مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی 99

مدارک لازم برای معافیت پزشکی چیست؟

مدارک لازم برای معافیت پزشکی شامل چه مواردی است؟

زمانی که مشمولخدمت سربازیاز لحاظروحی و جسمیدچار مشکل باشد و از لحاظ یکسری قوانین و مقررات ،آئین نامه معافیت پزشکیرا شامل حالش شود می تواند ازمعافیت پزشکی برخوردار شود . شرایط معافیت پزشکیدو نوع می باشد (موقت و دائم) . افرادی که مشمول این نوع معافیت ها باشند معاف خواهند شد . مدارک لازم برای معافیت پزشکی در ادامه برای اطلاع بیشتر توضیح داده می شود .

انواع مدارک لازم برای درخواست معافیت پزشکی :

۱٫ برگه وضعیت مشمول

۲٫ برگه معاینه اولیه مشمول

۳٫ برگه واکسیناسیون

۴٫ گواهی فراغت از تحصیل

۵٫ برگه های هویت شخصی مشمول

موارد ذکر شده بالا در خصوص مدارک لازم برای گرفتن معافیت پزشکی می باشد. در زمینه مدارک لازم برای معافیت پزشکیو لیست بیماری های معافیت پزشکیمی توانید بامرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید .

معافیت پزشکی سربازی چیست؟

معافیت پزشکی سربازی : افراد مشمولی که از لحاظ روحی و جسمی دچار مشکل باشند ، می توانند ازمعافیت پزشکیبرخوردار شوند. افرادی که مشمول این نوع معافیت ها باشند از آموزش ، رزم مقدماتیمعاف خواهند شد . معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت ها در ایران میباشد . به طور کلی در کشور ما برای افرادی که انجام خدمت وظیفه ی عمومی باعث ایجاد خلل در زندگیشان میشود ، قوانینی مطرح شده است . تا براساس این قوانین بتوانند معافیت سربازی و یا کسری خدمت دریافت کنند ، و از آسیب به خانواده جلوگیری شود . انواع معافیت ها شامل معافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، معافیت تک فرزندی ، معافیت پزشکی و … میباشد . که اخذ هر یک از این موارد نیازمند طی کردن مراحل مختلفی میباشد. در ادامه ما نیز به بررسی دقیق مدارک لازم برای معافیت پزشکیمیپردازیم .


بیشتر بخوانید:شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی99


مدارک لازم برای معافیت پزشکی حین تحصیل:

مدارک لازم برای معافیت پزشکی از طرف سازمان های نظامی مشخص شده است . فرد مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی بعد از آماده کردن مدارک لازم برای درخواست معافیت پزشکی می تواند برای معافیت خود اقدام نماید .

به طور کلی معافیت پزشکی سربازی برای مشمولانی که بیماری های جسمی و روانی محدود کننده دارند صادر میشود . یعنی افرادی که به دلیل مشکلات جسمی برای انجام فعالیت ها ی سنگین ممانعت پزشکی دارند ، از خدمت سربازی معاف میشوند .

البته معافیت پزشکی سربازی نیز برای افراد با بیماری ها و مشکلات مختلف ، متفاوت میباشد . که بر اساس شدت و نوع بیماری معافیت از رزم ، معافیت دائم و یا معافیت موقت به مشمولان تعلق میگیرد . معافیت از رزم یعنی اینکه افراد مشمول تنها از پروسه های عملی خدمت سربازی معاف میشوند و بقیه ی خدمت خود را معمولا در ادارات و سازمان ها میگذرانند . معافیت دائم نیز همانطور که از نامش پیداست ، معافیت مشمول برای همیشه میباشد . اما افرادی که نیازمند زمان برای طی کردن دوره درمان بیماری خود باشند نیز میتوانند معافیت موقت دریافت کنند .

روند رسیدگی به معافیت پزشکی :

۱٫ اخذ دفترچه راهنما .

۲٫ مراجعه به پزشک معالج .

۳٫ تکمیل برگه خود اظهاری سوابق بیماری .

۴٫ ثبت درخواست در سیستم .

۵٫ ارسال برگه معرفی .

۶٫ مراجعه فرد به بیمارستان جهت انجام معاینه .

۷٫ نظریه تخصصی به حوزه رسیدگی کننده .

۸٫ ارسال دعوتنامه به آدرس مشمول .

۹٫ برگزاری شورای پزشکی .

۱۰٫ ارسال کارت معافیت

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مدارک لازم برای معافیت پزشکی شامل چه مواردی است؟

شرایطی که انواع بیماری ها برای معافیت پزشکی می توانند احراز کنند :

  • در مرحله اول که بیماری ایجاد شده باید توسط پزشک معالج مورد تائید باشد .
  • در مرحله دوم، شورای پزشکان بیمارستان باید بیماری را مورد تائید قرار دهند .
  • در مرحله آخر، شورای پزشکی وظیفه عمومی نیز باید بیماری را تائید نماید .

مشمولانی که در سیر رسیدگیپزشکیقرار دارند مجاز به انصراف از درخواست پزشکینیستندورای شورای پزشکیدر خصوص آنان ملاک عمل می باشد. مشمولین چنانچه درشورای پزشکیمعاف از خدمت تشخیص دادهنشوندبه خدمت اعزام می شوند. در صورت اعتراض بهرای شورای پزشکیپرونده آنان در شورا مطرح، و رای شورای عالی قطعی است و حق اعتراض ندارند .

انواع معافیت های خدمت سربازی

  • معافیت پزشکی نظام وظیفه

  • معافیت های کفالت نظام وظیفه

  • معافیت مددجویان نظام وظیفه

  • معافیت ایثارگران نظام وظیفه

  • معافیت بخشودگی سنی نظام وظیفه

  • معافیت تحصیلی

از طریق هریک از این نوع معافیت های ذکر شده در بالا مشمولین می توانند مراحل معافیت را طی کرده و کارت معافیت دائم خود را بگیرند . البته ناگفته نماند امروزه با قوانین تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ، گرفتن انواع معافیت ها به ویژه معافیت پزشکی نظام وظیفه بسیار سخت تر شده است . اما مشمولین نباید از تلاش کردن برای رسیدن به هدف خود ناامید شوند .


بیشتر بخوانید:انواع معافیت تحصیلی|نحوه تمدید،صدور و استعلام معافیت تحصیلی


مراحل اخذ معافیت پزشکی نظام وظیفه

یکی از مراحل مهم برای بهره مندی از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه این است که مشمولین باید برای انجام انواع معاینات پزشکی به بیمارستان های نیروهای مسلح اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مراجعه کند و مورد معاینه قرار گیرد . مراحل اقدام برای گرفتن معافیت پزشکی سربازی به شرح زیر می باشد :

  • مشمولین باید مدارک خود را طبق دفترچه راهنمای نظام وظیفه آماده کرده و برای معاینات و جمع آوری اسناد پزشکی به بیمارستان رفته آزمایشات لازم را انجام دهد .
  • بعد از جمع آوری مدارک مشمول باید درخواست انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی در سایت نظام وظیفه ثبت کند .
  • پس از ثبت درخواست معرفی نامه ی ببیمارستان را دریافت کرده و باید به بیمارستان های زیر نظر نیروهای مسلح مراجعه کرده و برای انجام آزمایشات و معاینات خاصر باشد .
  • در این مرحله پرونده پزشکی مشمولین به کمیسیون پزشکی رفته و از مشمول دعوت می شود تا در محل مورد نظر حاضر شده و منتظر رای شورای پزشکی بماند .
  • در مرحله آخر بر اساس آخرین رای صادره از سوی کمیسیون پزشکی و شورای پزشکان مشخص خواهد شد که مشمول معافیت دائم خود را می گیرد یا باید معاف از خدمات رزمی شود .

شرایط معافیت پزشکی سربازی

شرایط معافیت پزشکی سربازی از مهم ترین مسائلی است که باید برای مشمولان خدمت سربازی به دقت مطرح گردد . در ابتدا باید به یکی از مهم ترین شرایط معافیت پزشکی سربازی اشاره کنیم ؛ که بر اساس آن افراد برای دریافت معافیت پزشکی سربازی نباید از آغاز 18 سالگی در خدمت سربازی غیبت کرده باشند . همچنین تنها بیماری های خاصی فرد مشمول را از رفتن به خدمت سربازی معاف میکند . یکی از شرایط معافیت پزشکی سربازی این است که بیماری فرد مشمول به تایید پزشک برسد . و پزشک گواهی مربوطه را به مشمول ارائه دهد . فرد مشمول باید درخواست خود را برای دریافت معافیت پزشکی در سازمان نظام وظیفه ثبت کند . این کار را میتوان از طریق مراکز پلیس +10 انجام داد . از دیگر شرایط معافیت پزشکی سربازی مراجعه فرد مشمول به بیمارستان و مثبت شدن نتایج آزمایشات تخصصی بیمارستان میباشد .

با تایید شورای پزشکی نظام وظیفه و صادر شدن رای نهایی این شورا ، نوع معافیت مشمول مشخص میشود . چنانچه فرد مشمول از رزم معاف شده باشد تنها دوره آموزشی سربازی را نمیگذراند . لذا لازم است با ارائه گواهی باید برای گذراندن بقیه خدمت سربازی خود اقدام کند . در غیر این صورت غیبت میخورد . افراادی که معافیت موقت دریافت میکنند بعد از طی کردن دوره درمان باید برای اعزام به سربازی اقدام کنند .

مراحل دریافت معافیت از طریق بیماری های معافیت پزشکی

لیست بیماری ها برای مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی

معافیت پزشکی : بیماری های عمومی
معافیت پزشکی : بیماری های غدد مترشحه داخلی
معافیت پزشکی : بیماری های پوست و بافت های زیر پوست
معافیت پزشکی : بیماری های داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی)
معافیت پزشکی : بیماری های اعصاب و روان
معافیت پزشکی : بیماری های جراحی مغز واعصاب
معافیت پزشکی : بیماری های ریه و قفسه صدری
معافیت پزشکی : بیماری های استخوان (اسکلت)
معافیت پزشکی : بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی
معافیت پزشکی : بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها)
معافیت پزشکی : بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
معافیت پزشکی : بیماری های فک و دهان و دندان
معافیت پزشکی : بیماری های چشم و عوارض بینائی
معافیت پزشکی : بیماری های گوش، حلق و بینی
معافیت پزشکی : بیماری های قلب و عروق
معافیت پزشکی : بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
معافیت پزشکی : بیماری های عفونی

برخی بیماری هایی که در لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی قرار میگیرند به ترتیب زیر میباشند : چاقی و لاغری مفرط ، افسردگی ، هرمافرودیتیسم کامل ، دیسک کمر ، صرع ، تشنج ، پارگی رباط صلیبی ، کم کاری تیروئید ، پرکاری تیروئید ، دیابت ، ازدیاد فشار خون ، اگزمای شدید ، سفلیس ، قوز قرنیه ، سکته های مغزی ، پسوریازی س ، لوپوس اریتماتوس سیستمیک ، میاستنی گراویس ، سندرم کلاین فلتر ، تومور بیضه ، لیشمانیوز ، پسیکوز ، اسکیزویید ، آتروفی های پوستی ، آلبینیسم ، مولتیپل اسکلروزیس ، تیک های عصبی و بسیاری بیماری های دیگر در این لیست جای دارند . که افراد مبتلا به این بیماری ها میبایست برای اخذ معافیت اقدام کنند . در صورت اعلام نکردن بیماری ، تمام عواقب مربوط به آن بر عهده خود فرد میباشد و سازمان نطام وظیفه مسئولیتی در این مورد ندارد.

قوانین معافیت پزشکی سربازی

قوانین معافیت پزشکی سربازی شامل مراحل و موارد مختلفی میباشد . که افرادی که تمایل دارند برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنند ، باید از این قوانین آگاهی یابند . بر اساس این قوانین فرد مشمول باید به یکی از بیماری های مطرح شده از سوی سازمان نظام وظیفه را مبتلا باشد . که بیماری باید طی چند مرحله تایید شود . در مرحله اول بیماری فرد مشمول باید توسط پزشک تایید شود و گواهی مربوطه صادر گردد . در مرحله بعد بیماری مشمول باید در شورای پزشکی بیمارستان و طی آزمایشات تخصصی تصدیق شود . در مرحله آخر نیز شورای پزشکی نظام وظیفه نتیجه نهایی را اعلام میکند . قوانین معافیت پزشکی سربازی درباره مدارک لازم برای دریافت معافیت پزشکی نیز مطرح شده است . که بر اساس آن تکمیل دفترچه نظام وظیفه ، انجام واکسیناسیون ها و تکمیل برگه مربوطه ، مدارک شناسایی و … مورد نیاز است.

مشمولان شامل دریافتمعافیت پزشکیدو دسته هستند : کسانی که به علتعدم رشد یا ابتلا به بیماری موقتا قادربه انجام خدمت دوره ضرورت نیستند. کسانی که به علتنقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قادربه انجام خدمت دوره ضرورتنیستند. کارکنان وظیفه ای کهدر حین خدمتبه سبببیماری، مورد معاینه قرار گرفته می شوند . به تشخیص شورای نیرو ، شرایطمعافیت دائم یا موقتداشته باشند . اگر بیماری آنان مربوط به قبل از اعزام باشد . با تنظیمصورت جلسه شورانسبت به ترخیص آنان و معرفی به سازمان اقدام خواهند شد .

معافیت پزشکی سربازی،مدارک لازم برای معافیت پزشکی

نحوه طبقه بندی مشمولین و طرز معاینه و ضوابط معافیت پزشکی آنها :

مشمولان ابتلا به بیماری که موقتا قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نمی باشند ،به آنهامعافیت موقت پزشکیداده خواهد شد .

افراد دچار بیماری و نقص عضو و اختلال روانی جزئی، به تناسب نوع بیماری یا نقص عضو و با لحاظ میزان تحصیلاتشان ،معاف از رزمشناخته می شوند .

افرادی که دچار عدم رشد یا بیماری های جسمی یا روانی درمان پذیر هستند . به عنوانمعاف موقت پزشکیشناخته می شوند .

افرادی که دچار بیماری و نقص عضو یا اختلال روانی غیر قابل درمان هستند . به عنوانمعاف دائم پزشکیشناخته می شوند .

مشمولانی که به علتبیماریموقتا قادر به انجامخدمت دوره ضرورتنمی باشند . برای یک مدت کهشورای پزشکیتعیین می نماید . به آنهامعافیت موقت پزشکیداده خواهد شد .

مدارک لازم برای معافیت پزشکیدر حین خدمت سربازی :

سربازان در صورت داشتنبیماریاز طریق بهداری یگان خدمتی اقدام کنند . اگر بر اساس ضوابطمعاف دائم پزشکیتشخیص داده شوند ، از بقیه خدمت دوره ضرورتمعافخواهند شد . بر اساس اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی ، کارکنان وظیفه ای که در حینخدمت دوره ضرورت، مبتلا بهبیماری یا نقص عضوشوند . چنانچه پس از اتمام مدت معالجه ، طبق نظرشورای نیرو، قادر به انجام خدمت نباشد .معاف دائم پزشکیتشخیص داده می شود . و از بقیه خدمت دوره ضرورتمعافمی شود . و مدت معالجه آنها ، جزءخدمت دوره ضرورتمحسوب می شود . افرادی که مشمولمعافیت موقت و دائمباشند . از آموزش ، رزم مقدماتی و یا به طور کاملمعافخواهند شد .

کلیه مشمولین باید قبل از اعزام به خدمت توسط پزشک ازنیروهای مسلحمعاینه شوند و در صورت نبودن پزشک از نیروهای مسلح . توسط پزشکان غیر نظامی متعهد که صلاحیت آنان توسط نیروی انتظامی تائید شده است معاینه گردند . در صورتی که تامین پزشکان مورد نیاز از نیروهای مسلح امکان پذیر نباشد . نیروی انتظامی از پزشکان غیر نظامی مورد تائید، استفاده خواهد کرد . اگر اعضای شورای شهرستان ، مشمولی را به عنوان پزشک اول مورد معاینه قرار دهد . مجاز به اظهار نظر درباره همان مشمول در شورای شهرستان نمی باشد . تشخیص مواردمعافیت دائمبرای کارکنان وظیفه در حین خدمت ، با شورای نیرو مربوط است . سازمان می تواند جلسات شورای شهرستان را برای رسیدگی بهوضعیت مشمولان. با استفاده از پزشکان مورد تائید ایرانی داخل یا خارج از کشور . با هماهنگی وزارت امور خارجه در نمایندگی نماید .

مدارک لازم برای معافیت پزشکی

موارد معافیت پزشکی سربازی

موارد معافیت پزشکی سربازی طی اطلاعیه هایی از طریق سازمان نظام وظیفه ی عمومی در دسترس مشمولان قرار میگیرد . آگاهی از این موارد امری بسیار مهم و ضروری میباشد . که به دلیل همین اهمیت و حساسیت ما نیز در اینجا به بررسی دقیق این موارد میپردازیم . از مهم ترین مواردی که منجر به معافیت پزشکی افراد میشود ، بیماری های قلب و عروقی میباشند . چرا که افراد با این بماری ها نمیتوانند از پس فعالیت های سنگین مربوط به دوره ی سربازی برآیند . یکی دیگر از موارد معافیت پزشکی سربازی بیماری های روانی و روانپزشکی میباشد . مثلا افراد با بیماری های حاد افسردگی و یا افراد ترانسشوال میتوانند از خدمت سربازی معاف شوند . بیماری های غدد که باعث افزایش و یا کاهش رشد فرد میشوند نیز یکی دیگر از این موارد هستند .

سوالات متداول

معافیت پزشکی سربازی چگونه است ؟

افرادی که به شکل مادر زادی و یا اکتسابی به بیماری هایی مبتلا شده اند که ، توان جسمی و یا روحی آن ها را برای انجام کار های سخت از بین میبرد ، از خدمت سربازی معاف میشوند .

چند نوع معافیت پزشکی سربازی وجود دارد ؟

افرادی که برای معافیت از خدمت وظیفه ی عمومی اقدام میکنند . با تایید بیماریشان توسط پزشک و شوراهای معتمد ، و بر اساس نوع بیماری ، معافیت از رزم ، معافیت دائم و یا معافیت موقت دریافت میکنند .

کدامیک از بیماری های درم و اپیدرم از خدمت سربازی معاف میشوند ؟

بیماریهای درم و اپیدرم مثل اگزمای شدید ، عفونت های قارچی ، کچلی ، لوپوس اریتماتوس سیستمیک ، پسوریازیس ،آتروفی های پوستی ، هیپودرمیت های ندوله ، آکرو درماتیس ، فرنکولوز ، لیشمانیوز ، آلبینیسم و… از خدمت وظیفه ی سربازی معاف میشوند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره نظام وظیفه آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی 99

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 79 نظر:
  1. سلام من دید چشام از دور خیلی شدید تاره به حدی که تو حموم آینه بخار میکنه چشام دیدش اونطوریه جمع نمرات چشم هر دوتاش حدود ۱۱ الی ۱۱ نیم تا ۱۲ هست خیلی چشام ضعیف به حدی که بدون عینک راه میرم باید احتیاط کنم نخورم زمین جلو پام رو نمیبینم تاره تاره چشام ایا معاف میشم

    1. سلام شما با شماره چشم بالای 6 برای 1 چشم میتوانید معافیت دائم دریافت کنید.

  2. سلام وقت بخیر
    ببخشید من صافی کف پا دارم و پای سمت چپ خیلی شدید هست و به همین دلیل از قسمت مچ پا تاندم پام پاره شده و باد کرده و زنوم هم درد میکنه و به پزشک هم مراجعه کردم که گفتن لازم عمل بشه ایا شامل معافیت پزشکی میشه ممنون میشم پاسخ بدین 🙏

    1. صافی کامل کف پا چه یک پا چه هردو در انواع سخت به همراه دفورمیتی مچ پا ماندد hiil valgus معافیت دایم دارد ولی دارند مدرک کارشناسی و بالاتر فقط معاف از رزم تعلق میگیرد

  3. سلام ببخشید یعنی مدارک قبلی که از بیماری داریم رو لازم نیست ارائه بدیم

  4. سلام یکی از نزدیکان من واسه معافیت اقدام کرد هم میگرن داره هم سو تغذیه هم بیماری پوستی ولی معافش نکردن حتی میگن وزن رو چک نکردن امکان داره اعتراض بزنه نظرشون عوض بشه؟!

  5. سلام خواهشا جواب بدید ما به دفتر پلیس +۱۰ مراجعه کردیم و سه تا برگه معاینه اولیه برگه خود اظهاری و برگه واکسیناسیون بهمون داد ولی متاسفانه برگه معاینه اولیه به دلیل قلم خوردگی باطل شد آیا می تونیم دوباره با مراجعه به پلیس +۱۰ اون برگه رو دوباره صادر کنن

  6. ببخشید من به خاطر کم شنوایی و سمعک هایی که دارم ، میخوام معافیت پزشکی بگیرم و برای انجام آن چه مدارکی لازمه؟

  7. سلام و خسته نباشی من درد و عفونت گوش شدید دارم طوری که شنوایمو از دست میدم و چیزی متوجه نمیشم و با اشاره دست حالیم میکنن میخواستم بدونم معاف هستم البته رفتم بیمارستان خصوصی خودشان معرفی کردن رفتم و مدرک دارم نشون دادم میگن پرونده بلاتکلیف مونده به نظر شما چیکار کنم

  8. سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم ایا میشه از درخواست معافیت پزشکی انصراف داد؟

    1. سلام
      اگر قبل از تشکیل کمیسیون باشد امکان انصراف وجود دارد

  9. R SPH CYL AX
    5.5 0.50- 1.00-
    5.5 0.50- 1.00- AUA

    L SPH CYL AX
    1.80 5.25- 0.25+
    1.80 5.25 – 0.25+ AUE

    مدرکم کارشناسی است آیا با این نمره چشم معاف میشم یا نه بزرگوار

  10. R SPH CYL AX
    6.3 0.50- 1.00-
    5.7 0.50- 1.00-
    6.0 0.50- 1.00- AUE

    L SPH CYL AX
    1.76 4.75- 0.25-
    1.76 5.50- 0.00+
    1.76 5.00- 0.00+
    مدرکم کارشناسی است با این نمره چشم معاف دائم میشم یا نه

  11. سلام ببخشید اگر کسی معافیت پزشکی بگیره و به یکی از بیمارستان ها و یا کلینیک بره و اون بیماری عمل کنه نظام وظیفه متوجه میشه وگاز طریق کد ملی یعنی ارسال میشه به نظام وظیفه و باطل میکنن کارت معافیت ؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای تاسیس مطب برای شما مشکلی ایجاد نمیشود ولی حتما با مشاورین ما درباره بررسی جزعیات تماس بگیرید

  12. سلام وقتتون بخیر ببخشید من مبتلا به بیماری عفونی htlv1 هستم و طبق بخشنامه معافیت دائم تعلق میگیره ، کار های اولیه اش را انجام دادم و منتظر وقت بیمارستانم ، آیا ممکنه در شورا معافیتم صورت نگیره و رد بشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      رای کمیسیون و رای شورا تا 95 درصد با یکدیگر مشترک می باشد

  13. سلام شکستگی پا و دست چپ و داشتن پلاتین و اینکه مچ پا کج شده بخاطر پلاتین و وزن و در موقع زیاد راه رفتن و دویدن فشار زیادی به استخوان میاد و مشکل ساز میشه و مچ دست هم بخاطر پلاتین همیشه درد میکنه آیا معافیت میشم

    1. سلام وقت بخیر
      برای بیماری هایی که مطرح کردید شرایط شما باید بیشتر بررسی شود

  14. سلام میخواستم ببینم من معاف هستم من هم لرزش دست دارم و هم لرزش پا

  15. سلام، ببخشید همسر من کم کاری تیرویید و بیماری عروقی داره، خواستم بدونم آیا میتونه از معافیت پزشکی استفاده کنه؟؟

    1. سلام وقت بخیر استفاده از معافیت پزشکی بستگی به شدت بیماری ایشان دارد. می تواند درخواست تشکیل کمیسون پزشکی داشته باشد در آنجا بررسی شود.

  16. سلام….
    من مینیسک زانوی راستم پاره شده و هزینه ی عمل خیلی زیاد ک نمیتونم عملش کنم.
    دوم اینکه کمرم هم عمل میخاد و بازم بخاطر شرایط گرونی و هزینه ها نمیتونم عمل کنم
    و متاسفانه زگیل تناسلی هم دارم.
    ۳۵ سالمه میخاستم ببینم میشه برای معافیت اقدام کنم

  17. سلام من ماری قلبی دارم و قبلا یک بار عمل باز انجام دادم. تعویض دریچه شدم. آیا معاف میشم یانه؟

  18. سلام من دفترچه موسال۹۲پست کردم نرفتم ولی الان ۵ماه سرطان گرفتم پدرمم ۶۲سال هست ایامعاف میشم..ممنون اگرجواب بدید

    1. سلام خدمت شما،اگر سرطان بدخیم است و مقاوم به درمان امکان معافیت دارید ،البته بستگی به نوع سرطان دارد، در مورد کفالت پدر به دلیل داشتن غیبت و فرار نمیتوانید اقدام کنید.

    2. سلام
      من کیسه صفرامو عمل کردم و ندارم امکان معافیت دارم؟؟

  19. سلام من عمل پیوند روده بزرگ انجام دادم
    فیستول داشتم و آبسه روده بزرگ
    آیا معافیت دائم شامل شرایط من میشه؟

  20. سلام من صورتم تو بچگی سوخته و جای لکه لکه های ۲ سانتی متری سوختگی تو صورتم و پیشونی ام هست میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام خدمت شما ، طبق شدت سوختگی و درگیرشدن صورت یا بدن تصمیم گیری میشود.

  21. سلام من صورتم تو بچگی سوخته و لک لکه های تقریبا دوسانتی متری روی صورتم هست جای سوختگی آیا میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام خدمت شما ، طبق شدت سوختگی و درگیرشدن صورت یا بدن تصمیم گیری میشود.

  22. سلام من۱۴ ماه خدمت کردم ۵ ماه دیگ ترخیصم،بخاطر زانو درد رفتم دکتر گفته پرانتزیه باید جفتشم عمل شه،نوبت شورا داده یماه دیگ باید برم،خواستم ببینم اگ معاف شم خدمتی ک کردم دیگ بدرد نمیخوره؟

    1. سلام درصورت معافیت کارت شما صادر میشود، البته با توجه به شرایط بعد از عمل بررسی میشود که شامل معافیت میشوید یا خیر.

  23. سلام وقت بخیر من مشکل بیماری قلبی دارم آیا سربازی میتوانم برم یانه

    1. بسته بشدت بیماری در کمیسیون پزشکی تعیین تکلیف میشود و اگر حاد تشخیص داده شود امکان معافیت هست در غیر این صورت معاف از رزم هستید

  24. سلام من شنوایی یگ گوشم از دست دادم ایا معاف دایم میشم به هرجا که رفتم هیچ راه درمانی نداره

    1. سلام. در صورت از دست دادن شنوایی به طور کامل در یک گوش به طور دائم معاف خواهید شد.

    1. به این مورد معافیت پزشکی تعلق نمی گیرد ، ولی میتوانید معافیت از رزم بگیرید.

  25. با سلام من دانشجو هستم و مدرک تحصیلی ام رو به دانشگاه تحویل دادم، آیا پلیس +۱۰ گواهی اشتغال به تحصیل را قبول میکند؟

    1. سلام اگر برای معافیت تحصیلی مراجعه میکنید برگه قبولی در دانشگاه نیز کافی است.

  26. با سلام و خسته نباشید اگه کسی به علت بیماری کرونا نزدیک به ۸۰ درصد ریه ش رو از دست بدهد و دیسک گردن داشته باشد و یه مقدار نخاش رو درگیر کرده باشد دیسک گردن آیا معاف دائم بهش تعلق میگیره؟

    1. سلام. برای بیماری هایی که طول درمان تقریبا کوتاهی دارند مانند ضعف بدن و ریه در بیماری کرونا که پس از مدت کوتاهی بدن توان خود را بازیابی میکند میتوانید از معافیت موقت پزشکی استفاده کنید.در سایر موارد ذکر شده بسته به اینکه بیماری چه عارضه هایی برای شما ایجاد کرده باشد و چه مقدار روی کارکرد روزمره شما تاثیر منفی گذاشته باشد میتواند معافیت از رزم یا معافیت دائم پزشکی به همراه داشته باشد.

  27. سلام ببخشید من دست هام لرزش داره ، حتی درحالت عادی ، متخصص اورژانس رفتم بعد از آزمایش تشخیص دادن که یک بیماری ارثی بدون درمانه ، پیش متخصص مغز و اعصاب رفتم داروی زد تشنج تجویز کردن ، میخواستم بدونم این شرایط باعث معافیت پزشکی میشه!؟

    1. سلام . دریافت هرگونه معافیت پزشکی به نظر کمسیون های پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد اگه لرزش دست به قدری شدید باشد که موجب اختلال عملکرد در زندگی روزمره فرد شود کمسیون با معافیت دائم موافقت خواهد کرد در غیر اینصورت معاف از رزم میشوید.

  28. سلام من بیماری قلبی دارم قرص فشار و تپش قلب می خورم بار سنگین نمی تونم بلند کنم دویدن شدید هم نمی تونم بکنم سال ۹۴ هم انژیو کردم برام فنر گذاشتن من می تونم معاف شم

  29. سلام
    آیا سنگ کلیه داشتن و کلیه سنگ ساز بودن باعث معافیت سربازی می شود

    1. سلام. با توجه به شدت بیماری و مدرک تحصیلی معافیت مشخص می شود.

  30. سلام وقت بخیر , از عمل فتقی که انجام دادم 2 سال گذشته (فتق کشاله ران ) ولی هنوز نمیتوانم روی شکم بخوابم یا به مدت طولانی ایستاده باشم در ضمن چشمانم هم ضعیف میباشد و عینک میزنم
    آیا معاف از رزم میشوم؟

    1. سلام باید شرایط موردبررسی بیشتر قرار گیرد .اگر بیماریتان خفیف باشد معاف از رزم به شما تعلق می‌گیرد ولی اگر تشنج باعث صرع شود معاف دائم میشوید.

  31. سلام اگر کسی با شماره چشم بالا معافیت از رزم بگیره بعد چشمشو عمل کنه معافیتش باطل میشه؟

    1. ايا كسى كه سه بار تشنج كرده سربازى معاف ميشه گفت:

      سلام ببخشيد كسى سه بار تشنج بكنه و قرص بخوره معاف ميشه

      1. سلام وقت بخیر
        باید شرایط موردبررسی بیشتر قرار گیرد .اگر بیماریتان خفیف باشد معاف از رزم به شما تعلق می‌گیرد ولی اگر تشنج باعث صرع شود معاف دائم میشوید.

  32. سلام وقتتون بخیر
    من معاف از رزم شدم، آیا برای اعزام باید نامه پزشکی ببرم که معاف از رزم شدم؟
    بعد این نامه رو پلیس+10 میده؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر در سامانه شا ثبت شده است

  33. با سلام ایا فردی ک دچار چند نوع بیماری همزمان مانند زخم معده. دیسک کمر .واریکوسل.پارگی رباط و مینیسک زانو .بزرگی طحال باشد و16 ماه از خدمتش بگزرد ولی دیگر قادر به ادامه خدمت نباشد معاف میشود؟

    1. سلام دوست عزیز
      باید به بهداری یگان مراجعه شود و درخواست معافیت پزشکی شود .

  34. سلام .من یک چشمم مشکل شبکیه داره تا حالا به تهران و تبریز رفتم و گفتن درمون نداره لطفا راهنماییم کنین

    1. سلام دوست عزیز
      در قدم او مشکل باید جزئیتر بررسی شود .در صورت تایید پزشک متخصص و عدم درمان پذیری معافیت پزشکی دائم شامل می شود.

  35. سلام ..من یک چشمم مشکل شبکیه داره تا حالا به خیلی جاها برای درمان رفتم تو کشور ،تهران فارابی رفتم گفتن درمون نداره رفتم تبریز یه دکتری هستش که عضو اکادمی چشم پزشکان امریکاست و معاینه کرد و اون هم گفت که مشکل پیوند شبیکه داری که قابل درمان نیست تو کشور، حالا من موندم چیکار کنم ، الان یه چشمی حساب میشم چون اگه چشم سالممو ببندم دیگه عملا با اون یکی چشمم نه میتونم درست و حسابی ببینم نه میتونم اجسامو تشخیص بدم نه میتونم بخونم یا بنویسم ، هر ازمایشی هم که باشه میرم و با پیشرفته ترین دستگاه ها مورد ازمایش واقع بشم…لطفا راهنماییم کنین که تو میتونم معافیت بگیرم یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      در قدم او مشکل باید جزئیتر بررسی شود .در صورت تایید پزشک متخصص و عدم درمان پذیری معافیت پزشکی دائم شامل می شود.

  36. با سلام
    آیا کسانی که بیماری ایکتیوز مادر زادی مبتلا هستن بطور قطعی معافیت دائم میگریند یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      طبق آیین نامه بند25 معافیت پزشکی پوست ” با گرفتن بیشتر از 25% سطح بدن = معاف دائم و 25% و کمتر از سطح بدن = معاف از خدمات رزم

    2. سلام.آیا فردی که در تصادف دو مهره از کمر شکسته باشه معافیتش به چه صورت است؟ آیا معافیت داعم تعلق میگیرد لطفاً توضیح بدهید؟

      1. سلام درصورت تایید شورای پزشکی ونوع شکستگی معافیت شکستگی مهره دریافت می‌کنید.

    1. باسلام افرادی که ترنس هستند معافیت دائم اعصاب وروان میگیرند ولی به بحث همجنسگرا اشاره ای نشده است

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید