سربازی در نیروی هوایی ارتش

سربازی در نیروی هوایی ارتش

کشور و دولت به نهادها و ارگان های متفاوتی تقسیم شده است و افراد زیادی هستند که در این بخش ها مشغول به کار می باشند. نیروهای مسلح و بخش های محافظت از مرزها از مهم ‌ترین قسمت های یک کشور است.

حفاظت از یک سرزمین تنها با همکاری همه مردم جامعه امکان پذیر است و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران با وضع قانونی مبنی بر شرکت تمام پسران در سربازی به مدت دو سال سعی دارد شبانه روزی تمام مرزهای این کشور را امن نگه دارد. امن بودن یک کشور نیازمند همکاری تمام مردم جامعه و ارگان های مسئول است.

در این مقاله سعی بر این است تا وظایف نیروی هوایی ارتش و چگونگی انجام خدمت سربازی در این نیرو را شرح دهیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

چگونگی تقسیم بندی سربازها برای خدمت

تمام سربازان پس از ارسال دفترچه اعزام به خدمت بر اساس توانایی و مشخصات شخصی به ارگان های مختلف نظامی اعزام می‌ شوند.

البته قبل از رفتن به آن ارگان نیاز است که یک دوره دو ماهه آموزشی را پشت سر بگذرانند تا مهارت های لازم را جهت محافظت از خود، محافظت از مرزها و منطقه مشخص شده، نحوه استفاده از ابزارهای نظامی و … را به دست بیاورند.

سربازان پس از گذراندن دوره آموزشی در یکی از ارگان های زیر مجموعه محل خدمت، به منطقه اصلی محل خدمت سربازی می روند.

دقت داشته باشید که سازمان نظام وظیفه نقشی در تعیین محل خدمت سرباز ها ندارد و تنها وظیفه تقسیم کردن افرادی که در آن سال باید خدمت کنند را بر عهده دارد و مشمولان خدمت را در تمام سطح کشور بنا بر نیاز مناطق پخش می کند و این خود سازمان محل خدمت سرباز است که فرد را در چه منطقه ای برای خدمت اعزام کند.

چگونگی تقسیم بندی سربازها برای خدمت

پونزبه عنوان مثال هر سه ارگان زیر با در نظر گرفتن ملاک و معیار مورد نظر خود، یک سرباز را تعلیم می دهند:

نیروی انتظامی

نیروی زمینی ارتش

نیروی هوایی ارتش

نیروی دریایی ارتش

به خاطر داشته باشید که این تقسیم بندی ها با توجه به مدارک تحصیلی سرباز انجام می‌ شود. همچنین بنا بر قوانین کشور با وضعیت تاهل شخص، سابقه خدمت در بسیج، معافیت رزم و.‌‌.. سرباز مشمول خدمت، مدارا خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: شرایط استخدام ارتش در سال ۱۴۰۰


ارکان ارتش شامل چه دسته بندی هایی می شود

بیشتر مشمولان نظام وظیفه علاقه دارند که در ارتش مشغول به سربازی شوند. چرا که خدمت در ارتش دارای مزیت های فراوانی برای شخص است. جالب است بدانید که خود ارتش به شکل زیر تقسیم بندی می شود و شامل زیر مجموعه های گوناگونی می باشد.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ که با نام اختصاری نزاجا بزرگ ترین نیروی مسلح در میان تمام نیروهای ایران می باشد این بخش از ارتش وظیفه حفاظت از مرزهای زمینی کشور را بر عهده دارد.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ با مخفف نداجا که وظیفه محافظت دریا و آب های واقع در شمال و جنوب کشور را برعهده دارد. جالب است بدانید توانایی این بخش از ارتش به قدری زیاد است که تمام منطقه نداجا را یکی از قوی ترین نیروها می نامند.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ یا نهاجا که از جمله دشمنان از طریق مرزهای هوایی به کشور محافظت می کنند. وارد شدن به این بخش نیازمند توانایی و تحصیل در این حوزه می باشد. بیشتر افرادی که مشغول به خدمت در نیروی هوایی ارتش می شوند از افراد نخبه تحصیل کرده در دانشگاه های علوم و فنون هوایی هستند.

نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ با نام پداجا یکی از مهم ترین ارکان های ارتش است. این رکن با همکاری نهاجا توانسته است امنیت آسمان های کشور را تامین کند. همچنین این دو نیرو با تمام توان از مرزهای هوایی کشور در برابر حمله دشمنان محافظت می کنند.

نحوه درجه بندی نیروهای مسلح

نحوه درجه بندی نیروهای مسلح

وقتی که یک سرباز به یک از نیروهای مسلح منتقل می شود با توجه به توانایی و سطح علمی که دارد درجه نظامی متفاوتی را از سمت آن یگان دریافت می‌ کند.

افرادی که هنگام ارسال دفترچه اعزام به خدمت دارای مدرک سیکل یا زیر دیپلم هستند، درجه سرباز دوم، سرباز سوم و یا سرباز صفر به آنها اعطا خواهد شد.

هنگامی که سرباز دارای مدرک دیپلم باشد، در برخی از ارگان ها درجه سرباز یکم و برخی دیگر نام سرجوخه داده خواهد شد.

مدرک فوق دیپلم می تواند درجه گروهبان دوم یا سوم را بگیرد.

افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند می توانند درجه گروهبان یکم، استوار یکم و یا استوار دوم را بگیرند.

شرایط سربازی در نیرو هوایی ارتش در سال 1400

وقتی که یک سرباز پس از تقسیم بندی های متفاوت و در نظر گرفتن انواع معافیت به نیروی هوایی ارتش ملحق می شود باید برخی از قوانین شرایط این ارگان را بداند.

افرادی که در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول به خدمت هستند موظف هستند از مرزهای هوایی کشور محافظت کنند.

به علاوه باید بتوانند از نیروهای مسلح نیز پشتیبانی کامل را به عمل آورند. تشکیل نیروهای هوایی مربوط به دوره احمدشاه قاجار است، اما در سال ۱۳۵۷ عملکرد آن تغییر پیدا کرد.

زیرا در هنگام جنگ ایران و عراق تحریم ها باعث شدند که این ناوگان آسیب زیادی ببیند؛ همین امر سبب شد تا نیروی هوایی ارتش مستقل تر از قبل در حال فعالیت باشد. این استقلال سبب شده است تا در آموزش سرباز ها همواره قوانین تازه را وضع شود.

اهمیت نیروی هوایی ارتش

اهمیت نیروی هوایی ارتش

چون در نیروی هوایی ارتش جنگنده های پیشرفته زیادی برای عملیات های هوایی وجود دارد و افرادی که به این حوزه وارد می‌ شوند می بایست از توانایی های بالایی برخوردار باشند.

قبل از خواندن عملیاتی که این یگان نیروی مسلح انجام می دهند به خاطر بسپارید که نیروی هوایی ارتش تنها برای شرکت در جنگ ها تشکیل نشده است و هر گاه حس کند در هر منطقه ای به وجود آن نیاز است بلافاصله در آن حضور می یابد.

به عنوان مثال در مناطق سیستان و بلوچستان در زمان مواجهه با کم آبی، وظیفه آب رسانی برعهده این یگان نیروهای مسلح بود.

پس نتیجه می گیریم یکی از ملاک های پذیرش افراد برای نیروی هوایی علاوه بر توانایی و مهارت توجه به نیازهای انسان دوستانه و ذهنی هم نوع دوست است.

از مهم ترین عملیات های این نیرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از نیروهای زمینی
  • مقابله با حمله های هوایی
  • حمایت از مرزها
  • اجرای عملیات ها
  • محافظت از کشتی ها و نفت کش ها

سوالات متداول

علامت سوالآیا خود سرباز امکان دارد که محل خدمت خود را تعیین کند؟

خیر، تعیین محل خدمت بر عهده سازمان نظام وظیفه می باشد. اما این سازمان با در نظر گرفتن وضعیت تاهل و شرایط زندگی محل خدمت را تعیین می کند.

علامت سوالاگر شخصی متاهل باشد امکان دارد که از انجام دادن خدمت سربازی معاف شود؟

خیر، تاهل هیچ تاثیری در معافیت ندارد اما قطعا در تعیین محل خدمت و زمان سربازی موثر است.

علامت سوالوارد شدن به نیروی هوایی ارتش چه تاثیری در زندگی شخصی دارد؟

بنا بر عملکرد فردی در هنگام سربازی، شخص می ‌تواند پس از انجام خدمت در همان جا به عنوان یکی از نیروها ماندگار شود. همچنین اگر به آن علاقه مند شود می تواند در یکی از دانشکده های نیروی هوایی مشغول تحصیل شود تا به طور رسمی وارد این حوزه گردد.

علامت سوالآیا هر فردی که بخواهد می تواند وارد نیرو هوایی ارتش شود؟

خیر، وارد شدن به هر ارگان نیازمند گرفتن تاییدیه از سمت سازمان نظام وظیفه پلیس به علاوه و خود ارگان است، اما در نظر بگیرید نیروی هوایی ارتش تنها افرادی با مهارت بالا را قبول خواهد کرد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

سربازی در نیروی هوایی ارتش

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 19 نظر:
  1. سلام من سرباز پدافند هوایی هستم و میخوام به نیروی زمینی انتقالی بگیرم باید چه کاری رو انجام بدم

  2. سلام پسرم اول سرباز توپچی بود بعدادادنش دیدبانی میان دوماه چندجارفته حالا رفته صفرمرزی خودم مشکل اعصاب دارم نگرام مادرش خیلی نگرانه چون تک پسرم هست فقط تقاضا دارم ازفرمانده اش پسرم بیادحومه خوداستانم خدمت کنه

  3. سلام من اعزام یک آبانم به احتمال زیاد در چه ارگانی می افتم

    1. مشخص نمیکنه من با سه تا از رفیقام باهم دفترچه فرستادیم من افتادم ارتش دوتاش افتادن سپاه یکیش هم نیروی انتظامی

  4. سلام خسته نباشید من فرزند ارتشی ام میخواستم ببینم میشه کاری کرد ک من خدمتمو بی افتم نیرو زمینی ارتش؟!

  5. سلام.پسرم آموزشی، نیروهوایی شیراز هست.
    میخوام بعداز تقسیم همین شیراز بیفته،چونکه منکه مادرشم.خودسرپرستم.وتنهاهستم. باید چکار باید بکنم؟ که خدمتش شیراز باشه..؟؟

    1. سلام وقت بخیر در این زمینه با توجه به شرایط دیگری امکان انتقالی هست.

  6. من معلم بازنشستهدر1/7/96هستم ودر20/6/67ازپدافندهنیرو هوای امامرضاع ترخیص شدم ودر9/7/67کارت پایان خدمت گرفتم ودرسایت های ارتش باکدملی پیگیرکارت ایثارگریشدم نشد تابه حال سه بار به آخرین یگانه رفتم جواب در بهمنداد وگفتن پدافنده نیرو هوای امامرضاع منطقه عملیاتی یا امنیتی محسوب نمی شود آیا تهدید اقای بیات میخواست منزل بازداشت کند گفت هیچ برانامه لی ازقانون موظفی وغیره اینجا نیامد دیگر اینجا میاد نشوید

  7. سلام خسته نباشید آیا میشود از نیرو هوای ارتش به به پدافند هوایی انتقالی زد اگه میشه باید چطور انتقالی بزنم ممنون

  8. با این همه توضیح پس چرا به سربازان پدافند هنیروهوای که28ماه درزمان جنگ با این همه مشکلات خدمت کرده ولی هیچ مزایا دریافت نکرده وخودم دراین نیروخدمت کردم و96بازنشست شدم تابه حال هیچ مزایا نداند؟

  9. سلام اگر بخواهم بطور رسمی در نیروی هوایی کار کنم باید کنکور بدهم یا نیازی نیست

  10. سلام
    آیا از سربازان ارتش پدافند هوایی تست اعتیاد گرفته میشه یا نه
    ممنون میشم‌جواب بدین

  11. سلام وقت بخیر من برج 10 سال 1400 اعزام بودم ولی بدلیل جراحی پا نتونستم برم آیا دوباره میتونم در پدافند هوایی ارتش خدمت کنم؟؟

    1. سلام. به دلیل اینکه هیچ زمانی از سربازی را سپری نکرده آید مجددا به صورت تصادفی محل خدمت سربازی شما مشخص می‌شود و به طور دقیق نمیتوان گفت که برای خدمت در کدام ارگان انتخاب خواهید شد.

  12. چرابین سربازان زمان جنگ تبعیض غایل شدندسربازان پدافندنیروهوای پشت جبهه خواندن ماراازمزایاایثارگریمحروم کردنمعلم بازنشسته هستم پس چرادرعملیات مرصاد درسزپل ذهاب اولین نیرودرگیر که مارا ازمشهد هلیبو رد کردن

    1. درمورد نوع عملیات و مسولیتی که انجام داده اند تصمیمگیری شده است

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید