لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی 1402

شرایط و لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی

طبق قانون نظام وظیفه، مشمولان خدمت سربازی در صورت برخورداری از یکی از بیماری های جسمی و روحی و تایید شورای پزشکی نظام وظیفه، این شانس را خواهند داشت تا معافیت از خدمت سربازی خود را دریافت نمایند.

این معافیت بسته به نوع و شدت بیماری‌ها می تواند به صورت دائم و موقت صادر شده و حتی در برخی موارد فرصتی را فراهم آورد تا مشمول موفق به استفاده از درجه معاف از رزم سربازی شود.

آشنایی مشمولین با این بیماری‌ها می تواند نکاتی مثبت زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد و در صورت دارا بودن شرایط، برای دریافت معافیت اقدام کنند.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مقاله با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید، تا به بررسی لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی 1402 بپردازیم.

انواع معافیت پزشکی

معافیت از رزمبه دلیل شرایط جسمانی یا روانی بیماری، این مشمولان از انجام فعالیت‌ها سنگین در طول مدت خدمت سربازی معاف هستند.
معافیت موقتاگر شدت بیماری زیاد و بیماری درمان شدنی باشد، بر اساس قانون نظام وظیفه طول درمان تعیین می شود؛ بدین ترتیب تا زمان بهبودی، فرد از خدمت معاف می شود. پس از درمان فرد مجددا مشمول به انجام خدمت سربازی می شود.
معافیت دائماگر شدت بیماری زیاد و درمان بیماری امکان پذیر نباشد فرد از خدمت سربازی معاف می شود.

انواع معافیت پزشکی

لیست بیمارهای معافیت پزشکی سربازی

در یک دسته بندی کلی، بیماری‌هایی که طبق اعلام سازمان نظام وظیفه منجر به اخذ معافیت توسط مشمولان می شوند، به شرح جدول زیر است.

برای اطلاع کامل از شرایط هرکدام از بیماری‌ها، بر روی عنوان بیماری کلیک نمایید.

ردیفنوع بیماری
1بیماری های عمومی
2بیماری های غدد ترشح داخلی
3بیماری های مربوط به پوست و بافت های زیر پوست
4بیماری های نورولوژی (مغز و اعصاب)
5بیماری های مربوط به اعصاب و روان
6بیماری های جراحی مغز و اعصاب
7بیماری های ریه و قفسه سینه
8بیماری های مربوط به استخوان و اسکلت بدن
9بیماری های مربوط به دستگاه گوارش و جراحی عمومی
10بیماری های انکولوژی و مربوط به خون
11بیماری های مربوط به دستگاه ادراری و تناسلی
12بیماری های فک، دهان و دندان
13بیماری های مربوط به چشم و عوارض بینایی
14بیماری های گوش و حلق و بینی
15بیماری های مربوط به قلب و عروق
16بیماری های مربوط به روماتولوژی و بافت همبند
17بیماری های عفونی

شما برای اطلاع کامل از جزئیات مربوط به این دسته بندی، باید ابتدا آیین نامه های معافیت پزشکی را مطالعه کرده و در صورت داشتن شرایط لازم، اقدام به ارائه درخواست معافیت و مراجعه به کمیسیون پزشکی نمایید.

لیست بیمارهای معافیت پزشکی سربازی

اخذ معافیت پزشکی حین خدمت

شرایط اخذ معافیت پزشکی حین خدمت، شامل آن دسته از سربازانی می شود که حین خدمت دچار مصدومیت و یا بیماری شده‌اند و به سبب این بیماری یا آسیب دیدگی دیگر ادامه خدمت برایشان میسر نیست.

تمامی مشمولینی که قصد دریافت معافیت پزشکی حین خدمت را دارند، باید از طریق یگان های خدمتی اقدامات لازم را انجام دهند. این اقدامات شامل مراجعه به یگان، ارجاع پرونده به بهداری کل و … می شود.

لازم به ذکر است، در صورتی که آسیب دیدگی در حین فرار از خدمت سربازی اتفاق بیفتد، شرایط اخذ پزشکی خدمت سربازی تغییر می کند.

مراحل دریافت معافیت از طریق بیماری های معافیت پزشکی

بیماری های معافیت پزشکی

در ادامه مطلب به انواع بیماری‌هایی که مشمول معافیت پزشکی می شوند، خواهیم پرداخت؛ پس همچنان همراه ما باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

بیماری های عمومی

مشمولین معافیت پزشکی خدمت سربازی، طبق بیماری های عمومی که دارند، از معافیت پزشکی استفاده می کنند.

پونزبیماری های عمومی شامل موارد زیر می شوند:

  • معافیت مربوط به قد مشمول
  • معافیت مربوط به وزن مشمول

در موارد نام برده، شرایط فرد در صورت قابل علاج بودن با طول ۱ ماه و بیشتر، شامل معافیت موقت ۶ ماهه و یکساله شده و موارد حاد با تایید کمیسیون پزشکی منجر به دریافت کارت معافیت دائم می شوند.

لیست بیماری های معافیت پزشکی (بیماری های غدد مترشحه داخلی)

افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند، می توانند با توجه به بیماری‌هایی که دارند، از معافیت خدمت سربازی استفاده نمایند. برخی افراد مشمول خدمت سربازی دچار بیماری های غدد مترشحه داخلی می باشند.

پونزاین بیماری‌ها شامل موارد زیر می شوند:

  • ژنيكوماستی شدید
  • سندروم كلاين فلتر
  • تومورهای هیپوفیز
  • هرمافروديسم‌ ها
  • بیماری های تغذیه و متابولیک
  • دیابت قندی
  • هيپوانسولينيسم
  • بیماری های ویلسون
  • و …

لیست بیماری های معافیت پزشکی (بیماری های پوست و بافت های زیر پوست)

لیست بیماری های معافیت پزشکی (بیماری های داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی))

لیست بیماری های معافیت پزشکی (بیماری های ریه و قفسه سینه)

لیست بیماری های معافیت پزشکی (بیماری های استخوانی و اسکلت بدن)

برای اطلاع بیشتر در زمینه بیماری های غدد مترشحه داخلی، می توانید با مشاوران مرکز آویژه تماس حاصل نمایید.

موارد مهم در رابطه با مشمولین معافیت پزشکی

موارد مهم در رابطه با مشمولین معافیت پزشکی

مشمولین معافیت پزشکی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه اعلام نکنند، اگر در دوره‌ی آموزشی یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی دچار حادثه شوند، مسئولیت آن بر عهده خود مشمولین می باشد.

مشمولینی که در زمان رسیدگی پزشکی قرار دارند، حق انصراف از درخواست پزشکی را ندارند و رای شورای پزشکی در خصوص آنان ملاک می باشد.

مشمولین معافیت پزشکی و دارندگان کارت معافیت پزشکی درصورت بهبودی و سلامت کامل خود می توانند با اعلام شرایط، درخواست ابطال کارت معافیت نمایند، تا پس از بررسی و اثبات سلامتی کامل توسط شورای پزشکی نظام وظیفه عمومی، به خدمت سربازی اعزام گردیده و از کارت پایان خدمت استفاده نمایند.

رسیدگی به تقاضای معافیت پزشکی مشمولینی که طبق قوانین معافیت پزشکی، در حین اشتغال به تحصیل باشند و از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند، پس از اتمام تحصیل و یا ترک تحصیل یا اخراج شخص صورت می گیرد. همچنین در شرایطی که شخص نقص عضو باشد، یا بیمارهایی بر اساس قوانین معافیت پزشکی (مقطع تحصیلی در آن اثر نداشته باشد)، را دارا باشد.

توصیه می شود افرادی که شرایط معافیت پزشکی را دارند، می توانند چند ماه قبل از اعزام به خدمت سربازی برای معافیت اقدام کنند. یکی از شروطی که مشمولان باید داشته باشند، این است که غیبت سربازی نداشته باشند، در غیر اینصورت نمی توانند معافیت بگیرند. اگر کسی به هر دلیلی بخواهد مدت درخواست معافیت را طولانی کند، وارد غیبت می شود. افرادی که در حال تحصیل می باشند و بیماری خاصی دارند، قبل از اتمام تحصیل می توانند برای معافیت اقدام کنند.

اگر کسی هنگامی که برای معاینه اولیه خدمت می رود، اسمی از بیماری خود نبرد و در طول خدمت بیماری خود را اعلام کند، مسئولیت این کار با خودش است. افرادی که وارد غیبت می شوند و برای معافیت اقدام می کنند، در صورتی که در جلسه های پزشکی سرباز بودن فرد مشخص شود، موظف است با غیبت و به همراه اضافه خدمت دوره سربازی خود را بگذراند.

همانطور که از نام این نوع معافیت مشخص می باشد، مربوط به شرایط و وضعیت سلامتی مشمولین معافیت پزشکی می شود؛ یعنی برای معافیت پزشکی باید طبق شرایط و قوانین نظام وظیفه، سلامت مشمولین در خطر باشد.

در ادامه می توانید با دسته های مختلف مشمولین معافیت پزشکی آشنا شوید.

بیماری های معافیت پزشکی شامل چه مشمولانی می شود؟

مشمولان خدمت وظیفه عمومی از نظر وضعیت جسمی و روانی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

دسته اول

دسته اول افرادی هستند که از نظر جسمانی و همچنین روحی و روانی دارای وضعیت سالمی هستند و می توانند در شرایط عادی و معمولی به خدمت سربازی بروند.

دسته دوم

دسته دوم افرادی هستند که دچار نقص عضو و اختلال روانی جزئی هستند و به دلیل عدم دارا بودن سلامتی کامل، توان انجام امور رزمی را ندارند ولی به دلیل نوع بیماری یا نقص عضو و با توجه به میزان تحصیلات شان، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت در امور غیر رزمی هستند و به عنوان مشمولین معافیت پزشکی از نوع معاف از رزم شناخته می شوند.

دسته سوم

دسته سوم افرادی هستند که دچار بیماری های جسمی یا روانی درمان پذیر هستند و به دلیل اینکه باید برای بازیابی سلامت، تحت درمان و معالجات پزشکی قرار گیرند، در مدتی که بر اساس قوانین، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در مدت مذکور، به عنوان مشمولین معافیت پزشکی موقت شناخته می شوند.

دسته چهارم

دسته چهارم کسانی که دچار بیماری و نقص عضو یا اختلال روانی غیر قابل درمان هستند و به طور دائم، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت در امور رزمی یا غیر رزمی نیستند و آن دسته از مشمولین معافیت پزشکی موقت که با رعایت قوانین مربوطه، نیاز به معالجات طولانی مدت (بیش از دو سال) دارند و به عنوان مشمولین معافیت پزشکی دائم شناخته می شوند.

بیماری های معافیت پزشکی چگونه است؟

بر اساس ماده ۳۹ قوانین خدمت نظام وظیفه عمومی، مشمولین از نظر سلامت روحی و جسمی در چهار گروه طبقه بندی می شوند. یکی از راه های معافیت پزشکی این است که ببینیم در کدام گروه قرار خواهید گرفت.

پونزاین گروه‌ها عبارتند از:

گروهی که از سلامت کامل بهره مند می باشند و باید به خدمت سربازی بروند و ۲۱ ماه را خدمت کنند.

گروهی که به دلیل بیماری و نقص عضو معاف از خدمات رزمی شده و کارهای سخت را انجام نخواند داد.

گروهی که به دلیل عدم رشد و مشکلات سلامتی، به طور موقت از سربازی معاف می شوند.

گروهی که مشکلشان جدی است و بر اساس تصمیم و رای نهایی کمیسیون شورای پزشکی، از معافیت کامل استفاده خواهند کرد و معافیت دائم می گیرند.

مشمولان برای اطلاع از شرایط خود، می بایست ابتدا دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی خود را دریافت کرده و سپس با مراجعه به پزشک معرفی شده توسط سازمان نظام وظیفه و مطرح کردن درخواست خود با شورای پزشکی چهار نفره، منتظر نظر شورا بمانند.

ضوابط و مقررات معافیت پزشکی در زمینه شرایط احراز انواع بیماری ها

لیست بیماری های معافیت پزشکی در حین تحصیل

شاید یکی از سوالاتی که برای شما پیش آمده باشد، این است که مشمول در اثر ابتلا به کدام بیماری‌ها، می تواند معافیت پزشکی خود در حین تحصیل را دریافت نماید؟

حال که با مراحل درخواست معافیت پزشکی در حین تحصیل آشنا شدید، بهتر است بیماری‌هایی را که می توان به کمک آنها معافیت پزشکی در حین تحصیل دریافت نمود را نیز به درستی بشناسید.

عناوین بیماری‌های معافیت پزشکی در زمان تحصیل
بیماری های چشم و عوارض بیناییبیماری های قلب و عروقبیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های فک و دهان و دندانبیماری های گوش و حلق و بینیبیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی
بیماری های پوست و بافت های زیر پوستبیماری های عفونیبیماری های غدد مترشحه داخلی
بیماری های داخلی مغز و اعصاببیماری های اعصاب و روانبیماری های جراحی مغز و اعصاب
بیماری های استخوان (ارتوپدی)بیماری های خون و انكولوژی (بدخیمی ها)بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند

پس اگر در حین تحصیل هستید و برای مثال مشکل پای پرانتزی دارید، دو راه برای معافیت دارید؛ یا باید انصراف دهید و با نامه انصراف اقدام نمایید، یا اینکه بعد از گرفتن مدرک با استفاده از نامه تسویه دانشگاه به نظام وظیفه مراجعه کنید. تصمیم و ریسک انجام این کار با خودتان هست!

مدارک لازم برای معافیت پزشکی حین تحصیل مشمولان

هر کدام از انواع معافیت های سربازی، مدارکی جهت گرفتن آن نوع معافیت سربازی دارند، که برای شروع به اقدام برای دریافت آن، باید قوانین و مقررات موجود در خصوص اخذ آن نوع معافیت را مطالعه و بررسی کرده و در صورت شامل شدن معافیت سربازی اقدام کند.

معافیت پزشکی حین تحصیل یکی از مواردی است که باید به موقع و در اسرع وقت برای رسیدگی به آن اقدام کرد.

پونزبرای دریافت معافیت پزشکی در حین تحصیل، به ترتیب مراحل زیر اقدام نمایید:

دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی و ثبت درخواست در سیستم

ارسال برگه معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس مشمول

مراجعه فرد به بیمارستان

ارسال جوابیه بیمارستان به حوزه رسیدگی کننده

 ارسال دعوتنامه به آدرس مشمول

برگزاری جلسه شورای پزشکی

در صورت معاف شخص، کارت معافیت برای وی صادر می شود.

لیست بیماری های معافیت پزشکی شامل چه بیماری هایی می شود؟

مراحل اخذ معافیت پزشکی برای مشمولان سربازی

کسانی که مشمول دریافت معافیت پزشکی می باشند، برای دریافت آغاز روند رسیدگی به معافیت پزشکی باید به دفتر مرکز خدمات الکترونیک (پلیس+۱۰) مراجعه کنند و پس از ارائه مدارک لازم درخواست آنها ثبت می شود.

پونزمراحل اخذ معافیت پزشکی برای افراد شامل مراحل زیر می شود:

مراجعه به یکی از مراکز پلیس +10

تکمیل فرم درخواست معافیت پزشکی بر اساس نوع بیماری

تهیه مدارک مورد نیاز از پرونده پزشکی مشمولین و ضمیمه مدارک به درخواست معافیت

اخذ برگه معرفی نامه برای مراجعه به یکی از مراکز بهداشتی زیر نظر سازمان نظام وظیفه

مراجعه به بیمارستان یا مرکز بهداشتی مورد نظر و انجام معاینات لازم

دریافت برگه مراجعه به شورای پزشکی نظام وظیفه و انجام مجدد معاینات

دریافت نظر نهایی کمیسیون پزشکی نظام وظیفه مبنی بر دریافت معافیت

ضوابط و مقررات معافیت پزشکی در زمینه شرایط احراز انواع بیماری ها

پونزبه منظور احراز انواع معافیت پزشکی، چندین مرحله وجود دارد که عبارتند از:

  • بیماری توسط پزشک اولیه تایید شود.
  • بیماری توسط شورای پزشکی بیمارستان تایید شود.
  • بیماری توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی تایید شود.

به منظور دریافت معافیت پزشکی، مدارکی نظیر اصل و تصویر کارت ملی، اصل و تصویر شناسنامه و … بایستی آماده شود.

از طرفی یک سری فرم نیز بایستی پر شود، که لیست دقیق مدارک لازم و فرم های مورد نیاز و نیز نحوه پر کردن آنها را می توانید از طریق تماس تلفنی و نیز دریافت راهنمایی و مشاوره دریافت کنید.

مراحل اخذ معافیت پزشکی برای مشمولان سربازی

نکات قابل توجه در زمینه ضوابط و مقررات معافیت پزشکی

مشمولان عزیز با توجه به مدت زمان معافیت پزشکی، در صورتی که مشکلات پزشکی خود را در زمان معاینه اولیه بیماری مطرح نکنند، در صورتی که در دوران آموزش سربازی یا در حین انجام خدمت سربازی به دلیل اعلام نکردن مشکلات پزشکی، دچار حادثه بشوند، مسئولیت آنها بر عهده خود افراد مشمول می باشد.

مشمولین عزیز در صورتی که در شورای پزشکی از خدمت سربازی معاف تشخیص داده نشوند، به خدمت سربازی اعزام خواهند شد و در صورتی که به رای شورای پزشکی اعتراض کنند، پرونده آنان در شورای عالی مطرح شده و رای شورای عالی قطعی و لازم به اجرا خواهد بود و حق اعتراض نخواهد داشت.

افراد مشمولی که در حین رسیدگی پزشکی قرار گرفته‌اند، اجازه انصراف از درخواست پزشکی را ندارند و نظر شورای پزشکی در مورد آنان ملاک و معیار عمل خواهد بود.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی با توجه به مدرک تحصیلی متفاوت است.

فرد مشمول بعد از کامل کردن مدارک پزشکی خود، می تواند به پلیس +10 مراجعه نماید و منتظر تائید مدارک پزشکی خود از نظام وظیفه باشد. زمانی که مشمول تمام شرایط و مدارک پزشکی را در راستای معافیت داشته باشد، این امکان برایش مهیا می شود تا بتواند معافیت پزشکی را دریافت کند.

پونزمدارک مورد نیاز معافیت پزشکی عبارتند از:

رو نوشت از مدرک پزشکی

رونوشت از واکسیناسیون

رو نوشت از ترک تحصیل (اتمام تحصیل)

رو نوشت از معاینه های فرد مشمول

یک قطعه عکس

رونوشت از وضعیت مشمول

این مدارک برای معافیت پزشکی می باشد و افراد با در دست داشتن این مدارک می توانند اقدامات لازم را برای معافیت انجام دهند. بعد از انجام اقدامات اولیه و جواب کمیسیون پزشکی، فرد مشمول می تواند اقدامات دیگر را انجام دهد.

افرادی که کارت معافیت از خدمت را می گیرند، ممکن است بعضی از فرصت های استخدام در ارگان‌ها و سازمان‌ها را از دست بدهند.

معافیت پزشکی خدمت سربازی به چند دسته تقسیم می شود؟

نظام وظیفه

سخن آخر

معافیت پزشکی، از جمله معافیت‌هایی است که شامل مشمولان نظام وظیفه عمومی بر حسب یکسری شرایط و قواعد می شود.

این نوع مشمولیت به این خاطر لحاظ شده است تا برای کسانی که با مشکلات جسمی و روانی دست و پنجه نرم می کنند، کمک کند تا بر حسب شرایط بیماری شان از این خدمت معاف گردند تا شدت بیماری شان بیشتر نشود و جانشان به خطر نیفتد.

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با دسته بندی این بیماری‌ها آشنا کنیم. شما برای اطلاع دقیق از شرایط اخذ معافیت پزشکی بر اساس نوع بیماری خود، یا برای دریافت مشاوره تخصصی نظام وظیفه، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

سوالات متداول

سوال علامتآیا همه افراد می توانند از معافیت پزشکی استفاده کنند؟

خیر، افرادی می توانند از معافیت پزشکی استفاده کنند که شرایط و مدارک مورد تائید نظام وظیفه را داشته باشند. این مدارک باید زیر نظر کمیسیون پزشکی نظام وظیفه مورد تائید قرار گیرد.

سوال علامتآیا برای معافیت پزشکی، مدرک تحصیلی هم مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

بله، در بعضی از معافیت های پزشکی با توجه به بیماری که فرد مشمول دارد، مدرک تحصیلی نیز در گرفتن معافیت پزشکی تاثیر می گذارد.

سوال علامتآیا همه بیماری ها باعث می شود تا فرد معافیت دائم بگیرد؟

خیر، همه بیماری ها باعث نمی شوند فرد معافیت دائم بگیرد؛ بعضی از بیماری ها باعث می شوند فرد تنها در رزم معاف شود و چند ماهی از دوره خدمت خود را از معافیت موقت استفاده کند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه می دهد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 826 نظر:
    1. با سلام خانم سیری هستم اکتوپی و یا فقدان بیضه و اتروفی شدید دو طرفه معافیت دائم اما اتروفی و اکتوپی و یا فقدان بیضه یکطرفه معاف از خدمات رزمی طبق بند ۳۱ آیین نامه می باشد

  1. سلام وقت بخیر
    بنده ۲۲ سالمه چند سال پیش از ارتفاع افتادم ساق پام شکست و پلاتینه گذاشتن و مهره ۳ کمرم شکسته اونم هم پلاتین دائمی گذاشتن ،
    نمیتونم چیزی بلند کنم و سر پا وایسم ،
    خواستم بدونم معافیت دائم شامل من میشه یا نه ممنون میشم جواب بدین

    1. با سلام خانم سیری هستم شکستگی های استخوان بلند درصورتی که بعد از 9 ماه جوش نخورده باشد و مفصل کاذب ایجاد کرده باشد و یا در وضع نامناسب جوش خورده باشد و اشکال عملی ایجاد کرده باشد معاف دائم و درغیر این صورت بدون عارضه معاف از رزم می شود و در کل در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید شورای عالی معافیت حاصل می شود

  2. سلام من چشمام ضعیفه
    استیگماتش ۶و۶.۵هستش
    و احتمال قوز قرنیه ام وجود داره
    آیا معافیت دائم میگیرم؟

    1. با سلام خانم ناصری هستم با توجه به شرایط تان احتمال معافیت وجود دارد وباید بررسی شود از لحاظ مدرک تحصیلی و شدت بیماری. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  3. من ديدم قطع مى شود مى افتم ايا معاف ميشوم از سربازى

  4. سلام خسته نباشید. من پسرم. در سن هشت ماهگی دچار تشنج شده که در بیمارستان بستری اش کردن از کمرش آب گرفتن یک هفته بیمارستان بستری بودش بعد از اون هم بیمارستان رودهن تهران و مطب های دیگه بیشتر موقع بهش این علامت تشنج بهش دست میده قرص میخوره تمام پرونده ها را پلیس +10 بردیم به پزشک معرفی کرد که پزشک بعد از مرور پرونده تایید کرد که العان برای کمسیون پزشکی باید بریم یکی دو روز دیگه. پسرم تشنجی هستش آیا امیدی هست

    1. سلام جزایری هستم.با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دائم پزشکی را دارند.

  5. سلام من کوتاهی آشیل دارم بچگیم عمل کردم ولی کامل خوب نشدم و گاهی سرپنجه راه میرم و فشار زیاد به پام میاد درد و سوزش میگیره و اینکه موقع عمل ای پزشکی که عملم کرد نامه دارم آیا معافیت پزشکی میگیرم؟

  6. سلام خسته نباشید
    ببخشید من یه بیماری خیلی نادر مادرزادی به اسم سندروم راسل سیلور دارم
    که علایم زیادی داره
    یه نمونش اینه که پنجه ی پای چپم رو اصن روی زمین نمیزارم
    و به خاطر همین مشکل با دمپایی نمیتونم راه برم
    ایا امکان معاف شدن دایم دارم یا نه
    طبق مصوبه ک من دیدم
    نوشته بود اختلالات مادرزادی که مربوط ب اعصاب مرکزی هست
    از هر نوع معاف دایمه
    حالا میخاستم نظر شمارو بپرسم

    1. سلام جزایری هستم.با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دائم را دارید.

  7. سلام خسته نباشید
    من بیماری سوراخ قلب مادرزادی دارم و اینکه دو ماه از معافیت تحصیلی من گذشته میخواستم بدونم میتوانم معافیت بگیرم

    1. سلام جزایری هستم.در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت پزشکی را دارید.

  8. سلام مشکل نرمی استخوان و از بچگی کم خون و میگرن حاد دارم ایا امکان معاف شدن هستش؟؟

    1. باسلام با میگرن امکان معافیت خیلی وجود ندارد کم خونی ام خیر برای مشکل نرمی استخوان با ما درارتباط باشید تا شرایط بررسی شود

  9. سلام برادرم بیماری دیابت بیمزه داره ایا معاف می‌شود در سربازی

    1. سلام در صورتی که دیابت شیرین وابسته به انسولین داشته باشند یا دیابت با قند ناشتای بالای 126 داشته باشد میتواند معافیت دائم دیابت بگیرد

  10. سلام خسته نباشید
    بنده ۴ ماه پیش عمل فیستول انجام دادم
    زیاد ب مدت طولانی نمیتونم فعالیت کنم
    و دچار بیماری پوستی ام هستم
    معافیت برای من تعلق میگیره؟

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم برای معافیت پزشکی خود مراجعه بکنید

  11. سلام چرا با اینکه از ۹ سالگی دیابت دارم و در سیستم اطلاعات پزشکی مشخص است انسولین استفاده می کنم باز باید ۲ روز بستری شوم و هزینه ماسونی بدهم با توجه به اینکه این پول را ندارم

    1. سلام خسته نباشید
      ماده ۴۶
      بند ۲ چیه
      تو کارت معافیت من نوشته شده

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم برای معافیت پزشکی هر بیماری کتگوری خاصی دارد، لطفا دسته بندی مربوطه را اعلام کنید تا بند ۲ در آن چک شود از این بابت می توانید با مشاوران آویژه تماس حاصل فرمایید

  12. سلام وقت بخیر
    سرباز فراری هستم زخم معده داشتم عمل کردم اون زمان معاف از رزم شدم الان چند سال هست دیسک گردن با کمر دارم که کمرم چندتا دکتر گفتن باید عمل کنی چون به سختی راه میرم یا کاری انجام میدم پارسال هم عمل طحال داشتم طحالم خونریزی کرد برش داشتم معاف میشم متاهل هستم دوتا بچه هم دارم

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید.

  13. سلام من چندسال پیش تصادف شدیدی داشتم پای چپم از ناحیه زانو لگن شکست بعد خوب شدنم انگار رشد نکرد چند سانتی از پا دیگه ام کوتاه‌تر شده میخواستم بدونم معاف میشم یانه بعضی وقتا موقع راه رفتن خیلی درد میکنه یا سرما میخوره بیشتر میشه ممنون میشم راهنمایم کنین

    1. در صورتی که کوتاهی پا بیش از ۳ سانتی متر باشد و مدرک تحصیلی مشمول کمتر از کارشناسی،معافیت بصورت دائم است و در موارد دیگر مشمول تنها معاف از خدمات رزمی میشود. در رابطه با مشمولین با مدرک تحصیلی بالاتر این عدد باید بیش از ۵ سانتی متر باشد

  14. سلام بنده سابقه فیستول یا کیست مویی در قسمت انتهای ستون فقرات و بالای مقعد دارم و یک بار هم جراحی کردم موقع نشستن دچار درد می‌شوم آیا میتوانم از معافیت پزشکی استفاده کنم؟

    1. با سلام کیست اگر چرک اب وخونی باشه و مجدد رشت کنه امکان معافیت وجود دارد

  15. پسرم مشکل تکلم و ضعف حافظه و کم بودن سن هوشی نسبت به سن واقعی دارد با توجه به فضای نظامی قادر به خدمت سربازی نیست لطفاً راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام شما باید برای پسرتان درخواست معافیت پزشکی بدهید باتوجه به مشکلش وبرای کسب اطلاعات بیشتر بامشاران ما تماس بگیرید

  16. باسلام من دچار بیماری عفونت کلیه شدم وبعد از فعالیت سنگین دجار خونریزی میشم آیا معافیت از خدمت مشمول من میشه اگه میشه جواب بدید

    1. سلام با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه میتوانید برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید.

    2. سلام من بیماری صرع دارم. ایا میتوانم حین تحصیل معافیت پزشکی بگیرم و از تحصیل بازنمونم؟

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله این بیماری در حین تحصیل هم در صورتی که حاد شناخته شود امکان معافیت دارد، از طریق پزشکان معتمد نظام وظیفه پیگیر شوید

  17. سلام من داخل اموزشی پرده ای شدم حالا اومدم داخل یگان عمل کردم احتمال معاف شدنم هست؟

    1. سلام در صورتی که بعد عمل بیماری شما عود کند یا باز هم عارضه داشته باشد میتوانید برای گرفتن معافیت دائم اقدام کنید.

  18. سلام وقت بخیر
    آیا برای چند بیماری با هم میشه اقدام کرد ؟
    من هم پرولاپس قلب دارم ولی با درجه mild و هم کف پای صاف دارم

    1. سلام خیر باید برای یک بیماری اقدام کنید و اگر به معافیت دائم ختم نشد برای بیماری دیگر اقدام کنید.

      1. سلام من چندسال پیش تصادف شدیدی داشتم پای چپم از ناحیه زانو لگن شکست بعد خوب شدنم انگار رشد نکرد چند سانتی از پای دیگه ام کوتاه‌تر شده میخواستم بدونم معاف میشم یانه بعضی وقتا موقع راه رفتن خیلی درد میکنه ممنون میشم راهنمایم کنین

        1. با سلام بامشاورین ما تماس بگیرید بیشتر برسی شود

  19. سلام با معافیت تک بیضه البته مادرزادی نبودم تو سن۳ یا۴ اتفاق افتاد
    و معافیت چشم میوپی با سیکلو پلژی کامل
    این دوتا مشکل داشته باشم استخدام کار های دولتی و شخصی مشکل بر نمیخورم؟رشتم دیپلم

  20. سلام من رباط صلیبی پاره کردم و اصلا نمیتونم مدت طولانی سرپا بایستم وگرنه هم کمر درد میشم هم زانوم درد شدیدی میگیره حتی بیشتر شبا از درد زانو به سختی میخابم و کمرم به خاطر کار آسیب دیده و شبا نمیبندمش قبل خواب آیا میشه معافیت بگیرم

    1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت را دارید.

  21. سلام من دوتاپسر دوقلو دارم که یکی سرباز هست ودومی یکشالونیم پیش تصادف کرد ساق پاش دوتا پلاتین خورده هنوز پاش ورم داره وپوشیدن کفش ادیتش مکنه کمسیون پزشکی مشهد رفت فقط مدارک پزشکی نگاه کردن پاش نگاه نکردن و۸ماه معافیت موقت دادن هنوز پاش ورم داره وبهدلیل وزن بالا جای بخیه بسته نمشد دوبار به اتا عمل بردنش الان ۸ماه تمام شده لطفا جواب بدید باید چکار کنه

    1. سلام بهد از 8 ماه اگر شرایط ایشان بهبود پیدانکرده باشد به ایشان دوباره معافیت موقت یا معافیت دلئم میدهند.

  22. سلام من مادرزادی تنگی لوله حالب داشتم عمل جراحی انجام دادم در ۴ سالگی سابقه دفع پروتوئین کلیه هم داشتم الان دوباره رفتم ازمایش و اسکن انجام دادم کلیه ام پروتوئین ۲۴ ساعته دفع میکنه و کاهش خفیف پرفیوژن دارم همینطور هموگولوبین خونم هم بالاست ممکنه معاف بشم ؟

    1. سلام برای برسی درجه بیماری ها و معاینه به پزشک معتمد نظام وظیفه مراجعه کنید در صورت تایید کمیسیون امکان گرفتن معافیت را دارید.

  23. سلام منظور از بیماری دندان و دهان و گوش و حلق و بینی را یه مثال بزنید چه نوع بیماری مثلا

    1. کم شنوایی، ناشنوایی و مشکلات مربوط به جویدن و فک و تغذیه

  24. با سلام ، پسر من از کودکی آلرژی شدید و تنگی نفس داره ، ایا از سربازی محاف میشود؟

  25. باعرض سلام وخسته نباشید
    پسر ، من ناخن بزرگ هردو پایشون ناخن رفتگی شدید دارد یعنی مشکل این رو دارد که کفش پاش کند فقط ار دم پای استفاده میکند
    ایا امکان معافیت دارد

    1. منظور از ناخن رفتگی چیست؟ باید بررسی شود، دلیل ناخن رفتگی و مراحل درمان، مدارک پزشکی ، نظر پزشک و… مهم است. لطفا تماس بگیرید.

  26. ۳۷سال‌سن‌دارم‌دارای‌دوفرزند‌دست‌راست‌من‌تیر‌خورده‌عصاب‌نداره‌انگشت‌اول‌ضعیف‌معاف‌هستم

    1. سلام در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید.

  27. سلام
    من بیماری دریچه میترال قلب دارم
    میتونم معافیت دائم بگیرم

  28. باسلام من در حین خدمت از ارتفاع ۳متری افتادم متاسفانه رباط صلیبی و مینیسک پام کاملا پاره شده.میتونم معافیت دائم بگیرم؟

    1. در صورت پارگی حداقل 2 رباط امکان گرفتن معافیت دائم دارید.در غیر این صورت معافیت ازرزم میگیرید

  29. سلام وقت بخیر
    من پارگی مینیسک داشتم و جراحی کردم. یه تیکه از مینیسک داخلیم رو برداشتن. بعد هم بخاطر پای پرانتزی چند بار عمل کردم و زانوها و مچ پاهام همه شکسته شده و پیچو پلاک گذاشتم. معافیت کامل بهم میدن؟

  30. سلام خسته نباشید
    من زنداسفل دست چپم و مهره ششم و هفتم ستون گردنی و مهره دهم و دوازدهم پشتی ستون فقرات و زایٔده خاری مهره هفتم پشتی شکسته

    آیا میتونم معافیت کامل بگیرم

    1. در صورت تایید پزشک نظام وظیفه و کمیسیون امکانش هست

  31. سلام من بیماری اسپوندلیت انکیلوزان نوع سوم دارم و یکم رو به جلو خم شدم بخصوص گردنم نمیتونم صاف نگه دارم
    راه رفتن و نشستن هم خیلی برام سخته و خشک میشم از ناحیه کمر و گردن امکان هست معافی دائم بگیرم؟

  32. من فک پایینم را جراحی وپین دارد ایا برای معافی اقدام بکنم

  33. سلام من ۶ سال مشکل خونی داشتم وشیمی درمانی شدم ۲ سال هست که قطع درمان شدم اما زمانی که بیمار بودم دکترم گفتن که باید معافیت بگیرم حالا امکان معافیت دارم و کی باید پی گیری کنم؟؟

    1. سلام از طریق پلیس +10 برای شروع روند معافیت پزشکی اقدام کنید.

  34. سلام من رو تو نظام وظفیه شهرستان معاف گفتن دویست و پنجاه هزار تومن هزینه گرفتن بعد چند هفته گفتن باید بری نظام وظیفه استان برای چیه به نظرتون

  35. سلام وقت بخیر
    ما سه تا برادر هستیم و دوتا از برادرام مشکل عصاب و روان دارن
    فقط من هستم و پدر مادرمم پیرن نمیتونن کار کنن
    خاستم بپرسم معاف میشم یا ن

    1. اگر مشکل دو برادر در حدی باشد که کارت عضویت شدید بهزیستی بگیرن می توانید معاف شوید

  36. سلام
    من امروز رفتم مطب که دکتر معاینات پزشکی رو انجام بده.
    ولی اصلا بررسی نکرد
    گفتم عینک میزنم (هر دو چشمم یه شماره ضعیفه) و پام صافه و تعرقم هم زیاده
    ولی اصلا توجه نکرد و گفت هیچی ان اینا.
    فقط چند تا سوال کرد که دیابتی و چیزی میزی داری بگو ، خب نداشتم
    و یکی هم به پارانتزی نگاه کردو تموم
    فردا تو پزشکی طرح داریم یا اصلا شاید رفتیم سربازی
    اینا مشکل حساب نمیشن؟ چی کار کنم؟

    1. سلام این مشکلات پزشکی در موارد خاصی و با شدت های خاصی میتوانند برای شما باعث معافیت از رزم شوند اما معافیتا دائم ندارند.شماره چشم شما برای گرفتن معافیت باید بالای 6 برای دیپلم و زیر دیپلم و بالای 8 برای مدارک بالاتر باشد.

  37. وقت بخیر ، بنده مبتلا به بیماری نامنظمی ضربان قلبی هستم ، آیا می توانم از معافیت پزشکی استفاده کنم ؟

    1. اگر ای اف زیر 35 درصد داشته باشید میتوانید برای گرفتن معلفیت اقدام کنید.

  38. سلام من پرولاپس دریچه میترال قلب دارم، آیا امکان معافیت وجود داره؟
    چون برای ورود به نظام اقدام کردم و دکتر بهم گفت که نظام نمیتونی بری و خدمت هم معاف هستی.

    1. سلام بله با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دائم دارید

  39. سلام بنده 22 سالمه سینه کفتری هستم سمت راست استخوان جناغ سینه ام برامدگی داره
    ایا میتونم معافیت دائم بشوم؟

    1. سلام . اگر بیماری شما باعث اختلال در عملکرد قلب یا دستگاه تنفسی و ریه شده باشد معافیت دائم میگیرید.

  40. درود. وقت به خیر.
    من بیماری کولیت اولسراتیو دارم، دو سال است که دارو مصرف می‌کنم، اگر چند روز مصرف دارو را قطع کنم دچار درد و پس از مدّتی دچار خونریزی می‌شوم. در حال حاضر چون دارو مصرف می‌کنم از امکان زخم یا عدم آن اطلاع ندارم. آیا معافیت دائم به من تعلق می‌گیرد؟ داری مدرک کاردانی هستم، متولد ۷۶

    1. سلام خدمت شما. اگر در آزمایش خون و کولونوسکوپی ، زخمی دیده شود ؛ حتی بدون ِ عمل امکان معافیت دارید.

  41. سلام من ران پام پلاتین داره ساق پام پلاتین داره شکستی رانم خیلی شدید بود زانومم خم نمیشه نمیتونم خوب راه برم معاف میشم

    1. سلام شرایط تون باید برسی بشه ‌ وکمسیون پزشکی برگزار بشه امکان معافیت وجود دارد

  42. سلام من پام پلاتین دارد ران پام شکسته هست و پلاتین دارد و در دوران بهبودی دوباره افتادم پلاتین روی پلاتین گذاشتن ساق منم پلاتین داره زانوم خم نمیشه نمیتونم به درستی راه برم آیا امکان معافیت دارم

    1. با سلام طبق قانون نظام وظیفه اگر شکستگی استخوان شما سبب اختلال حرکتی جدی شده باشد یا با عدم جوش خوردگی دائمی مواجه باشید معاف دائم خواهیدشد.

  43. سلام بنده تک بیضه ای هستم آیا معافیت دائم تعلق میگیره بهم؟

    1. نبود یکی از بیضه ها معافیت دائم ندارد و فقط معاف از رزم خواهید شد.

    2. با سلام نبود یکی از بیضه ها معافیت دائم ندارد و فقط معاف از رزم خواهید شد.

  44. سلام وقت بخیر. من چند ساله مشکل کمر دارم. به نظرتون شامل معافیت دائم میشم با این نتیجه mri . ممنون
    MRI لومبو ساکرال بدون GD:
    برآمدگی دیسک خلفی مرکزی در سطح L5-SI مشاهده می شود که منجر به حداقل کیسه تکال می شود
    تورفتگی
    فضای دیسک بین مهره ای و کانال های ریشه عصبی طبیعی است
    عناصر خلفی طبیعی به نظر می رسند.
    سیگنال مغز استخوان قابل توجه نیست.
    بند ناف و مخروط مدولاریس مشاهده شده از نظر شکل و شدت سیگنال و مخروط طبیعی به نظر می رسد
    در L1 خاتمه می یابد.

    1. سلام وقت بخیر
      نتیجه شما می‌بایست توسط پزشک متخصص آنالیز شود و درصورتی که حاد تشخیص بدهند امکان دریافت معافت برای شما هست

  45. سلام‌ دست سمت چپ فلج کامل نشده و تا حدی بالا میره ایا از سربازی معاف هست

    1. سلام وقت بخیر وضعیت شما باید توسط پزشک مغز و اعصاب بررسی شود و در صورتی که حاد باشد بله مشمول معافیت می‌شوید

  46. سلام.من طحال بزرگه لنف نودهای مزانتریک ۶ میل دارن.سینوزیت دارم بواسیر هم دارم.مینسک پام پاره شده آیا میشه معافیت گرفت

    1. باسلام باید هرکدوم از بیماری های شما جدا جدا بررسی شود جهت اینکه شرایط روبهنر بدونید باما تماس بگیرید

  47. سلام من الان زانوهام پرانتزیه خیلی زیاد 21سالم هستش امکان معافیت هستش؟؟؟؟

  48. سلام من چشم ضعیفه.و افتادگی پلک دارم.و کمک کاری تیروئید هم دارم هر روز صبح قرص می خورم.و لکنت زبان شدیدی دارم.و یکی از دیسک های کمرم زده بیرون .و زانو دردم دارم.ایا معاف میشوم.لطفا بگویید

    1. باسلام هر مشکل شما باید جدا جدا برسی شود و تشخیص معافیت داد شود باما تماس بگیرید

  49. سلام.بنده قبلا روماتیسم داشتم قبل از اقدام به معافیت دوباره آزمایش دادم که لوپوس تشخیص داده شد.واسه مرحله دوم واسه معافیت منو معرفی کردن بیمارستان شهرستان ازم آزمایش گرفتم اگه لوپوس مثبت بشه احتمال معافیتم هستش؟

    1. سلام.بله اگر بیماری شما رو به بهبود نباشد و در عملکرد شما اختلال ایجاد کرده باشد معافیت میگیرید.

  50. سلام من چشمم تارمیبینه وزانوم مشکل داره زانوچپ ازجادرمیره وصدامیده نمیتونم بیش ازحد دوکنم وورزش باهاش انجام بدم چکاربایدکنم
    چشام سیاهی میره تاره باید چکارکنم معافیت بگیرم

    1. هیپرمتروپی بیش از 6 دیوپتر یک چشم معاف دایم البته برای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر هیپرمتروپی بیش از 8 دیوپتر یک چشم معاف دایم

  51. سلام ۲ ساله بودم قدیم آسم خیلی شدیدی تا پای مرگ رفتم با دعای مادر خوب شدم داشتم ولی خوب شده و از ۱۵ از سالگی قرص اعصاب میخورم و تازه گی ها دکتر اعصاب ۴ماه هست عوض کردم بهم سرمتنا میده بدنم همه اش درد هرجا رفتم خوب شده فرداش دوباره درد میگره بدنم هر دارو میخورم فرقی نمیکنه مافعیت میگرم یانه

    1. سلام.شما باید برای معافیت اعصاب و روان اقدام کنید.درصوذت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و کمیسیون پزشکی نظام وظیفه معافیت دریافت میکنید.

  52. سلام من پلاکت خون زیر پنجاه هزار و مشکل تنگی نفس دارم آیا معافیت دائم میگیرم؟

    1. با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه معافیت دایم صادر میشود

  53. سلام وقت بخیر
    بنده بیماری زمینه صرع (اعصاب و مغز )دارم از ۲ماهگی یا ۲سالگی دچار این بیماری شدم و الان هم تحت پزشک م هستم‌. خواستم بدونم من که این شرایط رو دارم میتونم معافیت سربازی رو بگیرم!؟؟

  54. سلام من از بچگی ،حدود ۳ سالگی امپول هورمون رشد استفاده میکردم و تا ۱۶ سالگی ادامه داشته،و بیماری عصبی مثل کولیت روده هم دارم،معاف از رزم تعلق میگیره یا معافیت سربازی؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله امکان معافیت وجود دارد با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پطشکی

  55. سلام الان 8ماه خدمتم بهم از یگان درحال خدمتم گفتم باید برای تکمیل مدارک پزشکی برم کلینیک سپاه میخاستم بدونم چه آزمایشی باید بدم

    1. با سلام و وقت بخیر سیری هستم بستگی با مشکل پزشکی شما دارد

  56. سلام وقت بخیر من یه بار برای بیماری کلیه اقدام کردم که جواب شورای پزشکی معافیت این بیماری ام رو رد کردن و بعد اون روز هیچ اقدامی نکردم چند هفته قبل بود رفتم دکتر چون دلپیچه و بدن درد مرا عذاب میداد دکتر گفت باید بستری بشی ببینیم چی هست بیماری بعد بستری و با آزمایش وکولونسکوپی بیماری ام مشخص شد اون هم کولیت از نو حاد با این که فعلا دکتر دارو داده اما گفته بیماری در حاد قرار داره ومیخوام دوباره اقدام کنم اونم برای این بیماری اما میترسم دوباره جواب شورای پزشکی رد کنه ممنون میشم بگید چکار کنم

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم درباره مشکل پزشکی شما باید بگم که طبق بند ۲۲ آیین نامه نظام وظیفه کلیه بیماری های التهابی دستگاه گوارش IBd به ثبوت رسیده مثل کولیت اولسرو با تایید پاتولوژی معاف دائم پس شما با رای تایید پزشک مورد اعتماد و معتمد سازمان نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی و شورای عالی میتوانید معافیت دائم بگیرید

  57. سلام،من سنکوب قلبی داشتم و در طول روز بخاطر بیماری خون پمپاژ نمیشد و برای یک لحظه از حال میرفتم،و اگر در گرما یا فعالیت های سنگین بودم ک عرق میکردم مشکل پیدا میکردم،چند ماه پیش عمل eps کردم ولی هنوز کامل خوب نشده همونجورم تقریبا،معافیتی میتونم بگیرم؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله امکان معافیت دارید در صورتی که تایید پزشکان مورد اعتماد سازمان نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی را بگیرید امکان معافیت است

  58. سلام میخواستم بدونم داشتن سندروم تونل کارپال برای هردو دست ایا باعث معافی میشه؟

  59. سلام..وقت بخیر .من در سال ۱۳۷۷ بعلت بیماری واریکوسل معاف شدم .مدارک پزشکی رو برم حوزه نظام وظیفه ولی در ان سال نتوانستم کارت معافی بگیرم .چند سال مراجعه کردم پرونده من در حوزه گم شده بود .بارها مراجعه کردم .ولی موفق نشدم .دوسال پیش ک دوباره رفتم .گفتند .این نوع معافی حذف شده .من چیکار کنم

    1. سلام باید دوباره برای معافیت پزشکی اقدام کنید.در صورتی که بیماری شما نیاز به عمل جراحی داشته باشد معافیا 6 ماهه دریافت میکنید و بعد از عمل اگر همچنان بیماری دارای عوارض باشد معافیت دائم دریافت میکنید.

  60. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم سندروم تونل کارپال در هر دو دست میتونه باعث معافیت بشه؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم امکان معافیت دارید اگر پزشک معتمد نظام وظیفه رای تایید دهد و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی هم بگیرید

  61. سلام بنده مشکل بواسیر دارم خونریزی اگه وسیله سنگین بلند کنم یا کار سنگین باشه خونریزی می کنم از مدفوع

  62. سلام من ۳۴ سالمه و خدمت نرفتم ،ده سال پیش تصادف کردن لگن پام ترک خورده بود و از اون موقع تصادف،تاندون پای سمت چپم کار نمیکنه نمیتونم خوب راه برمو و بدوم و انگشتای پای چپم از کار افتاده.با این تفاصیل بنده میتونم معاف پزشکی بشم ممنون میشم راهنماییم کنید .و برای معافیت باید ب کجا باید مراجعه کنم ؟

    1. در صورت تایید پزشک معتبر سازمان نظام وظیفه و تایید کمیسیون معافیت حاصل می گردد برای درخواست معافیت به دفاتر پلیس +10 مراجعه فرمایید

  63. سلام خسته نباشید
    من دیسک کمر دارم یک بند انگشت اشاره دست راستم هم قطع شده همراه با زانو درد شدید همراه ایستادن زیاد دارم ایا امکان معافیت رو دارم

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه معافیت حاصل میشود و تایید کمیسیون

  64. سلام خسته نباشید بنده مشکل فتق خارجی شکم دارم و حدود ۹ میل هست بعد من عملش نکردم و میخوام برم خدمت فقط میخوام معاف از رزم بهم بدن به نظر شما میدن با این مشکل من

    1. در صورت تاییید پزشک معتمد نظام وظیفه معافیت حاصل میشود و تایید کمیسیون

  65. سلام خسته نباشید،بنده چند سال پیش تصادف کردم هر دو پای من از ناحیه ران و کشکک یکی از زانو هام شکستن و از دوجا پیوند استخوان و پلاتین گذاشته شد ،که یکی از پلاتین ها برداشته شد ،و زانوم گاهی اوقات خالی میکنه و درد میاد ،و مشکل دیسک کمر و عصب سیاتیک هم دارم ایا معاف میشم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بیماری هایی که مطرح کردید در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه معافیت خواهند گرفت و تایید کمیسیون

  66. سلام
    من دوتا از دیسک های کمرم بیرون زدگی شدید دارد و یکی هم بیرون زدگی خفیف.
    امکان معافیت هست؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و نامه ی تایید و تایید کمیسیون نظام وظیفه میتوان جهت معافیت اقدام کرد

  67. سلام خسته نباشید من سندروم تونل کارپال دارم بره هر دو دستم میخواستم بدونم شرایط معافی دارم؟

    1. در صورت تایید و نامه تاییدیه پزشک معتمد نظام وظیفه و تایید کمیسیون معافیت حاصل خواهد شد

  68. با عرض سلام و وقت بخیر ممنون میشم سوال من رو پاسخ بدید

    بنده برای خدمت سربازی اقدام کرده بودم که پزشک اولیه پس از بررسی به خاطر کیفوز که دارم اعلام کردن نیاز برم کمیسیون با اینکه خودم درخواست نکرده بودم.
    کمیسیون پزشکی اول من در بیمارستان بقیه الله بود که در آنجا پس از بررسی متوجه شدن من بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزان (روماتیسم ستون فقرات) دارم که خودم در جریان نبودم با اینکه سال ها درد زیادی داشتم.
    بعد اعلام نتیجه بیمارستان در کمیسیون پزشکی اعلام شد که نیاز فوق تخصص روماتولوژی هم من رو بررسی کنه برای همین ارجا دادن بنده رو به بیمارستان ارتش که در اونجا هم بعد گرفتن عکس و آزمایش دکتر تایید کرد که این مریضی رو دارم.

    حالا در این مدت ۴ ماهه که درگیر کمیسیون پزشکی هستم و با توجه به قوانین نظام وظیفه که بدون هیچ تبصره ای ذکر شده اسپوندیلیت آنکیلوزان معافیت دائم دارد. آیا امکان دارد در کمیسیون پزشکی دوم با توجه به تایید در دو مرحله رای غیر از معافیت دهند؟

    (لازم به ذکر است بنده دارای مدرک ارشد هستم و میزان بیماری که دارم به گفته دکتر ها پیشرفته است با اینکه در قوانین نظام وظیفه تبصره برای این بیماری وجود ندارد و به صراحت اعلام شده معافیت دائم دارد )

    1. سلام.اگر دکتر معتمد نظام وظیفه وضعیت این بیماری را پیشرفته و معافیت دائم تایید کرده باشد و کمیسیون رای معافیت دائم دهد؛ برای شما معافیت دائم صادر میشود.

  69. سلام وقت بخیر
    بنده واریسکل گرید vi گرید ۳ عمل کردم و باز هم عود کرده و سنو گرافی رفتم باز هم گرید ۳ شدید هست و اون سمتش هم گرید ۱
    خواستم ببینم معافیت داعم با این وعضیت به بنده تعلق میگیره

    1. سلام. افراد مبتلا به واریکوسل نوع 3 میتوانند معافیت دائم را دریافت نمایند.

  70. سلام
    من بیماری کم کاری تیروئید دارم حدودا از ۱۰ سالگی متوجه شدم و روزی ۲۵ میکرو گرم میخوردم،از اون روز من دارو مصرف میکنم و الان ۲۲ سالمه شده 200 میکرو گرم، من معاف از رزم میشم یا معاف دائم میشم؟

    1. شرایط معافیت پزشکی دائم را داریدباید وضعیت تان برسی بشه توسط پزشکان نظام وظیفه

  71. سلام وقت بخیر
    من در کودکی عمل سر (فرق سر) انجام دادم که دلیلش هم بسته شدن ملاج سر بوده که به دلیل دیر عمل کردن باعث شده حدود یکی دو بند انگشت سرم ورم داشته باشه
    میتونه دلیلی بر معافیت داشته باشه؟

    1. به پزشک معتمد نظام وظیفه مراجعه کنید تا برسی های لازم انجام شود وشرایط بهتون توضیح بدن

      1. سلام من متاهل هستم
        شرايط خدمت ندارم تو حين خدمت افسردگي گرفتم زندگيم داره از هم ميپاچه
        ميتونم معافيت دائم بگيرم؟

        1. سلام.شما بابت تاهل میتوانید کسری از خدمت بگیرید به مدت 2 ماه.اگر فرزند داشته باشید برای فرزند اول 3 ماه و برای فرزند دوم 4ماه کسری دریافت میکنید.شما میتوانید بابت افسردگی اگر به تشخیص پزشک معتمد نظام وظیفه افسردگی شما نوع حاد باشد میتوانید معافیت بگیرید و کارت قرمز دریافت کنید.

    1. با عرض سلام باید خدمتتون عارض شوم که که کسری خدمت فقط به افرادی که پدرشون دارای کارت ایثارگری ، یا خود فرد متاهل باشد و همچنین فرزند داشته باشد و علاوه بر آن کارت بسیج فعال داشته باشد برای شما که فقط کف پاتون صاف هست نهایت امر معاف از رزم بشید

  72. سلام خسته نباشد. من الان فارغ التحصیل شدم کارشناسی پیوسته. برای ارشد هم کنکور دادم قبول شد. حالا میخوام تابستون برای معافیت پزشکی اقدام کنم. اگه معافیت دائم ندن ، دیگه نمیتونم ارشد بخونم؟ ترک تحصیل هم تا حالا نزدم.

    1. سلام و ارادت درصورت عدم گرفتن معافیت پزشکی ، تاریخ اعزام به خدمت برای شما رد خواهد شد و سپس با قبولی در مقطع کارشناسی ارشد می توانید ایست خدمت بزنید .

  73. سلام داشتن یک کلیه به صورت مادرزادی معافیت دائم دارد یا نه

    1. سلام و ارادت در فهرست بیماری های نظام وظیفه برای معافیت پزشکی مساله تک کلیه بودن مادرزادی عنوان نشده است ، اما بیماری هایی تحت عنوان پیوند کلیه و نکروز یک کلیه معافیت دائم دارند

    2. دوست عزیز تک کلیه مادرزادی یعنی آژنزی کلیه که معافیت دائم داره

  74. من کف پا هام صافه ولی نمیخوام معاف بشم این شدنیه اگه جواب بدین ممنون میشم

  75. سلام درخواست معافیت پزشکی دادم(از یگان) و تو کمیسیون شهر خودم تایید کردن بیماری منو و فرستادن عالی تهران حالا گفتن ۱ ماه طول می‌کشه جواب بیاد(بیماری قوز قرنیه شدید زدن برای چشم راستم) میخاستم بدونم احتمال معاف شدن وجود دارد یا نه؟

    1. اگر این بیماری با اختلال در دید شدید همراه نباشد و فقط تاری دید خفیف باشد معاف از رزم و در صورتی که باعث اختلالات شدید در دید باشد معافیت دائم تعلق میگیرد.

  76. سلام من تصادف کردم الان ۱۰ساله پام کجه امکان معافیت دارم یانه

  77. با سلام پسر من واریکوسل دوطرفه( گرید3 )با تشخیص پزشک داره دو ماه دیگه 18 ساله میشه آیا معافیت شامل حالش میشه که اقدام کنیم؟عمل جراحی براش انجام ندادند گفتن فعلا باید تحت نظر باشه

    1. سلام بله بله معافیت پزشکی شامل ایشان خواهد شد.

  78. سلام وقت بخیر پدر من 49سالشه و همینطور یه کلیه ندارد یکی دگشم عفونت داره دوتا داش کوچک تر از خودم دارم یکشون 18 یکی دگه 12 خودم 22سالمه دانشجو هستم مخواستم ببینم معاف میشم یا نه…

    1. سلام چون برادر 18 ساله دارید تنها در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن کفالت ایشان را دارید

  79. سلام زاویه آنته ورژن ران چقد باشه باعث معافیت دائم میشه؟ لطفا جواب بدین فوریه ممنون

    1. با سلام،زاویه انته ورژن ران میزان چرخش در افراد بالغ بیشتر از 15 درجه باشد منجر به معافیت میگردد

  80. سلام
    بنده عمل قلب باز انجام دادم تعویض دریچه ائورت و دریچه فلزی کار گزاشتن و وارفارین مصرف باید بکنم همیشه برای انعقاد خونم و مسئله لخته شدن خون
    میخاستم بدونم شامل معافیت دائم میشم ؟؟

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود دارد

  81. سلام کسی که دوجا تاتو رو دستش داشته باشه چی شرایطه خاصی داره تو معافیتش میزنن مشکل روانی داره قانونی داره

    1. درصورت وجود تتو و داشتن سابقه پزشکی اعصاب و روان معافیت اعصاب و روان ایجاد میشود

  82. باسلام بنده متولد ساله 1363هستم وبیماری قند خون دیسک خفیف وشکستکی بازو راست که دارای پلاتین هستم ایا معافم میشم

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و تایید رای نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود دارد

  83. سلام
    ۳۴ سال متاهل دارای دو فرزند ، ساکن خارج از کشور، ۲ سال از ترک تحصیلم در مقطع دکترا گذشته و ۲ سال که دارای دیابت نوع دو مطابق با شرایط دفترچه هستم
    آیا امکان معافیت پزشکی دارم ؟

    1. با دو فرزند بالای ۳۵ سال معافیت حاصل میشود و اگر مایل به معافیت پزشکی هستید در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه امکان پذیر است

  84. وقتتون بخیر.من مشکل مادرزادی قلب دارم.گرفتگی ائورت.که باید تعویض بشه و اینکه بجای ۳تا ۲ تا هستش.میتونم معافی دایم بگیرم؟

  85. سلام خسته نباشید من بیماری گردن قویی دارم (کجی انگشتان دست )ایا معاف میشم یا خیر؟؟؟

  86. سلام من افتادگی دریچه قلب دارم میتونم از سربازی معاف بشم

    1. در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای نهایی کمیسیون امکان معافیت وجود خواهد داشت

  87. سلام من هم زانوی چپم رباط صلیبی و اسی الو …وهمش ‌‌ارسو هم شانه چپم خود به خود در میره وهم شانه راستم ولی از شانه ها عکسی نگرفتم من معاف نمیشم از خدمت؟

    1. اگر رباط صلیبی شما پاره شده باشد امکان گرفتن معافیت دائم را خواهید داشت.

  88. سلام خسته نباشید، نمره چشم من یکی ۶.۲۵ یکی هم ۶.۷۵
    هنوز ۱۸ سالم نشده
    امکان معافیت دائم برای من وجود داره؟

  89. سلام وقتتون بخیر
    من در کودکی ملاج سرم بسته شد و به دلیل دیر عمل کردن سرم ورم داره ( تغریبا به شکل کوه)و به شکل عادی نیست .
    و عمل ملاج سر داشتم ! آیا معاف میشم؟

    1. سلام اگر عمل شما با اختلالات عملی یا عصبی به همراه بوده باشد معافیا دائم و اگر بدون اختلالات بوده باشد معافیت از رزم تعلق میگیرد.

    1. سلام واریکوسل گرید 3 معافیت دائم و گرید 2 و 1 معافیت از رزم دارد.

  90. دو تا فیستول مقعد و یک ابسه در ناحیه مقعد عمل کردم و بی اختیاری گاز معده و مدفوع در حین اسحال را دارم و احتمال به وجود امدن دوباره فیستول امکان دارد.
    از چه طریقی من مشکلم را به پلیس +۱۰ بگویم

    1. سلام، با مراجعه به پلیس +۱۰ و تحویل مدارک درخواست معافیت پزشکی خود را ثبت کنید.

  91. سلام خسته نباشید
    من مشکل شنوایی دارم
    گوش راستم ۶۰ درصد گوش چپ ۳۰یا ۴۰درصده
    معاف از زرم یا معاف خدمت میشم
    باتشکر

    1. سلام بستگی به معدل آستانه شنوایی امکان معافیت دارید، در صورتی که معدل آستانه در فرکانس ۴ گانه هر گوش بالای ۵۰ دسی بل باشد.

  92. سلام من چند سال پیش تصادف کردم و دست چپم بدجور شکست الان که یکم باهاش کار میکنم بی حس میشه رفتم دکتر گفت دوباره باید عمل کنی بنظرتون میتونم از سربازی معاف بشم؟

    1. سلام، بستگی به میزان اختلال عملکرد وارده بر دست و مراحل درمان می توانید درخواست دهید،باید تخصصی بررسی شود.

  93. سلام
    من تاندون آشیلم خیلی کوتاهه جوری که وقتی میشینم کف پام نزدیک 13-14 سانت از زمین بلند میشه
    رسما رو انگشتام میشینم
    به نظرتون برای کوتاهی تاندون آشیل معافی میدن؟

    1. اگر شما دچار کوتاهی آشیل هستید تنها در صورتی معاف میشوید که اولا مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی داشته باشید دوما به دلیل کوتاهی آشیل دچار اختلال در نشستن و محدودیت حرکتی مچ پا باشید.

  94. وقت بخیر ، بنده فتق دیک مهره کمری دارم، تنگی کانال و ۲ تا پلاتین که باید عمل کنم ، برای دریافت معافی باید عمل کنم یا خیر

    1. برای دریافت معافیت سربازی دیسک کمر مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس+10 الزامی است.
      کامل کردن فرم مربوط به معاینه پزشکی جهت دریافت معافیت سربازی دیسک کمر
      انجام کلیه معاینات اولیه لازم به وسیله دکتر و کامل برگه معاینه پزشک جهت دریافت معافیت
      کامل کردن فرم خوداظهاری سابقه بیماری فرد مشمول خدمت نظام وظیفه

      مراجعه به بیمارستان معرفی شده ومراجعه به کمیسیون پزشکی دیسک کمر

      1. سلام من بیماری سر.دارم از. بچگی و الان۱۸سالمه میتونم معاف شم؟؟

        1. در صورتی که بیماری شما سوابق قابل رویت داشته باشد و در مراکز درمانی به تایید پزشک نظام وظیفه برسد و سپسشورای نگهبان و کمیسیون تایید نهایی بدهند معافیت دایمی حاصل میگردد

  95. سلام
    من مهره 9 کمرم شکست و پیج و مهره کردن و تازه قراره مشمول خدمت بشم آیا من معاف میشم؟

    1. شکستگی مهره در صورتی که با کلاپس بیشتر از 25 درصد باشد معاف می شوید

  96. سلام
    من تومور داشتم و جراحی شدم در دوران که شیمی درمانی شدم اقدام برای معافیت کردم و معافیت پزشکیم تایید شد و گفتن یه چند باری باید بری و بیای این وسطاش جراحی شدم و دیگه بعدش پرونده رو دنبال نکردم شرایط برا من چطوره هر وقت اقدام کنم بازم معاف هستم یا نه؟

    1. باسلام برای معافیت میتوانید اقدام کنید اما برای معاف دائم شدن بستگی به وضعیت الان شما داره

  97. سلام
    تومور بیضه داشتم که بدخیم بود و به مغز و ریه هم زده بود مغز و بیضه ام جراحی شده و رفتم برای گرفتن معافی که یه جراحی ریه هم قرار گرفتم و کلا دیگر پیگیری نکردم ، شرایط برای من چگونه است باز هم معاف میشوم؟

    1. اگر رای نهایی صادر نشده باشد می توانید دوباره پرونده خود را پیگیری کنید
      در صورتی که کمیسیون شورای عالی پزشکی نرفتید امکانش هست

  98. سلام من رفتم پزشک اولیه برام کمیسیون نوشت گفت برو پلیس +10 ولی دو سه هفته است دیگه پیگیر نشدم. کمیسیونی که دکتر گفته تا کی اعتبار داره؟

    1. با سلام برای دریافت معافیت پزشکی، باید مراحل بیماری شما توسط 1_پزشک اولیه2_کمیسیون بیمارستان ۳_شورای عالی پزشکی تایید شود، و برای پزشک اولیه هم تاریخ انقضا نباید بیشتر از یک ماه باشد

  99. سلام
    من 27سالمه و در حین خدمت هستم
    دیسک کمر در مهره های L4 L5 دارم وکلا دیسکم پاره شده(نوع دیسک:استروژن)
    همچنین انحراف ستون فقرات دارم
    آیا شرایط معافیت شامل حال من میشه

    1. 🌸بله شما شرایط معافیت دارید اما بازم بستگی به نظر پزشک و همچنین شدت ان دارد

      1. سلام.من ۳۳سالمه وحدود۱۵ساله مبتلا به بیمارHIVهستم.وسیستم ایمنی بدنم بشدت پایینه که مرتب زیرنظرمتخصص هستم.آیا ازخدمت سربازی معاف میشم؟

  100. سلاو وقت بخیر
    من پام پرانتزیه اما کمتر از ۱۲ سانتی متره
    ولی پاهام درد میگیره و اینکه مهره دنبالچه کمرمم شکسته خاستم بپرسم که این دوتا باهم باعث معاف دائم میشن یا نه؟!ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. ﺳﻼﻡﻭﻗﺘﺘﻮﻥﺑﺨﯿﺮﺍﯾﻦﺩﻭﺗﺎﺑﺎﻫﻢﺟﻤﻊﻧﻤﯿﺸﻪﻭﺑﺴﺘﮕﯽﺩﺍﺭﻩﻣﺪﺭﮎﺗﺤﺼﯿﻠﯽﺗﻮﻥﭼﯽﺑﺎﺵﻭﺍﺣﺘﻤﺎﻻﻣﻌﺎﻑﺍﺯﺭﺯﻡﻣﯿﺸﻮﯾﺪﺑﺮﺍﻣﺮﺍﺣﻞ ﻭﺷﺮﺍﯾﻄﺶﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪﺗﻤﺎﺱﺑﮕﯿﺮﯾﺪ

  101. سلام من افتادگی دریچه میترال قلب دارم ۲۰ سالمه با این بیماری میتونم معافیت بگیرم

    1. افتادگی دریچه زیاد مسئله ی بزرگی نیست اما بازم رای شورا پزشکی مهمه

  102. سلام من عمل جراحی قلب asd کردم
    میخواستم بدونم میتونم معافیت بگیرم
    چون خونده بودم به نقایص مادرزادی چه عمل شوند و چه نشوند معافیت تعلق میگیره

  103. سلام من ۱۹ سالم دی ماه شده
    سینوسیت دماغ دارم باید ۲۰ سالگی عمل کنم
    زانو پرانتزی باز
    تک بیضه هستم ک از سن ۳ سالگی اینا تک بیضه شدم رو دوچرخه افتادم
    مشکل چشایی دارم ک عینک میزنم نمره چشم دقیق نمیدونم چند هست
    ناراحتی قلبی ام شاید دارم وقتی میدوعمم نفسم میگیره و هی عرق میکنم

  104. سلام ببخشید من کارت معافیت پزشکی دارم میخام باطلش کنم ولی سنم ۳۳هست آیا امکانش هست باطل کنم ممنون راهنمایی کنید

    1. با سلام مدرک تحصیلی شما مهمه آیا دیپلم هستید؟

  105. سلام . من تصادف داشتم کمی تو کما رفتم ولی سریع برگشتم از پیشونی تا نصف سر جای بخیه تصادف هست ضربه به سر آیا امکان دارد معاف بشم

    1. سلام اگر بعد از تصادف عارضه یا مشکلات پزشکی داشته باشید با تایید کمسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید.

  106. سلام من در سال ۹۷ در خدمت سربازی دچار بیماری اعصاب روان شدم و تا الان دارم قرص مصرف میکنم ایا شرایط جانبازی به من نمی خورد و برای ادامه تحصیل مشکلی ندارم من از طریق ماده بخش۵ بند ۲ معاف شدم

  107. سلام من چند سال پیش پا چپم ضربه دید و رفتم دکتر mri نوشت گفت که رباط صلیبی پام پاره شده ایا معاف میشم

    1. سلام در صورتی که 2 رباط یا بیشتر پارگی داشته باشد معافیت دائم تعلق میگیرد.

  108. سلام خوبی آیا دیسک گردن شامل. معافیت پزشکی مشمولان غایب هست

    1. در صورتی که سربازی باعث بدتر شدن روند بیماری شود امکان این هست که با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین تایید رای نهایی کمیسیون امکان معافیت هست

  109. سلام بنده استخون ران و بزرك ني و نازيك ني و ٣٥درصد نقص عضوشده الان هم ده سال شده هنوز درد دلرم برم خدمت ميتونم درخواست پزشكي بدم

    1. بله میتوانید درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و رای نهایی تایید کمیسیون امکان معافیت پیش میاید

  110. سلام
    من برای دیسک کمر اقدام کردم معاف از رزم شدم حالا من مخوام برای بیماری دومم اقدام کنم ایا میشود یا باید برم از سربازی انکارو بکنم

  111. سلام عرض خسته نباشید.من ۱۰ ساله که فهمیدم Hbsag هستم و کم خونی شدید هم دارم کاملا بی حالم و ناخنک چشم از هر دو طرف هم دارم برونشکتازی هم دارم و دارو هم استفاده می کنم برای برونشکتازی،می خواستم بدونم فراری هم محسوب می شم و هزینه ای هم برای رسیدگی حال عمومی ندارم نمی دونم باید چیکار کنم اگه می شده بخاطر خدا کمکم کنید ممنون می شم.

    1. درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و رای تایید کمیسیون امکان پذیر است

  112. سلام وقت بخیر پسرمن 17سالشه درحال تحصیل هستن وقتی به دنیا آمدن زردی بالا داشتن منجر به مشکلات مغزی و حرکتی وجسمانی شدن هنوز همنجور هستن باید الان اقدام کنیم به معافیت یا 18ساله شد معافیت صورت میگیره یا نه باتشکر ازشما

    1. بعد از ۱۸ سال از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنید، درصورت رای تایید کمیسیون امکان معافیت دارید

  113. سلام من 5ساله هواس پرت شدید شدم .آیا معافیت بم تعلق میگیره .در طول روز به خاطر فراموشی و هوای پرتی شدید به مشکل برمی‌خورم .خواستم ببینم آیا معاف میشم یا نه ؟

    1. درصورتی که سندیت پزشکی داشته باشید و تایید نامه معتمد پزشک نظام وظیفه و رای تایید کمیسیون امکان پذیر میباشد

  114. سلام خسته نباشی خدمت شما ارز می کنم بنده خدا ۲۲ سال دارم که ۲ بار تصادف کردم بار اول زانوی من شکسته شد بار دوم انگشت شستی پای راستم استخوانش خورد شده که عمل کردم بعد از عمل کردن انگشت من معیوب شده که محدودیت حرکتی شدم وحالا نمی تونم کفش بپوشم تکلیف من چیست معاف میشم یا نه

    1. سلام برای شما معافیت از رزم در نظر گرفته خواهد شد

  115. سلام به من پاسوخ بدین همینجا.
    من تشنوج کردم ۵ سال قورس میخوردم بعد اینکه میخواستم ول کنم دکتر کفت تو داخل آفتاب به
    هیچ انوان نباید باشی سر درد میگیری و توجایی که باد میزنه دقیلاً من داخل آفتاب میرم سر درد میگیرم و باد به سرم میخوره.
    دکتر گفت به هیچ انوان سربازی نرو دوباره تشنوج میکنی. بعد گفت تماتم ازمایش هایی که ازت گرفتما داخل پنج سال نشون بده تو را معاف میکنن.

  116. سلام وقت بخير
    من قوز قرنيه دارم هر دو چشم و چشم چپ شديدتر به طوري كه غير قابل اصلاح با عينكه آيا معاف دائم ميشم؟

    1. سلام در صورتی که قوز قرنیه باعث اختلال شدید در چشم شده باشد معافیت دائم و در صورتی که تاری دید جزئی داشته باشد معافیت از رزم تعلق میگیرد

  117. سلام وقت بخیر خسته نباشید
    ببخشید من مدرکم فوق لیسانس هست
    برای معافیت پزشکی اقدام کردم
    مشکل دیسک خفیف گردن
    و مشکل هیدروسفالی دارم دکتر گفتن آب مغزت زیاده باید شانت بزاریم هرروز سردرد دارم ام آر آی از مغز و گردنم دادم
    معافیت دائم شامل حالم میشه ؟

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت خواهید داشت

  118. سلام شخصی اگر معافیت پزشکی داشته باشد میتواند برای نیرو انتظامی یا سایر ارگان های دولتی استخدام شود

    و چه نوع معافیت قادر به استخدام نیستن و مشکل پیش میاد

    1. معمولا معافیت های اعصاب و روان مشکل پیش میاید

  119. سلام،ایا فتق عمل شده که مجددا دچار هرنی خفیف شده میتوان معاف شد؟

  120. سلام من فیستول مقعدی دارم که یک بار هم به شدت آبسه کرد و عمل کردم و متاسفانه باز برگشته
    آیا امکان معافیت هست ضمنا من ۳۱ سالمه

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید.

  121. سلام.من ارنج دستم اسیب دیده و تاندونش پاره شده ترمیم شده و استخوان ارنجم جراحی شده و پیچ تو ارنجم گذاشتن من معاف میشم؟

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت را دارید.

  122. سلام خسته نباشید.برای من کمیسیون پزشکی شهرستان معاف تشخیص داده ولی میگن باید ب استان هم بری.میخواستم بپرسم کمیسیون استان برای چی هست و امکان تغییر نظر هست؟

    1. سلام خدمت شما، بستگی به نوع بیماری دارد. معمولا رای تغییر نمی کند و بعد از تاییدیه مراحل صدور کارت انجام می شود.

  123. سلام
    وقت بخیر
    چه گرید از ژنتیکوماستی شامل معافیت پزشکی می‌شود ؟
    ایا میگرن عصبی و افسردگی شامل معافیت پزشکی می‌شود ؟

    1. سلام ژنیکوماستی با درجه تانر 3 معافیت دائم دارد و پایین تر لز 3 معافیت از رزم
      افسردگی و میگرن در درجات متفاوت میتواند منجر به معافیت دائم با معافیت از رزم شود

  124. سلام
    من لرزش اندام و تیک عصبی دارم استرس شدید
    پیش متخصص اعصاب و روان هم پرونده دارم
    درضمن من ۶ ماهه به دنیا اومدم آیا معافیت میتونم بگیرم

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت اعصاب روان دارید.

  125. سلام خسته نباشید
    ببخشید ایت برای جناق سینه تو رفته یا کبوتری معافیت پزشکی دائم صورت میگیرد؟

    1. در صورت تایید کمیسیون پزشکی میتوانید معافیت بگیرید.

  126. باسلام. خسته نباشی
    من ۱۸ ساله هستم. درس میخونم
    ژنیکو ماستی دارم میخاستم بدونم معاف میشم یاخیر.ممنونم

    1. در صورتی که شما ژنیکوماستی شدید داشته باشید امکان گرفتن معافیت دائم دارید.

  127. سلام من متولد82/10/10هستم
    مشکلم زانو پرانتزی نمره چشمم ۲ یا۳ مشکل قلب یا تنکی نفس یعنی بد ۲ یا۳ دقیقه کار زود خسته میشم و بدنم خیس میشه کار سنگین نمیتونم کنم مشکل اعصاب و روان ام اضطرابی ام هستم
    آیا برا معافیت پزشکی امضاپدر و پول میخواهد وضع مالیمونم خیلی بد است و کمکی ندارم

    1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دائم یا معافیت از رزم دارید و باید هزینه پرداخت کنید

  128. سلام میخوام کارت قرمزی اقدام کنم میخواستم ببینم میشه درکنار کارت قرمزی بیماری و مشکلات جسمی ام هم اقدام کنم یعنی معافی پزشکی جسمی و روحی هردو باهم بگیرم

    1. سلام خیر برای ۱ بیماری میتوانید اقدام کنید

  129. سلام من ۱۳ سال فراری حستم و سن من الان ۳۲ سال است و ۲ فرزند دارم و ۲ بار دیس کمرامل کردم دیس پارگی بود پیچ موره شوده و زیره نزره کمیته امداد حستم از شما ای نزری خاستم

  130. سلام وقت بخیر بنده
    قرص آرام بخش مصرف میکنم
    امکان دارد از پزشک ام نامه بگیرم
    و برای معافیت اقدام کنم ممنون.

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت اعصاب و روان دارید.

  131. سلام وقت بخیر
    من ۲۶ سالمه
    برادرم از معافیت کفالت استفاده کرده و الان دوسال در قید حیات نیست
    و من متاهلم مشکل دیسک کمر و دیسک گردن دارم
    ضربه چاقو هم قسمت بازو دستم دیدم و تاندوم دستم دچار آسیب شده آیا امکان معافیت از سربازی هست

    1. سلام با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت پزشکی دارید

  132. سلام وقت بخیر
    من ۲۶ سالمه
    برادرم از معافیت کفالت استفاده کرده و الان دوسال در قید حیات نیست
    و من متاهلم مشکل دیسک کمر و دیسک گردن دارم
    ضربه چاقو هم قسمت بازو دستم دیدم و تاندوم دستم دچار آسیب شده آیا امکان معافیت از سربازی هست

    1. سلام با تایید کمیسیون پزشکیامکان گرفتن معافیت دارید.

  133. سلا م من در بچگی عمل کردم دوتا لگن هام رو مادر زادی دررفته بود الان جای بخیه هام مونده لگن وهم دست هام عرق می کنند به نظر شما معاف می شم یا نه

  134. سلام من سال ۸۶ دچار بیماری سرطان خون از نوع all شدم
    و تو همون سال جراحی کیست پانکراست رو انجام دادم امکان معافیم هست؟؟

    1. با توجه به نظر شورای پزشکی امکان معافیت وجود دارد

  135. سلام به من ۶ ماه معافیت موقت دادند.
    تموم شد رفتم معاف از رزم دادن.
    کم کاری تیرویید دارم. هر روز یک عدد قرص لووکسین ۱۰۰ م گ استفاده میکنم.
    چرا معاف دائم ندادن چرا ۶ ماهم رو ازم گرفتن چرا؟؟ ۶ ماه منو علاف کردن که آخر معاف از رزم بدن!؟
    چه کار کنم الان برم شکایت کنم وقتمو کشتن.
    چی کارم کنم راهنمایی کنید.
    وضعیت تیروییدم درمان نمیشه.

    1. تشخیص شورا بوده و شما باید اعتراض بزنید به راس شورا

  136. سلام من بیماری عفونی دارم خیلی وقت که غایبم ۲۸ ماه پدرم جبهه بودن اما بخاطر شرایطم نمیتونم بیماریم پدر مادرم بدونن چون درجا میمیرن من باید چکار کنم

    1. سلام خدمت شما. بابت بیماری بعد از مراجعه به پلیس+۱۰ و ارجاع به بیمارستان و معاینه تخصصی امکان معافیت برای شما فراهم است. برای استفاده از کسری باید توجیه غیبت انجام شود.

  137. سلام
    عضله های بدنم وقتی جایی میشینم یا چند لحظه رو پا جایی وایمیسم وقتی بخوام راه برم یا چیزی و بردارم و دارای گرفتگی میشه دکتر مغذ و اعصاب هم رفتم ایا امکان معافیت هست 17 سالمه

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی و با بررسی بیشتر شرایط بیماری شما امکان معافیت می باشد ،در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  138. سلام من ۲۲سالمه تنگی حالب مادر زادی داشتم بعد درد های شدید وادار به عمل لاپاراسکپی شدم درم و فنر برام گذاشتن آیا شامل معافیت میشوم

    1. سلام وقت بخیر به آخرین پادگان محل خدمت مراجعه فرمایید

    2. سلام خسته نباشید من معده ام رو جراحی کردم و عوارض داره نباید چیز سنگین بلند کنم کمربند باید ببندم دارو باید مصرف کنم همه اینهارو باید تا اخر عمر انجام بدم دکتر توی پروندم نوشته ایا معاف داعم میشم

      1. هر گونه اعمال جراحی روی دستگاه گوارش که همراه با اختلالات گوارشی باشد و منجر به برداشتن قسمتی از عضو به غیر از آپاندیس شده باشد معافیت دائم تعلق می گیرد

  139. من۲۲ سالمه تنگی حالب مادر زادی داشتم بعد درد های شدید وادرار خونی وادار به عمل لاپاراسکپی شدم درم و فنر برام گذاشتن آیا شامل معافیت میشوم ممنون

    1. سلام وقت بخیر برای کفالت مادر یا تک فرزند یا پسر برزگتر خانواده امکان دریافت کفالت را دارد

  140. سلام..من هیپوسپادیاس ساب کرونال دارم و در حال تحصیل کارشناسی هستم اگر انصراف بدم از تحصیل معاف دائم میشم؟؟

    1. سلام وقت بخیر به بیمارستان های تحت پوشش نیروهای مسلح مراجعه کنید

  141. سلام..من هیپوسپادیاس ساب کرونال دارم و در حال تحصیل کارشناسی هستم اگر انصراف بدم از تحصیل معاف میشم ؟؟

    1. سلام وقت بخیر معافیت پزشکی حین تحصیل با شرایط خاص و به یک سری از بیماری ها تعلق خواهد گرفت

  142. سلام من ۱۸ سالم هست و اگر یک تخمدان داشته باشم معافیت دائم میگیرم؟
    و زانو پرانتزی ام دارم

    1. تخمدان مال زنه
      باید ۱۹یا۲۰سالت باشه میتونی معافیت پزشکی بگیری

  143. سلام وقت بخیر
    بنده در ناحیه پیشانی و پشت گوش مبتلا به پسوریازیس ام
    و در ناحیه بینی مبتلا به قارچ پوستی شدم
    و یک چشم من از زمان سال پنجم ابتدایی تا به الان دید خیلی کم تری نسبت به چشم چپم داره و هنوز علتش مشخص نشده تا درمان کنم
    میخواستم بدونم چه شرایطی رو برای بنده در نظر میگیرن

  144. سلام وقتتون به خیر
    ببخشید فرزندم پزشکی عمومی راتمام کرده باید برود خدمت سربازی. چندسال پیش تحت نظرپزشک قلب تست سنکوب انجام داد ومثبت شد .آیا این مشکل معافیت به همراه دارد؟ فرزندم دایما فشارخونش پایین بوده و توان سرپا ایسادن طولانی رانداردچون سرگیجه گرفته وبطور ناگهانی زمین میخورد.ممنونم پاسخ بفرمایید

    1. سلام وقتتون بخیر تعیین نوع معافیت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  145. باسلام و وقت بخیر
    من الان 23 سالمه و در سن 15 سالگی سابقه سنکوپ یا شوک وازوواگال همراه با تست TILT مثبت دارم میخواستم ببینم میتونم اقدام کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر امکانش از طریق معافیت پزشکی میتواند وجود داشته باشد.

  146. سلام من استخوان قفسه سینم جلوی مثل قوز سینه کفتری ایا امکان معافیت هست دویدن هم برام مشکل نفسم میسوزه کم میارم

    1. سلام وقتتون بخیر در صورت تشخیص و تایید مراکز درمانی نظامی و پاراکیلینیکی امکان معافیت دایم و رزم شما هست ولی برایا اطلاعات بیشتر با کارشناسان مت تماس بگیرید

    2. .قفسه سینه منم لانه کبوتریه تنگی نفس دارم 8 سال دارو مصرف میکنم

      1. سلام
        من دیسک خفیف دارم
        چند روز پیش هم دکتر مجاری معاینه ام کرده گفت که واریس ‌بیضه دارم
        امکان معاف ار زرم دارم

  147. سلام من چند سال پیش تصادف کردم و جمجمه ام ترک خورد ۷ناهیه صدمه دیدم امکانش هست معاف شم ۱۸ سالمه

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی باید برای معافیت پزشکی اقدام نمایید ،برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  148. سلام من رفتم کمسیون پزشکی دکتر منو دید بم گفتن برو منتظر پیام باش الان تقریبا یه ماه پیام نیومده واسم

  149. سلام وقت بخیر
    من استخوان دنبالچم شکسته شدع
    و نشست و برخاست واسم خیلی سخته
    ایا شکستگی استخوان دنبالچه معافیت داره؟

    1. سلام وقتتون بخیربله امکان معافیت هست برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

  150. سلام وقت بخیر
    می خواستم بدونم که اگر کسی مشکل کوتاهی آشیل پشت پا رو داشته باشه و پزشک هم تایید کرده باشه که مشکل ش شدید هست از خدمت معاف میشه یا نه؟؟؟

    1. سلام بله امکان معافیت برای شما هست با کارشناسان ما تماس بگیرید

  151. سلام وقت بخیر
    ببخشید می خواستم بدونم اگر که کسی مشکل کوتاهی آشیل پشت پا داشته باشه و پزشک هم تایید کرده باشه که شدید هست معاف از خدمت میشه یا نه؟؟؟

    1. سلام بله امکان معافیت برای شما هست با کارشناسان ما تماس بگیرید

  152. سلام، من دارای مدرک کارشناسی و 23 ساله هستم و شاخص توده بدنی ام 37 و خرده ای است، سابقه آسم کودکان دارم، کف پام هم کمی صافه، تاندون هام شل هستند، تاندون آشیل م هم کوتاهه، ستون فقراتم کمی انحراف محوری داره و نمره چشمم 4 هست، با این اوصاف فقط معافیت از رزم میگیرم یا معاف دائم میشم؟
    ممنونم

    1. سلام حتما برسی شرایط فوق با کارشناسان ما تماس بگیرید

  153. سلام من ۳۷سالمه تصادف کردم و ازناحیه پا صدمه دیدم شکستگی درشت نی وشکستگی کشکک زانو پارگی منیسک وارگی مفصل وارگی رباط جانبی داخلی ومحدودیت حرکتی ۶.۷مفصل زانو آیا معاف میشم ثبت نام کنم مدرک سیکل هست ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط بیماری شما معافیت پزشکی تحت شرایطی تعلق خواهد گرفت

  154. سلام من مدركم دكتري هست و در استخوان بازو تومور خوش خيم كه دو سوم قطر استخوان مي باشد دارم امكان معافيت هست؟

  155. سلام من سال‌های 96و97و1400 عمل فتق داشتم و در حال حاظر هم دوباره به این بیماری دچار شدم که باید عمل کنم 35 سال هم سن دارم آیا میتونم از معافی پزشکی استفاده کنم

    1. سلام
      ابتدا باید پرونده ی پزشکی شما توسط کارشناسان ما بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  156. باسلام فرزندبنده بیماری صرع ازنوع شدیدداردوسال ۹۷دیپلم گرفته وترک تحصیل کرده سوالم این است که باوضعیت غیبتی که داردموضوع بیماریش برامعافیت پزشکی قابل بررسی هست یانه.ممنون

    1. سلام
      غیبت تاثیری در روند معافیت پزشکی ندارد

  157. سلام و وقت بخیر
    من صافی کف پا دارم.مچ پام هم در طول زمان دفرمه شده و انگشتان شست پاهام هم دچار انحراف و کج شدگی هست.می خواستم بدونم آیا میشه موقع اقدام برای معافیت پزشکی،تقاضای بررسی بیشتر از یک اختلال استخوانی و اسکلتی رو کرد؟
    آیا در این صورت احتمال دریافت معافیت دائم بالاتر میره؟
    با تشکر

  158. سلام
    خسته نباشید
    اگه کسی جزو بیماری های عمومی باشه مثلا وزنش کم باشه _ ایا حتما معاف میکنن
    مثلا دوست دارم برم سربازی _ ایا جلوی من رو میگیرن؟

      1. سلام وزنم کمه ضعیفم و لاغر تازه دیپلم گرفتم امکان معافیت دارم

  159. سلام
    من پام دو تا استخوانش شکسته شده الان شش ماهه عمل کردم پلاتین تو پام هست ولی نمیتونم بدوم مشکل سرما پلاتین دارم و از سرما توان راه رفتن ندارم
    احتمال معاف شدن هست… یا نه

      1. سلام بنده تاحالا دو مرتبه زخم معده شدم آیا مشمول معافیت قرار میگیرم

        1. سلام اگر زخم معده عارضه دار باشد معافبت دائم و بدون عارضه معافیت از رزم دارد.

  160. سلام
    من پام دو تا استخوانش شکسته شده الان شش ماهه عمل کردم پلاتین تو پام هست ولی نمیتونم بدوم مشکل سرما پلاتین دارم و از سرما توان راه رفتن ندارم
    احتمال معاف شدن هست…

  161. سلام
    من ماسل بریج دارم در رگ بطن چپ شامل عروق کرنری میشه. معافیت دائم میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی امکان معافیت برای شما وجود دارد

  162. سلام
    بنده به علت بریدگی تاندون دو انگشت دستم اشاره و بغلیش عمل کردم.
    به علت استرابیسم چشم ۲بار عمل داشتم.
    و بیماری نارسایی خفیف میترال دارم.
    با این ۳ مورد که فکر میکنم هر ۳ معاف از رزم هستن.امکان معافیت دایم هست.
    ؟(داشتن ۳ مورد معاف از رزم ، معافیت دائم )

    1. سلام وقت بخیر
      برای هر کدام از بیماری هایی که بیان کردید حاد بودن شرایط به همراه یک سری موارد لحاظ خواهد شد

  163. ببخشید من انگشت کوچیک دست چپم بک بندش قطع شده در حین خدمت بودم فرار کردم از خدامت بعد از دوماه فرار کردنم دستم اینجوری شد ایا امکان معافیت دائم هست؟

    1. سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. سلام من بیماری عفونی دارم خیلی وقت که غایبم ۲۸ ماه پدرم جبهه بودن اما بخاطر شرایطم نمیتونم بیماریم پدر مادرم بدونن چون درجا میمیرن من باید چکار کنم

  164. سلام انحراف تیغه داخل بینی دارم و سینوزیدم هیچ وقت کامل خوب نمیشه و دیسک خفیف کمر دارم معاف از رزم میشم؟؟

  165. باسلام بنده مشکل دیسک کمر دارم و پزشک معتمد سازمان در برگه تعیین تکلیف خدمتی برام نوشته L3_L4 ریشه LS درگیری شدید و L5S1 ریشه S1 درگیری خفیف دارد و نوار عصب و عضله هم گرفتم که ۵۰ درصد از عصب پای چپ از بین رفته و این مشکل حین خدمت برام بوجود اومده آیا به بنده معافیت دائم تعلق میگیرد

  166. سلام من اسم الرژی داشتم از کودکی و از یه سن به بعد دیگ پیگیری نکردم مشکلات تنفسی دارم و در حال تحصیلم مدارک پزشکیم دارم میتونم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام من چشم چپ عصبش ضربه شدید خورده تخریب شد حتی دکتر هم رفتم با عمل خوب نمیشه میشه برای معافیت اقدام کنم

      1. سلام.اگر مشکل فقط در یک چشم شما باشد معاف از رزم میشوید.

  167. سلام.. ببخشید من ۱ماه پیش پارگی دیسک داشتم بین مهره ۴و۵ عمل کردم ایا معاف میشم…… دکترم هم برام نامه نوشت واسه معافیت…

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت اختلال عملکردی معافیت دائم و عدم اختلال در عملکرد معاف از رزم خواهید شد.

  168. سلام وقتتون بخیر.
    من مشکل گشادی دریچه آئورت،فرو رفتکی قفسه سینه،و کندی شدید ضربان قلب دارم در حدی که ضربان دیاستولم به ۴۸ هم میرسه بعضی وقتا.
    و خیلی زود خسته میشم و از پا می‌افتم
    میخواستم بدونم میشه معافی گرفت از این؟

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت اختلال شدید عملکردی معاف دائم خواهید شد.

  169. سلام آدرس بیمارستان رو برام فرستادن ولی پیامک سوم هنوز نیومده.
    باید وایسم پیامک سوم بیاد یا الان میتونم برم ؟

  170. سلام با عرض وقت بخیر و خسته نباشید
    بنده میخواستم بدانم که با فیستول مقعدی بعلاوه ی زگیل و تبخال تناسلی و همچنین مشکلات روانی (همه ی این مشکلات را بدون مراجعه به پزشک بنده مشاهده و بر اساس تحقیقات انجام شده می دانم که دارم) میتوانم معاف شوم؟

    1. سلام
      بله احتمالش وجود دارد اما به پزشک کمسیون هم بستگی دارد

  171. سلام پسر من بیماری سرع داره یعنی سالی حداقل یک بار تشنج میکنه ولی قبلا خیلی بیشتر بود الان بهتره ولی امسال تشنج نکرده پارسال یک بار این اتفاق افتاد ولی دارو مصرف میکنه و اینکه میخاستم ببینم معاف میشه یا نه و اینکه میتونم براش معافیت بگیرم چون خودش میخاد بره و قبول نمیکنه معاف بشه

  172. سلام من 6ساله که رفلاکس دارم دوبار آندوسکوپی کردم جدیدا هم زخم معده وورم معده گرفتم.التهاب روده هم دارم برونشیت هم دارم همورویید عمل کردم آیا با داشتن این مشکلات احتمال معاف دایم هست.

    1. سلام وقت بخیر اگر مشکل شدید باشد احتمال معافیت میتواند وجود داشته باشد.

  173. سلام من تازه ارشدم رو تمام کردم و میخواهم برای معافیت از سربازی اقدام کنم من 4 سالگی بدون تب تشنج کردم و از آن موقع تا الان قرص فنوباربیتال مصرف میکنم میخواستم بدانم معافیت از سربازی شامل من میشه و یا معاف از رزم محسوب میشم؟
    لطفا جواب دید.

    1. سلام وقت بخیر
      برای سنجیدن دقیق شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  174. عرض ادب
    من ۲۵ سالمه و ۷ سال غیبت دارم و از معافیت تحصیلی هم استفاده نکردم
    توده بدنی من ۱۸ هست و خیلی لاغرم قدم هم ۱۹۰ سانت
    قفسه سینه ام شکستگی داره و کمی استخوانم نرمه
    افسردگی هم دارم میخواستم بدونم شامل معافیت میشم یا خیر ۳ تا از برادرام هم خدمت رفتن. ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط شما برای معافیت باید بررسی شود ، با مشاوران ما در تماس باشید.

  175. عرض ادب
    من ۲۵ سالمه و ۷ سال غیبت دارم و از معافیت تحصیلی هم استفاده نکردم
    توده بدنی من ۱۸ هست و خیلی لاغرم قدم هم ۱۹۰ سانت
    قفسه سینه ام شکستگی داره و کمی استخوانم نرمه
    افسردگی هم دارم میخواستم بدونم شامل معافیت میشم یا خیر ۳ تا از برادرام هم خدمت رفتن. ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط شما برای معافیت باید بررسی شود ، با مشاوران ما در تماس باشید.

  176. سلام،پسر من هفده سالشه،ده ساله دیابت وابسته به انسولین داره،ضمنا مثانه عصبی وبرگشت ادرار دارند که باعث شده کلیه هاش دچار نارسایی شود،برای دریافت معافیت چه زمانی باید اقدام کنم و برای کدام بیماری؟ایا برای هردو مورد اقدام کنم .سپاسگزارم.

  177. سلام،پسر من هفده سالشه،ده ساله دیابت وابسته به انسولین داره،ضمنا مثانه عصبی وبرگشت ادرار دارند که باعث شده کلیه هاش دچار نارسایی شود،برای دریافت معافیت چه زمانی باید اقدام کنم و برای کدام بیماری؟سپاسگزارم.

  178. سلام وقت بخیر
    ی سوال داشتم من پاهام پرانتزی هستش فاصله بین دو قوزک پام طبق عکس رادیولوژی ۱۷ سانت هستش و مدرکم هم دیپلم هستش خواستم بدونم معاف دائم شامل حال بنده میشود یا خیر؟
    ممنونم از پاسخگویی شما

  179. سلام خسته نباشید
    همسرم زخم معده داره و خوب نمیشه و چشم ش ضعیفه و آستیگمات هم داره بدون عینک نمی تونه چیزی ببینه و چربی کبد هم داره این معاف می شه یا نا لطفا جواب بدید

    1. طلاق بگیر خانم راحت میشی با این شرایط شوهرتون نصف آدمه 😂چند سال دیگه عمر نمیکنه راحتر بگم اسقاطیه و فرسوده باید تحویل ازراییل بدینش

  180. سلام خسته نباشید من مشکل واریکوسل وفتگ ودستگاه تناسلی دارم میتونم معافیت پزشکی بگیرم

  181. باسلام من فرزندم بیمارپروانه ای داره که خرج زیادی داره ایامشمول معافیت میشود

  182. سلام من از بچگی تیروئید کم کار دارم و به دستور پزشک تا آخر عمر قرص مصرف میکنم . معاف میشم ؟؟

  183. MR study of L.S spine using sagittal T1, T2 and selected axial T2/W images:
    At L5-S1 level small left paracentral disc protrusion is seen with thecal sac indentation at L4-5 level disc bulging is noted.
    Other intervertebral disc spaces, intervertebral foramina, vertebral alignment, posterior elements are normal.
    Bone marrow signal is normal.
    No evidence of intramedullary lesion and S.O.L is seen.
    Visualized cord and conus medullaris appear normal in shape and signal intensity.
    سلام اين گزارش ام ار اى من هستش
    مدرك تحصيليم فوق ديپلومه
    ميتونم معافيت پزشكى بگيرم

    1. سلام من 6ساله که رفلاکس دارم دوبار آندوسکوپی کردم جدیدا هم زخم معده وورم معده گرفتم.التهاب روده هم دارم برونشیت هم دارم همورویید عمل کردم آیا با داشتن این مشکلات احتمال معاف دایم هست.36ساله هستم

      1. سلام وقت بخیر اگر مشکل شدید باشد احتمال معافیت میتواند وجود داشته باشد.

  184. سلام من ۲۵سالمه و یک گوشم کاملا ناشنواست مدرک کارشناسی هم دارم میخواستم ببینم قطعا معاف هستم یانه؟

        1. طبق درجه بندی نمره چشم و بر اساس تایید پزشک معتمد نظام وظیفه معافیت حاصل میشود و تایید کمیسیون

    1. سلام وقتتون بخیر. من ۲ مورد رو متوجه نشدم
      مورد اول اینکه برای معافیت پزشکی اگر چندین بیماری داشتیم چند تای اون ها قابل بررسی هست؟
      مورد دوم اینکه ایا امکانش هست از ۲ بیماری متفاوتی که داریم معاف از رزم بگیریم؟ ایا این ۲ مورد معاف از رزم تبدیل به معاف دائم میشود؟

      1. وقت بخیر بهتره با نوع اول بیماری شدیدتر اقدام کنید و خیر

  185. من بیماری ژنتیکی شارکو ماری توث دارم منجر به کوتاهی تاندون پا و دفورمیتی مچ پا و قوس شدید کف پا هستم تحت پوشش بهزیستی که کارت معلولیت بهزیستی هم دارم . تحت پوشش بنیاد بیماران نادر ایران هم هستم. گواهینامه معلولیت جسمی-حرکتی با درجه پیشرفته هم دارم. پاهام هم با وسیله آفو تحت کنترل است . من حین خدمت در دژبانی ارتش هستم که بیماریم افزایش پیدا کرده و منجر به معلولیت شدم.چون بیماریم نادره ، پزشکان ارتش حاضر به درمان نیستند و بی اهمیتن حتی به کمیسیون هم فرستادن گفتن چنین بیماری در لیست معافیت ها نیست.دادگاه نظامی تهران هم رفتم قاضی گفت مدارکت مبنی بر معلولیت درسته،پزشکان ارتش هم بر معلولیت من صحه گذاشتند اما چون بیماری شارکو ماری توث ناشناختس حاضر به معافیت دایم من نشدن و معاف از رزم کردن.من تحت هیچ شرایطی توانایی پوشیدن پوتین یا عادی راه رفتن ندارم‌باید چیکار کنم تا ارتش طبق مدارک پزشکیم معاف دایم کند؟؟خواهشمندم راهنمایی کنید.

  186. سلام من1401/05/24کارهای صدورکارت معافیت کفالت پدرنیازمند مراقبت ماده ۶بهزیستی را پیش رئیس نظام وظیفه شهرستان شهربابک انجام دادم هزینه صدور کارت پرداخت کردم کارتم چه تاریخی به درب منزل پست می شودچندماه دیگه

  187. سلام وقت بخیر.من مشکل قلبی پیدا کردم.و رفتم پلیس +۱۰ برگه معافیت پزشکی رو گرفتم.الان باید برای مراجعه به مرکزی که پزشک معاینه میکند باید منتظر پیامک باشیم بعد برویم.؟؟؟چون افرادی که رفتن گفتن پیام باید بیاد .الان میخام ببینم باید پیام بیاد که مراجعه کنم؟؟؟.ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام وقت شما بخیر برای مراجعه به پزشک اولیه پیامک ارسال نمیشود

  188. سلام وقت بخیر،بنده متولد مهر ۷۶ هستم و معافیت تحصیلی بنده اواخر این ماه یعنی ۳۱ شهریور تموم میشه،توی این مدت درگیر درس و دانشگاه بودم و کلاس و درس رو با مرخصی و تمدید سنوات طول دادم که راهی برای مشکلم پیدا کنم،بنده ده ساله بیماری پوستی جوش و اکنه شدید دارم که بیشتر الان حالت جای جوش عمیق با رنگ پوست قهوه ای شده و خیلی توچشمه و توی این مدت هم دنبال درمان بودم و راههای زیادی را امتحان کردم اما درمان نشد بلکه بدترهم شد و کراهت منظر بدی بوجوداورد!،جوری که این بیماری سالها مانع حضور بنده درجامعه و جاهای مختلف شده و باعث شده که بدون استعمال کرم و… اصلا نتونم جایی برم که این موضوع برام ازاردهنده شده و باعث سوئ تفاهم اطرافیان،و همین شرایط باعث استرس در سربازی شده،میخواستم بدونم آیا راهی برای معافیت دائم بنده هست؟فارغ از این که پروسه اقدام به بعد از ابطال معافیت کشیده میشه و بنده مشمول خواهم شد،لطفا هر چه سریعتر راهنمایی کنید مرسی

  189. با سلام من از ۱۳ سالگی آسم داشتم و الانم بیماری آسم ریوی دارم و تحت درمان هستم یک سالی هست، طبق ازمایشات تنفسی و عکس هایی که انجام دادم بیماریم شدید و نسبتا شدی هست و ۱۸ سالمه همینطور غلظت خون و سینوزیت هم دارم ایا من مشمول معافیت سربازی کامل میشم یا معافیت از رزم یا معافیت چند ماهه؟؟

  190. با سلام من بیماری آسم ریوی دارم و تحت درمان هستم یک سالی هست طبق ازمایشات تنفسی و عکس هایی که انجام دادم بیماریم شدید و نسبتا شدی هست ایا من مشمول معافیت سربازی کامل میشم یا معافیت از رزم یا معافیت چند ماهه؟؟

  191. سلام من ۳ ماهه ک سربازم و دوبار کتفم در رفته یک بار قبل خدمت و یک بار همین یک هفته پیش ، همچنین قبلا عمل فتق اینگوئنال داشتم و الان هم دکتر گفته که واریکوسل گرید شدید داری و باید عمل کنی
    ، بنظرتون با این شرایط من معاف میشم.

  192. سلام من هم کف پایم صاف هست.
    هم پام پرانتزی هست.
    معاف هستم یا نه؟

  193. باسلام بنده 25 سالمه متاهل هستم و دارای یک فرزند می باشم مدرک تحصیلیم لیسانس می باشد. بنده از دو سالگی دچار بیماری سندروم نفروتیک شده ام و در حال درمان می باشم 10 سال اخیر هیچگونه پروتئینی هم تولید نکرده کلیه هام و در حال حاضر شاغل هستم و میتوانم تمام کارهای روزمره ام را هم بخوبی انجام بدم و حتی به ماموریت های خارج استانی و خارج کشوری هم میرم و خیلی علاقه دارم حداقل معاف از رزوم که شده به خدمت سربازی بروم سوالم اینه که چطوری اقدام کنم به معافیت پزشکی آیا ممکنه معاف از رزم باشم و بتونم برم خدمت سربازی؟

    1. سلام
      جهت برسی دقیق تر شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  194. سلام..من درحوزه بیماری های تناسلی چنتا بیماری دارم(پروستات،عفونت مجاری ویبوست)
    چندماه به من معافیت میخوره. من میتونم
    هم معافیت تحصیلی داشته باشم هم معافیت پزشکی؟.اول کدوم یکی رو باید بگیرم؟

    1. سلام
      معافیت پزشکی بستگی به رای پزشک کمیسون دارد ولی برای بررسی بیشتر شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  195. سلام من اسکلیوز حدودا 80درجه داشتم بطور مادامالعمر میله ها وپیچ ها در بدنم وجود دارد آیا معافی دایمی تعلق میگیرد

  196. سلام وقت شما بخیر من تیرویئد کم کار دارم یه غده هم در قسمت داخلی ران پام دارم نمیتونم پامو باز کنم عملم کردم چند سال پیش درست نشد به نظر شما معاف میشم؟

  197. سلام ببخشید من هم دیسک گردن وهم دیسک کمر دارم و همچنین کف پاهام صافه آیا معافیت شامل حالم میشه؟

    1. با سلام باید پزشک بررسی کند به احتمال قوی معاف از رزم میشوید

  198. سلام ببخشید من دیسک گردن و دیسک کمر دارم و همچنین کف پاهام صافه آیا معافیت شامل حال من میشه؟

    1. با سلام باید پزشک بررسی کند به احتمال قوی معاف از رزم میشوید

  199. با سلام من قلبمو عمل باز کردم میخواستم ببینم معافیت سامان میشود

  200. با سلام آیا شکستگی‌ استخون ترقوه مشمول خدمت هست یا معافیت دائم؟؟؟

  201. با سلام من نمره چشم راستم ۶.۲۵- و چشم چپمم ۵.۲۵- هست و نمخاهم معاف بشوم و میخاهم به خدمت بروم آیا راهی هست؟و در ضمن استفاده از عینک در پادگان ممنوع نمیباشد؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط جدیدی در این زمینه برای نظام وظیفه وجود دارد.

  202. سلام وقت بخیر من هنگام تولد تاندوم های پشت پی پام کوتاه بوده و پاهام رو به توو بوده عمل کردم هنوزم پاهام کجه معافیت میتونم بگیرم؟

  203. پدر من بیماری اعصاب و روان و چهار بار در بیمارستان بستری شده.
    تک فرزند هستم و مادر هم ندارم شامل معافیت میشم

    1. سلام وقت بخیر در صورت نداشتن غیبت امکان معافیت شما با رای کمیسیون امکان پذیر است.

  204. سلام.
    معافیت پزشکی اختلالات میوتونی (داخلی مغز و اعصاب) به چه صورت هست؟
    تشکر

  205. سلام یک سال غیبت دارم و در این مدت درد مچ دست به همراه اختلال حرکت بر اثر کار دارم و توان قدرت مچ دست و انگشت راست ضعیف شده و الان مدت دو ماه پزشک متوجه شده استخوان مچ دستم سیاه شده و نام بیماری کین باخ و برای من جراحی و کوتا کردن استخوان و قرار دادن پلاتین در مچ دست داده آیا معاف دایم میشوم

  206. سلام من رفتم نظام وظیفه بم گفتن معاف دائم بعد ۲۴۴۵۰۰۰ریال واریز کردم این هزینه مال چیه بعد از چند روز هم گفتن باید بری معاینه مجدد

  207. سلام آیا مصرف قرص الانزاپین ۵ باعث معاف شدن از سربازی میشه

  208. با سلام من برای معافیت پزشکی هرنی دیسکال اقدام کردم هفته گذشته جواب جلسه شورا اومد گفتن معاف دائم شدی ایا مرحله دیگه ای هست؟ و چقدر طول میکشه کارت معافیت صادر شه؟

    1. سلام وقت بخیر
      مرحله ی اخر در معافیت پزشکی ، رای شورای عالی پزشکی می باشد.

  209. سلام من مشکل قلبی و تنگی نفسه شدید دارم وسواس شدید هم دارم که باید همش دستا و پاهامو بشورم ایا معاف میشم یا خیر

  210. آیا میشه قبل از هیچ گونه اقدامی برای رفتن به سربازی، جایی رفت تا کل مشکلات رو بررسی کنن و بفهمیم که معاف میشیم یا نه ؟

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به نحوه ی کسب معافیت از طریق مشکل شما دارد

  211. سلام من از بچگی مجاری ادراریم مادر زا بسته لود واز سوراخ ریز زیر مجرا عملم کردن ۴ بار الان عفونت مجرا میکنم .فتخم هم عمل کردم کف پاهام هم صافه ایا معاف میشوم

    1. سلام وقت بخیر
      برای بیماری هایی که بیان کردید طبق شرایط بروز رسانی شده شامل معافیت خواهید شد

  212. سلام خسته نباشید بنده مشکل انسداد رود و دئودنوم داشتم ۲سال پیش عمل کردم و الان عود گرفته خسته شدم الان ۱۹ ماهه خدمت دارم میکنم دیگه نمیخوام برم پادگان میخوام معافیت بگیرم از چه راهی اقدام کنم سرباز ارتشم روی جراحی من زخم میشه و بعضی اوقات خون میاد سر همین عصبی میشم و صبحا دوست ندارم برم میخواستم بپرسم ایا میشه معافیت دائم گرفت یا خیر ممنون میشم جواب بدین مرسی❤️

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  213. سلام خسته نباشید ،

    من افتادگی دریچه میترال قلب دارم و اینکه تقریبا ۱ ساله که مشمول شدم،
    میخواستم بدونم الان میتونم معافیت بگیرم ؟
    و اگر آره، میتونم معافیت دائم بگیرم؟

    ممنون بابت پاسخگویی.

  214. سلام من چندین سال پیش شکستگی ترقوه داشتم ایا میتونم معافیت بگیرم ؟ مهم نیست چقدر از شسکتگی گذشته باشه ؟

  215. با سلام آیا آیا جراحی مغز و اعصاب مشمول خدمت است یا معافیت پزشکی کرانیو پلاستی وکرانیو تومی و الآنم دوره افسردگی زیر نظر پزشکان هستم

    1. سلام بایئ با پزشک نظامی مشورت کرده و در صورت تایید درخواست معافیت پزشکی دهید

  216. برای مشاور شارژ کردم الان چطوری میتونم بهتون زنگ بزنم ممنون میشم بگید

  217. سلام
    پسرم جراحی اسلیو و برداشتن کیسه صفرا نموده ایا میتواند معاف دائم شود
    سپاسگزارم

    1. سلام با نوجه به گسترده بودن مشکلات گوارشی مبنی بر معافیت دایم
      تنها ادعای مشمول به بیماری برای معاف شدن کافی نیست؛ بلکه مبتلایان به این بیماری ها باید در مراحل مختلف مورد معاینه قرار گیرند و آزمایشات متناسب با اختلال مربوطه انجام شود و بعد تصمیمات لازم برای معافیت یا عدم معافیت مشمول اتخاذ شود.

  218. سلام
    من اگزما دارم برای معافیت نیاز هست چند درصد از بدن اگزما داشته باشه؟

  219. سلام خسته نباشی من واریکوسل گرید۳ شدید داره در حین خدمت هم هستم میخوام بدوم معافیت بهم میدان یانه اقدام کنم

    1. سلام در برخی موارد مشمولینی که بیماری واریکوسل دارند و تحت عمل جراحی قرار می گیرند، بعد از مدتی بیماری آن ها عود می کند. در این مواقع باید بگوییم که این افراد می توانند از شرایط معافیت پزشکی واریکوسل استفاده کرده و معافیت دائم پزشکی حود را بگی معافیت واریکوسل گرید ۳ به آن نوع معافیتی گفته می شود که مشمول از بالاترین درجه این بیماری رنج می برد رند

  220. سلام من 3سالی میشه ارشد گرفتم، غیبت دارم ، فتق شکم خیلی شدید دارم ، فتق دریچه ایگنوال دارم ،بواسیری نسبتا شدیدی دارم ،انگشت اشارم پیوند استخوان شده ،افسردگی شدیدم دارم ، به نظرتون معاف میشم یا برم بمیرم بهتره؟

    1. سلام از طریق مدارک پزشکی اقدام کنید و حداکثر 3بیماری قابل بررسی میباشد

  221. سلام بنده نجار هستم داخل کارم دست راستم انگشت اشاره ام تمام رگ هایش قطع شده و مشکل اعصابی هم برام به وجود آمده و انگشت شصتم قطع شده قزروفتشم از بین رفته .پای راستم هم چند سال میشه تصادف کردم با متور از پوشت پاشنه پام شارگ قطع شده استخوان پام هم شکسته ازش می لنگم آیا به من معافیت تعلق میگیرد.؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه شما میتوانید از طریق کمیسیون پزشکی اقدام کنید اما نوع معافیت بستگی به شرایط کمیسیون پزشکی دارد.

  222. سلام
    من مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس در ناحیه پشت و قفسه سینه و سر و صورت هستم مشکل افسردگی هم دارم آیا میتونم از خدمت معاف بشم

    1. سلام وقتتون بخیر باشه شما میتوانید از طریق معافیت پزشکی اقدام بفرمایید.

  223. سلام نقرس دارم و اسید اوریک خون من بالا هس و دارو مصرف میکنم و پای چپم درد میگیره

  224. سلام بیماری واریکوسل و مشکل گوارشی هم باعث معافیت میشه؟

  225. من سابقه ایجاد لخته خون تو دوتاپاهام دارم ودوبار تو بیمارستان بستری شدم وپزشک گفته خدایی نکرده احتمال ایجاد دوبارش هست وبیماری دی وی تی دارم وکبدم پروتین اس تولید نمیکنه ینی مشکل گوارشی دارم..
    واینکه تو شهرخودمون منو گفتن معافی الان از مرکز استان تماس گرفتن وگفتن برا معاینه دوباره بیا
    میخواستم بدونم چقد احتمال معافیتم هست؟ اصلا نیازه از مرکز استان دعوت بشیم این مراحل برا همس یا…؟
    ممنون میشم جواب بدین..یاعلی

  226. سلام،من لنفوم‌هوچکین دارم،و برای معافیت پزشکی مراجعه کردم،بهم ۶ماه معافیت موقت دادن‌ تا دوره درمانم تموم بشه،و بعد بهم گفتن،بعداز تموم شدن شیمی درمانیت بیا تا ببینیم وظعیتتو،بعد معافت کنیم،الان این حرفی که بهم زدن،از نظر قانونی همینطور هست،حتما باید معاف موقت می کردن یا اینکه باید،داعم میکردن،ولی بهم گفتن خوب هم بشی بازم باز معاف داعمی

    1. سلام وقت بخیر
      از لحاظ قانونی درسته بعد از بهبودی ممکنه معاف دایم نشید

  227. سلام بنده ۳۴ سالمه بیماری سنگ کلیه دارم بیماری اداری دارم هردو طرف بیماری عصاب دارم بیماری اوستخوان دارم هرتو پا از زانو به ماین بی حس میشن ایه امکان معافیت وجود هست

    1. سلام
      در صورت اثبات بیماری توسط پزشک احتمال دارد

  228. سلام ساختار گوش میانی و داخلی من از کودکی رشد نکرده و قابل درمان نیست وزوز گوش دارم ولی کاهش شنوایی ندارم ، ۲۲ سالمه و مدرکم هم کارشناسی هست امکان معافیت دائم دارم ؟

  229. سلام وقت بخیر در گردنم۲دیسک پوروتوژن و تنگی کانال دوفورامینال دژنراتیو وکمرهم همینجور ۲دیسک بالجینگ به همراه باریک شدن کانال دوفورامینال
    و کوتاهی تاندون اشیل دارم
    مدرکمم فوق دیپلمه ۲سال هم غیبت دارم
    معافیت بهم تعلق میگیره؟؟؟
    ممنون

  230. Habltuid dislocation سلام من این بیماری برای کتف راست دارم ایا امکان معافی هست؟

    1. سلام
      اگر منظور شما در رفتگی عادی است باید بررسی شود

  231. سلام من تحت پوشش کمیته امداد هستم. پدرم ناراحتی قلبی داره خودمم ناراحتی معده رفلاکس دارم و همین طور زخم معده غیبت دارم ۸ سال هر دوتا چششم. ضعیفه به جوری ضعیفه که اب از چشمام میاد سفیدی چشم قرمز میشه. سوزش داره. میتونم معافیت دائم بگیرم

    1. سلام
      در صورت تایید معافیت پزشکی توسط نظام وظیفه بله در غیر این صورت باید توجیه غیبت انجام دهید

  232. سلام من صافی کف پا شدید دارم حالت دفورمیتی و غیبت سربازی دارم میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر امکان معافیت پزشکی میتواند برایتان وجود داشته باشد.

  233. سلام من تو بچگی انسداد شدید روده داشتم میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام وقتتون بخیر اگر هنوز هم وجود داشته باشد امکانش ممکن است وجود داشته باشد.

  234. سلام دست چپ من مادرزادی مشکل داره و انگشتای دستم ناخن نداره و یکی از انگشتام بند انگشت نداره و سر انشگتام درد و سرد و گرم دیر حس میشه و یکیش هم کمی کجه خاستم ببینم با این تعاریف امکان معافیت وجود داره؟

  235. من کله دندونام چرک کرده بدجور بعد دستام عرق میکنه ممکن هست معاف بشم

  236. سلام.
    وقتتون بخیر.
    من فتق اینگوینال عمل شده عود کرده دارم یعنی دوبار عمل کردم. الان هم بعد از دوتا عمل هنوز هم جاش درد میکنه. چاقی مفرط هم دارم BMI 36 هستش. مشکل آسم هم دارم با مدارک پزشکی و fev1 کمتر از 50
    میشه لطفاً راهنمایی ام کنید که معاف دائم میشم یا معاف از رزم
    ممنون

  237. سلام.اگرکسی درخواست معافیت پزشکی درحین تحصیل نماید.ودرخواست وی مورد قبول واقع نشده وجز موارد حین تحصیل نباشد.ایابعداز فراغت یاانصراف ازتحصیل میتواندمجددا درخواست معافیت پزشکی براساس موارد حین فراغت ازتحصیل.را بنماید؟؟چون بیشتر شامل ان موارد است‌. باتشکر.

  238. با سلام!سال 95عمل تورشن انجام دادم(پیچ خوردگی بیضه)سمت راست بعد مدتها بیضه راست خیلی کوچیک شد.رفتم سونوگرافی دکتر بهم گفت بیضه سمت چپ واریکوسل گرید 3 دارید با این حال معاف از رزم میشم یا اینه معاف دائم

  239. با سلام من مجموع عدد ضعیفی چشمام ۷ و خورده ای میشه و اینکه کم خونی از نوع داسی شکل دارم که زود خسته و ناتوان میشم و اینکه چند ساله بیماری پوستی دارم که مدام از قسمت کمر و دستان در حال خارش هستم و خیلی سیاه شدن آیا اینا باعث معافیت میشن؟؟

  240. سلام من به پلیس +100مراجعه کردم و درخواست معافیت دادم و پزشک معاینه کرد و برام بیماری قفسه سینه و شکم و گوارش ثبت کرد ، آیا معاف میشوم یا این که دوباره من را معاینه می کنند

    1. سلام
      بستگی به رای پزشک کمیسیون دارد اما برای بررسی بیشتر پرونده ی پزشکی شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  241. سلام من واریکوسل دارم گرید3 و پام 4 تا از تاندوم های انگشت هاش بر اثر ی حادثه بریده شده و جراحی شده میخواستم بدونم بعد از درخواست معافیت پزشکی نمیشه اگه رد بشه میتونم ادامه تحصیل بدم و معاف میشم

    1. سلام
      چون گرید 3 هستید به احتمال زیاد بهتون معافیت موقت بدهند

  242. سلام من هر دو پاهام رگ شریان لخته خون دارد ایا معافیت میتونم بگیرم

    1. باسلام باید مراحل معافیت پزشکی طی شود طبق قوانین جدید اقدام کنید

  243. سلام من واسه معافی پزشکی اقدام کردم اگه معاف نشم بعدش حتما باید برم سربازی یا اینکه هر موقع خواستم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. باسلام برای معافیت پزشکی دفترچه به صورت خودکار پست میشود

  244. سلام من واسه معافی پزشکی اقدام کردم اگه معاف نشم بعدش حتما باید برم سربازی یا اینکه هر موقع خواستم ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    1. باسلام برای معافیت پزشکی دفترچه به صورت خودکار پست میشود

  245. سلام من اگه معاف نشم بعدش چی میشه باید حتما برم سربازی بعدش چون پرونده تشکیل دادم ممنون میشم یکی راهنمایی کنه

  246. سلام و خسته نباشید،هر دو زانوی من پارگی شدید مینیکس داره،آیا معاف میشم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در زمینه ی معافیت پزشکی قوانینی برای بیماری شما وجود دارد

  247. سلام من سابقه تشنج و بستری دارم ۸ ساله تحت نظر دکتر هستم دارو های مختلف مصرف کردم و اختلال‌ اضطراب هم دارم طوری که بشدت تپش قلب میگیرم پرخاشگری میکنم و کنترلمو گاهی اوقات از دست میدم سابقه و پرونده پزشکی برای تشنج رو دارم ولی اظطراب و استرس چون یک ساله بهش دچار شدم پرونده پزشکی ندارم

    معافیت دائم بمن تعلق میگیره؟

  248. سلام خسته نباشید
    من هم در کمر و هم در گردن هرنی دیسکال(در رفتگی مهر ها ) رو دارم و مدرک تحصیلی دیپلم رو دارم آیا میتوان معافیت گرفت؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای معافیت از طریق بیماری شما بستگی به شدت بیماری و از کار افتادگی دارد

  249. با سلام اینجانب به علت ناشنوایی خفیف که دارم زیر پوشش بهزیستی هستم .و شوهرم یکی از چشمان راستش نابینا هست اما زیر نظر بهزیستی نیستند و خودشان بخاطر این مشکل معاف از سر بازی بوده اند و همچنین چشم چپ ایشان هم ضعیف می باشد و یک فرزند پسر داریم آیا ایشان مشمول معافی می شوند.

    1. سلام وقت بخیر
      برای اقدام معافیت از طریق کفالت شرایط خاصی لحاظ خواهد شد

  250. سلام وبا احترام وقتتون بخیر من کم کاری تیروئید دارم حتی به گفته دکتر تیروئیدم سمی هست حدود ۵ سال هست قرص مصرف میکنم و دکتر گفته تا آخر عمر باید قرص مصرف کنی واین کم کاری باعث شده ویتیلیگو هم توی پوستم بوجود بیاد معاف میشم من ممنون میشم راهنماییم کنید.

  251. سلام خسته نباشید من کف پای صاف دارم و برای استخدام ناجا که رفتم به این دلیل استخدام نشدم همینطور کف دستام هم در حالت عادی تو دمای معمولی کمتر از یک دقیقه مشت میکنم عرق میکنه میخواستم بدونم بخاطر این دو مشکل میتونم معافیت سربازی بگیرم یا نه الان هم معافیت تحصیلی دارم ممنون میشم جواب بدید

    1. باسلام اصولا 6ماه تا یک سال زمان میبرد
      باسلام با توجه بهشرایط شما احتمالا معاف از رزم شوید

  252. سلام
    بنده یک چشمم کمتر از ۳۰٪ بینایی داره و یه مهره کمرم هم شکسته و پلاتین داره ، آیا میتونم معافیت بگیرم؟

  253. سلام وفتتون بخیر ببخشید من به بیماری عفونی htlv1 مبتلا هستم و طبق بخشنامه معافیت دائم تعلق میگیره ، من کارهای اولیه اش رو انجام دادم و منتظر وقت بیمارستان برای آزمایشم ، میخواستم بدونم ممکنه در شورا درخواستم رد بشه و معاف نشم؟

    1. سلام وقت بخیر
      رای کمیسیون و رای شورا تا 95 درصد با یکدیگر مشترک می باشد

  254. سلام وقت بخیر ببخشید من دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه آزاد تهران مرکز هستم ورودی بهمن 99 پذیرش سوابق تحصیلی معدل میخواستم بپرسم اگه من از تحصیل انصراف بدم در مهلت 1 ساله معرفی خودم میتونم برای کنکور ارشد شرکت کنم و درصورت قبولی ادامه تحصیل بدم؟

    1. سلام وقتتون بخیر در صورت داشتن معافیت امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  255. سلام من بر اثر تصادف در ران یک پایم پلاتین وپای دیگرم بر اثر پاره شدن مینسک زانو عمل جراحی انجام داده ام وحساسیت فصلی هم دارم معافیت پزشکی دائم شاملو می شود ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر تعیین نوع معافیت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  256. سلام وقت بخیر
    براmri کمر نوشته برامدگیL4_L5 دیسک .L3_L4 and L5_S1
    وباریک شدن کانال دوفورامینال

    وبرا ام ار ای گردن نوشته:
    برامدگی کم عمق دیسک مرکزی C4_C5
    C5_C6
    برامدگی کم عمق دیسک مرکزی باباریک شدن دژنراتیو دوفورامینال.

    ایابااین شرایط معاف دائم میکنن؟؟
    مدرکمم فوق دیپلمه

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  257. سلام بنده دو بار ترقوه ام از یک ناحیه شکسته و یک بار هم عمل فتق شدم ایا معافیت پزشکی بهم تعلق میگیره؟

    1. سلام وقت بخیر
      بنا برشرایطی از بیماری شما امکان معافیت وجود دارد

  258. سلام نمره یکی از چشم های من ۶ هستش و دیپلم هستم … میتونم معافیت بگیرم؟؟

  259. سلام …یک بار فرار از خدمت داشتم و به دلیل بیماری اعصاب معاف از رزم شدم، ولی نرفتم خدمت در حال حاضر مچ دست چپم 70درصد تخلیه شده آیا اگه خودم رو معرفی کنم معاف میشم؟و آیا میرم زندان؟ با تشکر

  260. سلام من دانشجو هستم و قوز قرنیه دارم، آیا قوز قرنیه شامل معافی میشه؟ چون پلیس +10 که دفترچه رو دادن نبود همچین بندی

  261. سلام من تعرق کف دست شدید دارم در صورتی که چند دقیقه بعد از شست شو مشخص هست که رطوبت و خیسی داره دستم همچنین پیش دیابت دارم و قند خون ناشتا بالای ۲۰۰ هست امکان معافیت دارم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر امکانش میتواند وجود داشته باشد اما تعیین نوع معافیت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  262. سلام خوب هستید یک سوال داشتم من نمره یک چشم ۶:۲۵هست با مدرک دیپلم ایا من معاف دائم هستم

    1. سلام وقت بخیر
      برای این مورد باید شرایط دیگر بررسی شود

  263. سلام خوب هستید یک سوال داشتم من نمره یک چشم ۶:۲۵هست با مدرک دیپلم ایا من معاف دائم هستم

    1. سلام وقت بخیر
      برای این مورد باید شرایط دیگر بررسی شود

  264. سلام‌ من کف پاهام تخته بیضه سمت راست پاره شده معاف دائم میتونم بگیرم

  265. سلام‌ من کف پاهام تخته بیضه سمت راست پاره شده معاف دائم میتونم بگیرم

  266. سلام من حین خدمتم و زخم معده و میکروب معده دارم و نمیتونم غذای پادگان بخورم آیا معافیت دائم بهم تعلق میگیره

    1. باسلام خواستم سوال کنم اقام ویروس رو معده داره ویروس خیلی بده دکترا گفتن ویروس سرطان معده میگیری اصلا نمی تونه غذا بخور نمی تونه راه بره همش درد داره قند هم داره میشه بگین باید چکار کنم معاف می تونه بشه

    2. سلام من دانشجوی مهندسی عمران هستم دو سال دیگه درسم تموم میشه مشکل رباط سلیبی و ینسک زانوی چپ دارم امکانش هست در حین تحصیل برای بررسی امکان معافیت پزشکی اقدام کنم .

  267. با سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    دانشجوی کارشناسی ارشد ترم آخر ۲۵ ساله هستم.
    بنده به چشم پزشکی مراجعه کردم بیماری رتینیت پیگمنتوزا RP رو تشخیص دادن(ضعف شبکیه خفیف تر)،علاوه بر آن مشکل مگس پران و جرقه زدن هم دارم،
    میخواستم از شما بپرسم شرایط معافیت و اینکه آیا میتونم معافیت دائم بگیرم؟
    ممنون میشم اگر ممکن هست بنده رو راهنمایی بفرمایید
    تشکر

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  268. سلام من مشکل شنوایی دارم یه گوشم به طور کامل ناشنواست وا گوشه دومم ضعیفه ایا معاف میشم؟

  269. سلام پسر من ۱۶ ساله هست وبیماری اسکولیوز داره الان باید اقدام کنیم برای معافی یا بعد از دیپلم؟

  270. سلام،من اختلال دیس تایمی و وسواس دارم این دو بیماری جزو معاف از رزم است اما در حال حاضر تحت درمانم و وسواس هم شدید است و داروها پر عارضه میخواستم بدانم برای تکمیل روال درمان ابتدا معافیت موقت میدهند و بعد معاف از رزم میکنند،یا چون اینها را جزو معاف از رزم هستند از همان ابتدا معاف از رزم میکنند؟

    1. سلام
      پرونده ی پزشکی شما کامل بررسی شود لذا با برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  271. سلام خسته نباشید. بنده کیست پاینونیدال داشتم و چند سال پیش عمل کردم و خوبم. مشکل دیگه ای برایم پیش اومده در قسمت مقعد به صورت آبسه مقعدی از قسمت بیرون که هر موقعی ترشح داره و عمل نکردم. آیا آبسه مقعدی معافیت دائم بهش تعلق می گیره؟ اگر خیر، با کیست پاینونیدال معاف از رزم می‌شوم؟ ممنون میشم به این دو سوال پاسخ دهید. سپاس

  272. سلام یک انسان سن 45سال چهار فرزند .مشکلات جسمی روحی .تربیت بچها .مستجری .چطوری میتواند برود سربازی ؟؟؟همه چیز بی برنامه .مجهول هستند.چی وضعی است.اصلا کارشناس اجتماعی و ووو است .

  273. سلام بنده چند بار مورد حمله تشنج هم از نوع کامل و هم نوع ناقص قرار گرفتم و الان هم داروی ضد تشنج مصرف میکنم ایا میشه معافیت گرفت ؟

    1. سلام. باید علت تشنج و نوع بیماری مشخص شود تا به طور دقیق درباره نوع معافیت نظر بدهیم برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. با سلام ۴۵ ساله دارای زن و فرزند و پدر مادرم خیلی ساله جدا شدن و پدرم پیش من زندگی میکنه ۲۳ سال اعتیاد شدید به مخدر ومحرک و قرص اعصاب از بچگی پرخاشگر بودم همیشه مشکل داشتم دندونهای فک بالام نیستن پایینیا هم خراب غذا فقط آبکی.موقعهایی که پاکم قرصهای اعصابمو خونوادم کنترل شده و طبق نسخه بم میدن موقعی که میریزم بهم و خودم قرص گیر میارم میخورم تو بهترین حالت یا بازداشتگاه یا بیمارستان ..چندین بار هم موقعی ک به خود اومدم تو زندان بودم تپش قلب شدید جوری که حالت تهوع دارم انگار البته یه حالت یهویی داره کسی عصبیم کنه اظطراب شدید.از واژه افسردگی تنفر دارم…اقدام ب خودکشی با ۱۵۰تا می تریپیلین داشتم چند روز بعد تو بیمارستان حر بهوش اومدم .درمونگاه….بیشمار…تو جمع که مطلقا نمیتونم برم حاضرم یه جا اویزونم کنن ولی تو جمع نباشم بخام بنویسم یه طومار میشه..فقط بخاطر بچه ام یه کار یه اشنا پیدا کرده واسم واقعا شرایطش واسم خوبه طرفم تا حدودی تو جریان مشکلاتم هست..همه میگن تو با این شرایطی که داری معافت میکنن .بر فرض اصلا معافمم کنن اصلا دو کلام با یکی حرف بزنم ببینم طرفم یه جورایی میخاد سنگ رو یخم کنه بدنم عین بید میلرزه دستامو به زور نگه میدارم ابروم نره به جون یه دونه بچه ام الان اینارو که ب شما گفتم دارم بحال خودم زار میزنم نه ادمی هستم که واسه چیزی به کسی رو بزنم ودنبال منفعتی واسه خودم باشم فقط بخاطر بچه ام تو فکر دنبال معافی رفتم که کار کنم و زندگیشو نزارم مث زندگی خودم شه…از اینکه سنگ صبورم شدیدو نوشتمو خوندین خیلی ممنونن

  274. سلام من تک شنوا هستم گوش چپم نمشنوه معاف داعمم یا معاف از رزم؟

    1. سلام. بلی در صورت کری کامل یک گوش به طور دائم معاف خواهید شد.

  275. سلام و عرض ادب
    میخواستم بدونم در حین تحصیل در دانشگاه میشه برای معافیت پزشکی اقدام کرد؟
    ممنون میشم پاسخ بدید. 🙏🏻🌱

    1. سلام. بسته به نوع بیماری پاسخ متفاوت است برخی بیماری ها امکان بررسی در حین تحصیل دارند و برخی دیگر ندارند.

  276. سلام خسته نباشید من هپاتیت ث داشتم ۶ماه معاف موقت شدم آخرین ازمایش تخصصی نشانگر متوقف شدن بیماری من بوده ولی آزمایش های معمولی من هنوز این بیماری رو دارم آیامن معافیت دائم بهم تعلق میگیره یانه ودوجلسه شورای پزشکی رو رفتم جلسه اول معاف موقت شدم وبیمارستان هم درپرونده من نوشت که بیماری من متوقف شده

    1. سلام اگر پزشک متخصص و آزمایشات نشان دهنده توقف بیماری است خیر امکان معافیت نیست نهایتا معاف از رزم صادر شود.

  277. سلام خسته نباشید هپاتیت سی داشتم به مدت ۶ماه معاف موقت شدم والان طبق آخرین آزمایش تخصصی بیماری من متوقف شده ولی آزمایش های ساده نشانگر بیماری هست آیامعافیت به من طعلق میگیره

    1. سلام اگر پزشک متخصص و آزمایشات نشان دهنده توقف بیماری است خیر امکان معافیت نیست نهایتا معاف از رزم صادر شود.

  278. با سلام لطفا راهنمای کنید و جواب بدید من ۲۲ سالمه من تقریبا ۴ساله بنا ب دلایل و مشکلاتی حسابی مشکلات رو اعصاب و روانم تاثیر گذاشته حتی برا استخدامی سپاه ک خیلی دوس داشتم برم رفتم بنا ب خاطر اون مشکل و کور رنگی رد شدم .در هنگام عصبانیت هرچیزی باشه ازش استفاده میکنم خدای برا خودم عذاب دردسر شده برام.لطفا راهنمای کنید ممنون

    1. سلام. برای دریافت معافیت باید نوع بیماری و پیشینه و اقدامات درمانی ای که انجام داده آید مشخص باشد برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  279. باسلام من 38 سالم بچگی بیضهام عمل کردم وبیضها بالاس خیلی ضیعف معلوم میشه و وقتی را میرم زیر شکمم درد داره ولی دوتا بچه هم دارم آیا معافیت میتوانم بگیرم

    1. سلام . به واسطه مشکل مطرح شده نهایتا مشمول معافیت از رزم خواهید شد برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه انواع معافیت با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  280. کتفم حدود۱۵سالهشکسته ودررفته ودکترا جوابم کردن گفتن که نقص عضوم ایا معاف میشوم

    1. سلام وقت بخیر در نهایت معافیت از رزم به شما تعلق می گیرد

      1. سلام خسته نباشین امروز رفتم کمیسیون پزشکی و پای من پرانتزی میباشد به من گفت برو نظام وظیفه ۳۰ روز دیگه واینکه پاهام خیلی درد میکنه بیشتر از نیم ساعت نمیتونم روی پاهام بایستم و اینکه من متر زدم پرانتز پاهام ۱۵cm میباشد ممنون میشم راهنماییم کنین

        1. سلام وقت بخیر
          برای شرایط شما یک سری قوانین و شرایط وجود د ارد که امکان معافیت برای شما لحاظ شود

  281. ببخشیدمنحدود۱۵ساله کتفم هم شکسته وهم دررفته ضمناحدود۱۲ساله که ۲۴دندان ندارم خاستم بفهمم که معافیت سربازی شامل حالم می شود یانه خیلی ممنونم

    1. سلام وقت بخیر در نهایت معافیت از رزم به شما تعلق می گیرد

        1. سللام وقتتون بخیر برای رای کمیسیون امکان معاف رزم برای شما بستگی با شرایط شما هست

  282. سلام خسته نباشید من از نوزادی تک بیضه بودم آیا میتونم معاف کامل شوم؟

  283. سلام ۱۸ ساله محصلم ۴ ساله دیابت وابسته به انسولین دارم میتونم از معافیت پزشکی دائم استفاده کنم

    1. می توانید برای گرفتن معافیت پزشکی بابت دیابت اقدام کنید

      1. با سلام ۴۵ ساله دارای زن و فرزند و پدر مادرم خیلی ساله جدا شدن و پدرم پیش من زندگی میکنه ۲۳ سال اعتیاد شدید به مخدر ومحرک و قرص اعصاب از بچگی پرخاشگر بودم همیشه مشکل داشتم دندونهای فک بالام نیستن پایینیا هم خراب غذا فقط آبکی.موقعهایی که پاکم قرصهای اعصابمو خونوادم کنترل شده و طبق نسخه بم میدن موقعی که میریزم بهم و خودم قرص گیر میارم میخورم تو بهترین حالت یا بازداشتگاه یا بیمارستان ..چندین بار هم موقعی ک به خود اومدم تو زندان بودم تپش قلب شدید جوری که حالت تهوع دارم انگار البته یه حالت یهویی داره کسی عصبیم کنه اظطراب شدید.از واژه افسردگی تنفر دارم…اقدام ب خودکشی با ۱۵۰تا می تریپیلین داشتم چند روز بعد تو بیمارستان حر بهوش اومدم .درمونگاه….بیشمار…تو جمع که مطلقا نمیتونم برم حاضرم یه جا اویزونم کنن ولی تو جمع نباشم بخام بنویسم یه طومار میشه..فقط بخاطر بچه ام یه کار یه اشنا پیدا کرده واسم واقعا شرایطش واسم خوبه طرفم تا حدودی تو جریان مشکلاتم هست..همه میگن تو با این شرایطی که داری معافت میکنن .بر فرض اصلا معافمم کنن اصلا دو کلام با یکی حرف بزنم ببینم طرفم یه جورایی میخاد سنگ رو یخم کنه بدنم عین بید میلرزه دستامو به زور نگه میدارم ابروم نره به جون یه دونه بچه ام الان اینارو که ب شما گفتم دارم بحال خودم زار میزنم نه ادمی هستم که واسه چیزی به کسی رو بزنم ودنبال منفعتی واسه خودم باشم فقط بخاطر بچه ام تو فکر دنبال معافی رفتم که کار کنم و زندگیشو نزارم مث زندگی خودم شه…از اینکه سنگ صبورم شدیدو نوشتمو خوندین خیلی ممنونن
        .

  284. سلام بنده.،کوبیتیوس والگوس دارم یعنی دستام صاف نمیشه، بیضه نزول نکرده سمت راست که اندازشم کوچکه، و پاهای پرانتزی به فاصله 8 یا 9 سانتی متری دارم،
    و پوست تنه ام و جلوی سینه ام مدتیه که سیاه شده.
    بنده مدرکم کارشناسی و حین خدمتم و تاحلا کمیسیون نرفتم آیا میتوانم معاف شوم.؟؟

    1. سلام اگر بیماری با عمل جراحی و درمان دارویی قابل حل نباشد می توان معافیت دائم گرفت

  285. سلام ببخشید بیماری دیابت هم معافیت داره یا میشه خدمت کرد؟؟

    1. سلام من هم کتفم شکسته هم تتو دارم ۴ جایه بدنم ریم سوراخ شده بود بر اثره چاغو و ترمیم شده ولی با این حال هنوز مشکل تنفسی دارم ایا معاف میشوم ؟

      1. سلام در جواب به این سؤال یعنی آیا تاتو برای سربازی مشکل دارد باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که خیر این موضوع جهت اعزام و یا در طول خدمت نظام وظیفه مشکلی را برای شما دوست عزیز ایجاد نمی کند.
        با پاسخ گویی به این سؤال که آیا تاتو برای سربازی مشکل دارد یا خیر دیگر حتماً‌ نگرانی بابت این مورد ندارید و با خیال راحت برای دریافت دفترچه خدمت نظام وظیفه و اعزام به خدمت اقدام می کنید
        و در رابطه با مشکلات ریه باید با پزشک نظامی مشورت کنید

  286. سلام وقت شما بخیر
    من جراحی رباط صلیبی در دو زانو رو انجام دادم
    میخواستم بدونم شامل کدوم معافیت ها میشم؟
    ممنون از مجموعه خوب شما🙏

    1. سلام وقت بخیر باتوجه به نوع رباط ها و تعداد آنها شامل معافیت از خدمات رزمی و یا معافیت دائم خواهید شد .

  287. سلام من 23سال دارم قلبمو در سن 9سالگی عمل باز انجام دادم و در سن 16سالگی تصادف کردم و کمرم شکسته و ستون فقرات کمرم پلاتین شده دکتر گفته بیشتر از 15کیلو بار بلند نکنم و پای چپم ضعیف هستش ینی نخام توی تصادف ضربه دیده چشمامم ضعیفه ـ آیا معاف میشم؟

    1. سلام خدمت شما، در قسمت معافیت پزشکی باید علاوه بر بیماری ها ، شدت بیماری ، عوارض و نظر پزشک مورد بررسی قرار بگیرد .در ضعیفی چشم نیز شماره چشم حائز اهمیت است.

  288. سلام من20ساله هسام بیماری کرون دارم و آرتریت روماتویید
    درحال دانشجو هستم میخواستم بدونم میشه در همین حین هم درخواست معافی داد؟

    1. سلام خدمت شما، برای بیماری کرون درحین تحصیل نیز میتوانید اقدام کنید اما آرتریت روماتوئید باید حتما فارغ التحصیل شده و بعد اقدام شود.

  289. سلام من مادرزاد پای چپم کج بود و در کودکی با عمل های جراحی زیادی رفع شد و کف دو پام هم صاف هست آیا معافیت دائم میگیرم

    1. سلام. در بررسی معافیت پزشکی وضعیت مشمول در حال حاضر مورد بررسی قرار میگیرد اگر الان مشکل حرکتی دارید یا صافی کف پا منجر به دفورمیتی در مچ پا شده است مشمول معافیت دائم پزشکی خواهید بود.

  290. سلام ببخشید من مادرزاد پای چپم کج بود و در کودکی با عمل های زیادی رفع شد و کف دو پام هم صاف هست آیا معافیت دائم می گیرم ؟

    1. سلام. در بررسی معافیت پزشکی وضعیت مشمول در حال حاضر مورد بررسی قرار میگیرد اگر الان مشکل حرکتی دارید یا صافی کف پا منجر به دفورمیتی در مچ پا شده است مشمول معافیت دائم پزشکی خواهید بود.

  291. سلام وقت بخیر، بنده از وقتی بدنیا اومدم هموروئید داشتم، تو هفده سالگی عمل کردم و دوباره عود کرده الانم ۲۲ سالمه، از دو سال پیش هم طبق تشخیص دکتر فیستول هم دارم .
    چامکان معافیت دائم با شرایط بنده وجود داره؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی دارد که این مشکل چقدر از عملکرد شما را در طول روز مختل کرده باشد. در نهایت در کمیسیون پزشکی برای شما تصمیم گیری می شود

  292. سلام من عمل باز قلبم انجام دادم و دریچه قلبم عوض شده الان دریچه فلزی برایم گذاشتن و نمی توانم کاری هایی سنگین انجام بدم و هنگام انجام فعالیت زود خسته و تنگ نفس می شوم آیا شامل معافیت می شوم یا نه

    1. سلام بنده.،کوبیتیوس والگوس دارم یعنی دستام صاف نمیشه، بیضه نزول نکرده سمت راست که اندازشم کوچکه، و پاهای پرانتزی به فاصله 8 یا 9 سانتی متری دارم،
      و پوست تنه ام و جلوی سینه ام مدتیه که سیاه شده.
      بنده مدرکم کارشناسی و حین خدمتم و تاحلا کمیسیون نرفتم آیا میتوانم معاف شوم.؟؟

      1. سلام اگر بیماری با عمل جراحی و درمان دارویی قابل حل نباشد می توان معافیت دائم گرفت

  293. ببخشید من بیماری تومور ویلمز داشتم و متاسفانه یک کلیه ام را از دست دادم آیا این ها شامل معافیت پزشکی میشود

    1. سلام وقت بخیر امکان دریافت معافیت از رزم را دارید و برای معافیت دائم برای شما کمیسیون تشکیل می شود و نظر کمیسیون مطرح است

  294. سلام بنده هپاتیپ از نوع خود ایمن یا اتوایمن دارم و۱۴سال هست پردنیزولون وآزارام مصرف میکنم معافیت دائم میتونم بگیرم ممنون

  295. سلام من 41ساله هستم کلیم سنگ ساز هست دست چپم رواز شاهرگ عمل کردم شکممو پارسال عمل کردم چشمام هردوشون ناخنک دارن یکی تانزدیکی قرینه ا‌ومده سه تا هم بچه دارم تورو خدا راهنمای کنید ببینید من معافیت می گریم

    1. سلام. با توجه به تعهد مشکلات جسمانی باید بررسی شود که شدت کدام بیماری به اندازه معافیت دائم است برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  296. سلام من 41ساله هستم کلیم سنگ ساز هست دست چپم رواز شاهرگ عمل کردم شکممو پارسال عمل کردم چشمام هردوشون ناخنک دارن یکی تانزدیکی قرینه ا‌ومده سه تا هم بچه دارم تورو خدا راهنمای کنید ببینید من معافیت می گریم

    1. سلام. با توجه به تعهد مشکلات جسمانی باید بررسی شود که شدت کدام بیماری به اندازه معافیت دائم است برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. سلام
        ببخشيد من ساييدگي زانو دارم و منيسك پاي راستم اسيب ديده . امكان معاف شدن هست؟

  297. سلام وخسته نباشید
    من پای راست و یه خورد پای چپ واریسی شده و در راه رفت وایستادن به مدت کوتاه ی پنج تا ده دقیقه ای احساس سوزش و پا درد میکنم.شرایط معافیت دارم یا نه؟

    1. سلام. در صورت خفیف بودن عارضه تنها مشمول معافیت از رزم خواهید شد اما اگر مشکلات حرکتی داشته باشید با تایید کمسیون ممکن است به طور دائم معاف شوید

  298. سلام و خدا قوت
    من پای راست و یه خورد پای چپ واریسی شده و در راه رفت وایستادن به مدت کوتاه ی پنج تا ده دقیقه ای احساس سوزش و پا درد میکنم.شرایط معافیت دارم یا نه؟

    1. سلام. در صورت خفیف بودن عارضه تنها مشمول معافیت از رزم خواهید شد اما اگر مشکلات حرکتی داشته باشید با تایید کمسیون ممکن است به طور دائم معاف شوید

  299. میخواستم بدونم اگه درخواست معافیت پزشکی به هر دلیلی توسط کمیسیون پزشکی رد بشه فرد اعزام میشه؟ یا میتونه بعد از رد شدن ادامه تحصیل؟ بده متشکرم .

    1. اعزام می‌شود مگر در بازه زمانی مجاز قبولی در مقطع بالاتر را بگیرد

    2. سلام و خسته نباشید بنده ۱۸ سال دارم و آسم آلرژی خفیف دارم . آیا برای خدمت سربازی معاف از رزم میشم

  300. سلام من نیمه شنوا هستم و مشکل شنوایی دارم راحت میتونم معافیت دائم از نوع پزشکی بگیرم ولی خب رشته هم جوری هست چه اگه معافیت پزشکی بگیرم کار بهم تعلق نمیگیره آیا میتونم برم خدمت کنم بیام یا نه

    1. اگر مجموع شنوایی دو گوش کمتر از 60دسیبل باشد معافیت می گیرید مگر در صورت درمان یا ارائه درخواست خدمت به نظام وظیفه برای انجام خدمت

  301. سلام من ریفلاکس شدید معده دارم چن بارم دکتر رفتم درس نشد صبحا ک ازخاب بیدار میشم حالم خیلی بد میشه حالت تهوع میاد با صرفه گاهیم سوزش میاد ایا مفافیت شامل حال من میشه؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی به شدت بیماری دارد ولی به طور معمول معافیت دائم به این بیماری تعلق نمی گیرد

  302. سلام و خسته نباشید من متولد ۱۳۶۶/۱/۲۲هستم تقریبن چهارده سال پیش رفتم خدمت سربازی در دوره آموزش نتوانستم ادامه خدمت بدهم پنج سال پیش هم انگشتان دست چپم قطع شدند الان باید از کجا برای معافیت سربازی شروع کنم

    1. سلام وقت بخیر باید به پلیس +10 مراجعه کنید و فرم درخواست معافیت پزشکی را پر کنید

  303. من مشکل کمر درد دارم زانو درد شدید هم دارم گردن همم قفل میکنه معافیت دائم بهم تعلق میگیرد

    1. سلام وقت بخیر معافیت شما بستگی به میزان مشکل شما دارد، در صورتی که مشکل شما در کمیسیون تایید شود می توانید از معافیت دائم استفاده کنید

  304. من مشکل کمر درد دارم زانو درد شدید هم دارم معافیت دائم بهم تعلق میگیرد

    1. سلام وقت بخیر معافیت شما بستگی به میزان مشکل شما دارد، در صورتی که مشکل شما در کمیسیون تایید شود می توانید از معافیت دائم استفاده کنید

  305. سلام من تک پسر هستم و کف پام صاف به نظر شما میتونم معاف بشم یا تو شهر خودم خدمت کنم؟ممنون از شما

  306. سلام من متولد 63مجرد ده سال زندان بودم ناراحتی اعصاب روان دارم دندان مصنوعی متادونی هستم آیا معاف میشم

    1. سلام وقت بخیر برای مشکلات شما کمیسیون پزشکی تشکیل می شود و در صورت تایید می توانید از معافیت پزشکی استفاده کنید

  307. سلام وقت بخیر

    بنده از تیرماه ۱۴۰۰ برای معافیت اقدام کردم. بیمارز قلبی و شنوایی دارم
    کمیسیون دوبار منو به متخصص قلب ارجاع داد و بهم معافیت شش ماهه تعلق گرفت، دوباره بعد از شش ماه به کمیسیون مراجعه کردم و مجددا به دو متخصص جدید و متفاوت ارجاع داده شدم. میخواستم بدونم چنین چیزی عادیه؟ واقعا بلاتکلیف موندم نه معافم میکنند نه اعزام

    1. سلام وقت بخیر معافیت موقت برای طی شدن روند درمان به شما داده شده است. در صورتی که مشکل شما همانطور باقی مانده باشد و یا تشدید شده باشد می توانید از معافیت دائم استفاده کنید

  308. من تست ترام استخوان انجام دادم.ودرمهرهL2به نفع استعوپروز
    T_score(-3/00)
    وبنفع استعوپنی بابرتری درناحیه neck
    T_score(-1/97)
    بنظرت معافم یا ن!؟

    1. سلام وقت بخیر با توجه به شرایط امکان معافیت شما کم می باشد ولی در هر صورت می توانید درخواست دهید که در کمیسیون پزشکی شرایط شما بررسی شود

  309. سلام من مشکل دیسک کمر دارم و ۵ دیس‌ک درگیر دارم که فعلا رعایت میکنم خوبم ولی با کوجیک ترین فشار دردش شروع میشه و کف پام هم صافه الان معافیت شامل منم میشه؟

    1. سلام وقت بخیر معافیت شما بستگی به شدت مشکلات شما دارد و در کمیسیون بررسی می شود

  310. سلام من هم مشکل ستون فقرات که دیسک کمر هست دارم و کف پام هم صافه الان شرایط معافی دارم؟

    1. سلام وقت بخیر معافیت شما بستگی به شدت مشکلات شما دارد و در کمیسیون بررسی می شود

  311. سلام من تصادف کردم خونریزی مغزی بخشی از جمجمه برداشته شده وبا فلز مش تیتانیوم ترمیم شده مشکل عصبی ندارم آیا شامل معاف دائم میشم یا معاف از رزم؟؟

    1. سلام وقت بخیر میتوانید برای کمیسیون پزشکی اقدام کنید

  312. با سلام
    بنده به صورت ژنتیک و مادرزادی استخوان اضافی دارم
    داخل پاها و دست هایم استخوان اضافی رشد کرده آیا معاف دائم میشم؟؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که در عملکرد شما مشکلی ایجاد کرده باشد می توانید برای کمیسیون پزشکی درخواست دهید

  313. سلام من طی دو سال ۳ بار سابقه تشنج ، بیماری صرع ، بیماری قلبی ، و قددی تیروئید دارم +عرق کف دست و پا امکان معافیت هست ؟

    1. باسلام دوست عریز بیماری صرع و تشنج درصورتی که با قرص قابل کنترل باشد معافیت شامل نمیشود بیماری قلبی شما باید بررسی بیشتری انجام شود تیروئید و عرق کف دست هم معافیت شامل نخواهد شد و معافیت رزم را دربر دارد

  314. سلام عرض ادب خواستم ازبابت بخش ۸ تبصره بند ۱۶ معافیت پزشکی آیا در آینده مشکلی بابت انجام کارهای اداری یا گواهینامه مشکلی پیش نمیایید

    1. سلام. معمولا افرادی که دارای کارت معافیت پزشکی هستند برای کار کردن در ارگانهای دولتی با مانع موجه هستند به طور کلی می‌توان گفت اگر بیماری مشکلی برای انجام وظایف محوله در هر ارگان ایجاد نکند احتمال پذیرفته شدن وجود دارد در مورد اخذ گواهینامه کمسیون راهنمایی و رانندگی نظر نهایی را میدهد در مورد مشکل شما مانعی برای اخذ گواهینامه وجود ندارد.

  315. با سلام ،من ۳۳سالمه ،دیابت دارم ،واخیرا دچار دیسک کمر هم شدم ،۱۱تا دندون خراب هم دارم ،برای کدوم مورد امکان معافیت تعلق میگره،با سپاس

    1. سلام. اگر دیابت وابسته به انسولین دارید میتوانید از این طریق معافیت پزشکی دریافت کنید دریافت معافیت در دو مورد بعدی نیاز به بررسی دقیق دارد زیرا شدت درگیری و نوع عارضه ها میتواند در نوع معافیت تاثیر گذار باشد شما میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  316. سلام وقتتون بخیر
    من برای معافیت پزشکی درخواستمو ثبت کردم از بیمارستان امام سجاد برام پیامک اومد که به بیمارستان مراجعه کنم بعد از این که بیمارستان مراجعه کردم پزشک اولیه برام پنج تا بیماری ثبت کرده بود ولی تو خود بیمارستان منشی یکی از پزشک ها گفت نمی تونی بیشتر از سه تا بیماری رو مورد معاینه قرار بدی و گفت این قانون نظام وظیفه است می خواستم بدونم اصلاً همچین قانونی وجود داره یا نه چون برگه نامه ای که تو دست پزشک های بیمارستان امام سجاد بود بیشتر از سه تا بیماریم رو ننوشته بود.

    1. سلام خدمت شما،بله برای معاینات پزشکی محدودیت وجود دارد، درصورتی که بیماری های دیگر در حد معافیت باشند میتوانید مججد درخواست معافیت ثبت کنید تا بررسی شود.

  317. سلام بنده دارنده مدرک کارشناسی هستم چشم راستم نمره ۴٫۵ و ۰٫۷۵ آستیگماتیسم هست و چشم چپم ۵.۵ و ۰.۷۵ آستیگماستیمه و یک سنگ کلیه به ضخامت ۴ میلی متر و یک سنگ کلیه دیگر به ضخامت ۷ میلی متر دارم و همچنین مشکل کم خونی ارثی و کم کاری تیروئید دارم و همچنین بواسیر هم دارم می خواستم بدونم با وجود این بیماری ها آیا امکان معافیت دائم را دارم ؟

    1. سلام خدمت شما،برای ضعیفی چشم با مدرک کارشناسی باید جمع ضعیفی و آستیگمات به عدد ۸ برسد،سنگ کلیه بستگی به نوع سنگ و درمان های انجام شده بررسی میشود،بواسیر اگر داخلی و خارجی باشد و بعد از عنل دوبار عود کند امکان معافیت دارید.

  318. سلام ۶روز پیش یه پیامک ادرس معاینه پزشکی اومد رفتم برای معاینه دکتر معاینه کرد گفت مرحله بعدی منتظر پیامک باش الا ۶ روزه پیامکی که ادرس شورای پزشکی باشه برام ارسال نشده میشه بگید حداکثر کی برام ارسال میشه دکتر معاینه اگه رد کرده باشه ایا باز هم به شورای پزشکی ارسال میشه ممنون می شم جواب بدید

    1. سلام وقت بخیر بله در هر صورت کمیسیون تشکیل میشود و حد اکثر 1 الی 2 ماه طول میکشد .

  319. سلام من ۴۲ سالمه و مجردم واریکوسل گرید ۱ دارم کیست اپیدرمال هم دارم۱۰ تا دندون هم ندارم احتمالا دیسک کمر هم دارم میخواستم ببینم میتونم معافیت دائم بگیرم

  320. سلام. زانوی سمت راست من مبتلا به ازگوداشلاتر هست، عمل جراحی واریکوسل هم داشتم و تقریبا یکسال هست که بیماری قلبی دارم و بعد از تست اکو و آزمایش‌ها متوجه شدم که افتادگی دریچه میترال بصورت مادرزادی دارم. با توجه به شرایط بنده، احتمال معافیت دائم وجود داره؟

    1. باسلام هریک از بیماری های شما باتوجه به گفته های شما معافیت از رزم رو خواهد داشت ولی در صورتی که این بیماری ها مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند در کمیسیون پزشکی بررسی می شود و امکان معافیت دائم را دارید

  321. سلام. من مدت هاست دچار ژنیکوماستی هستم و به نظر خودم شدید حساب میشه. حالا من از کجا باید بپرسم که ببینم مشکل من مصداق ژنیکوماستی شدید هست یا خیر؟

      1. سلام من الان ۲۰ روزه رفتم سربازی دیسک کمر شدیدو واریکوسل و صدوره قفسه سینه مشکل مغزو عصاب دارم ایا بهم معاف دایم تعلق میگیرد

  322. سلام
    من اول مهر امسال عمل فتق اینگوئینال دو طرفه داشتم. آیا با این عمل امکان معاف از رزم شدن دارم؟

    1. آره داداش داری.
      من فتق اینگوینال عمل شده عود کرده دارم.
      دوبار عمل کردم.
      هنوز هم جاش درد میکنه به شدت.
      من به احتمال زیاد معاف دائم میشم.
      ولی تو حتما معاف از رزم رو میگیری

  323. سلام من کف دست و کف پاهام عرق میکنه آزمایش ندادم ولی احتمالا ارثی هست آیا معافیت داره یا نه

  324. سلام خسته نباشید خواستم بپرسم مه دسم پلاتینه ریه هام دچارمشکل شدن پام نقرص داره کلیم ضربه خورده دکترگفته کارسنگین اصلن انجام نده ولی ۲سال ازخدمت سربازی برگشتم دیگه نرفتم ایامعاف میشم یانه

  325. سلام رباط صلیبی زانوم دو بار پاره شده که دوبارم رفتم عمل یه بار پیوند رباط زدن که دوباره پاره شده دومین بارم گفتن زانوت پارانتزیه اون عمل کردن ایا من با این شرایط معاف رزم میشم یا معافیت پزشکی میدن

  326. سلام خسته نباشید . ببخشید من حدود 1 ماه پیش دو بار جراحی هموروئید انجام دادم و در حال حاضر دانشجو هستم و سال آینده فارغ التحصیل میشم خواستم ببینم میتونم معافیت پزشکی بگیرم یا نه؟

    1. سلام خدمت شما، بله اگر بعد از عمل عود کند و مورد تایید کمیسیون پزشکی باشد امکان معافیت دارید.

  327. آیا اگر کسی تنگی مجرا داشته باشد میتواند ب نیروی انتظامی برود یا خیر

  328. سلام خسته نباشید . ببخشید من دو بار عمل هموروئید انجام دادم حدود یه ماه پیش ودر حال حاضر دانشجو هستم و سال بعد فارغ التحصیل میشم . خواستم ببینم میتونم معافیت پزشکی بگیرم . و اینکه تو روند استخدامم مشکلی ایجاد نمیکنه.

    1. سلام اگر بعد از عمل عود کند امکان معافیت دارید ، برای استخدامی بستگی به ارگان و شرکت های دولتی یا خصوصی شرایط متفاوت است و طبق هر شرکت بررسی میکنند.

  329. سلام من کم خونی تالاسمی دارم و با قرص کنترل شده و جراحی کردم طحالم در اوردن تحت نظر پزشکم من داری شرایط معافیت هست یا خیر

  330. سلام من کمر درد و احتمالا انحراف مهره کمر دارم

    و کف دستامم همیشه عرق میکنه میتونم معاف دائم بشم؟

    دفترچه رو پست کردم ولی توی برگه پزشکی گفتم ک سالمم البته کمر دردم توی این مدتی ک دفترچه رو پشت کردم بخاطر کار سنگین ب وجود اومده چکار باید کنم راهی هست ک معاف بشم؟

  331. سلام وقت بخیر
    من متولد سال ۷۶، دارای مدرک کارشناسی پیوسته، طی ۶ سال گذشته تحت درمان روانپزشک و روانشناس و مصرف دارو بوده ام.سابقه یک روز بستری و یک بار اقدام به خودکشی به دلیل بیماری افسردگی ام.
    از شما خواهشمندم بنده رو راهنمایی فرمایید ،آیا کارت معافیت پزشکی به من تعلق خواهد گرفت؟
    از توجه شما سپاسگزارم.

  332. سلام من نمزه چشمم ۴ و چشم چپ ۳ایا معاف از رزم میشوم ؟

  333. سلام وقت بخیر من انحراف دیسک و جابه جایی مهره کمر دارم وطبع ان درد شدیدی هم در پایین تنه احساس میکنم و محدودیت حرکتی دارم ایا شرایط معافیت دائم دارم؟

  334. سلام و وقت بخیر
    بنده یکی از گوشام مشکل اوتیت مدیا و کلستاتوم داره همراه افت شنوایی بین ۵۰ تا ۶۰ دسی بلی که نیاز به جراحی هست. مدرکم هم فوق دیپلم هست. با این شرایط میتونم معافیت دائمی بگیرم؟ با تشکر

  335. سلام خسته نباشد.بنده مادر زادی تک بیضه بودم و بعد از عمل جراحی هر دو بیضه به حالت عادی برگشتن.وبعد مدتی بیضه ای که مشکل داشت ۲ سانت رفت بالا واز حالت عادی کمی فاصله پیدا کرد.آیا این مشمول معافیت از رزم یا معافیت دائم قرار میگیرد. آیا سپاه منو پذیرش میکنه حتی اگه این مشکل رو داشته باشم؟

  336. سلام و عرض احترام ببخشید من چندسال پیش از ناحیه لگن پام شکست پلاتین گذاشتن الان پام کوتاه شده بزور راه میرم حتی نمیتونم وایسم
    آیا من معاف میشم…

    1. باسلام دوست عزیز درصورتی که یک پا کوتاه تر باشد و در راه رفتنن اختلال ایجاد کرده باشد بله

    1. سلام. صافی کف پا در موارد شدید که منجر به دفورمیتی در مچ پا و ایجاد اختلال در عملکرد حرکتی شود منجر به معافیت دائم میگردد در غیر اینصورت مشمول صرفا از خدمات رزمی معاف میشود.

  337. سلام خیته نباشید برای تنگی حالب هر دو طرف میشه حین تعصیل اقدام به معافیت کرد ؟؟

    1. در صورت شدت بیماری در کمیسیون پزشکی برای معافیت دائم یا معاف از رزم برای شما تصمیم گیری میکنند اگر تنگی حالب دو طرفه باشد وبه دستگاه ادراری صدمه خورده باشد شما را معاف میکنند. معافیت حین تحصیل داده می شود

    2. سلام من زانوم ضربه وحشتناکی خورد رباط پام اسیب دید بعد ام ار ای متوجه کسیت شدم تو پام،پامو عمل کردم یک جلسه سلول درمانی انجام دادم ۱۰ جلسه فیزیو تراپی ایا من شامل معافیت دائم میشوم؟

  338. سلام من ۱۷ ماه خدمت کردم بعد فرار کردم
    ارنج دستم خرد شده ‌از ناحیه اکتاسیون ۲۰٪ محدودیت داره و ازناحیه سوپیناسیون هم ۶۰٪ محدودیت داره و رادیوس ارنجم هم معیوب شده
    آیا میتونم بقیع خدمتم رو معافیت بگیرم

    1. سلام ابتدا خود را معرفی کنید و شامل بخشش معرفی کردن خود شوید بعد برای کمیسیون پزشکی اقدام نمائید در صورتی که دامنه حرکتی شما محدود شده باشد کمیسیون پزشکی رای مساعدت خواهد داد

  339. با سلام
    من میخواهم عزام خدمت بشم ولی پاهام پارانتزی و زانوی چپم در باشگاه اسیب جزعی دیده و همچنین چشمم ضعیف هست ایا مشمول معافیت پزشگی هستم؟

    1. سلام باتوجه به میزان پرانتزی و ضعیفی چشم یا آستیگمات بررسی میشود، برای زانو نیز اگر محدودیت حرکت ایجاد شده میتوان اقدام کرد.

      1. سلام خسته نباشید من کمرم اسیب دیده و دچار دیسک توراسیک شدم خعلی درد بدی درستون فقرات دارم و زاوبه کمرم ۶۰ درجه هست ایا امکان معاف شدن دارم یا خیر ببخشید ک مزاحم شدم

    2. مگر بعضه بدخیم دو جلسه شیمی درمانی کرده معاف دائم نمی شود

      1. تومورهای بدخیم که متاستاس داده باشد شامل معافیت دائم میشود

    3. سلام من۲۶سالمه ودندانم همه مصنوعی هست وایسادیم میتونم برای معافیت پزشکی اقدام کنم

      1. سلام. معافیت از طریق دندان مصنوعی در حال حاضر لغو شده است اما چنانچه در تکلم یا جویدن و بلع غذا با مشکل مواجه هستید میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید.

  340. با سلام من از سال ۹۴ فراری هستم
    پارسال در حین کار کردن از روی خونه افتادم و آرنجم از ۴ ناحیه شکست والان کامل باز نمیشه و پزشک قانونی هم دستمو معیوب زد الان من میتونم معافیت پزشکی بگیرم

  341. سلام وقت بخیر من 8 ماهه که خدمت میکنم و متاهل هستم تو این مدتی که خدمت میکنم دچار بیماری اعصاب و روان شدم در حدی که نمیتونم برم پادگان دچار استرس زیاد دلشوره و شب ها خواب ندارم و تا صب بیدارم به دکتر مراجعه کردم و واسم قرص کلونازپام و چند مدل دیگه قرص دادن واقعا نمیتونم ادامه بدم لطفا راهنمایی کنید واسه معافیت چیکار میتونم بکنم. ممنون

    1. سلام. برای دریافت معافیت پزشکی حین خدمت باید با بهداری یگان محل خدمت خود مراجعه کنید در صورت درخواست نامه برای کمسیون پزشکی دریافت کنید. روال دریافت معافیت اعصاب و روان بسیار طولانی است و به سختی امکان دارد فردی در شرایط شما معاف شود.

  342. من به بیماری دو قطبی مبتلا شدم آیا معافیت شامل حالم میشود و 13 سال است داروهای اعصاب مصرف میکنم ممنون

  343. سلام من چند سال پیش استخوان ران راستم شکست الانم پلاتین داخلشه و یک سال بعدش زانوی پای راستم شکست از ۳جا و پین داخلش بود دراوردم الانم زانوم نصفه خم میشود و درد عجیب داره و حتی بعضی موقعه ها راه هم نمیتونم برم یک بار رفتم کمسیون معاف از رزم شدم و الان درحین خدمت هستم اعتراز زدم برا کمسیون احتمال معاف کامل هست

    1. سلام. نوع معافیت به نظر کمسیون پزشکی وابسته است این کمسیون با توجه به شرایط مشمول و شدت بیماری رای به معافیت از رزم یا معافیت دائم میدهد.

  344. سلام.من هیپوسپادیاس متوسط دارم و بعضی شب ها شب ادراری هم دارم و ضربان قلبم هم نا منظم میزنه…میخواستم بینم شامل معافیت دائم میشه؟

    1. اگر هیپوسپادیاز گلاندولار نباشد معافیت دائم دارد . اگر مدرک کارشناسی یا بالاتر دارید معاف از رزم .
      شب ادراری اگر در مراکز بیمارستانی نظامی اثبات شود معاف از رزم دارد.

      1. سلام من متولد ۱۳۵۵ هستم تا الان مشمول بودم غیبت داشم ۶ ما پیش جراح کردم بغضه سمت چپم در آوردم حالا اقدام کردم برای معافیت پزشکی رفتم دکتر اول برای زده بعضه بدخیم رفتم بیمارستان معاینه کرده الان ۴۰ روز ولی هنوز از نظام وظیفه برایم پیامک نیامده معاف دائم می شوم غیبتم برای معافیت مشکلی ندارد

        1. سلام خیر برای معافیت پزشکی غیبت مانع نمیشود. احتمال معافیت دائم کم است.

    2. سلام و عرض احترام ببخشید من چندسال پیش از ناحیه لگن پام شکست پلاتین گذاشتن الان پام کوتاه شده بزور راه میرم حتی نمیتونم وایسم
      آیا من معاف میشم…

      1. باسلام دوست عزیز درصورتی که یک پا کوتاه تر باشد و در راه رفتنن اختلال ایجاد کرده باشد بله

  345. سلام خسته نباشید من تاندوم انگشت دست راستم قطع شده و پیوند زده شده و ضعیف شده و توی پای راستم توده بوده که عمل شده ولی زیاد که راه میروم پام درد می‌گیرد و کف پا هم عرق می کند آیا این شامل معافیت میشه این سه مورد خیلی ممنون

    1. سلام اگر درحال حاضر برای شما محدودیت حرکتی ایجادکرده و به تایید شورای پزشکی برسد معافیت دائم و اگر محدودیت ندارید معاف از رزم.

  346. سلام عرض ادب ببخشید من پای راستم رو عمل کردم بعلت بیماری اکسوزتوز که دیر اقدام کردم شده بود سرطان خوش خیم وجای جراحی روی پای راستم ۲۰سانت بخیه خورد وبخوبی زانوم راست نمیشه و خوبم نمیتونم راه برم به بیماری واریکوسل هم دارم از نوع گرید 3سن بنده هم 42ساله هستم و دندانهامم 22تاش کشیدم الان کلا 10تا 12دندان خراب دارم میشه لطف کنید راهنماییم کنید که آیا میتونم معافیت پزشکی بگیرم قبلن هم فتخ شدم اما عمل کردم ولی درکل نمیتونم خوب رو پاهام بمونم لطفاً کمکم کنید باتشکر

    1. •سلام اگر واریکوسل گرید ۳ باشد و نیاز به عمل دارد، بعد از عمل اگر عود کند و گرید ۳ وبالاتر باشد معافیت دائم است، و برای دندان اگر باعث اختلال در جویدن و تکلم شما شده است که مشهود است می توانید برای معافیت اقدام کنید.

  347. سلام .بنده سال ۹۳ مننژیت داشتم.البته هنوز عوارض و سردرد هاش هم هرازگاهی هس.شامل معافیت میشه؟

  348. باسلام
    بنده درخودرو بودم وخودرو نیز واژگون شده است وزانوی دست راست خودم شکسته و پلاتین توش گذاشتن الان
    خواستم بدانم برایم معافیت دائم میدهندیاموقت یامعاف از رزم

    1. سلام وقت بخیر با توجه به شرایط موجود امکان معافیت موقت بیشتر است

  349. سلام ، خسته نباشید ، من کم کاری تیروعید دارم و پای راستم موقع راه رفتن کج است و گوش سمت چپم 40 درصد شنوایی داره و فکم هم مشکل دارد فک پایینم جلو تر از فک بالاییم است ، معاف داعم میتوانم بگیرم؟؟

    1. سلام. شما در زمینه های متععدی دارای مشکل هستید برای بررسی جداگانه هر موضوع با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. سلام ببخشید سل ریوی فعال معافیت بهش تعلق میگیره؟؟
        ممنون از پاسخوگوییتون

        1. سلام خدمت شما بله درصورت داشتن سل ریه فعال امکان معافیت دائم به شما تعلق میگیرد.

  350. سلام و عرض ادب
    ببخشید میخاستم بدونم بیماری قوز قرنیه با شدت ۴۷.۶ معافیت پزشکی شاملم میشه؟

    1. سلام. با توجه به عارضه های ایجاد شده توسط این بیماری و نوع مدرک تحصیلی نوع معافیت شما میتواند متفاوت باشد.

      1. سلام من عمل دیسک کمر انجام دادم مهره ۳و۴و۵ وتاحالا درد وکمر شدید دارم واز سال ۹۵ سرباز فراری بودم معافیت بهم تعلق میگره ممنون

        1. سلام وقت بخیر
          دوست گرامی معمولا در نظام وظیفه برای جراحی مهره 4-5 معافیت دائم صادر می کنند.با توجه به اینکه شما در بیرون از بیمارستان نظام وظیفه جراحی انجام داده اید تعلق گرفتن معافیت دائم شما مشروط به برگزاری کمسیون پزشکی در بیمارستان نظام وظیفه و شورای عالی نظام وظیفه می باشد.

  351. سلام و عرض ادب
    آیا بیماری قوز قرنیه چشم با شدت ۴۷.۶ معافیت دائم شاملم میشه؟

    1. سلام. با توجه به عارضه های ایجاد شده توسط این بیماری و نوع مدرک تحصیلی نوع معافیت شما میتواند متفاوت باشد.

  352. سلام
    من هم زخم معده دارم
    هم آرتروز دارم و پوکی استخوان
    امکان معافیت دارم ؟؟؟

    1. سلام. بستگی به شدت بیماری ها دارد با مشاوران تماس بگیرید

  353. سلام من سندرم ژیلبرت دارم دکتر بهم گفته کار سنگین نباید انجام بدم ایا معافیت میتونم بگیرم ؟

  354. سلام و درود
    می خواصتم بپرسم آیا بیماری :
    لوپوس اریتماتوز بخش بیماری های روماتیسم هم باعث معافیت کامل از سربازی می شود آیا؟
    ممنون

  355. سلام
    بنده در زمان کودکی عمل واریکوسل و هیدروسل را انجام داده ام.
    آیا امکان معافیت برای من وجود ندارد ؟

  356. با سلام پسرم معاف دائم شده بخاطر جوش نخوردن در رفتگی درفست راست مال سال ها پیش هست این مشکل شنا نتوونسته بره درد میکرده البته مبخواستم معاف از رزم بشه حالا معاف دائم شده آیا واس استخدامی مشکل داره چکار کنیم حالا

    1. سلام این مورد بستگی به شرایط اختصاصی شرکت ها یا ارگان های مختلف برای استخدامی دارد.

  357. سلام من مشکل شکستگی شانه دارم الانم مشکل دامنه حرکتی دارم بعدم پام شکسته و الان پام حدودا 2.5سانت کوتاەتر شدە با این شرایط معاف میشم

    1. سلام این مورد به بررسی و تایید کمیسیون پزشکی نظام وظیف نیاز دارد و فقط معاف از زرم می شوید

        1. سلام من۳۸ساله هستم بیماری رمانتیس مفصلی شدید دارم میتوانم معافیت از سربازی بگیرم

          1. سلام وقت بخیر فردی هستم با توجه میزان رمانتیس مفصلی شما و درجه حاد بودن ان میتوان معافیت پزشکی برای شما صادر کرد

  358. سلام من هم تشنج خفیف و هم صرع دارم و تشنجهای بدی میکنم اما ایندفعه شانس من بر خلاف دفعات قبل در نوار مغزم چیزی نشان داده نشد…هیچ مدرکی از سوابق ندارم الان باید چکار کنم واقعا گیر کذدم

    1. سلام شما میتونید در زمان اموزشی یا زمان یگان نیز دوباره به بهداری مراجعه کنید و انجا دوباره درخواست بدید و دوباره بررسی میکنند و ارجاع میشوید به بیمارستان و اگر تشخیص داده شد به احتمال قوی معافیت دایم میگیرید چون 4 نوع صرع داریم و اگر صرع بزرگ داشته باشید معاف میشوید

  359. سلام و درود
    من لیسانس دارم و نمره چشم راست 4.75 و نمره چشم چپ هم 4.25 نزدیک بین هست ؛ کف پای صاف دارم و کمی پاهام پرانتزی شده ضمنا واریکوسل درجه 3 هم داشتم که سال 97 عمل کردم؛ با این تفاسیر آیا امکان گرفتن معافیت دارم را دارم یا نه؟

  360. سلام، ببخشید من آشیل پام کوتاهه جوری که تویه دسشویی هم روی انگشتای پام میشینم و باید دستمو به یه چیزی بگیرم، آیا معاف میشم از سربازی یا خیر؟؟

    1. سلام. دریافت معافیت پزشکی ( کوتاهی تاندون) با توجه به شدت بیماری و اختلال حرکتی فرد و همچنین با توجه به مقطع تحصیلی بررسی می شود. برای مقاطع تحصیلی بالای دیپلم معاف از رزم داده می شود.

  361. سلام.من شرایط ندارم برا معافیت هیشکی نیست به‌داد‌ ما برسه هر چقدرم‌ هزینش باشه نوکرشم‌هستم

  362. سلام ، خسته نباشید
    من 18 سالمه و از 10 سالگی اگزما دارم و تحت نظر متخصص پوست و مو هستم ، که پوست سر و هر دو دستم به اگزمای شدید مبتلا هستند از 6ماه پیش هم صورتم به اگزما مبتلا شده ، خواستم بدونم امکان اینکه معافیت دائم بگیرم هست یا فقط معافیت رزم بهم میدن
    یه سوال دیگه ؟ من فعلا معافیت تحصیلی دارم میتونم الان اقدام کنم یا باید معافیت تحصیلی تموم بشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام. دریافت هرگونه معافیت پزشکی به تایید کمسیون های پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد اگر عوارض اگزما شدید باشد و علاوه بر بدن در صورت هم دیده شود امکان دارد به صورت دائم معاف شوید.

      1. سلام من بیماری cml دارم چند ماه تحت نظر دکترم شامل معافیت میشم یا نه

  363. سلام ببخشید من پارسال بیماری عفونتی داشتم ولی الآنم کمر درد زانو درد دارم وخسته میشم عصبی میشم

  364. من چند سال پیش تو کودکیم باد فت داشتم و عمل کردم ولی دوباره برام پیش اومده این مشکل میخاستم ببینم این مریصی میشه معافیت پزشکی گرفت؟
    و دوم اینکه من انگشتای پام هر دو پا انحاراف داره جوری که کفش پوشیدن سخته و مشکل سازه برام میتونم معافیت بگیرم برای این مشکلم؟

    1. سلام. اگر مشکل شما باعث ناتوانی در راه رفتن یا محدودیت حرکتی شده باشد معافیت دائم داده میشود در غیر اینصورت برای هر دو مشکل عنوان شده از خدمات رزمی معاف میشوید.

      1. سلام من فرزندم از ۱۴ سالگی خارش شدید در سراسر بدن داشت وبه پزشکهای متعددی مراجه کردیم که تشخیص درستی ندادند وبه الرژی وحساسیت شک داستندکه چندین سال طول کشید ومشکل گوازشی نیز پیدا کرد وبهد از چند سال به همین منوال زردی چشم وپوست نیز اضافه شد ودر اخر در بیمارستان بستری گردید بعد ار انجام ازمایشات مختلف اتو ایمیون پانکراتیت وزخم روده +psc+ucسابقه بیماری نشون دادند در حال حاصر هم تحت درمان میباشد وداروی سولفاسالازین وپردنیزلون و هر دوماه ۳ عدد امپول رمکید استفاده میکند ایا مشمول معافیت میباشد

        1. سلام وقت بخیر بله باید روند درخواست را پیگیری کنید تا در کمیسیون پزشکی نظام معافیت دایم را اخذ کنید .

  365. سلام من اگزما پوستی دارم روی دست چپم بعضی وقتا خارش های خیلی وحشتناکی داره ایا معافیت شامل منم میشود؟؟

    سینوزید هم دارم

    1. سلام . معافیت به نظر کمسیون های پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد که به شدت بیماری و درمان پذیری ان ربط دارد برای دریافت معافیت پزشکی ابتدا درخواست خود را از طریق مراکز پلیس +۱۰ثبت کنید .

  366. سلام و خسته نباشید
    من الان نزدیک به 5 ماه خدمتم و تازه فهمیدم که پوکی استخوان دارم و نمره پوکی استخوان بالای 2.7 هست آیا امکان معاف شدن هست؟؟

        1. سلام اگر بهمراه دفورمیتی پا مثل Hill Valgus باشد بله معافیت دائم میتوان گرفت

    1. سلام ببخشید من پارسال بیماری عفونتی داشتم ولی الآنم کمر درد زانو درد دارم وخسته میشم عصبی میشم

  367. سلام
    من بیماری بی اختیاری ادراری و شب ادراری دارم خواستم بدونم معاف میشم

    1. با سلام شرایط باید بیشتر بررسی شود تماس بگیرید .

      1. سلام خسته نباشید وقت شما بخیر جناب من مشکل الت دارم گوشت اضافی داره وزگیل درد زیادی دارم میتونمبا مراجعه به پزشک معاف بشم لطفا راهنمایی کنید

    2. سلام من هم تشنج خفیف و هم صرع دارم و تشنجهای بدی میکنم اما ایندفعه شانس من بر خلاف دفعات قبل در نوار مغزم چیزی نشان داده نشد…هیچ مدرکی از سوابق ندارم الان باید چکار کنم واقعا گیر کذدم

    3. سلام من بیماری cml دارم چند ماه تحت نظر دکترم شامل معافیت میشم یا نه
      ممنون

  368. سلام . وقت شما بخیر . ببخشید من رو الان بخاطر بیماری ریوی از معافیت دائم به معافیت از رزم تبدیل کردن و من زخم معده هم دارم که از اون انصراف داده بودم . میشه در حین خدمت باعث معافیت دائم بشه ؟
    در ضمن غلظت خون هم دارم .

    1. با سلام اگر خودتان پیگیری کنید یا در شرایط بدی قرار بگیرید که سلامتی شما در خطر باشد .بله.

  369. سلام . وقت شما بخیر . ببخشید من رو الان بخاطر بیماری ریوی از معافیت دائم به معافیت از رزم تبدیل کردن و من زخم معده هم دارم که از اون انصراف داده بودم . میشه در حین خدمت باعث معافیت دائم بشه ؟
    در ضمن غلظت خون هم دارم .

    1. با سلام اگر خودتان پیگیری کنید یا در شرایط بدی قرار بگیرید که سلامتی شما در خطر باشد .بله.

  370. سلام
    آیا بیماری هپاتیت اتوایمیون مشمول معافیت پزشکی می‌شود یا خیر؟
    سپاس

      1. سلام ببخشید من پارسال بیماری عفونتی داشتم از پارسال دارم قرص میخورم ولی خوب نمیشه بدنم درد داره خسته میشم عصبی میشم کمر درد و زانو درد دارم چه کار باید بکنم

  371. سلام عرض ادب.
    ببخشید بنده ی سوال داشتم.
    من یه پام کامل پلاتین هست از بالای لگن تا پایین پا بینی ام هم ضربه خورده نفس نمیتونم درس بکشم اذیت میشم موقع خواب خواستم بدونم آیا معافی خدمت برام صورت میگیره

    1. سلام بله میشود جهت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید اما واجد شرایط هستید

      1. سلام با عرض پوزش ببخشید من لاغری شدیدی دارم قدم 176و وزنم47کیلو هست و بیماری اگزمای پوستی دارم و افسردگی شدیدهم دارم ولی بخاطر فشار خانواده مجبورم برم به سربازی یا منو خدمت میفرستن ……

        1. سلام. معافیت با توجه به مدرک تحصیلی بررسی می شود با مشاوران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی بکنند

        2. شما می توانید با مراجعه به دکتر متخصص و تایید بیماری برای معافیت پزشکی اقدام کنید ، اگزما اگر وسیع و شدید باشد و همچنین مقاوم به درمان باشد معافیت دائم تعلق میگیرد، اگر افسردگی در مرحله شدید است نیزمعافیت دائم است، لاغری مفرط معافیت از رزم دارد

        3. سلام خسته نباشید من تک بیضه هستم ایا معاف دائم میشوم یا نه؟

          1. سلام وقت بخیر معافیت از رزم به شما تعلق می گیرد

      2. سلام من سرونگرافی چند بار کردم بغضی میکن مادرزادی ی کلیه داری بعضی میگن از دست دادی ایا معافیت دائمی شامل تک کلیه میشود

        1. سلام من ۳۱ ساله هستم سه سال از اخرین مدرک تحصیلیم میگذره و مشکل ریه و اسم دارم مشکلات وریدی دارم طبق داپلری و‌عکسی که از پام گرفته شده پای چپم از پای راستم بزرگ تره و‌همیشه تورم شدید داره تا زیر ران ایا مشمول معافیت سربازی خواهم شد ، ممنونم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید