلام تا ۸ ترم یا ۴ سال مجاز هستید بعد از ۸ ترم سنوات حساب میشه

  184. سلام . من ترم ۱۱ هستم و فقط ۱۶ واحدم مونده ، و یک بار هم سنوات گرفتم ، سوال من اینه که آیا با سنوات ترم بعد من موافقت میشه؟؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام بله مجاز هستید تا یکبار دیگر سنوات داشته باشید

  185. من ورودی 95 ارشد هستم دانشگاه ازاد هستم
    تا الان 10 ترم برداشتم هنوز موفق به پایان تحصیل نشدم آیا اجازه ادامه تحصیل را به من می دهند ؟؟
    با تشکر

    1. سلام. در مقطع ارشد در حالت کلی سه سال به علاوه یک سال سنوات اضافه آخرین تایم شما است.

  186. با سلام من ورودی سال ۹۵ هستم بعد از ۴ ترم تغییر رشته دادم و با ورودی های ۹۷ سر کلاس رفتم و الان ترم دهم را تموم کردم ولی ۱۸ واحدم مونده. خواستم بدونم میشه ترم ۱۱ را هم برداشت؟ چون ترم ۹ و ۱۰ تمدید سنوات شدم.

    1. سلام بستگی به دانشگاه ودروس ارائه شده دارد.

  187. سلام خسته نباشید من دانشجو تهران مرکز هستم و ۱۲ ترمه تموم میکنم میخواستم ببینم بهم لیسانس میدن یا معادل لیسانس؟

  188. سلام من ورودی ۹۵ کارشناسی پیوسته هستم . ۱۰۴ واحد پاس کردم معافیتم ۳۱ شهریور تموم میشه . بازم میتونم تمدیدش کنم؟
    اگر میتونم بعدش میتونم برای ارشد هم کنکور بدم

    1. سلام اگر شما در مهلت سنوات ارفاقی درستون رو تموم کنین اره، یکسال مهلت معرفی رو دارین
      ولی اگر سنوات ارفاقی شما تموم بشه و نتونین فارغ التحصیل بشین ، وارد مهلت یکساله معرفی میشین باید دراین زمان کوتاه برای ارشد ثبت نام داشته باشید

  189. سلام
    من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته‌ام و از ۳ ترم سنوات ارفاقی استفاده کردم و فارغ‌التحصیل شدم (مجموعا ۹ ترم)
    من هم یکسال مهلت معرفی رو دارم و میتونم برای ارشد اقدام کنم؟

  190. سلام.من ورودی ۹۵ هستم.چندروز دیگه مرداد ماه سنوات مجازم تموم میشه و کلا شاید ۱۵ واحد مونده باشه تا اتمام تحصیلم.میتونم سنوات بگیرم؟لطفا جواب منو بدید خیلی نگرانم خواهش میکنم

    1. سلام بله به اموزش مراجعه و درخواست برگزاری کمیسیون دهید.

  191. سلام.من ورودی ۹۵ هستم.چندروز دیگه مرداد ماه سنوات مجازم تموم میشه و کلا شاید ۱۵ واحد مونده باشه تا اتمام تحصیلم.میتونم سنوات بگیرم؟لطفا جواب منو بدید خیلی نگرانم خواهش میکنم

    1. سلام وقت بخیر بله به اموزش مراجعه و درخواست برگزاری کمیسیون دهید.

  192. سلام خسته نباشید من ورودی ۹۸ کارشناسی پیوسته هستم با توجه به حساب کردنم من تا ترم ۸ نمی توانم همه‌ی واحدهای پاس کرده باشم و نیاز به یک ترم دیگر دارم آیا می توانم یک ترم دیگر سنوات بگیرم؟

    1. سلام
      بله موردی ندارد مجدد کمیسیون تشکیل و مهلت جدید داده میشود.

  193. سلام
    من ورودی ۹۷ کارشناسی پیوسته هستم
    ۶ ترم گذروندم و ترم ۶ رو هم مرخصی تحصیلی بدون سنوات گرفتم
    حالا سوالم اینه در مجموع با سنولت ارفاقی من چند ترم فرصت تحصیل دارم؟

  194. سلام من دانشجوی ورودی ۹۵ کارشناسی دانشگاه سراسری هستم میخواستم ببینم اگر ۱۱ ترمه یا ۱۲ ترمه کارشناسی رو تموم کنم میتونم بلافاصله ارشد قبول شم و بخونم ؟ یا باید سربازی برم ؟

  195. سلام
    من ورودی روزانه بهمن 96 ام
    میخواستم بدونم سنوات مجاز من تا چه مدت؟؟؟؟
    و میتونم انصراف بدم و کنکور 1401 شرکت کنم؟؟؟
    و جریمه انصراف در صورت قبولی روزانه در دانشگاه جدید چی میشه؟؟؟

  196. سلام من ورودی ۹۵ کارشناسی پیوسته هستم ایا برای ترم ۱۱ به سنوات ارفاقی نیاز دارم؟

  197. سلام من ورودی نیمسال اول 96 هستم تا ترم 7 تمدید سنوات دادن ولی ترم 8 رو ندادن و محروم از تحصیل معرفی کردند، چطور میتونم این ترم 8 رو افزایش سنوات بگیرم؟

  198. سلام بنده ورودی 96 کارشناسی پیوسته هستم ایا برای ترم 9 و10 باید برای معافیت موقت تحصیلی توی پلیس +10 اقدامی انجام بدم؟

  199. سلام من دانشجوی کارشناسی پیوسته ورودی 96 هستم میخاستم بدونم برای ترم 9 و 10 باید برای معافیت موقت اقدام کنم؟

  200. سلام رفتم پلیس + 10 گفتم درخواست سنوات ارفاقی میخوام و دانش آموزم 20 ساله و دیپلم نگرفتم هنوز فقط یک درس مونده گفتن نمیشه فقط برای دانشجو ها صادر میشه نه برای دانش آموز
    ولی شنیدم از مشاوری که گفت برای دانش آموز هم درخواست سنوات ارفاقی میدن
    من فقط یک درس مونده برای شهریور حیفه به خاطرش دانشگاه رو از دست بدم
    الان چکار کنم؟

    1. با سلام .درست گفته اند .شما تا بیست سال تمام بیشتر زمان برای ادامه تحصیل ندارید .

  201. سلام رفتم پلیس + 10 گفتم درخواست سنوات ارفاقی میخوام و دانش آموزم 20 ساله و دیپلم نگرفتم هنوز فقط یک درس مونده گفتن نمیشه فقط برای دانشجو ها صادر میشه نه برای دانش آموز
    ولی شنیدم از مشاوری که گفت برای دانش آموز هم درخواست سنوات ارفاقی میدن
    من فقط یک درس برای شهریور دارم حیفه به خاطرش دانشگاه رو از دست بدم
    الان چکار کنم؟

    1. با سلام .درست گفته اند .شما تا بیست سال تمام بیشتر زمان برای ادامه تحصیل ندارید .

  202. با سلام
    من برای کنکور میخوندم چون نمیخواستم غیبت بخورم مهر ۹۸ پیام نور ثبت نام کردم و به دلایلی نشد کنکور امتحان بدم و دو ترم مرخصی و دو ترم بعدی واحد کمی گرفتم،میخواستم مهر ۱۴۰۰ با سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد ثبت نام کنم. میخوام بدونم سنوات تحصیلی من به ۱۲ نیم سال برمیگرده یا ادامه همونه؟

  203. سلام . من برای انجام پایان نامه ام ،درخواست تمدید سنوات برای ترم ۶ در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ انجام ندادم درواقع به خاطر دلایلی نمی خواستم پایان نامه انجام بدم اما الان می خوام که دوباره پایان نامه ام را انجام بدم و امروز از طرف دانشگاه نامه اومده که با پایان ترم ۵ در بهمن ۱۳۹۹دیگر دانشجوی دانشگاه نیستید . الان می تونم درخواست بازگشت به تحصیل بدم؟ چند ماه فرصت میدن برای دفاع ؟ آیا الان اخراج شدم؟

    1. سلام برای پاسخ به سوال شما نیاز به اطلاعات بیشتری هست، برای دریافت پاسخ دقیق با مشاورین آویژه در تماس باشید.

  204. سلام خسته نباشید
    ببخشید بنده دانشجوی کارشناسی پیوسته ورودی ۹۶ هستم و ۸ ترمه تمام واحد هارو میگذرونم امسال و فارغ التحصیل میشم
    اما امسال نتونستم خوب جمع بندی کنم و کنکور شرکت نکردم
    میخواستم بدونم میشه واسه سال بعد کنکور بدم و وارد دانشگاه شم؟

    1. سلام اگر اقا هستید باید تعیین تکلیف سربازی بشید بعد اتمام سنواتتون

  205. سلام وقت بخیر طاعات و عبادات تون قبول باشه
    بنده دانشجوی شبانه ترم6 کارشناسی دانشگاه دولتی هستم و کارت پایان خدمت (معافیت پزشکی ) دارم ببخشید من تا چند ترم مجاز به تحصیل هستم چون میخوام به خاطر شرایطم این ترم رو حذف کنم و ترم بعد رو هم اگه بشه مرخصی بگیرم
    ممنون از شما

    1. سلام وقت بخیر
      تا 10 ترم
      8 ترم قانونی و 2 ترم ارفاقی
      جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

    2. سلام
      من ورودى ٩٦ كارشناسى پيوسته دانشگاه اميركبيرم . من تا ترم ١٠ تموم نميكنم واحد هامو ميخواستم ببينم كه ميتونم ترم ١١ و يا ١٢ ادامه بدم ؟! حتى اگر پرداخت شهريه هم باشه مهم نيست فقط ادامه تحصيلم تا ترم ١١ و ١٢ ميشه ؟! يعنى محروم نميشم از ادامه تحصيل ؟!

  206. سلام بنده از یک ترم سنوات ارفاقی استفاده کرده ام و فارغ التحصیل میشم چه مدت مهلت معرفی سربازی را دارم
    ممنون از شما

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید.

  207. سلام
    بنده ترم ۱۱ هستم ورودی ۹۴ کارشناسی پیوسته
    برای ترم بعد تنها ۲ واحد دارم و الان متوجه شدم ورودی های ۹۴ باید برای انتخاب واحد مشکل سنواتشون رو حل
    کنن می خواستم بدونم ایا به مشکلی می خورم یا خیر
    ممنون از خدمات خوب شما

    1. سلام دوست عزیز
      از کمیسیون دانشگاه معرفی به استاد بگیرید

  208. با سلام بنده دانشجوی ترم 5 کاردانی هستم رشته حسابداری و با احتساب این ترم 56 واحد پاس شده دارم و نیاز به یک ترم آخر و 3 واحد معرفی به استاد دارم والبته ورودی مهر 95 بودم و ترم 4 انصراف داده بودم .دانشگاه گفت که بهت نامه میدیم ولی باید پلیس +10 تایید بده .خواستم بدونم موافقت میکنن ؟

    1. سلام دوست عزیز
      مدت مجاز کاردانی سه سال و نیم با احتساب سنوات میباشد

  209. سلام. بنده تابستان پیش رو 10 ترم (یعنی 5 سال سنوات مجاز) رو به اتمام میرسونم. تا این ترم 70 ترم پاس کردم و تا پایان ترم تابستانی 90 و چند واحد. اما در شرایط اخذ سنوات ارفاقی اومده که باید تعداد واحدهای پاس شده 100 واحد باشه حداقل. تقاضا دارم پاسخ بدین که با این اوصاف ، امکان اخذ سنوات ارفاقی از نظر نظام وظیفه وجود داره ؟ / بسیار ممنونم از شما.

    1. سلام دوست عزیز
      با موافقت کمیسیون دانشگاه مشکلی نخواهید داشت

  210. با سلام و عرض ادب خدمت شما
    من ورودی سال ۹۶ و ترم هفتم کارشناسی پیوسته دانشگاه سراسری هستم می خواستم بدونم سنوات تحصیلی من تا خود ترم ده ادامه خواهد داشت چون ترم ده تموم می شم آیا تا ترم ده حق تحصیل دارم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بعد از فارغ التحصیلی یک سال زمان معرفی دارید. سنوات کارشناسی 5 سال به علاوه دو ترم ارفاقی میباشد

      1. با سلام
        من ترم ششم کاردانی هستم و ایترم در حال استفاده از سنوات بودم و فارغ التحصیل نشدم میخاستم بدون برای ترم هفتم امکان ادامه هست؟

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت تایید کمیسیون دانشگاه بله مقدور است

  211. با سلام و عرض ادب خدمت شما
    من ترم هفتم کارشناسی پیوسته دانشگاه سراسری هستم می خواستم بدونم سنوات تحصیلی من تا خود ترم ادامه خواهد داشت چون ترم ده تموم می شم آیا تا ترم ده حق تحصیل دارم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بعد از فارغ التحصیلی یک سال زمان معرفی دارید. سنوات کارشناسی 5 سال به علاوه دو ترم ارفاقی میباشد

  212. سلام. من ترم ۷ ارشد هستم در سنوات ارفاقی. مشکل پزشکی شدیدی دارم و قادر به دفاع نیستم تا مایان بهمن آیا سنوات ارفاقی ترم هشت هم شامل حال بنده می شود؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تایید کمیسیون دانشگاه تمدید میشود

  213. آیا ترم روبرو که ترم نه من خواهد بود باید کار خاصی بکنم، درخواستی بدم و غیره؟ یا هیچ اشکالی وجود نداره و تا ترم ۱۰ کار خاصی نمیخواد برای تمدید سنوات انجام بدم؟

  214. با سلام بنده از 7-92 تا 7-97 در کارشناسی پیوسته سنوات تحصیلی داشتم که دو ترم سنوات تا 7-98 گرفتم سپس با توجه به کمسیون یک ترم دیگر تا 11-98 سنوات گرفتم که در آن نامه سنوات به من اعلام شده بود که دیگر امکان تحصیل در مقطع بالاتر را ندارم و اینکه مهلت تحصیل نهایی من تا 7-99 هستش که بنده اون نامه رو به دانشگاه تحویل دادم و در کارتابل نظام وضیفه دانشگاه هم مهلت تحصیل من تا 7-99 ثبت گردید. سپس بنده در 23/6/99 فاغالتحسل شدم و 25/6/99 نامه آماده به خدمت را ارسال کردم ولی در برگه سبز 6 ماه اضافه غیبت خوردم
    سوالم اینه که بعد از اون دو ترم سنوات یک سال فراغت از تحصیل کماکان برقرار هست یا همان دو ترمی که سنوات میدن از فراغت از تحصیل استفاده می شه؟ ممنون میشم

    1. سلام
      برای اطلاعات در خصوص سوال خود با مشاورین تماس بگیرید.

  215. سلام من دانشجوی ترم 5کاردانی هستم امسال کنکور کارشناسی شرکت کردم و ورودی بهمن قبول شدم اما به علت حد نصاب نرسیدن نمیتونم تحصیل کنم خواستم ببینم میتونم سال بعد کنکور بدم؟واسه نظام وظیفم مشکلی پیش نمیاد یا همین بهمن ماه برم آزاد یا علمی کاربردی

    1. سلام
      از زمان فارغ التحصیلی یک سال وقت دارید

  216. سلام برادربنده برای اینکه سربازی نرن یه رشته صوری اقصادکشاورزی روانتخاب کرده بود۵سال پشت کنکوربودن وازمرخصی تحصیلی انتخاب کردن یه سال کنکوربرای خودشون هستش،.امسال کنکوردادین ازنتیجه شون راضی نبودن ویه رشته علوم تربیتی پیام نورانتخاب کردن وازرشته اقصادکشاورزی انصراف دادن وبه رشته ی علوم تربیتی رفتن آیا میتونم کنکوربدن و دانشگاه دولتی قبول شن.آیامیشه ازارفاق سنوات تحصیلی استفاده کنم ممنون میشم الان جواب بدیدباتشکر

  217. سلام وقتتون بخیر.بنده ورودی ۹۴نیمسال دوم کارشناسی ناپیوسته هستم.شهریور ۹۸ ترم ۷ بنده میشه وپلیس به علاوه ۱۰ گفته باید تا ۳۱شهریور۹۹باید دفترچه پست میکردم که نتونستم.بخاطر مشکلان مالی نتونستم با دانشگاه تسویه کنم و تا مهر ۹۹ طول کشید.دانشگاه علم و صنعت ارشد قبول شدم وحدود ۴۵روز سنوات میخوام تا بتونم الان ثبت نام کنم.به نظر شما کمیسیون دانشگاه میتونه یه ترم دیگه برام سنوات ردکنه تو نیمسال اول ۹۸ یا اصلا منتفیه؟ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام وقت بخیر. تصمیم با کمیسیون دانشگاه است باید ببینید همکاری می کنن یا نه

  218. یه سوال.
    مگه حداکثر مدت تحصیل برای دانشوجان کارشنلسی مشمول 10 ترم نبود؟

    1. باسلام سنوات مجاز 5 سال است ولی بعدش چند ترم بسته به شرایط دانشجو سنوات ارفاقی هم میدن

  219. سلام و خسته نباشید سوالی داشتم خواهش میکنم جواب بدید
    من دانشجوی پیام نور هستم و تا مهرماه ۱۴۰۰ معافیت تحصیلی دارم
    امسال قصد شرکت در کنکور سراسری رو دارم اگه سال دیگه رتبه خوبی بیارم و بخوام در دانشگاه دیگه ای(دانشگاه دولتی) پذیرفته بشم باز هم معافیت برام صادر میشه یا خیر؟
    (به فرض اینکه قبل از فارغ التحصیل شدن از پیام نور انصراف بدم و بعد بخوام به دانشگاهی که توش قبول شدم مراجعه کنم)
    قبلا هم در همین مرکز و دانشگاه تغیر رشته دادم…از زمین شناسی به زیست

    1. باسلام شما از اجازه یک بار انصراف قبل از اعزام بخدمت استفاده کردین

  220. سلام وقت شما بخیر

    آیا کسی که ترم 11 (در سنوات ارفاقی) تحصیلش تموم بشه

    میتونه واسه ارشد خارج از کشور اقدام کنه ؟؟؟

    میتونه از کشور خارج بشه ؟؟؟

    1. با سلام بله شما 6 ماه معافیت بعد از اتمام تحصیل دارین

  221. سلام خدمت کارشناسان محترم.
    بنده ترم 11حدود 10 واحدم میمونه.میخوام ترم ده رو نرم و مرخصی تحصیلی یکساله بگیرم.
    حالا دوسوال واسم پیش اومده.ممنون میشم جواب بدید.
    1-من که با 10 واحد موندم ترم آخر محسوب میشم.آیا به ترم آخری ها هم مرخصی میدن؟
    2-همچنین من که ترم 10 و 11 باید سنوات بگیرم تا سربازی نرم و درس بخونم.آیا با مرخصیم موافقت میشه یا نه؟

    1. سلام وقت بخیر
      تصمیم گیری در این موارد بر عهده دانشگاه محل تحصیل میباشد.

  222. سلام .سپاس بابت سایت عالیتون.
    یک سوال داشتم.اگر کسی از سنوات استفاده کنه تا برای مثال در ترم 11 یا 12 کارشناسی رو تموم کنه.آیا بعد فارق التحصیل شدن بازهم یکسال سنوات برای خواندن کنکور ارشد رو بهش میدن یا خیر؟
    سپاسگزارم

    1. سلام وقت بخیر
      بله تمام مشمولان بعد از تاریخ فارغ التحصیلی از یک سال مهلت معرفی بهره مند خواهند شد.

  223. سلام من ترم 5 ارشد ازاد هستم ورودی 97 نیمسال اول 99 1400 ترم پنج اینجانب می باشد اول اینکه در این ترم نیازی به درخواست موارد خاص هست یا نه و باید انتهای نیمسال 6 درخواست بدهیم؟ و این که من در این ترم فقط تمدید پایان نامه جهت اخذ برای اینجانب باقی مانده است اما به دلیل کرونا و دور بودن محل تحصیل و محل زندگی محل تحصیل تهران و محل زندگی خوزستان مثلا از انتخاب واحد این دو واحد تمدید پایان نامه باز مانده ام این مشکلی ایجاد نمی کند برای نظام وظیفه ی اینجانب

    1. سلام وقت بخیر
      خیر نیازی به اخذ سنوات ارفاقی نیست.

  224. سلام من سال ۹۶ دانشکاه ازاد مقطع کارشناسی ارشد قبول شدم اما سال ۹۷ ثبت نام کردم یعنی یکسال با تاخیر اما اون یکیال تو سیستم برام مرخصی زده شده الان میخوام بدونم ایا من باید سنوات بگیرم یا نه چون هنوز پایان نامم مونده

    1. سلام
      باید این موضوع را با آموزش دانشگاه مورد نظر درمیان بگذارید.

  225. با سلام بنده ورودی دانشگاه مهر 92 بودم و مدرک کارشناسی رو در سال بهمن 98 کسب کردم از سنوات تحصیلیم استفاده کردم طول ترم تحصیلی من 13 ترم بود ایا مجاز به تحصیل در کارشناسی ارشد میباشم یا خیر

    1. سلام
      بله در صورت قبولی در این مقطع امکان ادامه تحصیل و اخذ معافیت تحصیلی وجود دارد.

  226. سلام من ترم 10 کارشناسی هستم و 78 واحد پاس کردم . آیا سنوات ارفاقی به من تعلق میگیره ؟
    با تشکر.

    1. سلام
      بله در صورتیکه کمیسیون موارد خاص دانشگاه موافقت کند.

  227. سلام من الان دانشجوی ترم ده کارشناسی هستم ،و برای اتمام دوره کارشناسی نیاز به یک ترم دیگر دارم و درسهام ترم زوج یعنی ترم دوازده ارائه خواهند شد ، آیا میتوانم ادامه تحصیل بدم یا غیبت سربازی میخورم و باید برم سربازی؟

    1. سلام
      میتوانید با نظر کمیسیون موارد خاص دانشگاه دو ترم دیگر سنوات ارفاقی بگیرید.

  228. سلام فارغ التحصیل در ترم اول سنوات ارفاقی کارشناسی یک‌سال مهلت معرفی دارد؟

    1. سلام
      مشمولان سربازی بعد از تاریخ دقیق فارغ التحصیلی یک سال مهلت دارند وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

  229. سلام من الان ترم 6 ارشد ناپیوسته هستم میتونم یک ترم دیگر هم ادامه دهم به خاطر کرونا پایان نامم عقب افتاد

    1. سلام
      با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل گسترش بیماری کرونا، شما امکان استفاده از سنوات ارفاقی که توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه اعطا میشود را دارید.

  230. سلام اگه من ۴واحدم مونده باشه وپنج ترم درس خوندم بعدش یه ترم نرفتم میتونم سنوات بگیرم؟

    1. سلام
      بله با توجه به تعداد واحدهای درسی باقیمانده میتوانید از یک ترم دیگر به عنوان سنوات مجاز و یا به تشخیص کمیسیون موارد خاص دانشگاه از سنوات ارفاقی استفاده کنید تا فارغ التحصیل شوید.

  231. سلام من ترم ۵ کاردانی هستم
    و ۴۴واحد پاس کردم
    خواستم ببنیم میتونم برای ترم ۶ سنوات بگیرم یا نه؟

    1. سلام
      معمولا حداکثر زمان مجاز برای تحصیل در مقطع کاردانی دانشگاه ها سه سال میباشد که معادل شش ترمتحصیلی است. شما میتوانید یک ترم دیگر نیز در دانشگاه تحصیل کنید و تمام دروس خودرا بگذرانید، در غیر این صورت ادامه تحصیل شما در دانشگاه به نظر کمیسیون موارد خاص بستگی دارد.

  232. سلام …بنده ترم هفت کارداتی هستم…ترم اخرمه…یک ترم مرهصی داشتم…الان تو سنوات تحصیلی هستم…سنوات ارفاقی که رفت کمیسون استانی تا بهم ارفاقی بدن..خواستم بدون بعد از ۷ ترم …میتونم ادامه تحصیل در مقطع بالاتر مثال کارشناسی شرکت کنم یا باید برم خدمت سربازی

    1. سلام دوست عزیز
      بعد از اتمام سنوات شما برای اعزام به خدمت یک سال مهلت دارید چنانچه در یکی از رشته های کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شوید امکان تحصیل خواهید داشت.

      1. سلام من الان دانشجوی ترم ده دوره کارشناسی هستم و یک ترم دیگه نیاز دارم تا فارغ التحصیل بشم و واحد های درسی ام ترم زوج یعنی ترم دوازه ارائه خواهند شد ، آیا میتوانم ادامه تحصیل بدم یا از ترم ده ببعد غیب سربازی میخورم؟
        ممنون

        1. سلام
          میتوانید با نظر کمیسیون موارد خاص دانشگاه دو ترم دیگر سنوات ارفاقی بگیرید.

          1. با سلام
            من ترم ششم کاردانی هستم و فارغ التحصیل نشدم امکان سنوات برای ترم هفتم هستش؟

          2. سلام دوست عزیز
            در صورت تایید کمیسیون دانشگاه بله مقدور است

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید