معافیت پزشکی بیماری واریکوسل و خدمت سربازی

معافیت پزشکی واریکوسل چه شرایطی دارد؟

شرایط معافیت از سربازی بیماری واریکوسل چیست؟

واریکوسل و معافیت سربازی مبحثی است که برای درصد نسبتا زیادی از آقایان آشنا است چرا که واریکوسل بیماری است که تعدا قابل توجهی از مردان را مبتلا کرده است. این بیماری به دلیل محدودیت هایی که برای فرد ایجاد می کند، می تواند دلیلی بر معافیت پزشکی مشمولان خدمت سربازی باشد.

افراد مبتلا به این بیماری همواره سعی می کنند راهی برای برقراری ارتباط بین واریکوسل و معافیت سربازی پیدا کنند. اما باید گفت تمام افراد مبتلا به بیماری واریکوسل موفق به دریافت معافیت سربازی نمی شوند چرا که سازمان نظام وظیفه مانند بسیاری بیماری های دیگر برای این بیماری نیز درجه بند هایی قرار داده است که بر اساس آن نوع معافیت مشمولان بیمار تعیین می شود. ما سعی می کنیم با ارائه مشاوره معافیت نظام وظیفه دقیق و حرفه ای برای تمام سوالات شما درباره واریکوسل و معافیت سربازی پاسخ های مناسب و درست ارائه دهیم.

بیماری واریکوسل چیست؟

واریکوسل اتساع و پیچ خوردگی غیر طبیعی شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه هاست. شیوع آن زیر ۱۰سال نادر است ولی در بالغین جوان ۱۵% و در مردان نابارور ۲۰ تا ۴۰% است. در کسانی که با ناباروری ثانویه مراجعه می نمایند یعنی قبلا بچه دار شده اند شیوع آن به ۷۰% می رسد. ۹۰% موارد طرف چپ و در ۱۰% موارد دو طرفه است علت این پدیده طولانی تر بودن ورید تخلیه کننده خون بیضه چپ به ورید کلیوی و همچنین زاویه عمودی تر آن نسبت به سمت راست است.

واریکوسل شایع ترین علت قابل اصلاح ناباروری در مردان است. علت ایجاد آن اختلال در تخلیه وریدی یا نارسایی دریچه های وریدی بیضه است. نظریه های گوناگونی در مورد مکانیسم اسیب بیضه ها وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

افزایش دمای بیضه ها یا کاهش جریانخون و اکسیژن رسانی یا انتقال مواد و متابولیت های کلیه ها و غدد فوق کلیه به بیضه ها و یا ترکیبی از اینها.

واریکوسل می تواند باعث کاهش رشد بیضه و در نهایت کوچک شدن بیضه گردد. همچنین با اثر بر اسپرم ها باعث کاهش حرکت و تعداد انها و تغییر مورفولوژی (شکل ظاهری) انها خواهد شد . واریکوسل به طور مستقیم اثری بر توانایی جنسی یا ایجاد انزال زودرس ندارد.


بیشتر بخوانید:


درجه بندی معافیت پزشکی واریکوسل

گرید ۳: وریدها در حالت ایستاده قابل مشاهده اند.
گرید ۲: وریدها در حالت ایستاده قابل لمس هستند.
گرید ۱: وریدها هنگام زور زدن قابل لمس هستند.
واریکوسل ساب کلینیکال:که با معاینه قابل لمس نیستند ولی با سونوگرافی تشخیص داده می شود.

درجه واریکوسل و معافیت سربازی یکی دیگر از مطالبی است که برای مبتلایان این بیماری چالش برانگیز است. همانطور که می دانید معافیت پزشکی به سه شکل به مشمولان تعلق می گیرد.

این معافیت ها بر اساس درجه ی بیماری مشخص می شود. به همین منظور برای بسیاری از بیماری درجه بندی خاصی در نظر گرفته شده است که شدت و نوع بیماری را مشخص می کند. برای بیماری واریکوسل نیز چنین درجه بندی وجود دارد. درواقع درجه واریکوسل و معافیت سربازی به سه شکل درجه یک، درجه دو و درجه سه وجود دارد. در بیماری واریکوسل درجه یک، رگ های بیضه تنها زمانی که به آنها فشار یا زور وارد شود گشاد می شوند. در واریکوسل درجه دو زمانی که فرد در حالت ایستاده باشد سیاهرگ ها بزرگ و قابل مشاهده هستند.

درجه سه این بیماری سخت ترین نوع آن است که در حالت ایستاده و تحت فشار رگ های بیضه متسع هستند. در مورد درجه واریکوسل و معافیت سربازی لازم است بگوییم که برای بیماری درجه سه معافیت از نوع دائم است و مشمولان مبتلا به این نوع بیماری، پس از گذراندن مراحل مختلف، می توانند کارت معافیت خود را دریافت کنند. اما درباره بیماری واریکوسل درجه یک و دو تنها گواهی معافیت از رزم صادر می شود.

 


بیشتر بخوانید:


نظام وظیفه

بیماری واریکوسل و معافیت سربازی

بیماری واریکوسل و معافیت سربازی یکی از بحث های گسترده مربوط به معافیت سربازی است. افرادی که دارای این مشکل هستند، می توانند برای معافیت اقدام کنند. از آنجایی که این بیماری بعد از انجام کار های سخت و طولانی مدت شدیدتر می شوند، برای این افراد معافیت در نظر گرفته شده است. این بیماری در دسته ی بیماری های ادراری تناسلی قرار دارد که از سوی سازمان نظام وظیفه به عنوان یکی از موارد معافیت مطرح شده است. نکاتی درباره ی بیماری واریکوسل و معافیت سربازی وجود دارد، از جمله اینکه اگر فردی عمل جراحی انجام دهد و بیماری به طور کامل درمان شود، نمی تواند معافیت دائم دریافت کند. نکته ی دیگر درباره بیماری واریکوسل و معافیت سربازی این است که آیا همه مشمولان مبتلا به این بیماری موفق به اخذ کارت معافیت میشوند یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که این افراد می توانند برای دریافت معافیت اقدام کنند اما نوع معافیت به درجه بیماری بستگی دارد. هر قدر درد و احساس ناراحتی افراد بیشتر باشد احتمال معافیت نیز بیشتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


شرایط واریکوسل و معافیت سربازی

شرایط واریکوسل و معافیت سربازی یکی از مواردی است که افراد مشمول باید به دقت مطالعه کنند. به طور معمول برای مشمولان مبتلا به واریکوسل سوالات بسیاری درباره ی واریکوسل و معافیت سربازی مطرح است. از جمله سوالاتی همچون چگونگی اخذ معافیت برای افرادی که جراحی کرده اند و یا ارتباط بین درجه واریکوسل و معافیت سربازی و … مطرح می شود. به طور کلی باید گفت که شرایط واریکوسل و معافیت سربازی به درجه بیماری بستگی دارد. افراد با درجه خفیف تر بیماری تنها از فعالیت های رزمی معاف می شوند. علاوه بر این شرایط دریافت معافیت برای افرادی که جراحی انجام داده اند و مشکل واریکوسل آن ها درمان شده است نیز تنها می توانند برای دریافت معافیت از رزم اقدام کنند. ولی در شرایطی که بیماری عود کند و رو به شدید تر شدن برود، امکان دریافت معافیت دائم نیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید:


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

موارد معافیت واریکوسل و معافیت سربازی

موارد معافیت واریکوسل و معافیت سربازی برای تمام افراد مبتلا به بیماری واریکوسل درجه یک، درجه دو و درجه سه به طور کامل در قوانین نظام وظیفه مطرح شده است که در اینجا به شرح کامل این موارد می پردازیم. افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند، اما مبتلا به واریکوسل هستند، می توانند به مدت شش ماه معافیت موقت دریافت کنند که این زمان درواقع زمان لازم برای انجام پروسه جراحی و همچنین پشت سر گذاشتن دوران نقاهت پس از جراحی است. چنانچه فردی این عمل را انجام دهد و بیماری وی درمان شود، می تواند برای دریافت معافیت از رزم اقدام کند. اما چنانچه بیماری پس از انجام عمل جراحی شدیدتر شده باشد، امکان دریافت معافیت دائم فراهم می شود و مشمولان می توانند برای دریافت معافیت دائم درخواست خود را در سازمان نظام وظیفه ثبت نمایند.

از دیگر موارد معافیت واریکوسل و معافیت سربازی باید به مشمولانی اشاره کرد که هنوز به خدمت سربازی اعزام نشده اند و بیماری واریکوسل بدون جراحی دارند، همچنین افرادی که عمل جراحی انجام داده اند اما موفقیت آمیز بوده است، درباره این افراد حکم صادره توسط شورای پزشکی نظام وظیفه معافیت از رزم است. حال چنانچه شما عزیزان مشمول خدمت وظیفه ی عمومی هستید، می توانید از طریق شماره تلفن های مرکز مشاوره آویژه به مشاوران برجسته این مرکز تماس حاصل نمایید و اطلاعات بسیار جامع تری را درباره واریکوسل و معافیت سربازی کسب نمایید. مشاوران ما در این مرکز صبورانه و با استفاده از تخصص و تجربیات چندین ساله خود بهترین راهنمایی ها را دراختیار شما عزیزان قرار می دهند.

چگونه معافیت پزشکی واریکوسل بگیریم؟

سوالات متداول

معافیت پزشکی بیماری واریکوسل چگونه است؟

این بیماری یکی از بیماری های دستگاه ادراری تناسلی آقایان میباشد که افراد مشمول دارای این بیماری براساس نوع و درجه بیماری میتوانند برای دریافت معافیت پزشکی اقدام نمایند.

درجه بیماری واریکوسل کدامند؟

این بیماری بر اساس شدت به سه درجه تقسیم بندی می شود.

درجه یک : گشادی سیاهرگهای اطراف بیضه در حالت تحت فشار.

درجه دو: اتساع سیاهرگ ها در حالت ایستاده و واریکوسل

درجه سه: که شدید ترین نوع بیماری است و اغلب باعث معافیت دائم میشود .

آیا افرادی که جراحی واریکوسل انجام داده اند میتوانند برای اخذ معافیت اقدام کنند؟

افرادی که جراحی کرده اند درصورتی که بعد از جراحی دچار عود بیماری شوند می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت پزشکی بیماری واریکوسل و خدمت سربازی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 88 نظر:
  1. با سلام خدمت شما من در حین سربازی هستم عمل واریکوسل انجام دادم بیضه چب برش کردن معاف پزشکی میشم یانه

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  2. سلام ۴۰ سالمه واریکسل بعضیه چپ داشتم خیلی دردوعفونت داشتم ۵سال پیش رفتم عمل کردم بازم دوباره عود کرده این بارسمت راسمتم خیلی دردوعفونت داره بایدبرم عمل کنم میخاستم ببینم از خدمت معاف میشم شرمنده

      1. با سلام من هنوز خدمت نرفته ام و تازه متوجه شدم واریکوسل دارم ۱۹ساله و واریکوسل من در حدود2.7 است آیا من از خدمت سربازی معاف میشوم ممنون میشم جواب بدید

        1. سلام در صورتی که واریکوسل گرید 3 یا 4 داشته باشید معافیت دائم و در صورتی که 2 یا 1 داشته باشید معافیت از رزم دریافت میکنید.

  3. سلام من پارسال واریکوسل شدید دو طرفه داشتم که مراکز درمانی تامین اجتماعی دولتی عمل کردم ولی باز بعد یک سال عود کرده و سونوگرافی رفتم گرید ۳ هست مدارک پزشکی هم دارم مدرک تحصیلی هم دپیلم میباشد ایا معافیت دائم بهم تعلق میگیرد /با تشکر

    1. سلام. در صورت تایید مدارک توسط کمسیون به طور دائم معاف خواهید شد.

      1. سلام من یه باوقبل سرباری عمل کردم
        یه بارم توخدمت دوبارشم گریدسه عمل کردم الان بازتودکرده یعنی سه بار معاف کامل میشم

  4. سلام من پارسال واریکوسل شدید دو طرفه داشتم که مراکز درمانی تامین اجتماعی دولتی عمل کردم ولی باز بعد یک سال عود کرده و سونوگرافی رفتم گرید ۳ هست مدارک پزشکی هم دارم مدرک تحصیلی هم دپیلم میباشد ایا معافیت دائم بهم تعلق میگیرد /با تشکز

    1. سلام. طبق اساسنامه نظام وظیفه مدارک پزشکی متعلق به مراکز درمانی آموزشی و نظامی مورد تایید می‌باشند البته در برخی از شهرها به دلایل مختلفی ندارم سایر بیمارستان های دولتی نیز مورد قبول هستند اگر مدارک تابیده لازم را بگیرند مشمول معافیت دائم پزشکی خواهید بود.

      1. سلام، خسته نباشید
        من واریکوسل گرید3 شدید داشتم 3 ماه پیش توی بیمارستان دولتی عمل کردم الان بعد سه ماه دوباره عود کرده و دوره آموزشی رو تازه تموم کردم و باید یه هفته دیگه معرفی یگان بشم آیا میتونم برای معافیت اقدام کنم؟
        ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سلام بله شما میتواند برای گرفتن معافیت دائم اقدام کنید.

  5. سلام
    بنده 23 سالمه 8 سال پیش واریکوسل گرید 3 داشتم و عمل کردم و الان هیدروسل خفیف بیضه چپ دارم میخواستم بدونم در این صورت معافیت از رزم میتونم بگیرم یا خیر
    با تشکر

  6. باسلام بنده ۲۰سالمه وواریکوسل گرید ۳دارم با مدرک دیپلم ایا معافیت میشم یا خیر

    1. سلام. این بیماری در صورتی که پس از جراحی عود کند و مجدد گرید آن به ۳ برسد برای فرد معافیت دائم پزشکی به همراه دارد در صورتی که برای بار اول بیماری تشخیص داده شده میتوانید از معافیت موقت برای انجام جراحی استفاده کنید و پس از گذشت مدت زمان معافیت موقت با توجه به شرایط بدنی درباره وضعیت شما رای صادر می‌شود.

  7. سلام و عرض ادب! من واريكوسل گريد٣ دارم كه هنوز جراحي نكردم ، الان ميخوام اقدام كنم براي سربازي ، آيا جراحي اجباريه ؟ چون نميخوام فعلا جراحي كنم ،،، ممنون ميشم پاسخ بدين

  8. سلام ببخشید من واریکوسل گرید ۳ داشتم و ۶ ماه پیش عمل کردم و الان حس میکنم عود کرده دوباره و کاملا همون گرید ۳ هست
    و اینگه ۱۷ سالمه
    خواستم بدونم میتونم معافیت کامل بگیرم یا نه
    و اینکه من تو بیماریتان میلاد عمل کردم

  9. سلام خسته نباشید
    ببخشید من امروز سونوگرافی گرفتم گفتن ک واریکوسل بین درجه۲و۳ دارم.
    آیا میتونم معافیت بگیرم؟
    در ضمن۱۲/۱ هم اعزام میشم

  10. سلام
    من واریکوسل دارم و نمیدونم کجا نشون بدم
    بعد خیلی گنده و زیادخفیف هستش بعد ۳ روز دیگه اعزام سربازی میشم آیا میشه معاف شم قبل از اینکه برم سربازی باید چه کار کنم

    1. باسلام لطفا به پلیس +10 مراجعه شود و درخواست معافیت پزشکی دهید

  11. سلام من واریکوسل گرید ۲ و گرید ۳ دوطرفه داشتم دو سال پیش عمل کردم الان تو سربازی هستم دوباره برگشته یکیش گرید ۱ به ۲ هست و یکی گرید ۱ و اذیتم میکنه ایا میتونم معافیت بگیرم؟

    1. خیر در این مورد بعد از عمل باید عود کند ، در صورت عود به گرید ۳ میتوانید معافیت بگیرید.

    2. سلام من امروز سونوگرافی گرفتم و نشون داد ک واریکوسل بین گرید ۲و۳ دارم.
      میتونم معافیت دائم بگیرم؟

  12. سلام من واریکوسل گرید ۲ و گرید ۳ دوطرفه داشتم دو سال پیش عمل کردم الان تو سربازی هستم دوباره برگشته یکیش گرید ۱ به ۲ هست و یکی گرید ۱ و اذیتم میکنه ایا میتونم معافیت بگیرم؟

    1. خیر در این مورد بعد از عمل باید عود کند ، در صورت عود به گرید ۳ میتوانید معافیت بگیرید.

  13. سلام کسی که لیسانس داره و دارای بیماری واریکوسل میباشد میتواند معافیت پزشکی بگیرد؟

  14. سلام
    من واریکوسل گرید 3 دارم و دکتر سونوگرافی و اورولوژی هم تایید کردن ، اما دانشجوام
    میتونم برای معافیت پزشکی در حین تحصیل اقدام کنم ؟؟
    جراحی و برای فرزند اوری انجام میدن اما من برای ناباروری مشکل ندارم و قصد جراحی ندارم

    1. سلام. امکان ارائه درخواست معافیت پزشکی در حین تحصیل وجود دارد اما موافقت با آن به نظر کمسیون پزشکی درباره بیماری شما و درمان پذیری آن دارد.

      1. با سلام من معافیت پزشکی واریسکل راگرفتم ایامن میتوانم حذف از پست و نگهبانی نشسته و ایستاده رو از نظام وظیفه بگیرم ممنون از لطفتون

  15. سلام خسته نباشید من واریکوسل درجه ۳دارم سال ۹۶ عمل کردم بعد عود ۹۷ عمل کردم من می تونم معافیت دائم بگیرم

    1. سلام. در صورتی که در بیمارستان های نظامی یا آموزشی جراحی را انجام داده باشید و پرونده پزشکی موجود باشد میتوانید برای معافیت دائم اقدام کنید.

  16. سلام ، من امروز فارغ التحصیل شدم و میخواستم بدونم من اگر با معافیت پزشکی من رد بشه فرصت یک ساله من بعد از اتمام تحصیل هم از بین میره ؟

  17. سلام ببخشید من واریکوسل گرید 2 تا 3 داشتم که پارسال جراحی کردم،الان دوباره عود کرده و در حالت ایستاده رگ ها کاملا مشهود هست و درد هم دارم.
    میخواستم بدونم آیا معافیتم دائم هست یا رزم؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت کنونی و مدرک تحصیلی بررسی میشود.اقدام کنید

  18. سلام من واریکوسل گرید 3 داشتم و سه سالی هست عمل کردم اما درد داره و اسپرم کم شده آیا عود کرده حساب میشود و مشمول معافیت دایم میشود

    1. سلام
      این موضوع به شدت درد و عوارض شما بعد از عمل جراحی بستگی دارد که باید توسط کمیسیون های پزشکی بررسی شود.

  19. سلام خسته نباشید من واريکوسل چپ دارم و گرید 3هست طوری ک بدون لمس قابل مشاهده است و تا ب حال عمل نشدم میخواستم بدونم آیا معافيت سربازی میتونم بگیرم یا نه ممنون میشم جواب بدين🙏

    1. سلام
      معافیت دائم سربازی برای واریکوسل گرید سه بعد از انجام عمل جراحی مشخص میشود و اگر بعد از جراحی بیماری شما عود کند، معافیت دائم میگیرید در غیر این صورت معافیت از رزم دریافت میکنید.

      1. اگه عمل کرده باشیم و خوب شده باشه میشه معاف نشیم منظورم اینکه نه معاف از رزم بشیم نه داعم
        دکتر این اجازه رو میده یا نه؟

    2. سلام من واریکوسل گرید ۲ و گرید ۳ دوطرفه داشتم دو سال پیش عمل کردم الان تو سربازی هستم دوباره برگشته یکیش گرید ۱ به ۲ هست و یکی گرید ۱ و اذیتم میکنه ایا میتونم معافیت بگیرم؟

      1. خیر در این مورد بعد از عمل باید عود کند ، در صورت عود به گرید ۳ میتوانید معافیت بگیرید.

  20. سلام من در 15 سالگی عمل واریکوسل داشتم الان 22 سالمه و امروز دکتر رفتم و بهم گفت گرید 3 شده و شدید هست برای معافیت ایا بهم میگن دوباره برم عمل کنم یا عمل قبلیم رو در نظر میگیرن ؟

    1. سلام
      بله چنانچه رای شورای پزشکی یگان خدمتی نیز تایید کننده این امر باشد امکان معافیت وجود دارد.

      1. سلام من سنوگرافی گرفتم امروز بهم گفتن واریکوسل ت بین درجه ۲ و ۳ هست ایا معافم؟

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت مقاومت به درمان بله احتمال دارد

  21. سلام خسته باشید من بیضه چپم 5 بیضه راستم 4 احتمالش هست معاف شم ?
    تازه فردا میخوام عمل کنم راهنمایم کنید

    1. سلام
      بله شما می توانید برای معافیت بیضه اقدام نمایید.

      1. سلام من یک بار واریکوسل چب داشتم و عمل کردم و دوباره واریکوسل دوطرف هم برگشته و میخواهم عمل کنم ایا معاف میشم یا نه

        1. سلام
          در صورت تشخیص کمیسیون مبنی بر برگشت به دفعات معاف میشوید.

    2. سلام پس این قانون ۶ ماه بعد عمل چیه که میگن عمل‌کن بعد ۶ ماه عود کنه معاف هستید؟

      1. سلام
        بله اگر فرد مبتلا به بیماری واریکوسل گرید سه بعد از انجام عمل جراحی با عود بیماری مواجه شود، معاف میشود.

      2. سلام بنده واریکوسل گرید۳ دارم . اگر برای معافیت پزشکی اقدام کنم احتمال دارده که منو برای جراحی بفرستن؟

  22. واسه معافیت واریکوسل باید گرید 3 باشید و اول کمیسیون نظام وظیفه برید تا 6 ماه معاف موقت کنن بعد فقط تو یکی از بیمارستان های نیروهای مسلح عمل کنید. اگه بعد از 6 ماه مجدد عود کنه و گرید 3 هم بشه معاف دائم میشید. غیر از این راهی نداره.

  23. هر دو بیضه ها به اندازه طبیعی (راست: 45x23mm، سمت چپ: 44k18mm) نشان داده شده اند که نشان می دهد echogenicity طبیعی پارنچیمال بدون ضایعه جامد و یا کیستیک است. بدون کلسیفیکاسیون پارنچیمال مشخص نشده است. هر دو epididymides نشان می دهد اندازه طبیعی و echogenicity parenchymal بدون ضایعه جامد و یا کیستیک. هیچ نشانه ای از حلقه های روده بزرگ مجدد دیده نمی شود. رگه های pampiniform به طور قابل توجهی در سمت چپ گسترش می یابد و به قسمت پایین تر از hemiscrotum سمت چپ نشان می دهد که حداکثر قطر عرضی 3.5mm در موقعیت خوابیدن است. نقشه برداری جریان رنگ و تجزیه و تحلیل طیفی نشان می دهد که معکوس شدن جریان مداوم در طول مانور واسپلاس در ورید های دیلاتوری ذکر شده مطابق با عود مجدد واریکوسل هیچ شواهدی از واریکوسل در سمت راست ذکر نشده است. نقشه برداری جریان رنگ و تجزیه و تحلیل طیفی نشان می دهد که عروق مقدمه ای عادی در دو طرف بدون تفاوت قابل توجهی بین هر طرف وجود دارد. حداقل هیدروسل سمت چپ دیده می شود بدون ضایعه جرم اسکروتول دیده می شود. نتیجه گیری: عود مجدد واریکوسل در سمت چپ

  24. سلام و عرض احترام
    من واریکوسل گرید 3 داشتم که جراحی کردم 3 سال پیش،
    واریکوسل من خیلی شدید بود که دکتر گفت خیلی دیر اومدی
    حتی یه دکتر دیگه وقتی دید به حالت طنز گفت این گرید 6 خیلی شدیده،
    خلاصه عمل کردم.
    سوالم اینه حتی عمل شده هم معاف میشن یا نه؟
    و اینکه بدنسازی میشه کار کرد یا خیر
    ممنون از سایت خوبتون

  25. سلام خسته نباشید دیگه در قانون جدید سال 97 نمیشه با واریکوسل گرید3 معاف شد؟ راهی نیست؟

    1. سلام وقت شما بخیر

      علی آقا با توجه به تغییر قوانین و اضافه شدن تعدادی بند و ماده به این قانون لطفا جهت کسب آخرین اطلاعات تماس بگیرید

      از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید .

  26. سلام من واریکوسل درجه سه داشتم سال ۹۶ عمل کردم الان دوباره عود کرده درد دارم … توی قوانین نوشته ولی پیش پزشک معتمد نظام رفتم گفت چون سرباز کم هستش میگن ک عمل باید توی خدمت سربازی باشهه این حرف درستع … واقعا چرا اینطوریه الان موندم برا معافی دائم اقدام بکنم یا ن اگه میتونید کمک کنید

  27. سلام خسته نباشید من در سال ۸۹عمل واریکوسل دوطرفه داشتم و سنم ۱۵سال بود و در سال ۹۲عود سمت چپ داشتم و دوباره واریکوسل سمت چپ رو عمل کردم و الان ۲سال هست دوباره واریکوسل دوطرفه گرفتم و دکتر متخصص عمل رو پیشنهاد نداده وآزو اسپرم هستم و ۲سال پیش نظام وظیفه رفتم معاف دائم نشدم بلکه سرباز شدم حتی معاف از رزم نشدم خنده داره لطفا جواب رو بهم بدید دوباره برم اقدام کنم برای معافیت استان س وب

  28. Slm khaste nabashin man har dotarafam varise gride 3 daram be nazareton mafe daeim sham man mishe ya na?

  29. من واريكوسل گريد سه دو طرفه دارم
    چقدر احتمال معافي دارم؟

  30. سلام خسته نباشید ،من واریکوسل گرید سه دارم با پنج کیست 6،4،3،2،میلیمتری ایا امکان معافیتم هس؟؟؟

    1. من واريكوسل گريد سه داشتم كه بعد اموزشي عمل كردم داخل بيمارستان امام سجاد و الان دوباره عود كرده و رفتم شورا و دكتر شورا هم تاييد كرد عود كردن واريكوسل گريد سه رو برام و خودش هم گفت كه يحتمل معاف ميشي الان استرس دارم ايا ميتونند زير اين قضيه بزنند و منو معاف نكنند؟

      1. سلام
        خیر مشمولان مبتلا به بیماری واریکوسل گرید سه که بعد از عمل جراحی عود کند، معافیت دائم بگیرند.

  31. سلام خسته نباشید من واریکوسل درجه سه دارم با پنج تا کسیت 6،4،2.5،3میلیمتری امکان معافیتم هست ؟؟؟

  32. سلام ببخشید من واریکوسل دارم در حالت اینستاده بیضه سمت چپم افتاده هستش و کمی مشخص اصافه هایی مثل رگ اما میخواستم بدونم عایا معاف دایم میشم؟

  33. سلام من واریکوسل داشتم که تو سنوگرافی گرید یک نشون داد ولی نظر متخصصم این بود که گرید ۳ هستش تو برگه عملم نوشته درجه ۳ پیش دکتر نظام وظیفه که رفتم برام نوشت سنوگرافی که توش گرید ۳ نشون داده آیا امکان معاف دایم دارم؟

  34. با معاینه پزشک متخصص واریکوسل گرید۳ دارم برای سربازی اقدام کردم بهم ۶ ماه معاف موقت دادند1_ایا امکانش هس الان معاف موقت رو باطل کنم؟2_اگر قبول کنن ایا معاف از رزم میشم تا برم سربازی3_ در سربازی فقط با روش سنتی رایگان عمل میکنند؟5_اگر روش میکروسرجی بخام با بیمه سربازی چقدر باید هزینه بدم؟3_بعد اتمام معاف موقت و عمل نکردن چه میشود معاف از رزم یا…؟

  35. سلام من عمل واریکوسل داشتم سه سال پیش، طبق نظر پزشک عود کرده و بدتر شده و تاثیر منفیه زیادی بر میزان اسپرم گذاشته،
    آیا این موضوع باعث معافیت دائم میشه؟

  36. سلام خسته نباشد.من سمت چپم واریکوسل 3وسمت راستم1و در دو طرفه بیضه کیست وجود دارد ایا معاف میشم؟

  37. سلام
    من در بیضه سمت راستم واریکسل 3 و در سمت چپم واریکسل درجه 4 دارم آیا شامل معافیت دائم می شوم ؟
    ضمناً به تشخیص پزشک به علت این بیماری مشکل نازایی خواهم داشت.

  38. با سلام.
    من قبلا (حدود 9 سال پبش) تحت عمل جراحی واریکوسل قرار گرفته بودم و الان با مدرک لیسانس در تاریخ 96.12.1 اعزام خدمت هستم.به تازگی متوجه شدم واریکوسلم دوباره برگشته و عود کرده و از درجه ی 3 میباشد.
    با این شرایط من معافم؟
    چه پیشنهادی میکنید

  39. سلام خسته نباشيد من واريكوسل گريد٣ در سمت چپ و ١ در سمت راست دارم و در هر دو طرف كيست اسپرماتول دارم كه سمت جپ بزرگتره ايا من طبق قانون جديد معاف دائم ميشوم با تشكر

  40. با سلام و عرض ادب خدمتتون. من واریکوسل درجه 3 دارم البته خیلی وخیم نیست و درد هم نداره می خواستم بدون ارزش داره برم دنبال معافیت چون شنیدم الان خیلی سخت میگیرن و همینطور نمیخوام معاف از رزم بشم. حال اگر معاف از رزم شدم میتونم خودمو به عنوان سرباز معمولی معرفی کنم یا جایی ثبت میشه و نمیشه کاریش کرد؟

  41. سلام‌ خسته نباشید من‌ فکر کنم واریکوسل درجه سه دارم در بیضه سمت چپ طوری هست که رگ ها رو به راحتی میتوان دید و لمس کرد دانشجو هم‌هستم ایا احتمال معافیت دارم که از دانشگاه انصراف بدم؟

  42. با سلام و عرض ادب خدمتتون. من واریکوسل درجه 3 سمت بیضه سمت چپ دارم ولی دردناک نیست خیلی هم وخیم نیست. میخواستم برونم آیا ارزش دارد دنبال معافیت برم چون شنیدم خیلی سخت میگیرن الان و همینجور نمیخوام معاف از رزم بشم. حال اگر معاف از رزم هم بشم میتونم خودمو به عنوان سرباز معمولی معرفی کنم یا جایی ثبت میشه؟

    1. احتمال معافیت دائم شما بالاست ولی نظر کمیسیون پزشکی نظر نهایی است

  43. با سلام و خسته نباشید .
    من قبلا وارکوسل خود را عمل کرده ام و الان مجددا عود کرده است . آیا معاف دائم می شوم ؟

    1. نظر پزشک نظام وظیفه شرط است اما اگر واریکوسل دوباره عود کند ، معاف دائم خواهید شد . جهت اطلاع بیشتر از تلفن ثابت با شماره 9099072068 تماس حاصل فرمایید .

      1. سلام من واریکوسلمو عمل کردم سمت چپ شدید بود سمت راست گرید۲ الان عود کرده باز
        معاف میشم؟؟
        خیلی هم درد دارم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید