چگونه معافیت سربازی بگیریم؟

شرایط دریافت معافیت سربازی چیست؟

آیا می دانید برای معافیت سربازی چه باید کرد ؟!

این سوال که ” چطور معافیت سربازی بگیرم؟! ” ، پرسشی است که حداقل یک بار برای تمامی مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی پیش آمده است و افراد بسیاری بدنبال پاسخ آن هستند . چرا که گذراندن دو سال در پادگان ها نظامی و زیر نظر مقامات انتظامی ، کار سختی بوده و با روحیه ی هر کسی سازگار نیست .چگونه معافیت سربازی بگیریم

به همین دلیل ، در این مقاله قصد داریم که علاوه بر معرفی هر یک از روش های چگونه از خدمت سربازی معاف شویم، توضیحاتی مختصر را درباره هر یک از آن ها به شما همراهان ارائه کنیم . به یاد داشته باشید که همواره می توانید با همفکری با متخصصین مرکز مشاوره آویژه، اطلاعات جامع درباره شرایط معافیت خدمت سربازی را دریافت کنید .

یکی از درگیری‌های بزرگ فکری جوانان و نوجوانان از سن هجده سالگی به بعد، سربازی است. به همین دلیل آن‌ها به هر جایی دست می‌اندازند تا از این مرحله زندگی فرار کنند یا دیرتر آن را بگذرانند. اما لازم است بدانید که اولین قدم برای معافیت از سربازی، مشورت با مشاوران و داشتن علم و دانش مربوط است. در این قسمت از سایت آویژه قصد داریم؛ تمام سوالات ذهنی شما درباب مراحل معافیت سربازی، شرایط معافیت سربازی و راه‌های آن را پاسخ دهیم.

برای معافیت سربازی چه باید کرد؟

یکی از سوالات مهم اکثر خانواده‌هایی که نگران استرس‌های فرزندشان هستند این است که از چه راه هایی و چگونه از خدمت سربازی معاف شویم؟ قبل از بررسی این سوال پرتکرار خوب است بدانید که همه‌ی قوانین نظامی شرط‌های خاصی دارند که باید آن‌هارا بررسی کنید. توصیه آویژه به شما این است که پیش از اینکه برای معافیت اقدام کنید، از تمامی شرط‌ها و قانون‌های معافیت اطلاعات کسب کنید.

خوب است قبل از اقدام به معافیت، بدانید که معافیت پزشکی، معافیت کفالت، معافیت ایثارگران، معافیت بنیاد ملی نخبگان و معافیت عفو رهبری(بخشودگی سنی) از راه‌های گرفتن معافیت هستند.

به‌علت تعداد زیاد روش‌های معافیت ممکن است شما یکی از این شرایط را داشته‌باشید؛ اما با نداشتن آگاهی‌های لازم معافیت خود را از دست بدهید. بنابراین اولین قدم برای گرفتن معافیت سر زدن به یک مشاوره خوب است تا شما را از آخرین قوانین و ضوابط در حال تغییر آگاه کند و بهترین راه را برای معافیت شما در نظر بگیرد. بعد از این‎که مشاور مناسب خود را پیدا کردید آن‌‎وقت در خودتان به دنیال بهترین راه برای معافیت می‌گرید.

مراحل دریافت معافیت سربازی

 

قوانین معافیت سربازی در سال جدید چیست؟

همانطور که می‌دانید نظام هرساله قوانین معافیت سربازی را پایه گذاری می‌کند و قوانین قبلی دوباره بررسی می‌شوند و این قوانین به دستور مجلس و با صلاحدید آن‌ها درگیر تغییرات می‌شود. بهتر است قبل از اینکه قوانین جدیدی که امسال برای معافیت از سربازی وضع شده را بررسی کنیم به این نکته اشاره کنیم که لازم است همیشه به یاد داشته باشید قوانین جدید که وضع می‌شود؛ مخصوص عوام سربازان نیست و هرکس باید برای پیدا کردن شرایط معافیت خدمت سربازی ، تحقیقات کافی را انجام دهد.

طبق گفته بزرگان مجلس، امروزه خدمت برای دولتی‌ها بیست و چهارماه، برای مسلح‌ها در مناطق عادی بیست و یک ماه ، برای مسلح‌های مناطق محروم نوزده ماه و برای مناطق امنیتی که درگیر هستند؛ هجده ماه می‌باشد. همچنین با توجه به تعداد زیاد دانشگاه‌ها، زیاد شدن کسری خدمت‌ها و کم شدن موالید تعداد سربازان کم شده است؛ اما با وجود این تعداد کم، ستاد انتخاب خاصی برای زیاد کردن زمان خدمت نگرفته‌است.و خبر خوب دیگری که لازم است بدانید این است که ستاد تصمیم دارد حقوق سربازها را زیاد کند و این امر مایه خوشحالی فراوان بسیاری از سربازان می‌شود.

موارد معافیت سربازی شامل کدام است؟

در بخش قبلی نام راه‌هایی که می‌توان از طریق آن‌ها معافیت گرفت را بیان کردیم و در این قسمت به بررسی تک تک این موارد می‌پردازیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط معافیت پزشکی سربازی

در پاسخ به این سوال که ” چگونه معافیت پزشکی بگیریم ؟! ” ، باید گفت که یک قاعده ی کلی در این نوع از معافیت ها وجود دارد . بر اساس این قاعده نانوشته ، تنها افرادی به دلیل مشکلات پزشکی معاف می شوند ، که برای انجام فعالیت در ارگان های نظامی ، توان کافی را نداشته باشند . پس اگر عارضه ی جسمانی و روانی مشمول یا ناتوانی او در حدی باشد که نتوان برای او هیچ کاری در ارگان های نظامی پیدا کرد ، فرد معاف می شود . چرا که دردسر های نگهداری چنین فردی در پادگان ، از منفعت های آن بیشتر است ! ( دقیقا به همین دلیل است که افرادی با تحصیلات دانشگاهی ، سخت تر می توانند معافیت پزشکی بگیرند ! )چگونه معافیت سربازی بگیریم

در یک تقسیم بندی کلی از نظر قواعد پزشکی ، مشمولان به 4 دسته تقسیم می شوند :چگونه معافیت سربازی بگیریم

  1. افراد سالم
  2. افراد ناتوان در انجام خدمات رزمی
  3. افراد نیازمند به گذراندن دوره درمانی به منظور آمادگی برای خدمت نظام وظیفه
  4. افراد به کلی ناتوان از انجام هر گونه خدمت در پادگان ها و ارگان های نظامی

بنا بر این تقسیم بندی ، افراد مختلف ، با توجه به شرایط جسمی ، روحی و توانمندی هایشان ، مشمول احکام متفاوتی می شوند . برای اطلاع از جزئیات هر کدام از این دسته های 4 گانه و اطلاع از شرایط خودتان ، می توانید مقالهشرایط معافیت پزشکی سربازی-آیین نامه معافیت پزشکیرا مطالعه کنید !

نظام وظیفه

شرایط معافیت کفالت سربازی

برای پاسخ به این سوال که ” شرایط معافیت سربازی کفالت برای خدمت سربازی چیست ؟! ” باید به قوانین و مقررات این موضوع توجه کنیم . بر اساس قوانین معافیت کفالت ، عده ای از مشمولین که شرایط مورد نظر برای استفاده از این نوع معافیت ها را داشته باشند ، می توانند کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی را دریافت کنند . لیست این مشمولین به شرح زیر است :چگونه معافیت سربازی بگیریم

  1. یگانه فرزند ذکور مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت
  2. یگانه مراقب یا نگهدارنده مادر فاقد شوهر
  3. تنها برادر تنی سرپرست خواهر فاقد پدر ، همسر و فرزند ذکور
  4. یگانه نوه ذکور نگهدارنده جد فاقد فرزند یا جده فاقد شوهر و فرزند
  5. یگانه سرپرست برادر کمتر از 18 سال تمام
  6. و …چگونه معافیت سربازی بگیریم

بدلیل طولانی بودن لیست افراد مشمول دریافت این نوع از معافیت که بر اساس آیین نامه های معافیت کفالت ، تهیه و تنظیم شده است ، امکان نام بردن از تمام افراد این لیست ، امکان پذیر نیست . شما از عزیزان می توانید به منظور اطلاع از جزییات کامل این فهرست و بررسی وضعیت مشمولیت خود با توجه به آیین نامه های معافیت کفالت ، مقالهچگونه معافیت کفالت سربازی بگیریم؟مطلعه فرمایید .چگونه معافیت

شرایط معافیت ایثارگری سربازی

راه های معافیت سربازی ایثارگری: این معافیت مخصوص افرادی است که فرزند شهدا و جاویدالاثر، ایثارگران هستند. همچنین مخصوص افرادی است که جانبازی ده درصد و بالاتر دارند. فرزند خوانده قانونی جانبازان و مشمولانی که با بانوان جانبازان 25 درصد و بالاتر ازدواج کنند نیز شامل این معافیت می‌باشند.

پس از کش و قوس های فراوان مجلس و مسئولان ستاد کل نیرو های مسلح ، قوانین جدید در حوزه ی معافیت ها و کسری خدمت ایثارگری ، تصویب و ابلاغ شد . به همین دلیل ، برای اینکه بدانیم چگونه می توانیم معافیت ایثارگری خدمت سربازی بگیریم ، باید به این قوانین توجه کنیم . بر اساس مقررات جدید معافیت ایثارگری ، به مشمولانی که از امتیاز ایثارگری پدرشان استفاده می کنند ، به ازای هر امتیاز ، 12 روز کسری خدمت می گیرند . نحوه محاسبه امتیازات بدین صورت است :چگونه معافیت سربازی بگیریم

  1. هر یک ماه حضور در جبهه : 1 امتیازچگونه معافیت سربازی بگیریم
  2. هر یک درصد جانبازی : 1 امتیازچگونه معافیت سربازی بگیریم
  3. هر یک ماه اسارت : 1 امتیازچگونه معافیت سربازی بگیریم

بدین ترتیب ، میزان کسری تعلق گرفته به شما ، کاملا وابسته به میزان امتیاز شما دارد . بعلاوه ، بر اساس گفته های سردار ابراهیم کریمی ، جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ، 3 گروه از افراد می توانند به جای کسری خدمت ، مستقیما معافیت بگیرند . این افراد عبارتند از :

  1. افرادی که پدرشان حداقل 30 ماه سابقه رزمندگی داشته باشد
  2. افرادی که پدرشان حداقل 25 درصد جانبازی داشته باشدچگونه معافیت سربازی بگیریم
  3. افرادی که پدرشان خداقل 24 ماه سابقه اسارت داشته باشد

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از میزان دقیق کسری خدمت تعلق گرفته و یا بررسی شرایط معافیت خود ، با متخصصان ما در دپارتمان نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

چگونه معافیت سربازی بگیریم؟

 

شرایط معافیت بهزیستی سربازی

یکی از انواع راه‌ها برای گرفتن معافیت، معافیت از طریق بهزیستی است. تعداد بسیاری از افرادی که شامل خدمت سربازی هستند؛ خانواده یا خود آن‌ها مددجوهایی هستند که سازمان بهزیستی آن‌ها را پوشش می‎دهد. این معافیت مخصوص خانواده‌هایی است که بهزیستی یک یا دو نفر ازآن‌ها را تحت پوشش خود قرار داده‌است. در این صورت فرد می‌تواند از معافیت بهزیستی استفاده کند. این معافیت مخصوص افرادی است که:

  1. فرزند فرد تحت پوشش بهزیستی باشد.
  2. مادر فرد زنده باشد و تحت پوشش بهزیستی باشد و پدر او فوت شده باشد.
  3. پدر یا مادر فرد به‌دلیل معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشد.
  4. همسر فرد به‌دلیل معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشد.

با داشتن این شرایط، فرد می‌تواند برای معافیت اقدام کند.

بسیاری از افراد این معافیت را با معافیت کفالت اشتباه می‌گیرند اما باید بدانید که این معافیت با اینکه بسیار شبیه هستند؛ اما تفاوت‌های جزئی کمی باهم دارند. اگر بخواهیم تعدادی از این تفاوت‌ها را نام ببریم باید بگوییم که:

  • از شرط‌های اصلی معافیت کفالت این است که فرد مشمول به سن 18 سال رسیده باشد؛ اما در معافیت بهزیستی محدودیت سنی وجود ندارد.
  • یکی دیگر از شروطی که در معافیت کفالت دست و پای فرد مشمول را می‌بندد این است که فردی که مادر و پدرش زنده باشند؛ به‌عنوان قیم خواهر حساب نمی‌آید و معافیت به او تعلق نمی‌گیرد. درصورتیکه در معافیت بهزیستی چنین شرطی وجود ندارد.

شرایط معافیت تحصیلی سربازی

معافیت تحصیلی: این معافیت مخصوص افرادی است که قصد دارند؛ تحصیل در دانشگاه را ادامه دهند. این معافیت دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه علمیه را دربر می‌گیرد. به‌طور کلی دانش‌آموزان وقتی سن 18 را تمام ‌می‌کنند براساس قوانین نظام وظیفه برای گرفتن مدرک پیش‌دانشگاهی تا 24 سال و برای گرفتن مدرک کار و دانش فنی حرفه‌ای تا 22 سال مجاز هستند درسشان را ادامه دهند.

شرایط معافیت بخشودگی سنی سربازی

معافیت بخشودگی سنی: به افرادی که متولد سال‌های 54 و ماقبل 54 هستند؛ متناسب مدرک تحصیلی‌شان، معافیت بخشودگی سن تعلق می‌گیرد.

شرایط معافیت معافیت موارد خاص

یکی از پاسخ های احتمالی به این پرسش که ” چگونه معافیت سربازی بگیریم ؟! ” ، معافیت موارد خاص است . با توجه به آخرین اخباری که توسط سازمان نظام وظیفه عمومی منتشر شده ، موارد زیر ، در دسته ی معافیت موارد خاص ، طبقه بندی می شوند :

  1. فرزندان اولیای معلول چگونه معافیت سربازی بگیریم
  2. کسانی که برادر یا خواهر معلول دارند ( در صورت دارا بودن سایر شرایط )
  3. فرزندان شهداء
  4. فرندان جاوید الاثران
  5. یکی از فرندان جانبازان بالای 25 درصد
  6. یکی از فرزندان آزادگان با سابقه 30 ماه اسارت
  7. یکی از فرزندان رزمندگان با سابقه 30 ماه حضور در جبهه
  8. مشمولی که با بانوان جانباز 25 درصد به بالا ازدواج می کند
  9. یک فرزند مادر فاقد شوهر تحت پوشش کمیته امداد
  10. مشمول دارای فرزند معلول
  11. تنها پسر خانواده ای با سه فرزند دختر
  12. مشمولانی که با بانوان دارای معلولیت جسمی و حرکتی ازدواج کنند
  13. مشمولینی که از معافیت عفو رهبری استفاده می کنند

نحوه دریافت معافیت سربازی چگونه است؟

مراحل معافیت سربازی چیست؟

اولین قدم برای فردی که برای سربازی قدم برمی‌دارد، معاینه شدن به‌وسیله پزشک است. عده خاصی از فراد به دلیل ناتوانی و مشکلات جنسی از سربازی رد می‌شوند که اصطلاحا به این نوع معافیت، معافیت پزشکی می‌گوییم. بیماری‌های شکمی و گوارشی، بیماری‌های غدد مترشحه و داخلی بیماری‌های تناسلی و ادراری، بیماری‌های چشمی و بینی و … بیماری‌هایی هستند که با احتمال 90 درصد به بالا باعث معاف شدن شما خواهند شد.

برای گرفتن این نوع معافیت سربازان باید موارد زیر را حتما تهیه کرده باشند:

  • برگه واکسن تکمیل‌شده توسط مرکز بهداشت
  • تصویر پشت و روی کارت ملی
  • تصویر تمامی صفحات شناسنامه
  • برگه وضعیت مشمولان که توسط خود مشمول تکمیل شده
  • برگه معاینه اولیه که توسط پزشک تکمیل می‌شود

به‌طورکلی معافیت کفالت، معافیت پزشکی، معافیت ایثارگری، معافیت تحصیلی، معافیت بخشیدگی سنی و معافیت مددجوبی راه‌هایی هستند که برای رسیدن به معافیت باید یکی از این شرایط را داشته‌باشید.

امیدواریم با خواند این مطالب از سایت آویژه جواب سوالات خود را به بهترین نحو گرفته باشید و پیشنهاد می‌کنیم برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر، مطالب مفید دیگر آویژه را مطالعه کنید و از مشاوران ما کمک بگیرید تا بهترین انتخاب در دست شما باشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره نظام وظیفه آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:شرایط دریافت معافیت سربازی
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

چگونه معافیت سربازی بگیریم؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 275 نظر:
  1. با عرض سلام من ۱۸ سالمه و با مادرم تحت پوشش بهزیستی هستیم و کار می کنم خرج خانواده میدم ولی پدرم زندست و کاری به ما نداره و بزرگترین بچه خانواده من هستم آیا میشه معاف شد یانه

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم اگر مادر عضویت شدید بهزیستی را داشته باشد بدون وجود غیبت میتوانید طبق ماده ۶ بهزیستی عمل کنید و معاف شوید در غیر این صورت در صورت وجود مشکل پزشکی پدر جهت کفالت پدر اقدام کنید

  2. سلام من پدرم چند سالی میشه فوت کرده و سرپرست خونه هستم میتونم معافیت بگیرم

  3. سلام ببخشید من ۱۹ سالمه برگه سبز اعزام پیشنهادی رو گرفتم ولی الان منصرف شدم میشه انصراف بدم

    1. امکان انصراف نیست مگر اینکه درخواست ایست خدمت بدهید جهت ادامه تحصیل

  4. سلام خسته نباشید بنده انحراف چشم دارم با مدرک تحصیلی دیبلم ایا معاف میشم

    1. در صورت تایید بیماری توسط پزشک معتمد نظام وظیفه معافیت معافیت حاصل میشود

  5. سلام من مشمول سربازی شدم . و ‌‌پدرم ۱۲ ساله که فوت کرده و مادرم قبل از فوت پدر طلاق گرفته و ازدواج کرده و منو ترک کرده و الانم خرج زندگیم خودم را میدم ‌‌و میخوام درس بخوانم برای کنکور ولی گفتن باید بری سربازی الان با این شرایط معاف میشم؟ البته مادر خوانده م هم خودم کاراشو دارم انجام میدم سه برادر از خودم بزرگتر خدمت سربازی کامل کردن . کمیته امدادی هم هستم

    1. با مشاورین آویژه تماس بگیرید شاید شرایط سنی شما مشکلی نباشد و ادامه تحصیل دهید و از معافیت تحصیلی برخوردار شوید

  6. سلام خسته نباشید ببخشین من مخوام معاف شم ولی یکم درگیرم نمیدونم چیکار کنم میشه راهنمایی کنید

  7. سلام من در کودکی پدرم فوت شد و با مادر و برادر بزرگ ترم زندگی میکنم ‌‌.برادرم تحت پوشش بهزیستیه و مشکلات حرکتی داره ولی از طریق گرفتن کفالت اقدام به معافیت کرده . آیا من میتونم معاف شم ؟ چجوری ؟

    1. باسلام درصورتی که برادر بزرگ شما اقدام به گرفتن کفالت کرده باشد که‌باتوجه به مشکلات حرکتی و عضو بهزیستی بودن امکان گرفتن کفالت براشون مقدور نخواهد بود زیرا خود فرد احتیاج به مراقبت دارد اما اگر شما باتوجه به نداشتن غیبت اقدام به کفالت کنید باوجود مشکلات برادر و عضویت بهزیستی در صورت تایید بیماری و شرایط خاص برادر شما توسط دکتر مورد تایید نظام معاف خواهید شد‌

  8. سلام من ۱۸ سالم هست .میخام ببینم معاف میشم.
    من ۱۲ سال پدرم فوت کرده و برادرم بخاطر سرپرست معاف شده. و الان برادرم زن گرفته. امکان داره من معاف بشم
    ۲ تا خواهر از خودم کوچکتر هم دارم

    1. باسلام باتوجه به داشتن برادر بزرگتر خیر و داشتن همسر دلیلی برای از بین رفتن کفالت برادر بزرگتر ندارد

  9. با عرض سلام من ۲۰سال عمرم دارم دو خواهر دارم یکی شوهر کرده اون یکی ۱۳سال عمر دارد و پدرم شغل کشاورزی دارد ولی بخاطر مریض ک دارد نمی‌تواند کار بکنه و خودم تک پسر هستم عهده خرج مخارج خونه و مادرم پدرم بر عهده من است آیا میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید و پدر ناتوانی شدید جسمی یا یکی از بیماری های آیین نامه کسان مشمول را داشته باشد امکان گرفتن کفالت پدر را دارید.

  10. سلام من ۲ بار بینیم شکسته یک بار عمل کردم الان هم یدونه شکستگی داره ایا امکان معاف شدن دارم ؟

    1. درصورتی که مشکل پزشکی ایجاد شده باشد و با تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای تایید کمیسیون امکان پذریر است

  11. من سه تا خواهر دارم یکیشون متهله و خودم تک پسرم و پدرم بازنشسته ارتشه راه حلی وجود داره که برای معافیت پیگیری کنم؟

    1. سلام در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید از معافیت ایثارگری پدر استفاده کنید

  12. سلام من متولد۱۳۸۱/۴/۱هستم الان ۲۲ماه خدمت کردم وخدمت قانونی من تمام شده است وداخل اضاف هستم ۶ما پشت دفترچه وچندما قیبتی اضاف دارم پدرم دیسک وسیاتیک باهم داره وبا اثا راه میره داداشم چندساله رفته وهمینطور خواهرم ومن خرج خونه رو میدم درحال خدمت کردن راهی برای بشودگی اضاف هایم هست یا معافی

    1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید در نامه دلایل غیبت خود را با مدارک عنوان کنید در صورت تایید نامه اضافه خدمت شما بخشیده میشود

  13. سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه و ترک تحصیل کردم چون میخواهم فوتبال بازی کنم و فوتبالیست بشم آیا برم باشگاه فوتبال ثبت نام کنم و فوتبال بازی کنم آیا معاف میشوم و میشه نرم

  14. سلام اقا من از سربازی خوشم نمیاد میتونم معاف شم تروخدا بگین اره

  15. سلام من تک فرزندم چشمام ضعیف وکلاچ است ودستمم شکسته پین یا پلاتین داره اندازه میخ تبنه
    پدرمم عضو بهزیستی است و مشکل اعصاب داره با همه دعوا میکنع هم بامن هم بامادرم و همسایه و غریبه ها یا میتونم معافیت بگیرم

  16. سلام من مشکل خاصی ندارم ولی نمیخوام برم سربازی
    راهی هس بشه خرید سربازیو به هر قیمتی

  17. سلام وقت بخیرمن با یه بچه از شوهرم جدا شدم و دوباره ازدواج کردم شوهرم متولد ۴۳ هستش و خرجی مارو نمیتونه بده .پسرم تولد ۸۳ هست و دو تا دیگه بچه کوچکتر دارم ایا راهی برا معاف شدن هست

    1. سلام وقت بخیر
      طبق شرایطی از جانب همسر شما،نوعی از معافیت ممکن است برای شما لحاظ شود

  18. سلام وقت بخیرمن با یه بچه از شوهرم جدا شدم و دوباره ازدواج کردم شوهرم متولد ۴۳ هستش و خرجی مارو نمیتونه بده .پسرم تولد ۸۳ هست و دو تا دیگه بچه کوچکتر دارم ایا راهی برا معاف شدن هست

    1. سلام وقت بخیر
      طبق شرایطی از جانب همسر شما،نوعی از معافیت ممکن است برای شما لحاظ شود

      1. سلام من پدرم از کار افتاده در توانش نیست کار کنه
        پدر مادرم بالای60سالن تو کرایه خونه موندیم
        خرج خونه رو من میدم خیلی کم میاریم 22سالمه
        دیگه نمیکشم میتونم معاف بشم حداقل ی امید داشته باشم؟
        داداش بزرگتر از خودم ک سربازی رفته تموم شده الان متاهله فقط من موندم

        1. در صورتی که غیبت دارید توجیه غیبت کنید و اگر پدر مشکل پزشکی دارد طبق آئین نامه کسان مشمول میتوانید از طریق کفالت پدر اقدام کنید و اگر خودتان مشکل پزشکی دارید باوجود غیبت هم امکان معافیت وجود دارد

  19. سلام من دیسک کمر دارم نه میتونم بشینم نه وایسم باید دراز بکشم اونم شکم به بالا…
    آیا شرایط گرفتن معافیت رو دارم؟؟؟؟

  20. سلام من دیسک کمر دارم نه می تونم بشینم نه وایسم باید دراز بکشم اونم شکم به بالا…
    آیا شامل معافیت میشم…؟؟؟

  21. همه باید تا اخرین قطره ی خون خودشان را فدای ایران کنند وظیفه ی ما همین است که خود را فدای ایران کنیم و همه باید مثل مرد خدمت کنیم

  22. سلام‌متولد‌۸۴‌هستم‌وسال‌دیگه‌بایدبرم‌سربازی‌
    بیماری‌پوستی‌اگزما‌دارم‌وپدرم‌سه‌سال‌خدمت‌کرده‌
    وجانباز‌۱۵‌درصد‌هستش‌آیامیتونم‌‌بااینا‌معاف‌
    بشم‌؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر شما از طریق معافیت پزشکی و کسر از خدمت میتوانید اقدام بفرمایید.

  23. سلام
    متولد ۸۲ هستم پدرم ۶۳ سالشه بازنشسته است.
    پدرم دیابت نوع دو دارد و سابقه بستری شدن ۱ بار برای فنر زدن رگ، ۲ بار بخاطر سکته و دو بار به دلیل مشکلات ریه را دارد.
    دارای ۳ خاهر متاهل ام
    ۷ ماه سابقه جبه داره کای کارت ایثارگری رو نگرفته ولی سند دارو
    میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام
      برای بررسی بیشتر کفالت پدر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  24. سلام خسته نباشید من ۱۸سالمه و پدرم و من اعضای خانواده تحت پوشش بهزیستی هستیم آیا اگه برای معافیت اقدام کنم جواب میده؟

    1. باسلام اگر شرایط کفالت را داشته باشید میتوانید اقدام کنید

  25. سلام خدمت شما عزیزان ،ببخشین من سه تا برادرم رفتن خدمت و من برادر چهارمم. مغازه دار هستم در حقیقت خرج چهارتا خونواده رو دارم از همین مغازه میدهم ،خودمم متاهلم ،آیا راهی برای معافیتم وجود داره. اگر کوچکترین امکانی هست بهم بگین ،واقعا نیاز دارم .،ممنون.

  26. سلام من 19 سال دارم دوساله پیش جراحی مغز کردم قسمت مخچه ولی با اینکه عمل کردم هنوز بیناییم مشکل داره و سرگیجه و وزوز گوش دارم من معاف از خدمت میشم ؟چقدر احتمال داره ؟ لطفاً جواب بدین ممنون

    1. لطفاً جواب بدین ممنون سلام وقتتون بخیر امکان معافیت پزشکی وجود دارد.

  27. سلام من پدرم دوتا زن برده و من از طرف مادر یک بچه هستم و از طرف پدر ۸ تا خونه ما هیچکس نیست و من تنها با پدر مادرم زندگی میکنم وسن پدرم بلای ۷۰ هستش میتونم معافیت بگیرم؟

  28. سلام ..من دوتافرزند دارم یک پسر ویک دختر ۱۵ساله پسرم درس میخوندن الان ۶ماه هست دیپلمش روگرفتن ناراحتی اعصاب وروان هم داره چون برای معاینه دکتر واسه گواهینامه ماشین رفتیم واسش زدن اعصاب وروان وپدرش ت۳ماهی هست آنجیو شده وصورتش به خاطره اعصابش بعضی وقت ها تیک میزنه آیا معاف میشه ممنونم

  29. سلام من 24 سال دارم تک فرزندم پدر مادرم 5 ساله طلاق گرفتن آیا معافیت شاملم میشه یا خیر

    1. سلام
      میتوانید برای کفالت مادر اقدام کنید که باید شرایط شما دقیق تر توسط کارشناسان مجموعه بررسی شود

  30. سلام من 24 سال دارم تک فرزندم پدر مادرم 5 ساله طلاق گرفتن آیا معافیت شاملم میشه

    1. سلام
      میتوانید برای کفالت مادر اقدام کنید که باید شرایط شما دقیق تر توسط کارشناسان مجموعه بررسی شود

  31. سلام من رباط صلیبی و مینیسک پای راستم پاره شده و باید عمل کنم متولد 80 هستم به نظرتون معافیت کامل میگیرم؟

  32. سلام
    من تك پسر خانواده هيتم و پدرمم٥٣ سال است مي تونم معافيت بگيرم

  33. سلام من متولد ۱۳۶۹ هستم با سه فرزند برا معافیت اول ب کجا مراجعه کنم لطفا راهنمای کنین،ممنون

  34. سلام من متولد ۱۳۶۹ هستم با سه فرزند برا معافیت اول ب کجا مراجعه کنم لطفا راهنمای کنین،ممنون

    1. این سوسول بازی ها چیست همه ی مردان باید تا اخرین قطره ی خونشان به وتنشان خدمت کنند ما همه سربازان ایرانیم همه باید برون و ۲ سال مثل مرد خدمت کنند فهمیدی سرباز

  35. سلام‌خسته نباشید ببخشید من دست راستم شکسته بود پلاتین گذاشتم آلان نمیتونم دستمو تکون بوم آیا میتونم معافیت بگیرم.

    1. سلام خدمت شما،در اکثرموارد کسانی که پلاتین دارند معافیت از رزم شامل میشود،اما بعد از معاینه توسط نظام وظیفه و میزان محدودیت حرکتی رای صادر میشود.

      1. سلام من دیسک کمر دارم نه میتونم بشینم نه وایسم آیا شرایط گرفتن معافیت رو دارم

  36. سلام‌خسته نباشید ببخشید من دست راستم شکسته بود پلاتین گذاشتم آلان نمیتونم دستمو تکون بوم آیا میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام خدمت شما،در اکثرموارد کسانی که پلاتین دارند معافیت از رزم شامل میشود،اما بعد از معاینه توسط نظام وظیفه و میزان محدودیت حرکتی رای صادر میشود

      1. سلام
        اگر پدر 65ساله
        مادر 60ساله ومعلول
        یک برادر بامشکل اعصاب
        یک برادر پیوند کلیه
        دوبرادر بدون مشکل
        آیا معاف میشوم

  37. سلام من متولد 26/12/81 هستم و پدرم هم متولد ۵۲ ولی سر پاست و مشکلی نداره
    میتونم ادعای خرج دادن خونوادرو کنم و معافیت بگیرم؟

  38. سلام من یک خواهر دارم کوچک تر از خودم من پدرم ام فوت شد میتونم معاف بشم

    1. بله اگر تنها پسر بالای هیجده سال خانواده باشید میتوانید کفالت مادر و خواهر خود را بر عهده بگیرید

      1. سلام من از پدر و مادرم یک خواهر و برادریم مادرم از همسر قبلیش بچه هم داره پدرت من هم فوت شده ایا من معاف میشم

        1. سلام در صورتی که شما تنها فرزند پسر بالای 18سال مادر باشید امکان گرفتن معافیت کفالت مادر را دارید.

  39. سلام و خسته نباشید

    عزیز بنده چهار مشکل دارم.
    1 – استرس شدید دارم و درکل همیشه در حالتی هستم که نگرانم و پر از استرس و بیشتر اوقات اعصابم بهم ریخته هست
    2 – چشمم مشکلی داره نسبت به نور که درد شدید میگیره و به سرم میزنه که باعث میشه سردرده خیلی شدیدی بگیرم و به قدری این درد بد هست که بنده کاملا کلافه میشم و میریزم بهم و تا 3 ، 4 ساعت باید حدعقل بخوابم که شاید ، تکرار میکنم شاید درست بشه و میره تا سری بعدش.
    3 – استخون های پام گاهی اوقات که میشه گفت بیشتر اوقات درد شدیدی میگیرند که ارثی هست این قضیه و کلا موقع دراز کشیدن یا زمانی که نشسته ام پاهام رو تکون میدم و در حده 1 دقیقه تهش میتونم این تکون خوردنه رو کنترل کنم که بعد از 1 دقیقه تحمل نمیتونم بکنم و باز تکون میدم .
    4 – قلب بنده مشکل داره و بیشتر اوقات درد و تیر میکشه و به کل قفسه سینم درد میگیره و حالت بدی رو تو قفسه سینم میتونم حس کنم تو اون تایم ، قلبم تیر میکشه و حالتی میشه گاهی اوقات و تپش هم دارم

    میخواستم بدونم با این وضعیت بنده شانس معافیت دارم و اگر اره ، تا چند درصد شانس معافیت دارم.
    تمام 4 مورد رو هم واقعا دارم و این مشکلات رو برای اینه بخوام از خدمت در برم از خودم درنیاوردم .
    و یک سوال اینکه بنده موقعی که برم پیش دکتر برای چکاپ باید بهش بگم که برای خدمت و معافیت چیکار بکنه برام چون وارد نیستم و اطلاعات ندارم که چیکار باید بکنم تو این قضیه ، آیا نامه ای باید بنویسه دکتر برام یا چجوریه کلا خیلی خیل ممنون میشم توضیح بدید بهم ، تشکر
    و اینکه بنده 19 سالم هست .

    1. سلام وقت بخیر بهتر است در ابتدا به یک بیمارستان تحت نظر ارگان های نظامی مراجعه کنید و در انجا معاینه شوید تا بیماری قلبی شما مشخص شود. سپس می توانید به پلیس +10 مراجعه کنید و درخواست معافیت پزشکی بکنید

  40. سلام من یه عمه ۶۳ساله دارم که شوهرش ازش طلاق گرفته و اخیرا هم مرده یه دختر هم داره که شوهر کرده خودشم هیچ حقوقی نداره اصلا هیچی نداره خرجشو واقعا پدرم میده حالا من میتونم از این طریق ادعا کنم که خرجشو من میدم و معافیت کفالت بگیرم ؟؟؟؟

  41. مم تصادف کردم فکم شکسته ، باید سربازی برم یا نه؟ متولد ۸۴ ام

    1. سلام وقت بخیر شما هنوز به سن کفالت نرسیده اید ولی به طور کلی بنظر نمیر سد مشکل خاصی برای رفتن به سربازی داشته باشید

  42. سلام من دوسپسرم تک پسرهفرزنده 16سالشه باباشم 45سالشه چجوری معافیت بگیره

  43. سلام من فرزند دوم خانواده هستم پدرم ۵۵ سال دارد ولی ناتوان است و احتیاج ب نگهداری دارد من برادری هم دارم که ازدواج کرده و خدمتش هم کامل رفته
    ایا من میتوانم کفالت بگیرم؟

    1. سلام خدمت شما،اگر پدر تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرد و از نظر جسمانی درجه تحت پوششی شدید یا خیلی شدید درج شود بله امکان معافیت دارید.

  44. سلام من ۳۰ سال به بالام ۳تافرزنددارم به کجامراجعه کنم برای کارت معافیت

    1. باسلام لطفا صبوری کنید تا لینک درسامانه نظام وطیفه جهت خرید خدمت گذاشته شود

  45. سلام اگه تا سال دوازدهم درس بخونیم ولی کنکور ندهیم و تا یک سال دفترچه پست نکنیم چه اتفاقی میوفته ایا دولت خودش میاد دنبالمون

    1. سلام. ممکن است مشمول غایب شناخته شوید و بعدا برای ورود به دانشگاه با مشکل مواجه شوید پس از دریافت دیپلم میتوانید با مراجعه به دفاتر پلیس 10 برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنید.

  46. سلام متولد۶۷ هستم وهمسر وسه فرزند دارم میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام. برای استفاده از طرحی که اخیرا مطرح شده میتوانید به دفاتر پلیس 10 مراجعه کنید.

  47. سلام من متولد۶۷ هستم وهمسر سه فرزند دارم میتونم معافیت از سربازی بگیرم باید کجا برم وچکار کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام. برای استفاده از طرحی که اخیرا مطرح شده میتوانید به دفاتر پلیس 10 مراجعه کنید.

  48. سلام من متولد۶۷ هستم وهمسر سه فرزند دارم میتونم معافیت از سربازی بگیرم باید کجا برم وچکار کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام. برای استفاده از طرحی که اخیرا مطرح شده میتوانید به دفاتر پلیس 10 مراجعه کنید.

  49. سلام
    من تک فرزندپسر هستم و یک خواهر کوچک دارم، و پدرم متولد 46 است من نان آور خانواده هستم، و پدرم هم مشکل خاصی ندارد ، ولی خودم مشکل زانو دارم
    آیا می توانم معافیت بگیرم؟

    1. سلام. با توجه به اینکه پدر مشکل و بیماری خاصی ندارند به شما معافیت کفالت تعلق نمیگیرد. در مورد مشکل زانو و اقدام جهت دریافت معافیت پزشکی باید نوع بیماری و شدت آن مشخص باشد تا بتوانیم به طور دقیق به شما پاسخ دهیم به طور کلی اگر بیماری سبب عارضه های حرکتی شده باشد به شما معافیت دائم پزشکی داده میشود.

  50. بابای من به دلیل ضعیف بودن چشماش معاف شده منم میتونم دروغ بگم چشمام ضعیفه و انگار کنم اخر معاف شم یا مثل روانی ها یا افسرده ها رفتار کنم میشه جون من بگو

    1. باسلام دوست گرامی خیر امکانش نخواهد بود لطفا باشرایط قانونی مراجعه کنید

    1. سلام خدمت شما دوست گرامی فقط و فقط معافیت ازخدمات رزم شامل شما خواهد شد

  51. سلام پدر مادر من تازه جدا شدن و مادرم تحت پوشش هیچ چیز نیست و یه برادر کلاس نهمی دارم و یه خواهر کلاس پنجمی که خرج مادرم به زحمت خودم میدم و کسی جز من نداره اگر برم سربازی هیچوس نیست خرج خونه رو بده ایا میتونم کفالت بگیرم و بالا سر خانوادم بمونم؟

    1. زیر سی ماه از طلاق گذشته باشدا مکان کفالت موقت برای شما وجود دارد

    1. لاغری مفرد بسته به صلاح دید پزشک معاف از رزم یا معافیت کامل دارد حد نصاب برای لاغری bmiزیر 14 می باشد

  52. سلام
    من پسر اول خونواده هستم ۲۲ سالمه
    ۲ خواهر کوچک تر دارم و پدرم تقریبا ۵..۶ ماهه از ما جدا شده مادرم برای طلاق اقدام کرده اما هنوز پرونده کاما نشدع و من خرج کامل خونواده رو میدم
    ایا ممکنه من بتونم معافی بگیرم؟

    1. سلام درصورت نداشتن غیبت میتوانید اقدام کنید ولی قبل از طلاق و به مدت ۳۰ ماه بعدازطلاق نیز معافیت موقت ثبت میشود.

  53. سلام
    من پسر اول خونواده هستم ۲۲ سالمه
    ۲ خواهر کوچک تر دارم و پدرم تقریبا ۵..۶ ماهه از ما جدا شده مادرم برای طلاق اقدام کرده اما هنوز پرونده کاما نشدع و من خرج کامل خونواده رو میدم
    ایا ممکنه من بتونم معافی بگیرم؟

    1. سلام درصورت نداشتن غیبت میتوانید اقدام کنید ولی قبل از طلاق و به مدت ۳۰ ماه بعدازطلاق نیز معافیت موقت ثبت میشود.

  54. با سلام و خسته نباشید. ببخشید من متولد۱۳۸۰/۹/۲۹از شهرستان میاندواب هستم برادره من متولده ۱۳۷۲ هستش و کفیل پدرم شده و الان ازدواج کرده واز خانواده ما جدا شده و من الان دارم کار میکنم و خرج خانه را میدم و میخوام کفیل پدرم بشم من چگونه باید اقدام کنم.

    1. سلام. شما نمیتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید به این دلیل که برادرتان به واسطه پدر این معافیت را دریافت کرده اند.

  55. سلام وقت شما بخیر باشه
    بنده کارشناسی ارشد دارم وکلا هم تنها بچه خانواده هستم (تک فرزند هستم)
    پدرم هم کارت ایثارگری دارند و سابقه حضور در جبهه را نیز دارا می‌باشند
    اما پدر من نزدیک به سه سال در جبهه بودند اما در زمان صادر شدن کارت ایثارگری برای ایشان 6 ماه سابقه رد شده و مابقی را یعنی 2 سال و شش ماه را به عنوان خدمت سربازی رد کرده اند کل این سه سال را ایشان در مناطق جنگی بودند
    پدرم من هم از نظر شرایط سنی حدودا 60 ساله می‌باشند
    باتوجه به این شریاط امکان گرفتن معافیت کفالت را دارم
    یا اینکه راه و یا تبصره ای هست که بتوانم معافیت کفالت بگیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. در صورت از کار افتادگی پدر می توانید اقدام کنید در غیر این صورت از کسری خدمت استفاده کنید

      1. پدرم بالای ۷۵سال دارد ومن فرزند اخرخانواده هستم ومجبورم ک از پدرمادرم نگهداری کنم ایا بع من معافیت داره میشه

  56. سلام بنده زانو پایه راستم عمل دی سی ال و ای سی ال شده و رباط و مینیسک پاره کرده به نظرتون میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام در صورت داشتن پرونده و تایید کمیسیون می توانید بگیرید. به شرطی که جفت رباط یک پا پاره شده باشد احتمال گرفتن معافیت دائم زیاد است.

  57. با سلام، من تصادف شدیدی داشتم، مچ دست راستم شکسته و تازه پلاتین اش را در آوردم، پای چپم خیلی بدجور شکسته و حدوداً سی سانتیمتر پلاتین تو پام، از ناحیه صورت شکستگی‌های زیادی از قسمت های پیشانی و بینی و استخوان های دور چشم، خاستم بدونم ب بنده معافی تعلق میگیره، باتشکر از توجه و راهنماییتون

    1. داشتن شکستگی متعدد نمی تواند باعث معافیت شما شود بلکه کمیسیون پزشکی نظام باید تشخیص دهد که این شکستگی ها برای شما مشکلات را در زندگی روزمره اتان ایجاد کرده است.

  58. سلام خسته نباشید.
    لطفا یک بله یا خیر جواب بدید
    من پاهام پرانتزی هست.یکی از دریچه های قلبم هم مشکل داره.در محیط های خشک و استرس زا که قرار می‌گیرم گلوم به شدت درد میگیره.
    با این تفاسیر میتونم ایناها رو اثبات کنم و معاف شوم؟با تشکر

    1. سلام درخواست بدید توی کمیسیون گزشکی بهتون رای میدن.
      باید برای این موارد مدارک پزشکی مستدل داشته باشید و در صورتی که کمیسیون پزشکی نظام مشکلات شما را تایید کند می توانید معافیت پزشکی بگیرید.

  59. سلام خسته نباشید.لطفا یک بله یا خیر جواب بدید
    من پاهام پرانتزی هست.یکی از دریچه های قلبم هم مشکل داره.در محیط های خشک و استرس زا که قرار می‌گیرم گلوم به شدت درد میگیره.
    با این تفاسیر میتونم ایناها رو اثبات کنم و معاف شوم؟با تشکر

    1. درخواست بدید توی کمیسیون گزشکی بهتون رای میدن.
      باید برای این موارد مدارک پزشکی مستدل داشته باشید و در صورتی که کمیسیون پزشکی نظام مشکلات شما را تایید کند می توانید معافیت پزشکی بگیرید.

  60. سلام خسته نباشید.
    من پاهام پرانتزی هست.یکی از دریچه های قلبم هم مشکل داره.در محیط های خشک و استرس زا که قرار می‌گیرم گلوم به شدت درد میگیره.
    با این تفاسیر میتونم ایناها رو اثبات کنم و معاف شوم؟

    1. سلام
      درخواست بدید توی کمیسیون گزشکی بهتون رای میدن.
      باید برای این موارد مدارک پزشکی مستدل داشته باشید و در صورتی که کمیسیون پزشکی نظام مشکلات شما را تایید کند می توانید معافیت پزشکی بگیرید.

  61. سلام من یه مادر بزرگ دارم مادر مادرم که سنش بالاست ویه دختر۲۱ ساله داره که هنوز ازدواج نکرده و غده سرطانی داره مادربزرگم هم دیابتی وفشارخونیه ومریضه ۳تا پسرداره که ازدواج کردن ورفتن فقط من پیششون هستم براشون کار میکنم و کارای روزمرشونو انجام میدم درضمن خانوادم درقید حیات هستن..
    ونکته دوم من اسم ونفس تنگی دارم اگه معاف از رزم بشم یعنی دوره اموزشی رو دیگه نمیخواد بگذرونم؟؟؟

    1. سلام . در صورتی که مادر بزرگ شما دارای پسر باشد فقط تحت شرایط خاصی شما میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید. طول دوره آموزشی برای سربازان معاف از رزم کوتاه تر خواهد بود.

  62. سلام من افسوردگی گرفتم میشه برا معافیت بیام

    1. سلام. صرفا مشکل در یک انگشت باعث معافیت کامل نمی شود و شاید معافیت از رزم داشته باشید.

      1. سلام من چشام ضعیفه و دانسجو ترم یک کاردانی هستم میتونم معاف بشم ؟

  63. سلام خسته نباشید،شرایط من عبارتند از:۱-تک فرزندم-۲-پدر و مادرم طلاق گرفتند-۳-پدرم کارت ایثارگری ۲۵ ماهه دارد-۴-تنها خودم عضو بهزیستی هستم. آیا شرایط من برای معافیت وجود دارد و خودمم ۱۹ سال دارم و در حال ادامه تحصیل در دانشگاه دولتی هستم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.سپاس🙏🏼

    1. سلام. شما باید دارای شرایط کفالت پدر یا مادر باشید و والدی که سرپرستی او به عهده شما است باید تحت پوشش کمیه امداد یا بهزیستی باشد، حداقل 30 ماه از متارکه گذشته باشد و مادر به هیچ وجه ازدواج مجدد نکرده باشد.

  64. سلام کسی که کلستومی است و 58 سالشه فرزندش میتواند از خدمت معاف شود

    1. سلام . چنانچه پدر با سرپرست خانواده به بیماری سخت دچار شوند به حدی که توان اداره زندگی خود را نداشته باشند و فرد مشمول سربازی تنها پسر بالای ۱۸ سال خانواده باشد می‌تواند برای دریافت معافیت کفالت درخواست بدهد البته نوع و شدت بیماری و تاثیر آن بر فرد در کمسیون های مربوطه بررسی میشود و در صورت تایید با معافیت کفالت وی موافقت می‌شود.

  65. سلام خسته نباشید
    من 20سالمه و پدرم فوت شده و دو برادر بزرگتر از خودم دارم ک یکی داماد شده و دیگری قراره بره سربازی برادر اولی معافیت کفالت گرفته ولی الان داماد شده و نیست میخواستم بدونم میشه من معافیت بگیرم یا نه چون مادرم تنهاست و بیماری اعصاب و روان داره

    1. اگر برادرتان معافیت کفالت مادر را گرفته باشد خیر زیرا کفیل فقط یک نفر است ولی اگر معافیت فرد دیگری را بر عهده دارد و مادرتان تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد است می توانید برای کفالت مادر اقدام کنید.

  66. سلام بخشید من نمره چشم یکی نیم و دیگری ۹ هستش من عضو بهزستی هستم میتونم معافی کامل بگیرم

  67. سلام خسته نباشید من فرزند رزمنده دواطلب بسیجی اعزامی از سپاه هستم مدت حضور پدرم در جبهه21ماه بوده ایا میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام به ازای هر ۱ ماه ۱۲ روز کسر خدمت به شما تعلق میگیرد

  68. سلام من تک فرزندم و پدرم رفته سربازی و یه خواهر کوچکتر دارم .توری و چکار کنم ک معاف بشم

    1. سلام وقت بخیر باید شرایط کفالت پدر برای شما بررسی شود

  69. سلام

    من افسردگی دارم ولی نه شدید و تحت نظر دکترم دارم دارو مصرف میکنم

    میتونم برای معافیت اقدام کنم

    1. سلام. دریافت معافیت اعصاب روان به نظر متخصصان و کمسیون پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد. با توجه به تاثیر سو معافیت اعصاب و روان بر زندگی و آینده شغلی و اجتماعی شما پیشنهاد میشود پیش از درخواست درباره عواقب آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

  70. سلام من پنج ساله که مامانم فوت کرده ماهم درروستازندگی میکنیم با بابام بابام هم پیره نمی تونه کارهارو بکنه من همه کارهارو میکنم اگه برم سربازی اون نمی تونه کارهارو بکنه میخواستم سوال بپرسم که به من معافیت سربازی تعلق می گیره لطفا جواب بدین

    1. سلام درصورتی که پدر ازکارافتادگی داشته باشند وشما غیبت نداشته باشید و یا سن پدر بالای هفتاد و پنج سال میباشد میتوانید برای معافیت کفالت پدراقدام نمایید

  71. سلام متولد سال ۸۰ ام کنکور سال ۹۹ دانشگاه دولتی
    قبول شدم ولی پدرم ناراحتی قلبی داره و دارای ضربان قلبی کمی است و سال ۹۴ هم سکته قلبی‌ کرده از دانشگاه ترک تحصیل کردم و به پدرم که دارای کار سنگینی است کمک میکنم امکان معافیت هست

  72. سلام، خسته نباشید
    من متولد سال ۷۴ هستم. مهر ۹۴ ترک تحصیل کردم و نامه ترک تحصیل به وظیفه عمومی فرستادن از طرف دانشگاه.
    از سال ۹۴ تا به حال دو بار مراجعه کردم به نظام وظیفه برای معافیت ولی گفتن شرایطش رو ندارم.
    الان هم سن پدرم بالاست و بیماره نیاز به مراقبت داره و یه خواهر مطلقه هم دارم که اینها نیاز به مراقبت و پرستاری دارن.
    پدر و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستن.
    برادر و خواهر دیگه دارم ولی شهرای دیگه زندگی میکنن و همه ازدواج کردن.
    با این توضیحات شرایط معافیت رو دارم و تعلق میگیره به من یا نه؟
    اگر شرایط معافیت رو ندارم امکانش هست سربازی رو بخرم؟

    1. سلام شرلیط لازمه را ندارید و سایت برای خرید هم بسته است .

  73. سلام ببخشید من متول ۱۳۸۰یک آذر هستم یک سال پشت کنکور بودم می خوام یک سال دیگه پشت کنکور باشم ایا می شود یگ سال معافیت بگیرم لطفا راهنمایی کنید ممنون می‌شم

  74. با سلام من ۱۰ روزه رفتم خدمت مشکل قلب و تنگی نفس و تپش قلبم بالاست استرس شدید دارم دکتر اعصاب و روان بهم قرص داده مصرف کنم میشه برم کمیسیون معاف شم

    1. سلام برای بررسی دقیق و پاسخ کامل به این موضوع حتما با مشاورین آویژه در تماس باشید.

  75. سلام
    من از سه سالگی چشمام مادر زادی مشکل شبکیه داشتن و الان نزدیک به 15ساله که عینک میزنم
    کف هر دو تا پام هم صافه
    پاهام هم پرانتزی
    می تونم معافیت پزشکی بگیرم؟

    1. با سلام شرایط شما برای گرفتن معافیت تا حدود زیادی مناسب است جهت بررسی بیشنر تماس بگیرید.

  76. سلام خسته نباشین چطوری میتونم غیبتی که داشتم رو توجیه کنم ؟

    1. سلام برای پاسخ به سوال شما باید اطلاعات دقیق تری در دست داشت. برای دریافت جواب درست و کامل با مشاورین اویژه در تماس باشید.

  77. سلام خسته نباشید ببخشید من غیبت دارم واسه خدمتم چون سرپرست خانواده هستم نتونستم برم خدمت ماده ۶ بهزیستی پدرم از کار افتاده هست همه چیز رو تایید میکنن ولی میگن که غیبت دارم لطفا راهنمایی کنید که چطوری باید توجیه غیبت کنم؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام برای پاسخ به سوال شما باید اطلاعات دقیق تری در دست داشت. برای دریافت جواب درست و کامل با مشاورین اویژه در تماس باشید.

  78. سلام من دعوت ب تیم ملی شدم بد دانشگاهم ول کردم برا تمرینا اردو بد ک برگشتم ادامه تحصیل بدم حذفم کرده بودن و مشمول سربازی شدم ،الان میخام ادامه تحصیل بدم نمیتونم.
    از لحاظ پزشکی تو ورزش ران پام کامل شکست پیچ و پلاک بود اما الان در اوردم دیسک کمر بین مهره ال۴ وال۵ ام بیرون زدگی داره فکم شکسته و چشمم از ضربه شدید آسیب دیده یعنی میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله وضعیت جسمانی شما احتمال خیلی زیاد به معافیت میرسد . البته اگر غیبت نکرده باشید

  79. با سلام و عرض ادب
    پدر من یک پاش معلوله یک بردار بزرگتر دارم میتونم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام شرایط شما باید بیشتر بررسی شود

      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  80. سلام من متولد۷۸ هستم در حال حاظر مشغول ب تحصیل هستم و میخوام بعد اتمام دانشگاه اقامت یه کشور دیگرو بگیرمو از ایران برم میخوام بدونم اینکار بدون داشتن گواهی پایان خدمت سربازی ممکن هست یانه؟

  81. سلام
    اگه توی کنکور باید رتبه چند بیاریم تا از سربازی معاف بشیم؟؟؟

  82. با سلام.
    یکی از اشناهامون 20 و خورده سالشه و در حال تحصیله و سربازی نرفته ولی پدرش فوت شده و یک مادر داره ولی یک بردار بزرگ از خود داره که اون معاف شده و زن و بچه ای نداره ولی 2 تا برادر دیگه داره که اونا زن و بچه دارن ولی پیش مادر شون نیستن.
    ایا میتونه از کفالت مادرش استفاده کنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      با وجود تعداد برادران خیر مقدور نیست مگر با ماده 6 بهزیستی .با مشاورین تماس بگیرید

  83. سلام وقت بخیر
    کارشناس ارشد هستم
    پدرم ۵ درصد جانبازی ، ۱۷ ماه جبهه داره ..
    تازگی کمیسیون افزایش درصد پذیرفته نشد ..
    تک پسر هم هستم ..
    بسیج فعال هم خب ۳_۴ سال دارم ..
    چجوری میشه وضعیتم؟ و اینکه امکان معافیت رو چجوری پی‌ گیری کنم؟
    مواردی هم برای کفالت و پزشکی دارم

    1. سلام دوست عزیز
      برای سوابق ایثار گری طبق شرایط بررسی میشود و برای معافیت پزشکی با مشاورین تماس بگیرید

  84. سلام وقت بخیر
    من دارم ۱۸ ساله میشم و آسم شدیدی دارم
    آیا امکان معافیت وجود داره؟!

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شدت اسم احتمال دارد

  85. سلام من نمره چشم یکیش پنجو نیمه و یکیش چهارونیم ایا میتونم معافیت تحصیلی بگیرم

  86. سلام
    لطفا اگه میشه جواب منو بدین
    من ۲روز پیش تازه وارد سن ۱۸ سال شدم
    برای معافیت سربازی از وکالت مادرم میتونم استفاده کنم
    میخوام هرچه زود تر معافیتم بگیرم بتونم سریع پاسپورت بگیرم
    میتونم الان اقدام کنم یا نه و اینکه اگه الان اقدام کنم کی معافیتم بهم میدن؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت اقدام برای کفالت حداکثر تا 6 ماه زمان میبرد

  87. سلام من اظطراب و وسواس دارم و پدرمم پاش شکسته و پلاتین داره
    امکان معافیت وجود داره

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت گرفتن کفالت از کار افتادگی لازم است

  88. سلام خسته نباشد در صورت انصراف از دانشگاه تا چه مدت وقت داریم که دفترچه پست کنیم

  89. سلام اگه چند ماه دارای غیبت باشی ایا میشه از کسری خدمت استفاد کرد یا راهی هست که بشه از کسری استفاده کرد

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست.باید توجیه غیبت کنید

  90. سلام خسته نباشید.
    من متولد ۷۸ هستم
    تازه مدرک کاردانی گرفتم
    پاهام ضربدری هست
    و به تازگی پای چپم به شدت از ناحیه زانو درد میکنه
    حدودا یگ ماه پیش سرکار با فرز کار میکردم
    شست پامو فرز گرفت و تاندون پام پاره شد عمل کردم ولی نتیجه خوبی نگرفتم
    میخام معافیت بگیرم میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      اقدام کنید احتمال دارد. تاندون پا به علاوه پرانتزی درصد را بالاتر میبرد

  91. سلام وقت بخیر
    پدر من ۱۷ ماه سابقه جبهه دارد و ۵ درصد جانبازی ک قرار است در کمیسیون ارتقا پیدا کند (چون پدرم اصلا دنبال افزایش درصد جانبازی نرفته بوده است !
    همچنین بسیج فعال و کادر نیز دارم ، کارشناس ارشد هستم ..
    شرایط معافیت در چه صورتی برای من امکان پذیر هست ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام/شرایط معافیت برای شما وجود ندارد فقط کسری شامل میشود . باید دوره آموزشی را طی کنید.

      1. سلام ببخشید هر دوتا پاهام مشکل داره و به طور کامل صاف هستن و وقتی زیاد راه میرم یا میدوم دچار درد شدید میشوم و هر دوتا چشمام ضعیف هستن یکی ۲ و یکی ۱،۷۵ آستیکمات هستش آیا امکان معافیت هستش

        1. سلام دوست عزیز
          احتمال معافیت وجود دارد.باتوجه به مدرک تحصیلی شما مدارک بررسی میشود

  92. سلام خسته نباشید،من بیماری ms دارم،پدرم فوت کرده و داداشمم سربازی رفته،معاف میشم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای معافیت پزشکی اقدام کنید با توجه به نوع پیشرفت بیماری بستگی دارد

  93. سلام من دو نوع بیماری دارم یکیش سینم تو رفتگی داره، ولاغری مفرط BMI < 17
    آیا از از این دو طریق میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      بله احتمال دارد با توجه به مردک تحصیلی و شرایط جسمی بررسی میشود

  94. سلام عرض شد من متولد 78 هستم پدرم عمل قلب باز کردن و از کار افتاده به حساب میان مادرم هم دیابت و ام اس دارن من میتونم با توجه با غیبتم کفالت پدرم رو بگیرم؟؟؟

    1. سلام امیرحسین عزیز
      در صورت داشتن غیبت خیر. جهت بررسی شرایط برای توجیه غیبت تماس بگیرید

  95. سلام من تو رفتگی سینه یا همون سینه قیفی شکل دارم و وقتی استرس یا زیاد میدوم و مریض میشوم نمیتونم به راحتی تنفس کنم و تنفس برام خیلی سخت میشه آیا این باعث معاف شدن میشود

    1. سلام مهرداد جان
      احتمال دارد .برای بررسی بیشتر این مورد با کارشناسان ما تماس بگیرید

  96. سلام من سینه قیفی شکل دارم یا به اصطلاح تو رفتگی سینه و و قتی زیاد میدوم و دچار استرس سرما خوردگی میشوم نمیتونم به نحوه عالی نفس بکشم آیا باعث معاف شدن میشود

    1. سلام مهرداد جان
      احتمال دارد .برای بررسی بیشتر این مورد با کارشناسان ما تماس بگیرید

  97. سلام خسته نباشید
    پدر و مادر من 21 سال پیش طلاق گرفته اند و من تک پسرم و با پدر زندگی میکنم
    مادر ازدواج نکرده .با توجه به این که با پدر زندگی میکنم آیا میتوانم با کفالت مادر معاف شوم؟

  98. سلام
    من تپش قلب دارم و پرولاپس دریچه میترال وعمل آپاندیس و فتق نیز کرده ام.
    وپدرم هم دیسک داره و 60 سالشه . تنها پسر هستم و فقط من و پدرم با هم زندگی میکنیم
    آیا می توانم با کفالت پدر و با توجه به بیماری هایی که گفتم معاف شم؟
    با تشکر

  99. سلام خسته نباشی
    من یکی از چشم هام چپ است میشه معافیت دائم بگیرم؟؟؟

  100. سلام خسته نباشی
    من یکی از چشم هام چپ است میشه معافیت دائم بگیرم؟؟؟

    1. عیسی سلام من ساله۷۹از سربازی فرار کردم ایا میتونم معافی بگیرم وپدرم جانباز هست گفت:

      من ساله ۷۹ از اموزشی خدمت متواری شدم ایا حالا با شرایط سنی که دارم میتونم‌ معافی بگیرم پدرم هم جانباز هست

      1. دوست عزیز
        باید شرایط شما دقیقا بررسی شود با کارشناسان تماس بگیرید

  101. سلام بنده در دوران جوانی اختلالات هورمونی برام پیش اومده و وارد دوران شدید افسردگی و اختلال شخصیتی و دو قطبی شدم.و متاسفانه این دوران طولانی مدت بوده اما با گذشت زمان حالم بهتر شد.پیش مشاوران معتبر زیادی هم رفتم و تا حدودی نتیجه گرفتم.پس از ورود به دانشگاه به دلیل استرس بیش از حد انصراف دادم.به شدت هیجانی هستم‌.میخواستم ببینم چطور میتونم معاف بشم و یا حداقل کسری خدمت بگیرم چون شنیدم سخت از این طریق معاف میکنند.

    1. سلام بله امکانش کم هست ولی شما می توانید با تهیه مدارک معتبر و ارائه آن ها به سازمان نظام وظیفه درخواست بررسی بدهید

  102. سلام خسته نباشید
    ببخشید سوالی داشتم
    من لیسانس هستم
    دربچگی عمل فتق بیضه انجام دادم و وقتی رفتم رشته تربیت بدنی واریکوسل بیضه هم بهم زدم کف و دست و پاهم به شدت از بچگی عرق میکنه و دکتر گفته مال هورمون هات هست
    حالا من میخوام اگر بشه از معافیت کفالت استفاده کنم
    پدر من جانباز 30 درصد اعصاب و روان و 6 ماه حضور در جبهه هست که با 25 درصد جانبازی برادر بزرگترم معاف شده است.
    پدرم ۸ سال هست که خونه رو ترک کرده و نمیدونیم کجا سکونت داره اصلا نمیدونیم ایران هست یا خارج از کشور هست
    برادر بزرگم هم همسر داره و با ما زندگی نمیکنه کلا
    خودم هستم و یک خواهر و یک مادر که دارم خرج خونه و خانواده رو میدم

    ایا میخواستم بدونم ایا کفالت شامل من میشه یانه؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز به صورت طبیعی کفالت شامل حال شما نمیشود ولی تبصره هایی وجود دارد که شما را به نتیجه نزدیک کند. توصیه میکنم با مرکز مشاوره تماس بگیرین تا در این زمینه دقیق تر راهنمایی شوید.

  103. سلام من میخوام معافیت دائم سربازی بگیرم یکی از چشمام تنبلی چشم داره و نمرش۱۵ تقریبا کوره وبا عینک هم نمی بینم ویکی از چشم هام نمرش چهار آیا معاف دائم میشم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز تنبلی چشم معاف از رزم دارد

  104. سلام بنده ۱۹ سالمه و شماره چشمم حدودا ۶ به بالا است، میخواستم بدونم من میتوانم معافیت بگیرم؟ با تشکر

  105. سلام خسته نباشید
    پدر بزرگ پدری من یکساله که فوت کرده ایا امکان گرفتن کفالت مادر بزرگم وجود داره ؟ولی به غیر از من دو تا پسر عمه دارم که اونا هم سن من هستند ایا امکانش هست؟؟؟؟؟

    1. سلام فرهاد جان
      باید یکی از شرایط لازم برای اخذ معافیت را داشته باشید در غیر این صورت قبل از غیبت برای اعزام به خدمت اقدام کنید.

      1. سلام من متولد۷۸ هستم در حال حاظر مشغول ب تحصیل هستم و میخوام بعد اتمام دانشگاه اقامت یه کشور دیگرو بگیرمو از ایران برم میخوام بدونم اینکار بدون داشتن گواهی پایان خدمت سربازی ممکن هست یانه؟

  106. سلام من تازه کنکور دادم و پدرم تقریبا یک ماه هست فوت کرده من ۱۸ سال دارم وبرادرم۱۳ساله هست
    خواستم ببینم میتونم معافیت بگیرم و به کجا باید مراجعه کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      لطفا برای ادامه مراحل با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید

  107. سلام من متولد ۱/80 هستم هنوز اقدامی برای سربازی نکردم پدرم مشکل قلبی داره هم عمل باز کرده هم قلبش ضعیفه اما خودش هم کارمنده آیا میشه معافیت کفالت بگیرم

    1. سلام
      اگر بیماری و ناتوانی پدر تایید شود و شما هم تنها فرزند پسر خانواده باشید امکان معافیت کفالت وجود دارد.

  108. سلام خوب هستین خسته نباشید
    من پدرم از کار افتاده هست و 60 سالش هست و یک خاهر مریض معلول هم دارم و 3 تا داداشیم و من آخری هستم و اون دو تا داداشم خدمت رفتن میخاستم بدونم من میتونم از طریق بابام یا خاهرم معاف بشم
    یا کسری یا مزایا نداره؟!!!

    1. سلام
      معافیت کفالت برای افرادی است که تنها فرزند پسر خانواده هستند و پدر بیمار است یا بالای 70 سال سن دارد. معافیت بهزیستی نیز برای کسانی است که پدر، مادر، یا دو نفر از خواهر و برادران معلول باشند.

  109. سلام ۲۷ سال سن دارم،پدر کارمندم به تازگی فوت کردند برادرم ۲۰ ساله و دانشجوی شهر دیگریست و مادرم هم خانه دار از چه طریقی میتوان معافیت بگیرم؟؟

    1. سلام
      با توجه به غیبت اخذ معافیت کار سختی است اما اگر غیبت خود را توجیه کنید امکان اخذ معافیت کفالت مادر وجود دارد.

  110. سلام
    می خواستم بدون که من پدرم 15 درصد جانبازی داره و دوسال جنبه بوده من 17 سالمه و از همین الان نگران سربازیم چون که من الان تو یک شرکت برنامه نویسی استخدام هستم و با رفتن به سربازی کارم را از دست می دم راهی نیست برا معاف شدن و در ضمن رشته تحصیلیم کامپیوتر هست و می خواستم بدونم روی پستی که می گیرم تاثیر می زاره یا نه چون که میگن به دلیل رشته ی که دارم پست اسون تری بهم می دن
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به شرایط تون می توانید از مزایا و کسری جانبازی استفاده کنید
      محل قرار گیری شما در سربازی هم در آسون بودن شما مرتبط است.

  111. سلام بنده 22سال سن دارم پدرم از کار افتاده و همچنین مادرم .خواهر معلول دارم تحت بهزیسیتی و داداشم27سال داره و معاف شده و معلولیت داره.بنده میتونم با توجه به غیبتی که دارم معاف شم؟؟

    1. سلام
      داشتن غیبت مانع دریافت معافیت ماده 6 بهزیستی است.

  112. سلام .من 15 سالمه و قراره به المان مهاجرت کنم . رشته تجربی هستم میخوام بعد کنکور برم المان سربازی چطور میشه؟ یکی از اشناخامون در شرکت BMW مدیر بخشی هستن میخواد دعوت نامه بفسته بفرمایید سربازی چه میشه؟

    1. سلام
      اگر قبل از رسیدن به سن مشمولیت از کشور خارج شوید و تابعیت کشور دیگری را بگیرید، میتوانیدبه کشور رفت و آمد کنید. اما بعد از سن مشمولیت تنها با ارائه وثیقه و… امکان خارج شدن از کشور وجود دارد.

  113. سلام ببخشید شوهر من چشاش خیلی ضفیفه و توپاش پلاتین هستش مادرشم طلاق گرفتع ولی بعد ازدواج مجدد کردن آیا امکان معاف هس

        1. سلام برای اطلاع از مراحل و مدارک لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  114. سلام بنده تک فرزند هستم و دانشجوی پرستاری سراسری و سال ۱۴۰۱ فارغ التحصیل میشم ایشالا
    و قصد شرکت در ازمون لیسانس به پزشکی رو دارم و از شرایط ازمون داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم هست
    چیکار باید انجام بدم ممنون میشم راهنمایی کنین
    ورودی ۹۷ دانشگاه سراسری
    و متولد ۱۳۷۸

    1. سلام
      اگر شرایط لازم برای اخذ یکی از انواع معافیت های دائم را داری برای گرفتن معافیت اقدام کنید مثلا اگر پدر فوت شده یا بیمار است میتوانید برای اخذ معافیت کفالت مادر اقدام کنید.

  115. سلام من تاندون پام پاره شده و پدرم 24 ماه سابقه حضور در جبهه دارد امکان معاف شدنم هست؟؟؟

    1. سلام باید شرایط دقیق تون مورد بررسی قرار گیرد

  116. سلام، یه فردی که سی پنج سال سن داره و قدش 163هست با وزن 50 کیلو ایا از خدمت میتونه معاف شه، متاهل م هست وضعیت مالی آنچنان خوبی نداره، بیسواده وشغلشم کارگری

    1. سلام
      مطمئن هستید وارد غیبت سربازی نشده اید؟

        1. سلام معافیت با غیبت نمیشه و یا خیلی سخت است

          1. سلام ببخشید بابام فوت کرده 7 سال غیبت دارم یک داش 14 ساله دارم امکان معافیت است

          2. سلام دوست عزیز
            با توجه به غیبت خیر.برای توجیه اقدام کنید

  117. سلام من یک خواهر فلج شدیددارم نیاز خیلی زیادی ب دکتر داره وپنج سال است که من ایشونو میبرم دکتر میارم به همین خاطر هزینه زیادی درپی داره مجبورم کار هم بکنم وبه زور کار گیر میارم پدرم ومادرم هم شرایط کار کردن ندارن شرایط مالی خوبی هم نداریم وبه همین خاطر نتونستم برم خدمت سربازی ونمی توانم هم برم ایا میشه بااین شرایط معاف بشم

    1. سلام وقت بخیر
      بله اگر پدر و مادر شما از کار افتاده باشند می توانید از کفالت خواهر استفاده کنید

      1. سلام من پدرم از کار افتاده است زیر نظر کمیته امداد هستش خودمم مشکل عصبی دارم میگرن عصبی دارم و زیر نظر دکتر تهران هستم برادرامم از خودم کوچک ترن زیر ۱۸ سال هستن میشه معاف بشم

        1. با سلام ایا غیبت دارید؟ درصورت نداشتن غیبت شانس معافیت را دارید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید